Minä uskon Jumalaa,

Sirkka-Iita

enkä käärmettä.

Minä uskon, että synnin palkka on kuolema, eikä elämä helvetissä! Elette tekin ala uskoa, että Jeesus on ainoa tie pelastukseen ja ainoa syntisten Vapahtaja, niin te kulette omiin synteihinne.

...uskon että Jumala rankaisee jumalattomia jotka eivät nöyrry parannukseen, tekojensa mukaan ja tekee lopun heistä viimeisellä tuomiolla ja heidät polttaa se tuli lopullisesti ja täysin, niin ettei heistä jää mitään jäljelle!

Siis, huomioi: "heidät," eikä vain "heitä!"

Raamatun sana sanoo, että helvetti on toinen kuolema.

Eikä sieltä enää yksikään tule takaisin elämään, sillä ei ole pelastusta yhdellekään joka sinne joutuu, sillä se tuhoaminen on lopullinen ja täydellinen.

Jumalan uudessa maailmassa ei tule olemaan mitään väärää, eikä valheellista, sillä kaikki entinen on mennyt, eikä yksikään siellä sano olevansa vaivan alainen.

26

277

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä PERUSTELEN kadotus-keskusteluun osaa ottamiseni sillä, että en tahdo sinun veljiesi ja siskojesi
      huutavan sinulle tuonellassa ollessaan: "miksi et varoittanut meitä". Eräs typerä, mutta hänhän olikin
      mies, vaikeroi siellä sitä, että oli rakkaitten omaistensa kanssa aina vain naureskellut pahan palkasta:

Luuk. 16:28
      Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä, etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.'

Oliko ihan outoa? Lueskelepa koko asiayhteys ja katso kuka ottaa vastuun niistä sanoista. Nyt hieman Sinun ...

[][][] Sinussako olisi pisaraakaan totuutta?
      Sirkka-Iita 8.4.2010 00:56
      Olet tämän palstan kaikista suurin kieroilija ja toisten kirjoituksien vääristelijä!
      Valehtelet päin naamaa yhtään häpeämättä.
      Oletko sinä aina ollut yhtä häikäilemäton ja kova valehtelmaan ja kieroilemaan?[][][]

Melkoisen raivokkaita sylkijöitä te ei-adventistit olette, sinä ja alex ainakin! Ei edes aihetta?!
      Riittääkö sinulle aiheeksi syljeskellä meidän kristittyjen päälle vain siksi ettemem kehuskele
      alex-kasin kanssa yhdessä endtime.net sivustoilta lainailemiasi ajatuksia ja sananparsia?

Joh. 18:23
      Jeesus vastasi hänelle:
      "Jos minä pahasti puhuin, niin näytä toteen, että se on pahaa;
      mutta jos minä puhuin oikein, miksi minua lyöt?"

Opetustani mollaamaan perustettu viestiketju, tämä:
      http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8982736/43500040
      näköjään sai sinut polttamaan päreesi ja vain siksi, että puolustauduin hyökkäykseltä. Oletko ehkä kateellinen? Kun sinä et onnistu vastauksissasi. Voisithan sinäkin pyytää viisautta Ylhäältä!

Jaakobin kirje 1:4
      Ja kärsivällisyys tuottakoon täydellisen teon, että te olisitte täydelliset ja eheät ettekä missään puuttuvaiset.
      5
      Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta,
      joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan.
      6
      Mutta anokoon uskossa, ollenkaan epäilemättä;
      sillä joka epäilee, on meren aallon kaltainen, jota tuuli ajaa ja heittelee.
      7
      Älköön sellainen ihminen luulko Herralta mitään saavansa,
      8 kaksimielinen mies, epävakainen kaikilla teillään.

• alex-kasi

En tahdo että kukaan ihminen vain pelosta alkaa uskomaan noihin syyttämisiisi..

