Polkupyörä ei ole mikään ajoneuvo.
Polkupyörä on ajoneuvon kaltainen jos se ajaa ajotiellä ja sen on noudatettava autojen liikennesääntöjä.
Lihas-voimallahan p.pyörä etenee.
Mutta entä jos mummo ei omaa auton ajokorttia niin kyllä sen silloin pitää saada ajaa kävelytiellä.
Eihän mummoa voi pakottaa ajaa ajotiellä kaikenlaisten himo-ihmis-murhaaja-kuskien seassa.
Ja sekin oli ainakin 70 luvulla niin että auto väistää aina Polkupyörää koska Polkupyörä ei voi nähdä taakse eikä se voi pysähtyä. Polkupyörän on aina pakko polkea koska muuten ihminen putoo pyörän päältä suoraan auton alle. Sitäkö toivotte? Senkin mummojen verta himoitsevat autoilijat
Polkupyörä ei ole ajoneuvo.
46
1476
Vastaukset
- se on.
Tieliikennelaki 2§:
"Tieliikennelainsäädännössä tarkoitetaan:
1) ajoneuvolla maalla kulkemaan tarkoitettua laitetta, joka ei kulje kiskoilla;..."
Polkupyörä on tämän nojalla ajoneuvo. Moottoriajoneuvoa siitä ei saa, mutta ajoneuvo kuitenkin. Juurikin siksi sillä ei ole asiaa jalankulkuteille.
Muutenkin kulkeminen 70-luvun tietojen varassa on liikenteessä vaarallista. Mene vaikka autokouluun päivittämään tietosi ja tule sitten uudelleen uhoamaan.Tollanen tieliikennelaki on varmaan tehty samaan aikaan kuin ensimmäiset autot Fordin tehtaalta putkahti pihalle.
Se 1800-luv alussa tehty laki on pakko uusia. Kukaan itseään kunnioittava ihminen ei mene polkupyörän kanssa tielle, koska siellä ajelevat ammattikuskit kännissä silmät kiinni ja parhaimmat vielä huumeissa. Se joka ajaa jalkavoimin toimivalla poljin-vehkeellä ajotiellä huume-kuskien ja alkoholikuskien seassa on elämäänsä kyllästynyt itsemurhaa hautova ihmispolo. Jokainen joka tahtoo elää ajaa jalkakäytävällä. No okei on siellä miehiä jotka uskaltaa ajaa, mutta mä en voi edes katsoa sellasta, se on liian pelottavan näköstä katseltavaa. Mutta ihan ookei jos uskaltaa, muttette te voi pakottaa muita ajamaan kadulle.
Polkupyörä on polkupyörä eikä varmasti ole ajoneuvo. Missään ei myydä ajoneuvoja nimeltään polkupyörä.
Onko sitten sinun lakisi 2§ mukaan suksetkin ajoneuvo, eihän nekään kulje kiskoilla.
Ehkäpä tulevaisuudessa voimme ostaa ajoneuvon nimeltään kengät, nekään eivät kulje kiskoilla.
Ja ihan vaan osta tie, by the way : polkupyörällä ajoon ei tarvi käydä autokoulua. Toki uskon että lakeja muutetaan, mutta toivottavasti parempaan suuntaan. Autot väistää aina polkupyörää jokapaikassa ja aina.
Niin se on tai se tulee olemaan niin.
Te kaikki polkijoiden verta kadussa tahtovat, jättäkää koslanne kotiin ja kävelkää tai pyöräilkää, niin näette uuden maailman.
Me polkijat ajamme Jalankulkutiellä koska polkupyörä kulkee jaloilla, eikä moottorilla.
Pyörätiellä tietenkin jos sellainen on. Mutta jos ei ole, niin wanha-jalkakäytävä on tehty myös äitini verorahoilla ja meille kuuluu myös pieni pala siitä.
Helsingissä on paljon teitä joiden varrelle on pysäköity peltilehmiä, niin ettei siellä mahdu kulkemaan ajoneuvotkaan kunnolla. Siis kuka hullu sinne sekaan uskaltaa sekaan fillarin kaa? Ylipäätään autot eivät noudata muutakuin vahvemman lakia. Polkijatkin tahtovat hengissä kotiin. Jos tienvarsipysäköinti kielletään niin sitten mahtuu, muttei muuten.
Sitten on sydän-ihmisiä joita kiitän tilan antamisesta jalankulkutiellä. Ja te jotka tahdotte polkijoiden kuolevan ajotiellä, hyvää loppuelämää teille.
Esim kerran jos toisenkin on auto ajanut perässäni, myös siis pyörätiellä -25 pakkasella(=HKR) En jaksanut enää polkea, kaikki lihakseni olivat pelosta turtana ja olisin tahtonut tulla pois pyörän päältä, mutten uskaltanut koska auto oli taka-lokasuojassa kiinni ja varmaan noi HKR.n pojatkin kiusasi minua tahallaan ja naureskeli autossaan ja pelotteli huvikseen. Sain siitä muuten elämäni hirveimmän astmakohtauksen ja meinasin kuolla, että sellasii kivoja vitsikkäitä tappaja-kuskeja olitte!!
Ja se toinen kerta oli mäki, mun oli pakko ajaa koska jos olisin tullu pois pyörän päältä niin se auto olis varmaan tappanu mut.
Joten kysynpä uudestaan millasia tappajan lakeja te autoilijat noudatatte?
Ja totean, että jokaisella ihmisellä on oikeus pysyä hengissä tässä kaikenlaisten murhanhimoisten ammattikuskien luvatussa kuolemaan tuomitussa maanpäällisessä helvetissä, jota jossain toisessa yhteydessä voisi kutsua Suomeksi.- se on.
fenno.maani kirjoitti:
Tollanen tieliikennelaki on varmaan tehty samaan aikaan kuin ensimmäiset autot Fordin tehtaalta putkahti pihalle.
Se 1800-luv alussa tehty laki on pakko uusia. Kukaan itseään kunnioittava ihminen ei mene polkupyörän kanssa tielle, koska siellä ajelevat ammattikuskit kännissä silmät kiinni ja parhaimmat vielä huumeissa. Se joka ajaa jalkavoimin toimivalla poljin-vehkeellä ajotiellä huume-kuskien ja alkoholikuskien seassa on elämäänsä kyllästynyt itsemurhaa hautova ihmispolo. Jokainen joka tahtoo elää ajaa jalkakäytävällä. No okei on siellä miehiä jotka uskaltaa ajaa, mutta mä en voi edes katsoa sellasta, se on liian pelottavan näköstä katseltavaa. Mutta ihan ookei jos uskaltaa, muttette te voi pakottaa muita ajamaan kadulle.
Polkupyörä on polkupyörä eikä varmasti ole ajoneuvo. Missään ei myydä ajoneuvoja nimeltään polkupyörä.
Onko sitten sinun lakisi 2§ mukaan suksetkin ajoneuvo, eihän nekään kulje kiskoilla.
Ehkäpä tulevaisuudessa voimme ostaa ajoneuvon nimeltään kengät, nekään eivät kulje kiskoilla.
Ja ihan vaan osta tie, by the way : polkupyörällä ajoon ei tarvi käydä autokoulua. Toki uskon että lakeja muutetaan, mutta toivottavasti parempaan suuntaan. Autot väistää aina polkupyörää jokapaikassa ja aina.
Niin se on tai se tulee olemaan niin.
Te kaikki polkijoiden verta kadussa tahtovat, jättäkää koslanne kotiin ja kävelkää tai pyöräilkää, niin näette uuden maailman.
Me polkijat ajamme Jalankulkutiellä koska polkupyörä kulkee jaloilla, eikä moottorilla.
Pyörätiellä tietenkin jos sellainen on. Mutta jos ei ole, niin wanha-jalkakäytävä on tehty myös äitini verorahoilla ja meille kuuluu myös pieni pala siitä.
Helsingissä on paljon teitä joiden varrelle on pysäköity peltilehmiä, niin ettei siellä mahdu kulkemaan ajoneuvotkaan kunnolla. Siis kuka hullu sinne sekaan uskaltaa sekaan fillarin kaa? Ylipäätään autot eivät noudata muutakuin vahvemman lakia. Polkijatkin tahtovat hengissä kotiin. Jos tienvarsipysäköinti kielletään niin sitten mahtuu, muttei muuten.
Sitten on sydän-ihmisiä joita kiitän tilan antamisesta jalankulkutiellä. Ja te jotka tahdotte polkijoiden kuolevan ajotiellä, hyvää loppuelämää teille.
Esim kerran jos toisenkin on auto ajanut perässäni, myös siis pyörätiellä -25 pakkasella(=HKR) En jaksanut enää polkea, kaikki lihakseni olivat pelosta turtana ja olisin tahtonut tulla pois pyörän päältä, mutten uskaltanut koska auto oli taka-lokasuojassa kiinni ja varmaan noi HKR.n pojatkin kiusasi minua tahallaan ja naureskeli autossaan ja pelotteli huvikseen. Sain siitä muuten elämäni hirveimmän astmakohtauksen ja meinasin kuolla, että sellasii kivoja vitsikkäitä tappaja-kuskeja olitte!!
Ja se toinen kerta oli mäki, mun oli pakko ajaa koska jos olisin tullu pois pyörän päältä niin se auto olis varmaan tappanu mut.
Joten kysynpä uudestaan millasia tappajan lakeja te autoilijat noudatatte?
Ja totean, että jokaisella ihmisellä on oikeus pysyä hengissä tässä kaikenlaisten murhanhimoisten ammattikuskien luvatussa kuolemaan tuomitussa maanpäällisessä helvetissä, jota jossain toisessa yhteydessä voisi kutsua Suomeksi.Vastaanpa mitä hyvänsä, keskustelua tästä ei ainakaan tule. Jätetään silleen.
se on. kirjoitti:
Vastaanpa mitä hyvänsä, keskustelua tästä ei ainakaan tule. Jätetään silleen.
Onko sille joku hyvä syy miksi vain sinun sanomasi voi olla oikein ja tai totta?
Minulla on kuitenkin paremman perustelut ollut aina kaikessa.
Ja keskustelisin mieluusti muidenkin kuin sinun kanssasi.
Jostain syystä kukaan muu ei kirjoita kuin sinä joka sanelet minulle mitä mieltä minun tulee olla.
1. En kuitenkaan tahdo tappaa itseäni
2. En tahdo tappaa ketään
3. Liian monet yrittää tappaa minut.
a) jalkakäytävällä sanovat että pitää mennä tielle ajaa
b) tiellä ajavat kaikenlaiset sokeat jotka eivät koskaan näe mitään. Tiellä ajellaan kännissä huumeissa ja minä eka -tyylillä eikä kukaan koskaan näe mitään. Rekka ajoi 70 v mopoauton päälle, ihan vaan oho en mä huomannu että se ajoi niin hiljaa. Ihmisen on pakko olla sokea jos ei näe, että edessä oleva auto lähestyy ja lähestyy ja lähestyy.
Yks iso ongelma on se että poliisit aina uskoo varsinkin mieskuskien oho en mä huomannu -selitykset.
Tämä ongelma on iso, eikä fennomaani ole koskaan ottanut miesten käskytystä vastaan, eikä muuten ota täälläkään. Että sellanen fennis mä olen.
Keskustelu ei ole käskyttämistä.
Minä ymmärrän sen ison ongelman että monetkaan varsinkaan vanhemmat naiset eivät omaa ajokorttia, eikä tiedä sen puolen lakia. Eikä tarvikaan.
Mutta minä en myöskään rupee opettelee aivottomia sääntöjä, että suojatiellä väistyy sininen auto punasta jos aurinko paistaa, mutta jos sataa niin sininen auto väistää punaista.
Polkupyörällä on pakko päästä hengissä kotiin ja jos ei pääse niin laki on muutettava, sano fennis.
Ei saa olla sellanen laki, että pyörän pitää ajaa tiellä ja entä jos mun hameen alle menee paarma niinku mökki-tiellä ja ajoin ojaan sitä hätistellessäni. Ette te voi pakottaa polkijoita tappaa itteensä ajotiellä. Pakko meidän on ajaa jalkakäytävällä. Mutta se ongelma on siinä että jalkakäytävät pitää saada puoliksi polkupyörille, on ne meidänkin verorahoilla maksettu. Polkijatkin tahtoo hengissä kotiin.
Te jotka pakotatte minua ajotielle, tahdotte vaan nähdä kun huumekuski ajaa ylitseni.
Mä en pärjää ajotiellä, miten ihmeessä mä siellä ylitän tien? Missä mun vilkku on? Kädellä vai?
Tulenko pyörän päältä pois suoraan auton alle, niinkö sekö olis hyvä kuolema-juttu Ilta-Sanomissa?
Ei ne kuskit näe isompiakaan esineitä tiellä. Niinkun se mopo-kuski kun oli kaatunu tielle niin rekka ajoi yli "mä luulin että se oli roskapussi". Hei haloo, miettikää nyt!
Mä en tapa itteeni typerän lain takia. Ajan hiljaa jalkakäytävällä, enkä tapa ketään.
Ja se suojatie saa luvan turvata myös polkijaa.
Älkää jutelko mun kaa, mä juttelen sitten yksin, kun te ette mulle pärjää.
Jos laki on syvältä niin kai ne 200 ukkoo ja akkaa on siellä siksi että niitä korjataan?
Mulle laki on se mitä 70 luvulla opin, että auto väistää aina pienenpiään.piste.
Ja autoilijat hei ottakaa aamulla lähteissänne kootootanne ne silmänne mukaan, että näjette jotain. Oksettaa kuunnella jatkuvasti noita "en mä nähny" -selityksiä. YÖK
Siis onko Suomi on täys sokeita autoilijoita?
Mutta kiitos niille muutamille näkeville ja sydämellisille jotka enkeleinä minunkin kulkuani auttavat.
Miljoonasti teille kiitos.
Jumala näkee hyvät ja auttavat tekonne.
Minä voin vain kiittää ettet ajanut päälleni.- jokapäivänhuvi
jota vastaan rikotaan eniten. nimittäin pyöräijät
- 6 km/h
Monissa eri ajoneuvoluokkien direktiiveissä mainittiin aiemmin nopeudeksi yli 6 km/h.
Eli alle sen nopeuden ei olisi ajoneuvo, vaikka siltä näyttäisi.
Nyt on ainakin mopodirektiivistä jäänyt 6 km/h raja pois.
Traktoreissa se vielä on.
Jos polkupyörän nopeus ei nousisi missään olosuhteissa yli 6 km/h,
niin se olisi kävellen ohjattavan laitteen luokkaan kuuluva.
Ei enää polkupyörä.
Elämän loppupuolen kulkuvälineistä on seuraava direktiivi:
http://www.rsjtechnical.com/WhatisELV.htm
Nopeusraja muuttaa mielikuvan.- Alkeet
Joka ikinen päivä tulee polkupyörä vastaan yksisuuntaisella kadulla ja vähintaan pari kertaa päivässä näen fillarin ihan pokkana ajavan punaista valoa päin. Voisitteko edes opetella liikenteen alkeet ennen kuin tulette tänne valittamaan?
- läskiperseellä
Alkeet kirjoitti:
Joka ikinen päivä tulee polkupyörä vastaan yksisuuntaisella kadulla ja vähintaan pari kertaa päivässä näen fillarin ihan pokkana ajavan punaista valoa päin. Voisitteko edes opetella liikenteen alkeet ennen kuin tulette tänne valittamaan?
Joka ikinen päivä näkee autojen ajavan päin punaisia valoja. Joka ikinen päivä onnistuisi myös risteyksessä kääntyvän = väistämisvelvollisen auton alle jääminen. Myös kolmioiden merkitys on jäänyt hämäräksi eli väistämissvelvillisia autoja saa väistellä, kulkuvälineestä riippumatta. Mm. liittymiskaistoilta pusketaan surutta 40 km/h alemmalla nopeudella eteen tai yritetään suoraan kylkeen.
Myös pyörätien merkitys sekä moottoriajoneuvolla ajo kielletty -merkki ovat jääneet hämäriksi. Toki pyöräteillä nykyään enää harvemmin autoja tulee vastaan, koska suosituimmat autoilureitit on tukittu puolen tonnin painoisilla betonijärkäleillä. Tavalliset betoniporsaat pyörätienmerkki eivät olleet vajaaälyisille läskiperseautoilijoille vielä riittävä vihje, vaan ne porsaat kannettiin tien sivuun.
Riittävä vihje ei myöskään ole moottoriajoneuvolla ajo kielletty punainen liikennevalo pelkästään joukkoliikenteelle tarkoitetulla kadulla.
Nopeusrajoituksiakin tulkitaan aika vapaasti. Kaupungissa 30, 40, 50 ja 60 -rajoitusmerkki tarkoittaa, että sopiva ajonopeus on 45-55 km/h. Maanteillä vastaavasti 50 (tietyömaat & pikkutaajamat), 60 (isommat risteysalueet), 80 ja 100 -rajoitus tarkoittaa, että sopiva ajonopeus on 75-85. Moottoreiteillä taas passeli nopeus on 100-110 oikealla kaistalla ja 90-100 vasemmalla. Huom. tämä ei ole vitsi, vaan moni kuski ei osaa käyttää autonsa nopeusmittaria, vaan sovittelee ajonopeutta viereisen ajoneuvon mukaan = kiihdyttää, kun toinen auto ohittaa ja hidastaa, kun itse on ohittamassa esim rekkaa.
Eli autoilijoidenkin olisi syytä käydä autokoulu. Pelkkä muropaketista saatu ajokortti ei anna riittäviä valmiuksia nykypäivän liikenteeseen. - Käytöstavat
läskiperseellä kirjoitti:
Joka ikinen päivä näkee autojen ajavan päin punaisia valoja. Joka ikinen päivä onnistuisi myös risteyksessä kääntyvän = väistämisvelvollisen auton alle jääminen. Myös kolmioiden merkitys on jäänyt hämäräksi eli väistämissvelvillisia autoja saa väistellä, kulkuvälineestä riippumatta. Mm. liittymiskaistoilta pusketaan surutta 40 km/h alemmalla nopeudella eteen tai yritetään suoraan kylkeen.
Myös pyörätien merkitys sekä moottoriajoneuvolla ajo kielletty -merkki ovat jääneet hämäriksi. Toki pyöräteillä nykyään enää harvemmin autoja tulee vastaan, koska suosituimmat autoilureitit on tukittu puolen tonnin painoisilla betonijärkäleillä. Tavalliset betoniporsaat pyörätienmerkki eivät olleet vajaaälyisille läskiperseautoilijoille vielä riittävä vihje, vaan ne porsaat kannettiin tien sivuun.
Riittävä vihje ei myöskään ole moottoriajoneuvolla ajo kielletty punainen liikennevalo pelkästään joukkoliikenteelle tarkoitetulla kadulla.
Nopeusrajoituksiakin tulkitaan aika vapaasti. Kaupungissa 30, 40, 50 ja 60 -rajoitusmerkki tarkoittaa, että sopiva ajonopeus on 45-55 km/h. Maanteillä vastaavasti 50 (tietyömaat & pikkutaajamat), 60 (isommat risteysalueet), 80 ja 100 -rajoitus tarkoittaa, että sopiva ajonopeus on 75-85. Moottoreiteillä taas passeli nopeus on 100-110 oikealla kaistalla ja 90-100 vasemmalla. Huom. tämä ei ole vitsi, vaan moni kuski ei osaa käyttää autonsa nopeusmittaria, vaan sovittelee ajonopeutta viereisen ajoneuvon mukaan = kiihdyttää, kun toinen auto ohittaa ja hidastaa, kun itse on ohittamassa esim rekkaa.
Eli autoilijoidenkin olisi syytä käydä autokoulu. Pelkkä muropaketista saatu ajokortti ei anna riittäviä valmiuksia nykypäivän liikenteeseen.Täällä on todella lapsellisia kommenttejja, niin kuin tämä edellinenkin tässä. Jos otsikko on tota tasoa, kuka viitsii edes lukea eteenpäin?!
- pyrt
Alkeet kirjoitti:
Joka ikinen päivä tuossa ikkunan takana joku ajaa autolla kevyen liikenteen väylää ja vähintään neljä kertaa päivässä näen auton ihan pokkana ajavan tuossa ajoradalla vähintään 80 km/h 40 km/h aluenopeurajoituksen alueella, puhelin kädessä tietenkin. Vähintään kerran päivässä joku autoilija jättää väistämisvelvollisuutensa noudattamatta. Voisitteko edes opetella liikenteen alkeet ennen kuin tulette tänne valittamaan?
Mielenkiintoista.
Kysehän oikeesti voisi olla vaikka siitä että fillari luokitellaan fillariksi, se on päätettävissä oleva asia.
On eritt vaikea ymmärtää että mitä yhteistä olisi autossa ja fillarissa? Että miksi ne pitäisi luokitella laissa missään kohdin samanlaisiksi edes samankaltaisiksi.
Siis että miksi joku väittää fillarin, polkupyörän olevan ajoneuvo. Se ei sitä voi olla, jos laissa jossain niin lukee, niin se pitää oikasta, ei se sen vaikeempaa ole. Kansanedustajille duunii duunii duuniifenno.maani kirjoitti:
Mielenkiintoista.
Kysehän oikeesti voisi olla vaikka siitä että fillari luokitellaan fillariksi, se on päätettävissä oleva asia.
On eritt vaikea ymmärtää että mitä yhteistä olisi autossa ja fillarissa? Että miksi ne pitäisi luokitella laissa missään kohdin samanlaisiksi edes samankaltaisiksi.
Siis että miksi joku väittää fillarin, polkupyörän olevan ajoneuvo. Se ei sitä voi olla, jos laissa jossain niin lukee, niin se pitää oikasta, ei se sen vaikeempaa ole. Kansanedustajille duunii duunii duuniiKivaa, kun nää vastaukset menee taas ihan minne sattuu
Siis edellinen oli tälle :
0Loppuelämän kuljettimet 6 km/h2.9.2010 23:49Alkeet kirjoitti:
Voisiko autoilijoista joku henkilö tulla tänne sanomaan, ettei ole ikinä rikkonut yhtäkään pykälää lakia, ja tulkaa sit vasta mussuttaa pyöräilijöistä.
Teillä autoilijoilla tuntuu olevan se tärkein laki että kaikkien pitää noudattaa lakia paitsi minun.Käytöstavat kirjoitti:
Täällä on todella lapsellisia kommenttejja, niin kuin tämä edellinenkin tässä. Jos otsikko on tota tasoa, kuka viitsii edes lukea eteenpäin?!
