Älykkyydestä

Ou Mama

Uskovaisten älykkyys ei riitä ymmärtään evoluutiota ja siksi he turvautuvat hokkuspokkus satuihin. Sadut ovat paljon yksinkertaisempia ja helpommin ymmärrettävissä.

187

1102

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pottunäppynokka
    • tyuik

      Itse olen uskovainen ja uskon evoluutioon. Uskon että Jumala on vaikuttanut evoluutioon.

      • suoraselkä

        Jeesus vahvisti luomiskertomuksen, Hän, joka sanoo, "minä olen tie ja totuus ja elämä"

        Jeesus ilmoittaa itsensä Luojana UT:ssa.

        ILm. 3:14

        "And unto the angel of the church of the Laodiceans write; These things saith the Amen, the faithful and true witness, the beginning of the creation of God;"

        "Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku:"

        On todella uhkarohkeaa varastaa Jumalan teot ja Jumalan kunnia Luojana tästä Luomakunnasta!

        Millainen onkaan tilinteon hetki kerran kun he tulevat Jumalan eteen valheet mukanaan?

        Jos kuolemaa ei olisi tässä maailmassa, olisi samantekevää mitä sanoo tai tekee, mutta... nyt olemmekin vastuussa elämästämme elävällä Jumalalle tahdoimme sitä tai emme.

        1. Piet. 4:5

        "Mutta heidän on tehtävä tili hänelle, joka on valmis tuomitsemaan eläviä ja kuolleita. "

        Hepr. 4:13

        "eikä mikään luotu ole hänelle näkymätön, vaan kaikki on alastonta ja paljastettua hänen silmäinsä edessä, jolle meidän on tehtävä tili."

        Jumala puhuu loukkuun jääneiden kaivosmiesten kautta tälle pahalle syntiselle maailmalle, heille yritetään valmistaa pelastustietä, maan päälle. Jumala valmisti helvettiin tuomitulle ihmiselle pelastustien taivaan iloon lähettämällä oman rakkaan Poikansa taivaasta kuolemaan uhrikuoleman syntiemme tähden ristillä. Niin tie on pelastukseen, vaikka se on ahdas portti ja kaita tie, mutta se toimii. Tuskin kukaan kaivosmiehistä valittaisi pelastustunnelin kapeutta, jos vain se toisi heidät maanpinnalle rakkaittensa luo.

        Ihminen ei vain usein tajua kadotettua tilaansa, kun paholainen pettää ja estää valheillaan ihmistä uskomasta Jeesukseen syntiensä anteeksiantajana. Ei ole liian vaikeata ja valinnan hetki on nyt, huomenna voi olla liian myöhäistä.


        http://www.tv7.fi/vod/player.html?id=6409


      • Mirka ...
        suoraselkä kirjoitti:

        Jeesus vahvisti luomiskertomuksen, Hän, joka sanoo, "minä olen tie ja totuus ja elämä"

        Jeesus ilmoittaa itsensä Luojana UT:ssa.

        ILm. 3:14

        "And unto the angel of the church of the Laodiceans write; These things saith the Amen, the faithful and true witness, the beginning of the creation of God;"

        "Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku:"

        On todella uhkarohkeaa varastaa Jumalan teot ja Jumalan kunnia Luojana tästä Luomakunnasta!

        Millainen onkaan tilinteon hetki kerran kun he tulevat Jumalan eteen valheet mukanaan?

        Jos kuolemaa ei olisi tässä maailmassa, olisi samantekevää mitä sanoo tai tekee, mutta... nyt olemmekin vastuussa elämästämme elävällä Jumalalle tahdoimme sitä tai emme.

        1. Piet. 4:5

        "Mutta heidän on tehtävä tili hänelle, joka on valmis tuomitsemaan eläviä ja kuolleita. "

        Hepr. 4:13

        "eikä mikään luotu ole hänelle näkymätön, vaan kaikki on alastonta ja paljastettua hänen silmäinsä edessä, jolle meidän on tehtävä tili."

        Jumala puhuu loukkuun jääneiden kaivosmiesten kautta tälle pahalle syntiselle maailmalle, heille yritetään valmistaa pelastustietä, maan päälle. Jumala valmisti helvettiin tuomitulle ihmiselle pelastustien taivaan iloon lähettämällä oman rakkaan Poikansa taivaasta kuolemaan uhrikuoleman syntiemme tähden ristillä. Niin tie on pelastukseen, vaikka se on ahdas portti ja kaita tie, mutta se toimii. Tuskin kukaan kaivosmiehistä valittaisi pelastustunnelin kapeutta, jos vain se toisi heidät maanpinnalle rakkaittensa luo.

        Ihminen ei vain usein tajua kadotettua tilaansa, kun paholainen pettää ja estää valheillaan ihmistä uskomasta Jeesukseen syntiensä anteeksiantajana. Ei ole liian vaikeata ja valinnan hetki on nyt, huomenna voi olla liian myöhäistä.


        http://www.tv7.fi/vod/player.html?id=6409

        Uskovaiset eivät tajua että jeesus on vain pelkkä fiktio ja raamattu satukirja.


      • epäusko
        Mirka ... kirjoitti:

        Uskovaiset eivät tajua että jeesus on vain pelkkä fiktio ja raamattu satukirja.

        Älä tule huutelemaan tommosia. Sillä osoitat vain, ettet tajua uskonasioista mitään.


      • Mirka ...
        epäusko kirjoitti:

        Älä tule huutelemaan tommosia. Sillä osoitat vain, ettet tajua uskonasioista mitään.

        ""Älä tule huutelemaan tommosia. Sillä osoitat vain, ettet tajua uskonasioista mitään. ""
        Lässytys on lapsellista. Ole rehellinen ja todista väitteeni kumoon ja jos et tähän pysty niin lopeta nämä asiattomat kirjoituksesi.

        Väitän tietäväni uskonnoista enemmän kuin sinä.


      • "satukirjaa"lukenut
        Mirka ... kirjoitti:

        Uskovaiset eivät tajua että jeesus on vain pelkkä fiktio ja raamattu satukirja.

        Sadut eivät käy toteen. Raamatun profetiat toteutuvat silmiesi edessä. Pitää vain ottaa selvää,ja alkaa lukea sitä maailman luetuinta "satukirjaa". Fiktio? Kun ihmiset satojen, jopa tuhansien vuosien aika-erolla ja tuhansien kilometrien matka-erolla, puhuvat samoista asioista ja yhtäläisistä henkilökohtaisista kokemuksista! Sitäpaitsi ,se Jeesus niminen "fiktio" toimii minun ja tuhansien,satojentuhansien, kanssa-ihmisten elämässä. Näitä asioita et sinä, eikä kukaan muukaan voi tehdä tyhjäksi. Sinun uskosi ,tai paremminkin uskomattomuutesi on tietenkin oma asiasi, mutta älä aseta kyseenalaiseksi meidan uskovaisten älynlahjoja! Enimmäkseen me olemme aivan tavallisia ihmisiä.


      • ....
        Mirka ... kirjoitti:

        ""Älä tule huutelemaan tommosia. Sillä osoitat vain, ettet tajua uskonasioista mitään. ""
        Lässytys on lapsellista. Ole rehellinen ja todista väitteeni kumoon ja jos et tähän pysty niin lopeta nämä asiattomat kirjoituksesi.

        Väitän tietäväni uskonnoista enemmän kuin sinä.

        Okei. Mä kerron oman näkökantani asiaan.

        Näkisin, että kyse on "aikuisen ja lapsen uskon ristiriidasta".

        Katsos, kun "lapsen usko" on sitä että uskotaan sokeasti johonkin yliluonnolliseen olentoon, mikä on juuri "hokkuspokkus" luonut kaiken tyhjästä hyvyyttään kuin joulupukki ikään. Ja tähän versioon kuuluu mitä kummallisimmat uskomukset.

        "Aikuisen usko" taas on sitä, että tajutaan ettei mitään yliluonnollista oikeasti ole olemassa ja tapahtumilla on syynsä. Aikuisen usko käsittelee asioita kuten: mikä on oikea tapa elää, oikeita ja vääriä tekoja, avioliittoasioita, perhesuhteita, kuolemista jne.
        Onhan asioilla tieteellisetkin puolensa, jos ruvetaan tosissaan etsimään syitä maailman synnylle yms, mutta uskonto ja tiede on eri asioita.


      • SAATANAN
        Mirka ... kirjoitti:

        ""Älä tule huutelemaan tommosia. Sillä osoitat vain, ettet tajua uskonasioista mitään. ""
        Lässytys on lapsellista. Ole rehellinen ja todista väitteeni kumoon ja jos et tähän pysty niin lopeta nämä asiattomat kirjoituksesi.

        Väitän tietäväni uskonnoista enemmän kuin sinä.

        RIIVAAMA TEINIHUORA, JOTA KÄYTETTIIN RIPARILLA HYVÄKSI, SIKSI HÄN VIHAA USKOVIA. PISSISHUORA LEMPPU HÄN ON.


      • HUORA...
        Mirka ... kirjoitti:

        ""Älä tule huutelemaan tommosia. Sillä osoitat vain, ettet tajua uskonasioista mitään. ""
        Lässytys on lapsellista. Ole rehellinen ja todista väitteeni kumoon ja jos et tähän pysty niin lopeta nämä asiattomat kirjoituksesi.

        Väitän tietäväni uskonnoista enemmän kuin sinä.

        HILJAA >:(


      • Nona.
        Mirka ... kirjoitti:

        ""Älä tule huutelemaan tommosia. Sillä osoitat vain, ettet tajua uskonasioista mitään. ""
        Lässytys on lapsellista. Ole rehellinen ja todista väitteeni kumoon ja jos et tähän pysty niin lopeta nämä asiattomat kirjoituksesi.

        Väitän tietäväni uskonnoista enemmän kuin sinä.

        Sinä voit tietää uskonnoista vaikka kuinka paljon, mutta se ei tee sinusta uskovaa etkä siten tiedä kuin teorian.


      • Mirka ...
        Nona. kirjoitti:

        Sinä voit tietää uskonnoista vaikka kuinka paljon, mutta se ei tee sinusta uskovaa etkä siten tiedä kuin teorian.

        ""Sinä voit tietää uskonnoista vaikka kuinka paljon, mutta se ei tee sinusta uskovaa etkä siten tiedä kuin teorian. ""
        Teoria riittää minulle. En halua edes kokea trippiänne. Ihan kammottaa koko ajatus. YÖKKK.

        Vertaisin jumalauskoa PSYKOOSIIN.
        Psykoosi on vakava mielenterveyden häiriö, jossa todellisuudentaju hämärtyy ja vääristyy usein karkealla tavalla siten, että henkilöllä on huomattavia vaikeuksia erottaa, mikä on totta ja mikä ei.


      • Mirka ...
        "satukirjaa"lukenut kirjoitti:

        Sadut eivät käy toteen. Raamatun profetiat toteutuvat silmiesi edessä. Pitää vain ottaa selvää,ja alkaa lukea sitä maailman luetuinta "satukirjaa". Fiktio? Kun ihmiset satojen, jopa tuhansien vuosien aika-erolla ja tuhansien kilometrien matka-erolla, puhuvat samoista asioista ja yhtäläisistä henkilökohtaisista kokemuksista! Sitäpaitsi ,se Jeesus niminen "fiktio" toimii minun ja tuhansien,satojentuhansien, kanssa-ihmisten elämässä. Näitä asioita et sinä, eikä kukaan muukaan voi tehdä tyhjäksi. Sinun uskosi ,tai paremminkin uskomattomuutesi on tietenkin oma asiasi, mutta älä aseta kyseenalaiseksi meidan uskovaisten älynlahjoja! Enimmäkseen me olemme aivan tavallisia ihmisiä.

        ""Raamatun profetiat toteutuvat silmiesi edessä.""
        Et hallitse mielikuvitustasi. HEH HEH HEH ...

        Aku-Ankasta ja Kalevasta löydät kaikki samat ennustukset ja merkit mitä raamatustas. Tutki vaikka. Anna mielikuvituksesi lentää.


      • Ki Joski
        Mirka ... kirjoitti:

        ""Sinä voit tietää uskonnoista vaikka kuinka paljon, mutta se ei tee sinusta uskovaa etkä siten tiedä kuin teorian. ""
        Teoria riittää minulle. En halua edes kokea trippiänne. Ihan kammottaa koko ajatus. YÖKKK.

        Vertaisin jumalauskoa PSYKOOSIIN.
        Psykoosi on vakava mielenterveyden häiriö, jossa todellisuudentaju hämärtyy ja vääristyy usein karkealla tavalla siten, että henkilöllä on huomattavia vaikeuksia erottaa, mikä on totta ja mikä ei.

        >> Psykoosi on vakava mielenterveyden häiriö, jossa todellisuudentaju hämärtyy ja vääristyy usein karkealla tavalla siten, että henkilöllä on huomattavia vaikeuksia erottaa, mikä on totta ja mikä ei. >>

        -No niinpä, ja kuten tuosta sinun ylläolevasta kommentistasikin voi sanoa, niin monilla jotka täällä haluavat vänkätä ja vääntää näistä hengen asioista, ne menevät omia kommentteja kirjoittaessa sekaisin! Sitäpä se sitten on, kun totuus on vääryyden vallassa.


      • kysyvä ei tieltä...
        Mirka ... kirjoitti:

        ""Sinä voit tietää uskonnoista vaikka kuinka paljon, mutta se ei tee sinusta uskovaa etkä siten tiedä kuin teorian. ""
        Teoria riittää minulle. En halua edes kokea trippiänne. Ihan kammottaa koko ajatus. YÖKKK.

        Vertaisin jumalauskoa PSYKOOSIIN.
        Psykoosi on vakava mielenterveyden häiriö, jossa todellisuudentaju hämärtyy ja vääristyy usein karkealla tavalla siten, että henkilöllä on huomattavia vaikeuksia erottaa, mikä on totta ja mikä ei.

        Mikä on sinun totuutesi?


      • "satukirjaa" lukenut
        Mirka ... kirjoitti:

        ""Raamatun profetiat toteutuvat silmiesi edessä.""
        Et hallitse mielikuvitustasi. HEH HEH HEH ...

        Aku-Ankasta ja Kalevasta löydät kaikki samat ennustukset ja merkit mitä raamatustas. Tutki vaikka. Anna mielikuvituksesi lentää.

        Ei löydy. Et vain tiedä, koska et ole lukenut.Minä en elä mielikuvitusmaailmassa, sen teet sinä, Aku Ankkoinesi! Luulin, että niitä lukevat vai lapset. Oletko kenties lapsenmielinen? Jos, niin hyvä, " sillä sellaisten on taivasten valtakunta"!


      • Noituus jeehhsss
        .... kirjoitti:

        Okei. Mä kerron oman näkökantani asiaan.

        Näkisin, että kyse on "aikuisen ja lapsen uskon ristiriidasta".

        Katsos, kun "lapsen usko" on sitä että uskotaan sokeasti johonkin yliluonnolliseen olentoon, mikä on juuri "hokkuspokkus" luonut kaiken tyhjästä hyvyyttään kuin joulupukki ikään. Ja tähän versioon kuuluu mitä kummallisimmat uskomukset.

        "Aikuisen usko" taas on sitä, että tajutaan ettei mitään yliluonnollista oikeasti ole olemassa ja tapahtumilla on syynsä. Aikuisen usko käsittelee asioita kuten: mikä on oikea tapa elää, oikeita ja vääriä tekoja, avioliittoasioita, perhesuhteita, kuolemista jne.
        Onhan asioilla tieteellisetkin puolensa, jos ruvetaan tosissaan etsimään syitä maailman synnylle yms, mutta uskonto ja tiede on eri asioita.

        Afrikassa ja Intiassakin uskotaan:

        http://areena.yle.fi/player/index.php?clip=1183342&language=fi


      • Sallittu hulluus
        SAATANAN kirjoitti:

        RIIVAAMA TEINIHUORA, JOTA KÄYTETTIIN RIPARILLA HYVÄKSI, SIKSI HÄN VIHAA USKOVIA. PISSISHUORA LEMPPU HÄN ON.

        Tuo jumalan välikappale meille uskoville.


      • yx veli
        suoraselkä kirjoitti:

        Jeesus vahvisti luomiskertomuksen, Hän, joka sanoo, "minä olen tie ja totuus ja elämä"

        Jeesus ilmoittaa itsensä Luojana UT:ssa.

        ILm. 3:14

        "And unto the angel of the church of the Laodiceans write; These things saith the Amen, the faithful and true witness, the beginning of the creation of God;"

        "Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku:"

        On todella uhkarohkeaa varastaa Jumalan teot ja Jumalan kunnia Luojana tästä Luomakunnasta!

        Millainen onkaan tilinteon hetki kerran kun he tulevat Jumalan eteen valheet mukanaan?

        Jos kuolemaa ei olisi tässä maailmassa, olisi samantekevää mitä sanoo tai tekee, mutta... nyt olemmekin vastuussa elämästämme elävällä Jumalalle tahdoimme sitä tai emme.

        1. Piet. 4:5

        "Mutta heidän on tehtävä tili hänelle, joka on valmis tuomitsemaan eläviä ja kuolleita. "

        Hepr. 4:13

        "eikä mikään luotu ole hänelle näkymätön, vaan kaikki on alastonta ja paljastettua hänen silmäinsä edessä, jolle meidän on tehtävä tili."

        Jumala puhuu loukkuun jääneiden kaivosmiesten kautta tälle pahalle syntiselle maailmalle, heille yritetään valmistaa pelastustietä, maan päälle. Jumala valmisti helvettiin tuomitulle ihmiselle pelastustien taivaan iloon lähettämällä oman rakkaan Poikansa taivaasta kuolemaan uhrikuoleman syntiemme tähden ristillä. Niin tie on pelastukseen, vaikka se on ahdas portti ja kaita tie, mutta se toimii. Tuskin kukaan kaivosmiehistä valittaisi pelastustunnelin kapeutta, jos vain se toisi heidät maanpinnalle rakkaittensa luo.

        Ihminen ei vain usein tajua kadotettua tilaansa, kun paholainen pettää ja estää valheillaan ihmistä uskomasta Jeesukseen syntiensä anteeksiantajana. Ei ole liian vaikeata ja valinnan hetki on nyt, huomenna voi olla liian myöhäistä.


        http://www.tv7.fi/vod/player.html?id=6409

        Todella hyvä viesti sinulta. Huomaa kyllä että olet Jumalan ihminen! Siunausta eloosi! t:yx veli


      • Psalmi 50:15.
        .... kirjoitti:

        Okei. Mä kerron oman näkökantani asiaan.

        Näkisin, että kyse on "aikuisen ja lapsen uskon ristiriidasta".

        Katsos, kun "lapsen usko" on sitä että uskotaan sokeasti johonkin yliluonnolliseen olentoon, mikä on juuri "hokkuspokkus" luonut kaiken tyhjästä hyvyyttään kuin joulupukki ikään. Ja tähän versioon kuuluu mitä kummallisimmat uskomukset.

        "Aikuisen usko" taas on sitä, että tajutaan ettei mitään yliluonnollista oikeasti ole olemassa ja tapahtumilla on syynsä. Aikuisen usko käsittelee asioita kuten: mikä on oikea tapa elää, oikeita ja vääriä tekoja, avioliittoasioita, perhesuhteita, kuolemista jne.
        Onhan asioilla tieteellisetkin puolensa, jos ruvetaan tosissaan etsimään syitä maailman synnylle yms, mutta uskonto ja tiede on eri asioita.

        >> "Aikuisen usko" taas on sitä, että tajutaan ettei mitään yliluonnollista oikeasti ole olemassa ja tapahtumilla on syynsä. Aikuisen usko käsittelee asioita kuten: mikä on oikea tapa elää, oikeita ja vääriä tekoja, avioliittoasioita, perhesuhteita, kuolemista jne. >>

        -Mistä sinä olet tuollaisen käsitteen löytänyt, kuin tuo "aikuisen usko"? Ei sellaista ole ainakaan Raamatussa. Usko Jumalaan ei koskaan pidäkään olla muuta kuin samanalaista riippuvuussuhdetta Jumalasta, kuin on pienellä tai nuorella lapsella vanhemmistaan, ennen kuin hän pystyy pärjäämään omillaan.

        Tuo määritelmä mitä sinä tuossa selität, sopii paremmin siihen, mistä raamatussa käytetään nimitystä järkeisoppi. Se ei ole mitään "aikuisten uskoa", vaan sellaista järkeilyä joka estää aikuista ihmistä kääntymään Jumalan puoleen, edes vaikeassa elämäntilanteessa, apua saadakseen. Se saa ihmisen viimeiseen asti sinnittelemään, että eikö nyt vielä löytyisi joku ihmisen taitoon ja järkeilyyn perustuva keino selvitä tukalasta tilanteesta. Kuitenkin Jumala sanassaan lupaa auttaa ihmistä:

        Psalmi 50:15. " ...avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua."
        16. Mutta jumalattomalle Jumala sanoo: "Mikä sinä olet puhumaan minun käskyistäni ja ottamaan minun liittoni suuhusi?

        -Laitoin vielä tuon toisenkin jakeen tuohon, kun siinäkin on niin hyvä viesti. Ja huom! Jumalan auttamisen ehtona on VAIN TUO, "ja sinun pitää kunnioittaman minua". Ts. Jumala näkee jo edeltäkäsin, aiotko sinä kunnioittaa Häntä, jos Hän sinua auttaa vai et... Jumalaa ei kukaan pysty huijaamaan, ei edes saatana, joka kuitenkin on "tuhanten juonten mestari".


      • ....
        Psalmi 50:15. kirjoitti:

        >> "Aikuisen usko" taas on sitä, että tajutaan ettei mitään yliluonnollista oikeasti ole olemassa ja tapahtumilla on syynsä. Aikuisen usko käsittelee asioita kuten: mikä on oikea tapa elää, oikeita ja vääriä tekoja, avioliittoasioita, perhesuhteita, kuolemista jne. >>

        -Mistä sinä olet tuollaisen käsitteen löytänyt, kuin tuo "aikuisen usko"? Ei sellaista ole ainakaan Raamatussa. Usko Jumalaan ei koskaan pidäkään olla muuta kuin samanalaista riippuvuussuhdetta Jumalasta, kuin on pienellä tai nuorella lapsella vanhemmistaan, ennen kuin hän pystyy pärjäämään omillaan.

        Tuo määritelmä mitä sinä tuossa selität, sopii paremmin siihen, mistä raamatussa käytetään nimitystä järkeisoppi. Se ei ole mitään "aikuisten uskoa", vaan sellaista järkeilyä joka estää aikuista ihmistä kääntymään Jumalan puoleen, edes vaikeassa elämäntilanteessa, apua saadakseen. Se saa ihmisen viimeiseen asti sinnittelemään, että eikö nyt vielä löytyisi joku ihmisen taitoon ja järkeilyyn perustuva keino selvitä tukalasta tilanteesta. Kuitenkin Jumala sanassaan lupaa auttaa ihmistä:

        Psalmi 50:15. " ...avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua."
        16. Mutta jumalattomalle Jumala sanoo: "Mikä sinä olet puhumaan minun käskyistäni ja ottamaan minun liittoni suuhusi?

        -Laitoin vielä tuon toisenkin jakeen tuohon, kun siinäkin on niin hyvä viesti. Ja huom! Jumalan auttamisen ehtona on VAIN TUO, "ja sinun pitää kunnioittaman minua". Ts. Jumala näkee jo edeltäkäsin, aiotko sinä kunnioittaa Häntä, jos Hän sinua auttaa vai et... Jumalaa ei kukaan pysty huijaamaan, ei edes saatana, joka kuitenkin on "tuhanten juonten mestari".

        Kyllä nuo asiat ovat sellaisia, jotka täytyy järjellä ymmärtää. Järjellä ymmärtäminen on sitä, että tajutaan mistä on kysymys. Muuten menee tolkku koko touhusta. Tässä muutama ote kirjasta:

        1. Kor. 13:11 "Kun olin lapsi, minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli ja lapsen ajatukset. Nyt, kun olen mies, olen jättänyt sen mikä kuuluu lapsuuteen. Nyt katselemme vielä kuin kuvastimesta, kuin arvoitusta, mutta silloin näemme kasvoista kasvoihin. Nyt tietoni on vielä vajavaista, mutta kerran se on täydellistä, niin kuin Jumala minut täydellisesti tuntee."
        1. Kor. 14:20 ”Veljet, älkää olko ajatuksiltanne lapsia. Pahuudessa olkaa kehittymättömiä, ajattelussanne aikuisia.”
        Ef. 4:14-15 "Kun me kaikki sitten pääsemme yhteen ja samaan uskoon ja Jumalan Pojan tuntemiseen ja niin saavutamme aikuisuuden, Kristuksen täyteyttä vastaavan kypsyyden, 14 silloin emme enää ole alaikäisiä, jotka ajelehtivat kaikenlaisten opin tuulten heiteltävinä ja ovat kavalien ja petollisten ihmisten pelinappuloita. 15 Silloin me noudatamme totuutta ja rakkautta ja kasvamme kaikin tavoin kiinni Kristukseen, häneen, joka on pää."

