Totta!!! uudestisyntymisestä

Semper.Fidelis

Olen pannut merkille tällä palstalla nimimerkin Totta!!! kirjoitukset, joissa hän
yhä uudestaan tuo esille epäraamatullisen käsityksensä uudestisyntymisestä.

Uudestisyntyminen ei ole mikään vähäpätöinen asia pelastuksemme kannalta.
Sanoohan Vapahtajamme Jeesus Nikodeemukselle tutut ja vakuuttavat sanat:

"Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja
Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan." Joh. 3:5

Nimimerkin Totta!!! mukaan uudestisyntyminen EI tapahdu sen perusteella, että
ihminen ottaa uskossa vastaan evankeliumin Jeesuksesta omana Pelastajanaan ja
lähtee ylhäältä saadun Hengen johdossa seuraamaan Jeesusta Hänen askelissaan.

Aivan päinvastoin kuin Totta!!! opettaa, Jumalan sanan mukaan juuri tuo riittää
uudestisyntymiseen, eikä ihminen enempää voikaan tehdä uudestisyntyäkseen
kuin uskossa ottaa sydämeensä Sanan, jonka Pyhä Henki tekee hänelle eläväksi.

Mikä on Totta!!!:n opetus uudestisyntymisestä?

En ole siitä täysin tarkkaan selvillä, mutta olen ymmärtänyt, että hänen mukaansa
ihminen joutuu käymään läpi pyhittäytymisen ja lihan tahdosta puhdistautumisen,
ENNEN kuin uudestisyntyminen hänessä voi tapahtua. Kyseessä on pitkä prosessi.
Totta!!! voinee oikaista, jos kuvasin virheellisesti hänen uudestisyntymisoppinsa.

En missään tapauksessa ole sitä mieltä, että pelastumiseen riittäisi se, jos kerran
elämänsä varrella on jättäytynyt Jeesukselle. Ei niin, VAAN päästäksemme perille
taivasten valtakuntaan meidän on kilvoiteltava ja seurattava Mestariamme päivittäin
tehdäksemme Hänen tahtonsa ja saadaksemme voiton lihassamme asuvasta synnistä.

Ilman tappioita ei kukaan selviä koetusten keskellä, mutta ratkaisevaa onkin se,
tapahtuuko meissä päivittäin parannusta ja luopumista vanhan ihmisen tahdosta.

Jumalan armo kasvattaa ja auttaa meitä, että voimme uskollisesti vaeltaen hyljätä
jumalattomuuden ja kaikki maailmalliset himot. Tiit. 2:11-14

´

131

668

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Totta!!

tarkkaavaisesti ja rauhallisesti. Sinä syytät käsittämättä ketä syytät. Sinä tulit syyttämän minua siitä, kun puolustin jakailia. Siitä se alkoi ja loppua ei näy. Uudestisyntyminen tapahtuu Jumalan ajalla ja sitä ei voi yksikään ihminen määritellä, eikä sanella ja siihen ei riitä mikään ihmisen teko, ei vaikka ihminen antaisi ruumiinsa poltettavaksi ja luopuisi kaikesta omaisuudestaan.

Jumalan Sana on siemen ja siemen ei hetkessä kasva varreksi ja hedelmäksi, vaan ensin se juurtuu, alkaa kasvattaa vartta ja tuottamaan hedelmää. Kaikissa maaperissä siemen ei kasvata koskaan hedelmää. Saattaa juurtua, mutta juuri kuivettuu, koska maaperä ei salli sille kasvua. Vaikka nuo, joissa siemen teki jo juurta, uskovat, niin he eivät synny siitä uskosta koskaan uudeksi, koska siemen ei juurru niin, että maaperä tuottaa siinä varren ja hedelmän. On valhetta opettaa, että kaikki, jotka tunnustavat Jeesuksen suullaan, ovat uudestisyntyneitä. Tuohon valheeseen ihmisiä on uinutettu.

Jumala on luvannut kaikkien tulla Sanan äärelle, eli Jeesuksen luokse. Vain Jeesus on Jumala kansan joukossa, ei ihmisten järjenpäätelmät, vaan Jumalan Sana Pyhän Hengen kirkastuksella.

Tutki hedelmiäsi, tulevatko ne ylhäältä, vai sielullisuudesta.

• RE:Lue tällä kertaa

Uudestisyntyminen on ALKU kaikelle tuole , mitä kirjoitit.

Ryöväri ristillä koki pelastuksen, vaikka ei hengen hedelmää, kasvua todellakaan ehtinyt tapahtua.

• Totta!!!
        Jumalanhullu kirjoitti:

RE:Lue tällä kertaa

Uudestisyntyminen on ALKU kaikelle tuole , mitä kirjoitit.

Ryöväri ristillä koki pelastuksen, vaikka ei hengen hedelmää, kasvua todellakaan ehtinyt tapahtua.

Jeesus Kristus. Onko uudestisyntyneitä nuo ihmiset, jotka eivät käsitä edes lain voimassa oloa. Maailma on täynnä ns. uudestisyntyneitä teidän mukaanne ja kuitenkin Raamattu kertoo, että vain pieni joukko pääsee Jumalan valtakuntaan.

Älkää valehdelko, että ihminen, jota Jumalan Sana ei ole puhdistanut, syntyy täällä uudeksi luomukseksi. Valhe vie teidät kadotuskeen.

Et sinäkään syntynyt tänne noin vain tullen, vaan sinäkin kehityit äitisi kohdussa syntymiseen.

• pikku hilja eikä syntyy pikku hilja. Ei vaan siihen siemenen tule niinkuin salamanisku elämä padam ja sitten se lähtee heti liikelle elämä kun se saa vettä ja aurinkoa. Uudestisyntyminen ei tapahdu pikku hilja piste.. Kasvaminen taimex kyllä ja lapsex mutta ei synytminen. Oli taas malttillista texti ja tyhjentävästi sanottu eix jee ??? Muuten menetkö Kristuxeen pikku hilja? ja tuletko sitten välillä? ulos sieltä? Temppelistä ja Hänestä ????? : )

• Totta!!!
        savonarola kirjoitti:

pikku hilja eikä syntyy pikku hilja. Ei vaan siihen siemenen tule niinkuin salamanisku elämä padam ja sitten se lähtee heti liikelle elämä kun se saa vettä ja aurinkoa. Uudestisyntyminen ei tapahdu pikku hilja piste.. Kasvaminen taimex kyllä ja lapsex mutta ei synytminen. Oli taas malttillista texti ja tyhjentävästi sanottu eix jee ??? Muuten menetkö Kristuxeen pikku hilja? ja tuletko sitten välillä? ulos sieltä? Temppelistä ja Hänestä ????? : )

niin ja siksi hedelmäsi eivät osoita uudestisyntymistä. Uudestisyntyneen laki on RAKKAUS ja hän pyrkii pitämään sen voimassa kaikkien ihmisten kanssa. Hän siis tavoittelee aina RAKKAUTTA, vaikka puhuukin totuutta yksinonomaan Jumalan Sanan mukaisesti. Ihmiset loukkaantuvat aina uudestisyntyneisiin, ei ihmisen tähden, vaan totuuden tähden.

Mikä siemen kasvaa ilman juurtumista ja tuottaa hedelmää ilman vartta? Jos tunnustat, että siemenen pitää ensin itää ja kasvattaa varsi ja hedelmä, niin ymmärrät, että ihminen ei voi uudestisyntyä ilman lain kasvatusta, sillä vain pidetty laki vanhurskauttaa ja laki on RAKKAUS.

• Salli minun sanoa, että kirjoitustyylisi minulle vaikuttaa siltä kuin
        näkisit minun sijastani punaisen ja ärsyttävän vaatteen edessäsi.

Miksi hermostut ja alat syyttää syyttämisestä, jos olen eri mieltä
        jostain opillisesta asiasta. Ovatko kaikki sinun kanssa eri mieltä
        olevat väistämättä syyttäjiä?

Menehän rauhassa itseesi, tutki sydäntäsi, vaikuttimiasi, ystäväiseni.

.

• .. ... ........

"Uudestisyntymiseni kesti 17 vuotta",

kertoo TV7:ssa julistaja nimeltään David Pawson itsestään.

Mitä Raamattu opettaa uudestisyntymisestä?

Varmaan osaat vastata näihin: Kumpi on ensin, sikiäminen vai syntyminen? Oletko siinnyt ensin vai syntynyt ensin? Olitko isäsi lapsi vasta syntymisestäsi lähtien vai jo ennen syntymistäsi?

www.opetuksia.net/index.php/uskoontulo/uskossa-mutta-ei-viela-uudestisyntynyt

Milloin ihminen uudestisyntyy? *

www.opetuksia.net/index.php/uskoontulo/milloin-ihminen-uudestisyntyy

• Totta!!!
        Semper.Fidelis kirjoitti:

Salli minun sanoa, että kirjoitustyylisi minulle vaikuttaa siltä kuin
        näkisit minun sijastani punaisen ja ärsyttävän vaatteen edessäsi.

Miksi hermostut ja alat syyttää syyttämisestä, jos olen eri mieltä
        jostain opillisesta asiasta. Ovatko kaikki sinun kanssa eri mieltä
        olevat väistämättä syyttäjiä?

Menehän rauhassa itseesi, tutki sydäntäsi, vaikuttimiasi, ystäväiseni.

.

punaista vaatetta, vaan eksyneen ihmisen, joka ei sallit totuuden tulla ilmi. Kerro, missä kirjoitan väärin?

Sinä tulet alati väittämään minun kirjoittavan väärin, mutta nyt vaadin sinua vastaamaan mikä kirjoituksessani on väärin. Perusteeton mollaaminen on synti.

• Totta!!!
        .. ... ........ kirjoitti:

"Uudestisyntymiseni kesti 17 vuotta",

kertoo TV7:ssa julistaja nimeltään David Pawson itsestään.

Mitä Raamattu opettaa uudestisyntymisestä?

Varmaan osaat vastata näihin: Kumpi on ensin, sikiäminen vai syntyminen? Oletko siinnyt ensin vai syntynyt ensin? Olitko isäsi lapsi vasta syntymisestäsi lähtien vai jo ennen syntymistäsi?

www.opetuksia.net/index.php/uskoontulo/uskossa-mutta-ei-viela-uudestisyntynyt

Milloin ihminen uudestisyntyy? *

www.opetuksia.net/index.php/uskoontulo/milloin-ihminen-uudestisyntyy

että ihmisen pitää antaa oma sinettinsä siitä, että Jumala on totinen Jumala ja se tapahtuu uskomalla kaiken sen mitä Jumala opettaa. Sen jälkeen saa odottaa suurta ihmettä. Uudestisyntyminen on suuri ihme, sillä se muuttaa koko elämän. Saastainen astia puhdistuu uskon kautta Jumalan Sanaan ja näin ollen ihminen uudistuu uudeksi astiaksi, johon lasketaan uusi taivaasta.

• Totta!!! kirjoitti:

punaista vaatetta, vaan eksyneen ihmisen, joka ei sallit totuuden tulla ilmi. Kerro, missä kirjoitan väärin?

Sinä tulet alati väittämään minun kirjoittavan väärin, mutta nyt vaadin sinua vastaamaan mikä kirjoituksessani on väärin. Perusteeton mollaaminen on synti.

että sinun missiosi on eksyttää ihmisiä pois totuudesta AINAKIN uudestisyntymistä
        koskevassa asiassa. Lue aloitusteksti tarkasti ja huolella; näet mistä on kysymys.

Omaperäisyydessään sinun oppisi muistuttaa naapuripalstan 'profeetan' harhaista
        ja raamatunvastaista oppia ahtaasta portista. On sanottava suoraan, että sinä olet
        toisen evankeliumin asialla, sinulla on toiselta jeesukselta saatu eksyttävä missio.

2.Korinttolaiskirje 11:4

Myönnän, että vierastan koko sinun kiihkeätempoista saarnataktiikkaasi, jossa otat
        vauhtia kaikesta päätellen joltain automaattikirjoittajalta tmv. henkivoimalta.

Älä ajattele, että kohdistan syytöksiäni sinun henkilöösi; olethan yhtä vajavainen
        kuin me kaikki muutkin. Kritiikkini kohdistuu sinun Raamatun vastaiseen OPPIISI.

´

• Totta!!!

että sinun missiosi on eksyttää ihmisiä pois totuudesta AINAKIN uudestisyntymistä
        koskevassa asiassa. Lue aloitusteksti tarkasti ja huolella; näet mistä on kysymys.

Omaperäisyydessään sinun oppisi muistuttaa naapuripalstan 'profeetan' harhaista
        ja raamatunvastaista oppia ahtaasta portista. On sanottava suoraan, että sinä olet
        toisen evankeliumin asialla, sinulla on toiselta jeesukselta saatu eksyttävä missio.

2.Korinttolaiskirje 11:4

Myönnän, että vierastan koko sinun kiihkeätempoista saarnataktiikkaasi, jossa otat
        vauhtia kaikesta päätellen joltain automaattikirjoittajalta tmv. henkivoimalta.

Älä ajattele, että kohdistan syytöksiäni sinun henkilöösi; olethan yhtä vajavainen
        kuin me kaikki muutkin. Kritiikkini kohdistuu sinun Raamatun vastaiseen OPPIISI.

´

keskustelin Teuvo Sunin kanssa näistä asioista, niin moni näki hänen eksymyksensä. Nyt keskustelen sinun kanssasi, jos tahdot. Uudestisyntynyt ei voi olla entistä täynnä, vai voiko sinun mielestäsi. Odotan tähän ensin vastausta.

• Totta!!! kirjoitti:

keskustelin Teuvo Sunin kanssa näistä asioista, niin moni näki hänen eksymyksensä. Nyt keskustelen sinun kanssasi, jos tahdot. Uudestisyntynyt ei voi olla entistä täynnä, vai voiko sinun mielestäsi. Odotan tähän ensin vastausta.

Uudestisyntynyt ihminen on saanut Jumalan Hengen sisimpäänsä.
        Hänestä on tullut lapsi, jonka sydämessä on jo ääni "Abba! Isä!"

Tuo lapsi on vielä 'kapaloissa', mutta JOS (!) hän antaa armon kasvattaa
        itseään, hänestä tulee vahvempi ja vahvempi, aikuisempi ja aikuisempi.

Hengellinen kasvu on uuden luomuksen kasvua ihmisen sisimmässä.
        Vanha väistyy ja pannaan pois, liha himoineen ja haluineen viedään
        ristille ja pidetään siellä. Sellaista on pyhitys, ilman sitä ei kukaan voi
        nähdä Herraa. Heb. 12:14

Sinun oppisi uudestisyntymisestä ja pyhityksestä on jokin toinen.
        Oppisi oleellisin heikkous on siinä, että se ei ole raamatullinen.

´

• Totta!!!

Uudestisyntynyt ihminen on saanut Jumalan Hengen sisimpäänsä.
        Hänestä on tullut lapsi, jonka sydämessä on jo ääni "Abba! Isä!"

Tuo lapsi on vielä 'kapaloissa', mutta JOS (!) hän antaa armon kasvattaa
        itseään, hänestä tulee vahvempi ja vahvempi, aikuisempi ja aikuisempi.

Hengellinen kasvu on uuden luomuksen kasvua ihmisen sisimmässä.
        Vanha väistyy ja pannaan pois, liha himoineen ja haluineen viedään
        ristille ja pidetään siellä. Sellaista on pyhitys, ilman sitä ei kukaan voi
        nähdä Herraa. Heb. 12:14

Sinun oppisi uudestisyntymisestä ja pyhityksestä on jokin toinen.
        Oppisi oleellisin heikkous on siinä, että se ei ole raamatullinen.

´

on kasvattaa meitä Kristukseen ja vain Kristukseen kasvaneet saavat syntyä uudeksi.

Olen ottanut usein esimerkiksi sen, kun itse olin sellainen ihminen, että vaikka rakastinkin vanhempaani, niin en kunnioittanut häntä. Pyhä Henki muistuttamalla muistutti neljättä käskyä ja minä ilmoitin, että kunhan vanhempani muuttuu, niin kunnioitan häntä. Pyhä Henki ei antanut periksi ja minä taistelin huonoa omaatuntoa vastaan ja pidin pääni. En ollut vapaa, enkä onnellinen, vaan olin jääräpäinen ja vastustin Jumalan käskyä.
        Tulin lopulta siihen päätökseen, että teen parannuksen ja tein ja sain siihen voiman. Tapahtui kummallinen ihme. Vanhempani ei muuttunut, mutta minä muutuin ja minun muuttumiseni loi meille rakkaudelliset ja hyvät välit. Vanhempanikin muuttui vuosien myötä, kun minä ensin muutuin.

Tuo käsky rikkominen oli estämässä ahtaasta portista sisään pääsyä, sillä kun aloin pitää tuonkin käskyn sain syntyä uudeksi.

Jumalan käskyt puhdistavat meitä, kuten kaikki Jeesuksen puhumat Sanat ja mehän tiedämme, että vanhaan astiaan ei uutta lasketa paisumisvaaran takia. Kyllä laki on voimassa ja Kasvattajan yhä tänä päivänäkin ja joka ei tahdo portin ulkopuolella olevan ristinjuurella riisuuntua lihantadosta, mahdotonta on hänen päästä saastaisena sisään. Jumala antaa voima lihanriisumiseen ja ottaa avaralle paikalle, jos uskomme Hänen neuvonsa ja ohjeensa.

Kaiken edellisen voit tarkistaa Raamatusta.

• Totta!!! kirjoitti:

on kasvattaa meitä Kristukseen ja vain Kristukseen kasvaneet saavat syntyä uudeksi.

Olen ottanut usein esimerkiksi sen, kun itse olin sellainen ihminen, että vaikka rakastinkin vanhempaani, niin en kunnioittanut häntä. Pyhä Henki muistuttamalla muistutti neljättä käskyä ja minä ilmoitin, että kunhan vanhempani muuttuu, niin kunnioitan häntä. Pyhä Henki ei antanut periksi ja minä taistelin huonoa omaatuntoa vastaan ja pidin pääni. En ollut vapaa, enkä onnellinen, vaan olin jääräpäinen ja vastustin Jumalan käskyä.
        Tulin lopulta siihen päätökseen, että teen parannuksen ja tein ja sain siihen voiman. Tapahtui kummallinen ihme. Vanhempani ei muuttunut, mutta minä muutuin ja minun muuttumiseni loi meille rakkaudelliset ja hyvät välit. Vanhempanikin muuttui vuosien myötä, kun minä ensin muutuin.

Tuo käsky rikkominen oli estämässä ahtaasta portista sisään pääsyä, sillä kun aloin pitää tuonkin käskyn sain syntyä uudeksi.

Jumalan käskyt puhdistavat meitä, kuten kaikki Jeesuksen puhumat Sanat ja mehän tiedämme, että vanhaan astiaan ei uutta lasketa paisumisvaaran takia. Kyllä laki on voimassa ja Kasvattajan yhä tänä päivänäkin ja joka ei tahdo portin ulkopuolella olevan ristinjuurella riisuuntua lihantadosta, mahdotonta on hänen päästä saastaisena sisään. Jumala antaa voima lihanriisumiseen ja ottaa avaralle paikalle, jos uskomme Hänen neuvonsa ja ohjeensa.

Kaiken edellisen voit tarkistaa Raamatusta.

Olemme tähän asti pohtineet uudestisyntymistä ja sen ajankohtaa.

Sinun näkemyksesi on edelleen, niin päättelen viestistäsi, että
        ennen omakohtaista (ja omatoimista..?) puhdistautumista EI VOI
        tapahtua uudestisyntymistä. Nyt emme ole puhuneet ahtaasta
        portista. Siitä voisimme keskustella vielä joskus toisen kerran.

Kertaan SINUN väärän uudestisyntymisoppisi kovimman ytimen:

Päästäkseen syntymään uudesti ihmisen on suoritettava loppuun
        puhdistautumisrituaalit. Niiden jälkeen tuo itsensä puhdistanut
        'sankari' marssii synnytyskanavaan ja suorittaa loppukokeensa:
        uudestisyntymisen. Sen jälkeen hän on 'haponkestävä' uskova :)

Vaikka hieman kärjistin selvyyden vuoksi, kysyn sinulta kuitenkin:
        uskotko sinä tuollaiseen rituaaliin; onko se mielestäsi Raamatussa?

´

• Totta!!!

´

aihetta, vaan kerron edellytyksestä uudestisyntymiseen. Oletko huomannut miten usein Jeesus sanoo: TEHKÄÄ.

Matteus 7
        12 Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.
        13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
        14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
        15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
        16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
        17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.

• Totta!!!

´

että uudestisyntymisen, eli elämään sisälle pässemiseen on vaatimuksia:

Matt. 19:17
        Niin hän sanoi hänelle: "Miksi kysyt minulta, mikä on hyvää? On ainoastaan yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt."

• Totta!!! kirjoitti:

aihetta, vaan kerron edellytyksestä uudestisyntymiseen. Oletko huomannut miten usein Jeesus sanoo: TEHKÄÄ.

Matteus 7
        12 Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.
        13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
        14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
        15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
        16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
        17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.

mutta itsensä synnyttämiseen en ketään yllyttäisi kuten sinun oppisi edellyttäisi.

Kyllä vastasyntyvälle kuuluu oikeus saada syntyä ilman omia ponnisteluja ja tekoja.

Pyhityselämässä ei sitten enää selvitä ilman omaa "tekemistä", tahtoa ja kuuliaisuutta.

