Kirkkoherra Marja-Sisko Aallon kirkon ja seurakuntalaisten taholta kokema painostus,yliolkaisuus ja jopa suoranainen herjailu ja uhkaaminen osoittavat, ettei kirkko elä 2000-lukua. Jos olet poikkeava, sinua ei kirkossa sallita, vaan painostetaan hivuttamalla ulos joukosta. Olen itse hetero, mutta annan tilaa muille, seksuaalisesti toisin suuntautuneille kanssaihmisille.
Kun olen seurannut Aallon kokemaa kiirastulta, olen entistä vakuuttuneempi, että tein 40 vuotta sitten oikein erotessani luterilaisesta kirkosta. En eronnut Jumalasta, vaan tunkkaisesta maallisesta organisaatiuosta. Näyttäkää kirkolle ja erotkaa tekin!
Tukekaa Marja-Siskoaa já erotkaa kirkosta
48
175
Vastaukset
- Erotkaa kirkosta
Kirkko ei ole koskaan todistanut opettamiaan asioita todeksi. Kirkon opetus on HUUHAATA.
- Late lapista.
.
- uskova mies
se on itse asiassa Jumalan tehtävä todistaa Raamatun ilmoitus oikeaksi. Hän myös tekee tämän meidän kuolemamme jälkeen, jolloin astumme Hänen eteensä saamaan tuomiomme joko ikuiseen elämään tai ikuiseen kadotukseen.
Siihen asti me uskomme ja kuuntelemme Hänen ääntänsä ja sallimme Jumalan johdattaa meitä uskossamme.
Jeesuksen kautta käy tie ikuisen elämän pelastukseen, joka alkaa vasta kun ohimenevät vuosikymmenet ovat meistä tehneet selvää. - Veijo ..
uskova mies kirjoitti:
se on itse asiassa Jumalan tehtävä todistaa Raamatun ilmoitus oikeaksi. Hän myös tekee tämän meidän kuolemamme jälkeen, jolloin astumme Hänen eteensä saamaan tuomiomme joko ikuiseen elämään tai ikuiseen kadotukseen.
Siihen asti me uskomme ja kuuntelemme Hänen ääntänsä ja sallimme Jumalan johdattaa meitä uskossamme.
Jeesuksen kautta käy tie ikuisen elämän pelastukseen, joka alkaa vasta kun ohimenevät vuosikymmenet ovat meistä tehneet selvää.Sä olet hyvä esimerkki siitä miten uskonto sekoittaa pään ja siksi olisi hyvä että uskonnot kriminalisoitaisiin.
- pöhööö
Mutta et anna tilaa seurakuntalaisille jotka ajattelevat toisin kuin sinä :D
Et ole kovinkaan suvaitsevainen vaan ns. suvaitsevainen jonka suvaitsevaisuuden rajat on äärimmäisen tiukasti määritelty.
Säälin sinua ja kaikkia muka suvaitsevaisia jotka suvaitsevaisuudessaan vihaavat enemmän kuin kaikki ahdasmieliset yhteensä.- kljdfs
Suvaitsevaisuus on paljon enemman kuin etnisten ja seksuaalivahemmistojen hyvaksymista.
Yleensa ne, jotka itseaan eniten suvaitsevaisina pitavat, ovat juuri niita, joita pitaa varoa keskisormilta ja naamaan sylkemiselta, kun esittaa erilaisia ja ''vaaria'' mielipiteita. Ne ovat niita, joiden kanssa ei yhtaan huvita alkaa kehittamaan keskustelua tai rakentavaa mielipiteenvaihtoa, kun saa pelata, etta lihas tummuu, ellei fyysisesti, niin ainakin henkisesti.
Nain olen itse omin silmin havainnut.
- Jo riittää!
Kannatan hormonihoitoa, jotta henkilö hyväksyy oman sukupuolensa. Onhan selvää että näissä tapauksissa hormonit eivät ole kohdallaan.
Silti jos leikkauksiin on ryhdytty, ei vika ole leikellyn, vaan meidän jotka emme ole järjestäneet heille parempaa hoitoa. Törkeää ihmisen alistamista ja ahdistelua tässä tapauksessa. En voisi kuulua tuollaiseen yhteisöön, vaan eroaisin oitis.
Toivotaan, että evlutkirkko järjestää hänelle paremman paikan suvaitsevammassa ympäristössä. Marja-Sisko on kuitenkin suomalainen, ilmeisen hyvä ihminen vieläpä. Kirkko on keskittynyt vain somujen ja musujen hyysäykseen ja piilotteluun. Häpeäisivät edes! - Raamattu tuomitsee
Ehdin jo erota vastalauseeksi sille, että kirkossa oli kirkkoherrana tuollainen Raamatun vastainen luonnottomuus!
- grafe
hänkin on vai tapahtuiko Jumalalle valuvirhe?
- Kirkko on eksynyt
grafe kirjoitti:
käsketään tappaa homot. Raamattu kieltää miestä pukeutumasta naisen vaatteisiin.
- Jumalan Kuva
Jumalan kuva, myös Marja-Sisko! Jumala on moni-ilmeinen olemukseltaan, pitää sisällään, homot, heterot, intersukupuoliset yms, yms, yms...heterot yms, yms, yms...
- uskovainen mies
grafe kirjoitti:
virhettä. Raamattu antaa nimenomaan ihmiselle valtuudet päättää, seuratakko Raamatun sanomaa vai omaa mielipidettään.
- uskovainen mies
Jumalan Kuva kirjoitti:
Jumalan kuva, myös Marja-Sisko! Jumala on moni-ilmeinen olemukseltaan, pitää sisällään, homot, heterot, intersukupuoliset yms, yms, yms...heterot yms, yms, yms...
koko Raamatun lukemalla meille ilmenee se, mitä tarkoitetaan käsitteellä "Jumalan kuva".
"Jumalan kuvaksi hän hänet loi, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät"
1. Moos,1.26-27
Jo pelkästään tämän perusolettaman pohjalta voimme nopeasti päätellä, että Jumala ei luonut ihmistä nais-mieheksi tai mies-naiseksi, vaan mieheksi JA naiseksi kunkin erikseen.
Tämä seikka tarkentuu Raamatussa myöhemmin seuraavalla tavalla:
1Kor 6:9 "Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset"
Miehimys on käännetty sanasta "effeminate", joka tarkoittaa "Effeminacy describes having traits that are more often associated with traditional feminine behaviour, conduct, style and gender roles rather than masculine behaviour, conduct, style and roles."
http://en.wikipedia.org/wiki/Effeminacy - Ja heti!
Kirkko on eksynyt kirjoitti:
käsketään tappaa homot. Raamattu kieltää miestä pukeutumasta naisen vaatteisiin.
Jos tuossa asiassa olet vanhan testamentin kannalla niin miksi et elä elämääsi sen mukaan muissakin asioissa? Uudessa testamentissa nimenomaan sanotaan että rakastakaa lähimmäisiänne. Minä jätän tuomitsemisen Jumalalle ja voisimpa vielä kysyä muistatko mitä Jeesus sanoi ensimmäisen kiven heittämisestä?
- eronnut jo
Unohdit linkin laittaa, itse erosin just tällä viikolla. Mutta huom. erosin myös "armeijasta" siis reservistä. Sellainen seurakunta joka tukee puolustusvoimaa ja siten tappamista on vähän ristiriitaista.
http://eroakirkosta.fi/
http://akl-web.fi/aseistakieltaytyminen
Sotilasvalaankin on pitänyt se kaikkivaltias Jumala sotkee.
Minä N.N. lupaan ja vakuutan valassa kaikkivaltiaan ja kaikkitietävän Jumalan edessä, vakuutuksessa kunniani ja omantuntoni kautta, olevani Suomen valtakunnan luotettava ja uskollinen kansalainen. Tahdon palvella maatani rehellisesti sekä parhaan kykyni mukaan etsiä ja edistää sen hyötyä ja parasta. Minä tahdon kaikkialla ja kaikissa tilanteissa, rauhan ja sodan aikana puolustaa isänmaani koskemattomuutta...- maan puolustaja
sivarit tue tappamista siten, että sallisivat vieraan vallan hyökätä maahansa, tappaa ja raiskata vaimonsa ja lapsensa.
Minä kävin armeijan vain puolustusmielessä.
Ihmiset, jotka menevät sinne vain tappamismielessä, eivät kyllä sinne kuulukaan. - Raja Kysymys
maan puolustaja kirjoitti:
sivarit tue tappamista siten, että sallisivat vieraan vallan hyökätä maahansa, tappaa ja raiskata vaimonsa ja lapsensa.
Ihmiset, jotka menevät sinne vain tappamismielessä, eivät kyllä sinne kuulukaan.ylittää valtakunnan raja? Puolustatko tonttiasi naapurin tontillakin?
- maan puolustaja
Raja Kysymys kirjoitti:
ylittää valtakunnan raja? Puolustatko tonttiasi naapurin tontillakin?
siirrytään EU-mielipiteeseen. Vastustan EU:ta ja siitä pitää erota.
Mikäli puolustusvoimat jatkavat puhtaasti kotimaan puolustusta, kannatan sitä. En kannata kotimaisten puolustusvoimien käyttämistä offensiivisiin tarkoituksiin. - eronnut jo
Ihmiset, jotka menevät sinne vain tappamismielessä, eivät kyllä sinne kuulukaan.miksi ne nyt tänne hyökkäisivät? Ainiin kun auktoriteetit käskee. Sitäpaitsi rahalla ne meidän maan rikkaudet saa ostettua.
Tätä maata ei kannata enää tukea millään tavalla. - eronnut jo
siirrytään EU-mielipiteeseen. Vastustan EU:ta ja siitä pitää erota.
Mikäli puolustusvoimat jatkavat puhtaasti kotimaan puolustusta, kannatan sitä. En kannata kotimaisten puolustusvoimien käyttämistä offensiivisiin tarkoituksiin.olet jo hävinnyt sen maan puolustuksen. 95 mentiin euhun. 2002 menetettiin markka. 2008 kesäkuussa eduskunta ratifioi lissaboninsopparin. Perustuslakimme on enää vitsi. Maamme lauluakin on jo muokattu, kuuntele: http://www.aamulehti.fi/mediagalleria/aamulehti/yleinen/115/
Rajat on auki maahanmuuttajille.
Joten mitä sä niinku vielä puolustat? - maan puolustaja
eronnut jo kirjoitti:
olet jo hävinnyt sen maan puolustuksen. 95 mentiin euhun. 2002 menetettiin markka. 2008 kesäkuussa eduskunta ratifioi lissaboninsopparin. Perustuslakimme on enää vitsi. Maamme lauluakin on jo muokattu, kuuntele: http://www.aamulehti.fi/mediagalleria/aamulehti/yleinen/115/
Rajat on auki maahanmuuttajille.
Joten mitä sä niinku vielä puolustat?asevelvollisuutta ja maanpuolustusta.
Jos on yleinen asevelvollisuus, sitä ei voida käyttää ylikansallisiin tarkoituksiin. Niin kauan sitä voi puolustaa.
Kansainvälinen palkka-armeija on sitten asia erikseen. Sinne lähdetään pikemminkin tappamaan kuin puolustamaan.
Nämä asiat on syytä pitää toisistaan erillään. - 19+2=21
Ihmiset, jotka menevät sinne vain tappamismielessä, eivät kyllä sinne kuulukaan.taidat vain olla lammas ja puolustaa auktoriteetteja?
Sotarikokset on tietenkin väärin tekijät tuomitaan. - eronnut jo
asevelvollisuutta ja maanpuolustusta.
Jos on yleinen asevelvollisuus, sitä ei voida käyttää ylikansallisiin tarkoituksiin. Niin kauan sitä voi puolustaa.
Kansainvälinen palkka-armeija on sitten asia erikseen. Sinne lähdetään pikemminkin tappamaan kuin puolustamaan.
Nämä asiat on syytä pitää toisistaan erillään.Sota on aina rikos ihmisyyttä vastaan ja se on erittäin hyvää bisnestä.
"Sota on huijaus. Se on aina ollut. Se on ehkä niistä vanhin, helpoin, tuottavin ja ainakin tuhoisin. Se on ainoa kansainvälinen; ainoa, jossa voitot lasketaan rahassa ja tappiot ihmishenkien määrässä. Huijaus on paras kuvaus asiasta, joka ei ilmene suurelle yleisölle. Vain pieni sisäpiiri tietää mistä siinä on todella kyse. Se suoritetaan yleensä hyvin pienen vähemmistön eduksi kaikkien muiden kustannuksella. Sodalla muutamat ihmiset tekevät valtavia voittoja… Ensimmäisessä maailmansodassa ainakin 21,000 ihmistä nousi miljonääreiksi ja miljardööreiksi Yhdysvalloissa maailmansodan aikana. Kongressi raportoi yritysten ja hallituksen tienesteistä. Jos joku tienasi sodista toden teolla, ne olivat pankkiirit."
Vain hölmöt puolustavat maata henkensä uhalla. Hölmöt myöskin hyökkäävät, mutta miksi olla itse hölmö?
- uskovainen mies
Kirkko ei elä 2000-lukua siitä syystä, että Raamattu on valmistunut n. 2000 vuotta sitten. Sen sisältö on joko hyväksyttävä sellaisenaan tai ei ollenkaan. On eri asia se, halutaanko kirkosta vain tyynesti luoda eräänlainen fetissiklubi, jolloin Raamattu erotetaan kirkosta, vai annetaanko ihmisten, jotka eivät Raamattua kunnioita, erota kirkosta.
Mitä merkitystä on Raamatulla tai kirkolla, jos niiden sisältöä päivitetään kaikenlaisten villitysten mukaan? Eikö silloin kannata vain pitäytyä Raamatun ja kirkon ulkopuolella ja antaa villitysten viedä omaa elämää jossain ihan muualla?- jälleen!!!!
Tämä kommunismin ulkopuolisten asioiden agiteeraus on Iiron PÄÄTYÖ!
Mihin hävisi SKPn rysältä lahjaksi saadut miljaardi omaisuudet ja lisäksi kannatus (0,5%) äänestäjistä??? - uhmailija
jälleen!!!! kirjoitti:
Tämä kommunismin ulkopuolisten asioiden agiteeraus on Iiron PÄÄTYÖ!
Mihin hävisi SKPn rysältä lahjaksi saadut miljaardi omaisuudet ja lisäksi kannatus (0,5%) äänestäjistä???ja haluan varastaa kaupasta tavaraa, että minulla olisi mukavammat oltavat kotona.
Voinko erota valtiosta, sillä Suomen rikoslaki, joka on peräisin vuodelta 1889, ei salli varastamista tai näpistystä, vaikka se on mielestäni mukava ja helppo keino saada hyväksyntää omille luonteenpiirteilleni.
Suomen rikoslakihan ei elä lainkaan 2000-lukua, vaan on täysin vanhanaikainen eikä ota huomioon yksilön tarpeita. - Laki Mies
uhmailija kirjoitti:
ja haluan varastaa kaupasta tavaraa, että minulla olisi mukavammat oltavat kotona.
Voinko erota valtiosta, sillä Suomen rikoslaki, joka on peräisin vuodelta 1889, ei salli varastamista tai näpistystä, vaikka se on mielestäni mukava ja helppo keino saada hyväksyntää omille luonteenpiirteilleni.
Suomen rikoslakihan ei elä lainkaan 2000-lukua, vaan on täysin vanhanaikainen eikä ota huomioon yksilön tarpeita.se on aivan liian vanha, eikä päde nykyään. Vain Raamatun lait ovat ikuisia, esimerkiksi Mooseksen kirjassa käsketään surmata homot, koska he harrastavat kauheita tekoja: makaavat kuten naisten kanssa maataan.
- uhmailija
Laki Mies kirjoitti:
se on aivan liian vanha, eikä päde nykyään. Vain Raamatun lait ovat ikuisia, esimerkiksi Mooseksen kirjassa käsketään surmata homot, koska he harrastavat kauheita tekoja: makaavat kuten naisten kanssa maataan.
Raamattu on tosin kokonaisuus ja jatkuu Uuden testamentin puolelle. Siellä Jeesus esimerkillään kieltää ankarasti toisen ihmisen vahingoittamisen.
- Sharian tapainen
Laki Mies kirjoitti:
se on aivan liian vanha, eikä päde nykyään. Vain Raamatun lait ovat ikuisia, esimerkiksi Mooseksen kirjassa käsketään surmata homot, koska he harrastavat kauheita tekoja: makaavat kuten naisten kanssa maataan.
Niin erotaanko me kristityt sitten niin kovasti noista koraaninkannattajista?
- Hölynpölyeepos
uhmailija kirjoitti:
Raamattu on tosin kokonaisuus ja jatkuu Uuden testamentin puolelle. Siellä Jeesus esimerkillään kieltää ankarasti toisen ihmisen vahingoittamisen.
Mitä kristityt rikkoivat/rikkovat ahkeraan. (ÄLÄ TAPA)
- uhmailija
Sharian tapainen kirjoitti:
Niin erotaanko me kristityt sitten niin kovasti noista koraaninkannattajista?
Kristillisyys on nähdäkseni ainoa uskonto, joka lupaa seuraajilleen täydellisen tappion tässä elämässä.
Koraani puolestaan kannustaa muslimeja valtaamaan lisää elintilaa, kunnes koko maailma on Allahin omaisuutta. - Maal Likko
uhmailija kirjoitti:
viimeisen sanan Mooses vai Jeesus?
- uskovainen mies
Hölynpölyeepos kirjoitti:
Mitä kristityt rikkoivat/rikkovat ahkeraan. (ÄLÄ TAPA)
ei tee ihmistä kristityksi. Valtion kirkko ei myöskää tee valtiosta kristittyä. Kristityksi tullaan ainoastaan siten, että "uskoo ja tulee kastetuksi", tunnustaa syntinsä ja seuraa Jeesusta.
Tällainen ihminen ei voi tehdä rikosta Jumalaansa vastaan tulematta tuomituksi. - uskova
Maal Likko kirjoitti:
viimeisen sanan Mooses vai Jeesus?
Hän on Jumala
- Keisarille keisarin
uhmailija kirjoitti:
Jeesus ei kiellä asepalvelusta, vaan kehottaa siihen. Antakaa keisarille mikä keisarin on. Se tarkoittaa veroja ja asepalvelusta. Itse asiassa se tarkoittaa kaikkea sitä mitä keisari alamaisiltaan pyytää.
- 15+18
Keisarille keisarin kirjoitti:
Jeesus ei kiellä asepalvelusta, vaan kehottaa siihen. Antakaa keisarille mikä keisarin on. Se tarkoittaa veroja ja asepalvelusta. Itse asiassa se tarkoittaa kaikkea sitä mitä keisari alamaisiltaan pyytää.
"Itse asiassa se tarkoittaa kaikkea sitä mitä keisari alamaisiltaan pyytää. "
Höpö höpö.
- en tee päätöksiä.
Ei nyt sentään kirkkoa yleiseksi pervosekoilu-centteriksi.
- kummastunut
Marja-Sisko perusta omaa seurakuntaa kun hänellä on näköjään niin vankka kannatus. Sinne voisi sitten kaikki homot ja lepsot liittyä saamaan Marja-siskolta armoa.
- kummastunut
olla tälle uskonnolle vaikkapa "seksuaaliherännäisten armopaja".
- terveys menetetty
siltä että lasten, naisten ja miesten terveyttä tässä yhteiskunnassa ja maailmassa tietoisesti vaurioitetaan eri menetelmin ja seuraukset on yksilön kohdalla joskus karmeat. Jokaisen naisen on poikaa oltava, sanoi kerran eräs työtoverini hoitolaitoksessa. Mitä se piti sisällään oli tyrmäävää naiseuteen kohdistuvaa viharikollisuutta. Lisänä vielä raha- ja talousrikollisuus ynnä huumebisnes, jolla uhrit kyykytetään. Kenen etua palvelee se tosiasia että aikuisuus menetetään ja koko kansasta tehdään rajattomien lasten joukko?
- Muutos kirkkoon
Aika hölmöä ajatella, että eroamalla kirkosta voisi vaikuttaa kirkkoon. Jos haluat muuttaa kirkkoa, pysy jäsenenä ja anna äänesi kuulua. Ketä muuten äänestit viimeksi kirkkovaaleissa? Varmaan väärää henkilöä, jos lopputulos on ajattelusi vastainen
- Sanasasa
""Aika hölmöä ajatella, että eroamalla kirkosta voisi vaikuttaa kirkkoon. ""
-Eikä ole, jos kaikki ihmiset eroaisivat kirkosta niin kirkko kaatuisi ja lopetettaisiin.
- eronnut .
Miksi tämmöistä kirjoitat?
Onko Marja-Sisko itse sitten eronnut?
PS. olen eronnut kirkosta n. pari v sitten, en miehestäni, ja silti jäi jumala paikan päälle edelleen - 21
Jos Jumala antaa kaiken tämän paskan tapahtua maailman ihmisille niin minkähänlainen se Saatana mahtaisi olla? Yhtä kusetusta ja täyttä bisnestä koko kirkko, länsimaissa bisnestä, kehitysmaissa sillä pyritään ohjaamaan ihmismassoja.
Kristinusko on aivan yhtä totta kuin Islam, Allah ja Muhammed. Molemmilla on yhtä paljon todisteita, länsimaissa ihmiset ovat kristittyjä koska kasvatus. - ThePing1
On yksin minun päätettävissä kuulunko kirkkoon vain en. Minä myös määrään mistä pidän, mistä en, miten elän, miten pukeudun, mitä syön ja MITÄ TEEN!
Te massaporukat voitte tehdä mitä lystäätte ja muistakaa apinoida toisianne.- valtiokirkonlaiva
surkeaa jos tämä vekselivetoinen paatti kaatuu ja uppoaa, sitähän itkee niin pirut kuin enkelitkin.
- Makkaraherra
Minkä mallin vehkeet löytyy Marja-Siskolta ? Marjaa vai Siskonmakkaraa ?
- onneks lähti!
Täällä voi Imatralaiset palata takaisin.
http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/8438D1117EB147FFC225706C003CD2E9?OpenDocument&lang=FI
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole192186Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi392075Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä281970Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma471386- 741326
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46873Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?56802Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8741- 52713
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi32698