        Lueppa tuo:
        http://freepathways.wordpress.com/2010/08/22/uskovainen-ja-jarki/


      • -
        .... kirjoitti:

        Kyllä nuo asiat ovat sellaisia, jotka täytyy järjellä ymmärtää. Järjellä ymmärtäminen on sitä, että tajutaan mistä on kysymys. Muuten menee tolkku koko touhusta. Tässä muutama ote kirjasta:

        1. Kor. 13:11 "Kun olin lapsi, minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli ja lapsen ajatukset. Nyt, kun olen mies, olen jättänyt sen mikä kuuluu lapsuuteen. Nyt katselemme vielä kuin kuvastimesta, kuin arvoitusta, mutta silloin näemme kasvoista kasvoihin. Nyt tietoni on vielä vajavaista, mutta kerran se on täydellistä, niin kuin Jumala minut täydellisesti tuntee."
        1. Kor. 14:20 ”Veljet, älkää olko ajatuksiltanne lapsia. Pahuudessa olkaa kehittymättömiä, ajattelussanne aikuisia.”
        Ef. 4:14-15 "Kun me kaikki sitten pääsemme yhteen ja samaan uskoon ja Jumalan Pojan tuntemiseen ja niin saavutamme aikuisuuden, Kristuksen täyteyttä vastaavan kypsyyden, 14 silloin emme enää ole alaikäisiä, jotka ajelehtivat kaikenlaisten opin tuulten heiteltävinä ja ovat kavalien ja petollisten ihmisten pelinappuloita. 15 Silloin me noudatamme totuutta ja rakkautta ja kasvamme kaikin tavoin kiinni Kristukseen, häneen, joka on pää."

        Lueppa tuo:
        http://freepathways.wordpress.com/2010/08/22/uskovainen-ja-jarki/

        -


    • uskovainennn

      Aina ateistit haukkuu uskovia vähä-älyisiksi koska uskovaiset eivät ole samaa mieltä ateistien kanssa joistain asioista. Ihan hyvin voitas kaikki uskovaiset haukkua ateisteja tyhmiksi..

    • Folio Mulder

      Elämän luotuja lähtökohtia. Jokin sai maapallollekin ne ensimmäiset elämänalun solut. Siinäkin tapuksessa päädytään yhtäkkiseen ihmeeseen eikö niin, jota skeptikot kutsuvat sattumaksi.

      Uskonnon tosiasia on järkevien ja tavallisten ihmisten uskonnollisessa kokemuksessa, ja vain siinä. Ja vain tässä merkityksessä voidaan uskontoa koskaan pitää tieteellisenä tai edes psykologisena. Näitä asioita ei mittailla ja kuvata, vaan koetaan sisimmässään.

      Maailmamme on tietämätön alkulähteistä, jopa fyysisistä alkuläteistä.

      • that's it.

        "Evoluutio ei poista Elämän luotuja lähtökohtia. Jokin sai maapallollekin ne ensimmäiset elämänalun solut."

        Eikä evoluutioteoria edes voisi ottaa siihen kantaa, sillä tuo kuuluu abiogeneesin alueeseen.

        "Siinäkin tapuksessa päädytään yhtäkkiseen ihmeeseen eikö niin, jota skeptikot kutsuvat sattumaksi. "

        Eivät kutsu, ja yleisesti ottaen en ymmärrä miki "skeptikoiden" pitäisi asiasta olla jotakin yhteistä mieltä.

        "Maailmamme on tietämätön alkulähteistä, jopa fyysisistä alkuläteistä. "

        Toistaiseksi kyllä, niinkuin olemme joskus olleet tietämättömiä aikaisemmin yliluonnolliselta vaikuttaneista ilmiöistä kuten salamoista, puiden vihertymisestä keväisin, tähdenlennoista jne jne.

        Mutta tutkimus tälläkin saralla etenee ihan mukavasti. On jo aikoja sitten havaittu ns. ensimmästen kopioitujien olevan varsin yksinkertaisia polymerisaation tuotteita (ikäänkuin esi-RNA), eikä siihen sattumia tarvita. Alkusolujen syntymisestä on mielenkiintoisia teorioita, ja niitä voidaan kokeellisesti testata. Kemiallisia reaktioita tapahtuu ympärillämme miljardeja jokainen sekunti, ja niissä on kyse vain siitä, että ja - vetävät toisiaan puoleensa ja samanmerkkiset varaukset hylkivät toisiaan. Abiogeneesitutkimuksen etenemisestä on valtavasti tietoa löydettävissä ja havainnollisia videoita mm. YouTubessa.


      • sorry to think
        that's it. kirjoitti:

        "Evoluutio ei poista Elämän luotuja lähtökohtia. Jokin sai maapallollekin ne ensimmäiset elämänalun solut."

        Eikä evoluutioteoria edes voisi ottaa siihen kantaa, sillä tuo kuuluu abiogeneesin alueeseen.

        "Siinäkin tapuksessa päädytään yhtäkkiseen ihmeeseen eikö niin, jota skeptikot kutsuvat sattumaksi. "

        Eivät kutsu, ja yleisesti ottaen en ymmärrä miki "skeptikoiden" pitäisi asiasta olla jotakin yhteistä mieltä.

        "Maailmamme on tietämätön alkulähteistä, jopa fyysisistä alkuläteistä. "

        Toistaiseksi kyllä, niinkuin olemme joskus olleet tietämättömiä aikaisemmin yliluonnolliselta vaikuttaneista ilmiöistä kuten salamoista, puiden vihertymisestä keväisin, tähdenlennoista jne jne.

        Mutta tutkimus tälläkin saralla etenee ihan mukavasti. On jo aikoja sitten havaittu ns. ensimmästen kopioitujien olevan varsin yksinkertaisia polymerisaation tuotteita (ikäänkuin esi-RNA), eikä siihen sattumia tarvita. Alkusolujen syntymisestä on mielenkiintoisia teorioita, ja niitä voidaan kokeellisesti testata. Kemiallisia reaktioita tapahtuu ympärillämme miljardeja jokainen sekunti, ja niissä on kyse vain siitä, että ja - vetävät toisiaan puoleensa ja samanmerkkiset varaukset hylkivät toisiaan. Abiogeneesitutkimuksen etenemisestä on valtavasti tietoa löydettävissä ja havainnollisia videoita mm. YouTubessa.

        lauseita vailla sissältöä eikä ole vaikka nähdä mistä ne on imetty. Noin sitä helposti puhuu kun ei ole omaa arvosotelukykyä takana.
        Nykyään jo nähdään kuinka hieno koneisto solu on ja yleensäkin organismit. Ne miljardit kemialliset reaktiot ovat periaatteessa ihan eri asia kuin se organisaatio ja järjestys,jota elämä eri muotoineen edustaa.
        Hullunkurisinta on ehkä se ,että nuo kehitysteoriat toimivat hienosti aina YT-videoilla :P


      • jooko?
        sorry to think kirjoitti:

        lauseita vailla sissältöä eikä ole vaikka nähdä mistä ne on imetty. Noin sitä helposti puhuu kun ei ole omaa arvosotelukykyä takana.
        Nykyään jo nähdään kuinka hieno koneisto solu on ja yleensäkin organismit. Ne miljardit kemialliset reaktiot ovat periaatteessa ihan eri asia kuin se organisaatio ja järjestys,jota elämä eri muotoineen edustaa.
        Hullunkurisinta on ehkä se ,että nuo kehitysteoriat toimivat hienosti aina YT-videoilla :P

        "lauseita vailla sissältöä eikä ole vaikka nähdä mistä ne on imetty."

        No mistä?

        "Noin sitä helposti puhuu kun ei ole omaa arvosotelukykyä takana. "

        Kun työkseen näkee, kuinka tiedettä oikeassa maailmassa tehdään, siinä saattaa kerääntyä arvostelukykyä ja kompetenssia jotta voi sanoa tietävänsä mistä puhuu.

        "Nykyään jo nähdään kuinka hieno koneisto solu on ja yleensäkin organismit."

        Niin nähdään, ennen mikrobien löytämistä ja mikroskoopin keksimistä hihhulit selittivät tauditkin pahoiksi hengiksi ja ties miksi saatanan riivauksiksi. Kummasti on siinäkin asiassa hyljätty pahat henget ja alettu seuraamaan tiedettä.

        "Ne miljardit kemialliset reaktiot ovat periaatteessa ihan eri asia kuin se organisaatio ja järjestys,jota elämä eri muotoineen edustaa. "

        Eivät ole periaatteessa eikä edes käytännössä. Ihan samat yksinkertaiset periaatteet saavat silmän aistimaan valoa, proteiinin muodostumaan lähtöaineistaan, hermoimpulssin etenemään neuronissa jne. Kaikki reaktiot ja molekyylit ovat vain altistuneet samantyyppiselle valinnalle, jota biologiassa evoluutioksi kutsutaan. Vain satukirjoissa kaikki tapahtuu yhtäkkiä simsalabim.

        "Hullunkurisinta on ehkä se ,että nuo kehitysteoriat toimivat hienosti aina YT-videoilla :P "

        Ne toimivat myös käytännössä, ja massiivinen tietomäärä on jo aikaa sitten murskannut alleen mm. kamelikuskien nuotiotarinat pronssikauden magiansävyttämästä ja suppeasta maailmasta. Enää vain fundamentalistisimmat himpulat ottavat kirjaimellisesti luomissatuja, sotkan munasta syntymisiä, kylkiluusta veistelemisiä tai vaikkapa Cherokee-intiaanien tarinaa koppakuoriaisen synnyttämästä Maasta.


      • katsos sormea
        jooko? kirjoitti:

        "lauseita vailla sissältöä eikä ole vaikka nähdä mistä ne on imetty."

        No mistä?

        "Noin sitä helposti puhuu kun ei ole omaa arvosotelukykyä takana. "

        Kun työkseen näkee, kuinka tiedettä oikeassa maailmassa tehdään, siinä saattaa kerääntyä arvostelukykyä ja kompetenssia jotta voi sanoa tietävänsä mistä puhuu.

        "Nykyään jo nähdään kuinka hieno koneisto solu on ja yleensäkin organismit."

        Niin nähdään, ennen mikrobien löytämistä ja mikroskoopin keksimistä hihhulit selittivät tauditkin pahoiksi hengiksi ja ties miksi saatanan riivauksiksi. Kummasti on siinäkin asiassa hyljätty pahat henget ja alettu seuraamaan tiedettä.

        "Ne miljardit kemialliset reaktiot ovat periaatteessa ihan eri asia kuin se organisaatio ja järjestys,jota elämä eri muotoineen edustaa. "

        Eivät ole periaatteessa eikä edes käytännössä. Ihan samat yksinkertaiset periaatteet saavat silmän aistimaan valoa, proteiinin muodostumaan lähtöaineistaan, hermoimpulssin etenemään neuronissa jne. Kaikki reaktiot ja molekyylit ovat vain altistuneet samantyyppiselle valinnalle, jota biologiassa evoluutioksi kutsutaan. Vain satukirjoissa kaikki tapahtuu yhtäkkiä simsalabim.

        "Hullunkurisinta on ehkä se ,että nuo kehitysteoriat toimivat hienosti aina YT-videoilla :P "

        Ne toimivat myös käytännössä, ja massiivinen tietomäärä on jo aikaa sitten murskannut alleen mm. kamelikuskien nuotiotarinat pronssikauden magiansävyttämästä ja suppeasta maailmasta. Enää vain fundamentalistisimmat himpulat ottavat kirjaimellisesti luomissatuja, sotkan munasta syntymisiä, kylkiluusta veistelemisiä tai vaikkapa Cherokee-intiaanien tarinaa koppakuoriaisen synnyttämästä Maasta.

        katetta evouskonnolle tuossa, mutta poskisolistina olet kohtalaisen hyvä .
        Luominen on todella vakuuttava katsomustapa. Evoluutio yrittää luoda sekasorrosta hienoja systeemejä - ja onnistuu youtuubissa! :P

        Kannattaa uskoa darwinismiin vaikkei sitä ymmärrä!


      • alan tässä
        katsos sormea kirjoitti:

        katetta evouskonnolle tuossa, mutta poskisolistina olet kohtalaisen hyvä .
        Luominen on todella vakuuttava katsomustapa. Evoluutio yrittää luoda sekasorrosta hienoja systeemejä - ja onnistuu youtuubissa! :P

        Kannattaa uskoa darwinismiin vaikkei sitä ymmärrä!

        pitämään sinulle luentoa evoluutiobiologiasta? Kun ihmisen päässä on noin paha jumalharha ja jeesusloinen, ei se auttaisi mitään vaikka sata maailman parasta asiantuntijaa sinulle asian selittäisi. Siksi tuota jumalaluuloa sanotaankin "uskoksi". Usko muuttuu tarpeettomaksi tiedon edessä (en tarkoita pelkästään uskonnollista uskoa ja tieteellistä tietoa, vaan yleensäkin), ja jos ihminen haluaa pitää kiinni uskostaan, hän ei edes halua sisäistää asioita, joita voimme omin silmin nähdä ja laitteilla mitata. Ne näkymättömät mielikuvituskaverit tuntuvat jopa silloin paremmilta vaihtoehdoilta.

        "Kannattaa uskoa darwinismiin vaikkei sitä ymmärrä! "

        Ei välttämättä kannata uskoa mihinkään mitä ei ymmärrä. Ainoastaan huuhaa-loisen syövyttämät tekevät niin. Ehkä tuossa piileekin se, miksi havaittu ei kiinnosta ja havaitsematon kiinnostaa: Periaatteenasi on, että kannattaa uskoa sellaiseen mitä ei ymmärrä, ja kannattaa olla uskomatta sellaiseen minkä ymmärtää. Tyypillistä hihhulia. En koskaan lakkaa ihmettelemästä miten selviätte arkielämästä jäämättä auton alle, kaupan oven väliin, tipahtamatta portaikosta ja hukkumatta suihkulähteeseen.


      • Vastausta etsivä
        that's it. kirjoitti:

        "Evoluutio ei poista Elämän luotuja lähtökohtia. Jokin sai maapallollekin ne ensimmäiset elämänalun solut."

        Eikä evoluutioteoria edes voisi ottaa siihen kantaa, sillä tuo kuuluu abiogeneesin alueeseen.

        "Siinäkin tapuksessa päädytään yhtäkkiseen ihmeeseen eikö niin, jota skeptikot kutsuvat sattumaksi. "

        Eivät kutsu, ja yleisesti ottaen en ymmärrä miki "skeptikoiden" pitäisi asiasta olla jotakin yhteistä mieltä.

        "Maailmamme on tietämätön alkulähteistä, jopa fyysisistä alkuläteistä. "

        Toistaiseksi kyllä, niinkuin olemme joskus olleet tietämättömiä aikaisemmin yliluonnolliselta vaikuttaneista ilmiöistä kuten salamoista, puiden vihertymisestä keväisin, tähdenlennoista jne jne.

        Mutta tutkimus tälläkin saralla etenee ihan mukavasti. On jo aikoja sitten havaittu ns. ensimmästen kopioitujien olevan varsin yksinkertaisia polymerisaation tuotteita (ikäänkuin esi-RNA), eikä siihen sattumia tarvita. Alkusolujen syntymisestä on mielenkiintoisia teorioita, ja niitä voidaan kokeellisesti testata. Kemiallisia reaktioita tapahtuu ympärillämme miljardeja jokainen sekunti, ja niissä on kyse vain siitä, että ja - vetävät toisiaan puoleensa ja samanmerkkiset varaukset hylkivät toisiaan. Abiogeneesitutkimuksen etenemisestä on valtavasti tietoa löydettävissä ja havainnollisia videoita mm. YouTubessa.

        Tieteellisesti voidaan tietysti saada selville paljon ,ja saadaan koko ajan enemmän. Loppujen lopuksi joudutaan kuitenkin aina kysymysmerkin eteen. Miksi näin on tai tapahtuu! Tiede ei ole tähän mennessä oikestaan pystynyt todistamaan yhtään mitään lopullisesti, se vain olettaa ja täyttää aukot parhaalla mahdollisella tavalla. Sekin on siis vain uskoa johonkin ....Jos ihminen osaa käyttää aivoistaan vain 1/3osaa ( jostain sen luin),olisi tosimielenkiintoista tietää, missä vaiheessa evoluutiota moinen älyn pieneneminen tapahtui!? Samoin olisi tosimielenkiintoista tietää tapahtuman seuraukset! Tiedemiehenä osannet antaa jotakuinkin tyydyttävän vastauksen.


      • evohihhulismi
        alan tässä kirjoitti:

        pitämään sinulle luentoa evoluutiobiologiasta? Kun ihmisen päässä on noin paha jumalharha ja jeesusloinen, ei se auttaisi mitään vaikka sata maailman parasta asiantuntijaa sinulle asian selittäisi. Siksi tuota jumalaluuloa sanotaankin "uskoksi". Usko muuttuu tarpeettomaksi tiedon edessä (en tarkoita pelkästään uskonnollista uskoa ja tieteellistä tietoa, vaan yleensäkin), ja jos ihminen haluaa pitää kiinni uskostaan, hän ei edes halua sisäistää asioita, joita voimme omin silmin nähdä ja laitteilla mitata. Ne näkymättömät mielikuvituskaverit tuntuvat jopa silloin paremmilta vaihtoehdoilta.

        "Kannattaa uskoa darwinismiin vaikkei sitä ymmärrä! "

        Ei välttämättä kannata uskoa mihinkään mitä ei ymmärrä. Ainoastaan huuhaa-loisen syövyttämät tekevät niin. Ehkä tuossa piileekin se, miksi havaittu ei kiinnosta ja havaitsematon kiinnostaa: Periaatteenasi on, että kannattaa uskoa sellaiseen mitä ei ymmärrä, ja kannattaa olla uskomatta sellaiseen minkä ymmärtää. Tyypillistä hihhulia. En koskaan lakkaa ihmettelemästä miten selviätte arkielämästä jäämättä auton alle, kaupan oven väliin, tipahtamatta portaikosta ja hukkumatta suihkulähteeseen.

        pitämättä - ymmärrettävistä sysitä ehehehee.
        Jos törmäilisit jatkuvasti liikenteessä niin nokkelana darwinistina toivoisit ,että luonnonvalinta parantaisi selvitymistäsi - klonks!


      • Move on...!
        jooko? kirjoitti:

        "lauseita vailla sissältöä eikä ole vaikka nähdä mistä ne on imetty."

        No mistä?

        "Noin sitä helposti puhuu kun ei ole omaa arvosotelukykyä takana. "

        Kun työkseen näkee, kuinka tiedettä oikeassa maailmassa tehdään, siinä saattaa kerääntyä arvostelukykyä ja kompetenssia jotta voi sanoa tietävänsä mistä puhuu.

        "Nykyään jo nähdään kuinka hieno koneisto solu on ja yleensäkin organismit."

        Niin nähdään, ennen mikrobien löytämistä ja mikroskoopin keksimistä hihhulit selittivät tauditkin pahoiksi hengiksi ja ties miksi saatanan riivauksiksi. Kummasti on siinäkin asiassa hyljätty pahat henget ja alettu seuraamaan tiedettä.

        "Ne miljardit kemialliset reaktiot ovat periaatteessa ihan eri asia kuin se organisaatio ja järjestys,jota elämä eri muotoineen edustaa. "

        Eivät ole periaatteessa eikä edes käytännössä. Ihan samat yksinkertaiset periaatteet saavat silmän aistimaan valoa, proteiinin muodostumaan lähtöaineistaan, hermoimpulssin etenemään neuronissa jne. Kaikki reaktiot ja molekyylit ovat vain altistuneet samantyyppiselle valinnalle, jota biologiassa evoluutioksi kutsutaan. Vain satukirjoissa kaikki tapahtuu yhtäkkiä simsalabim.

        "Hullunkurisinta on ehkä se ,että nuo kehitysteoriat toimivat hienosti aina YT-videoilla :P "

        Ne toimivat myös käytännössä, ja massiivinen tietomäärä on jo aikaa sitten murskannut alleen mm. kamelikuskien nuotiotarinat pronssikauden magiansävyttämästä ja suppeasta maailmasta. Enää vain fundamentalistisimmat himpulat ottavat kirjaimellisesti luomissatuja, sotkan munasta syntymisiä, kylkiluusta veistelemisiä tai vaikkapa Cherokee-intiaanien tarinaa koppakuoriaisen synnyttämästä Maasta.

        >> Niin nähdään, ennen mikrobien löytämistä ja mikroskoopin keksimistä hihhulit selittivät tauditkin pahoiksi hengiksi ja ties miksi saatanan riivauksiksi. Kummasti on siinäkin asiassa hyljätty pahat henget ja alettu seuraamaan tiedettä. >>

        -Ai niinkö selittivät? No entäpä miten ei-hihhulit ne silloin selittivät? Jaa mutta niitäpä ei juurikaan tainnut siihen aikaan ollakaan, riippuen mitä niillä tarkoitat. Miten luulet, jos on vieläkin jossain maailman kolkassa alkuasukasheimoja, joille ei vielä ole viety tätä vaarallista hihhulitietoutta, miten mahtanevat tautejaan selittää? Arvelevatkohan niitä hyvien henkien aikaansaannoksiksi, vai kuinkahan on?

        -Ja jos sairauksia ajatellaan sitä taustaa vasten, että tuskin Jumala niitä antoi ihmiselle siinä vaiheessa kun olivat Hänen luomisjärjestyksensä mukaisessa, kaikin puolin ihanteellisessa olotilassa paratiisissa ja elivät noudattaen sitä ainoata kieltoa joka ihmiselle oli annettu. Mutta kuinkas siinä sitten kävikään... Kun Jumala sitten langetti kirouksen maan piirin yli, ihmisen tottelemattomuuden takia, niin sen jälkeen ei olekaan sairauksista ollut pulaa. Tavallaan siis tuo teoria pitää edellenkin paikkansa, ts. siis ainakin niin että harvemmin kuulee kenenkään sanovan, jos on sairastunut, että "varmaankin joku hyvä henki, joku ihana enkeli kävi sen tuomassa..." Vai oletko kuullut jonkun niin sanovan?

        >> Kaikki reaktiot ja molekyylit ovat vain altistuneet samantyyppiselle valinnalle, jota biologiassa evoluutioksi kutsutaan. Vain satukirjoissa kaikki tapahtuu yhtäkkiä simsalabim.>>

        -Jaa-a ja mikäköhän sitten ohjailisi sitä sitä "samantyyppistä valintaa" -ihanko vain sattuma? Mitenkähän nyt on, kun tässä haiskahtaa tietynalainen yli-yksinkertaistamisen selittelymalli sen suhteen, miten kaikki on voinut kehittyä mm. tänne Tellukselle. Se sopii erittäin hyvin kreationismin vastaiseen ajattelumallinnukseen ja ihmisten manipuloimiseksi siihen ajatukseen, että kaikki olisi muka mahdollista ilmankin suurta suunnittelijaa ja "ohjelmoijaa", siis Jumalaa, joka kaiken luojana on kaiken hyvin suunitellut ja tehnyt. Maailman kaikkeuden tähtiradat ovat synkronoitu keskenään, pyörimään ilman suurempia törmäyksiä. Samoin toimii kaikki tarkalleen, myös pienimmissäkin organismeissa, niiden ohjelmointien mukaan, jotka Jumala, kaiken luoja on niille asettanut. Ensin kaiki oli täydellisen hyvin ja sitten erittäin paljon vähemmän hyvin, sen jälkeen kun ihminen syyllistyi maailman ensimmäiseen sopimusrikkomukseen. Tarkoittaen, että syntiinlankeemuksen jälkeen alkoi tulla sairauksia ym.ym., ikäviä ja ihmisten elämää sekottavia asioita.

        -Mitä mieltä muuten olet, jos joku kuravelli kuplisi aringonpaisteessa, ehkä jonkun maakasulähteen kohdalla ja muuttuisi ensin saveksi ja siitä sitten ihmiseksi, niin olisiko sillä lopputulokselle ratkaisevaa merkitystä, tapahtuuko se yht'äkkiä, vai satojen miljoonien, tai tieds miten pitkän ajan kuluessa, paitsi että jos se veisi hirvittävän paaaaljon aikaa, ei kai sitä kukaan, niin kovin kauan aikaa vieneenä viitsisi nimittää taikatempuiksi ja sen vakavalla naamalla tapahtuvaa kertomista "saduksi"...? Varsinkin kun sille annettaisiin nimike "tieteellinen"...!


