Ei ikinä enää töihin

Ahkeraakin ahkerampi

Itse olen 52 vuotias, erittäin nuorekas. ripeäliikkeinen, tupakoimaton, ei sairaslomia jne.
Olen ollut jos jonkinlaisessa työnhakukoulutuksessa, työharjoittelussa, osaamisnäytössä.
Tehnyt työt paremmin kuin kukaan firman vakityöntekijä. Omistan erikoistyökaluja, en polta, en ryppää niin että haittaa elämää.

Viimeisin tikki oli kun työharjoittelupaikassa oli sanottu minusta:
Liian ahkera, liian innokas.

Minun osaltani kaikkii työhaku päättyy nyt ja just.
Maksakoon ylimieliset työnantajat minun lurvimiseni.

Aina patistetaan työnhakijoita kurssille ja koulutukseen, nehän on kaiken syypää. Laiskoja paskoja, kun ei viitsi edes töitä hakea.
Olen sanonut niin kouluttajille, kuin työkkärillekin, että työnantajat sinne koulutukseen pitää laittaa.
oppivat ottamaan oikeanlaisia ihmisiä töihin.
Edelleni kun on mennyt nuoria pojankloppeja, joilla ei ole mitään käytännön taitoja, ei asiakaspalvelutaitoja. Tupakoivia, joilla aika menee siihen jne

142

14104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työtön nuorimies

      sama tääällä. tosin olen vasta 27 vuotias. nyt riiitti aivan täysin. työttömänäkin pärjää. minä aion tasan tarkkaan ottaa loppuelämäni rennosti. vanhemmilta peritty talo. sossu maksaa sähkön. työelämän hulluuteen en enää lähde. teit oikein. olet sankari!!

      • Isofaija

        Suomi on töitä täynnä, mutta varsinkaan nuoremmat miehet ja vanhat starat, jotka ovat jo urautuneet omalle alalleen, eivät halua muuta kuin juuri "heidän töitä"! Mitä "heidän työt" ovat?

        Ei muuta kuin puistoon haravoimaan tai vanhuksia hoitamaan. Kyllä töitä on Suomessa, jos viitsii!


      • ei kannata lusmuilla

        pysyt ajan hermoilla ja jonkun kolikon saat ennemmän kuin kelasta ei niillä pärjää pitkään,,
        usko pois,,


      • työtön omasta tahdos
        ei kannata lusmuilla kirjoitti:

        pysyt ajan hermoilla ja jonkun kolikon saat ennemmän kuin kelasta ei niillä pärjää pitkään,,
        usko pois,,

        Hei joo...työstä kumminkin pitäis saada kunno palkkaa!!
        Olen koulutettu lähihoitaja ja päivätyötä etsiessäni olen huomannut kuinka surkea on henkilökohtaisen avustajan palkka. Tällä hetkellä olen vapaaehtoisesti työtön ja saan liitosta 1000e/kk jos lähden töihin saan kuukaudessa avustajan työstä n.1300kk. Perheellisenä joudun viemään lapsen hoitoon, maksamaan siitä ja lisäksi asumistuki laskee, loppupeleissä minä jään häviön puolelle. Töitä pitää tehdä mutta pitäähän työstä saada kuitenkin kohtuu korvaus, olettehan samaa mieltä?!


      • ei kannata aina
        Isofaija kirjoitti:

        Suomi on töitä täynnä, mutta varsinkaan nuoremmat miehet ja vanhat starat, jotka ovat jo urautuneet omalle alalleen, eivät halua muuta kuin juuri "heidän töitä"! Mitä "heidän työt" ovat?

        Ei muuta kuin puistoon haravoimaan tai vanhuksia hoitamaan. Kyllä töitä on Suomessa, jos viitsii!

        Ei viitsi, jos ei makseta. Miksi pitäisi joittenkin olla toisten orjia? Työstä pitää MAKSAA korvaus, jolla tulee toimeen. Työ on köyhä arvo, jos sillä ei voi tulla toimeen. Työllä pitää tulla toimeen. Työn pitää olla kannattavaa niin, että sillä saa vuokran, ruoat, laskut... Nykyään köyhyysraja on 1088 euroa Suomessa: kuinka moni kiikkuu sen partaalla vaikka käy töissä?
        Kuinka monelle työssä käyminen tulee kalliiksi -> työmatkat, ruoka, vaatteet jne. Oletkos tutustunut suhteutettuun työkkäri rahaan: se ei ole köyhä ihmisen hommaa. Voi tulla työt todella kalliiksi. Voit jopa joutua maksamaan työssä käynnistä. Jotkut joutuu hakemaan tukia, vaikka käyvät töissä: mitä järkeä tehdä töitä jollekin niin, että vielä joutuu kukkahattutätien nöyryyttämäksi sossuun (todella ku**päitä, jos olet raitis ja suomalainen)?
        Onko työttömät ilman ihmisarvoa olevia orjia: aina käytettävissä vaikka palkatta mihin vaan?

        Kyllä monikin tekee töitä laidasta laitaan, jos siitä maksetaan. Jos otetaan töihin ja koulutetaan.

        Kuka siitä haravoinnista maksaa?
        Sopiiko kuka tahansa hoitoalalle?
        Haluaisitko että sinun vanhuksiasi hoitaa kuka tahansa?

        Ei Suomessa kuule ole töitä kaikille, niin se vaan on. Ei ole ollut enää 15 vuoteen, ne välitilastotkin oli pitkälle kaunisteltuja kursseilla ja muilla. Pätkä- eli määräaikaistyöt ovat tulleet jäädäkseen, ja ilman niitten tekijöitä ei tulla toimeen enää.


      • Muutanko Kreikkaan?
        Isofaija kirjoitti:

        Suomi on töitä täynnä, mutta varsinkaan nuoremmat miehet ja vanhat starat, jotka ovat jo urautuneet omalle alalleen, eivät halua muuta kuin juuri "heidän töitä"! Mitä "heidän työt" ovat?

        Ei muuta kuin puistoon haravoimaan tai vanhuksia hoitamaan. Kyllä töitä on Suomessa, jos viitsii!

        Siinä olet oikeassa että töitä on. Niihin vain ei oteta halukkaita. Itse olin viiskymppinen, ikäni töitä tehnyt, kolme kertaa alaa vaihtanut mies. Kaikki työsuhteet olivat pitkiä ja vastuullisia vaikka eivät huippuvirkoja olleetkaan. Sitten pakollisen paikkakunnanvaihdon takia alkoi työttömyys. Jonkinjoutavia koulutuksia jotka työllistivät vain sitä epäpätevää opettajaa joka oli hommansa suhteilla saanut. Pikkupätkä tukitöitä joista sain kehuja ja sitten sen kautta suhteilla nykyisen työni. Aluksi työnhaku oli oikeasti hankalaa kun en tuntenut ketään ja minut hylättiin aina jonkun tutun takia. Nykyisessä hommassani olen saanut kaikenlaista selville ja useat ne jotka minua 'pätevämpänä' saivat paikan ovat jo saaneet potkut kuka mistäkin syystä, juopottelusta, töistä poissaoloista yms. Minulla ei ole koskaan ollut moisia ongelmia mutta jos muuta ei keksitty niin väitettiin ylipäteväksi ja en paikassa viihtyisi. Yksikin paikka olisi ollut just sellainen jota olen aina halunnut mutta suhteilla meni muualle eikä valitusta ollut koko hommaan. Minä olisin kuitenkin tuntenut alaa ja tuotteita jo aika tavalla mutta ikää oli liikaa ja suhteet puuttuivat.


      • elämää köyhänä..
        ei kannata aina kirjoitti:

        Ei viitsi, jos ei makseta. Miksi pitäisi joittenkin olla toisten orjia? Työstä pitää MAKSAA korvaus, jolla tulee toimeen. Työ on köyhä arvo, jos sillä ei voi tulla toimeen. Työllä pitää tulla toimeen. Työn pitää olla kannattavaa niin, että sillä saa vuokran, ruoat, laskut... Nykyään köyhyysraja on 1088 euroa Suomessa: kuinka moni kiikkuu sen partaalla vaikka käy töissä?
        Kuinka monelle työssä käyminen tulee kalliiksi -> työmatkat, ruoka, vaatteet jne. Oletkos tutustunut suhteutettuun työkkäri rahaan: se ei ole köyhä ihmisen hommaa. Voi tulla työt todella kalliiksi. Voit jopa joutua maksamaan työssä käynnistä. Jotkut joutuu hakemaan tukia, vaikka käyvät töissä: mitä järkeä tehdä töitä jollekin niin, että vielä joutuu kukkahattutätien nöyryyttämäksi sossuun (todella ku**päitä, jos olet raitis ja suomalainen)?
        Onko työttömät ilman ihmisarvoa olevia orjia: aina käytettävissä vaikka palkatta mihin vaan?

        Kyllä monikin tekee töitä laidasta laitaan, jos siitä maksetaan. Jos otetaan töihin ja koulutetaan.

        Kuka siitä haravoinnista maksaa?
        Sopiiko kuka tahansa hoitoalalle?
        Haluaisitko että sinun vanhuksiasi hoitaa kuka tahansa?

        Ei Suomessa kuule ole töitä kaikille, niin se vaan on. Ei ole ollut enää 15 vuoteen, ne välitilastotkin oli pitkälle kaunisteltuja kursseilla ja muilla. Pätkä- eli määräaikaistyöt ovat tulleet jäädäkseen, ja ilman niitten tekijöitä ei tulla toimeen enää.

        jos ei kerta suomessa ole töitä kaikille niin miksi täällä nariset asiasta?? miksi et muuta vaikka jenkkeihin "mahdollisuuksien maahan" ja nauti siellä maahanmuuttajana suurempia rahoja??? siellähän kaikki on niin pirun hyvin ettei tosikaan.. joten miksi täällä nariset asiasta???
        itelläni pienin kk palkka ollut 1000 euroa ja arvaaha mitä... SILLÄ TULEE TOIMEEN KUN OSAA ELÄÄ VAROJENSA MUKAISESTI!!!!!!
        tällä hetkellä saan 560 euroa ja kappas.. silläkin tulee toimeen.. ei kyl kehuttavasti, mutta asunto on pään päällä ja ruokaa kaapissa.. joten... edelleenkin.. silläkin rahalla pärjää kun osaa elää tulojensa mukaisesti!!!
        ei niitä lehtiä yms tarvii tilailla ja ostella jos ei oo rahaa.. niin vähenee kummasti laskupinkatkin..


      • töitä on varmasti
        työtön omasta tahdos kirjoitti:

        Hei joo...työstä kumminkin pitäis saada kunno palkkaa!!
        Olen koulutettu lähihoitaja ja päivätyötä etsiessäni olen huomannut kuinka surkea on henkilökohtaisen avustajan palkka. Tällä hetkellä olen vapaaehtoisesti työtön ja saan liitosta 1000e/kk jos lähden töihin saan kuukaudessa avustajan työstä n.1300kk. Perheellisenä joudun viemään lapsen hoitoon, maksamaan siitä ja lisäksi asumistuki laskee, loppupeleissä minä jään häviön puolelle. Töitä pitää tehdä mutta pitäähän työstä saada kuitenkin kohtuu korvaus, olettehan samaa mieltä?!

        jos kerta olet koulutettu lähihoitaja niin miksi et saa muka tuon suurempaa palkkaa??? ihmettelen.. kas kun itte tein kunnallisella puolella lähihoitajan hommia niin kuukaudessa sain rahaa 1700 lisät.. eli mielestäni aivan perkeleen hyvin..
        joten miksi et menisi osastolle töihin???


      • mene ihtees
        elämää köyhänä.. kirjoitti:

        jos ei kerta suomessa ole töitä kaikille niin miksi täällä nariset asiasta?? miksi et muuta vaikka jenkkeihin "mahdollisuuksien maahan" ja nauti siellä maahanmuuttajana suurempia rahoja??? siellähän kaikki on niin pirun hyvin ettei tosikaan.. joten miksi täällä nariset asiasta???
        itelläni pienin kk palkka ollut 1000 euroa ja arvaaha mitä... SILLÄ TULEE TOIMEEN KUN OSAA ELÄÄ VAROJENSA MUKAISESTI!!!!!!
        tällä hetkellä saan 560 euroa ja kappas.. silläkin tulee toimeen.. ei kyl kehuttavasti, mutta asunto on pään päällä ja ruokaa kaapissa.. joten... edelleenkin.. silläkin rahalla pärjää kun osaa elää tulojensa mukaisesti!!!
        ei niitä lehtiä yms tarvii tilailla ja ostella jos ei oo rahaa.. niin vähenee kummasti laskupinkatkin..

        Äläpä siitä jenkkilästä viitsi heittää perätöntä sompaa.

        Jenkkilässä et ole oikeutettu mihinkään tukiin, kuten meillä sossuntilin perässä tulevat maahanmuuttajat ovat.

        Jenkkilä on siitä haaveiden maa, että jos et ole koulutettu, ahkera ja innokas, niin mäkkärin kassalla olet minimipalkalla ja siinä pysyt ellet jaksa tehdä kahta tai jopa kolmea työtä. Siellä maahanmuuttajan asema on hemmetin huono ja nykyään on edes oleskelulupaa vaikea saada.

        Sen sijaan suomeen voi tulla työttömäksi oleilemaan. Mitä se kertoo Suomesta ja suomalaisista? Tyhmiä ollaan kun maksetaan - ja yleensä väärään osoitteeseen.


      • Asiasta kokemusta
        elämää köyhänä.. kirjoitti:

        jos ei kerta suomessa ole töitä kaikille niin miksi täällä nariset asiasta?? miksi et muuta vaikka jenkkeihin "mahdollisuuksien maahan" ja nauti siellä maahanmuuttajana suurempia rahoja??? siellähän kaikki on niin pirun hyvin ettei tosikaan.. joten miksi täällä nariset asiasta???
        itelläni pienin kk palkka ollut 1000 euroa ja arvaaha mitä... SILLÄ TULEE TOIMEEN KUN OSAA ELÄÄ VAROJENSA MUKAISESTI!!!!!!
        tällä hetkellä saan 560 euroa ja kappas.. silläkin tulee toimeen.. ei kyl kehuttavasti, mutta asunto on pään päällä ja ruokaa kaapissa.. joten... edelleenkin.. silläkin rahalla pärjää kun osaa elää tulojensa mukaisesti!!!
        ei niitä lehtiä yms tarvii tilailla ja ostella jos ei oo rahaa.. niin vähenee kummasti laskupinkatkin..

        Enpä usko et tulet 560 eurolla toimeen!! Kai sun asunnossa vuokrakin on!!! Yksiökin jo n. 500 euron luokkaa, ruokaakin pitää ostaa ja sähkö ym laskut hoitaa. Luulen että sossun avulla ehkä tulet, mutta omillasi et varmasti!! Aika turhanpäiväistä puhetta.


      • pitäisi olla
        Isofaija kirjoitti:

        Suomi on töitä täynnä, mutta varsinkaan nuoremmat miehet ja vanhat starat, jotka ovat jo urautuneet omalle alalleen, eivät halua muuta kuin juuri "heidän töitä"! Mitä "heidän työt" ovat?

        Ei muuta kuin puistoon haravoimaan tai vanhuksia hoitamaan. Kyllä töitä on Suomessa, jos viitsii!