´

• Totta!!! kirjoitti:

että uudestisyntymisen, eli elämään sisälle pässemiseen on vaatimuksia:

Matt. 19:17
        Niin hän sanoi hänelle: "Miksi kysyt minulta, mikä on hyvää? On ainoastaan yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt."

lyhimmillään se tekemisen kaava ja vaatimus on,
        jos uudestisyntyä/pelastua halutaan tässä:

Psalmit 50:15

"Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon
        auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua."

´

• Totta!!!

mutta itsensä synnyttämiseen en ketään yllyttäisi kuten sinun oppisi edellyttäisi.

Kyllä vastasyntyvälle kuuluu oikeus saada syntyä ilman omia ponnisteluja ja tekoja.

Pyhityselämässä ei sitten enää selvitä ilman omaa "tekemistä", tahtoa ja kuuliaisuutta.

´

äidiltäsi synnyitkö sinä tänne ilman kehitystä.

Koeta käsittää, että vanha ei muutu uudeksi ilman puhdistusta ja uudistusta ja vain Jumalan Sana voi sen tehdä Pyhän Hengen kirkastuksella.

Lue Raamatusta, että vanhaan ei laiteta uutta viiniä, eikä uutta paikkaa laitetaan vanhaan vaatteeseen.

• Totta!!!

lyhimmillään se tekemisen kaava ja vaatimus on,
        jos uudestisyntyä/pelastua halutaan tässä:

Psalmit 50:15

"Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon
        auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua."

´

Jumala tulee apuun ja puhdista ja parantaa ja tekee uudeksi hankalammankin ihmisen, jos tämä huuttaa Häntä avuksi.

• Totta!!! kirjoitti:

äidiltäsi synnyitkö sinä tänne ilman kehitystä.

Koeta käsittää, että vanha ei muutu uudeksi ilman puhdistusta ja uudistusta ja vain Jumalan Sana voi sen tehdä Pyhän Hengen kirkastuksella.

Lue Raamatusta, että vanhaan ei laiteta uutta viiniä, eikä uutta paikkaa laitetaan vanhaan vaatteeseen.

että olen täysin 'osaton' ja viaton omaan syntymisprosessiini.
        Tarkoitan nyt omaa fyysistä syntymääni, sitähän sinä kysyit.

Tiedän sen äidiltä kysymättä. Uudestisyntymiseni olen tullut
        ymmärtämään oman kokemukseni pohjalta ja Jumalan Sanasta.

Enempää ei siihen tarvita. Sinun epätoivoinen harhautusmissiosi
        ei mene pienimmässäkään määrin läpi minun kohdallani. Siispä
        päätän tämän keskustelun tällä erää tähän. Pidän tarpeettomana
        ja joillekin jopa vahingollisena inttää asiasta tämän enempää.

Harhaoppi on harhaoppia. Ei se muutu oikeaksi sinun yrityksistäsi
        huolimatta. Yhtä asiaa hämmästelen; missä ovat tämän palstan
        vakiokirjoittajat kannanottoineen. Vain Jukka.F ja Savis osoittivat
        rohkeuttaan ottamalla kantaa. Soisin muidenkin ilmoittavan kantansa
        tässä aiheessa, jonka tärkeyttä ja painavuutta ei kukaan voi kiistää.

´

• Semper.Fidelis kirjoitti:

´

Saviksen ja Jukan ohella myös nimimerkki Jumalanhullu osallistui
        keskusteluun rohkealla ja raamatullisella kannanotollaan, kiitos!

´

• Totta!!!

´

kehitystä et tänne syntynyt, eikä synnyt yksikään uudeksi ilman Jumalan siementä, joka tekee ihmisestä uuden, mutta ei väkisin, vaan yhteistyössä ihmisen kanssa. Ihmisellä on vapaa tahto.

Muista nyt kuitenkin se, että vain lain pitäjät vanhurskautetaan ja yksikään ei voi pitää lakia ilman uudestisyntymistä Jumalan lapseksi. Käskyt ovat annetut puhdistamaan ja kasvattamaan Kristukseen ja Krsistuksessa aukeaa täytetty laki: RAKASTA JUMALAA YLI KAIKEN JA LÄHIMMÄISTÄ KUIN ITSEÄSI ja tuossa laissa pysyy voimassa pieninkin käsky ja kaikki profetiat.

Vain uudestisyntyneet Jumalan lapset vanhurskautuvat ja he pitävät täyteyn lain voimassa uudestisynnyttäjän voimalla.

Vanha ei voi olla uudestisyntynyt ja siksi vanha pudistetaan tieltä pois ja se tapahtuu Kasvattajan kasvatuksella ja Jumalan voimalla.

Jumalan kutsuu, antaa uskon lahjan ja antaa kasvatuksen Jeesukseen. Jeesus ei kadota yhtäkään, joka on Häneen kasvanut sen oven kautta, jonka Jumala on antanut ja se OVI ON JUMALAN SANA/JEESUS.

• Totta!!!

Saviksen ja Jukan ohella myös nimimerkki Jumalanhullu osallistui
        keskusteluun rohkealla ja raamatullisella kannanotollaan, kiitos!

´

keskuuteenne profeettoja ja opettajia, mutta te ette kuule heitä.

• Totta!!! kirjoitti:

niin ja siksi hedelmäsi eivät osoita uudestisyntymistä. Uudestisyntyneen laki on RAKKAUS ja hän pyrkii pitämään sen voimassa kaikkien ihmisten kanssa. Hän siis tavoittelee aina RAKKAUTTA, vaikka puhuukin totuutta yksinonomaan Jumalan Sanan mukaisesti. Ihmiset loukkaantuvat aina uudestisyntyneisiin, ei ihmisen tähden, vaan totuuden tähden.

Mikä siemen kasvaa ilman juurtumista ja tuottaa hedelmää ilman vartta? Jos tunnustat, että siemenen pitää ensin itää ja kasvattaa varsi ja hedelmä, niin ymmärrät, että ihminen ei voi uudestisyntyä ilman lain kasvatusta, sillä vain pidetty laki vanhurskauttaa ja laki on RAKKAUS.

Raamatussa sanotaan että Rakkaus -->sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu.
        Ei siinä sanotaan että sillä Jumalan rakkaus on UUDESTISYNNYTETTY meidän sydämiimme

• Totta!!! kirjoitti:

kehitystä et tänne syntynyt, eikä synnyt yksikään uudeksi ilman Jumalan siementä, joka tekee ihmisestä uuden, mutta ei väkisin, vaan yhteistyössä ihmisen kanssa. Ihmisellä on vapaa tahto.

Muista nyt kuitenkin se, että vain lain pitäjät vanhurskautetaan ja yksikään ei voi pitää lakia ilman uudestisyntymistä Jumalan lapseksi. Käskyt ovat annetut puhdistamaan ja kasvattamaan Kristukseen ja Krsistuksessa aukeaa täytetty laki: RAKASTA JUMALAA YLI KAIKEN JA LÄHIMMÄISTÄ KUIN ITSEÄSI ja tuossa laissa pysyy voimassa pieninkin käsky ja kaikki profetiat.

Vain uudestisyntyneet Jumalan lapset vanhurskautuvat ja he pitävät täyteyn lain voimassa uudestisynnyttäjän voimalla.

Vanha ei voi olla uudestisyntynyt ja siksi vanha pudistetaan tieltä pois ja se tapahtuu Kasvattajan kasvatuksella ja Jumalan voimalla.

Jumalan kutsuu, antaa uskon lahjan ja antaa kasvatuksen Jeesukseen. Jeesus ei kadota yhtäkään, joka on Häneen kasvanut sen oven kautta, jonka Jumala on antanut ja se OVI ON JUMALAN SANA/JEESUS.

on niin percelillinen että jos ei syntinen saa keppiä ja piiska ja kovin kova niin se ei antautuu uudestisyntymiseen joka kestä abaout alle sekunnin,,, Jumala tietää. Kyllä se ihmisen oma tahto niiiin kovin pane hantiin..
        Mutta ei tapahdu uudestisyntymistä,, ennen kun ihmiseltä on murrettu kaiken vastustuxeen,, kun ihminen on pirullisen kova ja juonikas. Mutta onnexi Jumalalla on Iso leka ja kärsiväällisyyttä,, takoa ihmisen kovuuden ja perixeantamaton luonnen rikki.
        Lopulta ihminen on niin väsynyt kun se on niin sairas ja voimaton kaikkien huumeitten ja vieroitusoireiden alkohoolien ja ehkäpä sairaalassa makaa ja mietti syntiä suurempia mitä on tullut tehty ja ihmissuhteet rikottu että antautuu ?? Alkaa ehkä Jumalan apu kelvata. ?? Ja ihminen uudestisyntyy hetkessä kun ottaa Jeesus vastaan IIIIIIHanaaaa : )

• Totta!!!
        savonarola kirjoitti:

on niin percelillinen että jos ei syntinen saa keppiä ja piiska ja kovin kova niin se ei antautuu uudestisyntymiseen joka kestä abaout alle sekunnin,,, Jumala tietää. Kyllä se ihmisen oma tahto niiiin kovin pane hantiin..
        Mutta ei tapahdu uudestisyntymistä,, ennen kun ihmiseltä on murrettu kaiken vastustuxeen,, kun ihminen on pirullisen kova ja juonikas. Mutta onnexi Jumalalla on Iso leka ja kärsiväällisyyttä,, takoa ihmisen kovuuden ja perixeantamaton luonnen rikki.
        Lopulta ihminen on niin väsynyt kun se on niin sairas ja voimaton kaikkien huumeitten ja vieroitusoireiden alkohoolien ja ehkäpä sairaalassa makaa ja mietti syntiä suurempia mitä on tullut tehty ja ihmissuhteet rikottu että antautuu ?? Alkaa ehkä Jumalan apu kelvata. ?? Ja ihminen uudestisyntyy hetkessä kun ottaa Jeesus vastaan IIIIIIHanaaaa : )

tapahtuu selkeästi ja hetkessä, mutta sitä ennen on kasvatus. Jumalan kasvattamat tuntee rakkaudenlain pitämisestä. Miksi se on niin harvoilla pidetty? Miksi tällä palstalla on enimmäkseen vain eksytysten etsijöitä, kun pitäisi olla evankeliumin julistajia. Liha haluaa syyttää ja tuomita ja alentaa ja joka on lihallinen, ei ole syntynyt Jumalasta.
        Moni sekoittaa Pyhän Hengen tulemisen opettamaan, muistuttamaan, lohduttamaan uudestisyntymiseen, vaikka se onkin iloinen tapahtuma, niin se ei ole uudestisyntyminen. Pyhä Henki tulee kirkastamaan Sanaa ja vain Jumalan Sana voi uudestisynnyttää.

Moni kummastelee sitä, kun Pyhä Henki tuntuu tulevan ja menevän ja se tapahtuu sen takia, että Jumala EI JÄÄ asumaan muihin, kuin Sanan puhdistamiin. Kasteessa ihmiselle luvataan Pyhä Henki ja se lupaus pitää paikkansa. Kaikki saavat tulla Jumalan Sanan ja Pyhän Hengen opettamiksi, mutta ikävä kyllä kaikki eivät kehityt uudestisyntymiseen lihallisen luonteensa estäessä sen.

Erämaataipaleet loppuvat uudestisyntymiseen.

• RE:Totta!!! uudestisyntymisestä

Hyvin asia ymmärretty ja kirjoitettu :)

• Totta!!!

ei Jumalan Sanan opetusta. Lue paljon evankeliumeja, jotta pääset totuuteen kiinni ja lahkolaisuuden henki jättää sinut. Vastustakaa perkelettä/laittomuutta, lahkolaisuutta, niin se teistä pakenee ja silloin on mahdollisuus päästä uudestisyntymiseen. Sen määrää Jumala.

• YMMÄRRYS HOI !
        Totta!!! kirjoitti:

ei Jumalan Sanan opetusta. Lue paljon evankeliumeja, jotta pääset totuuteen kiinni ja lahkolaisuuden henki jättää sinut. Vastustakaa perkelettä/laittomuutta, lahkolaisuutta, niin se teistä pakenee ja silloin on mahdollisuus päästä uudestisyntymiseen. Sen määrää Jumala.

Miten uskosta osaton voi vastustaa perkelettä. Pietari kirjoitti kehotuksen uudestisyntyneille uskoville.

• Totta!!!
        YMMÄRRYS HOI ! kirjoitti:

Miten uskosta osaton voi vastustaa perkelettä. Pietari kirjoitti kehotuksen uudestisyntyneille uskoville.

Kasvattajaksi Krsitukseen ja kukaan lain alla vielä oleva ei ole uudestisyntynyt. Usko on kehityksen tie, jossa päämäärä on rakkaus ja sydänpäivä.

• Totta!!! kirjoitti:

RE:Lahkojen opetusta,
        En kulu mihinkään lahkoon, vaan Jeesukselle Kristukselle.

Evankeliumeja olen lukenut kohta 30v ja ei ne asiat ole miksikään muuttuneet.

Uudestisyntyminen tapahtui minulle hetkessä, mullistaen koko elämän. Sen jälkeen on kasvua tapahtunut Jumallan Sana ja Hengen kautta sen verran, kuin on tapahtunut.
        Jumalan Sana ja Henki saavat aikaan Hengen hedelmää, joka ei ole sama, kuin uudestisyntyminen.

• Niin kävi.
        Jumalanhullu kirjoitti:

Uudestisyntyminen tapahtui minulle hetkessä, mullistaen koko elämän. Sen jälkeen on kasvua tapahtunut Jumallan Sana ja Hengen kautta sen verran, kuin on tapahtunut.
        Jumalan Sana ja Henki saavat aikaan Hengen hedelmää, joka ei ole sama, kuin uudestisyntyminen.

toisin päin. Tulin uskoon ja tulin niin onnelliseksi, että liitelin ilmassa, mutta Jeesus alkoikin hiljalleen kasvattamaan minua. Meni pitkä aika ennen kuin myönsin omat syntini. Oikeastaan voipa sanoa, että meni monta vuotta ennen uudestisyntymistä. Minun piti mennä maahan ku mato, sillä niin syntiseksi jouduin itseni näkemään, mutta kyllä nyt osaan olla kiitollinen.

• Uudesti syntynyt
        Jumalanhullu kirjoitti:

Ilona, kun tulin uskoon valtava vapaus ja ilo täyttivät sydämeni.
        Tästä alkoi sitten puhdistus työ, joka koski niitä syntejä, jota olin tehnyt vuosia maanpäällä ollessani. Kova työ se oli tunnustaa Jeesuksen edessä kaikki se mihin mailmassa olin joutunut. Synnit painoivat hartioitani.
        Ainoastaan Jeesuksen ja hänen armostaan vapauduin ja Uudesti syntyminen tapahtui, kun minun sydämeni avartui Raamatun Sanalle.

Siis en syntyny Uudesti, ennekuin suurin osa puuhdistus työstä oli pääsyt alkuun puhdistus kävi kipeää.
        Välillä tuntiui sitä, etten ole uskossa, vaan riipuin Jeesuksen viitan tupsussa. Tesi kuitenkin sen, että vain tekemällä paranusta ja uskomalla käskyihin ja rakkauden lakiin voin löytää taivastien ja se löytyi.

• *jukka.finland

Ehkä noin parisen kuukautta sitten totesin, että palstalle on ilmestynyt jälleen yksi uusi henkilö, jonka kirjoitukset eivät ole raittiita. Tarkoitin ja nimesinkin hänet nimimerkiksi "Totuus!!!" Hänen kirjoituksensa eksyttävät lukijoita. Nykyisin en lue hänen kirjoituksiaan kuten en eräiden muidenkaan kirjoituksia.

Jumalan Sanan vääristeleminen voi koitua horjuvalle uskovalle lankeemukseksi. Siksi en suosittele ko. nimimerkin tekstejä lukemaan; varsinkaan pelastusta etsivien ja vasta uskoon tulleiden ei tulisi niitä tutkia.

Hyvää päivän jatkoa kaikille.

• Totta!!!

ensi kerran viisi vuotta sitten ja sinähän kiittelit usein kirjoituksiani! Mitä sinulle on tapahtunut, onko laki kumoutunut ja usko kokenut haasrikon?

• Muistiko pätkii?
        Totta!!! kirjoitti:

ensi kerran viisi vuotta sitten ja sinähän kiittelit usein kirjoituksiani! Mitä sinulle on tapahtunut, onko laki kumoutunut ja usko kokenut haasrikon?

Sulla on nyt ongelma. *jukka.finland sanoi ettei se lue sun kirjoituksia eli ei kai sitten vastaakaan. Sitä mä mietin, että ootko kirjoittanut tuolla nikillä `Totta!!!´ viisi vuotta?

• Totta!!!
        Muistiko pätkii? kirjoitti:

Sulla on nyt ongelma. *jukka.finland sanoi ettei se lue sun kirjoituksia eli ei kai sitten vastaakaan. Sitä mä mietin, että ootko kirjoittanut tuolla nikillä `Totta!!!´ viisi vuotta?

Käyn aina välillä täällä ja kirjoitin monta vuotta ilman mitään merkkiä. Nyt olen käyttänyt Raamattu, Vastaus1 ja Totta!!! nimimerkkejä, koska Herra vaikuttaa niin.

• Uudesti syntynyt

Valhetta, että sokeain silmät soukeutuvat, vielä sokeammiksi. Ette näe, ettekä kuule mitä Raamatun Sana sanoo: Kun siemen kylvetään hyvään peltoon se aloittaa kasvun ja kasvusta alkaa opiminen ja tajuaminenRaaamatun Sanaan ei siemen voi syntyä uudesti koska hän on monen tuulen ripoteltavana vielä eikä hänessä ole juurta itsessään.
        Te Helluntai uskovat luulette syntyvänne simen vaiheessa se ei ole mahdollista. Kuka tällaista harhaa levittää ja vielä siihen isekkin uskoo.
        Siemen voi kalliollekin pudota tai tien oheen ei kaikkiin siemeniin tule juurta, joka on Kristus.
        Kristus on Sana onko siemenessä muuta, kuin se mitä siemen alkunsa saa ei muuta.
        Ravinteekkaaseen maahan päästyään se kasvun alkaa ja Raamatun Sana on se ravinto. Kasvu on seitä, että koetellaan pysyykö simen vaan luopuuko hän koetuksessa.
        Uudesti syntyy sitten, kun Sama on tehnyt ihmisen sinetin sinetti taas on tae sitä ettei ihminen tahdo enään mailmaan, vaan on uskollinen juuren antajalle.

AJATELKAA EI IHMINEN ITSESSÄÄN OLE MITÄÄN, VAIN HÄNEN UUDESTI SYNNYTTÄJÄ ,JOKA PUDISTAA SYDÄMEN, JOSSA ON JUMALAN ASUIN SIJA EI TUORETTA HYVÄÄ VIINIÄ LASKETA VANHOIHIN LEILEIHIN. VAAN VALMISTAJA TEKEE UUDEN LEILIN ETTEI UUSI VIINI PAHENTUISI.
        SANA TEKEE IHMISESSÄ TYÖN JA ANTAA SYNNIN TUNNON JUMALA VIHAA SYNTIÄ JA ODTTAA JOAISEN HALUAVAN PUDISTUS EDESSÄÄN. SIKSI JUMALA TULI IMIS LIHAAN, ETTÄ MEISSÄ OLISI KASVU KRISTUKSEN ESIMERKIN MUKAAN.

• herranvaikutus
        Totta!!! kirjoitti:

Käyn aina välillä täällä ja kirjoitin monta vuotta ilman mitään merkkiä. Nyt olen käyttänyt Raamattu, Vastaus1 ja Totta!!! nimimerkkejä, koska Herra vaikuttaa niin.

>Nyt olen käyttänyt Raamattu, Vastaus1 ja Totta!!! nimimerkkejä, koska Herra vaikuttaa niin. <

Herra vaikuttaa nimimerkkeihin:)))????

:=o

• "Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi,
        sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.

Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme. Jos joku
        ei hairahdu puheessa, niin hän on täydellinen mies ja
        kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa." Jaak. 3:1-2

Harva meistä pyrkii opettajaksi niin ponnekkaasti kuin ko. nimimerkki.
        Itse asiassa hän ei pyri, vaan toimii niinkuin suvereeni itse oikeutettu
        'yliopettaja'; sellaisen kuvan saa "Totta!!!":n ylivuolaista (!) käsityksistä.

Saatan itsekin joskus antaa kuvan opettajamaisuudesta. Tarkoitukseni
        on kuitenkin todistaa siitä uskosta ja siitä armosta, jonka olen saanut
        Jumalalta. Opettajan manttelia en kaipaa, vaikka totuutta puolustankin.

Niin, Jaakobin varoitus on peräti aiheellinen meidän kaikkien kohdalla.

PS.
        'Nimimerkki' sekoittaa jostain syystä uudestisyntymisen ja pyhityselämän.
        Järjestys on nimenomaan tuo; eikä toinen voi pysyä ilman toista.

´

• Kannattaa tarkistaa.

"Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi,

PS.

´

Kyseessä oleva nimimerkki on kyennyt opettamaan sellaisia asioita joita muut eivät ole kyennet. Etkö sinä usko, että Jumala valitsee tänäänkin opettajia? Ainakin raamatussa niin sanotaan.

• Totta!!!
        herranvaikutus kirjoitti:

>Nyt olen käyttänyt Raamattu, Vastaus1 ja Totta!!! nimimerkkejä, koska Herra vaikuttaa niin. <

Herra vaikuttaa nimimerkkeihin:)))????

:=o

niin Hän myös varustaa. Jeesus elää ja on kuolleista ylösnousseiden Jumala.

• Totta!!!

"Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi,

PS.

´

kuin sain edes uudestisyntyä, sain uskovaiselta, minulle oudolta ihmiseltä tiedon, että tulen sairastumaan vakavasti, Jumala parantaa hetkessä ja antaa suuren tehtävän. En muistanut tuota ennen, kuin se totetui.

Samoihin aikoihin sain toisen samanlaisen profetian, joka kuului: Tulet sairastumaan vakavasti, mutta se sairaus ei ole kuolemaksi, vaan Jumalan Pojan nimen kirkastamiseksi. Tuonkin unhodin, kunnes kaikki tuo toteutui. Tuolla henkilöllä, joka tuon profetian oli minusta saanut, oli se muistissa ja hän oli kirjoittanut sen ylös ja se on hänellä tänäänkin.

Kolmesti sairastuin vakavasti ja kolmesti kävin kuoleman portilla ja kolmesti Jeesus nosti minut hetkessä.

Koulutus tehtävään oli niin kova, että henkeni oli kolme kertaa hiuskarvan varassa. Jumala näytti, että ihminen ei voi mitään silloin, kun hänellä ei ole kykyä eikä valtaa ja minun kohdallani kenelläkään ei ollut kykyä, eikä valtaa parantaa minua, mutta Jumala tuli ja paransi ja antoi koulutuksen tähän tehtävään.

• Jeesus on Totuus
        Totta!!! kirjoitti:

niin Hän myös varustaa. Jeesus elää ja on kuolleista ylösnousseiden Jumala.

Mua sä et saa mukaan juttuihisi. Ihmettelen vaan miks Jumala käskee sua vaihtaa nimmaria? Et oo uskottava. Mikäköhän on sun seuraava nimmari, jonka Jumala käskee ottaa? Jostain mä luin, että sä kirjotat tai oot kirjottanu myös ei-rekattuna.

Sä kerroit jossain, että oot ollu nimmari vastaus1 tätä ennen. Olitko sä tai ootko sä yhä adventisti? Onks sun tarkotus sotkea hellaripalstaa sun opetuksilla?

• Kysyy epätietoinen.

minkäänlaista lakia? Jotenkin saa kuvan, että sinulla ei ole lakia ollut koskaan. Olen sitä mieltä, että jos laki ei ole ohjaamassa, niin ei ihminen voi syntyä miksikään muuksi, kuin vihan lapseksi. Sillähän laki annettiin, jotta ihminen osaa sen mukaan ojentautua.

• "lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse
        en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
        ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia
        - vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen
        Kristuksen laissa - voittaakseni ne, jotka ovat
        ilman lakia;" 1.Kor. 9:20,21

Haluan noudattaa elämässäni Kristuksen lakia:

Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä:
        "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi." Gal. 5:14

"Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten
        teille tekevän, tehkää myös te samoin heille;
        sillä tämä on laki ja profeetat." Matt. 7:12

Ja vielä:

Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi,
        kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi.'
        Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky. Toinen, tämän vertainen,
        on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.' Näissä kahdessa käskyssä
        riippuu kaikki laki ja profeetat." Matt. 22:37-40

.

• Udesti syntynyt

Käskyt ja rakkauden laki sydämessä, siksi tiedän sen että jos on laittomuuden lapsi ei voi syntyä Uudesti ylhäältä.
        Rakkaus on se, joka kokoaa laumaa eikä erota sitä. Siksi totuus, joka lähtee pudistuksesta eikä pudistus ole mikään kevyt asia, vaan se on todelline kääntymine Jumalan puoleen.
        Rakkaudesta tulee myös teot teot ovat niitä hyviä tekoja, jota Jumalalle tehdään pyyteettömästi tietämättä mitä hyvää toinen käsi tekee.
        Se ilo ja vapaus ja rauha, joka sydämessä on on vai heillä joka tuntee Jumalan lait.

• Valheesta kiinni!

"lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse
        en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
        ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia
        - vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen
        Kristuksen laissa - voittaakseni ne, jotka ovat
        ilman lakia;" 1.Kor. 9:20,21

Haluan noudattaa elämässäni Kristuksen lakia:

Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä:
        "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi." Gal. 5:14

"Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten
        teille tekevän, tehkää myös te samoin heille;
        sillä tämä on laki ja profeetat." Matt. 7:12

Ja vielä:

Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi,
        kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi.'
        Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky. Toinen, tämän vertainen,
        on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.' Näissä kahdessa käskyssä
        riippuu kaikki laki ja profeetat." Matt. 22:37-40

.

Sinä et siedä lain alla kamppailevia. Sinä väität, että on synnyttävä siinä hetkessä uudeksi, kun tunnustaa uskon. Raamattu kylläkin opettaa, että jokainen ihminen on laille vastuussa ja joutuu tekemään parannusta. Siksihän Paavalikin oli ystävällinen lain alla oleville, mutta sinä vain räksytät ja nostelet rintaasi.

• Valheesta kiinni! kirjoitti:

Sinä et siedä lain alla kamppailevia. Sinä väität, että on synnyttävä siinä hetkessä uudeksi, kun tunnustaa uskon. Raamattu kylläkin opettaa, että jokainen ihminen on laille vastuussa ja joutuu tekemään parannusta. Siksihän Paavalikin oli ystävällinen lain alla oleville, mutta sinä vain räksytät ja nostelet rintaasi.

ja sitä paitsi olet jostain minulle täysin tuntemattomasta syystä ärsyyntynyt, miksi?

Väitteesi n:o 1. >>Sinä et siedä lain alla kamppailevia.Sinä väität, että on synnyttävä siinä hetkessä uudeksi, kun tunnustaa uskon.>sinä vain räksytät ja nostelet rintaasi.

• Siv.

ja sitä paitsi olet jostain minulle täysin tuntemattomasta syystä ärsyyntynyt, miksi?

Väitteesi n:o 1. >>Sinä et siedä lain alla kamppailevia.Sinä väität, että on synnyttävä siinä hetkessä uudeksi, kun tunnustaa uskon.>sinä vain räksytät ja nostelet rintaasi.

tuossa apostolien kirjotuksessa, että ihminen syntyy uudeksi heti, kun saa uskonlahjan?

• Siv. kirjoitti:

tuossa apostolien kirjotuksessa, että ihminen syntyy uudeksi heti, kun saa uskonlahjan?

ja kaste tekivät vanginvartijan perheeseen kuuluvista Jeesuksen opetuslapsia.

Syntyivätkö he "uudeksi", siis pääsivätkö he kokonaan vapaaksi vanhan ihmisen
        kahleista, se on eria asia kuin UUDESTISYNTYMINEN. Uuden luomuksen kasvu
        meissä on prosessi, joka ALKAA siitä hetkestä, kun hallintavalta sydämessämme
        vaihtuu. Uudeksi muuttuminen, uuden luomuksen kasvu, on sitä nopeampaa mitä
        täydellisemmin annamme kaiken hallintavallan Jeesukselle, Jumalan tahdolle.

Uudestisyntyminen on kertakaikkinen tapahtuma, uskoontulon yhteydessä.

Uuden luomuksen kasvu on pyhityselämän seurausta, koko elämän prosessi.

.

• Siv.

.

käsittävän uskosta mitään, eikä ihme, kun sinua seuraa, niin aina kun tulet kirjoittamaan on joku ihminen hampaissasi. Voiko olla uusi, jos on keskenkasvuinen? Eikö uusi ole täysin uudistunut?

• Herää!

.

että sinä olet syyttänyt ja haukkunut jakailia, vaikka hänellä on paljon enemmän tietoa taivasasioista kuin sinulla. Oletkohan sinä eksynyt ja unohtanut tarkata itseä.

Täällä on monta hyvää kirjoittajaa, tosi ja jaikail ja monta muuta.

• Herää! kirjoitti:

että sinä olet syyttänyt ja haukkunut jakailia, vaikka hänellä on paljon enemmän tietoa taivasasioista kuin sinulla. Oletkohan sinä eksynyt ja unohtanut tarkata itseä.

Täällä on monta hyvää kirjoittajaa, tosi ja jaikail ja monta muuta.

Luukkaan evankeliumi:

10:41 Herra vastasi ja sanoi hänelle: "Martta, Martta,
        moninaisista sinä huolehdit ja hätäilet,

10:42 mutta tarpeellisia on vähän, tahi yksi ainoa.
        Maria on valinnut hyvän osan, jota ei häneltä oteta pois."

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _

En ole Maria etkä sinä taida olla Martta, mutta Marian osan haluan pitää.
        Haluan olla Jeesuksen, Opettajani, lähellä uutta oppimassa, sitä haluan.

Mitä sinä haluat?

´

• Totta!!!
        Udesti syntynyt kirjoitti:

Käskyt ja rakkauden laki sydämessä, siksi tiedän sen että jos on laittomuuden lapsi ei voi syntyä Uudesti ylhäältä.
        Rakkaus on se, joka kokoaa laumaa eikä erota sitä. Siksi totuus, joka lähtee pudistuksesta eikä pudistus ole mikään kevyt asia, vaan se on todelline kääntymine Jumalan puoleen.
        Rakkaudesta tulee myös teot teot ovat niitä hyviä tekoja, jota Jumalalle tehdään pyyteettömästi tietämättä mitä hyvää toinen käsi tekee.
        Se ilo ja vapaus ja rauha, joka sydämessä on on vai heillä joka tuntee Jumalan lait.

Kiitos sinulle. Uudestisyntyminen tuo lain täyttävän rakkauden astiaan ja sitä rakkautta ei mikään voi viedä poissa kummemmin, kuin Jeesuksen antamaa rauhaakaan. Jumalan valtakunnan Kuningas on Rauhan Ruhtinas. Hän on Jumalan Sana, jonka yllä on vereen kastettu vaippa.

• Aloituksesi oli aiheelinen ja ajankohtainen. Palstalla opettaa nimimerkki "Totuus!!!" uudestisyntymisestä tavalla, joka on Raamatun Sanan vastaista. Hän näyttää liittävän kilvoituksen ehdoksi uudestisyntymiselle. Samoin lain täyttämisen. Lisäksi -jos oikein olen ymmärtänyt- pelastuksen saavuttamiseen liittyvät kärsimykset.

Ihminen uudestisyntyy uskomalla Herraan Jeesukseen, ei lain teoista eikä omilla suorituksilla. Tästä uudestisyntymisestä alkaa sitten uusi elämä ja kilvoittelu.

Nimimerkin "Totta!!!" opetukset ovat niin lähellä adventistien opetusta, että pyydänkin häntä kertomaan onko hän adventisti tai ollut joskus aikaisemmin adventisti?

Luin muutamia aloituksesi alla olevia viestejä. Yksi sattui silmään. Siinä nimitettiin Sinua valehtelijaksi. Pahoittelen kirjoittajan puolesta; hän tuskin osaa itse pyytää anteeksi.

• Kirjoitit:
        >>Ihminen uudestisyntyy uskomalla Herraan Jeesukseen, ei lain teoista eikä omilla suorituksilla.
        Tästä uudestisyntymisestä alkaa sitten uusi elämä ja kilvoittelu.

• Aamen.

totta nimimerkin kanssa samaa mieltä. HÄN OPETTAA OIKEIN. Ihminen ei voi syntyä uudeksi, jos ei ole edellytyksiä siihen. Ei näytä kovinkaan moni syntyneen uudeksi. Haukutte ja syytätte ihmisiä ja se näyttää olevan tärkein työnne.

• Hell.

Kirjoitit:
        >>Ihminen uudestisyntyy uskomalla Herraan Jeesukseen, ei lain teoista eikä omilla suorituksilla.

totta puhuu parannuksen teosta.

• Hell. kirjoitti:

Parannusta on tehtävä päivittäin.

Meidän on muututtava ja uudistuttava "mielemme uudistuksen kautta,
        tutkiaksemme, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä."

Hyvät teot ovat meille edeltä päin valmistettuja, että me niissä vaeltaisimme.
        Ef. 2:10.
        Uskoontulo, uudestisyntyminen on kuitenkin lähtökohta ja se tapahtuu siinä,
        kun otamme vastaan pelastuksen ja sovituksen sanan Jeesuksessa ja lähdemme
        Jumalan Hengen kutsua noudattaen seuraamaan Vapahtajaamme Jeesusta.

´

´

Nm. Totta!!! ei puhu totta. Semper puhuu totta.

Joh 3:7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.

Ja kun on syntynyt, niin siitä lähtee kasvu aikuiseksi. Eikä niinkuin Totta väittää, että ensin on omilla voimillaan ja teoillaan täällä alhaalla kasvettava aikuiseksi ja sitten vasta voi uudestisyntyä.
        Ei niin, vaan uudestisyntyminen on ”kertarysäys”.

Uudestisyntyminen tapahtuu ylhäältä päin eikä alhaalta ihmisen itsensä kehittämisen tuloksena.
        Ja siitä alkaa kasvu Jeesuksen tuntemiseen, Hengen ohjauksella.

Kiitos Semper, jälleen Jumalan sanan mukaisista kirjoituksistasi. Olen huomannut, että aina kun aloittajana otat jonkin aiheen käsittelyyn, niin se on totuutta.

Sen sijaan suhtaudun varoen sellaisen nimimerkin kirjoitteluun, jota Jumala ”on käskenyt” kirjoittaa puskista nimimerkkiä vaihdellen.

• Totta!!!

sitten olekkaan uudestisyntyneitä. Käsittääksen teidän opin mukaan KAIKKI, jotka ovat saaneet Jumalan simenen ovat uudestisyntyneitä. Maailma on täynnä ihmisiä, jotka ovat totisesta sydämestä ottaneet uskon vastaan ja käsittääkseni heitä kaikki pitää sanoa uudestisyntyneeksi teidän oppinne mukaan.

• Totta!!!

Kirjoitit:

Jumalan Sanaa, niin myöntäisit, että saastaiseen astiaan ei uutta lasketa ja näin ollen uudestisyntyminen tapahtuu Jumalan Eläväksi tekevän Sanan voimasta, kun se USKOTAAN. Joka uskoo Jumalan Sanan, hän riisuu lihantahdon Jumalan Tahdon tieltä ja näin pääsee AHTAASTA PORTISTA sisään. Vain ahtaan portin sisäpuolella tapahtuu uudestisyntyminen. Ei ole minun keksintöä, vaan on Raamatun Ilmoitus.

• Totta!!!
        Jonah kirjoitti:

Joh 3:7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.

Ja kun on syntynyt, niin siitä lähtee kasvu aikuiseksi. Eikä niinkuin Totta väittää, että ensin on omilla voimillaan ja teoillaan täällä alhaalla kasvettava aikuiseksi ja sitten vasta voi uudestisyntyä.

Uudestisyntyminen tapahtuu ylhäältä päin eikä alhaalta ihmisen itsensä kehittämisen tuloksena.

Kiitos Semper, jälleen Jumalan sanan mukaisista kirjoituksistasi. Olen huomannut, että aina kun aloittajana otat jonkin aiheen käsittelyyn, niin se on totuutta.

Sen sijaan suhtaudun varoen sellaisen nimimerkin kirjoitteluun, jota Jumala ”on käskenyt” kirjoittaa puskista nimimerkkiä vaihdellen.

että olet jäävi arvostelemaan Jeesuksen Jumalaksi tunnustavien kirjoituksia, mutta sanon, että arvostele vain. Jospa totuus tulisi sinulle lahjana Jumalalta.

Minä olen saanut syntyä uudeksi Pyhäin miesten päivänä 1985. Minä päivänä sinä tiedät syntyneksi uudeksi.

Uudestisyntyminen tapahtuu vain YHDEN kerran ihmisen elämässä.

• Totta!!!
        Hell. kirjoitti:

Täällä on monta miestä viemässä ihmisiä harhaan. He väittävät, että uudestisyntyminen tapahtuu parannusta tekemättömälle ihmiselle silloin, kun hän vasta opettelee tuntemaan Jeesusta, joka on Jumalan eläväksi tekevä Sana.
        Nuo miehet eivät tunne ahtaan portin sanomaa ja eivät välitä siitä, vaikka olisivat kuulleetkin siitä.

Portin ulkopuolella ei kukaan synnyt uudeksi. Uudestisyntyminen tapahtuu portin sisäpuolella. Synnit jätetään portin ulkopuolelle. Risti on portin ulkopuolella.

• Totta!!!

´

ei ole lähtökohta, vaan uskon tavoite. Uudestisyntynyt Jumalan lapsi elää joka hetkisessä parannuksessa.

Uudestisyntyminen tapahtuu vain yhden ainoa kerran ja Jumala valmistaa omansa Sanan kautta Pyhän Hengen kirkastuksella uudestisyntymiseen. Saastainen astia ei synnyt uudeksi, sillä Jumalan Sana, Jeesus kertoo, että kun sinä pidät Jumalan käskyt ja uskon Jeesukseen, tulee ME asumaan sinuun. Ei aivan tuossa muodossa lue Raamatussa, mutta tarkoittaa tuota. Sanon sen takia, että et väärästä sanamuodosta, tai valinnasta saa aihetta syyttää ja sanoa minua eksyttäjäksi.

• Totta!!!
        Aamen. kirjoitti:

totta nimimerkin kanssa samaa mieltä. HÄN OPETTAA OIKEIN. Ihminen ei voi syntyä uudeksi, jos ei ole edellytyksiä siihen. Ei näytä kovinkaan moni syntyneen uudeksi. Haukutte ja syytätte ihmisiä ja se näyttää olevan tärkein työnne.

ympärileikkausta ei ole tapahtunut, niin ihmiset tekevät itsestään jumalia ja he katsovat oikeudekseen tuomita kenet mitenkin tahtovat. Sydämen ympärileikkauksen Jumalalta saaneet pyrkivät sen sijaan elämään kaikkien kanssa rauhassa, jos mahdollista.

Minä julistan rauhan evankeliumia ja kenkinä jaloissa minulla on alttius rauhanevankeliumin julistamiselle. Joudun usein vastaamaan syyttäjille, mutta rauhani ei siitä rikkoudu, eikä rakkauten poistu.

Jeesus rukoili ristillä armoa ja anteksiantoa heille, jotka Hänet tappoivat.

• -sivusta seuraava-
        Totta!!! kirjoitti:

sitten olekkaan uudestisyntyneitä. Käsittääksen teidän opin mukaan KAIKKI, jotka ovat saaneet Jumalan simenen ovat uudestisyntyneitä. Maailma on täynnä ihmisiä, jotka ovat totisesta sydämestä ottaneet uskon vastaan ja käsittääkseni heitä kaikki pitää sanoa uudestisyntyneeksi teidän oppinne mukaan.

Vastaa kyysymykseen, oletko adventisti vai et? Eikö uskovat osaa vastata enää suoraan suoraan kysymykseeen. Sopisitte hyvin politikoiksi.

• Jonah kirjoitti:

Uudestisyntymisessä ei pitäisi olla mitään epäselvää, jos on kuuliainen Sanalle.

"Mutta kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan,
        Hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille,
        jotka uskovat Hänen nimeensä," Joh. 1:12

Ajatus omatoimisesta ja itseohjatusta syntymäprosessista kuulostaa tosi pahalta.
        Kyseessä täytyy olla oman järkeilyn tuottama 'umpisolmu', jollaisia nimenomaan
        silloin syntyy, kun järjenpäätelmillä tehdään tyhjäksi Sanan ja Hengen johdatus.

Sitä ei missään voi korostaa liikaa, että uudestisyntynyt Jumalan lapsi tarvitsee
        "sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen".
        Kasvua me tarvitsemme ja kenenkään ei pitäisi luulla kasvaneensa täydelliseksi.

Vaikka meillä on joitakin asioita, mitä emme toistaiseksi ymmärrä samalla tavalla,
        niin jostain syystä juuri sinun kohdallasi olen halunnut opetella sävyisyyttä ja
        pitkämielisyyttä. Se ei tarkoita, ettenkö voi sinuakin vielä ojentaa, lempeästi :)

Niin, ihan vakavasti sanon, että taidamme kunnioittaa ja ymmärtää toisiamme
        jopa eri näkemysten yli. Uskon, että se onkin Jumalan tahto meihin nähden.
        Saakoon Hyvä Jumala Totuuden Hengessä johtaa meitä kaikkeen totuuteen.

´

Uudestisyntymisessä ei pitäisi olla mitään epäselvää, jos on kuuliainen Sanalle.

"Mutta kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan,
        Hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille,
        jotka uskovat Hänen nimeensä," Joh. 1:12

Ajatus omatoimisesta ja itseohjatusta syntymäprosessista kuulostaa tosi pahalta.
        Kyseessä täytyy olla oman järkeilyn tuottama 'umpisolmu', jollaisia nimenomaan
        silloin syntyy, kun järjenpäätelmillä tehdään tyhjäksi Sanan ja Hengen johdatus.

Sitä ei missään voi korostaa liikaa, että uudestisyntynyt Jumalan lapsi tarvitsee
        "sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen".
        Kasvua me tarvitsemme ja kenenkään ei pitäisi luulla kasvaneensa täydelliseksi.

Vaikka meillä on joitakin asioita, mitä emme toistaiseksi ymmärrä samalla tavalla,
        niin jostain syystä juuri sinun kohdallasi olen halunnut opetella sävyisyyttä ja
        pitkämielisyyttä. Se ei tarkoita, ettenkö voi sinuakin vielä ojentaa, lempeästi :)

Niin, ihan vakavasti sanon, että taidamme kunnioittaa ja ymmärtää toisiamme
        jopa eri näkemysten yli. Uskon, että se onkin Jumalan tahto meihin nähden.
        Saakoon Hyvä Jumala Totuuden Hengessä johtaa meitä kaikkeen totuuteen.