      • Move on...!
        Move on...! kirjoitti:

        >> Niin nähdään, ennen mikrobien löytämistä ja mikroskoopin keksimistä hihhulit selittivät tauditkin pahoiksi hengiksi ja ties miksi saatanan riivauksiksi. Kummasti on siinäkin asiassa hyljätty pahat henget ja alettu seuraamaan tiedettä. >>

        -Ai niinkö selittivät? No entäpä miten ei-hihhulit ne silloin selittivät? Jaa mutta niitäpä ei juurikaan tainnut siihen aikaan ollakaan, riippuen mitä niillä tarkoitat. Miten luulet, jos on vieläkin jossain maailman kolkassa alkuasukasheimoja, joille ei vielä ole viety tätä vaarallista hihhulitietoutta, miten mahtanevat tautejaan selittää? Arvelevatkohan niitä hyvien henkien aikaansaannoksiksi, vai kuinkahan on?

        -Ja jos sairauksia ajatellaan sitä taustaa vasten, että tuskin Jumala niitä antoi ihmiselle siinä vaiheessa kun olivat Hänen luomisjärjestyksensä mukaisessa, kaikin puolin ihanteellisessa olotilassa paratiisissa ja elivät noudattaen sitä ainoata kieltoa joka ihmiselle oli annettu. Mutta kuinkas siinä sitten kävikään... Kun Jumala sitten langetti kirouksen maan piirin yli, ihmisen tottelemattomuuden takia, niin sen jälkeen ei olekaan sairauksista ollut pulaa. Tavallaan siis tuo teoria pitää edellenkin paikkansa, ts. siis ainakin niin että harvemmin kuulee kenenkään sanovan, jos on sairastunut, että "varmaankin joku hyvä henki, joku ihana enkeli kävi sen tuomassa..." Vai oletko kuullut jonkun niin sanovan?

        >> Kaikki reaktiot ja molekyylit ovat vain altistuneet samantyyppiselle valinnalle, jota biologiassa evoluutioksi kutsutaan. Vain satukirjoissa kaikki tapahtuu yhtäkkiä simsalabim.>>

        -Jaa-a ja mikäköhän sitten ohjailisi sitä sitä "samantyyppistä valintaa" -ihanko vain sattuma? Mitenkähän nyt on, kun tässä haiskahtaa tietynalainen yli-yksinkertaistamisen selittelymalli sen suhteen, miten kaikki on voinut kehittyä mm. tänne Tellukselle. Se sopii erittäin hyvin kreationismin vastaiseen ajattelumallinnukseen ja ihmisten manipuloimiseksi siihen ajatukseen, että kaikki olisi muka mahdollista ilmankin suurta suunnittelijaa ja "ohjelmoijaa", siis Jumalaa, joka kaiken luojana on kaiken hyvin suunitellut ja tehnyt. Maailman kaikkeuden tähtiradat ovat synkronoitu keskenään, pyörimään ilman suurempia törmäyksiä. Samoin toimii kaikki tarkalleen, myös pienimmissäkin organismeissa, niiden ohjelmointien mukaan, jotka Jumala, kaiken luoja on niille asettanut. Ensin kaiki oli täydellisen hyvin ja sitten erittäin paljon vähemmän hyvin, sen jälkeen kun ihminen syyllistyi maailman ensimmäiseen sopimusrikkomukseen. Tarkoittaen, että syntiinlankeemuksen jälkeen alkoi tulla sairauksia ym.ym., ikäviä ja ihmisten elämää sekottavia asioita.

        -Mitä mieltä muuten olet, jos joku kuravelli kuplisi aringonpaisteessa, ehkä jonkun maakasulähteen kohdalla ja muuttuisi ensin saveksi ja siitä sitten ihmiseksi, niin olisiko sillä lopputulokselle ratkaisevaa merkitystä, tapahtuuko se yht'äkkiä, vai satojen miljoonien, tai tieds miten pitkän ajan kuluessa, paitsi että jos se veisi hirvittävän paaaaljon aikaa, ei kai sitä kukaan, niin kovin kauan aikaa vieneenä viitsisi nimittää taikatempuiksi ja sen vakavalla naamalla tapahtuvaa kertomista "saduksi"...? Varsinkin kun sille annettaisiin nimike "tieteellinen"...!

        >> Ne toimivat myös käytännössä, ja massiivinen tietomäärä on jo aikaa sitten murskannut alleen mm. kamelikuskien nuotiotarinat pronssikauden magiansävyttämästä ja suppeasta maailmasta. >>

        -Itse asiassa, riippuen tietysti mitä "tietoa" tarkoitat, niin onko siellä nyt sitten, siis olettaen että puhutaan raamatusta, kovinkaan paljoa sellaista tietoa, joka on tieteelle hirvittävän haasteellista. vaikuttaa vain joillekin olevan joillekin suorastaan elämän tehtävä yrittää saada raamattua kumotuksi, ikään kuin se olisi tarkoitettu joksikin tiedekirjaksi tai -väittämäksi...? Eihän se sitä olekaan, vaan selviytymisopas ihmiselle, miten päästä takaisin Jumalan yhteyteen ja elää siinä. Ja toisekseen saanen huomauttaa, että Mooses, joka oli Israelin kansan johtaja sen alkutaipaleella, oli saanut sen ajan huippukoulutuksen Faaraon hovissa. Se on varmastikin suhteellisesti ottaen vastannut jotain nykyisen huippuyliopiston tasoa.Voisitte siis miettiä kaksikin kertaa, mitä päästätte tänne näpyttimistänne, ennen kuin nimittelette muinaisia kansoja halventavilla nimityksillä! Kannattaisi huomioida sekin missä omat esi-isänne olivat siinä vaiheessa, sekä myös se että juutalaisten nimiä löytyy eniten mm. Nobelin palkintojen saajien listalta... Että sellaisia ”kamelikuskeja”
        Ja sitä paitsi, onko samalta aikakaudelta, kovinkaan monista muista kirjoituksista löydettävissä yhtä viisaita ohjeita, mitä tulee esim. arkielämän hygieniasäännöksiin, joita on luettavissa Mooseksen kirjoista, jotka olivat juutalaiselle kansalle annettuja ohjeita jokapäiväistä elämää ja myös esim. vainajien käsittelyä varten. Niillä on ollut ja on edelleenkin ratkaiseva merkitys tautien leviämisen ja sairastumisen ehkäisyssä. Ja saanen huomauttaa, niin eräiden muiden uskontojen piirissä niitä ei tiedosteta edes vielä nykyaikana. Ei muuten kuin juutalais-kristillistä perua olevan länsimaisen sivistyksen kautta levitettynä informaationa, eikä siis noiden uskontojen piiristä löytyvänä tietona.

        >> Enää vain fundamentalistisimmat himpulat ottavat kirjaimellisesti luomissatuja, sotkan munasta syntymisiä, kylkiluusta veistelemisiä tai vaikkapa Cherokee-intiaanien tarinaa koppakuoriaisen synnyttämästä Maasta.>>

        -Niinpä niin, mutta monasti on kuitenkin kyse siitä, miten mitäkin muinaisia tarinoita osataan tulkita nykytiedon valossa. Tai sitten siitä, että nykyinen, jota "tiedeyhteisöksi" nimitetään, on valitettavan suurelta osin, myös rahoituspoliittisesti lukkiutunut ja kahlinnut itsensä siihen ateistiseen politiikkaan, jonka mukaan raamattua ja sen tulkitsemista tieteellisesti ei ole edes haluttu ottaa tieteellisen tutkimuksen piiriin. Ei myöskään muiden, vastaavalla ja yhteneväisellä tavalla luomiseen viittaavia muinaisuskomuksellisia kertomuksia. Ne on vain kovin yksipuolisen tarkoituksenhakuisesti ja pöyhkeän ylimielisesti haluttu leimata juuri noin kuten sinäkin teet. Samalla niiden tutkiminen on tehty kovin vaikeaksi ja epäkiitolliseksi julistamalla ne tavallaan pannaan. Siksipä onkin niin, että hyvin harvalla tutkijalla riittää rohkeutta asettaa itseään naurunalaiseksi ja tiedeyhteisön pilkalle alttiiksi, ja lähteä rohkesti sille tielle, joka alussa täytyy uskaltaa ajatella, että "entäpä jos minä sittenkin uskaltaisin uskaltaa..."


    • halleluja!

      Vaikka olen itse ateisti niin mielestäni ketään ei saa pilkata hänen uskonsa tähden jos hän ei uskollaan aiheuta kenellekään mitään vahinkoa. Uskokoon kukin mihin haluaa! On se esimerkiksi paljon parempi että uskoo jumalaan kuin että on kauhea juoppo. Suurissa vaikeuksissa olevat ihmiset tarttuu usein johonkin viimeiseen oljenkorteen pysyäkseen edes jotenkin kasassa ja saadakseen jotain lohtua olkoonki sitten vaikka mielikuvitus olento. Myös uskovaisten kokoukset ovat useille vain sosiaalinen tapahtuma ja viihdyjettä eikä ole oikeita uskovaisia.

      • selväjärkinen

        Suo anteeksi, ateisti, mutta usko ei ole oljenkorsi,se on kokonainen pelastuslaivasto tai lennosto. Kysy vaikka muutamalta alkoholistilta ( entiseltä), tai narkkarilta (samoin entiseltä). Kun antibus ja vieroitushoidot eivät auta auttaa Herra! Lopullisesti, jos itse sitä haluat. Äläkä väitä, ettei ole oikeita uskovaisia (mitä ne väärät uskovaiset ovat!?), minä tunnen heitä pilvin pimein. Miltä planeetalta sinä tulet? Tunnen kyllä tekopyhiäkin, ihmisiä on monenlaisia kaikissa ryhmissä!


      • Suot anteeks
        selväjärkinen kirjoitti:

        Suo anteeksi, ateisti, mutta usko ei ole oljenkorsi,se on kokonainen pelastuslaivasto tai lennosto. Kysy vaikka muutamalta alkoholistilta ( entiseltä), tai narkkarilta (samoin entiseltä). Kun antibus ja vieroitushoidot eivät auta auttaa Herra! Lopullisesti, jos itse sitä haluat. Äläkä väitä, ettei ole oikeita uskovaisia (mitä ne väärät uskovaiset ovat!?), minä tunnen heitä pilvin pimein. Miltä planeetalta sinä tulet? Tunnen kyllä tekopyhiäkin, ihmisiä on monenlaisia kaikissa ryhmissä!

        "Suo anteeksi, ateisti, mutta usko ei ole oljenkorsi,se on kokonainen pelastuslaivasto tai lennosto. Kysy vaikka muutamalta alkoholistilta ( entiseltä), tai narkkarilta (samoin entiseltä). Kun antibus ja vieroitushoidot eivät auta auttaa Herra!"

        Suo anteeksi, uskis, mutta miksei kysytä niiltä uskonnottomilta, jotka eivät koskaan ole tarvinneet jumalia päästäkseen eroon narkkaamisesta tai ryyppäämisestä, kun eivät ole sellaista koskaan harrastaneet? Mikään ei todista jumalasta niin hyvin kuin ateisti, joka elää hyvää elämää niinkö?


      • iloinen!!!
        Suot anteeks kirjoitti:

        "Suo anteeksi, ateisti, mutta usko ei ole oljenkorsi,se on kokonainen pelastuslaivasto tai lennosto. Kysy vaikka muutamalta alkoholistilta ( entiseltä), tai narkkarilta (samoin entiseltä). Kun antibus ja vieroitushoidot eivät auta auttaa Herra!"

        Suo anteeksi, uskis, mutta miksei kysytä niiltä uskonnottomilta, jotka eivät koskaan ole tarvinneet jumalia päästäkseen eroon narkkaamisesta tai ryyppäämisestä, kun eivät ole sellaista koskaan harrastaneet? Mikään ei todista jumalasta niin hyvin kuin ateisti, joka elää hyvää elämää niinkö?

        He eivät ehkä ole Jumalaa tarvineet ,kun eivät ole sellaiseen pinteeseen joutuneet. Ts. ovat oleet hyvin järkeviä kylläkin. Kyllä, elämää täällä voi elää ihan mukavasti ilman Jumalaa, elin itsekin. En ole koskaan juonut, narkannut,tupakoinut tai huorannut! Naimisissa saman miehen kanssa, kuin ennen uskoontuloanikin, lapsia on, kaikki kunnollisia, olivat sitä jo "entisessä elämässäkin". Siis ei ongelmia. Miksi siis tulla uskoon? Niinkö? Olet ateisti, selvä, mutta kerran sinä kuolet. Entäs jos kuitenkin on kuolemanjälkeinen elämä , joka kestää ikuisuuden. Jospa on kuitenkin kaksi vaihto-ehtoa, ja voit itse valita, missä sen ikusuuden vietät.Se toinen vaihto-ehto on varsin ihana, toinen täsmälleen päinvastoin. Itse tykkäsin, ettei haittaa vaikka vähän lueskelen sitä "suurta satukirjaa", juttelen niitten "aivopestyjen" kanssa, uskaltauduin jopa pariin "hihhulikokukseen"! En voi muuta sanoa, kuin että kaikki vastavirtaan uiminen, yleistä mielipidettä vastoin tekeminen, hulluksi haukkuminen ja yleinen halveksiminen,ja tavattoman vaivalloinen Raamatun tutkiminen ( satoja alaviitteitä) ym,ym , on Parasta ,mitä olen koskaan tehnyt! Mimum elämääni ei sinun ateistisuutesi mitenkään vaikuta, hyvä , jos menee hyvin! Sille, että suren kuitenkin, en mitään voi! Suo anteeksi.


      • valinnanvaraa
        iloinen!!! kirjoitti:

        He eivät ehkä ole Jumalaa tarvineet ,kun eivät ole sellaiseen pinteeseen joutuneet. Ts. ovat oleet hyvin järkeviä kylläkin. Kyllä, elämää täällä voi elää ihan mukavasti ilman Jumalaa, elin itsekin. En ole koskaan juonut, narkannut,tupakoinut tai huorannut! Naimisissa saman miehen kanssa, kuin ennen uskoontuloanikin, lapsia on, kaikki kunnollisia, olivat sitä jo "entisessä elämässäkin". Siis ei ongelmia. Miksi siis tulla uskoon? Niinkö? Olet ateisti, selvä, mutta kerran sinä kuolet. Entäs jos kuitenkin on kuolemanjälkeinen elämä , joka kestää ikuisuuden. Jospa on kuitenkin kaksi vaihto-ehtoa, ja voit itse valita, missä sen ikusuuden vietät.Se toinen vaihto-ehto on varsin ihana, toinen täsmälleen päinvastoin. Itse tykkäsin, ettei haittaa vaikka vähän lueskelen sitä "suurta satukirjaa", juttelen niitten "aivopestyjen" kanssa, uskaltauduin jopa pariin "hihhulikokukseen"! En voi muuta sanoa, kuin että kaikki vastavirtaan uiminen, yleistä mielipidettä vastoin tekeminen, hulluksi haukkuminen ja yleinen halveksiminen,ja tavattoman vaivalloinen Raamatun tutkiminen ( satoja alaviitteitä) ym,ym , on Parasta ,mitä olen koskaan tehnyt! Mimum elämääni ei sinun ateistisuutesi mitenkään vaikuta, hyvä , jos menee hyvin! Sille, että suren kuitenkin, en mitään voi! Suo anteeksi.

        "Miksi siis tulla uskoon? Niinkö? Olet ateisti, selvä, mutta kerran sinä kuolet."


        Niin kuolen, ja saatan hyvinkin mennä kuoleman jumala Yaman tykö.
        Vai odottaisiko minua joku sintolainen kami-jumaluus valtakunnassaan?
        Tai jos jälleensyntyisi buddhalaisen sielunkierron jälkeen oravana?
        Ehkä Haadeksella on minulle asiaa?
        Jos minut sittenkin korjataan Tuonelaan Tuonin toimesta?
        Mitä sanottavaa tähän on Plutolla, Manalan herralla?
        .....

        Kun uskot yhteen satuun, olet käytännössä ihan yhtä suuressa vaarassa joutua sen "oikean uskon" pahaan paikkaan. Onnea lottoarvontaan!


      • edelleen iloinen!
        valinnanvaraa kirjoitti:

        "Miksi siis tulla uskoon? Niinkö? Olet ateisti, selvä, mutta kerran sinä kuolet."


        Niin kuolen, ja saatan hyvinkin mennä kuoleman jumala Yaman tykö.
        Vai odottaisiko minua joku sintolainen kami-jumaluus valtakunnassaan?
        Tai jos jälleensyntyisi buddhalaisen sielunkierron jälkeen oravana?
        Ehkä Haadeksella on minulle asiaa?
        Jos minut sittenkin korjataan Tuonelaan Tuonin toimesta?
        Mitä sanottavaa tähän on Plutolla, Manalan herralla?
        .....

        Kun uskot yhteen satuun, olet käytännössä ihan yhtä suuressa vaarassa joutua sen "oikean uskon" pahaan paikkaan. Onnea lottoarvontaan!

        Yhä edelleen ,jätä jo tyhjät puheet! Minä puhun ristinuskosta.Siitä kaarasta ,joka kasvaa joka päivä( kasvanevat tosin muutkin), joka on elänyt ja ,uskaltaisin sanoa ,voimistunut koko olemassa-olonsa ajan, ts siitä saakka, kun Aabraham lähti Kaldean Uurista yli 5000 tuhatta vuotta sitten! Ja pääsi perille!Jos Aabraham pääsi perille uskon voimalla ( ei teoilla tai näkemisellä) pääsen minäkin, lupauksen mukaan, lupauksen antaja on ehdottoman luotettava. Jos sinulla ei ole asiallisia mielipiteitä, en enää kaipaa vastausta, enkä liioin tule vastaamaan. Tyhjänpäiväiset lörinäsi voit lukea itse.


      • Selväjärkinen
        Suot anteeks kirjoitti:

        "Suo anteeksi, ateisti, mutta usko ei ole oljenkorsi,se on kokonainen pelastuslaivasto tai lennosto. Kysy vaikka muutamalta alkoholistilta ( entiseltä), tai narkkarilta (samoin entiseltä). Kun antibus ja vieroitushoidot eivät auta auttaa Herra!"

        Suo anteeksi, uskis, mutta miksei kysytä niiltä uskonnottomilta, jotka eivät koskaan ole tarvinneet jumalia päästäkseen eroon narkkaamisesta tai ryyppäämisestä, kun eivät ole sellaista koskaan harrastaneet? Mikään ei todista jumalasta niin hyvin kuin ateisti, joka elää hyvää elämää niinkö?

        Sinä aina toistat, mitä toiset kirjoittaa. Riittää kun vastaat, ts otat osaa keskusteluun. Me tiedämme, mitä kirjoitimme. Sitäpaitsi odottaisin asiallisuutta. Olen kyllästynyt ivailuun, piikittelyyn ja älynlahjojeni kyseenalaistamiseen,vain koska uskon. Maailmassa on muitakin kaltaisiani, aika paljon sittenkin (meitä on jopa korkeasti-oppineiden tiedemiesten joukossa), meidän järjessämme ei ole sen enemmän vikaa kuin teidän muidenkaan. Järki (äly) ei vain yksinkertaisesti riitä selittämään kaikkea.Sen ovat monet hyvin viisaat ja paljon kirjaviisautta omaavat (= älykkäät) myöntäneet.


      • huuhaa-puuhaa
        Selväjärkinen kirjoitti:

        Sinä aina toistat, mitä toiset kirjoittaa. Riittää kun vastaat, ts otat osaa keskusteluun. Me tiedämme, mitä kirjoitimme. Sitäpaitsi odottaisin asiallisuutta. Olen kyllästynyt ivailuun, piikittelyyn ja älynlahjojeni kyseenalaistamiseen,vain koska uskon. Maailmassa on muitakin kaltaisiani, aika paljon sittenkin (meitä on jopa korkeasti-oppineiden tiedemiesten joukossa), meidän järjessämme ei ole sen enemmän vikaa kuin teidän muidenkaan. Järki (äly) ei vain yksinkertaisesti riitä selittämään kaikkea.Sen ovat monet hyvin viisaat ja paljon kirjaviisautta omaavat (= älykkäät) myöntäneet.

        "Maailmassa on muitakin kaltaisiani, aika paljon sittenkin (meitä on jopa korkeasti-oppineiden tiedemiesten joukossa),"

        Onhan niitä muutama, mutta aika hyvin näyttää korreloivan tiedeala ja uskonnottomuus. Amerikan National Academy of Sciences, joka sisältää ehkä maailman huippuasiantuntijat tieteestä yleensäkin, 72,2 & ei usko jumaliin, ja lopuistakin 20 & oli asian suhteen agnostisia rukouksiin vastaavan jumaluuden suhteen. Brittien vastaavassa tieteen huippuyhteisössä Royal Societyssä korrelaatio on yhtä selvästi havaittavissa.

        Niin se vain on, että ihminen lakkaa uskomasta kansansatuihin sitä todennäköisemmin, mitä korkeammin hän on kouluttautunut ja mitä korkeamman mitattavan älykkyyden hän omaa. Sori ettei luvut nyt oikein puhu puolestasi.


      • selnäjärkinen
        huuhaa-puuhaa kirjoitti:

        "Maailmassa on muitakin kaltaisiani, aika paljon sittenkin (meitä on jopa korkeasti-oppineiden tiedemiesten joukossa),"

        Onhan niitä muutama, mutta aika hyvin näyttää korreloivan tiedeala ja uskonnottomuus. Amerikan National Academy of Sciences, joka sisältää ehkä maailman huippuasiantuntijat tieteestä yleensäkin, 72,2 & ei usko jumaliin, ja lopuistakin 20 & oli asian suhteen agnostisia rukouksiin vastaavan jumaluuden suhteen. Brittien vastaavassa tieteen huippuyhteisössä Royal Societyssä korrelaatio on yhtä selvästi havaittavissa.

        Niin se vain on, että ihminen lakkaa uskomasta kansansatuihin sitä todennäköisemmin, mitä korkeammin hän on kouluttautunut ja mitä korkeamman mitattavan älykkyyden hän omaa. Sori ettei luvut nyt oikein puhu puolestasi.

        En minä luvuistä välitäkään vain niistä ihmisistä jotka ovat yksityiselämässään vakuuttuneet ja vastauksen saaneet,heitä on tiedemiesten joukossa, jos se nyt tärkeätä on.Jeesuksen mukaan ei ole, hänen läheisimpänsä olivat yksinkertaisia kalastajia ( ylhäiset olivat salassa kannattajia, vähän pelkureita, siis!), mitähän muuta yhteistä heillä oli, paitsi rohkeus olla välittämättä ihmisten pilkasta ja väheksynnästä? Kalastaminen on varmaakin aika hyvä ominaisuus näissä piireissä,ei niinkään kemialliset reaktiot tai ydinfysiikka, vaikka niihinkin uskovaisten älynlahjat riittävat! Jollainhan sitä on leipänsä ansaittava. Kuta parempi palkka, sitä suuremmat mahdollisuudet toimitella Jumalan valtakunnan asiota! Itsekullakin "leiviskänsä".


    • ......
      • rysrykryksryk

        http://www.youtube.com/watch?v=MeSSwKffj9o George Carlin - Religion is bullshit.

        Juutalainen George Carlin vetää uskontoja alta lipan, ja kysymyksessähän on tietenkin kristinuskovaisten uskonto ja heidän jumalansa, juutalainenhan ei usko jumaliin, juutalainen on omasta mielestään jumala.

        http://www.youtube.com/watch?v=pzYLUcvI99c&feature=related The REAL holocaust--264 million CHRISTIANS
        Rikkaitten juutalaispankkiirien valtaansa nostamat Saksan natsijuutalaiset aiheuttivat ketjureaktion, jossa saivat tapettua 264 000 000 kristittyä.

        Ei-juutalaisista (kristityt mukaan lukien):
        1. Keritoth 6b: Ei-juutalaiset eivät ole ihmisiä.
        2. Kiddushin 68a: Ei-juutalaiset ovat eläimiä, aaseja.
        3. Midrash Talpioth 225d: Jehova (Jumala) loi ei-juutalaiset ihmisen muotoisiksi, niin ettei eläinten muotoisten eläinten tarvitse palvella juutalaisia. Ei-juutalainen (esim. kristitty) on niin ollen ihmishahmon omaava eläin, jonka on palveltava juutalaista yötä päivää. Heitä ei voi koskaan vapauttaa tästä palvelusta.
        4. Shene Lukohoth Haberith: Vaikka maailman kansat ulkonaisesti muistuttavat juutalaisia, he ovat varsinaisesti vain apinoita ihmisiin verrattuna.
        5. Ketuboth 111a: Ei-juutalaiset ovat kansaa, joka on kuin aaseja - orjia, jotka katsotaan isännän omaisuudeksi.
        6. Jebamoth 98a: Kaikki ei-juutalaisten lapset ovat oikeudellisesti äpäriä, koska ei-juutalaiset ovat vain eläimiä.
        7. Niddah 45a: Rabbien mukaan naiset eivät voi tulla raskaaksi ennen kuin he saavuttavat 12 vuoden ja yhden päivän iän. Kysyttäessä, kuinka oli mahdollista, että ei-juutalainen tyttö oli tullut raskaaksi kuuden vuoden iässä, rabbi vastasi, että ei-juutalaiset eivät ole ihmisiä.
        8. Berakoth 58a: Eräs rabbi ruoski juutalaista, koska tämä oli ollut seksuaalisessa kanssakäymisessä ei-juutalaisen kanssa. Juutalainen meni roomalaisten luo, jotka sitten kysyivät rabbilta, miksi hän oli tehnyt niin. Rabbi kertoi roomalaisille, että rangaistu juutalainen oli ollut seksuaalisessa kanssakäymisessä naaraspuolisen aasin kanssa. Roomalaiset vapauttivat rabbin sen jälkeen kun profeetta Elia oli tullut alas taivaasta ja sanonut, että rabbi puhui totta. Tämän jälkeen rangaistu juutalainen kutsui rabbia valehtelijaksi. Rabbi vastasi, ettei hän valehdellut, koska kaikki ei-juutalaiset ovat aaseja. Juutalainen lähti roomalaisten luo, mutta rabbi tappoi hänet, ja syystä.
        9. Ketuboth 3b; Sanhedrin 74b: Ei-juutalaisen siemen(neste) on eläimen siemenen veroinen. Kristityn yhdyntä elukan yhdyntä.
        10. Choschen Hammishpat 227: "Raamattu sanoo: 'Älä huijaa lähimmäistäsi', mutta ei-juutalaiset eivät ole lähimmäisiämme vaan, kuten sanottu, pahempia kuin koirat."
        11. Iore Dea 337,1: Surunvalitteluita ei tule esittää kenellekään tämän palvelijoiden (ei-juutalaisia) kuoleman johdosta. Tulee sanoa vain "Tuokoon Jumala takaisin kadottamasi", kuten sanomme miehelle, joka on kadottanut lehmän tai aasin."
        12. Keritoth 6b: On kiellettyä kaataa pyhää öljyä israelilaisten päälle. Mutta rabbit päättivät, että on sallittua kaataa sitä lehmien ja ei-juutalaisten päälle, koska ne eivät ole ihmisiä.
        13. Baba Mezia 114b: Juutalaiset haudat saastuttavat (seitsemän päivän ajan) mutta ei-juutalaisten haudat eivät saastuta, koska ei-juutalaiset eivät ole ihmisiä (taustana 4. Moos. 19:14). - - Vain juutalaiset ovat ihmisiä; muut ovat eläimiä (perusteluna Hes. 34:31: Te olette minun lampaani, - - te ihmiset").
        14. Emek Hammelech 23a: Ei-juutalaisten sielut tulevat kuolemasta ja kuoleman varjosta.
        15. Rosh Hashanah 17a: Ei-juutalaisten sielut menevät helvettiin.
        16. Abodah Zarah 36b: Ei-juutalaisten tyttäret ovat saastaisuuden tilassa syntymästään lähtien, ja avioliitto heidän kanssaan on kielletty.
        17. Oholoth, Misnah 6,7: Ei-juutalaisten kivet, vuoret, maat ja talot ovat saastaisia.


      • fhsmsh
        rysrykryksryk kirjoitti:

        http://www.youtube.com/watch?v=MeSSwKffj9o George Carlin - Religion is bullshit.

        Juutalainen George Carlin vetää uskontoja alta lipan, ja kysymyksessähän on tietenkin kristinuskovaisten uskonto ja heidän jumalansa, juutalainenhan ei usko jumaliin, juutalainen on omasta mielestään jumala.

        http://www.youtube.com/watch?v=pzYLUcvI99c&feature=related The REAL holocaust--264 million CHRISTIANS
        Rikkaitten juutalaispankkiirien valtaansa nostamat Saksan natsijuutalaiset aiheuttivat ketjureaktion, jossa saivat tapettua 264 000 000 kristittyä.

        Ei-juutalaisista (kristityt mukaan lukien):
        1. Keritoth 6b: Ei-juutalaiset eivät ole ihmisiä.
        2. Kiddushin 68a: Ei-juutalaiset ovat eläimiä, aaseja.
        3. Midrash Talpioth 225d: Jehova (Jumala) loi ei-juutalaiset ihmisen muotoisiksi, niin ettei eläinten muotoisten eläinten tarvitse palvella juutalaisia. Ei-juutalainen (esim. kristitty) on niin ollen ihmishahmon omaava eläin, jonka on palveltava juutalaista yötä päivää. Heitä ei voi koskaan vapauttaa tästä palvelusta.
        4. Shene Lukohoth Haberith: Vaikka maailman kansat ulkonaisesti muistuttavat juutalaisia, he ovat varsinaisesti vain apinoita ihmisiin verrattuna.
        5. Ketuboth 111a: Ei-juutalaiset ovat kansaa, joka on kuin aaseja - orjia, jotka katsotaan isännän omaisuudeksi.
        6. Jebamoth 98a: Kaikki ei-juutalaisten lapset ovat oikeudellisesti äpäriä, koska ei-juutalaiset ovat vain eläimiä.
        7. Niddah 45a: Rabbien mukaan naiset eivät voi tulla raskaaksi ennen kuin he saavuttavat 12 vuoden ja yhden päivän iän. Kysyttäessä, kuinka oli mahdollista, että ei-juutalainen tyttö oli tullut raskaaksi kuuden vuoden iässä, rabbi vastasi, että ei-juutalaiset eivät ole ihmisiä.
        8. Berakoth 58a: Eräs rabbi ruoski juutalaista, koska tämä oli ollut seksuaalisessa kanssakäymisessä ei-juutalaisen kanssa. Juutalainen meni roomalaisten luo, jotka sitten kysyivät rabbilta, miksi hän oli tehnyt niin. Rabbi kertoi roomalaisille, että rangaistu juutalainen oli ollut seksuaalisessa kanssakäymisessä naaraspuolisen aasin kanssa. Roomalaiset vapauttivat rabbin sen jälkeen kun profeetta Elia oli tullut alas taivaasta ja sanonut, että rabbi puhui totta. Tämän jälkeen rangaistu juutalainen kutsui rabbia valehtelijaksi. Rabbi vastasi, ettei hän valehdellut, koska kaikki ei-juutalaiset ovat aaseja. Juutalainen lähti roomalaisten luo, mutta rabbi tappoi hänet, ja syystä.
        9. Ketuboth 3b; Sanhedrin 74b: Ei-juutalaisen siemen(neste) on eläimen siemenen veroinen. Kristityn yhdyntä elukan yhdyntä.
        10. Choschen Hammishpat 227: "Raamattu sanoo: 'Älä huijaa lähimmäistäsi', mutta ei-juutalaiset eivät ole lähimmäisiämme vaan, kuten sanottu, pahempia kuin koirat."
        11. Iore Dea 337,1: Surunvalitteluita ei tule esittää kenellekään tämän palvelijoiden (ei-juutalaisia) kuoleman johdosta. Tulee sanoa vain "Tuokoon Jumala takaisin kadottamasi", kuten sanomme miehelle, joka on kadottanut lehmän tai aasin."
        12. Keritoth 6b: On kiellettyä kaataa pyhää öljyä israelilaisten päälle. Mutta rabbit päättivät, että on sallittua kaataa sitä lehmien ja ei-juutalaisten päälle, koska ne eivät ole ihmisiä.
        13. Baba Mezia 114b: Juutalaiset haudat saastuttavat (seitsemän päivän ajan) mutta ei-juutalaisten haudat eivät saastuta, koska ei-juutalaiset eivät ole ihmisiä (taustana 4. Moos. 19:14). - - Vain juutalaiset ovat ihmisiä; muut ovat eläimiä (perusteluna Hes. 34:31: Te olette minun lampaani, - - te ihmiset").
        14. Emek Hammelech 23a: Ei-juutalaisten sielut tulevat kuolemasta ja kuoleman varjosta.
        15. Rosh Hashanah 17a: Ei-juutalaisten sielut menevät helvettiin.
        16. Abodah Zarah 36b: Ei-juutalaisten tyttäret ovat saastaisuuden tilassa syntymästään lähtien, ja avioliitto heidän kanssaan on kielletty.
        17. Oholoth, Misnah 6,7: Ei-juutalaisten kivet, vuoret, maat ja talot ovat saastaisia.

        Mihinkään uskontokuntiin kuulumattomia miehiä on Suomessa 540 000 naisia 400 000, tutkijoiden mukaan ero selittyy biologialla eikä siis vaikka älykkyydellä.

        Sillä että nainen on aina ollut se heikompi astia, jonka miehet ovat kevyesti voineet laittaa nyrkin ja hellan väliin ja opettaa tottelemaan miesten sääntöjä, ei tietenkään ole asian kanssa mitään tekemistä.


      • Mirka .. . .
        fhsmsh kirjoitti:

        Mihinkään uskontokuntiin kuulumattomia miehiä on Suomessa 540 000 naisia 400 000, tutkijoiden mukaan ero selittyy biologialla eikä siis vaikka älykkyydellä.

        Sillä että nainen on aina ollut se heikompi astia, jonka miehet ovat kevyesti voineet laittaa nyrkin ja hellan väliin ja opettaa tottelemaan miesten sääntöjä, ei tietenkään ole asian kanssa mitään tekemistä.

        Tutkimukset vahvistaa että ateistit ovat keskimäärin uskovaisia älykkäämpiä.

        Uskovaisia vankeja ja rikollisia meillä on suhteellisesti yli 40x enemmän kuin ateisti vankeja. Tämä kertoo jo hyvin sen mihin uskonnot johtaa ja siksi uskonnot pitäisikin kriminalisoida.


      • ettei tapahtuisi
        Mirka .. . . kirjoitti:

        Tutkimukset vahvistaa että ateistit ovat keskimäärin uskovaisia älykkäämpiä.

        Uskovaisia vankeja ja rikollisia meillä on suhteellisesti yli 40x enemmän kuin ateisti vankeja. Tämä kertoo jo hyvin sen mihin uskonnot johtaa ja siksi uskonnot pitäisikin kriminalisoida.

        kuin tämän juutalaisen sankarin päässä:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9294818


      • 17

        Tehnyt takaisin tuloa jo 1970vuotta eli tästähän tulee se vitsikin että mitä yhteistä on jeesuksella ja tavallisella miehellä?
        Lupasi tulla takaisin mutta ei ole vielläkään näkynyt!!
        Kukaan ei ole tullut takaisin ei faaraot,ei jeesus,ei kukaan ja eikä tulekkaan.


      • 12
        17 kirjoitti:

        Tehnyt takaisin tuloa jo 1970vuotta eli tästähän tulee se vitsikin että mitä yhteistä on jeesuksella ja tavallisella miehellä?
        Lupasi tulla takaisin mutta ei ole vielläkään näkynyt!!
        Kukaan ei ole tullut takaisin ei faaraot,ei jeesus,ei kukaan ja eikä tulekkaan.

        Yhden jeesuken kalliossa.
        Se oli yhdessä räkä baarissa pitkät likaiset hiukset vain heiluivat kun se nautti omaa ehdollistaan olut tuopista ja sitten se alkoi mylvimään sekä jeesustelemaan.


      • joka kertoo
        rysrykryksryk kirjoitti:

        http://www.youtube.com/watch?v=MeSSwKffj9o George Carlin - Religion is bullshit.

        Juutalainen George Carlin vetää uskontoja alta lipan, ja kysymyksessähän on tietenkin kristinuskovaisten uskonto ja heidän jumalansa, juutalainenhan ei usko jumaliin, juutalainen on omasta mielestään jumala.

        http://www.youtube.com/watch?v=pzYLUcvI99c&feature=related The REAL holocaust--264 million CHRISTIANS
        Rikkaitten juutalaispankkiirien valtaansa nostamat Saksan natsijuutalaiset aiheuttivat ketjureaktion, jossa saivat tapettua 264 000 000 kristittyä.

        Ei-juutalaisista (kristityt mukaan lukien):
        1. Keritoth 6b: Ei-juutalaiset eivät ole ihmisiä.
        2. Kiddushin 68a: Ei-juutalaiset ovat eläimiä, aaseja.
        3. Midrash Talpioth 225d: Jehova (Jumala) loi ei-juutalaiset ihmisen muotoisiksi, niin ettei eläinten muotoisten eläinten tarvitse palvella juutalaisia. Ei-juutalainen (esim. kristitty) on niin ollen ihmishahmon omaava eläin, jonka on palveltava juutalaista yötä päivää. Heitä ei voi koskaan vapauttaa tästä palvelusta.
        4. Shene Lukohoth Haberith: Vaikka maailman kansat ulkonaisesti muistuttavat juutalaisia, he ovat varsinaisesti vain apinoita ihmisiin verrattuna.
        5. Ketuboth 111a: Ei-juutalaiset ovat kansaa, joka on kuin aaseja - orjia, jotka katsotaan isännän omaisuudeksi.
        6. Jebamoth 98a: Kaikki ei-juutalaisten lapset ovat oikeudellisesti äpäriä, koska ei-juutalaiset ovat vain eläimiä.
        7. Niddah 45a: Rabbien mukaan naiset eivät voi tulla raskaaksi ennen kuin he saavuttavat 12 vuoden ja yhden päivän iän. Kysyttäessä, kuinka oli mahdollista, että ei-juutalainen tyttö oli tullut raskaaksi kuuden vuoden iässä, rabbi vastasi, että ei-juutalaiset eivät ole ihmisiä.
        8. Berakoth 58a: Eräs rabbi ruoski juutalaista, koska tämä oli ollut seksuaalisessa kanssakäymisessä ei-juutalaisen kanssa. Juutalainen meni roomalaisten luo, jotka sitten kysyivät rabbilta, miksi hän oli tehnyt niin. Rabbi kertoi roomalaisille, että rangaistu juutalainen oli ollut seksuaalisessa kanssakäymisessä naaraspuolisen aasin kanssa. Roomalaiset vapauttivat rabbin sen jälkeen kun profeetta Elia oli tullut alas taivaasta ja sanonut, että rabbi puhui totta. Tämän jälkeen rangaistu juutalainen kutsui rabbia valehtelijaksi. Rabbi vastasi, ettei hän valehdellut, koska kaikki ei-juutalaiset ovat aaseja. Juutalainen lähti roomalaisten luo, mutta rabbi tappoi hänet, ja syystä.
        9. Ketuboth 3b; Sanhedrin 74b: Ei-juutalaisen siemen(neste) on eläimen siemenen veroinen. Kristityn yhdyntä elukan yhdyntä.
        10. Choschen Hammishpat 227: "Raamattu sanoo: 'Älä huijaa lähimmäistäsi', mutta ei-juutalaiset eivät ole lähimmäisiämme vaan, kuten sanottu, pahempia kuin koirat."
        11. Iore Dea 337,1: Surunvalitteluita ei tule esittää kenellekään tämän palvelijoiden (ei-juutalaisia) kuoleman johdosta. Tulee sanoa vain "Tuokoon Jumala takaisin kadottamasi", kuten sanomme miehelle, joka on kadottanut lehmän tai aasin."
        12. Keritoth 6b: On kiellettyä kaataa pyhää öljyä israelilaisten päälle. Mutta rabbit päättivät, että on sallittua kaataa sitä lehmien ja ei-juutalaisten päälle, koska ne eivät ole ihmisiä.
        13. Baba Mezia 114b: Juutalaiset haudat saastuttavat (seitsemän päivän ajan) mutta ei-juutalaisten haudat eivät saastuta, koska ei-juutalaiset eivät ole ihmisiä (taustana 4. Moos. 19:14). - - Vain juutalaiset ovat ihmisiä; muut ovat eläimiä (perusteluna Hes. 34:31: Te olette minun lampaani, - - te ihmiset").
        14. Emek Hammelech 23a: Ei-juutalaisten sielut tulevat kuolemasta ja kuoleman varjosta.
        15. Rosh Hashanah 17a: Ei-juutalaisten sielut menevät helvettiin.
        16. Abodah Zarah 36b: Ei-juutalaisten tyttäret ovat saastaisuuden tilassa syntymästään lähtien, ja avioliitto heidän kanssaan on kielletty.
        17. Oholoth, Misnah 6,7: Ei-juutalaisten kivet, vuoret, maat ja talot ovat saastaisia.

        paljon juutalaisten sairaasta ajatusmaailmasta.


      • Edelleen iloinen
        Mirka .. . . kirjoitti:

        Tutkimukset vahvistaa että ateistit ovat keskimäärin uskovaisia älykkäämpiä.

        Uskovaisia vankeja ja rikollisia meillä on suhteellisesti yli 40x enemmän kuin ateisti vankeja. Tämä kertoo jo hyvin sen mihin uskonnot johtaa ja siksi uskonnot pitäisikin kriminalisoida.

        Onko tutkimuksen tekijä tiedossa? Uskovaisia on aina vainottu uskonsa tähden. Muutamissa maissa, kuten hyvin tiedät, usko riittää vangitsemisen syyksi. Lisäksi lienee kaikkien tiedossa, että jostain kumman syystä,tämä koskee vain ristittyjä,enimmäkseen.


      • Kabblis?
        joka kertoo kirjoitti:

        paljon juutalaisten sairaasta ajatusmaailmasta.

        Tuo nyt lähinnä on jotain kabbalistista soopaa, vai mitä lienee? ja tyypillinen esimerkki miten ihminen voi Jumalan aivoituksia väännellä valheellisiksi ja omaa itseään korottaviksi.

        Ei ole varmaan edes juutalaisissa paljoa niitä, jotka tuollaiseen uskoisivat. Ja muuten, eihän tuossa nyt paljoa pitäisi olla, ei ainakaan evokeilla valittamista. Hehän muutenkin ihan omasta halustaan julistavat ihmisen olevan vain jokin eläin muiden elukoiden joukossa ja kutakuinkin apinan olevan lähes veli ihmiselle...!


      • von Münchausen
        Mirka .. . . kirjoitti:

        Tutkimukset vahvistaa että ateistit ovat keskimäärin uskovaisia älykkäämpiä.

        Uskovaisia vankeja ja rikollisia meillä on suhteellisesti yli 40x enemmän kuin ateisti vankeja. Tämä kertoo jo hyvin sen mihin uskonnot johtaa ja siksi uskonnot pitäisikin kriminalisoida.

        ...se kertoo paremminkin siitä että kriminaalit ja muut muutenkin vähemmälle älyn jaossa jääneet ovat niitä herkkäuskoisia harhautettavia. He sortuvat rikoksiin, alkoholiin, uskontoon ja muihin huumeisiin.

        Olisi aika kohtuutonta väittää että Jeesukseen, Aabrahamiin tai Gabrielin ilmestymiseen Muhammedille -uskominen sinänsä veisi vankilaan.

        Sitä paitsi ihmisethän sen suuren satukirjan ovat koonneet. Ensin kirkolliskokous synoptisesti jotta karmeimmilta ristiriidoilta vältyttäisiin (kuten tähtientakainen Barbelo ;-) Ja sitten eräs Eusebius stilisoi pahimmat virheet mutta aika kehnolla menestyksellä.

        Mitä tulee vanhaan testamenttiin, se on myös fiktiota. Kun israel perustettiin, Ben-Gurion suureessa viisaudessaan kuvitteli että kun vähän hiekkaa raaputtaa niin käy samalla tavalla kuin Kreikassa: arkeologia todistaa että kirjoitukset tosiksi. Toisin kävi. Monen kymmenen vuoden raadannan jälkeen ei löytynyt kuin pari todistetta siitä että Palestiinassa on asunut MYÖS juutalaisia heimoja - päätellen siitä ettei joissakin leireissä oltu syöty sikaa. Siinä kaikki!

        Entäs Muhammed - siinä vasta veitikka! Arkkienkeli Gabriel vahvisti kaikki oikut ja erityisesti sen että profeetan oli lupa paneskella juuri niitä naisia mitä halusi. Samaa harrasti mormonien profeetta Joseph Smith!

        Jotta siinäpä teille sieviä uskomuksia. Uskokaa vaan jos huvittaa tulla höynäytetyksi!


      • Jjeeves
        Mirka .. . . kirjoitti:

        Tutkimukset vahvistaa että ateistit ovat keskimäärin uskovaisia älykkäämpiä.

        Uskovaisia vankeja ja rikollisia meillä on suhteellisesti yli 40x enemmän kuin ateisti vankeja. Tämä kertoo jo hyvin sen mihin uskonnot johtaa ja siksi uskonnot pitäisikin kriminalisoida.

        Kertooko tutkimus, tulivatko henkilöt uskovaisiksi ennen vankilaan joutumista vai vasta vankilassa? Pitäisikö vankilassa uskoon tuleminen rinnastaa vankilasta karkaamiseen ja lätkäistä siitä lisärangaistus?


      • Edeleen iloinen
        Jjeeves kirjoitti:

        Kertooko tutkimus, tulivatko henkilöt uskovaisiksi ennen vankilaan joutumista vai vasta vankilassa? Pitäisikö vankilassa uskoon tuleminen rinnastaa vankilasta karkaamiseen ja lätkäistä siitä lisärangaistus?

        Otapas selville tilanne esim. kommunisti NL:ssä tai Kiinassa. voit aloittaa antiikinajan Roomasta ja Nerosta. Katsaus historian tosi-asioihin ei olisi pahitteeksi.Sen muuten sanoi jo Jeesus, että niin tulisi käymään. Eihän sitä kukaan hallitsija valtaansa niin helposti toiselle anna!Tuo viimeinen lause taisi olla aika arvoituksellinen teille ilman uskoa! Ei muhamettilaisia tai Gabrieliin uskovia tarvitse millään tavalla edes huomioida, he kun eivät ole millään tavalla vaarallisia.ovat sillä oikealla puolella.


      • luottavainen
        17 kirjoitti:

        Tehnyt takaisin tuloa jo 1970vuotta eli tästähän tulee se vitsikin että mitä yhteistä on jeesuksella ja tavallisella miehellä?
        Lupasi tulla takaisin mutta ei ole vielläkään näkynyt!!
        Kukaan ei ole tullut takaisin ei faaraot,ei jeesus,ei kukaan ja eikä tulekkaan.

        Voit olla täysin varma ,että Jeesus tulee takaisin. Tosiasiassa hän seisoo jo ihan kynnyksellä. Et vain tiedä, kun et usko, ja kun et usko, et ota selvää. Se on nimittäin sellainen ketjureaktio! Jumalan aikataulussa 2000 vuotta on"kuin yksi päivä". Hänellä riittää tätä armonaikaa, kenenkään ei tarvitsisi joutua sinne, minne asioista selvää ottamattomuutensa vuoksi sitten juotuvat!


    • jes jes jes

      Alistamis uskonnot tyhmistä tykkää.
      Sillä ei niihin mene kukaan täysjärkinen ihminen,vain heikot ja hölmöt menevät yleensä uskontoihin mukaan.
      Suomessa on mainiot 1miljoonaa ihmistä ilman mitään uskontoa siis jes jes 20%väestöstä on niin fiksuja että sanovat kaikennäköisille satukirjoille/opeille että suksikaa vittuun!!

      • A-Sano AA...!!!

        Itse juuri paljastit oman tyhmyytesi ja lapsellisen tunnepohjaisen innostuneen suhtautumisesi asiaan, jota ei siis käsittäkseni sinunkaan mielestäsi voi pitää ns. "järkevyytenä", koska sehän on omiaista enemmänkin uskiksille. Ai että miksi tyhmyytesi ja lapsellisuutesi? No, koska et tajua niinkin yksinkertaista asiaa, että ei se vielä todista ollenkaan ihmisen olevan ei-uskovainen tai ainakaan Jumalaan uskomaton, vaikka hän eroaisi kirkostakin tai ei olisi koskaan kuulunutkaan mihinkään kirkkoon tai uskonnolliseen yhdyskuntaan. Satuiotko edes tietämään sitä, että helluntailaisistakin yhä edelleenkin erittäin suuri määrä kuuluu -virallisesti- siviilirekisteriin, eikä Suomen Helluntaikirkkoon. No niin, kannattaisi ottaa ensin hieman selvää asioista ennen kuin alkaa täällä keskutelupalstalla lapsellisesti riekkumaan... Mutta oppia ikä kaikki. Ehkä jo seuraavalla kerralla osaat paremmin...


      • 27
        A-Sano AA...!!! kirjoitti:

        Itse juuri paljastit oman tyhmyytesi ja lapsellisen tunnepohjaisen innostuneen suhtautumisesi asiaan, jota ei siis käsittäkseni sinunkaan mielestäsi voi pitää ns. "järkevyytenä", koska sehän on omiaista enemmänkin uskiksille. Ai että miksi tyhmyytesi ja lapsellisuutesi? No, koska et tajua niinkin yksinkertaista asiaa, että ei se vielä todista ollenkaan ihmisen olevan ei-uskovainen tai ainakaan Jumalaan uskomaton, vaikka hän eroaisi kirkostakin tai ei olisi koskaan kuulunutkaan mihinkään kirkkoon tai uskonnolliseen yhdyskuntaan. Satuiotko edes tietämään sitä, että helluntailaisistakin yhä edelleenkin erittäin suuri määrä kuuluu -virallisesti- siviilirekisteriin, eikä Suomen Helluntaikirkkoon. No niin, kannattaisi ottaa ensin hieman selvää asioista ennen kuin alkaa täällä keskutelupalstalla lapsellisesti riekkumaan... Mutta oppia ikä kaikki. Ehkä jo seuraavalla kerralla osaat paremmin...

        Jonka papit nussivat lapsia ja sitten selittelevät vähän sekä viellä palaavat takaisin saarnaamaan synnistä?
        Nekö ovat sinun mielestäsi hienoja "ihmisiä"?
        Hyi saatana sentään,alinta kasti mitä tiedän tässä maailmassa on pedofiilit!!


      • En puolustele
        27 kirjoitti:

        Jonka papit nussivat lapsia ja sitten selittelevät vähän sekä viellä palaavat takaisin saarnaamaan synnistä?
        Nekö ovat sinun mielestäsi hienoja "ihmisiä"?
        Hyi saatana sentään,alinta kasti mitä tiedän tässä maailmassa on pedofiilit!!

        Olen täysin samaa mieltä kanssasi, mitä pedofiileihin tulee. Mutta nyt vain herää kysymys että mikä se sinun kastisi on, kun tuntuu olevan noin kova hinku jonkun yksittäistapauksen perusteella alkaa haukkumaan koko helluntailiikettä? Luulempa vain, että jäljet saattavat johtaa ns. sylttytehtaalle? Sille nyt ei mahda mitään, että me uskovatkin olemme vain lihallisia ihmsiä, emmekä toisaalta tiedä toistemme salaisista syntiinlankeemuksista, niin että olisi mahdollista niihin puuttua, vaikka olisi joku jopa langennut rikolliseen tekoon, siis ko. tapauksessa harrastamaan seksiä alaikäisen kanssa.

        Tuon tapauksen olisi toisaalta hyvä herättää sitäkin kysymystä, että miksi maassamme ja nykymaailmassa yleensäkin, ei olla enemmän huolissaan nuorten alaikäisenä aloittamasta seksielämästä, esim. silloin kun tyttären poikaystävä monasti syyllistyy samalla tavoin rikokseen, joka sekin ON PEDOFILIAA, vaikka tytär siihen ihan halulla ryhtyy myös omasta puolestaan. Siinä on rikosnimike aivan sama, kuin siinäkin tilanteessa että joku vanhempi, olkoon sitten minkä ammattikunnan edustaja hyvänsä, on tilanteessa että harrastaa seksiä, vielä suojaikärajan alapuolella olevan teinitytön kanssa. Ja huom. hyvin usein molemmissa tapauksissa "uhrikin" on siinä yhtälailla mukana, siis niin että ei ole kuitenkaan kyse pakottamisesta ja väkisinmakaamisesta. ONKO TÄTÄ TULLUT YHTÄÄN AJATELTUA?

        En halua tuollaista tekoa mitenkään puolustella, mutta että asioiden suhteellisuuskin tulisi esille siinä mielessä, että on kuitenkin vielä erittäin suuri ero, onko kyseessä hyvinkin nuoreen lapseen, vaiko teini-ikäiseen tyttöön, mutta toki vielä alaikäiseen ja sikäli lapseen kohdistuva teko. Teini saattaa kuitenkin olla ehkä jo itse muutenkin harrastanut seksiä, eikä sikäli ehkä ole kyse ollenkaan ensikertalaisesta asian suhteen... Myöskin median roolia ja vastuullisuutta/vastuuttomuutta ainakin minä haluaisin peräänkuuluttaa ja kyseenalaistaa, seksuaalisuuden ylikorostamisen suhteen, jolla nuorille aiheutetaan kovia paineita seksielämän aloittmisen suhteen...?


      • kysyvä ei tieltä....

        Mitkä ovat alistamisuskontoja?


      • Potkupallo

        Uskonnot voivat alistaa, usko ei koskaan.Kovin fiksua tuo sinun kielenkäyttösi!


      • Mirka ...
        Potkupallo kirjoitti:

        Uskonnot voivat alistaa, usko ei koskaan.Kovin fiksua tuo sinun kielenkäyttösi!

        Jumalausko sairastuttaa mielen (psykoosi).


      • Näin on, Aamen!
        Mirka ... kirjoitti:

        Jumalausko sairastuttaa mielen (psykoosi).

        Se on nimittäin synti ja syynin seuraukset, jotka sairastuttaa ihmisiä psyykkisesti. Mutta, Kiitos Jumalalle, että Hänellä on valta ja voima vapauttaa ihmisiä myös psyykkeen alueen sairauksista.


    • vastoin...

      jumalattomien älykkyys ei riitä käsittelemään abstrakteja asioita, siksi heidän on tyytyminen sattumaan ja heidän elämänsä on olevakin yhtä sattumaa ja hyvää "tsägää". Aivoillansa he eivät pysty käsittämään jumalan, kaikkivaltiaan suurutta ja hänen luomistyötään. Hehän uskovat alkuräjähhdykseen ja siihen, että tyhjästä olet tullut ja tyhjään menevä, mitään ei ole, ei sitten missään, ei edes heidän korviensa välissä.

      • Järkiin

        uskonnot tyhmistä tykkää.
        Niin eikö olekkin kamalaa kun tiede pystyy kumoamaan uskonnot?
        Oletko alkanut epäilemään että olet tuhlannut kallista elämääsi humpuukkiin?
        Viellä 1500luvulla kristin usko väitti että maapallo on litteä ja jos menee laidalle niin tippuu avaruuteen.
        Sitten kun huomattiin että tellus onkin pallo niin tämä teksti poistettiin nopeasti satukirjasta.


      • Mirka ...
        Järkiin kirjoitti:

        uskonnot tyhmistä tykkää.
        Niin eikö olekkin kamalaa kun tiede pystyy kumoamaan uskonnot?
        Oletko alkanut epäilemään että olet tuhlannut kallista elämääsi humpuukkiin?
        Viellä 1500luvulla kristin usko väitti että maapallo on litteä ja jos menee laidalle niin tippuu avaruuteen.
        Sitten kun huomattiin että tellus onkin pallo niin tämä teksti poistettiin nopeasti satukirjasta.

        ""Jumala ohjasi autoni voittoon""
        (Hamilton)

        Hamilton on hyvä esimerkki uskovaisten vainoharhaisuudesta.


      • 24
        Järkiin kirjoitti:

        uskonnot tyhmistä tykkää.
        Niin eikö olekkin kamalaa kun tiede pystyy kumoamaan uskonnot?
        Oletko alkanut epäilemään että olet tuhlannut kallista elämääsi humpuukkiin?
        Viellä 1500luvulla kristin usko väitti että maapallo on litteä ja jos menee laidalle niin tippuu avaruuteen.
        Sitten kun huomattiin että tellus onkin pallo niin tämä teksti poistettiin nopeasti satukirjasta.

        En halua kuunnella että olen idiootti!
        Menen nyt polvilleni mumisemaan ja sitten laitan kolikon kirkon kirstuun että pääsen taivaaseen.
        Ei sinne muuten mennä.


      • 28
        Mirka ... kirjoitti:

        ""Jumala ohjasi autoni voittoon""
        (Hamilton)

        Hamilton on hyvä esimerkki uskovaisten vainoharhaisuudesta.

        Niin että hamilton irroitti kädet(käet)ratista ja antoi jumalan ohjata autoa?


      • todellisuudesta...
        Järkiin kirjoitti:

        uskonnot tyhmistä tykkää.
        Niin eikö olekkin kamalaa kun tiede pystyy kumoamaan uskonnot?
        Oletko alkanut epäilemään että olet tuhlannut kallista elämääsi humpuukkiin?
        Viellä 1500luvulla kristin usko väitti että maapallo on litteä ja jos menee laidalle niin tippuu avaruuteen.
        Sitten kun huomattiin että tellus onkin pallo niin tämä teksti poistettiin nopeasti satukirjasta.

        on sellaista, jota sinä et näe, mutta silti se on olemassa. Jumala on ja pysyy, sitä ei tiede pysty kumoamaan,
        etkä varsinkaan, sinä, joka et jumalaa edes tunne.


      • Vilahtaa?
        todellisuudesta... kirjoitti:

        on sellaista, jota sinä et näe, mutta silti se on olemassa. Jumala on ja pysyy, sitä ei tiede pysty kumoamaan,
        etkä varsinkaan, sinä, joka et jumalaa edes tunne.

        Eikö olekin kamalaa kun huomaa että tuhlaa elämää humpuukiin?
        Itsensä kieltäjät ovat pahinta mitä maailma kantaa päällänsä,ne kuvittelevat elävänsä kahdessa eri paikassa mutta se on vain hillittömyyttä ja tyhmyyttä.


      • Mirka ...
        todellisuudesta... kirjoitti:

        on sellaista, jota sinä et näe, mutta silti se on olemassa. Jumala on ja pysyy, sitä ei tiede pysty kumoamaan,
        etkä varsinkaan, sinä, joka et jumalaa edes tunne.

        ""Jumala on ja pysyy, sitä ei tiede pysty kumoamaan""
        Todistevelvollisuus on väitteen esittäjällä, eli uskovaisilla, ei tieteellä. Jumala on satua ja höpötystä niin kauan kuin toisin todistetaan. Mitkään tutkimukset eivät anna mitään aihetta edes epäillä jumalaa todeksi.


      • 4711
        28 kirjoitti:

        Niin että hamilton irroitti kädet(käet)ratista ja antoi jumalan ohjata autoa?

        jonka ajokki tietää tien kotiin ohjastamatta. Erittäin hyvin saman taidon osaavat myös dogit, mutta jumalasta tai hänen jonkunlaista kuuluisuuttakin saavuttaneesta pojastaan en ole niinkään varma.
        Onhan jälkimmäistä odotettu tiettyjen tahojen toimesta jo parisen tuhatta vuotta, eikä vieläkään ole reissumiestä näkynyt edes rähjääntyneenä astelemassa aitan polkua.


      • jaksaa jauhaa...
        Mirka ... kirjoitti:

        ""Jumala on ja pysyy, sitä ei tiede pysty kumoamaan""
        Todistevelvollisuus on väitteen esittäjällä, eli uskovaisilla, ei tieteellä. Jumala on satua ja höpötystä niin kauan kuin toisin todistetaan. Mitkään tutkimukset eivät anna mitään aihetta edes epäillä jumalaa todeksi.

        täällä päivästä toiseen tuota samaa satua, mihinkään hän ei usko, silti hänellä on kova hätä julistaa, että jumalaa ei ole olemassa. Onko tuossa mitään järkeä, kysyn vaan?


      • sallittua?
        Mirka ... kirjoitti:

        ""Jumala ohjasi autoni voittoon""
        (Hamilton)

        Hamilton on hyvä esimerkki uskovaisten vainoharhaisuudesta.

        ""Jumala ohjasi autoni voittoon""
        (Hamilton)


        Eikö se ole vähän epäreilua, kun yhdellä kuskilla on kaikkivaltias puikoissa ja muut joutuvat sinnittelemään omillaan? Pienintäkään lisänypylää ei saa olla siivekkeissä, mutta sitten auton ohjauksen voi antaa jumalolennon hoideltavaksi? Kyllä nyt olisi FIA:lla taas sääntömuutosten paikka.


      • Kysyn vaan
        jaksaa jauhaa... kirjoitti:

        täällä päivästä toiseen tuota samaa satua, mihinkään hän ei usko, silti hänellä on kova hätä julistaa, että jumalaa ei ole olemassa. Onko tuossa mitään järkeä, kysyn vaan?

        Kristityt uskikset hokeneet satujansa jo lähes 2000v vailla mitään faktaa. Onko tuossa mitään järkeä, kysyn vaan?

        Todista jokin Mirkan väittämä kumoon jos pystyt. Mirka on tuonut hyvin esille totuuden, älä mollaa Mirkaa.


      • design only
        Mirka ... kirjoitti:

        ""Jumala on ja pysyy, sitä ei tiede pysty kumoamaan""
        Todistevelvollisuus on väitteen esittäjällä, eli uskovaisilla, ei tieteellä. Jumala on satua ja höpötystä niin kauan kuin toisin todistetaan. Mitkään tutkimukset eivät anna mitään aihetta edes epäillä jumalaa todeksi.

        valheena ,koska sille ei uskottavia todisteita ole. On muuten merkillepantavaa ,että ateistit käyttävät evoluutioteoriaa lyömäaseena luomisuskoa vastaan, joten motiivit taustalla ovat usein maailmankatsomuksellisia ja poliittisia vaikka muuten vedotnaan muka tieteen sanomaan ....

        Luominen on ainut järkeenkyvä selitysmalli ,joka huomioi valtavan monimutkaisuuden ja toiminnallisuuden. Kaikki viittaa suunnitteluun kuten älyllisesti rehellinen ihminen tunnustaa.
        Ateismi on kuin onkin uskonto ,jolle vain etsitään pönkitystä ja johtopäätökset on siis tehty etukäteen .


      • todista...
        Kysyn vaan kirjoitti:

        Kristityt uskikset hokeneet satujansa jo lähes 2000v vailla mitään faktaa. Onko tuossa mitään järkeä, kysyn vaan?

        Todista jokin Mirkan väittämä kumoon jos pystyt. Mirka on tuonut hyvin esille totuuden, älä mollaa Mirkaa.

        todista itse, että jumalaa ei ole? Et sinä siihen pysty. Kokeile sinäkin "piruuttasi" ilmestyykö saatana sinulle, kun harrastat spiritismiä? Sitten sinä huudat jeesusta ja jumalaa apuun. On se kumma, kun jumalankieltävät ihmiset kuitenkin käyvät kirkossa, kun joku kuolee ja menee häihin, pysykää erossa sieltä, mitä ette kunnioita. Hädän hetkellä jokainen rukoilee jumalaa tai jeesusta apuun, mutta saako hän hädän hetkellä apua, riippu siitä, uskooko hän ja mihin uskoo. Bimboihin on turha haaskata energiaa. Sinä et uskoisi, vaikka jotain joskus näkisitkin. Sinulle tapahtuu uskosi mukaan.


      • Olet Idiootti
        design only kirjoitti:

        valheena ,koska sille ei uskottavia todisteita ole. On muuten merkillepantavaa ,että ateistit käyttävät evoluutioteoriaa lyömäaseena luomisuskoa vastaan, joten motiivit taustalla ovat usein maailmankatsomuksellisia ja poliittisia vaikka muuten vedotnaan muka tieteen sanomaan ....

        Luominen on ainut järkeenkyvä selitysmalli ,joka huomioi valtavan monimutkaisuuden ja toiminnallisuuden. Kaikki viittaa suunnitteluun kuten älyllisesti rehellinen ihminen tunnustaa.
        Ateismi on kuin onkin uskonto ,jolle vain etsitään pönkitystä ja johtopäätökset on siis tehty etukäteen .

        Miltä tuntuu olla alle -nolla?
        On tainut jäädä koulut vähän kesken ja äo aika pieni?
        Voit työntää sen satukirjan sinne missä aurinko ei paista.
        Muista nyt mennä polvillesi mumisemaan ja syö lisää niitä psyykelääkeittä!


      • 34
        todista... kirjoitti:

        todista itse, että jumalaa ei ole? Et sinä siihen pysty. Kokeile sinäkin "piruuttasi" ilmestyykö saatana sinulle, kun harrastat spiritismiä? Sitten sinä huudat jeesusta ja jumalaa apuun. On se kumma, kun jumalankieltävät ihmiset kuitenkin käyvät kirkossa, kun joku kuolee ja menee häihin, pysykää erossa sieltä, mitä ette kunnioita. Hädän hetkellä jokainen rukoilee jumalaa tai jeesusta apuun, mutta saako hän hädän hetkellä apua, riippu siitä, uskooko hän ja mihin uskoo. Bimboihin on turha haaskata energiaa. Sinä et uskoisi, vaikka jotain joskus näkisitkin. Sinulle tapahtuu uskosi mukaan.

        Nämä satukirjat,Huom.Ei jumalat.
        Eräs BBC toimittaja sairastui vakavasti syöpään ja oli kuolla mutta parantui siitä täysin.
        Kun häneltä kysyttiin että aloitko rukoilemaan niin hän vastasi;Se ajatus ei käynyt edes silloinkaan mielessäni kun olin lähes kuollut ja olen siitä erittäin tyytyväinen että en sortunut idiotismiin!
        uskovaiset miksi olette normaaleitten palstalla?Eikö siellä omalla ole ketään jolle tyrkyttää hulluutta?


      • Ananasakääbä
        design only kirjoitti:

        valheena ,koska sille ei uskottavia todisteita ole. On muuten merkillepantavaa ,että ateistit käyttävät evoluutioteoriaa lyömäaseena luomisuskoa vastaan, joten motiivit taustalla ovat usein maailmankatsomuksellisia ja poliittisia vaikka muuten vedotnaan muka tieteen sanomaan ....

        Luominen on ainut järkeenkyvä selitysmalli ,joka huomioi valtavan monimutkaisuuden ja toiminnallisuuden. Kaikki viittaa suunnitteluun kuten älyllisesti rehellinen ihminen tunnustaa.
        Ateismi on kuin onkin uskonto ,jolle vain etsitään pönkitystä ja johtopäätökset on siis tehty etukäteen .

        "Luominen on ainut järkeenkyvä selitysmalli..."

        Joo...timotaikuri tuli ja sanoi hokkuspokkuspiliokkus ja sitten hatusta ilmestyi maailmankaikkeus ja kaikki pannukakkuplaneetat, jotka timotaikuri joutui vuonna 1500 korjaamaan pallonmuotoon.

        Kymmeniä miljoonia vuosia sitten timotaikuri harjoitteli elämän luomista, mutta epäonnistui karkeasti, jotain mikä piti olla hänen oma kuvajaisensa olikin jotain rexi dinoja ja muita matelijoita.

        Tästä kaikkivoipa, ja kaikkitietävä, ja erehtymätön timotaikuri masentui niin, ettei saanut miljooniin vuosiin mitään aikaiseksi, dinot kuoli sitten hoidon puutteessa sukupuuttoon.

        Vasta 6000 vuotta sitten timotaikurin onnistui taikomaan itsensä näköinen otus


      • Mirka ...
        todista... kirjoitti:

        todista itse, että jumalaa ei ole? Et sinä siihen pysty. Kokeile sinäkin "piruuttasi" ilmestyykö saatana sinulle, kun harrastat spiritismiä? Sitten sinä huudat jeesusta ja jumalaa apuun. On se kumma, kun jumalankieltävät ihmiset kuitenkin käyvät kirkossa, kun joku kuolee ja menee häihin, pysykää erossa sieltä, mitä ette kunnioita. Hädän hetkellä jokainen rukoilee jumalaa tai jeesusta apuun, mutta saako hän hädän hetkellä apua, riippu siitä, uskooko hän ja mihin uskoo. Bimboihin on turha haaskata energiaa. Sinä et uskoisi, vaikka jotain joskus näkisitkin. Sinulle tapahtuu uskosi mukaan.

        """Hädän hetkellä jokainen rukoilee jumalaa tai jeesusta apuun"""
        PUAAAAAHHHHHHHHH ... HEH HEH HEH ... NAURETTAVAA SONTAA ... PUAAAAAHHHHHHHHH ... HEH HEH HEH ... ONNEKSI EN OLE USKIS ...


      • USKIS...
        Mirka ... kirjoitti:

        """Hädän hetkellä jokainen rukoilee jumalaa tai jeesusta apuun"""
        PUAAAAAHHHHHHHHH ... HEH HEH HEH ... NAURETTAVAA SONTAA ... PUAAAAAHHHHHHHHH ... HEH HEH HEH ... ONNEKSI EN OLE USKIS ...

        SAATANAN HUORA JA LUUSER SINÄ OLET.


      • Otan osaa
        24 kirjoitti:

        En halua kuunnella että olen idiootti!
        Menen nyt polvilleni mumisemaan ja sitten laitan kolikon kirkon kirstuun että pääsen taivaaseen.
        Ei sinne muuten mennä.

        Tämä viesti kertoo ainoastaan omasta yksinkertaisuudestasi ja ymmärtämättömyydestäsi. Otan osaa.


      • Nihiin
        Vilahtaa? kirjoitti:

        Eikö olekin kamalaa kun huomaa että tuhlaa elämää humpuukiin?
        Itsensä kieltäjät ovat pahinta mitä maailma kantaa päällänsä,ne kuvittelevat elävänsä kahdessa eri paikassa mutta se on vain hillittömyyttä ja tyhmyyttä.

        Uskomalla Jeesukseen Kristukseen omana vapahtajanaan pääsee taivaaseen. Et sinä kolikkoja heittelemällä pääse mihinkään.


      • epilevä
        Mirka ... kirjoitti:

        ""Jumala on ja pysyy, sitä ei tiede pysty kumoamaan""
        Todistevelvollisuus on väitteen esittäjällä, eli uskovaisilla, ei tieteellä. Jumala on satua ja höpötystä niin kauan kuin toisin todistetaan. Mitkään tutkimukset eivät anna mitään aihetta edes epäillä jumalaa todeksi.

        Ja tieteeseen luottavilla on vastuu sen toteennäyttämisestä! toistaiseksi se ei ole näuttänyt toteen sen enempää, kuin uskovat Jumalan olemassaoloa.Koko tiede on ihan täynnä kysymysmerkkejä.Sitä mikroskooppia, jota Darwin käytti, voi käyda katsomassa, suurentaa suunnilleen yhtäpaljon, kuin tavallinen suurennuslasi! Niin että se siitä.


      • ajatuksenvapaus
        34 kirjoitti:

        Nämä satukirjat,Huom.Ei jumalat.
        Eräs BBC toimittaja sairastui vakavasti syöpään ja oli kuolla mutta parantui siitä täysin.
        Kun häneltä kysyttiin että aloitko rukoilemaan niin hän vastasi;Se ajatus ei käynyt edes silloinkaan mielessäni kun olin lähes kuollut ja olen siitä erittäin tyytyväinen että en sortunut idiotismiin!
        uskovaiset miksi olette normaaleitten palstalla?Eikö siellä omalla ole ketään jolle tyrkyttää hulluutta?

        Ihminenhän ne kirjoitti, vieläpä samasta aiheesta ja yhtäläisistä ihmekokemuksista,tuhansien vuosien kuluessa ja tuhansien kilometrien päässä toisistaan,ja silti kaikki on kirjoitettuna ja tallennettuna yhteen ja samaan "kirjastoon", Raamattuun! "Minäkö en pitäisi sanastani huolta?", sanoo Herra Jumala Kaikkivaltias.Ei ole eikä tule toista kirjaa, joka olisi yhtä vanha, yhtä ajankohtainen ja yhtäpaljon luettu. Sano minulle, miksi näin on,jos voit. Äläkä alota sitä joikua tyhmistä, aivopestyistä, lapsellisista( vaikka se ei ehkä olekaan hassumpi ominaisuus, lapset kun ovat aika uteliaita)tönteistä uskovaisista!Ja: me olemme siellä missä muutkin, koska olemme normaaleja. En tyrkytä, keskustelen.


      • 34 kirjoitti:

        Nämä satukirjat,Huom.Ei jumalat.
        Eräs BBC toimittaja sairastui vakavasti syöpään ja oli kuolla mutta parantui siitä täysin.
        Kun häneltä kysyttiin että aloitko rukoilemaan niin hän vastasi;Se ajatus ei käynyt edes silloinkaan mielessäni kun olin lähes kuollut ja olen siitä erittäin tyytyväinen että en sortunut idiotismiin!
        uskovaiset miksi olette normaaleitten palstalla?Eikö siellä omalla ole ketään jolle tyrkyttää hulluutta?

        Tarkoitatko siis että kaikki kirjat, jotka ovat ihmisten kirjoittamia, ovat "satukirjoja"? Ei vaan olet ymmärtänyt väärin, että uskikset väittäisivät Raamatun olevan Jumalan kirjoittaman. Ei, mutta Jumalan sanaa se on ,vaikka onkin kymmenien eri ihmisten kirjoittama kokoelma kirjoituksia. Kysymys on vain siitä, että ne onkin kirjoitettu Jumalan Pyhän Hengen inspiroimana. Eräs todiste Raamatun ihmeelllisestä ainutlaatuisuudesta on sen numerologiset säännönmukaisuudet, kun sitä tarkastellaan esim. heprean kielen numerologian kautta.

        Niin onhan toki noita ihmisiä parantunut syövästä ilman omia rukouksiakin, varsinkin kun syövän hoidoissa on tapahtunut huimasti kehitystä. Mutta saattoiko se BBC:n toimittaja tietää, josko sillä on vaikka ollut uskovainen mummo naapurissa, joka on rukoillut että tuo toimittaja saisi vielä jatkoaikaa parantumalla syövästään... Mehän voidaan täälläkin vaikka vielä rukoilla hänen puolestaan: että tuo toimittaja saisi vielä tulla tuntemaan sinut, Jeesuksen Kristuksen omakohtaisena ja kuolleista ylösnousseena Vapahtajanaan, kaikkien hänen syntiensä sovittajana, niiden anteeksiasaamiseksi ja vapauttajana synnin kahleista. Näin tulkoon tapahtumaan! Kiitos Ylistys ja kaikki kunnia Jumalalle, että syöpä joutui väistymään! Kiitos Hänen suuresta armostaan tuotakin BBC:n toimittajaa kohtaan. Ja hän saakoon vielä olla myös muita johdattamassa Jumalan tuntemukseen! Aamen. Näin tämä homma pelittää! Aika mahtava juttu sinänsä!


      • Potkupallo
        sallittua? kirjoitti:

        ""Jumala ohjasi autoni voittoon""
        (Hamilton)


        Eikö se ole vähän epäreilua, kun yhdellä kuskilla on kaikkivaltias puikoissa ja muut joutuvat sinnittelemään omillaan? Pienintäkään lisänypylää ei saa olla siivekkeissä, mutta sitten auton ohjauksen voi antaa jumalolennon hoideltavaksi? Kyllä nyt olisi FIA:lla taas sääntömuutosten paikka.

        Siinäs näette kannattaa olla kaikkivaltiaan kyydissä!


      • Potkupallo
        24 kirjoitti:

        En halua kuunnella että olen idiootti!
        Menen nyt polvilleni mumisemaan ja sitten laitan kolikon kirkon kirstuun että pääsen taivaaseen.
        Ei sinne muuten mennä.

        24 ressukka, sinä elät katolisella keski-ajalla.Kaikkihan sen tietävät, että uskomalla "Jeesukseen pääset sinä varmasti taivaaseen!"


      • noidat roviolle
        design only kirjoitti:

        valheena ,koska sille ei uskottavia todisteita ole. On muuten merkillepantavaa ,että ateistit käyttävät evoluutioteoriaa lyömäaseena luomisuskoa vastaan, joten motiivit taustalla ovat usein maailmankatsomuksellisia ja poliittisia vaikka muuten vedotnaan muka tieteen sanomaan ....

        Luominen on ainut järkeenkyvä selitysmalli ,joka huomioi valtavan monimutkaisuuden ja toiminnallisuuden. Kaikki viittaa suunnitteluun kuten älyllisesti rehellinen ihminen tunnustaa.
        Ateismi on kuin onkin uskonto ,jolle vain etsitään pönkitystä ja johtopäätökset on siis tehty etukäteen .

        No heitäppä ohimennen yksi luomisen todiste?
        Ateismi ei ole uskonto. Koska ei haluta uskoa mihinkää yliluonnolliseen: Kummituksiin, Noitiin, Haltioihin, Jumalaan, Keijuihin....etc

        Uskonto on huumeisten ihmisten kansantaruja, jotka koottu kirjaksi ja muuttunut matkan varrella moneen kertaan. Ja semmosena pysyyköönkin kuin tuhannen ja yhden yön tarinat.


        http://areena.yle.fi/player/index.php?clip=1183342&language=fi


      • wiccawiccacacca
        epilevä kirjoitti:

        Ja tieteeseen luottavilla on vastuu sen toteennäyttämisestä! toistaiseksi se ei ole näuttänyt toteen sen enempää, kuin uskovat Jumalan olemassaoloa.Koko tiede on ihan täynnä kysymysmerkkejä.Sitä mikroskooppia, jota Darwin käytti, voi käyda katsomassa, suurentaa suunnilleen yhtäpaljon, kuin tavallinen suurennuslasi! Niin että se siitä.

        Mutta nuo raamatun kirjoittajat ei olleet edes suurennuslasia nähneet ja jos olisivat semmoisen nähneet olisivat ylistäneet sitä heti joksikin täysin yliluonnilliseksi jumalan silmäksi.


      • Mirka ... .
        USKIS... kirjoitti:

        SAATANAN HUORA JA LUUSER SINÄ OLET.

        PUAAAAAHHHHHHHHH ... HEH HEH HEH ... Menikö herne nenään. Ei hätää, rukoile että se jumalasi (mikä lie) poistaa sen .... PUAAAAAHHHHHHHHH ... HEH HEH HEH ...


      • Mirka ...
        design only kirjoitti:

        valheena ,koska sille ei uskottavia todisteita ole. On muuten merkillepantavaa ,että ateistit käyttävät evoluutioteoriaa lyömäaseena luomisuskoa vastaan, joten motiivit taustalla ovat usein maailmankatsomuksellisia ja poliittisia vaikka muuten vedotnaan muka tieteen sanomaan ....

        Luominen on ainut järkeenkyvä selitysmalli ,joka huomioi valtavan monimutkaisuuden ja toiminnallisuuden. Kaikki viittaa suunnitteluun kuten älyllisesti rehellinen ihminen tunnustaa.
        Ateismi on kuin onkin uskonto ,jolle vain etsitään pönkitystä ja johtopäätökset on siis tehty etukäteen .

        ""Luominen on ainut järkeenkyvä selitysmalli ""
        Tämä riittääkin hyvin uskovaisille. Äly ei riitä muuhun.


      • Go to heaven
        Mirka ... kirjoitti:

        ""Luominen on ainut järkeenkyvä selitysmalli ""
        Tämä riittääkin hyvin uskovaisille. Äly ei riitä muuhun.

        No, kerroppa mihin sinun älysi riittää, esim. mikä sinusta sitten tulee isona? Jos olet oikein älykäs voit päästää todella rahakkaisiin ja arvostettuihin hommiin. Mutta mutta, mitäpä sitten, mitäpä sitten kun kuitenkin joudut kuolemaan joskus. Ei sinun älykkyytesi, tai mahdollinen omaisuutesi sinua silloin auta...? Alasomina tänne tulemme ja ilman mitään täältä lähdemme, olitpa köyhä tai rikas. Suhde Jumalaan on silloin se asia millä on jotain merkitystä, tai siis muulla ei olekaan mitään merkitystä......


      • kärsimätön
        Järkiin kirjoitti:

        uskonnot tyhmistä tykkää.
        Niin eikö olekkin kamalaa kun tiede pystyy kumoamaan uskonnot?
        Oletko alkanut epäilemään että olet tuhlannut kallista elämääsi humpuukkiin?
        Viellä 1500luvulla kristin usko väitti että maapallo on litteä ja jos menee laidalle niin tippuu avaruuteen.
        Sitten kun huomattiin että tellus onkin pallo niin tämä teksti poistettiin nopeasti satukirjasta.

        Milloin tiede kumosi uskon, en ole kuullutkaan! Päivämäärä tänne ja heti!


      • kuinka käynee
        Mirka ... kirjoitti:

        """Hädän hetkellä jokainen rukoilee jumalaa tai jeesusta apuun"""
        PUAAAAAHHHHHHHHH ... HEH HEH HEH ... NAURETTAVAA SONTAA ... PUAAAAAHHHHHHHHH ... HEH HEH HEH ... ONNEKSI EN OLE USKIS ...

        Rehellinen sinä olet, ja kovasti pilkkat ja vastustat.Varo!! Voi hyvinkin olla ,että olet "työstettävänä"= löydät itsesi polviltasi katumuspenkin viereltä itkemässä syntisyyttäsi. Olet oikein otollinen Jumalalle!!!Rukoilen puolestasi, etkä voi estää!


      • Potkupallo
        Olet Idiootti kirjoitti:

        Miltä tuntuu olla alle -nolla?
        On tainut jäädä koulut vähän kesken ja äo aika pieni?
        Voit työntää sen satukirjan sinne missä aurinko ei paista.
        Muista nyt mennä polvillesi mumisemaan ja syö lisää niitä psyykelääkeittä!

        Aurinko paistaa aina jossain maailmankolkassa, niin että sitä "satukirjaa" ei voi työntää minnekkään piiloon tällä planeetalla, mikä tietysti on tarkoituskin! Ainoa paikka, missä aurinko ei paista eikä kuu kumota, on kadotus, ja sinne sitä ei oteta! En silti luule, että olet idiootti tai sinun äo.si olisi 0 ! Sitä paitsi odottaisin kiroilemisen ja karkean kielenkäytön lopettamista tällä sivulla.Täällä voi vierailla hyvinkin nuoria. En tiedä ikääsi, mutta meillä on velvollisuuksia. Eriävien mielipideitten vuoksi, ei ketään pitäisi haukkua ja kiroilla vielä päälle.


      • Mirka ...
        kuinka käynee kirjoitti:

        Rehellinen sinä olet, ja kovasti pilkkat ja vastustat.Varo!! Voi hyvinkin olla ,että olet "työstettävänä"= löydät itsesi polviltasi katumuspenkin viereltä itkemässä syntisyyttäsi. Olet oikein otollinen Jumalalle!!!Rukoilen puolestasi, etkä voi estää!

        ""Rukoilen puolestasi, etkä voi estää! ""
        PUAAAHHHHHHH ... HEH HEH HEH ... RUKOUKSET EIVÄT TOIMI KUIN EHKÄ RUKOILIJOIDEN SAIRAASSA MIELIKUVITUKSESSA ...


      • Mirka ...
        Go to heaven kirjoitti:

        No, kerroppa mihin sinun älysi riittää, esim. mikä sinusta sitten tulee isona? Jos olet oikein älykäs voit päästää todella rahakkaisiin ja arvostettuihin hommiin. Mutta mutta, mitäpä sitten, mitäpä sitten kun kuitenkin joudut kuolemaan joskus. Ei sinun älykkyytesi, tai mahdollinen omaisuutesi sinua silloin auta...? Alasomina tänne tulemme ja ilman mitään täältä lähdemme, olitpa köyhä tai rikas. Suhde Jumalaan on silloin se asia millä on jotain merkitystä, tai siis muulla ei olekaan mitään merkitystä......

        Meinaatko ihan oikeasti lähteä kuolemasi jälkeen johonki satumaahan?

        PUAAAHHHHH ... HEH HEH HEH ... NAURU PIDENTÄÄ IKÄÄ ...


      • Älä vain kuole nauru
        Mirka ... kirjoitti:

        Meinaatko ihan oikeasti lähteä kuolemasi jälkeen johonki satumaahan?

        PUAAAHHHHH ... HEH HEH HEH ... NAURU PIDENTÄÄ IKÄÄ ...

        Älä vain kuole nauruusi.


    • juu juu

      Ihminen älykkäänä olentona luomakunnassa, on ainoa, joka tietää joskus kuolevansa, mutta haluaa tietää kuolemanjälkeisen olotilan hetkessä.
      Jotkut ihmiset, itseään rauhoittaakseen, uskovat johonkin ja jotkut ihmiset eivät usko mihinkään, mutta tietävät elämän päättyvän joskus.
      Eläinkunta, vaistoaa kuoleman vaaran, mutta eivät tiedä kuolevansa. Ne eivät usko mihinkään.
      Ei edes Darwiniin tai Marxiin.

      • kysymys...

        ei voi elää, jos pelkää kuolemaa. Kun ei enää pelkää kuolemaa voi elää täysillä, pelkäämättä kuolemaa.
        Täysillä eläminen ei tarkoita itsensä tuhoamista juomalla, polttamalla, huonoja elämäntapoja viettämällä, vaan täysipainoista elämää jumalan kanssa. Kun tiedät, että sinun oma kuolemakaan ei ole minkään loppu, vaan uuden iankaikkisen elämän alku.

        Ja: "Minä olen ylösnousemus ja elämä" (Joh. 11:25). Ja hän jatkaa: "Joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole" (Joh. 11:25b-26).


      • iankaikkisuutta...
        kysymys... kirjoitti:

        ei voi elää, jos pelkää kuolemaa. Kun ei enää pelkää kuolemaa voi elää täysillä, pelkäämättä kuolemaa.
        Täysillä eläminen ei tarkoita itsensä tuhoamista juomalla, polttamalla, huonoja elämäntapoja viettämällä, vaan täysipainoista elämää jumalan kanssa. Kun tiedät, että sinun oma kuolemakaan ei ole minkään loppu, vaan uuden iankaikkisen elämän alku.

        Ja: "Minä olen ylösnousemus ja elämä" (Joh. 11:25). Ja hän jatkaa: "Joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole" (Joh. 11:25b-26).

        odotellessa, katsokaa ympärillenne, mitä te näette?

        Rikkainkaan ihminen ei ole ikuinen, eläinten tavoin hän lakkaa olemasta.
        Tämä on heidän tiensä, mielettömien tie, ja yhä uudet ihmiset mieltyvät
        heidän puheisiinsa. (sela) Kuin lammaslauma he vaipuvat tuonelaan,
        kuolema paimentaa heitä siellä. Jo seuraavana päivänä oikeamieliset
        kulkevat heidän ylitseen. Tuonela on heidän asuinsijansa, se kuihduttaa
        heidät. Mutta Jumala lunastaa minut, hän tempaa minut tuonelan otteesta.
        (sela) Älä kadehdi, kun joku rikastuu, kun hän kartuttaa talonsa omaisuutta.
        Kuollessaan hän ei ota mukaansa mitään, hänen omaisuutensa ei seuraa
        häntä hautaan. Vaikka hän eläessään ihastelee osaansa ja toiset kiittävät
        hänen menestystään, hänen täytyy mennä isiensä luo, paikkaan, jossa ei
        valoa nähdä. Rikkainkaan ihminen ei ole ikuinen, eläinten tavoin hän lakkaa
        olemasta. (Ps. 49:13-21)


      • maanpäällä vielä

        Minä tiedän ruummiini kuolemanjälkeisen olotilan jo ennen tästä "maallisesta talostani"muuttamista, kiitos Herralle!Älkääkä vaivautuko vastaamaan, sillä vastaukset tiedän jo!


    • faktaa kehiin

      Täysin samaa mieltä!

      Toinen mitä ihmettelen toisten uskovaisten osalta on oman elämän hallinta,
      tai siis kun sitä ei ole. Rukoillaan parempaa mutta ollaan niin munattomia ettei itse
      tehdä asialle mitään!

      Tai sitten kun joku esim urheilija puhuu jumalan kädestä tai
      että joku jumala auttoi golf pallon lentämisessä....no huhhuhh!

      Jos, siis iso Jos joku jumala olisi edes olemassa niin mitä sitä nyt
      kiinnostais jonkun yksittäisen ihmisen golf pallon lentorata?

      • Anno Domini

        Äläpä oo niin varma! Yks pappi polkas moponsa käyntiin rukouksen voimalla, kun ei se muuten lähteny. Tarina on TOSI.


      • Donna Amini
        Anno Domini kirjoitti:

        Äläpä oo niin varma! Yks pappi polkas moponsa käyntiin rukouksen voimalla, kun ei se muuten lähteny. Tarina on TOSI.

        Ja yks pappi kuulemma polkas kuoropoikaa, rukouksen voimalla tahi ilman. Tarina on TOSI.


      • Ai jee!!

        Jumala on kiinnostunut ihmisestä, kaikesta ,mitä hän tekee. Jokainen hiuskin sinun päässäsi on hänen tiedossaan! Sehän se juuri niin ihanaa ja ihmeellistä onkin! Jumalan ajanlaskun mukaa ihmiselämä on vain ohikiitävä hetki, ja sitten hän on kiinnostunut meidän golfpallojen radoista. Fantastista!


      • meitä on monta todis
        Donna Amini kirjoitti:

        Ja yks pappi kuulemma polkas kuoropoikaa, rukouksen voimalla tahi ilman. Tarina on TOSI.

        Mäkin näin tuon jumalan ihmeen.


      • Siis kumman
        meitä on monta todis kirjoitti:

        Mäkin näin tuon jumalan ihmeen.

        Jumalan ihmeen todistit televisiosi kautta, tuon tankki täyteen sarjan mopojutun vaiko uutisten kertoman pedojutun?


    • .....

      Ateismi on rumaa. Ateistit ovat usein poikkeusyksilöitä kuten homoja, aktivisteja, vähemmistön edustajia yms. erikoistapauksia. Ja vetoavat aina järkeensä ja mukamas paremmuuteensa.
      Kirkkoon kuuluminen osoittaa, että on normaali ihminen joka haluaa elää elämänsä niinkuin luoja sen on tarkoittanut, mennä naimisiin, hankkia lapsia, käydä töissä, jne..
      "Luoja" ei tässä yhteydessä tarkoittane mitään yliluonnollista olentoa, eikä "hokkuspokkus" -juttuja, vaan asioiden luonnonmukaista etenemistä. Mutta tätähän ateistit eivät tajua.

      • OuMama

        Sä oot todella sekaisin. Jumalausko on sekoittanut pääsi totaalisesti. Voi raukkaa.


      • ....
        OuMama kirjoitti:

        Sä oot todella sekaisin. Jumalausko on sekoittanut pääsi totaalisesti. Voi raukkaa.

        Ota asioista selvää. Suurin osa ateisteista ON vähemmistöjä. Väitätkö sä esimerkiksi että "luoja" ei ole tarkoittanut miestä ja naista yhteen? Minä väitän, että ON tarkoittanut.


      • &/(¤/"%¤!#"½!½
        .... kirjoitti:

        Ota asioista selvää. Suurin osa ateisteista ON vähemmistöjä. Väitätkö sä esimerkiksi että "luoja" ei ole tarkoittanut miestä ja naista yhteen? Minä väitän, että ON tarkoittanut.

        Koulutetuista tutkijoista alle 1% uskoo jumalaan.


      • ....
        &/(¤/"%¤!#"½!½ kirjoitti:

        Koulutetuista tutkijoista alle 1% uskoo jumalaan.

        Niin, mutta uskonnossa onkin kyse ihmisten elämänkatsomuksesta, ei tieteestä. Toki asioilla on myös tieteellisesti todistettavat syynsä, kuten mistä solu rakentuu, geenitekniikat ym...


      • ....
        &/(¤/"%¤!#"½!½ kirjoitti:

        Koulutetuista tutkijoista alle 1% uskoo jumalaan.

        Näin siis esitän asian, vaikken mikään "tutkija" olekkaan.
        Moni ei tosin tajua noista asioista juurikaan mitään, ja myös ns. "hurahtaneita" (sekopäitä) löytyy asian parista.
        Harmi että nämä keskustelun pätkät hukkuvat täällä kaikkeen "ylimääräiseen"..


      • osu ja uppos

        Saman pistänyt merkille. Varsinkin homot ovat usein ateisteja, koska yhyy Jumala ei Raamatun mukaan hyväksy heidän tekemisiään. Taisi aloittajalle kolahtaa.


      • kouluttamaton
        &/(¤/"%¤!#"½!½ kirjoitti:

        Koulutetuista tutkijoista alle 1% uskoo jumalaan.

        Älykin voi olla haitaksi, jos ei edes harkitse vaihto-ehtoja!


      • Mirka ...
        kouluttamaton kirjoitti:

        Älykin voi olla haitaksi, jos ei edes harkitse vaihto-ehtoja!

        ""Älykin voi olla haitaksi, jos ei edes harkitse vaihto-ehtoja! ""
        Mitä jos vaihtoehtona on sadut ja höpötykset?


      • Ai jee
        OuMama kirjoitti:

        Sä oot todella sekaisin. Jumalausko on sekoittanut pääsi totaalisesti. Voi raukkaa.

        Ja minun päätäni kun ei sekoita mikään! Sinä olet synkkä ja iloton, Ala nauraa ja kulje valossa, elemä on ihanaa, kun sen oikein oivaltaa!


      • Potkupallo
        &/(¤/"%¤!#"½!½ kirjoitti:

        Koulutetuista tutkijoista alle 1% uskoo jumalaan.

        Niin siinä käy, kun tuijottaa liian syvälle koeputkeen!


      • Ai jee
        Mirka ... kirjoitti:

        ""Älykin voi olla haitaksi, jos ei edes harkitse vaihto-ehtoja! ""
        Mitä jos vaihtoehtona on sadut ja höpötykset?

        Onko todistettu, että kaikki muu Kuin tiede on satua ja höpötystä? Vastaus:Ei.


    • sielu...

      se siellä huutaa. Sinulle kaikki on vain tyhjää ja sattumaa joko hyvää tai huonoa sellaista. Korviesi välissä on vain tyhjää, katseesi on tyhjä, tyhjästä sinä olet tullut ja tyhjään menevä ja silti, vaikka et usko mihinkään, sinulla on koko ajan jumala mielessä? Miksi? Miksi haaskaat aikaasi sellaisen kumoamiseen, mitä mielestäsi ei ole? Mikä turhuus ja vaivannäkö.

    • Henkisesti terve?

      Olen elämäni aikana seuraillut hurahtaneitten toilauksia, Ja todennut vain heikkojen, ja vähäosaisten olevan ns. uskossa. Terve, myös henkisesti terve, ei tarvitse kuviteltua suojelua. Terve ja hyvävoimainen ihminen ei kaipaa olemattoman olion turvaa. Jokainen ihminen joka ei ole heikon itsetunnon omaava, selviää elämästään ilman outoja uskomuksia. Lasten ja nuorten aivopesu uskomuksiin olisi lailla kiellettävä. Ennen vietiin Suomessakin metsän hengille evästä ison puun juurelle, mahtoiko se nälkävuosina ketään auttaa. Kannatan uskonnoille 21v ikärajaa.

      • Et kuulosta siltä!

        Narsistin tai psykopaattisen ihmisen ei tarvitse uskoa mihinkään, kun hän itse kuvittelee olevansa Jumala. Kaikkivoipa, kaikkitietävä, maailman kaunein ja viisain. Tällaisesta ihmisestä sinä puhut.
        Normaali ihminen nimenomaan osaa myös pelätä asioita, TUNTEA ylipäätään jotakin. Terve ihminen uskaltaa myöntää olevansa myös heikko (koska sitähän ihminen todellisuudessa on). Siksi Jumala on meidän suojamme.


    • alkaa tuntumaan

      siltä että koko raamattu on ikään kuin totuus väärinpäin. Ensin oli nainen ja sen selkärangasta revittiin mies, joka näkyy jo kromosomeissa xx ja xy!!!!!!!!!!!! Mies on itsekäs uhka ja tyhmä kuin saapas, pelkän pillun ja kaudeuden perään, itse pahuus joka saa naisen pään ihan pyörälle. Naisen pitää opettaa miehelle oikea tie.

    • antipentti

      sekä evoluutio, että uskonnot ovat pelkkiä olettamuksia ilman selkeitä todisteita.
      itse en jaksa uskoa kumpaankaan ennen kuin todellista faktaa saadaan kehiin.
      eikä tuolla asialla minulle nyt suuremmin merkitystä ole, loiko meidät jumala vaiko evoluutio.
      vai joku muu tapa.

      • Miäs vain

        Itse en viitsi kinastella asiasta.Luopio olen.Mutta siitä onnellinen,että saan olla oma itseni.En vain pystynyt ja vaikka yritinkin olla jumalan mielenmukainen ja tehdä niin kuin raamattu sanoo.Minulle se oli kuin tappelua itseäni vastaan.Siis sitä mitä uskovaiset pitävät saatanana.Yritin olla ajattelematta sitä mitä pidetään syntinä.Sitten minun olisi pitänyt aina pitää kaikki mitä raamatussa on niin Jumalan sanana ja totuutena.Mutta,kun mulla on järki.Niin olen nykyään ajatellut kyseeinalaistetusti raamattua kohtaan.En ole kyllä uskoville ystävilleni maininnut mitä ajattelen.Koska tiedän vastauksen.Niin ja se mitä sanon järjeksi on sitten taas se "saatanan" ääni.Näin mulle sanottaisi.
        Mulle vapaus olla oma itseni on tärkeä ja minusta on aina tuntunut,että mua on yritetty johonkin kehykseen muokata tässä elämässä.Kuten fundamentalisti uskovaiseksi.
        Jos Jumala on olemassa niin ei sitä kirjoista löydä(raamatusta).Niin tätäkin pidetään taas varmasti taas vallankumouksellisena ajatuksena kunnon uskovaisten taholla ja todella pahana.Minulle ajatus siitä,että pidetään raamattua täytenä Jumalan sanana ei mene läpi enään.Sitten se,että sitä on voitu muokkailla aina vallanpitäjien toimesta ja kirkon.Raamattu on minulle nykyään ihmisen kirjoittama sana,jossa ei ole Jumalaa mukana.
        Mutta ei tästä viitsi kiistellä.Koska se menee kovaksi kiistelyksi.Minulle se mitä pidetään pahana ja saatanana on ihmisen eläimellisyys,joka yksi meidän alkukantainen ominaisuus.Ihminen yrittää monesti olla muuta kuin se on.Himot ja kaikki ovat minusta perua meidän eläimellisyydestä tai jostain alkuperästä.Mitä me yritämme peitellä jollain lailla mukamas olemalla niin sivistyneitä.Tästäkin varmasti saisi kiistan.Mutta tämä on mun mielipide ei tieto.Tätä tietenkin pidetään sen takia ominaisuutena,koska ihminen lankesi syntiin.Siis kunnon uskovien kannalta.Mutta mä pidän sitä eläimellisyytenä.
        Mutta mä en viitsi sen enempää tästä asiasta,koska mä tiedän sen menevän kiistelyksi.Sillä mä en viitsi sanoa kuka on oikeassa ja kuka väärässä.Jumalahan voi sen vaikka itse tähän keskusteluun kirjoittaa ja ilman välikäsiä ja tehdä vaikka ihmeen,että mikä se totuus on.