        Suomi ei ole täynnä kuin palkanmaksu haluttomia työnantajia.Jos oikeasti olisi työvoimapula niin porukkaa revittäisiin koulujen penkeiltä töihin.Toivottavasti saavat kaikki "töitäonkaikille" asenteella elävät
        "tietäjät" maistaa omaa lääkettään,mikä onkin hyvin todennäköistä jos vähänkään seuraa maailmanmenoa.

        En tee ilmaiseksi mitään,eikä tee kukaan muukaan.Jos pakotetaan sellaiseen paskaan haen vaikka sairaslomaa mutta musta ei orjaa tehdä.


      • haettu on
        Isofaija kirjoitti:

        Suomi on töitä täynnä, mutta varsinkaan nuoremmat miehet ja vanhat starat, jotka ovat jo urautuneet omalle alalleen, eivät halua muuta kuin juuri "heidän töitä"! Mitä "heidän työt" ovat?

        Ei muuta kuin puistoon haravoimaan tai vanhuksia hoitamaan. Kyllä töitä on Suomessa, jos viitsii!

        oletkos itse menossa? taiedes ollut moisessa työssä???


      • SuPerilainen
        työtön omasta tahdos kirjoitti:

        Hei joo...työstä kumminkin pitäis saada kunno palkkaa!!
        Olen koulutettu lähihoitaja ja päivätyötä etsiessäni olen huomannut kuinka surkea on henkilökohtaisen avustajan palkka. Tällä hetkellä olen vapaaehtoisesti työtön ja saan liitosta 1000e/kk jos lähden töihin saan kuukaudessa avustajan työstä n.1300kk. Perheellisenä joudun viemään lapsen hoitoon, maksamaan siitä ja lisäksi asumistuki laskee, loppupeleissä minä jään häviön puolelle. Töitä pitää tehdä mutta pitäähän työstä saada kuitenkin kohtuu korvaus, olettehan samaa mieltä?!

        Lähihoitajan minimipalkka nykyään on 1817 ja risat! Sen alle ei tarvitse koulutetun lh:n tehdä töitä! Kuulutko liittoon???


      • ---
        SuPerilainen kirjoitti:

        Lähihoitajan minimipalkka nykyään on 1817 ja risat! Sen alle ei tarvitse koulutetun lh:n tehdä töitä! Kuulutko liittoon???

        Sori, siis kuulut liittoon... :) Toivottavasti meidän omaan liittoon. :)


      • on minullakin
        Asiasta kokemusta kirjoitti:

        Enpä usko et tulet 560 eurolla toimeen!! Kai sun asunnossa vuokrakin on!!! Yksiökin jo n. 500 euron luokkaa, ruokaakin pitää ostaa ja sähkö ym laskut hoitaa. Luulen että sossun avulla ehkä tulet, mutta omillasi et varmasti!! Aika turhanpäiväistä puhetta.

        Minä asun omistusasunnossa, koska joskus ennen oli töitä ja palkaa, millä sen ostaa. Nyt maksan vastiketta vesimaksu 170 €/kk. Hyvä päätös aikanaan:), vaikka jossain vaiheessa harmittikin.

        Ruokaostoksia en ole pitkään aikaan kirjannut muistiin, mutta kyllä satasella pitäisi kuukauden sapuskat saada, muutakin kuin kaurapuuroa. 500 riittää niin että saa vielä sähköt, puhelimen ja netin ym. maksetuksi ja vielä kirppisvaatteita päälle. Ei ole tarvinnut sossussa käydä, eikä kannata mennäkään, kun ne kumminkin esittäisivät viralliset laskelmat, että tällä summalla pärjää. Nettiyhteys pitäisi tietysti katkaista, jos ei pärjäisi, ja muutakin luopumisen paikkaa vielä löytyy, jos tilanne tiukkenee.


      • Lenita
        ei kannata aina kirjoitti:

        Ei viitsi, jos ei makseta. Miksi pitäisi joittenkin olla toisten orjia? Työstä pitää MAKSAA korvaus, jolla tulee toimeen. Työ on köyhä arvo, jos sillä ei voi tulla toimeen. Työllä pitää tulla toimeen. Työn pitää olla kannattavaa niin, että sillä saa vuokran, ruoat, laskut... Nykyään köyhyysraja on 1088 euroa Suomessa: kuinka moni kiikkuu sen partaalla vaikka käy töissä?
        Kuinka monelle työssä käyminen tulee kalliiksi -> työmatkat, ruoka, vaatteet jne. Oletkos tutustunut suhteutettuun työkkäri rahaan: se ei ole köyhä ihmisen hommaa. Voi tulla työt todella kalliiksi. Voit jopa joutua maksamaan työssä käynnistä. Jotkut joutuu hakemaan tukia, vaikka käyvät töissä: mitä järkeä tehdä töitä jollekin niin, että vielä joutuu kukkahattutätien nöyryyttämäksi sossuun (todella ku**päitä, jos olet raitis ja suomalainen)?
        Onko työttömät ilman ihmisarvoa olevia orjia: aina käytettävissä vaikka palkatta mihin vaan?

        Kyllä monikin tekee töitä laidasta laitaan, jos siitä maksetaan. Jos otetaan töihin ja koulutetaan.

        Kuka siitä haravoinnista maksaa?
        Sopiiko kuka tahansa hoitoalalle?
        Haluaisitko että sinun vanhuksiasi hoitaa kuka tahansa?

        Ei Suomessa kuule ole töitä kaikille, niin se vaan on. Ei ole ollut enää 15 vuoteen, ne välitilastotkin oli pitkälle kaunisteltuja kursseilla ja muilla. Pätkä- eli määräaikaistyöt ovat tulleet jäädäkseen, ja ilman niitten tekijöitä ei tulla toimeen enää.

        On se niin väärin ja tasan ei käy.
        Itse meinasin jäädä työttömäksi viime syksynä. Olin opiskellut aikuisena koulunkäyntiavustajaksi ja viihdyin tosi hyvin. Sitten tuli lamaa ja kuntaliitosta sun muuta p..aa.
        Keksin päästäni ruveta aamu- ja iltapäiväavustajaksi vammaiselle lapselle. Aiemmin kersa vietiin työmatkalla laitokseen odottelemaan parin tunnin päästä tulevaa koulukyytiä. (Näin toimii sivistysvaltio Suomi)

        Koulujen alkaessa sain kolme työtarjousta hakematta. Yhden niistä otin ja nyt on sitten kaksi työtä.
        Kukaan muu ei suostu 9 eurolla tunti auttamaan vammaisen vessa-asioissa (kirjaimellisesti paskaduuni) ottaen huomioon viikkotuntimäärän 15. Ja sekin kahdessa osassa päivittäin.
        No, minä sen sitten teen ja puhun taivasosuuden lunastamisprojektista! Kadehtia ei kannata. Tilille paukahtaa melkein 1500 euroa näistä kahdesta hommasta. Töitä teen hartiavoimin.
        Työttömäksi ei oikein pääse jäämään, ainakaan tällä koulutuksella. Hiki on usein, silmä mustana toisinaan ja haukkumista koululaisilta saa päivittäin (avustajat/ohjaajat työskentelevät haastavimpien herranterttujen kanssa!). En vaihtaisi tehdastyöhön, enkä kaupan kassaksi. Tunnen olevani todella tarpeellinen, näille lapsille lähes välttämätön!


      • toteaja
        Isofaija kirjoitti:

        Suomi on töitä täynnä, mutta varsinkaan nuoremmat miehet ja vanhat starat, jotka ovat jo urautuneet omalle alalleen, eivät halua muuta kuin juuri "heidän töitä"! Mitä "heidän työt" ovat?

        Ei muuta kuin puistoon haravoimaan tai vanhuksia hoitamaan. Kyllä töitä on Suomessa, jos viitsii!

        Kyllä töitä on niin. Mutta kun töihin pääsyn edellytyksenä on on yleensä vaatimuksena koulutus. Sitten nämä joilla on jo ammatti ja pitkä kokemus omassa ammatissaan aletaan työttömäksi jouduttuaan kouluttamaan uuteen ammattiin. Mitä järkeä sellaisessa on? Todellinen työnsaannin este on ikä. Joo ja metsään kerämään risuja. Tällaisiakin mielipiteitä saa lukea! Jos työnteon tarkoitus on hankkia toimeentulo, niin risujen kerääjä ei siihen pysty. Miksei samalla voisi vaikka ryhtyä vaikka tyhjentämään avantoja.


      • että silleen
        on minullakin kirjoitti:

        Minä asun omistusasunnossa, koska joskus ennen oli töitä ja palkaa, millä sen ostaa. Nyt maksan vastiketta vesimaksu 170 €/kk. Hyvä päätös aikanaan:), vaikka jossain vaiheessa harmittikin.

        Ruokaostoksia en ole pitkään aikaan kirjannut muistiin, mutta kyllä satasella pitäisi kuukauden sapuskat saada, muutakin kuin kaurapuuroa. 500 riittää niin että saa vielä sähköt, puhelimen ja netin ym. maksetuksi ja vielä kirppisvaatteita päälle. Ei ole tarvinnut sossussa käydä, eikä kannata mennäkään, kun ne kumminkin esittäisivät viralliset laskelmat, että tällä summalla pärjää. Nettiyhteys pitäisi tietysti katkaista, jos ei pärjäisi, ja muutakin luopumisen paikkaa vielä löytyy, jos tilanne tiukkenee.

        "Ruokaostoksia en ole pitkään aikaan kirjannut muistiin, mutta kyllä satasella pitäisi kuukauden sapuskat saada, muutakin kuin kaurapuuroa. 500 riittää niin että saa vielä sähköt, puhelimen ja netin ym. maksetuksi ja vielä kirppisvaatteita päälle"

        Ensinnäkin, satasella ei voi saada kuukauden ruoka ostoksia tehtyä, minä asun yksin ja minulla menee n. 250€ kk ruokaan rahaan. En todellakaan osta mitään herkkuja tai "gourmet" ruokia vaan ihan tavallista suomalaista ruokaa enkä kyllä keksi millä saisin summaa enää pienemmäksi.

        Toiseksi, vaikka olenkin tällä hetkellä työtön, vastoin omaa tahtoani, toki tekisin työtä jos sitä olisi. On turha tulla tänne huutamaan, että työtä, kun SITÄ EI OLE! No, pointtini on se, että vaikka olen työtön, en suostu ostamaan vaatteita kirppikseltä! Haluan näyttää hyvältä, vaikka en tällä hetkellä olekaan työelämässä.

        En tullut tänne vinkumaan, että sillä ja sillä summalla ei pärjää, pärjää pienilläkin tuloilla, mutta minä en alennu siihen, että ostaisin toisen vanhoja vaatteita! Alennusmyynneissä ne vaatteet ovat usein hyvinkin edullisia!


      • death soon
        elämää köyhänä.. kirjoitti:

        jos ei kerta suomessa ole töitä kaikille niin miksi täällä nariset asiasta?? miksi et muuta vaikka jenkkeihin "mahdollisuuksien maahan" ja nauti siellä maahanmuuttajana suurempia rahoja??? siellähän kaikki on niin pirun hyvin ettei tosikaan.. joten miksi täällä nariset asiasta???
        itelläni pienin kk palkka ollut 1000 euroa ja arvaaha mitä... SILLÄ TULEE TOIMEEN KUN OSAA ELÄÄ VAROJENSA MUKAISESTI!!!!!!
        tällä hetkellä saan 560 euroa ja kappas.. silläkin tulee toimeen.. ei kyl kehuttavasti, mutta asunto on pään päällä ja ruokaa kaapissa.. joten... edelleenkin.. silläkin rahalla pärjää kun osaa elää tulojensa mukaisesti!!!
        ei niitä lehtiä yms tarvii tilailla ja ostella jos ei oo rahaa.. niin vähenee kummasti laskupinkatkin..

        Kiakki eivät osaa kieltä ja toisilla on sairauksi jotka vaativat käyntiä lääkärissä aika ajoin, lääkkeitä pitää saada elääkseen. esim minnä. Sydänsiirto tehty ja täysin työkykyinen vaan ei töitä. Pakko käydä verikokeissa, biobsiassa, sydänfilmeissä, ultrassa hammaslääkärissä ienkasvun ym. takia joka johtuu lääkkeistä. jne. Ja siitäkin joutuu maksamaan. rahaa saan 400 ja risat. Velkaa on työaikan otettua 6000e, pian menee uudelleen luottotiedot, uhkauksia satelee kaikkialta, en enää kykene sumplimaan lynennyksiä. Asunota ei ole, hakuja on kymmeniin paikkoihin, ero tuli pitkäaikaisesta naisystävästä. En saa asumistukea, joudun maksamaan puolet vuokrasta peruspäivärahasta 300e jää 100e käyttöön, laskun lyhennykset kuukaudessa 400e sähkö, puhelin lääkärikäyntikulut jne. Asumistukea en saa koska olen pakotettu asumaan edelleen tässä exän asunnossa, kun Helsingissä ei asuntoja ole. Exä majaileekin uuden miesystävänsä luonna koiriemme kanssa. Minä yksin täällä nälässä, frendejä ei juuri ole, sairastuttuani kaikki lähti ja nykyään kaiketi pitävät mua friikkinä, invaliidinä vaikka mitään rajoituksia ei ole en siis saa myöskään työkyvyttömyyseläkettä. Pikavipit ovat tähän saakka pelasteneet pahimmalta nälältä, nyt en pysty maksamaan niitä enää takaisin. En jasksa tarkistaa kirjoitusta. Vituttaa tämä perkele jo ihan liikaa!


      • hhhhhhhhhhhhhhhhh
        elämää köyhänä.. kirjoitti:

        jos ei kerta suomessa ole töitä kaikille niin miksi täällä nariset asiasta?? miksi et muuta vaikka jenkkeihin "mahdollisuuksien maahan" ja nauti siellä maahanmuuttajana suurempia rahoja??? siellähän kaikki on niin pirun hyvin ettei tosikaan.. joten miksi täällä nariset asiasta???
        itelläni pienin kk palkka ollut 1000 euroa ja arvaaha mitä... SILLÄ TULEE TOIMEEN KUN OSAA ELÄÄ VAROJENSA MUKAISESTI!!!!!!
        tällä hetkellä saan 560 euroa ja kappas.. silläkin tulee toimeen.. ei kyl kehuttavasti, mutta asunto on pään päällä ja ruokaa kaapissa.. joten... edelleenkin.. silläkin rahalla pärjää kun osaa elää tulojensa mukaisesti!!!
        ei niitä lehtiä yms tarvii tilailla ja ostella jos ei oo rahaa.. niin vähenee kummasti laskupinkatkin..

        se hieno homma jos on yksin, niin voi tunkea asumaan vaikka minkälaiseen luukkuu...mut heti jos yhtälöön lisätään lapsia, niin yritäppä tulla 560e/kk toimeen, edes yhden lapsen kanssa! tosiaan on ne vuokratki... ja ruokaa on pakko ostaa, terveellistäkin... sekä lapsille pakolliset vaatteet!!

        ihan halvimmillaan vois saada yksiön 350e/kk... sit siihen vesi 25e/kk ja sähkö 25e/kk... ja muita laskuja, esim. auton vakuutukset, auton verot, tv-lupa, netti, bensaa... pakollisia on ruokaostokset, hygieniatarvikkeet, pesuaineet jne... tuosta kun alkaa laskemaan, niin 560e on pieni summa. ei siihen tarvi edes lehtiä tilailla. jos tuosta otetaan netti, auto ja tv pois niin eipä paljon jää elämään luxusta.