´

olen samaa mieltä kanssasi. Uskon, että Jumalan tahto on se, että me keskustelemme näistä asioista. Ei sillä tavalla, että minä olen oikeassa ja sinä olet väärässä. Ja päinvastoin.

Vaan tärkein asia on, se että ymmärrämme totuuden oikein. Jos joskus olemme erimieltä, ei se tarkoita, että emme olisi Jeesuksen opetuslapsia, vaan että me kasvamme Jeesuksen tuntemisessa. Me olemme uudestisyntyneitä, me jotka uskomme Jeesukseen Kristukseen. Me, jotka täällä maan päällä pyrimme täyttämään hänen tahtonsa. Jeesus on meidän Vapahtajamme. Mitään muuta pelastusta meillä ei ole.

Keskustelulla me pyrimme löytämään sen totuuden, mitä Herra sanassaan sanoo. En ole sanonut kenestäkään, että hän ei ole uudestisyntynyt tai Pyhää Henkeä vailla, eikä niinollen ymmärrä mitään. Enkä tule sanomaan, koska kukaan ei tiedä, mistä tuuli puhaltaa ja minne se menee.
        Ja näin on jokaisen uudestisyntyneen laita.

Enkä koskaan ole tuominnut ketään ikuiseen kadotukseen. Koska ikuista kadotusta ei ole olemassa Jumalan sanan mukaan. Mutta tämäpä olisi taas uusi keskustelun ja tutkimisen aihe.

Tällä palstalla vain on niin kovin vaikeata saada mitään järkevää keskustelua aikaiseksi. Aina on kaikenlaisia välihuomauttajia, jotka sotkevat keskustelun.

• Totta!!!
        -sivusta seuraava- kirjoitti:

Vastaa kyysymykseen, oletko adventisti vai et? Eikö uskovat osaa vastata enää suoraan suoraan kysymykseeen. Sopisitte hyvin politikoiksi.

enkä helluntailainen, enkä luterilainen, vaan kuulun yhteen seurakuntaan. Jos papereissa kysytään mikä on uskoni, niin vastaan, että luterilainen, sillä maksan kirkollisveron ja olen lähtöisin heidän joukostaan. Yli kaksikymmentä vuotta minulla on ollut seurakunta, jossa on monsita uskonsuunnista uloskutsuttuja. Meillä on ihana seurakunta ja keskinäinen rakkaus.

• näitä kahta

"oppia" vois hyvin kuvailla avioliitolla.

Totta!! oppi
      yhdessä ollaan, opitaan tuntemaan, mutta tahdon sana sanotaan elämän ehtoopuolella kun tiedetään ja ollaan varmoja että kaikki särmät on hiottu ja elämä voisi ehkä luistaa. Nykyinen avoliitto käytäntö

semper
      tutustutaan , sanotaan tahdon ja päätetään oppia lisää yhdessä, avioparina. astutaan tietoiseen tuntemattomaan vain sen turvin että rakastaa jotakin.

Kumpikohan näitä nyt on raamatullinen näkemys?

• Totta!!!

seurustella? Seurusteluaikanahan voi huomta, että avioliitosta ei tule mitään ja seurustelun voi lopettaa, eikä sitoutumista tapahdu.

• Totta!!!
        Totta!!! kirjoitti:

seurustella? Seurusteluaikanahan voi huomta, että avioliitosta ei tule mitään ja seurustelun voi lopettaa, eikä sitoutumista tapahdu.

sulhastakaan säkissä oteta, eikä morsianta. Pitää ensin tuntea, että tietää uskaltaako ja kannattaako sitoutua.

Kuka tuntee vapaaksi tekevän totuuden, jos ei kukaan julista, tai jos kukaan ei lue Jeesuksen omia opetuksia uskoen niihin?

Jeesus muistuttamalla muistuttaa täytetystä laista ja Raamattu kertoo, että vain lain PITÄJÄT vanhurskautetaan. Usko muutta käskyt rakkaudenlaiksi ja kahdessa suuressa käskyssä on tallella kaikki käskyt, pieninkin ja kaikki profetiat.

Monille on käynyt niin, että ovatkin menneet Paavalin opetuksen alle käsittämättä mitä Paavali opettaa. Ensin Jeesus, sillä Hänen tulee tulla ihmiseen ensimmäiselle sijalle.

Paavali ei ole koskaan julistanutunut Jumalaksi, vaan opettaa samoja asioita mitä Jeesus opettaa, mutta ihmiset eivät sitä käsitä. Jos he tuntisivat Jeesuksen omat opetukset, niin sen jälkeen he käsittäisivät Paavalin opetukset.

• kyllä se
        Totta!!! kirjoitti:

tutustuminen sitä serustelua on...

• kuten sanoin
        Totta!!! kirjoitti:

sulhastakaan säkissä oteta, eikä morsianta. Pitää ensin tuntea, että tietää uskaltaako ja kannattaako sitoutua.

Kuka tuntee vapaaksi tekevän totuuden, jos ei kukaan julista, tai jos kukaan ei lue Jeesuksen omia opetuksia uskoen niihin?

Jeesus muistuttamalla muistuttaa täytetystä laista ja Raamattu kertoo, että vain lain PITÄJÄT vanhurskautetaan. Usko muutta käskyt rakkaudenlaiksi ja kahdessa suuressa käskyssä on tallella kaikki käskyt, pieninkin ja kaikki profetiat.

Monille on käynyt niin, että ovatkin menneet Paavalin opetuksen alle käsittämättä mitä Paavali opettaa. Ensin Jeesus, sillä Hänen tulee tulla ihmiseen ensimmäiselle sijalle.

Paavali ei ole koskaan julistanutunut Jumalaksi, vaan opettaa samoja asioita mitä Jeesus opettaa, mutta ihmiset eivät sitä käsitä. Jos he tuntisivat Jeesuksen omat opetukset, niin sen jälkeen he käsittäisivät Paavalin opetukset.

elämän ehtoo puolella sanotaan tahdon...varmasti tuntenet ihmiisä joiden "seurustelu" kestää vuosikausia...10v ei ole aika eikä mikään nykyään...luulis jo hiukan aikasemmin tietävän sopiiko toinen.

• Totta!!!
        kyllä se kirjoitti:

tutustuminen sitä serustelua on...

on, mutta tutustuminen ei tapahdu siinä silmänräpäyksessä, vaan se vie sen ajan minkä se vie. Jumalan Poikaan, joka on Sulhanen voi tutustua vain Hänen Itsensä kautta ja Hän itse sanoo, että usko tulee kuulemisesta ja Jumalan Sanaan uskomisesta ja Hän kertoo, että joka menettää elämänsä MINUN JA EVANKELIUMIN tähden löytää sen.

Siis evankeliumi tuo totuuden ja se ei tarkoita, että evankeliumin voi ottaa tuosta vain vastaan, vaan se tarkoittaa sitä, että evankeliumi pitää tuntea, jotta se tulee vastaan otetuksi ja saaduksi. Ottaahan voi vaikka yhden lauseen ja sen jälkeen julistautua uskovaiseksi, mutta Herra sanoo, että "Herra, Herra" hokeminen ei riitä. Kuka tekee Jumalan Tahdon, jos ei tunne Jumalan Tahtoa?

Jumala lähettää omansa julistamaan sitä evankeliumia, jonka Jumalan Poika, Jumalan Sana, Jeesus on tänne puhunut. Harva enää kuulevilla korvilla kuulee sen evankeliumin.

• Totta!!!
        kuten sanoin kirjoitti:

elämän ehtoo puolella sanotaan tahdon...varmasti tuntenet ihmiisä joiden "seurustelu" kestää vuosikausia...10v ei ole aika eikä mikään nykyään...luulis jo hiukan aikasemmin tietävän sopiiko toinen.

se seurusteluaika kestä pitkään haluttomilla, jotka eivät viitsi edes ahkeroida morsiammen, tai sulhasen tuntemisen eteen. Ahkerat oppivat tuntemaan toisensa nopeammin ja tietävät mitä sitoutuminen tulee vaatimaan. Tietävät haluavatko sitoutua.

• Öörni
        Totta!!! kirjoitti:

on, mutta tutustuminen ei tapahdu siinä silmänräpäyksessä, vaan se vie sen ajan minkä se vie. Jumalan Poikaan, joka on Sulhanen voi tutustua vain Hänen Itsensä kautta ja Hän itse sanoo, että usko tulee kuulemisesta ja Jumalan Sanaan uskomisesta ja Hän kertoo, että joka menettää elämänsä MINUN JA EVANKELIUMIN tähden löytää sen.

Siis evankeliumi tuo totuuden ja se ei tarkoita, että evankeliumin voi ottaa tuosta vain vastaan, vaan se tarkoittaa sitä, että evankeliumi pitää tuntea, jotta se tulee vastaan otetuksi ja saaduksi. Ottaahan voi vaikka yhden lauseen ja sen jälkeen julistautua uskovaiseksi, mutta Herra sanoo, että "Herra, Herra" hokeminen ei riitä. Kuka tekee Jumalan Tahdon, jos ei tunne Jumalan Tahtoa?

Jumala lähettää omansa julistamaan sitä evankeliumia, jonka Jumalan Poika, Jumalan Sana, Jeesus on tänne puhunut. Harva enää kuulevilla korvilla kuulee sen evankeliumin.

Meille ihmisille on annettu etsikkoaika.Silloin Jumala erityisesti kutsuu puoleensa ja yhteyteensä suurella rakkaudella.Itselläni se sujui tosi nopsaan.Ensimmäisella kerralla kun olin Jumalan sanaa kuuntelemassa pidättelin itkuani(ehkä suotta). Toisella kerralla olin Herralle valmista kauraa.Kun tulin kokouspaikalle jossa ylistyslaulut soi tajusin, että olen tullut oikeaan paikkaan oikealla hetkellä.Rukoiltiin puolestani,että Jeesus antaisi synnit anteeksi ja armahtaisi.
        Sain syntyä uudesti ylhäältä,Herra armahti ja otti omakseen. Siitä on toistakymmentä vuotta
        ja olen saanut kasvaa Herran omana,välillä konpuroidenkin,mutta silti hänen omanaan.

• Totta!!!
        Öörni kirjoitti:

Meille ihmisille on annettu etsikkoaika.Silloin Jumala erityisesti kutsuu puoleensa ja yhteyteensä suurella rakkaudella.Itselläni se sujui tosi nopsaan.Ensimmäisella kerralla kun olin Jumalan sanaa kuuntelemassa pidättelin itkuani(ehkä suotta). Toisella kerralla olin Herralle valmista kauraa.Kun tulin kokouspaikalle jossa ylistyslaulut soi tajusin, että olen tullut oikeaan paikkaan oikealla hetkellä.Rukoiltiin puolestani,että Jeesus antaisi synnit anteeksi ja armahtaisi.
        Sain syntyä uudesti ylhäältä,Herra armahti ja otti omakseen. Siitä on toistakymmentä vuotta
        ja olen saanut kasvaa Herran omana,välillä konpuroidenkin,mutta silti hänen omanaan.

uskoa, sillä jotkut ovat jo valmiita syntymään uudeksi, mutta on väärin opettaa, että laki ei ole kasvattaja uudestisyntymiseen. Olen varma, että sinulla on kenkinä alttius rauhanevankeliumille, eikä kenkinä eskytysten etsiminen ja syyttäminen. Harva syntyy uudeksi nopeasti, sillä kukaan ei voi omata kaikkea Jeesuksen opettamaa hetkessä ja Jumalan vaatimus on, että meidän tulee pitä kaikki se, minkä Jeesus opetti. Oletko lähtöisin perheestä, jossa sait oppia tuntemaan Jumalan?

Itse sain heti suullani Jeesuksen ihmisten edessä tunnustettuani Pyhän Hengen opettamaan ja se oli valtavan ihana tapahtuma, mutta ei uudestisyntyminen. Kului aikaa uudestisyntymiseen, sillä minun piti oppia tuntemaan synnyttäjäni. Jumala ei uudestisynnytä muita kuin Sanaan sitoutuvat, mutta lupauksen mukaan opettaa kaikkia, jotka tahtovat opetusta saada.

Uudestisyntyminen sekoitetaan usein siihen, kun Jumalan Sana ottaa Pyhän Hengen kanssa yhteyttä ihmiseen.

• Öörni
        Totta!!! kirjoitti:

uskoa, sillä jotkut ovat jo valmiita syntymään uudeksi, mutta on väärin opettaa, että laki ei ole kasvattaja uudestisyntymiseen. Olen varma, että sinulla on kenkinä alttius rauhanevankeliumille, eikä kenkinä eskytysten etsiminen ja syyttäminen. Harva syntyy uudeksi nopeasti, sillä kukaan ei voi omata kaikkea Jeesuksen opettamaa hetkessä ja Jumalan vaatimus on, että meidän tulee pitä kaikki se, minkä Jeesus opetti. Oletko lähtöisin perheestä, jossa sait oppia tuntemaan Jumalan?

Itse sain heti suullani Jeesuksen ihmisten edessä tunnustettuani Pyhän Hengen opettamaan ja se oli valtavan ihana tapahtuma, mutta ei uudestisyntyminen. Kului aikaa uudestisyntymiseen, sillä minun piti oppia tuntemaan synnyttäjäni. Jumala ei uudestisynnytä muita kuin Sanaan sitoutuvat, mutta lupauksen mukaan opettaa kaikkia, jotka tahtovat opetusta saada.

Uudestisyntyminen sekoitetaan usein siihen, kun Jumalan Sana ottaa Pyhän Hengen kanssa yhteyttä ihmiseen.

Kun saa syntyä uudestaan ylhäältä niin sehän on Raamatun mukaan täyttä armoa.Armo joka ei vaadi tekoja muutenhan se ei ole armoa .

• Totta!!!
        Öörni kirjoitti:

Kun saa syntyä uudestaan ylhäältä niin sehän on Raamatun mukaan täyttä armoa.Armo joka ei vaadi tekoja muutenhan se ei ole armoa .

ole arvotonta, syntejä peittävää, vaan se on synnistä puhdistavaa. Rakkaus peitää syntien paljouden ja se on armoa. Me tarvitsemme jokainen joka päivä armoa vielä silloinkin, kun mielemme on uudistunut uudestisyntymisessä, sillä vielä silloinkin me kasvamme yhä edelleen, mutta emme enää lain alla, vaan armon alla. Armo kasvattaa lain kasvatuksen jälkeen.

Uudestisyntyminen on valtava tapahtuma ja sitä ei tapahdu kuin yhden kerran ihmiselle. Siinä syntymässä ihminen siirretään synnyttäjään, eli Jumalan Poikaan, joka Sanana ja Pyhänä Henkenä on ELÄVÄN VEDEN LÄHDE, HERRA, joka on syntiä vastaan, ei synnin peittämiseksi, vaan puhdistamiseksi. Entiset synnit on upotettu meren syvyyteen ja uudestisyntymisen jälkeen ei syntiä enää synny, sillä uudestisyntynyt elää veren puhdistuksessa. Uudestisyntynyt elää Sanan kanssa, ei ilman Sanaa, vaan Sanan kanssa ja Sana ei johdata ketään syntiin.

• Öörni
        Totta!!! kirjoitti:

ole arvotonta, syntejä peittävää, vaan se on synnistä puhdistavaa. Rakkaus peitää syntien paljouden ja se on armoa. Me tarvitsemme jokainen joka päivä armoa vielä silloinkin, kun mielemme on uudistunut uudestisyntymisessä, sillä vielä silloinkin me kasvamme yhä edelleen, mutta emme enää lain alla, vaan armon alla. Armo kasvattaa lain kasvatuksen jälkeen.

Uudestisyntyminen on valtava tapahtuma ja sitä ei tapahdu kuin yhden kerran ihmiselle. Siinä syntymässä ihminen siirretään synnyttäjään, eli Jumalan Poikaan, joka Sanana ja Pyhänä Henkenä on ELÄVÄN VEDEN LÄHDE, HERRA, joka on syntiä vastaan, ei synnin peittämiseksi, vaan puhdistamiseksi. Entiset synnit on upotettu meren syvyyteen ja uudestisyntymisen jälkeen ei syntiä enää synny, sillä uudestisyntynyt elää veren puhdistuksessa. Uudestisyntynyt elää Sanan kanssa, ei ilman Sanaa, vaan Sanan kanssa ja Sana ei johdata ketään syntiin.

Millä Raamatun kohdilla tuet tuota väitettäsi "armo kasvattaa lain kasvatuksen jälkeen"

• Totta!!!
        Öörni kirjoitti:

Millä Raamatun kohdilla tuet tuota väitettäsi "armo kasvattaa lain kasvatuksen jälkeen"

Sanomalla. Jeesus tuli tänne Ihmisen Pojaksi, esikuvaksi uskovaiselle kansalle. Täytti lain ja yhdisti juutalaisen ja pakana-alkuisen kansan samaan uskoon. Nyt on vain sama ravinto koko uskovaiselle kansalle. Siis yksi Öljypuu ja sen oksat ja mehevä juuri, joka antaa ravinnon.

Jeesus käski pitää käskyt, ne jotka Jumala kirjoitti omalla sormella kahteen kivitauluun ja jotka Ilmestyskirja näyttää olevan lain arkissa tallella.

Juutalaisten, israelilaisten ja heidän keskuudessaan olleiden muukalaisten laista, jonka Mooses kirjoitti lain kirjaan ja jota pidettiin liitonarkin sivulla, Jeesus ei puhu mitään, sillä se laki täytettiin loppuun asti. Ikuinen laki sen sijaan jäi voimaan ja täyttyy rakkaudessa. Mooseksen laki oli voimassa siihen asti, että orjat pääsivät vapauteen ja rakkaudenlakiin, joka pitää sisällään kymmenen käskyä ja kaikki profetiat.

Paavali taisteli kaiken aikaa Mooseksen lakia vastaan, sillä juutalaiset vaativat kristittyjä ympärileikkauttamaan itsensä. Käskyjä paavali opettaa ja kertoo, että käskysana hänetkin ajoi Kristukseen näyttämällä hänelle synnin. Hän ylistää sitä lakia sanoen sitä hyväksi ja pyhäksi.

Koko Sanoma tulee tutuksi kuulemalla Jumalan Sanaa ja lukemalla sitä. Pyhä Henki tulee kirkastamaan sinne Sanaa, missä tahdotaan Sana tuntea.

Pyhä Henki todistaa vain Jumalan Sanan mukaisen uskon, ei mitään uskomuksia.

• miten tämä liittyy
        Totta!!! kirjoitti:

uudestisyntymiseen?
        "Siis evankeliumi tuo totuuden ja se ei tarkoita, että evankeliumin voi ottaa tuosta vain vastaan, vaan se tarkoittaa sitä, että evankeliumi pitää tuntea, jotta se tulee vastaan otetuksi ja saaduksi."

uudestisyntyminen tapahtuu juuri sillä hetkellä, kun pyydät syntejäsi anteeksi ja otat Jeesuksen, et elämääsi ainoastaan vain sydämmeesi. Sen jälkeen alkaa koko elämän mittainen evankeliumkin tutkiminen. Evankeliumi on pelkkiä sanoja toistensa perään jollei sydämmesi ole jo uudestisyntynyt. Onhan tämä täälläkin palstalla nähty...osa pistää sujuvasti raamatun kohtia ja selittelee niiden merkitystä..enimmäkseen kumotakseen koko raamatun...
        Evankeliumin sanoma ei ihmis järjellä pelkästään avaudu...eikä sitä edes kannata yrittää avata itselleen..joutuu harhaan. Ymmärrys evankeliumiin tulee sydämmen kautta.

• Totta!!! kirjoitti:

Sanomalla. Jeesus tuli tänne Ihmisen Pojaksi, esikuvaksi uskovaiselle kansalle. Täytti lain ja yhdisti juutalaisen ja pakana-alkuisen kansan samaan uskoon. Nyt on vain sama ravinto koko uskovaiselle kansalle. Siis yksi Öljypuu ja sen oksat ja mehevä juuri, joka antaa ravinnon.

Jeesus käski pitää käskyt, ne jotka Jumala kirjoitti omalla sormella kahteen kivitauluun ja jotka Ilmestyskirja näyttää olevan lain arkissa tallella.

Juutalaisten, israelilaisten ja heidän keskuudessaan olleiden muukalaisten laista, jonka Mooses kirjoitti lain kirjaan ja jota pidettiin liitonarkin sivulla, Jeesus ei puhu mitään, sillä se laki täytettiin loppuun asti. Ikuinen laki sen sijaan jäi voimaan ja täyttyy rakkaudessa. Mooseksen laki oli voimassa siihen asti, että orjat pääsivät vapauteen ja rakkaudenlakiin, joka pitää sisällään kymmenen käskyä ja kaikki profetiat.

Paavali taisteli kaiken aikaa Mooseksen lakia vastaan, sillä juutalaiset vaativat kristittyjä ympärileikkauttamaan itsensä. Käskyjä paavali opettaa ja kertoo, että käskysana hänetkin ajoi Kristukseen näyttämällä hänelle synnin. Hän ylistää sitä lakia sanoen sitä hyväksi ja pyhäksi.

Koko Sanoma tulee tutuksi kuulemalla Jumalan Sanaa ja lukemalla sitä. Pyhä Henki tulee kirkastamaan sinne Sanaa, missä tahdotaan Sana tuntea.

Pyhä Henki todistaa vain Jumalan Sanan mukaisen uskon, ei mitään uskomuksia.

MOOSEKSEN LAULU (alkukiel. ”ode” =laulaen lausutut sanat)

5.Moos. 31:22 Ja Mooses kirjoitti tämän laulun sinä päivänä ja opetti sen israelilaisille.
        31:23 Ja hän asetti virkaan Joosuan, Nuunin pojan, ja sanoi: "Ole luja ja rohkea, sillä sinä viet israelilaiset siihen maahan, jonka minä valalla vannoen olen heille luvannut, ja minä olen sinun kanssasi".
        31:24 Ja kun Mooses oli kirjoittanut kirjaan tämän lain sanat, alusta loppuun asti,
        31:26 "Ottakaa tämä lain kirja ja pankaa se Herran, teidän Jumalanne, liitonarkin sivulle, olemaan siellä todistajana sinua vastaan.

5.Moos.31:29 Sillä minä tiedän, että te minun kuoltuani vaellatte kelvottomasti ja poikkeatte siltä tieltä, jota minä käskin teidän vaeltaa. Sentähden on onnettomuus kohtaava teitä a-i-k-o-j-e-n l-o-p-u-l-l-a, kun te teette sitä, mikä on pahaa Herran silmissä, ja vihoitatte hänet kättenne teoilla."

Katsomme minkä mukaan langennut Jumalan kansa tullaan tuomitsemaan lopunaikana. Sen kertoo viimeinen Mooseksen kirja. 5.Moos 31:30 Ja Mooses lausui koko Israelin seurakunnan kuullen tämän virren sanat, alusta loppuun asti:
        Lue jakeet 5.Moos.32:1-43, jotka sisältävät Mooseksen laulun. Ei tämä laulu tai puhe pelkkää historiaa ole. Se koskee tämän päivän Jumalan kansaa aivan samalla tavalla kuin muinaista Israelin kansaa.
        Sillä Herra sanoi Moosekselle: Kirjoita siis muistiin tämä laulu ja opeta se israelilaisille. Pane sen sanat heidän suuhunsa, että voin käyttää niitä todisteena heitä vastaan. 5.Moos.31:19. Ja lopunajalla kun suuret onnettomuudet ja vaivat kohtaavat heitä, tämä laulu, jota heidän jälkeläisensäkään eivät unohda, on todisteena heitä vastaan, 5.Moos.31:21. Ja tämän tärkeän puheen päätössanoina Mooses sanoi heille vielä: Painakaa mieleenne kaikki määräykset, jotka minä tänään olen teille antanut. Käskekää lapsianne tarkoin noudattamaan tätä lakia ja elämään sen käskyjen mukaisesti. Tämä ei saa olla teille mikään tyhjä, merkityksetön sana. Se on teidän koko elämänne..., 5.Moos.32:46-47.

Nämä tärkeät Mooseksen laulun sanat meidän on syytä muistaa, varsinkin lopunajan ”leeviläisten” on syytä muistaa ne, nyt kun lopunajan suuret onnettomuudet ovat lähellä. Sen vuoksi, että Mooses sanoi leeviläisille armon arkun, liiton arkun kantajille: Ottakaa tämä lain kirja ja pankaa se Herran, Jumalanne, liitonarkun viereen todistuskappaleeksi teitä vastaan. 5.Moos.31:26.
        Tämä lain kirja sisälsi siis Mooseksen laulun eli laulaen lausutut sanat (puheen). Näiden lakien rikkominen on lopunaikana Jumalan kansalle tulevien suurten onnettomuuksien, rangaistusten perustana niin kuin Mooses sanoi 5.Moos.31:29.
        Rikkomus, joka johtaa tulevaan rangaistukseen ja onnettomuuteen on kerrottu Mooseksen laulun jakeissa 5.Moos.32:15-21. Ja tämän rikkomuksen seurauksena saa lopunajan luopiokirkko juoda Jumalan vihan maljat. Ja luopiokirkkoon kuuluvien, pedon merkin ottaneiden tuho tulee, kun liiton arkku ja sen sivulla olevat em. todistuskappaleet voidaan nähdä. Tästä kertoo Ilmestyskirja:

Rev 11:18 Ja pakanakansat ovat vihastuneet, mutta sinun vihasi on tullut, ja tullut on aika tuomita kuolleet ja maksaa palkka sinun palvelijoillesi profeetoille ja pyhille ja niille, jotka sinun nimeäsi pelkäävät, pienille ja suurille, ja turmella ne, jotka maan turmelevat."
        Rev 11:19 Ja Jumalan temppeli taivaassa aukeni, ja hänen liittonsa arkki näkyi hänen temppelissään, ja tuli salamoita ja ääniä ja ukkosenjylinää ja maanjäristystä ja suuria rakeita.

Silloin eletään seitsemännen ja viimeisen pasuunan soiton aikaa ja silloin palkitaan ensin ne, jotka kunnioittavat Jumalaa, mutta sitten turmellaan ne, jotka eivät kunnioita, seitsemällä viimeisellä vitsauksella.

• Jonah kirjoitti:

MOOSEKSEN LAULU (alkukiel. ”ode” =laulaen lausutut sanat)

5.Moos. 31:22 Ja Mooses kirjoitti tämän laulun sinä päivänä ja opetti sen israelilaisille.
        31:23 Ja hän asetti virkaan Joosuan, Nuunin pojan, ja sanoi: "Ole luja ja rohkea, sillä sinä viet israelilaiset siihen maahan, jonka minä valalla vannoen olen heille luvannut, ja minä olen sinun kanssasi".
        31:24 Ja kun Mooses oli kirjoittanut kirjaan tämän lain sanat, alusta loppuun asti,
        31:26 "Ottakaa tämä lain kirja ja pankaa se Herran, teidän Jumalanne, liitonarkin sivulle, olemaan siellä todistajana sinua vastaan.

5.Moos.31:29 Sillä minä tiedän, että te minun kuoltuani vaellatte kelvottomasti ja poikkeatte siltä tieltä, jota minä käskin teidän vaeltaa. Sentähden on onnettomuus kohtaava teitä a-i-k-o-j-e-n l-o-p-u-l-l-a, kun te teette sitä, mikä on pahaa Herran silmissä, ja vihoitatte hänet kättenne teoilla."

Katsomme minkä mukaan langennut Jumalan kansa tullaan tuomitsemaan lopunaikana. Sen kertoo viimeinen Mooseksen kirja. 5.Moos 31:30 Ja Mooses lausui koko Israelin seurakunnan kuullen tämän virren sanat, alusta loppuun asti:
        Lue jakeet 5.Moos.32:1-43, jotka sisältävät Mooseksen laulun. Ei tämä laulu tai puhe pelkkää historiaa ole. Se koskee tämän päivän Jumalan kansaa aivan samalla tavalla kuin muinaista Israelin kansaa.
        Sillä Herra sanoi Moosekselle: Kirjoita siis muistiin tämä laulu ja opeta se israelilaisille. Pane sen sanat heidän suuhunsa, että voin käyttää niitä todisteena heitä vastaan. 5.Moos.31:19. Ja lopunajalla kun suuret onnettomuudet ja vaivat kohtaavat heitä, tämä laulu, jota heidän jälkeläisensäkään eivät unohda, on todisteena heitä vastaan, 5.Moos.31:21. Ja tämän tärkeän puheen päätössanoina Mooses sanoi heille vielä: Painakaa mieleenne kaikki määräykset, jotka minä tänään olen teille antanut. Käskekää lapsianne tarkoin noudattamaan tätä lakia ja elämään sen käskyjen mukaisesti. Tämä ei saa olla teille mikään tyhjä, merkityksetön sana. Se on teidän koko elämänne..., 5.Moos.32:46-47.

Nämä tärkeät Mooseksen laulun sanat meidän on syytä muistaa, varsinkin lopunajan ”leeviläisten” on syytä muistaa ne, nyt kun lopunajan suuret onnettomuudet ovat lähellä. Sen vuoksi, että Mooses sanoi leeviläisille armon arkun, liiton arkun kantajille: Ottakaa tämä lain kirja ja pankaa se Herran, Jumalanne, liitonarkun viereen todistuskappaleeksi teitä vastaan. 5.Moos.31:26.
        Tämä lain kirja sisälsi siis Mooseksen laulun eli laulaen lausutut sanat (puheen). Näiden lakien rikkominen on lopunaikana Jumalan kansalle tulevien suurten onnettomuuksien, rangaistusten perustana niin kuin Mooses sanoi 5.Moos.31:29.
        Rikkomus, joka johtaa tulevaan rangaistukseen ja onnettomuuteen on kerrottu Mooseksen laulun jakeissa 5.Moos.32:15-21. Ja tämän rikkomuksen seurauksena saa lopunajan luopiokirkko juoda Jumalan vihan maljat. Ja luopiokirkkoon kuuluvien, pedon merkin ottaneiden tuho tulee, kun liiton arkku ja sen sivulla olevat em. todistuskappaleet voidaan nähdä. Tästä kertoo Ilmestyskirja:

Rev 11:18 Ja pakanakansat ovat vihastuneet, mutta sinun vihasi on tullut, ja tullut on aika tuomita kuolleet ja maksaa palkka sinun palvelijoillesi profeetoille ja pyhille ja niille, jotka sinun nimeäsi pelkäävät, pienille ja suurille, ja turmella ne, jotka maan turmelevat."
        Rev 11:19 Ja Jumalan temppeli taivaassa aukeni, ja hänen liittonsa arkki näkyi hänen temppelissään, ja tuli salamoita ja ääniä ja ukkosenjylinää ja maanjäristystä ja suuria rakeita.

Silloin eletään seitsemännen ja viimeisen pasuunan soiton aikaa ja silloin palkitaan ensin ne, jotka kunnioittavat Jumalaa, mutta sitten turmellaan ne, jotka eivät kunnioita, seitsemällä viimeisellä vitsauksella.

Tämän jälkeen pelastuneet laulavat taivaassa lasisen meren päällä Mooseksen laulua.

Rev 15:1 Ja minä näin toisen tunnusmerkin taivaassa, suuren ja ihmeellisen: seitsemän enkeliä, joilla oli seitsemän viimeistä vitsausta, sillä niissä Jumalan viha täyttyy.
        Rev 15:2 Ja minä näin ikäänkuin lasisen meren, tulella sekoitetun, ja niiden, jotka olivat saaneet voiton pedosta ja sen kuvasta ja sen nimen luvusta, seisovan sillä lasisella merellä, ja heillä oli Jumalan kanteleet.
        Rev 15:3 Ja he veisasivat Mooseksen, Jumalan palvelijan, virttä ja Karitsan virttä, sanoen: "Suuret ja ihmeelliset ovat sinun tekosi, Herra Jumala, Kaikkivaltias; vanhurskaat ja totiset ovat sinun tiesi, sinä kansojen kuningas.

He laulaen lausuvat sanat, joita on nyt käytetty todisteena luopunutta Jumalan kansaa vastaan.
        Kirjoita siis muistiin tämä laulu ja opeta se israelilaisille. Pane sen sanat heidän suuhunsa, että voin käyttää niitä todisteena heitä vastaan. 5.Moos.31:19.

Näin tulee tapahtumaan lopunajan lopussa, sen lain kirjan mukaan, jonka Mooses kirjoitti muistiin ja joka pantiin liitonarkun sivulle.

Eli Nm. Totta:n aiemmin kirjoittama ei pidä paikkaansa:
        ***Laista, jonka Mooses kirjoitti lain kirjaan ja jota pidettiin liitonarkin sivulla, Jeesus ei puhu mitään, sillä se laki täytettiin loppuun asti.***

Ei sitä lakia mitenkään täytetty, vaan se on todistuskappaleena liitonarkun sivulla loppuun asti.
        MOT. (Mikä oli todistettava).

• Tuohan on lähes mykistävä vertaus, niin osuva ja paljonpuhuva se on.

"Uskon kautta oli Aabraham kuuliainen, kun hänet kutsuttiin lähtemään
        siihen maahan, jonka hän oli saava perinnöksi, ja hän lähti TIETÄMÄTTÄ
        minne oli saapuva." Hebrealaiskirje 11:8

Avioliitto on kuin lähtö tuntemattomaan maahan; ainakin itse koen niin.
        Samalla tavalla uudestisyntyminen on uskon ratkaisu, joka hyvin usein
        sitä paitsi tehdään hädän hetkellä. Ratkaisu on tehtävä 'sellaisena kuin
        olet', ei siinä ole mahdollisuutta eikä voimiakaan itsensä parantelemiseen.
        Mutta Jumala hyväksyykin ja ottaa meidät vastaan sellaisena kuin olemme.

Avioliitto hioo ja vaatii kasvua meiltä, mutta vielä paljon enemmän vaatii
        hengellinen elämä kasvua, nöyryyden oppimista ja itselleen kuolemista.

Kiitos viestistä, osuit asian ytimeen!

´

• Jonah kirjoitti:

Tämän jälkeen pelastuneet laulavat taivaassa lasisen meren päällä Mooseksen laulua.

Rev 15:1 Ja minä näin toisen tunnusmerkin taivaassa, suuren ja ihmeellisen: seitsemän enkeliä, joilla oli seitsemän viimeistä vitsausta, sillä niissä Jumalan viha täyttyy.
        Rev 15:2 Ja minä näin ikäänkuin lasisen meren, tulella sekoitetun, ja niiden, jotka olivat saaneet voiton pedosta ja sen kuvasta ja sen nimen luvusta, seisovan sillä lasisella merellä, ja heillä oli Jumalan kanteleet.
        Rev 15:3 Ja he veisasivat Mooseksen, Jumalan palvelijan, virttä ja Karitsan virttä, sanoen: "Suuret ja ihmeelliset ovat sinun tekosi, Herra Jumala, Kaikkivaltias; vanhurskaat ja totiset ovat sinun tiesi, sinä kansojen kuningas.

He laulaen lausuvat sanat, joita on nyt käytetty todisteena luopunutta Jumalan kansaa vastaan.
        Kirjoita siis muistiin tämä laulu ja opeta se israelilaisille. Pane sen sanat heidän suuhunsa, että voin käyttää niitä todisteena heitä vastaan. 5.Moos.31:19.

Näin tulee tapahtumaan lopunajan lopussa, sen lain kirjan mukaan, jonka Mooses kirjoitti muistiin ja joka pantiin liitonarkun sivulle.

Eli Nm. Totta:n aiemmin kirjoittama ei pidä paikkaansa:
        ***Laista, jonka Mooses kirjoitti lain kirjaan ja jota pidettiin liitonarkin sivulla, Jeesus ei puhu mitään, sillä se laki täytettiin loppuun asti.***

Ei sitä lakia mitenkään täytetty, vaan se on todistuskappaleena liitonarkun sivulla loppuun asti.
        MOT. (Mikä oli todistettava).

Selitäppä nyt Totta, mitä tämä Ilmestyskirjan jae tarkoittaa.

Mitä lauluja lauletaan? Ja miksi?
        Sinulla kun on kokonaisnäkemys Herran sanasta. Mikä on Mooseksen laulu ja mikä on Karitsan laulu?

Toivon pikaista vastausta, niinkuin kaikkiin muihinkin esitetyihin ja esittämättömiin kysymyksiin tulee sinulta nopea ja tuomitseva monisanainen vastaus.

• Jonah kirjoitti:

Sinulla kun on kokonaisnäkemys Herran sanasta. Mikä on Mooseksen laulu ja mikä on Karitsan laulu?

Toivon pikaista vastausta, niinkuin kaikkiin muihinkin esitetyihin ja esittämättömiin kysymyksiin tulee sinulta nopea ja tuomitseva monisanainen vastaus.

pysty selittämään, vaikka olet kasvanut uudestisyntymiseen?

• ei olisi
        Totta!!! kirjoitti:

se seurusteluaika kestä pitkään haluttomilla, jotka eivät viitsi edes ahkeroida morsiammen, tai sulhasen tuntemisen eteen. Ahkerat oppivat tuntemaan toisensa nopeammin ja tietävät mitä sitoutuminen tulee vaatimaan. Tietävät haluavatko sitoutua.

koskaan "sitoutunut" minun kanssani, jos se olisi siitä kiinni minkälainen minä olen. Kyllä on Ylkäni ollut minua kohtaan pitkämielinen ja armahtavainen, eikä ole hyljännyt. Rakkauttaan osoittaa yhä edelleen!

• Totta!!!
        Jonah kirjoitti:

tuota, että MOOSEKSEN LAKIKIRJA ON VOIMASSA siihen asti, että vanhan liiton aika lopui. Uudessa liitossa se ei ollut enää voimassa, sillä nyt usko tuli yhteiseksi kaikille. He, joiden aikana Mooseksen laki oli voimassa ja jotka sen pitivät, laulavat sitä laulua taivaassakin, mutta me, joilla on rakkaudenlaki, eikä sadat Mooseksen kautta annetut lait ja säädökset ja käskyt, kiitämme Jeesusta laista vapautumisesta ja siitä, että ikuinen laki, eli käskyt täyttyy rakkaudessa.

Käsitätkö sinä, että Mooseksen lakikirja ei ole tänään voimassa? Jos olisi, niin silloin olisi oltava paljon eläimiä uhrattavaksi, mutta nyt onkin vain YKSI UHRI ja muita uhreja Jumala ei huoli. Jumalan AINOA Poika tuli lihassa ollessaan uhriksi oman kansansa puolesta.

• Totta!!!
        Jonah kirjoitti:

pysty selittämään, vaikka olet kasvanut uudestisyntymiseen?

sinä halveksit minua. Kerro syy. Mitä olen tehnyt sinulle? Minä en halveksi ketään, enkä vihaa ketään ja voipa sanoa, että tälle palstallekin tulin viattomana ja jouduin suuresti hämmästymään, kun sain huomata miten minua alettiin syyttämään, mutta kukaan teistä ei kykene antamaan selitystä, mistä te minua syytätte.

Paavali sanoi lihassa eläville uskovaisille, että Hengessä te aloititte, lihassako päätätte. Hän kertoi, että lihassa uskontien päättävät ovat lähteneet uskovaisten joukosta. Nuo uskovaisten joukossa olleet eivät ikinä syntyneet uudeksi sen takia, että Jumala Sana ei uskossa sulautunut heihin.

• Totta!!!
        miten tämä liittyy kirjoitti:

uudestisyntymiseen?
        "Siis evankeliumi tuo totuuden ja se ei tarkoita, että evankeliumin voi ottaa tuosta vain vastaan, vaan se tarkoittaa sitä, että evankeliumi pitää tuntea, jotta se tulee vastaan otetuksi ja saaduksi."

uudestisyntyminen tapahtuu juuri sillä hetkellä, kun pyydät syntejäsi anteeksi ja otat Jeesuksen, et elämääsi ainoastaan vain sydämmeesi. Sen jälkeen alkaa koko elämän mittainen evankeliumkin tutkiminen. Evankeliumi on pelkkiä sanoja toistensa perään jollei sydämmesi ole jo uudestisyntynyt. Onhan tämä täälläkin palstalla nähty...osa pistää sujuvasti raamatun kohtia ja selittelee niiden merkitystä..enimmäkseen kumotakseen koko raamatun...
        Evankeliumin sanoma ei ihmis järjellä pelkästään avaudu...eikä sitä edes kannata yrittää avata itselleen..joutuu harhaan. Ymmärrys evankeliumiin tulee sydämmen kautta.

kasvatus Kristukseen ja sen jälkeen uudestisyntyminen. Kaikki eivät synnyt koskaan uudeksi, sillä he eivät tunne Jumalan Sanaa, eivätkä Jumalan Tahtoa. Jumala vaatii, että ihminen pitää Hänen käskynsä ja Jeesuksen uskon. Tuon vaatimuksen voi löytää vielä viimeisestä Raamatun kirjasta, eli Ilmestyskirjasta.
        Suuri joukko kirjottaa Raamatun Sanaa, mutta ei tunne silti Sanaa.
        Uudestisyntymiseen maan pitää olla mehevä jotta Sana voi juurtua, mutta entinen maaperä on käynyt kovaksi ja ravinteettomaksi ja siksi Jumala möyhii sen maaperän ja antaa ravinnon. Entisessä maaperässä ei juuri kasvata vartta, sillä se maaperä on kova ja rikkaruohoja täynnä. Puhdistus on välttämätön ja se tapahtuu ristinjuurella, ahtaan portin ulkopuolella.

Jumala lähetti omansa saarnaamaan parannusta ja armoa. Laki on tie parannukseen. Ei ole armoa, jos ei ole lakia, jonka takia armahdus tarvitaan ja ei ole uskoa, jos se ei ole henkilökohtainen ja lähde aivan alusta.

• Totta!!!

Tuohan on lähes mykistävä vertaus, niin osuva ja paljonpuhuva se on.

´

avioliitot särkyvät. Kun ei ole tunnettu puolisoa ja on otettu puoliso säkissä, ei puoliso olekkaan miellyttänyt. Niin käy tänäänkin monille uskovaisillekin, mutta uskon kanssa, hengessä aloittavat ja lihassa lopettavat.

Miksi te opetatte arvotonta armoa ja tarkkaa mitkä hedelmät siitä ovat syntyneet.

• Totta!!!
        ei olisi kirjoitti:

koskaan "sitoutunut" minun kanssani, jos se olisi siitä kiinni minkälainen minä olen. Kyllä on Ylkäni ollut minua kohtaan pitkämielinen ja armahtavainen, eikä ole hyljännyt. Rakkauttaan osoittaa yhä edelleen!

Jos sinä olet tosissasi Ylkäsi kanssa, niin sinä myönnät, että sait Yljän, joka on paljon parempi kuin sinä olet ja alat tavoitella muuttumista Ylkäsi kaltaiseksi. Jos Ylkäsi näkee, että sinä et tosissasi ole liiton kanssa, niin liittoa ei synnyt.

• Totta!!! kirjoitti:

tuota, että MOOSEKSEN LAKIKIRJA ON VOIMASSA siihen asti, että vanhan liiton aika lopui. Uudessa liitossa se ei ollut enää voimassa, sillä nyt usko tuli yhteiseksi kaikille. He, joiden aikana Mooseksen laki oli voimassa ja jotka sen pitivät, laulavat sitä laulua taivaassakin, mutta me, joilla on rakkaudenlaki, eikä sadat Mooseksen kautta annetut lait ja säädökset ja käskyt, kiitämme Jeesusta laista vapautumisesta ja siitä, että ikuinen laki, eli käskyt täyttyy rakkaudessa.

Käsitätkö sinä, että Mooseksen lakikirja ei ole tänään voimassa? Jos olisi, niin silloin olisi oltava paljon eläimiä uhrattavaksi, mutta nyt onkin vain YKSI UHRI ja muita uhreja Jumala ei huoli. Jumalan AINOA Poika tuli lihassa ollessaan uhriksi oman kansansa puolesta.

uhripalveluista vaan Mooseksen laulusta, joka pantiin liitonarkun viereen todistuskappaleeksi.

Sanoit edellä:
        ***He, joiden aikana Mooseksen laki oli voimassa ja jotka sen pitivät, laulavat sitä laulua taivaassakin***

Raamattu sanoo näin:
        Rev 15:3 Ja he veisasivat Mooseksen, Jumalan palvelijan, virttä ja Karitsan virttä, sanoen:....

Ja minä uskon mitä raamattu sanoo.

PS. En ole sanonut halveksivani sinua enkä ketään muutakaan.

• Totta!!!
        Jonah kirjoitti:

uhripalveluista vaan Mooseksen laulusta, joka pantiin liitonarkun viereen todistuskappaleeksi.

Sanoit edellä:
        ***He, joiden aikana Mooseksen laki oli voimassa ja jotka sen pitivät, laulavat sitä laulua taivaassakin***

Raamattu sanoo näin:
        Rev 15:3 Ja he veisasivat Mooseksen, Jumalan palvelijan, virttä ja Karitsan virttä, sanoen:....

Ja minä uskon mitä raamattu sanoo.

PS. En ole sanonut halveksivani sinua enkä ketään muutakaan.

lainkirjan, opetti israelin kansalle virren ja luki siunauksen kansan ylle. Mooses oppi yhtenä päivänä virren ja opetti sen kansalle ja tuo tapahtui vähän ennen Mooseksen kuolemaa. Mooses ei saanut mennä luvattuun maahan sen takia, että hän ei pitänyt Jumalaa korkeimapana, vaan kuunteli joskus kansaa yli Jumalan. Mooseksen lakikirja oli liitonarkin sivulla vanhan liiton ajan, sen jälkeen virsi muistuttaa sen olleen.
        Lasisella merellä laulavat virttä erämaan vaelluksella Mooseksen kirjoittaman lain mukaan eläneet. He veisaavat Mooseksen kautta annettua virttä. Karitsan virttä veisaavat he, jotka ilman Mooseksen lakia saivat tulla pelastukseen.

He, joka ovat jääneet laittomiksi ja syntisiksi, eivät ole veisaajien joukossa. lain alla syntiä tehneet tuomitaan lain mukaan ja ilman lakia syntiä tehneet tuomitaan ilman lakia. Mooseksen laki oli voimassa vanhan liiton loppun asti ja jo Mooses toi kansan tietoon sen, että ihmisen sydämeen laitetaan laki, joka ei ole kaukana yhdestäkään ihmisestä, eikä sitä tarvitse merentakaa hakea. Jumalan käskyt täyttyvät tuossa laissa, joka on ihmisen sydämeen/henkeen laitettu ja joka uskon kautta vahvistuu rakkaudenlaiksi.

Huomautan tuolla aikaisemmassa viestissäsi olevaan kommenttiin siitä, että en vastanut sinun ajallas, että vastaan sitten, kun tulen nettiin. Olen työtä tekevä ihminen, enkä jouda olemaan koko ajan vastaamassa, tai kirjoittelemassa täällä.

• vaikka kuinka
        Totta!!! kirjoitti:

avioliitot särkyvät. Kun ei ole tunnettu puolisoa ja on otettu puoliso säkissä, ei puoliso olekkaan miellyttänyt. Niin käy tänäänkin monille uskovaisillekin, mutta uskon kanssa, hengessä aloittavat ja lihassa lopettavat.

Miksi te opetatte arvotonta armoa ja tarkkaa mitkä hedelmät siitä ovat syntyneet.

kauan seurustelist ja avoliitossa asuisti niin yks asia on varma...koskaan ei puolisoa tunne kokonaan. Tähän on syynä se että ihminen muuttuu. Mutta pointti onkin se että on valmis sanalla "tahdon" myös hyväksymään ne muutokset ja kunnioittamaan niitä, sekä muuttamaan itseään. Ei hae pitkillä "tutustumis" ajoilla itselleen taka-ovea päästä pois, kun ei homma menen itseään miellyttäväksi.

• ongelma...
        Totta!!! kirjoitti:

kasvatus Kristukseen ja sen jälkeen uudestisyntyminen. Kaikki eivät synnyt koskaan uudeksi, sillä he eivät tunne Jumalan Sanaa, eivätkä Jumalan Tahtoa. Jumala vaatii, että ihminen pitää Hänen käskynsä ja Jeesuksen uskon. Tuon vaatimuksen voi löytää vielä viimeisestä Raamatun kirjasta, eli Ilmestyskirjasta.
        Suuri joukko kirjottaa Raamatun Sanaa, mutta ei tunne silti Sanaa.
        Uudestisyntymiseen maan pitää olla mehevä jotta Sana voi juurtua, mutta entinen maaperä on käynyt kovaksi ja ravinteettomaksi ja siksi Jumala möyhii sen maaperän ja antaa ravinnon. Entisessä maaperässä ei juuri kasvata vartta, sillä se maaperä on kova ja rikkaruohoja täynnä. Puhdistus on välttämätön ja se tapahtuu ristinjuurella, ahtaan portin ulkopuolella.

Jumala lähetti omansa saarnaamaan parannusta ja armoa. Laki on tie parannukseen. Ei ole armoa, jos ei ole lakia, jonka takia armahdus tarvitaan ja ei ole uskoa, jos se ei ole henkilökohtainen ja lähde aivan alusta.

"Kasvatus Kristukseen ja sen jälkeen uudestisyntyminen. Kaikki eivät synnyt koskaan uudeksi, sillä he eivät tunne Jumalan Sanaa, eivätkä Jumalan Tahtoa."

elikkä sun mielestä uudestisyntyminen on vain kaikista sinnikkäimmille tapauksille.... joka jaksaa lukea raamattua ja ymmärtä sen järjellä samoin kun sen voi sydämmellä ymmärtää..... siinä onkin ihmiselle tekemistä, kun sydän ja järki harvemmin yhtä matkaa kulkee.
        Tällä teorialla myös synnit annetaan anteeksi vasta kun olet tajunnut lait ja noudattanut niitä ja jos tarpeeksi hyvin menee niin saatat jopa armon saada.

• Minä myönnän opetuks
        ongelma... kirjoitti:

"Kasvatus Kristukseen ja sen jälkeen uudestisyntyminen. Kaikki eivät synnyt koskaan uudeksi, sillä he eivät tunne Jumalan Sanaa, eivätkä Jumalan Tahtoa."

elikkä sun mielestä uudestisyntyminen on vain kaikista sinnikkäimmille tapauksille.... joka jaksaa lukea raamattua ja ymmärtä sen järjellä samoin kun sen voi sydämmellä ymmärtää..... siinä onkin ihmiselle tekemistä, kun sydän ja järki harvemmin yhtä matkaa kulkee.
        Tällä teorialla myös synnit annetaan anteeksi vasta kun olet tajunnut lait ja noudattanut niitä ja jos tarpeeksi hyvin menee niin saatat jopa armon saada.

että laki on voimassa ja joka ei sitä usko, niin se ei usko, eikä ole Jumalaa tunteva ihminen. Kyllä minä olen tuon kaiken käsittänyt aivan helposti. Senkin käsitän, että eivät kaikki ole syntyneet uudeksi, vaikka ovat vuosiakymmeniä uskoneet. On niin paljon pahuutta uskon keskellä.

• Minä myönnän opetuks kirjoitti:

että laki on voimassa ja joka ei sitä usko, niin se ei usko, eikä ole Jumalaa tunteva ihminen. Kyllä minä olen tuon kaiken käsittänyt aivan helposti. Senkin käsitän, että eivät kaikki ole syntyneet uudeksi, vaikka ovat vuosiakymmeniä uskoneet. On niin paljon pahuutta uskon keskellä.

Kirjoitat:
        >>Senkin käsitän, että eivät kaikki ole syntyneet uudeksi, vaikka ovat
        vuosiakymmeniä uskoneet. On niin paljon pahuutta uskon keskellä.

• Uskon uudestisyntymi

Kirjoitat:

pidän uudestisyntymistä paljon suurempana juttuna. En millään usko, että jos ihminen on tullut uudeksi ja uskoo, niin siemen voi siinä vaiheessa vielä kuivettua. Pareminkin uskon siihen, että siemen ei ole kasvanut puuksi. Kyllä minä paremmin uskon siihen Jeesuksen kertomukseen siemenen kylvämisestä ja itämisestä.
        En usko,että kukaan uudeksi tullut voi tulla pedofiiliksi, tai tappajaksi.
        Sen uskon kyllä, että Jumalan Hengen opetusta saaneessa voi siemen kuivua, mutta sitä en usko, että se tapahtuu uudestisyntyneessä. Pidän uudestisyntymistä suurena asiana.

• Uskon uudestisyntymi kirjoitti:

pidän uudestisyntymistä paljon suurempana juttuna. En millään usko, että jos ihminen on tullut uudeksi ja uskoo, niin siemen voi siinä vaiheessa vielä kuivettua. Pareminkin uskon siihen, että siemen ei ole kasvanut puuksi. Kyllä minä paremmin uskon siihen Jeesuksen kertomukseen siemenen kylvämisestä ja itämisestä.
        En usko,että kukaan uudeksi tullut voi tulla pedofiiliksi, tai tappajaksi.
        Sen uskon kyllä, että Jumalan Hengen opetusta saaneessa voi siemen kuivua, mutta sitä en usko, että se tapahtuu uudestisyntyneessä. Pidän uudestisyntymistä suurena asiana.

Vaikuttaa siltä, ettet hoksannut, mitä minä tarkoitin edellisessä viestissä.

Jospa yritän kuvata sinulle uudestaan, mitä tarkoitan:

VAIHE 1.
        Jumala kutsuu ihmistä evankeliumin sanan ja Pyhän Hengen kautta.
        Ihmiselle tarjotaan pelastusta Jeesuksessa Kristuksessa. Jumala siis
        kutsuu armossaan ihmistä tulemaan Hänen yhteyteensä.

VAIHE 2.
        Ihminen ottaa pelastuskutsun vastaan ja Pyhä Henki asettuu häneen
        asumaan. Ihminen kokee uudestisyntymisen ja saa syntinsä anteeksi.
        Tapahtuu se, mitä sinä kutsuit "suureksi jutuksi" ja sitä se todella on.
        Syntyy pieni lapsi Jumalan perheeseen; uusi luomus on saanut alkunsa.

VAIHE 3.
        Ihminen ratkaisee sydämessään, lähteekö hän seuraamaan Mestariaan
        totisella sydämellä kantaen joka päivä omaa ristiänsä. Jos hän ei lähde
        vilpittömällä ja ehyellä sydämellä opetuslapseuden tielle, silloin mitään
        hengellistä kasvua ei hänessä ala tapahtua. Hento uusi luomus kuolee.
        Voi tapahtua niinkin, että uusi luomus ensin saa ravintoa kasvaa, mutta
        kuihtuu ja kuolee myöhemmin, kun epäusko ja maailma valtaa sydämen.

Edellä on pelkistettynä koko tapahtumaketju:
        - Jumalan kutsu
        - kutsun vastaanottaminen
        - uudestisyntyminen
        - kilvoittelu ja hengellinen kasvu.

Tutkailehan tuota pelkistettyä tapahtumaketjua ja kerro, missä kohdassa
        sinulla on toinen näkemys. Pohditaan asiaa yhdessä Jumalan sanan avulla.

PS.
        Se on toki selvää, että mitään uudestisyntymistä EI siinä tapauksessa edes
        tapahdu, jos ihminen ainoastaan osoittaa myötämielisyyttä uskonasioille,
        mutta EI vakavissaan ja tosissaan halua luovuttaa elämäänsä Jeesukselle.

´

• Toista mieltä.

Vaikuttaa siltä, ettet hoksannut, mitä minä tarkoitin edellisessä viestissä.

Jospa yritän kuvata sinulle uudestaan, mitä tarkoitan:

VAIHE 1.
        Jumala kutsuu ihmistä evankeliumin sanan ja Pyhän Hengen kautta.
        Ihmiselle tarjotaan pelastusta Jeesuksessa Kristuksessa. Jumala siis
        kutsuu armossaan ihmistä tulemaan Hänen yhteyteensä.

VAIHE 2.
        Ihminen ottaa pelastuskutsun vastaan ja Pyhä Henki asettuu häneen
        asumaan. Ihminen kokee uudestisyntymisen ja saa syntinsä anteeksi.
        Tapahtuu se, mitä sinä kutsuit "suureksi jutuksi" ja sitä se todella on.
        Syntyy pieni lapsi Jumalan perheeseen; uusi luomus on saanut alkunsa.

VAIHE 3.
        Ihminen ratkaisee sydämessään, lähteekö hän seuraamaan Mestariaan
        totisella sydämellä kantaen joka päivä omaa ristiänsä. Jos hän ei lähde
        vilpittömällä ja ehyellä sydämellä opetuslapseuden tielle, silloin mitään
        hengellistä kasvua ei hänessä ala tapahtua. Hento uusi luomus kuolee.
        Voi tapahtua niinkin, että uusi luomus ensin saa ravintoa kasvaa, mutta
        kuihtuu ja kuolee myöhemmin, kun epäusko ja maailma valtaa sydämen.

Edellä on pelkistettynä koko tapahtumaketju:
        - Jumalan kutsu
        - kutsun vastaanottaminen
        - uudestisyntyminen
        - kilvoittelu ja hengellinen kasvu.

Tutkailehan tuota pelkistettyä tapahtumaketjua ja kerro, missä kohdassa
        sinulla on toinen näkemys. Pohditaan asiaa yhdessä Jumalan sanan avulla.

PS.
        Se on toki selvää, että mitään uudestisyntymistä EI siinä tapauksessa edes
        tapahdu, jos ihminen ainoastaan osoittaa myötämielisyyttä uskonasioille,
        mutta EI vakavissaan ja tosissaan halua luovuttaa elämäänsä Jeesukselle.

´

järjestys. Ihminen ensin syntyy uudeksi ja sitte miettii lähteekö seuraamaan Jeesusta. Tuo ei voi millään pitää paikkaansa. Muutenkin logiikkasi pettää. Miten pikkusesta siemenestä voi heti paikalla syntyä uusi ihminen. Miten se on mahdollsta. Tapahtuuko se tuosta vain? Sitä paitsi eihän Jumala ole aikonut tulla asumaan kaikkiin ihmisiin. Kyllä Jumala antaa meille vaatimuksiakin. Täytyy ensin hyljätä itsensä, jotta voi saada uuden.
        Mistä sinä olet oppinut tuon järjestyksen?

• Toista mieltä. kirjoitti:

järjestys. Ihminen ensin syntyy uudeksi ja sitte miettii lähteekö seuraamaan Jeesusta. Tuo ei voi millään pitää paikkaansa. Muutenkin logiikkasi pettää. Miten pikkusesta siemenestä voi heti paikalla syntyä uusi ihminen. Miten se on mahdollsta. Tapahtuuko se tuosta vain? Sitä paitsi eihän Jumala ole aikonut tulla asumaan kaikkiin ihmisiin. Kyllä Jumala antaa meille vaatimuksiakin. Täytyy ensin hyljätä itsensä, jotta voi saada uuden.
        Mistä sinä olet oppinut tuon järjestyksen?

"Mikä kallioperälle kylvettiin, on se, joka
        kuulee sanan ja heti ottaa sen ilolla vastaan;

mutta hänellä ei ole juurta itsessään, vaan
        hän kestää ainoastaan jonkun aikaa, ja kun

tulee ahdistus tai vaino sanan tähden, niin
        hän heti lankeaa pois." Matt. 13:20-21

Yllä on Jeesuksen sanoja, joilla Hän itse selittää kylväjä-vertaustaan.

Jeesuksen sanojen mukaan on ihmisiä, jotka ottavat sanan siemenen

ILOLLA VASTAAN, mutta he kestävät vain jonkun aikaa. Nuo ihmiset

kyllä LÄHTEVÄT seuraamaan Jeesusta, mutta he eivät kestä ahdistuksia.

Vaikeuksien, vainojen ja ahdistusten tullessa he lankeavat pois uskosta.

.
        Kysyit:
        >>>>Miten pikkusesta siemenestä voi heti paikalla syntyä uusi ihminen.
        Miten se on mahdollsta. Tapahtuuko se tuosta vain?

• Ei ole noin!!!

"Mikä kallioperälle kylvettiin, on se, joka
        kuulee sanan ja heti ottaa sen ilolla vastaan;

mutta hänellä ei ole juurta itsessään, vaan
        hän kestää ainoastaan jonkun aikaa, ja kun

tulee ahdistus tai vaino sanan tähden, niin
        hän heti lankeaa pois." Matt. 13:20-21

Yllä on Jeesuksen sanoja, joilla Hän itse selittää kylväjä-vertaustaan.

Jeesuksen sanojen mukaan on ihmisiä, jotka ottavat sanan siemenen

ILOLLA VASTAAN, mutta he kestävät vain jonkun aikaa. Nuo ihmiset

kyllä LÄHTEVÄT seuraamaan Jeesusta, mutta he eivät kestä ahdistuksia.

Vaikeuksien, vainojen ja ahdistusten tullessa he lankeavat pois uskosta.

.
        Kysyit:
        >>>>Miten pikkusesta siemenestä voi heti paikalla syntyä uusi ihminen.
        Miten se on mahdollsta. Tapahtuuko se tuosta vain?

VÄÄRIN. Minä en käsitä miksi sinä opetat tuolla tavalla, vaikka Jeesus opettaa aivan erilailla. Kallioperään nakattu siemen ei synnyt uudeksi. Se kuolee jo siemenvaiheessa.
        Miksi sinä opetat tuommosta kummallista uskomusta. Ajattele miten pahaa virhettä teet.
        Sinulta on Raamatun faktat nyt kyllä aivan hukassa.

• Ei ole noin!!! kirjoitti:

VÄÄRIN. Minä en käsitä miksi sinä opetat tuolla tavalla, vaikka Jeesus opettaa aivan erilailla. Kallioperään nakattu siemen ei synnyt uudeksi. Se kuolee jo siemenvaiheessa.
        Miksi sinä opetat tuommosta kummallista uskomusta. Ajattele miten pahaa virhettä teet.
        Sinulta on Raamatun faktat nyt kyllä aivan hukassa.

Sinä kirjoitat: >>Kallioperään nakattu siemen ei synnyt uudeksi.

• Totta!!!

Sinä kirjoitat: >>Kallioperään nakattu siemen ei synnyt uudeksi.

Etkö juuri sinä opeta valheoppia, jossa ihminen syntyy uudeksi heti uskon tultua. Nytkö muutat näkökantaasi, vai mitä yrität kertoa tuolla siemenvertauksella.
        Sinun opetuksesi mukaanhan ihminen syntyy uudeksi heti siemenen saatuaan, mutta tahdotko nyt kertoa, että siihen maaperään kylvetty siemen, jossa ei ole juurta itsessään, menee hukkaan, eikä synnytä uutta, vai yritätkö kaunistella entisiä opetuksiasi tuon vertauksen turvin.
        Olethan sinä syyttänyt ja tuominut meidät Raamatun mukaan opettaneet pahoin ja kavalin sanoin ja saanut mukaasi muutamia. Hyvä kuitenkin jos nyt käsität tehdä parannuksen ja mennä Sanan/Jeesuksen luokse oppimaan.
        Jeesus opetti opetuslapsia kolme vuotta ja sen jälkeen puhalsi heihin Pyhän Hengen, joka on ainoa Sanan kirkastaja ja ainoa, joka yhdessä Sanan kanssa tulee ELÄVÄN VEDEN LÄHTEEKSI ihmiseen ja on lähde syntiä vastaan. Tuossa Lähteessä ihminen syntyy uudeksi ja vanha haudataan.
        Vaikka Jeesus opetti kahtatoista opetuslasta kolme vuotta, niin yksi heistä ei syntynyt koskaan uudeksi. Vaikka Jumala Itse opetti, niin silti tuo yksi teki omiaan ja tuhosi Jumalan työtä, mutta koska Jumala, Jeesus Kristus on Voittaja, kääntyi tuon tuhojaan kavalat teot Jumalalle voitoksi.

