Yhdistelmäajoneuvokurssille olen menossa. Minnekkähän päin kannattas suuntautua...? Siistit ja "helpot" hommat tietenkin olis haaveissa. =) Juu, juu ei kai niitä olekkaan. Mut GALLUPPINA heitän ja asiallisia kommentteja/kokemuksia olis mukava saada alan miehiltä tai alaa muuten tuntevilta.
Säiliökuljetuksia olen miettinyt...
Mitkä kuorkki/rekka hommat olis parhaita?
Kulj.alan parhaat hommat?
27
6479
Vastaukset
- tstomies
Mene toimistotöihin.. Pöllinajo on parasta hommaa...
- öllölä
on täyttä paskahommaa joten älä ainakaan siihen suuntaudu. Merikontin ajo sopii tuohon siisitiin ja helppoon aika hyvin
- kdsfjkölsdjfösd
vielä jos pääsee polttoaineita ajamaan, niin niissä hommissa ainakin on perusasiat ja liksakin usein kondiksessa. Joudut todennäköisesti ajamaan muutaman vuoden muuta, koska eivät juurikaan palkkaa kursseilta kuljettajia.
- Jylyppy
Kiitos vastauksista tähän asti.
Isä ukko kun kysy multa aikoinaan poikasena, että mitä meinaan isona tehä sanoin, että alan tukkirekkaa ajamaan.
Siitä on mieli ajan kanssa muuttunut. Vähän alan ihmisten kans juteltuani niin tuntuu olevan niitä raskaimpia ja vähiten haluttuja rekkahommia. Puolensa on tietysti siinäkin. Hatun nosto pöllikuskeille! Rautaiset hermot oltava heillä.
Jakeluhommaa olen sen verran kokeillut, että tiedän, että ei ole minun juttu se.- mieheistä
se on kiinni kuka mistäkin tykkää. Itse olen tämän reilun kymmenen vuoden aikana ajanut maansiirtoa, pullaa sekä kipaletta pakulla, hiab-autoa kärryn kanssa ja ilman, polttoaineita, myrkkyjä, ja nyt viimeisin on taas kappalepuolella. Yritän tosin pysyä terminaalilla trukin puikoissa mutta välillä mestari työntää tien päälle kun kortissa kirjaimet piisaa kuitenkin. Kaikissa on puolensa, kappaleen pyörittely tuntuu omimmalta kuitenkin. Joka hommassa olen vuoron välit nukkunu kotona, nyt helmikuusta lähtien myös yöt.
- Mies 45
Kuka tykkää mistäkin. Ite Valion jakohommissa täysperällä, kohta 15v tehty ja ei vois ajatella muuta. Tutut reitit, tutut ystävälliset ihmiset vastaaottamassa tavarat, tuttu auto siistinä ja puhtaaana joka päivä ajossa. Lastaus sujuu rutiinilla ... yhtäkaikki, minä tykkää jakohommasta, en "rekkakuskin" hommasta. 60tkm vuodessa riittäää minulle. Kokeiltu nuorempana ADR-hommia, ei mitään innostusta, vain ajamista A-B välillä...
- Jylyppy
Kiitti mielenkiintoisista näkökulmista!
Näinhän se on toki, että toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä.
Kuka siis mistäkin.
Kyllähän tuo jakohommakin toisaalta kiinnostaa vaikka siitä on yhen paikan huono kokemus taustalla. Toki vain siis tuon yhden paikan lyhyt aikainen kokeilu.
Siinä sais varmaankin tavata just ihmisiä, eikä olis liian ykspuolista hommaa...se sopis mulle.
Tuos jakohommas josta paskan maku suuhun jäi piti tehä n.20h töitä putkeen. Välillä piti kiekkoa vaihtaa ja eväät söin ajaessa. Parasta olis ollu jos kuseminenkin olis tapahtunu ajaessa pulloon. Hullun hommaa! Niinpä otin loparit alkuunsa.- moi_________
Tollasessa firmassa tuskin on palkanmaksukaan kunnossa? Työehtosopimus on yleissitova. Jos on saatavia, niin pyydä/ota ne ja ilmoita työsuojeluviranomaisille.
- Jylyppy
moi_________ kirjoitti:
Tollasessa firmassa tuskin on palkanmaksukaan kunnossa? Työehtosopimus on yleissitova. Jos on saatavia, niin pyydä/ota ne ja ilmoita työsuojeluviranomaisille.
Sain saatavani kyllä.
