Lähtö liikennevaloista

-Jehu-

Mikä siinä on, että aikaa kuluu useita sekuntteja ennen kuin se ensimmäinen auto pääsee liikkeelle valojen vaihduttua vihreäksi. Se loppujono yleensä eteneekin varsin rivakasti. Monet valot ovat sellaisia, ettei niistä montaa autoa läpi päästä vaikka kuinka rivakasti jono etenisi, mutta sitten kun siellä on keulalla joku nukkumatti, hyvä, että se itse ehtii alta pois. Ei ole ihme, että lähes joka valoristeyksessä pitkät jonot kun tyypit ajelee kuin täit tervassa. Seuratkaa niitä valoja ja kun keltanen syttyy, antakaa palaa.

61

671

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dfhgdhgfghfdh

      Vitut. Jos olen ekana valoissa, en vittuillessanikaan pidä mitää kiirettä. Kyllä vetää naaman pakostakin virneeseen, kun tietää, miten siellä takana ohimosuonet pullistelevat!

      • Hyvä Suomi.....

        ... kuse sinä minun pesääni, minä kusen sitten taas sinun pesääsi. Välillä on naama virneessä ja välillä taas ei.


      • dfhgdhgfghfdh

        Tulee punttiin, kun saa kerrankin olla se, jolle ei vittuilla ja pompoteta. Pakostakin vetää naaman virneeseen, ku kalsarissa suonet pullistelevat!

        Kyllä autoilu on sitten mukavaa, kun saa tyydyttää tarpeitaan, joita muuten elämässään ei pysty tyydyttämään. Vaimokaan ei pane enää, kun naapurin Sepon kanssa ja käski muutenkin suksia vittuun, kun olen tällainen luuseri.


      • WRXSTI

        WRX Sti subaru 400hv, 4,3 s. 0 - 100 km/h, 265 km/h huippunopeus. aina löytyy rako kun osaa ajaa ;-)))

        suattaapi sulla pullistella piässä pahemmin ......huah haa huah haa....


      • Suomi paskamaa
        Hyvä Suomi..... kirjoitti:

        ... kuse sinä minun pesääni, minä kusen sitten taas sinun pesääsi. Välillä on naama virneessä ja välillä taas ei.

        Hyvä Suomi!


    • nukkumattihan minä

      Mikä kiire sitä valmiissa maailmassa.

    • siellä osataan

      nopeista lähdöistä mene Alastaroon katsomaan miten se oikeaoppisesti tapahtuu.

      • WRXSTI

        Eivätpä osanneet lähtee....


    • ..Auto-Antero

      Minä tunnustan olevani HOMO ja hiplailen pallejani liikennevaloissa. Usein myös onanoin peräaukkoani sormella, joten ei siitä ihan aina ehdi salamana liikkeelle.

      • perille on päästy

        Kah kun mun jaappanin ihmeestä on patterit loppu ja en tole polkea enempää. Kakkuvatkainkin kiihtyy noppeemmin kuin tää. Tuossa kun mummon kanssa turinoidaan niin ei meillä kiire ole. Vähä hävettää kyllä olla tien tukkeena, mut pittää meijänki piästä liikkumaan kun ei nuoremmat ole kiinnostunneet vanhuksia kuskaileen


    • re-laa

      Lähden minun ajotaitoihin sopivalla tavalla. Sitäpaitsi ei minulla ei ole kiire minnekkään. Kiire ja liikenne eivät sovi yhteen.

      • *

        olet sitten aikasi kuluksi muitten tukkona liikenteessä, siinähän se aika kuluukin rattosasti.


      • re-laa
        * kirjoitti:

        olet sitten aikasi kuluksi muitten tukkona liikenteessä, siinähän se aika kuluukin rattosasti.

        ...niin ei tule kiire. Ja jos autoilu on noin vastenmielistä, niin muuta lähemmäksi määränpäätä. Sillon ei tarvitse istua ratin takana niin kauan.


      • *
        re-laa kirjoitti:

        ...niin ei tule kiire. Ja jos autoilu on noin vastenmielistä, niin muuta lähemmäksi määränpäätä. Sillon ei tarvitse istua ratin takana niin kauan.

        Autoiluhan on tosi mukavaa ja huom! autoilu, ei jonottaminen etenkin jos joutuu jonottamaan jonkun teiden tukon takia.


      • Järkeä!!!

        Se ei ajotaitoa vaadi, että lähtii kuhnimatta liikennevaloista. Se vaatii sitä, että seuraa liikennettä. Se ettei seuraa liikennettä, ei sovi liikenteeseen. Se kiire tulee juuri sen takia, että siellä liikenteessä on teitä, jotka eivät seuraa liikennettä, vaan jäävät sinne tupeksimaan ja aiheuttamaan ruuhkaa.

        Kyllä se kiire tulee sinullekin jossain vaiheessa, jos kaikki alkaisi seisomaan siellä valoissa tyylillä, "kun ei ole mihinkään kiire"...


    • Kusipäänysväri

      Luuletko sinä, että sen peukalon saa perseestä juuri sillä sekunnilla, kun valot vaihtuu? Minulla on oikeus kaivella persettäni! Sitäpaitsi säästän pensaa. Siinä säästyy ihan vitusti, kun kaivaa persettä liikennevaloissa tunnin päivässä!

      • adgfsgsfhsdfgh

        MUTTA AUTON SISÄLLÄ PÄÄSTÖRAJAT YLITTYVÄT RAJUSTI, JOTEN KOKO SETTI PITÄISI LAITTAA VÄLIAIKAISEEN AJOKIELTOON.


      • Kusipäänysväri
        adgfsgsfhsdfgh kirjoitti:

        MUTTA AUTON SISÄLLÄ PÄÄSTÖRAJAT YLITTYVÄT RAJUSTI, JOTEN KOKO SETTI PITÄISI LAITTAA VÄLIAIKAISEEN AJOKIELTOON.

        Minun autosta ei tule mitään päästöjä! Kun seison valoissa ja kaivan persettä, saa muutkin seistä perässäni ja maailma pelastuu. Sitäpaitsi saan saksuaalista tyydytystä siitä, että MINÄ ole se, joka pistän muut odottamaan. Uuuh, tulee punttiin jo pelkästä ajatuksesta.


    • lköklkökö

      Syy on varmaan se että valot on asetettu niin hemmetin korkealle ettei jonon ensimmäinen niitä näe muutakuin kuikuilemalla pää kenossa tuulilasissa.

    • erfg35gtf

      Monella näkyy olevan tapa että vaihde on vapaalla ja kytkin ylhäällä, sitten kiireessä survotaan pykälää niin meneehän tuossa äkkiä pari sekunttia ainakin ennen auto mihinkään liikkuu.

      Mulla on automaattivaihteet ja lähtö on välitön, ripeä ja tasainen AINA ja usein tarvitse tällä pikkuautolla edes ns painaa kaasuakaan kun olet aina metrejä muita edellä kun siellä hämmennetään sitä puuropataa.

      • maksalaatikko..

        Lupaan, että olen risteyksen yli ennen sun tomaattia, vaikka vaihdan aina vapaalle valoissa, katsos kun en sitä painelaakeria viitsi kuluttaa. Kun keltainen vaihtuu, niin on kytkin pohjassa ja ykkönen päällä reilusti, ennen kuin vihree vaihtuu. Sitten kun vaihtuu, niin eipä tarvii moottorin turbiinia pyöritellä, kun veto on jo pyörissä.

        Se on sellainen juttu, että vika on varmasti automerkissä ja auton värissä, kun ei valoista päästä millään liikkeelle. Esim. harmaalla "tuulipuvulla"(tojota anjovis), menee vihreiden sytyttyä 40km/h nopeuden saavuttamiseen vähintään 40s. Tuo keskiarvo on laskettu lukuisten mittausten perusteella viimeisen kahden vuoden aikana pääkaupungin liikenteessä. Normi autolla kerkeää noin kahdensadan metrin päähän, ennen kuin harmaa "tuulipuku", edes heilahtaa siitä valotolpalta.


      • rgfregreg45tg42tg5tf
        maksalaatikko.. kirjoitti:

        Lupaan, että olen risteyksen yli ennen sun tomaattia, vaikka vaihdan aina vapaalle valoissa, katsos kun en sitä painelaakeria viitsi kuluttaa. Kun keltainen vaihtuu, niin on kytkin pohjassa ja ykkönen päällä reilusti, ennen kuin vihree vaihtuu. Sitten kun vaihtuu, niin eipä tarvii moottorin turbiinia pyöritellä, kun veto on jo pyörissä.

        Se on sellainen juttu, että vika on varmasti automerkissä ja auton värissä, kun ei valoista päästä millään liikkeelle. Esim. harmaalla "tuulipuvulla"(tojota anjovis), menee vihreiden sytyttyä 40km/h nopeuden saavuttamiseen vähintään 40s. Tuo keskiarvo on laskettu lukuisten mittausten perusteella viimeisen kahden vuoden aikana pääkaupungin liikenteessä. Normi autolla kerkeää noin kahdensadan metrin päähän, ennen kuin harmaa "tuulipuku", edes heilahtaa siitä valotolpalta.

        älä lässytä...


      • opuihpoöuhkjb
        rgfregreg45tg42tg5tf kirjoitti:

        älä lässytä...

        jäkäjäkä. Koita sinä kusipää vaan saada se kinneris liikkeelle, kun se valo vaihtuu.


    • Kakka-Jalmari

      Pyllykaivelu liikennevaloissa on ihanaa. Muut kattoo perässä ja minä vain kaivan. Ooooooooohh!

      • öilouhu

        kirjotinkin niin etten saanut sitä liikkeelle.. se sun autos on muuten homojen tunnusmerkki.


    • Moto Risti

      Itse ajelen moottoripyörällä. Saa nämä runkkarit jäädä kaivelemaan vehkeitään sinne valoihin. Työmatka-aika puoliintui. Huvittavaa huomata, miten tyhjät tiet ovat, vaikka autossa istuessa näyttää tilanne ruuhkaisalta ja miten helposti pääkaupungin läpi pääsee ihan sallitulla nopeudella, kun pystyy väistämään nämä "hierojat".

      Moni vetoaa, että turha on sinne seuraavaan letkaan kiihdyttää mutta todellisuudessa helsingissä monin paikoin jonotetaan tyhjälle tielle! Tiedän sen itse, koska ajan näiden tehtyjen ruuhkien ohi. Ainoa ruuhkan aiheuttaja on liikennevalot, joista ei niitä kippoja saada millään kiihdytettyä pois, vaan siinä lonnitaan, valutellaan ja poltetaan polttoainetta aivan turhaan. Vihreitä aaltoja ei hyödynnetä, vaan se lonniminen jatkuu aina seuraaviin valoihin, koska letkaa ruvetaan jo hidastamaan 200m ennen vihreitä valoja, jotka siis olisi tarkoitus ajaa läpi sillä yhdellä valokierrolla. Vihreä aalto, joka on laskettu tietylle nopeudelle, ei voi toimia, kun toteutunut nopeus on kolmasosa siitä sallituste/lasketusta.

      Täytyy kyllä ihmetellä näitä "säästöseppoja", jotka ihan huvikseen istua nököttää tunnin päivässä liikennevaloissa bensaa polttaen ja ilmaa saastuttaen, kun eivät viitsi ajaa silloin, kun lamppu näyttää vihreää. Taas yksi suomalainen ilmiö, jota voisi kutsua myös tyhmyydeksi.

      • ihme nysvääjiä

        Oikeassa olet


      • vitys

        ovat kaikkein hitaimpia valoista lähtijöitä. Vittu! olen monta kertaa meinannut ajaa niitten perään, vaikka olen jättänyt pari metriä hajurakoa. Ylinopeutta kyllä osataan ajaa ja koukkia väleihin ja roikutaan takapuskurissa, mutta valoissa seistään tientukkeena kuin Euroopan omistajat.


      • muusi ja nakit
        vitys kirjoitti:

        ovat kaikkein hitaimpia valoista lähtijöitä. Vittu! olen monta kertaa meinannut ajaa niitten perään, vaikka olen jättänyt pari metriä hajurakoa. Ylinopeutta kyllä osataan ajaa ja koukkia väleihin ja roikutaan takapuskurissa, mutta valoissa seistään tientukkeena kuin Euroopan omistajat.

        No niinpä. Ovat muka niin nopeita ja sporttisia ajajia, mutta siinä ehtis nostaa kytkimen viisi kertaa ennenkuin saavat sen mopetinsa liikkeelle. Peruskorollan perässä kytkimen ehtii nostaa kolme kertaa. Todella harvassa on kuskit, joiden perässä selviää yhdellä kytkimen nostolla. Siks otankin valoissa aina vapaan kaistan, vaikkei oma auto oliskaan mikään raketti. Siinä lähdössä kun saat 20m etumatkan niin sitä et millään kiihtyvyydellä paikkaa kaupunkinopeuksilla.


      • vätys....
        muusi ja nakit kirjoitti:

        No niinpä. Ovat muka niin nopeita ja sporttisia ajajia, mutta siinä ehtis nostaa kytkimen viisi kertaa ennenkuin saavat sen mopetinsa liikkeelle. Peruskorollan perässä kytkimen ehtii nostaa kolme kertaa. Todella harvassa on kuskit, joiden perässä selviää yhdellä kytkimen nostolla. Siks otankin valoissa aina vapaan kaistan, vaikkei oma auto oliskaan mikään raketti. Siinä lähdössä kun saat 20m etumatkan niin sitä et millään kiihtyvyydellä paikkaa kaupunkinopeuksilla.

        miekin oon kerran saanu pilluva, vaan en enää oo saanunnanna.


      • Hyi helevetti
        vitys kirjoitti:

        ovat kaikkein hitaimpia valoista lähtijöitä. Vittu! olen monta kertaa meinannut ajaa niitten perään, vaikka olen jättänyt pari metriä hajurakoa. Ylinopeutta kyllä osataan ajaa ja koukkia väleihin ja roikutaan takapuskurissa, mutta valoissa seistään tientukkeena kuin Euroopan omistajat.

        Sinä runkkari et ole yrittänyt kun ajaa toisten miesten perään! Paskaa osataan kyllä jauhaa ja anusta haluta. Sinä runkkari et saa pyllyä edes homolta!


      • Moto Risti

        Siellä on taas asiaa. Runkatkaa kusipäät rauhassa! Minä menin jo.


      • Moottoripää
        vitys kirjoitti:

        ovat kaikkein hitaimpia valoista lähtijöitä. Vittu! olen monta kertaa meinannut ajaa niitten perään, vaikka olen jättänyt pari metriä hajurakoa. Ylinopeutta kyllä osataan ajaa ja koukkia väleihin ja roikutaan takapuskurissa, mutta valoissa seistään tientukkeena kuin Euroopan omistajat.

        Oma moponi poistuu 0-100km/h ajassa 2,5 sekuntia. Kun keltainen vaihtuu, nousee kierrokset helposti yli 10000rpm ja vihreän syttyessä et enää huomaa, että mitään mp:tä siinä edessäsi edes oli. Siinä saa sitten kaikenmaailman vätykset jäädä kaivelemaan persettään ihan keskenään.

        Kyllä ne tiet tukkii ihan muut, kun motoristit. Tyypillisesti rajoittimia rutkuttavat vatipäävätykset..


      • Moottoripää
        Moottoripää kirjoitti:

        Oma moponi poistuu 0-100km/h ajassa 2,5 sekuntia. Kun keltainen vaihtuu, nousee kierrokset helposti yli 10000rpm ja vihreän syttyessä et enää huomaa, että mitään mp:tä siinä edessäsi edes oli. Siinä saa sitten kaikenmaailman vätykset jäädä kaivelemaan persettään ihan keskenään.

        Kyllä ne tiet tukkii ihan muut, kun motoristit. Tyypillisesti rajoittimia rutkuttavat vatipäävätykset..

        Lisäksi toivoisin, että olisin jo 15 niin iskä ostaisi mulle mopon. Se on luvannut.


      • ugluiguytyuk
        Moottoripää kirjoitti:

        Lisäksi toivoisin, että olisin jo 15 niin iskä ostaisi mulle mopon. Se on luvannut.

        Meni kaikki fyrkat huoriin ja viinaan. Syytä mutsias kun aina pihtaa pilluaan, vaikka kylillä sitä kyllä huoran lailla jakelee.


      • Moottoripää
        Moottoripää kirjoitti:

        Lisäksi toivoisin, että olisin jo 15 niin iskä ostaisi mulle mopon. Se on luvannut.

        Jäikö taas peukalo perseeseen koko valokierron ajaksi, vai mikä noin vituttaa? Ihanko ite osasit kopioida nimimerkin? Koitahan runkku vatkata välillä sitä korollas soppakauhaa sen pippelin sijaan, niin ei tarvii tulla tänne purkaa pahaa mieltään.


      • vitys
        Hyi helevetti kirjoitti:

        Sinä runkkari et ole yrittänyt kun ajaa toisten miesten perään! Paskaa osataan kyllä jauhaa ja anusta haluta. Sinä runkkari et saa pyllyä edes homolta!

        onko moottori-anterolla pää pipi, kun noin kiukuttaa?


      • RAJOITN!!!
        vitys kirjoitti:

        onko moottori-anterolla pää pipi, kun noin kiukuttaa?

        Sinä kyllä tiedät, kenellä on pää pipi. Ime sinä vatipää rajoitinta. Se voi helpottaa.


      • kuppalan pehtoori
        Moottoripää kirjoitti:

        Oma moponi poistuu 0-100km/h ajassa 2,5 sekuntia. Kun keltainen vaihtuu, nousee kierrokset helposti yli 10000rpm ja vihreän syttyessä et enää huomaa, että mitään mp:tä siinä edessäsi edes oli. Siinä saa sitten kaikenmaailman vätykset jäädä kaivelemaan persettään ihan keskenään.

        Kyllä ne tiet tukkii ihan muut, kun motoristit. Tyypillisesti rajoittimia rutkuttavat vatipäävätykset..

        siinä valoissa tukevasti jalat maassa paskalla. Tsiikailet muita homoperseitä, sitten kun valot on vaihtuneet ja ensimmäinen auto lähtenyt, sinä "heräät" ja jalka nousee vaihdepolkimelle.....sen jälkeen kyllä lähtö sujuu ripeästi.......mutta sinä kuppaat alussa.


      • hyi vittu!
        kuppalan pehtoori kirjoitti:

        siinä valoissa tukevasti jalat maassa paskalla. Tsiikailet muita homoperseitä, sitten kun valot on vaihtuneet ja ensimmäinen auto lähtenyt, sinä "heräät" ja jalka nousee vaihdepolkimelle.....sen jälkeen kyllä lähtö sujuu ripeästi.......mutta sinä kuppaat alussa.

        Sen voit tehdä, kun saat sen peukalon perseestäs. Minä olen silloin jo kaukana.


      • sopu sijaa antaa
        Moottoripää kirjoitti:

        Oma moponi poistuu 0-100km/h ajassa 2,5 sekuntia. Kun keltainen vaihtuu, nousee kierrokset helposti yli 10000rpm ja vihreän syttyessä et enää huomaa, että mitään mp:tä siinä edessäsi edes oli. Siinä saa sitten kaikenmaailman vätykset jäädä kaivelemaan persettään ihan keskenään.

        Kyllä ne tiet tukkii ihan muut, kun motoristit. Tyypillisesti rajoittimia rutkuttavat vatipäävätykset..

        "Kyllä ne tiet tukkii ihan muut, kun motoristit. Tyypillisesti rajoittimia rutkuttavat vatipäävätykset..

        Just. Muutama päivä takaisinpäin tuli vastaani lauma matkapyöriä, ehkä 15 kpl. Ajoivat rinnakkain, peräkkäin, sekaisin sikin sokin, osa reunassa, osa kaistan keskellä, osa tien keskellä....usean sadan metrin matkalla, ehkä puoli kilometriä...

        Ajattelin niitä takana tulevia autoilijoita, että ohita siinä sitten.... Mihin väliin palaa omalle kaistalle, ohitukseen kun ei voi lähteä ellei näe paikkaa johon palata omalle kaistalle takaisin.


        Liikenne on ihan muuta kuin suuri kiihtyvyys.


    • kiki.

      Kaikki autohan ei voi lähteä liikennevaloista samaan aikaan, koska harvoin jonossa on valmiina turvaväliä...

      No anywya, kun valo vaihtuu vihreäksi, niin ekan auton kuski laittaan jalan jarrule, vapauttaa käsijarrun, painaa kytkintä, laittaa ykkösen pesään, päästää kytkintä, irroittaa jalan jarrulta, rupeaa painamaan kaasua, ja tässä sitä aikaa menee.

      Mutta taasen takana tuleva kun näkee valon muuttuvan vihreeksi, voi hän laittaa jo valmiiksi ykkösen pesään ja jalan jarrulle ja vapauttaa käsijarrun...

      • Lihaperunasoselaatik

        Se on sellainen juttu, että vika on varmasti automerkissä ja auton värissä, kun ei valoista päästä millään liikkeelle. Esim. harmaalla "tuulipuvulla"(tojota anjovis), menee vihreiden sytyttyä 40km/h nopeuden saavuttamiseen vähintään 40s. Tuo keskiarvo on laskettu lukuisten mittausten perusteella viimeisen kahden vuoden aikana pääkaupungin liikenteessä. Normi autolla kerkeää noin kahdensadan metrin päähän, ennen kuin harmaa "tuulipuku", edes heilahtaa siitä valotolpalta, vaikka normiautoon kytkisi käsijarrun päälle, hyppäisi autosta ulos ja painaisi vielä kakella ovet lukkoon punaisen valon ajaksi.

        On tosin muitakin erittäin huonosti valoista poistuvia automalleja mutta tuo peltinen "tuulipuku" kyllä erottuu selvästi muiden joukosta.


    • teillä on

      niin helvetillinen kiire, että pitää lähteä kuin F1 kilpailuissa, siellä ne seuraavat punaiset liikennevalot odottaa kuitenkin ja jos nyt matkaan menee 1min pitempään, niin mihin sen käytät?

      • Kiire pois ruuhkasta

        Katsos kun valot on rytmitetty aalloiksi ja jotta ne toimii, pitäisi se kinneri saada kiihdytettyä siihen valotahtiin, että liikenne sujuu ja kaupungin ulosmenoväylät ei mene tukkoon. Kun näin ei toimita, vaan turhaan valoissa tupeksitaan, liu-uetellaan ja hangataan, liikenne ruuhkautuu aivan turhaan ja siitä seuraa esim 20 min matkalle ylimääräiset 15min tyhjäkäyttöä/auto päivässä. Tuhannet autot siis puhaltaa paskaa kaupunki-ilmaan sinunlaisten "kiireettömien" kuhnareiden takia. Polttoainetta palaa ja ilmanlaatu huononee.

        Siksi meillä on "niin helvetin kiire"...


      • vitys

        niin odottaa punaset taas, koska näitä vihreitä aaltoja ei mikään tietokoneohjelmoija kykene ajoittamaan niin, että ne toimisivat kulloisellakin liikennemäärällä juuri ihanteellisesti.

        Valoista on lähdettävä reippaasti, että mahdollisimman monta ajoneuvoa kerkiäisi läpi siitä samasta vihreästä, vaikka sinne seuraavaan valoon pitäisikin taas pysähtyä. Sen takia vituttaa erityisesti nämä ns moottoripyörillä hupiajoa harrastavat perseenraapijat ja nenänkaivajat, jokka kuppaa sekunttitolkulla ennenkuin saavat sen kyrvänjatkeensa liikkeelle. Sitten vielä madellaan seuraaviin valoihin etanavauhtia, ettei tarvitsisi laskea jalkoja maahan. Nää perkeleet sitten vielä luuleevat olevansa kaikkien lakien yläpuolella.


      • Moto Risti
        vitys kirjoitti:

        niin odottaa punaset taas, koska näitä vihreitä aaltoja ei mikään tietokoneohjelmoija kykene ajoittamaan niin, että ne toimisivat kulloisellakin liikennemäärällä juuri ihanteellisesti.

        Valoista on lähdettävä reippaasti, että mahdollisimman monta ajoneuvoa kerkiäisi läpi siitä samasta vihreästä, vaikka sinne seuraavaan valoon pitäisikin taas pysähtyä. Sen takia vituttaa erityisesti nämä ns moottoripyörillä hupiajoa harrastavat perseenraapijat ja nenänkaivajat, jokka kuppaa sekunttitolkulla ennenkuin saavat sen kyrvänjatkeensa liikkeelle. Sitten vielä madellaan seuraaviin valoihin etanavauhtia, ettei tarvitsisi laskea jalkoja maahan. Nää perkeleet sitten vielä luuleevat olevansa kaikkien lakien yläpuolella.

        Olen ajellut moottoripyörällä monessa maassa ja joissakin Suomea sivistyneimmissa automaissa autoilijat hermostuu, jos motoristi ei aja liikennevalojen ollessa punaiset, sinne jonon ensimmäisiksi tilaan, joka niille sinne vartavasten jätetään.

        Tekevät näin varmasti juuri siksi, kun motoristit lähtee valoista niin hitaasti ja he haluavat, että liikenne ruuhkautuu mahdollisimman paljon.

        Käsittämätön väite, että motoristit kuppaa valoissa! No mutta sinä oletkin ihan käsittämätön vätys koko jamppa. Ota lääkkees ja mee nukkumaan. Vatipää!


      • vitys
        Moto Risti kirjoitti:

        Olen ajellut moottoripyörällä monessa maassa ja joissakin Suomea sivistyneimmissa automaissa autoilijat hermostuu, jos motoristi ei aja liikennevalojen ollessa punaiset, sinne jonon ensimmäisiksi tilaan, joka niille sinne vartavasten jätetään.

        Tekevät näin varmasti juuri siksi, kun motoristit lähtee valoista niin hitaasti ja he haluavat, että liikenne ruuhkautuu mahdollisimman paljon.

        Käsittämätön väite, että motoristit kuppaa valoissa! No mutta sinä oletkin ihan käsittämätön vätys koko jamppa. Ota lääkkees ja mee nukkumaan. Vatipää!

        monessa maassa, jotka ovat ihan sivistysmaita ja sinusta Suomi ei ole sellainen. Jaa jaa... vai niin...

        Kuten jo olen sinulle sanonut, niin ihan turha se on sinun minua haukkua. Nolaat vain itsesi. Vitun tyhmä paskakasa sinä vain olet, etkä mitään muuta.


      • Moto Risti
        vitys kirjoitti:

        monessa maassa, jotka ovat ihan sivistysmaita ja sinusta Suomi ei ole sellainen. Jaa jaa... vai niin...

        Kuten jo olen sinulle sanonut, niin ihan turha se on sinun minua haukkua. Nolaat vain itsesi. Vitun tyhmä paskakasa sinä vain olet, etkä mitään muuta.

        Valitettavasti täällä suomessa ajuu myös sinunlaisia talikoita, jotka eivät paljoa sivistyksestä tiedä. Kävisit joskus sen junttilantupasi ulkopuolella, niin voisit ehkä nähdä, miten motoristi poistuu valoista. Se että kirjoittelet toisten nimimerkeillä, ei tee sinun älyvapaita jorinoitasi mitenkään järkeviksi. Vieläkö rajoitinta pukkaa? Vatipää!


      • RAJOITIN!!!
        vitys kirjoitti:

        monessa maassa, jotka ovat ihan sivistysmaita ja sinusta Suomi ei ole sellainen. Jaa jaa... vai niin...

        Kuten jo olen sinulle sanonut, niin ihan turha se on sinun minua haukkua. Nolaat vain itsesi. Vitun tyhmä paskakasa sinä vain olet, etkä mitään muuta.

        Miksi isäsi ei käyttänyt rajoitina, vaan teki sinunlaisen vatipään? Sultan olis rajoittanut!


      • vitys
        Moto Risti kirjoitti:

        Valitettavasti täällä suomessa ajuu myös sinunlaisia talikoita, jotka eivät paljoa sivistyksestä tiedä. Kävisit joskus sen junttilantupasi ulkopuolella, niin voisit ehkä nähdä, miten motoristi poistuu valoista. Se että kirjoittelet toisten nimimerkeillä, ei tee sinun älyvapaita jorinoitasi mitenkään järkeviksi. Vieläkö rajoitinta pukkaa? Vatipää!

        motoristit sekoilemalla täällä paskapalstoilla ja mölisemällä järjettömiä.

        Olen kirjoittanut vain omalla rek nikillä. Sinä taas olet niin velliperse, että yrität kirjoitella milloin kenenkin nikeillä. Häpeä sinä paskaläjä ja vaihda välillä vaippasi.


      • Hyi vittu!
        vitys kirjoitti:

        motoristit sekoilemalla täällä paskapalstoilla ja mölisemällä järjettömiä.

        Olen kirjoittanut vain omalla rek nikillä. Sinä taas olet niin velliperse, että yrität kirjoitella milloin kenenkin nikeillä. Häpeä sinä paskaläjä ja vaihda välillä vaippasi.

        Joko riitti?


      • silmä tarkkana
        Moto Risti kirjoitti:

        Olen ajellut moottoripyörällä monessa maassa ja joissakin Suomea sivistyneimmissa automaissa autoilijat hermostuu, jos motoristi ei aja liikennevalojen ollessa punaiset, sinne jonon ensimmäisiksi tilaan, joka niille sinne vartavasten jätetään.

        Tekevät näin varmasti juuri siksi, kun motoristit lähtee valoista niin hitaasti ja he haluavat, että liikenne ruuhkautuu mahdollisimman paljon.

        Käsittämätön väite, että motoristit kuppaa valoissa! No mutta sinä oletkin ihan käsittämätön vätys koko jamppa. Ota lääkkees ja mee nukkumaan. Vatipää!

        Asiahan on helppo tarkistaa. Kun valo vaihtuu vihreäksi, katotaan viereiselle kaistalle onko auto/pyörä vielä siinä vai jo mennyt. Otetaan seurantaan vaikkapa viisi sekuntia siitä kun valo on vaihtunut.... tai kymmenen metriä.

        Kyllä siinä selviää kuka lähtee ripeimmin, pyörä vai auto.

        Se, mitä tapahtuu 20-30 metrin, tai 10-15 sekunnin päässä, ei enää ratkaise, vaan se lähtö.


      • silmä tarkkana
        silmä tarkkana kirjoitti:

        Asiahan on helppo tarkistaa. Kun valo vaihtuu vihreäksi, katotaan viereiselle kaistalle onko auto/pyörä vielä siinä vai jo mennyt. Otetaan seurantaan vaikkapa viisi sekuntia siitä kun valo on vaihtunut.... tai kymmenen metriä.

        Kyllä siinä selviää kuka lähtee ripeimmin, pyörä vai auto.

        Se, mitä tapahtuu 20-30 metrin, tai 10-15 sekunnin päässä, ei enää ratkaise, vaan se lähtö.

        "Otetaan seurantaan vaikkapa viisi sekuntia siitä kun valo on vaihtunut" Puoli kaasullakin on jo 80km/h taulussa, jos ei rupee kahvasta hölläämään. Siinä vaiheessa normi hankaaja näkyy enää pisteenä peilissä.


      • Silmä tarkkana
        silmä tarkkana kirjoitti:

        "Otetaan seurantaan vaikkapa viisi sekuntia siitä kun valo on vaihtunut" Puoli kaasullakin on jo 80km/h taulussa, jos ei rupee kahvasta hölläämään. Siinä vaiheessa normi hankaaja näkyy enää pisteenä peilissä.

        Tarkoitin sitä hetkeä kun valo vaihtuu vihreäksi.
        En sitä, kun pyörämies on saanut jalan vaihteelle ja jonkun vaihteen päälle ja kytkimen suunnilleen hollilleen että voi alkaa nostaa kierroksia ja kokeilla lähtöä. Henkilöauto on jo mennyt....


      • Nyt erityisen tarkka
        Silmä tarkkana kirjoitti:

        Tarkoitin sitä hetkeä kun valo vaihtuu vihreäksi.
        En sitä, kun pyörämies on saanut jalan vaihteelle ja jonkun vaihteen päälle ja kytkimen suunnilleen hollilleen että voi alkaa nostaa kierroksia ja kokeilla lähtöä. Henkilöauto on jo mennyt....

        Minäkin nimenomaan puhuin siitä hetkestä, kun valo on vihreä. Kolme sekuntia siitä, on 100km/h vauhtia, jos vedetään urku auki. Kakkosvaihdetta voi ruveta tarjoamaan n.120km/h kohdalla ja silloin on tehokas pirssi kiihtynyt ehkä 50km/h

        Kytkin pohjaan, kaasu auki, vaihdepäälle (vaihde on ykkönen, ja löytyy taatusti helpolla. Jalkaa ei tarvitse saada vaihteelle, riittää kun tönäsee monolla kiksin alas.) ja kytkintä ylös (eipä tarvitse "hollailla", kun on tuntuma parempi, kuin autossa), siinä menee sekunnin osia. Keltainen valokin palaa monin kerroin pidempään. Miksi ihmeessä luulet, että tuo toimenpide kestäisi autolla vähemmän aikaan? Ei moottoripyörällä ole sen vaikeampaa lähteä, kuin autollakaan. Aivan yhtä hyvin voin väittää: Kun automies on saanut käden vaihteelle ja jonkun vaihteen päälle ja kytkimen suunnilleen hollilleen että voi alkaa nostaa kierroksia ja kokeilla lähtöä, moottoripyörä on jo mennyt....

        "Huippulähtö" on tehokkaalla moottoripyörällä taitolaji, eikä sitä moni taida aina virheettömästi mutta repäisyyn, jolla jättää lähes jokaisen Suomessa tieliikenteeseen rekisteröidyn henkilöauton, pystyy lähes jokainen motoristi, mikäli pyörässä paukkuja yli 100 kaakkia ja on edes jonkinverran pyörään tuntumaa.

        Suomessa kun tosiaan on tuo keltainen myös liikennevalon vaihtuessa vihreälle. Monessa maassa ei ole, vaikka monessa maassa nimenomaan halutaan, että motoristit ajavat jonon etummaiseksi, jotta ruuhka vähenee. Miksi maissa, joissa liikennettä monin verroin Suomeen verrattuna, haluttaisiin jonon etummaisiksi moottoripyörät, jos kerran niillä ei pysty valoista lähtemään?

        Kyllä nuo sinun sepostukset ovat paskanjauhantaa pahimmasta päästä. Se, että olet joskus ajanut moottoripyörän takana, ei tarkoita, ettei sillä pääsisi, vaan ehkäpä kyseistä motoristia ei juuri silloin ole kiinnostanut venyttää ranteita.

        Koska et kuitenkaan ymmärrä, niin katsopa video. Huomio, että Porche Carrera ole kovin usein motoristin kanssa peräkkäin valoissa, sen sijaan Japanilainen tusinamopo edustaa normi tehokasta muoviluotia. Lopputulokseen ei kannata kiinnittää huomiota, vaan videon kohtaan 2.10, jossa lähtö tapahtuu:

        http://www.youtube.com/watch?v=_UDXcotDqDs

        Ekat kymmenen metriä rinnakkain, ennen kuin mopotin lentää ohi vaikka tuo Porche kiihtyy 5,2s 100km/h nopeuteen.


      • Nyt tarkkana!
        Silmä tarkkana kirjoitti:

        Tarkoitin sitä hetkeä kun valo vaihtuu vihreäksi.
        En sitä, kun pyörämies on saanut jalan vaihteelle ja jonkun vaihteen päälle ja kytkimen suunnilleen hollilleen että voi alkaa nostaa kierroksia ja kokeilla lähtöä. Henkilöauto on jo mennyt....

        Korostan vielä, että tuskin lähdet liikennevaloista Porchella, tai suihkukoneella. Toisaalta ihan sama vaikka lähtisit, sillä et silti kerkeisi ohi...

        http://www.youtube.com/watch?v=5sj9MloGO6c&feature=related


      • 8+14
        Nyt erityisen tarkka kirjoitti:

        Minäkin nimenomaan puhuin siitä hetkestä, kun valo on vihreä. Kolme sekuntia siitä, on 100km/h vauhtia, jos vedetään urku auki. Kakkosvaihdetta voi ruveta tarjoamaan n.120km/h kohdalla ja silloin on tehokas pirssi kiihtynyt ehkä 50km/h

        Kytkin pohjaan, kaasu auki, vaihdepäälle (vaihde on ykkönen, ja löytyy taatusti helpolla. Jalkaa ei tarvitse saada vaihteelle, riittää kun tönäsee monolla kiksin alas.) ja kytkintä ylös (eipä tarvitse "hollailla", kun on tuntuma parempi, kuin autossa), siinä menee sekunnin osia. Keltainen valokin palaa monin kerroin pidempään. Miksi ihmeessä luulet, että tuo toimenpide kestäisi autolla vähemmän aikaan? Ei moottoripyörällä ole sen vaikeampaa lähteä, kuin autollakaan. Aivan yhtä hyvin voin väittää: Kun automies on saanut käden vaihteelle ja jonkun vaihteen päälle ja kytkimen suunnilleen hollilleen että voi alkaa nostaa kierroksia ja kokeilla lähtöä, moottoripyörä on jo mennyt....

        "Huippulähtö" on tehokkaalla moottoripyörällä taitolaji, eikä sitä moni taida aina virheettömästi mutta repäisyyn, jolla jättää lähes jokaisen Suomessa tieliikenteeseen rekisteröidyn henkilöauton, pystyy lähes jokainen motoristi, mikäli pyörässä paukkuja yli 100 kaakkia ja on edes jonkinverran pyörään tuntumaa.

        Suomessa kun tosiaan on tuo keltainen myös liikennevalon vaihtuessa vihreälle. Monessa maassa ei ole, vaikka monessa maassa nimenomaan halutaan, että motoristit ajavat jonon etummaiseksi, jotta ruuhka vähenee. Miksi maissa, joissa liikennettä monin verroin Suomeen verrattuna, haluttaisiin jonon etummaisiksi moottoripyörät, jos kerran niillä ei pysty valoista lähtemään?

        Kyllä nuo sinun sepostukset ovat paskanjauhantaa pahimmasta päästä. Se, että olet joskus ajanut moottoripyörän takana, ei tarkoita, ettei sillä pääsisi, vaan ehkäpä kyseistä motoristia ei juuri silloin ole kiinnostanut venyttää ranteita.

        Koska et kuitenkaan ymmärrä, niin katsopa video. Huomio, että Porche Carrera ole kovin usein motoristin kanssa peräkkäin valoissa, sen sijaan Japanilainen tusinamopo edustaa normi tehokasta muoviluotia. Lopputulokseen ei kannata kiinnittää huomiota, vaan videon kohtaan 2.10, jossa lähtö tapahtuu:

        http://www.youtube.com/watch?v=_UDXcotDqDs

        Ekat kymmenen metriä rinnakkain, ennen kuin mopotin lentää ohi vaikka tuo Porche kiihtyy 5,2s 100km/h nopeuteen.

        Just...
        En minä puhunut ja tarkoittanut mitään "huippulähtöä", vaan sitä ihan tavallista, normaalia lähtöä. Liikkeelle lähtö on usein hidasta. Sen jälkeen kyllä tapahtuu, mutta.... siitähän ei ollutkaan kyse.


      • Pelisilmä...
        8+14 kirjoitti:

        Just...
        En minä puhunut ja tarkoittanut mitään "huippulähtöä", vaan sitä ihan tavallista, normaalia lähtöä. Liikkeelle lähtö on usein hidasta. Sen jälkeen kyllä tapahtuu, mutta.... siitähän ei ollutkaan kyse.

        Etkös sä osaa lukea? Juurihan tuossa kerroin, että vaikka tumpelo motoristi lähtis puolikaasulla, ei autolijan normitötteröllä tekemä "unelmalähtökään" pelastaisi. Yritähän nyt käsittää. Tehopainosuhteen ero on huikea.

        Tietysti on pyöriäkin ja kuskeja on moneen lähtöön mutta silti. En tiedä mikä prkl autoilevia ihmisiä nykyään vaivaa mutta vaikka sen pyörän vihreän vaihduttua työntäisi niistä valoista, niin olisi 50m päässä edellä normiautoilijaa. Sen verran on nykynormiautoilijan nopeat refleksit, kytkimet, vaihteet ja kaasu. Senkin takia väitteesi "hitaista motoristeista" on käsittämätön.

        Et muuten vastannut kysymykseen, miksi luulet, että monissa maissa on tapana, että motoristit ajavat liikennevaloissa etummaiseksi? Kyse ei siis ole motoristien epäkohteliaisuudesta, sillä jos niin ei toimi, saa vihaisia katseita, torvensoittoa ja käsimerkkejä, joilla viittelöidään jonon eteen. Mihinköhän tämä perustuu? Onko aavistusta?

        Sen olen tosin huomannut, että Suomessa saa niitä vihaisia katseita ja toisenlaisia käsimerkkejä, mikäli toimii, kuten edellä mainitsin, koska ilmeisesti siellä joku luulee, että menen jonon etummaiseksi kuhnailemaan. Voin taata, ettei ole sitä pelkoa.


    • Kurvaaja Mauno

      siellä on kuitenkin punaiset edessä. Tienpitäjä hankaloittaa....niin teen minäkin ! Viivyttelen ja viivyttelen....suojatien korokkeen ylitykseen olen saanut kulumaan kolme minuuttia ! Venyttelen ja vanuttelen....aikaa on ! Pysäytetään suomaaliikenne. Yli 30 ylinoppeeta sakkoo, haluan hidastelustakin yhden. On sitten todisteet. Näin ne liikenteen turhat opettavat.

    • konsultti keijo

      Itse kiihdytän heti kun valot vaihtuvat täysillä ja pujahdan jonon ensimmäiseksi suoraan nysvääjän eteen tehokkaalla autollani. Kyllä siellä aina välillä valot vilkkuu ja torvet soi, siinäpähän protestoivat köyhät, itse naureskelen ja vilkutan vaan kättäni vittumaisesti.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      417
      1762
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      176
      1390
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1378
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      125
      1304
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      922
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      891
    9. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      116
      885
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    Aihe