Olisi nyt jo aika ahtaajien lakon loppua.Kun molemmat osapuolet antaa vähän periksi, niin se sopu löytyy.
http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/Ahtaajien lakon sovittelu jatkuu iltapäivällä/1135254441421
lakkoa sovitellaan
15
632
Vastaukset
- Lopettakaa jo hölmöi
Miten voi olla mahdollista että tuollaista lakkoa annetaan jatkaa, siellä on niin paljon joutavan päiväisiä miehiä töissä tai oikeammin oleilemassa ja palkaa nauttimassa tyhjästä, (Tunnen näitä juttuja sieltä). Meitä on naisvaltaisilla aloilla todella tuhansia naisia jotka teemme työtä hikipäässä aamusta iltaan ja tunnollisesti ilman jatkuvia sairaslomia . Meidän palkkoja ei pystytä nostamaan ei sitten millään ja suomen maa ei menenurin jos alamme lakkoilemaan ja sekin on aina omasta pussista pois se lakkoaika. Ahtaajilla on mielettömät palkat jo ennestään ja monellakaan ei ole mitään koulutusta takana ovat siellä maleksineet koko ikänsä ja nyt kun heillä tuo viime vuosi oli jo lyhennettyä työaikaa kolme viikkoa töitä kuukaudessa niin tulivat hyvin toimeen työ maalla vaikka porukkaa oli pois niin nyt niillä on sit pelko pyllyssä että hantti miehet heitetään pihalle ja heillä ei varmaankaan ole enää mahdollisuuksia työllistyä normaalimenetelmillä.
Mitähän varten meillä on tuolla edfuskunnassa näitä hyvin palkattuJA HERROJA kun eivät saa suomea pysymään minkäänlaisissa aisoissa, Sielläkin kannattaisi tehdä hantti miesten ja naisten harvennusta.- lkjhgfdyuiopåo
...äläkä valita! Minäkin olen nainen koko ikäni fyysistä pienipalkkaista työtä tehnyt, mutta ei minulle tule mieleenkään kadehtia miehiä heidän tuloistaan! Minä otan sen hyvpalkkaisen ahtaajan miehekseni ilomielin, hän kustantaa elämisensä ihan itse! Mitä kuvittelet näiden harvennettavien hantti miesten ja naisten tekevän harvennuksen jälkeen??? Jokainen suomalainen, jonka ostovoima laskee on menetys tälle yhteiskunnalle, sitä ei pidä unohtaa kun näitä potkuja jakelee!
lkjhgfdyuiopåo kirjoitti:
...äläkä valita! Minäkin olen nainen koko ikäni fyysistä pienipalkkaista työtä tehnyt, mutta ei minulle tule mieleenkään kadehtia miehiä heidän tuloistaan! Minä otan sen hyvpalkkaisen ahtaajan miehekseni ilomielin, hän kustantaa elämisensä ihan itse! Mitä kuvittelet näiden harvennettavien hantti miesten ja naisten tekevän harvennuksen jälkeen??? Jokainen suomalainen, jonka ostovoima laskee on menetys tälle yhteiskunnalle, sitä ei pidä unohtaa kun näitä potkuja jakelee!
Lakkolaiset tekee suuren yhteskunnallisen palvelun, etenkin nuorille työelämää alottaville..Irtisanomis-suojan parantaminen olisi pitänyt tehdä jo aikoja sitten...Nuoret ei pysty sitoutumaan, saamaan lainaa asuntoihin, ilman etteikö myös työnantaja sitoudu..
- naistenmies1
lkjhgfdyuiopåo kirjoitti:
"Nianen, ota ahtaaja mieheksesi..."
Pitikö tuon olla nainen?
Opettele ensiksi kirjoittamaan xD - ..
kaimaliini kirjoitti:
Lakkolaiset tekee suuren yhteskunnallisen palvelun, etenkin nuorille työelämää alottaville..Irtisanomis-suojan parantaminen olisi pitänyt tehdä jo aikoja sitten...Nuoret ei pysty sitoutumaan, saamaan lainaa asuntoihin, ilman etteikö myös työnantaja sitoudu..
Vai että oikein palvelun vai tarkoitiko karhunpalvelusta kyllä. Vai että irtisanomissuoja paranee entäs tehtaan pomot totee että ei täälä mikään kannata kun ei tavaraa saada maailmalle siirretään tehdas kiinaan tai muihin halpatyövoiman maihin.
Kyllä sen tietää että taas pari paperitehdasta lopettaa tän lakon seurauksena mistä vetoo - Kaaliporkkana
"Mitähän varten meillä on tuolla edfuskunnassa näitä hyvin palkattuJA HERROJA kun eivät saa suomea pysymään minkäänlaisissa aisoissa"
eli haluaisit että valtio määräis ja päättäis sinun elämästä kokonaisvaltaisesti? eli mitä saat ja et saa tehä ja mitä saat ja et saa puhua jne jne jne . . .???
mutta älä hätäile, kyllä sieltä tulee tuon lakon seurauksena joku lakipykälä joka estää lakkoilun aloilla jotka voi vaikuttaa yhteiskuntaan ja sen toimintaan :) .. nou hätä
- korruptio.
Erikoista että valtion herrat kuvittelevat päättävänsä toisten asioista kaiken. No.. No.. No.. Ei se niin mene. Sovinto tulee jos ahtaajat sen hyväksyvät. Sovinnolla pitää olla sisältö jota tulee noudattaa.
Valtio pitää ahtaajia todellakin pannassa olemattomilla ehdoilla. Saas nähdä jatkaako ne taas kusetusta ja taivutusta. Pitääkö ne ahtaajia tyhminä. On tullut sellanen olo jo liian useasti että kusettavat. Kun valtio tarjoaa sopimusta se samalla avaa oman lompakkonsa jotta sinne tipahtaisi euroja. Ei aikaakaan kun ahtaajille tarjotaan hyvää sopimusta mutta edut viedään toisesta päästä jollakin verukkeella.
Korruptiohallituksen kanssa ei kannata tehdä mitään sopimusta!- Peräkartio
Ahtaajat sahaa omaa oksaansa vaatimalla älyttömiä. Vaateissa on jopa takautuvasti maksettavat palkat 2008 irtisanotuille. Tyhmiä ovat nuo ahtaajat, kun eivät tajua, että satamia on muuallakin. Venäjälle lähialueille on valmistumassa satamia uusine terminaaleineen. Ahtaus esim. kaakkois-ja keski-ja etelä-Suomesta on helppo siirtää rajan taakse, ja jos Räty kapuloi kuljetuksia, niin Venäjällä rekkoja piisaa. Kun Suomen tilanne viennin osalta käy yhä vaikemmaksi, on seurauksena, että myös teollisuus siirtyy muualle ja esim Putin ottaa sellu- ja paperitehtaat avosylin vastaan. Siinä saavat sitten ahtaajat ja muut nautiskeella muutosturvaa. Miettikääpä sitä.
- Kiusattujen ääni
Ei ole herunut eikä heru sympatioita koko AKT:n porukalle missän vaiheessa eikä milloinkaan. Vuodesta toiseen teidän samojen inisijöiden lakkorumba jatkuu. Jopa nyt, kun maan talous on muutenkin alamaissa. Kiusa se on isokin kiusa. Niinkö?
- kaesar
törkeää ek:lta kohta kuolemme nälkään lopettakaa jo
- 19+6
TÄHÄN LIITTYNYT JO YLI 1500 JÄSENTÄ:
Olen vapaaehtoinen ahtaaja AKT:n satamalakossa!
1) Ensisijainen tarve on saada muutamia RST, eli konttikurottajakuskeja 5-10 henkilöä. Tämä vaatii hieman enemmän koulutusta, noin pari iltaa pari päivää käytännön ajoa itse koneella. Samalla käydään läpi tarvittava työ- ja satamaturvallisuus. Tavoitteena saada konekuskit ajoon viimeistään ensi maanantaina. ”Iskun” kohde: Kotka. /ja/tai Helsinki myös. Eli koulutus johtaa työntekoon, jos lakko ei tällä viikolla lopu.
Ilmoittautumiset yhteystietoineen ja lyhyt kuvaus kokemuksesta, jos on nyt hieman aikaa jonkinlaista kokemusta raskaasta kalustosta. (muuta kuin h-a tai päälläistuttava ruohonleikkuri :) Nopeuttaa koulutusta mahdollisuus olla hommissa viim. ensi viikolla. Oletettavasti ajalla 08 – 16. (oikeus muutoksiin pidetään).
2) järjestämme tällä viikolla myös perehdyttämisen ahtaustyöhön, jonka jälkeen on valmius toimia satamassa manttelina, aluksi jonkun kokeneemman parina. Myöhemmin myös itsenäisesti. Koulutus sisältää työ- ja satamaturvallisuuden, toiminnan satamassa ja paikkojen ja toiminnan esittelyn. Tämä järjestetään Vuosaaressa (arvio 2-4 tuntia) myöhäinen iltapäivä tai alkuilta.
Päivä kellonaika varmistetaan piakkoin, joten nyt tarvitsisi ilmoittautumisia. Ensimmäiset 15 – 30 henkeä. Jos enemmän, niin järjestetään toinen tilaisuus. HUOM: koulutuksen jälkeen on sitten riski tulla kutsutuksi oikeisiin töihin sataman aukioloaikana (ma-su klo 06.45-22.42).
Katsotaan porukan koko ja jos on valmiiksi kokemusta ”kurottajasta”, ”lukista” tai muusta satamakoneesta/ työstä, niin saattaapi päästä listan kärkeen.
Tällä määrällä kavereita, kun on ainakin facebookissa, niin pidettäisiin Suomen satamat lähes normaalisti avoinna!
Ilmoittautumiset yo. tehtäviin siis joko viestillä yhteystietoineen, joko Facebookin kautta viestillä tai sähköpostilla
TÄÄ ON ASIAA!!- 5+5=?
Kasvaa kapitalisti SIKOJA!
Koittakaa ymmärtää että kun syy lamaan on pankkimaailmassa,ei mitään ratkaisua voi löytyä ahtausalalta.
Seuraavaksi seuraavat alat lakkoon ja sama kinastelu jatkuu,miksei itse syistä voida puhua mitään?Kuten että mihin sitä rahaa tarvitaan niin paljon enemmän kuin ennen,siitä ei edes hiiskuta mitään.Sotiminen maksaa ja jokainen veronmaksaja tukee rahallisesti stubbin linjauksen mukaan länsimaiden sotaa.Nykyhallituksen linja on siis että olemme mukana sodassa ja maksamme sodasta koituvat kulut kiltisti,majoitamme sodasta tulevat pakolaiset joten koittakaa ymmärtää että rahaa ei vaan yksinkertaisesti jää enempää meille."Oma" oli valintanne - sääli...
5+5=? kirjoitti:
Kasvaa kapitalisti SIKOJA!
Koittakaa ymmärtää että kun syy lamaan on pankkimaailmassa,ei mitään ratkaisua voi löytyä ahtausalalta.
Seuraavaksi seuraavat alat lakkoon ja sama kinastelu jatkuu,miksei itse syistä voida puhua mitään?Kuten että mihin sitä rahaa tarvitaan niin paljon enemmän kuin ennen,siitä ei edes hiiskuta mitään.Sotiminen maksaa ja jokainen veronmaksaja tukee rahallisesti stubbin linjauksen mukaan länsimaiden sotaa.Nykyhallituksen linja on siis että olemme mukana sodassa ja maksamme sodasta koituvat kulut kiltisti,majoitamme sodasta tulevat pakolaiset joten koittakaa ymmärtää että rahaa ei vaan yksinkertaisesti jää enempää meille."Oma" oli valintanneOrjatyöläisiä niistä tulee.
- Todella sääli
sääli... kirjoitti:
Orjatyöläisiä niistä tulee.
Oppivat kapitalisti sikojen tavoille kusemaan toistensa kintuille orjatöissä ylennyksen toivossa..
- kinttuko
Todella sääli kirjoitti:
Oppivat kapitalisti sikojen tavoille kusemaan toistensa kintuille orjatöissä ylennyksen toivossa..
mikäsekinttuon?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k683751On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole382381Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi712338Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä602228Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.321675Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma711584- 761487
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?581061Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?681012Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi40929