Kaikki lienevät kuulleen, että Newsweekin mukaan Suomi on maailman paras maa asua.
Toki tiedämme sen, että monien adventistien mielestä (mm !!??!!) Suomi on paska paikka ja syntisten temmellyskenttä, jossa on kurja asua, mutta onneksi me suomalaiset olemme vielä ajattelultamme terveitä ja me pidämme rakkaasta synnyinmaastamme paljon ja nyt Suomi on hyvä (PARAS!!) maa myös tutkitusti.
Suomi on hieno maa, jolla on mahtava historia, jonka historian tosin adventistit haluavat korvata juutalaisten nuotiotarinoilla. Suurin osa Suomen kallioperästä on tutkitusti maailman vanhimpien kallioiden joukossa, jopa 3,5 miljardia vuotta vanhaa (Pudasjärven Siuruan trondhjemiittinen gneissi), mutta adventistit haluavat korvata tämän aavikon nuotiotarinoilla, joiden mukaan Suomen vankka ja vakaa kallioperä on vaivaiset 6000 vuotta vanhaa. Hävettävää toimintaa minusta.
Suomi on meille rakas synnyinmaa, ei paha synnin maa.
Mutta katselin tuota Newsweekin listaa ja sitten katselin adventtikirkon tilastoja ja tein mielenkiintoisen havainnon. Mitä paremmin maa oli sijoittunut listalla, sitä pienempi adventtikirkko oli kyseisessä maassa, pienin poikkeuksin.
Alkukymmenikkö oli tasainen, eli adventtikirkko oli noissa maissa pieni ja surkea, kuten amerikkalaiset lahkot tapaavat olla sivistyneissä maissa, joissa asuu sivistyneitä ihmisiä. Mitä pidemmälle listaa käy, sitä suuremmaksi käy adventtikirkon jäsenmäärä ja sitä surkeammin maalla menee.
Esimerkiksi Jamaika, tuo hassu voodoo-maa, jossa adventisteja on huikeat yli 10 % kansasta, on hyvin kaukana kärjestä.
Voisiko Jamaika olla parempi paikka ihmisille, jos he potkaisisivat adventtikirkon ulos koko maasta? Tilastojen mukaan näin voisi käydä. Ehkäpä heidän kannattaisi kokeilla sitä. USA-lahkot ulos maasta, niin elämänlaatu kohenisi kaikilla mittareilla.
1. Suomi Adventisteja kansasta n. 0.04 %
2. Sveitsi Adventisteja kansasta n 0,05 %
3. Ruotsi Adventisteja kansasta n. 0,02 %
4. Australia adventisteja kansasta 0,25 %, eli Australiasta jo selkeästi näkee, että adventistien suurempi määrä vaikutti negatiivisesti siihen, kuinka maa sijoittui. Vai onko tämä tilastopoikkeus? Tosin emme tiedä, että kuinka paljon siellä on paperijäseniä?
5. Luxemburg Siitä ei pysty sanomaan, koska a-kirkko ei erittele luxemburgin jäsenistöä "FRANCO-BELGIAN UNION CONFERENCE" -tilastoista.
6. Norja Adventisteja kansasta 0,09 %, eli hiukan enemmän kuin Suomessa, Ruotsissa tai Sveitsissä ja se kostautui heti.
7. Kanada Adventisteja kansasta 0,59, eli joko ajan huonompi sijoitus, mitä enemmän adventisteja.
8. Hollanti Adventisteja kansasta VAIN 0,02 ja näin huono sijoitus? Mutta me tiedämme, että adventistien määrä on lisääntynyt voimalla Hollannissa, niin tämä on varmasti seurausta siitä, eikä nykyisestä jäsenmäärästä.
Ja niin edelleen.
Kostaako Jumala adventtikirkon olemassaolon maille niin, että siellä sitten ihmisillä menee tutkitusti kurjasti, kun adventtikirkko on päässyt voimistumaan, vai mistähän tämä voisi johtua?
Ei Jumala tunnu ainakaan siunaavan noita maita, joissa adventtikirkko on hiukan suurempi, vaan siunauksia tuntuvat saavan ne maat, joissa adventtikirkko on mahdollisimman kitukasvuinen.
