http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/kotimaa/174/jo_puolet_seurakunnista_jakaa_ruokaa
Linkissä kerrotaan seurakuntien jakaneen viime vuonna 87 000 ruokakassia, kuinka monta kassia vapaa-ajattelijat jakoivat? Tietääkseni nolla!
Kirkon suurista puutteista huolimatta täytyy todeta, että kasseista löytynyt ruoka täyttää tarvitsevan lähimmäisen vatsaa paljon paremmin kuin vapaa-ajattelijoiden jakama kuvitelma siitä, että ajattelu on vapaata kun kärsii jumaluskon puutteesta!
Onko niin, että vapaa-ajattelijoiden edustama suvaitsevaisuus on luisunut välinpitämättömyydeksi sen sijaan, että sillä voisi olla jotain tekemistä lähimmäisenrakkauden kanssa?
Vai onko vain niin, että jumalattomassa maailmassa heikkojen pitääkin sortua siinä missä vahvat porskuttavat? Toteutuuko planeetan kosminen tarkoituksettomuus parhaiten siinä, että annetaan köyhien nähdä nälkää ja ostetaan itselle 50" led-tv?!
kirkko - vapaa-ajattelijat 1-0
55
670
Vastaukset
- Rompix
Onko tämä nyt sitä EU-ruoka-apua, mistä kirkko hakee PR-pisteet eikä itse maksa ruuasta senttiäkään?
Kirkko vs. Nokia: montako kassia matkapuhelinvalmistaja Nokia jakoi? Tietääkseni nolla! vielä paljonko evlut-kirkko sai verotuloja verrattuna vapareiden verotuloihin?
- tiedottaja!!!
Jäsentä kohti vaparit saivat muutaman kymmenen senttiä enemmän kuin kirkko, vastikkeettomasti. Löytyy tiedot netistä. Vapareille vaan ei kuulu mitään vastavelvoitetta kun taas kirkko tekee paljon yhteiskunnallisesti merkittäviä tehtäviä.
- Kössönöm
tiedottaja!!! kirjoitti:
Jäsentä kohti vaparit saivat muutaman kymmenen senttiä enemmän kuin kirkko, vastikkeettomasti. Löytyy tiedot netistä. Vapareille vaan ei kuulu mitään vastavelvoitetta kun taas kirkko tekee paljon yhteiskunnallisesti merkittäviä tehtäviä.
ainoa raha ole, jonka kirkko saa. Se saa muutakin kautta miljoonia. Kirkon ulkomaanapu on yksi valtion avustamista kirkon järjestöistä.
- J-la
hinta Suomen valtio maksaa EU jäsenmaksun ja kirkko verottaa myös valtiota
Suomessa on yli 50%ateisteja
siis
KUKA MAKSOI????
kunnan jauhot........kassillinen lyhytketjuista hiilihydraattia=lihottavaa roskaruokaa, joka ei tyydyt näläntunnetta - 50'' led-tv
Ev lut kirkko teki vuonna 2008 100 miljoonaa euroa VOITTOA! Kirkko tahkoaa kiinteistöillä ja metsäomaisuudella jatkuvasti yhä suurempia tilejä, joita sijoitetaan ulkomaille kasvamaan vielä isompaa tulosta.
Kirkon hyväntekeväisyydellä ei nyt ainakaan kannata alkaa leuhottamaan ennen kuin nuo luvut muuttuvat vähän erilaisiksi. http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010031711313859_uu.shtml
"- Myös meidän kirkoissamme ja vapaissa kristillisissä suunnissamme esiintyy puhetta, jonka voi tulkita vihaan ja väkivaltaan yllyttämiseksi. Olen sellaista itsekin todistanut, Pentikäinen sanoi keskiviikkona Helsingissä."
Ainakaan vapaa-ajattelijat eivät lietso vihaa ;)- ksfww
Harvinaista rehellisyyttä ja selväjärkisyyttä noissa piireissä. loistavaa.
- lkjölkjdsflköj
"Ainakaan vapaa-ajattelijat eivät lietso vihaa ;) "
Taidat olla uusi tällä palstalla...
- tford
vapaa-ajattelun toimintamalli perustuu toimettomuuteen ja arvosteluun. Jos kirkko antaa kympin köyhälle,
kyseessä on imagon nosto... murusia takasin siitä, mitä on epäoikeudenmukaisesti veroina kaikilta kansalaisilta, myös uskonnottomilta ja eriuskoisilta kerännyt.
- ashtoni sh
HooFoo kirjoitti:
... murusia takasin siitä, mitä on epäoikeudenmukaisesti veroina kaikilta kansalaisilta, myös uskonnottomilta ja eriuskoisilta kerännyt.
kirkko antaa kympin ja humanistiateisti liimaa tarran: nauti elämästä
- fair play
ashtoni sh kirjoitti:
kirkko antaa kympin ja humanistiateisti liimaa tarran: nauti elämästä
80% kuuluu kirkkoon, 20% ei
- Kössönöm
fair play kirjoitti:
jos siihen voisi vai itse liittyä?
- Rompix
Kössönöm kirjoitti:
jos siihen voisi vai itse liittyä?
Pelataanko sudden-death:ia eli kerrasta poikki? Seuraavan maalin tehnyt voitta, peli alkaa nyt :)
fair play kirjoitti:
... oikein ymmärtää tän asian ydintä. Kirkko verottaa kaikkia kansalaisia ja on kerännyt omaisuuksia Suomessakin yli puolen tuhatta vuotta. Uskonnottomatkin joutuu maksaan veroja jokaisessa kauppalaskussa kirkolle. Vapareilla ei ole verotusoikeutta, valtio ei jakele kansalaisten rahoja vapareille, joista nämä voisivat antaa murusia köyhille ja loput käyttää propagandan levitykseen.
Uskonnottomatkin voivat lahjoittaa ja lahjoittavatkin rahaa hyväntekeväisyyteen, vaikka se hihuista tuntuukin yhtä tarunomaiselta kuin yksisarvisten olemassaolo.- Kössönöm
Rompix kirjoitti:
Pelataanko sudden-death:ia eli kerrasta poikki? Seuraavan maalin tehnyt voitta, peli alkaa nyt :)
Moisesta pelistä ikinä kuullutkaan:) Olen huono kaikissa peleissä. Pasianssi on ainoa missä pärjään.
- Rompix
Kössönöm kirjoitti:
Moisesta pelistä ikinä kuullutkaan:) Olen huono kaikissa peleissä. Pasianssi on ainoa missä pärjään.
Jääkiekossa esimerkiksi mennään jatkoajalla sudden-death:ia eli ensimmäisen maalin tehnyt voittaa ja peli loppuu siihen.
Rompix kirjoitti:
Jääkiekossa esimerkiksi mennään jatkoajalla sudden-death:ia eli ensimmäisen maalin tehnyt voittaa ja peli loppuu siihen.
... toimii täällä foorumilla????
- Rompix
HooFoo kirjoitti:
... toimii täällä foorumilla????
fair play kirjoitti tuossa ylempänä pelin olevan 4-1, koska kirkkoon kuuluu 4/5 kansasta. Ajattelin vaan, että jos seurattais tilannetta ja julistettais voittaja jo seuraavasta "maalista."
Ei tainnut aasinsilta toimia.
Vapaa-ajattelijain liitto ei ole kirkko, eikä ateismi ole uskonto. Se että kuuluu VA-liittoon ei estä sitä että kuuluisi samalla vaikkapa Punaiseen Ristiin, tai johonkin muuhun SITOUTUMATTOMAAN hyväntekeväisyysjärjestöön. Vapaa-ajattelijat luultavasti lahjoittavat rahaa erilaisille hyväntekeväisyysjärjestöille, mutta mitään tutkittua tietoa siitä ei ole olemassa, joten tämä on vain oletus. Miksi tuo EU:n avustusruoan jakaminen muuten todistaisi että Jumala on olemassa? Miksi hyväntekeväisyyteen pitää liittää käännytystyötä? Miksei voi vain lahjoittaa ruokaa hyvää hyvyyttään, vaan taustalla pitää olla syy levittää omaa roskauskontoaan?
- H.H.
"Vapaa-ajattelijain liitto ei ole kirkko, eikä ateismi ole uskonto."
