Sunnuntai 12.2.2012
Nimipäivät: Elma ja Elmi
Tekstikoko:
  loading...
liity jäseneksi!
 /   /  /  / Olo oli kuin piilokamerassa
21 Vastausta 2 392 Lukukertaa

Olo oli kuin piilokamerassa

Menin paikalliseen pikkumarkettiin ostamaan askin tupakkaa (muuta en tarvinnut ja kiire painoi päälle). Ovelta katsoin, että kassalla oli vain yksi asiakas, kävipä tuuri. Astelin tupakkahyllylle, joka on erillinen hylly kassan läheisyydessä. Otin askin tupakkaa, käännyin ja eikö jo kaksi mummua ollut ehtinyt jonoon ja kolme muuta painaa tulemaan kärryt notkuen hyllyjen takaa kuin formulakisoissa. Vilkaisin pahuuttani hyllyjen väleihin ja koko kauppa oli tyhjä, kaikki jonossa edelläni. Väkisinkin kävi mielessä, missähän se piilokamera on ;))

Eikä muuten ole ensimmäinen kerta ja tuskin viimeiseksi jää.

...

:)

Mummelit ne aina

ehtivät ensin ja etuilevat...
Mummuilla on kiire, koska ne väsyy helposti, jalat väsyy, pillerit pitää ottaa ajallansa, tv.ä alkaa Kauniit ja Rohkeat, naapurin Impi tulee kylään, iltapäivänokosten aika, kahvihammasta kolottaa, kotisairaanhoitaja tulee tasalta, bussiin pitää ehtiä....mummot on päästettävä ohi, kun ne kiilaa niillä on silloin HÄTÄ!

Mitä mummeleista

Kiinnitin toki huomiota siihen säntäykseen kassalle mutta enemmän siihen, että juuri sillä hetkellä kaikki kaupan asiakkaat (nämä mummut jolla jokaisella oli viikon varasto kärryissään) kiihdyttivät samaan aikaan sille ainoalle kassalle ja minä jäin jonon hännille odottelemaan sen reilu 10 min, eikä tasan kukaan tullut perääni.

Kai se vaan on niin, että joskus käy vähän parempi ja joskus hitosti huonompi tsäkä. Ehkä sitä poikkeuksellisen hyvää tuuria ei osaa silleen huomioida.

Hei en

voi muuta ku nauraa...se on vaa huonoo tuurii...mummot on nopeita joskus.Koita seuraavan kerran keritä nopeemmin kun mummot!

OLIKOS

Olikos muitakin kassoja. Nou hätä. Olisit valinnut toisen kassan.

Jos ap

että SILLE AINOALLE KASSALLE niin tästä voipi hyvin pitkälle päätellä, että KASSA oli AINOA(=1kpl).
Miksi vastata jollei ensin lue, että mitä kirjoitetaan?

Puoli-orvot

Nuorena äidin ja isän näyttämä esimerkki on seksuaalisuuteen ja omiin ihmissuhteisiin vaikuttavaa myös poikien kohdalla; äidillä leukemia ja kalju sekä tumma peruukki, vanhempien mustasukkaiset rakastelukohtaukset ja sukkahousut rikki revittynä "livenä" kotonaan seurata kuin tv.stä Hollywoodia...

Olisit

Olisit pistänyt tupakaksi. Siitä se show olis syntynyt. :)

muuten hyvä

Mutta sanoit, että kaikki mummut meni samalle kassalle. Oli siis muitakin kassoja. Olisit käyttänyt niitä.
Sanoiko hän että oli muitakin kassoja? Oletko ikinä käynyt pikkumarketissa? Jos niissä ylipäätään on enempi kassoja kuin yksi niin se ei ole käytössä kuin joulun pyhinä.

Aloittaja

kassasta ihan yksikössä.
Sisälukutaitoo...

He he hee he he!

Vai että kärryt notkuen..... :)

Ihan tuli tässä vahingoniloinen mieli.

Suonet anteeksi. :)

Älä välitä

Pian säkin olet "mummu " ja voit vähän kiihdyttää , katsot syrjäsilmällä kun pissis joutuu jonon
hännille rööki askinsa kanssa .
Sullahan on aika sille keuhkolekurille .?

Jeap

Mulla on vähän samantapaisia kokemuksia: olen kiireinen, kaupassa, joka kassa puolen kilometrin jonot. Sitten äkkään että ihan laitimmainen kassa on lähes tyhjä, vain yksi mummo latoo tavaraa hihnalle. Jeah! ajattelen ja menen mummon perään. Virhe.

Ensinnäkin se mummo lappaa niitä ostoksiaan niin hitaasti että kärryissä oleva kala vanhenee. Sitten on unohtunut punnita ne kirotut tomaatit. No, myyjätyttö juoksee. Pian ollaan jo maksuvaiheessa ja kaivetaan esiin se kaksi viikkoa vanha kuitti jossa mummo epäilee olevan hintavirheen. Eikun tarkistamaan. Aika kuluu. Maksun aika. Kappas, pankkikortin tunnusluku unohtui. Ei hätää, maksetaan käteisellä. Mitä, eikö nämä ruplat käy teillä?

Tuskastun. Menen viereiseen kahden kilometrin jonoon, nappaan telineestä iltalehden, luen sen jonossa, viimein maksan ja lähteissäni totean että mummo solkkaa yhä viereisellä kassalla.

Kauheaa!

Neuvostoliitossakaan ei noin sentäs joutunu jonottaan. On se elämä menny ihan mahottomaks!

Sama ilmiö vielä pahempana

Tapahtuu virastoissa joissa PITÄÄ OTTAA vuoronumero.
Mummukat kiilaa luukulle "mä vaan äkkiä kysyn" tyyliin.. ja sit samalla aletaan kertoo kummin kaiman siskon veljien kuulumiset!
Olen monta kertaa työssäni kuullut miten mummukat kylmästi ajetaan jonon päähän vaikka hyvä ku ei syytettä nosta.

Mistä moinen käytös kumpuaa? Mistä he kuvittelevat (joilla on aikaa odottaa) että haillä on oikeus kiilaa muiden edelle??

Ei pelkät mummot

Olen itse kassatyössä ja aikoja sitten huomannut samanlaisen ilmiön, kutsukaamme sitä jonotusyllykkeeksi: Pienessä kaupassa (yksi kassa käytössä) on muutama asiakas, ketään ei kuitenkaan näy kassojen lähellä. Tähyilen käytävälle näkemättä ketään ja päätän lähteä hyllyjä järjestelemään, kun näen kuinka yksi asiakas kääntyy kulman takaa kärryjen kanssa. Seuraavassa hetkessä käytävä täyttyy ihmisistä, jotka hetki sitten joutilaanoloisina käyskentelivät hyllyjen välissä, nyt kuitenkin määrätietoisesti ja kuin magneetin vetäminä asiakkaat suuntaavat kaikki kerralla kassaa kohti.. Päättelin että kyse on laumakäyttäytymisestä; joutilaisuus häviää kun huomataan, että yksi laumasta herää toimintaan, sitten seurataan esimerkkiä ettei vaan jäädä jälkeen. Mummot tekevät siis ihan samaa kuin muutkin asiakkaat, vain hitaammin.

normaalia

mummot saa avustusta taksiin maaseudulla kerran viikossa jolloin he pääsevät pienemmällä hinnalla kauppaan muistaahsen 5€ ja saavat samalla tuotua tavaransa kotipihaan tämä anotaan kunnalta. heitä on yleensä neljä eli taksi on aina täynnä. ja he liikkuvat yhdessä. satuit liikkumaan vaan heidän takana. oleppa vaan kiltisti siellä aikasi tulee vielä. jolluin kepin kanssa sinäkin kuljet.
Jos olisit ollut viisas, olisit kaivanut tasarahan ja sanonut kassalle, että jätät askin hinnan siihen sivuun.. Lyököön koneeseen kun kerkeää. Näin olen itse tehnyt.
Ei sulla mikään kiire ollut. Jos on oikeasti kiire, ei ehdi minkään tupakan perässä juoksentelemaan pikkumarketeissa, ei mulla ainakaan olisi aikaa, eiks koko tupakointi ole vähän sellaistan joutomiesten hommaa?
 /   /  /  / Olo oli kuin piilokamerassa

Keskusteluhaku

Laaja haku

Facebookissa suositeltua