Seurustelen maailman ihanimman nuoren miehen kanssa. Tulemme hyvin juttuun ja tunnemme toisemme hyvin. Olen hyvin huomioiva ja ymmärtäväinen miestäni kohtaan. Me riitelemme harvoin ja vähän, mutta yleensä riitamme lähtevät aina samasta aiheesta. Hän ei nimittäin osaa jutella kanssani. Tai osaa hyvinkin, mutta ei meidän välisistä asioista. Tahtoisin välillä kuulla esim. mitä mieheni ajattelee ja tuntee, mitä suhteemme on hänelle antanut jne, haluaisin välillä keskustella ihan meistä kahdesta. Mutta se tuntuu olevan jonkinlainen mahdottomuus. Myös usein kun puhun hänelle hieman syvällisempiä juttuja (olen luonteeltani todella mietiskeleväinen) niin hän ei kommentoi mihinkään mitään. Se harmittaa... Tiedän, että kaikki eivät ole samanlaisia juttelemaan, mutta kyllä minä tahtoisin oman kumppanini kanssa välillä jutella ihan avoimesti kaikesta, varsinkin meidän välisistä asioistamme.
Rakastan häntä aidosti ja tiedän, että on väärin yrittää muuttaa toista ihmistä. Pitäisi itse osata muuttaa itseään niin, että asiat sujuisivat paremmin. Mutta minulla on vain keinoton olo.. Olen ottanut puheeksi muutaman kerran tämän asian joka minua painaa. Olen sanonut hänelle että hän voi puhua kanssani mistä ikinä keksiikään puhua ja mitä hänen mielessään koskaan liikkuukaan. Siihenkin hän vastaa kutakuinkin yhdellä sanalla, ''joo'', on hiljaa ja mikään ei kuitenkaan muutu.
Tunnen itseni typeräksi kirjoittaessani tätä, mutta asia todella häiritsee minua... Tuntuu että saan liian vähän huomiota. Elämme kaukosuhteessa tällä hetkellä, mutta näemme kuitenkin joka viikko useampana päivänä. Aikoina kun olen kaukana hänestä, ajattelen vain häntä ja odotan että hän soittaisi tai laittaisi edes viestiä. Sitä ei tapahdu.. Monesti soitan hänelle vaikkei minulla olisikaan mitään asiaa.. Sanoakseni vain että teki mieli soittaa tms. Olen hyvin monta kertaa ollut jo luuri kädessä, soittamassa hänelle mutta päättänyt kuitenkin että annan hänen soittaa jos hän haluaa kanssani puhua tai ääntäni kuulla. Sitä ei tapahdu...
Olenko liian riippuvainen mieheni huomiosta? Mitä voisin tehdä?
Kaipaan mieheni huomiota..
10
1605
Vastaukset
- Man40something
Jos toista kaipaa todella kyllä puhelin soisi..Ikävä sellainen että kyllä sen huomaa...Onko hän tosissaan kiinnostunut? Me soittelemme joka päivä arjen asioitakin.
- älä vaadi liikaa
Olette siis seurusteleva nuoripari, ja näette kaukosuhteessakin useasti viikossa. Ehkäpä tämä on miehelle riittävä määrä. Moni joutuu ylläpitämään seurustelusuhdetta tai avioliittoakin vähempien kontaktien turvin. Kertomasi mukaan tulette hyvin juttuun ja vieläpä rakastat miestä aidosti, mikset ajattelisi että se riittää tässä vaiheessa. Olet nainen, haluat tietysti ruotia ja veivata suhteenne tilaa aika-ajoin. Mutta miehen, varsinkaan nuoren miehen, aivot eivät toimi siten. Kun kysyt mieheltä, "Mitä suhteemme on sinulle antanut?", mieheen iskee paniikki. Ei mies osaa vastata tuollaiseen, ellei ole opetellut (kuten esim. minä). Hänestä tuntuu hyvältä, hän vastaa "mikäs tässä", "kivaa on ollut" tai hätäpäissään vaikka "joo" ellei muuta keksi. Mies vain kerta kaikkiaan ei mieti suhdetta sillä tavoin, että pystyisi keskustelemaan asiasta ja antamaan vastauksen, jonka tietää miellyttävän naista. Ensimmäinen mieleen tuleva vastaus yllämainittuun esimerkkikysymykseen voi aivan hyvin olla "hyvää seksiä", mutta tietenkään kukaan vähänkään älyä omaava mies ei vastaa siten ;-)
Ydinkysymys on siis, tunnetko että miehesi rakastaa sinua? Miten hän sen sinulle osoittaa? Onko teillä muihin hetkiin kuin seksiin liittyvää hellyyttä? Puhuuko hän koskaan omista haaveistaan, välittyykö sinulle mitenkään kuvaa että hän ajattelisi sinua osana tulevaisuuttaan? Tekeekö hän sinulle arkielämän palveluksia?
Osoita itse, että rakastat, mutta älä painosta miestä millään tavoin. Useimmat miehet ovat kyllä oppivaisia keskustelutaitojenkin suhteen, mutta koulutuksen tulee tapahtua hellästi.- opiksi minullekin
Itse olen jo vanhempi ja seurustelen aivan ihanan miehen kanssa. Melkein kaikki asiat toimivat kuin unelma ja hän huomioi minua kaiken aikaa käytännön toimilla. Parisuhdekeskustelut ovat kuitenkin jotain joka ei kuulu hänen toimenkuvaansa, vaikka muuten hän onkin todella loistava keskustelija. Hänen mielestään suhde on järjestyksessä jos ei ole korjattavaa ja on kuulemma ennenkin eletty onnellisena ilman suurempia parisuhteiden analysointeja. Oli kiva lukea edellinen kommentti ja sitä kautta yrittää muistaa olla vaatimatta liikaa.
- -utelias-
opiksi minullekin kirjoitti:
Itse olen jo vanhempi ja seurustelen aivan ihanan miehen kanssa. Melkein kaikki asiat toimivat kuin unelma ja hän huomioi minua kaiken aikaa käytännön toimilla. Parisuhdekeskustelut ovat kuitenkin jotain joka ei kuulu hänen toimenkuvaansa, vaikka muuten hän onkin todella loistava keskustelija. Hänen mielestään suhde on järjestyksessä jos ei ole korjattavaa ja on kuulemma ennenkin eletty onnellisena ilman suurempia parisuhteiden analysointeja. Oli kiva lukea edellinen kommentti ja sitä kautta yrittää muistaa olla vaatimatta liikaa.
miten sitten käy teidän suhteen, kun sukset mahdollisesti joskus menevät sen verran pahasti ristiin, että pelkkä loistava keskustelutaito ei enää riitä ja parisuhdekeskusteluthan eivät kuulu miehen toimenkuvaan?
- oppismista edelleen
-utelias- kirjoitti:
miten sitten käy teidän suhteen, kun sukset mahdollisesti joskus menevät sen verran pahasti ristiin, että pelkkä loistava keskustelutaito ei enää riitä ja parisuhdekeskusteluthan eivät kuulu miehen toimenkuvaan?
Jos ja kun sukset menevät joskus ristiin, niin täytyy kai yrittää naamioida parisuhdekeskustelu jollakin muulla nimellä. Jos mies ei sitten vaikka huomaisikaan, että ei ole kysymys mistään ylevistä maailmaa syleilevistä viisauksista kun niistä tykkää kuitenkin kovasti haastella. Oikeasti en vielä tiedä kuinka sitten mahtaisi käydä. Toisaalta olemme molemmat jo keski-ikäisiä, elämäämme kuuluu hyvin paljon muutakin kuin parisuhde, emme asu yhdessä ja itse olen ainakin oppinut, ettei toista voi muuttaa. Hänessä on niin paljon muita loistavia ominaisuuksia, joten uskon sietäväni tälläisen puutteen ja sopeudun siihen. Nautin hänen seurastaan suunnattomasti ja arki ei ole vielä ainakaan neljän vuoden jälkeen astunut kuvaan. Aika sitten näyttää mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
- -->
Minkä ikäinen mies on kyseessä? Nuorempana eivät ehkä osaa vielä keskustella syvällisesti tms. tai sitten on vain luoteeltaan sellainen...
- tylsimyksiä kaikki!
Tervetuloa oikeaan elämään! Suomalainen mies ei puhu eikä pussaa!!
- etera70
Itse olen nainen ja pidän keskusteluista, mutta yleensä ne koskevat maailman asioita ym. Mä en jaksaisi koko ajan jauhaa parisuhteestani. Mä tiedän, että mun mieheni välittää minusta ja minä hänestä vaikkemme koko ajan siitä puhukkaan. Asumme erillämme ja meidän on hyvä näin, se läheisyys ja ymmärtämys on tärkeämpää kuin sanat. Mä olen kokenut yhden suhteen, jossa vastapuoli oli ns. narsissi ja silloin se suhde kyllä puhuttiin loppuun. Yö kaudet tämä mies halusi jauhaa suhteestamme ja sen tasosta ja minkäkin asian merkityksestä. Se oli todella kuluttavaa!!! Mä joskus sanoinkin kun jokaista sanaani sitten ruodittiin tunti kaupalla, että eikö se ole parempi jättää kysymättä asioita, jotka kiinnostaa mutta ei kuitenkaan loppujen lopuksi halua kuulla vastausta. Ja kun aina täytyy muistaa, että vaikka kuinka sanot että kanssasi voi puhua mistä vaan niin tosiasia ei ole niin, vaan mielipaha saattaa tulla jos toinen vastaa erilailla kuin haluaa.. Siksi joskus on parempi olla hiljaa tai sanoa se joo.. ja kannattaa tosiaan muistaa, että naisissa ja miehissä on ero; naiset lukee rivien välejä ja miehille taas riittää se pelkkä ei/juu.. ;)
Mun nykyisen miehen entinen suhde kaatui siihen, että nainen halusi koko ajan tekstiviestejä ja puheluita, jolleivät nähneet. Hän kyllästyi niihin jatkuviin vaatimuksiin, hän oli sanonut että pitääkö hänen kuunnella kolme tuntia illaasta sun hengitystä kun mitää puhuttavaa ei ole?? Me ei pahemmin soitella muuta kuin asiaa ja tekstiviestitkin on aika vähissä, mutta kun tapaamme niin silloin kyllä puhutaan koko ajan.. :)
Sulle sanoisin ohjeena, että älä ruodi suhdettanne loppuun.. Anna toiselle tilaa. Tosin ymmärrän huolesi, jos olet kamalan epävarma suhteestanne ja toisen välittämisestä.. - P
Niin, kyllähän miehet ja naiset käsittelevät parisuhdetta eri tavalla. Itse kuulun siihen kastiin joka tykkää JOSKUS keskustella parisuhteen tilasta ja miltä tuntuu. Ei liian usein... ehkä muutaman kuukauden välein on hyvä pitää keskusteluhetki.
Huomioin naistani käytännön tekemisillä, täytin auton pesunestesäiliön, autoin arjen askareissa, tein pieniä remppa-askareita, pieni pusu tai rutistus vaikka kauppareissulla... Itse koin etten saanut huomiota takaisinpäin eikä naiseni oma-alotteisesti tullut kainaloon esim. leffaa katsomaan. Niinpä tein ison päätöksen ja vapautin itseni siitä suhteesta kun koin etten saa tarpeeksi läheisyyttä, seksiä kyllä oli mutta ei se pelkästään riitä, ainakaan mulle. - oppeliini
Jos mies haluaa viettää vapaa-aikansa sinun kanssasi, eiko se kerro sinulle mitään?
Jos mies ei sano poikkipuolista sanaa sinulle, eiko se kerro sinulle mitään?
Jos mies on rehellinen ja tuottava yhteiskunnan jäsen, eiko se kerro sinulle mitään?
Pitääko sinulle kaikki asiat tavata yksinkertaisesti vai etko osaa lainkaan lukea rivien välistä?
Miten monta kertaa on saanut huomata että miehet painostuksen alla oppivat lirkuttelemaan mitä nainen haluaa kuulla. Se vie aivan liian usein pohjan pois todellisilta tunteilta. Saattaa jopa olla niinkin ettei miehellä ole vielä minkään valtakunnan tunteita sinua kohtaan. Joillakin ihmisillä ne kehittyvät hitaammin, toisen tuntemisen myotä. Miksi siis kiirehdit, anna asioiden rauhassa kehittyä ja tilaisuus toiselle oppia tuntemaan sinut.
Hoputtaessasi häntä johon hän ei yksinkertaisesti ole vielä valmis, ajat hänet sinusta pikaiseen eroon.
Pidä hänet ystävänä muiden ystävien joukossa ja arvosta häntä ihmisenä ja hänen ominaisuuksiaan joita hän tuo ystävyyteenne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole192146Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi402045Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä181920Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma461357- 731297
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46863Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?56772Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8721Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi32678- 50676