Ainainen mollaaminen...

Tuleva sinkku?

Kertokaapa kanssa sisaret, mikä voisi olla miehen tarkoitusperä moisessa omituisessa käytöksessä? Hän on useaan otteeseen ( 5-6 kertaa) kertonut jonkun kaverinsa tai sukulaisensa olevan sitä mieltä, ettei hänen kannattaisi seurustella kanssani. Milloin se ja se, on sitä mieltä tai jonkun mielestä olen täysin epäsopiva hänelle. Ja saman hengenvetoon tokaissut, etteihän kuuntele muiden mielipiteitä, hän tekee omat valintansa. Seurustelua on kestänyt 3 vuotta.

Toki ymmärrän, ettei kaikki voi tykätä kaikista, ja toki saa vapaasti esittää mielipiteitään, mutta jos joku arvostelisi miehestäni tai ystävääni, ei tulisi mieleenkään mennä kertomaan asianomaiselle. Ja varsinkaan negatiivistä palautetta jatkuvalla syötöllä.

Yrittääkö hän olla martyyri joka kaikesta kamaluudesta huolimatta seurustelee kanssani vai mikä ihme siinä on syynä?

Tässä pari esimerkkiä:
Tulin suoraan päivällä töistä, koukkasin autolla hakemaan miestä kaverinsa pihalta. Nousin autosta, mieheni esitteli minut kaverilleni ja juttelimme niitä näitä, mm. autoista ( kumpikin olimme lähiaikoina vaihtaneet uudet autot) ja jatkoimme mieheni kanssa matkaa. Olin asiallisesti pukeutunut,tukka ja meikit ok. Myöhemmin mieheni kertoi, että tämä samainen kaveri oli ollut sitä mieltä, että olen aivan väärä nainen hänelle. Ei mitään peruteluja, en sovi niin en sovi.

Olimme hänen sukulaisensa kanssa ravintolassa illallisella. Minä ja loput 10 hänen sukulaisia, heidän puolisoita tai muutenvaan perhetuttuja. Osan toki tunsin jo entuudestaan, osa kanssa ensitapaaminen. Parin kuukaden päästä hän ilmoitti, että joku oli taas tuumaillut, että saihan mieheni paremmankin tyttöystävän, kuin tämän nykysen.

Olemme suht saman ikäsiä ( minä pari vuotta vanhempi) kummatkin lapsettomia, naimattomia, samanlaiset sosiaaliset taustat. Pidän mieheni ulkoista olemusta erittin komeana (luonnollisestikin) ja tiedän itsekkin olevani ihan nätti nainen. En ole ylipainoin, en ruma, en millään tavalla epänormaali.

Haluaako hän jotenkin alistaa vai mikä tarkoitusperä tuollaisella käytöksellä on?

6

254

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piiu_

Mielestäni miehesi on törkeä kun kertoo sinulle mitä muut sanovat sinusta. Täytyyhän hänen ymmärtää, kuinka se loukkaa sinua!
      Yrittääköhän hän saada toisaan itsensä näyttämään marttyyrilta joka "uhrautuu" suhteeseen kanssasi. Vai olisiko hänellä niin huono itsetunto, että yrittää nostaa itseään, painamalla sinun itsetuntosi maahan?
      Pistää vaan miettimään, ovatko nämä sukulaiset ja kaverit todella sanoneet mitä hän väittää.
      Mitei tarkkaan, haluatko todellakin yhteisen tulevaisuuden tämän miehen kanssa.

• Se alkuperäinen

Samaa olen miettinyt, taitaa olla itsetunnonkohotusta vaikkakin hyvin sairaalloisella tavalla. Oliskoko jopa narsistisia piirteitä, ihminen joka syö pikku hiljaa toisen kokonaan.

Mä en myöskään usko moisia juttuja, koska en ole ollut muuta kuin oma itseni. Jopa minun omat sukulaiset ovat kehoittaneen häntä miettimään seurustelua, jonka suoraan tiedän valheeksi. On syntymäpäivä kutsuja, joihin nimenomaan VAIN hänet on kutsuttu, tai muita tapahtumia johon minä en ole tervetullut.

Juu, en usko tähän suhteen jatkuvan. Toki tykkään.... tai tykkäsin kuin hullu puurosta, mutta joku roti sentään toisen kunnoituksessa pitää olla.

• kieroa

Kuulostaa siltä että hänellä on huono itsetunto ja hän pelkää sinun menettämistäsi. Tämän hän piilottaa tekemällä sinusta itseään huonomman, ja yrittää saada sinut luulemaan ettet kelpaisi kenellekään muulle. Ja mitä luultavammin toimii näin tiedostamatta. Tai sitten hänen sanomisensa ovat kiero tapa riidellä.

Miten toimit sosiaalisissa tilanteissa? Jotkut häpeilevät puolisoitaan jos he käyttäytyvät jotenkin epäsosiaalisesti, esim. joko kailottamalla jatkuvasti jotakin antamatta muille puheenvuoroa, olemalla tuppisuu hissukka tai vaikka puhumalla noloja.

Voithan kysyä mieheltäsi mitä mahtaa tarkoittaa sellainen "parempi" tyttöystävä.

