Rekka kuski tappo 6 ihmistä!
Päälle ei saa ajaa!
6 uhria
96
1903
Vastaukset
- fgnwetjw
Totta!
Liikenteessä tulee aina olettaa että toiset ei noudata lakia. Eli rekkakuskin olisi pitänyt väistää!
Ei kukaan tahalteen alle aja, vaan vahingossa. Täytyy olettaa että AINA vasta puoli ei noudata sääntöjä.
Siksi väistän kaikissa risteyksissä muita ensin, sitten menen vasta itse.
Muistakaa tämä!- tukki kuski
ja kohta joku viisas sanoo että ittepähän on ammattinsa valinnut... suurimmalla osalla kirjottajista/syyttäjistä ei ole hajuakaan rekan ajamisesta ois pitäny väistää mutta miten/minne kysyn minä väistät vasemalle menee taas päälle väistä oikealle niin kärry menee sitten päälle JOS KERKEE VÄISTÄÄ
- Rekkareiska ja julle
Voi kumpa sinäkin jäisit auton alle.....
- mene hoitoon
..mielenterveyspotilaita pitäisi päästää tietokoneen ääreen. Mutta jollain vitun keinolla sinäkin olet siinä onnistunut.
- Kuka?
Viestisi on typerä, "mauton", yksinkertaisia nulikoita ei saisi päästää tietokoneen ääreen örveltämään.
- päälle
mutta alle saat tulla. Ruumishuoneella mitataan sun lämpötila.
- motorisstori
Jos PÄÄTIELLÄ olisikin mennyt rekan sijasta moottoripyörä olisi kuolonuhreja tullut vain yksi.
Ja näitähän on käynyt paljon. Kolmiontakaa tuleva on VELVOLLINEN VÄISTMÄÄN päätiellä kulkijoita ja KATSOMAAN TARKASTI. Nyt näin ei ole käynyt ja ainoa syylinen on saanut tuntea seuraukset onnettomuudesta.
Voimia rekka kuskille ja uhrien omaisille , mutta kirjoittaja Haloo!!! ei taida paljon asioita ajatella.
Motoristi joka on joutunut useasti väistämään näitä kolmion stop merkin takaa tulevia autoilijoita jotka eivät KESKITY ja ota TARPEEKSI VAKAVASTI sitä että liikkuvat ajoneuvolla jolla voi pahimillaan käydä itselle tai toiselle huonosti. - keskittykää olennais
Kuvittele nimimerkki "Halooo!!!", että itse olisit ajanut tossa rekan tilalla millä nyt liikutkin autolla, polkupyörällä. Tuo onnettomuus auto tulee kärkikolmion takaa eteesi... törmäät......
Liikennevalvonnassa pitäisi välillä keskittyä myös näihin ajotapoihin. Liian välinpitämättömästi suhtaudutaan väistämis velvollisuuksiin punaisiin valoihin ja suojateihin. Opahan se suojatietä ylittäneen pikkutytönkin tapaus jo unohtunut.- Haloo!!!
Päälle ei saa ajaa !!!
- en ole tyhmä
Haloo!!! kirjoitti:
Päälle ei saa ajaa !!!
Opettele liikennesäännöt ja tule sitten tänne kirjoittelemaan, ne jotka eivät tunne liikennemerkkejä tai ovat tyhmiä eivätkä noudata niitä kuolevat omaa tyhmyyttään ja tämä idiootti otti mukaansa vielä kaveritkin.
- ......
Haloo!!! kirjoitti:
Päälle ei saa ajaa !!!
se tampio ajoi alle sillä henkilöautolla TAJUA SE
...... kirjoitti:
se tampio ajoi alle sillä henkilöautolla TAJUA SE
JOKU MUKANA OLLEISTA TOKAISI " KYLÄ SÄ EHDIT TON REKAN EDELLE ANNA MENNÄ VAAN" , JOTAIN
TÄLLAISTA .
JA EHTIHÄN SE ETEEN.....!!!!!!
- Anneli'
Kyllä siinä tahtoo huonosti käydä kun henkilöautolla ajaa rekan alle, ikävä tapaus.
- jhcgjhgc
Koska kyseessä on rekka, ja ratissa ns. ammattiautoilija, niin väitän että ylinopeutta on ollut. Se on noiden rekkakuskien ammattitauti. Sen verran mennään minkä rajoitin periksi antaa. Jos kyseinen kuski olisi ajanut rajoitusten mukaan, rekka olisi jopa voinut pysähtyä, tai ehtinyt väistää. Mutta ei. Parin päivän päästä luetaan että ylinopeutta oli.
- tappaa myös
Ja jälleen lisätään peltipoliiseja ja tutka-autoja....
- Vabiksella pääsee
Jaa, tuskinpa vaan...lievää ylinopeutta oli ajanut, vaan tuskinpa olisi asetelmia muuttanut...ei ehtinyt nytkään jarruttaa, sen verran yllätyksellinen tilanne...Useamman kerran tullut tilanne, että auto on tullut sivutieltä eteen, mutta toistaiseksi selvitty säikädyksellä...Enpä tiedä mitä henkilöautoilijoiden päässä liikkuu, kun on hirvee kiire raskaan ajoneuvon eteen erittäin pieneenkin väliin..eikö itsesuojeluvaisto taikka järki toimi...Rekkakuski tässä kyllä on se syytön osapuoli...
- Ihan vaan mielipide
Vabiksella pääsee kirjoitti:
Jaa, tuskinpa vaan...lievää ylinopeutta oli ajanut, vaan tuskinpa olisi asetelmia muuttanut...ei ehtinyt nytkään jarruttaa, sen verran yllätyksellinen tilanne...Useamman kerran tullut tilanne, että auto on tullut sivutieltä eteen, mutta toistaiseksi selvitty säikädyksellä...Enpä tiedä mitä henkilöautoilijoiden päässä liikkuu, kun on hirvee kiire raskaan ajoneuvon eteen erittäin pieneenkin väliin..eikö itsesuojeluvaisto taikka järki toimi...Rekkakuski tässä kyllä on se syytön osapuoli...
uunot pitäisi saada pujotteluradalle kokeilemaan edes kuorma-autoa, niin saisivat hajua siitä, kuinka simppeli juttu yhdistelmällä on tehdä nopea väistöliike, tai äkkijarrutus. Äkkijarrutus olisi voinut pelastaa nämä kuusi, mutta rekan kärry olisi voinut olla vastaantulevien kaistalla kyljellään, lapsia täynnä olevan koulubussin päällä.
On ihan arkipäivää, että henkilöautoilla on tavaton kiire tunkea risteyksestä rekan eteen, ettei vaan tarvitse jäädä vaikeasti ohitettavan yhdistelmän perään roikkumaan. Tehokkaalla urheiluautolla voi tulla ahtaampaankin väliin, mutta ei vanhalla Seatin paskalla varustettuna kuudella aikuisella ihmisellä. - Rekalla mennään
Ihan vaan mielipide kirjoitti:
uunot pitäisi saada pujotteluradalle kokeilemaan edes kuorma-autoa, niin saisivat hajua siitä, kuinka simppeli juttu yhdistelmällä on tehdä nopea väistöliike, tai äkkijarrutus. Äkkijarrutus olisi voinut pelastaa nämä kuusi, mutta rekan kärry olisi voinut olla vastaantulevien kaistalla kyljellään, lapsia täynnä olevan koulubussin päällä.
On ihan arkipäivää, että henkilöautoilla on tavaton kiire tunkea risteyksestä rekan eteen, ettei vaan tarvitse jäädä vaikeasti ohitettavan yhdistelmän perään roikkumaan. Tehokkaalla urheiluautolla voi tulla ahtaampaankin väliin, mutta ei vanhalla Seatin paskalla varustettuna kuudella aikuisella ihmisellä.Koulubussit ajavat yleensä arkipäivinä eivätkä lauantaisin.
- keinoja on
Ihan vaan mielipide kirjoitti:
uunot pitäisi saada pujotteluradalle kokeilemaan edes kuorma-autoa, niin saisivat hajua siitä, kuinka simppeli juttu yhdistelmällä on tehdä nopea väistöliike, tai äkkijarrutus. Äkkijarrutus olisi voinut pelastaa nämä kuusi, mutta rekan kärry olisi voinut olla vastaantulevien kaistalla kyljellään, lapsia täynnä olevan koulubussin päällä.
On ihan arkipäivää, että henkilöautoilla on tavaton kiire tunkea risteyksestä rekan eteen, ettei vaan tarvitse jäädä vaikeasti ohitettavan yhdistelmän perään roikkumaan. Tehokkaalla urheiluautolla voi tulla ahtaampaankin väliin, mutta ei vanhalla Seatin paskalla varustettuna kuudella aikuisella ihmisellä.Onkohan ihan järkevää että noin vaarallisia ja vaikeasti hallittavia laitteita ylipäätään on muun liikenteen seassa?