Kuski joka ajo samaa lenkkiä kehu, että kyllä täs ihan tienaa. Sano isäntä maksaa sen mitä pitääkin ja ajallaan. Muistaakseni n. pari tonttua sano jäävän käteensä kk. Ei se minusta hirvee liksa oo kun aattelee, että pitää henkensä kaupalla ajaa päivästä seuraavaan aamuun. Jylypylle ainakaan kun raha ei ees merkkaa kaikkea...pitää siinä hommassa joku muukin motiivi olla.
- exkonttimies
jos lepposaa hommaa kaipaa niin taitaa olla nuo konttihommat. ei pahemmin tarvii sidontaa miettiä, riittää kun viitsii ovet ja konttilukot laittaa kiinni. hakee vaan kopan rannasta ja menee jonnekin firmaan purkaan/lastaan sen(keksintö laituriin ja herätyskello soimaan ½tunnin päähän). ja taas rantaan...helppoa
- kontti/irtoperämies
homma siinä on että palkka on sitten sen mukainen
- exkonttimies
kontti/irtoperämies kirjoitti:
homma siinä on että palkka on sitten sen mukainen
niinno, tessiä itelle tullut. onhan säiliötessi tietty parempi mut sillon pitää jotain jo osaakkin, sekä vastuutakin vähäsen enempi...
- 747vnnnnn
JA LUULETKO tai tiedätköö ööö kontti vai kantti olet just semmonen heppu jolle tarttis ostaa kangasta
hametta varten.7flw42 - exkonttimies
747vnnnnn kirjoitti:
JA LUULETKO tai tiedätköö ööö kontti vai kantti olet just semmonen heppu jolle tarttis ostaa kangasta
hametta varten.7flw42miksi muka pitäisi...ei noi hameet oo oikeen hyviä täs rahtihommas, munat vilikkuu aina ku kiipeet autoon...
- Pööllivä
Pöllinajo on ehdottomasti parasta hommaa itse kyllästyin kappaletavarapuolen samanlaisiin työpäiviin nyt on jännitystä mukana sopivissa määrin ja työkalut viimeisenpäälle uusi auto hyttinosturi ja uusi kärri !
Täällä 10 vuotta niin ei tarvii näyttää osaako ajaa!- Jylyppy
poikasena pöllikuskin hommasta. Onhan se kuormaajan käyttö ihan mielenkiintoista. Ajokoneella, pikkasen motollakin ja maamieslinjan kuormaajilla on tullu jonkun verran vatkattua. Ja maisemat on varmasti vaihtelevia. Mut kyl vähän hirvittää ajatuksena kapeat ja talvella liukkaat metsätiet. Sinne kun talvi iltana yksin jiät jummiin niin sehän tulloo kottiin, mamman tissien välliin ikävä!
- olenmika
suosittelen bussikuskin hommia. siistiä hommaa ja saa uusia (nais)ystäviä.
- postikuski
homma on parasta. senkus vaan pysähtyy joka laatikon kohdalla ja ojentaa kättä ulos ikkunasta
- Jylyppy
Bussin ajoakin oon miettiny. Ei taida olla minun juttu se. Vai naisystäviä oot saanu =) Työsuhde-etu kai se on tuokin...tai ammatin tuoma etu?
Postinjakoa...hmm. Kurssi menis hukkaan kyl sitten ;) - ajamaan
Jylyppy kirjoitti:
Bussin ajoakin oon miettiny. Ei taida olla minun juttu se. Vai naisystäviä oot saanu =) Työsuhde-etu kai se on tuokin...tai ammatin tuoma etu?
Postinjakoa...hmm. Kurssi menis hukkaan kyl sitten ;)paskaa.Ei tarvi miettiä kuorman sidontaa eikä adr määräyksiä.Letku vain kaivoon ja imaiset pötin täyteen nami namia.Ajat jäteveden puhdistamolle ja laitat letkun kiinni toiseen ja purat nami namit pois ja taas sama kiertokulku.Ja paskakuskit saa tunnetusti usein luonnossa maksun.
- Jylyppy
ajamaan kirjoitti:
paskaa.Ei tarvi miettiä kuorman sidontaa eikä adr määräyksiä.Letku vain kaivoon ja imaiset pötin täyteen nami namia.Ajat jäteveden puhdistamolle ja laitat letkun kiinni toiseen ja purat nami namit pois ja taas sama kiertokulku.Ja paskakuskit saa tunnetusti usein luonnossa maksun.
Ei paha. Kiitti vinkistä! =) Jylypylle sopiskin suht rutiininomainen homma jossa ei tarviis liikaa miettiä esim. just sidontoja ja ARD:iä.
Homman siisteys vain vähän jäi mietityttämään... - SEKAtm.