Sitä paitsi - pahoin pelkään että ne jotka uskovat jo olevansa kuolemattomia eivät saa osaa siinä ensimmäisessä ylösnousemuksissa (sanoin että pahoin pelkään - en sanonut että tiedän) koska siinä saavat minun uskoni mukaan osan ne jotka haluavat kuolemattomuuden Jumalalta - niiden 1000 vuoden aikana ja kun sitten tulee se viimeinen koetus sen toisen ylösnousemuksen jälkeen ... silloin ratkeaa Raamatun kiista .. kumpi oli oikeassa Jumala joka varoitti ihmistä kuolemasta vai saatana joka lupasi ihmisille kuolemattomuuden sanoilla "ei - ette te kuole" .. kaikki tämähän tapahtui jo ennen syntiin lankeamista - Riitikö tieto hyvästä ja pahasta antamaan iankaikkisen elämän ihmisille vai tarvittiinko siihen myös Jumalan vanhurskautta (elämän puuta) .. Minä luotan Jumalaan - se on minun AINOA TOIVONI saada iankaikkinen elämä.. Luotakoon Antti (kaikkine nimikimerkkeineen :) omaan kuolemattomuuteensa jos haluaa ja uskova_1 ja kaikki muut .. minä en luota ..

Raamattu sanoo että Jumala on ainoa jolla on kuolemattomuus ja Raamattu sanoo myös MIKSI näin on ja MIKSI synti tappaa ja MIKSI synti on mahdollista ja MIKSI ihmisellä ei ole iankaikkista elämää itsessään ja MIKSI Jumala pelataa VANHURSKAUDESSA ja MIKSI Jeesus maksoi koko meidän syntivelkamme ja MIKSI se pelastaa ja MIKSI ainoastaan Jeesus voi pelastaa.. ei kukaan muu ja MIKSI Jumala pelastaa KENET HALUAA - kaiken tuon Raamattu kertoo selvin sanoin sille joka haluaa NÄHDÄ ja jolla korvat on KUULLA..

Siinä vähän minun motiivistani :)

alex

• >>Melkoisen raivokkaita sylkijöitä te ei-adventistit olette, sinä ja alex ainakin! Ei edes aihetta?!

• alex-kasi
        Sirkka-Iita kirjoitti:

>>Melkoisen raivokkaita sylkijöitä te ei-adventistit olette, sinä ja alex ainakin! Ei edes aihetta?!

kyllä Antille saa kirjoittaa ihan suorat sanat, se on nimittäin Antin tapa keskustella (minkä nuorena oppii sen vanhana taitaa) vaikka eihän siitä taida mitään apua olla.. ainakaan Antille - joku toinen voi tietysti herätä noista ikuisen piinan houruistaan.. toivottavasti.

Oletko huomannut että palstalla ei ole enää kovinkaan montaa anti-adventistia, ne ovat vain ne yhdet ja samat uskova_1, Antti ja pari muuta (kirjoittelevat erilaisilla nimimerkeillään sitä samaa soopaansa muista palstalaisista) ..

Olen itsekin alkanut kirjoittelemaan vähän muillakin foorumeilla - täällä alkaa "keskustelut" mennä pelkästään hiekkalaatikko tasolle..

• Tarkk'ampuja

Tuo sirkka-iitahan on ihan alex-kasia?

Minä uskon Jumalaa,
      Sirkka-Iita 8.4.2010
      enkä käärmettä.
      Minä uskon, että synnin palkka on kuolema, eikä elämä helvetissä!
      Elette tekin ala uskoa, että Jeesus on ainoa tie pelastukseen ja ainoa syntisten Vapahtaja,
      niin te kuolette omiin synteihinne. ( http://keskustelu.suomi24.fi/node/8985260 )

Alexhan semmoisen käsitehiriön on palstalle langettanut, että synti PALKITAAN kuolemalla,
      eikä sitä rangaista helvetillä.

• alex-kasi

Raamattuhan sen ilmoittaa ja jokainen joka lukee Raamattua voi sen oppia..

Totuus on että ei siihen teidän olemattomaan ikuiseen piinaan usko enää kuin muutamat kiihkot - sitten on niitä jotka ajattelevat että JOS SE VAIKKA ONKIN TOTTA ??? mutta suurin osa ihmisistä tajuaa että se ei ole mahdollista - että se teidän uskonne ei kestä pienintäskään tarkastelua - kaatuu kuin korttitalo jo pienestä tuulen vireestäkin..

Tarkkaampuja ampuu nyt taulun viereen :) ..toivotaan etteivät nuo harhalaukaukset satu kehenkään..

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8972960/43512269

• uteljas

Kovin ailahtelevaiselta "uskosi" vaikuttaa omissakin ketjuissasi. Et taida sittenkään uskoa kuolleista heräämiseen kuin vain jonkinlaisena vertauksenomaisena tunneaaltona?
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/8976312

• Lukia Vaan

eikä kukaan häiritse heidän untaan: Minä ihmettelen vain kauhiasti, miksi ainoastaan Rikas mies Ja Lazarus tehdään näistä Jeeuksen vertauksisa todelliseksi? Koettakaa laittaa kaikki vertaukset totisiksi tutuuksiksi, näin tuntuisivat tarinanne uskottavammilta. Ihmettelen kovasti, miksi aikuiset ihmiset ihan noin vaan uskovat kaikkiin utuisiin tarinoihin. Kyllä kuollut on kuollut! Ja helvettikin on löytynyt, näet se ei ole kaukana, koska se sijaitsee Helvettiin uskovan korvien välissä! Samoin sanotaan, että Jumalan valtakunta on sisäisesti teissä! Ettei sitäkään tarvitse kaukaa hakea!

• satuilee
        Lukia Vaan kirjoitti:

eikä kukaan häiritse heidän untaan: Minä ihmettelen vain kauhiasti, miksi ainoastaan Rikas mies Ja Lazarus tehdään näistä Jeeuksen vertauksisa todelliseksi? Koettakaa laittaa kaikki vertaukset totisiksi tutuuksiksi, näin tuntuisivat tarinanne uskottavammilta. Ihmettelen kovasti, miksi aikuiset ihmiset ihan noin vaan uskovat kaikkiin utuisiin tarinoihin. Kyllä kuollut on kuollut! Ja helvettikin on löytynyt, näet se ei ole kaukana, koska se sijaitsee Helvettiin uskovan korvien välissä! Samoin sanotaan, että Jumalan valtakunta on sisäisesti teissä! Ettei sitäkään tarvitse kaukaa hakea!

Ai Jeesuksen vertaukset ovatkin satuilua? Hän keksi niissä kaikenlaisia asioita vain siksi että sai opettaa. Hän keksi että on olemassa tuonela joss sielut odottavat tuomiota vain aivan hyvin vuoksi että sai siinä jotain tarinoida.

Mitä keksittyä on kylväjävertauksessa? Jeesus puhui myös nuotasta sekä kaikenlaisista kaloista. Sinapinsiemenestä. Viikunapuusta. Viinitarhan vuokraajista. Hapatteesta.

Kovin Jeesus keksi asioita mitä ei sitten ollutkaan olemassa ja mistä opetuslapset eivät olleet kuulleetkaan ellei Jeesus olisi niitä itse keksinyt. Kyllä Hän tosiaan vertauksissaan lateli aivan omiaan eikä niillä ollut mitään yhteyttä todelliseen elämään.

Kyllä harhaoppiset tosiaan menevät pitkälle selittäessään omia harhojaan. He tekevät Jeesuksesta valehtelijan.

• Nadasja-emilia

Raamatun Sana sanoo, että on olemassa erikseen VANHURSKASTEN ja VÄÄRÄIN ylösnousemus. Eli niiden, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat, ja tuhannen vuoden kuluttua siitä, niiden, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta Herrakseen.

• Lukia Vaan kirjoitti:

Itsepä Sirkka-Iita on lunastanut nimityksen "käärmenainen" ...

LIIAN PITKÄLLE MENEVÄT TODELLAKIN

Kun jopa Jeesuksen vertausten opetuksetkin kumoavat sillä verukkeella että ovat vertauksia.
        Mahdotontahan sellaisten olisi uskoa että Jesaja 53. luku (12 ajetta) olisi todellisuutta. Joten
        päättelen että adventtiverkkoon tarttunut ihminen ei tiedä mitä uskovaisuus on.

Ei uskovaisuudessa ole semmoista asetelmaa, että "Minä uskon Jumalaa enkä käärmettä".
        Usko on sitä että uskotaan Jeesuksen Kristuksen olevan se juutalaisten Messias.
        K''rme liittyy opetukseen Jeesuksesta siinä, että Mooses esikuvallisesti ja todellisesti nosti
        käärmeen puuhun ja siihen katsomalla pelastuttiin erääseen aikaan. Kuvaa Jeesusta Golgatalla
        sijaiskärsijänä. Jeesuksen opetukseen käärme liittyy siinä, että Jeesus sanoi lakivouhottajia
        kyykäärmeen sikiöiksi.

Millä Jeesus puhdistaa sydämet? Sapatillako niinkuin lainkiivailijat antavat ymmärtää. Ei, vaan
        uskolla. Jes. 53. luvun mukaisella uskolla!!! Apostolien teoissa Jumala sen toteaa:
        Ap. t. 15:9 :
        Hän ei tehnyt mitään eroa heidän ja meidän välillämme, vaan puhdisti heidän sydämensä uskolla.

Jesaja 53:10
        Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella.
        Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi,
        saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan,
        ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.

En käsitä miksi Sirkka-Iita tekee itsestään vertauskuvallisen viihdyttäjä käärmenaisen,
        käärmettä korostavilla kertomuksillaan. Jeesuksesta tehtiin käärme, synti, meidän edestämme.

Antti

• Bible Speaks
        Lukia Vaan kirjoitti:

Ja Jeesus opetti ... erään poisnukkuneen sanovan isä Aabrahamille:

Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä, etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.'

• uteljas
        Nadasja-emilia kirjoitti:

Raamatun Sana sanoo, että on olemassa erikseen VANHURSKASTEN ja VÄÄRÄIN ylösnousemus. Eli niiden, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat, ja tuhannen vuoden kuluttua siitä, niiden, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta Herrakseen.

Miksi aina unohdat eli sivuutat poisnukkumisen ja viimeisen tuomion välisen vaiheen jumalattomien osalta? Monet väittävätkin että olet sama
        henkilö kuin Sirkka-Iita nimimerkki.

Käärmenainen olet yhtä lailla kuin tässä todettiin Sirkka-Iitasta ..

Kun jopa Jeesuksen vertausten opetuksetkin kumoavat sillä verukkeella että ovat vertauksia.
        Mahdotontahan sellaisten olisi uskoa että Jesaja 53. luku (12 ajetta) olisi todellisuutta. Joten

Ei uskovaisuudessa ole semmoista asetelmaa, että "Minä uskon Jumalaa enkä käärmettä".
        Käärme liittyy opetukseen Jeesuksesta siinä, että Mooses esikuvallisesti ja todellisesti nosti
        käärmeen puuhun ja siihen katsomalla pelastuttiin erääseen aikaan. Kuvaa Jeesusta Golgatalla
        sijaiskärsijänä. Jeesuksen opetukseen käärme liittyy siinä, että Jeesus sanoi lakivouhottajia
        kyykäärmeen sikiöiksi.

Millä Jeesus puhdistaa sydämet? Sapatillako niinkuin lainkiivailijat antavat ymmärtää. Ei, vaan
        uskolla. Jes. 53. luvun mukaisella uskolla!!! Apostolien teoissa Jumala sen toteaa:
        Hän ei tehnyt mitään eroa heidän ja meidän välillämme, vaan puhdisti heidän sydämensä uskolla.

En käsitä miksi Sirkka-Iita tekee itsestään vertauskuvallisen viihdyttäjä käärmenaisen,
        käärmettä korostavilla kertomuksillaan. Jeesuksesta tehtiin käärme, synti, meidän edestämme.

• Pölhö kustaa
        AnttiVKantola kirjoitti:

Itsepä Sirkka-Iita on lunastanut nimityksen "käärmenainen" ...

K''rme liittyy opetukseen Jeesuksesta siinä, että Mooses esikuvallisesti ja todellisesti nosti
        kyykäärmeen sikiöiksi.

Antti

mene jo liian pitkälle. Sinä haukut ja räksytät päivät päästään ihmisiä ja laitat aina jonkun raamatunjakeen sekaan. Tuo jos mikä on Jumalan-sanan häpäisyä.