Pitäisikö rekkojen kulkeminen rajoittaa tietyilä teillä tiettyihin viikonpäiviin ja tiettyihin kellon aikoihin? - vedä handuun
keinoja on kirjoitti:
Onkohan ihan järkevää että noin vaarallisia ja vaikeasti hallittavia laitteita ylipäätään on muun liikenteen seassa?
Pitäisikö rekkojen kulkeminen rajoittaa tietyilä teillä tiettyihin viikonpäiviin ja tiettyihin kellon aikoihin?...miten vitussa sie luulet että tavarat kulkee kauppojen hyllyille.
'
KOLMIONTAKAA TULEVA ON VÄISTÄMIS VELVOLLINEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - kyse on valinnoista
vedä handuun kirjoitti:
...miten vitussa sie luulet että tavarat kulkee kauppojen hyllyille.
'
KOLMIONTAKAA TULEVA ON VÄISTÄMIS VELVOLLINEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Mulle sopii että rekka-apina istuu puikoissa klo 3-6 yöllä kun ei ole paljon muuta likkennettä.
Joissakin maissa on rajoituksia rekkojen likkumisajoissa ja reiteissä. Tiettävässi näissäkin maissa leipä pääsee hyllyyn. - H
TÄSSÄ KYSEISESSÄ TAPAUKSESSA 6KM/h:n ylituksessä ei ole loppu tulokseen mitään vaikutusta 1. rekka ei olisi pysähtynyt vaikka olisi tullut sitä 60:ä 2.henkilöautokaa ei olisi kerinnyt pois alta vaikka olisi ajanut sitä 60:ä koska ajoneuvojen välinen etäisyys oli liian pieni jo alkujaan ( etäisyydet olivat n 0.5 skunnin luokkaa = 8-12m)
- ......
Rekalla mennään kirjoitti:
Koulubussit ajavat yleensä arkipäivinä eivätkä lauantaisin.
asian pointin jos vastaava sattuu arkipäivänä niin väistävä rekka olisi saattanut olla koulu bussin päällä.
- ---
kyse on valinnoista kirjoitti:
Mulle sopii että rekka-apina istuu puikoissa klo 3-6 yöllä kun ei ole paljon muuta likkennettä.
Joissakin maissa on rajoituksia rekkojen likkumisajoissa ja reiteissä. Tiettävässi näissäkin maissa leipä pääsee hyllyyn.yksinkertasemmin muu liikenne rupee ajaan sääntöjen mukaan eikä olis niin saatanan itsekeskeisiä ja hiukan empatiaa.
- *)____
Rekka kuski tappo, varmaan tahallaan 6 ihmistä?
Mitähän jos rekansijaan olis ollut kyseessä juna lopputulos olisi ollut sama.
Ainahan nämä kuolemantuottamusjutut menee oikeuteen, se sitten eri juttu mikä on oikeuden päätös.
Jokainen selväpäinen tajuaa, että rekkakuskilla oli keino vähissä kun sivutieltä tuuppaa auto suoran eteen.
Sillä ei ole onnettomuuteni merkitystä ajoiko rekka 59,5 km/h vai oliko nopeus peräti 65 km/h sen ymmärtää poliisikin. Ainoastaan rekan pysähtyminen ja odottelu olisi pelastanut sivutieltä tulijat.
Samoin tuo ylikuorma? Ilmeisesti kyydissä oli kuivattua sahatavaraa siitä tuskinpa tuollaisen kapellikärryyn ylikuormaa saa. - ?????
Ei kenelläkään kyllä ole alle ajo-oikeuttakaan, vai onko ? Kolmion takaa tullaan alle, se kärkikolmio on väistämisvelvollisuuden merkki, ei alle ajo merkki.
- Haloo!!!
Mutta päälle ei saa ajaa!
Kaikkien täytyy olettaa etta muut eivät noudata sääntöjä.
Rekan olisi pitänyt väistää!
Myös pyöräilijöitä ja kävelijöitäö on väistettävä aina!
Vaikka ne tekisivät virheen!
Yhteispelillä asia sujuvat!
Lueppa vaikka seuraava ketju!
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9237417 - kulukija
Haloo!!! kirjoitti:
Mutta päälle ei saa ajaa!
Kaikkien täytyy olettaa etta muut eivät noudata sääntöjä.
Rekan olisi pitänyt väistää!
Myös pyöräilijöitä ja kävelijöitäö on väistettävä aina!
Vaikka ne tekisivät virheen!
Yhteispelillä asia sujuvat!
Lueppa vaikka seuraava ketju!
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9237417kerroppa viisaana miten tuossa olis pitännä väistee?
ajamalla sinne pellollekko? - *******
Haloo!!! kirjoitti:
Mutta päälle ei saa ajaa!
Kaikkien täytyy olettaa etta muut eivät noudata sääntöjä.
Rekan olisi pitänyt väistää!
Myös pyöräilijöitä ja kävelijöitäö on väistettävä aina!
Vaikka ne tekisivät virheen!
Yhteispelillä asia sujuvat!
Lueppa vaikka seuraava ketju!
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9237417Se haloosi sinne mihin aurinko ei paista. Turhaa haloota huutelet, jos et osaa lukea rekalla ei ollut muuta mahdollisuutta ei ehtinyt edes jarruttamaan kun idiootti päätti vetää eteen, kun oli ensin pysähtynyt. Sinä saatanan haloota huutava idiootti varmaan syytät aina rekkoja kun idiootit käy reippaina rekkain alle.
- ....
Haloo!!! kirjoitti:
Mutta päälle ei saa ajaa!
Kaikkien täytyy olettaa etta muut eivät noudata sääntöjä.
Rekan olisi pitänyt väistää!
Myös pyöräilijöitä ja kävelijöitäö on väistettävä aina!
Vaikka ne tekisivät virheen!
Yhteispelillä asia sujuvat!
Lueppa vaikka seuraava ketju!
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9237417IDIOOTTI
- ....
Haloo!!! kirjoitti:
Mutta päälle ei saa ajaa!
Kaikkien täytyy olettaa etta muut eivät noudata sääntöjä.
Rekan olisi pitänyt väistää!
Myös pyöräilijöitä ja kävelijöitäö on väistettävä aina!
Vaikka ne tekisivät virheen!
Yhteispelillä asia sujuvat!
Lueppa vaikka seuraava ketju!
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9237417taida olla niit kaikkein näppärimpiä tossa ajamisessa , kellon ja laskemisen kanssa. Entä oletko kuullut reaktio ajasta ja kuljettu matka sekunnissa ? Tilanne ko. tapauksessa niin yllättävä ette kukaan olisi kerinnyt väistämään hyvä jos kerkis painaan jarrua ennen törmäystä. Lopeta tuo "PÄÄLLE EI SAA AJAA" hokeminen koska se henkilö auto ajoi alle ja sen takia ettei tyhmyyttä aina kannata näyttää kaikille.
- Balohulaa !
Laki kieltää alle jäämisen !
- vai katolla
Kyseisellä autolla saa kuljettaa kuskin lisäksi 4 henkilöä. Olikos kuskin vieressä niin ahdasta ettei kuski nähnyt lainkaan oikealle, sieltähän suunnasta rekka tuli!!!!
- tsiiiiii
Tapaus on sinänsä todella surullinen. Asiaan: yhtä asiaa ihmettelen on poliisin kauhea kiire tehdä rekkakuskista syylistä.Kaikki lausunnot jotka poliisi on antannut ei kyllä ole muuta kuin,syylinen,syyllinen,
syyllinen....
Saako suomessa ajaa kolmion takaa sitten eteen,ja sen jälkeen etuajo oikeutettu on syyllinen vai?
Ihmeelistä lain tulkintaa vai onko suomessa ihmisten paapominen viety näin pitkälle?
Älytötä? Se joka ajaa kolmion takaa rekan eteen voi vain katsoa peilistä syyllistä - ennustajako olen
tsiiiiii kirjoitti:
Tapaus on sinänsä todella surullinen. Asiaan: yhtä asiaa ihmettelen on poliisin kauhea kiire tehdä rekkakuskista syylistä.Kaikki lausunnot jotka poliisi on antannut ei kyllä ole muuta kuin,syylinen,syyllinen,
syyllinen....
Saako suomessa ajaa kolmion takaa sitten eteen,ja sen jälkeen etuajo oikeutettu on syyllinen vai?
Ihmeelistä lain tulkintaa vai onko suomessa ihmisten paapominen viety näin pitkälle?
Älytötä? Se joka ajaa kolmion takaa rekan eteen voi vain katsoa peilistä syyllistäEn minä ainakaan vieraalla paikkakunnalla tiedä kolmion takaa tullessani, mikä on sen päätien nopeusrajoitus. Mitä kysymykseesi paapomisesta tulee, vastaus on, on mennyt. Syyllinen on aina joku muu, asia kuuluu aina jollekin toiselle, homman maksaa joku muu, lapset kasvattaa muu kuin vanhemmat jne.
- rahtari200700320
ennustajako olen kirjoitti:
En minä ainakaan vieraalla paikkakunnalla tiedä kolmion takaa tullessani, mikä on sen päätien nopeusrajoitus. Mitä kysymykseesi paapomisesta tulee, vastaus on, on mennyt. Syyllinen on aina joku muu, asia kuuluu aina jollekin toiselle, homman maksaa joku muu, lapset kasvattaa muu kuin vanhemmat jne.
Kun luin tuota ketjua eteenpäin, niin halloohan on pelle...
Itse ammattikuljettajana voin sanoo ettei tuossa kyseisessä yhdistelmässä ollut ylipainoa, se että ajatko just 60 km/h vai 56 km/h, ellei peräti 62 km/h, ei voi vaikuttaa lopputulokseen. Sama oli Konginkankaalla, TIENPITÄJÄT vältti vastuun, ei kuulemma ollu liukasta, pah, jos pöllikuskit soittaa tuntia ennen liukkaudesta ja sitä ei noteerata, kirosana... Ne tietää mikä on keli, toinen kirosana.
Siellä kylänpäällikkö moitti teiden näkyvyysalueita, siinä suurin vika sanoisin, ÄLKÄÄ SUAMARI meitä ammattilaisia syyttäkö, milläs pullas kauppaan muuten saat, äläkä edes tarjoa jotain Star Trek juttuja, peeveli.
Oikeesti me ollaan teidän, koko alueen ja koko Suomen asialla tiellä, tiedäthän että Kohvakan autossa oli vientipuuta kyydissä.
Voimia rahtarille ja osanottoni uhrien omaisille ja pikkulapselle joka jäi ilman vanhempia. - Puolesta puhuja
rahtari200700320 kirjoitti:
Kun luin tuota ketjua eteenpäin, niin halloohan on pelle...
Itse ammattikuljettajana voin sanoo ettei tuossa kyseisessä yhdistelmässä ollut ylipainoa, se että ajatko just 60 km/h vai 56 km/h, ellei peräti 62 km/h, ei voi vaikuttaa lopputulokseen. Sama oli Konginkankaalla, TIENPITÄJÄT vältti vastuun, ei kuulemma ollu liukasta, pah, jos pöllikuskit soittaa tuntia ennen liukkaudesta ja sitä ei noteerata, kirosana... Ne tietää mikä on keli, toinen kirosana.
Siellä kylänpäällikkö moitti teiden näkyvyysalueita, siinä suurin vika sanoisin, ÄLKÄÄ SUAMARI meitä ammattilaisia syyttäkö, milläs pullas kauppaan muuten saat, äläkä edes tarjoa jotain Star Trek juttuja, peeveli.
Oikeesti me ollaan teidän, koko alueen ja koko Suomen asialla tiellä, tiedäthän että Kohvakan autossa oli vientipuuta kyydissä.
Voimia rahtarille ja osanottoni uhrien omaisille ja pikkulapselle joka jäi ilman vanhempia.KAIKILLE OSAPUOLILLE! Ja erittäin SYVÄT PAHOITTELUT NYT KULJETTAJALLE,ainoalle henkiin jääneelle! Kamala tapaus! Ja aivan varmasti rekan kuljettajalle ihan ylipääsemätön asia..! Joten,nyt sekopäiset pölinät ja syyttelyt veks täältä! Nyt on mukamas hyvä ruveta hakemaan syitä kuskista..Liikaa kuormaa,liikaa vauhtia ym.ym. VOI TÖÖT! MINÄ NOSTAN HATTUA NÄILLE REKKAMIEHILLE! Miten ahkerasti he uurastavat töissään. Alla tuollainen raskas menopeli. Eteen VOI TULLA IHAN MITÄ VAAN! Ja pitäisi tuollainen yhdistelmä saada pysähdyksiin mahdottomankin edessä,just eikä melkein-ei onnistu! Oli painoa vähän tai paljon... Myötätuntoni Sinulle kuski,joka jouduit nyt tämän eteen!! Sellaista kokemusta ei soisi kenellekään! Minä pieni autoilija,annan kernaasti tietä,ja tarkkailen ihan suosiolla tilannetta kohdatessani moisen yhdistelmän. Jään takavasemmalle taatusti! Nytkin puhutaan tästä kyseisestä risteyksestä..Sen huonosta näkyvyydestä. Siitä,miten siihen on kauan toivottu STOP-merkkiä jota ei saatu- ELI TIEDETTY SEN VAARALLISUUS ja taas..ODOTETTU että jotain tapahtuu. No niin! Nyt tapahtui!! Ja sinä onneton jouduit nyt "syyttelyn" kohteeksi,kun satut olemaan ainut joka selvisi ja jota syytellä..!? VOI PASKA-täytyy suoraan sanoa,vaikken muuten kiroilisi...Ei noilla yhdistelmillä ihan aina onnistu prikulleen vauhdin pudotus,jos jonkin risteyksen ylitys on yhtäkkiä pudotettu johonkin 60 kympin kohtaan,ja oudommalle varsinkaan.. Niin niin, pitäisi joo. Aina tietää ja noudattaa-eikä ajaakaan muistista-tiedetään... Nyt takerrutaan siihen "lievään ylinopeuteen juu,ja kiusataan kuskia vähän lisää! Ihan sama, vähän tai paljon-tai sopivasti = lopputulos kuitenkin sama. ISOMMAN EDESSÄ PIENENPI LYTTÄÄNTYY varmasti. Tietenkään ei päälle saa ajaa,eikä alle tulla-se nyt on idioottimaisimmallekin selvä! Mutta aina ei "kemiat" kohtaa... Itselläni joskus sattui sellainen tilanne, henkilöauton kanssa. Olin huonossa risteyksessä,aurinko paistoi. Näkyvyys oli olematon,kun yritin erään pusikon takaa tarkkailla tuleeko sieltä mutkasta auto vai ei, minuuttien jälkeen totesin tien vapaaksi ja lähdin liikkeelle..Samassa rysähti! Joku sieltä pamautti autollaan vauhdilla kylkeen ja aika pahaksi meni. Siinä sitten varomattomuudesta sai sakot molemmat,vaikka ihmettelin että koko päiväkö siinä olis pitänyt miettiä, mennäkö vai ei.. Tai jopa juosta sinne katsomaan,onko joku tulossa. Sitten autolle palattuani,sieltä olisi kumminkin joku ehtinyt paukauttaa kylkeen.. On tässä liikenteessä tietämistä! Kun vois toisten ajatukset lukea!? Kerran tulin yksisuuntaista katua rakennuksen takaa noudattaen väistämisvelvoitusta kaupunkirajoitusten mukaan..Kääntyessäni vasemmalle kaksisuuntaiselle,tajusin sivullani kääntymässä olevan rekan,häkellyin totaalisesti! Ajattelin että pysähtyä en enää voi,kun olen jo melkein puoiliksi ylittämässä kaistan, ja kaasua en voi painaa alta pois tai aiheutan toisen vaaratilanteen. Sitten se rekan nokka olikin jo autoni kyljessä kiinni,ja nosti sen kahdelle pyörälle kallelleen ennenkuin pysähtyi. Kummallakaan ei vauhtia just mitään,mutta voima se on joka jyllää. Siinä oli se paha paikka,rakennus ( joka on jo ajat sitten purettu) meidän epäonneksi musta jää, lievä alamäki rekalla ja minun sekunttien liian pitkä "refleksi " toimia, kun rekan etupää olikin niin lähellä.. Onnekseni ei sattunut pahemmin ja auto putosi kaikille pyörilleen takaisin. Hiljaa mentiin ja pahaa jälkeä tuli muuten. Enkä minä siltikään " rekkamiehiä" syyttele ja vihaa.. Mutta olen oppinut paljon liikenteessä-vaan sekään ei välttämättä auta... Mutta ennakoin tilanteita mahdollisimman tarkasti. Ei pidä syytellä vain toisia. Onnea matkaan KAIKILLE ja TURVALLISTA MATKAA! Liikenteessä on niin monenlaista. On valitettavan paljon asiatonta-ammattikuskeissakin on niitä öykkäreitä,kuten muissakin-jotka ovat mielestään teiden ritareita,tietävät kaiken,osaavat kaiken ja hallitsevat kaiken! Hekin oppivat joskus-tavalla tai toisella. Jotkut ei koskaan,valitettavasti! Minä olen oppinut paljon,en ehkä vieläkään tarpeeksi, mutta kunnioitan SINUA REKKAMIES! Ja Sinulle Joensuun kuski: J A K S A M I S T A!!!