• Olet arvokas

että tuo ei ole hyväksi suhteelle, että jos (mitä suuresti epäilen) vaikka joku jotain sanoisikin, niin ei tarvitse tulla sinulle kertomaan, muiden mielipiteet ei merkitse pennin vertaa, etkä ketään kettingin päässä pidä, mutta suhteen jatkuminen ei ole vain toisesta osapuolesta kiinni, sinä teet omat johtopäätöksesi ja valintasi (en kuitenkaan ole kehottamassa ketään luovuttamaan liian helposti avioliitossa). Jos hän silti jatkaa, niin se on ainakin tahallista ja siinä on jokin tarkoitusperä, näin ajattelen. Joko hän haluaa tosiaan saada sinut epävarmaksi peukalon ja etusormen väliin (älä mene liika helppoon...) tai sitten hän suunnittelee vaihtamista, jos vain tilaisuus tulee. Toivottavasti näin ei ole, eihän täällä palstoilla sitä kukaan tiedä.

• se sama

Tuskinpa tässä epäsosiaalisesta käytöksestä on kyse tai liiasta äänessä olemisesta tai tuppisuudesta on kyse. Olen ammatissa, jossa joutuu esiintymään ja edustamaan, hoitamaan "small tookin". Pitää olla asiantuntija tai ainakin esittä asiantuntijaa, vaikka joskus on pihalla kuin lumiukko. Ammattimme eroavat tosin kuin yö ja päivä, palkkaus on kutakuinkin sama, eli taloudellisestikaan ei olla eri asemassa.

Tangoon tarvitaan kuitenkin kaksi. Oman piikkin otan kyllä "känni riitelyt" joita on silloin tällöin on sattunut.

Mä olen verbaalisesti lipeväkielisempi ja osaan kyllä sivaltaa sanansäilällä, jos sille päälle satun. Ja nyt kun hampaankolossa on jo pahaa oloa, ne tulevat alkoholin myötävaikutuksella kiukun purkauksina ulos. Tosin ei me hänen tai minun sukulaisissa olla riidelty, ihan kaksistaan tai kaveriporukassa vain. Silloin en kyllä ole ollut mikään mallityttöystävä, ja joku voisi sanoa että "hullu akka".

Jotenkin omasta mielestäni en ota niitä humalaspäissään riitelyjä mitenkään vakavasti, olen nähnyt ja tiedän montakin pariskuntaa, jotka alkavat humassaa riidellä mitättömimmistäkin syystä. Riitojen välillä voi olla montakin kuukautta, eli ei se mitään jokaviikkoista ole.
        Voihan se olla, että mieheni kuitenkin loukkaantuu sydänjuuriaan myöten, ja ottaa riitelyt vakavammin,häpeää niitä ja pohdiskelee niitä kuukausi tolkulla ja haluaa kostaa lannistamalla minua.

Nämä edellä kerrotut esimerkki tapahtumat ja monet muut eivät mitenkään liity meidän riitatilanteisiin, vaan ihan normaaleihin tapamisiin.

• saippuaa suuhun!!
        se sama kirjoitti:

Tuskinpa tässä epäsosiaalisesta käytöksestä on kyse tai liiasta äänessä olemisesta tai tuppisuudesta on kyse. Olen ammatissa, jossa joutuu esiintymään ja edustamaan, hoitamaan "small tookin". Pitää olla asiantuntija tai ainakin esittä asiantuntijaa, vaikka joskus on pihalla kuin lumiukko. Ammattimme eroavat tosin kuin yö ja päivä, palkkaus on kutakuinkin sama, eli taloudellisestikaan ei olla eri asemassa.

Tangoon tarvitaan kuitenkin kaksi. Oman piikkin otan kyllä "känni riitelyt" joita on silloin tällöin on sattunut.

Mä olen verbaalisesti lipeväkielisempi ja osaan kyllä sivaltaa sanansäilällä, jos sille päälle satun. Ja nyt kun hampaankolossa on jo pahaa oloa, ne tulevat alkoholin myötävaikutuksella kiukun purkauksina ulos. Tosin ei me hänen tai minun sukulaisissa olla riidelty, ihan kaksistaan tai kaveriporukassa vain. Silloin en kyllä ole ollut mikään mallityttöystävä, ja joku voisi sanoa että "hullu akka".

Jotenkin omasta mielestäni en ota niitä humalaspäissään riitelyjä mitenkään vakavasti, olen nähnyt ja tiedän montakin pariskuntaa, jotka alkavat humassaa riidellä mitättömimmistäkin syystä. Riitojen välillä voi olla montakin kuukautta, eli ei se mitään jokaviikkoista ole.
        Voihan se olla, että mieheni kuitenkin loukkaantuu sydänjuuriaan myöten, ja ottaa riitelyt vakavammin,häpeää niitä ja pohdiskelee niitä kuukausi tolkulla ja haluaa kostaa lannistamalla minua.

Nämä edellä kerrotut esimerkki tapahtumat ja monet muut eivät mitenkään liity meidän riitatilanteisiin, vaan ihan normaaleihin tapamisiin.

Moukka ukko kuitenki sulla! Vaikka joku sanoisikin (mitä myös epäilen..) sinusta jotain negatiivista, fiksu ei sitä tulisi päin naamaa sanomaan!
        Taitaa olla niin huono itsetunto ukollas, että haluaa siksi sua mollata! Höh!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      69
      3769
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      38
      2381
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      71
      2348
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      60
      2228
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      33
      1994
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      71
      1594
    7. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      76
      1497
    8. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      58
      1071
    9. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      68
      1012
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      40
      929
    Aihe