Suomalaisäiti haluaa vauvalleen

tatuoinnin

"Äiti kirjoittaa Suomi24 -keskustelupalstalla haluavansa tatuoida tytöllensä pienen leppäkertun alavatsaan.

Moralisteille nainen kirjoittaa näin: Kaikille vouhkaajille tiedoksi, ettei tarvitse tulla ottamaan kantaa ja tuputtamaan omaa näkemystään - - Se olisi muisto hänen ensimmäisesä vuodestaan.. Kyse ei siis olisi mistään moottoripyöräjengi-tribaalista vaan pienestä, kauniista ja tyttömäisestä kuvasta".

http://www.mtv3.fi/uutiset/mediait.shtml/arkistot/mediait/2010/03/1087383

Suomi24-sivulla ilmoittautuu apuun yksi äiti, jonka kaksivuotias lapsi on jo tatuoitu.

175

10501

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • IhanaPrinssi

      Miten se kuulostaa niin Martinan ja Eskon vauvalta...Ikäkin taitaisi olla aika kohdallaan. Voi tietty olla, että joku on heittänyt provon ;).

      • lastensuojelu halooo

        Masu pikkuisella kasvaa niin iho venyy ja samalla tatuiointi epämääräiseksi möykyksi.


      • KATSOKAA!

      • MIETI vähän....
        lastensuojelu halooo kirjoitti:

        Masu pikkuisella kasvaa niin iho venyy ja samalla tatuiointi epämääräiseksi möykyksi.

        oon samaa mieltä. luuletko sinä lapsen äiti että lapsi kiittää sua siitä että oot menny laitattaan hänelle tatuoinnin pienenä, ja kun masu on kasvanut myös kuvio on muuttunut järkyttäväksi. ei se olisi enää pieni söpö leppäkerttu vaan iso kuin mikä eikä se edes muistuttaisi enää leppäkerttua niin kuin edellä jo sanottiinkin. kaiken lisäksi, mitä semmonen neulalla tökkiminen aiheuttaa kasvavalle lapselle...? miettisit vähä ennenku edes puhut että miksei kukaan laita niin pienelle tatskaa, järki on kallis asia, ikävä kyllä kaikilta sitä ei tunnu löytyvän. se on harmi jos et kestä kuulla TOTUUTTA asiasta.


      • Miijuuliiini

        Tosiaan ei Martina ja Esko ole tatuoimassa lastaan hölmöt!!
        ANteeks nyt vaan mutta ei siinä ole mitään pahaa jos "julkkikset" halusivat lapselleen korvikset me ihan tavalliset taviksetkin otetaan lapsellemme korviksia saman ikäisenä kuin martina omalle tyttärelleen! Joten miksi ei siitä hirveetä haloota sitten nosteta?!??!?!?


      • tatuman-52
        Miijuuliiini kirjoitti:

        Tosiaan ei Martina ja Esko ole tatuoimassa lastaan hölmöt!!
        ANteeks nyt vaan mutta ei siinä ole mitään pahaa jos "julkkikset" halusivat lapselleen korvikset me ihan tavalliset taviksetkin otetaan lapsellemme korviksia saman ikäisenä kuin martina omalle tyttärelleen! Joten miksi ei siitä hirveetä haloota sitten nosteta?!??!?!?

        laitto EI tunnu miltään, toisin kuin tatuoinnin tekeminen, en ole tosin tatuoinut vasta kuin 33v, joten en siitä varmaankaan kaikkea tiedä, ja onhan puuduttavia voiteita, mutta kuitenkin, korvakorun saa pois, ja reikä jopa menee umpeen, tatska onkin toinen juttu. EI TATUOINTEJA ALAIKÄISILLE, SAATI SITTEN PUOLUSTUSKYVYTTÖMÄLLE VAUVALLE.
        Lupaan tatuoida tämän ÄIDIN naamaan ihan ilmaiseksi sanan: ÄÄLIÖ


      • sfdfdsf
        Miijuuliiini kirjoitti:

        Tosiaan ei Martina ja Esko ole tatuoimassa lastaan hölmöt!!
        ANteeks nyt vaan mutta ei siinä ole mitään pahaa jos "julkkikset" halusivat lapselleen korvikset me ihan tavalliset taviksetkin otetaan lapsellemme korviksia saman ikäisenä kuin martina omalle tyttärelleen! Joten miksi ei siitä hirveetä haloota sitten nosteta?!??!?!?

        nostettiinhan siitä haloo. sehän on tyhmyyden huippu tökkiä vauvaansa reikiä!


    • perse tatuoitu

      Kerätään vauvalle rahaa, jotta pääsee eroon sekopää äidistään !

      • hannamannamakkara

        ..edelliseen puhujaan!
        Kaikkia kummallisia sekopäitä nykyään on olemassa. Lapsi huostaan tuollaiselta ja heti.
        Jotkut piipertäjät eivät edes välttämättömiä rokotuksia hanki lapsilleen ja näin mahdollistavat vakavien sairauksien leviämisen. Toiset taas piikittelisivät ihan huvikseen pikkuisiaan :( Hyi sanon minä!


      • muotia.

    • mielipuoliäideiltä

      Huostaanotto olisi paikallaan

      • kasuaari

        Ja steliointi


    • Nollåtta

      mutta eikös niitä ole sellaisia ihoon laitettavia siirtokuvia, jotka pysyvät tietyn aikaa.
      miksi helvetissä sellainen ei kelpaa?
      kyllä se lapsi voi sitten aikuiseksi kasvettuaan ottaa ihan oikean tatuoinnin samalla kuvalla, jos siltä tuntuu.

      • äiti itsekkin

        entäpä jos lapsi ei isona haluakkaan että se pikkuleppis kurkkii siin masussa epämuodostuneeksi täpläksi levinneenä..vaikka päätösvalta on äidin niin ajattelis sit myös lapsen kannalta asiaa...antaa lapsen sitten aikuisena...omista asioista kykeneväisenä päättää haluaako sellaisen pikku sievä leppäkerttusen siihen massuun vai ei...maksaa aika lailla poistattaa tuollainen epämääräinen pläntti...en itse henkilökohtaisesti halua edes tuottaa lapselleni sellaista kipua ja tuskaa mikä siitä aiheutuu...


      • äiti itsekkin
        äiti itsekkin kirjoitti:

        entäpä jos lapsi ei isona haluakkaan että se pikkuleppis kurkkii siin masussa epämuodostuneeksi täpläksi levinneenä..vaikka päätösvalta on äidin niin ajattelis sit myös lapsen kannalta asiaa...antaa lapsen sitten aikuisena...omista asioista kykeneväisenä päättää haluaako sellaisen pikku sievä leppäkerttusen siihen massuun vai ei...maksaa aika lailla poistattaa tuollainen epämääräinen pläntti...en itse henkilökohtaisesti halua edes tuottaa lapselleni sellaista kipua ja tuskaa mikä siitä aiheutuu...

        jos itse haluaa olla sadisti ja tuntea suunatonta kipua ja tuskaa niin ihan vapaasti...mutta entäpä se pieni vauva jonka iho muutenkin herkkä..ajattele että siihen sattuu ainakin sata kertaa enemmän kun sun kovia kokenut neulatyyny ihos...ja samaa mieltä tosta koskemattomuudesta...itse lapsena hyväksikäytettynä voisin verrata tuota siihen aivan samaan...kannatan leikki tatskoja...jos se on muisto ni tee se leppis itelles saatana ja jätä se vauva rauhaan...


      • TatuMan-52
        äiti itsekkin kirjoitti:

        entäpä jos lapsi ei isona haluakkaan että se pikkuleppis kurkkii siin masussa epämuodostuneeksi täpläksi levinneenä..vaikka päätösvalta on äidin niin ajattelis sit myös lapsen kannalta asiaa...antaa lapsen sitten aikuisena...omista asioista kykeneväisenä päättää haluaako sellaisen pikku sievä leppäkerttusen siihen massuun vai ei...maksaa aika lailla poistattaa tuollainen epämääräinen pläntti...en itse henkilökohtaisesti halua edes tuottaa lapselleni sellaista kipua ja tuskaa mikä siitä aiheutuu...

        päätösvalta äidillä?? entä jos hän haluaakin että lapselta amputoidaan vaikka sormenpää?? Missä kulkee raja? Tuollaisen ÄÄLIÖN ei kuuluisi olla äiti ensinkään...harjoitusnahkoja myydään, kuvioikoon niitä, ja lapselle voi laittaa siirtokuvan, elle se iho sellaisenaan kelpaa.


    • pistää vihaks

      Hoitoon toi kyseinen äiti. Vaikka vastustan naisten lyömistä niin tässä tapauksessa voisi poikkeustapaus olla täysin oikein. Eiköhän se likka päätä joskus ite sotkeeko se itteänsä vai ei. Eikä varmaan tajua että kun ton ikäsenä ottaa tatuoinin niin kun likka on parikymppinen niin se on hirveen levinnyt väriläiskä keskellä mahaa. Itse jos oisin tatuoija niin en varmasti tatuoisi mittän lapsia vaikka kuinka äiti haluaisi.

    • siellä !

      "Nyt täs heti alkuun vois sanoo kaikille vouhkaajille, ettei tarvi tulla ottamaan kantaa tai tuputtamaan omaa näkemystään. Mulla on 4kk ikänen tyttö. Maailman rakkain ja suloisin prinsessa

      • weel_a

        Ehkä voisi olla järkevämpää odottaa niin kauan että tyttö on itse valmis päättämään haluaako tatuoinnin vai ei. Itse olisin raivoissani äidilleni jos olisi mennyt minua pienenä viemään jollekkin tatuoijalle ilman suostumustani. Minulla ei yhtäkään tatuointia ole vaikka niistä pidänkin paljon (keskityn niiden piirtämiseen ja suunnitteluun). Oma lapsi on aina oma lapsi mutta pitää ottaa huomioon että sitten isompana pitää löytyä rahaa tatuoinnin poistoon jos tyttärenne ei tatuoinnista pidäkkään. Miettikää vielä mitä teidän ratkaisunne voi tehdä suhteellenne lapseen myöhemmin.


      • hesesos

        Toivottavasti neuvolat ja lääkärit ilmoittavat poliisille,jos huomaavat tatuointeja lapsissa.Toimenpide on
        erittäin kivulias ja tuskin kukaan lääkäri suostuu paikallispuudutusta tekemään. Se olisi lääkärietiikan vas-
        taista.Lasten pahoinpitely,kuten muukin rääkkäys on rangaistava teko.Näin maalaisjärjellä ajatellen tus-
        kin suomesta noin hörhöjä vanhempia kovin montaa löytyy,mutta yksikin on liikaa.
        Olen itse nähnyt arviolta n.2-3vuotiaan pikkutytön,jolla oli korvarenkaat.Korvanipukat olivat pahoin tu-
        lehtuneet ja loistivat tulipunaisina.


      • diipii

        Tarvitseeko varmasti, oletkos kysynyt? Ai niin, sori unohdin, olette päättäneet jo miehesi kanssa olla sitä mieltä...huh huh


      • ---

        "Nyt täs heti alkuun vois sanoo kaikille vouhkaajille, ettei tarvi tulla ottamaan kantaa tai tuputtamaan omaa näkemystään. Mulla on 4kk ikänen tyttö. Maailman rakkain ja suloisin prinsessa


      • al+++o

        Ammu ittes, lapses säästyy paljolta. Ei sulle ja äijällesi tule mieleen että siihen on joku syy että tatuoijat kieltäytyy. Harrasta mitä tykkäät itse, mut anna sen prisessan olla lapsi eikä mikään idiootti-äidin peilikuva.


      • kiitti vinkistä
        --- kirjoitti:

        "Nyt täs heti alkuun vois sanoo kaikille vouhkaajille, ettei tarvi tulla ottamaan kantaa tai tuputtamaan omaa näkemystään. Mulla on 4kk ikänen tyttö. Maailman rakkain ja suloisin prinsessa

        Voisihan ne silikonit ja botoksit ottaa myös ihanalle prinsessallekin samalla reissulla !


      • henriet

        Mee hoitoon, sulla viiraa pahasti. Vetele vaan leppäkertun kuvia vaikka persläpees, mut jätä lapses rauhaan.


      • foorumisti
        --- kirjoitti:

        "Nyt täs heti alkuun vois sanoo kaikille vouhkaajille, ettei tarvi tulla ottamaan kantaa tai tuputtamaan omaa näkemystään. Mulla on 4kk ikänen tyttö. Maailman rakkain ja suloisin prinsessa

        Mulla on 40v ikänen tyttö. Maailman rakkain ja suloisin prinsessa


      • sandetat
        hesesos kirjoitti:

        Toivottavasti neuvolat ja lääkärit ilmoittavat poliisille,jos huomaavat tatuointeja lapsissa.Toimenpide on
        erittäin kivulias ja tuskin kukaan lääkäri suostuu paikallispuudutusta tekemään. Se olisi lääkärietiikan vas-
        taista.Lasten pahoinpitely,kuten muukin rääkkäys on rangaistava teko.Näin maalaisjärjellä ajatellen tus-
        kin suomesta noin hörhöjä vanhempia kovin montaa löytyy,mutta yksikin on liikaa.
        Olen itse nähnyt arviolta n.2-3vuotiaan pikkutytön,jolla oli korvarenkaat.Korvanipukat olivat pahoin tu-
        lehtuneet ja loistivat tulipunaisina.

        tatuointi ei ole kivulias :D sattuu yhtä paljon ku hankais kovaa pesusienellä ja pieni leppäkerttu sattuis lapseen vähemmän kuin ihottuma perseessä


      • ponneks

        onneks tää on provo ja onneks suomesta ei löydy sellaista liikkeenharjoittajaa kuka tällaiseen idiotismiin lähtisi.


      • 29
        sandetat kirjoitti:

        tatuointi ei ole kivulias :D sattuu yhtä paljon ku hankais kovaa pesusienellä ja pieni leppäkerttu sattuis lapseen vähemmän kuin ihottuma perseessä

        Kyllä mulla ainakin kaikki neljä kpl on ollut erittäin kivuliaita. Kivun aste vaihdellut pienestä epämiellyttävyydestä liki tajun vievään tuskaan, riippuen mihin kohtaan kehoa on hakattu.


      • HÄPEÄ MUIJA !!!
        HOITOON SULJETULLE OSASTOLLE JOUDUT HITTO !!!!!!!!!! Ala mennä !!
        sua ei tääl kaivaTA !!


      • --- kirjoitti:

        "Nyt täs heti alkuun vois sanoo kaikille vouhkaajille, ettei tarvi tulla ottamaan kantaa tai tuputtamaan omaa näkemystään. Mulla on 4kk ikänen tyttö. Maailman rakkain ja suloisin prinsessa

        PÄLÄPÄLÄ HITTO


      • RAIVOSTUNUT ÄITI
        sandetat kirjoitti:

        tatuointi ei ole kivulias :D sattuu yhtä paljon ku hankais kovaa pesusienellä ja pieni leppäkerttu sattuis lapseen vähemmän kuin ihottuma perseessä

        KYLLÄ TATUOINNIN TEKEMINEN LAPSELLE SATTUU AIVAN 100% VARMASTI!! SE ON PIENI LAPSI,EI PAKSUNAHKAINEN AIKUINEN!!! JA SE ON MYÖS OTETTAVA HUOMIOON,ETTÄ TATUOINTI VOI TULEHTUA,JOLLOIN VAUVAN TERVEYS ON VAARASSA!! JA KUN SE LAPSI ON ISO,NIIN SE ON EPÄMUODOSTUNUT PLÄNTTI! JA MITÄ ILOA SIITÄ SITTEN ON?! EN ITSE VOISI IKINÄ TEHDÄ MOISTA,KOSKA LAPSI ITKISI SIINÄ TILANTEESSA AIVAN SUUNNATTOMASTI JA SILLE JÄÄ VARMASTI TÄSTÄ TRAUMOJA!! POIS TOLLASILTA IHMISILTÄ LAPSET JOTKA SUORAAN SANOEN PAHOINPITELEVÄT NIITÄ!!!!!!!!!!


      • vanhan ajan mies
        --- kirjoitti:

        "Nyt täs heti alkuun vois sanoo kaikille vouhkaajille, ettei tarvi tulla ottamaan kantaa tai tuputtamaan omaa näkemystään. Mulla on 4kk ikänen tyttö. Maailman rakkain ja suloisin prinsessa

        jos te olette ottaneet tatuoinnin? Näin ennen vanhaan olisi teiltä kysytty.
        Tai sitten olitte vuosia merimiehinä.

        Kusta on nykyaikana ihmisillä päässä ja paljon onkin.

        Harrastatteko myös lihakoukuissa riipuntaa? Sellainenkin näytettiin tv:ssä.
        Tai oikeasta ne olivat kuin isoja ongenkoukkuja, joita laitettiin moneen kohtaa nahasta läpi ja sitten nosturi nosti muutaman metrin korkeuteen.

        Sanoisin monelle nykyajan ihmiselle: Ampukaa itsenne.


      • siipa1
        --- kirjoitti:

        "Nyt täs heti alkuun vois sanoo kaikille vouhkaajille, ettei tarvi tulla ottamaan kantaa tai tuputtamaan omaa näkemystään. Mulla on 4kk ikänen tyttö. Maailman rakkain ja suloisin prinsessa

        typerää!!! miks ees tänne kehtaatte kirjoittaa,jos ette haluu vastauksia!!! pitäisitte omana tietonanne!!!
        mut oikeesti!!! pistelkee itteenne,mut elekee sitä lasta!!! oikeus on kommentoija!!! ja toivottavasti kukaan ei tee lapsellenne sitä tai joutuis ees vastuuseen ja tekin johkiin!!


      • ITUTTAAKO?
        weel_a kirjoitti:

        Ehkä voisi olla järkevämpää odottaa niin kauan että tyttö on itse valmis päättämään haluaako tatuoinnin vai ei. Itse olisin raivoissani äidilleni jos olisi mennyt minua pienenä viemään jollekkin tatuoijalle ilman suostumustani. Minulla ei yhtäkään tatuointia ole vaikka niistä pidänkin paljon (keskityn niiden piirtämiseen ja suunnitteluun). Oma lapsi on aina oma lapsi mutta pitää ottaa huomioon että sitten isompana pitää löytyä rahaa tatuoinnin poistoon jos tyttärenne ei tatuoinnista pidäkkään. Miettikää vielä mitä teidän ratkaisunne voi tehdä suhteellenne lapseen myöhemmin.

        Vanhemmat raahaavat kersansa kasteelle kysymättä ensin mielipidettä lapselta. Vähän sama asia tavallaan ja yleensä ne jotka vie lapsen kasteelle eivät itse edes usko koko uskontoon, NIIIN Sillä raamattu ei tunne lapsikastetta eli se on harha oppia. Jokainen joka kastaa lapsen tekee niin yhteiskunnan sanelemana eikä ajattele loppuun asti itse mitä haittaa on lapselle juuri tekemässä.


      • sinä ammut
        vanhan ajan mies kirjoitti:

        jos te olette ottaneet tatuoinnin? Näin ennen vanhaan olisi teiltä kysytty.
        Tai sitten olitte vuosia merimiehinä.

        Kusta on nykyaikana ihmisillä päässä ja paljon onkin.

        Harrastatteko myös lihakoukuissa riipuntaa? Sellainenkin näytettiin tv:ssä.
        Tai oikeasta ne olivat kuin isoja ongenkoukkuja, joita laitettiin moneen kohtaa nahasta läpi ja sitten nosturi nosti muutaman metrin korkeuteen.

        Sanoisin monelle nykyajan ihmiselle: Ampukaa itsenne.

        itsesi ensin.


      • JUMALAUTTIS
        al+++o kirjoitti:

        Ammu ittes, lapses säästyy paljolta. Ei sulle ja äijällesi tule mieleen että siihen on joku syy että tatuoijat kieltäytyy. Harrasta mitä tykkäät itse, mut anna sen prisessan olla lapsi eikä mikään idiootti-äidin peilikuva.

        ei perkele
        al o26.3.2010 16:31
        Ammu ittes, lapses säästyy paljolta. Ei sulle ja äijällesi tule mieleen että siihen on joku syy että tatuoijat kieltäytyy. Harrasta mitä tykkäät itse, mut anna sen prisessan olla lapsi eikä mikään idiootti-äidin peilikuva.

        AMMU säkin ittes jos vajoot tollaiseen psykoosiin jostain, jonka joku vieras ihminen nimettömänä postaa jonnekkin foorumille et ees tiedä onko kyseessä tosi homma vai joku läppä provo jne. NIIN KUVITTELET VARMAAN OLEVAS HYVÄ TULEVA ISUKKI/ÄITYLI.. VITTU PISTÄ PIUHAT POIKKI NIIN ON TAAS PARI PÄLLIÄ VÄHEMMÄN SIEDETTÄVÄÄ.


      • RÄÄVÄsuuu =P
        HopeaLilja76 kirjoitti:

        HÄPEÄ MUIJA !!!
        HOITOON SULJETULLE OSASTOLLE JOUDUT HITTO !!!!!!!!!! Ala mennä !!
        sua ei tääl kaivaTA !!

        Saat uuden kämppä kaverin sinne suljetulles!


      • Neljän äiti -69

        Ei hyvää päivää! Tällaiset äidit hoitoon ja heti! Ja lapset heiltä huostaan!!


      • Kaste..
        ITUTTAAKO? kirjoitti:

        Vanhemmat raahaavat kersansa kasteelle kysymättä ensin mielipidettä lapselta. Vähän sama asia tavallaan ja yleensä ne jotka vie lapsen kasteelle eivät itse edes usko koko uskontoon, NIIIN Sillä raamattu ei tunne lapsikastetta eli se on harha oppia. Jokainen joka kastaa lapsen tekee niin yhteiskunnan sanelemana eikä ajattele loppuun asti itse mitä haittaa on lapselle juuri tekemässä.

        Lapsikaste on kyllä outo juttu, mutta sitä ei ainakaan hakata pysyvästi kehoon kiinni.


      • Neiti Holmes
        ITUTTAAKO? kirjoitti:

        Vanhemmat raahaavat kersansa kasteelle kysymättä ensin mielipidettä lapselta. Vähän sama asia tavallaan ja yleensä ne jotka vie lapsen kasteelle eivät itse edes usko koko uskontoon, NIIIN Sillä raamattu ei tunne lapsikastetta eli se on harha oppia. Jokainen joka kastaa lapsen tekee niin yhteiskunnan sanelemana eikä ajattele loppuun asti itse mitä haittaa on lapselle juuri tekemässä.

        Vaikka itse olen agnostikko ja lapsena kuitenkin kastettu, en ole kokenut tähän astisen elämäni aikana ainakaan vielä mitään haittaa kirkkoon kuulumisesta. Lapsen tatuoimista ja kirkkoon kastamista ei voi millään asteella edes verrata toisiinsa, tatuoinnin poistaminen maksaa maltaita, puhumattakaan ajasta ja kivusta. Helposti saattaa joutua viettämään 10 istuntoa laserin alla (taikka ihonsiirto) kivuissa ja mitään takuita ei ole siitä poistuuko tatuointi tai edes haalistuuko tarpeeksi jotta siihen voi laittaa muun kuvan päälle. Kirkosta voit sentään erota vain muutamalla klikkauksella.


      • oijoi
        --- kirjoitti:

        "Nyt täs heti alkuun vois sanoo kaikille vouhkaajille, ettei tarvi tulla ottamaan kantaa tai tuputtamaan omaa näkemystään. Mulla on 4kk ikänen tyttö. Maailman rakkain ja suloisin prinsessa

        Oletpa sinä pinnallinen ihminen tatuointi vauvalle .Lapsi ei ole mikään esine ...kipua suunnattomasti lapselle siitä aiheutuu .Kuinka joku äiti voikaan edes ajatella tuon suuntaista ,tunnut kypsymättömältä ihmiseltä.


      • uiui
        al+++o kirjoitti:

        Ammu ittes, lapses säästyy paljolta. Ei sulle ja äijällesi tule mieleen että siihen on joku syy että tatuoijat kieltäytyy. Harrasta mitä tykkäät itse, mut anna sen prisessan olla lapsi eikä mikään idiootti-äidin peilikuva.

        Otappa nyt järki käteesi ja mieti vähän.Oletpa saanut oikein kuningas ajatuksen ,lapsi joutuu kärsimään joka on aivan syytön ...lapsen läpsiminenkin on jo melkein verrattavissa pahoinpitelyyn entä sitten tämä tatuoiminen se se vasta kipua aiheuttaa .


      • Ei lapselle, ei, ei

        tappavan tulehduksen noiden puoskareiden työkaluista - vieläkö sittenkin leppäkerttu oli välttämättömyys?

        Tatuointi ja ympärileikkaus ovat raakaa väkivallantekoa lapsille!


      • Säde Laser

        Tyttösi saattaa olla eri mieltä tatuoinnin kauneudesta ja haluaa poistaa sen:

        "Tatuoinnin poisto laserilla voi olla terveysriski

        4.11.2009

        Säteilyturvakeskuksen (STUK) tietoon on tullut tapaus, jossa kauneushoitolayrittäjä on suunnitellut hankkivansa laserlaitteen asiakkaiden tatuointien poistamiseen. Tatuointien poistoon tarkoitetut laserit ovat suuritehoisia ja niiden lasersäteily voi väärinkäytettynä vaurioittaa ihoa. STUK suosittaa tatuointien poistamista vain lääkärin valvonnassa.

        Tatuoinnin poistoon käytettävää suuritehoista, luokan 4 laserlaitetta voi lain mukaan käyttää ainoastaan lääkäri tai yrittäjä, joka tekee toimenpiteet lääkärin lähetteellä ja valvonnassa. Vastuu tällaisen laitteen käytöstä on siis lääkärillä. Luokan 4 laserlaitteen säde on niin voimakas, että se voi polttaa iholle hetkessä palovamman.

        Tatuointien poistojen suosio on lisääntynyt huomattavasti viime vuosina. Internetin kautta on tilattavissa huokeaan hintaan laserlaitteita, joiden teho riittää tatuointien poistoon. Laitteiden helppo saatavuus ja hintojen lasku on lisännyt niiden käyttöä.

        Tatuoinnin poistoon tarvitaan suuritehoinen laserlaite, sillä toimenpiteessä tunkeudutaan ihon pintakerroksen alle. Lasersäde kohdistetaan ihonalaiseen tatuointiväriin, niin että väripigmentti hajoaa. Luokan 4 laserlaitteella tehtävä käsittely vaurioittaa ihoa. Tyypillinen ihovaikutus on lievä palovamma. Jos asiakkaan iho on normaalia herkempi, tai jos laserointi tehdään taitamattomasti, käsittelystä voi seurata pysyvä haitta.

        STUK selvittää, millaisia tatuointia poistavia yrityksiä markkinoilla on ja millaisin laittein palvelua tarjotaan siltä osin, kun toiminta ei ole terveydenhuollon piirissä. Jo nyt on ilmeistä, että luokan 4 laserlaitteella ylitetään moninkertaisesti ihoaltistuksen enimmäisarvot.

        Enimmäisarvot lasersäteilylle on määritelty STM:n asetuksessa ionisoimattoman säteilyn väestölle aiheuttaman altistumisen rajoittamisesta (294/2002). Laserlaitteet luokitellaan niiden aiheuttamien terveysriskien perusteella eri turvallisuusluokkiin, joille on määritelty säteilytehorajat aallonpituuden ja altistumisajan perusteella. Ylin luokka 4 sisältää suuritehoisimmat laserit.

        Säteilyturvakeskuksen internetsivulla on tietoa lasereista, muun muassa laserluokat

        Lisätietoja:
        Erikoistutkija Lasse Ylianttila, puh. (09) 759 88 455
        Ylitarkastaja Reijo Visuri, puh. (09) 759 88 454
        Tiedottaja Hilkka Karvinen, puh. (09) 759 88 478"


      • skörä
        ITUTTAAKO? kirjoitti:

        Vanhemmat raahaavat kersansa kasteelle kysymättä ensin mielipidettä lapselta. Vähän sama asia tavallaan ja yleensä ne jotka vie lapsen kasteelle eivät itse edes usko koko uskontoon, NIIIN Sillä raamattu ei tunne lapsikastetta eli se on harha oppia. Jokainen joka kastaa lapsen tekee niin yhteiskunnan sanelemana eikä ajattele loppuun asti itse mitä haittaa on lapselle juuri tekemässä.

        Mistä tämä juttu on lähtenyt liikkeelle ettei Raamatussa kasteta lapsia, joltain munapäältä hellariltako? Apostolien teoissa kastetaan vaikka kuin moneen kertaan joku heppu ja "hänen perhekuntansa" eli vaimot, lapset ja suunnilleen palvelusväkikin. Että asioista voi hankkia vähän tietoa ellei välttämättä halua tehä itteensä naurunalaiseksi.
        Mutta tämähän ei nyt tatuointeihin liittynyt mitenkään. Asiaan.


      • suomimummo

        Sinulla ei ole oikeutta tehdä lapselle mitään tuollaisia. Vasta sitten, kun lapsi on täysi-ikäinen ja hänen voi olettaa tietävän, haluaako hän itse esim. sen tatuoinnin, vasta sitten voit lahjoittaa hänelle sen muistoksi. Jos olet vastuunsa kantava äiti ja ajattelet lasta omana itsenäisenä ihmisenä, et laita tatuointia. LAPSI EI OLE EIKÄ SAA OLLA AIKUISEN LEIKKIKALU!


      • Yks ustava

        porukan, joka panee sua pari/kolme päivää putkeen, niin lakkaat haaveilemasta hulluja.


    • 10

      Tuputetaan täysin avuttomalle ja maailmasta pihalla olevalle lapselle pysyviä haavoja/arpia kehoon, vastaa kidutusta jos minulta kysytään. Mitään konkreettista hyötyähän noilla ei saavuteta.

      • ww

        ei ikinä!!! korvakorutkin ovat pieni juttu tatuoinnin rinnalla, ne lapsi saa otettua myöhemmällä iällä pois jos haluaa. tatuointia ei olekkaan niin helppo poistaa, minä ainaki inhoaisin äitiäni jos sen toimesta minuun olisi tatuoitu joku leppäkerttu ei todellakaan kuulu makuuni mitkään tyttömäiset leppäkertut.


    • 19

      Kyllä pitäs olla laki että höyrähtänyt äiti ei saisi alaikäselle tatuoida mitään. Entäs jos lapsi myöhemmin kattuu tyhmän äidin tekosia, voisko vaatia siitä korvauksia. Tietääkseni valistuneet tatuoijat eivät tekisi tollaista koska asinomainen ei pysty itse lupamaan. Ainakin myöhemmin joutus korvauksiin jos asinomainen myöhemmin haluaa. Taitaa olla kirjoitettu kaljahöyryissä tommoinen viesti, voi lapsiparka.

    • Päähän naula pojalle

      Meillä on 1½ kuukautinen ihana poikalapsi ja olemme vaimoni kanssa harkinneet hänelle lävistyksiä kehoonsa, sellasia pieniä reikiä vain. Eli kysymys kuuluukin, tietääkö kukaan luotettavaa, hyvää ja ehdottoman puhdasta lävistäjää Suomesta (saa olla mistä päin tahansa), joka voisi kuvan tehdä. Ja hei, ei tarvi ny alkaa tuputtamaan omia näkemyksiänne. Kiitos jo etukäteen asiallisista vastauksista".

    • Maori king

      Tatuoi itsellesi idiootti tribadi otsaasi, leppäkerttu alavatsaan, kas kummei perhosta pyllyyn. Oi kun herttaista, mistä näitä s*******n typeryksiä löytyy.

    • Päässä leppäkerttuja

      Nää äidit pitäis oikeesti laittaa johonkin päänsisäiseen tutkimukseen. Siis ne idiootit VARASTAA lapsen elämän! Lapsella on oltava oikeus omaan, koskemattomaan kehoon - HALOO VETTYNEET PAHVIAIVOT!

      • ei leppäkertulle

        Tshekkiläinen kaverini kertoi että siellä lääkäri kysyy aina vastasyntyneen tytön äidiltä laitetaanko reiät korviin. Kun ihmettelin että ihan oikeastiko, niin sanoi että sehän on kätevää, siinä se tulee hoidettua... En siis ole samaa mieltä (mihin vauva korvareikiä tarvitsee?) mutta ei toi korvien rei'ittäminen niin ainutlaatuista kai ole.

        Vielä tosta alkuperäsestä... Tatuointi vauvalle, yök. Ja vielä alavatsaan, minkä ihmeen takia? Toi lausunto "tarvitsee leppäkertun" käy kyllä vähän ymmärrykselle. Tarvitsee? Paremminkin kirjottaja haluaa käyttää vauvaansa koristenukkena. Ei sillä etteikö voisi olla ihan hyvät vanhemmat muuten, mutta tatuointi otetaan mun mielestä täysi-ikäisen omasta tahdosta.


    • pissiksiii!

      saa sitten jälkeenpäin kehuskella pissiskavereilleen.

    • Pojan yh äiti täällä

      Kuka tatuois pojalleni kastemadon hänen penikseensä ?

      • diipii

        on hyvä vitsinä... kastemato hah


      • mato-o

        kastemato, kas kun et liioitellut ja halunnut anakondaa, mites se ois kastematoon mahtunu... :DD


      • ulkon
        mato-o kirjoitti:

        kastemato, kas kun et liioitellut ja halunnut anakondaa, mites se ois kastematoon mahtunu... :DD

        anakonda ei kuulu puutarhan ekosysteemiin


    • huoh...

      Ei oo mitää oikeutta tollaseen, koska äiti ei voi tietää, että haluaako tämä lapsi sitten isona, että hänellä on tatuointi tai reijät korvissa.
      Jos mulle ois jotai tollasta tehty nii nyt aikuisena poistaisin tatuoinnin ja haukkuisin äidin.

    • Mausteinen

      Ohh, onko laissa kirjoitettu, että en saa tyttärelleni ottaa tatuointia, korvikisä ym. olkoot nyt 2kk tai 2v tai minkäikinen tahansa! Lapsihan on minun ja minä äitinä päättään! Vai päättääkö joku minun puolesta?!
      Jos haluaisin sen tatuoinin, niin en varmankaan kertois sitä täällä, menisin ja antaisin tehdä! Hyi kauhistus½! Te suomalaiset olette pieni sieluisiä!

      • tyrmistyi!

        "Tuore isä Esko Eerikäinen tyrmistyi kuultuaan kohu-uutisesta.

        -Kolumbiassa laitetaan tytöille korvikset jo sairaalassa mutta kyllä tatuointi on jo aika ronski juttu. Mulla on itselläni kroppa täynnä tatuointeja ja olkoon se pienikin tatuointi, se sattuu ihan sairaasti. Se ei ole millään tapaa verrattavissa, siksi ikäraja on olemassa tatuoinneillekin.

        -On tiettyjä rajoja ja hyvä maku. Tolla ei ole enää mitään tekemistä hyvän maun kanssa ja koko homma menee ihan överiksi. On huolestuttavaa jos joku suostuisi tekemään tollasta. Se ei ole missään nimessä oikeutettua ja se on lapsen satuttamista, Esko päättää".

        http://www.radionova.fi/page.php?page_id=995&i=6008

        Esko Eerikäinen sai viimeksi palauteryöpyn niskaansa vietyään Victoria -tyttären Maria! -ohjelmaan. Ohjelmassa Victoria itki, ja isä luovutti tyttären Jani Toivolalle, joka vei tytön takahuoneeseen nukkumaan. Esko itse kertoo illan kulusta Seiskan blogissa näin:

        -Eilen illalla saavuimme studioon ja ajatuksena oli, että menisimme ensimmäisinä sisään vieraaksi ohjelmaan kuitenkin tuotanto näki parhaaksi että tulisimme viimeisinä. Normaalisti Victoria menee noin 22.30 unten maille, mutta juuri kun olimme menossa niin itku väsymys iski ja loput onkin tiedossa. Janin ja tuotannon kanssa oli puhetta, että jos niin käy, tyttö viedään lämpiöön rattaisiin nukkumaan jonne hän sitten heti päästyään nukahtikin, www.nelonen.fi/maria sivuilta blogi ja kuvia illasta. Joka tapauksessa tiesin jo ennen Mariaan menoa, että vaikka Victoria nauraa tai itkee tai laulaa niin palautetta olisi silti tullut.


      • sillemustalle
        tyrmistyi! kirjoitti:

        "Tuore isä Esko Eerikäinen tyrmistyi kuultuaan kohu-uutisesta.

        -Kolumbiassa laitetaan tytöille korvikset jo sairaalassa mutta kyllä tatuointi on jo aika ronski juttu. Mulla on itselläni kroppa täynnä tatuointeja ja olkoon se pienikin tatuointi, se sattuu ihan sairaasti. Se ei ole millään tapaa verrattavissa, siksi ikäraja on olemassa tatuoinneillekin.

        -On tiettyjä rajoja ja hyvä maku. Tolla ei ole enää mitään tekemistä hyvän maun kanssa ja koko homma menee ihan överiksi. On huolestuttavaa jos joku suostuisi tekemään tollasta. Se ei ole missään nimessä oikeutettua ja se on lapsen satuttamista, Esko päättää".

        http://www.radionova.fi/page.php?page_id=995&i=6008

        Esko Eerikäinen sai viimeksi palauteryöpyn niskaansa vietyään Victoria -tyttären Maria! -ohjelmaan. Ohjelmassa Victoria itki, ja isä luovutti tyttären Jani Toivolalle, joka vei tytön takahuoneeseen nukkumaan. Esko itse kertoo illan kulusta Seiskan blogissa näin:

        -Eilen illalla saavuimme studioon ja ajatuksena oli, että menisimme ensimmäisinä sisään vieraaksi ohjelmaan kuitenkin tuotanto näki parhaaksi että tulisimme viimeisinä. Normaalisti Victoria menee noin 22.30 unten maille, mutta juuri kun olimme menossa niin itku väsymys iski ja loput onkin tiedossa. Janin ja tuotannon kanssa oli puhetta, että jos niin käy, tyttö viedään lämpiöön rattaisiin nukkumaan jonne hän sitten heti päästyään nukahtikin, www.nelonen.fi/maria sivuilta blogi ja kuvia illasta. Joka tapauksessa tiesin jo ennen Mariaan menoa, että vaikka Victoria nauraa tai itkee tai laulaa niin palautetta olisi silti tullut.

        homolle,miten uskalsikin ?
        Jos joku on homo niin eikö semmoinen ole pedofiilikin ?


      • sillemustalle kirjoitti:

        homolle,miten uskalsikin ?
        Jos joku on homo niin eikö semmoinen ole pedofiilikin ?

        Aiii..Olipas tyhmä veto sulta..pedofiili ja homo ...tuskin harrastavat samoja juttuja.Onneksi..homot ok..pedikset saunan taakse..


    • Prinsessan äiti..

      Itselläni on nyt 2 viikkoinen pikkutyttö ja ei tulisi mieleenkään ottaa vanhanaikaista tatuointia. Sen sijaan ajattelin typistää muutaman sormen ja ottaa kielihalkaisun.

      Kaikille vouhkaajille tiedoksi, ettei tarvitse tulla ottamaan kantaa ja tuputtamaan omaa näkemystään - - Se olisi muisto hänen ensimmäisesä vuodestaan..

      Kotileikkaajat tekisivät, mutta heille en lastani vie! Eli kysymys kuuluukin, tietääkö kukaan luotettavaa, hyvää ja ehdottoman puhdasta lihanleikkaajaa Suomesta?

      Tarkoituksenani on typistää vain pari turhaa sormea, pikkurillit ja nimettömät. Tietokonettahan voi käyttää mainiosti ilman niitäkin ja hiiressäkin on vain kaksi nappia, joten vielä jää yksi sormi varalle.

      Kielen halkaisu vielä mietityttää. Voiko kaksihaaraisella kielellä saada riittävän tukevan otteen nännistä vai joudunko siirtymään pulloruokintaan? Mistä saa kaksihaaraisia tutteja?

      • eeeee.eeee

        Niin typerää provoa ei näköjään pysty edes sivustolle laittamaan etteikö vatipäät vauhkoontuisi...


      • HÄH ?!?!
        SEKOPÄÄ OLET.
        Mitä ihmeen kotileikkaajia ?!??!?! HÄH ?!??!?!?
        "Tarkoirtuksenani on typistää vain pari turhaa sormea" MITÄ ? Eihän NE NYT TYHMÄ ÄMMÄ OO Mitään turhia
        sormia kellekään !!! HÄPEÄ !!!!
        Ei tota saa tehdä kellekään ALAIKÄISELLE edes vanhempien suostumuksella !!!


      • rääväSUUU
        HopeaLilja76 kirjoitti:

        HÄH ?!?!
        SEKOPÄÄ OLET.
        Mitä ihmeen kotileikkaajia ?!??!?! HÄH ?!??!?!?
        "Tarkoirtuksenani on typistää vain pari turhaa sormea" MITÄ ? Eihän NE NYT TYHMÄ ÄMMÄ OO Mitään turhia
        sormia kellekään !!! HÄPEÄ !!!!
        Ei tota saa tehdä kellekään ALAIKÄISELLE edes vanhempien suostumuksella !!!

        kyllä hänkin tulee sinne sulkkarille sun kaveriksi. Otat nyt ammu napit ja kahvikupin niin kyllä se siitä!!!
        Me ollaan ja ovella!!


      • juuh.
        HopeaLilja76 kirjoitti:

        HÄH ?!?!
        SEKOPÄÄ OLET.
        Mitä ihmeen kotileikkaajia ?!??!?! HÄH ?!??!?!?
        "Tarkoirtuksenani on typistää vain pari turhaa sormea" MITÄ ? Eihän NE NYT TYHMÄ ÄMMÄ OO Mitään turhia
        sormia kellekään !!! HÄPEÄ !!!!
        Ei tota saa tehdä kellekään ALAIKÄISELLE edes vanhempien suostumuksella !!!

        ehkäpä tuo edellinen visti jossa sormia ja kiltä meinataan leikellä oli pelkkä läppä ja kun oikeen tarkasti luette niin huomaatte et se oli vain muunnos tuosta leppäkerttu tatuointi jutusta ..


      • 1241
        juuh. kirjoitti:

        ehkäpä tuo edellinen visti jossa sormia ja kiltä meinataan leikellä oli pelkkä läppä ja kun oikeen tarkasti luette niin huomaatte et se oli vain muunnos tuosta leppäkerttu tatuointi jutusta ..

        kyllä ymmärtää jokaisen.


    • Ella-Leena Kusimo

      Meidän pikku prinssillä, Eino-Edwardilla, on jo nuoresta iästään huolimatta lukuisia "koristeita"!
      On naulaa päässä, on kieli halkaistu, on kissansilmä-kontaktilinssit, on lävistyksiä useampia, on tatskaakin monenlaista, on "pirun sarvet" päässä, on afrikkalainen savikiekko alahuulessa, korvissa myös, on jalat typistetty kiinalaisen kauneusihanteen vuoksi, on meikkiä joka puolella kehoa, on kullasta tehdyt hampaat, on sormet typistettynä, on moottorilla toimivaa leijonan häntää, on peräsuoli käännetty ylösalaisin. ym ym!

      Vauvan tuunas on IN! Kaikki mukaan!

      • Idiootit vanhemmat

        Älytön ilmaisu perheen lapsista.

        Mitäs prinsessoja ja prinssejä suomalaiset lapset muka ovat?


    • The_Evil_Of_Silence

      Entäs jos joillekin lapsille tulee seuraavaksi nenärengas ja -koru? Tai sitten yhden kielilävistyksen? Tai punkkari tyylinen hiukset? Tämä menee jo liian pitkälle! =P =S

    • 1241

      Paitsi, että tuottaa tuskaa, jättää toiseen ihmiseen ikuisen jäljen. Tämä on saatava rikoslakiin. Tosin kyllä tämä mielestäni selkeästi täyttää pahoinpitelyn kriteerit. Viranomaiset, tehkää jotain.

    • Esinahkuri

      Huvittavinta on, että samat ihmiset, jotka moralisoivat, että juutalaislasta ei saa ympärileikata, ovat kyllä ihastuksissaan antamassa tukensa pikkuäidin aikeille tatuoida vauvansa! Mitä kaksinaismoraalia!

      • tatuoinnissa ei varmaankaan ole syyttä laitettu 18 ikä vaatimusta, vaikka miehelläsi ja itselläsi on tatuointeja ei se anna lupaa pilata lapsesi ihoa. reijitä ja tatuoi itsesi ja miehesi niin paljon kuin haluat mutta jätä lapsesi rauhaan niin kauaksi aikaa kunnes hän on kykeneväinen päättämään itse. ette tule ainakaan suomesta löytämään liikettä joka lapsen tatuoisi se on rikos....


      • Esinahkuri
        minotaurus41 kirjoitti:

        tatuoinnissa ei varmaankaan ole syyttä laitettu 18 ikä vaatimusta, vaikka miehelläsi ja itselläsi on tatuointeja ei se anna lupaa pilata lapsesi ihoa. reijitä ja tatuoi itsesi ja miehesi niin paljon kuin haluat mutta jätä lapsesi rauhaan niin kauaksi aikaa kunnes hän on kykeneväinen päättämään itse. ette tule ainakaan suomesta löytämään liikettä joka lapsen tatuoisi se on rikos....

        Minulla ei ole miestä, koska olen hetero, enkä ole tatuoimassa lastani. Sinulta näköjään loppui hysteriasi keskellä järki, kun et ymmärtänyt edes, mitä kirjoitin.