Kaikki eivät synnyt uudeksi, vaikka saavatkin samaa Sanan ravinota, sillä heissä Sana ei sulaudu uskon kautta uudistukseksi.
        Jeesus kirosi viikunapuun. Siinä oli oksat, mutta oksissa ei ollut hedelmää. Kolmena vuotena mies kävi tarkistamassa hedelmätöntä puuta, mutta koska se ei tuottanut hedelmää, käski hän hakata sen pois, maata köyhdyttämästä. Vaikka palvelijat olivat möyhineet ja antaneet ravintoa, ei tuo puu uudistunut tuottamaan hedelmää, kuten eivät kaikki Sanan siemenen saaneet uudistu, vaan köyhdyttävät Jumalan lasten yhteisöä omilla teoillaan.

Jumala täyttää omat LUPAUKSET ja lupaa kaikkien tulla oksaksi mehevään Öljypuuhun, mutta ei lupaa, että oksaa ei karsita pois, jos oksa jää hedelmättömäksi. Ihminen on se, joka karsiutumisensa aiheuttaa, sillä pois heitettävä ihminen ei pidä liittoa, Jumala pitää.

1. Korinttolaiskirje 10
        1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
        2 ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
        3 ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
        4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.
        5 Mutta useimpiin heistä Jumala ei mielistynyt, koskapa he hukkuivat erämaassa.

• Totta!!!
        vaikka kuinka kirjoitti:

kauan seurustelist ja avoliitossa asuisti niin yks asia on varma...koskaan ei puolisoa tunne kokonaan. Tähän on syynä se että ihminen muuttuu. Mutta pointti onkin se että on valmis sanalla "tahdon" myös hyväksymään ne muutokset ja kunnioittamaan niitä, sekä muuttamaan itseään. Ei hae pitkillä "tutustumis" ajoilla itselleen taka-ovea päästä pois, kun ei homma menen itseään miellyttäväksi.

aika takaa hyvää lopputulosta, mutta se varmentaa sen, että ihminen oppii tuntemaan perustan, jolle on alkamassa rakentamaan.

• Totta!!! kirjoitti:

Etkö juuri sinä opeta valheoppia, jossa ihminen syntyy uudeksi heti uskon tultua. Nytkö muutat näkökantaasi, vai mitä yrität kertoa tuolla siemenvertauksella.
        Sinun opetuksesi mukaanhan ihminen syntyy uudeksi heti siemenen saatuaan, mutta tahdotko nyt kertoa, että siihen maaperään kylvetty siemen, jossa ei ole juurta itsessään, menee hukkaan, eikä synnytä uutta, vai yritätkö kaunistella entisiä opetuksiasi tuon vertauksen turvin.
        Olethan sinä syyttänyt ja tuominut meidät Raamatun mukaan opettaneet pahoin ja kavalin sanoin ja saanut mukaasi muutamia. Hyvä kuitenkin jos nyt käsität tehdä parannuksen ja mennä Sanan/Jeesuksen luokse oppimaan.
        Jeesus opetti opetuslapsia kolme vuotta ja sen jälkeen puhalsi heihin Pyhän Hengen, joka on ainoa Sanan kirkastaja ja ainoa, joka yhdessä Sanan kanssa tulee ELÄVÄN VEDEN LÄHTEEKSI ihmiseen ja on lähde syntiä vastaan. Tuossa Lähteessä ihminen syntyy uudeksi ja vanha haudataan.
        Vaikka Jeesus opetti kahtatoista opetuslasta kolme vuotta, niin yksi heistä ei syntynyt koskaan uudeksi. Vaikka Jumala Itse opetti, niin silti tuo yksi teki omiaan ja tuhosi Jumalan työtä, mutta koska Jumala, Jeesus Kristus on Voittaja, kääntyi tuon tuhojaan kavalat teot Jumalalle voitoksi.

Kaikki eivät synnyt uudeksi, vaikka saavatkin samaa Sanan ravinota, sillä heissä Sana ei sulaudu uskon kautta uudistukseksi.
        Jeesus kirosi viikunapuun. Siinä oli oksat, mutta oksissa ei ollut hedelmää. Kolmena vuotena mies kävi tarkistamassa hedelmätöntä puuta, mutta koska se ei tuottanut hedelmää, käski hän hakata sen pois, maata köyhdyttämästä. Vaikka palvelijat olivat möyhineet ja antaneet ravintoa, ei tuo puu uudistunut tuottamaan hedelmää, kuten eivät kaikki Sanan siemenen saaneet uudistu, vaan köyhdyttävät Jumalan lasten yhteisöä omilla teoillaan.

Jumala täyttää omat LUPAUKSET ja lupaa kaikkien tulla oksaksi mehevään Öljypuuhun, mutta ei lupaa, että oksaa ei karsita pois, jos oksa jää hedelmättömäksi. Ihminen on se, joka karsiutumisensa aiheuttaa, sillä pois heitettävä ihminen ei pidä liittoa, Jumala pitää.

1. Korinttolaiskirje 10
        1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
        4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.

"Jeesus opetti opetuslapsia kolme vuotta ja sen jälkeen puhalsi heihin Pyhän Hengen, joka on ainoa Sanan kirkastaja ja ainoa, joka yhdessä Sanan kanssa tulee ELÄVÄN VEDEN LÄHTEEKSI ihmiseen ja on lähde syntiä vastaan."
        --------

Kertoisitko, missä kohtaa tuo asia ilmenee, että Jeesus opetti kolme vuotta ja sen jälkeen he saivat Pyhän Hengen.
        Jos ajatellaan tätä päivää niin, niin eihän uudestisyntymätöntä ihmistä,- jolla ei ole Pyhää Henkeä sydämessään, nin voi ollenkaan opettaa.

• Totta!!!
        ml213 kirjoitti:

"Jeesus opetti opetuslapsia kolme vuotta ja sen jälkeen puhalsi heihin Pyhän Hengen, joka on ainoa Sanan kirkastaja ja ainoa, joka yhdessä Sanan kanssa tulee ELÄVÄN VEDEN LÄHTEEKSI ihmiseen ja on lähde syntiä vastaan."
        --------

Kertoisitko, missä kohtaa tuo asia ilmenee, että Jeesus opetti kolme vuotta ja sen jälkeen he saivat Pyhän Hengen.
        Jos ajatellaan tätä päivää niin, niin eihän uudestisyntymätöntä ihmistä,- jolla ei ole Pyhää Henkeä sydämessään, nin voi ollenkaan opettaa.

Kasteessa on lupaus Pyhän Hengen tulemisesta ihmisen luokse opettajaksi, muistuttajaksi, lohduttajaksi, puolustajaksi,siis SANAN KIRKASTAJAKSI, mutta se ei ole uudestisyntyminen. Ihminen on syntynyt uudeksi sen jälkeen, kun ME jää asumaan astiaan. Pyhä Henki johtaa Sanan kanssa ihmistä Jumalaan, mutta kaikki eivät seuraa Häntä ja siksi kaikkiin ME ei jää asumaan. Sana puhdistaa ja tekee eläväksi, mutta kaikki eivät puhdistu. Tiedätkö miksi niin käy, vaikka lupaus on annettu KAIKILLE tulla parannuksen kautta uuteen elämään?

Löydätkö Raamatusta kehen Me jää asumaan?

Tuohan on lähes mykistävä vertaus, niin osuva ja paljonpuhuva se on.

´

Täällähän pohditaan viisaita.

"Avioliitto on kuin lähtö tuntemattomaan maahan; ainakin itse koen niin.
        sitä paitsi tehdään hädän hetkellä".

------------
        Ajattelen samoin.Kun ihminen etsii seurustelukumppania, niin on jopa mieletöntä ajatella, miten se oikea kumppani pelastaisi elämän kolhuolta.Todellisuus todella on kun puolisot avioituvat niin he eivät tiedä siinä vaiheessa mitä elämän vaiheita he joutuvat kokemaan.Nimittän, Jumala juuri kasvattaa ihmistä näissä kielteisissä vaiheissa/tianteissa.
        Kaikkein ongelmallisintahan juuri on tilanne, jos toinen puoliso tai molemmat alkavat ajatella, miten aikoinaan ovat avioituneet väärän ihmisen kanssa ja kuvittelevat miten tämä väärä valinta olisi kaiken ongelmoittaja. Näin ei ole, vaan lupautuminen ITSE kasvuntielle, niin lopputulos on aina parempi. Ihminen on aina uusien asioiden edessä/aloittaessa kasvamaton ja ymmärtämätön asian suhteen.

Niin, sama pätee myös uskonelämään. Ihminen ei tiedä miten ja missä Jumala kasvattaa häntä."Tuuli puhaltaa missä se tahtoo. Sinä kuulet sen huminan mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee.Niin on jokaisen, joka on Hengessä syntynyt".

Siis ihminen ei voi ennalta valmistua tai opetella tulevia tapahtumia varten.

• Totta!!!
        ml213 kirjoitti:

------------
        Ajattelen samoin.Kun ihminen etsii seurustelukumppania, niin on jopa mieletöntä ajatella, miten se oikea kumppani pelastaisi elämän kolhuolta.Todellisuus todella on kun puolisot avioituvat niin he eivät tiedä siinä vaiheessa mitä elämän vaiheita he joutuvat kokemaan.Nimittän, Jumala juuri kasvattaa ihmistä näissä kielteisissä vaiheissa/tianteissa.
        Kaikkein ongelmallisintahan juuri on tilanne, jos toinen puoliso tai molemmat alkavat ajatella, miten aikoinaan ovat avioituneet väärän ihmisen kanssa ja kuvittelevat miten tämä väärä valinta olisi kaiken ongelmoittaja. Näin ei ole, vaan lupautuminen ITSE kasvuntielle, niin lopputulos on aina parempi. Ihminen on aina uusien asioiden edessä/aloittaessa kasvamaton ja ymmärtämätön asian suhteen.

Niin, sama pätee myös uskonelämään. Ihminen ei tiedä miten ja missä Jumala kasvattaa häntä."Tuuli puhaltaa missä se tahtoo. Sinä kuulet sen huminan mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee.Niin on jokaisen, joka on Hengessä syntynyt".

että ihminen elää nykypäivinä oikein? Hänhän voi jo kahden seurusteluviikon jälkeen kihlautua.

• Totta!!! kirjoitti:

Kasteessa on lupaus Pyhän Hengen tulemisesta ihmisen luokse opettajaksi, muistuttajaksi, lohduttajaksi, puolustajaksi,siis SANAN KIRKASTAJAKSI, mutta se ei ole uudestisyntyminen. Ihminen on syntynyt uudeksi sen jälkeen, kun ME jää asumaan astiaan. Pyhä Henki johtaa Sanan kanssa ihmistä Jumalaan, mutta kaikki eivät seuraa Häntä ja siksi kaikkiin ME ei jää asumaan. Sana puhdistaa ja tekee eläväksi, mutta kaikki eivät puhdistu. Tiedätkö miksi niin käy, vaikka lupaus on annettu KAIKILLE tulla parannuksen kautta uuteen elämään?

"Jeesus opetti opetuslapsia kolme vuotta ja sen jälkeen puhalsi heihin Pyhän Hengen".

----------

Tuo ajatus kiinnostaa eli missä tuo on mainittu.Raamatustahan lienet saanut tuon käsityksen???

• Totta!!!
        ml213 kirjoitti:

"Jeesus opetti opetuslapsia kolme vuotta ja sen jälkeen puhalsi heihin Pyhän Hengen".

----------

Tuo ajatus kiinnostaa eli missä tuo on mainittu.Raamatustahan lienet saanut tuon käsityksen???

Johannes 20
        1 Mutta viikon ensimmäisenä päivänä Maria Magdaleena meni varhain, kun vielä oli pimeä, haudalle ja näki kiven otetuksi pois haudan suulta.
        2 Niin hän riensi pois ja tuli Simon Pietarin luo ja sen toisen opetuslapsen luo, joka oli Jeesukselle rakas, ja sanoi heille: "Ovat ottaneet Herran pois haudasta, emmekä tiedä, mihin ovat hänet panneet".
        3 Niin Pietari ja se toinen opetuslapsi lähtivät ja menivät haudalle.
        4 Ja he juoksivat molemmat yhdessä; mutta se toinen opetuslapsi juoksi edellä, nopeammin kuin Pietari, ja saapui ensin haudalle.
        5 Ja kun hän kurkisti sisään, näki hän käärinliinat siellä; kuitenkaan hän ei mennyt sisälle.
        6 Niin Simon Pietarikin tuli hänen perässään ja meni sisälle hautaan ja näki käärinliinat siellä
        7 ja hikiliinan, joka oli ollut hänen päässään, ei pantuna yhteen käärinliinojen kanssa, vaan toiseen paikkaan erikseen kokoonkäärittynä.
        8 Silloin toinenkin opetuslapsi, joka ensimmäisenä oli tullut haudalle, meni sisään ja näki ja uskoi.
        9 Sillä he eivät vielä ymmärtäneet Raamattua, että hän oli kuolleista nouseva.
        10 Niin opetuslapset menivät takaisin kotiinsa.
        11 Mutta Maria seisoi haudan edessä ulkopuolella ja itki. Kun hän näin itki, kurkisti hän hautaan
        12 ja näki kaksi enkeliä valkeissa vaatteissa istuvan, toisen pääpuolessa ja toisen jalkapuolessa, siinä, missä Jeesuksen ruumis oli maannut.
        13 Nämä sanoivat hänelle: "Vaimo, mitä itket?" Hän sanoi heille: "Ovat ottaneet pois minun Herrani, enkä tiedä, mihin ovat hänet panneet".
        14 Tämän sanottuaan hän kääntyi taaksepäin ja näki Jeesuksen siinä seisovan, eikä tiennyt, että se oli Jeesus.
        15 Jeesus sanoi hänelle: "Vaimo, mitä itket? Ketä etsit?" Tämä luuli häntä puutarhuriksi ja sanoi hänelle: "Herra, jos sinä olet kantanut hänet pois, sano minulle, mihin olet hänet pannut, niin minä otan hänet".
        16 Jeesus sanoi hänelle: "Maria!" Tämä kääntyi ja sanoi hänelle hebreankielellä: "Rabbuuni!" se on: opettaja.
        17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".
        18 Maria Magdaleena meni ja ilmoitti opetuslapsille, että hän oli nähnyt Herran ja että Herra oli hänelle näin sanonut.
        19 Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, myöhään illalla, kun opetuslapset olivat koolla lukittujen ovien takana, juutalaisten pelosta, tuli Jeesus ja seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!"
        20 Ja sen sanottuaan hän näytti heille kätensä ja kylkensä. Niin opetuslapset iloitsivat nähdessään Herran.
        21 Niin Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät."
        22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23 Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."
        24 Mutta Tuomas, jota sanottiin Didymukseksi, yksi niistä kahdestatoista, ei ollut heidän kanssansa, kun Jeesus tuli.
        25 Niin muut opetuslapset sanoivat hänelle: "Me näimme Herran". Mutta hän sanoi heille: "Ellen näe hänen käsissään naulojen jälkiä ja pistä sormeani naulojen sijoihin ja pistä kättäni hänen kylkeensä, en minä usko".
        26 Ja kahdeksan päivän perästä hänen opetuslapsensa taas olivat huoneessa, ja Tuomas oli heidän kanssansa. Niin Jeesus tuli, ovien ollessa lukittuina, ja seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
        27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
        28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"
        30 Paljon muitakin tunnustekoja, joita ei ole kirjoitettu tähän kirjaan, Jeesus teki opetuslastensa nähden;
        31 mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä.

• Totta!!! kirjoitti:

"Kasteessa on lupaus Pyhän Hengen tulemisesta ihmisen luokse opettajaksi, muistuttajaksi, lohduttajaksi, puolustajaksi,siis SANAN KIRKASTAJAKSI, mutta se ei ole uudestisyntyminen."
        -----

Et kai vaan ajattele tuossa vauvakastetta.Ei millään pahalla, mutta ymmärrän itse koko uudestisyntymisen täysin erilailla.

Ymmärrän näin. Kun ihminen kuulee Jumalan sanaa lapsuudessaan/nuoruudessaan, niin tämä kuuleminen ei automaattisesti johda heti uskoon.Asiat jäävät tiedolliselle tasolle ja myös alitajuntaan. Kun Jumala kutsuu ihmistä, niin myös tässä vaiheessa ihminen kuulee/tiedostaa Jumalan Sanaa eli Jumala kutsuu ihimstä Pyhän Hengen avulla ja juuri Pyhä Henki aktivoi ihmisen ajattelemaan ja pohtimaan ja tukimaan Jumalan aivoituksia. Ihminen siis löytää itsensä ajatteleman näitä asioita.

Jos ihminen uskoo ja päättää ja mieltyy Jumalan aivoituksia kohden eli uskoo niihin niin ihmisen sydämessä on jo tässä vaiheessa Pyhä Henki opettamassa ymmärrystä ja ohjaamassa ihmisen arkea/elämää. Ymmärrän, miten tämä ihminen on se uusiluomus eli uudestisyntynyt,- vaikka ei ole ottanut edes kastetta/vesi.Tämä uusiluomus on Hengessä kastettu seurakuntaan/Krisuksen ruumiiseen.

Ymmärrän,- ja pyri sinäkin ymmärtämään miten uudestisyntyminen on KOKONAAN uuden mielen saamista eli mielen uudistumista ja jos paneudut taas tähän muutokseen,- niin tämä muutos lähtee AINA ihmisen sydämestä/alitajunnasta. Ymmärrä, miten ihmisen alitajunnasta/sydämestä lähtee KAIKKI ,- puhe- ajatukset ja koko ajattelutapa. Uudestisyntyminen juuri vaikuttaa ja näkyy tällä alueella eli ihminen saa uuden ajattelutavan/ymmärryksen ja tämän muutoksen takana on aina Pyhä Henki ja erikoisesti Pyhä Henki juuri ohjaa ja opettaa tätä ihmsitä. Siis uuttaluomusta.

• Totta!!! kirjoitti:

Johannes 20
        1 Mutta viikon ensimmäisenä päivänä Maria Magdaleena meni varhain, kun vielä oli pimeä, haudalle ja näki kiven otetuksi pois haudan suulta.
        2 Niin hän riensi pois ja tuli Simon Pietarin luo ja sen toisen opetuslapsen luo, joka oli Jeesukselle rakas, ja sanoi heille: "Ovat ottaneet Herran pois haudasta, emmekä tiedä, mihin ovat hänet panneet".
        3 Niin Pietari ja se toinen opetuslapsi lähtivät ja menivät haudalle.
        4 Ja he juoksivat molemmat yhdessä; mutta se toinen opetuslapsi juoksi edellä, nopeammin kuin Pietari, ja saapui ensin haudalle.
        5 Ja kun hän kurkisti sisään, näki hän käärinliinat siellä; kuitenkaan hän ei mennyt sisälle.
        6 Niin Simon Pietarikin tuli hänen perässään ja meni sisälle hautaan ja näki käärinliinat siellä
        7 ja hikiliinan, joka oli ollut hänen päässään, ei pantuna yhteen käärinliinojen kanssa, vaan toiseen paikkaan erikseen kokoonkäärittynä.
        8 Silloin toinenkin opetuslapsi, joka ensimmäisenä oli tullut haudalle, meni sisään ja näki ja uskoi.
        9 Sillä he eivät vielä ymmärtäneet Raamattua, että hän oli kuolleista nouseva.
        10 Niin opetuslapset menivät takaisin kotiinsa.
        11 Mutta Maria seisoi haudan edessä ulkopuolella ja itki. Kun hän näin itki, kurkisti hän hautaan
        12 ja näki kaksi enkeliä valkeissa vaatteissa istuvan, toisen pääpuolessa ja toisen jalkapuolessa, siinä, missä Jeesuksen ruumis oli maannut.
        13 Nämä sanoivat hänelle: "Vaimo, mitä itket?" Hän sanoi heille: "Ovat ottaneet pois minun Herrani, enkä tiedä, mihin ovat hänet panneet".
        14 Tämän sanottuaan hän kääntyi taaksepäin ja näki Jeesuksen siinä seisovan, eikä tiennyt, että se oli Jeesus.
        15 Jeesus sanoi hänelle: "Vaimo, mitä itket? Ketä etsit?" Tämä luuli häntä puutarhuriksi ja sanoi hänelle: "Herra, jos sinä olet kantanut hänet pois, sano minulle, mihin olet hänet pannut, niin minä otan hänet".
        16 Jeesus sanoi hänelle: "Maria!" Tämä kääntyi ja sanoi hänelle hebreankielellä: "Rabbuuni!" se on: opettaja.
        17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".
        18 Maria Magdaleena meni ja ilmoitti opetuslapsille, että hän oli nähnyt Herran ja että Herra oli hänelle näin sanonut.
        19 Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, myöhään illalla, kun opetuslapset olivat koolla lukittujen ovien takana, juutalaisten pelosta, tuli Jeesus ja seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!"
        20 Ja sen sanottuaan hän näytti heille kätensä ja kylkensä. Niin opetuslapset iloitsivat nähdessään Herran.
        21 Niin Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät."
        22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23 Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."
        24 Mutta Tuomas, jota sanottiin Didymukseksi, yksi niistä kahdestatoista, ei ollut heidän kanssansa, kun Jeesus tuli.
        25 Niin muut opetuslapset sanoivat hänelle: "Me näimme Herran". Mutta hän sanoi heille: "Ellen näe hänen käsissään naulojen jälkiä ja pistä sormeani naulojen sijoihin ja pistä kättäni hänen kylkeensä, en minä usko".
        26 Ja kahdeksan päivän perästä hänen opetuslapsensa taas olivat huoneessa, ja Tuomas oli heidän kanssansa. Niin Jeesus tuli, ovien ollessa lukittuina, ja seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
        27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
        28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"
        30 Paljon muitakin tunnustekoja, joita ei ole kirjoitettu tähän kirjaan, Jeesus teki opetuslastensa nähden;
        31 mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä.

