Äänemme on kuultu!

Trim Cat

Päivämies-lehdessä 21.4.2010, s.23 Oli A.N:n kirjoitus Erkki Pirin puheesta. Hänen puheensa näyttää olevan juuri niin, kuin olemme täällä kirjoittaneet. Saa nähdä, miten SRK:ssa suhtaudutaan? Tässä pätkä hänen puheestaan lehden mukaan:

Oletko kuuliainen oikealle äänelle? (otsikko)
"Myös tänä aikana Raamattuun perustuvia seurakunnassa annettuja armoneuvoja on syytä kuunnelle.
Jos neuvot eivät perustu Raamattuun, ne eivät ole seurakunnan neuvoja, alustaja totesi."

Mitäs sanomme? Kiitos Erkki, kun rohkenet sanoa asiat niin kuin se on. Seurakunnan neuvojen pitää perustua Raamattuun, ja sitä olemme täällä "saastapalstalla nimettöminä" neuvoneet SRK:n vastustuksesta huolimatta.

32

608

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ota siitä selvää

VL opetuksen ja saarnojen tulkinta on kuin Neuvostoajan Pravdaa luksii. Kryptisia lausuntoja joiden rivien vlistä pitää ymmärtää muka jotain.

• kirjoituskin.

Ei ole kenellekään varmasti aivan varmaa, että mikä on yhteisön maineen säilyttämisen painoarvo rikoksen ilmiantamista arvioitavissa. SRK heitti vaan maineensa säilyttämisen erääksi rikosilmoituksen tekemisen arvioinnin perusteeksi, muttei täsmentänyt sen tosiasiallista painoarvoa. Todennäköisesti vl-pedofiili-perheissä asia arvioidaan juuri kuten SRK luultavasti halusikin; ei ilmianneta koska yhteisön maine menee!

• Tulkitsija

että neuvoja tulee peilata Raamatun valossa?

• hyvä me

me olemme kuin olemmekin oikeassa! :D
      Siis Kristus on Herra!

• kelkkansa!

Aikanaan tarmokkaana hoitomiehenä ja saatanalle heittelijänä tunnettu Erkki on lähtenyt Raamatunmukaiselle tielle. Jumala hänen oikeamielisiä pyrkimyksiään väkevästi siunatkoon. Aamen.

• 3 + 1

niin toiselle pyllistää.

• murenee,
        3 + 1 kirjoitti:

niin toiselle pyllistää.

jos muutkin vanhat arvostetut hoitomiehet alkavat nostamaan Raamatun ohjeet syntilistojen ja armoneuvojen ohi yhteisön suurimmaksi auktoriteetiksi.

Voidaampa sekin päivä nähdä, että vl-naisilla on seuroissa sävytettyjä hiuksia ilman saatanalle heittämisen pelkoa. (Kuten miesten parta-asiassa kävi partasynnin väistyessä syntilistalta.)

• piste i:n päällä
        murenee, kirjoitti:

jos muutkin vanhat arvostetut hoitomiehet alkavat nostamaan Raamatun ohjeet syntilistojen ja armoneuvojen ohi yhteisön suurimmaksi auktoriteetiksi.

Voidaampa sekin päivä nähdä, että vl-naisilla on seuroissa sävytettyjä hiuksia ilman saatanalle heittämisen pelkoa. (Kuten miesten parta-asiassa kävi partasynnin väistyessä syntilistalta.)

ovat pienimpiä asioita, miten SRK alistaa vl-uskovia.

• etsivä-xx
        murenee, kirjoitti:

Painotus Raamatun ohjeisiin synneistä ja puhe rakkauden teoista uskon seurauksena, on päinvastoin nostamassa arvostusta. Tässä maallistuvassa maailmassa herätysliikkeet vielä kosostavat Raamatun mukaista uskoa. Ev. lut kirkossammme on kasvava määrä ihmisiä, jotka eivät tunne nykykirkon opillisa ja kirkkohallituksen kaikkia päätöksiä enää oman vakaumuksensa mukaisiksi ja etsivät siksi tavallisen seurakunnan sijaan herätysliikkeista tai muista kirkkokunnista henkistä kotia itselleen. Siinä suhteessa vanhoillislestadiolaisuudellakin on mahdollisuus, jos oppi on Raamatun mukaista.

Vierastan minäkin sellaista, että permanentti olisi sallittua, mutta hiusten sävyttäminen ei. Hiusten kemiallista käsittelyä ovat molemmat. Molemma vähentävät hiusten rasvoittumista ja ainaista pesemisen tarvetta. Oman värinen maltillinen sävytys tai radoitus voi jopa olla luonnollisemman näköinen kuin permanentti. Ne ajat ova olleet ja menneet milloin värjäys oli täysvalkaisu vetyperoksidilla ja sitä harrastivat enemmänkin huorat. Vaikka en itse väriä tarvitse, en ymmärrä miksi se olisi kristinuskon vastaista.

Samoin TV. En tunne hirveää vetoa televisioon ylipäätään, kun on muut tekemistä, mutta mitä ihmettä varten uutiset, luonto-ohjlmat, teveysohjelmat, monet dokumentit tai hyvän klassisen kirjan pohjalta tehty elokuva olisivat syntiä? Seksikohtaukset, väkivaltaviihde ja muu sellainen ovat sitten sisällön suhteen parempi jättää väliin. Voithan sitäpaitsi valita kirjankin, joka tihkuu yhdyntäkuvauksia. Ainahan ihminen joutuu tekemään valintoja. Vaikka olin minäkin vähän huolissani amerikkalaistyyppisten "saippuasarjojen" vaikutuksesta tyttöjen käsitykseen normaalielämästä. parinvaihtoleikki, sinkkuelämän pintaliito, ulkonäkö ja rahan arvo eivät niissä ole kodallaan. Keskustelemalla niistä kuitenkin päästiin niin, että arvomaailman ei tullut samanksi kuin sarjoissa. Keskustelua sellainen vaatii vanhemmilta ja sitä että kavereiden vanhempien arvomaailma on samaan pyrkivä.

• kuulutko hoviin
        etsivä-xx kirjoitti:

Painotus Raamatun ohjeisiin synneistä ja puhe rakkauden teoista uskon seurauksena, on päinvastoin nostamassa arvostusta. Tässä maallistuvassa maailmassa herätysliikkeet vielä kosostavat Raamatun mukaista uskoa. Ev. lut kirkossammme on kasvava määrä ihmisiä, jotka eivät tunne nykykirkon opillisa ja kirkkohallituksen kaikkia päätöksiä enää oman vakaumuksensa mukaisiksi ja etsivät siksi tavallisen seurakunnan sijaan herätysliikkeista tai muista kirkkokunnista henkistä kotia itselleen. Siinä suhteessa vanhoillislestadiolaisuudellakin on mahdollisuus, jos oppi on Raamatun mukaista.

Vierastan minäkin sellaista, että permanentti olisi sallittua, mutta hiusten sävyttäminen ei. Hiusten kemiallista käsittelyä ovat molemmat. Molemma vähentävät hiusten rasvoittumista ja ainaista pesemisen tarvetta. Oman värinen maltillinen sävytys tai radoitus voi jopa olla luonnollisemman näköinen kuin permanentti. Ne ajat ova olleet ja menneet milloin värjäys oli täysvalkaisu vetyperoksidilla ja sitä harrastivat enemmänkin huorat. Vaikka en itse väriä tarvitse, en ymmärrä miksi se olisi kristinuskon vastaista.

Samoin TV. En tunne hirveää vetoa televisioon ylipäätään, kun on muut tekemistä, mutta mitä ihmettä varten uutiset, luonto-ohjlmat, teveysohjelmat, monet dokumentit tai hyvän klassisen kirjan pohjalta tehty elokuva olisivat syntiä? Seksikohtaukset, väkivaltaviihde ja muu sellainen ovat sitten sisällön suhteen parempi jättää väliin. Voithan sitäpaitsi valita kirjankin, joka tihkuu yhdyntäkuvauksia. Ainahan ihminen joutuu tekemään valintoja. Vaikka olin minäkin vähän huolissani amerikkalaistyyppisten "saippuasarjojen" vaikutuksesta tyttöjen käsitykseen normaalielämästä. parinvaihtoleikki, sinkkuelämän pintaliito, ulkonäkö ja rahan arvo eivät niissä ole kodallaan. Keskustelemalla niistä kuitenkin päästiin niin, että arvomaailman ei tullut samanksi kuin sarjoissa. Keskustelua sellainen vaatii vanhemmilta ja sitä että kavereiden vanhempien arvomaailma on samaan pyrkivä.

Tämä on SRK:n uusi linjaus, hyväksytään sävytys ja TV, sillä kaikki muu paska saadaan peitettyä maton alle.
        Nämä SRK:n uudet vapautukset synneistä menee hyvin läpi rivi-vl:n
        Vl-kansa riemuitsee uusista vapautuksista ja eivätkä huomaa miten SRK pitää heitä tiukasti pihdeissään.

• etsivä-xx
        kuulutko hoviin kirjoitti:

Tämä on SRK:n uusi linjaus, hyväksytään sävytys ja TV, sillä kaikki muu paska saadaan peitettyä maton alle.
        Nämä SRK:n uudet vapautukset synneistä menee hyvin läpi rivi-vl:n
        Vl-kansa riemuitsee uusista vapautuksista ja eivätkä huomaa miten SRK pitää heitä tiukasti pihdeissään.

Jos olet lukenut muita kirjoituksiani, tietäisit, että en ole syntynyt vl-kotiin. Reilun vuoden tätä vanhoillisestadiolaisuutta pähkäiltyäni en todellakaan voi kuulua mihinkään hoviin. Mikä on uskoni nyt? Kaikkein kiintein yhteyteni kristinuskoon on ev lut. kirkkomme sunnuntaimessu. Kuten ollut tähänkin asti. Mitä muita "mausteita" on onkin sitten sen lisäksi onjo toinen asia; palstalaisilla on siitä ehkä oma käsityksensä kirjoitusteni perusteella. En ainakaan ole tällä palstalla mustavalkoisella periaate asenteella vaan koitan oman toivottasti Pyhän Hengenkin ojaaman ymmärryksen pohjalta miettiä Raamatun sanomaa.

• nimitys
        etsivä-xx kirjoitti:

omalle syntilistalleen. En tarkoittanut aidosta uskosta kumpuavia hengen hedelmiä, jotka ovat aivan kohdallaan.

• esimerkki,
        piste i:n päällä kirjoitti:

ovat pienimpiä asioita, miten SRK alistaa vl-uskovia.

ja osoitus siitä kuinka jokainen arkielämänkin pikkuasia voidaan asettaa autuuden ehdoksi.

• ja iloinen
        3 + 1 kirjoitti:

niin toiselle pyllistää.

kun saa olla, niin eipä ole tarvetta enempää kumarella kenellekään eikä minnekään päin. Näin jää kaikki pyllistyksetkin pois.

Tässäpä "täydellinen" uskon tunnustus kaikille vastaantulijoille: minä olen tie, totuus ja elämä.

• Hyvä Paimen
        3 + 1 kirjoitti:

niin toiselle pyllistää.

Ilm. 19:10
        Minä heittäydyin hänen jalkoihinsa kumartaakseni häntä, mutta hän sanoi: "Älä tee niin! Minä olen vain Jumalan palvelija, niin kuin sinä ja veljesi, jotka olette Jeesuksen todistajia. Jumalaa sinun tulee kumartaa!" Jeesuksen todistajissa on profetoimisen Henki. [Ilm. 1:10]

Ilm. 21:6
        Vielä hän sanoi minulle: "Nyt ne ovat käyneet toteen. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Sille, jolla on jano, minä annan lahjaksi vettä elämän veden lähteestä. [Ilm. 16:17 | Ilm. 1:8, 2:8 | Jes. 55:1; Ilm. 7:17]

Ilm. 21:7
        Tämä on voittajan palkinto. Minä olen hänen Jumalansa, ja hän on minun poikani. [2. Sam. 7:14; Ps. 89:27; 2. Kor. 6:18]

Ilm. 22:9
        Mutta hän sanoi: "Älä tee niin! Minä olen vain Jumalan palvelija, niin kuin sinä ja profeetat, sinun veljesi, ja kaikki ne, jotka ottavat varteen tämän kirjan sanat. Jumalaa sinun tulee kumartaa!"

Ilm. 22:13
        Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu. [Ilm. 1:8,17, 21:6]

Ilm. 22:16
        "Minä, Jeesus, olen lähettänyt enkelin luoksenne, jotta seurakunnat saisivat tämän todistuksen. Minä olen Daavidin juuriverso ja suku, kirkas aamutähti."

• kimos

Nyt on sitten aika korostaa Raamatun arvovaltaa. SRK:n piirissä ollaa hädissään. Seli seli. Selitykset muuttuvat aika-ajoin. Ai niin, jumalanvaltakuntahan on muutumaton....

• outo juttu

tuo uskollinen kopiokone, Weha, joka on yrittänyt epätoivoisesti vakuuttaa, että Jumalan valtakunta
        on muuttumaton ja oppi on ollut sama alusta alkaen?

Onkohan hänkin tullut järkiinsä?

• odotellaan rauhassa
        outo juttu kirjoitti:

tuo uskollinen kopiokone, Weha, joka on yrittänyt epätoivoisesti vakuuttaa, että Jumalan valtakunta
        on muuttumaton ja oppi on ollut sama alusta alkaen?

Onkohan hänkin tullut järkiinsä?

meiliaikku jaksaa vielä vääntää harhaoppiaan!

Hän ei vielä ole ymmärtänyt, että seurakunta on joutunut muuttamaan oppiaan!
        Tai hänelle ei ole vielä kerrottu siitä.

• Selvästi
        odotellaan rauhassa kirjoitti:

meiliaikku jaksaa vielä vääntää harhaoppiaan!

Hän ei vielä ole ymmärtänyt, että seurakunta on joutunut muuttamaan oppiaan!
        Tai hänelle ei ole vielä kerrottu siitä.

on saatanan äänitorvi tällä palstalla.

• Meiliaikku

näin se on.Seurakunnan neuvot perustuvat aina Raamattuun.

• joka on

oikein vuosikokouksen päätös? puhumattakaan kymmenistä muista höpösynneistä

• Tämä on totuus

perustuvat hevon perseeseen!

• 88+88

Kunpa perustuisivatkin!

• niitä on monta!

seurakunnan?

• onko näin?

Huomaan, että saat napakoita vastauksia heti kun pistät viestin tulemaan. Ajatteletko, että kaikki kirjoitukset ovat perusteettomia?

• Trim Cat

"Seurakunnan neuvot perustuvat aina Raamattuun."

Oletko tosissaan, vai ajattelitko edes kirjoituksesi sanomaa?

• Trim Cat
        niitä on monta! kirjoitti:

seurakunnan?

Hyvä kysymys ja siihen on Raamatussa vastaus,
        1. Tim. 3:15
        "..Jumalan huoneessa, joka on elävän Jumalan seurakunta.."

Tarkoittaa, että seurakuntia on maanpäällä paljon, niin kuin itsekin huomasit, mutta yksi Jumalan huone yksi ELÄVÄN Jumalan seurakunta, yksi valtakunta. Tästä valtakunnata sanotaan: "Etsikää!" (Matt. 6:33)

• kimos

1909 Tornion ja Haaparannan kaupungeissa pidettiin "kristittyin suuret kokoukset". Esitettiin kysymys:"Onko oikein sanoa, Raamattuun ja seurakuntaan perustuvat puheet?"

Kokouksen yksimielinen vastaus:Me emme kunnioita oikein Jumalan sanaa, jos sen rinnalle pannaan mitään muuta perustusta. Seurakunta voi joskus erehtyä. Koska Jeesuksellekin riitti Raamattu, pitää sen riittää myös meille".

• Trim Cat
        kimos kirjoitti:

1909 Tornion ja Haaparannan kaupungeissa pidettiin "kristittyin suuret kokoukset". Esitettiin kysymys:"Onko oikein sanoa, Raamattuun ja seurakuntaan perustuvat puheet?"

Kokouksen yksimielinen vastaus:Me emme kunnioita oikein Jumalan sanaa, jos sen rinnalle pannaan mitään muuta perustusta. Seurakunta voi joskus erehtyä. Koska Jeesuksellekin riitti Raamattu, pitää sen riittää myös meille".

”Jos ylimpänä ohjeena pidetään Raamattua ja Jumalan sanaa ilman seurakuntaäidin hoitoa, niin joudutaan pian ulos Jumalan seurakunnasta.”

(Juhani Uljas 2007 puhujien ja seurakuntavanhinten kokouksessa)

• acimla i nen

Ja missä Raamattu tekee eron korvakorujen ja kaulakorujen välillä? Näytä se paikka.

• acim l a i n e n
        Trim Cat kirjoitti:

”Jos ylimpänä ohjeena pidetään Raamattua ja Jumalan sanaa ilman seurakuntaäidin hoitoa, niin joudutaan pian ulos Jumalan seurakunnasta.”

(Juhani Uljas 2007 puhujien ja seurakuntavanhinten kokouksessa)

"Jos ylimpänä ohjeena pidetään Raamattua ja Jumalan sanaa ilman seurakuntaäidin hoitoa, niin joudutaan pian ulos Jumalan seurakunnasta.”

No tämähän tarkoittaa sitä että "Jumalan seurakunta" ei pidä Raamattua ja Jumalan sanaa ylimpänä ohjeenaan. Vaan itseään. Tässä se tuli selväksi taas kerran mikä on vl:ien jumala. Se on heidän oma seurakuntansa eikä Jumala.

• on 1. Korkakorukirje
        acimla i nen kirjoitti:

Ja missä Raamattu tekee eron korvakorujen ja kaulakorujen välillä? Näytä se paikka.

en 13. luku, 11. jae.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      537
      1768
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      867
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      84
      863
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      796
    5. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      719
    6. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      705
    7. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      697
    8. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      63
      666
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      73
      618
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      533
    Aihe