Juu-juu, ei tietenkään:
"Miksei voi vain lahjoittaa ruokaa hyvää hyvyyttään, vaan taustalla pitää olla syy levittää omaa roskauskontoaan? "
Viisautesi kukkuloilta vain jaat näkemystäsi, että ateismi ei ole uskonto ja kaikki muut uskomukset ovat roskauskontoja. Osasit kuitenkin mainita miten vapaa-ajattelijat eivät lahjoita ruokaa(kaan) hyvää hyvyyttään taikka ilman.
"Vapaa-ajattelijat luultavasti lahjoittavat rahaa erilaisille hyväntekeväisyysjärjestöille, mutta mitään tutkittua tietoa siitä ei ole olemassa, joten tämä on vain oletus"
Tuokin sitten piti mainita?
En kai ole suotta peitellyt sitä kuinka huvittunut olen lukiessani tämän tasoisia juttuja? H.H. kirjoitti:
Juu-juu, ei tietenkään:
"Miksei voi vain lahjoittaa ruokaa hyvää hyvyyttään, vaan taustalla pitää olla syy levittää omaa roskauskontoaan? "
Viisautesi kukkuloilta vain jaat näkemystäsi, että ateismi ei ole uskonto ja kaikki muut uskomukset ovat roskauskontoja. Osasit kuitenkin mainita miten vapaa-ajattelijat eivät lahjoita ruokaa(kaan) hyvää hyvyyttään taikka ilman.
"Vapaa-ajattelijat luultavasti lahjoittavat rahaa erilaisille hyväntekeväisyysjärjestöille, mutta mitään tutkittua tietoa siitä ei ole olemassa, joten tämä on vain oletus"
En kai ole suotta peitellyt sitä kuinka huvittunut olen lukiessani tämän tasoisia juttuja?"En kai ole suotta peitellyt sitä kuinka huvittunut olen lukiessani tämän tasoisia juttuja? "
Et ole, kaikki jo tietävät mistä sinä "nousus" saat, mutta H.H todista jumalas.H.H. kirjoitti:
Juu-juu, ei tietenkään:
En kai ole suotta peitellyt sitä kuinka huvittunut olen lukiessani tämän tasoisia juttuja?"En kai ole suotta peitellyt sitä kuinka huvittunut olen lukiessani tämän tasoisia juttuja?"
Olenko koskaan tällä palstalla kertonut kuinka huvittunut olen törmätessäni uskisten
"ajatusmaailmaan"? Esim. Oikeamielinen Jahve-jumala palkitsee kaikki jotka vain uskovat
häneen! Ei mitään väliä teoillasi, kunhan uskot! Ai niin, välillä pitää pyytää anteeksi.
Mitä ehtoollisviini on? Jeesuksen verta. Ja mitäs sanoo 3. Moos. 17:12?
Sen tähden minä sanon israelilaisille: yksikään teistä ei saa syödä verta, eikä sitä myöskään saa syödä kukaan teidän keskuudessanne asuva siirtolainen.H.H. kirjoitti:
Juu-juu, ei tietenkään:
En kai ole suotta peitellyt sitä kuinka huvittunut olen lukiessani tämän tasoisia juttuja?"En kai ole suotta peitellyt sitä kuinka huvittunut olen lukiessani tämän tasoisia juttuja? "
Luomiskertomus?H.H. kirjoitti:
Juu-juu, ei tietenkään:
En kai ole suotta peitellyt sitä kuinka huvittunut olen lukiessani tämän tasoisia juttuja?>> Viisautesi kukkuloilta vain jaat näkemystäsi, että ateismi ei ole uskonto ja kaikki muut uskomukset ovat roskauskontoja. Osasit kuitenkin mainita miten vapaa-ajattelijat eivät lahjoita ruokaa(kaan) hyvää hyvyyttään taikka ilman.
Kaikkien yhteisillä verotuloilla maksettuja EU-ruokia seurakunnat jakavat Suomen nälkää näkeville.
Jos se ilmaisen suuan jakaminen tuntuu jotenkin vastenmieliseltä siellä seurakunnassa, niin ainahan sen voi lopettaa tai pyytää kirkkoon kuulumattomia apuun.- Aatteleppaite2.0
mikä surkea juttu.
Jos vapaa ajattelelijat saisivat miljarditulot niin kait siitä muutaman leivän voisi jakaa,ja loput90% rahoista pitää itsellä.