-----------

En oikein ymmärtänyt, miten tuomasi Raaamtun ilmoitukset liittyvät kysyyjseeni. Kerroppa ihan omin sanoin miten ajattelet tuon asian.

Tähdennän,- että ymmärtäisit ja huomioisit. Kun silloisena aikana kun Jeesus oli ihmisten keskuudessa, niin hän opetti, miten kun hän menee ylös taivaaseen Jumalamme tykö, niin taivaasta lähetetään Pyhä Henki hänen tilalleen eli opettamaan jne... ja näin myös tapahtui.

Siis sen ajan ihmiset todella piti oikein odottaa Pyhää Henkeä. Muistanet, miten opetuslapset istuivat ja pyörittelivät peukaloaan ja istuivat tumput suorina kun odottivat opettajaansa/Pyhää Henkeä.Jeesus juuri sanoi, ettei tule lähteä, ennekuin opettaja tulee heidän keskuuteen eli Pyhä Henki ja tulihan se ja vieläpä voimallisella tavalla.

Mutta,- ymmärrä, miten tuo odottaminen koski vain tuota sukupolvea/ihmisiä. Kun Pyhä Henki tuli, niin juuri tällä Pyhällä Hengellä Jumala kutsuu myös ihmsiä pelastukseen.

• Totta!!!
        ml213 kirjoitti:

"Kasteessa on lupaus Pyhän Hengen tulemisesta ihmisen luokse opettajaksi, muistuttajaksi, lohduttajaksi, puolustajaksi,siis SANAN KIRKASTAJAKSI, mutta se ei ole uudestisyntyminen."
        -----

Et kai vaan ajattele tuossa vauvakastetta.Ei millään pahalla, mutta ymmärrän itse koko uudestisyntymisen täysin erilailla.

Ymmärrän näin. Kun ihminen kuulee Jumalan sanaa lapsuudessaan/nuoruudessaan, niin tämä kuuleminen ei automaattisesti johda heti uskoon.Asiat jäävät tiedolliselle tasolle ja myös alitajuntaan. Kun Jumala kutsuu ihmistä, niin myös tässä vaiheessa ihminen kuulee/tiedostaa Jumalan Sanaa eli Jumala kutsuu ihimstä Pyhän Hengen avulla ja juuri Pyhä Henki aktivoi ihmisen ajattelemaan ja pohtimaan ja tukimaan Jumalan aivoituksia. Ihminen siis löytää itsensä ajatteleman näitä asioita.

Jos ihminen uskoo ja päättää ja mieltyy Jumalan aivoituksia kohden eli uskoo niihin niin ihmisen sydämessä on jo tässä vaiheessa Pyhä Henki opettamassa ymmärrystä ja ohjaamassa ihmisen arkea/elämää. Ymmärrän, miten tämä ihminen on se uusiluomus eli uudestisyntynyt,- vaikka ei ole ottanut edes kastetta/vesi.Tämä uusiluomus on Hengessä kastettu seurakuntaan/Krisuksen ruumiiseen.

Ymmärrän,- ja pyri sinäkin ymmärtämään miten uudestisyntyminen on KOKONAAN uuden mielen saamista eli mielen uudistumista ja jos paneudut taas tähän muutokseen,- niin tämä muutos lähtee AINA ihmisen sydämestä/alitajunnasta. Ymmärrä, miten ihmisen alitajunnasta/sydämestä lähtee KAIKKI ,- puhe- ajatukset ja koko ajattelutapa. Uudestisyntyminen juuri vaikuttaa ja näkyy tällä alueella eli ihminen saa uuden ajattelutavan/ymmärryksen ja tämän muutoksen takana on aina Pyhä Henki ja erikoisesti Pyhä Henki juuri ohjaa ja opettaa tätä ihmsitä. Siis uuttaluomusta.

lukisit kerrankin, kun sinulle vastataan. Moneenko kertaan olen kertonut, että en syntynyt uudeksi siinä kasteessa, jonka pappi täällä antoi. Olen uskonut aina Jumalaan, mutta en Jumalan Poikaan, joka on Jumala kansan keskuudessa, mutta Henki-Isä veti uskomaan Sanaan/Jumalan Poikaan ja sain tulla Hänen kasvatukseensa. Hän kasvatti minua Sanallaan, Jumalan Sanalla ja Pyhä Henki tuli kirkastamaan Sanan. Kului aikaa Sanan tuntemiseksi ja kerran tuli päivä, jolloin tuo Sana ja Pyhä Henki jäivät minuun asumaan, eli ELÄVÄN VEDEN LÄHDE synnytti minut uudeksi.

Sitä ennen minun oli tehtävä parannusta ristin juurella, sillä ennen uudestisyntymistä olin ensimmäisen Aadamin kuva ja osallinen häneen syntiin lankeemukseensa.

Jos ihminen niskuroi Pyhää Henkeä vastaan jatkuvasti, saattaa käydä, että Pyhä Henki ei enää tulekaan kirkastamaan Sanaa, vaan vetäytyy pois ja uudestisyntymistä ei tapahdu niskuroijassa.

Kasteessa on LUPAUS Pyhän Hengen osallisuudesta, ei uudestisyntyminen, vaan LUPAUS uudestisyntymiseen.

Täällä annettavan kasteen jälkeen saattaa tapahtua suuri ihme. Saattaa käydä niin, että täällä kastajan jälkeen tulee taivaallinen Kastaja, jonka kengän paulaakaan täällä kasteita antava ei ole kelvollinen päästämään.

• Totta!!!
        ml213 kirjoitti:

-----------

En oikein ymmärtänyt, miten tuomasi Raaamtun ilmoitukset liittyvät kysyyjseeni. Kerroppa ihan omin sanoin miten ajattelet tuon asian.

Tähdennän,- että ymmärtäisit ja huomioisit. Kun silloisena aikana kun Jeesus oli ihmisten keskuudessa, niin hän opetti, miten kun hän menee ylös taivaaseen Jumalamme tykö, niin taivaasta lähetetään Pyhä Henki hänen tilalleen eli opettamaan jne... ja näin myös tapahtui.

Siis sen ajan ihmiset todella piti oikein odottaa Pyhää Henkeä. Muistanet, miten opetuslapset istuivat ja pyörittelivät peukaloaan ja istuivat tumput suorina kun odottivat opettajaansa/Pyhää Henkeä.Jeesus juuri sanoi, ettei tule lähteä, ennekuin opettaja tulee heidän keskuuteen eli Pyhä Henki ja tulihan se ja vieläpä voimallisella tavalla.

Mutta,- ymmärrä, miten tuo odottaminen koski vain tuota sukupolvea/ihmisiä. Kun Pyhä Henki tuli, niin juuri tällä Pyhällä Hengellä Jumala kutsuu myös ihmsiä pelastukseen.

ei antanut Pyhää Henkeä opetuslapsille opettaessaan heitä. Pyhä Henki oli Jeesuksessa, mutta ei ollut opetuslapsissa. Siksi, että opetuslaten piti OPPIA TIE JUMALAN LUOKSE ja siksi, että heidän piti saada todistus uskolleen ja nähdä ja kuulla, että ELÄMÄN SANA, joka oli ollut heidän keskuudessan ja jota he olivat käsin kosketelleet ja silmin katsoneet, oli puhunut heille TOTTA. Hän oli kertonut tulevansa heidän puolestaan Uhriksi ja kuolemalla ja ylösnousemisella Jeesus todisti puheensa.

Tänä päivänäkin, jokaisen on aloitettava uskontie alusta. On saatava Jumalan todistus Pojastaan, muuten oppi menee sekaopiksi, joka ei muuta ihmistä uudeksi luomukseksi.

Jeesus on tie, totuus ja elämä ja joka ei tahdo Häntä tuntea, eikä vastaanottaa, jää lihalliseksi ja sielulliseksi.

• Totta!!! kirjoitti:

lukisit kerrankin, kun sinulle vastataan. Moneenko kertaan olen kertonut, että en syntynyt uudeksi siinä kasteessa, jonka pappi täällä antoi. Olen uskonut aina Jumalaan, mutta en Jumalan Poikaan, joka on Jumala kansan keskuudessa, mutta Henki-Isä veti uskomaan Sanaan/Jumalan Poikaan ja sain tulla Hänen kasvatukseensa. Hän kasvatti minua Sanallaan, Jumalan Sanalla ja Pyhä Henki tuli kirkastamaan Sanan. Kului aikaa Sanan tuntemiseksi ja kerran tuli päivä, jolloin tuo Sana ja Pyhä Henki jäivät minuun asumaan, eli ELÄVÄN VEDEN LÄHDE synnytti minut uudeksi.

Sitä ennen minun oli tehtävä parannusta ristin juurella, sillä ennen uudestisyntymistä olin ensimmäisen Aadamin kuva ja osallinen häneen syntiin lankeemukseensa.

Jos ihminen niskuroi Pyhää Henkeä vastaan jatkuvasti, saattaa käydä, että Pyhä Henki ei enää tulekaan kirkastamaan Sanaa, vaan vetäytyy pois ja uudestisyntymistä ei tapahdu niskuroijassa.

Kasteessa on LUPAUS Pyhän Hengen osallisuudesta, ei uudestisyntyminen, vaan LUPAUS uudestisyntymiseen.

Täällä annettavan kasteen jälkeen saattaa tapahtua suuri ihme. Saattaa käydä niin, että täällä kastajan jälkeen tulee taivaallinen Kastaja, jonka kengän paulaakaan täällä kasteita antava ei ole kelvollinen päästämään.

Ihan lyhyesti. Uskon ja ymmärrän, miten ihmiset uudestisyntyvät aina samalla tavalla ja uskon mylös sen, miten sinäkin olet uudestisyntynyt juuri silloin kun ensikerran koit mielenmuutoksen.Siis nousit tielle,- jota käyt.
        Sitä en ala arvuuttelemaan milloin se tapahtui,- koska se vaatisi syvällisempiä pohdintoja kanssasi. Moni kirkollinen ihminen ymmärtää ja puhuu miten lapsen usko ei kantanut ja luopui uskostaan ja meni maailmaan ja taas uudistuis. Mutta,- tarkemmassa pohdinnassa juuri ilmenee, miten hän todellisuudessa uudestisyntyi vasta siinä vaiheessa,- jonka hän mieltää parannuksen tekemiseksi. Juuri tässä vaiheessa moni ihminen eroaa Lut kirkosta ja siirtyy toiseen puolueeseen ja toiset jäävät kuluttamaan kirkkonsa penkkejä ja siten eivät koskaan tule ymmörtämään ja tiedostamaan milloin todellisesti uudestisyntyivät.

• Totta!!!
        ml213 kirjoitti:

Ihan lyhyesti. Uskon ja ymmärrän, miten ihmiset uudestisyntyvät aina samalla tavalla ja uskon mylös sen, miten sinäkin olet uudestisyntynyt juuri silloin kun ensikerran koit mielenmuutoksen.Siis nousit tielle,- jota käyt.
        Sitä en ala arvuuttelemaan milloin se tapahtui,- koska se vaatisi syvällisempiä pohdintoja kanssasi. Moni kirkollinen ihminen ymmärtää ja puhuu miten lapsen usko ei kantanut ja luopui uskostaan ja meni maailmaan ja taas uudistuis. Mutta,- tarkemmassa pohdinnassa juuri ilmenee, miten hän todellisuudessa uudestisyntyi vasta siinä vaiheessa,- jonka hän mieltää parannuksen tekemiseksi. Juuri tässä vaiheessa moni ihminen eroaa Lut kirkosta ja siirtyy toiseen puolueeseen ja toiset jäävät kuluttamaan kirkkonsa penkkejä ja siten eivät koskaan tule ymmörtämään ja tiedostamaan milloin todellisesti uudestisyntyivät.

mielenmuutoksen oli se Pyhän Hengen ja Jumalan Sanan työtä, mutta minä olin lihallinen ja vaikka otinkin vataan uskossa tiedon, mikä uudistaa, niin en tehnyt niitä tekoja, mitä Jumala opetuksellaan johdatti tekemään. Jumala oli sitkeä ja kerta toisensa jälkeen opasti minut parannuksen paikalle ja vihdoin hylkäsin ensimmäisen Aadamin sielullisen opastuksen ja otin Jumalan Sanan ja Pyhän Hengen todesta ja tein parannuksen ja pääsin ahtaasta portista sisään ja sen jälkeen Pyhä Henki ei ole vain tullut Sanan kanssa opastamaan, vaan on jäänyt minuun asumaan.

Paranuksen teko on välttämätön ja parannus tehdään lain rikkomisesta.

Laki ja armo on täydellisen totta. Lain tehtävä on kasvattaa meidät Kristukseen ja tuon kasvun jälkeen tulee Armo opettajaksi. Jeesus on Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iänkaikkinen Isä ja Rauhan Ruhtinas.

• Totta!!! kirjoitti:

ei antanut Pyhää Henkeä opetuslapsille opettaessaan heitä. Pyhä Henki oli Jeesuksessa, mutta ei ollut opetuslapsissa. Siksi, että opetuslaten piti OPPIA TIE JUMALAN LUOKSE ja siksi, että heidän piti saada todistus uskolleen ja nähdä ja kuulla, että ELÄMÄN SANA, joka oli ollut heidän keskuudessan ja jota he olivat käsin kosketelleet ja silmin katsoneet, oli puhunut heille TOTTA. Hän oli kertonut tulevansa heidän puolestaan Uhriksi ja kuolemalla ja ylösnousemisella Jeesus todisti puheensa.

Tänä päivänäkin, jokaisen on aloitettava uskontie alusta. On saatava Jumalan todistus Pojastaan, muuten oppi menee sekaopiksi, joka ei muuta ihmistä uudeksi luomukseksi.

Jeesus on tie, totuus ja elämä ja joka ei tahdo Häntä tuntea, eikä vastaanottaa, jää lihalliseksi ja sielulliseksi.

"Miksi Jeesus ei antanut Pyhää Henkeä opetuslapsille opettaessaan heitä."
        --------

No, Pyhän Hengen tehtävähän on juuri se, että opettaa ja muistuttaa mitä Jeesus opetti. Ymmärrä. Kun Jeesus oli ihmisten keskuudessa opettamassa, niin Jeesus opetti ja muistutti lähettäjänsä Jumalan tahdosta.

Kun Jeesus poistui ihmisten keskuudesta eli nousi taivaaseen Jumalamme luo, niin juuri Jeesus opetti ja muistutti miten tulee ODOTTAA Pyhää Henkeä ihmiset saisivat taas opettajan ja ohjaajan tilalleen.

Siis Pyhä Henki on tänä aikana tavallaan Jeesuksen sijainen. Siis opettaa samoja asioita ja muistuttaa samoista asioista kun Jeesus aikoinan. Muistaakseni tästä on opetus Joh 14 luvussa.

PS:
        Poistun asian pohtimisesta savuhormin muuraukseen.

• Totta!!! kirjoitti:

1. Korinttolaiskirje 10

Miksi aloitat päiväsi sättimällä Raamattuun uskovaa Jeesuksen todistajaa?
        En lähde toiveistasi (?) huolimatta tuohon henkeäsi salpaavaan kiistelyyn,
        jossa ilmeisesti edelleen ainoa tavoitteesi on sotkea kirkas Sanan ilmoitus.

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9142810/44603595

Ylläolevassa linkissä on sinulle sopivaa verryttelyä, johon voisit tutustua.
        Jos asiallinen keskustelu kiinnostaa, niin jatketaan sitä tuon ABC:n kautta.

Aurinkoisin aamuterveisin!
        SF

´

• ml213 kirjoitti:

------------

Ja on sitä varmasti sinullakin uskonelämän ja kaiketi avioelämänkin
        myrsky- ja suvantovaiheista. Eivätköhän ne osu jokaisen kohdalle,
        joka on hypännyt niihin 'koskiveneisiin', kuvakieltä käyttääkseni.

Jumala on vienyt minut sellaiseen kouluun, jota en olisi etukäteen
        ikinä osannut aavistaa. Herran kunniaksi saan kuitenkin kiitollisena
        jatkaa edelleen matkaani 'saman venekumppanin' (sen ensimmäisen
        ja ainoan) kanssa eikä minulla ole ollut mitään aikomuksia koskaan
        luopua Pelastajastani, jonka käteen tartuin elämäni hädän hetkellä.

Pelastajani on Jeesus, Jumalan ainoa Poika. Hän on Totinen Jumala.

.

• Sivusta seurannut

Kirjoitat:

Sinulla on väärä opetus sinun tulee tehdä parannus!
        Sinä johdat harhaan Jumalan valitutkin varotus on vakava se on otettava todesta muutoin sinulle ei hyvä seuraa!

• Sivusta seurannut kirjoitti:

Sinulla on väärä opetus sinun tulee tehdä parannus!
        Sinä johdat harhaan Jumalan valitutkin varotus on vakava se on otettava todesta muutoin sinulle ei hyvä seuraa!

kaikkia niitä, jotka vilpittömästi Jumalan sanaa ja totuutta rakastavat.

Sananlaskut 30:5 "Jokainen Jumalan sana on taattu;
        Hän on niiden kilpi, jotka Häneen turvaavat."

Jos sinulla on eri näkemys kuin minulla johonkin Jumalan Sanan kohtaan,
        niin kerro, mikä kohta sinulla on mielessäsi ja mitä olen mielestäsi väärin
        todistanut. Pohditaan asiaa yhdessä - jospa totuus avautuisi molemmille.

.

• niin uskossa
        ml213 kirjoitti:

------------

kuin avioliitossa on se oikea asenne tärkeä.
        Jos uskon tai kauniin ja komean aivopuolison tarkoitus on pönkittää itsetuntoa niin eikö se ole jo tuhoon tuomittu. Itsetunto kun palaa niin usko tai aviopuoliso on hyödytön.
        Itsensä vapaaehtoista alistamista toisen hyvän puolesta, avioliitossa kumppanin ja uskossa Jeesuksen Kristuksen. Itseään täynnä oleva minäminä henkinen ihminen kauhistuu tätä yhdistelmää, ja hyvin usein nämä hakevat omalle itselleen jatketta, eivät tasavertaista kumppania...usko on oman erinomaisuuden pönkittäjä, loistavat kilpaa Jeesuksen kanssa erinomaisuudessaan. Aivoliiton- ja uskon tuhoava yhdistelmä.

• merihukka
        niin uskossa kirjoitti:

kuin avioliitossa on se oikea asenne tärkeä.
        Jos uskon tai kauniin ja komean aivopuolison tarkoitus on pönkittää itsetuntoa niin eikö se ole jo tuhoon tuomittu. Itsetunto kun palaa niin usko tai aviopuoliso on hyödytön.
        Itsensä vapaaehtoista alistamista toisen hyvän puolesta, avioliitossa kumppanin ja uskossa Jeesuksen Kristuksen. Itseään täynnä oleva minäminä henkinen ihminen kauhistuu tätä yhdistelmää, ja hyvin usein nämä hakevat omalle itselleen jatketta, eivät tasavertaista kumppania...usko on oman erinomaisuuden pönkittäjä, loistavat kilpaa Jeesuksen kanssa erinomaisuudessaan. Aivoliiton- ja uskon tuhoava yhdistelmä.

Ennen avioliitot eivät särkyneet, koska kristillinen laki kielsi erot. Ihmiset asuivat elämänsä särkyneissä suhteissa ja joista kärsviät lapset ja monet muut.
        Avio- ja rakkaussuhteen tulee olla vapaaehtoinen. Jos rikkaiden keskuudessa raha nai rahaa ja valtaa, olkoon niin.

Nuoret valitkoon rakkautensa.

• Totta!!!

Miksi aloitat päiväsi sättimällä Raamattuun uskovaa Jeesuksen todistajaa?
        En lähde toiveistasi (?) huolimatta tuohon henkeäsi salpaavaan kiistelyyn,
        jossa ilmeisesti edelleen ainoa tavoitteesi on sotkea kirkas Sanan ilmoitus.

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9142810/44603595

Ylläolevassa linkissä on sinulle sopivaa verryttelyä, johon voisit tutustua.
        Jos asiallinen keskustelu kiinnostaa, niin jatketaan sitä tuon ABC:n kautta.

Aurinkoisin aamuterveisin!
        SF

´

sinä aloitit tämän minua halventavan ketjun, kuten olet aikaisemminkin tehnyt samoin. En minä tullut tänne kiistelemään, vaan tulin tuomaan sitä tietoa, jota Jumala opetti minulle 20 vuotta ennen, kuin valjasti opettamaan muita. Miksi te soimaatte niin mielellänne toisia ja ajatte uskovaisia nurkkaan ja puolustusasemiin???

Jumala lähetti saarnaamaan parannuksesta ja sitä seuravasta armosta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      101
      4388
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      364
      1121
    3. Missä mustasusi on?

Suden aloituksia ei ole näkynyt moneen päivään.
      Ikävä
      186
      1032
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      109
      1002
    5. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      47
      891
    6. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      64
      871
    7. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      82
      853
    8. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      64
      836
    9. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      10
      827
    10. Onko se niin

Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta
      Ikävä
      64
      806
    Aihe