Setä , joka ei ole käynyt seuroissa , 45. vuoteen .
Minulla on serkku , T:T: joka on saarnaaja paikkakunnalla , Hän lähti toisen serkun kanssa
katsomaan setää , Joka kovin miellellään teki heti paranuksen , ja nyt siellä on jo käynyt
yksun toinen , ja jokainen kertoo että hän on tarpeeseen tämän parannuksen tehyt/saanut
Minä en ole vielä kerinnyt sinne . Mutta minulla on vasta 17. 08 , mahdollisuus mennä .
Kiitän Jumalaa , ja Jeesusta tästä hienosta asiasta , se on kaikkein paras uutinen Nyt. Hän on isäni veli .
Minulla on 83. vuotias
26
314
Vastaukset
- Jeesuses Ristuses
Hänhän oli Kristukseen kastettu ja nyt hän uskoi Jumalan sanan. Ennemminkin sanoisin että hän tahtoi kuulla henkilökohtaisen todistuksen syntiensä anteeksiantamisesta.
Tämä tuli hakematta mieleeni, en tosin tunne tapausta sen tarkemmin, oliko hän esimerkiksi esikoislestadiolaisen perheen lapsia?
Nuo kaksi sanaa lestadiolaisessa traditossa, "teki parannuksen", eivät mielestäni kuvaa tilannetta riittävän hyvin. Koska Jeesus on se joka syntisen perantaa, ei hän siis itse tee parannusta, vaan hän KÄÄNTYY KRISTUKSEN PULEEN, ja uskoo syntien anteeksiantamuksen Kristuksen veriuhrin tähden.
Useimmiten kristityt (ei lestadiolaiset) käyttävät sanoja "tuli uskoon". Nuo kaksi sanaa kuvaavat mielestäni paremmin mitä kääntymisen hetkellä tapahtuu, IHMINEN USKOO sydämessään Jeesuksen kuolleen puolestaan ja sovittaneen hänet Jumalan kanssa.- savon ukko
Kysyisin teiltä pitkään siinä uskossa, ei kun parannuksessa, ja kääntymyksessä olleena kysyn, mikä ero on jos sanotaan, on tullut uskoon, tai tehnyt parannuksen? Minä ymmärrän paremmin sen, että tullut uskoon kuin teki parannuksen. Mistä hän tekee parannuksen? Miksi hän kääntyy vai kristuksen puoleen, Jumalahan on hänenkin yläpuolellaan? Jumala ei ole syntynyt ja kuollut, hän on ollut aina ja ikuisesti olemassa. Aina meitä suojellut. Aina meitä kuunnellut ja auttanut. Abrahamia, Moosesta ja muita sen ajan häneen uskovia.
Minä ainakin käännyn ensin Jumalamme puoleen, sanon Jumalamme, että ette taas sano ja kysy, että onko sinulla oma Jumala. Siinä sivussa sitten Jeesuskin saa oman kiitoksensa.
Onko tämä väärä ajattelutapa - teuta
Niin siinä tietenkin kävi , meillä on tapana vain sanoa , teki parannuksen .
Kova halu hänellä oli kuulla , todistus Syntien anteeksisaamisesta eli sen
henkilökohtaisen todistuksen.
Kyllä hän on aikanaan syntynyt kristittyyn kotiin . Hänen iso isänsä oli tehnyt
parannuksen joskus 1800/1900 taitteissa , ehkä aivan -1800 luvun lopussa .
Eli sen tiedon mukaan , oli Es/Lesta perheheen lapsi. ja kastettu. - teuta
savon ukko kirjoitti:
Kysyisin teiltä pitkään siinä uskossa, ei kun parannuksessa, ja kääntymyksessä olleena kysyn, mikä ero on jos sanotaan, on tullut uskoon, tai tehnyt parannuksen? Minä ymmärrän paremmin sen, että tullut uskoon kuin teki parannuksen. Mistä hän tekee parannuksen? Miksi hän kääntyy vai kristuksen puoleen, Jumalahan on hänenkin yläpuolellaan? Jumala ei ole syntynyt ja kuollut, hän on ollut aina ja ikuisesti olemassa. Aina meitä suojellut. Aina meitä kuunnellut ja auttanut. Abrahamia, Moosesta ja muita sen ajan häneen uskovia.
Minä ainakin käännyn ensin Jumalamme puoleen, sanon Jumalamme, että ette taas sano ja kysy, että onko sinulla oma Jumala. Siinä sivussa sitten Jeesuskin saa oman kiitoksensa.
Onko tämä väärä ajattelutapaPaljon eroa olekkaan , meillä päin Siis rauman puolessa sattiin aina kaikki tälläinen
parannukseksi , ehkäpä ajatus virhe on se että puhumme parannuksesta , vaikka aivan saman
sanoo sanat , Tuli uskoon . Siis se ehkäpä yhtä hyvä , tai vielä parempi. - Savon ukko
teuta kirjoitti:
Niin siinä tietenkin kävi , meillä on tapana vain sanoa , teki parannuksen .
Kova halu hänellä oli kuulla , todistus Syntien anteeksisaamisesta eli sen
henkilökohtaisen todistuksen.
Kyllä hän on aikanaan syntynyt kristittyyn kotiin . Hänen iso isänsä oli tehnyt
parannuksen joskus 1800/1900 taitteissa , ehkä aivan -1800 luvun lopussa .
Eli sen tiedon mukaan , oli Es/Lesta perheheen lapsi. ja kastettu.itselleen sopivan ratkaisun, ja tietenkin se lämmittää teidän sukulaistenkin mieliä.
Tietenkin meitä kai lopksi painaa aina mieltäme, kuinka omme elämämme aikan polultamme poikenneet,
että on kai sitä kunkin omalla tavalla ne anteeksi pyydettävä, keneltä sitten kukin pyytelee. - ?
savon ukko kirjoitti:
Onko tämä väärä ajattelutapaEhkä et pahastu, jos puutun tähän keskusteluun?
Ajatuksesi tuntuivat vaan niin tutuilta mulle. Mietin monenmoista itsekin ja olen kyseenalaistanut monia asioita, vaikka olenkin syntynyt lestadiolaisperheeseen ja elänyt siinä seurakunnassa.
En kyllä ajatellut niinkään tuota parannuksentekoasiaa. Se on kyllä monella tavalla ehkä ymmärrettävissä, siis monesti lestadiolainen käsittää sen anteeksipyytämisenä seurakunnassa. Jos joku tulee seurakuntaan "maailmasta" tai palaa sinne ehkä maailmalla seikkailtuaan, hän myös "tekee parannuksen". Siinä tulee kyllä hirveän paljon mieleen oma tekeminen, että se olisi ikään kuin ihmisen omaa tekemistä vaan kaikki. En tiedä, mitä se on alkukielessä ollut. Kääntyminen on myös sana, jonka olen kuullut, kääntyminen Jumalan puoleen.
Mutta se mitä ajattelin koski Jumalaa ja Jeesusta. Minä ihmettelin kovasti tätä myös pitkään (ja ehkä vieläkin kuitenkin joskus!) ja tulin jo lopputulokseen, että tämä kaikki on hyvin kummallista enkä käsitä sitä. Ajattelin jo jättää koko uskontoasian viisaammille (vai tyhmemmille?). En kuitenkaan päässyt mihinkään rauhaan vaan tunsin kamalan tyhjyyden elämässäni. Rukoilin silloin, että löytäisin SANAN, että löytäisin oikean elävän veden lähteen (kuolemattomuuden lähteenkö? En sittenkään pidä siitä sanasta! Kuolenhan minä joskus!)
Sitten radiota kuunnellessani selailin eri kanavia ja löysin Radiodein. Sieltä taas ties miten päädyin radiolähetysjärjestö Sanansaattajien "Raamattu kannesta kanteen" -ohjelmiin. Niitä kuuntelin aluksi monenmoisten mietteiden ja epäluulojen kanssa.
Nyt olen kiitollinen siitä löytämisestä! On totta se, että "etsivä löytää". Nyt ovat monet solmut avautuneet ja monet merkilliset raamatunpaikat saaneet selityksen. En ymmärtänyt VT:n kirjoja ollenkaan, minusta ne olivat aivan jotain muuta kuin UT. Ja miten ihmeellisesti ne kuuluvatkaan yhteen! Miten Jeesuksen syntymä on ilmoitettu aikojen alusta.
Suosittelen sulle noita ohjelmia! Ev.lut. kirkon pappi on niissä armoitettuna sananselittäjänä. Hän ei nähdäkseni edusta mitään herätysliikeryhmää eikä hänellä kai ole sellaista taustaakaan. Hän kertoo tulleensa uskoon parikymppisenä. En ole kokenut, että hän olisi vetämässä ihmisiä pois "omista" seurakunnistaan. Jokaisella on varmaan oma paikkansa siellä, missä on. Kunhan sieltä on löydettävissä SANA! - Jeesus pelastaa
? kirjoitti:
Ehkä et pahastu, jos puutun tähän keskusteluun?
Ajatuksesi tuntuivat vaan niin tutuilta mulle. Mietin monenmoista itsekin ja olen kyseenalaistanut monia asioita, vaikka olenkin syntynyt lestadiolaisperheeseen ja elänyt siinä seurakunnassa.
En kyllä ajatellut niinkään tuota parannuksentekoasiaa. Se on kyllä monella tavalla ehkä ymmärrettävissä, siis monesti lestadiolainen käsittää sen anteeksipyytämisenä seurakunnassa. Jos joku tulee seurakuntaan "maailmasta" tai palaa sinne ehkä maailmalla seikkailtuaan, hän myös "tekee parannuksen". Siinä tulee kyllä hirveän paljon mieleen oma tekeminen, että se olisi ikään kuin ihmisen omaa tekemistä vaan kaikki. En tiedä, mitä se on alkukielessä ollut. Kääntyminen on myös sana, jonka olen kuullut, kääntyminen Jumalan puoleen.
Mutta se mitä ajattelin koski Jumalaa ja Jeesusta. Minä ihmettelin kovasti tätä myös pitkään (ja ehkä vieläkin kuitenkin joskus!) ja tulin jo lopputulokseen, että tämä kaikki on hyvin kummallista enkä käsitä sitä. Ajattelin jo jättää koko uskontoasian viisaammille (vai tyhmemmille?). En kuitenkaan päässyt mihinkään rauhaan vaan tunsin kamalan tyhjyyden elämässäni. Rukoilin silloin, että löytäisin SANAN, että löytäisin oikean elävän veden lähteen (kuolemattomuuden lähteenkö? En sittenkään pidä siitä sanasta! Kuolenhan minä joskus!)
Sitten radiota kuunnellessani selailin eri kanavia ja löysin Radiodein. Sieltä taas ties miten päädyin radiolähetysjärjestö Sanansaattajien "Raamattu kannesta kanteen" -ohjelmiin. Niitä kuuntelin aluksi monenmoisten mietteiden ja epäluulojen kanssa.
Nyt olen kiitollinen siitä löytämisestä! On totta se, että "etsivä löytää". Nyt ovat monet solmut avautuneet ja monet merkilliset raamatunpaikat saaneet selityksen. En ymmärtänyt VT:n kirjoja ollenkaan, minusta ne olivat aivan jotain muuta kuin UT. Ja miten ihmeellisesti ne kuuluvatkaan yhteen! Miten Jeesuksen syntymä on ilmoitettu aikojen alusta.
Suosittelen sulle noita ohjelmia! Ev.lut. kirkon pappi on niissä armoitettuna sananselittäjänä. Hän ei nähdäkseni edusta mitään herätysliikeryhmää eikä hänellä kai ole sellaista taustaakaan. Hän kertoo tulleensa uskoon parikymppisenä. En ole kokenut, että hän olisi vetämässä ihmisiä pois "omista" seurakunnistaan. Jokaisella on varmaan oma paikkansa siellä, missä on. Kunhan sieltä on löydettävissä SANA!Jukka Norvanto on kyllä tehnyt perusteellista työtä pieteetillä, ja nimenomaan pyhän Raamatun pohjalla pysyen, iloitsen Jumalan lahjasta joka hänen kauttaan saamme.
Minulle käy kyllä usein sillä tavalla, kun tuo sana on oikeata ja turvallista kuulla, niin herätessäni huomaan, että saarna teki tehtävänsä. Jukalla on vielä niin tasapaksu unettava äänikin. :-)))
Okei mutta veljiä ollaan selvästi uskossa ja Kristuksen tuntemisessa. Tällaisia viestejä on ilo lukea. - hymy77
savon ukko kirjoitti:
Onko tämä väärä ajattelutapamynm-dfcghtdfbfc
- POPPYLO
Savon ukko kirjoitti:
itselleen sopivan ratkaisun, ja tietenkin se lämmittää teidän sukulaistenkin mieliä.
Tietenkin meitä kai lopksi painaa aina mieltäme, kuinka omme elämämme aikan polultamme poikenneet,
että on kai sitä kunkin omalla tavalla ne anteeksi pyydettävä, keneltä sitten kukin pyytelee.tässä vaan rouva hämeestä muistuttaa,että hyvät ihmiset muistakaa mikä on tärkein asia elämässänne.Ei tarvi muuta kuin usko herraan jeesukseen kristukseen,jumalan ainoa poika joka kuoli ja haudattiin,meidän kurjien syntisten ihmisten takia.Mitä varten pitää pikku asioista keskustellä?
- tue.
POPPYLO kirjoitti:
tässä vaan rouva hämeestä muistuttaa,että hyvät ihmiset muistakaa mikä on tärkein asia elämässänne.Ei tarvi muuta kuin usko herraan jeesukseen kristukseen,jumalan ainoa poika joka kuoli ja haudattiin,meidän kurjien syntisten ihmisten takia.Mitä varten pitää pikku asioista keskustellä?
Pikku asia tunnistetaan silloin kuin se on tullut vastaan , ja joku sanoo , että tämä ja tuo
on niin sillä lailla , ,,, Kyllä me tiedämme että asia on juuri noin , kun sanoit eikä siitä isommasta asiasta ole koskaan tullut täälläkään kinaa , vaan ne pienet asiat , joita poppylo :kin toi esiin.
Oikeestaan Jeesus sanoi Tuon asian (jotas me pähkäiltiin ) erittäin hyvin . Se on mielenmuutos ,
Sue tarkoittaa juuri sitä ja se on käännetty Kreikasta . - teuta
tue. kirjoitti:
Pikku asia tunnistetaan silloin kuin se on tullut vastaan , ja joku sanoo , että tämä ja tuo
on niin sillä lailla , ,,, Kyllä me tiedämme että asia on juuri noin , kun sanoit eikä siitä isommasta asiasta ole koskaan tullut täälläkään kinaa , vaan ne pienet asiat , joita poppylo :kin toi esiin.
Oikeestaan Jeesus sanoi Tuon asian (jotas me pähkäiltiin ) erittäin hyvin . Se on mielenmuutos ,
Sue tarkoittaa juuri sitä ja se on käännetty Kreikasta .Oli se sana .
- Onnittelut
savon ukko kirjoitti:
Onko tämä väärä ajattelutapaVoi kuinka onnellinen ihminen setäsi on, kun teki parannuksen eli tuli uskoon.
On oikein ja raamatullista sanoa, että joku on tehnyt parannuksen, sillä siihen Jumalan sana kehottaa meitä:
Matt. 4:17
Siitä lähtien Jeesus rupesi saarnaamaan ja sanomaan: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle".
Mark. 1:15
ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".
Mark. 6:12
Niin he lähtivät ja saarnasivat, että oli tehtävä parannus.
Ap. t. 2:38
Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Ap. t. 3:19
Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
Ap. t. 8:22
Tee siis parannus ja käänny tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa - jos ehkä vielä sinun sydämesi ajatus sinulle anteeksi annetaan.
Ap. t. 17:30
Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.
Ilm. 2:5
Muista siis, mistä olet langennut, ja tee parannus, ja tee niitä ensimmäisiä tekoja; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi ja työnnän sinun lampunjalkasi pois paikaltaan, ellet tee parannusta.
Ilm. 3:3
Muista siis, mitä olet saanut ja kuullut, ja ota siitä vaari ja tee parannus. Jos et valvo, niin minä tulen kuin varas, etkä sinä tiedä, millä hetkellä minä sinun päällesi tulen.
Ilm. 3:19
Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus. - teuta
Onnittelut kirjoitti:
Voi kuinka onnellinen ihminen setäsi on, kun teki parannuksen eli tuli uskoon.
On oikein ja raamatullista sanoa, että joku on tehnyt parannuksen, sillä siihen Jumalan sana kehottaa meitä:
Siitä lähtien Jeesus rupesi saarnaamaan ja sanomaan: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle".
ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".
Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Tee siis parannus ja käänny tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa - jos ehkä vielä sinun sydämesi ajatus sinulle anteeksi annetaan.
Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.
Muista siis, mistä olet langennut, ja tee parannus, ja tee niitä ensimmäisiä tekoja; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi ja työnnän sinun lampunjalkasi pois paikaltaan, ellet tee parannusta.
Muista siis, mitä olet saanut ja kuullut, ja ota siitä vaari ja tee parannus. Jos et valvo, niin minä tulen kuin varas, etkä sinä tiedä, millä hetkellä minä sinun päällesi tulen.
Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.Mutta selvishän se miten se pitää sanoa , Kiitos.
- teuta
Savon ukko kirjoitti:
itselleen sopivan ratkaisun, ja tietenkin se lämmittää teidän sukulaistenkin mieliä.
että on kai sitä kunkin omalla tavalla ne anteeksi pyydettävä, keneltä sitten kukin pyytelee.Savon ukko , että löin käteni yhteen ja kiitin Ylätuvan isäntää , ja Jeesusta
He tietenkin olivat asian hoitaneet , ei kukaan muu .
Siskoni joka oli lomalla siellä silloisella viikolla , on jo käynyt hänen luonaan
Leski kun on ehtii joka paikkaan , hyvä niin, serkku tyttö oli mukana , ja setä
oli ilostunut kovasti , ja tunnistanut molemmat heti . - Juurillen pojjaat
Onnittelut kirjoitti:
Voi kuinka onnellinen ihminen setäsi on, kun teki parannuksen eli tuli uskoon.
Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.... Kristuksen puoleen. Parannus on Jumalan armon vastaanottamista uskon kautta ilman tekoja.
______
Nyt puhutaan suomea täällä. Tuon aikaiset juutalaiset eivät puhuneet suomen kieltä.
Suomen kielessä sana "tehkää" tarkoittaa sitä, että ihminen tekee jotakin. Syntyy mielikuva tekemisestä.
Ikäänkuin parannus tarkoittaisi jotakin tekemistä.
Kuitenkin apostoli vastaa aivan selvästi taivaan tien kysyjille, USKO HERRAAN JEESUKSEEN niin sinä pelastut, ja sinun perhekuntasi. Usko siis vanhurskauttaa, tekeminen ei vanhurskauta ketään.
On tärkeätä millainen MIELIKUVA mistäkin sanasta syntyy suomipojalle ja suomitytölle. Minä tunnen lestadiolaisuuden selkäydintäni myöten ja tiedän että lestadilaisuudessa parannus todellakin mielletään tekemiseksi. He nimittävät prosessia armonjärjestykseksi. Vasta silloin puhutaan parannuksesta kun henkilö menettelee teutan avauksessaa kuvaamalla tavalla, eli esikoislestadiolaisen saarnaajan kaulaan käyden pyytää, antakaa minulle anteeksi. Ja saarnamies, (jolla on esikoislestadiolaisen käsityksen mukaan ainoana maailmassa ASUVA Pyhä Henki, ja hänen valtuuttamanaan valta antaa syntejä anteeksi. Tämä valta mielletään olevan kaikilla liikkeessä sertifioiduilla henilöillä, ei anoastaan saarnamiehilla. Kun tällainen henkilö julistaa anteeksiannon Jeesuksen nimessä ja veressä, silloin se on pätevä ja sitä kutsutaan parannuksen tekemisesksi. Liikkeessä parannuksen teko ei pääty tähän, vaan se jatkuu sunnutaista toiseen aina kuolemaan asti. Jeesus on kuitebnkin sovittanut KAIKKI synnit, ei ainoastaan viikon mittaisissa pätkissä. Kun ei ymmärretä että USKO vanhurskauttaa, niin sekoitetaan jatkuva parannuksen teko vanhurskauttamisoppiin. Tästä seuraa että ollaan ikäänkuin lähtökuopissa (jatkuvaa manuaalista parannusta tehden) hamaasta lapsuudesta kuolinhetekeen asti.
Jumalan sana ei kehoita pysymään tuttipullossa kiinni ja vasta uudesta parannuksen tekijänä koko loppuelämää. Jumalan sana kehoittaa: KASVAKAAN JUMALAN ARMOSSA JA KRISTUKSEN TUNTEMISESSA, KASVAKAA TÄYDEKSI MIEHIKSI PALVELUKSEN TYÖHÖN JA KRISTUKSEN RUUMIIN RAKENTAMISEEN.
Huomio kulminoituu tällöin helposti siihen, että henkilä sai anteeksi, kun hän teki niin kuin lestadiolainen traditio edellyttää.
Tosiasiassa moni on kokemut uskoontulon esimerkiksi metsässä yksin käydessään, ilman yhtäkään lestadiolaista. Myöskin ensimmäisert tunnetut lestadiolaiset kuten Juhinpietikin, ovat tulleet tällä tavalla uskoon. Jeesuksen nimessä ja veressä julistus otettiin käyttöön liikkeessä vasyta vuosien 1853/1854 taitteen tienoilla. Kun ihminen käsittää tulevannsa USKOSRA vanhurskaaksi, silloin kirkastuu se tosiasia, että USKO Jumalan sanan lupaukseen on tuo joka vanhrskauttaa ihmisen, ei suinkaaan jonkun liikkeen tradition vaatima teko.
Miljoonat ja taas miljoonat ihmiset menevät taivaaseen Kristuksen vanhurskauttamina, tietämättä mikä liike on lestadiolaisuus, tai kuinka sen tradition mukaan pitää "tehdä parannus", jotta se olisi pätevä.
- kerro vaa
siis teki, vai löysi Jeesuksen? sai armon uskoa?
- teuta
Jumalan puolesta kasteen liitto pysyy aina , mutta meidän puoleltamme se ei pysy, jos teemme
mitä mitä haluamme , välittämättä Jeesuksn antamista säännöistä , SIIS JUMALAN TAHTOA EMME PYSTY
AINA TOTEUTTAMAAN , JUMALAN TAHDON HALUAMALLA TAVALLA.
Näistä asioista johtuen , voi kaveri olla valmistautunut , kaikista ylitsekäymisistä pyytämään anteeksi
ja on pyytänyt . Olen saanut jokaiselta vieraalta sellaisen selo että Hän on halukkaasti halunut kuulla
Sen evankeliumin missä saarnataan synnit anteeksi Jumalan puolesta. Eli Ateeksi kaikki synnit Jeesuk-
sen Kristuksen nimessä ja veressä.
Hän todella tuntee että On saanut Armosta synnit anteeksi .
Kun ajattelee että hän 38 ikävuoteen oli Kristitty , sitten tietyt asiat vaativat häntä
olemaan menemättä silloin jatkoissa seuroihin , kaikesta en tiedä , mutta kaikkia en kertoisikaan
täällä , Jos ne olisi henkilökohtaisia . Mutta nyt ne olisi ohitettu ja usko armosta Jeesukseen on
riittävä , ja hän uskoo . - teuta
teuta kirjoitti:
Jumalan puolesta kasteen liitto pysyy aina , mutta meidän puoleltamme se ei pysy, jos teemme
mitä mitä haluamme , välittämättä Jeesuksn antamista säännöistä , SIIS JUMALAN TAHTOA EMME PYSTY
AINA TOTEUTTAMAAN , JUMALAN TAHDON HALUAMALLA TAVALLA.
Näistä asioista johtuen , voi kaveri olla valmistautunut , kaikista ylitsekäymisistä pyytämään anteeksi
ja on pyytänyt . Olen saanut jokaiselta vieraalta sellaisen selo että Hän on halukkaasti halunut kuulla
Sen evankeliumin missä saarnataan synnit anteeksi Jumalan puolesta. Eli Ateeksi kaikki synnit Jeesuk-
sen Kristuksen nimessä ja veressä.
Hän todella tuntee että On saanut Armosta synnit anteeksi .
Kun ajattelee että hän 38 ikävuoteen oli Kristitty , sitten tietyt asiat vaativat häntä
olemaan menemättä silloin jatkoissa seuroihin , kaikesta en tiedä , mutta kaikkia en kertoisikaan
täällä , Jos ne olisi henkilökohtaisia . Mutta nyt ne olisi ohitettu ja usko armosta Jeesukseen on
riittävä , ja hän uskoo .En voi antaa olla vaan , kun kävin siskon mökillä , eipä siellä paljon muusta puhuttu , no
puhuttiin tietenkin , mutta siellä oli sellainen pariskunta josta mies on saarnaaja ja vaimo
meidän serkku , ja tämä -83 vuotias on myös hänelle setä. Hienoo. - Pääasia että uskoo
teuta kirjoitti:
En voi antaa olla vaan , kun kävin siskon mökillä , eipä siellä paljon muusta puhuttu , no
puhuttiin tietenkin , mutta siellä oli sellainen pariskunta josta mies on saarnaaja ja vaimo
meidän serkku , ja tämä -83 vuotias on myös hänelle setä. Hienoo.Kerron lyhyesti omakohtaisen kokemuksen nuoruudesta: kuulin saarnattavan ja kehoitetttavan parannuksen tekoon. Taistelin. Kyllä perkele nostaa kaikki keinot ja esteet. Tein parannuksen. Jokainen kristitty käsittää että Jumala vaikuttaa sekä tahdon että toimituksen.100%. Pyhä Henki vaikuttaa kaiken. Kuitenkin tämä turmeltunut vanha ihminen taistelee vastaan ja on haluton eikä halua nöyrtyä ja siinä kävin kamppausta eli "laskin kulutusta". On hyvä että on tarkennettu termiä parannus, mutta kyllä sen voi ihan oikeinkin käsittää. Meidän uusi ihminen on sodassa vanhaa vastaan ja se on jokapäiväistä parannuksen tekoa, mutta ennenkaikkea se on uskomista. Raattamaa kirjoitti että "Valvokaa mutta ennenkaikkiea uskokaa". taidatkos paremmin sanoa.
- euta
Pääasia että uskoo kirjoitti:
Kerron lyhyesti omakohtaisen kokemuksen nuoruudesta: kuulin saarnattavan ja kehoitetttavan parannuksen tekoon. Taistelin. Kyllä perkele nostaa kaikki keinot ja esteet. Tein parannuksen. Jokainen kristitty käsittää että Jumala vaikuttaa sekä tahdon että toimituksen.100%. Pyhä Henki vaikuttaa kaiken. Kuitenkin tämä turmeltunut vanha ihminen taistelee vastaan ja on haluton eikä halua nöyrtyä ja siinä kävin kamppausta eli "laskin kulutusta". On hyvä että on tarkennettu termiä parannus, mutta kyllä sen voi ihan oikeinkin käsittää. Meidän uusi ihminen on sodassa vanhaa vastaan ja se on jokapäiväistä parannuksen tekoa, mutta ennenkaikkea se on uskomista. Raattamaa kirjoitti että "Valvokaa mutta ennenkaikkiea uskokaa". taidatkos paremmin sanoa.
Koska olen luonnollinen rivi kristitty.
- Aut Jeesu meit
Kerron lyhyesti omakohtaisen kokemuksen nuoruudesta: kuulin saarnattavan ja kehoitetttavan parannuksen tekoon. Taistelin. Kyllä perkele nostaa kaikki keinot ja esteet. Tein parannuksen. Jokainen kristitty käsittää että Jumala vaikuttaa sekä tahdon että toimituksen.100%. Pyhä Henki vaikuttaa kaiken. Kuitenkin tämä turmeltunut vanha ihminen taistelee vastaan ja on haluton eikä halua nöyrtyä ja siinä kävin kamppausta eli "laskin kulutusta". On hyvä että on tarkennettu termiä parannus, mutta kyllä sen voi ihan oikeinkin käsittää. Meidän uusi ihminen on sodassa vanhaa vastaan ja se on jokapäiväistä parannuksen tekoa, mutta ennenkaikkea se on uskomista. Raattamaa kirjoitti että "Valvokaa mutta ennenkaikkiea uskokaa". taidatkos paremmin sanoa.
Jeesuksen kautta parannus tulee. Ilman uskoa Jeesukseen ei tapahdu TODELLISTA parannusta.
Oman parannuksen tekijöitä on maailma täynnä, ja parannuksen yrittäjiä vielä sitäkin enemmän.
Puhutaan mielen muutoksesta. Sitäkin parannus on vaihtelevassa määrin, mutta ennen muuta
parannus on syntien ihmisen heittäytymistä Jumalan armon Jeesuksen sovintoveren varaan.
Jumalan sana on siemen josta uusi elmämä syntyy. - Elämä HENGESSÄ.
Room. 7:24-25 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta!
*) Niin minä siis tämmöisenäni *** ...
Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat. Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa, että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli. Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha; sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.
==========
Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa. Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden. - teuta
Mulle on yhden tekevää paremmuus , minä saatoin mainita parannus jossakin kohtaa.
- teuta
Aut Jeesu meit kirjoitti:
Jeesuksen kautta parannus tulee. Ilman uskoa Jeesukseen ei tapahdu TODELLISTA parannusta.
Oman parannuksen tekijöitä on maailma täynnä, ja parannuksen yrittäjiä vielä sitäkin enemmän.
Puhutaan mielen muutoksesta. Sitäkin parannus on vaihtelevassa määrin, mutta ennen muuta
parannus on syntien ihmisen heittäytymistä Jumalan armon Jeesuksen sovintoveren varaan.
Room. 7:24-25 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat. Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa, että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli. Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha; sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
==========
Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa. Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden.parannus tulee. : Mitä me tähän sanomme ? Onko meidän jatkuvasti tehtävä syntiä , jotta armo tulisi
yhä suuremmaksi ? Ei tietenkään . Kun kerran olemme kuolleet pois synnistä , kuinka voisimme edelleen
elää siinä ? 6:3. Tiedättehän , että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa 4. Näin meidän kasteessa annettiin kuolemaan ja haudattiin yhdessä Hänen kanssaan ,
jotta mekin alkaisimme elää uutta elämää ,niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla Herätettiin kuolemasta
5. Jos kerran yhtäläinen kuolema on liittänyt meidät yhteen Hänen kanssaan , me myös nousemme emmekä
enää olisi synnin orjia. - teuta
Aut Jeesu meit kirjoitti:
==========
Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa. Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden.IHMISEN PUOLESTA TEHDÄ SITÄ , MITÄ JUMALA TAHTOO , uskova kokee itsesään LIHANSA ELI TURMELTUNEEN
LUONTONSA VASTUSTUSTA JA VETOA SYNTIIN . Tämä estää häntä paljosta siitä , mitä hän "sisällisen ihmisensä" puolesta haluaisi . Tässä taistelussa hän joutuu huokailemaan vapautusta itsessään olevasta syntiturmeluksesta
ja rukoillen etsimään Jumalan Hengen apua sen voittamiseksi .
8:1-14. LIHAN MIELI(6-7) VOI ILMETÄ JOKO JUMALAN SANAN JÄ KÄSKYJEN Hylkäämisenä sekä synnillisten himojen ja mailman tapojen noudattamisena TAI PYRKIMYKSENÄ kelvata Jumalalle omilla saavutuksilla ja ansioilla lain noudattamisyritysten tiellä , tehden tämän kuitenkin ilman sydämen rakkautta ja halua HENGEN MIELI on sitä , että ihminen Pyhän Hengen vaikutuksesta uskoo evankeliumin lupaukset armosta Kristuksessa .
jatkan - teuta
euta kirjoitti:
Koska olen luonnollinen rivi kristitty.
Olen tavallinen tallaaja , rivijäsen . kun en pidä liiasta hospoti pomiluijasta ,
en pidä myöskään liiasta ilakoinnista , joka asian suhteen . - teuta
teuta kirjoitti:
IHMISEN PUOLESTA TEHDÄ SITÄ , MITÄ JUMALA TAHTOO , uskova kokee itsesään LIHANSA ELI TURMELTUNEEN
LUONTONSA VASTUSTUSTA JA VETOA SYNTIIN . Tämä estää häntä paljosta siitä , mitä hän "sisällisen ihmisensä" puolesta haluaisi . Tässä taistelussa hän joutuu huokailemaan vapautusta itsessään olevasta syntiturmeluksesta
ja rukoillen etsimään Jumalan Hengen apua sen voittamiseksi .
8:1-14. LIHAN MIELI(6-7) VOI ILMETÄ JOKO JUMALAN SANAN JÄ KÄSKYJEN Hylkäämisenä sekä synnillisten himojen ja mailman tapojen noudattamisena TAI PYRKIMYKSENÄ kelvata Jumalalle omilla saavutuksilla ja ansioilla lain noudattamisyritysten tiellä , tehden tämän kuitenkin ilman sydämen rakkautta ja halua HENGEN MIELI on sitä , että ihminen Pyhän Hengen vaikutuksesta uskoo evankeliumin lupaukset armosta Kristuksessa .
jatkanTämän armon vaikutuksesta ja voimin kilvoittelee kokosydämiseen Jumalan sanan kuuliaisuuteen
Jumalan sanan kuuliaisuuteen . LAIN VAATIMA VANHURSKAUS TULEE HÄNESSÄ TÄYETETYKSIVANHURSKAUTTAMISEN KANNALTA siten, että Jumala lukee hänen hyväkseen Kristuksen kuuliaisuuden ja sovitustyön : PYHITYKSEN KANNALTA se tulee hänessä täytetyksi P:H. vaikuttamassa halukkaassa kuuliaisuudessa Jumalan tahdolle , tosin vielä vajavaisesti . LUTHER: "Kristus ... tehtiin uhriksi synnin tähden , että näin täytettäisiin lain (vaatima) vanhurskaus : ensiksi siten , että syntiä ei lueta
(INPUTATIVE) sitten myös todellisesrti (FORMALITER ) ... (SITEN ETTÄ )Hän antaa uskoville lahjaksi Hengen ,
niin että he alkavat sydämestään vihata syntiä ...kiittää...rakastaa Jumalaa , palvella ja huutaa Häntä avuksi", WA,39, 383,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole442494Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742477Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732372Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.562140Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl321867Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma841685Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko211143Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71024Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi411005Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön56886