      • willy88
        Isofaija kirjoitti:

        Suomi on töitä täynnä, mutta varsinkaan nuoremmat miehet ja vanhat starat, jotka ovat jo urautuneet omalle alalleen, eivät halua muuta kuin juuri "heidän töitä"! Mitä "heidän työt" ovat?

        Ei muuta kuin puistoon haravoimaan tai vanhuksia hoitamaan. Kyllä töitä on Suomessa, jos viitsii!

        Tiesitkö , että rahat sosiaali ja ynms. muihin kunta valtionvirasto armeijalle tulevat teollisuudesta ja sitä kautta ulkomaan viennistä.Ei rahat Suomeen taivaasta tipahda.Suomesta ei tule palvelu yhteiskuntaa muuten , kuin kaukoidästä tuomalla nälkäpalkalla tekeviä palvelualan tyntekijöitä joiden työpanosta oisi mahdollista ostaa suomalaisten pienilläkin tuloilla.Suomessa palvelut ovat niin arvokkaita kaikki yrittää tehdä kaiken mahdollisen itse.Suomi elää ulkomaan viennistä ja niillä rahoitetaan esimerkiksi terveyden huoltoa.


      • Töitäkö
        Isofaija kirjoitti:

        Suomi on töitä täynnä, mutta varsinkaan nuoremmat miehet ja vanhat starat, jotka ovat jo urautuneet omalle alalleen, eivät halua muuta kuin juuri "heidän töitä"! Mitä "heidän työt" ovat?

        Ei muuta kuin puistoon haravoimaan tai vanhuksia hoitamaan. Kyllä töitä on Suomessa, jos viitsii!

        Menisin heti vanhuksia hoitamaan jos kouluttamaton otettaisiin töihin samalla palkalla kun juoruavat lähihoitajat (EI KAIKKI sellaisia, mutta moni on)
        Maalais järjellä ja sydämmellä osaa tehdä samaa työtä mitä he tekevät.
        Läheltä seurannut.


      • äääääää
        että silleen kirjoitti:

        "Ruokaostoksia en ole pitkään aikaan kirjannut muistiin, mutta kyllä satasella pitäisi kuukauden sapuskat saada, muutakin kuin kaurapuuroa. 500 riittää niin että saa vielä sähköt, puhelimen ja netin ym. maksetuksi ja vielä kirppisvaatteita päälle"

        Ensinnäkin, satasella ei voi saada kuukauden ruoka ostoksia tehtyä, minä asun yksin ja minulla menee n. 250€ kk ruokaan rahaan. En todellakaan osta mitään herkkuja tai "gourmet" ruokia vaan ihan tavallista suomalaista ruokaa enkä kyllä keksi millä saisin summaa enää pienemmäksi.

        Toiseksi, vaikka olenkin tällä hetkellä työtön, vastoin omaa tahtoani, toki tekisin työtä jos sitä olisi. On turha tulla tänne huutamaan, että työtä, kun SITÄ EI OLE! No, pointtini on se, että vaikka olen työtön, en suostu ostamaan vaatteita kirppikseltä! Haluan näyttää hyvältä, vaikka en tällä hetkellä olekaan työelämässä.

        En tullut tänne vinkumaan, että sillä ja sillä summalla ei pärjää, pärjää pienilläkin tuloilla, mutta minä en alennu siihen, että ostaisin toisen vanhoja vaatteita! Alennusmyynneissä ne vaatteet ovat usein hyvinkin edullisia!

        Hyv'ät on sulla ruokahalut. Meitä on 2 aikusta ja 4 lasta, saamme ruokaan kulumaan 300 euroa kuussa. Ja siihen ostaa jo paljon herkkuja


      • Isofaija kirjoitti:

        Suomi on töitä täynnä, mutta varsinkaan nuoremmat miehet ja vanhat starat, jotka ovat jo urautuneet omalle alalleen, eivät halua muuta kuin juuri "heidän töitä"! Mitä "heidän työt" ovat?

        Ei muuta kuin puistoon haravoimaan tai vanhuksia hoitamaan. Kyllä töitä on Suomessa, jos viitsii!

        Minä olen hoitanut vanhuksia palkatta vuoden, sain vain kelan pienen päivärahan. Ei pidä haukkua ihmisiä, jos ei tiedä heistä mitään, rupeappa itse samaan. Olisin saanut jatkaa vielä yhden vuoden samalla systeemillä, mutta minulle riitti, Sain aale 500 kk kovasta työstä 6h päivä, ei paljon naurata, ja haravoimaan en lähde.


      • happy without job
        äääääää kirjoitti:

        Hyv'ät on sulla ruokahalut. Meitä on 2 aikusta ja 4 lasta, saamme ruokaan kulumaan 300 euroa kuussa. Ja siihen ostaa jo paljon herkkuja

        I doubt that. Laskeppa päiden määrä, kerro se 30 ja jaa 300 euron summa edellisellä. Melkoisia fakiireja saa koko perhe olla, jos meinaavat keskimäärin 1.7e/nuppi päivässä selvitä. Pienenä esimerkkinä mainittakoon kouluruoka, joka maksaa tukusta ostettuna puolet tuosta ja se kattaa arviolta 30% päivän energiantarpeesta.

        Tää on taas näitä kokoomuksen trolleja; köyhien pitäisi elää pyhällä hengellä, mutta samaan aikaan on varaa hassata 2 miljardia Kreikan eläkkeisiin tai ostaa ilmaa Saksasta 4 miljardilla eurolla. Sun jutuilles nyt ei voi muuta kuin nauraa. Tajuakkohan itekään, miten tollolta kuulostaa =)


      • misterhoney
        Isofaija kirjoitti:

        Suomi on töitä täynnä, mutta varsinkaan nuoremmat miehet ja vanhat starat, jotka ovat jo urautuneet omalle alalleen, eivät halua muuta kuin juuri "heidän töitä"! Mitä "heidän työt" ovat?

        Ei muuta kuin puistoon haravoimaan tai vanhuksia hoitamaan. Kyllä töitä on Suomessa, jos viitsii!

        Sinä Katainen ihan omat talkoosi.

        Itsekin olen kaikki, siis kaikki koulutusasteet käynyt ammattikoulut, lukiot, AMK:t ja YO:t, en polta enkä juo ollenkaan, lisäksi urheilen ja IQ 139.

        Ensin maristiin ja vi*tuiltiin, että ei ole koulutusta, poltin itseni loppuun yötöissä kun vielä uskoin että ahkerat ja tunnolliset työtekijät palkitaan. Paskat, sitä enemmän vedätettiin ja kusetettiin mitä joustavampi ja "kiltimpi" olit! Ei annettu mitalleja minun sairausjaksoistani tai tunnollisuudestani/joustavuudestani.

        Olin yrittäjänäkin ja verottaja veti aiheettomilla veroilla maton altani, niin kun on tehty monille muillekin yrittäjille. Minut palkittiin presidenttiä myöten, mutta todellisuudessa ei annettu minkäänlaisia mahdollisuuksia myydä tuotettani vaikka kysyntää oli valtavasti ulkomaita myöten, niin on systeemi rakennetty ettei köyhät pääse nousemaan. Syön roskiksista koska kunnollisia töitä ei ole, siis josta saa TÄYDET TUNNIT, PÄIVÄT, JA ASIANMUKAISET SOPIMUKSET, ILMAN ETTÄ TARVI TEHDÄ 4 IHMISEN TÖITÄ. Joudun myös keskeyttämään maisterin opintoni näistä syistä ja jäämään työttömäksi, maksakaa nyt te mahtavat ja rikkaat, minä vedän lonkkaa.

        Lisäksi työnantajat v*ttuilee että pitäisi olla KOKEMUSTA, ilmaiseksi hommia ja projekteja tekemässä.
        Viimeisimpään työpaikkaharjoitteluun kutsuttaessa ei voitu mainita jostain kumman syystä edes palkkaa??? Olisi vaan pitänyt Rovaniemeltä Helsinkiin lähteä kuulemaan, että KATAISEN talkoisiin tarvisi osallistua.

        Ei ole enään muuta sanottavaa nuille oikeisto lauluja veisaaville 60-mafia tolloille jotka saitte kaiken ilmaiseksi ja koetatte maksattaa laskut nyt nuoremmilla, kehtaatte vielä haukkua, että vetäkää V:t päähänne!!!


      • tippuripallo
        että silleen kirjoitti:

        "Ruokaostoksia en ole pitkään aikaan kirjannut muistiin, mutta kyllä satasella pitäisi kuukauden sapuskat saada, muutakin kuin kaurapuuroa. 500 riittää niin että saa vielä sähköt, puhelimen ja netin ym. maksetuksi ja vielä kirppisvaatteita päälle"

        Ensinnäkin, satasella ei voi saada kuukauden ruoka ostoksia tehtyä, minä asun yksin ja minulla menee n. 250€ kk ruokaan rahaan. En todellakaan osta mitään herkkuja tai "gourmet" ruokia vaan ihan tavallista suomalaista ruokaa enkä kyllä keksi millä saisin summaa enää pienemmäksi.

        Toiseksi, vaikka olenkin tällä hetkellä työtön, vastoin omaa tahtoani, toki tekisin työtä jos sitä olisi. On turha tulla tänne huutamaan, että työtä, kun SITÄ EI OLE! No, pointtini on se, että vaikka olen työtön, en suostu ostamaan vaatteita kirppikseltä! Haluan näyttää hyvältä, vaikka en tällä hetkellä olekaan työelämässä.

        En tullut tänne vinkumaan, että sillä ja sillä summalla ei pärjää, pärjää pienilläkin tuloilla, mutta minä en alennu siihen, että ostaisin toisen vanhoja vaatteita! Alennusmyynneissä ne vaatteet ovat usein hyvinkin edullisia!

        "Toiseksi, vaikka olenkin tällä hetkellä työtön, vastoin omaa tahtoani, toki tekisin työtä jos sitä olisi. On turha tulla tänne huutamaan, että työtä, kun SITÄ EI OLE! No, pointtini on se, että vaikka olen työtön, en suostu ostamaan vaatteita kirppikseltä! Haluan näyttää hyvältä, vaikka en tällä hetkellä olekaan työelämässä."

        Tässä vastaus, että miksi köyhät ovat köyhiä xD.


      • e
        Asiasta kokemusta kirjoitti:

        Enpä usko et tulet 560 eurolla toimeen!! Kai sun asunnossa vuokrakin on!!! Yksiökin jo n. 500 euron luokkaa, ruokaakin pitää ostaa ja sähkö ym laskut hoitaa. Luulen että sossun avulla ehkä tulet, mutta omillasi et varmasti!! Aika turhanpäiväistä puhetta.

        No ei opiskelijakaan saa kuin sen 480€ ja sillä tulee toimeen, jos vaan haluaa tulla. Kolme vuotta suijui ihan ongelmitta, mutta nyt alkaa olla jo mitta täynnä, mutta vaan siksi, että tunnun olevan niitä harvoja jotka on ees yrittäneet tulla pelkällä tuella toimeen.


      • jhgfxdcfvbn
        toteaja kirjoitti:

        Kyllä töitä on niin. Mutta kun töihin pääsyn edellytyksenä on on yleensä vaatimuksena koulutus. Sitten nämä joilla on jo ammatti ja pitkä kokemus omassa ammatissaan aletaan työttömäksi jouduttuaan kouluttamaan uuteen ammattiin. Mitä järkeä sellaisessa on? Todellinen työnsaannin este on ikä. Joo ja metsään kerämään risuja. Tällaisiakin mielipiteitä saa lukea! Jos työnteon tarkoitus on hankkia toimeentulo, niin risujen kerääjä ei siihen pysty. Miksei samalla voisi vaikka ryhtyä vaikka tyhjentämään avantoja.

        60-vuotias alanvaihtaja on monelle asioista mitään tajuamattomalle hyvin mieleinen ajatus. Rahaa vaan palaa koulutukseen.


      • ,kjhgfdfd
        työtön omasta tahdos kirjoitti:

        Hei joo...työstä kumminkin pitäis saada kunno palkkaa!!
        Olen koulutettu lähihoitaja ja päivätyötä etsiessäni olen huomannut kuinka surkea on henkilökohtaisen avustajan palkka. Tällä hetkellä olen vapaaehtoisesti työtön ja saan liitosta 1000e/kk jos lähden töihin saan kuukaudessa avustajan työstä n.1300kk. Perheellisenä joudun viemään lapsen hoitoon, maksamaan siitä ja lisäksi asumistuki laskee, loppupeleissä minä jään häviön puolelle. Töitä pitää tehdä mutta pitäähän työstä saada kuitenkin kohtuu korvaus, olettehan samaa mieltä?!

        Olisi nostaa tasapuolisesti kaikkien palkkaa 6000 Euroa kuukaudessa. Taidan irtisanoa TV-luvan.


      • Anonyymi
        elämää köyhänä.. kirjoitti:

        jos ei kerta suomessa ole töitä kaikille niin miksi täällä nariset asiasta?? miksi et muuta vaikka jenkkeihin "mahdollisuuksien maahan" ja nauti siellä maahanmuuttajana suurempia rahoja??? siellähän kaikki on niin pirun hyvin ettei tosikaan.. joten miksi täällä nariset asiasta???
        itelläni pienin kk palkka ollut 1000 euroa ja arvaaha mitä... SILLÄ TULEE TOIMEEN KUN OSAA ELÄÄ VAROJENSA MUKAISESTI!!!!!!
        tällä hetkellä saan 560 euroa ja kappas.. silläkin tulee toimeen.. ei kyl kehuttavasti, mutta asunto on pään päällä ja ruokaa kaapissa.. joten... edelleenkin.. silläkin rahalla pärjää kun osaa elää tulojensa mukaisesti!!!
        ei niitä lehtiä yms tarvii tilailla ja ostella jos ei oo rahaa.. niin vähenee kummasti laskupinkatkin..

        Et ole ilmeisesti sairastellut (lääke -ja lääkärissäkäynti kustannukset) tai joutunut hampaitasi hoidattamaan. Saan Kelalta elatusapua 95e, siinä kaikki. Säästöillä elän koska töihin en enää pysty. En jaksa lähtee tappelemaan lääkäriin, Kelaan ym. terapioihin tutkimuksiin kun miettivät olenko työkykyinen vai en kun itse tiedän etten ole.


      • Anonyymi
        on minullakin kirjoitti:

        Minä asun omistusasunnossa, koska joskus ennen oli töitä ja palkaa, millä sen ostaa. Nyt maksan vastiketta vesimaksu 170 €/kk. Hyvä päätös aikanaan:), vaikka jossain vaiheessa harmittikin.

        Ruokaostoksia en ole pitkään aikaan kirjannut muistiin, mutta kyllä satasella pitäisi kuukauden sapuskat saada, muutakin kuin kaurapuuroa. 500 riittää niin että saa vielä sähköt, puhelimen ja netin ym. maksetuksi ja vielä kirppisvaatteita päälle. Ei ole tarvinnut sossussa käydä, eikä kannata mennäkään, kun ne kumminkin esittäisivät viralliset laskelmat, että tällä summalla pärjää. Nettiyhteys pitäisi tietysti katkaista, jos ei pärjäisi, ja muutakin luopumisen paikkaa vielä löytyy, jos tilanne tiukkenee.

        Voisitko neuvoa köyhää kuinka syödään satasella kuussa. Kysyn koska rahaa on käytettävissä vain 95e/kk enkä saa sitä riittämään.


      • Anonyymi
        että silleen kirjoitti:

        "Ruokaostoksia en ole pitkään aikaan kirjannut muistiin, mutta kyllä satasella pitäisi kuukauden sapuskat saada, muutakin kuin kaurapuuroa. 500 riittää niin että saa vielä sähköt, puhelimen ja netin ym. maksetuksi ja vielä kirppisvaatteita päälle"

        Ensinnäkin, satasella ei voi saada kuukauden ruoka ostoksia tehtyä, minä asun yksin ja minulla menee n. 250€ kk ruokaan rahaan. En todellakaan osta mitään herkkuja tai "gourmet" ruokia vaan ihan tavallista suomalaista ruokaa enkä kyllä keksi millä saisin summaa enää pienemmäksi.

        Toiseksi, vaikka olenkin tällä hetkellä työtön, vastoin omaa tahtoani, toki tekisin työtä jos sitä olisi. On turha tulla tänne huutamaan, että työtä, kun SITÄ EI OLE! No, pointtini on se, että vaikka olen työtön, en suostu ostamaan vaatteita kirppikseltä! Haluan näyttää hyvältä, vaikka en tällä hetkellä olekaan työelämässä.

        En tullut tänne vinkumaan, että sillä ja sillä summalla ei pärjää, pärjää pienilläkin tuloilla, mutta minä en alennu siihen, että ostaisin toisen vanhoja vaatteita! Alennusmyynneissä ne vaatteet ovat usein hyvinkin edullisia!

        Itse olen perinyt rahaa ja omaisuutta ja ollut hyväpalkkaisissa töissä, ja ostan täysin mukisematta vaatteita kirpputorilta nyt ja myös kun olin töissä. En tietysti kaikkia, mutta kyllä sitä rahaa menee hukkaan tuolla ajattelutavalla että toisten vanhoja vaatteita ei voi pitää. Kaupungeissa on uusinta muotia olevia takkeja ja muita vaatteita kirpputoreilla löydettävissä alle kympillä, uutena mm. näissä kengissä voi olla viistoistakertainen hinta.

        Olen törmännyt itseään köyhäksi sanovaan joka asui ison kaupungin vieruskunnassa ja joka käytti ensimmäistä kertaa vuosiin bussia. Hänelle oli jollain lailla itsestäänselvyys että kyllähän se auto on oltava (vaikka ei olekaan, on vain alentavaa kulkea bussilla ja pyörällä).

        Jos olet iso mies 250 euroa ruokaan voi olla ok. Kuitenkin itse tekemällä voi vielä vähän nipistää.


      • Anonyymi
        Töitäkö kirjoitti:

        Menisin heti vanhuksia hoitamaan jos kouluttamaton otettaisiin töihin samalla palkalla kun juoruavat lähihoitajat (EI KAIKKI sellaisia, mutta moni on)
        Maalais järjellä ja sydämmellä osaa tehdä samaa työtä mitä he tekevät.
        Läheltä seurannut.

        No et osaa tehdä, mm. siirtää ihmistä ergonomisesti ja tehdä haavahoitoja ja tarkkailla lääkkeiden vaikutuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisitko neuvoa köyhää kuinka syödään satasella kuussa. Kysyn koska rahaa on käytettävissä vain 95e/kk enkä saa sitä riittämään.

        Lain mukaan sinulle pitäisi jäädä enemmän. Mihin raha menee ja mitä tukia saat? Opintotuki toki on noin pieni, sen ymmärrän mutta saahan senkin kanssa asumistukea.


      • Anonyymi
        elämää köyhänä.. kirjoitti:

        jos ei kerta suomessa ole töitä kaikille niin miksi täällä nariset asiasta?? miksi et muuta vaikka jenkkeihin "mahdollisuuksien maahan" ja nauti siellä maahanmuuttajana suurempia rahoja??? siellähän kaikki on niin pirun hyvin ettei tosikaan.. joten miksi täällä nariset asiasta???
        itelläni pienin kk palkka ollut 1000 euroa ja arvaaha mitä... SILLÄ TULEE TOIMEEN KUN OSAA ELÄÄ VAROJENSA MUKAISESTI!!!!!!
        tällä hetkellä saan 560 euroa ja kappas.. silläkin tulee toimeen.. ei kyl kehuttavasti, mutta asunto on pään päällä ja ruokaa kaapissa.. joten... edelleenkin.. silläkin rahalla pärjää kun osaa elää tulojensa mukaisesti!!!
        ei niitä lehtiä yms tarvii tilailla ja ostella jos ei oo rahaa.. niin vähenee kummasti laskupinkatkin..

        HEI!! KUN KATSELEE TÄÄLLÄ MUIDEN KIRJOITUKSIA, NIIN EI KUN OLLA SAMAA MIELTÄ, IAHN UKAVAA OLLA VIHDOIN VAPAALLA, MINULLA OLI TOSI RASITTAVA TYÖ, MUTTA SIITÄ JÄI KÄTEEN oma asunto ja velat, mutta on silti paremmin, kuin olsiin töissä, -ja TOSIAAN KUN AJATTELEN NÄIN JÄLKEENPÄIN, niin kyllä tulee kalliiksi tehdä töitä, on siis oma kustannukset, no eläkkeelä VARHAIS, KAIKKI ON KUITENKIN PAREMMIN.


      • Anonyymi
        Isofaija kirjoitti:

        Suomi on töitä täynnä, mutta varsinkaan nuoremmat miehet ja vanhat starat, jotka ovat jo urautuneet omalle alalleen, eivät halua muuta kuin juuri "heidän töitä"! Mitä "heidän työt" ovat?

        Ei muuta kuin puistoon haravoimaan tai vanhuksia hoitamaan. Kyllä töitä on Suomessa, jos viitsii!

        ne tekee sitä mitä ammatikseen osaa ja valitsevat tekemisensä.


      • Anonyymi
        Isofaija kirjoitti:

        Suomi on töitä täynnä, mutta varsinkaan nuoremmat miehet ja vanhat starat, jotka ovat jo urautuneet omalle alalleen, eivät halua muuta kuin juuri "heidän töitä"! Mitä "heidän työt" ovat?

        Ei muuta kuin puistoon haravoimaan tai vanhuksia hoitamaan. Kyllä töitä on Suomessa, jos viitsii!

        Ei siinä mitään väärää ole jos ei halua vaihtaa työpaikkaa.


      • Anonyymi
        työtön omasta tahdos kirjoitti:

        Hei joo...työstä kumminkin pitäis saada kunno palkkaa!!
        Olen koulutettu lähihoitaja ja päivätyötä etsiessäni olen huomannut kuinka surkea on henkilökohtaisen avustajan palkka. Tällä hetkellä olen vapaaehtoisesti työtön ja saan liitosta 1000e/kk jos lähden töihin saan kuukaudessa avustajan työstä n.1300kk. Perheellisenä joudun viemään lapsen hoitoon, maksamaan siitä ja lisäksi asumistuki laskee, loppupeleissä minä jään häviön puolelle. Töitä pitää tehdä mutta pitäähän työstä saada kuitenkin kohtuu korvaus, olettehan samaa mieltä?!

        Ei täällä Kommunisti maassa.Eliitti tarvii rahaa


      • Anonyymi
        hhhhhhhhhhhhhhhhh kirjoitti:

        se hieno homma jos on yksin, niin voi tunkea asumaan vaikka minkälaiseen luukkuu...mut heti jos yhtälöön lisätään lapsia, niin yritäppä tulla 560e/kk toimeen, edes yhden lapsen kanssa! tosiaan on ne vuokratki... ja ruokaa on pakko ostaa, terveellistäkin... sekä lapsille pakolliset vaatteet!!

        ihan halvimmillaan vois saada yksiön 350e/kk... sit siihen vesi 25e/kk ja sähkö 25e/kk... ja muita laskuja, esim. auton vakuutukset, auton verot, tv-lupa, netti, bensaa... pakollisia on ruokaostokset, hygieniatarvikkeet, pesuaineet jne... tuosta kun alkaa laskemaan, niin 560e on pieni summa. ei siihen tarvi edes lehtiä tilailla. jos tuosta otetaan netti, auto ja tv pois niin eipä paljon jää elämään luxusta.

        Puhu sä vaan kaikkien puolesta, jpka palstalla!


    • esimiesnainen

      ihan kiva jos olet ahkera ja innokas. Voisiko kuitenkin olla että olet mielestäsi vähän liiankin pätevä ja osaisit tosiaan kaikkien muidenkin hommat ja oikein mielelläsi tekisitkin ne omien puuhiesi lisäksi. Se kuules ei aina olekkaan se hyvä juttu jos ei pysy omissa hommissaan. Taikka jos aina tietää paremman konstin hoitaa homman kuin työnantaja.. Se on kuitenkin niin että kenen leipää syöt sen lauluja laulat. Jos sitten omaat niin ylivoimaisia kykyjä ja osaamista että muut aivan tyhmiä ehdottelevat omilla ohjeillaan, niin ei muuta kuin yrittäjäksi tekeen sitä omaa bisnestä. Joskus sitä vain on taipuvainen näkemään itsestään niitä hyviä puolia, ja itsekritiikki menee itsestään maton alle.. Lieväksi narsismiksikin sitä voisi kutsua.

      • matulan velipuoli

        Hei esimiesnainen! Kirjoitat sellaiseen sävyyn, että Tiedät mitä kirjoitat. Aloittajan tekstistä todella on aistittavissa ei edes lievä vaan mielestäni todellinen narsisti. Moiset virheettömiksi itsensä todenneet narsistit tahtovat pilata työpaikan kuin työpaikan. Onkin hyvä, että työhönottajien joukossa on asiantuntijoita jotka osaavat suodattaa pahimmat jo haastatteluvaiheessa.

        Ymmärrän toisaalta aloittajan turhautumisen työnhakuun. Olen itsekin 53-vuotias työnhakija ja todennut, että ikä on melkoinen suodatin uuden työn saamiseen. Olen siis työssä, mutta hyvin huono työilmapiiri täällä valtion virastossa on saanut minut etsimään uutta työtä. Viime vuonna hain vuoden aikana 15 eri paikkaa ja pääsin jopa kolmeen haastatteluun. Ei vaan osunut koulutus, ammattitaito tai ominaisuudet kohdalleen.

        Tänä vuonne olen jo hakenut 16 eri tehtävään ja vain kerran päässyt haastatteluun. Siis kyllä ikä on rasite tämänikäiselle valintahetkellä. Vaikka työnantaja saisi vähän sairastelevan, työntekoon motivoituneen ja uskollisen työntekijän joka ei jättäisi työnantajaansa pulaan kesäisenä perjantai-iltanakaan töiden yllättäessä...

        Toivottavasti jostakin löytyy vielä työnantaja joka haluaa kunnollisen vanhan koulukunnan uskollisen työntekijän. Oho, kurkistihan se narsisti täältäkin... ;-)


      • MILES
        matulan velipuoli kirjoitti:

        Hei esimiesnainen! Kirjoitat sellaiseen sävyyn, että Tiedät mitä kirjoitat. Aloittajan tekstistä todella on aistittavissa ei edes lievä vaan mielestäni todellinen narsisti. Moiset virheettömiksi itsensä todenneet narsistit tahtovat pilata työpaikan kuin työpaikan. Onkin hyvä, että työhönottajien joukossa on asiantuntijoita jotka osaavat suodattaa pahimmat jo haastatteluvaiheessa.

        Ymmärrän toisaalta aloittajan turhautumisen työnhakuun. Olen itsekin 53-vuotias työnhakija ja todennut, että ikä on melkoinen suodatin uuden työn saamiseen. Olen siis työssä, mutta hyvin huono työilmapiiri täällä valtion virastossa on saanut minut etsimään uutta työtä. Viime vuonna hain vuoden aikana 15 eri paikkaa ja pääsin jopa kolmeen haastatteluun. Ei vaan osunut koulutus, ammattitaito tai ominaisuudet kohdalleen.

        Tänä vuonne olen jo hakenut 16 eri tehtävään ja vain kerran päässyt haastatteluun. Siis kyllä ikä on rasite tämänikäiselle valintahetkellä. Vaikka työnantaja saisi vähän sairastelevan, työntekoon motivoituneen ja uskollisen työntekijän joka ei jättäisi työnantajaansa pulaan kesäisenä perjantai-iltanakaan töiden yllättäessä...

        Toivottavasti jostakin löytyy vielä työnantaja joka haluaa kunnollisen vanhan koulukunnan uskollisen työntekijän. Oho, kurkistihan se narsisti täältäkin... ;-)

        50 vuotias mitään töitä enää saa paitsi jotain tukitöitä josta saa naurettavan pientä palkkaa.


      • Zappaxx
        MILES kirjoitti:

        50 vuotias mitään töitä enää saa paitsi jotain tukitöitä josta saa naurettavan pientä palkkaa.

        Onneksi tulevaisuudessa on kaikki toisin. Kun tämä hallituksemme pidentää työuria, viisikymppinen on työmarkkinoilla vielä nuori ja kysyntää piisaa....


      • ******

        Minä käsittäisin tuon "liian ahkera" juuri siten, että tekee muidenkin hommia tai tekee työnsä hutiloiden, jos ammattilaisella eli pitkään alalla olleella menee aikaa työnsä hyvin tekemiseen, niin jotain on vialla jos "kadulta" tullut saa enemmän aikaan. Itse olen ollut useissa työpaikoissa ja vaikka väliin on näyttänyt että vuosia olleet joutavat istuskeleen, niin kyllä tulosta tulee. Eli toisin sanoen, työharjoittelu on työharjoittelua eli siinä vasta opetellaan tekemään sitä työtä ja jos on liian ahkera, muut korjaa jäljet.


      • Talous nousuun

        Esimiesnainen: "Taikka jos aina tietää paremman konstin hoitaa homman kuin työnantaja.."

        Työntekijät eivät siis saa omatoimisesti kehittää tai antaa mahdollisia kehittämisideoita? Mahtava asenne! Kuitenkin nuoresta iästäni huolimatta, olen usein nähnyt, että tuotannollisia asioita voidaan jatkuvasti kehittää. Kehittämisideat eivät tule aina ylemmiltä henkilöiltä, vaan tuotannon parissa työskenteleviltä saattaa tulla myös todella hyviä ideoita.


      • *******
        Talous nousuun kirjoitti:

        Esimiesnainen: "Taikka jos aina tietää paremman konstin hoitaa homman kuin työnantaja.."

        Työntekijät eivät siis saa omatoimisesti kehittää tai antaa mahdollisia kehittämisideoita? Mahtava asenne! Kuitenkin nuoresta iästäni huolimatta, olen usein nähnyt, että tuotannollisia asioita voidaan jatkuvasti kehittää. Kehittämisideat eivät tule aina ylemmiltä henkilöiltä, vaan tuotannon parissa työskenteleviltä saattaa tulla myös todella hyviä ideoita.

        Ideat tulevat keneltä tulevat, mutta pointti on siinä ETTEI ALETA OMIN PÄIN SOVELTAAN, siinä on ero, ensin ehdotetaan esimiehelle ja jos saa luvan, niin sitten voidaan kokeilla oikeassa työssä.


