Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Lakisääteinen seisontapäiväkorvaus !!

Vakuutusmaksut suole

Noin pari viikkoa sitten vestapuolen auto ajoi kylkeeni aiheuttaen vauriot autolle jolla ei voinut enään ajaa..Auto on pajalla...ja yritin saada sijaisauton, mutta perustelut eivät olleet riittäviä sijais autolle vaikka olen vuorotöissä ja viisi kesraa niiden harrastukset ym...Vastapuolen auto oli syyllinen kysiseen kolariin ja otin selville ettei ollut minkäänlaista mahdollisuutta saada sijais autoa vaikka itse en aiheuttanut kyseistä tillannetta ja minulla ei ollut keskeyttämisvakuutta autolle, vaikka isokasko olikin. Mutta tulenko saamaan vastapuolen vakuutusyhtiöltä lakisääteisen seisontäpäiväkorvauksen? Olen pommitellut molempien osapuolien vakuutusyhtiöitä ja niistä ei todellakaan ota selvää kärsivällisyys poettää..On se vaan niin väärin kun itse ei ole aiheuttanut kolaria ja auto seisoo pajalla noin 3-4 viikkoo ja joudun maksamaan kyseiseltä ajalta vakuutukset ilman sijais autoa ja ehkä ilman seisontapäiväkorvausta. Auttakaa minua valaisemaan ????

4

6761

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikeaan yhteyteen

      Sellaista ei ole olemassakaan kuin "lakisääteinen seisontapäiväkorvaus". Keskeytysvakuutuksen voit ottaa jos tarvitset välttämättä sijaisauton, mutta sekin on sinun oma vakuutuksesi ja ihan vapaaehtoinen.

      Liikennevakuutus on lakisääteinen ja pakollinen, mutta sen tarkoituskin on korvata vain ja ainoastaan vastapuolen aineelliset ja henkilövahingot. Vastapuolen vakuutusyhtiö ei sinulle mitään sijaisautoa korvaa, kun ei vastapuoli ole mitään sellaista vakuutusta maksanutkaan. Miksi korvaisi?

      Sitten sotket vielä kaksi täysin erillistä asiaa. Jos auto seisoo pajalla vastapuolen aiheuttaman syyn takia, niin mitä ihmettä sen pitäisi vaikuttaa sinun omalle vakuutusyhtiöllesi maksamiin maksuihin? Tottakai maksat omia vakuutuksiasi yhtiölle, jolla ei ole osaa, eikä arpaa koko tapahtumaan. Ethän ole sinne keskeytysvakuutusta maksanut!

      • puhe

        Liikennevakuutuksesta maksetaan syyttömälle osapuolelle korvaus ajalta, jonka auto on korjattavana, ellei syytön osapuoli saa sijaisautoa esim työmatkojen takia. Korvaus on luokkaa 10 e /päivä, tarkempia summia en tarkistanut.


      • vakuutusm...

        Minulle tuli mustaavalokosella jossa luki näin..."Muutoin ajoneuvonne korjausajalta maksamme lakisääteisen seisontapäiväkorvauksen ...OP-Pohjolan korvauspalvelujen henkilön allekirjoittamana..itsekkin ihmettelin mikä se sommoinen on. Ensinnäkin olen ihan ensinmäistä kertaa vakuutusyhtiöiden kanssa kun ei ole tullut koskaan kolaroitu ja muutenkaan joutunut kanssakäymisiin vaikka 15 vuotta olen vakuutuksia maksanu. Eli itse olen asioita helvetin tietämätön kun ei ole kohdalle sattunut.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2307
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2103
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1718
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1526
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1437
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1409
    8. 52
      1288
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      64
      1226
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe