Kysymys ministereille

Suomen ei tarvitse auttaa Kreikkaa,
koska Suomen euro-jäsenyys on petos - vain illuusio...


Kreikalle rahan "lainaamisessa" on kysymys siitä, että velkojat saavat nyt rahansa pois ja Euro-kansalaiset laitetaan maksumiehiksi.
Mutta mennäänpä itse asiaan...

Miten Suomi luopui markasta?

Petoksellisella - epäparlamentaarisella - tavalla, tekaistulla EMU-varaumalla!

Suomen Markka oli kirjoitettu Hallitusmuodon 72 §:ään.

Lakiesitystä Suomen markan poistamiseksi Hallitusmuodosta ei ole koskaan eduskunnalle annettu, sillä 20.12.1993 joukko ministereitä teki kokouksessaan oman EMU-varaumansa, johon viittaamalla Hallitusmuodon muutostarve markan osalta kierrettiin, koska eduskunnasta ei olisi vuonna 1994 löytynyt perustuslain muuttamiseen (HM 72 §) tarvittavaa 5/6 kiireellisyysenemmistöä.


KYSYMYS AHON HALLITUKSEN MINISTEREILLE
eli
SALAISEN EMU-PÖYTÄKIRJAN ASIANOSAISILLE


Kysymyksessä on EU-ministeriryhmän kokouksen 20.12.1993 pöytäkirja 16/93.
Löytyy alempaa.

(Kysymys, jota vielä ei ole kysytty):

Satakunnan Kansa uutisoi salaisen EMU-pöytäkirjan vapauttamisesta 10.5.2001 ja toistamiseen 16.5. 2001. Helsingin toimituksen toimittaja Maarit Raunio haastatteli Tuomiojaa ja kysyi:

” -EU-ministeriryhmä totesi 20.12.1993 mm. että kansalliset päätökset osallistumisesta Emun kolmanteen vaiheeseen tehdään aikanaan eduskunnassa ja hallituksessa. Harhautettiinko tällä "varaumalla" eduskuntaa, kuten jotkut katsovat?”
Tuomioja vastasi:
”- Sitä pitää kysyä niiltä, jotka ovat tuolloin olleet tätä mahdollista harhautusta tekemässä, edellisen edelliseltä hallitukselta.”

LÄSNÄOLLEET

Kokoukseen osallistuneet ovat pääministeri Esko Aho ja ministerit Pertti Salolainen, Heikki Haavisto, Sirpa Pietikäinen, Ilkka Kanerva, Toimi Kankaanniemi sekä EU-ryhmän ulkopuolisena osallistujana sisäministeri Mauri Pekkarinen.

--

Edellä mainitut eivät toimineet presidentti Koiviston tietämättä!

Petoksesta vastaa ulkopolitiikasta Hallitusmuodon 33 §:n alkuperäisen teksimuodon mukaan määrännyt presidentti Mauno Koivisto.
Suomen korkein valtiojohto ei ole Kreikan tavoin pettänyt EU:ta, vaan Suomen kansaa.

En voi anonyyminä kirjoittajana katsella sivusta Suomen kohtalon hetkiä, vaan oli tultava omalla nimelläni tuomaan dokumentointia kansalaisille.

Edellä ole tekstini on kommentoitavasta informointifoorumisat:
http://www.promerit.net/markankohtalo.htm

Katso aiheesta laajemmin:
http://www.promerit.net/forum/index.php?topic=639.0

Totuusterveisin
Jorma Jaakkola, Kokemäki
Salaisen EMU-varaumapöytäkirjan haltuunsa 1.12.1999 saaneena

Viekää viestiä eteenpäin!

13

605

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suomen ministerien tekaisema EMU-varauma

      EU-ministeriryhmän pöytäkirjan 16/93 20.12.1993 6 §:ään oli tekaistu EMU-varauma, muistutusvirke:
      "Siinä yhteydessä muistutetaan, että kansalliset päätökset osallistumisesta Emun kolmanteen vaiheeseen tehdään aikanaan eduskunnassa ja hallituksessa."

      Esko Aho käytti samoja sanoja kesäkuussa 1994 eduskunnassa Vasemmistoliiton välikysymykseen vastatessaan.
      Aho sanoi, "... neuvoteltaessa on todettu, että kansalliset päätökset osallistumisesta Emun kolmanteen vaiheeseen tehdään aikanaan eduskunnassa ja hallituksessa."

      Samoja sanoja Esko Aho ja Veli Sundbäck käyttivät antaessaan asiantuntijalausunnon syyskuussa 1994 perustuslakivaliokunnalle.

      Neuvoteltuun EMU-varaumaan viittaavan lausunnon saatuaan perustuslakivaliokunta antoi lausunnon PeVL 14/1994 vp:
      "Valiokunnan saaman selvityksen mukaan Suomen puolelta on jäsenyydestä neuvoteltaessa todettu, että talous- ja rahaliiton kolmanteen vaiheeseen siirtyminen edellyttää valtiosäännön mukaan eduskunnan myötävaikutusta.
      Tähän viitaten perustuslakivaliokunta katsoo, että liittymissopimus ei vielä voi merkitä sitoutumista osallistua talous- rahaliiton kolmanteen vaiheeseen."


      PELIÄ KAKSILLA KORTEILLA

      Salaisen pöytäkirjan suomenkielisten ja englanninkielisten muistutustekstien vertailu paljastaa ministerien pelin kaksilla korteilla.
      Pöytäkirjaan 16/93 oli kirjoitettu:
      "Siinä yhteydessä muistutetaan, että kansalliset päätökset, joita Suomen osallistuminen EMU:n kolmanteen vaiheeseen edellyttää, tehdään aikanaan eduskunnassa ja hallituksessa.”

      Brysselissä 21.12.1993 luettu englanninkielinen teksti kuuluu:
      ”The national decisions necessery for Finland’s participation in the third phase in accordance with the provisions of the Treaty shall be taken in due time by the parlament and the Governement.”

      Tarkemmassa tarkastelussa englanninkielinen muistutusvirke ei ollutkaan sisällöltään sama kuin edellisenä päivänä kirjoitettu suomenkielinen teksti. Brysselissä luetun muistutusvirkkeen englanninkieliseen tekstiin olikin lisätty sanat: "...in accordance with the provisions of the Treaty... " eivät olleetkaan Suomen EMU-varauma, vaan suomennettuna Suomen antama lupaus yhteiseen rahaan siirtymisestä - ”perustamissopimuksen mukaisesti". Sanat ”in due time” tarkoittavat suomeksi ”määräaikana” eli eräpäivänä, liittymissopimuksen hyväksymisen yhteydessä, viimeistään 31.12.1994.

      Jos pöytäkirjan 6 §:n muistutusvirkkeessä olisi ollut kaksi sanaa - ”perustamissopimuksen mukaisesti” - ei neuvoteltaessa todetun EMU-varauman luonteista merkitystä olisi syntynyt.

      Nämä kaksi sanaa ovat niin merkittävät, että ne antavat neuvottelujen päättämisilmoituksessa annetulle sisällölle aivan toisen - suomalaiskansallista harhautustarkoitusta palvelevan - merkityksen.

      Merkittävää on, että ”EMU-varauma” olikin vain 5. ministeritason tapaamisessa Brysselissä 21.12.1993 luettava muistutusvirke, jota eduskunnassa käyttäen markka saatiin hävitettyä perustuslaista ilman lakiesitystä.

      EMU-pöytäkirjan paljastuminen oli Aholle kova paikka, sillä perustuslakivaliokunta (pj Sauli Niinistö) perusti EU-liittymislakia koskevan lausuntonsa Ahon ja Sundbäckin antamiin EMU-varauman luonteisiin lausumiin. PeVL 14/1994 vp:n teksti kuluu:
      "Valiokunnan saaman selvityksen mukaan Suomen puolelta on jäsenyydestä neuvoteltaessa todettu, että talous- ja rahaliiton kolmanteen vaiheeseen siirtyminen edellyttää valtiosäännön mukaan eduskunnan myötävaikutusta.
      Tähän viitaten perustuslakivaliokunta katsoo, että liittymissopimus ei vielä voi merkitä sitoutumista osallistua talous- rahaliiton kolmanteen vaiheeseen."

      Asianosaisia ovat kaikki perustuslakivaliokunnan jäsenet, nimittäin kyseinen lausunnon teksti oli Ahon hallitukselle niin merkittävä, että jos sitä ei olisi ollut olemassa, olisi hallituksen EU-liittymislain yhteydessä pitänyt antaa eduskunnalle lakiesitys markan hävittämiseksi hallitusmuodosta.

      Kun Lipposen I hallitus vuonna 1998 ”valitsi menettelytavan” euroon siirtymisestä, ei kyseessä ollutkaan perustuslain muutosesitys markasta luopumisesta. Satakunnan Kansassa oli 21.2.1998 oikeusministeri Sauli Niinistön haastattelu alaotsikolla

      ”Tiedonanto on luonteva tapa”:

      ”Niinistö puolusti jälleen torstaina hallituksen päätöstä tuoda Emu-esityksensä eduskuntaan tiedonantona. Tiedonanto on niitä kaikkein vaikutusvaltaisempia keinoja, keskeisempiä keinoja, jolla hallitus voi eduskuntaa lähestyä. Niinistö on kaiken aikaa tyrmännyt suoralla iskulla lakivaateet. Ei lakiin olisi mitään sisältöä, Niinistö tokaisi.”

      Niinpä eduskunta - historialliseksi uutisoidussa EMU-päätöksessä 17.4.1998 - äänesti vain valtioneuvoston tiedonannosta VNT1/1998 vp.
      Tiedonannoista eduskunta äänestää vain hallituksen luottamuslauseäänestyksenä.

      --

      Skannaukset salaisesta EMU-pöytäkirjasta löytyy osoitteesta:
      http://www.promerit.net/forum/index.php?topic=639.msg5560#msg5560

      • Informointi tullaan siirtämään KHI-foorumiin.

        Tarkoituksena on videoimalla informoida kansalaisia.

        Tekniikka mahdollistaa, että jokainen pääsee omalta tietokoneeltaan seuraamaan suoraa lähetystä.
        Myöhemmin videointi tallennetaan YouTubeen.

        Tämä osoite kaikille kansalaisille tutuksi vastaisuuden varalle:
        http://www.khiforum.fi/

        Viekää tietoa eteenpäin!


      • Bumeri
        jorma.jaakkola kirjoitti:

        Informointi tullaan siirtämään KHI-foorumiin.

        Tarkoituksena on videoimalla informoida kansalaisia.

        Tekniikka mahdollistaa, että jokainen pääsee omalta tietokoneeltaan seuraamaan suoraa lähetystä.
        Myöhemmin videointi tallennetaan YouTubeen.

        Tämä osoite kaikille kansalaisille tutuksi vastaisuuden varalle:
        http://www.khiforum.fi/

        Viekää tietoa eteenpäin!

        Kiitos tiedosta! Vien eteenpäin!


      • vaikuttavasi?
        jorma.jaakkola kirjoitti:

        Informointi tullaan siirtämään KHI-foorumiin.

        Tarkoituksena on videoimalla informoida kansalaisia.

        Tekniikka mahdollistaa, että jokainen pääsee omalta tietokoneeltaan seuraamaan suoraa lähetystä.
        Myöhemmin videointi tallennetaan YouTubeen.

        Tämä osoite kaikille kansalaisille tutuksi vastaisuuden varalle:
        http://www.khiforum.fi/

        Viekää tietoa eteenpäin!

        Niin kauan kuin pysyt Keskusta leirissä teet turhaa työtä. Enemmistö Keskustassa pelaa EU-kortilla. Vain EU:n täydellinen hajoaminen muuttaa asiat. Odottaminen on tullut jo maksamaan paljon.


      • Jaakkola.
        jorma.jaakkola kirjoitti:

        Informointi tullaan siirtämään KHI-foorumiin.

        Tarkoituksena on videoimalla informoida kansalaisia.

        Tekniikka mahdollistaa, että jokainen pääsee omalta tietokoneeltaan seuraamaan suoraa lähetystä.
        Myöhemmin videointi tallennetaan YouTubeen.

        Tämä osoite kaikille kansalaisille tutuksi vastaisuuden varalle:
        http://www.khiforum.fi/

        Viekää tietoa eteenpäin!

        "..Tämä osoite kaikille kansalaisille tutuksi vastaisuuden varalle:
        http://www.khiforum.fi/ "

        Jos EU tosiaan olisi demokraattinen, ja vieläpä olisi mm. pienyrittäjien ja kansalaisten asialla, niin voisin jopa äänestää porvaripuolueita jotka pakottavat meitä pysymään EU:ssa.

        Toisaalla on kuitenkin tutkittu mm. Nuhrenbergin asiakirjoja. Niistä ja muista dokumenteista, mm. USA;n salaisen palvelun tiedostoista, käy ilmi se hurja tosiasia että EU on samojen tahojen suunnittelema, rahoittama ja toteuttama, jotka laittoivat Nazit valtaan. Nämä super-rikkaat hyödynsivät Nazi-intoilua ryöstääkseen n. 20 maata putipuhtaiksi rikkauskistaan sekä valloittivat näiden maiden teollisuuden.

        Onko todistusaineisto aukotonta? Ainakin se tosiaisa että EU;n Komission ensimmäinen presidentti oli tunnettu Nazi-asianajaja...

        http://www.relay-of-life.org/nazi-roots/pdf/chap-int-summerize.pdf

        "In 1950, after having lied to the Allies about his Nazi past, Hallstein
        became advisor to West German Chancellor Adenauer and the
        principal coordinator of his foreign policy. As a result of his previous
        extensive experience in the planning for a Europe under the rule of
        the Cartel and the Nazis, he became the key architect of the Brussels
        EU.
        On March 25, 1957, Hallstein was one of the 12 signatories of the
        Treaties of Rome – the founding document of the Brussels EU. In
        1958 he was appointed the first president of the EU Commission –
        a post he held for an entire decade."

        EU: Demokratia on haudattu...

        "In contrast, the Brussels EU lacks this fundamental principle of ´separation
        of powers.` Moreover, the people of Europe have neither
        control over the Executive level nor over the Legislative process.
        Worse, the parliament they elect has no means of effectively controlling
        these branches either.
        To hide this impotence, Article 225 – the so-called ´Fig Leaf Article`
        – was inserted into the ´Lisbon Treaty.` This clause offers a possibility
        for the EU Parliament to “request the Commission to submit a proposal”
        for legislation. The Commission, of course, can simply refuse
        to do so. (See: http://europa.eu/lisbon_treaty/index_en.htm).


      • Paksua?!

    • Kirjoitat painavaa asiaa, Jorma Jaakkola.
      Tiedonsaannin – ja demokratian toimivuuden takia paluutasi Suomi24 keskustelufoorumille on tervehdittävä ilolla. Sananvapaus on demokraattisen yhteiskunnan perusta.

      Toivoisi Median kiinnostuvan hallussasi olevasta aineistosta ”Tiitisen listan” lisäksi!
      On tässä jo ihmeteltykin: Onko valtio on ottanut potentiaalisen maanpetoksen erityissuojeluunsa;)

      Terveisin
      SiskoSuomi
      [email protected]
      http://galleria.suomi24.fi/SiskoSuomi

      • jepu jee

        Niin tuon olen tiennyt jo kauan tiettyjen lähteiden kautta, mutta se että joku lähtee huutelemaan sitä julkisesti on uutta.
        Olen ylpeä sinusta, kun sen teet ja toivon että valta media tästä kiinnostuu, mutta enpä jaksa uskoa että niin pääsee käymään vaikka sitä toivonkin että kävisi.

        Olen itse tästä samasta asiasta puhunut jo kauan (kauemmin kuin sinulla on ollut asiakirjat), mutta suurin osa ystävistäni ja kavereista on pitänyt minua HULLUNA, koska kyllä tuommoinen aina tuotaisin kansan eteen ja kerrottaisiin avoimesti, mutta näin ei ole ja tälläkin hetkellä suomen valtio salaa asioita kansalta aivan järkyttävän määrän (moni pitää minua salaliitto teoreetikkona, vaikka sitä en ole vaan monen asian voi lukea rivien välistä).

        Itse olen nykyään sitä mieltä, että suorademokratia on ainut ja oikea tapa toimia, koska silloin kansa päättää. Mutta kun kysymme nykyisiltä päättäjiltä, mitä mieltä he ovat suorasta demokratiasta on se heidän mielestä äärioikeistolaista poppoota ja ikinä se ei toimi missään, eikä tule toimimaan ilman suuria taloudellisia ongelmia, mutta on suorademokratia toiminut sveitsissä yli 150vuotta ja minusta siellä menee suhtellisen hyvin, vai onko jollain käsitys että sveitsillä on kaikki asiat päin P:tä?
        Suorassa demokratiassa hallitus tekee esitteen, jonka jälkeen toteutetaan kansanäännestys ja katsotaan meneekö se läpi vai ei. KYLLÄ KANSA TIETÄÄ...


      • että,
        jepu jee kirjoitti:

        Niin tuon olen tiennyt jo kauan tiettyjen lähteiden kautta, mutta se että joku lähtee huutelemaan sitä julkisesti on uutta.
        Olen ylpeä sinusta, kun sen teet ja toivon että valta media tästä kiinnostuu, mutta enpä jaksa uskoa että niin pääsee käymään vaikka sitä toivonkin että kävisi.

        Olen itse tästä samasta asiasta puhunut jo kauan (kauemmin kuin sinulla on ollut asiakirjat), mutta suurin osa ystävistäni ja kavereista on pitänyt minua HULLUNA, koska kyllä tuommoinen aina tuotaisin kansan eteen ja kerrottaisiin avoimesti, mutta näin ei ole ja tälläkin hetkellä suomen valtio salaa asioita kansalta aivan järkyttävän määrän (moni pitää minua salaliitto teoreetikkona, vaikka sitä en ole vaan monen asian voi lukea rivien välistä).

        Itse olen nykyään sitä mieltä, että suorademokratia on ainut ja oikea tapa toimia, koska silloin kansa päättää. Mutta kun kysymme nykyisiltä päättäjiltä, mitä mieltä he ovat suorasta demokratiasta on se heidän mielestä äärioikeistolaista poppoota ja ikinä se ei toimi missään, eikä tule toimimaan ilman suuria taloudellisia ongelmia, mutta on suorademokratia toiminut sveitsissä yli 150vuotta ja minusta siellä menee suhtellisen hyvin, vai onko jollain käsitys että sveitsillä on kaikki asiat päin P:tä?
        Suorassa demokratiassa hallitus tekee esitteen, jonka jälkeen toteutetaan kansanäännestys ja katsotaan meneekö se läpi vai ei. KYLLÄ KANSA TIETÄÄ...

        kun välillinenkään ei toimi niin miten sitten suora? Kysymys lienee enemmän sivistyksestä. Eihän sellaiset jotka raamattua lukevat voi mitään mistään ymmärtää. Suomalaisilta vaan puuttuu täysin ajattelukyky. Näähän on kuin apinoita.


      • Jorma Jaakkola
        jepu jee kirjoitti:

        Niin tuon olen tiennyt jo kauan tiettyjen lähteiden kautta, mutta se että joku lähtee huutelemaan sitä julkisesti on uutta.
        Olen ylpeä sinusta, kun sen teet ja toivon että valta media tästä kiinnostuu, mutta enpä jaksa uskoa että niin pääsee käymään vaikka sitä toivonkin että kävisi.

        Olen itse tästä samasta asiasta puhunut jo kauan (kauemmin kuin sinulla on ollut asiakirjat), mutta suurin osa ystävistäni ja kavereista on pitänyt minua HULLUNA, koska kyllä tuommoinen aina tuotaisin kansan eteen ja kerrottaisiin avoimesti, mutta näin ei ole ja tälläkin hetkellä suomen valtio salaa asioita kansalta aivan järkyttävän määrän (moni pitää minua salaliitto teoreetikkona, vaikka sitä en ole vaan monen asian voi lukea rivien välistä).