      • ja paskanmarjat
        ****** kirjoitti:

        Minä käsittäisin tuon "liian ahkera" juuri siten, että tekee muidenkin hommia tai tekee työnsä hutiloiden, jos ammattilaisella eli pitkään alalla olleella menee aikaa työnsä hyvin tekemiseen, niin jotain on vialla jos "kadulta" tullut saa enemmän aikaan. Itse olen ollut useissa työpaikoissa ja vaikka väliin on näyttänyt että vuosia olleet joutavat istuskeleen, niin kyllä tulosta tulee. Eli toisin sanoen, työharjoittelu on työharjoittelua eli siinä vasta opetellaan tekemään sitä työtä ja jos on liian ahkera, muut korjaa jäljet.

        työnantajat tai työtoverit vaan ovat vihreitä kateudesta jos joku on sekä vikkelä että hyvä...... Silloin täytyy keksiä termi "liian ahkera." Liian ahkeraa ei voi olla olemassa. Tai muuten hän olisi sanonut sen toisin, eli liian huolimaton ja antanut ikään kuin rakentavaa palautetta. Suomi ON kateellisten maa. Teidänkin kirjoituksista se paistaa läpi, jotka vähänkin puolustelette palautetta ilman logiikkaa.


      • XXXXV
        Zappaxx kirjoitti:

        Onneksi tulevaisuudessa on kaikki toisin. Kun tämä hallituksemme pidentää työuria, viisikymppinen on työmarkkinoilla vielä nuori ja kysyntää piisaa....

        Tuskin koskaan tulee käytännössä sellaista tilannetta, missä työnantajat ottavat tarjokkaista sen vanhimman. Näin se vaan menee......itse oon 45v., ja en enää odota ihmeitä tulevaisuudelta. Pikkupaikkakunnalla et pääse koulutuksiin, et töihin. Ruuhka-Suomeen en muuta. Elä siinä sitten.......


      • ----------

        toivottavasti ei koskaan tule sellaista esimiestä kuin tämä nimimerkki "esimiesnainen"


      • tapansa kullakin

        Mullekin tuli sellainen narsismi-työkaveri mieleen kun tekstistä oikein loisti, että on korvaamaton, kaiken osaava, kaiken tietävä, ahkera. Kyllä työyhteisö vaatii yhteispeliä, vaikka olisi kuinka itsenäinen työ. mä itse olen 34v. ja olen ollut ihan ahkera työntekijä, mutta en mä sitä ole noin yli tärkeäksi asiaksi ottanut. Kyllä se on tärkeintä että tekee työstä mistä tykkää ja tekee sen hyvin työkavereita huomioiden. Uskon että jokainen tekee työnsä niin hyvin kun sillä hetkellä pystyy, maksetaanhan siitä palkka. Ja onhan meillä muukin elämä...ei vain se työ, ja elämäntilanne vaikuttaa työhön kuin päinvastoinkin. Mutta joo, onhan se kiva että on ahkera ja innokas!!! MUTTA rajansa kaikella. TYÖTTÖMÄKSI EI SAISI JÄÄDÄ OMASTA LAISKUUDESTAAN, mutta tämä on vain mun mielipide.1


      • **********
        ja paskanmarjat kirjoitti:

        työnantajat tai työtoverit vaan ovat vihreitä kateudesta jos joku on sekä vikkelä että hyvä...... Silloin täytyy keksiä termi "liian ahkera." Liian ahkeraa ei voi olla olemassa. Tai muuten hän olisi sanonut sen toisin, eli liian huolimaton ja antanut ikään kuin rakentavaa palautetta. Suomi ON kateellisten maa. Teidänkin kirjoituksista se paistaa läpi, jotka vähänkin puolustelette palautetta ilman logiikkaa.

        Aloitusta ollenkaan ? Liian ahkera ja liian innokas. Ahkera on eri asia kuin liian ahkera, liian innokaskaan ei saa olla, noita kuule p*rseennuolijoita on nähty työelämässä, kuin myös niitä jotka eivät tee mitään. Työnantajat eivätkä työkaverit arvosta sellaisia jotka yrittävät ylittää taitonsa ja kykynsä, se on liian ahkeran ja liian innokkaan merkki.


      • jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
        ********** kirjoitti:

        Aloitusta ollenkaan ? Liian ahkera ja liian innokas. Ahkera on eri asia kuin liian ahkera, liian innokaskaan ei saa olla, noita kuule p*rseennuolijoita on nähty työelämässä, kuin myös niitä jotka eivät tee mitään. Työnantajat eivätkä työkaverit arvosta sellaisia jotka yrittävät ylittää taitonsa ja kykynsä, se on liian ahkeran ja liian innokkaan merkki.

        liekö persoonallisuuskysymys, jotkut vaan inhoaa olla töissä tekemättä mitään, jolloin aikakin maleksii. Mitään v.tun valmiiksi puhtaiden kaappien pyyhintää en sentään tarkota. Mieluummin lähettäköön tyhjänpanttina seisoskelijat kotiin. Joillakin vaan sitä energiaa riittää. Henk.koht. pitäisi kokoajan olla jotain puuhaa tai tulee aivokuolleeksi. Tai jos ei ole tekemistä, niin sallittakoon sitten se lehden kaikessa rauhassa lukeminen tai ristikoiden tekeminen. Mutta kun mikään ei ole hyvä. Ja ovelat kateelliset puukottaa muita selkään just tolla tyylillä, että joku on "liian ahkera." Kun ei keksi oikeesti mitään moitittavaa. Ja tyhmät hyväuskoset uskoo heti kaiken mitä nämä narsistit sanoo, varsinkin mitä johtopallilla olevat sanoo. Ja ihan tiedoksi, että jotkut oikeasti tykkää tehdä töitä eikä JAUHAA PASKAA, JOKA KYLLÄ SALLITAAN SILLOIN KUN ON LUPPOAIKAA. Jos joku ei siihen osallistu, sitä katsotaan nenänvartta pitkin. Perustakaa vitun marttakerhonne vapaa-ajalla mutta töissä tehdään TÖITÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • minä vaan
        MILES kirjoitti:

        50 vuotias mitään töitä enää saa paitsi jotain tukitöitä josta saa naurettavan pientä palkkaa.

        Kyllä saa! Itse luin lähihoitajaksi ja sain vakipaikan 52 v.. Eikä siitä ole kuin kolme vuotta.


      • tienaa?
        minä vaan kirjoitti:

        Kyllä saa! Itse luin lähihoitajaksi ja sain vakipaikan 52 v.. Eikä siitä ole kuin kolme vuotta.

        Paljonko lähihoitaja tienaa, saako yli 3400e/kk?


      • minä vaan
        tienaa? kirjoitti:

        Paljonko lähihoitaja tienaa, saako yli 3400e/kk?

        No, sen vähän yli 1800,- vuorolisät. Sillä tulee kyllä toimeen.


      • mnhbgvffg

        Taisit kirjoittaa itsellesi.


      • Anonyymi
        Zappaxx kirjoitti:

        Onneksi tulevaisuudessa on kaikki toisin. Kun tämä hallituksemme pidentää työuria, viisikymppinen on työmarkkinoilla vielä nuori ja kysyntää piisaa....

        *Tirsk* ;D


    • Aikas poika

      Ei ole kyllä heikoissa kantimissa elo jos talenttia on tuohon malliin, että pätkit kaikki työn syrjässä kiinni olevat tuosta vaan. Kannataisiko katsoa kuitenkin edes kerran peiliin, joku vikahan sinussa pitää olla ettet kuitenkaan "huippuosaamisestasi" ja ahkeruudestasi huolimatta ole työelämässä mukana. Eikö olekkin aika hauska sattuma, että juuri meillä kotimaassa on kaikki työnantajat niin tyhmiä etteivät oman tilipussinsa kasvattamiseksi tajua juuri sinua palkata? Jos minulla olisi asiat kuin sinulla niin en epäröisi hetkeäkään pistää omaa toiminimeä pystyyn ja alkaa vuolemaan kultaa. Sinun ominaisuuksillasi se ei ole ongelma, olet ratkaisu globaaliin talouden taantumaan. Kannattaa olla varovainen, joku työnantaja saattaa etsiä kaltaistasi kultamunaa.

      • Eemeli67

        jotku vaan ei saa kun naamataulu ei miellytä, kuullostaa vähän sille,mitä purnasit.


      • Antaisin kyllä
        Eemeli67 kirjoitti:

        jotku vaan ei saa kun naamataulu ei miellytä, kuullostaa vähän sille,mitä purnasit.

        kanssas. Ketjun aloittajan amatti ei käy ilmi mistään, ammattitaitonsa kylläkin. Jos naama ei ole työväline tai asiakkaita karkoittava niin mulle ainakin on sama vaikka se vitulle näyttäs jos sillä rahaa tehdään. Itse asiassa sehän olis kaunis katsella.


    • purnt

      heh katsoppa leffa Patch Adams taisi tulla tuossa viikonloppuna telkkaristakin. Veikkaan että voit hyvin samaistua päähenkilöön joka on muka vähän liian vanha opiskelemaan ja on muka liian innokas.

    • Asenteella onnistuu

      Jäin eläkkeelle vajaa vuosi takaperin. Nyt on mittarissa 65v.

      Aina olen ollut ahkera ja pyrkinyt selvittämään omat tehtäväni. Auttanut toisiakin kykyjeni mukaan kunniaa siitä itselle hakematta ja ottamatta. Todellista ammattitaitoakin on vuosien varrella eri tehtävistä kertynyt, mutta en suuria kuvittele itsestäni.

      Muutaman kuukauden sisällä olen saanut kyselyjä töihin palaamisesta.
      Kaksi kyselyä on tullut entisen työnantajani eri osastoilta. (Iso työnantaja).
      Yksi tuli vieraalta yhtiöltä, jonne entinen työkaverini on siirtynyt töihin.
      Yksi tuli vieraalta yhtiöltä, jonne entinen esimieheni on siirtynyt.

      Käsittääkseni niitä tärkeitä asioita pärjäämisessä ovat:
      Kohtuullinen ammattitaito ja silti nöyryys uuden oppimiseen.
      Kuuntelu ja pyrkiminen työnantajan tavotteisiin.
      Oman arvonsa tunto, ei ali- eikä ylihinnoittelulla.

      Olen nyt kuitenkin laittanut omia töitäni etusijalle, katsotaan myöhemmin kun ne on tehty kuntoon.

      • wegtwegwe4

        Hieno komentti sulta että nuoret menee ohi ilman kokemusta. Millä kuvittelet että ne nuoret saa sitä kokemusta? Paitsi kun kokemus karttuu niin työvuosia on enemmän jäljellä kuin sulla


    • Mäkeläinen Martti

      Hyvä Kansalainen,
      minulla on töitä,ikäsi ei ole este.Mikälli omistat oman tietokoneen pääset töihin.
      ota yhteyttä,mahdollisimman piakkoin-paikkoja rajoitetusti.

      [email protected]

      • Anonyymi

        Hei , hienoa. Ota yhteyttä vedakateenmikkoalatalo.com niin keskustellaan asioista


    • harmi.

      Entä jos tekisit omalla toiminimellä tai yrityksellä töitä, jos kerran (harjoitteluttaja)työnantajat soittaa suuta tai eivät ehkä "naaman perusteella" hyväksy, tai ei pääse etenemään. Tai jos ei saa kannustustakaan yhtään. Opiskelua (siis ei niitä samoja kursseja vaan muuta kunnon) tai yrittäjäkurssi toiminimi vaiko vakipakkaa jollain keinolla? Mieti rauhassa. On se huomattu jo ettei jollain aloilla pääse edes siihen harjoitteluun, pienet piirit ja naamaraja näyttää olevan. Tai on erikoistuttu samalla alalla toiseen juttuun, ettei se vastaa hakijan suuntausta, eikä ole sopivaa paikkaa. :s Sitten pitää keksiä muita keinoja tai juttuja että pääsisi eteenpäin.

      Avainasia on hyvä ja toimiva liiketoimintasuunnitelma. Ottamalla selvää, ja yhdessä sekä yksin tekemällä sitä pääseee ehkä eteenpäin. Lähtee pienestä liikkeelle.

      • lisään

        "Lähtee pienestä liikkeelle." Siis tarkoitin että pienilläkin investoinneilla pääsee alkuun tietyillä aloilla ainakin.


    • Jk

      Siitä vaan firmaa pystyy ja nostelee verottomia osinkoja.

      • paskat suomelle

        ensin maksat suuret verot lopuksi olet aina niska limassa ja puhki kuka semmosta elämää jaksaa ei kukaan
        eikä oikein löydy hyviä duunareita pelkkiä lusmuja kirjan lukeneita sekun ei oikein riitä vielä..
        kaikkea ei kerkiä opettaa työhön jos on muutenkin kiire,,


      • just just

        Osingoistakin joutuu jatkossa maksaa veroja :( Innostaapa tosissaan ryhtyä yrittäjäksi ja tehdä voittoa..


    • Harmittaa vaan

      tärkeämpi koulutettava ja työllistettävä kuin sinä. Oppositiohan kaataisi hallituksen samoin tein ellei näin olisi. Pitämällä sinut työttömänä ja kouluttanalla mamuja "työvoimapulaan" tämä maa sossujen opein suosta nostetaan.

      • poispois

        joopa, itse 55 v. Sataa hakemusta turhaan väsännyt. Nyt lähtee katto pään päältä, kun pankki ei lainaa työttömälle anna. joo, politiikkaa, pakotetaan luopumaan elämäntyöllä hankitusta tönön puolikkaastakin. suomi goodbye


      • Ex-sossu
        poispois kirjoitti:

        joopa, itse 55 v. Sataa hakemusta turhaan väsännyt. Nyt lähtee katto pään päältä, kun pankki ei lainaa työttömälle anna. joo, politiikkaa, pakotetaan luopumaan elämäntyöllä hankitusta tönön puolikkaastakin. suomi goodbye

        sosialisti haluaa antaa sen kotisi mamulle jotta tämän on hyvä olla. Pistä vaan SDP isolla vaalikuponkiin niin saat seuralaisia taivasalle. Vaikutat hieman katkeralle, miksiköhän?


    • stronzo

      Ala tupakoimaan, rupea ryyppmaan,ala mene joka paiva toihin. sitten ne soitta sulle etta tuu takaisin!

    • kaikki kansalaiset!!

      En minäkään sure :) Ei ne nuoretkaan kelpaa enää sen jälkeen kun niille pitäisi maksaa palkkaa, nimimerkillä 32-vuotiaskin on jo liian vanha.
      Parikymppisen oikeuksia on helppo polkea, ne on hiljaa, tottelee ja niille ei tartte juuri maksaakaan: osahan on vielä mamman helmoissa. Lisäksi nykyään toitotetaan, että töitä ette sitten saa ja osa menee jopa ILMAISEKSI suosittuihimpiin paikkoihin, vaikka siis työ olisi selkeästi tuottavaa, se mitä he tekee menee firman hyväksi satasella, mutta kun jotain pitää saada: edes orjatyötä.

      Kun epätoivo väistyy, ja työn antaja tajuaa, että pitäisi maksaakin...

      Niin, kato, asiakkaatkin nykyään on töykeitä, ihiset ahneita eikä millään ole väliä. Mullakin on kiitettävät paperit joka pätkästä ollut, on ollut suosituksia, on palkattu samaan paikkaan uudelleen, mutta millä ei ole ollut töitä ympäri vuoden. No, 15 vuotta pätkätöitä, 19 vuotta kesätöitä... Määräaikaista monesti kohdellaan vielä kuin paskaa ja pidetään vähintään idioottina: vaikka kuitenkin niitä määräaikaisia tarvitaan. Se on nykyään lähes joka alalla pysyvä työllisyyden muoto, olisivat kiitollisia että joku tekee: ilman palkallisia lomia, ilman terveyden huoltoa, ilman etuja... Mutta kun ressukat on peloteltu, ja ihmisparoilla on niin stressi, nuollaan persettä hengen hädässä ja kadehditaan vaikka umpiköyhää ja sossun asiakasta, jos niikseen tulee.

      Kyllä: säälittävässä jamassa on kansa.

      Kyllä Suomessa töitä on: alipalkattuja töitä, ja osahan joutuu hakemaan avustuksia, vaikka käy töissä. Kyllä Suomessa töitä on: hyväksikäyttäjiä nimittäin riittää ja ne ketkä sitä virttä huutaa, on niitä, kenen ei tarvitse valita. Mutta raskaista töistä raskaisiin tehneenä voin sanoa, että miksi vi**ssa mua pitäisi kiinnostaa: maksakaa, emmä teidän orja ole. Jos jonkun ressukan itsetunto murenee työttömyyteen, niin mulla se ei murene ihan vähään enää. Jos haluaa tekijöitä, niin MAKSAA siitä. Miksi mun pitäs tehdä työtä riistolla?
      17 vuoden työelämässä kamppailun jälkeen olin jälleen kerran kouluttautunut ja vaihtamassa sitten jo kokonaan alaa, niin työkkärin pässit yritti saada mua "työharjoitteluun: tutustumaan työelämään": joo, kaunistuis tilastot vähän. Siinä se on todellisuus: siinä on todelliset työllistämistoimenpiteet. Paskapuheet ja tilastojen kaunistaminen.

      No, kyllähän täälläkin näitä selittäjiä riittää: mitä väliä mikä totuus juuri yhden yksilön kohdalla on, kun se on aika monella muullakin? Kun on ihmisiä, jotka eivät ole koskaan päässeet työhön kiinni ollenkaan? Hyvä että tulee lama, toivottavasti olette ostaneet kaikki liian isot talot ja itkette velkaanne: minä nimittäin nauran teille. Säälittävät ja pelokkaat. Menettäkää kaikki, löytäkää lapsenne myymästä itseään. Oi miten ihanaa, että tulee lama. 300tuhatta ihmistähän on just narsisteja ja idiootteja, ja luusereita. Just ku ne ei osaa, ja te osaatte neuvoa. Heh, heh. Ei sen väliä.

      Voi että kun ihanaa, no, tietty, ne miljonäärit on niitä kenellä menee hyvin, mutta iso osa teidän firmoistanne menee konkkaan, te saatte kenkää yksikerrallaan, vakityöt lopetetaan, roikutte lomautuksissa, ja itkette... Voi miten te aina itkette kun tulee irtisanomisuhka. Voi miten teitä pelottaa... Jos mulla ois myötätuntoa, mä tuntisin sitä. Ei ole. Enää.

      "Minun osaltani kaikkii työhaku päättyy nyt ja just.
      Maksakoon ylimieliset työnantajat minun lurvimiseni."

      Nimenomaan. Hyppää pois, jos on ystäviä, perhettä, pärjää aina. Se on totuus. Tee itsellesi, duunaa omiasi. Valtio ja kansa ja kaikki muu paska: yhteiskunta on hylännyt meidät jo kauan aikaa sitten. Narsisti ta ei, kunnollinen, tunnollinen tai ei, fiksu tai vähemmän. Mitä sitten? Anna muiden maksaa, roikkua, itkeä ja kerjätä. Päästä irti :)

    • saprtertsa

      sama täällä.tunnollinen työntekijä ja osaan työni.Minut savustettiin pihalle koska olin uhka työpaikan vakityöntekijöille,alkoivat pelätä että vien heidän työt kun tein paljon ja osaan aika paljon ja laajasti.
      tosin en osaa nuoleskella enkä kovin paljon ehdi jutustella työaikana työkavereiden kanssa.(kun en tupakkapaikalla käy)

      Tätä on muuten moni muukin hyvä työntekijä sanonut,että tupakkapaikalla päätetään monesta asiasta ja katsotaan hyvin kieroon jos ei tupakkaa polta vaan senkin ajan paiskii töitä.

      • Böökki

        sitä työväenaatetta ja sosialismia. Vituttaahan se jos kaveri onkin ahkera ja se ahkerampana tienaa paremmin. Niin ei sosialismin oppien mukaan saa olla, kaikilla pitää mennä yhtä kurjasti.


      • Mr.Nobody_

        Miksi sitte paiskit tupakkatauolla töitä? Itsekin tein sillee aina ku työkaverit meni tupakalle, sirryin taukohuoneseen tai nuorempana ku olin paskemmiss hommissa pidin muuten vaan tauon ku ne meni kessulle.
        Rehellinen pitää olla sekä itselle että muille.

        Toinen viesti vielä näille jotka väittää että "kyllä töitä riittää" :
        Miksi ihmeessä mä menisin vaikka siivoomaan tai roskia kerää kaupugille kun olen 6-vuotiaasta melkein kolmekymppiseksi käyny koulussa ja välil töissäkin sillä väliin kun muut ovat valtaosin pitäneet hauskaa kaupungilla? Työkokemusta ei nyt omalla alalta olekkaan ku 1,5v mutta se ei ole minun vikaa että on niin vaikeaa saada töitä. Haluan oman alani töitä että voin kehittyä siinä mihin olen elämästäni parhaat vuodet käyttänyt opiskeluun. Yksinkertaista. En ole mikään nisti enkä juo juuri koskaan eikä minulla ole mielenterveyden ongelmia. Jos ei Suomesta saa töitä olen suunnitellut hakevani töitä Keski-Euroopasta ta Englannista. Miksi sitä tässä siperiassa jäädä pöljäilee turhan takia. Lapsia kun ei ole, sukua ei oikeastaan yhtään eikä vaimoa/tyttöystävää.


    • ....................

      "Itse olen 52 vuotias, erittäin nuorekas. ripeäliikkeinen, tupakoimaton, ei sairaslomia jne."
      "Tehnyt työt paremmin kuin kukaan firman vakityöntekijä. Omistan erikoistyökaluja, en polta, en ryppää niin että haittaa elämää."

      Vaikka vasta 26-vuotias olenkin niin KATEUS on pahin. Sinun pitää olla töissä samalla tasolla kuin muut, aloittaessa ehkä alempana ja olla vaan kiva kaveri. Osallistua iltaisin firman pippaloihin ja ryypätä siellä niin että seuraavana päivänä tulet töihin vasta puolelta päivin. Muutenhan sinusta on vaaraa, viet muiden työt siksi sinua ei töihin sinne haluta. Muistathan että 80% irtisanomisista tapahtuu henkilökemioiden takia.

      • näkökantaa

        Ei se nyt ihan nuinkaan mene, tossa ei ole järjen hitustakaan mukana. Jos niin kuvittelet niin heikoilla olet, tai mistä niistä paskaduuneista tietää. Tosin sellaisia töitä en ole ikinä tehnyt, oikeissa töissä on aisiat kuitenkin aivan toisin.. että tiedoksi vaan.


      • ...........
        näkökantaa kirjoitti:

        Ei se nyt ihan nuinkaan mene, tossa ei ole järjen hitustakaan mukana. Jos niin kuvittelet niin heikoilla olet, tai mistä niistä paskaduuneista tietää. Tosin sellaisia töitä en ole ikinä tehnyt, oikeissa töissä on aisiat kuitenkin aivan toisin.. että tiedoksi vaan.

        Juuri se vaikea luonne ja itsekeskeisyys on syynä työttömyyteesi. En itse todellakaan tee paskatöitä vaikka nuori olenkin. Sinä näköjään teet kun omistat erikoistyökaluja. :-D.

        Ainakin isoissa firmoissa on todella tärkeää että tulet ihmisten kanssa toimeen koska yhteistyötä pitää tehdä; olet sitten esimies, alainen, henkilöstöpäällikkö tai perusduunari. :-D


    • Kylä löytyy

      virkavelikin sieltä työntekijäpuolelta osallistumaan luimimiseesi. Perustavaa laatua oleva ajatusmalli; työnantajan vikaa kaikki. Ay-liike ja ammattiosastot tämän työvoimakulttuurin pääarkkitehdit ovat, nauti sosiaalipuolen edusta mitä tarjolla on.

    • ytrydht

      Itselläni on pomo joka juoksee tupakalla 5min välein, kuluttaa 30min ruokatunnista välillä 1,5h ostoksilla juoksenteluun, haukkuu asiakkaita, "moittii" minua jos teen työni tarkkaan ja huolella,juoruaa seläntakana minusta ja muista työntekijöistä, tulee töihin mihin aikaan huvittaa, jättää jälkeensä täydellisen sekasorron (astiat ym tavarat levällään pitkin pöytiä)...Muutenkin mottona tuntuu olevan hälläväliä, ja hän sentään on pomo. Itse olen päälle 20v ja on alkanut pahasti mennä usko työelämään. Mietinkin yksi päivä kun palkkakuittia katsoin että saman verran saisin kelan tuilla elämällä. Tuntuu että me muut yritämme korjata pmoon mokia ja siinä sivussatehdä työtä josta emme saa millään tapaa kiitosta. Vain niitä kintalla viittailuja tyyliin "en mä vaan jaksais tolleen ku sä"......

    • Kysele yrityksiltä suoraan töitä ilman työkkäriä. Pyydä vaikka tilaisuutta tulla näyttämään kuinka työskentelet ja anna sitten tehdä päätös kannattaako sinua palkata.
      Sellainen yritys joka haluaa tuottaa palkkaa mielellään ammattitaitoisen ja ahkeran tunnollisen työntekijän.

      • Minä ite !

        Minä vähän vanhempi kun 55 mutta kuitenkin ihan työkykyinen,olin ja liian ahkera enkä ollut koskaan viinan takia poissa(siis maanantaisin) jouduin työttömäksi.Ne joille kelpaa kalja harvase päivä työn jälkeen saivat jäädä.
        Näin se vaan menee......17


      • aattelepa ite
        Minä ite ! kirjoitti:

        Minä vähän vanhempi kun 55 mutta kuitenkin ihan työkykyinen,olin ja liian ahkera enkä ollut koskaan viinan takia poissa(siis maanantaisin) jouduin työttömäksi.Ne joille kelpaa kalja harvase päivä työn jälkeen saivat jäädä.
        Näin se vaan menee......17

        Kaikille niille jotka mielestän ovat pätevämpiä kuin muut, Perustakaa yritys. Maistraatissa se onnistuu 10minuutissa, ja maksaa 50€. Palkkaatte kaltaisianne huippuosaajia, ja eikun rikastumaan.
        jos kerta osaatte paremin kuin entiset pomonne ja työkaverinne, niin tokihan te tulette menestymään, täysin riskitön yhdistelmä.
        jos näin ette tee, niin mielestäni se on myönnytys siihen suuntaan ettette olekaan niin erinomaisia, kuin itse luulette.
        Itse olen yrittäjä, ja palkkallisiakin on. Itse palkkaisin mielumin tupakoivan, kuin narsistin. Narsisteilla kun on tapana pilata työilmapiiri. ja jos työilmapiiri ei ole kunnossa, tulostakaan ei synny. Ja voin kyllä sanoa että joka luulee työnantajaa riistäjäksi, haukutte väärääpuuta. Työnantaja maksaa palkan olisi sillä siihen varaa tai ei. ja valtiovallantoimesta voin sanoa että työntekijä tulee hiton kalliiksi työnantajalle, vaikka työntekijän palkka olisikin kohtuullinen. Samoin voin sanoa että jos ahtaajien saama *suojapaketti* ajetaan kaikille aloille, kuten sak antoi ymmärtää, minulla ei ainakaan ole sen jälkeen varaa palkata vakituista henkilökuntaa, liian suuri riski. Jos joutuisin sanomaan duunarin irti, tarkottaa se sitä ettei mulla ole varaa maksaa hänen palkkaansa. Miten hitossa mulla olisi varaa maksaa jotain helvetin korvausta vuodenpäästä. Kyllä se vika löytyy myös muualta kuin työnantajista


    • 28v.työtönmies

      Kouluttakaa itteenne niin ylös kuin suinkin vaan mahdollista älkää tyytykö siihen peruskouluun tai lukioon/ amikseen ne ei töitä anna ja ennemmin insinöörin tutkintoa arvostetaan työelämässä kuin amiksen käynyttä datanomia jolla ei tee yhtään mitään. Yliopisto on Suomessa yliarvostettu paikka johon pitäisi kaikkien päästä ja sitten kun olet tutkija et saa edes töitä ja elät jollain ihmeen apurahalla kun amiksen käynyt LVI-asentaja saa 4000€ kuussa liksaa kun sinä itse tutkijana kipristelet joillain alle 1000€ kuukausi tuloilla. Jos opiskelet tällä hetkellä tietotekniikkaa amiksessa olit sitten nuoriso- tai aikuispuolella niin vaihda ihmeessä heti alaa se ei työllistä ketään jos et ole sitten se Insinööri tai DI kelpaat vain ilmaiseen työharjoitteluun. Sairaanhoidossa on aina töitä, kuten myös rakennusalalla, LVI ala vetää myös, kiinteistönhoito, siivousalalla on aina pulaa työntekijöistä, merkonomeilla on hommia, tradenomeja on liikaa eli ei kannata opiskella IT-tradenomiksi ainakaan. Itse olen hakenut työkkärin työvoimakoulutukseen niin vastaus oli aina sama eli liikaa hakijoita ja teitä ei valittu. No joo onhan yliopistossa myös niitä hyviä linjoja joilla on hyvät työllisyysnäkymät kuten nyt lääkäri ja opettaja. Itse hain AMK rakennusmestariksi ja rakennustekniikkaan, että saa nähdä pääsenkö pääsykokeista läpi.

    • työläs

      Periksi ei saa antaa! Vaikka kaikesta huolimatta päässä pyörivät epäonnistumiset, niin muista, että sä et ole epäonnistuja ennen kuin annat periksi.
      Omaa varjoa pidemmälle ei voi hypätä - teet oikein kun pysyt osaamisissasi ja yrität sillä. Jollet muuta keksi, perusta aviomiespalvelu ja markkinoi sitä. Onhan sulla omat työkalutkin ja monimutkaisemmatkin hommat sattavat hoitua. Siinä voi sullekin takaovi aueta ja puskaradion kautta tulla uutta hommaa.

      Vaikkei se ole ihan sama asia, niin jollain tavalla on- lukiolaisena haluttiin siskoni kanssa tienata rahaa jotta saisimme viettää kesän leirillä USA-ssa. Pesimme sinä keväänä ikkunoita tuttujen luona, he soittivat omille tutuille ja he omille naapureille. Hommaa riitti ja reissuun mentiin. Ei olisi työmarkkinoilta työtä hakemalla yhtä tehokkaasti rahaa tienattu.

      Tsemppiä! Ei löydy pahempaa kuin huonotuulinen kiukuttelija jonka kohtalo on kaikkien muiden syytä..

      • vuolu

        olen kohta 58 vuotias ,tehnyt pätkätöitä ja sijaisuuksia hyvällä menestyksellä.olen myös ahkera enkä tupakoi.koulutukseen ei kannata mennä kun olisin yli 60 kun valmistuisin niin hakisinko työpaikkaa kun samalla hakee nuoria joille se kuuluu kun on elämä edessä .saan työmarkkinatukea 180 päivää sen jälkeen mieheni on velvoitettu elättämään minut.olen siis suomalainen ja heikommalla kuin mamut


      • hakkelusta70
        vuolu kirjoitti:

        olen kohta 58 vuotias ,tehnyt pätkätöitä ja sijaisuuksia hyvällä menestyksellä.olen myös ahkera enkä tupakoi.koulutukseen ei kannata mennä kun olisin yli 60 kun valmistuisin niin hakisinko työpaikkaa kun samalla hakee nuoria joille se kuuluu kun on elämä edessä .saan työmarkkinatukea 180 päivää sen jälkeen mieheni on velvoitettu elättämään minut.olen siis suomalainen ja heikommalla kuin mamut

        Jumalauta, että täällä kitisee tuo sodanjälkeinen polvi.
        Te viette paikat nuoremmilta.
        Tuohon ikään mennessä pitäis olla talot,kesämökit yms maksettu. Koska suurimmalla osalla teillä niitä on!

        Itse olen akateemisesti koulutettu, samoin kuin vaimoni. Koska meillä on pari muksua niin kotikin laitettiin.
        Nyt ollaan molemmat työttömiä. Mutta kiitos pankin, saatu neuvoteltua.
        Mutta ärsyttää tuo kitisijä sukupolvi.
        Paikat nuoremmille, tai saatte syyttää itseänne jos ei ole sukan varteen mitään jäänyt. Tässä on eräskin nousu ja laskukausi käyty läpi. Että pitäs olla jotain säästössä.

        Että säästöjen kimppuun eikä nuorempia mollaamaan!


    • Rrretale

      ...näin minulle sanottiin,kun näytin työhistoriani ja cv:n.mix et ole pysynyt missää,paikkoja on monta.sanoin että JOS TYÖT OVAT MÄÄRÄ-AIKAISIA NIIN MITEN NIIHIN VOI JÄÄDÄ!?.TYÖTODISTUKSISSAKIN LUKEE ETTÄ MÄÄRÄ-AIKAINEN.ei paljo enää kiinnosta töitä hakee.aikani ravasin ja mitää ei saa,määrä-aikaista paskaa vain.kun alkaa,niin tietää jo päivän koska loppuu.ei mulle en'ää noita kiitos.OLISI JOSKUS KIVA SAADA TYÖPAIKKA MISSÄ SAA IHAN OLLA JA JOPA SINNE JÄÄDÄ....
      ...ja vielä,"nuortamiestä vaivaa...",ihan kun 39-vuoden ikään ei olisi saanut kokeilla kaikenlaista,kun muutakaan ei ole tarjolla.

    • sitten....

      Moni ahkera ja innokas tekijä on valitettavasti myös säätäjä. Eli tehdään kovasti, mutta lopputulos on kaikkea muuta kuin priimaa ja huolellista. Kurja sitä säätäjien säätöjä on sitten oman työnsä lisäksi korjailla ja paikkailla.

      • duz

        miksi moititaan kun kirjoitan että 58 vuotias antaisi jo mielellään nuorelle sen työkkäristä tarjotun työharjoittelu paikan eiköhän sitä jo tähän ikään mennes ole harjoiteltu jo ihan tarpeeks. menisin eläkkeelle mielelläni mutta olen väliinputoaja.en ole mielestäni tehnyt mitään väärää yhteiskunnalle että minua pitäisi haukkua valittajaksi tällä palstalla.olen tehnyt monia vuosia töitä minimipalkalla ns.heittopussina ettei illalla tiennyt soitetaanko aamulla.olen toiminut vanhustyössä ja kiitoksen olen saanut heiltä jotka ovat syrjittyä väkeä tässä armaassa suomenmaassa.


      • 29
        duz kirjoitti:

        miksi moititaan kun kirjoitan että 58 vuotias antaisi jo mielellään nuorelle sen työkkäristä tarjotun työharjoittelu paikan eiköhän sitä jo tähän ikään mennes ole harjoiteltu jo ihan tarpeeks. menisin eläkkeelle mielelläni mutta olen väliinputoaja.en ole mielestäni tehnyt mitään väärää yhteiskunnalle että minua pitäisi haukkua valittajaksi tällä palstalla.olen tehnyt monia vuosia töitä minimipalkalla ns.heittopussina ettei illalla tiennyt soitetaanko aamulla.olen toiminut vanhustyössä ja kiitoksen olen saanut heiltä jotka ovat syrjittyä väkeä tässä armaassa suomenmaassa.

        35v mies,2 ammattia,työkokemusta 14v,TÄNÄ VUONNA SIIS 2010,50 työhakemusta maailmalle ja 3 haastattelua joissa jokaisessa tarjouttu palkkaa alle TES:sin joten alkaa pikku hiljaa usko loppua suomeen...


      • M
        duz kirjoitti:

        miksi moititaan kun kirjoitan että 58 vuotias antaisi jo mielellään nuorelle sen työkkäristä tarjotun työharjoittelu paikan eiköhän sitä jo tähän ikään mennes ole harjoiteltu jo ihan tarpeeks. menisin eläkkeelle mielelläni mutta olen väliinputoaja.en ole mielestäni tehnyt mitään väärää yhteiskunnalle että minua pitäisi haukkua valittajaksi tällä palstalla.olen tehnyt monia vuosia töitä minimipalkalla ns.heittopussina ettei illalla tiennyt soitetaanko aamulla.olen toiminut vanhustyössä ja kiitoksen olen saanut heiltä jotka ovat syrjittyä väkeä tässä armaassa suomenmaassa.

        Montakohan vakituista työpaikkaa menee, kun on noita työharjoittelupaikkoja??
        (Itsekkin sellaisessa ollut) huomasin töitä on jos ilmaiseksi sitä meille teet. Olisin saanut työharj. paikan firmasta johon olin hakenut töihin muutama kuukausi aikaisemmin, ei otettu silloin. ILMAISEKSI kyllä olisin kelvannut. Enpä kylläkään sinne työpanostani antanut.


    • tämä selvä

      Kaltaistasi rähisijää ei voi päästää mihinkään yritykseen.

    • pimeitä vaan

      Siis juttuhan on niin että tänä päivänä pärjää paremmin työttömänä kun menis töihin..
      Ja jos töihin menee niin lähtee tulot (mitä ahkerasti on tienannu) ja tuet.

      • elintasojumppa

        Vai että pärjää paremmin työttömänä kuin työssä! Kyllä mikä tahansa palkkaa hakkaa Kelan perusrahat! Jos satut vielä sairastumaan, saat vaivaiset 22 euroa päivässä, kun ei ole ollut muuta tuloa kuin työttömyyskorvaus, josta sairausraha katsotaan.

        Eikä ansiosidonnaisissakaan työttömyyskorvauksissa ole hurraamista, jos on pieni palkka, josta korvauksen suuruus lasketaan. Ja kun päivät tulee täyteen, lopulta ne tulee, vaikka tekis pätkätöitä hampaat irvessä, niin sitten putoaa Kelan rahoille. Kyllä siinä kekseliäisyys kehittyy, että saa ne rahat riittämään esim. ruokaan. Siinä ei ostella äitien tekemää ruokaa. Ja kehittyy esim. kyky järkyttää muitten mielenrauhaa maksamalla pikku kolikoilla kaupan kassalla. Siinä parempiosaiset asiakkaat mulkoilevat kassajonossa kolikoilla maksavaa, kun eivät ole niin pientä rahaa nähneetkään.
        Kun tätä menoa maailmassa mennään, kohta kaikkien elintaso laskee. Saadaan palata takaisin aikoihin, joissa omavaraisesti toimimalla pärjäsi jotenkin.
        Koko ajan toimivia yrityksiä lopetetaan Suomessa ja ne viedään ulkomaille, koska siellä on halpaa työvoimaa ellei peräti lapsityövoimaa. Miten meinaat kilpailla tällaisen työvoiman kanssa? Tää on tätä nykyajan siirtomaapolitiikkaa. Jo 1980-90-luvun vaihteissahan yritykset ilmaisivat, ettei esim. ammatillisissa opinnoissa ole tarvis olla yleissivistäviä opintoja, koska he eivät sellaisia työntekijältä kaipaa.
        Ja nyt Suomen rahat menevät Kreikan velkojen maksuun, vaikkemme tiedä saammeko koskaan lainattuja rahoja takaisin Suomeen. Kreikan velkaantumisen syynä on mm. etteivät he maksaneet ja tilittäneet alv:a kuin joskus. Lamainen Suomikin joutuu tähän EU:n jäsenenä osallistumaan. Juurihan Suomi oman rahanpuutteensa takia lainasi rahaa Kiinalta. Herääkö kysymys miksi Kiinalla on rahaa lainata? Sinnehän ne suomalaiset yritykset ovat viimeiset vuodet firmansa vieneet. Eli työtä tosiaan on, muttei Suomessa.


    • vihr

      Ehei. Nyt on ajat muuttuneet. Meillä on jo hyvä elintaso.. Nyt pitää saada etelä-eurooppalaisille ja afrikkalaisille hyvä elintaso täällä Suomessa. Kiva kiitti moi!

    • LÄHTEE LAPASESTA.Tässä se nähdään mihin holtittomuus ja tyhmänkatkuinen hedonismi johtaa=Kaikki osuu loppujen lopuksi yksilön omaan nilkkaan.Ois kannattanu Mannerheimin ja kumppaneiden tehdä yhteistyötä vain Hitlerin Saksan kanssa niin ihminen ei kärsisi nykyaikana.Sitä saa mitä tilaa Suomen kansa!

    • Sohvaturnipsi

      Kela ja sossu elättää laiskurin. Mikäs tässä kansan verorahoilla eläessä.

    • gituttaa

      Kokeile vielä kerran jossain uudessa paikassa olet joka toinen päivä innovatiivinen ja joka toinen päivä äksyilevä depressikko,kyllä silloin pitäis hommia riittää,kato suomessahan saa olla reipas rehti ja dynaaminen jos omaa jonkun muun kansalaisuuden kuin suomen,työnatajat ovat omissa luokissa luoneet suomalaisista stereotypian josta ei voi poiketa,siksi suomessa itsemurha,masentuneisuus,syrjäitynesyys,alkoholisoitunuus ja kaikki muu pahoinvointi on räjähtänyt ajat sitten käsiin.Fakta on se,että jos ideoit liikaa niin astut vallanpitäjän kipeälle varpaalle jolloin kivun poistaja(t) pitää poistaa,antaa sitten enemmin pari miljardia pikavippiä joillekkin linssiin viilajille,koska ne ovat sitä innovatiivistä,edustuskelpoista,jne..porukkaa,jotka ovat vipin ansainneet ahkeralla kuse.....lla.

    • Santeri777

      Kirjoituksesta paistaa järkyttävä pätemisen tarve, ei sellaisia myrkynkeittäjiä kukaan halua firmaa hajottamaan. Kirjoittajalla on ikää paljon mutta elämästä ei näköjään mitään ymmärrä, katoppa poika peiliin edes kerran kriittisin silmin (pahoin pelkään ettei onnistu).

      Yrityksen perusideoita henkilöhallinnassa on synergia (1 1=3) ja synergiaedun ylläpitäminen, ei sen hajottaminen myrkynkeittäjillä. Yksi pätemisen tarpeessa riutuva vatipää tuhoaa helposti pitkän ajan saatossa aikaan saadun synergiaedun, sellaisia tapauksia vältellään. Perusduuniin voidaan ottaa joku "rajatapaus" työsuhteeseen koska tarvittaessa heidät on helppo vaihtaa tekemällä määräaikaisia sopimuksia, vakituiseen työsuhteeseen ei.

      Moni yrittäjä on karvaasti katunut jonkun "rajatapauksen" tuhoa ympärillä kun kaikki hyvä valuu hukkaan yhden terrorisoidessa ympäriinsä pätemisen tarpeessa ja keittää myrkkyä kaikkien mieliin, ei tietoisesti vaan geeniperimästä johtuen (ahdasmielinen pätemisen tarpeessa riutuva narsisti).

      • nnhbgvfxdcvb

        Miksi kerrotte täällä itsestänne? Tuskin kirjoittajaa tunnette.


    • älälipsuttele

      Olet kyllä melkoinen perseenlipsuttaja! Sillä varmastikkin olet pelannut itsesi ulos. Jos työkaverit ei sinusta pidä niin tervemenoa! Itse sain sinusta kuvan että kyttäät muita ja kellotat muitten tekemiset aika tarkkaan. Panostasit olemaan kuin muut. Mitä haittaa jos työkaveri tupakoi? Ei mitään jos sinä osaat pitää kielen pois pomon perseestä ja osaat jarrutella työtäsi tuntipalkan mukaan.

    • Tri Sykerö

      Olet yksinkertaisesti liian ruma tekemään töitä ihmisten ilmoilla!

      • uudes työpaikas.

        meil työpaikas oli sellainen meininki, jotta tupakal kolme kertaa tunnissa, uutena työntekijänä tehtiin selväksi asia jotta töidenteolla ei sit kiirehditä.eli enpä ihmettele jos työt suomessa tekee ulkomaalaiset.työpaikallani muutenkin huono ilmapiiri muutaman työntekijän saastuttamana.tiimityötä piti olla,mutta ei toiminut.no aikasa kutakin nyt tehas kiinni ja laivahyttejä ei tehdä siinä paikas.


    • Matti Viikate

      Niin tuo on tuota valitettavaa todellisuutta ihan oikeasti, poikkeuksia toki on mutta tuollaista esiintyy kyllä.

      Mutta on se fakta sekin että eläke ynnä muut maksut joita helpolla tulee, niin ovat ihan oikea syy valita nuorempia työntekijöitä.

      Monella työ paikalla myös imago on sellainen, että pitää olla tietynikäisiä työntekijöitä.

      Mutta rankkaa sekin on, jos haet työttömyys tai muita korvauksia, en itse ole hakenut mutta tiedän systeemin.

      http://mattiviikate.newsvine.com/

    • Filippiinit! Katso vaikka yhtiö SAWO netistä. Tiedän tämänkin tarinan. Mieti hieman mikä on Euron ja Peson vaihtokurssi. Järkevin siirroin saat paljon aikaiseksi. Ikäsi puolesta vielä hyvin aikaa toimia. Tekevälle siellä odottaa muhkeat eläkepäivät. (p.s. Juuri vaimon kanssa, muiden asioiden ohessa, alamme pistämään 400-500 euroa sivuun per kuukausi. Vuoden säästö ja meillä on käsiraha hienoon asuntoon Makatin liepeillä, 10 vuotta lyhennetään lainaa ja se on siinä...muiden asioiden ohella. Melkein ihan sama mitä duunia tekee Suomessa jonkun vuoden jos on hyvä suunnitelma. Ottaa eurot ja lähtee nostelemaan.
      Hyvää jatkoa sinulle.

    • Itse olen 42-vuotias enkä kelpaa töihin. Olen liian vanha. 20-vuotiaat menevät edelle. Olen terve, en tupakoi ja lapset ovat jo yli 10-vuotiaita. Olen iloinen ja ahkera ja tulen toimeen ihmisten kanssa. Yh-äiti olen, mutta viimeisimmästä työpaikasta, jossa olin n. 3,5 vuotta, olin vain kerran poissa töistä lapsen sairauden takia. Itsekään en sairastellut kuin pari kolme kertaa. Mutta nuoruus menee edelle.

    • Luin sinun tarinaa...Minun kanssa sama juttu...ei saa pääse työhön...koska vastaneet...,että minä liian fiksu..ja liian ahkera...Minä jopa kysyin...miksi Suomessa tarvitse tyhmiä työhön??? Kyllä mulla monta ammattia...sama ikäinen olen kuin sinä..ja myös nuorekas......mutta ei onnesttu mitään...vain ilmaiseksi työ....NIIN... HARMI...Uskomatonta koska paljon virheita tekivät työssä...minä aika usein tulen korjamassa...tai palkalaskelma /kun olin työssä vain 4kk/ tai kela.... Vaikkapa olen ammattilinen pääkirjanpitäjä....ja sain monta uuttaa ammatija...mutta ei tarvitse.....

    • TyönVaihtoEdessä?

      _Itse kolmekymppinen ja saman tyyppisiä kokemuksia löytyy. Minulle sanoi pomo,että olen yli-innokas!Mikä ei todellakaan pidä paikkaansa. Nyt sain kuulla lisää valheita työstäni,joita tässä ruetaan selvittämmän.Ihmiset osaa olla tosi paskoja toisilleen,ja vielä työkaverit.

    • kesätuoli

      Oikeassa olet. Mitä enemmän on koulutusta tai kokemusta tai molempia, sitä vähemmän saa työtä. Jotain määräaikaisia korkeintaan ja niitäkin on vaikeaa saada enää jos on ikää eli on yli nelikymppinen.
      Mitä paremmin tekee työnsä, sitä todennäköisempää, ettei saa työtä. Katotteko tv-sarjaa Helppo Elämä? Siinä mies päätti osoittaa olevansa firmalle hyvä työntekijä ja sillä tavalla säilyttää uhanalaisen työnsä. Hän paiski työtä huippu hyvin. Tämän firman henkilöstöpäällikkö totesikin ja totesi myös, että koska on niin huippu työntekiijä, mies irtisanotaan. Eli hyvin on tämä tv-sarja perillä nykytyöelämän kuvioista.
      Mistä tämä siis kertoo? Siitä, että kun on koulutus, kokemus, tekee työnsä hyvin on liian kallis työntekijä. Keitä sitten saadaan halvalla töihin? Niitä, joilla ei ole koulutusta, kokemusta, eli esim. nuoria tai maahanmuuttajia. Heidän palkkansa voi olla paljon pienempi eivätkä he osaa edes vaatia mitään palkkaa.

      Työvoimavirkailijatkaan eivät taida tätä uskoa tai tiedostaa, koska he luulevat, että työttömän työttömyyteen on syynä koulutuksen puute ja lähettävät ihmisiä loputtomiin koulutuksiin. He eivät vaan kysy työnantajilta mitä siellä puolella halutaan. Että halutaankin vaan halpaa työvoimaa, ei väliä onko koulutusta tai kokemusta, kunhan palkat pysyy alhaalla.

      Tv-uutisissa kerrottiin juuri viikonloppuna, että Euroopan alueella työttöminä on paljon juuri koulutettuja. Eli tämä tieto vahvistaa koko Euroopan trendin eli halutaan työntekijää, josta ei koidu palkkakuluja. Näin firmojen osakkeenomistajat saavat aina vaan enemmän osinkoa.

      On ihan turhaa hokea fraasia "tekevälle työtä löytyy", jos ei ole halukasta palkanmaksajaa. Tuo hokema on peräisin hyviltä ajoilta, 1980-luvulta, jolloin työttömiä ei juuri ollut ollenkaan eikä mistään lamoista ollut tietokaan. Eihän minnekään voi väkisin töihin mennä, vaikka kuinka tekis mieli työtä tehdä. Työhaastattelussa on käynyt niinkin, että todetaan, ettei voi saada edes osa-aikaista työtä sen takia, ettei satu olemaan naimisissa eli työnantajan edustaja totesi, että eihän tuolla osa-aikapalkalla voi tulla toimeen ilman aviomiestä. Millä sinne sitten väkisin menet töihin, jos työnantajan edustajalla on tuo käsitys? Ei auta vaikka olis kuinka suuri halu tehdä työtä ja sitä varten juuri on paikkaa hakenutkin.
      Näistä työhaastattelutoteamuksista ja -kysymyksistä saisi varmaan jo hyvän kirjan.

      • vesuvius

        allekirjoitan tuon!


    • Santeri777

      Ihme itkua täällä työstä, valitetaan joutavia.
      Pitää tehdä työtä, laiska ei saa olla, pitää ottaa vastaan mitä tarjotaan, pitää tehdä vaikka köyhyysrajan alle olevilla palkoilla, pitää olla nöyrä työtä/työnantajaa kohtaan, pitää kouluttaa itsensä että saa töitä, jne ...

      Onko näistä itkijöistä kenellekkään käynyt mielessä että MIKSI ?

      Mikä on kalleinta maailmassa johon vain pienellä ihmisryhmällä on varaa ja jota kohti raataminen ja rahan perässä juokseminen tähtää ... se on AIKA.

      Vain kaikkein rikkaimmilla ja älykkäimmillä on varaa aikaan, joka on varattu elämiseen ... ei suorittamiseen ja "arvostuksen" ruinaamiseen muilta ihmisiltä. Miksi te työttömät että käytä mahdollisuutta hyväksenne ?
      Työssäkäyvät kadehtivat teidän tilannettanne ja siksi haukkuvat työttömiä laiskoiksi ja luusereiksi, teillä on jotain niin kallisarvoista joihin heillä ei ole koskaan varaa.

      • bvcvb

        Jotkut hullut ajattelevat vielä Suomen parasta. Eivät vielä ymmärrä, että se on nyt pelkkää alamäkeä tästä eteenpäin.


    • kiddyup
    • jebajeba
    • AAnniittaa

      Mulle sanottiin eräässä harjoittelupaikassa muutama vuosi sitten, että tee hitaammin, kun työt loppuivat ruokatuntiin mennessä kesken. Miten hitaammin, alan kävellä löntystellen ja kirjoittaa yhdellä sormella? Siellä oli olevinaan kiire, lähinnä oli kiire valittaa miten kiire on. Töitä muka oli, mutta ei voinut minulle kuitenkaan antaa. Enkä ole enkä ollut silloinkaan mikään keltanokka, vaan taustalla jo toimistoalan työkokemusta paljonkin, hyvin olisin osannut aika ison osan, kun osastolla ei mitään kamalan vaikeaa edes tehty, teinkin enimmäkseen pomon töitä, joka ei ollut joidenkin muiden tapaan ennakkoluuloinen sen vuoksi koska olin harjoittelijanimikkeellä. Ratkasuni oli vaihtaa alaa kokonaan.

      • Hyvä ratkaisu

        Hyvä että on päättäväisyyttä.


    • ....................

      Olen itse myös aktiivinen ihminen, mutta toisaalta olen huomannut, että toisten ihmisten hätiköiminen ärsyttää. Siis ajatelkaa muita työntekijöitä siinä mielessä, että jos olette koko ajan ns. vauhti päällä kuinka se vaikuttaa yleiseen työilmapiiriin... Minusta jokaisen velvollisuus on olla reilu ja kannustava toista kohtaan. Lisäksi myös sellainen rauhallinen ja mukava työntekijä.

    • Anonyymi

      10 vuotta vanha juttu mutta ajat eivät ole noista muuttunut yhtään ei ainakaan parempaanpäin, oikeastaan hullummaksi vaan kun vuokrafirmat myllää palkat pohjamutiin ja massatyöttömyys on jo maan tapa aina 90-luvun laman jäljiltä nykyisyyteen saakka, eikä aitoja palkkatyöpaikkoja synny lainkaan siis sellaisia millä elättää itsensä ja perheensä.

      Tämän perusteella voi vaan sanoa että työttömyys on ihan tietoisesti luotu ja sitä ylläpidetään Valtion toimin kun työntekijöiden näkökulmasta ei tehdä mitään positiivista vaan kaikki talousasiat käännetään työntekijän niskoille.

      Firmojen vastuuta ei ole lainkaan eikä mitään oikeudenmukaisuutta ole enää missään asiassa paitsi firmojen ja rikkaiden paapomisessa.

      10% rikkaiden Suomi ei oikein tule pyörimään jos 90% elää köyhyysloukussa.

    • Anonyymi

      Johan sen vieraan hommissa on nöyryyttävääkin.

    • Anonyymi

      Jos ei koskaan sairaana on sama kuin en koskaan ole mitään vikaa autossani eikä tarvinnut tehdä sille mitään...
      Melkoinen pommi tiedossa!

    • Anonyymi

      Ihmisen pitää tehdä työtä eläkkeeseen saakka, ikä sen asian määrittää ei joku virkailija toimistotuolissa! Herää todellisuuteen jo viimein!

    • Anonyymi

      Suomi on täynnä kateellisia ihmisiä joiden ainoa tehtävä on painaa joku toinen (itseään parempi) alas. Kateellisten pikkunilkkien maa tämä on.

      • Anonyymi

        Kusipäiden maa tämä on, ehkä on parempikin olla työttömänä kuin antaa siimaa kusipäille työelämässä jossa ei enää ole mitään järkeä niin palkassa kuin työnteossa yleensäkään.


    • Anonyymi

      Valtiolle on aivan sama kuka tekee kunhan joku tekee ja syöpä voi kasvaa. vasemmistolle on tärkeää että kaikki maailman ihmiset ovat suomalaisia. Oikesto haluaa halpaa työtä. Minä en enää osallistu sinä maksat. Kiitoksia

      • Anonyymi

        Ei heille ole sama kuka tekee. He haluavat aina jonkun tietyn. Eikä siinä paina raha vaan poliittiset mielipiteet, pakkomielle.

        Tämäkin ketju on vuodelta 2010. Vellovat vielä vuodessa 2010 vaikka nyt on vuosi 2022. Eivät huomaa ajan kulumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei heille ole sama kuka tekee. He haluavat aina jonkun tietyn. Eikä siinä paina raha vaan poliittiset mielipiteet, pakkomielle.

        Tämäkin ketju on vuodelta 2010. Vellovat vielä vuodessa 2010 vaikka nyt on vuosi 2022. Eivät huomaa ajan kulumista.

        Aikaa ei ole. Typeryys on ikuista.


    • Anonyymi

      Eiköhän viisikymppinen ole jo ulkona työmarkkinoilta?
      Kaupan alaa kun katsoo, kaikki ovat alle 25v. Hyviä duunareita sippipalkoilla, eivät tiedä oikeuksiaan.

    • Anonyymi

      Perussuomalaisuus kunniaan.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Siinä tapauksessa kokoaikatyössä oleva ulosottovelallinen voidaan laskea työttömäksi, koska palkka ei riitä ulosoton jälkeen elämiseen.

        Koska on virallisesti työtön niin kuuluu saada työttömyyskorvausta. Eli kokoaikatyössä olevalle, jolla palkka ei riitä elämiseen kuuluu saada täysi työttömyyskorvaus palkan lisäksi.


    • Anonyymi

      "52 vuotias, erittäin nuorekas"

      Eli vanha kurppa, kaukana ja lopullisesti on takana ne ajat jolloin oltiin nuoria ja vetreitä, ei suo kukaan huoli

    • Anonyymi

      Sepä se.

      - Teet liikaa töitä. Etkä voisi jo irtisanoutua?
      - Olet liian hyvä. Voisitko tehdä huonommin työsi?
      - voisitko vaan heittäytyä täysin työttömäksi ja lopettaa kaikki työt? Irtisano itsesi?

    • Anonyymi

      Ihan samaa koin. Mua yritettiin patistaa lorvimaan varastohommiin ja soiteltiin perää et vois 10 €/h jatkaa viel kesän jälkeen 6 kk määräaikasella mut palkka sama 10 €/h. En kyl jääny siihen surkeeseen tehtaaseen hitsikäryn katkuun mättää jotain rasvasii osia insinöörin papareilla ja 16 000 € opintolainan kanssa. Kolme kesää sitä roskaa riitti. Yrittivät tosissaan lannistaa ja saada mut olemaan yhtä verkkainen kun he. Ainut plussa siin hommas oli et sai lorvia kännykkää selaillen kun oli hiljaista jne. mut kyl sitä odotti millon pääsee kotiin.

      Yliopistokin oli kohdallani turha rasti ja sain vaan lisää opintolainaa niskaan. Helvetti ois pitänyt tyytyä siihen ammattikouluun eikä käyttää 6 vuotta penkissä AMK yliopisto kun ei papereilla voi kun pyyhkiä hanuriaan. Ei mitään työtä tai edes ilmaiseksi tehtävää harjoitustyötä en kelpaa suorittamaan. Kaikki katsoo jo cv:n perusteella ihan joksikin osaamattomaksi. Nytkin jo 2 kesää putkeen vailla työtä ja ajanut haastattelujen perässä vaikka mihin paikkaan, johon olen periaatteessa jo ylikoulutettu muutenkin, niin en kelpaa.

      Kaikki haastattelutkin on ajan tuhlausta ja ajanut satoja kilometrejä omaan pussiin eikä niitä ilmaisia lounaitakaan tarjota vaikka luvataan. Palkkatoiveenikin olleet luokkaa 1900-2200 hommiin mihin määräaikaisiin hakenut. Oon sanonutkin et palkal niin hirveästi ole alkuvaiheessa mulle väliä kun haluisin kokemusta. Muka palkkatoiveeni on ollut linjassa heidän toiveiden kanssa. Kyseleevät haittaako sua, jos joudut tekemään rutiinihommia? Kysy monta kertaa ja sanoin olevani kiitollinen, jos välillä pääsisi edes rutiinihommia tekemään kun aina ollut jotain uutta opinnoissa, niin kiva ois vaan välil tehdä rutiinityötäkin. Siis haen 25 työpaikkaan ja ajan kalliita kilometrejä haastatteluihin, niin kovasti haittaa rutiinihommat. Ei siinä tulipahan kesä tuilla sitten oltua periaatteessa tyhjänpanttina.

      Vanhoja yli 50 v ei huolita ja sitten me nuoret innokkaat ei myöskään kelvata. Eipä kiinnosta edes koko työelämä enää mut onneks on näitä vaivoja jo ja psyyke pilalla. Opintolainaa 30 000 € mut eipähän taida niidenkään maksu olla mun huolena.

    • Anonyymi

      Yhteiskunta maksaa tukiaisia kun palkkaa maahanmuuttajan...
      Maahanmuuttaja saa myös Kelalta vuokratukea ja sossusta ruokarahaa...
      että se siitä...

      • Anonyymi

        Samalla kantasuomalaiset jäävät työttömiksi yhä lisääntyvissä määrin, kun ilmainen tai yhteiskunnan kustantama työvoima (9 €/pv) on etusijalla.


      • Anonyymi

        Taitaa se tuki tulla ihan jostain muualta. Vieraalta valtiolta, lahjuksina, huumekaupalla jne.


    • Anonyymi

      Ikinä en tilaa keneltäkään mitään siivouspalveluja olisinpa köyhä tai varakas. Siivoan itse ja paremmin. Sama pätee kampaamoihin. Itse leikkaan ja värjään hiukseni ja paremmin sekä lopputulokseen olen huomattavasti tyytyväisempi.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      239
      2095
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      153
      1355
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      52
      1246
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1025
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      989
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      930
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      923
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      825
    9. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      640
    10. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      639
    Aihe