Tänään tuli joku hääohjelma missä seurattiin yhtä paria ja heidän häitä yms. He olivat tunteneet toisensa puoli vuotta! Ja menivät naimisiin! Ja morsian oli jo paksuna! Huhhuh, eihän tuossa ajassa voi toista vielä tuntea. Ei ihme että niin moni avioliitto päättyy eroon. Mielestäni ihan käsittämätöntä että joku aikuinen ihminen tuollaiseen lähtee.
Naimisiin ja nopeasti
20
666
Vastaukset
- kakskytseittemän
Selvä peli. Pitäähän sitä naimisiin mennä, jos nainen on paksuna. Eipähän lapsi ole sitten äpärä.
Rakkauden alkuhuumassa on varmasti upea mennä naimisiin. Ja vaikkei toista tuntisikaan niin onhan se mahdollista, että liitto kestää. Tavallaan on myös aika hienoa, että tässäkin maassa on vielä muitakin kuin järki-ihmisiä ja -liittoja.- nopiaa
kyllähän sitä itse haukkoisi henkeään muutaman kerran, jos oma mukula perhettä perustaisi tuohon tahtiin. Vaikkakin itse muutin mieheni kanssa yhteen 4kk:ta tutustumisen jälkeen, siitä 4kk:n kuluttua olimme jo naimisissa ja olin kolmannella kuulla raskaana.
Yhdessä ollaan oltu 18 vuotta. Enkä tunne tuota ukkokultaani vieläkään. Ehkä ihan hyvä niin. - ++helinä
sitä nyt sitten noin nopeasti paksuksi hankkiutua. Luulisi että tämäkin nainen olisi vähän oppinut kun oli jo valmiiksi yhden lapsen yksinhuoltaja. Luulisi että olisi jo vähän elämänkokemusta että älyäisi vähän hitaammin edetä.
Onhan se tietysti mahdollista että liitto kestää, mutta myös hyvin mahdollista on että kohta muija on kahden lapsen yksinhuoltaja. Ja eri isät lapsilla. En sitten tiedä olenko jotenkin vanhanaikainen, mutta kyllä toivoisin että kaikilla lapsilla olisi molemmat vanhemmat läsnä.
entäs sitten?? tiedän pariskunnan joka meni kolmen kuukauden tuntemisen jälkeen naimisiin.....
- ++helinä
No sitä sitten että kyllä aikuisen ihmisen pitäisi tajuta ettei noin nopeasti tunne sitä toista eikä ole vielä mitään hajua siitä tulevasta. Se vain on yksinkertaisesti typerää ruveta lupautumaan toiselle koko loppuelämäksi tuollaisessa tilanteessa. No, erotahan aina voi, mutta silti täysin typerää.
- RikuPY
Kansa olisi varmaan jo kuollut sukupuuttoon, jos kaikilla olisi ollut joku vuosien katsastelujakso, kuten lapsettomalla minulla.
- 45435435453
No olisiko se niin harmi vaikka olisi tässä tapauksessa kuollut sukupuuttoon?
- joooooo''
vanhempani (jo haudassa) menivät 7 kk tuntemisen jälkeen naimisiin ja avioliitto ksti 49 vuotta...
Työkaveri muutti yksiin 3 kk tuttavuuden jälkeen ja sittemmin meni naimisiin. Nyt takana 25 vuotta. - Ässädaami
50 % avioliitoista päätyy eroon. Oli seurustelua ollut ensin puoli vuotta, tai 10 vuotta. Monta paria muistan, jotka seurustelleet vuosia, avioituneet ja eronneet nopeasti. Nopea pari ei tuossa vinkkelissä ole yhtään sen oudompi. Totta kai sitä toivoo ettei ihan mahdottomasti moinen käytäntö yleisty, mutta kyllä toden totta voi nopea liittokin kestää jos molemmat siihen sitoutuneet.
Summa summarum: eletään ja annetaan elää.- Nyt onnellinen yksin
Itse menin 17 vuotiaana naimisiin maha pystyssä isän luvalla..ei kestäny onni. Olin yksinhuoltaja jo 20 vuotiaana...Mies häipy ulkomaille, eikä oo nokkaansa näyttäny. Oli tosi rakkaus!
No...seuraavan miehen kans seurusteltiin 7 vuotta ja mentiin naimisiin...tehtiin 2 lasta peräkkäin ja varmaan jo "tunnettiin" toisemme..no yhdessä oltiin 14 vuotta ja erottiin! Ukolla suhde työkaveriinsa..
Että silleen! ei sitä voi koskaan tietää, miten käy!
Nyt elelen ilman ukkoo ja parempi niin...ei minkäänlaista kaipuuta ukkojen kainaloon! Lapset ja lastenlapset riittää.
Kannatti kuitenkin kumpikin liitto:sain niistä maailman ihanimmat lapset!
- Ksaarina
No kannattaako sitä nyt aatella niinkään, että elämä on joku suoritus mistä on selvittävä mahdollisimman puhtain paperein. Menkööt naimisiin jos se hyvältä kerran tuntuu, hittojako sitä sitten pidättelemään. Ja siinähän se nainen juuri hankki sille jo olemassa olevalle lapselleenkin isän. Kyllä, ero voi tulla, mutta niin voi elämässä tulla kaikkea muutakin, vielä ikävämpääkin. Pystyykö sitä ollenkaan elämään, jos aina ajattelee, että entäs jos kaikki ei menekään parhaalla mahdollisella tavalla ja papereihin tulee punakynämerkintöjä. En oikein ymmärrä, miten monet jaksavat ihmetellä toisten valintoja ja tekemisiä, sellaisesta tulee väistämättä mieleen henkilö, jolla ei vielä itsellään ole kovin paljon elämänkokemusta.
- nöff,nöff
Mä menin aikoinaan nopeasti exsän kanssa naimisiin. Jo ekana vuonna kaduin tekoani, mutta silti yli 10 vuotta liitto kesti. Nyt erosta on jo vuosia, eikä minulla ole enään kiirettä mihinkään. Pärjään hyvin yksinkin ja yksin on parempi olla, kuin huonossa suhteessa.
- oihoh-
Heppoisesti ihmset naitä valintoja kyllä tekevätkin. Mennään naimisiin ihanan miehen kanssa ja mutta heti arjen koittaessa se vain makaa sohvalla ja piereskelee. Tai arki onkin sitä että nainen nalkuttaa niin että ei pää kestä kotona ja pitää baariin läheä että saa olla rauhassa. Siinähän sitten kummastelevat että eihän tän tällaista pitänyt olla.
- ............
Kyllä mun mielestä noissa tilanteissa on sitten yks ja sama meneekö naimisiin, jos ollaan jo paksuna. Sillä JOS ero sattuisi, niin jokatapauksessa se olisi haastavampaa, kun lapsi / lapsia mukana kuviossa. Siinä on sidottuna siihen toiseen henkilöön jokatapauksessa jossain määrin riippuen mitään tapaamiskuviot ym. järjestävät.
Ennen noita ohjelmia (jossa useammin on juuri sellaisia pareja, jotka alttarilla tunteneet toisensa alle vuoden) kuvittelin, että me mentiin suht aikaisin naimisiin (4,5v), mutta ei se niin taida ollakaan. Ja kyllä mun täytyy sanoa, että ihan hyvin sitä pystyi elämään nuo ajat vaikka ei naimisissa oltukaan, ihanaa omanlaista seurusteluaikaa sekin ja toisiinsa tutustumista. :)
- jössikkänä
Itselläni tuli avioliittoa täyteen tasan 46 vuotta. Seurustelua opintojen ohessa 4 kuukautta jonka jälkeen kihloihin. Kihloissa oloa ja eloa 5 kuukautta jonka jälkeen pormestarimme puhuttelussa. Avioliittoa sen jälkeen tuli kestettyä leskeksi tuloon asti, eli 46 vuotta.
Nykyisille avioliittoon aikoville sanoisin että harkitkaa toki mihin lupaudutte kun sanotte TAHDON, sillä se sana on yleensä väärässä paikassa elämänne kallein munaus tai todella parhain ikinään sanomanne sana. - ....
Miksi mennä ylipäätänsä naimisiin? Jos mies haluaa naimisiin niin itse sanoisin, että jos 15 vuotta eletään onnellisesti yhdessä niin ehkä sitten harkinnassa.
