Onko mitään mahdollisuutta tietää onko myynnissä oleva auto kolariauto?
Kolariauto A4?
6
6809
Vastaukset
- J-P
Itse sain aikanaan intettyä tiedon vakuutusvirkailijalta.
Yleisesti, jos auto on kolariauto, se on yleensä poistettu väliaikaisesti rekisteristä. Sen tiedon varmaankin antavat. Suoraan eivät kerro kuitenkaan, en tiedä miksi.- joo
ota mangeetti ni sen avulla kyllä löytyy ns. aikapommit.
- jylppy
Jos vähänkin on autotuntemusta niin sen näkee onko autoa suoristettu jälkeenpäin. Itse törmäsin yhteen -98 malliseen passattiin jota olin ostamassa, ja huomasin keulassa sekä konehuoneessa (pieniä!) jälkiä, joten tämä kyseinen auto oli joskus kolaroitu keulaan kuskinpuolelta.. Jos autossa näkyy esim roskia maalipinnan alla tai muuten uutta maalia jossain niin se viittaa useimmiten siihen että auton peltejä on korjailtu ja maalattu uudestaan. Tosin vanhempia autoja saatetaan korjata ja maalata ihan ruosteenkin vuoksi =)
- Puusilmä
Itse olen testatessani tarkistanut:
Ovien raot suorassa
Ajaessa ilma ei vihellä tiivisteen välistä
Ovet tuntuvat "normaalilta" avattaessa
Päivänvaloa tai muuta valonlähdettä vasten kyljet. Jos huonompi maalaus niin erottuu "appelsiinipintana" ja muina jälkinä
Koputtelen hieman peltejä, etenkin sivulistojen alaosat. Pakkeli kyllä kuuluu ja erottuu tavan pellistä
Konehuoneesta pääosin kaikki mutterit, etenkin helmapeltien kiinnitysmuttereissa yleensä tehtaan jälkeen maali.
Lokasuojan reunukset ulkoa että sisältä
Pohja
Takakontti, aina parempi jos saa kurkistettua verhoilun alle jostain luukusta tms.
Näillä perustarkastuksilla on jäänyt monta autoa ostamatta löytyneiden "vikojen" vuoksi. - TuomasL
Puusilmä kirjoitti:
Itse olen testatessani tarkistanut:
Ovien raot suorassa
Ajaessa ilma ei vihellä tiivisteen välistä
Ovet tuntuvat "normaalilta" avattaessa
Päivänvaloa tai muuta valonlähdettä vasten kyljet. Jos huonompi maalaus niin erottuu "appelsiinipintana" ja muina jälkinä
Koputtelen hieman peltejä, etenkin sivulistojen alaosat. Pakkeli kyllä kuuluu ja erottuu tavan pellistä
Konehuoneesta pääosin kaikki mutterit, etenkin helmapeltien kiinnitysmuttereissa yleensä tehtaan jälkeen maali.
Lokasuojan reunukset ulkoa että sisältä
Pohja
Takakontti, aina parempi jos saa kurkistettua verhoilun alle jostain luukusta tms.
Näillä perustarkastuksilla on jäänyt monta autoa ostamatta löytyneiden "vikojen" vuoksi.Kattomalla rek otetta,jos siinä on ed.rek tunnus,on tod näk ollu pois rek,eli useimmiten silloin kolaroitu,ei tietenkään aina.
- iljanpoika
TuomasL kirjoitti:
Kattomalla rek otetta,jos siinä on ed.rek tunnus,on tod näk ollu pois rek,eli useimmiten silloin kolaroitu,ei tietenkään aina.
Meidän perheessä on jo neljäs kolariauto eikä olla pettyneitä.On muuten hyvin tehty eikä ole ruostunut muuta kuin vanhuuttaan.Asian ydinhän on siinnä että kuka ne tekee.Ja millainen on aihio.Huonosta aihiosta kun ei saa tekemälläkään hyvää.Ihan kaikilta "kyläsepiltä" Ei kannata ostaa vaan luotettavalta tekijältä ja joka on vastuussa siitä.Tulemme jatkossakin ostamaan kolariautoja koska olemme niihin olleet tyytyväisiä ja hinta on ollut kohdallaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k873853On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole382401Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi722383Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732282Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.372029Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma781620- 761517
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?581081Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?711077Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r6994