Jos sinulla ei ole parempaa tekemistä niin mene vaikka keräämään pajunkissoja vaimollesi, jos olet onnistunut sellaisen aarteen itselläsi pitämään tuon häijyn luonteesi ja halitsemattoman kielesi kanssa?

Sinusta ei täällä ole mitään hyötyä, sillä sinä sotket kaikki asiat valheillasi.

• Nadasja-emilia
        uteljas kirjoitti:

Miksi aina unohdat eli sivuutat poisnukkumisen ja viimeisen tuomion välisen vaiheen jumalattomien osalta? Monet väittävätkin että olet sama

Käärmenainen olet yhtä lailla kuin tässä todettiin Sirkka-Iitasta ..

Käärme liittyy opetukseen Jeesuksesta siinä, että Mooses esikuvallisesti ja todellisesti nosti
        kyykäärmeen sikiöiksi.

>>Monet väittävätkin että olet sama

• ja tulijärvestä

Helvetistä ja tulijärvestä kuitenkin kyse eikä jostain vaivaisista ihmisistä ovatko nyt sitä tai tätä. Sillä nyt ei ole mitään kiinnostusarvoa jos ihmiset haukkuvat tosiaan. Mutta varsin kiintoisaa tosiaan se mihin jumalattomat joutuvat syntejään kärsimään vai kärsivätkö niitä ollenkaan.

Ja että jos helvetti on sama kuolema kuin se ensimmäinenkin, niin miksi yleensä herättää jumalattomat tuomiolle. Raamattu aivan selvästi sanoo että ylösnousemus koskee kaikkia ja sitten tulee tuomio kun elämän kirjat avataan. Miksi Jumala tekisi kauhean työn luomalla uudeksi nuo kuolleet ja hävinneet sielut ja sitten hävittäisi heidät uudelleen?

Eikä se helvetin olomuoto ole edes muille uskontokunnille tärkeä, eivät he ole ripustautuneet siihen kii kuten adventistit sielunsa kuolevaisuuteen. Se heille koko heidän harhaoppinsa kulmakivi ja siitä syystä tunteet vähän leiskuu ja lihalliset tunteet ja intohimot pääsevät valloilleen sanailussa toisia vastaan. Sehän vain kertoo siitä että harhaopin puolustaminen sydämen asia jossa ei keinoja kaihdeta.

• Pölöhöhhöö
        ja tulijärvestä kirjoitti:

Helvetistä ja tulijärvestä kuitenkin kyse eikä jostain vaivaisista ihmisistä ovatko nyt sitä tai tätä. Sillä nyt ei ole mitään kiinnostusarvoa jos ihmiset haukkuvat tosiaan. Mutta varsin kiintoisaa tosiaan se mihin jumalattomat joutuvat syntejään kärsimään vai kärsivätkö niitä ollenkaan.

Ja että jos helvetti on sama kuolema kuin se ensimmäinenkin, niin miksi yleensä herättää jumalattomat tuomiolle. Raamattu aivan selvästi sanoo että ylösnousemus koskee kaikkia ja sitten tulee tuomio kun elämän kirjat avataan. Miksi Jumala tekisi kauhean työn luomalla uudeksi nuo kuolleet ja hävinneet sielut ja sitten hävittäisi heidät uudelleen?

Eikä se helvetin olomuoto ole edes muille uskontokunnille tärkeä, eivät he ole ripustautuneet siihen kii kuten adventistit sielunsa kuolevaisuuteen. Se heille koko heidän harhaoppinsa kulmakivi ja siitä syystä tunteet vähän leiskuu ja lihalliset tunteet ja intohimot pääsevät valloilleen sanailussa toisia vastaan. Sehän vain kertoo siitä että harhaopin puolustaminen sydämen asia jossa ei keinoja kaihdeta.

jossa tapahtuu rangaistus jumalattomille, heidän tekojensa mukaan, kuten Raamatun sana ilmoittaa:

Jumalattomia, jotka eivät usko Jeesukseen, odottaa rangaistus TEKOJENSA MUKAAN ja senjälkeen loppullinen hävitys =KADOTUS =TOINEN/lopullinen/ KUOLEMA!

Näin on Jumala meille tämän asian ilmoittanut, mutta kai Kantolalle pitänee antaa pitemmän kaavan mukaan, kun hänelle ei näköjään riittä se että jouttuu viskatuksi helvettiin ja sitten kärsimään tuskallisen, vaikkakin oikeudenmukaisen rangaistuksen. Sitä, mitä sinä toisille toivot, niin se sinua itseäsi kohtaa. Tapahtukoon sinulle siis uskosi mukaan.

• mukaan
        Pölöhöhhöö kirjoitti:

jossa tapahtuu rangaistus jumalattomille, heidän tekojensa mukaan, kuten Raamatun sana ilmoittaa:

Jumalattomia, jotka eivät usko Jeesukseen, odottaa rangaistus TEKOJENSA MUKAAN ja senjälkeen loppullinen hävitys =KADOTUS =TOINEN/lopullinen/ KUOLEMA!

Näin on Jumala meille tämän asian ilmoittanut, mutta kai Kantolalle pitänee antaa pitemmän kaavan mukaan, kun hänelle ei näköjään riittä se että jouttuu viskatuksi helvettiin ja sitten kärsimään tuskallisen, vaikkakin oikeudenmukaisen rangaistuksen. Sitä, mitä sinä toisille toivot, niin se sinua itseäsi kohtaa. Tapahtukoon sinulle siis uskosi mukaan.

Jumalattomat siis kuolevat tekojensa mukaan. Miten siinä erottuu erilaiset teot? Ja miten se kuolema erottuu siitä miten olivat jo kerran kuolleet? Kaikkihan olivat jo kerran saaneet sen rangaistuksen kun Henki palasi Jumalan luo. Eihän helvetti olisi silloin mitään muuta kuin sitä että Henki palajaa Jumalan luo ja kuolee. Mikä rangaistus se on?

Ja toisakseen miksi Jumala tappaisi oman henkensä? Sehän olisi itsemurha.

• Nadasja-emilia kirjoitti:

[][][] olen sekä Nadasja-emilia,että Sirkka-Iita. [][][]

Me rekisteröityneet huomasimme jo ennenkuin kerroit, että olet Sirkka-Iitan lisäksi Nadasja-emilia. Ja että Sirkka-Iitana esiinnyt ikäänkuin luterilaisena, mutta Nadasja-
        emilia on enemmänkin adventistiroolisi. Niinpä ei ole mitään kummallista,
        ei kerrassaan mitään hämmentävää siinä, että yhdessä ja samassa ketjussa
        esiinnyt kumpanakin, tilanteen mukaan.

Palstalle tulee melkein päivittäin uusia lukijoita, eivätkä tiedä, että
        samassa viestiketjussa joku saattaa usealla nikillä kirjoitella. Mutta
        niinhän sen pitääkin olla. Eihän nimettömistäkään tiedä, kun joka kerta
        on eri "nikki".

JOKAINEN JUMALATON USKOO SINUUN, SIRKKA-IITA

Juuri sitähän jumalattomat rakastavat kuulla ja lukea, että heille
        tulee kuin manulle illallinen tili- ja vastuuvapaus heti kun omankäden tai
        muusta syystä pääsevät irti tästä maailmasta.
        Mutta jumaliset tietävät että "sitten tulee tuomio".
        Kun jumalaton herää uskovaiseksi, hän harmittelee, että niin monta vuotta
        uskoi sinua ja väärässä rauhassa makasi.

Silmänräpäys

• armahdettu syntinen
        mukaan kirjoitti:

Jumalattomat siis kuolevat tekojensa mukaan. Miten siinä erottuu erilaiset teot? Ja miten se kuolema erottuu siitä miten olivat jo kerran kuolleet? Kaikkihan olivat jo kerran saaneet sen rangaistuksen kun Henki palasi Jumalan luo. Eihän helvetti olisi silloin mitään muuta kuin sitä että Henki palajaa Jumalan luo ja kuolee. Mikä rangaistus se on?

Ja toisakseen miksi Jumala tappaisi oman henkensä? Sehän olisi itsemurha.

Lapsellisia kysymyksiä. Kun raamattu kerran sanoo, että Jumala RANKAISEE siellä helvetin tulessa TEKOJENSA MUKAAN. Niin sille minä en mitään voi! Sehän on OK.

Ja kun Raamattu sanoo, että HELVETTI on TOINEN KUOLEMA, niin sitä se silloin on.

Ihmettelen niitä juttuja, että se helvetissä tuskissaan kituminen ja lopuksi kuoleman rangaistus olisi liian vähäinen rangaistus erehtyneelle ihmispoloiselle, jonkun Kantolan mielestä? Jos on niin pyydäköön itselleen kovempaa rangaistusta. Se joka ei toista halua armahtaa, ei tarvitse itsekkään armoa pyytää.

• Nadasja-emilia
        AnttiVKantola kirjoitti:

Me rekisteröityneet huomasimme jo ennenkuin kerroit, että olet Sirkka-Iitan lisäksi Nadasja-emilia. Ja että Sirkka-Iitana esiinnyt ikäänkuin luterilaisena, mutta Nadasja-

on eri "nikki".

Silmänräpäys

millä nimimerkillä vastaan kenelekin. Yleensä voin useitakin päiviä kirjoitella joko Nadasjana tai Sirkkana.

Alkuun esiinnyin Sirkka-Iitana ilman rekisteröintiä, mutta sitten en saanutkaan sitä jostakin syystä rekisteröityä niin otin Nadasja-emilian ja sain sen rekisteröityä.

Kirjoitin silti myöskin edelleen Sirkka-Iitana ja sitten myöhemmin onnistuin senkin rekisteröimään.

Minusta oli hyvä kun oli useampi nikki, niin voi eri sivuilla kirjoittaa eri nikeillä.

Kun silloin alkuun päiväytyi omille sivuille uusimmat kirjoitukset, niin minusta oli mukavampi pitää erillään esimerkiksi terveys asiat ja uskon asiat.

Eipä siinä sen kumempaa.

• ????????????
        AnttiVKantola kirjoitti:

on eri "nikki".

Silmänräpäys

Antti itse kirjoittelet ?

• Ruumis ei ole henki

millä nimimerkillä vastaan kenelekin. Yleensä voin useitakin päiviä kirjoitella joko Nadasjana tai Sirkkana.

Alkuun esiinnyin Sirkka-Iitana ilman rekisteröintiä, mutta sitten en saanutkaan sitä jostakin syystä rekisteröityä niin otin Nadasja-emilian ja sain sen rekisteröityä.

Kirjoitin silti myöskin edelleen Sirkka-Iitana ja sitten myöhemmin onnistuin senkin rekisteröimään.

Minusta oli hyvä kun oli useampi nikki, niin voi eri sivuilla kirjoittaa eri nikeillä.

Kun silloin alkuun päiväytyi omille sivuille uusimmat kirjoitukset, niin minusta oli mukavampi pitää erillään esimerkiksi terveys asiat ja uskon asiat.

Eipä siinä sen kumempaa.

' minusta oli mukavampi pitää erillään esimerkiksi terveys asiat ja uskon asiat.'

Ihan hyvä onkin pitää adventismi erillään ei-adventismista.

Terveys on tärkeä asia niinkuin lepääminenkin, mutta uskonasiat ovat hengellisiä.

Room. 14:17
        sillä ei Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista,
        vaan vanhurskautta ja rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.

• Jes. 41:10
      Älä pelkää, sillä minä olen sinun kanssasi;
      älä arkana pälyile, sillä minä olen sinun Jumalasi;
      minä vahvistan sinua,
      minä autan sinua,
      minä tuen sinua vanhurskauteni oikealla kädellä.

1. Kor. 10:4
      ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa.
      Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi;
      ja se kallio oli Kristus.

http://areena.yle.fi/haku//uusimmat/hakusana/kohtaamisia jeesuksen kanssa

• eepu*

Et sinä Kristusta usko/tottele, jos tottelisit niin sinä uskoisit mitä me saarnaamme:
        http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=11 !

"Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;
        ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän.
        En minä ota vastaan kunniaa ihmisiltä; mutta minä tunnen teidät, ettei teillä ole Jumalan rakkautta itsessänne.
        Minä olen tullut Isäni nimessä, ja te ette ota minua vastaan; jos toinen tulee omassa nimessään, niin hänet te otatte vastaan.
        Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte vastaan kunniaa toinen toiseltanne, ettekä etsi sitä kunniaa, mikä tulee häneltä, joka yksin on Jumala?
        Älkää luulko, että minä olen syyttävä teitä Isän tykönä; teillä on syyttäjänne, Mooses, johon te panette toivonne. Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut.
        Mutta jos te ette usko hänen kirjoituksiaan, kuinka te uskoisitte minun sanojani?"

*
        Suomen Ekklesia Sapattiadventtiseurakunta
        http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=2
        *
        ♥ MARANATA!♥

• alex-kasi

Matt. 7:5
        Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, ja sitten sinä näet ottaa rikan veljesi silmästä. '

Luuk. 6:42
        Kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Veljeni, annas, minä otan pois rikan, joka on silmässäsi', sinä, joka et näe malkaa omassa silmässäsi? Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, sitten sinä näet ottaa pois rikan, joka on veljesi silmässä.

Et taida uskoa Jeesusta..

Uskot vain hädissäsi että pelastut sieltä ikuisesta piinastasi.

Usko tarkoittaa sitä että uskoo siihen mikä Jeesus opetti ja haluaa illa kuuliainen niille ajatuksille ja opetuksille. Ei sitä että uskoo että Jeesus eli kerran ja yrittää väen väkisin sovittaa Raamatun sanaa omiin uskomuksiinsa - niinkuin sinä ja uskova_1 teette. Ette te valjon Jumalasta piittaa - oma pelastus on ainoa mikä pyörii päässänne..

Jeesus sanoi
        Matt. 6:33
        Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen VANHURSKAUTTANSA, niin myös kaikki tämä teille annetaan.

Jos hiljentyisit hetkeksi AJATTELEMAAN .. MITÄ NUOKIN SANAT TARKOITTAVAT ..

Etsikää ENSIN ..
        siis ENSIN .. tulee meidän etsiä Jumalan valtakuntaa ja Jumalan vanhurskautta.. JUMALAN VANHRSKAUTTA... tiedätkö Antti.. Jumalan vanhurskaus on se ELÄMÄN PUU josta Raamattu kertoo .. ja Raamattu on Jumalan Sanaa.

Matt. 4:4
        Mutta hän vastasi ja sanoi: "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee'."

Lue tarkkaan ja AJATTELE lukemaasi .. KIRJOITETTU ON .. Jeesus vetosi Vanhantestamentin KIRJOITUKSIIN, sillä ei siihen aikaan ollut muita kirjoituksia ..

Jos nyt Jeesus uskoi että kirjoitukset ovat sen Vanhurskaan Jumalan Sanaa - niin miksi sinä et usko?

Jos Jeesus (KALLIOSI ?) sanoi " 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee'." Niin miksi et sinä usko? jos nyt sanot uskovasi Jeesukseen ... minusta tuntuu että sinun "uskosi" pyöriin sen oman minäsi ympärillä ja se Jumala jota Jeesus palveli aina ja yhä palvelee on sinulle jonkinlainen "Vanhantestamentin muinais-jumala" jonka sana ei ole enää voimassa, mutta Jeesukselle Raamatun Jumala on TÄYDELLINEN ISÄ ja LUOJA jonka VANHURSKAUTTA hän kehoitti meitä etsimään.. ENSIN ...

Se on siis tärkein asia - etsiä JUMALAN vanhurskautta ... ja minä sanon sinulle Antti että SIINÄ on iankaikkinen elämä, ei missään muualla ja Jeesus on ihmisen OPAS ja LUNASTAJA joka johdattaa omansa elämään Jumalan VANHURSKAUDESSA.

"Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan JOKAISESTA SANASTA, joka Jumalan suusta lähtee'."

Niin Antti - uskotko Jeesusta?
        Jos uskot niin älä kutsu Vanhurskaan Jumalan lakia "kieltolaiksi", älä myöskään levitä ikuisen piinan valhetta ihmisille ... sillä sellainen ei ole Jumalan VANHURSKAUDEN etsimistä..

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      84
      1359
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      52
      987
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      370
      808
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      142
      769
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      55
      699
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      123
      692
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      658
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      625
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      612
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56