Mua ihmetyttää, että ihmiset oikeasti ottavat tuon valansa niin heppoisesti. Vaikken ole uskovainen, mutta mielestäni aika rajun kuuloista kun on luvattu ns. Jumalan edessä sitä myötä- ja vastoinkäymisissä yhdessä oloa ja toisen tukemista, ja silti niin suuri osa ihmisistä eroaa.. Meneekö se papin puhe jotenkin toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos? Itse en ainakaan näiden pappien puheita kuunneltua uskaltaisi syöksyä avioliittoon ihmisen kanssa, jonka on tuntenut niin vähän aikaa.
Ja se, että nämä nopeasti avioliittoon syöksyneiden suhteet kestäisivät, ei tarkoita, että ne olisi onnellisia suhteita. Monet jäävät avioliittoon sen takia kun tuli kerta se valinta tehtyä, joten yritetään nyt saada se suhde toimimaan, jottei yksin jäätäisi, tai lapsien takia tms..- **************
Toisaalta ei se tarkoita sitäkään että ne eivät kestäisi. Totuus vaan on se että seurustelusuhteen pituus ei vaikuta periaatteessa avioliiton kestoo (tosin siitä on tehty tutkimus jonka mukaan avoliitossa ensin asuneiden avioliitto todennäköisemmin päättyi huonosti kuin niiden jotka eivät asuneet avoliitossa ennen naimisiin menoa)
Eikö voisi sallia sen ihmisille että jokainen itse päättää milloin kumppaninsa tuntee tarpeeksi hyvin tai huonosti, ei kai sitä laillakaan säätää voi. Ja se onko tuleva avioliitto onnellinen tai onneton ei ole kenenkään muun kuin kyseisen parin arvioitavissa. Eikä se muille kuulukaan.
Maistraatissa ei muuten luvata mitään Jumalan silmien edessä. Mulle silti lupaus, mssikä tahansa lupaus, on aina ollut erittäin tärkeä. Se että mä sen lupauksen annoin virallisesti nyk. aviomiehelleni 8kk tapaamisen jälkeen ei merkkaa ettenkö mä ottaisi sitä lupausta tosissani. Mä olisin ollut sen valmis antamaan 2kk:n seurustelun jälkeen. Mä tiedän mitä mä haluan ja tunnistin sen kun löysin. Mä myös osaan suhtautua siihen niin että sillä ei oo mitään väliä, mitä muita vaihtoehtoja saattoi olla olemassa, tää on nyt se ainoa. Mun ei tarvitse ensin testata monta vuotta että kelpaako toi toinen mulle vai ei. - minätiedäntiedän
************** kirjoitti:
Toisaalta ei se tarkoita sitäkään että ne eivät kestäisi. Totuus vaan on se että seurustelusuhteen pituus ei vaikuta periaatteessa avioliiton kestoo (tosin siitä on tehty tutkimus jonka mukaan avoliitossa ensin asuneiden avioliitto todennäköisemmin päättyi huonosti kuin niiden jotka eivät asuneet avoliitossa ennen naimisiin menoa)
Eikö voisi sallia sen ihmisille että jokainen itse päättää milloin kumppaninsa tuntee tarpeeksi hyvin tai huonosti, ei kai sitä laillakaan säätää voi. Ja se onko tuleva avioliitto onnellinen tai onneton ei ole kenenkään muun kuin kyseisen parin arvioitavissa. Eikä se muille kuulukaan.
Maistraatissa ei muuten luvata mitään Jumalan silmien edessä. Mulle silti lupaus, mssikä tahansa lupaus, on aina ollut erittäin tärkeä. Se että mä sen lupauksen annoin virallisesti nyk. aviomiehelleni 8kk tapaamisen jälkeen ei merkkaa ettenkö mä ottaisi sitä lupausta tosissani. Mä olisin ollut sen valmis antamaan 2kk:n seurustelun jälkeen. Mä tiedän mitä mä haluan ja tunnistin sen kun löysin. Mä myös osaan suhtautua siihen niin että sillä ei oo mitään väliä, mitä muita vaihtoehtoja saattoi olla olemassa, tää on nyt se ainoa. Mun ei tarvitse ensin testata monta vuotta että kelpaako toi toinen mulle vai ei.on että sä et tunne sitä sun partneriasi 2kk:n jälkeen. jos silloin sanot tahdon, niin sanot sen sun kuvitelmalle tästä henkilöstä.