      • sivullinen tyyppi
        Esinahkuri kirjoitti:

        Minulla ei ole miestä, koska olen hetero, enkä ole tatuoimassa lastani. Sinulta näköjään loppui hysteriasi keskellä järki, kun et ymmärtänyt edes, mitä kirjoitin.

        Ihmiset täällä vain painaa lähintää Vastaa-nappia, ei sen kummempaa. Toihan oli selkeästi tarkotettu alkuperäiseen vastaukseksi.... Älä nyt hermostu.


    • ilkka12

      Teeppä se, niin voit olla varma että sossut huostaanottaa muksus !
      Jokaisella ihmisellä, myös lapsella pitää olla itsemääräämisoikeus omaan ruumiiseensa.. Tatuointi on elinikäinen, ja sen ottamisen voi päättää ainoastaan tyttäresi KASVETTUAAN AIKUISEKSI !
      Vaikka kyseessä onkin "sinun" lapsesi, se on silti itsenäinen ihminen eikä sinun lelusi !
      Et omista lastasi !

      • että...

        kun lapsi kasvaa äitinsä kohdussa äidistään erillisenä olentona, joka ei ole osa äitiä, se voidaa tappaa abortilla. SIINÄ YHTEYDESSÄ sen "itsemääräämisoikeudesta omaan ruumiiseensa" ei puhuta yhtään mitään, vaan äidin mielihalu menee lapsen edun edelle.


      • päättäväinen äiti

        Minä päätän mikä on hyväksi lapselleni ! Huomenna tyttö ympärileikataan somaliassa, koska se ei ole sallittua suomessa.


      • Mausteinen

        Minä synnytän lapsen, hän ei silloin vielä ole itsennäinen ihminen vaan minun lapsi, minä synnytän, kasvatan, annan nimen, koulutan ym. niiettä, jos haluan hänelle korvikset tai tatuoinin päätän siitä myös minä!
        Luuletko ilkka12, että vauva synnytyään ihan itsestään kasva aikuiseksi ja itsennäiseksi ihmiseksi?
        Voi Sua!


    • Vapaus valita

      Jotain rajaa tähän hommaan. Eikö pitäisi varrota sen aikaa, että lapsi itse tajuaa, mistä on kyse? Ja haluaako hän itse kroppaansa tatuointia!! Jotkut ei välitä edes koruista, entäs sitten tatuoinnista, joka on laitettu ennen kuin on itse saanut päättää haluaako sellaisen.. Mutta kun äippä tahtoo, just joo..

    • N- 24

      Just, hirveä kalkatus turhasta asiasta.

      Monissa kulttuureissa vastasyntyneitäkin tatuoidaan ja rei´itetään. Nätti tatuointi on ilon aihe aikuisena, se on muisto lapsuudesta.
      Niin kauan kun mikään laki ei kiellä äitiä hankkimasta lapselleen tatuointia, voisi roskanpuhumisen ja haukkumisen lopettaa. Eiköhän rakastava äiti ihan itse tiedä mikä lapselle on hyväksi.

      Isompikin tatska skidillä on mukava väripilkku. Leppäkerttukuvio on suloinen ja hellyttävä.
      Kun tatuointi tehdään puhtaasti, se tuskin tekee yhtään kipeää ja vielä vähemmän tulehtuu.

      Mun puolestani lapselle voi tatskan laittaa, sanokoon muut mitä sanoo.

      • §§§

      • Ei tervettä

        Joo, jossain Intiassa pitää laittaa leima lapsen yhteiskunnallisesta statuksesta otsaan.


      • *KAIKKITIETÄVÄ*
        §§§ kirjoitti:

        VAI EI LAKI KIELLÄ?
        http://www.lapsitieto.fi/palve/kortti.phtml?type=c&id=268

        TATUOINTI EI OLE LAPSEN PAHOINPITELYÄ!!!!!!

        ESITÄ IDIOOTTI LAKI PYKÄLÄ JOSSA NIMENOMAAN KIELLETÄÄN LAPSEN TATUOINTI!!!!!

        VOI VITTU MITÄ IDIOOTTEJA TÄÄLLÄKI TAAS PYÖRII!!!!

        ANTAAKAA TOISTEN TEHÄ MITÄ HALUAAVAT!!!! VOISINPA ITEKI SAAHA LAPSIA NIIN TATUOISIN HEIDÄT!!!!!


      • mpfhmsxåähn
        *KAIKKITIETÄVÄ* kirjoitti:

        TATUOINTI EI OLE LAPSEN PAHOINPITELYÄ!!!!!!

        ESITÄ IDIOOTTI LAKI PYKÄLÄ JOSSA NIMENOMAAN KIELLETÄÄN LAPSEN TATUOINTI!!!!!

        VOI VITTU MITÄ IDIOOTTEJA TÄÄLLÄKI TAAS PYÖRII!!!!

        ANTAAKAA TOISTEN TEHÄ MITÄ HALUAAVAT!!!! VOISINPA ITEKI SAAHA LAPSIA NIIN TATUOISIN HEIDÄT!!!!!

        Laissa nimenomaan on maininta KOSKEMATTOMUUDESTA. Ja tässähän on kyse juuri siitä, että lapsen vartaloon kajotaan ilman lupaa, koska sen ikäinen lapsi ei sellaista lupaa voi antaa.

        Niin ja Suomessa myös naisten ympärileikkaukset ovat tismalleen saman lakipykälän perusteella laittomia. Täysin sama asia mielestäni tämä.


      • huono provo

        Voinpa tatuoinneista jotain tietävänä sanoa, että vauvalle tehty tatuointi venyy ja paukkuu mahdollisesti jo ensimmäisten ikävuosien aikana sellaiseksi, että aikuisena siitä ei ole kuin muodoton mustetuhru jäljellä.


      • paistut vielä hellan
        *KAIKKITIETÄVÄ* kirjoitti:

        TATUOINTI EI OLE LAPSEN PAHOINPITELYÄ!!!!!!

        ESITÄ IDIOOTTI LAKI PYKÄLÄ JOSSA NIMENOMAAN KIELLETÄÄN LAPSEN TATUOINTI!!!!!

        VOI VITTU MITÄ IDIOOTTEJA TÄÄLLÄKI TAAS PYÖRII!!!!

        ANTAAKAA TOISTEN TEHÄ MITÄ HALUAAVAT!!!! VOISINPA ITEKI SAAHA LAPSIA NIIN TATUOISIN HEIDÄT!!!!!

        Tiukasti puun ja kuoren väliin. Siitä meuhkoomasta.

        Ellet olisi tänne tullut, ei olisi ollut yhtään idioottia.
        Itse paljastat olevasi idiootti.

        Joka toista sanoo idiootiksi tuomitsee itsensä idiootiksi.

        Turha on sinun meuhkoa kuin kiemurteleva mato koukussa.

        Tällä tavalla tuomitset itsesi ikuiseen helvettiin. On todella kova kokemus, joka ei lopu koskaan.

        Lue Joh. 3:16


    • Aatteleppaite2.0

      ja siitä pitää tuomita.

    • Rotanloukku

      Tuo viesti on ihan puhtaasti provo. Joku vaan hykertelee tälläkin hetkellä tietokoneensa äärellä, "Menittepäs lankaan, hah!"

      Ja kukaan ammattitatuoija ei tee lapsille tatuointeja, end of story.

      • Voi teitä tyhmiä..

        Jättäkää hyvät ihmiset edes vauvat rauhaan.


    • YX

      EI VOI OLLA TOTTA,ETTÄ PIENELLE LAPSELLE TATUOINTI KUN ÄITI SEN HALUAA,OTA KUULE IHAN ITELE VAIKKA NAAMA TÄYTEEN MUTTA ÄLÄ SENTÄÄN LAPSELLE,TATUOINNIT OVAT MUUTENKIN RUMAN NÄKÖISIÄ,EN TAJUA MITÄ KAUNISTA NIISSÄ ON!!!!
      JOTEN JÄTÄ LAPSESI TATUOIMATTA,ETHÄN VOI TIETÄÄ HALUAAKO HÄN SELLAISEN??

      ON MENNYT MAAILMA SEKAISIN.

      • ****************

        et ymmärrä mitä kaunista on tatuoinneissa.. joten sitten voit pitää sen turpasi kiinni ja mennä sinne raamattupiiriin kuuntelemaan tarinoita jeesuksesta... se ku oli aika vitun outo jannu!!!!


    • A i K u i s t u

      Tee mitä teet, mut` älä lapsellesi vahinkoa . . . ei ole kyse siitä, mikä kuva ja mitä ja mitä. Kyse on siitä, että sen tatuoinnin haluat SINÄ tehdä lapsellesi, koska hän on puolustuskyvytön. Sinun tarpeesi tässä on kyseessä, tee omaan nahkaasi vaikka mitä, mutta säästä se lapsi OMILTA mieliteoiltasi. Aikuistu.

    • tatska-isi

      mun nyt 8-vuotias poika sai ekan tatskansa olkapäähän neljävuotiaana,kuukausia sitä ruinattuaan... teetätin kuvan tuttavani liikkeessä joka saa nyt jäädä nimettömäksi.kuva on samanlainen eläinaiheinen ja värikäs "tribali" kuin itselläni on samassa paikassa.poika ei häpeä tai peittele tatskaansa vaan päinvastoin on siitä erittäin ylpeä...ainoa asian haittapuoli on että hän esittelee sitä myös koulussa ja kaikki opettajat eivät ole tykänneet ideasta,eräskin harppu yritti pestä sitä väkipakolla pois oli kuulemma ollut muikea ilme akan kasvoilla kun se oli tajunnut sen todella olevan aito tatuointi.tosin olen nauttinut aina pahennuksen aiheuttamisesta "vanhoillisten" silmissä ja mikä sen hienompaa kuin nähdä että oma jälkipolvi tuntee samoin

      • Opet ei tiedä

        Mun poika kokeili huumeita kotona kanssani kolmekesäisenä. Aina katseli vieressä kun piikittelin itseäni ja halusi kanssa kokeilla. No annoin sillekin satsin ja nyt se on koukussa kamaan. Kyllä se on nyt ylpee ja on jo vanha narkkari.


      • tatska-isi
        Opet ei tiedä kirjoitti:

        Mun poika kokeili huumeita kotona kanssani kolmekesäisenä. Aina katseli vieressä kun piikittelin itseäni ja halusi kanssa kokeilla. No annoin sillekin satsin ja nyt se on koukussa kamaan. Kyllä se on nyt ylpee ja on jo vanha narkkari.

        jääkö diilerinkin nimettömäksi?


      • sairas olet - mene hoitoon - jos muut ei ole huomanneet tai antaneet ymmärtää - olet narsisti pahemmasta päästä.....mieti mitä elämä on viiden vuoden kuluttua ...


    • Gertrud88

      Meinaatteks pitää lapsen omana sätkynukkenanne ja alistaa hänet aina tahtoonne? Just just. Tykkäsittekös ite aina pienenä, kun äiti määräs hiukset leikattaviks lyhyemmiks kuin ite aattelitte. Ai niin, eihän teitä ole komennettu, vaan ootte saanu vapaan kasvatuksen. Ite ite ite. Oma napa on niin lähellä. Maailma pyörii ainoastaan sen ympärillä.
      Eiks jokaisella ole oikeus päättää itse omasta kehostaan? Se pieni vauvakin on ihminen, jota kuuluu kunnioittaa. Ihan tiedoks vaan, et lapset ei välttämättä ollenkaan ajattele asioista kuten vanhempansa.
      Koettakaa nyt ens ite kasvaa aikuisiks....

    • Pienen_lapsen_äiti91

      Minusta sinun kannattaisi miettiä asiaa, koska mitä, jos sinun lapsesi ei pidäkkään kyseisestä tatuoinnista ja haluaa sen pois? Ja tatuoinnithan ovat tunnetusti ikuisia. Kirjoitan sinulle siksi, koska minulla itsellänikin on pieni lapsi kuten sinulla ja minunkin lapseni on tyttö kuten sinulla. En missään nimessä haluaa sinulle saarnaa pitää enkä omia mielipiteitäni sinulle tuputtaa ja kysenalaistaa sinun mielipidettäsi sillä lapsen vanhempana sinulla on oikeus päättää lastasi kosevista asioita käytä kuitenkin päätösvaltaasi harkiten sillä tatuoinnin mahdollinen poistaminen on todella iso prosessi ja se maksaa omaisuuksia. Sinun tyttärelläsi tuskin on varaa niinkin kalliiseen operaatioon ellei hän ota pankista isoa lainaa ja joudu velka kierteeseen... Tosin tämä väitteeni pohjautuu pelkästään minun oletukseeni sillä enhän minä voi tietää millainen teidän rahatilanteenne on... Minun mielestäni sinun kuitenkin kannattaisi antaa lapsen kasvaa ja tehdä päätös sitten isompana ja aivan itse. Ja mitä tulee tatuoinnin tekoon niin mieti viellä miten kipeää se käy... Ja lapsihan on viellä aivan kamalan pienikin...

    • Äitix3 ja tatuoitu

      Ei lapsia pidä tatuoida. Eikä laitattaa korvareikiä, ennen kuin lapsi itse haluaa!

      Oma tatska tulehtu, kaikesta puhtaudesta huolimatta ja oli aika v-mäistä hetken aikaa sen kanssa. Mitäs sitten jos pienen lapset tatska tulehtuis? Aatelkaas vaikka päivä ottamisen jälkeen noro-viruksen isku ja voin kertoa, että eipä eskari-ikäsenkään hipiä pysy puhtaana jos ei ehdi vessaan juoksemaan..

      Puistattaa ihmisten sairaus. Kuinka moni hyväksyis vaikka kissalle laitettavat nännilävistykset yms.? Joku varmasti sanoisi, että eläinrääkkäystä. Kyllä se ihmislapsen tatuoiminen on aika epäinhimillistä..ehkäpä ihan pahoinpitely. Se tulehtuneen tatuoinnin hoitava lääkäri saattaa tehdä pahoinpitelystä lastensuojeluilmoituksen..

    • vittu PERKELE!

      no sehän on käytännössä sama asia kuin jokasen nais puolisen pitäis astua "palvelukseen" eli huoraamaan ja täyttämään kaikkien sairaimpienkin sairaimmat fantasiat jNE! eli mitä VITUN järkeä JOKASEN pitäis saaha määrätä oma kehonsa....LAPSI EI TODELLAKAAN OO MIKÄÄN VITUN NUKKE! vaikka niin monet nyky päivänä luuleekin!
      Nyt siinä olis hyvä paikka niille kiltiille tätiille jotka vie lapsia niitä kasvattavilta vanhemmilta pois!

    • .järki käteen.

      Puolustuskyvyttömän lapsen pahoinpitely on poliisiasia. Lapsen kehoon voidaan kajota instrumenteilla vain lääketieteellisin perustein, esimerkiksi neulalla rokottaessa, ja vakavissa tapauksissa jopa kirurgin veitsellä.

      Pysyvien jälkien tekeminen ja kudoksen vahingoittaminen instrumentilla, ilman minkäänlaista lääketieteellistä syytä, olisi kuitenkin selvästi rikollinen pahoinpitely, siihen pakottaminen olisi myös vapaudenriisto. Tämä ei ole mikään tulkintakysymys, lasten tökkimiseen neulalla tarvitaan aina pätevä lääketieteellinen peruste ja terveydenhoitoalan koulutus.

      • Oikein.

        Eikö pienelle vauvalle tarkoituksella aiheutettu kipu,ole jo laissakin kiellettyä ja tuomittavaa? Sehän voidaan rinnastaa pienten lasten ympärileikkaukseen ym. Tässä on taas oivallinen esimerkki,miten joillakin vanhemmilla on vanhemmuus täysin hukassa. Jos lapsen äiti niin valtavasti haluaa joitain pientä ja suloista kuvaa lapsensa iholle,niin miksi hän ei laita siirtokuvaa ja ota siitä sitten valokuvaa,jota voi sitten katsella? Täytyy todeta,on äidillä oudot mieltymykset ja merkilliset kauneuden ja suloisuuden ihanteet,jos pitää vauvansa iholle kuvia tatuoida.


      • äly hoi
        Oikein. kirjoitti:

        Eikö pienelle vauvalle tarkoituksella aiheutettu kipu,ole jo laissakin kiellettyä ja tuomittavaa? Sehän voidaan rinnastaa pienten lasten ympärileikkaukseen ym. Tässä on taas oivallinen esimerkki,miten joillakin vanhemmilla on vanhemmuus täysin hukassa. Jos lapsen äiti niin valtavasti haluaa joitain pientä ja suloista kuvaa lapsensa iholle,niin miksi hän ei laita siirtokuvaa ja ota siitä sitten valokuvaa,jota voi sitten katsella? Täytyy todeta,on äidillä oudot mieltymykset ja merkilliset kauneuden ja suloisuuden ihanteet,jos pitää vauvansa iholle kuvia tatuoida.

        Ei me äiteinä voida omistaa lastamme niin, että voisimme tehdä mitä vaan. Mulla on kaksi aikuista lasta ja itselläni on pari pientä tatskaa. onneks en omilleni laitattanu, eikä kyllä tullu mieleenkään. Kumpikaan kun ei voi sietää tatskoja, ainakaan itsellään. eli eivät haluaisi niitä vieläkään , vaikka voisivat jo ottaakin. Kyllä vanhemmuus on pahasti hukassa, jos luulee voivansa tehdä lapselleen, mitä haluaa. Korvikset ja tatskat otetaan sitten, kun itse niin haluaa. Sillä vauvahan haluaa vaan turvaa ja hellyyttä, ei ulkoisia juttuja, ne on lähinnä vaan sit vanhempia varten, huh huh....


      • Oikein. kirjoitti:

        Eikö pienelle vauvalle tarkoituksella aiheutettu kipu,ole jo laissakin kiellettyä ja tuomittavaa? Sehän voidaan rinnastaa pienten lasten ympärileikkaukseen ym. Tässä on taas oivallinen esimerkki,miten joillakin vanhemmilla on vanhemmuus täysin hukassa. Jos lapsen äiti niin valtavasti haluaa joitain pientä ja suloista kuvaa lapsensa iholle,niin miksi hän ei laita siirtokuvaa ja ota siitä sitten valokuvaa,jota voi sitten katsella? Täytyy todeta,on äidillä oudot mieltymykset ja merkilliset kauneuden ja suloisuuden ihanteet,jos pitää vauvansa iholle kuvia tatuoida.

        Samaa mieltä! itsellä 17-v-poika joka nähtävästi likan muodin mukaan halusi ottaa tatskat vuosi sitten. En anna lupaa sillä Rakastan Lastani Isolla Sydämellä....


    • alonnosaurus

      voi herrajestas!! käyttäkää jo ihmeessä aivojanne te kaikenlaiset liperaali vouhottajat!! antakaa lastan olla lapsia ja jättäkää paskan jauhanta idealisti erikoisuuden tavoittelu jo omaan arvoonsa! piirtäkää omaan nahkaanne voaikka vitun kuvia .....mutta antakaa lasten itse valita mitä haluavat!!!! päättävät sitten itse mitä keholleen tekevät aikuisempana! jos teillä ei todella valo syty katkasimesta ....niin....hakeutukaa hoitoon! antakaa lapselle lapsuus! valitsee sitten itse haluaako näyttää maori soturille tai marimekko kankaalle aikuisena! ajatelkaa! se voi onnistua kunhan jätätte tuon "ois kiva" ja "ihanaa erikoisuutta" vouhotuksenne omaan arvoonsa! joku raja paskan jauhamiseenkin! jooko?

    • Parempaa...

      kakarastaan vaikka apinan näköisen minun puolestani. Ihan sama. Kakara on todennäköisesti vielä pahempi idiootti, kuin vanhempansa, joten ei väliä... Tuollaisten vanhempien tytär on tupakalla ammattikoulun nurkilla 15 vuoden kuluttua ja todennäköisesti on siihen mennessä tehnyt jo pari aborttia. Hänen hiuksensa on valkaistu K-kaupasta ostetulla blondaus-aineella ja vaatteensa ostettu Seppälän kaltaisesta halpiskaupasta...

      Miksi kukaan viitsii välittää tuollaisista ihmisistä... HALOO!!!

      • 654321

        Todennäköisesti lapsesta tulee samanlainen ympäritatuoitu *****, joka ottaa myös tatuoinnin pikkuvauvalleen ja jää ilman rangaistusta siitä. Nythän rangaistus tulisi jo etukäteen.

        Olisiko Hitler saatu tatuoida vauvana mielestänne?

        No, leppäkerttuhan leviää ajan myötä kirkkoveneeksi, joten malli vessan seinäpiirustuksiin kulkee kätevästi mukana. Että jotain hyvääkin sentään.


    • Parempaa...

      Voi vitun ääliö aloittaja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Kirjoitetaan se otsikko otsikko kenttään kokonaan

      Meni vitun minuutti lukea sun teksti oikein, kun piti panna tuo "tatuoinnin" Nimimerkiksesi.

      Kostoksi ilmoitin viestisi poistoon senkin ,kirjoitustaidon ahtaaja!

    • hyi stana

      Tuo horoäiti pitäis raiskata 100 miehen voimin ja sitten lopettaa.

      • Tappaminen on turha tuomio - se on laissakin kielletty ja rikosilmoitus on jo tehty.Ko ilmoitus onneksi on jo poliisilla ja toivottavasti sossuun myös....Säälin todella sitä vauvaa - mitä jos se joutuu elämään tuollaisten vanhempien kanssa aikuiseksi.....


    • Hakeudu hoitoon ennen kuin sinut tuomitaan ihan oikeutetusti lapsen pahoinpitelystä ja anna lapsi adoptoitavaksi. Suomessakin on paljon oikeita aikuisia jotka haluaisivat antaa lapselle oikean elämän. Jos itse saisin päättää niin et tuon hulabaloon jälkeen enää pääsisi lapseesi koskemaan. Itse en anna edes 17-v pojalleni lupaa tatskaan ja se johtuu täysin siitä jotta Rakastan lastani ihan isolla Kirjaimella!! Hilkka

    • Jos 2-vuotias lapsi on tatuoitu niin toivon jotta poliisit saa kiinni tuon lapsen vanhemmat. Lisäksi viittaan yleisellä netti-foorumilla antamaani kommenttiin. Hakeudu pian asialliseen hoitoon! Hilkka PS. Tässä ei foorumit enää auta. Sama

    • Save child's life!

      On kyllä tolta äidiltä vintti pimeenä jos 4kk lapselle rupee tatskoja laittaan. Vittuako se lapsi siitä nauttii. Ja sitten ajatellaan, että kun se on n. 16v. nii mukava varmaan kun kyljessä on pieni söpö leppäkerttu ku muilla on suunnilleen samoilla paikoilla virnistävät pääkallot joiden silmät pullottaa päästä ja sieraimista tulee liekkejä. Varmaan mukava sitte sille tytölle. Sattuuki varmaa ihan v*****i ku 4kk vauvalle vatsaan rupee neuloilla pistelemään. Mietis nyt vähän ämmä sitä lapseski kannalta etkä vaan että "Se on niin söpö pikkuprinsessa ja mä haluun sen tatuoinnin muistoksi sen ekasta vuodesta!" Mistä näitä idiootteja oikein tulee?

      • timo1978

        Omia kokemuksia:

        Olen 32 vee mies ja häpeän käsivarsiani, selkää ehkä koko ruumiin peittäviä häkkyröitä.
        Olin 15vuotias kun teetätin itselleni ensimmäisen kuvan, oli kyllä hieno ja katu-uskottava varmaan muutaman vuoden..Ihmisen iho ja keho muuttuu koko ajan ja tatuoinnit muuttuu sekä värit häviävät iholla.

        En tiedä muista, mutta esim työssäni asiakaspalvelussa en käytä t-paitoja..

        Minua kaduttaa sekä osin hävettää oman kehoni itsetuhraus..

        Ja kyllä tatuoinnin tekeminen sattuu isoakin miestä, niin miksei pikkulasta?!

        Tuollaiset "vanhemmat" pitäisi viedä johonkin kasvamaan.

        Miksi lapsuus pitää katkaista tuolla keinoin?


      • Save child's life!
        timo1978 kirjoitti:

        Omia kokemuksia:

        Olen 32 vee mies ja häpeän käsivarsiani, selkää ehkä koko ruumiin peittäviä häkkyröitä.
        Olin 15vuotias kun teetätin itselleni ensimmäisen kuvan, oli kyllä hieno ja katu-uskottava varmaan muutaman vuoden..Ihmisen iho ja keho muuttuu koko ajan ja tatuoinnit muuttuu sekä värit häviävät iholla.

        En tiedä muista, mutta esim työssäni asiakaspalvelussa en käytä t-paitoja..

        Minua kaduttaa sekä osin hävettää oman kehoni itsetuhraus..

        Ja kyllä tatuoinnin tekeminen sattuu isoakin miestä, niin miksei pikkulasta?!

        Tuollaiset "vanhemmat" pitäisi viedä johonkin kasvamaan.

        Miksi lapsuus pitää katkaista tuolla keinoin?

        Ne nyt vaan on niin idiootteja.


      • HUH HUH
        Save child's life! kirjoitti:

        Ne nyt vaan on niin idiootteja.

        Älkää vaan ketään ja kukaan olko niin lapsellisia että laitatte "puolustuskyvyttömälle" siis puo-lus-tus-ky-vyt-tö-mäl-le PIENELLE LAPSELLE -----------TATUOINNIN--------------(AJATUSVIIVA )älkää herran tähden tosiaan olko niin tyhmiä uusavuttomia.Mikäli ette ymmärtänyt lukekaa useampaan kertaan.Onneksi tässäkin on moni samaa mieltä kanssani.Voitte äidit tehdä kyllä sillä ---omalla-ajalla--jotain JÄRKEVÄÄKIN.EI TOSIAAN OLE TÄMÄ ASIA TEIDÄN HARKINNAN VARASSA.HALOO HALOO JÄRKI KÄTEEN


      • HUH HUH.
        HUH HUH kirjoitti:

        Älkää vaan ketään ja kukaan olko niin lapsellisia että laitatte "puolustuskyvyttömälle" siis puo-lus-tus-ky-vyt-tö-mäl-le PIENELLE LAPSELLE -----------TATUOINNIN--------------(AJATUSVIIVA )älkää herran tähden tosiaan olko niin tyhmiä uusavuttomia.Mikäli ette ymmärtänyt lukekaa useampaan kertaan.Onneksi tässäkin on moni samaa mieltä kanssani.Voitte äidit tehdä kyllä sillä ---omalla-ajalla--jotain JÄRKEVÄÄKIN.EI TOSIAAN OLE TÄMÄ ASIA TEIDÄN HARKINNAN VARASSA.HALOO HALOO JÄRKI KÄTEEN

        jatkoa Leikkikää lastenne kanssa ja olkaa LÄSNÄ,kuunnelkaa mitä lapsella on ASIAA.Älkää istuko pers homeessa tietokoneella,sieltä sitä vastaillaan vaan summamutikassa lapselle IHAN MITÄ SATTUU EI VÄLITETÄ YHTÄÄN MISTÄÄN. Antakaa lapselle aikaa.Edellä oli just että miksi lapsuus pitää katkaista tolla tavoin, NIIN JUURI ---5-6 v aletaan jo höpöttään että täytyy itsenäistyä,ajatelkaa hyvät vanhemmat lapselle KUULUU LAPSUUS.SE ON LAPSELLE SEKÄ VANHEMMALLE RIKASTA AIKAA.


    • touhua..

      Kuulostaa alemman yhteiskuntaluokan ihmiseltä, joka lukee juorulehtiä ja matkii brittiläisiä alaluokan pyrkyreitä kuten K.Price.

    • surullisena

      lapseni 19 v kiitti siitä, ettei hänen ole tarvinnut meikata tai olla muutenkaan muuta kuin itsensä. Silloin kun vauvalle laitetaan tatuointi, on aihetta hätään: vauvahan on aina ihana- sellaisenaan !!!

    • lapsi pois!

      Itse olen aikuinen nainen ja omistan tatuointeja, olen kiinnostunut niistä ja pidän niistä, mutta en koskaan ikimaailmassa voisi harkita laittavani pienelle vauvalle tatuointia! Tatuoinnit on ns. aikuisten juttu, ja jos lapsi sen haluaisi kun olis tarpeeksi vanha sen hankkimaan, niin mikäs siinä, mutta 4:n kuukauden ikäinen vauva ei voi sanoa mielipidettään, ja miten joku äiti voisi pistää lapsensa kokemaan läpi moista tuskaa? Vauvan kipukynnys on paljon paljon matalampi kuin aikuisen, ja takuulla tuo olisi tuskallinen kokemus vauvalle. Tuollaiselta äidiltä pitäisi ottaa lapsi huostaan ja pian, pahin vaihtoehto on, että äiti itse rupeaa leikkimään jotain kotitatskaajaa, ja pilaa lapsensa ihon.
      Ja todellakin, kun vauva kasvaa, kuva venyis.

      Tollanen aivoton apina joka nimittää itseään äidiksi, pitäis laittaa hoitoon.

    • niin se on

      Olen positiivisesti yllättynyt, että ovat kieltäytyneet tatuointiliikkeissä. Heillä on selvästi ollut vahva moraali. Ovat ehkä huomanneet äidin epävakauden ja ajatelleet lapsen parasta.

      • x

        Moi. Täällä yx 1-vuotias prinsessa. Tietäiskö kukaan luotettavaa ja melko puhdasta tyyppiä, joka laittais tatskat mun mutsille?????? Kyse on mutsin naamasta johon haluun suomen tiekartan ja kaikki pikkutiet kans, ett silleen. Sit me niinku muistetaan , ett mä oon joskus ollut 1- vuotias. Eikä sit tartte tulla mitään neuvoo tai muutakaan, me ollaan vähän avarakatseisia eikä mitään harmaata massaa.


    • catkiller

      Jaaha mutta tatska on hk. juttu ja vauvan mielipidettä ei voi kysyä.
      Äiti haluaa leimata vauvansa kuin jonkun tavaran ja valitettavasti tästä asiasta ei voi edes väitellä koska se on väärin.
      Kukahan mahtaa olla leiman laittaja ja miten hän pystyy käyttämään kynää kivusta itkevän vauvan iholla joka on muutenkin herkkä.

    • tuli vaa mieleen..

      Kaikki täällä Maikkarin uutista myöten haukkuvat jotakin suomalaista äitiä, vaikka kohuviestin alkuperäinen kirjoittaja käytti nimimerkkiä "SailorJerry". Itselleni ainakin syntyi mielikuva, että kyseessä on homopariskunta.

    • Uutta

      Meilläkin otettiin esikoiselle hakaristi otsaan Charlie Mansonin tapaan.

    • darlene82

      Eikö valokuvia oteta muistoiksi?Lapsi saa muistella ekan vuotensa tapahtumia ja nähdä millainen silloin oli valokuvista!mun mielestä toi tatuointi on aika karmee ajatus!Annetaan lasten elää omia unelmiaan,eikä toteuttamaa vanhempiensa unelmia.Hän voi ite halutessaan ottaa sen leppäkerttu-tatskan isompana,jos semmosen tahtoo.

    • asdflöfasdj

      trolli päässyt valtakunnanuutisiin. Lievästi kateellinen vaikka olen itsekkin kyllä kerran aloittanut ketjun joka päätyi iltalehteen, vaikka suomi24 palstaa ei siinä mainittukaan.

    • mnmnmnmn

      olla ruuvit löysällä äidin päässä, jos antaa laittaa tatuoinnin lapseensa.

    • HMPPG

      Tämä on aivan kamalaa!
      Ei vauvalle voi tatuointia ottaa!
      Aivan kamalaa, lapsi vanhenee ja on pian teini.
      Tuskin hän enään pitää mistään epämääräsistä leppäkertuista mahassa.
      Jos lapsesta tulee vaikka kovis, ja hän ei tykkääkkään "leppäkertusta".
      OLEN SAMAA MIELTÄ MUITTEN KIRJOITTAJIEN KESKEN, "MAHA KASVAA JA TATUOINTI MUTTUU EPÄMÄÄRÄISEKSI MÖYKYKSI!!!!!!!" >:(

    • Tatskat on siistei... Jeeeee....

      • sly-76

    • kiviainesta

      Ei mikään ihme, että maata johtaa markkinaliberalismi-idealismiin seonnut pikkujätkäporukka. Tällaiset seiskapäiväätatskaäidit ja jossain INNO-maailmassa elävä valkokaulusköyhälistö kun pääsee äänestämään. On tää niin säälittävää.

    • törkeää

      Järkyttävää. Tatuoinati voi olla myös terveysriski. Lisäksi lapsen pitää aikanaa päättää ihan itse haluaako tatuoinnin sitä on lähes mahdoton poistaa. Kuka lapsi haluaa olla erilainen kuin toinen, ei kukaan. Ei äiti voi päättää tällaista asiaa lapsensa puolesta terveysministeriön pitäisi kieltää moinen.

    • moi

    • Luojan luomus riittä

      samalla ja ommella alapää umpeen, sillä eihän sitä koskaan tiedä milloin tyttö muuntuu muslimiksi, niin on sitten muslimivalmis värkki odottamassa sulhoa ja hääyötä.

      Jos luoja olisi tarkoittanut, että ihmisnahassa on kuvia, niin hän olisi ne kyllä luonut valmiiksi.

    • Järjetön aie

      ennen kuin kerkeää tuhota lapsensa!

    • pulitiikkaa

      TODELLA S A I R A S T A !!!!! ALKAA LASTA TATUOIMAAN..Mikä teitä ämmiä vaivaa?????

    • Vouhkaaja

      Minä varmasti sen verran vouhkaan, että onpa sadistinen äiti. Jos ei lapselle muuta muistoa ole jättää kuin leppäkerttu alavatsaan, on joko mielikuvitus hukassa, tai sitten jopa aivot jääneet äidiltä kehittymättä.
      Toivottavasti lastensuojelu edes ottaisi tuohon kantaa.Pistäähän ne näppinsä muutenkin joka asiaan.