        Itse olen nykyään sitä mieltä, että suorademokratia on ainut ja oikea tapa toimia, koska silloin kansa päättää. Mutta kun kysymme nykyisiltä päättäjiltä, mitä mieltä he ovat suorasta demokratiasta on se heidän mielestä äärioikeistolaista poppoota ja ikinä se ei toimi missään, eikä tule toimimaan ilman suuria taloudellisia ongelmia, mutta on suorademokratia toiminut sveitsissä yli 150vuotta ja minusta siellä menee suhtellisen hyvin, vai onko jollain käsitys että sveitsillä on kaikki asiat päin P:tä?
        Suorassa demokratiassa hallitus tekee esitteen, jonka jälkeen toteutetaan kansanäännestys ja katsotaan meneekö se läpi vai ei. KYLLÄ KANSA TIETÄÄ...

        '

        Olihan laittomuus nähtävissä jo lauantaina 18. tammikuuta 1992 Helsingin Sanomien uutisoinnissa.

        Eduskunta nimittäin luopui 17.1.1992 vallastaan ja Suomi siirtyi samalla eurooppalaiseen parlamentarismiin, joka on kaikkea muuta kuin Suomen Hallitusmuotoon vuonna 1919 kirjoitettua demokratiaa.
        Alettiin puhua edustuksellisesta demokratiasta

        Todisteaineistona olevien dokumenttien puute teki omilla aivoillaan ajattelevista hihhuleita, joita ei tarvitse ottaa tosissaan.
        Myös media luokitteli vastaanhangoittelijat hihhuleiksi, joita ei tarvitse ottaa tosissaan.

        Esko Aho piti presidentinvaalitilaisuuden 1.12.1999 Huittisten Risto Ryti-salissa.
        Olin pari tuntia ennen tilaisuutta saanut UM:stä luiskahtamaan EMU-varamapöytäkirjasta otteen. Se tuli naapurini faksiin.

        Kun Ryti-salin eteisaulassa ennen tilaisuuden alkua näytin pöytäkirjakopiota tutulle Satakunnan Kansan Huittisten toimituksen esimiehelle, tämä sanoi, että kuules Jorma, turha on kumpujen yöstä nyt enää nousta. Olisit toiminut aikaisemmin.

        Sanoin, että tämä dokumentti on aivan tuore, vasta tänään saatu. Joten miten on mahdollista, että olisin aikaisemmin sitä näyttänyt?
        Ko. toimituksen esimies kirjoitti seuraavan päivän Satakunnan Kansaan, että Aho sai kosolti tuhdimmat aplodit tullessaan kuin poislähtiessään vastuttuaan muutamiin kysymyksiin.

        UM salasi pöytäkirjaa mm. huhtikuussa 1999. Ja 20. tammikuuta 2000 UM antoi uuden epäämisilmoituksen, josta KHO antoi salassapitovahvistuksen 17.10.2000.

        Ilman sitkeätä työtä ei KHO:n salaiseksi vahvistamaa EMU-asiakirjaa olisi tuskin saatu julkiseksi edes 25 vuoden jälkeen vuonna 2018...?

        Eipä toukokuussa 2001 montaa toimittajaa ollut, jotka salaisen EMU-varaumapöytäkirjan vapauttamisesta kertoivat.
        Satakunnan Kansa kertoi asiasta viikon sisällä kahdesti, mutta ilmeisesti asian rankkuuden vuoksi Suomen valtamedia pidättäytyi kertomasta mitään.

        Nyt euron taloustilanne tulee akuuttina asiana Suomen eliitin eteen.
        On kumma, jos mitään ei vieläkään tapahdu.

        Jorma Jaakkola
        Kokemäki


      • hauska nähdä taas

        Palstan muutama vanhempi aktiivikirjoittaja näkyy poikenneen, hienoa. Entisistä kirjoituksistannekin iso osa on vielä tallella palstan/palstojen arkistoissa, osa valitettavasti on kadonnut bittiavaruuteen juttujen jo oltua vuosia palstalla.


    • Kiitos infosta!

      '

      Tämä keskusteluketju on täyttä asiaa!

      • Asiaa!

        Asiaa todellakin näyttää olevan...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe