KÄVISIKÖ KUOLEMANRANGAISTUS ?

##: Adventismi
onko helvetti rangaistus vai kuolema?
ihana A-oppi 24.5.2010 15:53
Onko adventistisessa helvetissä kärsimystä ollenkaan (kestoaika?)
vai onko se rauennut tyhjiin?
Sielunvihollinen ja samoin ateistit tykkäävät että että helvetintuomio on rauennut tyhjiin! -##

Adventismi ei opeta ettei helvetin tulijärveä muka olisi vaan julistaa että
jokainen jumalaton saa tekojensa mukaisen palkan ja "helvetti on kuuma paikka".
Eikö tämä ole ihan järkeenkäypä arvio, että ollaan tutkintovankeudessa
tutkivan tuomion ajan ja sitten tuomio täytäntöön pannaan. Kuolemaa
edeltäisi siis piinaava odotus ja kärsimys. Ymmärtääkseni vain alex8 ei
hyväksy rangaistusta, paitsi silmänräpäyksellisen kivuttoman olemattomaksi haihtumisen.

Roomalaiskatoliset polttivat kerettiläisiksi leimatut tuskallisessa roviossa.
Sittemmin julistivat kerettiläisuhrinsa pyhimyksiksi. Jotka tänä päivänä
muistelevat pyhimyksiään, noita noitina kärvennettyjä profeettojaan,
tietävät että he - heidän isänsä - tappoivat profeetat kerettiläisinä.

Niinpä, uskoakseni, Jumala joutuu tekemään töitä, saattaakseen nuo
kerettiläiset pyhimykset oikeasti kerettiläisten taivaasta eli helvetistä
oikeaan taivaaseensa, joutuu uhraamaan nuo, jotka eivät eroa katolisista.
He kokevat, maan päällä tai missä lie, rovion liekit, aivan kuin kokivat nuo,
jotka poltettiin ja sittemmin tekopyhästi julistettiin marttyyreiksi tai
pyhimyksiksi. Nääs, joka sitoutuu tappajakirkkoon, se kärsii sen nahoissaan. Kenties olen väärässä, mutta Jumala näkee polttouhritkin.

Tässä annoit ajattelemisen aihetta ...
"Sielunvihollinen ja samoin ateistit tykkäävät
että helvetintuomio on rauennut tyhjiin! "

Olen varma ainakin siitä, että Jumalan lopussa langettama kuolemanrangaistus väärille ei ole kivuton vaan tuskallinen prosessi.
SILLÄ Jumala EI itse toimi pyövelinä ...
Ei katolisia niin paljon tarvitse pelätä kuin polttorovioiden herraa itseään:

Matt. 10:28
Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.

!!! Luuk. 12:5
Vaan minä osoitan teille, ketä teidän on pelkääminen:
peljätkää häntä, jolla on valta tapettuansa syöstä helvettiin.
Niin, minä sanon teille, häntä te peljätkää. !!!

Terveisiä vaan jesuiitoille - sanomalla olevansa roomalaiskatolilaisia,
he tunnustautuvat isiensä tekoihin - roviolla poltettiin kerettiläisinä
semmoisia, jotka myöhemmin todettiinkin syyttömiksi ja julistettiin
pyhimyksiksi.

Jeesus sanoi aikansa fariseuksille, että vedotessaan isiensä uskoon he
tunnustavat tappaneensa profeetat.

5

180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Roomalaiskatolilaisten puolustus ei kestä tutkivassa tuomiossa
        eikä tutkivassa journalismissa:

        Matt.23:30
        ja sanotte: 'Jos me olisimme eläneet isäimme päivinä,
        emme olisi olleet osallisia heidän kanssaan profeettain vereen'!
        23:31
        Niin te siis todistatte itsestänne,
        että olette niiden lapsia, jotka tappoivat profeetat.

        Tämä tunnusti joutuneensa vaivan paikkaan, olkoot sitten gehenna maan
        päällä tai helvetti jossain muualla ...

        Luukkaan evankeliumi:
        16:28 - sillä minulla on viisi veljeä - todistamaan heille,
        etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan.'

        http://www.tutkiva.fi/


      • hengen lahjat!

        Kyllä synti saa tietysti "kerran" lopullisin kuolin iskun "tuomion", sillä hyvyys ja Jumalallinen rakkaus, eli kaikki siveelliset, eettiset, moraaliset ja harmooniset arvot valtaavat ihmisen sielun, ja mielen ajatukset, joskin se ottaa meille käsittämättömän ajan jakson. Henkinen kasvu, eli sielun valmistuminen täydellisyyteen vie kovin monta kertaa meidän sielumme takaisin ajan alhoon, eli aineellisen ruumiin kautta suorittamaan, ne "synti" velkansa, jotka hän jätti sopimatta edellisessä elämässään, sillä velka on maksettava, jotta hän sitoumuksesta vapautuu.

        Vasta silloin ihminen vapautuu ajallisen elämän kahleista, kun opimme kuolemaan synnille, ja on totta että synnin palkka on tietysti kuolema, ja juuri se synti asuu ruumiissamme aivan niinkuin Paavali sen kuvaa Roomalaiskirjeessään: Kun ruumiimme kuolee, niin kaikki se paha siirtyy ruumiimme mukana hautaan ja elämän henki palajaa sinne mistä se laskeutui aineeseen ja moudosti itselleen eli hengelle käyttövälineen. Nyt tuo ruumis joka menetti henkensä ei voi tehdä mitään, ei pahaa eikä hyvääkään, ei rikoksia, eikä rakkauden tekojakaan, eli ei kenenkään elossa olevan tarvitse olla huolissaan tuon kuoleman kautta pois
        siirtyneen henkilön mahdollisista pahoista töistä, sillä ei henki aiheuta yksinään minkäänlaista aineellista vahinkoa realii-maailmassa, vaan sen tulee muodostaa itselleen aineellinen verho, jonka kautta se voi toimia ja työskennellä, joko hyvää tai pahaa aiheuttaen.

        Tuo aineellinen muoto - ruumis on hengen käyttöväline jolla se ilmaisee jopko hyvän tahtonsa, tai sitten käyttää fyysillistä ruumistaan pahantahdon ilmaisuun. Näin se on, koska kaikki riippuu siitä miten olemme jouduttaneet edellisissä elämissämme eli aineellisessa ruumiissa ollessamme hengemme/sielumme kehitystä, olemmeko harrastaneet rakkaudellisilla teoillamme ja kaikenlaisella hyvällä sielumme kehitystä täydellisyyttä kohti, eli keränneet taivaallisia aarteita ikuisuuden varasto "aittaan".


      • hengen lahjat! kirjoitti:

        Kyllä synti saa tietysti "kerran" lopullisin kuolin iskun "tuomion", sillä hyvyys ja Jumalallinen rakkaus, eli kaikki siveelliset, eettiset, moraaliset ja harmooniset arvot valtaavat ihmisen sielun, ja mielen ajatukset, joskin se ottaa meille käsittämättömän ajan jakson. Henkinen kasvu, eli sielun valmistuminen täydellisyyteen vie kovin monta kertaa meidän sielumme takaisin ajan alhoon, eli aineellisen ruumiin kautta suorittamaan, ne "synti" velkansa, jotka hän jätti sopimatta edellisessä elämässään, sillä velka on maksettava, jotta hän sitoumuksesta vapautuu.

        Vasta silloin ihminen vapautuu ajallisen elämän kahleista, kun opimme kuolemaan synnille, ja on totta että synnin palkka on tietysti kuolema, ja juuri se synti asuu ruumiissamme aivan niinkuin Paavali sen kuvaa Roomalaiskirjeessään: Kun ruumiimme kuolee, niin kaikki se paha siirtyy ruumiimme mukana hautaan ja elämän henki palajaa sinne mistä se laskeutui aineeseen ja moudosti itselleen eli hengelle käyttövälineen. Nyt tuo ruumis joka menetti henkensä ei voi tehdä mitään, ei pahaa eikä hyvääkään, ei rikoksia, eikä rakkauden tekojakaan, eli ei kenenkään elossa olevan tarvitse olla huolissaan tuon kuoleman kautta pois
        siirtyneen henkilön mahdollisista pahoista töistä, sillä ei henki aiheuta yksinään minkäänlaista aineellista vahinkoa realii-maailmassa, vaan sen tulee muodostaa itselleen aineellinen verho, jonka kautta se voi toimia ja työskennellä, joko hyvää tai pahaa aiheuttaen.

        Tuo aineellinen muoto - ruumis on hengen käyttöväline jolla se ilmaisee jopko hyvän tahtonsa, tai sitten käyttää fyysillistä ruumistaan pahantahdon ilmaisuun. Näin se on, koska kaikki riippuu siitä miten olemme jouduttaneet edellisissä elämissämme eli aineellisessa ruumiissa ollessamme hengemme/sielumme kehitystä, olemmeko harrastaneet rakkaudellisilla teoillamme ja kaikenlaisella hyvällä sielumme kehitystä täydellisyyttä kohti, eli keränneet taivaallisia aarteita ikuisuuden varasto "aittaan".

        ##: Näin se on, koska kaikki riippuu siitä miten olemme jouduttaneet edellisissä elämissämme eli aineellisessa ruumiissa ollessamme hengemme/sielumme kehitystä, olemmeko harrastaneet rakkaudellisilla teoillamme ja kaikenlaisella hyvällä sielumme kehitystä täydellisyyttä kohti -##

        Hindu poika, tiedä se, että adventisti ei, eivätkä muutkaan kristityt hyväksy
        jälleensyntymisoppiasi. On niin, että jos ihminen saisi uuden elämän, hän
        olisi siinä vielä enemmän rappiolla kuin edellisessä. Ja pojasta ei polvi parane.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Jälleensyntyminen

        Ns. gnostilaisuuden kautta jälleensyntymis-oppi on koettanut tunkeutua
        kristinuskoonkin kautta aikojen ...
        http://www.teosofia.net/eriusk/konst_kk.htm

        JÄLLEENSYNTYMISOPIN ALKU:

        http://www.evl.fi/kkh/kuo/klk/uu/jalleens.htm#Jälleensyntymisoppi ei ole alkuperäisintä

        UUSPAKANUUS JA UUSNOITUUS - wicca

        http://www.nic.funet.fi/~magi/metsola/arkisto/uuspakanat.html


      • AnttiVKantola kirjoitti:

        ##: Näin se on, koska kaikki riippuu siitä miten olemme jouduttaneet edellisissä elämissämme eli aineellisessa ruumiissa ollessamme hengemme/sielumme kehitystä, olemmeko harrastaneet rakkaudellisilla teoillamme ja kaikenlaisella hyvällä sielumme kehitystä täydellisyyttä kohti -##

        Hindu poika, tiedä se, että adventisti ei, eivätkä muutkaan kristityt hyväksy
        jälleensyntymisoppiasi. On niin, että jos ihminen saisi uuden elämän, hän
        olisi siinä vielä enemmän rappiolla kuin edellisessä. Ja pojasta ei polvi parane.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Jälleensyntyminen

        Ns. gnostilaisuuden kautta jälleensyntymis-oppi on koettanut tunkeutua
        kristinuskoonkin kautta aikojen ...
        http://www.teosofia.net/eriusk/konst_kk.htm

        JÄLLEENSYNTYMISOPIN ALKU:

        http://www.evl.fi/kkh/kuo/klk/uu/jalleens.htm#Jälleensyntymisoppi ei ole alkuperäisintä

        UUSPAKANUUS JA UUSNOITUUS - wicca

        http://www.nic.funet.fi/~magi/metsola/arkisto/uuspakanat.html

        Jumalattomien kuolema ei näemmä kiinnostanutkaan ketään - hyvä niin.
        On jo riittävästi kinasteltu siitä, onko jumalattoman palkka kuolema,
        kuten esimerkiksi adventistit opettavat vaiko olemattomuus niinkuin
        alex-kasi inttää.

        Mieluummin puhun näistä kahdesta Adventtikirkon Kirjatoimen suosittelemasta teoksesta:
        kirjailija Ellen Gould Whiten "Tie Kristuksen luo" ja messiaanisen
        kaksinkertaisen adventistitohtorin, Doughanin, teos "Kaksi todistajaa".

        http://www.kirjatoimi.fi/index.php?sid=1


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1479
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      462
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe