Erittäin mukavan, lämpimän ja kaikin puolin onnistuneen lomapäivän päätteeksi menin äsken vielä mökin pihalle lepotuoliin istumaan. Oli melkein pilkkopimeää, vain vähän vajaa täysikuu valaisi maiseman ääriviivoja, ja vastataivaalla Arcturus vilkutti iloisena oranssia valoaan. Lämpömittari näytti 23 astetta, ja alkukesän hyttysparvetkin olivat hävinneet kokonaan. Kauempaa naapurista kuului hevosen hirnuntaa, ja lepakot suhahtelivat ylitseni. Juuri kun tunnistin oikealla näkyvän kolmen tähden kuuluvan otavan tähtikuvioon, lensi niiden yli yli kirkkain näkemäni tähdenlento - lyhyt ja nopea, mutta kirkkaampi kuin mikään tähti. Saattaa olla että kädessäni olleella virvoittavalla juomallakin oli osuutta asiaan, mutta kylläpä oli taas niin jumalattoman hieno hetki elämässä, että tällä elää taas aika pitkälle.
Ai mitä tekemistä tällä on ateismin kanssa? No sanotaan vaikka niin, ettei sillä ainakaan ollut yhtään mitään tekemistä teismin kanssa.
Ja jos joku olisi siinä tullut jumalia kiittelemään niin sitä olisi voinut sattua leukaan.
Hyvää loppukesää kaikille!
Jumalattoman hieno hetki.
25
327
Vastaukset
Uskomattoman hyvää jatkuvaa kesää myö sinne!
- Kössönöm
Minun hauskin hetkeni eilen oli se, kun vastasin puhelimessa asiakaskyselyyn joka koski pankkipalveluita. Oli tosi mukava nainen kyselemässä ja kirjoitti lomakkeeseen (puhuen samalla mitä kirjoittaa) mitä minulla oli hampaankolossa pankkia kohtaan. Hän jutteli myös omista vastoinkäymisistään pankkien kanssa. Ei ihan sukulaisiin asti jutustelussa menty, mutta muusta rupateltiin kyllä.
Eilen oli muutenkin ihan kiva päivä. Taikauskolafkasta erosi 234 ihmistä.
http://mpolla.net/ek/tanaan.html Sain vihdoinkin veneen vesille. Huomenna ajoon! Maailma on kuin onkin ihana paikka ;o)
- elokuussa
Nyt on hyvä aika tähdenlentojen bongaamiseen. Ensi kuun 13 päivä yöllä on ennustettu perseidien meteoriparven maksimia. Mukana on usein joku isompikin hitunen, normaali tähdenlento on vain hiekanjyvän kokoisesta hitusesta.
Pari jumalattoman henoa hetkeä minullakin. Eilen oli semmoinen auringonlasku että oksat pois, aurinko oli jumalattoman kirkkaan oranssi, koko taivaanranta oli kuin tulessa, katselin sitä lumoutuneena niin kauan kunnes se häipyi näkyvistä. Taivaanranta oli kauan auringon laskemisen jälkeen vielä kuin liekeissä, muuttui purppuranpunaiseksi sitten tummemmaksi, melkein violetiksi, tummeni tummumistaan kunnes tuli pimeys. Oih tuota hetkeä :)
Pari päivää sitten heräsin siihen kun huoneessani välähteli, jyrinää ei kuulunut ollenkaan. Menin parvekkeelle ja ihastelin kaukana merellä salamoita jotka välähtelivät muutaman sekunnin välein, mitään ei kuulunut ja taivas oli kirkas ja muutama tähti tuikki. Olo oli aika kumma kun ihmettelin sitä miten voi salamoida tähtikirkkaana yönä eikä jyrinää ollenkaan. Noh uteliaisuuttani googletin ja löysin vastauksen (ei mitään jumalallista) :p vaan:
"Kalevantulet eli elosalamat tarkoittavat näkyviä salamaniskuja, jotka tapahtuvat niin kaukana, että ne eivät kuulu. Salamanisku kuuluu enimmillään noin 15 km:n päästä, joten elosalamat ovat tätä kauempana.[1] Toisaalta näin kaukana iskevät salamat näkyvät huomiota herättävinä vain pimeällä. Ukkosia esiintyy Suomessa yleensä vain kesäkuukausina, ja silloin on pimeää vain elokuussa. Siksi äänettömiltä vaikuttavia salamoja nähdään enimmäkseen elokuussa, ja niitä on alettu kutsua elosalamoiksi.[2] Kalevantulilla voidaan myös tarkoittaa erityisesti kaukana tapahtuvia salamaniskuja, jotka näkyvät vain valonkajastuksena pilvissä, ja elosalamoilla salamaniskuja, joissa myös itse salama näkyy.[3]
Vanhan uskomuksen mukaan elosalamat tuleennuttavat viljan. Muita kansanomaisia nimityksiä ilmiölle ovat elovalkeat, elonkypsyttäjät, ohrasalamat ja kapeenvalkeat.[4]"
Lähde, Wikipediaettä jos nuo hetket olisi uskovainen tullut jeesusteluillaan pilaamaan, olisin purrut korvan irti. ;)
- On teillä ateistit
missxcessive kirjoitti:
että jos nuo hetket olisi uskovainen tullut jeesusteluillaan pilaamaan, olisin purrut korvan irti. ;)
ihme ajatustapa, muuta ei voi sanoa..ettekö te osaa nauttia luonnosta ilman, '
että se pitää erikseen tuoda esille ja vakuuttaa, ettei se ole Jumalan luomaa..?!
Itse olen nauttinut luonnosta ennen uskoontuloa ja vielä enemmän sen jälkeen ! - Lisään vielä
On teillä ateistit kirjoitti:
että se pitää erikseen tuoda esille ja vakuuttaa, ettei se ole Jumalan luomaa..?!
Itse olen nauttinut luonnosta ennen uskoontuloa ja vielä enemmän sen jälkeen !että viimeyänä saimme ihastella sellaista ukonilmaa ja salamointia, jota Suonen suvessa ei ole koskaan ennen nähty..se vasta jotain olikin !
- evvk,.
ryssien metsäpaloista,vitun atet myrkyttävät meidät kaikki
- 21
Lisään vielä kirjoitti:
että viimeyänä saimme ihastella sellaista ukonilmaa ja salamointia, jota Suonen suvessa ei ole koskaan ennen nähty..se vasta jotain olikin !
"ihme ajatustapa, muuta ei voi sanoa..ettekö te osaa nauttia luonnosta ilman, '
että se pitää erikseen tuoda esille ja vakuuttaa, ettei se ole Jumalan luomaa..?! "
käännäppä tuo ajatus toisin päin.
eli osaavatko uskovaiset nauttia luonnosta ajattelematta että se on jumalan luomaa? On teillä ateistit kirjoitti:
Itse olen nauttinut luonnosta ennen uskoontuloa ja vielä enemmän sen jälkeen !Jumalat tai jumalattomuus ei todellakaan ollut minulla mielessä, nautin vain noista hetkistä, mutta tuosta voi toki hyvin keskustella (kieli poskessa) tällä palstalla. Nauti sinä luonnosta jumalasi kera minä nautin ilman. :)
Kesiä.- Osaavat !
21 kirjoitti:
"ihme ajatustapa, muuta ei voi sanoa..ettekö te osaa nauttia luonnosta ilman, '
että se pitää erikseen tuoda esille ja vakuuttaa, ettei se ole Jumalan luomaa..?! "
käännäppä tuo ajatus toisin päin.
eli osaavatko uskovaiset nauttia luonnosta ajattelematta että se on jumalan luomaa?Juurihan kerroin, että nautin siitä ennen uskoontuloa ja nyt vielä enemmän !
Viimeöisen salamaräiskinnän jälkeen nautin siitä vielä enemmän ! - 8+16
Osaavat ! kirjoitti:
Juurihan kerroin, että nautin siitä ennen uskoontuloa ja nyt vielä enemmän !
Viimeöisen salamaräiskinnän jälkeen nautin siitä vielä enemmän !Kivat sulle.
On teillä ateistit kirjoitti:
Itse olen nauttinut luonnosta ennen uskoontuloa ja vielä enemmän sen jälkeen !"...ettekö te osaa nauttia luonnosta ilman, '
että se pitää erikseen tuoda esille ja vakuuttaa, ettei se ole Jumalan luomaa..?!"
No voi anteeksi, että keikutimme taas venettäsi. :)
Mutta jos oikein kovasti yrität, luet postaukset tarkkaan, ja yrität hahmottaa kokonaiskuvaa loogisesti, niin saatat ehkä ymmärtää miksi teimme niin.
Voin silti vastata kysymykseesi: osaamme tietenkin.- Kesiä itselles !
missxcessive kirjoitti:
Jumalat tai jumalattomuus ei todellakaan ollut minulla mielessä, nautin vain noista hetkistä, mutta tuosta voi toki hyvin keskustella (kieli poskessa) tällä palstalla. Nauti sinä luonnosta jumalasi kera minä nautin ilman. :)
Kesiä.Ollan jokus aiemminkin keskusteltu, mutta autitaan vain kesästä, niinkauan, kun sitä kestää..
hyviä jatkoja vain kaikille - ateisteillekin !!! - Luulet vain
Schlechterwisser kirjoitti:
"...ettekö te osaa nauttia luonnosta ilman, '
että se pitää erikseen tuoda esille ja vakuuttaa, ettei se ole Jumalan luomaa..?!"
No voi anteeksi, että keikutimme taas venettäsi. :)
Mutta jos oikein kovasti yrität, luet postaukset tarkkaan, ja yrität hahmottaa kokonaiskuvaa loogisesti, niin saatat ehkä ymmärtää miksi teimme niin.
Voin silti vastata kysymykseesi: osaamme tietenkin.että keikutit..:) ! Itse en kovinkaan paljoa nauti näin kuumista helteistä, mutta hyvä jos joku nauttii !
Vimeyö meni katsella sellaista salamointia, mitä koskaan aiemmin en ole nähnyt, että siinämielessä tämä hellekin menettelee --- ja ihan kivalta kuulosti nuo sinunkin luontokuvauksesi..asutko maalla vai
oletko mökkeilemässä ? - Unohdin mainita
Luulet vain kirjoitti:
että keikutit..:) ! Itse en kovinkaan paljoa nauti näin kuumista helteistä, mutta hyvä jos joku nauttii !
Vimeyö meni katsella sellaista salamointia, mitä koskaan aiemmin en ole nähnyt, että siinämielessä tämä hellekin menettelee --- ja ihan kivalta kuulosti nuo sinunkin luontokuvauksesi..asutko maalla vai
oletko mökkeilemässä ?nimimerkkini, jonka annoit jokin aika sitten, niin että Tellervo tässä vain taas hei !
missxcessive kirjoitti:
että jos nuo hetket olisi uskovainen tullut jeesusteluillaan pilaamaan, olisin purrut korvan irti. ;)
"Unohtui mainita että jos nuo hetket olisi uskovainen tullut jeesusteluillaan pilaamaan, olisin purrut korvan irti. ;)"
:D Suhteellisen agressiivinen reaktio..Jep, ihailin myös aivan uskomatonta valoshowta. Piti oikein keskellä yötä lähteä ajelemaan ja etsimään paikkaa mistä näkisi hyvin. Jännää, kun näytää että taivaalla olisi strobovalot, mutta mitään ääntä ei kuulu. Saisi nyt tulla ihan tännekin kunnon ukkosmyrsky, tähän asti kaikki menneet enemmän tai vähemmän ohi.
- asdfasdfasdfe
itsensä humalaan koska elämältä puuttuu sisältö.
Vähän paremmalle trollille voisi jonkun vastauksen keksiäkin, mutta tällainen ei ansaitse muuta kuin sääliä.
- Kössönöm
Miten sinä olet tuollaiseen päätelmään tullut?
- DarkNH
Siis myönnät nähneesi tuntemattoman lentävän esineen. Sikäli merkityksellistä että olet sitä taivasta tuijotellut ja nyt sitten tuumaat että olipa omituinen tähdenlento. Tuosta on pieni matka tunnustamaan se että humiloidit vierailee telluksella.
??
Eiköhän se kuitenkin ollut ihan vaan kirkas tähdenlento, niinkuin totesin. Niitä näkee aika paljon nyt.- DarkNH
Schlechterwisser kirjoitti:
??
Eiköhän se kuitenkin ollut ihan vaan kirkas tähdenlento, niinkuin totesin. Niitä näkee aika paljon nyt.Tiesitkö että on paskapuhetta että tähtitietieteilijät eivät näe ufoja?
Ufo se oli. Halusi vain sanoa päivää sulle ja sinne vastarannalle: että hei täällä ollaan. Ehkä et näe heitä enää ikinä enää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole482519Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742507Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732382Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.612175Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl321887Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1031739Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko231185Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71034Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi411015Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön56916