    • taas yxi ihminen joka ei pääse irti lapsuudesta joka traumaattisesti on ankuroitu kiinni alitajunnassa,,, niin että aina kun sitä leppäkerttu näkee peilissä niin saa aikuinen ihminen otta ylimääräinen psyykelääkeannos.

      Juupa juu äidit halua itse jäädä lapsensa lapsuusmuistoissa leppäkertukuvan avulla ja on niin itserakkaitta ettei se yhtään säästä edes oma lapsensa niistä traumoista jotka syntyy leppäkerttukuvista,, kun nuori ihminen halua kasvaa irti lapsuudesta.

      Mutta ei pääse koska leppäkerttu sitä muistutta hänelle aina ja myös hänen muut kaverit jotka ovat nähneet tatuoinnin joka ei äiti salli poistettavaxi kun se on hänelle niiiiin sydäntäsärkevä sinne sydämen syvin pohjaan asti missä oma minä kuvaan ja omarakkuden pönkkittämisen kavereitten kesken on herkkua hänelle,, kun hän saa huomauta aina siitä leppäkerttusta meidän pikku vauvan masussa....

    • Mitä nyt yhdestä tatskasta..vaenhemmat tekevät pahempiakin asioita pienille enkeleilleen?

      • tajua että yx tatska on väärin niin mitä sitten seuravax mitä ei äiti tietää ja ymmärrä? Ehkä hän halua muistutta lapsen kuka on äiti taturoimaan oma naamansa lapseen? Voi sitten aina ihailla oma naamansa kun katso lapsen..


      • Äiskäle

        Psyyken kehityksestä oli puhetta alkuperäisessä ketjussa. Tatuoiminen vaikuttaisi siihen luultavasti suoraan ja mutkan kautta.

        tatskamama2:
        "Pieni vauva ei ymmärrä mitä siinä toimenpiteessä tapahtuu,tuntee vain sen todella sietämättömän kivun,joka kestää aivan liian pitkään...Kipu vain jatkuu ja jatkuu..Ja äiti,missä on hänelle se rakkain tuki ja turva joka häntä suojelee...??Näitä lapsesi ajattelee."

        Kyse on siis hylkäämiskokemuksesta ja luottamuksen pettämisestä. Eikä auta jos vauva on silloin sylissä tai saa jotain makeaa. Varhainen vuorovaikutus luo pohjan koko elämän perusturvallisuuden tunteelle, eikä kukaan saa niitä kuukausia ja vuosia takaisin. Miksi aiheuttaa lapselle tietentahtoen pettymyksiä, kun elämä tuo niitä muutenkin tullessaan?


      • mama_91
        Äiskäle kirjoitti:

        Psyyken kehityksestä oli puhetta alkuperäisessä ketjussa. Tatuoiminen vaikuttaisi siihen luultavasti suoraan ja mutkan kautta.

        tatskamama2:
        "Pieni vauva ei ymmärrä mitä siinä toimenpiteessä tapahtuu,tuntee vain sen todella sietämättömän kivun,joka kestää aivan liian pitkään...Kipu vain jatkuu ja jatkuu..Ja äiti,missä on hänelle se rakkain tuki ja turva joka häntä suojelee...??Näitä lapsesi ajattelee."

        Kyse on siis hylkäämiskokemuksesta ja luottamuksen pettämisestä. Eikä auta jos vauva on silloin sylissä tai saa jotain makeaa. Varhainen vuorovaikutus luo pohjan koko elämän perusturvallisuuden tunteelle, eikä kukaan saa niitä kuukausia ja vuosia takaisin. Miksi aiheuttaa lapselle tietentahtoen pettymyksiä, kun elämä tuo niitä muutenkin tullessaan?

        Olen aivan samaa mieltä kuin tuo edellä olevan kirjoituksen kirjoittaja sanoo.


    • ...

      äiti voisi ottaa ittelleen aivoleikkauksen...

      • Lobotoija

        lapsen äidille ja isälle olisi eräs ratkaisu steriloinnin lisäksi. Lapsen isä voisi pistää kikkelinsä pölkylle ja kirvestä perään, etteivät saattaisi lisää lapsia rääkättäväksi.

        Toisaalta - tuo lapsiparka ei varmaankaan elä kovin kauan, kun on tuollaiset vanhemmat. Eiväthän ne kykene huolehtimaan lapsensa turvallisuudesta muutoinkaan. Tuollaisten vanhempien lapsille sattuu yleensä onnettomuuksia yleisemmin. Sääliksi käy!


    • Apua lapselle!

      Jos äiti edes suunnittelee lapsen satuttamista ja hänen elämänsä tärvelyä, pitäisi lapsi ottaa huostaan, ennenkuin tapahtuu jotain todella pahaa! Millainen on äiti, joka ei ajattele lainkaan lapsen parasta, vaan toteuttaa vain omia mielihalujaan?

    • justjust...

      en tiennytkään, että ihmiset ja leppäkertut voi saada lapsia... Leppis muistona äidistä :D

    • nuori pappa

      älä teesitä , saattaaolla että joututmyöhemmin selittelemään lapsellesi hyvinkin tarkasti.

    • Sailor Jerry

      Ja kyllä, tämä on provo! Ei teillä paljon kans sytytä, ei voi muuta sanoa. Koko Suomi ihan sekasi, ku Iltalehden toimittaja tekee vähä juttua ja tutkii lähteetki tosi hyvin. Hei halojata halloo!! Ja kuinka saada mut kiinni?! No aika helposti. Oon laittanu jo viikonloppuna sähköpostia Iltapäivälehteen, että provo on, mutta ei ne halua oikaista juttua ku jokku pässit on pikkasen tosissaan ja aiheesta saadaan paljon irti. Ja poliisille soitin samantein ku luin maikkarin uutisista, että jokku idiootit on tehny jonku lynkkausjoukon sekä rikosilmotuksen ja niitä vaan nauratti. Ja todellakin olen tästä aivan niiiiiin julkisesti puhunut ku vaan voi. Ootte ihania

      • Hirttoköysi

        ITSEMURHA. Sinulla ei ole kaikki muumit laaksossa!


      • Rolle Swedu
        Hirttoköysi kirjoitti:

        ITSEMURHA. Sinulla ei ole kaikki muumit laaksossa!

        lasta! Alan liikkeissä on alaikärajat asiakkaille ja toinen ihminen EI VOI päättää toisen puolesta!!

        Jos tälläinen toiminta sallittaisi niin kohta olisi tatuointiliikkeet täynnä vauvoja, alentuneesti syyntakeisia, lobotomoituja, dementikkoja, juopuneita, huumattuja sekä tainnutettuja,joita n.s ystävät ja kylänmiehet raahaavat tatuoitavaksi!

        Itse ei uskalla ottaa tatskaa niin kiva katsoa vierestä kun vauvan selkään kirjaillaan isolla että VITTU!
        Tosi hauskaa!!


      • :D

        PARAS PROVO IKINÄ!! Ollaan naurettu enemmän ku koskaan!


      • Vainenkin

        olleet jo "löytäneetkin" sen äidin, ja lupasivat, että se perjantain lehdessä kertoo tarinansa?? Sellaisen mainoksen näin, ja ohikiitävän hetken mietin kaupassa, että ostanko... mutta hyllyyn jäi. Eikä pikaselauksella näkynyt aiheesta nettilehdissäkään, kun äsken katsoin :) Helppo se on saada porukka kuohuksiin, kun nykii oikeista naruista.


      • provotaiei
        Vainenkin kirjoitti:

        olleet jo "löytäneetkin" sen äidin, ja lupasivat, että se perjantain lehdessä kertoo tarinansa?? Sellaisen mainoksen näin, ja ohikiitävän hetken mietin kaupassa, että ostanko... mutta hyllyyn jäi. Eikä pikaselauksella näkynyt aiheesta nettilehdissäkään, kun äsken katsoin :) Helppo se on saada porukka kuohuksiin, kun nykii oikeista naruista.

        Eiköhän kuitenkin liene ollut provo, mutta jos asia todellisuudessa olisi näin niin mitä mieltä itse olisit asiasta. Esim joissakin maissa tämä on melko yleistä.

        http://www.nippelitieto.net/19.html


      • missä rajat kulkee?
        provotaiei kirjoitti:

        Eiköhän kuitenkin liene ollut provo, mutta jos asia todellisuudessa olisi näin niin mitä mieltä itse olisit asiasta. Esim joissakin maissa tämä on melko yleistä.

        http://www.nippelitieto.net/19.html

        kiitollinen,että en nuorena laittanut yhtään tatuointia vaikka viittä vaille olikin.
        Ehdottomasti väärin laitattaa vauvalle tatuointi.
        Minkähänlaiseksi kuva mahtais venyä kun ollaan kasvettu aikuiseksi?
        Nyt on muotia rikkoa kaikenlaisia rajoja mitä hulluimmilla ideoilla.
        Tavallinen elämä kun on niin tylsää.Arjen sietoa ei ole.
        Elämän suola ja mielekkyys tulee aivan muualta.


      • hjhjhj
        provotaiei kirjoitti:

        Eiköhän kuitenkin liene ollut provo, mutta jos asia todellisuudessa olisi näin niin mitä mieltä itse olisit asiasta. Esim joissakin maissa tämä on melko yleistä.

        http://www.nippelitieto.net/19.html

        Vitu ääliö! Pitääkö siitä äänestää?


      • taikurilapsi
        missä rajat kulkee? kirjoitti:

        kiitollinen,että en nuorena laittanut yhtään tatuointia vaikka viittä vaille olikin.
        Ehdottomasti väärin laitattaa vauvalle tatuointi.
        Minkähänlaiseksi kuva mahtais venyä kun ollaan kasvettu aikuiseksi?
        Nyt on muotia rikkoa kaikenlaisia rajoja mitä hulluimmilla ideoilla.
        Tavallinen elämä kun on niin tylsää.Arjen sietoa ei ole.
        Elämän suola ja mielekkyys tulee aivan muualta.

        http://www.stupido.fi/img/shop/cover/res/iso-A12365-1243328659.jpg


      • liiiööö
        provotaiei kirjoitti:

        Eiköhän kuitenkin liene ollut provo, mutta jos asia todellisuudessa olisi näin niin mitä mieltä itse olisit asiasta. Esim joissakin maissa tämä on melko yleistä.

        http://www.nippelitieto.net/19.html

        Astetta tyhmempi sälli!! Missähän maissa vauvojen tatuoiminen on melko yleistä?


    • suisidi

      Tatuoinnit on merkki ihmisen itsetuhoisuudesta.

    • Pitäisköhän se lapsi ottaa huostaan?

    • järkevätyyppi1

      Vitun uskovaiset.. daa, se on vain mustetta! Eiköhän se ole ihan äidin asia mitä lapsensa kanssa tekee.. hemmetin juoruämmät, päivittelee nykyään jo verkossaki muiden tekemisiä.

    • enkä leppäkerttuun

      en usko koko juttuun

    • kerettiläinen

      myös se seikka että lapsia liitetään seurakuntiin ja kastetaan vauvoina, eli ilman heidän omaa suostumustaan!

    • Äitipäättää

      Nainen ja Äiti päättää lapsensa syntymisenkin ,miksi siis ei jotain pientä tatskaa ?

    • : )

      onnistuin paremmin, kuin ajattelin.
      tää on hyvä PROVO pääsi oikein uutiseen.
      TYHMÄT

    • piikkileppis

      mitäs kirjoittelet tänne jos ei kerran mielipiteitä uskalla lukea pelkurit molemmat

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5670
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3597
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      210
      1732
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1712
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      92
      1176
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1135
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      849
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      838
    Aihe