Aikamoiset aarteet on vatikaanikin kerännyt likaisilla ja valheellisilla jutuilla,taitaa olla yksi maailman rikkaimmista maista,totuutta eivät kerro.
Uskonnot eivät ole mitään muuta kuin bisnestä,heikkoälyisten kustannuksella;)- Aatteleppaite2.0
vaan puhun totta ja olen totuuden puolella;)
Vapaa-ajatteles sitä jos se kirkko ei sadanmiljoonan vuosituloilla tekisikään mitään?
Mikä muuten on Vapaa-ajattelioiden vuosiosuus yhteisöveroista, en kuulu kyseiseen yhteisöön, niin en tiedä.
Jos kuukuu vapsuihin niin onko lapset "kastettava" yhteisön jäseniksi heti syntyessään, uskovaiset selittäköön, koska teidän puheiden mukaan kyseinen järjestö rinnastetaan valtion kirkkoon." hyväntekeminen ei ole kiinni valtionosuuksista, vaan halusta."
Eli jos kirkolla ei olisi valtion osuuksia, niin hyväntekeväisyys jatkuisi?
tai jo vapaastiajattelijoilla olis 100 miljoonan vuositulot, ne käyttäis kaikki rahat vaik bilettämiseen?
- sdfsds
Kirkko kyllä auttaa, ja onhan sekin jotain, jos jostain löytyy maksaja. tässä tapauksessa maksaja on EU.
- pääsiäispupu
"On yleisesti väitetty uskonnon olevan arvokas, koska se saa ihmiset toimimaan oikein, mutta vaikka tämä pitäisikin paikkaansa, se ei olisi todistus siitä että uskonto olisi oikeassa. Tämä olisi ainoastaan sietokyvyn ylittävä pragmaattinen laajennus. Joulupukki saa lapset käyttäytymään kiltisti samalla tavalla, ja silti kukaan ei vakavasti argumentoi tämän olevan todiste hänen olemassaolostaan. Uskontojen puolustus on täynnä vastaavia loogisia idiotismeja."
- ehaehaeha
""Vapaa-ajattelijain liitto ei ole kirkko, eikä ateismi ole uskonto."
Juu-juu, ei tietenkään"
Oikein, hienoa H.H.! Jotenkin vain tuntuu, ettei tätä kestä kauaa...
"Viisautesi kukkuloilta vain jaat näkemystäsi, että ateismi ei ole uskonto ja kaikki muut uskomukset ovat roskauskontoja. Osasit kuitenkin mainita miten vapaa-ajattelijat eivät lahjoita ruokaa(kaan) hyvää hyvyyttään taikka ilman."
Ehhehheee nyt meni taas tähän H.H:n perus tarkoituksettomaan liirumlaarum paskanjauhamiseen...
"kaikki muut uskomukset ovat roskauskontoja."
Hupsista, nyt meni pieleen. Ateismi ei ole uskomus. Yritäs uudestaan?
"Osasit kuitenkin mainita miten vapaa-ajattelijat eivät lahjoita ruokaa(kaan) hyvää hyvyyttään taikka ilman.""
Money talks, bullshit walks.
"Tuokin sitten piti mainita?"
Niin piti, miltä nyt tuntuu? Ahdistaako?
"En kai ole suotta peitellyt sitä kuinka huvittunut olen lukiessani tämän tasoisia juttuja?"
Pitäisikö itkeä vai nauraa?
Vapaa-ajattelijoiden liiton jäsenhditykset ovat ainakin jakaneet EU-ruokakasseja Helsingissä, Tampereella, Kemissä jne. En tiedä mikä on toiminnan tilanne tällä hetkellä.
Miksi muuten kirkko haluaa huudella tuollaisesta, mutta vapaa-ajattelijat eivät?
Älä vitun nilkki ala isottelemaan muitten tekemisillä. Tälläkin palstalla kirjoittelee ateisteja, jotka ovat omakohtaisesti laittaneet itsensä likoon auttaakseen vähempiosaisia niin kotimaassa kuin ulkomaillakin.
MITÄ SINÄ OLET TEHNYT?- H.H.
En yhtikäs mitään.
- Rauli Badding
"Älä vitun nilkki ala isottelemaan muitten tekemisillä. Tälläkin palstalla kirjoittelee ateisteja, jotka ovat omakohtaisesti laittaneet itsensä likoon auttaakseen vähempiosaisia niin kotimaassa kuin ulkomaillakin."
Aijai, sattuiko kipakasti nilkkaan?! Oletkos jonkun mutkan kautta kuullut, että täältä palstalta sellaisiakin kirjoittajia löytyisi?!
Ymmärsit tilanteen ihan väärin; enhän minä ole lainkaan pahoillani siitä, jos vapaa-ajattelijat ottavat osaa kristilliseen laupeudentyöhön. Päinvastoin, sehän sopii hyvinkin Jumalaa mainostavan kampanjan jatkoksi!
Enkä minä ole ole myöskään pahoillani siitä, että valtio on ottanut hoitaakseen esim. koululaitoksen pyörittämisen Suomessa. Niinkin vain on, että kansansivistystoimintakin aikanaan käynnistyi seurakunnan, ei vapaa-ajattelijoiden toimesta.
2-0
Kyllä huimaa! - J-la
Rauli Badding kirjoitti:
"Älä vitun nilkki ala isottelemaan muitten tekemisillä. Tälläkin palstalla kirjoittelee ateisteja, jotka ovat omakohtaisesti laittaneet itsensä likoon auttaakseen vähempiosaisia niin kotimaassa kuin ulkomaillakin."
Aijai, sattuiko kipakasti nilkkaan?! Oletkos jonkun mutkan kautta kuullut, että täältä palstalta sellaisiakin kirjoittajia löytyisi?!
Ymmärsit tilanteen ihan väärin; enhän minä ole lainkaan pahoillani siitä, jos vapaa-ajattelijat ottavat osaa kristilliseen laupeudentyöhön. Päinvastoin, sehän sopii hyvinkin Jumalaa mainostavan kampanjan jatkoksi!
Enkä minä ole ole myöskään pahoillani siitä, että valtio on ottanut hoitaakseen esim. koululaitoksen pyörittämisen Suomessa. Niinkin vain on, että kansansivistystoimintakin aikanaan käynnistyi seurakunnan, ei vapaa-ajattelijoiden toimesta.
2-0
Kyllä huimaa!Ei minun tietääkseni ketään.
Keskiajalla Dominikaanimunkkien mestaamia kristinuskoon pakkokäännnyttämiseen 300 vuoden aikana
Suomessa ei ole tilastoitu..........paljon kuitenkin.
Baddingin makaroonipusseja a´ 0,17€ versus MESTAUS
MENE NURKKAAN HÄPEÄMÄÄN BADDING!!! TÄSSÄ SINULLE MAKARONIPUSSI
http://www.youtube.com/watch?v=bHTnzFq-PPA&feature=PlayList&p=E7AFD3C18AC1C34A&playnext=1&playnext_from=PL&index=25 - Kössönöm
Rauli Badding kirjoitti:
2-0
Kyllä huimaa!sinä ylläpidossa töissä, vai miksi sinun kirjoituksesi ei poistu, vaikka se on poistoon pyydetty?
- Kössönöm
J-la kirjoitti:
Ei minun tietääkseni ketään.
Keskiajalla Dominikaanimunkkien mestaamia kristinuskoon pakkokäännnyttämiseen 300 vuoden aikana
Suomessa ei ole tilastoitu..........paljon kuitenkin.
Baddingin makaroonipusseja a´ 0,17€ versus MESTAUS
MENE NURKKAAN HÄPEÄMÄÄN BADDING!!! TÄSSÄ SINULLE MAKARONIPUSSI
http://www.youtube.com/watch?v=bHTnzFq-PPA&feature=PlayList&p=E7AFD3C18AC1C34A&playnext=1&playnext_from=PL&index=25vaikkakin olen ajoittain eri mieltä sen sanoman kanssa.
Rauli Badding kirjoitti:
2-0
Kyllä huimaa!"Ymmärsit tilanteen ihan väärin; enhän minä ole lainkaan pahoillani siitä, jos vapaa-ajattelijat ottavat osaa kristilliseen laupeudentyöhön."
Ei se ole mitään kristillistä laupeudentyötä. On se kumma, kun sinä yrität omia muiden tekemät työt kristinuskolle.
"Niinkin vain on, että kansansivistystoimintakin aikanaan käynnistyi seurakunnan, ei vapaa-ajattelijoiden toimesta."
Joo, kirkko ei saanut pariin sataan vuoteen muuta aikaiseksi kuin oman propagandansa levittämiseen tarkoitettua lukemista. Sitten tuli työväenliikkeet ja valistus. Kirkon asema heikkeni ja saatiin yleinen oppivelvollisuus. Kansan sivistystoiminta ei käynnistynyt seurakunnan toimesta vaan sosialismin toimesta.Rauli Badding kirjoitti:
2-0
Kyllä huimaa!Sinä olet juuri sellainen omahyväinen mulkero, jonka vuoksi uskontojen kannatus tulee romahtamaan Suomessa tällä vuosikymmenellä. Kukaan täysijärkinen ei halua leimaitua sinun kaltaistesi joukkoon.
Toisaalta tietysti tuollainen ylimielinen vihanlietsonta ja kieroilu "oman asian" puolesta sopii varmaan monelle suomalaiselle, jolle itse ajatteleminen on liian työlästä. Aika jännää, eikö ole. Tulevaisuuden "luokkaerot" muodostuvat kriittisesti omilla aivoillaan ajattevien ihmisten ryhmän ja vihassa ja pelossa vellovien, muitten mantroja toistelevien ryhmän välille.
Mieti nyt hetki itsekin uskotko edes omia (tai kenen ne nyt sitten onkaan) juttujasi. Evlutkirkon jäsenenä sinun luulisi olevan jonkin verran rauhallisempi ja suvaitsevampi, eikö niin? Oletko kenties vain laumasielu, joka on päättänyt olla "voittajan" puolella, koska kirkkoon kuuluvia on enemmän? Ajattelet, että selkäsi takana seisoo suuri joukko samalla tavalla ajattelevia, mutta eipä taida ihan niin mennä ;o)
Onnea valitsemallasi tiellä.Rauli Badding kirjoitti:
2-0
Kyllä huimaa!Mitä sinä olet itse tehnyt heikompiosaisten hyväksi?
- loik
UskonnotonLähimmäinen kirjoitti:
Sinä olet juuri sellainen omahyväinen mulkero, jonka vuoksi uskontojen kannatus tulee romahtamaan Suomessa tällä vuosikymmenellä. Kukaan täysijärkinen ei halua leimaitua sinun kaltaistesi joukkoon.
Toisaalta tietysti tuollainen ylimielinen vihanlietsonta ja kieroilu "oman asian" puolesta sopii varmaan monelle suomalaiselle, jolle itse ajatteleminen on liian työlästä. Aika jännää, eikö ole. Tulevaisuuden "luokkaerot" muodostuvat kriittisesti omilla aivoillaan ajattevien ihmisten ryhmän ja vihassa ja pelossa vellovien, muitten mantroja toistelevien ryhmän välille.
Mieti nyt hetki itsekin uskotko edes omia (tai kenen ne nyt sitten onkaan) juttujasi. Evlutkirkon jäsenenä sinun luulisi olevan jonkin verran rauhallisempi ja suvaitsevampi, eikö niin? Oletko kenties vain laumasielu, joka on päättänyt olla "voittajan" puolella, koska kirkkoon kuuluvia on enemmän? Ajattelet, että selkäsi takana seisoo suuri joukko samalla tavalla ajattelevia, mutta eipä taida ihan niin mennä ;o)
Onnea valitsemallasi tiellä.kommunismin yksi muoto, Venäjältähän se Suomeenkin suurelta osin rantautui
- Kössönöm
ertert kirjoitti:
"Ymmärsit tilanteen ihan väärin; enhän minä ole lainkaan pahoillani siitä, jos vapaa-ajattelijat ottavat osaa kristilliseen laupeudentyöhön."
Ei se ole mitään kristillistä laupeudentyötä. On se kumma, kun sinä yrität omia muiden tekemät työt kristinuskolle.
"Niinkin vain on, että kansansivistystoimintakin aikanaan käynnistyi seurakunnan, ei vapaa-ajattelijoiden toimesta."
Joo, kirkko ei saanut pariin sataan vuoteen muuta aikaiseksi kuin oman propagandansa levittämiseen tarkoitettua lukemista. Sitten tuli työväenliikkeet ja valistus. Kirkon asema heikkeni ja saatiin yleinen oppivelvollisuus. Kansan sivistystoiminta ei käynnistynyt seurakunnan toimesta vaan sosialismin toimesta.on Minna Canthin päivä. Aikamoinen nainen ja toimija omana aikanaan.
- Kössönöm
loik kirjoitti:
kommunismin yksi muoto, Venäjältähän se Suomeenkin suurelta osin rantautui
"Kansallisella tasolla vapaa-ajattelijat järjestäytyivät ensin 1860-luvulla Englannissa. 1870-luvulla järjestäytyminen jatkui Yhdysvalloissa ja Saksassa. Manner-Euroopan maista vapaa-ajattelijat järjestäytyivät parhaiten Belgiassa. Sen voimaa edisti liberalistien ja sosialistien yhteinen taistelu katolista kirkkoa vastaan. Ranskassa vaikutti vahva tasavaltalainen vapaa-ajattelun perinne, mutta liikkeen voimaa heikensi jakautuminen liberalistiseen ja sosialistiseen siipeen. Kirkonvastainen perinne oli vahva myös Espanjassa ja Italiassa, mutta järjestäytyminen oli vähäistä.[5]
Vapaa-ajattelijain maailmanliitto, alkuaan Kansainvälinen vapaa-ajattelijaliitto perustettiin vuonna 1880 Brysselissä. Liiton tarkoituksia oli pyrkiä ajatuksenvapauden turvaamiseen ja ihmiskunnan vapauttamiseen uskonnollisista ennakkoluuloista.[6] Vapaa-ajattelijat sanoivat pyrkivänsä totuuteen tieteen, hyvyyteen etiikan ja kauneuteen taiteen avulla.[7] Jäsenjärjestöjä ovat eri maiden kansalliset liitot.[6] Tärkein toimintamuoto on ollut yhteiset kongressit.[5] Suomesta liittoon kuului aikaisemmin Vapaa-ajattelijain liitto 1946–1994.[8]"
http://fi.wikipedia.org/wiki/Vapaa-ajattelu#Historiaa - Kössönöm
Rauli Badding kirjoitti:
2-0
Kyllä huimaa!oletko sinä se hullu ylläpidossa, joka poistelee viestejä palstalta. Ihan summissa vaan on mennyt pitkin päivää, mutta sinun lätinäsi pysyy poistopyynnöstä huolimatta.
- Rauli Badding
UskonnotonLähimmäinen kirjoitti:
Sinä olet juuri sellainen omahyväinen mulkero, jonka vuoksi uskontojen kannatus tulee romahtamaan Suomessa tällä vuosikymmenellä. Kukaan täysijärkinen ei halua leimaitua sinun kaltaistesi joukkoon.
Onnea valitsemallasi tiellä."Sinä olet juuri sellainen omahyväinen mulkero, jonka vuoksi uskontojen kannatus tulee romahtamaan Suomessa tällä vuosikymmenellä. Kukaan täysijärkinen ei halua leimaitua sinun kaltaistesi joukkoon."
Tuskanhuutosi kaikkien ateistien puolesta kertakaikkiaan avasi silmäni! On totisesti niin, että monet ateistit, ehkäpä suorastaan valtaosa, ovat sekä moraalisia, että lähimmistään huolta kantavia ihmisiä! Pahoittelen siis, jos olen jotakuta kirjoituksellani loukannut!
Tämä moraali ja hyvyys, jota olen saanut osakseni, ja josta olen keskustelun aikana kuullut, on samalla paljastavaa: jos me tosiaan eläisimme maailmassa, jossa absoluuttisia moraaliarvoja ei ole, ei oikeaa, ei väärää ja jossa luonnonvalinta saa karsia heikot, olisi tuo moraalin ja hyvyyden osoittaminen luonnotonta ja suorastaan paheellistakin toimintaa. Tällä tavoin voimme siis nähdä, että naturalistiset ateistit asettuvat elämäntavallaan oman katsomuksensa yläpuolelle ja antavat tällä tavoin mitä kauneimman todistuksen luojastaan! Rauli Badding kirjoitti:
"Sinä olet juuri sellainen omahyväinen mulkero, jonka vuoksi uskontojen kannatus tulee romahtamaan Suomessa tällä vuosikymmenellä. Kukaan täysijärkinen ei halua leimaitua sinun kaltaistesi joukkoon."
Tuskanhuutosi kaikkien ateistien puolesta kertakaikkiaan avasi silmäni! On totisesti niin, että monet ateistit, ehkäpä suorastaan valtaosa, ovat sekä moraalisia, että lähimmistään huolta kantavia ihmisiä! Pahoittelen siis, jos olen jotakuta kirjoituksellani loukannut!
Tämä moraali ja hyvyys, jota olen saanut osakseni, ja josta olen keskustelun aikana kuullut, on samalla paljastavaa: jos me tosiaan eläisimme maailmassa, jossa absoluuttisia moraaliarvoja ei ole, ei oikeaa, ei väärää ja jossa luonnonvalinta saa karsia heikot, olisi tuo moraalin ja hyvyyden osoittaminen luonnotonta ja suorastaan paheellistakin toimintaa. Tällä tavoin voimme siis nähdä, että naturalistiset ateistit asettuvat elämäntavallaan oman katsomuksensa yläpuolelle ja antavat tällä tavoin mitä kauneimman todistuksen luojastaan!"jos me tosiaan eläisimme maailmassa, jossa absoluuttisia moraaliarvoja ei ole, ei oikeaa, ei väärää ja jossa luonnonvalinta saa karsia heikot, olisi tuo moraalin ja hyvyyden osoittaminen luonnotonta ja suorastaan paheellistakin toimintaa."
Väärin. Yhteistyössä on voimaa ja siihen moraali ja hyvyys johtaa.
"Tällä tavoin voimme siis nähdä, että naturalistiset ateistit asettuvat elämäntavallaan oman katsomuksensa yläpuolelle ja antavat tällä tavoin mitä kauneimman todistuksen luojastaan! "
Tuosta me näemme, etä sinä et ymmärrä.- RauIi Badding
Kössönöm kirjoitti:
oletko sinä se hullu ylläpidossa, joka poistelee viestejä palstalta. Ihan summissa vaan on mennyt pitkin päivää, mutta sinun lätinäsi pysyy poistopyynnöstä huolimatta.
kiusaan minua vasta niskuroivia järki-ihmisiä
- RauIi Badding
RauIi Badding kirjoitti:
kiusaan minua vasta niskuroivia järki-ihmisiä
pelkästä hihhulin hurmiotila-affektista.
Olen ainoa oikeauskoinen ja jumalien lellikki - RauIi Badding
RauIi Badding kirjoitti:
pelkästä hihhulin hurmiotila-affektista.
Olen ainoa oikeauskoinen ja jumalien lellikkitiskin alta ja jakelen vain vanhat ja homeiset näkkärit
HÄHÄHÄÄ Rauli Badding kirjoitti:
"Sinä olet juuri sellainen omahyväinen mulkero, jonka vuoksi uskontojen kannatus tulee romahtamaan Suomessa tällä vuosikymmenellä. Kukaan täysijärkinen ei halua leimaitua sinun kaltaistesi joukkoon."
Tämä moraali ja hyvyys, jota olen saanut osakseni, ja josta olen keskustelun aikana kuullut, on samalla paljastavaa: jos me tosiaan eläisimme maailmassa, jossa absoluuttisia moraaliarvoja ei ole, ei oikeaa, ei väärää ja jossa luonnonvalinta saa karsia heikot, olisi tuo moraalin ja hyvyyden osoittaminen luonnotonta ja suorastaan paheellistakin toimintaa. Tällä tavoin voimme siis nähdä, että naturalistiset ateistit asettuvat elämäntavallaan oman katsomuksensa yläpuolelle ja antavat tällä tavoin mitä kauneimman todistuksen luojastaan!Notta sillä lailla mennään tukka putkella Jeesuksen Nimeen ;o)
Ootte te vekkuleita velikultia....
Ja äärimuslimiryhmä Hamas saa nuoria pois katuväkivallan luota.
Idiootti.
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k693769On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole382381Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi712348Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä602228Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.331994Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma711584- 761497
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?581061Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?681012Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi40929