Jylyppy kirjoitti:
Ei paha. Kiitti vinkistä! =) Jylypylle sopiskin suht rutiininomainen homma jossa ei tarviis liikaa miettiä esim. just sidontoja ja ARD:iä.
Homman siisteys vain vähän jäi mietityttämään...Auto hommat on just niin siistejä kun itse kuljettaja tahtoo. On varma ,että maton alle lakaistut roska lopulta tulee näkyviin! Säiliö auto kuskeja on musta naamoja/käsiä ja paskakuskeja jotka asiakas uskaltaa pyytää sisälle kahville. Jos on liika siisti on autohommat unohdettava , toimisto on enämpi siistin työn paikka.
Hyvän työpaikan etsiminen on usein koko työiän kestävä prosessi ,kuitenkin samoissa firmoissa on kymmeniä vuosia palvelleita ja usein työpaikkaa vaihtavia. Autonkuljettajan pätevyys vaatimukset alkaa karsia porukkaa , kutsumuksen on oltava vahva pärjätäkseen alalla . Tipsinä alalle aikovalle: kyllä jakarista on helpompi aloittaa, kuin suoraan kursseilta 60 t. etupenkille . - Jylyppy
SEKAtm. kirjoitti:
Auto hommat on just niin siistejä kun itse kuljettaja tahtoo. On varma ,että maton alle lakaistut roska lopulta tulee näkyviin! Säiliö auto kuskeja on musta naamoja/käsiä ja paskakuskeja jotka asiakas uskaltaa pyytää sisälle kahville. Jos on liika siisti on autohommat unohdettava , toimisto on enämpi siistin työn paikka.
Hyvän työpaikan etsiminen on usein koko työiän kestävä prosessi ,kuitenkin samoissa firmoissa on kymmeniä vuosia palvelleita ja usein työpaikkaa vaihtavia. Autonkuljettajan pätevyys vaatimukset alkaa karsia porukkaa , kutsumuksen on oltava vahva pärjätäkseen alalla . Tipsinä alalle aikovalle: kyllä jakarista on helpompi aloittaa, kuin suoraan kursseilta 60 t. etupenkille .Totta! Näinhän se toki on.
Jos Jylyppykin paskkoo ruppeis ajammaan niin oishan se tosi kiva jos piäsis joskus vaikka asiakkaan luo kahvillekkin ja vähän rupattelemmaan.
Ja onhan sitä itseasiassa jo Jylyppykin tähän ikkään männessä kerenny "sitä ihtiäänkin" kuskkoommaan. Tosin en kuorma-autolla ja tosin en ihmisen tuotoksia...
Ja ihan mukavvoo oli vaikka käet ja hualari välillä paskassa olikin.
En toimistohommiin vaihtais...
- apillon
Olen tässä nykyisellä työnantajallani huomannut, että kuljetusalalla nousevat nämä "vanhanliiton" miehet pikkuhiljaa arvoon arvaamattomaan. Tarkoitan näitä, jotka eivät pelkää fyysistä työtä ja käsien likaantumista.
Surkuhupaisaa katseltavaa, kun monen näköistä ja kokoista tulevaisuuden toivoa käy yrittämässä työn tekemistä. Ei näytä kovin lupaavalta. Miehiä tulee ja menee, mutta työn tekeminen ei innosta. On se näköjään melkoinen shokki, kun rekkakuski joutuu tekemään muutakin kuin ajamaan.- ruumisauton kuski
oikein rekkakuski kun se 10 tuntia lastaa ja ajelee vaan pari tuntia? Enempi varastomieheltähän se kuulostaa.
- nick nolla
ruumisauton kuski kirjoitti:
oikein rekkakuski kun se 10 tuntia lastaa ja ajelee vaan pari tuntia? Enempi varastomieheltähän se kuulostaa.
todellisuus on, eikä mitään john pruit meininkiä. Taitaa olla tänäpäivänä suurempi osa kuskeista niitä jotka tekee päivän mittaa enemmän muita hommia kuin suhaa
- ajoaikalaki
nick nolla kirjoitti:
todellisuus on, eikä mitään john pruit meininkiä. Taitaa olla tänäpäivänä suurempi osa kuskeista niitä jotka tekee päivän mittaa enemmän muita hommia kuin suhaa
koulutuksen kävijälle yllätyksenä jos luulee valmistuessaan että nyt hyppään rattiin ja aletaan ajaa. Pumppukärryn ja trukin käyttöä se on.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi772548On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole492546Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732412Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.672200Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl331915Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1051749Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko251234Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71054Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi411045Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön59965