Tämäkin todistaa, että Jumala kyllä siunaa ja suojelee, jos kansa on fiksua, eikä alistu amerikan hömpälle.
Tilastot täältä:
http://www.newsweek.com/feature/2010/the-world-s-best-countries.html
http://www.adventiststatistics.org/
Pohdiskelun iloa kaikille!
Suomi on paras maa
25
418
Vastaukset
- !!??!!
todistaa vain sen, että Suomi on pahin pakanamaa. Maailma rakastaa omiaan, ja koska maailma nyt rakastaa Suomea, on se suurin todistus siitä, että Suomi on pahin porttola mitä maan päältä löytyy. Revi siitä.
Eikä Jumala siunaa maailman maita. Hän siunaa yksilöitä. Maailman valtiot ovat kaikki Saatanan valtakuntaa.- Bushmanni
Sieltäpä tuli sellainen liturgia, että en ymmärtänyt mitään.
Ehkä on parempi, että perun sen pyyntöni, että koetat laatia pidempiä viestejä. Pysyttäydy vain niissä 1-3 sanan viesteissäsi, niin se sopii sinulle paremmin.
>> Maailma rakastaa omiaan, ja koska maailma nyt rakastaa Suomea, on se suurin todistus siitä, että Suomi on pahin porttola mitä maan päältä löytyy. >>
Mikä pointtisi oli tässä?
Suomi on pahin porttola? Eikö sinua yhtään hävetä mielipiteesi ja luuletko, että tuo antoi paremman kuvan kultistasi ja sen mielipiteistä yleisesti? Kuka on kertonut sinulle näitä asioita? Pappisiko?
>> Eikä Jumala siunaa maailman maita. >>
Eikö todellakaan?
>> Hän siunaa yksilöitä. >>
Maailman maat koostuvat yksilöistä, niin missä on logiikkasi? Ei missään. Tyhjää täynnä taitaa olla sinun yläpääsi tai sitten sinne on päässyt jotain alapäästä.
>> Maailman valtiot ovat kaikki Saatanan valtakuntaa. >>
No voi kauhistus. Miten tämä ilmenee?
Ilmeneekö se niin, että saatanan valtakunnissa ihmiset elävät paremman elämän ja pidempään kuin ei-saatanan valtakunnissa?
Miksi Jumala ei siunaa Jamaikalaisia pidemmällä eliniällä, paremmalla lukutaidolla, paremmalla sairaanhoidolla, vaan saatana saa kaiken hyvän aikaan "porttoloissaan"?
Ne jamaikalaiset, yksilöinä, muodostavat Jamaikan.
Ketä meidän pitäisikään palvoa sinun logiikallasi, kun se saatana tuntuu saavan kaiken hyvän aikaan?
Onko jäänyt jokin asia unhoon aamulla, kun heräsit? - Kun usko on sammu
henkisesti sairaita yksilöitä enää paljonkaan muissa yhteisöissä, niin paljon, että niitä liikenisi kovinkaan montaa tänne esiintymään, aivan noin typerillä, ei yhtää mitään sanomista olevilla kommenteillaan. En ole todellakaan adventisteilta täällä saanut lukea koko aikanani, asiallista tai perusteltua viestiä, joilla he olisivat voineet puolustaa, tai perustella oppinsa raamatullisesti heidän oppinsa totuudellista kantaa niin, että heidän opetuksensa kohdistuisi Jeesuksen Kristuksen evankeliumissa tuoman opetuksen mukaiseksi puhtaaksi evankeliumi sanoman mukaiseksi opetukseksi. Ei vaan samaistutaan perusteellisesti Vanhan liiton liiton opin seuraamiseen kaikessa, ja pysytään vahvasti sen luomassa näköpiirissä yksistään.
Eikä suinkaan haluta tietää, että mitä Jeesuksen Kristuksen elämän luomassa Uudessa liitossa eläminen vaatisi, mitä se tarjoaisi Vanhan liiton opin vastapainoksi. adventismeillä on vain omat kirjaimelliset päätelmänsä Kristuksen opin evankeliumista, ja päätelmäthän ovat vain-pinnallisia jotka ovat heidän oppiin liitettyjä pinnallisia tulkintoja, ja tuollainen hahmoteltu näköpiiri on petotollinen. Maallinen mieli kykenee luomaan kaikenlaista, ellemme tiedä mitä todellinen uskossa eläminen on. On suuremmaksi osaksi samastuttu vain adventismi nimeen ja E G Whiteen ja hänen kauttaan menestymiseen.
Ollaan sitä mihin ollaan samaistuttu, eli ollaan täynnä kaikenlaisia opin kappaleita, täynnä siten ristiriitaisia näkemyksiä dogmaattisia oppipäätelmiä. Ja haluaisimme viedä kaikki nämä mukanamme, Mutta jättää Kristuksen rakkaudesta johtuvat hyveet ja rakkaudelliset teot jalkoihimme. Ellemme tiedä mitä Jeesuksen Kristuksen opettama usko on, niin emme voi tietää uskon totuudesta mitään. Adventisti jäsenten mieli on yksinomaan sidottu ja kiinnitetty vain sen nimeen ja oppipäätelmiin jotka ovat joukko ristiriitaisia pyyteitä johon jäsenet niinkuin opettajatkin ovat samaistuneet, ja jäsenet täällä helposti paljastavat, että heidän mielensä on tämän järjestön tuottama, siksi yhteisö pysyy kokonaisuudessaan turmeltuneessa tilassa. - !!??!!
Bushmanni kirjoitti:
Sieltäpä tuli sellainen liturgia, että en ymmärtänyt mitään.
Ehkä on parempi, että perun sen pyyntöni, että koetat laatia pidempiä viestejä. Pysyttäydy vain niissä 1-3 sanan viesteissäsi, niin se sopii sinulle paremmin.
>> Maailma rakastaa omiaan, ja koska maailma nyt rakastaa Suomea, on se suurin todistus siitä, että Suomi on pahin porttola mitä maan päältä löytyy. >>
Mikä pointtisi oli tässä?
Suomi on pahin porttola? Eikö sinua yhtään hävetä mielipiteesi ja luuletko, että tuo antoi paremman kuvan kultistasi ja sen mielipiteistä yleisesti? Kuka on kertonut sinulle näitä asioita? Pappisiko?
>> Eikä Jumala siunaa maailman maita. >>
Eikö todellakaan?
>> Hän siunaa yksilöitä. >>
Maailman maat koostuvat yksilöistä, niin missä on logiikkasi? Ei missään. Tyhjää täynnä taitaa olla sinun yläpääsi tai sitten sinne on päässyt jotain alapäästä.
>> Maailman valtiot ovat kaikki Saatanan valtakuntaa. >>
No voi kauhistus. Miten tämä ilmenee?
Ilmeneekö se niin, että saatanan valtakunnissa ihmiset elävät paremman elämän ja pidempään kuin ei-saatanan valtakunnissa?
Miksi Jumala ei siunaa Jamaikalaisia pidemmällä eliniällä, paremmalla lukutaidolla, paremmalla sairaanhoidolla, vaan saatana saa kaiken hyvän aikaan "porttoloissaan"?
Ne jamaikalaiset, yksilöinä, muodostavat Jamaikan.
Ketä meidän pitäisikään palvoa sinun logiikallasi, kun se saatana tuntuu saavan kaiken hyvän aikaan?
Onko jäänyt jokin asia unhoon aamulla, kun heräsit?siunaa kaikkia maailman yksilöitä, joten hän ei myöskään siunaa valtioita. Koko tämä maailma on saatanan valtakunta, sanoo RAAMATTU. Pilkkaa vain. Piruile lisää. Sadattele, uhittele, huoraa ja tee mitä haluat. Tuomiopäivänä et pääse karkuun.
- !!??!!
