Lomautettuna yli 200 päivää

Ex-Duunari

Lomautus ei voi jatkua rajattomasti. Lomautuksella ei myöskään saa kiertää työntekijän irtisanomissuojaa eikä pitkittää lopputilin maksamisvelvoitetta. Jos lomautus on kestänyt vähintään 200 päivää ja työntekijä itse irtisanoo työsopimuksensa, on hän oikeutettu samaan hyväkseen työnantajan noudatettavana olevan irtisanomisajan mukaisen palkan.

Miten tälläistä sitten tulkitaan, jos irtisanon itseni. Ja menen toiselle työnantajalle esim. 2 viikon jälkeen töihin? saanko palkkaa siltä 2 viikolta, vai maksetaanko tuo irtisanomisajan palkka kokonaisuudessan heti? itse en tästä löytänyt mitään tietoa, miten on?

5

709

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nyx duunari

Tieto löytyy oman alasi TES:sta. Tai kysy suoraan liitostasi.

• ex-duunari

Teknologiateollisuuden (metalliteollisuus) TES:stä sitä hain, mutta vastausta siihen en kyllä löydä. Pitänee kysyä liitolta varmaan. Ajattelin jos jollain olisi tietoa näin yleensä.

• Onko tässä vastaus
    • ......

lomautus kestää yli 200 pvää ja irtisanot itsesi, irtisanomisaika on sama kuin jos työantaja irtisanoisi sinut. Eli kaksi viikkoa johonki rajaan asti( en nyt muista aikoja) ja sen jälkeen 1 kk ja 5vuoden jälkeen 2kk ja tarpeeksi kauan ollut samassa paikassa niin 6kk. Näiltä ajoilta maksetaan myös vuosilomakorvaukset. Vaikka menisitkin töihin niin silti joutuu maksamaan, vaikuttaa ainoastaan kassan päivärahoihin. Itse irtisanouduin reilun 200 pvän jälkeen ja tein samana päivänä uuden työsopimuksen. Olin 7 v talossa joten sain 2kk palkan ja tältä ajalta kertyvän vuosiloman eli 5pvää. Lisäksi tietysti muut pitämättömät lomat. Irtisanomisajan palkka maksetaan kerralla ja tällaisessa tapauksessa (pitkä lomautus) työssäolopakkoa ei ole. Ja niihin 200 pvään lasketaan mukaan viikonloputkin eli aika täyttyy alle 7 kuukaudessa. Näin oli ainakin metallissa.

• Ex-Duunari

Kiitos vastauksesta tuo täsmensi tätä asiaa, itsellä oon ollut 10 vuotta töissä samalla työnantajalla eli 4kk palkka pitäisi olla irtisanomisrahana, ja tietysti lomakorvaukset siihen. Hienoa että joskus saa ihan vastauksia:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      3022
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      71
      2901
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1842
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1709
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1667
    6. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      26
      1642
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1620
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1307
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1283
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1279
    Aihe