- Inhimillisyyttä
Puolesta puhuja kirjoitti:
KAIKILLE OSAPUOLILLE! Ja erittäin SYVÄT PAHOITTELUT NYT KULJETTAJALLE,ainoalle henkiin jääneelle! Kamala tapaus! Ja aivan varmasti rekan kuljettajalle ihan ylipääsemätön asia..! Joten,nyt sekopäiset pölinät ja syyttelyt veks täältä! Nyt on mukamas hyvä ruveta hakemaan syitä kuskista..Liikaa kuormaa,liikaa vauhtia ym.ym. VOI TÖÖT! MINÄ NOSTAN HATTUA NÄILLE REKKAMIEHILLE! Miten ahkerasti he uurastavat töissään. Alla tuollainen raskas menopeli. Eteen VOI TULLA IHAN MITÄ VAAN! Ja pitäisi tuollainen yhdistelmä saada pysähdyksiin mahdottomankin edessä,just eikä melkein-ei onnistu! Oli painoa vähän tai paljon... Myötätuntoni Sinulle kuski,joka jouduit nyt tämän eteen!! Sellaista kokemusta ei soisi kenellekään! Minä pieni autoilija,annan kernaasti tietä,ja tarkkailen ihan suosiolla tilannetta kohdatessani moisen yhdistelmän. Jään takavasemmalle taatusti! Nytkin puhutaan tästä kyseisestä risteyksestä..Sen huonosta näkyvyydestä. Siitä,miten siihen on kauan toivottu STOP-merkkiä jota ei saatu- ELI TIEDETTY SEN VAARALLISUUS ja taas..ODOTETTU että jotain tapahtuu. No niin! Nyt tapahtui!! Ja sinä onneton jouduit nyt "syyttelyn" kohteeksi,kun satut olemaan ainut joka selvisi ja jota syytellä..!? VOI PASKA-täytyy suoraan sanoa,vaikken muuten kiroilisi...Ei noilla yhdistelmillä ihan aina onnistu prikulleen vauhdin pudotus,jos jonkin risteyksen ylitys on yhtäkkiä pudotettu johonkin 60 kympin kohtaan,ja oudommalle varsinkaan.. Niin niin, pitäisi joo. Aina tietää ja noudattaa-eikä ajaakaan muistista-tiedetään... Nyt takerrutaan siihen "lievään ylinopeuteen juu,ja kiusataan kuskia vähän lisää! Ihan sama, vähän tai paljon-tai sopivasti = lopputulos kuitenkin sama. ISOMMAN EDESSÄ PIENENPI LYTTÄÄNTYY varmasti. Tietenkään ei päälle saa ajaa,eikä alle tulla-se nyt on idioottimaisimmallekin selvä! Mutta aina ei "kemiat" kohtaa... Itselläni joskus sattui sellainen tilanne, henkilöauton kanssa. Olin huonossa risteyksessä,aurinko paistoi. Näkyvyys oli olematon,kun yritin erään pusikon takaa tarkkailla tuleeko sieltä mutkasta auto vai ei, minuuttien jälkeen totesin tien vapaaksi ja lähdin liikkeelle..Samassa rysähti! Joku sieltä pamautti autollaan vauhdilla kylkeen ja aika pahaksi meni. Siinä sitten varomattomuudesta sai sakot molemmat,vaikka ihmettelin että koko päiväkö siinä olis pitänyt miettiä, mennäkö vai ei.. Tai jopa juosta sinne katsomaan,onko joku tulossa. Sitten autolle palattuani,sieltä olisi kumminkin joku ehtinyt paukauttaa kylkeen.. On tässä liikenteessä tietämistä! Kun vois toisten ajatukset lukea!? Kerran tulin yksisuuntaista katua rakennuksen takaa noudattaen väistämisvelvoitusta kaupunkirajoitusten mukaan..Kääntyessäni vasemmalle kaksisuuntaiselle,tajusin sivullani kääntymässä olevan rekan,häkellyin totaalisesti! Ajattelin että pysähtyä en enää voi,kun olen jo melkein puoiliksi ylittämässä kaistan, ja kaasua en voi painaa alta pois tai aiheutan toisen vaaratilanteen. Sitten se rekan nokka olikin jo autoni kyljessä kiinni,ja nosti sen kahdelle pyörälle kallelleen ennenkuin pysähtyi. Kummallakaan ei vauhtia just mitään,mutta voima se on joka jyllää. Siinä oli se paha paikka,rakennus ( joka on jo ajat sitten purettu) meidän epäonneksi musta jää, lievä alamäki rekalla ja minun sekunttien liian pitkä "refleksi " toimia, kun rekan etupää olikin niin lähellä.. Onnekseni ei sattunut pahemmin ja auto putosi kaikille pyörilleen takaisin. Hiljaa mentiin ja pahaa jälkeä tuli muuten. Enkä minä siltikään " rekkamiehiä" syyttele ja vihaa.. Mutta olen oppinut paljon liikenteessä-vaan sekään ei välttämättä auta... Mutta ennakoin tilanteita mahdollisimman tarkasti. Ei pidä syytellä vain toisia. Onnea matkaan KAIKILLE ja TURVALLISTA MATKAA! Liikenteessä on niin monenlaista. On valitettavan paljon asiatonta-ammattikuskeissakin on niitä öykkäreitä,kuten muissakin-jotka ovat mielestään teiden ritareita,tietävät kaiken,osaavat kaiken ja hallitsevat kaiken! Hekin oppivat joskus-tavalla tai toisella. Jotkut ei koskaan,valitettavasti! Minä olen oppinut paljon,en ehkä vieläkään tarpeeksi, mutta kunnioitan SINUA REKKAMIES! Ja Sinulle Joensuun kuski: J A K S A M I S T A!!!
Tuossa jo oman kommentin laitoinkin... Sitten luin tämän. Olet täysin oikeassa "Puolesta puhuja", kuin minun suustani. Täydet sympatiat rekkakuskille ja muillekin osallisille. Hirveä tapaus tämä.
- Piste!21
Inhimillisyyttä kirjoitti:
Tuossa jo oman kommentin laitoinkin... Sitten luin tämän. Olet täysin oikeassa "Puolesta puhuja", kuin minun suustani. Täydet sympatiat rekkakuskille ja muillekin osallisille. Hirveä tapaus tämä.
Ja lisää tuskaa sataa..! Nyt kun puntaroidaan liiasta kuormasta ja vauhdista ym.ym. Kiihkeimmät niittaavat kuskia miten taitaa ja ihmettelevät että ajo-oikeuskin vielä on.. Hyvä ihme miten julmaa etukäteen solvata!! Niinkuin ei tällä ihmisellä tarpeeksi vaikeaa ole! Se kulkee läpi elämän mukana! Se on ihme, jos pystyy kiipeämään ratin taakse- se näky on silmissä ja korvissa karmea...
Älkää mistään tietämättömät menkö puhumaan piittaamattomuudesta tai muusta! Kiittäkää että ette itse joutuneet siihen tilanteeseen-kummallekaan puolelle! - P.I.S.T.E.
Piste!21 kirjoitti:
Ja lisää tuskaa sataa..! Nyt kun puntaroidaan liiasta kuormasta ja vauhdista ym.ym. Kiihkeimmät niittaavat kuskia miten taitaa ja ihmettelevät että ajo-oikeuskin vielä on.. Hyvä ihme miten julmaa etukäteen solvata!! Niinkuin ei tällä ihmisellä tarpeeksi vaikeaa ole! Se kulkee läpi elämän mukana! Se on ihme, jos pystyy kiipeämään ratin taakse- se näky on silmissä ja korvissa karmea...
Älkää mistään tietämättömät menkö puhumaan piittaamattomuudesta tai muusta! Kiittäkää että ette itse joutuneet siihen tilanteeseen-kummallekaan puolelle!Ja tuo 21 ei kuulunut joukkoon. Ettei joku vaikka luule sen ikäiseksi! Oli muuten Suomi24n moka! Eihän yhtälöitä pitänyt viestiin laittaa ???
- taes
Nii-i,Taisi olla seatissa suhteellisesti enemmän ylikuormaa.....
- sujuvuutta
Kyseistä onnettomuutta ei olisi tapahtunut, jos paikalla olisi ollut kiertoliittymä. Nopeusrajoituksen muuttuessa esim. 80 km/h nopeudesta 60:een olisi hyvä, jos siitä olisi ennakkovaroitus sopivan matkaa ennen varsinaista muutosta, jolloin olisi enemmän aikaa sovittaa nopeus oikeaksi.
- no älä viitti
Ennakkovaroitus nopeusrajoituskesen muutoksesta? No huh huh... Ehkä viisaampi vaikka siirtää merkkiä vähän, jos siltä tuntuu
- Inhimillisyyttä
Siis mitä minä täältä luenkaan?? Monet tuntuvat täällä olevan sitä mieltä ja myös Poliisi tässä vaiheessa, että kyseinen rekkakuski syyllistyi kuolemantuottamukseen. Siis HALOO! Seatti tuli kolmion takaa rekan eteen. Rekkakuskin kertomuksen mukaan hän ensin luuli henkilöauton pysähtyvän, mutta se jatkoikin matkaa. Siinä ei paljoa raskaassa kuormassa olevaa rekkaa jarrutella tai yritetä kiertää henkilöautoa. Ja tuskin tämä rekkamies tahallaan ajoi Seatin päälle.
Voitteko edes yrittää kuvitella miltä nyt tuntuu tästä rekkamiehestä?? Kyllä jo siinä tunteessa on jo tarpeeksi rangaistusta hänelle loppuelämäkseen, jos siis hänelle jotain rangaistusta ajateltaisiin.
Kyllä "syyllinen" on Seatin kuljettaja, joka luultavasti vahingossa ajoi rekan eteen. Ei rekkakuskia voi syyttää mistään. Ja mitä merkitystä sillä on, että rekka olisi ajanut lievää ylinopeutta tai hiukan ylipainoa, kyllä Seatti olisi paskaksi mennyt.
Tämä on täysin inhimillinen tragedia. Miksi Poliisin ja "lain kirjaimen" aina pitää hakea syyllinen joka asiaan ja vaatia hänelle rangaistusta?? Jos risteyksessä oli kyläläisten mukaan huono näkyvyys, voisiko syyllistä kesties etsiä tienpitäjästä eli käytännössä Suomen valtiosta?
Erittäin traaginen tapaus. Vilpitön osanottoni kaikille onnettomuuden osapuolille ja voimia jatkoon.- oor not kilti
"Miksi Poliisin ja "lain kirjaimen" aina pitää hakea syyllinen joka asiaan ja vaatia hänelle rangaistusta?? "
Varsinkin kun onnettomuuden osallisista on enää yksi elossa ja joka on vielä kaikkein vähiten syyllinen tähän tapahtumaan. - zzxczz
oor not kilti kirjoitti:
"Miksi Poliisin ja "lain kirjaimen" aina pitää hakea syyllinen joka asiaan ja vaatia hänelle rangaistusta?? "
Varsinkin kun onnettomuuden osallisista on enää yksi elossa ja joka on vielä kaikkein vähiten syyllinen tähän tapahtumaan.Seatin kuski tappoi viisi kaveriaan vain sentakia ettei viitsiny katsoa oikealle josko autoja tai muita olisi tulossa. Vain hän on syyllinen ei kukaan muu eikä siinä olisi stop-merkkikään auttanut jos katsomatta ajetaan tien yli. Seat-kuskin osalta tilanne on hyvä, koska hän olisi ennemmin tai myöhemmin aiheuttanut useita uhreja vaativia liikenneonnettomuuksia, mutta ei enää. Voimia Seat kuskin omaisille, ei ole helppoa heilläkään.
- iisimmin hei
kommentti..Tappoi...?! Niinhän valitettavasti kävi,mut ei sentään "tappo"!!?? Mietis vähän!!
- asdfg345
Ikävä kyllä perheenjäseneni ajaa työkseen rekkaa ja suurin turvallisuusriskien aiheuttaja on täysin satavarmasti kuljetusliike ja sen johto.
Kuskeja pakotetaan ajamaan liian pitkää päivää ja liian usein, väsyneenä, niin että hädin tuskin ehtii kotiin nukkumaan kun jo pitäisi lähteä ajamaan. Pahimmat työputket ovat olleet jopa neljä päivää firman muilla kuskeilla... jos ei suostu ajamaan, saa potkut ja joku muu tulee tilalle. Surullista.
Rekat myös pakko-ylikuormataan firman toimesta. Kuljettajahan voisi kieltäytyä ajamasta ylikuormaa mutta sehän tietäisi potkuja. Kaikenlisäksi ylikuormausta tehdään tasan juuri sen verran että ylikuormaus menee kuskin piikkiin, ei firman... reilua.. eikö? (ylikuormaus on tiettyyn rajaan asti kuljettajan vastuulla kunnes rajan ylitettyä se siirtyy firman vastuulle... jostain kumman syystä raja alittuu aina juuri ja juuri).. - pomotus
asdfg345 kirjoitti:
Ikävä kyllä perheenjäseneni ajaa työkseen rekkaa ja suurin turvallisuusriskien aiheuttaja on täysin satavarmasti kuljetusliike ja sen johto.
Kuskeja pakotetaan ajamaan liian pitkää päivää ja liian usein, väsyneenä, niin että hädin tuskin ehtii kotiin nukkumaan kun jo pitäisi lähteä ajamaan. Pahimmat työputket ovat olleet jopa neljä päivää firman muilla kuskeilla... jos ei suostu ajamaan, saa potkut ja joku muu tulee tilalle. Surullista.
Rekat myös pakko-ylikuormataan firman toimesta. Kuljettajahan voisi kieltäytyä ajamasta ylikuormaa mutta sehän tietäisi potkuja. Kaikenlisäksi ylikuormausta tehdään tasan juuri sen verran että ylikuormaus menee kuskin piikkiin, ei firman... reilua.. eikö? (ylikuormaus on tiettyyn rajaan asti kuljettajan vastuulla kunnes rajan ylitettyä se siirtyy firman vastuulle... jostain kumman syystä raja alittuu aina juuri ja juuri)..ilmeisesti ei saanut "puhua" mitään,vaikka pahenpaakin täällä textataan sensuroimatta.. Se kommenttini poistettiin?!
Oli mielipide siitä että nehän siellä istuu ja jakelee ohjeet. Ei kun kuskit tielle ja seurauksista kärsimään..ym.ym. - tukki kuski
asdfg345 kirjoitti:
Ikävä kyllä perheenjäseneni ajaa työkseen rekkaa ja suurin turvallisuusriskien aiheuttaja on täysin satavarmasti kuljetusliike ja sen johto.
Kuskeja pakotetaan ajamaan liian pitkää päivää ja liian usein, väsyneenä, niin että hädin tuskin ehtii kotiin nukkumaan kun jo pitäisi lähteä ajamaan. Pahimmat työputket ovat olleet jopa neljä päivää firman muilla kuskeilla... jos ei suostu ajamaan, saa potkut ja joku muu tulee tilalle. Surullista.
Rekat myös pakko-ylikuormataan firman toimesta. Kuljettajahan voisi kieltäytyä ajamasta ylikuormaa mutta sehän tietäisi potkuja. Kaikenlisäksi ylikuormausta tehdään tasan juuri sen verran että ylikuormaus menee kuskin piikkiin, ei firman... reilua.. eikö? (ylikuormaus on tiettyyn rajaan asti kuljettajan vastuulla kunnes rajan ylitettyä se siirtyy firman vastuulle... jostain kumman syystä raja alittuu aina juuri ja juuri)..kaikkista yli 65tonnin menevistä kuormista menee sakko myös kuljetus firmalle ja jos yli 70t nii poliisi pytyy ottamaan suoraan kuskilta kortin pois
- ajatuksen kanssa
tukki kuski kirjoitti:
kaikkista yli 65tonnin menevistä kuormista menee sakko myös kuljetus firmalle ja jos yli 70t nii poliisi pytyy ottamaan suoraan kuskilta kortin pois
Sinullekin,tukki kuski. Jonkun teistä minäkin tunnen... Hänkin oli aikoinaan niin työlleen omistautunut ja tunnollinen,että nostan hattua! Voi olla nykyäänkin,en vain ole kuullut hänestä aikoihin...Oletan kuitenkin,että hän siellä vielä uurastaa ?! Meidän tiemme erosivat aikoinaan,siksi ei aivan viimeisiä tietoja ole... Toivon työrauhaa ja työniloa teille ahkerille rahtaajille!
- tukkirekka
tukki kuski kirjoitti:
kaikkista yli 65tonnin menevistä kuormista menee sakko myös kuljetus firmalle ja jos yli 70t nii poliisi pytyy ottamaan suoraan kuskilta kortin pois
viimeistän silloin menee ylikuormamaksun puolelle ja alemmatkin yleensä maksaa yritys, jollei ihan mulkvisti isäntä, koska isäntä kerää hyödyn ylikuormastaakin.
- järkeä - ei tunnetta
Kärkikolmion takaa tulevan pitää väistää, tarvittaessa pysähtyä. Helppoa.
Kärkikolmion takaa ei saa ajaa eteen! :) Helppoa
Nämät kummalliset "ei saa ajaa päälle"- jutut ovat käsittämättömiä. Pitääkö lyödä jarrua aina kun kärkikolmion taakse on joku tulossa, vai? Käsittämättömiä tunnekuohujuttuja.
Helpotetaan vielä, toivottavasti kolmion takaan tulleen veret on alkon kyllästämiä niin päästään itse asiaan. Kännissä, väsyneenä, huolettomasti ei saa ajaa autoa vaan tulee noudattaa liikennesääntöjä. Luomalla omia sääntöjä liikenne vähän hankalaksi meneekin. Helppoa kun osaisi olla järkevä liikenteessä. Silti vahinkoja sattuu ja paljon.- rahtari 76
kunnioittakaa raskasta rekkaa kuin junaa,ettehän te junan edestäkään mene ajatuksella että vielä kerkeän!!!
"Aivan sama heitätkö ison strutsin munan vai viiriäinen munan seinään, jälki on täysin samaa..."
- Rekkojen vihaaja
Henkilökohtaisesti pelkään rekka-autoja ja rekkakuskeja. Joukossa on monenlaista ammattikunnan pilaajaa.
En halua ketään syyllistää mutta eniten on ikävä sitä kolmivuotiasta tyttöä.- näinpä...
Kuin myös korruptioituneissa poliitikoissa,murhaaja-sairaanhoitajissa,pedofiili papeissa yms. löytyy monenlaista ammattikunnan pilaajaa.
- tunnekylmästi
Tunsitko 3 vuotiaanvai onko tunnekuohaa liikkeellä. Eihän ole otsikoitu yleisesti maassa kuin tää kolmivuotias koska sen molemmat vanhemmat menehtyi. Myyviä otsikoita. Näillä kaikilla on vanhemmat ja sisarukset ym. ym. Jos kaikki tuotaisiin otsikoihin viiltäisit varmaan ranteet auki.
- ******
Sinä pitkä p*ska ja pysy kotona sängyn alla. Muutenkin tämä kolmevuotias orpotyttö oli ollut syntymästään toisten hoivissa, että varmaan joo ikävöi vanhempiaan jotka eivät ole koskaan häntä hoitaneetkaan, niin hyvät vanhemmat meni tällä kertaa.
- 1+7
Nyt kun taas rekkatero tappoi viattomia henkilöautoilijoita, on aika ryhtyä toimiin. Jos rekka ajaa perässä aion hidastaa ennen mäkiä 80:n alueella 60:een ja vetäsen sitten henkilöautollani kevyesti mäkeen ja taustapelistä katselen naureskellen kun rekkakuski naama punaisena käy kaikki vaihteet läpi että saa 60 tonnin tappokoneensa rinnettä ylös. Sama alamäissä, mitä hiljempaa, sitä parempi. Jos rekka aikoo ohi vetää niin sitä on helppo blokkailla. Kolmonen vaan päälle ja kevyesti näpyttelee. Siihen voi sitten ekstra hikeä rekkahomon niskaan laittaa jarruttelemalla mikäli homo koittaa hidastamalla päästä takaisin omalle kaistalleen.
Tarpeeksi kun saadaan porukkaa mukaan niin eiköhän ala rekkaliikenne käydä niin kannattamattomaksi kuljetusmuodoksi kun tavarat aina myöhässä niin saadaan rahti turvallisesti kiskoille ja ne juopot vaimonhakkaajat parempiin hommiin, eli työttömiksi. Siinäpähän miettivät sitten kannattaako niiden henkilöautojen yli ajella.- 26
Saada kaltaisesi sekopää pois liikenteestä ja eristää muusta yhteiskunnasta.
T: Aikuinen täysjärkinen henkilöauton kuljettaja. - tukkirekka
hyvä idea, niin saadaan sinutkin pois liikenteestä.
- onnea matkaan.
älykääpiön vuoksi liikenteessä ei turvallista olekaan! Olet oikea pommi tienpäällä! Tuolla asenteella ei voi ennustaa pitkää ikää.. Katsos..minkä taakses jätät sen edestäsi löydät - ikävä kyllä!
- höghvjhvkjbkl
milläpä aattelit kiskoilta tavarat kauppaan saada????
- rekkis,
höghvjhvkjbkl kirjoitti:
milläpä aattelit kiskoilta tavarat kauppaan saada????
ne vetää sivaan samalla radan, kun näkyy olevan valtiolla rahaa tuohon raideliikenteeseen.
- voi jestas
rekkis, kirjoitti:
ne vetää sivaan samalla radan, kun näkyy olevan valtiolla rahaa tuohon raideliikenteeseen.
Sitten vaan idiootit jää junan alle, kun niitä raiteita on pitkin ja poikin taajamia. On täällä oulussa yksi onnistunut junan alle jäämään, sellaisessa paikassa missä juna kulki muutaman kerran vuodessa, jäi henkiin, junan vauhti n. 20 km/h, mutta on tämäkin ha-kuski saanut odotella.
- yx kuski vaan
jos ihan tosissasi noita viisauksia esittelet niin suosittelisin lukemaan oman kirjoituksesi uudestaan ja vähän miettimään mitä tuli tehtyä. sinä tosiaan kuvittelet että ammattiliikenne on tien päällä aivan huvikseen pienempiä tappamassa. osaatko edes kuvitella miten monta ihmishenkeä raskaan liikenteen ammattilaiset vuodessa pelastavat toimillaan. jos ei nyt ihan joka päivä niin ainakin viikoittain törmää esimerkiksi noihin itsemurha ohittajiin. ohi on päästävä hinnalla millä hyvänsä ja monta kertaa ovat selvinneet vain ja ainoastaan AMMATTIKULJETTAJAN HÄTÄJARRUTUKSIEN JA VÄISTÖLIIKKEIDEN ANSIOSTA!!!
nuo esittämäsi raskaan liikenteen häirintätoimet sotivat aika pahasti tieliikennelakia vastaa. turha sitten on tulla avautumaan jos noiden kuvioiden jälkeen olet sillä micrallasi ihan oikeasti siellä kärryn akselien välissä. - .....
JA SAADAAN REKKAKUSKIT AJAAN LINJA-AUTO KUN SINUN KALTAINEN PERSLÄPI HENKILÖ PITÄISI LIIKKUA JULKISELLA TAI AINA PAREMPI JOS OLISIT SULJETULLA.
JUURI SINUN KALTAISTEN IHMISTEN TAKIA ONNETTOMUUKSIA SATTUU
- Todella vihainen
Kyllä se näin on, että rekkakuskit on fiksuja ja toiset tiellä liikkujat huomioon ottavia. Samaa ei voi sanoa henkilöauton kuljettajista. Ne vasta ylinopeutta ajavat, ohi on päästävä millä hinnalla hyvänsä, jos ajat nopeus rajoitusten mukaan. He eivät piittaa onko keltainen viiva ja mäki edessä. Olen monet kerrat joutunut tekemään paniikki jarrutuksen, kun henkilöauto lähtee mäessä ohittaa ja vastaan tuleekin auto. Rekkakuskit eivät milloinkaan lähde ohittaa, jos henkilöauto ajaa rajoitusten mukaan. Olen ajanut tätä Lieksa - Joensuu väliä päivittäin monta vuotta, että tiedän mistä kirjoitan. Yhtään rekkakuskia en tunne, mutta asia on näin. Miksi aina syyttömästä pitää tehdä syyllinen, jos syyllistä ei löydy. Ei syyllisen etsiminen tuo näitä nuoria takaisin ja eiköhän rekkakuski ole jo aivan elinikäisen tuskan saanut sydämeensä. Kerran on kolmio, niin silloin pitää kollmion takaa tulevan noudattaa erityistä varovaisuutta. Kyllä varmaan on ollut kauheaa, kun näkee silmiensä edessä henkilöauton jäävän alle. Paljon, paljon voimia ja halauksia rekkakuskille.
- ss
Henkilöauton kuljettajana 100% syyllinen onnettomuuteen,kärkikolmion takaa takaa rekan eteen,aivan sama oliko rekan nopeus 60km/t vai 70km/h,lopputulos olisi ollut ihan sama,henkilöauto paskana,ja sama määrä kuolleita,ja se ylikuorma,jos sitä nyt sillä nimikkeellä voi nimittää,3000kiloa ja rapiat päälle,jos se jakaantuu tasaisesti koko yhdistelmän kaikille akseleille.vetoauto perävaunu,niin en puhuisi edes rangaistuksen aiheuttavasta ylikuormasta,ja toisekseen 3000kg ylikuorma täysperäyhdistelmässä,ei juuri vaikuta sen pysähtyvyyteen juuri ratkaisevasti,eli henkilö auto syyllinen ilmanmuuta,ja tiedän kyllä miltä rekkakuskista on tuntunut,törmäyshetkellä,olen kokenut samanlaisen tilanteen,toki siinä ei kukaan kuollut,onneksi,toisekseen voimme todeta että ompahan yksi idiootti pikkuautoilija vähemmän liikenteessä,tosin siinä sivussa tappoi 5 muuta ihmistä stn:( ja kyllä minä olen ajoneuvoyhdistelmän kuljettaja:)
- Halaus!
ss kirjoitti:
Henkilöauton kuljettajana 100% syyllinen onnettomuuteen,kärkikolmion takaa takaa rekan eteen,aivan sama oliko rekan nopeus 60km/t vai 70km/h,lopputulos olisi ollut ihan sama,henkilöauto paskana,ja sama määrä kuolleita,ja se ylikuorma,jos sitä nyt sillä nimikkeellä voi nimittää,3000kiloa ja rapiat päälle,jos se jakaantuu tasaisesti koko yhdistelmän kaikille akseleille.vetoauto perävaunu,niin en puhuisi edes rangaistuksen aiheuttavasta ylikuormasta,ja toisekseen 3000kg ylikuorma täysperäyhdistelmässä,ei juuri vaikuta sen pysähtyvyyteen juuri ratkaisevasti,eli henkilö auto syyllinen ilmanmuuta,ja tiedän kyllä miltä rekkakuskista on tuntunut,törmäyshetkellä,olen kokenut samanlaisen tilanteen,toki siinä ei kukaan kuollut,onneksi,toisekseen voimme todeta että ompahan yksi idiootti pikkuautoilija vähemmän liikenteessä,tosin siinä sivussa tappoi 5 muuta ihmistä stn:( ja kyllä minä olen ajoneuvoyhdistelmän kuljettaja:)
Kiitos. Turvallista matkaa Sinullekin,kuten Teille Monille Ahkerille ja Ihanille kuskeille!!!
- hondanisti
Halaus! kirjoitti:
Kiitos. Turvallista matkaa Sinullekin,kuten Teille Monille Ahkerille ja Ihanille kuskeille!!!
Suurin syyllinen oli tämä henkilöauton kuljettaja ajoi suoraan kolmion takaa päätielle...et sillee..ja liian monta ihmistä kyydissä,eli ylikuormaa hänelläkin!!!!!
- tukki kuski
hondanisti kirjoitti:
Suurin syyllinen oli tämä henkilöauton kuljettaja ajoi suoraan kolmion takaa päätielle...et sillee..ja liian monta ihmistä kyydissä,eli ylikuormaa hänelläkin!!!!!
mites jos rekka ois tullu kolmion takaa eteen niin syytäsitkö sillon henkilö auto kuskia?????? kun PÄÄLLE EI SAA AJAA niinkun sanoit????? jos tässä nyt rekkakuskistä väännetään syyllinen niin suomen liikenne säännöt/liikenne merkit menettää merkityksensä ei hän niistä ole mitään hyötyä jos kerta kolmiontakaa saa tulla eteen ihan yllättäen ja se on sitten sen vika joka ei ole tehnyt mitään väärää vaan ollut töissä koko suomen kansan hyödyksi.
- rangaistukset---
Kyllä onnettomuuden syyllinen on henkilöauton kuljettaja, siitä ei ole pienintäkään epäilystä.
Mutta hämmästelen suuresti sitä että täällä puolustellaan rekkakuskin ottamaa ylipainoa tai hänen ajamaa ylinopeutta. Vaikka niillä ei olisi hevon vitun osuutta onnettomuuteen, niin kyllä häntä tulee niistä rankaista siten kuten laissa määrätään, jos ne kerran tulee tutkinnassa esille ja todistettavasti on lakia rikottu.
Pieneen ylinopeuteen suhtaudutaan varsin välinpitämättömästi, mutta kun nopeus onkin 60km/h sijaan 80km/h, niin pysähtymismatka onkin 51m sijaan 84m, sillä voi olla jossain paikassa merkitystä todella paljon, ensimmäisellä ehti juuri pysähtyä jalankulkijan eteen, jälkimkäisellä törmäsi 40km/h nopeudella.- niinniin_
Kuten laissa määrätään, mutta jos on vain lievä ylitys niin ei välttämättä rangaista...
- juuuup
niinniin_ kirjoitti:
Kuten laissa määrätään, mutta jos on vain lievä ylitys niin ei välttämättä rangaista...
ottaisitko itse hymyssä suin sakon vastaan jos ajaisit esim rekalla loivaan alamäkeen 60 alueella 65km/h ja 5kilometrin ylitys tulee huomaamatta jolla ei mitään vaikutusta mihinkään eikä mun mielestä ees ole ylinopeutta vaan pilkun nussintaa samoin kun yli kuorma esim 63t jos pois 3% ei ole yli kuormaa tuo 3t ei vaikuta yhtään mihinkään millään lailla
- ääliöt
juuuup kirjoitti:
ottaisitko itse hymyssä suin sakon vastaan jos ajaisit esim rekalla loivaan alamäkeen 60 alueella 65km/h ja 5kilometrin ylitys tulee huomaamatta jolla ei mitään vaikutusta mihinkään eikä mun mielestä ees ole ylinopeutta vaan pilkun nussintaa samoin kun yli kuorma esim 63t jos pois 3% ei ole yli kuormaa tuo 3t ei vaikuta yhtään mihinkään millään lailla
Raja on vedetty johonkin ja sen ylityksestä tulee sakko.
Jos 3000kg ei ole mitän, niin ei kai 6000kg myöskään ole mitään jne.
Miksi sitä rajaa ei sitten ole alitettu siihen mitä ei ole vileä mitään väliä, kuten 65000kg?!?! - niinniin_
ääliöt kirjoitti:
Raja on vedetty johonkin ja sen ylityksestä tulee sakko.
Jos 3000kg ei ole mitän, niin ei kai 6000kg myöskään ole mitään jne.
Miksi sitä rajaa ei sitten ole alitettu siihen mitä ei ole vileä mitään väliä, kuten 65000kg?!?!Ei tule sakkoja pelkän rajan ylityksestä, jos ylitys ei ole riittävä. Onhan siinä nyt jonkulaiset toleranssit oltava pelkän mittausvirheden osalta ja lievillä ylityksillä ei ole merkitystä.
- Ihme vänkääjiä
niinniin_ kirjoitti:
Ei tule sakkoja pelkän rajan ylityksestä, jos ylitys ei ole riittävä. Onhan siinä nyt jonkulaiset toleranssit oltava pelkän mittausvirheden osalta ja lievillä ylityksillä ei ole merkitystä.
5% ylityksestä tulee sakon lisäksi ylikuormamaksua auton omistajalle ja sitä alkaa tulla jokaisesta sadasta kilosta 10€.
Tienpäällä poliisit varmaan katsoo läpi sormien pienet ylitykset, juuri mittaarivirheen mahdollisuuden vuoksi, kun punnitaan akselikeerrallaan, mutta arvaan että tämä auto on käytetty jollain kalibroidulla kauppavaa-alla ja silloin ei tarvi antaa mittarivirhettä anteeksi kun virhe on tiedossa.
Miksi helvetissaä siitä auton kapasiteetista pitää yrittää käyttää jokainen lain sallima garamma ja mielellään vielä vähän ylitystä?
Sen minä nyt jotenkin ymmärrän että talvella autoon kertyy lunta, joka painaa, eikä sitä ole huomioitu kantavuuteen, mutta miksi kuorman pitää olla jo lastatessa laiton? - niinniin_
Ihme vänkääjiä kirjoitti:
5% ylityksestä tulee sakon lisäksi ylikuormamaksua auton omistajalle ja sitä alkaa tulla jokaisesta sadasta kilosta 10€.
Tienpäällä poliisit varmaan katsoo läpi sormien pienet ylitykset, juuri mittaarivirheen mahdollisuuden vuoksi, kun punnitaan akselikeerrallaan, mutta arvaan että tämä auto on käytetty jollain kalibroidulla kauppavaa-alla ja silloin ei tarvi antaa mittarivirhettä anteeksi kun virhe on tiedossa.
Miksi helvetissaä siitä auton kapasiteetista pitää yrittää käyttää jokainen lain sallima garamma ja mielellään vielä vähän ylitystä?
Sen minä nyt jotenkin ymmärrän että talvella autoon kertyy lunta, joka painaa, eikä sitä ole huomioitu kantavuuteen, mutta miksi kuorman pitää olla jo lastatessa laiton?Ovatko autot joka lastauspaikalla puntarin päällä? Onko tavaran lähettäjä ilmoittanut painot oikein?
Sitten se tukkikuorma joka haetaan metsäautotien varresta, siellä ei ainakaan voi kuorman painoa tietää muutoin kuin että lastaus tapahtuu puntarin päällä...
Muuten jos kaikki tuntuu niin herttaisen yksinkertaiselta, niin ota lainaa 250 000e alat kuljetusyrittäjäksi ja lastailet just sen verran mitä sulle passaa... Muuten sama juttu taitaa olla kuljetusyrittäjällä siinä lastauksessa kuin sillä seatti kuskilla, että kyytiin otetaan kun mahtuu, eikä kehtaa ketään jättää poiskaan.. - Tonttuleikki
Minusta on aivan turhaa etsiä syyllistä. Moni asia on vaikuttanut ko. tapahtumaan eikä varmasti vähäisin niistä ole se, että etupenkillä on apumiehen puolella ollut liikaa porukkaa. Monesti olen itse joutunut joko omaa syytäni tai jonkun muun syytä "läheltä piti"-tilanteisiin ja jälkeenpäin huomannut suojeluksen olleen mukana. Auton etuläsissa on monesti se "pimiä kohta", joka tekee tepposia ja ei näe tulevaa autoa. Mielestäni tämä tapahtuma oli niin inhimillinen ja kamala tragedia, että olisi syytä miettiä mitä kirjoittaa. Monta perhettä jäi suremaan ja selviämään ja rekkamies muistaa tuon päivän varmasti loppuun saakka. Voimia rekkamiehelle ja uhrien läheisille.
- Mies kantaa vastuun
niinniin_ kirjoitti:
Ovatko autot joka lastauspaikalla puntarin päällä? Onko tavaran lähettäjä ilmoittanut painot oikein?
Sitten se tukkikuorma joka haetaan metsäautotien varresta, siellä ei ainakaan voi kuorman painoa tietää muutoin kuin että lastaus tapahtuu puntarin päällä...
Muuten jos kaikki tuntuu niin herttaisen yksinkertaiselta, niin ota lainaa 250 000e alat kuljetusyrittäjäksi ja lastailet just sen verran mitä sulle passaa... Muuten sama juttu taitaa olla kuljetusyrittäjällä siinä lastauksessa kuin sillä seatti kuskilla, että kyytiin otetaan kun mahtuu, eikä kehtaa ketään jättää poiskaan..Raja on 60 tonnia, piste. Jos haluat arvioida kuorman maksimiin ilman vaakaa, niin silloin otat tietoisen riskin ja ylityksen tapahtuessa sekä kiinni jäädessä maksat kilsti sakot. Näille palstan rekkaneideille pitäisi kitinästä päätelle ostaa hamekankaat.
- 36
Mies kantaa vastuun kirjoitti:
Raja on 60 tonnia, piste. Jos haluat arvioida kuorman maksimiin ilman vaakaa, niin silloin otat tietoisen riskin ja ylityksen tapahtuessa sekä kiinni jäädessä maksat kilsti sakot. Näille palstan rekkaneideille pitäisi kitinästä päätelle ostaa hamekankaat.
On joka lastauspaikalla? Esimerkiksi tukkikuorma haetaan jostain metsäautotien varresta ja siellä ei varmasti ole vaakaa. Myöskin asiakkaat saattavat ilmoittaa rahtikirjoissa pienempiä painoja mitä todellisuudessa on. Tässäkin ko. tapauksessa ylitys oli n. 5% luokkaa, mahtaakohan saada edes sakkoja siitä?
Mutta onhan se nähty että pahimmat räksyttäjät joka asiassa niitä, jotka eivät asiasta mitään tiedä. No en väitä olevani itse tässä asiassa tietäjä, mutta huomaa näistä viisastelijoiden kommenteista ettei heillä ole edes maalaisjärkeä. - ..
ylinopeudesta normaali ylinopeus sakko korkeintaan koska ylinopeden määrä ei olisi vaikuttanut lopputulokseen syyte kuolematuttamukseen on yli lyönti
- ((
.. kirjoitti:
ylinopeudesta normaali ylinopeus sakko korkeintaan koska ylinopeden määrä ei olisi vaikuttanut lopputulokseen syyte kuolematuttamukseen on yli lyönti
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=2245630
- puolesta puhuja
Viimeinkin lehdessä oikea otsikko kun käsketään kuljettaja jättämään rauhaan! Siinäpäs näitte. Nyt suut suppuun haaskalinnut,jotka ette tiedä mitään mutta olette aina paikalla arvostelemassa ja "lahtaamassa",kuin kaiken tietäisitte.. Toivottavasti kuski ei sentään erehtynyt lukemaan näitä typeryyksiä!! Ja tuskin lukikaan-on hänellä muutenkin paha olla,ja muutakin ajateltavaa kuin tällaiset turhat lööpit!
- m.i.a.
Ja sananvapaudesta viis.. Ehdottaisinkin näille palstoille kun kritisoidaan näinkin karmeita tapauksia,ja vaahdotaan mistään tietämättä ihan mitä tahansa..-että suomi keskustelu ym. kaltaiset,vaatis jonkinmoista tunnistautumista julkisesti. Niitä tunnistautumisia kun nykyään muutenkin vaaditaan vähän joka paikassa.. Salasanoja ja pin-koodeja jne.päästäkseen eteenpäin. Näille möläyttäjillekin se olis oikein. Vois tulla vähän hiljaisenpaa porukkaan? Kun ei ihan mitä tahansa pitäisi päästä "huutelemaan"?! Mietitääs vähän!
Minä mukaan lukien.. - edell.kirj.
m.i.a. kirjoitti:
Ja sananvapaudesta viis.. Ehdottaisinkin näille palstoille kun kritisoidaan näinkin karmeita tapauksia,ja vaahdotaan mistään tietämättä ihan mitä tahansa..-että suomi keskustelu ym. kaltaiset,vaatis jonkinmoista tunnistautumista julkisesti. Niitä tunnistautumisia kun nykyään muutenkin vaaditaan vähän joka paikassa.. Salasanoja ja pin-koodeja jne.päästäkseen eteenpäin. Näille möläyttäjillekin se olis oikein. Vois tulla vähän hiljaisenpaa porukkaan? Kun ei ihan mitä tahansa pitäisi päästä "huutelemaan"?! Mietitääs vähän!
Minä mukaan lukien..ainakin "möläyttelyjen" suunta kohdistuis ehkä muualle? Saattaisi tulla ruuhkaa allekirjoittaneen suuntaan.. No,ainakin jonkinmoinen esto. Tai sitten ihan kylmästi poistaa rankimmat kriteerit,kun kerran poistetaan vähäpätöisempiäkin textejä-tuli mieleeni.
- Naulita korvista!
tappaa ketä vaan joutumatta itse tapetuksi. Kuten juos viinalla on osuutta kuolemankolareissa on kolarit ymmärrettäviä.Kun rahajuppi tappaa joitakin.on se salaisuus ja ilman tuomiota.Voidaan sanoa,että ellei näitä hirtetä ruostuneella vaijerilla,ei kukaan oikeutta saa.
- hyvä henkivakuutus??
ei saa ajaa kolmion takaa alle,tietysti itsetuhoisessa aikeissa sekin on sallittua.
- puhu pukille
Lain mukaan ihmisen hengen riistäminen on kiellettyä ja se koskee myös omaa henkeä. Itsensä tappaminen on rikos. En tosin tiedä onko koskaan ketään itsemurhaa yrittänyttä syytetty murhan yrityksestä.
- Tiellä myöskin
Otsikkosi on aivan oikein 5matkustajaa ja rekkamies ovat uhreja. Henkilöauton kuljettaja tappoi itsensä lisäksi viisi muuta ja toennäköisesti vei viellä työn ja toimeentulon rekkamieheltä (itse en ainakaan pystyisi ajaman tuollaisen tapahtuman jälkeen raskasta autoa enään koskaan).
- Traintraintarin
Menepä kokeilemaan junan kanssa, päästäisiin taas yhdestä idiootista!
- ERONNEET
Joko päättäjät ovat kantamassa vastuunsa? Pitäisi hiljalleen löytyä selkärankaa ja erota. Kuinka pitkään saavat siellä istua päättämässä ja näitä tapauksia vaan saa sattua. Samaten viime myrskyjen kanssa ilmatiedelaitos vältellyt vastuunsa. Kuinka monta myrskyä vielä tulee ja ilmatiedelaitos ei tee asialle mitään..!!!?
- 21
Täällä on taas ruokittu trollia :D
- .........
IDIOOTTI !!! ENTÄPÄ JOS HENKILOAUTON KULJETTAJA AJOI ALLE. EI PITÄIS RUVETA ARVOSTELEMAAN JOS ON NOINKIN KUUTAMOLLA JA KAIKEN LISÄKSI VARJO PUOLELTA.
Ps. hanki edes ajokortti niin tiedät mitä puhut - Viikatemies-67-
vattu jos ei näe lahestyvää risteystä ja iso rekkaa,on melko sokea kuski. Harmi että puusilmä tapoi 5 muuta.
Mitä jos puusilmä (henkilöauton kuljettaja) ois ajanut suojatiellä 6 lapsen päälle ja kaikki kuolleet????
Mikä ääni täällä sitten kellossa olisi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä292975- 1191225
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu6997- 58951
- 66915
olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26887Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.65834Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä37830Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu160826Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹75774