Minä ainakin luin jokaisen sanan, koska tämä on minun palsta ja kiitos, se oli hyvä, vaikka sinne joku on laittanu miinuksen, niin noi miikkaajat on noita autoilijoita joiden mielestä just vain ja ainoastaan hänellä on oikeus rikkoa lakeja, mutta saatanallinen huuto tulee heti jos joku muu rikkoo lakia, siis että lait on tehty kaikkia muita varten -asenteella tämä maa oikeesti menee kohti helvettiä.
Ja mitä tulee noihin mainitsemiisi käytöstapoihin, niin Totta. Itsekin kirjoitan täällä palstoilla vain Suomen ongelmakohdista ja siksi olen lähes aina raivoissani, anteeksi, vika on täällä päässä, ja saan kuulla siitä myös livenä, se on minun iso ongelma. Jos osaisin puhua asiallisesti olisin jo pyrkinyt eduskuntaan, mutten voi koska ekana mä varmaan nytkin menisin vetää sen balettitanssijan mäsä-ministerin hienot ulkonevat hampaat vähän suorempaan.
Mutta on hyvä saada purkaa paineita kirjoittamalla, mutta voiko joku aikuisten oikeesti väittää ettei sanomani aisat olisi oikeesti tärkeitä ongelmakohtia? Ja miksi ihmeessä k.edustajat ei tee muuta kuin hauku suomalaisia rasisteiksi?
Suomi on täys ongelmia ja lisää rahdataan ongelmia eli mamuja. Kuka tuolla enää uskaltaa ajaa missään kun mamut ei noudata lakeja jos ne ei ole allahin tekemiä lakeja.
Mä ainakin pelkään ja jokainen joka ajaa mun ohi kun kävelen keskellä suojatietä on ollu musta! Voisiko joku sanoa niille että Suomen lain mukaan suojatien eteen pitää pysähtyä jos siinä seisoo ihminen olkoonkin vaikka lapsi tai sokea. Ja jos ihminen kävelee suojatiellä siis niillä seepran näköisillä raidoilla niin ihmisen kuuluu antaa mennä rauhassa suojatien yli..
Mikä niitä hulluja vaivaa?pyrt kirjoitti:
Joka ikinen päivä tuossa ikkunan takana joku ajaa autolla kevyen liikenteen väylää ja vähintään neljä kertaa päivässä näen auton ihan pokkana ajavan tuossa ajoradalla vähintään 80 km/h 40 km/h aluenopeurajoituksen alueella, puhelin kädessä tietenkin. Vähintään kerran päivässä joku autoilija jättää väistämisvelvollisuutensa noudattamatta. Voisitteko edes opetella liikenteen alkeet ennen kuin tulette tänne valittamaan?
Katsos kun sulla oli melk sama ajatus.
Kukaan ei kommentoi siihen autotonpäivä juttuun tunnin kävely
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9302358
Menkää lukee se : auto kun ajoi sen sokean päälle Kontulassa, Helsingissä.
Okei se on pitkä, mutta elämä on.
Eikö nyt me viisaat voitais tehdä jotain oikeeta?
Pliis
Onhan noi autloilijatkin ihmisiä, kyllä ne uskoo kun sanoo, ne vaan välillä unohtaa, että ne
suojatiet on ihmisten valtakunta ja vain musta tie on autojen valtakuntaa.
Mutta tärkein laki on : Älä tapa!
Ei kenenkään päälle saa ajaa vaikka se makaisi ajotiellä.
Pitää ottaa huomioon kaikenlaista.
Niin minäkin joudun kävellessä ja fillarilla katsella ympärilleni.
Niin miksi autoilijat vaan nukkuu ratissa?
Mulla on parikin ajatusta lisää mutten ehdi kirjottaa kokoajan.
Lukekaa nyt näitä mun juttuja, että pysytte mukana, kyllä mä kohta taas poistun paasaamasta täältä ja siirryn seuraavaan aiheeseen. Mä kun olen päättänyt luututa tämän Suomen Roskat Nyt. Keksitään sitte jotain yhdessä mitä tehdään. Lukekaa se 22.9 !!- täst'edeskin
fenno.maani kirjoitti:
Kivaa, kun nää vastaukset menee taas ihan minne sattuu
Siis edellinen oli tälle :
0Loppuelämän kuljettimet 6 km/h2.9.2010 23:49Jalankulkijana tiedän, että oikeus on mennä yli ja auton pitää pysähtyä. Annan kuitenkin aina pyörän ja auton mennä ensin, koska minun on helpompi pysähtyä. Muksuna opetettiin, että ennen kuin suojatielle astuu, vois vilkaista oikeelle ja vasemalle jne. Kukaan eii enää nykyään katso ja näyttää siltä, että lapsillekin opetetaan samat tavat. Tän keskustelun perusteella ihmiset ei piittää mistään säännöistä enää - ei jalankulkijat, ei autoilijat eikä varsinkaan pyöräilijät. Villi länsihän tää on! Onko periaate se, että jos muut ei noudata sääntöjä, ei munkaan tarvitse?
- 20
täst'edeskin kirjoitti:
Jalankulkijana tiedän, että oikeus on mennä yli ja auton pitää pysähtyä. Annan kuitenkin aina pyörän ja auton mennä ensin, koska minun on helpompi pysähtyä. Muksuna opetettiin, että ennen kuin suojatielle astuu, vois vilkaista oikeelle ja vasemalle jne. Kukaan eii enää nykyään katso ja näyttää siltä, että lapsillekin opetetaan samat tavat. Tän keskustelun perusteella ihmiset ei piittää mistään säännöistä enää - ei jalankulkijat, ei autoilijat eikä varsinkaan pyöräilijät. Villi länsihän tää on! Onko periaate se, että jos muut ei noudata sääntöjä, ei munkaan tarvitse?
Autokoulussa minulle opetettiin, että suojatietä tulee lähestyä sellaisella nopeudella, että voin tarvittaessa pysähtyä eli jalankulkijan aikoessa astua suojatielle (siis jo ollessa suojatien reunassa). Tämä on helppo toteuttaa kaasupoljinta nostamalla ja ehkä myös hieman jarrua painamalla. Se on vielä helpompaa kun jalankulkijan pysähtyminen.
Kirjoituksesi perusteella sinä haluat vapauttaa autoilijat kuljettajan suojatiesäännön noudattamisesta. Oikealle ja vasemmalle katsominen onnistuu terveeltä ilman pysähtymistäkin. Suomi on sivistysvaltio, jossa lait on laadittu suojaaamaan heikomman asema, ei mikään villi länsi, jossa vahvemman oikeus pätee. Jotkut kokevat tämän alkukantaisen tavan vielä omakseen, mutta se ei tee siitä oikeaa. Kun kuljettaja noudattaa häntä koskevia velvoitteita voi jalankulkija ylittää suojatien vapaasti ja esteittä. täst'edeskin kirjoitti:
Jalankulkijana tiedän, että oikeus on mennä yli ja auton pitää pysähtyä. Annan kuitenkin aina pyörän ja auton mennä ensin, koska minun on helpompi pysähtyä. Muksuna opetettiin, että ennen kuin suojatielle astuu, vois vilkaista oikeelle ja vasemalle jne. Kukaan eii enää nykyään katso ja näyttää siltä, että lapsillekin opetetaan samat tavat. Tän keskustelun perusteella ihmiset ei piittää mistään säännöistä enää - ei jalankulkijat, ei autoilijat eikä varsinkaan pyöräilijät. Villi länsihän tää on! Onko periaate se, että jos muut ei noudata sääntöjä, ei munkaan tarvitse?
Tämä textiin : pysähdyn ennen suojatielle astumista täst'edeskin 3.9.2010 18:18
Ei vaan periaate on se että kaikkien muiden pitää noudattaa lakia paisti Minun. Myös kaikkien autoilijoiden pitää noudattaa lakia paitsi Minun. Parempi kun kaikki muut autot olisi kotona silloin kun Minä ajan tiellä. Että kaikki muut autot rynnii tielle Minun kiusakseni. Minähän olen nämä tiet maksanut veroillani. Näinhän suurimmat pissi-päät ajattelevat.
Aivan juuri niin sinulla on monta hyvää ja samalla huonoa asiaa. Mietipä hetki ajatustani.
Minäkin annoin ennen aina auton mennä eka, mutta se Kontulan juttu kun auto ajoi sokean päälle "Mä luulin että se antaa mulle tilaa" –selityksin ja tämä lasten päälle ajaminen kertoo minulle sellaista viestiä että olemme opettaneet autot ylimieliseksi, se että ne saa aina mennä eka. Ja juuri siksi lapset ja sokeat jää alle. Ja nyt meidän näkevien järkevien aikuisten on pakko ottaa ohjat käsiin ja opettaa autoilijat uudelleen, että sen suojatien eteen on pakko pysähtyä aina. Onhan se siis laki. Mutta niin minäkin ihan vaan ystävällisyyttäni olen antanut autojen mennä eka. En enää ikinä ja siksi tahdon sanoa muillekin että tulkaa mukaan. Minä olen päätökseni tehnyt tapahtuneiden tosiasioiden pohjalta. Ja jatkan muiden ihmisten valistamista. Olis vaan pitäny aiemmin.
Autoille ei riitä valot, ei töyssyt eikö mikään lopeta autoja ajamaan ihmisten päälle suojatiellä? Olen jo ehdottanut sitä piikimattoa. Kun ihminen astuu tielle niin piikkimatto nousee suojatien eteen. Sama tää keltasilla kaasuttaminen kun minä ymmärsin että keltasilla ruvetaan jarrutaa niin nää on opetellu kiihdyttää. Eikä poliisi välitä.
Ja kyllä ne autoilijatkin saisi katsoa oikealle ja vasemmalle onko suojatielle pyrkijöitä. Ne suojatiet kun on liimattu siihen tiehen, ne suojatiet ei liiku.
Kyllä katson itsekin oikea/vasen. Tietenkin. Eihän mun tarvi kuin seistä suojatien edessä ja laskea moniko autoilija rikkoo lakia eli ajaa ohitseni. Kyllä mä huomaan ja kuulen jos se pysähtyy.
Toissapäivänä ajoi punainen auto. Mä vaan seisoin ja kuuntelin. Punasilla autoilla ajaa fenniksen paholaiset. Kiitin paljon ettei se pysähtyny.
Ja tänään sinine auto antoi mun mennä. Sinisillä autoilla ajaa fenniksen enkelit.
Jos luit sen mun kotitie jutuni jossian. http://keskustelu.suomi24.fi/node/9298623/flat_thread#comment-45688104
Siinä lukee selkesti miten toimia kun ei ole suojatietä. Suojatiellä ihmisen ei tarvi katsoa, vaan auton velvollisuus on pysähtyä. Ja siis molempien kaistojen autojen. Mutta en tarkoita että tien yli saa rynniä varmistamatta oikea/vasen.
Kiitos Enkelille! Kävelin kotiini 100 metriä. Piilotin sukkahousut, enkä kertonut äidilleni. Nyt ymmärrän asiat toisin. Sen Enkelin auto oli sininen.
okei se onkin tässä http://keskustelu.suomi24.fi/node/9298623/flat_thread#comment-45688181
Katsoin oikealle ja vasemmalle ja oikealle ja vasemmalle ja niin kauan, että tie oli tyhjä.
Siis näin toimi 5 v fennomaani ylittäessään kotitietä eli moottoritietä. Kelatkaa nyt ihmiset mun kotitie oli moottoritie. Miten moni teistä nyky-äideistä uskaltaisi laittaa 5v tytön kulkemaan lastentarhaan moottoritienreunaa, joka siis piti ylittääkin.
Kerran muistan että rupesin itkee kun ei autot loppunu, joku täti tuli kysyy ja sanoin että pitäis päästä tien toiselle puolelle. Se meni keskelle tietä ja nosti kätensä pystyyn, se oli rohkeä täti, enkeli, se pysäytti sen liikenteen. Kyllä mä vähän pelkäsin.20 kirjoitti:
Autokoulussa minulle opetettiin, että suojatietä tulee lähestyä sellaisella nopeudella, että voin tarvittaessa pysähtyä eli jalankulkijan aikoessa astua suojatielle (siis jo ollessa suojatien reunassa). Tämä on helppo toteuttaa kaasupoljinta nostamalla ja ehkä myös hieman jarrua painamalla. Se on vielä helpompaa kun jalankulkijan pysähtyminen.
Kirjoituksesi perusteella sinä haluat vapauttaa autoilijat kuljettajan suojatiesäännön noudattamisesta. Oikealle ja vasemmalle katsominen onnistuu terveeltä ilman pysähtymistäkin. Suomi on sivistysvaltio, jossa lait on laadittu suojaaamaan heikomman asema, ei mikään villi länsi, jossa vahvemman oikeus pätee. Jotkut kokevat tämän alkukantaisen tavan vielä omakseen, mutta se ei tee siitä oikeaa. Kun kuljettaja noudattaa häntä koskevia velvoitteita voi jalankulkija ylittää suojatien vapaasti ja esteittä.Sano toi myös rekka-autoille : Autokoulussa minulle opetettiin, että suojatietä tulee lähestyä sellaisella nopeudella, että voin tarvittaessa pysähtyä eli jalankulkijan aikoessa astua suojatielle (siis jo ollessa suojatien reunassa).
Toistan : suojatietä tulee lähestyä sellaisella nopeudella, että voin tarvittaessa pysähtyä
Rekolle myös : suojatietä tulee lähestyä sellaisella nopeudella, että voin tarvittaessa pysähtyä
Taxcelle myös :suojatietä tulee lähestyä sellaisella nopeudella, että voin tarvittaessa pysähtyä
Mersuille ja Bemareille sekä Porscheille :
suojatietä tulee lähestyä sellaisella nopeudella, että voin tarvittaessa pysähtyä
Kaks-perä-rerkoille myös :
suojatietä tulee lähestyä sellaisella nopeudella, että voin tarvittaessa pysähtyä
Ja sit niille perässä ajaville :
Voisitteko jättää sen turvallisen jarrutusvälin? Onko siellä perässä pakko työntää sitä edellistä autoa?
Anteeks nyt taas kun motkotan, vaikka tänäänkin taas sinine auto antoi mulle tietä. Mähän sanoin jo eilen että sinissä autoissa autoissa ajaa fenniksen enkeleitä. Ihana auto.
Mut hei huomaatkos tää homma alkaa toimii. Ajatelkaa nyt autoilijat se suojatie on ollu siinä kymmeniä vuosia te tiedätte että se on siinä ja autoa pitää ajaa sillä nopeudella että saa sen tarvittaessa pysähtymään. Siis rekkojen selitykset etten voi jarruttaa kun lasti hajoo, ei ole järkevä selitys. Silloin rekkojen pitää ajaa suojatietä lähestyttäessä niin hiljaa että voi turvallisesti lastia rikkomatta pysäyttää rohjonsa suojatien eteen.
Miksi ylipäätään rekkojen pitää ajella 80 km tuntinopeudella suojatie-teillä, kun ne ei voi pysähtyä.
Rekkojen ei ylipäätään tarvis ajella suojateitä täynnä olevilla teillä, koskei ne osaa pysähtyä suojatien edessä.
Mä alan olla yhä vakuuttuneempi siitä, että lakiin pitää saada pykälä, että suojatien eteen on pakko pysähtyä ihan niinkuin STOP-merkin eteen. Vai mitä Pauli Leppä-aho (kok)? shhh... se vastustaa, sillä on Porsche.
Mikä joitain autoilijoita vaivaa kun mitkään säännöt ei koske teitä?
Voisitteko muut autoilijat ottaa niitä rekkareita ylös jotka ei jätä turvallista välimatkaa. Ja lähetätte niitä sitten joka päivä poliisille www.poliisi.fi
Kyllä ne jotain keksii kun saa jokapäivä 15000 rekisterinumeroa sinne
1. niistä jotka ei pysähdy suojatien edessä
2. niistä jotka ajaa puskurissa kiinni. Sille keksin uuden termin : ne työntää edellistä autoa eli pakottaa rikkoo lakia.
Ko just poliisi sanoi radiossa ettei auto voi pysähtyä punasiin jos takana tuleva ajaa täysiä.
Ei herranjumala miten poliisi tietää tollasenkin, eikä tee mitään. Siis ohjelmassa oli kyse siitä, että miksi ajetaan päin punasia kun eka menee niin niitä tulee helposti kolme perässä vielä, ja sen keskimmäisen on pakko kans ajaa ettei jää sen kolmannen alle.
Siis oikeesti vieläkö väitätte että tollasten läpimätäaivoisten autoilijoiden sekaan pitää pyörällä. Sehän on selkeesti itsemurhan paikka mennä polkupyörällä autotielle.- Tsuppi duppi
fenno.maani kirjoitti:
Tämä textiin : pysähdyn ennen suojatielle astumista täst'edeskin 3.9.2010 18:18
Ei vaan periaate on se että kaikkien muiden pitää noudattaa lakia paisti Minun. Myös kaikkien autoilijoiden pitää noudattaa lakia paitsi Minun. Parempi kun kaikki muut autot olisi kotona silloin kun Minä ajan tiellä. Että kaikki muut autot rynnii tielle Minun kiusakseni. Minähän olen nämä tiet maksanut veroillani. Näinhän suurimmat pissi-päät ajattelevat.
Aivan juuri niin sinulla on monta hyvää ja samalla huonoa asiaa. Mietipä hetki ajatustani.
Minäkin annoin ennen aina auton mennä eka, mutta se Kontulan juttu kun auto ajoi sokean päälle "Mä luulin että se antaa mulle tilaa" –selityksin ja tämä lasten päälle ajaminen kertoo minulle sellaista viestiä että olemme opettaneet autot ylimieliseksi, se että ne saa aina mennä eka. Ja juuri siksi lapset ja sokeat jää alle. Ja nyt meidän näkevien järkevien aikuisten on pakko ottaa ohjat käsiin ja opettaa autoilijat uudelleen, että sen suojatien eteen on pakko pysähtyä aina. Onhan se siis laki. Mutta niin minäkin ihan vaan ystävällisyyttäni olen antanut autojen mennä eka. En enää ikinä ja siksi tahdon sanoa muillekin että tulkaa mukaan. Minä olen päätökseni tehnyt tapahtuneiden tosiasioiden pohjalta. Ja jatkan muiden ihmisten valistamista. Olis vaan pitäny aiemmin.
Autoille ei riitä valot, ei töyssyt eikö mikään lopeta autoja ajamaan ihmisten päälle suojatiellä? Olen jo ehdottanut sitä piikimattoa. Kun ihminen astuu tielle niin piikkimatto nousee suojatien eteen. Sama tää keltasilla kaasuttaminen kun minä ymmärsin että keltasilla ruvetaan jarrutaa niin nää on opetellu kiihdyttää. Eikä poliisi välitä.
Ja kyllä ne autoilijatkin saisi katsoa oikealle ja vasemmalle onko suojatielle pyrkijöitä. Ne suojatiet kun on liimattu siihen tiehen, ne suojatiet ei liiku.
Kyllä katson itsekin oikea/vasen. Tietenkin. Eihän mun tarvi kuin seistä suojatien edessä ja laskea moniko autoilija rikkoo lakia eli ajaa ohitseni. Kyllä mä huomaan ja kuulen jos se pysähtyy.
Toissapäivänä ajoi punainen auto. Mä vaan seisoin ja kuuntelin. Punasilla autoilla ajaa fenniksen paholaiset. Kiitin paljon ettei se pysähtyny.
Ja tänään sinine auto antoi mun mennä. Sinisillä autoilla ajaa fenniksen enkelit.
Jos luit sen mun kotitie jutuni jossian. http://keskustelu.suomi24.fi/node/9298623/flat_thread#comment-45688104
Siinä lukee selkesti miten toimia kun ei ole suojatietä. Suojatiellä ihmisen ei tarvi katsoa, vaan auton velvollisuus on pysähtyä. Ja siis molempien kaistojen autojen. Mutta en tarkoita että tien yli saa rynniä varmistamatta oikea/vasen.
Kiitos Enkelille! Kävelin kotiini 100 metriä. Piilotin sukkahousut, enkä kertonut äidilleni. Nyt ymmärrän asiat toisin. Sen Enkelin auto oli sininen.
okei se onkin tässä http://keskustelu.suomi24.fi/node/9298623/flat_thread#comment-45688181
Katsoin oikealle ja vasemmalle ja oikealle ja vasemmalle ja niin kauan, että tie oli tyhjä.
Siis näin toimi 5 v fennomaani ylittäessään kotitietä eli moottoritietä. Kelatkaa nyt ihmiset mun kotitie oli moottoritie. Miten moni teistä nyky-äideistä uskaltaisi laittaa 5v tytön kulkemaan lastentarhaan moottoritienreunaa, joka siis piti ylittääkin.
Kerran muistan että rupesin itkee kun ei autot loppunu, joku täti tuli kysyy ja sanoin että pitäis päästä tien toiselle puolelle. Se meni keskelle tietä ja nosti kätensä pystyyn, se oli rohkeä täti, enkeli, se pysäytti sen liikenteen. Kyllä mä vähän pelkäsin.Kiitos lämmin kommenteista. Sanoessani, että pysähdyn aina ennen suojatielle astumista, en tarkoittanut sitä, ettei autoilijoiden pitäisi pysähtyä suojatien edessä. Jos jalankulkijana auto antaa tietä, nostan peukkua kuljettajalle kiitokseksi, vaikkei siis ehkä olis tarpeen. Itse kuljen paljon autolla ja jalkaisin ja fillarilla, joten ymmärrän kyllä kaikkien pointit. Mutta SILTI taas tänään autolla n.120 km ja 60km/h tunnissa aluelle autot meni vauhdilla mun ohi. Kaikissa on vikaa kuten täysin piittmattomissa autoilijoissa mutta myös jalankulkijoissa ja pyörälijöissä. Ehkä on paras mun osalta nyt lopettaa tän viestin tutkailu, sillä menee pinna liian kireelle. Joskus ulkomailla ihmettelen miten kaikki sujuu paljon paremmin!! Ihmiset vaan ajattelee muita ja on kohteiliaita. Tänään menin kahdesta ovesta toisen perässä ja ovi lävähti naamalle. Sanoin 'kiitos paljon' ;)) Mikä helvetti meitä suomalaisia riivaa? En siis halua vapauttaa ketää mistään, vaan toivon, että Suomi olisi sivistysvaltio.