- .....
************** kirjoitti:
Maistraatissa ei muuten luvata mitään Jumalan silmien edessä. Mulle silti lupaus, mssikä tahansa lupaus, on aina ollut erittäin tärkeä. Se että mä sen lupauksen annoin virallisesti nyk. aviomiehelleni 8kk tapaamisen jälkeen ei merkkaa ettenkö mä ottaisi sitä lupausta tosissani. Mä olisin ollut sen valmis antamaan 2kk:n seurustelun jälkeen. Mä tiedän mitä mä haluan ja tunnistin sen kun löysin. Mä myös osaan suhtautua siihen niin että sillä ei oo mitään väliä, mitä muita vaihtoehtoja saattoi olla olemassa, tää on nyt se ainoa. Mun ei tarvitse ensin testata monta vuotta että kelpaako toi toinen mulle vai ei.Maistraatti on tottakai erikseen, kuten ilmaisinkin etten kuulu kirkkoon. Kirjoittaessani tarkoitin lähinnä, että mitenkän uskovaiset avioliiton oikein ottaa noin hepposesti, kun kaikki muu uskontoon liittyvä otetaan niin hirmu vakavasti. Suuri osahan kuitenkin menee kirkossa naimisiin.
Oltiinko tutkimuksessa otettu huomioon kuinka kauan parit olivat olleet avoliitossa, oliko heillä lapsia? Ihan mielenkiinnosta. Monestihan avoliitossa asutaan viimeistään silloin kun on saatu lapsia.
Ja tuosta sanomastani 15 vuodesta. Tarkoitin, että itse en menisi naimisiin koskaan muuta kuin siitä syystä, että mies todella haluaa naimisiin (voihan se suku painostaa sielä taustalla jne. joten miksi evätä mieheltä mahdollisuus avioliittoon?). En kuitenkaan itse luota, että tunnen ihmisen parissa kuukaudessa. Voi olla käyty syvällisiäkin keskusteluja, oltu vaikka kuinka intiimisti, mutta se nyt loppujenlopuksi ratkaisee, että kuinka hyvin sitä yhdessäoloa jatketaan. En haluaisi kokea sitä avioeroprosessia tai huomata, että ajan kanssa mies muttuukin kylmäksi tai paljastuukin jotain arveluttavia luonteenpiirteitä. Kymmenen vuoden päästä niitä tuskin enää ilmaantuu. (tosin ihminen voi muuttua ajan kanssa ja niin pitääkin, mutta toivottavasti muutos tapahtuu parempaan. Esim. viisas nuorena on luultavasti vielä viisaampi vanhempana).
Itse olen meinaan huomannut tämän kavereissa, että he muuttuvat ja heistä tulee esille tiettyjä kamalampia puolia (helkatinmoista itsekkyyttä ja ajattelemattomuutta näin esimerkiksi..) että ei kiinnosta kyllä kokea sitä vielä rakkaussuhteissakin.
Varsinkin kun kaverit muuttavatkin yhteen miehen kanssa niin hetkeen ei heitä kiinnosta kyllä kaverit ollenkaan (paitsi silloin kun menee huonosti miehen kanssa tai huvittaa hehkuttaa jollekin ihanaa arkea avo/avioliitossa ja tuputtaa, että ''mikset sinä ole vielä asettunut aloillesi?'). Kaverit jää kyllä toisalalle, mutta niin käy monesti ajan kanssa miehellekin samalla lailla kuin kavereille.
- Noona
päivä oli iltalehdessä joku asiantuntija vastaus, että pitäisi lailla kieltää menemästä naimisiin vain 6kk tunnettuaan, koska silloin eletään sitä rakkauden ensihuumaa. Nykyään muutenkin koko avioliitto on jotenkin vanhanaikaista, eikös nuo samat oikeudet ole nykyään myöa avoliitoissa? Tai ainakin sitä asiaa on ajettu..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole192176Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi392075Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä281970Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma471386- 741326
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46873Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?56802Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8741- 52713
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi32698