      • Kyllästynyt456
        Miäs vain kirjoitti:

        Itse en viitsi kinastella asiasta.Luopio olen.Mutta siitä onnellinen,että saan olla oma itseni.En vain pystynyt ja vaikka yritinkin olla jumalan mielenmukainen ja tehdä niin kuin raamattu sanoo.Minulle se oli kuin tappelua itseäni vastaan.Siis sitä mitä uskovaiset pitävät saatanana.Yritin olla ajattelematta sitä mitä pidetään syntinä.Sitten minun olisi pitänyt aina pitää kaikki mitä raamatussa on niin Jumalan sanana ja totuutena.Mutta,kun mulla on järki.Niin olen nykyään ajatellut kyseeinalaistetusti raamattua kohtaan.En ole kyllä uskoville ystävilleni maininnut mitä ajattelen.Koska tiedän vastauksen.Niin ja se mitä sanon järjeksi on sitten taas se "saatanan" ääni.Näin mulle sanottaisi.
        Mulle vapaus olla oma itseni on tärkeä ja minusta on aina tuntunut,että mua on yritetty johonkin kehykseen muokata tässä elämässä.Kuten fundamentalisti uskovaiseksi.
        Jos Jumala on olemassa niin ei sitä kirjoista löydä(raamatusta).Niin tätäkin pidetään taas varmasti taas vallankumouksellisena ajatuksena kunnon uskovaisten taholla ja todella pahana.Minulle ajatus siitä,että pidetään raamattua täytenä Jumalan sanana ei mene läpi enään.Sitten se,että sitä on voitu muokkailla aina vallanpitäjien toimesta ja kirkon.Raamattu on minulle nykyään ihmisen kirjoittama sana,jossa ei ole Jumalaa mukana.
        Mutta ei tästä viitsi kiistellä.Koska se menee kovaksi kiistelyksi.Minulle se mitä pidetään pahana ja saatanana on ihmisen eläimellisyys,joka yksi meidän alkukantainen ominaisuus.Ihminen yrittää monesti olla muuta kuin se on.Himot ja kaikki ovat minusta perua meidän eläimellisyydestä tai jostain alkuperästä.Mitä me yritämme peitellä jollain lailla mukamas olemalla niin sivistyneitä.Tästäkin varmasti saisi kiistan.Mutta tämä on mun mielipide ei tieto.Tätä tietenkin pidetään sen takia ominaisuutena,koska ihminen lankesi syntiin.Siis kunnon uskovien kannalta.Mutta mä pidän sitä eläimellisyytenä.
        Mutta mä en viitsi sen enempää tästä asiasta,koska mä tiedän sen menevän kiistelyksi.Sillä mä en viitsi sanoa kuka on oikeassa ja kuka väärässä.Jumalahan voi sen vaikka itse tähän keskusteluun kirjoittaa ja ilman välikäsiä ja tehdä vaikka ihmeen,että mikä se totuus on.

        Jumala tosiaan voi itse osallistua tähän keskusteluun.Hän kykenee vaikka mihin.Hän voi samalla kertoa,että mitä Hänen sanastaan on muutettu ja minkä kirjan voi polttaa valheena ja kertoa meille vaikka mitä.Hänhän pystyy vaikka valtaamaan ihmisten tietokoneet myös ja kertomaan kaikille sen totuuden.Niin,että se näkyy ruudulla vaikka yrität sulkea tietokoneen ja ottaa johdon pistorasiasta ja kannettavasta akun pois.
        Niin kaikki väittely ja haukkuminen loppuu siihen ja turvat menee kiinni.Hän itse sanoo sen.Eikä kukaan ihminen sano mitään mikä on valhetta ja mikä totuutta.Eikö se olisi oikein?Tuskin se on Hänelle vaikeaa.


    • voi sinun kohdallasi

      edes puhua. Oletko muka joskus itse nähnyt taideteoksen ilman, että kukaan olisi sitä luonut?
      Oleko käynyt näyttelyssä ja nähnyt taideteoksen, jota ei ole kukaan luonut?
      Tässä on maalaus ja sen luoja on "ei kukaan".
      Onko maailmankaikkeus luonut itse itsensä "vahingossa"?
      Sinäkin olet todennäköisesti oman uskosi mukaan syntynyt "vahingossa"?
      Tsägää sinulle on kaikki, tyhjästä olet tullut ja tyhjään menevä, mitään ei ole, eikä tule,
      eikä sitä ole myöskään korviesi välissä, ei niin mitään.

      • Nyt on pikkaisen

        kuule sulla noi syy- ja seuraussuhteet hakusessa. Siis jos on olemassa taiteilija, niin tämä on mielestäsi todiste siitä että on olemassa Jumalakin. Jos kompastut jo noinkin pieneen ajatukselliseen sudenkuoppaan ja vieläpä sen lisäksi haukut toista ihmistä vähä-älyiseksi, niin ei sinuakaan kyllä voi kovin tosissaan ottaa.

        Pakko nakata tähän väliin tällainen kulunut fraasi kuin TSIISUS!!!


      • nää oulusta?
        Nyt on pikkaisen kirjoitti:

        kuule sulla noi syy- ja seuraussuhteet hakusessa. Siis jos on olemassa taiteilija, niin tämä on mielestäsi todiste siitä että on olemassa Jumalakin. Jos kompastut jo noinkin pieneen ajatukselliseen sudenkuoppaan ja vieläpä sen lisäksi haukut toista ihmistä vähä-älyiseksi, niin ei sinuakaan kyllä voi kovin tosissaan ottaa.

        Pakko nakata tähän väliin tällainen kulunut fraasi kuin TSIISUS!!!

        Pissis.


      • oman älykkyytesi
        Nyt on pikkaisen kirjoitti:

        kuule sulla noi syy- ja seuraussuhteet hakusessa. Siis jos on olemassa taiteilija, niin tämä on mielestäsi todiste siitä että on olemassa Jumalakin. Jos kompastut jo noinkin pieneen ajatukselliseen sudenkuoppaan ja vieläpä sen lisäksi haukut toista ihmistä vähä-älyiseksi, niin ei sinuakaan kyllä voi kovin tosissaan ottaa.

        Pakko nakata tähän väliin tällainen kulunut fraasi kuin TSIISUS!!!

        tason NOLLA. PISSIS LUUSERI, PELKKÄ SAATANAN HUORA SINÄ OLET.


      • Onpa täällä tänään
        oman älykkyytesi kirjoitti:

        tason NOLLA. PISSIS LUUSERI, PELKKÄ SAATANAN HUORA SINÄ OLET.

        vihaisia uskovaisia liikkeellä. Haukutaan oululaiseksi, pissikseksi, luuseriksi ja joksikin saatanan huoraksikin.

        Toikos se sitä älykkyyttä sitten on?

        Jälleen on syy- ja seuraussuhteet hakusessa, kun aletaan haukkumaan täysin tuntematonta ihmistä, sen sijaan että kommentoitaisiin itse asiaa eli tuota sanallista vastinettani.

        Teillä on selviä murrosikäisen nulikan merkkejä kun rispektiä pitää yrittää hakea vittuilemalla. Kotia kasvamaan siitä.


      • 15v ja kypsä

        Mutta voiko pyhä henki tehdä raskaaksi minut esim. kirkossa?


      • lantaa luon

        Mutta mitä se luominen on? Jos joku luo maalauksen tapahtuuko se itsekseen vai pitääkö ottaa sivellin käteen? Jos joku luo sähköpostitilin itselleen tai käyttäjätunnuksen pitääkö kirjoitella näppiksellä ja sohia hiirellä vai tapahtuuko vain sormia napsauttamalla. Ja miten se jumalan 'loi' planeetat ja dinosaurukset. Muovasiko jokaisen jostain massasta käsin?


    • TakkuTakiainen

      Minusta taas kyse ei ole älykkyydestä. Lähi-idän uskonnot eli ÄHLÄMIUSKONNOT ovat valtavan taitavasti luotua suggestiota, joka vetoaa tunteisiin, järkeen, rakkauden kaipuuseen, vallanihmoon, moraalitajuun, KAIKKEEN. Rehellisyydessään tavallaan yksinkertaiset pohjoismaiset olivat helpohko saalis tälle mielen myrkytykselle.

      LALLI ON SANKARI.

      http://takkutakiainen.blogspot.com/2010/08/huomenta-suomi.html

    • Wandering

      Kyllä sen evoluution käsittää sikäli, että sehän on sitä älykkään suunnittelun, siis Luojan aikaansaamaa lajien muuntautumiskykyä, mutta sitten kun aletaan puhumaan että ollaan kaikki jostain samasta alkulimasta lähdetty kehittymään, jossa ei ollut mitään HENKEÄ, eli siis elämää, ei solun soluakaan, niin jos väität muka "ymmärtäväsi" sen omalla älylläsi, niin minä voin kertoa heti kumpi meistä kahdesta valehtelee.

      Jos olet rehellinen, niin myönnät sen, että sinäkin omalla älylläsi vain valitset sen vaihtoehdon, jolla saat jättää Jumalan pois laskuista, koska se, jos uskoisit Häneen kaiken alkuna ja Luojana, sisältää sitten taas niin paljon kaikkea lisäaspekteja, jotka eivät nyt vain tunnu sopivan sinun individualistiseen ajattelutapaasi tässä vaiheessa, kun ns. tahdot pitää kaikki narut ihmisen hyppysissä... Itse asiassa evouskovaisuus vaatii paljon enemmän uskoa ihmisen mielikuvituksen tuottamaan teoreettiseen kyhäelmään, kuin mitä tarvitaan kreationismissa.

    • tällaiset pissisten

      aloittamat pohdinnot maailmankaikkeuden synnystä. Hah, miettikää ensin, miten saatte rahanne riittämään ja pohtikaa vasta sen jälkeen elämää suurempia asioita. Ketjun aloittajan sivistys tuskin riittää edes rahojensa laskemiseen, sen verran vähä-älyisiä hänen vastauksetkin tässä ovat.

    • ketju...

      pissishuorien kommentteja, joissa ei ole mitään järkeä. Siiderihumala on teille sopivampi olotila ja perse paljaana puistossa kyykkiminen.

      • mitä maa kantaa

        Nim.merkki luusereiden ketju...
        Ei kannata mennä juomaan alkoholia puistoon jonka jälkeen viellä perse paljaana sillä siellä väijyy nuoria lapsia ylipainoinen&rasvainen pedofiili pappi joka on taas "sortuu"pedofiiliaan!
        Tämän haurauden teon jälkeen lapsi joutuu psykiatrille ja saa loppuelämän traumat mutta läski rasvainen pedofiili pappi ei joudukkaan helvettiin vaan saa siirron toiseen kaupunkiin jolloin helluntalainen sanoo että;Niin se herra taas koittelee meitä!


    • Nona.

      Elävässä uskossa kysymys ei ole tieteellisestä tai "älyllisestä" ymmärtämisestä, vaan Sydämellä ymmärtämisestä. Tiedä se, ennenkuin puhut mitä nyt milloinkin sylki suuhun tuo. Et edes tiedä mistä puhut.

      Joten huono provo, "Ou Mama". Huono.

      • voi tyhmä

        ne kulkee käsikädessä. Säkin varmaat haluat kivunlievitystä fyysiseen kipuus ja sillon sä tarttet lääkäriä. Jonkun on sillon täytynyt olla nero tai oikeastaan se on nerojen yhteistyötä.


      • Nona.
        voi tyhmä kirjoitti:

        ne kulkee käsikädessä. Säkin varmaat haluat kivunlievitystä fyysiseen kipuus ja sillon sä tarttet lääkäriä. Jonkun on sillon täytynyt olla nero tai oikeastaan se on nerojen yhteistyötä.

        Nojoo, muttei elävä usko ole "tieteellisesti selitettävissä". Tiedät mitä tarkoitin viestilläni jos vain haluat.


    • Ou Mama...

      sen verran, että se on samaa tasoa, kuin BB talossa olevilla.
      PIG BOTHER RULES :@

    • Satu mikä satu

      aika paljon kyse siitä, että ne perustuvat ns. jumalan ilmestymiseen jollekin, esim. Moosekselle Sinain vuorella tai Muhammedille jossain luolassa.
      Eihän tällainen riitä normaalipäiselle todistukseksi.
      Tällaisia ilmestyksiä joidenkin tajunta tuottaa kuten se tuottaa esim. uniakin. Mutta eihän kukaan usko, että uni olisi todellisuutta.
      Myös psykoottiset ihmiset elävät harhoissa ja saavat kaikenlaisia ilmestymiä ja kuulevat ääniä, joita oma tajunta tuottaa. Niitä emme silti ota todesta.
      Mutta kumma kyllä nio uskonnon harhat menevät moniin täydestä koska he tarvitsevat itse niitä.

      • myy hyvin

        täydestä, kun vaan uskoo auktoriteetteihin.Järjetöntä se on silti .Itsensä luova luomakunta on aikamme suurin käsitysharha.
        Siksihän evouskoon turvaudutaan ,että voidaan Luoja torjua.


      • p.s.

        oman tajuntansa avulla tietää todellisuuden olemusta koska oma tajunta värittää todellisuuden eli kokee sen omalla tavallaan. Juuri siksi meillä on niin erilaisia näkemyksiä samasta asiasta.
        Siksi hän ei voi kokea mitään jumalaakaan ilman että se olisi hänen tajuntansa luoma.
        Tajunta myös luo sellaista mitä ei ole omista tarpeistaan käsin. Esim. nälkäinen haaveilee hyvistä aterioista tai yksinpurjehtija avomerellä myrskyssä näkee aaveveneen, joka tulee apuun.
        Tajunta siis pettää tai sumuttaa meitä.


      • -
        myy hyvin kirjoitti:

        täydestä, kun vaan uskoo auktoriteetteihin.Järjetöntä se on silti .Itsensä luova luomakunta on aikamme suurin käsitysharha.
        Siksihän evouskoon turvaudutaan ,että voidaan Luoja torjua.

        -


    • äly hoi älä jätä

      Maailman viisain tiedemies Newton oli uskovainen....


      Vain hullu uskoo, että maailma on tullut itsestään alkulimasta....


      http://www.intelligentdesign.fi/

      "Sana Rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat....sanoo Jumalan sana Raamattu

      • kysymys...

        miksi kaikesta pitää tehdä niin vaikeaa ja monimutkaista, kun se ei ole sitä?
        http://www.intelligentdesign.fi/sivut/about/

        Tiedemaailma on niin monimutkaista ja vaikeaa, että jo tieteellisen tekstin lukeminen saa pääni särkemään.

        Uskon itse, että jumala on kaiken elämän luoja ja alullepanija, siitä ei tule pää kipeäksi.

        Tieteen selitykset sen sijaan saavat pääni särkemään. Eihän Leena Palotiekään jumalaan uskonut,
        eikö hän sanonut, että jumalaa ei ole?


      • hei haloo
        kysymys... kirjoitti:

        miksi kaikesta pitää tehdä niin vaikeaa ja monimutkaista, kun se ei ole sitä?
        http://www.intelligentdesign.fi/sivut/about/

        Tiedemaailma on niin monimutkaista ja vaikeaa, että jo tieteellisen tekstin lukeminen saa pääni särkemään.

        Uskon itse, että jumala on kaiken elämän luoja ja alullepanija, siitä ei tule pää kipeäksi.

        Tieteen selitykset sen sijaan saavat pääni särkemään. Eihän Leena Palotiekään jumalaan uskonut,
        eikö hän sanonut, että jumalaa ei ole?

        Jokaisessa uskonnossa on pilkahdus totuutta. Ihminen ei tarvitse enempää ruokaa kuin mitä tarvitsee, siitä todisteena nälkä. Maailma pursuaa ylipainoisia ja nälkiintyneitä ihmisiä ja siitä syytetään masennusta, ja oma vika se onkin jos uskoo valheita. -> hindu
        Todellakin naisen kannattaa piiloittaa oma kauneutensa miehiltä, sillä miesten järki sumenee kauneudesta. Ei se silti burkaa tarkoita, vaan sellaisena olemista kuin on, ilman tököttejä ja korkkareita. -> islam
        Lahjakkuuskin kannattaa pitää piilossa yleisiltä tuttavilta sillä muuten joku aina kokee huonommuuden tunnetta. Valmis paketti kuitenkin kannattaa antaa levitykseen, sillä se tuo iloa elämään, joskin nimettömänä kannattaa niin tehdä, ettei saa julkisuuden kirousta niskaan. -> kristinusko, kel onni on se onnen kätkeköön
        En usko että tieteilijät ja lääkärit haluavat käyttää tuloksiaan väärin, he ihan oikeasti haluavat parantaa ihmisiä. He tekisivät sitä ilman rahoitustakin. RAHA on välttämätön paha ja kuka ikinä sen vaikutusvallan keksikään, oli nero sillä se tiesi ettei itse osannut tehdä yhtään mitään itse. Kukaan oikea nero ei ole kiinnostunut rahasta tai sen alkuperistä, nerot haluaa tehdä sitä mitä osaa. Sillä aikaa maailman pitää pysyä pystyssä.
        Syököön ihmiset Brasiliassa banaaneja, mulle kelpaa peruna ja kiinalaisille riisi. Jos halutaan vaihtaa makuelämyksiä ihan uteliaisuudesta, niin tehdään se ilman rahaa.


      • Tuskin olemassa.

        laukoa ihan mitä tahansa ilman minkäänlaisia todisteita ja lampaita muistuttavat ihmismassat uskois joka sanan.
        Kyseenalaistaa pitää.

        Oliko Newton nimenomaan se kristitty? Muslimi, juutalainen vai hindu? Jumala voi ihan hyvin olla olemassa mutta sillä ei ole mitään tekemistä Maapallon uskontojen kanssa.
        Jokaisesta uskonnostahan on käytännössä samat todisteet, 1 ainut kirja mutta jokainen kulkee vähän omia reittejään.
        Muslimien kristittyjen ja juutalaisten todisteissa eli kirjoissa taitaa olla jopa samoja henkilöitä. Kristityt pitävät Jeesusta Jumalan poikana, muslimit profeettana, juutalaiset eivät kai minään.

        Itsehän en juuri Jumalaan usko, syitä moniakin.

        1. En ole koskaan ollut minkäänlaisessa yhteydessä sen kanssa, ja vaikka olisinkin niin miettisin tarkasti olenko tullut hulluksi, ei välttämättä ole hallusinaatiot tai äänien kuuleminen päässä mikään terveen merkki.
        2. En ole koskaan kokenut saavani minkäänlaista apua Jumalalta, enkä tiedä ketään muutakaan joka olisi saanut.
        3. Mahdollista Jumalaa ei taida pahemmin kiinnostaa mihin ihmiset uskovat. Täällä on ties mitä Kristittyä, Juutalaista, Muslimia, Hindua, Buddhalaista jannua ja kaikki pitävät omaa uskontoaan oikeana ja tietenkin kaikki on saanut niitä todisteita, eihän kukaan tyhjästä ala uskomaan kuten muslimit, kristityt, juutalaiset. Jumalaa ei pahemmin taida kiinnostaa myöskään oman uskontokuntansa uskovaisten määrä, kristityt ovat olleet kauan ykkössijalla mutta muslimit ovat ottamassa sitä paikkaa kiinni kovalla vauhdilla. Eli kumpikaan näistä kahdesta tuskin on se oikea uskonto.

        Olinhan minäkin joskus lapsena uskovainen, kristitty tietenkin koska tännepäin synnyin. Jos olisin syntynyt Lähi-Itään niin olisin ollut muslimi koska kasvatus.
        Saihan siitä jonkunlaista turvaa kun kuvitteli pääsevänsä taivaaseen kuoltuaan, tämäkin käsite on ihan järjetön.
        Usko hiipui kaikenlaisen niskaan saadun paskan seurauksena, rukoilua on kyllä koitettu joo mutta koskaan se ei ole mihinkään auttanut, uskokaa tai älkää ei siellä kukaan ole kuuntelemassa.

        Itse olen saanut jokaisen ongelman tähän mennessä selvittää ja olen tullut siihen tulokseen että Jumalaa ei ole, ja vaikka olisikin niin ainakaan minä en häntä kiinnosta tippaakaan.


      • Jumala?
        Tuskin olemassa. kirjoitti:

        laukoa ihan mitä tahansa ilman minkäänlaisia todisteita ja lampaita muistuttavat ihmismassat uskois joka sanan.
        Kyseenalaistaa pitää.

        Oliko Newton nimenomaan se kristitty? Muslimi, juutalainen vai hindu? Jumala voi ihan hyvin olla olemassa mutta sillä ei ole mitään tekemistä Maapallon uskontojen kanssa.
        Jokaisesta uskonnostahan on käytännössä samat todisteet, 1 ainut kirja mutta jokainen kulkee vähän omia reittejään.
        Muslimien kristittyjen ja juutalaisten todisteissa eli kirjoissa taitaa olla jopa samoja henkilöitä. Kristityt pitävät Jeesusta Jumalan poikana, muslimit profeettana, juutalaiset eivät kai minään.

        Itsehän en juuri Jumalaan usko, syitä moniakin.

        1. En ole koskaan ollut minkäänlaisessa yhteydessä sen kanssa, ja vaikka olisinkin niin miettisin tarkasti olenko tullut hulluksi, ei välttämättä ole hallusinaatiot tai äänien kuuleminen päässä mikään terveen merkki.
        2. En ole koskaan kokenut saavani minkäänlaista apua Jumalalta, enkä tiedä ketään muutakaan joka olisi saanut.
        3. Mahdollista Jumalaa ei taida pahemmin kiinnostaa mihin ihmiset uskovat. Täällä on ties mitä Kristittyä, Juutalaista, Muslimia, Hindua, Buddhalaista jannua ja kaikki pitävät omaa uskontoaan oikeana ja tietenkin kaikki on saanut niitä todisteita, eihän kukaan tyhjästä ala uskomaan kuten muslimit, kristityt, juutalaiset. Jumalaa ei pahemmin taida kiinnostaa myöskään oman uskontokuntansa uskovaisten määrä, kristityt ovat olleet kauan ykkössijalla mutta muslimit ovat ottamassa sitä paikkaa kiinni kovalla vauhdilla. Eli kumpikaan näistä kahdesta tuskin on se oikea uskonto.

        Olinhan minäkin joskus lapsena uskovainen, kristitty tietenkin koska tännepäin synnyin. Jos olisin syntynyt Lähi-Itään niin olisin ollut muslimi koska kasvatus.
        Saihan siitä jonkunlaista turvaa kun kuvitteli pääsevänsä taivaaseen kuoltuaan, tämäkin käsite on ihan järjetön.
        Usko hiipui kaikenlaisen niskaan saadun paskan seurauksena, rukoilua on kyllä koitettu joo mutta koskaan se ei ole mihinkään auttanut, uskokaa tai älkää ei siellä kukaan ole kuuntelemassa.

        Itse olen saanut jokaisen ongelman tähän mennessä selvittää ja olen tullut siihen tulokseen että Jumalaa ei ole, ja vaikka olisikin niin ainakaan minä en häntä kiinnosta tippaakaan.

        mitä sillä edes tarkoitetaan? Hyvää oloa ja kaikkien onnea. Lapsi on onnellisen tietämätön maailmanmenosta, paha omena on symboli tietoisuudelle joka kasvaa iän myötä. Todellakin pahuus on ahneus ja tyhmyys eli rikkaat ihmiset. Mitä tähän asti tiedetään muuta kuin oma maapallo. Muusta elämästä avaruudessa ei ole tietoa, sitä yritetään selvittää. Sillä aikaa täytyisi pitää oma maapallo terveenä. Ikään kuin Raamatussa on myös oikeaa viisautta. Ja nainen on tasavertainen miehen kanssa. Sen takia keskustelu palkkaeroista ylipäätään on tyhmää. Kaikki tietää että nainen pystyy ihan samaan pääkopan käytössä, eri asia on fyysisessä voimassa. Niille aloille ei naiset yleensä edes halua. Naiset taas on parempia ymmärtämään lasten tarpeita. Olisiko täysi mahdottomuus saada nämä asiat yhteisymmärrykseen? Mielestäni ei.


      • Tuskin olemassa.
        Jumala? kirjoitti:

        mitä sillä edes tarkoitetaan? Hyvää oloa ja kaikkien onnea. Lapsi on onnellisen tietämätön maailmanmenosta, paha omena on symboli tietoisuudelle joka kasvaa iän myötä. Todellakin pahuus on ahneus ja tyhmyys eli rikkaat ihmiset. Mitä tähän asti tiedetään muuta kuin oma maapallo. Muusta elämästä avaruudessa ei ole tietoa, sitä yritetään selvittää. Sillä aikaa täytyisi pitää oma maapallo terveenä. Ikään kuin Raamatussa on myös oikeaa viisautta. Ja nainen on tasavertainen miehen kanssa. Sen takia keskustelu palkkaeroista ylipäätään on tyhmää. Kaikki tietää että nainen pystyy ihan samaan pääkopan käytössä, eri asia on fyysisessä voimassa. Niille aloille ei naiset yleensä edes halua. Naiset taas on parempia ymmärtämään lasten tarpeita. Olisiko täysi mahdottomuus saada nämä asiat yhteisymmärrykseen? Mielestäni ei.

        Jos minulta kysytään niin se vaikuttaa lähinnä välineeltä pitää ihmiset kilttinä ja kurissa. Ehkä vähän liiankin kilttinä, esim sellainen muistikuva on että siellä oli " Jos joku lyö sinua niin käännä toinenkin poskesi "

        No oli miten oli kyllä noita on varmaan aikoinaan käytetty ankarasti ihmisen kyykyttämiseen ja ihmiset on pidetty rauhallisina ilman minkäänlaisia haluja kostoihin elämän loppuun saakka jollain taivaspaikka puheilla.
        Miksei vieläkin tietyissä piireissä.

        Minusta naisen ja miehen tasavertaisuudesta/tärkeydestä puhumiseen ei tarvita mitään Raamatun huuhaata. Riittää kun pitää mielessä että itsekkään ei olisi olemassa jos 1000 vuotta sitten jompikumpi sukupuoli olisi kadonnut tuosta vaan. :/


      • niinpä niin
        Tuskin olemassa. kirjoitti:

        Jos minulta kysytään niin se vaikuttaa lähinnä välineeltä pitää ihmiset kilttinä ja kurissa. Ehkä vähän liiankin kilttinä, esim sellainen muistikuva on että siellä oli " Jos joku lyö sinua niin käännä toinenkin poskesi "

        No oli miten oli kyllä noita on varmaan aikoinaan käytetty ankarasti ihmisen kyykyttämiseen ja ihmiset on pidetty rauhallisina ilman minkäänlaisia haluja kostoihin elämän loppuun saakka jollain taivaspaikka puheilla.
        Miksei vieläkin tietyissä piireissä.

        Minusta naisen ja miehen tasavertaisuudesta/tärkeydestä puhumiseen ei tarvita mitään Raamatun huuhaata. Riittää kun pitää mielessä että itsekkään ei olisi olemassa jos 1000 vuotta sitten jompikumpi sukupuoli olisi kadonnut tuosta vaan. :/

        tärkeintä on keskittyä nykyhetkeen ja ennenkaikkea tulevaisuuteen jos sitä haluaa enää olevan. Historia on ollutta ja mennyttä.


      • No hohhoh
        Jumala? kirjoitti:

        mitä sillä edes tarkoitetaan? Hyvää oloa ja kaikkien onnea. Lapsi on onnellisen tietämätön maailmanmenosta, paha omena on symboli tietoisuudelle joka kasvaa iän myötä. Todellakin pahuus on ahneus ja tyhmyys eli rikkaat ihmiset. Mitä tähän asti tiedetään muuta kuin oma maapallo. Muusta elämästä avaruudessa ei ole tietoa, sitä yritetään selvittää. Sillä aikaa täytyisi pitää oma maapallo terveenä. Ikään kuin Raamatussa on myös oikeaa viisautta. Ja nainen on tasavertainen miehen kanssa. Sen takia keskustelu palkkaeroista ylipäätään on tyhmää. Kaikki tietää että nainen pystyy ihan samaan pääkopan käytössä, eri asia on fyysisessä voimassa. Niille aloille ei naiset yleensä edes halua. Naiset taas on parempia ymmärtämään lasten tarpeita. Olisiko täysi mahdottomuus saada nämä asiat yhteisymmärrykseen? Mielestäni ei.

        Ei rikkaus ole mikään synonyymi pahuudelle. Samaten ilkeä ihminen voi aivan hyvin olla köyhä kuin kirkonrotta!

        Tajusitko?


      • mitä soopaa ja

        propagandamuotoista tekoteknistä höpötystä noi linkittämäsi itelligentdesign sivuston "tutkielmat" ja esitelmät olivat. En ihmettele yhtään jos muu tiedemaailma hylkii laajallakin rintamalla tuota sivukaupalla suollettua sontaa.

        Intelligent termin väärinkäyttöä laajassa mittakaavassa.


      • kumma kyllä
        No hohhoh kirjoitti:

        Ei rikkaus ole mikään synonyymi pahuudelle. Samaten ilkeä ihminen voi aivan hyvin olla köyhä kuin kirkonrotta!

        Tajusitko?

        ne rikkaat tekee mitä lystää köyhille ihmisille. On se synonyymi pahuudelle. Ei tietenkään ihan kaikki rikkaat. Monet muusikot tai esim. Oprah on tehnyt paljon hyvää rahoillaan.


      • Ikävä todeta yhä...
        kumma kyllä kirjoitti:

        ne rikkaat tekee mitä lystää köyhille ihmisille. On se synonyymi pahuudelle. Ei tietenkään ihan kaikki rikkaat. Monet muusikot tai esim. Oprah on tehnyt paljon hyvää rahoillaan.

        "ne rikkaat tekee mitä lystää köyhille ihmisille"...

        Sorry, mutta rikkaus ei edelleenkään ole synonyymi pahuudelle. Jotkut ihmiset vain ovat pahoja, olivatpa he sitten rikkaita tai köyhiä, rumia tai kauniita.


    • Dog = God

      Muita ihmisiä kun samaan aikaan itse ovat pedofiilejä ja narkkareita.
      En veisi ikinä omaa lastani lähellekkään uskovaisia sekopäitä vaan opetan heille että siinä on varoittava esimerkki tyhmyydestä!

      • Kyllästynyt456

        Jumala tosiaan voi itse osallistua tähän keskusteluun.Hän kykenee vaikka mihin.Hän voi samalla kertoa,että mitä Hänen sanastaan on muutettu ja minkä kirjan voi polttaa valheena ja kertoa meille vaikka mitä.Hänhän pystyy vaikka valtaamaan ihmisten tietokoneet myös ja kertomaan kaikille sen totuuden.Niin,että se näkyy ruudulla vaikka yrität sulkea tietokoneen ja ottaa johdon pistorasiasta ja kannettavasta akun pois.
        Niin kaikki väittely ja haukkuminen loppuu siihen ja turvat menee kiinni.Hän itse sanoo sen.Eikä kukaan ihminen sano mitään mikä on valhetta ja mikä totuutta.Eikö se olisi oikein?Tuskin se on Hänelle vaikeaa.


      • Sano ettei ole!

        Niin mitä "arvostelua" tarkoitat? Tajuatko ollenkaan sitä, miten tyhmää on tuollainen kommentointi, aivan yhtä tyhmää, kuin että jos jossain kaupungissa jonkun koulun YKSI oppilas uhkailisi jotain opettajaa puukolla, niin sinä leimaisit kaikki tuon kaupungin koululaiset häiriintyneiksi kriminaalilapsiksi... Ymmärrätkö vertauksen?

        Toivottavasti viranomaiset huomaavat ajoissa sinun tyhmyytesi ja epäkelpoisuutesi kasvattamaan lasta, että voivat suorittaa huostaanoton lapsen parhaaksi. Niin tyhmää on tuo SINUN kommentointisi. Ja vaarallisinta tyhmyydessä on tietenkin se, että ao. ei itse omaa tilaansa laisinkaan tajua, vaan saattaa kasvattaa vielä lapsensakin omaksumaan saman tyhmyyden. Ei kai sulla oikesti ole lasta? Sano ettei ole!


    • että me kaikki

      olemme lähtöisin jumalasta. Me kaikki olemme yhtä suurta perhettä. Me kaikki olemme jumalan lapsia. Jumala on ilmoittanut itsensä meissään ja meidän omassa tunnossamme. Jumalatonkin ihminen huutaa hädänsä hetkellä jumalaa avuksi tai rukoilee jeesusta auttamaan häntä. Kirosanoja suoltavat jumalattomat haukkuvat luojaansa sanoen: Jumal(auta), voi herra jumala, jeesus, OMG=Oh my god! Kaikki tämä on oleva heille kiroukseksi, sillä he pilkkaavat (eivät ylistä) sellaista voimaa, jota eivät tunne. Myös saatanaa hokemalla he joko
      hakevat apua tai kiroavat: Ei saatana, saatana, saatanan saatana. Automaattisesti he muistavat pimeyden ruhtinasta. Mitä he hokevat jumalaa tai saatanaa, jos kumpikaan ei heidän mielestään ole edes olemassa? Miksi he hädän hetkellä rukoilevat jumalaa tai jeesusta apuun, jos eivät häneen usko?

      • Kyllästynyt456

        Jumala tosiaan voi itse osallistua tähän keskusteluun.Hän kykenee vaikka mihin.Hän voi samalla kertoa,että mitä Hänen sanastaan on muutettu ja minkä kirjan voi polttaa valheena ja kertoa meille vaikka mitä.Hänhän pystyy vaikka valtaamaan ihmisten tietokoneet myös ja kertomaan kaikille sen totuuden.Niin,että se näkyy ruudulla vaikka yrität sulkea tietokoneen ja ottaa johdon pistorasiasta ja kannettavasta akun pois.
        Niin kaikki väittely ja haukkuminen loppuu siihen ja turvat menee kiinni.Hän itse sanoo sen.Eikä kukaan ihminen sano mitään mikä on valhetta ja mikä totuutta.Eikö se olisi oikein?Tuskin se on Hänelle vaikeaa.


      • vanha pieru
        Kyllästynyt456 kirjoitti:

        Jumala tosiaan voi itse osallistua tähän keskusteluun.Hän kykenee vaikka mihin.Hän voi samalla kertoa,että mitä Hänen sanastaan on muutettu ja minkä kirjan voi polttaa valheena ja kertoa meille vaikka mitä.Hänhän pystyy vaikka valtaamaan ihmisten tietokoneet myös ja kertomaan kaikille sen totuuden.Niin,että se näkyy ruudulla vaikka yrität sulkea tietokoneen ja ottaa johdon pistorasiasta ja kannettavasta akun pois.
        Niin kaikki väittely ja haukkuminen loppuu siihen ja turvat menee kiinni.Hän itse sanoo sen.Eikä kukaan ihminen sano mitään mikä on valhetta ja mikä totuutta.Eikö se olisi oikein?Tuskin se on Hänelle vaikeaa.

        Kaikki pedofiilit menevät Helvettiin,ihan kaikki,turha pyydellä anteeksi,ei auta helluntalaiset,jehovat tmv.

        Onneksi sain super nopean liitymän avattua jotta pääsen surffailemaan nettiin,olen myös alkanut pelaamaan kenoa sillä ei ole muuta tekemistä ja ottaa päähän kuunnella kaikkien pellejen itkua saatana!

        Ja vaikka olenkin jo vanha pieru niin silti nussin välillä maria&saaraa mutta toi saatanan poika väijyy koko ajan selän takana(perverssi)sekä pyhä henkikin tarkkailee(mulkku)joten olen ottanut läppärin ja mennyt vessaan katsomaan vanhoja porno leffoja sekä runkkaamaan,niin saatana,himot ne on juumallakin!
        Kävin eilen Helvetissä kaljalla mutta se olut on enemmän kuin huoneen läpöistä,vittu et meinas laatta lentää ja nyt helvetinmoinen krapula.


    • kaikki uskonnot

      Onhan lapsen syntymäkin helpompaa tajuta kun: SIKISI PYHÄSTÄ HENGESTÄ??
      Ja koska ei osata alkuperää kertoa niin tietenkin se oli vain hokkus pokkus kun joku sen sormia napsauttamalle tietenkin teki.

      • Henkensä kautta

        Jos sinulle-kin on mahdotonta ymmärtää ja käsittää sellaista mitä kutsutaankin YLILUONNOLLISEKSI, niin eipä hätiä mitiä. Minä voi lohduttaa sinua tällä tiedolla, että ei yliluonnollista voikaan kukaan ymmärtää, siis inhimillisen järjen voimalla. Mutta hei, SE ON IHAN NORMAALIA! Sen takia puhutaankin uskosta, eikä sitäkään tarvitse itse itsestään rutistaa, vaan Jumala antaa sen, Pyhän Henkensä kautta, niille jotka -tahtovat uskoa- ...


    • ON VASTA HOKKUS POKKUS ! ELIKÄ NÄIN NE SELITTÄÄ OLETETAAN ETTÄ MILJAARDEJÄ VUOSIA SITTEN ON OLLUT EI MITÄÄN JA SIITÄ ON SYNTYNYT HIUKKANEN EI MISTAÄÄN JA SIITÄ OLETAAN SYNTYVÄN PÖLYHIUKKANEN JA SITTEN SIITÄ SYNTYVÄN AINE JA SIITÄ AINEESTA OLETETAAN ETTÄ SYNTYY ISOMPI MATERIAALI JOKA ON METEORIITTI JA SILLOIN TULEE SE SUURI PIM PAM PADAM JA RÄJÄHDYS JOSTAIN JA SITTEN OLETETAAN TAAS MUUTAMA SATATUHATTA KERTA SATTUMALTA SAADAAN KASAAN IHMINEN.

      SITÄ EN ENÄ NIMITTELE AJATTELEMISTA VAAN SUURI HUJJAUSTA JOHON ATEISTI TARTTU NIIN HELPOSTI JA OSTAA VAIKKA MILLÄ HINNALLA JA TIEDEMIHEN SATU ON MYYTY... : )

      OLETAANKO TIEDEMIEHET ETTÄ USKOVAISET MYÖS OLISI NIIN LAPSELLISIA JA SINISILMÄISIÄ suomalaisia että tartuis KOUKKUUN?

      MINÄ SANON EI KIITOS TÄLLAISILLE HIMORAKENNELMILLE JOSSA ATEISTIT TUNTEE ETTÄ NYT NE PÄÄSE PÄTEMÄÄN JA NÄYTTÄMÄÄN ETTÄ NIILLÄ ON KOKO MAAILMAN KAIKKEUDEN TIETO SIINÄ YLPEYDESSÄ KASASSA JOKA NE OVAT SAANET HEIDÄN JUMALASTA TIEDE..

      • hei ihan

        oikeesti, tutki lääketiedettä niin tiedät totuuden. Hermosto ja aivot on avainsana. Se löytyy kaikiltä nisäkkäiltä. En tiedä mitä avaruudessa on, en edes sitä onko kuussa oikeasti kukaan käynyt. Sen tiedän, että on olemassa lentokoneita, joka tarkoittaa että fysiikan lait pitää paikkansa. Ja että maapalloa kiertää sateenliitti, jonka avulla on tehty myös navigaattori. Tiede on totta. Ja me ihmiset olemme totta ja kumma kyllä me kaikki tunnemme ihan samoin.


      • asfaasfasfasffafasf
        hei ihan kirjoitti:

        oikeesti, tutki lääketiedettä niin tiedät totuuden. Hermosto ja aivot on avainsana. Se löytyy kaikiltä nisäkkäiltä. En tiedä mitä avaruudessa on, en edes sitä onko kuussa oikeasti kukaan käynyt. Sen tiedän, että on olemassa lentokoneita, joka tarkoittaa että fysiikan lait pitää paikkansa. Ja että maapalloa kiertää sateenliitti, jonka avulla on tehty myös navigaattori. Tiede on totta. Ja me ihmiset olemme totta ja kumma kyllä me kaikki tunnemme ihan samoin.

        on ihan vitun idiootteja, ei tajua vaan totuutta. hokkuspokkuslorut on ihan perCstä


      • Call Him
        asfaasfasfasffafasf kirjoitti:

        on ihan vitun idiootteja, ei tajua vaan totuutta. hokkuspokkuslorut on ihan perCstä

        Miksi sanot noin? No, onneksi et sentään haukkunut meitä jotka ollaan ihan oikeasti, ei uskonnollisia, vaan USKOVIA, uskiksia, krisseleitä, uskovaisia, Jeesus-jengiä, Jumalan lapsia, tai miten sen kukakin ilmaisee.

        Uskonnollisuus onkin pelkkää pinnallisuutta, esim. pelkkää kirkossa käymistä kerran vuodessa tms., mutta jos ihmisellä ei ole todellista henkilökohtaista uskoa, ei hän silloin elä Pyhän Hengen yhteydessä Jumalaan. Ihminen saa uskon hengellisen uudestisyntymisen kautta, jos hän vastaanottaa, vastaa myötävästi kun Jumala kutsuu yhteyteensä, poikansa Jeesuksen Kristuksen kautta, jolla yksin on valta antaa ihmiselle hänen kaikki syntinsä anteeksi, jolloin ihminen voi sisäisesti aloittaa uuden elämän puhdistettuna syynnin syytöksistä.


      • hei ihan kirjoitti:

        oikeesti, tutki lääketiedettä niin tiedät totuuden. Hermosto ja aivot on avainsana. Se löytyy kaikiltä nisäkkäiltä. En tiedä mitä avaruudessa on, en edes sitä onko kuussa oikeasti kukaan käynyt. Sen tiedän, että on olemassa lentokoneita, joka tarkoittaa että fysiikan lait pitää paikkansa. Ja että maapalloa kiertää sateenliitti, jonka avulla on tehty myös navigaattori. Tiede on totta. Ja me ihmiset olemme totta ja kumma kyllä me kaikki tunnemme ihan samoin.

        ou papa,, ja sitten väität tietysti että evoluutio on tosi tarina kaiken tuon todistelun jälkeen ? hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii sanon minä !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1


    • Mirka ...

      Onneksi en ole uskis.

      • Tilanne jatkuu

        Hei kuule, ei siinä ole mitään onnen olemista. Katsos kun ihmiset ovat ei-uskovia ihan ilman mitään. Se on sinänsä ihan neutraali tila ihmiselle, muuten paitsi että sillä on kuitenkin vaikutuksensa, vaikka ei ehkä mitenkään ihmisen elämässä ja elämän kannalta, mutta sen jälkeen sitäkin enemmän.

        Valinnan joutuu kuitenkin jokainen tekemään, ennemmin tai myöhemmin. Myös se, ettei muka "valitse mitään", tarkoittaa siis sitä ettei valitse haluta elää yhteydessä Jumalaan, vaan erossa Hänestä. Tilanne jatkuu samana kun ihmisen elämä tässä fyysisessä olomuodossa lakkaa.


      • Tilanne jatkuu
        Tilanne jatkuu kirjoitti:

        Hei kuule, ei siinä ole mitään onnen olemista. Katsos kun ihmiset ovat ei-uskovia ihan ilman mitään. Se on sinänsä ihan neutraali tila ihmiselle, muuten paitsi että sillä on kuitenkin vaikutuksensa, vaikka ei ehkä mitenkään ihmisen elämässä ja elämän kannalta, mutta sen jälkeen sitäkin enemmän.

        Valinnan joutuu kuitenkin jokainen tekemään, ennemmin tai myöhemmin. Myös se, ettei muka "valitse mitään", tarkoittaa siis sitä ettei valitse haluta elää yhteydessä Jumalaan, vaan erossa Hänestä. Tilanne jatkuu samana kun ihmisen elämä tässä fyysisessä olomuodossa lakkaa.

        Toi otsikko oli siis tavallan väärin tossa edellisessä, kun copysin sen suoraan tekstistä...

        Kysymys siis kuuluu, että haluaako ihminen elää yhteydessä Jumalaan vai erossa Hänestä
        Jos ei täällä elä yhteydessä Jumalaan, vaan erossa Hänestä, vaan kuolee saavuttamatta sitä yhteyttä, niin sama tilanne jatkuu ihmisen iankaikkisessa elämässä...


      • Ai jee

        Et vielä!


    • Mirka ...

      Usko ei litistä maata litteäksi.

      Onneksi en ole uskis.

      • ikuisesti...

        Eipä litistäkkään kun se on pyöreä(tiedoksi)
        onneksi olen uskis.


      • Ai jee

        Se ei litistä mitään vaan avartaa. Et vielä!


      • Löllykka
        ikuisesti... kirjoitti:

        Eipä litistäkkään kun se on pyöreä(tiedoksi)
        onneksi olen uskis.

        Vajaa 500v sitten kristityt piti aivan selvänä että maa on litteä kuin pannukakku ja raamattu vahvisti tämän harha käsityksen.


      • Mikael Agri
        Löllykka kirjoitti:

        Vajaa 500v sitten kristityt piti aivan selvänä että maa on litteä kuin pannukakku ja raamattu vahvisti tämän harha käsityksen.

        Ai vahvisti vai? No sittenhän se on siellä vieläkin, koska raamatun perustotuudet ovat säilyneet ennallaan, vaikka kieli on melkoisesti muuttunut, esim. Mikael Agricolan ajoista. Voisitko siis kertoa mikä kohta raamatussa tai kenties kohdat? Ja miten sen nyt ottaa, että oliko kaikki sitten niin "kristittyjen" väittämiä?


    • Tositietävä

      Uskolliset väittävät
      ---------------------------
      Yliluonnollinen on luonut kaiken, he kutsuvat sitä jumalaksi tai jollakin muulla nimellä. He perusteleva kehitysoppia sillä, että tyhjästä ei ole voinut syntyä mitään. Jumalan on täytynyt luoda kaikki. Mutta mistä tämä yliluonnollinen jumala on sitten ilmestynyt? Onko ollut joku yliluonnollisen yliluonnollinen, joka on luonut? Kun he eivät voi vastata siihen, he sanovat ettei ihminen voi ymmärtää niin suuria asioita. Helppo vastaus, mutta ei vastaa mihinkään.


      Uskottomat väittävät
      -----------------------------
      Kaikki alkoi alkuräjähdyksestä, sen jälkeen kaikki on kehittynyt sattumanvaraisesti nykyiseen tilaan. Mutta mistä se alkuräjähdys sai materiaalin? Miksi kuvittelemme olevamme keskipiste, miksi meidän universumimme olisi ainutkertainen? Onko kaikki ainutkertaista, vai onko sekä pienet ja suuret olomuodot normaalia fysiikkaa ja toimivat samoille periaatteilla?


      Tärkeitä kysymyksiä
      ---------------------------
      Molemmille kysymys, mitä oli ennen kuin mitään oli? Silloin ei ollut jumalaa, silloin ei ollut atomeita. Kuka tai mikä oli se ensimmäinen ja mistä se tuli? Pitäähän kaiken alkaa tai tulla jostakin?


      Vastaus
      ----------
      Kysymykseen löytyy vastaus fysiikasta. Kuinka suuri on tyhjiön vetovoima? Aivan, yksinkertaista. Ei tarvittu jumalaa, ei tarvittu alkuräjähdystä. Vain perusfysiikkaa ja näkemämme ja tuntemamme maailma on olemassa ja se elää ja voi hyvin.

      Jumala ei siis ole olemassa, se on vain ihmisten mielikuvituksen tuote, johon ihmiset voivat turvautua. Pieni lapsi etsii turvaa vanhemmistaan. Kun vanhempi ei voi etsiä turvaa vanhemmistaan, hän on keksinyt ”vanhemman”, jota kutsuu jumalaksi. Hänelle voi kertoa murheet ja esittää toivomuksensa. Jumala on siis mielikuvitusolento, jollaisia lapsillakin toisinaan on eri muodoissa, joillakin se on näkymätön kaveri, joillakin vanha riepu.

      Alkuräjähdyskään ei ollut ensimmäinen, vaan yhden fyysisen kierron yksi välivaihe, joka jatkuu ja jatkuu. Ja sekin koskee vain tätä meidän universumiamme, muut vastaavat ovat muissa vaiheissa, jossakin tapahtuu ehkä alkuräjähdys juuri näinä hetkinä. Jossakin saattaa olla jo kaikki universumin materiaali hajonnut, kerääntyäkseen taas uudelleen yhteen ja räjähtämään. Siihen ei tarvita jumalaa, fysiikka riittää.

      • Sät sou simp-pel

        Varmasi sinäkin sisimmässäsi tiedät, että tuo ei ole vastaus. Voi ihmistä "suuressa viisaudessaan"...!

        "Kuinka suuri on tyhjiön vetovoima? Aivan, yksinkertaista."

        -Jus just joo, tooodeella "yksinkertaista"....!!!


      • Tositietävä
        Sät sou simp-pel kirjoitti:

        Varmasi sinäkin sisimmässäsi tiedät, että tuo ei ole vastaus. Voi ihmistä "suuressa viisaudessaan"...!

        "Kuinka suuri on tyhjiön vetovoima? Aivan, yksinkertaista."

        -Jus just joo, tooodeella "yksinkertaista"....!!!

        Ilmeisesti et. Laske se lukion fysiikan kirjoissa kerrotuilla kaavoilla ja hämmästy. Ei ihminen usko jos toinen jotain kertoo. Kun joutuu laskemaan sen itse, niin sen tajuaa. Joten turha sitä on valmista esittää.


    • Sam J.H

      Lukuisat tutkimukset vahvistaa että uskovaiset eivät todellakaan ole kovin älykkäitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      133
      5320
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3307
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1531
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1425
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1316
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1307
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1287
    Aihe