Kun usko on sammu kirjoitti:
henkisesti sairaita yksilöitä enää paljonkaan muissa yhteisöissä, niin paljon, että niitä liikenisi kovinkaan montaa tänne esiintymään, aivan noin typerillä, ei yhtää mitään sanomista olevilla kommenteillaan. En ole todellakaan adventisteilta täällä saanut lukea koko aikanani, asiallista tai perusteltua viestiä, joilla he olisivat voineet puolustaa, tai perustella oppinsa raamatullisesti heidän oppinsa totuudellista kantaa niin, että heidän opetuksensa kohdistuisi Jeesuksen Kristuksen evankeliumissa tuoman opetuksen mukaiseksi puhtaaksi evankeliumi sanoman mukaiseksi opetukseksi. Ei vaan samaistutaan perusteellisesti Vanhan liiton liiton opin seuraamiseen kaikessa, ja pysytään vahvasti sen luomassa näköpiirissä yksistään.
Eikä suinkaan haluta tietää, että mitä Jeesuksen Kristuksen elämän luomassa Uudessa liitossa eläminen vaatisi, mitä se tarjoaisi Vanhan liiton opin vastapainoksi. adventismeillä on vain omat kirjaimelliset päätelmänsä Kristuksen opin evankeliumista, ja päätelmäthän ovat vain-pinnallisia jotka ovat heidän oppiin liitettyjä pinnallisia tulkintoja, ja tuollainen hahmoteltu näköpiiri on petotollinen. Maallinen mieli kykenee luomaan kaikenlaista, ellemme tiedä mitä todellinen uskossa eläminen on. On suuremmaksi osaksi samastuttu vain adventismi nimeen ja E G Whiteen ja hänen kauttaan menestymiseen.
Ollaan sitä mihin ollaan samaistuttu, eli ollaan täynnä kaikenlaisia opin kappaleita, täynnä siten ristiriitaisia näkemyksiä dogmaattisia oppipäätelmiä. Ja haluaisimme viedä kaikki nämä mukanamme, Mutta jättää Kristuksen rakkaudesta johtuvat hyveet ja rakkaudelliset teot jalkoihimme. Ellemme tiedä mitä Jeesuksen Kristuksen opettama usko on, niin emme voi tietää uskon totuudesta mitään. Adventisti jäsenten mieli on yksinomaan sidottu ja kiinnitetty vain sen nimeen ja oppipäätelmiin jotka ovat joukko ristiriitaisia pyyteitä johon jäsenet niinkuin opettajatkin ovat samaistuneet, ja jäsenet täällä helposti paljastavat, että heidän mielensä on tämän järjestön tuottama, siksi yhteisö pysyy kokonaisuudessaan turmeltuneessa tilassa.mitään Kristuksen rakkautta meille jakaa. Pelkkiä sadattelijoita te olette kaikki tyyni.
- !!??!!
KUULKAA YHTÄÄN! SUOMI ON HUORIEN MAA NIIN KUIN KAIKKI MUUTKIN SYNNISSÄ RYPEVÄT SODOMAT JA GOMORRAT.
Toivottavasti Suomelle käy huonosti. Ehkä sitten joku kääntyy Jumalan puoleen.
- !!??!!
tietävät, että sinä olet pahimman laatuinen rasisti ja mielipidenatsi.
- Bushmanni
>> kaikki jo tietävät, että sinä olet pahimman laatuinen rasisti >>
Mistä kommenteista tämä ilmenee?
>> ja mielipidenatsi. >>>
Entäs tämä?
Osaatko perustella väittämäsi. Jos esittään väitteen, niin se pitäisi perustella. Muuten se ei ole minkään arvoinen.
Jos sinä väität minua rasisitiksi, niin kannattaisi tuoda ne viestit esiin, joista olet päätellyt minun olevan rasisti, niin sitten tutkimme yhdessä, että olenko minä rasisti.
Menikö vaikeaksi ymmärtää? - sda.manager
Bushmanni kirjoitti:
Entäs tämä?
Osaatko perustella väittämäsi. Jos esittään väitteen, niin se pitäisi perustella. Muuten se ei ole minkään arvoinen.
Jos sinä väität minua rasisitiksi, niin kannattaisi tuoda ne viestit esiin, joista olet päätellyt minun olevan rasisti, niin sitten tutkimme yhdessä, että olenko minä rasisti.
Menikö vaikeaksi ymmärtää?Tämäkin !!??!! nimimerkki on kulttinsa "lobotoima" raukka.
Hän seisoo peilin edessä ja puhuu ja tarinoi peilikuvalleen ja sitten kirjoittelee tarinansa tänne palstoille. - !!???!!
Bushmanni kirjoitti:
Entäs tämä?
Menikö vaikeaksi ymmärtää?halveksinut afrikkalaisia ja jamaikalaisia ja ties ketä. Olet pesunkestävä rasisti. Mielipidenatsismisi on tyypillistä "minä olen paras. minä tiedän kaiken. minä olen maailman napa" paskaasi, jota tänne levität joka viestissäsi.
- !!??!!
sda.manager kirjoitti:
Tämäkin !!??!! nimimerkki on kulttinsa "lobotoima" raukka.
Hän seisoo peilin edessä ja puhuu ja tarinoi peilikuvalleen ja sitten kirjoittelee tarinansa tänne palstoille.sielunvihollisesi edessä ja hänen himojaan teet.
- Bushmanni
!!???!! kirjoitti:
halveksinut afrikkalaisia ja jamaikalaisia ja ties ketä. Olet pesunkestävä rasisti. Mielipidenatsismisi on tyypillistä "minä olen paras. minä tiedän kaiken. minä olen maailman napa" paskaasi, jota tänne levität joka viestissäsi.
Olenko halveksinut afrikkalaisia?
Ja olen valinnut nimimerkikseni Bushmanni, joka on afrikan alkuperäiskansa, jonka on todettu olevan vanhin, suorastaan ihmisten kantalaji?
MInä halveksin adventtikirkkoa, joka käyttää hyväkseen vaikkapa afrikkalaisten huonoa koulutustasoa, joka ei ole afrikkalaisten syy, vaan syyt ovat syvemmällä ja laajemmat, kuin pystyisin sinulle selittämään.
>> Mielipidenatsismisi on tyypillistä "minä olen paras. minä tiedän kaiken. minä olen maailman napa" paskaasi, jota tänne levität joka viestissäsi. >>
Niinkö?
Minä en koskaan vetoa siihen, että minä olen ottanut selvää ja piste. Näin toimii Timo Flink ja monet muut höseltäjät. Minä yleisesti ottaen perustelen viestini, jos en itse, niin jonkin sellaisen mielipiteillä, johon voimme luottaa. Myöskin linkitän aina tietolähteeni, enkä vetoa siihen, että koska minä itse olen tutkinut, niin asia on sitten niin. Timo, sinun pikkujumalasi tekee sellaista, minä koetan pidättäytyä tekemästä. - !!??!!
Bushmanni kirjoitti:
Ja olen valinnut nimimerkikseni Bushmanni, joka on afrikan alkuperäiskansa, jonka on todettu olevan vanhin, suorastaan ihmisten kantalaji?
MInä halveksin adventtikirkkoa, joka käyttää hyväkseen vaikkapa afrikkalaisten huonoa koulutustasoa, joka ei ole afrikkalaisten syy, vaan syyt ovat syvemmällä ja laajemmat, kuin pystyisin sinulle selittämään.
>> Mielipidenatsismisi on tyypillistä "minä olen paras. minä tiedän kaiken. minä olen maailman napa" paskaasi, jota tänne levität joka viestissäsi. >>
Niinkö?
Minä en koskaan vetoa siihen, että minä olen ottanut selvää ja piste. Näin toimii Timo Flink ja monet muut höseltäjät. Minä yleisesti ottaen perustelen viestini, jos en itse, niin jonkin sellaisen mielipiteillä, johon voimme luottaa. Myöskin linkitän aina tietolähteeni, enkä vetoa siihen, että koska minä itse olen tutkinut, niin asia on sitten niin. Timo, sinun pikkujumalasi tekee sellaista, minä koetan pidättäytyä tekemästä.syyllistyit siihen! olet itsevanhurskas iljetys.
- Fniss!
Bushmanni kirjoitti:
Niinkö?
Minä en koskaan vetoa siihen, että minä olen ottanut selvää ja piste. Näin toimii Timo Flink ja monet muut höseltäjät. Minä yleisesti ottaen perustelen viestini, jos en itse, niin jonkin sellaisen mielipiteillä, johon voimme luottaa. Myöskin linkitän aina tietolähteeni, enkä vetoa siihen, että koska minä itse olen tutkinut, niin asia on sitten niin. Timo, sinun pikkujumalasi tekee sellaista, minä koetan pidättäytyä tekemästä.Ohhoh, olen aina ajatellut Bushmannin nimimerkin tarkoittavan, että hän on Bush:in vannoutunut ihailija ja hänen miehiään.
- alex-kasi
Bushmanni kirjoitti:
Niinkö?
Minä en koskaan vetoa siihen, että minä olen ottanut selvää ja piste. Näin toimii Timo Flink ja monet muut höseltäjät. Minä yleisesti ottaen perustelen viestini, jos en itse, niin jonkin sellaisen mielipiteillä, johon voimme luottaa. Myöskin linkitän aina tietolähteeni, enkä vetoa siihen, että koska minä itse olen tutkinut, niin asia on sitten niin. Timo, sinun pikkujumalasi tekee sellaista, minä koetan pidättäytyä tekemästä.Timo Flink ei ole mikään höseltäjä - olisikohan taas anteeksi pyydön aika?
Sinä sanot halveksivasi Adventtikirkkoa, no se kyllä näkyy kirjoituksistasikin, oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että se halveksintasi voi aiheuttaa sinulle sokeutta, että et ole objektiivinen kirjoitteluissasi.
Timo Flink uskoo kaikkeuden Jumalaan joka loi tähdet ja planeetat ja kaiken elämän - ja sinä kutsut sitä Jumalaa Timon pikku Jumalaksi. Panehan se linkki missä sanotaan että Timo Flink uskoo "pikku jumalaan" (sinähän kehuit juuri että että sinä yleisesti ottaen perustelet viestisi, jos et itse, niin jonkin sellaisen mielipiteillä, johon voimme luottaa.)
Linkkiä odotellessa - toivon että rauhoitut ja vointisi paranee :)
alex - Bushmanni
alex-kasi kirjoitti:
Timo Flink ei ole mikään höseltäjä - olisikohan taas anteeksi pyydön aika?
Sinä sanot halveksivasi Adventtikirkkoa, no se kyllä näkyy kirjoituksistasikin, oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että se halveksintasi voi aiheuttaa sinulle sokeutta, että et ole objektiivinen kirjoitteluissasi.
Timo Flink uskoo kaikkeuden Jumalaan joka loi tähdet ja planeetat ja kaiken elämän - ja sinä kutsut sitä Jumalaa Timon pikku Jumalaksi. Panehan se linkki missä sanotaan että Timo Flink uskoo "pikku jumalaan" (sinähän kehuit juuri että että sinä yleisesti ottaen perustelet viestisi, jos et itse, niin jonkin sellaisen mielipiteillä, johon voimme luottaa.)
Linkkiä odotellessa - toivon että rauhoitut ja vointisi paranee :)
alex>> Timo Flink ei ole mikään höseltäjä >>
Hän on höseltäjä, koska kukaan selväpäinen ihminen ei usko, että maapallo on 6000 vuotta vanha. Timo Flink uskoo näin. Voisin käyttää myös vahvempaa ilmaisua kuin häseltäjä, mutta kohteliaisuudesta en käytä sitä.
>> Panehan se linkki missä sanotaan että Timo Flink uskoo "pikku jumalaan" (sinähän kehuit juuri että että sinä yleisesti ottaen perustelet viestisi, jos et itse, niin jonkin sellaisen mielipiteillä, johon voimme luottaa.) >>
Tarkoitin, että Timo Flink on pikkujumala tälle nimimerkille !!??!!, jos luet viestini oikein. Kirjoitin näin:
>> Timo, sinun pikkujumalasi tekee sellaista, minä koetan pidättäytyä tekemästä. >>
Koeta lukea tuo uudestaan ja sitten mieti, että kirjoitanko tuossa sitä, että Timo uskoo pikkujumalaan, van jotain muuta?
Tosin Timo Flinkin jumalaa ei ole olemassakaan, koska mikään jumala ei ole luonut maata 6000 vuotta sitten, niin minun mielestäsi on täysin yhdetekevää se uskonnollinen humpuuki, jota Timo Flink tuottaa tälle palstalle.
- Toiseksi paras Suomi
Maa asua oli Jälki uutinen. Näet virhe oli tullut, kun joku oli vahingossa
vaihtanut paikkoja .- !!??!!
tuon väitteen ja ilmoitti, että suomi = paskalandia on "paras"
- !!??!!
!!??!! kirjoitti:
tuon väitteen ja ilmoitti, että suomi = paskalandia on "paras"
mietittyäni Sveitsi muuten varmaan onkin se parempi maa... vaikka Newsweek nyt sanoo mitä haluaa.
- Ootko noin tyhmä,
että uskot tuon spekuloinnin? Suomi on laitettu yksistään siitä syystä ykköseksi, että suuret siirtolais ja pakolais massat suuntaisivat >>SUOMEEN
- showw,
sanon minä'. Miksi täällä on köyhyysrajan alapuolella kituvia ja ruokajonot senkun vain kasvaa?
Kaikki sen tietää että Suomi todella on paras maa kaikkien barometrien mukaan. Siksi meidän pitäisi eniten osallistua kansainväliseen
avustustoimintaankin, mutta olemme häntäpäässä vieläkin.- alex-kasi
Totuushan on että tilastoilla voidaan osoittaa melkein mitä vain – (sotia vaikkapa adventismia vastaan :), mutta jos sen pitää mielessään niin kiinnostavaa tilastoa tuolla newsweek.com sivulla.
Ja Suomi on paras! (Yhteispisteissä …
Njaa? Ehkä, ehkä ei, mutta aika hyvä kuitenkin… riippuu kuitenkin siitä mitä kstsoo..
Suomi on listan paras kuitenkin yhdessä asiassa, nimittäin ”Education” eli Koulutuksessa”.
Suomen sijoitukset eri alueilla ja ensimmäiselle sijalle ”voittaja maa”.
Koulutus: 1 (Ensimmäisellä sijalla siis Suomi !! Hyvä Suomi !!)
Terveys: 17 Njaa??
(Ensimmäisellä sijalla: Japan – terveelliset ruokatavat – ja edellä Suomesta ovat Sveitsi, Ruotsi, Espanja, Italia, Austraalia, Singarore, Norja, Uusi Seelanti, Hollanti, Luxenburg, Israel, Irlanti, Saksa, Ranska, Kanada, Iso Britania ja Kreikka )
Elämänlaatu eli kvaliteetti: Suomi 4:s - Ihan ok..
(Ensimmäisellä sijalla: Norja – ja tärkeintä elämässä kai onkin juuri ”elämän laatu” )
Taloudellinen dynamiikka (liikkuvuus): : Suomi 8:s - ok ..
(Ensimmäisellä sijalla: Singapore )
Poliittinen ympäristö: : Suomi 5:s - Ihan ok tämäkin – Suomessa saa äänestää ketä haluaa ja jokaisella on esimerkiksi uskon vapaus..
(Ensimmäisellä sijalla naapurimaa naapurimaa Ruotsi )
Kiinnostavaa huomata, sekin että maailman ns. pieniä ”alle 20 miljoonan” maita on 27 listan 40 ”parhaan” maan joukossa.
Toinen kiinnostava huomio on että EU:n (27) maista vain Albania oli 40 parhaan maan ulkopuolella.
Jos verrataan scandinaavian maita ja Suomea voi vain todeta että aika tasoissa mennään – jos ei oteta huomioon että Islanti ei päässyt edes listalle - 100 parhaan joukkoon !!
Muiden pohjoismaiden keskinäinen sijoitus on :
Koulutus: Suomi (1), Ruotsi (19), Tanska (21), Norja (33)
Terveys: Ruotsi (3), Norja (7), ’Suomi (17) ja Tanska (17) samalla sijoituksella.
Elämän laatu (kvaliteetti): Norja (1), Suomi (4) , Tanska (5), Ruotsi (8)
Taloudellinen dynamiikka: Ruotsi (5), Suomi (8), Tanska (12), Norja (21) (kaikkine öljy-miljardeineen)
Poliittinen ympäristö: Ruotsi (1), Norja (2), Suomi (5), Tanska (6 ).
Kokonais tulos: Suomi (1), Ruotsi (3), Norja (6), Tamska (10) - kertoo sekin kuinka hyvin asiat ovat näissä maissa verrattuna maailman tilanteeseen, mikä voi tietysti aiheuttaa tiettyä sokeutta, ei oikein ymmärretä kuinka kovilla ihmiset ovat erimaissa, varsinkin Afrikassa monet kuolevat ruuan puutteessa tai esimerkiksi koska vesi on saastunutta..
alex- Bushmanni
Hyvä Alex.
Kerrankin sanon, että olen iloinen sinusta.
SInä olit ilmeisesti ainoa henkilö, joka avasi mainitun tutkimuksen, luki se ja huomasi sieltä oleelliset asiat.
Tätä minä aina koetan saada teidät tekemään, eli että te itse tutkisitte ja ottaisitte asioista selvää.
Alex teki kerrankin sen, eli ihmetteli höpinöitäni, linkkasi linkkiä ja alkoi itse ottaa selvää, että mistä tuossa tutkimuksessa oli kysymys.
Mutta sen verran pitää kommentoida, että tässä tutkimuksessa oli keskiössä ihminen, eli maata arvioitiin sen asukkaan näkökulmasta, eikä vaikkapa pelkkien taloudellisten asioiden, mm. teollisuuden tuoton mukaan.
Ja tässä tutkimuksessa pohjoismaisen hyvinvoinnin valtiot kaikki pärjäsivät erittäin hyvin ja moni talousveturi, joka tekee hirmuista tulosta bruttokansantuotteeseen, jäi kauas pohjoismaista.
Mutta Alexille nostan hattua, koska hän taisi olla ainut, joka luki tutkimuksen ja huomasi monet asiat, joista tutkimus koostui. - alex-kasi
Bushmanni kirjoitti:
Hyvä Alex.
Kerrankin sanon, että olen iloinen sinusta.
SInä olit ilmeisesti ainoa henkilö, joka avasi mainitun tutkimuksen, luki se ja huomasi sieltä oleelliset asiat.
Tätä minä aina koetan saada teidät tekemään, eli että te itse tutkisitte ja ottaisitte asioista selvää.
Alex teki kerrankin sen, eli ihmetteli höpinöitäni, linkkasi linkkiä ja alkoi itse ottaa selvää, että mistä tuossa tutkimuksessa oli kysymys.
Mutta sen verran pitää kommentoida, että tässä tutkimuksessa oli keskiössä ihminen, eli maata arvioitiin sen asukkaan näkökulmasta, eikä vaikkapa pelkkien taloudellisten asioiden, mm. teollisuuden tuoton mukaan.
Ja tässä tutkimuksessa pohjoismaisen hyvinvoinnin valtiot kaikki pärjäsivät erittäin hyvin ja moni talousveturi, joka tekee hirmuista tulosta bruttokansantuotteeseen, jäi kauas pohjoismaista.
Mutta Alexille nostan hattua, koska hän taisi olla ainut, joka luki tutkimuksen ja huomasi monet asiat, joista tutkimus koostui.että tavallisesti puhut puuta heinää - mutta nämä sivut olivat hyvät jos niitä lukee oikein - se että pohjoismaat kuuluvat maailman kärkimaihin jos puhutaan hyvinvoinnista on todettu asia muuallakin, ja sen tulisi panna ihmiset ajattelemaan ... siis niitä joilla on asiat niin paljon huonommin... Afrikka on tänään se maanosa missä hätä on laajalle levinnyt..
Hyvä linkki on http://www.gapminder.org - joka tosin vaatii hieman oma-aloitteliaisuutta ...
alex
ps. Miksi sellaista kirjoittelet että tällä olisi jotain muuta tekemistä adventismin kanssa kuin että ADRA työskentelee apua tarvitsevien hyväksi ja on pelastanut monen monta parempaan elämään ...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1673468- 152136
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2231490Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701251- 441221
- 371131
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381073Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke1361031- 471004
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.411000