Tsuppi duppi kirjoitti:
Kiitos lämmin kommenteista. Sanoessani, että pysähdyn aina ennen suojatielle astumista, en tarkoittanut sitä, ettei autoilijoiden pitäisi pysähtyä suojatien edessä. Jos jalankulkijana auto antaa tietä, nostan peukkua kuljettajalle kiitokseksi, vaikkei siis ehkä olis tarpeen. Itse kuljen paljon autolla ja jalkaisin ja fillarilla, joten ymmärrän kyllä kaikkien pointit. Mutta SILTI taas tänään autolla n.120 km ja 60km/h tunnissa aluelle autot meni vauhdilla mun ohi. Kaikissa on vikaa kuten täysin piittmattomissa autoilijoissa mutta myös jalankulkijoissa ja pyörälijöissä. Ehkä on paras mun osalta nyt lopettaa tän viestin tutkailu, sillä menee pinna liian kireelle. Joskus ulkomailla ihmettelen miten kaikki sujuu paljon paremmin!! Ihmiset vaan ajattelee muita ja on kohteiliaita. Tänään menin kahdesta ovesta toisen perässä ja ovi lävähti naamalle. Sanoin 'kiitos paljon' ;)) Mikä helvetti meitä suomalaisia riivaa? En siis halua vapauttaa ketää mistään, vaan toivon, että Suomi olisi sivistysvaltio.
, koska tämä on yleinen palsta, tätä voi lukea kuka vaan.
Siis onko yks Hyvän yrittäjä pois pelistä?
Ei se mitään mä jatkan yksin koska minä en helpolla väsy.
Mutta sulle (jos sulla olis joku nimim) jos vaikka joskus vilasisit tänne tahtoisin sanoa, että kirjoittaessa tulee helposti väärinkäsityksiä. Itsekin mietin mitä tarkoitat, kuka pysähtyy, kukaa ajaa ja kuka katsoo.
Kirjoitin jo muualla että pitää katsoa, mutta kun sitä paasataan ihmisille, myös autoilijoiden pitää katsoa oikealle ja vasemmalle kun suojatie lähestyy, että onko suojatielle pyrkijöitä.
Koska lain mukaan suojatielle pitää pysähtyä jos joku on aikeissa tulla suojatielle. Mielestäni se velvoittaa autoilijoita tarkistamaan tilanne myös jalkakäytävällä
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9298440#comment-45645662
Mitä se sokea teki suojatien edessä tämän yliajan mielestä?
Eikö järkevä ihminen tuumaa että sokeat, lapset ja aikuiset seisovat suojatien edessä halutessaan siitä ylitte?
Eikö autoilijat ajattele näin? (En tark sinua, vaan kaikkia)
Miksi ihmiset ajaa suojatien vieressä seisovan editse? Eikö ihmiset siis pyri suojatien yli? ... vaan mitä?
Mitä hemm..tiä ihmiset sitten yleensä menee suojatien eteen? Patsastelemaanko?
Olen ehdottanut, että vallattaisiin kaikki s-tien edustat, pistetään siihen leiri pystyyn, tuolit ja filtit ja virvokkeet ja ehkä grilli ja ruvetaan laskee ja merkkaa ylös kuka pysähtyy?
Kun kirjoitat :
Sanoin 'kiitos paljon' ;)) Mikä helvetti meitä suomalaisia riivaa? En siis halua vapauttaa ketää mistään, vaan toivon, että Suomi olisi sivistysvaltio.
Just niin mäkin ja mä yritin jossain vastata että me kaikki ajatellaan että kunhan muut noudattaa lakia.
Yks esim toisaalta. Vanha nainen kirjastossa tuli ja puhui kovaan ääneen. Ja tarinoituaan aikansa huutamalla, se asettui lukemaan lehteä. Nuoriso pamahti siihen just ja alkoi puhuu ja hihittelee kovaa äänee. Tämä pölisijä nainen : Mikä tota nuorisoa vaivaa, eikö ne ymmärrä että kirjastossa pitää olla hiljaa ja kehtas vielä katsoa minuakin että olehan samaa mieltä.
- Ymmärrätkö? -Ymmärrättekö?
Me kaikki helposti moitimme toisia virheistä joita teemme itsekin, yhtään älyämättä.
Ja herra varjelkoon minua tulemasta samanlaiseksi. Eikö niin? Me vaan emme näe (=halua nähdä) virheitä joita itse teemme.
Niinku olen sanonu 70 luvulla ajotiellä saattoi pyöräillä jopa kävellä.
Me kävelijät olemme itse opettaneet autoilijat että ne saa mennä eka ja just siksi ne pitää opettaa uudestaan. Sä sanoit että ihminen pysähtyy helpommin = totta, mutta autoa pitää kuljettaa sillä nopeudella että sen hallitsee, jos rekka ei kykene pysähtyy, jostain "syystä" niin sitten sen pitää ajaa hiljempaa, olisko 20 vai 10km/h sopiva vauhti.
Jotain näille ongelmille pitää tehdä, koska poliisi ei välitä.
Kun sä miettisit tätä ongelmaa, mikä tämän ratkaisee?
Ongelma 1. ja 2.
Pyöräilijät ei varmaan aja jalkakäytävällä jos tiellä olisi turvallista.
Ja Hesassa ei ole kaiken kattavaa pyörätietä, siksi olen anonut kävelijöitä, että kävelytiestä puolet polkijoille, niin siinä on yks ratkaisu yhteen ongelmaan, sitten jää vielä miljoona muuta ongelmaa, esim huumekuskit ylinopeudet jne
Tai vaatikaa kaupimkia rakentamaan pyörätiet jokapaikkaan.
Kyllä minäkin ymmärrän kyllä kaikkien pointit, mutten pysty ratkaisee ongelmia muutakuin kuin toivomalla, olishan se hyvä jossei autoilijat rikkoisi lakeja.
Tässä jäi 49 v nainen Viilarintien ja Laippatien rist Taxin alle, että sellasia meidän ammattikuskit on.
Meidän liikenteessä tehdään paljon rikkomuksia ja suurimmat rikokset tekee ammattikuskit, jotka ajaa sääntöjen mukaan, ottamatta huomioon että tiellä liikkuu muitakin. Ne vaan ajaa oikein niin kuin tiet olisi tyhjiä ja sitten kolarissa sanoo että oho se tuli niin äkkiä ja meidän lammas-poliisi uskoo.
Ja näiden ongelmien ratkaisuksi yritin ehdottaa että autottomana päivänä 22.9 kunnollista mielenosoitusta sen sokean päälleajon uhrin suojatielle Sirritielle marssittaisiin Iiriksestä, sokeiden palvelukeskus Itiksessä. http://keskustelu.suomi24.fi/node/9302358
Ja kyllä mä luin ja ymmärsin sun joka sanasi, enkä ole tarkoittanut tapella sinua vastaan vaan möykkään samalla noille muille, vaikkei noi lainrikkojat varmaankaan lue tällasta sivistämistä, ne vaan vetää viinaa ja huumeita ja menee ajaa autopeliä liikenteeseen.
Mutta eikö ne kävelijä mummot voi ymmärtää ettei ajotiellä ole turvallista nykyään kenelläkään. Ei monesti autoilijoilakaan. Ja pyörät ajaa pyörätiellä jos se on.- Lakikirja käteen
fenno.maani kirjoitti:
Voisiko autoilijoista joku henkilö tulla tänne sanomaan, ettei ole ikinä rikkonut yhtäkään pykälää lakia, ja tulkaa sit vasta mussuttaa pyöräilijöistä.
Teillä autoilijoilla tuntuu olevan se tärkein laki että kaikkien pitää noudattaa lakia paitsi minun.Olenko minä autoilija vai pyöräilijä, kun sekä pyöräilen että autoilen?
Miksi vain täysin virheetön saisi muistuttaa toisen virheistä? Virheitä tehneellähän on enemmän kokemuksia virheistä, joskus jopa niistä seuranneista vaaratilanteista. Tiesitkö, että virheistä voi jopa oppia?
Voisitko muuten sanoa, ettet ole itse ikinä pyöräillessäsi rikkonut yhtäkään lakipykälää, ja tulla vasta sitten mussuttamaan autoilijoista? Lyön vaikka pääni pantiksi, ettet näytä tieliikennelain 35 §:n vaatimaa suuntamerkkiä siirtäessäsi ajoneuvoasi (polkupyörääsi) sivusuunnassa tiellä, esimerkiksi pysäköidessäsi pyöräsi kaupan eteen. Lakikirja käteen kirjoitti:
Olenko minä autoilija vai pyöräilijä, kun sekä pyöräilen että autoilen?
Miksi vain täysin virheetön saisi muistuttaa toisen virheistä? Virheitä tehneellähän on enemmän kokemuksia virheistä, joskus jopa niistä seuranneista vaaratilanteista. Tiesitkö, että virheistä voi jopa oppia?
Voisitko muuten sanoa, ettet ole itse ikinä pyöräillessäsi rikkonut yhtäkään lakipykälää, ja tulla vasta sitten mussuttamaan autoilijoista? Lyön vaikka pääni pantiksi, ettet näytä tieliikennelain 35 §:n vaatimaa suuntamerkkiä siirtäessäsi ajoneuvoasi (polkupyörääsi) sivusuunnassa tiellä, esimerkiksi pysäköidessäsi pyöräsi kaupan eteen.Tahdotko oikeesti vastauksen?
Onko tämä taas näitä suuremman älyn älykkyys-testejä?
# Olenko minä autoilija vai pyöräilijä, kun sekä pyöräilen että autoilen? #
Vastaus : Olet autoilija kun autoilet ja olet pyöräilijä kun pyöräilet ja olet jalankulkija kun talutat pyörääsi.
Että muistakaapa se kun taas seuraavalla kerralla väsytte polkemaan ylämäessä niin polkupyörää ei taluteta pyörätiellä!
Katsokaas kun alamäkeen saattaa tulla mummo-polkija hurjaa vauhtia.
# Miksi vain täysin virheetön saisi muistuttaa toisen virheistä?#
Vastaan : sori, olet oikeassa, toi oli multa nopeesti heitetty, kun tarkoitin just sitä että kaikki teemme virheitä!
Se että suojatien eteen pysähtymätön auto valittaa että jalankulkija tulee lain mukaan sallitulle suojatielle, niin se nyt jotenkin kuulostaa irvokkaalta. (=sellanen oli jossain)
Kun täällä autoilijat kokoajan valittaa kävelijöistä tai polkijoista, ihan niin kuin kevyiden pitäisi noudattaa kaikkia maailman lakeja jotta autoilijoilla on suuremmat mahdollisuudet rikkoa lakeja.
Siltä se oikeesti kuulostaa!! Se että kevyiden pitää aina väistää ja odottaa autoja ja vain meidän pitää ajatella, niin ei ihan ole reilua.
Olenhan kirj. niistä miten autossa on lämmin ja auto pysyy 4.llä renkaalla pystyssä eikä tarvi tulla autosta pois niin kuin polkijan.
En nyt Oikeesti ikinä ole sitä mieltä ettei joku saisi korjata virheitä. Totta kai saa ja pitää!
Mutta ajatelkaapa autoilijat sitä että lakia noudattamaton ajo-tyylinne pakotatte polkijat rikkomaan lakia. Mun on pakko ajaa jalkakäytävällä koska autot ei noudata lakia. Se oli se pointti tossa meuhkaamisessa.
Elikkä vielä että laki määräisi minut ajotielle tappamaan itseni. Onko sekään nyt ihan reilua?
Sanotaan ettei saa rikkoa lakia, vaikka muut rikkoo.
Mutta jos tuolta tulee huumekuski päälle niin uskallatko polkea ajotiellä? Hesassa niitä on.
Eikös viime yönäkin taas joku ajoi kännissä Lahdenväylällä kahtasataa ja monesti oli osua muihin autoilijoihin. Sitten se saatiin kiinni Malmilla. Eihän tollasen kanssa yhteen osuminen varmaan autossa ole sen helpompaa kuin polkiessakaan.
Mutta jos kiltit autoilijat pysähtyisi Aina suojatien eteen ja siitä tulisi tapa niin ne takana tulijat, lainrikkojat , eivät voisi rikkoa lakia. Sitä meuhkaan että Kaikki Autoilijat ruvetkaa noudattaa lakia jotta polkijatkin uskaltaisi ajaa joukossanne.
#Tiesitkö, että virheistä voi jopa oppia? #
Juu-u. Tiesitkö että Viisas oppii toisten virheistä, mutta Tyhmä ei opi omistakaan virheistä.
#ettet ole itse ikinä pyöräillessäsi rikkonut yhtäkään lakipykälää#
Olen jo monesti sanonut että ajan jalkakäytävällä ja odotan tämän vuoden laskua poliisilta.
Tottakai mä olen rikkonut lakia, vastasitko jo siihen että painoinko nappulaa kun poika oli punanen eikä autoja mailla halmeilla mutta poliisi kolmannella kaistalla ihan, eri liittymässä, minkä yli En ollu menossa mutta poliisilla suora näköyhteys minuun? Painoinko?
jatkuu…fenno.maani kirjoitti:
Tahdotko oikeesti vastauksen?
Onko tämä taas näitä suuremman älyn älykkyys-testejä?
# Olenko minä autoilija vai pyöräilijä, kun sekä pyöräilen että autoilen? #
Vastaus : Olet autoilija kun autoilet ja olet pyöräilijä kun pyöräilet ja olet jalankulkija kun talutat pyörääsi.
Että muistakaapa se kun taas seuraavalla kerralla väsytte polkemaan ylämäessä niin polkupyörää ei taluteta pyörätiellä!
Katsokaas kun alamäkeen saattaa tulla mummo-polkija hurjaa vauhtia.
# Miksi vain täysin virheetön saisi muistuttaa toisen virheistä?#
Vastaan : sori, olet oikeassa, toi oli multa nopeesti heitetty, kun tarkoitin just sitä että kaikki teemme virheitä!
Se että suojatien eteen pysähtymätön auto valittaa että jalankulkija tulee lain mukaan sallitulle suojatielle, niin se nyt jotenkin kuulostaa irvokkaalta. (=sellanen oli jossain)
Kun täällä autoilijat kokoajan valittaa kävelijöistä tai polkijoista, ihan niin kuin kevyiden pitäisi noudattaa kaikkia maailman lakeja jotta autoilijoilla on suuremmat mahdollisuudet rikkoa lakeja.
Siltä se oikeesti kuulostaa!! Se että kevyiden pitää aina väistää ja odottaa autoja ja vain meidän pitää ajatella, niin ei ihan ole reilua.
Olenhan kirj. niistä miten autossa on lämmin ja auto pysyy 4.llä renkaalla pystyssä eikä tarvi tulla autosta pois niin kuin polkijan.
En nyt Oikeesti ikinä ole sitä mieltä ettei joku saisi korjata virheitä. Totta kai saa ja pitää!
Mutta ajatelkaapa autoilijat sitä että lakia noudattamaton ajo-tyylinne pakotatte polkijat rikkomaan lakia. Mun on pakko ajaa jalkakäytävällä koska autot ei noudata lakia. Se oli se pointti tossa meuhkaamisessa.
Elikkä vielä että laki määräisi minut ajotielle tappamaan itseni. Onko sekään nyt ihan reilua?
Sanotaan ettei saa rikkoa lakia, vaikka muut rikkoo.
Mutta jos tuolta tulee huumekuski päälle niin uskallatko polkea ajotiellä? Hesassa niitä on.
Eikös viime yönäkin taas joku ajoi kännissä Lahdenväylällä kahtasataa ja monesti oli osua muihin autoilijoihin. Sitten se saatiin kiinni Malmilla. Eihän tollasen kanssa yhteen osuminen varmaan autossa ole sen helpompaa kuin polkiessakaan.
Mutta jos kiltit autoilijat pysähtyisi Aina suojatien eteen ja siitä tulisi tapa niin ne takana tulijat, lainrikkojat , eivät voisi rikkoa lakia. Sitä meuhkaan että Kaikki Autoilijat ruvetkaa noudattaa lakia jotta polkijatkin uskaltaisi ajaa joukossanne.
#Tiesitkö, että virheistä voi jopa oppia? #
Juu-u. Tiesitkö että Viisas oppii toisten virheistä, mutta Tyhmä ei opi omistakaan virheistä.
#ettet ole itse ikinä pyöräillessäsi rikkonut yhtäkään lakipykälää#
Olen jo monesti sanonut että ajan jalkakäytävällä ja odotan tämän vuoden laskua poliisilta.
Tottakai mä olen rikkonut lakia, vastasitko jo siihen että painoinko nappulaa kun poika oli punanen eikä autoja mailla halmeilla mutta poliisi kolmannella kaistalla ihan, eri liittymässä, minkä yli En ollu menossa mutta poliisilla suora näköyhteys minuun? Painoinko?
jatkuu…#Lyön vaikka pääni pantiksi, ettet näytä tieliikennelain 35 §:n vaatimaa suuntamerkkiä siirtäessäsi ajoneuvoasi (polkupyörääsi) sivusuunnassa tiellä, esimerkiksi pysäköidessäsi pyöräsi kaupan eteen. #
Voi sua pientä päätöntä miestä… Luepa tästä
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9353441
siis tämä
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9353441#comment-46017119
alota tästä
Kun mä poljen ja pitää mennä kadun toiselle puolelle… ajatelkaa
1. mun pitää pysyä / taiteilla kahdella renkaalla
# esimerkiksi pysäköidessäsi pyöräsi kaupan eteen#
Ei kai pysäköidessä tarvi näyttää suuntamerkkiä, en pysty pysähtyy yhdellä kädellä jos suuntaa näytän.
Ei ihan auennu tuo näkymä mitä tarkoitat, mutta pointti selvinnee kun lukaset noi.
Mutta siis oikesti ei tulis pienen mieleenikään ajaa Hesassa vasemmalle jos autoja on tiellä. Ykskään kuski ei edes näe, eikä tahdo nähdä tien reunassa polkevaa polkijaa, saati heiluvaa merkki-kättä.
Minä en ikinä luota siihen että kukaan autoilijoista näkee kättäni, eihän ne näe isompiakaan esineitä tiellä, eikä varsinkaan suojateitä, nekun on piilotettu sinne asfaltin sekaan.
Esim kerroin jo aiemmin miten rekkakuski ajoi 70 v mopoautolla ajaneen vaarin päälle.
Jos rekkakuski nyt yleensä olis ollu silmät auki niin kyllä pitäs nähdä, ei toi voi olla niin vaikeeta.
Mutta kun rekkikset sanoo vaa poliisille etten mä huomannu nii meidän Suomen Lammas-Poliisi uskoo kaiken mitä rekkikset sanoo. Onhan ne ammattikuskeja. Ja pyh.
Mä vaan sanon että kamerat rekkoihin ja kuvaamaan sen tappajarekan kuljettajan silmiä.
Niin loppuu toikin valehtelu.
Ihan oikeesti menin kanalihalle tuosta kyssästä. Jos menen vasemmalle ja kuulostaa että tulee autoja niin tiäkkö mä menen suojatielle ja pysähdyn siihen ja kävelen yli, en nyt herranjumala ikinä menisi tie toiselle puolelle jos autoja ajaa tiellä. Hullu saa olla, muttei tyhmä!
Tuleppa kuule Hesaan ton sun sääntös kaa ajaa, niin pääset hengestäs alta aika yksikön.
Kyllä mä tiedän että silleen laki toimi 70 luvulla ja ehkä toimii vieläki maaseudulla, mutta että Hesassa.
Kuule täällä toimii sellanen laki että vain nopeet säilyy hengissä.
Ja tohon lakijuttuun kirjoitan huomenna, tai ... En jaksa enääLakikirja käteen kirjoitti:
Olenko minä autoilija vai pyöräilijä, kun sekä pyöräilen että autoilen?
Voisitko muuten sanoa, ettet ole itse ikinä pyöräillessäsi rikkonut yhtäkään lakipykälää, ja tulla vasta sitten mussuttamaan autoilijoista? Lyön vaikka pääni pantiksi, ettet näytä tieliikennelain 35 §:n vaatimaa suuntamerkkiä siirtäessäsi ajoneuvoasi (polkupyörääsi) sivusuunnassa tiellä, esimerkiksi pysäköidessäsi pyöräsi kaupan eteen.http://keskustelu.suomi24.fi/node/9298655/flat_thread#comment-46014914
Tähän vielä tämä
Fennis opettelee lukemaan ja ottaisi lakikirjan kätösiinsä jos…
Mutta eka tahdon kommentoida sulle, teille ja lainsäätäjille, että on sairaan irvokasta
tehdä lakikirja jota sisälukutaitoinen ei edes ymmärrä.
Olen joskus lukenut lakikirjaa eikä siitä ota tolkkua, erkkikään.
Lain säätäjät: Miten vaikeeta on kirjoittaa lakikirjaan mitä polkupyörän pitää tehdä?
Onko Laki pakko kirjoittaa siten että sitä pitää tulkita.
Sanontahan on että laki ei ole sitä mitä siinä lukee, vaan miten sitä tulkitaan.
Lue Ajoneuvolle säädetyt lait ja sitten toisesta pykälästä pitää älytä että ostamani polkupyörä
onkin lakikirjan mukaan ajoneuvo, kas kun ei lentokone.
Toi on yks syy miksei kukaan järkevä ihminen lue lakikirjaa, se teksti on kerrassaan mahdotonta.
Miten vaikeeta on kirjoittaa polkupyörä lakikirjaan??
Sen ei luulis olevan sen vaikeempaa kuin ajoneuvo?
Nyt on kyse terminologiasta. Jokainen varmaan tajuu että polkupyörä on polkupyörä.
Ja puhumme tietääkseni kaikki polkupyörästä.
Ongelma SiiS on se että monikaan ei ymmärrä että lakikirjassa polkupyörä onkin ajoneuvo. Se pitää älytä.
Ja se oli mulle ihan uusi juttu. Ja jos olen ainut suomalainen niin saatte tulla ampumaan minut.
No joo.
Minä jos kuka lukisin erittäin mielelläni lakikirjaa, mutta tulkitsemis-ongelmieni tähden ei voi, koska hiukseni ovat jo niin ohuet.
Miksi ihmeessä lakikirja pitää kirjoittaa niin epäselvästi että sitä pitää tulkita?
SiiS pitää tulkita että polkupyörä on ajoneuvo. Voi venäjä, ei se vois olla enää järjettömämpää.
Kukaan normaali ihminen ei voi pitää polkupyörää ajoneuvona eikä puhu polkupyörästä ajoneuvona.
Jos se lakikirjan mukaan on määrätty ajoneuvoksi niin kaskun ei viinirypäleeksi.
Sori vaan mä olen tosi kiukus tästä ja just tällänen on typerää
Ja just tää on se mikä laissa kismittää pieniä ihmisiä.
Ja siksi pienillä köyhillä ihmisillä ei ole varaa tehdä rikoksia ja haluamme tehdä kaiken lain mukaan. Kuitenkin aina välillä olemma nokatusten lain kanssa. Ja lakituvassa sitten aina hävitään rahamme rikkaille, koska ne tulkitsee lakia tietenkin rikkaan eduksi.
Eli just tällasta soopaa että polkupyörää koskee ajoneuvon lait, jotta köyhät tekee mahd paljon virheitä jotta sitten rikkaat voi niistää lakituvissa köyhiltä kaikki rahat.
Eduskunta sucks.
Eduskunta on niin syvältä ja se just suosii vaan rikkaita ja tekee lakeja joita köyhät ei voi ymmärtää ja siksi köyhät vaan makaa ja ryyppää himassa kun ei uskalla liikahtaakaan ettei joku rikas vaa keksi syyttää jostain vääryydestä.
Nythän tää pointi aukes mullekin.
SiiS Lakikirja on köyhän RotanLoukku!!
Kaikki Kansanedustajat vaihtoon!
Ja Uudelle Eduskunnalle vaatimus, että Heti teette lakiin järkevyyttä ja paljon.- Seppo Susi
fenno.maani kirjoitti:
Minä ainakin luin jokaisen sanan, koska tämä on minun palsta ja kiitos, se oli hyvä, vaikka sinne joku on laittanu miinuksen, niin noi miikkaajat on noita autoilijoita joiden mielestä just vain ja ainoastaan hänellä on oikeus rikkoa lakeja, mutta saatanallinen huuto tulee heti jos joku muu rikkoo lakia, siis että lait on tehty kaikkia muita varten -asenteella tämä maa oikeesti menee kohti helvettiä.
Ja mitä tulee noihin mainitsemiisi käytöstapoihin, niin Totta. Itsekin kirjoitan täällä palstoilla vain Suomen ongelmakohdista ja siksi olen lähes aina raivoissani, anteeksi, vika on täällä päässä, ja saan kuulla siitä myös livenä, se on minun iso ongelma. Jos osaisin puhua asiallisesti olisin jo pyrkinyt eduskuntaan, mutten voi koska ekana mä varmaan nytkin menisin vetää sen balettitanssijan mäsä-ministerin hienot ulkonevat hampaat vähän suorempaan.
Mutta on hyvä saada purkaa paineita kirjoittamalla, mutta voiko joku aikuisten oikeesti väittää ettei sanomani aisat olisi oikeesti tärkeitä ongelmakohtia? Ja miksi ihmeessä k.edustajat ei tee muuta kuin hauku suomalaisia rasisteiksi?
Suomi on täys ongelmia ja lisää rahdataan ongelmia eli mamuja. Kuka tuolla enää uskaltaa ajaa missään kun mamut ei noudata lakeja jos ne ei ole allahin tekemiä lakeja.
Mä ainakin pelkään ja jokainen joka ajaa mun ohi kun kävelen keskellä suojatietä on ollu musta! Voisiko joku sanoa niille että Suomen lain mukaan suojatien eteen pitää pysähtyä jos siinä seisoo ihminen olkoonkin vaikka lapsi tai sokea. Ja jos ihminen kävelee suojatiellä siis niillä seepran näköisillä raidoilla niin ihmisen kuuluu antaa mennä rauhassa suojatien yli..
Mikä niitä hulluja vaivaa?"koska tämä on minun palsta"
Onko kuitti tallessa? Seppo Susi kirjoitti:
"koska tämä on minun palsta"
Onko kuitti tallessa?No voi hyvää päivää sittenkin...
SiiS minun, eli fennomaanin, eli fenno.maanin ALOiTTAmAa palsta, eli ilmeisesti sekin on väärä sana vaan pitää sanoa laatikko vai mikä sen nimi on kun tekee : aloittaa uuden keskustelun.
Ei tää mulle niin kuoleman vakavaa ole, mutta sulle ilmeisesti on. Olethan olevinas täällä koko liikennepalstalla ylin päällikkö ja ylipäällikön pomo eli ilmeisesti se sheriffi joka minuu vihaa ja ällöö ja miinustaa heti kun näkee nimeni.
Siltkin uskallan olla omalla nimelläni, toisin kuin sinä onneton fenno.maanin haukkuja.- Seppo Susi
fenno.maani kirjoitti:
No voi hyvää päivää sittenkin...
SiiS minun, eli fennomaanin, eli fenno.maanin ALOiTTAmAa palsta, eli ilmeisesti sekin on väärä sana vaan pitää sanoa laatikko vai mikä sen nimi on kun tekee : aloittaa uuden keskustelun.
Ei tää mulle niin kuoleman vakavaa ole, mutta sulle ilmeisesti on. Olethan olevinas täällä koko liikennepalstalla ylin päällikkö ja ylipäällikön pomo eli ilmeisesti se sheriffi joka minuu vihaa ja ällöö ja miinustaa heti kun näkee nimeni.
Siltkin uskallan olla omalla nimelläni, toisin kuin sinä onneton fenno.maanin haukkuja."Ei tää mulle niin kuoleman vakavaa ole, mutta sulle ilmeisesti on."
Täsmälleen päinvastoin.
"Siltkin uskallan olla omalla nimelläni, toisin kuin sinä onneton fenno.maanin haukkuja. "
fenno.maani ei tasan ole oikea nimesi. Seppo Susi kirjoitti:
"Ei tää mulle niin kuoleman vakavaa ole, mutta sulle ilmeisesti on."
Täsmälleen päinvastoin.
"Siltkin uskallan olla omalla nimelläni, toisin kuin sinä onneton fenno.maanin haukkuja. "
fenno.maani ei tasan ole oikea nimesi.Voi hyvää päivää että sä jaksat viilata pilkkuja :
Siltikin uskallan olla omalla nimelläni, siis nimimerkilläni, mutta sinä vaihdat nimmariisi kokoajan.
Sä joka tapauksessa kuulostat ihan samalta kuin lukuisat nimmarit aiemminkin. Olet niin omituinen pilkunviilaaja ja ärsyttäjä, etten toista tiedä ja siksi just kuulostat äikän maikalta, joka takertuu sanoihin muttei ymmärrä sanomaa. Ja jos asioita pyrkii saamaan parempaan ei sen ole väliä onko se seppo vai pekka, joka sen puun pilkkoo vaan tärkeintä on että klapit on sopivan kokosii.
Ja fennis ja fenno.maani on tasan mun oikeet keksityt nimet täällä netissä ja muita minulle keksittyjä nimiäni teidän ei tarvi tietää. Myöskin kastenimeni ovat vanhempieni keksimiä nimiä lapselleen. Mutta se että sanon jotain niin vastaan myös sanomisistani. Ja selitän jos tarve niin vaatii.
Jo sä olisit normaali ihminen sä kyllä ymmärtäisit väärienkin sanojen takaas sen oikean sanoman.
Hyi hemmetti sä plussaat ittees voi miten oksettavaa ja miinustat mua, miten suloista.Seppo Susi kirjoitti:
"Ei tää mulle niin kuoleman vakavaa ole, mutta sulle ilmeisesti on."
Täsmälleen päinvastoin.
fenno.maani ei tasan ole oikea nimesi.Eikö enää naurata?
Mua nauratti koko yö. Melkee oksetti.
:) :) :) :) :) :) :) :)
Sä ja sun shériffis ym miehet te häviitte mulle kaikki niin sata nolla.
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)- Seppo Susi
fenno.maani kirjoitti:
Voi hyvää päivää että sä jaksat viilata pilkkuja :
Siltikin uskallan olla omalla nimelläni, siis nimimerkilläni, mutta sinä vaihdat nimmariisi kokoajan.
Sä joka tapauksessa kuulostat ihan samalta kuin lukuisat nimmarit aiemminkin. Olet niin omituinen pilkunviilaaja ja ärsyttäjä, etten toista tiedä ja siksi just kuulostat äikän maikalta, joka takertuu sanoihin muttei ymmärrä sanomaa. Ja jos asioita pyrkii saamaan parempaan ei sen ole väliä onko se seppo vai pekka, joka sen puun pilkkoo vaan tärkeintä on että klapit on sopivan kokosii.
Ja fennis ja fenno.maani on tasan mun oikeet keksityt nimet täällä netissä ja muita minulle keksittyjä nimiäni teidän ei tarvi tietää. Myöskin kastenimeni ovat vanhempieni keksimiä nimiä lapselleen. Mutta se että sanon jotain niin vastaan myös sanomisistani. Ja selitän jos tarve niin vaatii.
Jo sä olisit normaali ihminen sä kyllä ymmärtäisit väärienkin sanojen takaas sen oikean sanoman.
Hyi hemmetti sä plussaat ittees voi miten oksettavaa ja miinustat mua, miten suloista."Siltikin uskallan olla omalla nimelläni, siis nimimerkilläni, mutta sinä vaihdat nimmariisi kokoajan. "
Niinkö? Tällä samalla on vedetty jo muutama vuosi. - Seppo Susi
fenno.maani kirjoitti:
Eikö enää naurata?
Mua nauratti koko yö. Melkee oksetti.
:) :) :) :) :) :) :) :)
Sä ja sun shériffis ym miehet te häviitte mulle kaikki niin sata nolla.
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)Unelmia pitää olla.
Seppo Susi kirjoitti:
"Siltikin uskallan olla omalla nimelläni, siis nimimerkilläni, mutta sinä vaihdat nimmariisi kokoajan. "
Niinkö? Tällä samalla on vedetty jo muutama vuosi.Saaksmä kysyy sulta, Seppo Susi, niinku tällee ihan henk koht tasolla, kun kukaa muu ei tätä näe:
Nii yks oletko sä tän palstan shériffi ?
Ja toisekseen asutsä patterin välissä raamattua lukien kun sä et tunnu ymmärtävän mitään normaalista puhutusta tekstistä jota käyttää puoli Suomea ? Raskasta selittää jokainen normaali suomalainen lause, ihan oikeesti
Mulle jutustelu käy mut olis kiva jos
a) pysyttäis aiheessa ja b) ettei mun tarttis selittää jokaista yksinkertaista lausetta
Ainaski tän palstan sheriffi on ihan satakyrpä-jätkä, se on ronklannu mun sähköpostin ja muuttanu kaiken mahdollisen.
Ihme kiusanhenki.
Niin se meni pussailuksi, koska sä aina heti kirjoittamisesi jälkeen laitat ittellesi plussan ja mulle miinuksen ja kirjoitin vahingossa väärin ja siitä tulikin hauskempi juttu kuin mitä alunperin tarkoitin jne...
Ja sit sä poistit sen plussan kun huomautin asiasta. Ja mua nauratti lisää.
Mua niin naurattaa toi vahinko että jos nauru pidentää ikää niin mä en kuole koskaan.
Mut mikä ihmeen vimma sulla on mua miinustaa?
Miks?
Ymmärrätsä tätä mun palstan alkuperästä sanomaa ollenkaa.
Toi shéfu vihaa lukea mun tarinoita.
Siis alunperin mä en ollu uskoa silmiäni että polkupyörä olisi ajoneuno, eikä se sitä mun mielestä ole.
Mutta siis näköjään laissa asia on siksi tulkittava. Se ärsyttää mua.
Ja olen eritt vahvasti sitä mieltä että Suomeen pitää saada oma oikea laki polkupyörille.
Ei voi olla mahdollista että polkupyörä luetaan ajoneuvoksi, eihän tota kukaan muukaan voi älytä.
Ja muutenkin laki pitäs olla selkeä ja yksselitteinen eikä sitä sun tätä.
Miten tän palstan shériffin vois vaihtaa?
Tai miten sille saisi järkeä?
Ootsä ammattikusi? Taivas taas mä kirjotin vahingos väärin, hyvä virhe, antaa olla.
Mä niin olen inhonnu ammattikuskeja 70 luvulta asti kun ne on yrittäny ajaa mun päälle.
Yrittäisin puhua niille ammattikuskeille järkeä mutta tän palstan shéfu vaan vittuilee mulle.
Tän palstan shéfu on 100-varmaa ammattikuski ja sitä harmittaa ku mä latelen rumia totuuksia heistä.
Jos tähän maailmaan tahtoo parannusta niin vioista on puhuttava vaikka se kuinka kirvelee ammattilaisia.
Ja mielestäni mä puhun oikeeta asiaa, ehkä selitykseni ovat hiukka pitkiä, mutta mä rakastan näköjään enemmän puhumista kirjoittaen kuin puhuen ekakskii mä saisin turpaa enkä uskaltais puhua näistä ja tokakskii mä en koskaa saa puhua ajatustani loppuun niin tällee kirjoittamalla mä saan sanoa asiani loppuun asti. jes olikohan se nyt tässä.
Ei kun siis piti sanoo vielä tosta, että toi sun nimmari Seppo Susi ei ole rekisteröity niinkuin minulla on fenno.maani
Silloin kakki tietää mitkä on minun sanomisiani.
Mut alkaa veetuuttaa kun toi sefu jaagaa mua ätsyttävästi ja poistanu multa palvelut.Seppo Susi kirjoitti:
Unelmia pitää olla.
Mut sainhan sut poistamaan pussauksesi siis plussauksesi, piti kysymän että oliko märkäkin pusu?
Kyllä te kundit olette verbaalisesti hirveen paljo heikompia kuin me tytöt, siksi te livessäkin aina häviitte meille kaikki keskustelut.
Tänää radios joku sanoi että naiset niinku kuohii miehet sanoillaan ja se on totta. Sori.
Ja kun miehet hävii verbaalisesti niin siksi miehet lyö ja sen lyömisen pelossa naiset ei paljoo uskalla sanoo ja siksi miehet eivät koskaan myöskään voi kehittyä verbaalisesti kun ne laittaa naisen lyömällä hiljaiseksi niin ne ei pääse kehittyy verbaalisesti. Harjoitus tekisi mestarin.
Mun mielestä vaan on aika sika noloo plussata omia tekstejä kun eikös tuon plussauksen tarkoitus ole että itse saisi tietää mitä muut ajattelee, on aika säälittää plussata omia tekstejä, etsä voi olla noin itsetunnoton että sun pitää plussata omia textejäsi kun olet keksiny noin hienon nimimerkinkin itsellesi. Oliko se Mikki Hiiren poliisi Seppo Susi ?
Eli siis oleko sä P.Liisi?
Ja tunnetaanko?
Toi plus miinus sarake meni ihan tyhmäksi kun ne muutti sen tollaseksi.
Olis parempi tieto että 3 tykkäs ja 10 inhos kun tää nykynen on tyhmä.
Jatkan tätä tänne http://keskustelu.suomi24.fi/node/9302358/flat_thread#comment-45773670
Kilttiä tai ei laki on laki 9.9.2010 08:33
Olisihan se kiva, jos kaikki olisivat kilttejä toisilleen, ja päästäisivät toisen aina ensin. Mutta kun on olemassa sellaisetkin kuin liikennesäännöt. Pyöräilijät ovat siitä ongelmallinen ryhmä, että pyörä on ajoneuvo, ja sitä koskevat liikennesäännöt aivan kuten autojakin. Ongelma on siinä, että pyöräilijöiden joukossa on paljon ihmisiä, joilla ei ole hajuakaan väistämis- ja ryhmittymissäännöistä, joiden mukaan liikenne sujuu. Eikä se ilman sääntöjä sujiusikaan.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ja fennis vastaa:
Eikös nyt ole vähän tyhmää että lain mukaan tollanen hepponen polkupyörä olis auton kaltainen tai ajoneuvo. Onko lain kirjoittaminen oikeesti niin vaikeeta, ettei polkupyörä voisi olla laissa polkupyörä, jolle olisi oma lakinsa.
Ja minä kuulun siihen ryhmään etten tiedä autojen väistämis- ja ryhmittymissäännöistä. Totta.
Olen ymmärtänyt että polkija näyttää kädellä suuntamerkkiä ja autojen pitää aina väistää, koska polkija ei voi nähdä taakseen. Jos polkija on tiellä niin autojen pitää olla varuillaan, että koska se näyttää kädellään suuntamerkkiä ja kääntyy. Näkyykö se ylipäätään sinne autokuskin paikalle, varsinkin jos se miettii omiaan.
Ja mamuista ei tiedä minkä viidakon lakeja ne noudattaa? Mamut eivät ainakaan noudata Suomen lakeja koska ne ei ole Allahin lakeja, sanoi se egypiläis-mummon poika. http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2010/06/1143688
- Tämä ei ole jumalan, vaan ihmisen tekemä laki. Minun ei tarvitse totella sitä, ........Gerges sanoo pettyneenä.
Älkääkä aina motkottako polkijoista, olemme heikoimmat tiellä. Entäs sitte autoilijat :
Huumeissa ei saa ajaa,
Huumeita ei saa käyttää ilman autolla ajamistakaan
Kännissä ei saa ajaa
Autoja ei saa varastaa
Kännykkään ei saa puhua ajon aikana
Väsyneenä ei saa ajaa
Vilkkua pitää näyttää Jne Jne
Mutta kun jotkut autoilijat rikkoo kaikkia mahdollisia lakeja niin sinne sekaan ei voi mennä polkupyörällä, eikä mihinkään autoilijoihin voi luottaa koska me emme voi tietää kuka on kiltti ja kuka on rikollinen niin kaikkia autoja on pakko väistää, jolloin jalkaisin tai polkien ei meinaa päästä töihin/kotiin, kun kaikkia autoja pitäisi aina väistää.
Tämä lain rikkominen lähtee autoilijoista, jotka ei päästä suojatielle pyrkijöitä suojatielle,
eikä päästä suojatiellä pari metriä kävelleitäkään sokeita vaan katsovat oikeudekseen ajaa päälle.
Se miten liikenteen saa sujumaan
1. Varsinki ammattiautoilijat katsoo että kun he noudattaa lakia se riittää. Jos joku akka makaa tiellä se on sen akan ongelma, mitäs makas tiellä.
2. On olemassa toinenkin laki ja siinä sanotaan: Älä tapa. Eikö se koske ammattiautoilijoita?
Riittääkö ammattiautoilijoille se, kun noudattaa tieliikennelakia?
3. Entäs Suomen laki: jossa tietääkseni sanotaan että hädässä olevaa pitää auttaa, muuten se on heitteille-jättö. Eikö tämä laki koskenut sitä rekkaa joka ajoi sen apua pyytäneen naisen päälle?
Mielestäni sen olis pitäny pysähtyä auttaa kun auto oli ongelmissa.
Kyllä juu, ei liikenne voisi sujua ilman sääntöjä, ainakaan Kovapäisten suomalaisten Suomessa.
On hyvä, että on lait. Mutta noi lainsäätäjät vaan naureskelee tuolla kun me pienet täällä yritämme miettiä mitä mikäkin laki tarkoittaa, Varsinkin kun 4v välein jengi vaihtuu niin ne muuttelee niitä lakeja, ettei pieni tiedä mikä laki nyt on voimassa. Kyllä pitäs olla selkeemmät lait! Siitä lähtee terkut ed.ku.un! (ed.ku = eduskunta)
Autoilijat katsoo että lait tehdään jotta autot saa lisää oikeuksia.
Mutta oikeesti lait tehdään toivottavasti kaikille.
Jos muutkin kuin Kiltit Autoilijat ottaisivat huomioon, että
1. me muutkin tahdomme töihin/kotiin
2. meilläkin on kiire
3. mekin tahdomme hengissä töihin/kotiin
4. ja ehkä tärkein, mietipä sitä miksi "Sinun" kiireesi olisi tärkeempi kuin meidän muiden kiire?
Just se tiellä siksakkaaminen on naurettavaa katsella ihan siinä apukuskinkin paikalla. (Arvatkaapa miten paljon se hävettää?) Ja kuka siitä kehtaa sanoa kuskillensa. Älkää tuomitko meitä vierellä istujia, se nolottaa meitäkin, muttemme kehtaa sanoa kuskille.
Tavatkin olis hyvä olla hyvät, …. tai sitten ei, se nyt vähän riippuu miten kiire just "Minulla" on…Jotenkin katson että tahdot (=Kilttiä tai ei laki on laki 9.9.2010 08:33 ) sanoa että pitää noudattaa lakia, mutta joskus lain noudattamattomuus onkin sujuvampaa.... (=?)
Esim : Olen tiellä 2 kaistaa ja väli siinä.
Poika = punanen, eikä autoja mailla halmeilla, tai siellä oikeen kaukana on joku piste tulossa.
Painanko nappulaa?
Painanko nappulaa jos poliisi on kolmannella kaistalla, jonka yli en olisi menossa? Arvatkaapa?
No tähän edelliseen jatkuu…
A) Jos menen päin punaisia, rikon lakia, ja olen typerä.
B) Jos painan nappulaa ja venaan, että poika vaihtuu vihreäksi, olen typerä, mutta noudatan kuitenkin lakia.
Ja entäs auto?
A) vaihtoehdossa se pääsee ajallaan yli odottamatta, mutta
B) vaihtoehdossa autokin kärsii ja joutuu jarrutta ja odottaa.
Esim olin saavuttamassa suojatietä (Iiriksen edessä) Poika punanen ja punanen paholainen -auto kaasuttaa niin vimmatusti siellä kaukana alhaalla. No hohoijaa, pakko painaa nappulaa, koska olen väsynyt, nälissäni, on kylmä ja tahdon kotiin. No hohoijaa, pakko venaa että poika vaihtuu vihreeksi. Ja hohoijaa siihen pysähty punanen paholainen ja fennis lonkkaa ylitte. Ja hohoijaa, olisko ollu mitenkään mahdollista että se punanen paholais –auto olis ajanu rauhallisesti, niin fennis olis päässy kipittäen yli ja se punanen paholais –auto olis päässy myös pysähtymättä.
Just tollanen kaasuttaminen on yks paha tapa jonka te autoilijat voisitte lopettaa. Se kahta sataa kaasuttaminen vaan pahentaa asioita. Ja nyt tulee paha, toivottavasti poliisi ei lue tätä: Antakaa meille kävelijöille mahdollisuus mennä punaisia päin ylitte, niin pääsemme kaikki nopeemmin perille.
Ei poliisi lue tällasia, eihän?
Sitten siihen Kysymykseen Painanko nappulaa jos poliisi on kolmannella kaistalla, jonka yli en olisi menossa? Arvatkaapa?- päälle ajan
jos polkupyöräilijä tötöilee edessä esim. tulee eteen jalkakäytävältä tai muuta hölmöä, varaa maksaa sakot ja muut seuraukset.
Oikeen ihanaa tietää että liikentessämme on kaltaisesi harras-murhan-himoinen autokuski. Just kaltaisiasi varonkin, mutta jos teet niin kuin se Taxikuski tässä teki että pysähtyi suojatien eteen ja kun minä olin jo liikkeessä eli kulkenut suojatietä muutaman metrin niin jos sit joskus kerkeenkin vähän pidemmälle ja ajat päälleni, niin olet murhaaja, ja vaikka miten selität polisille että fennomaani tuli yhtäkkiä, niin poliisi tietää nimeni ja tietää tämän ongelman ja poliisi tietää että fennomaani ei tule tielle yhtäkkiä ja poliisi tietää ettei fennomaani aja ikinä liikkuvan auton edestä.
Yritäpä vaan osua, senkin murhaaja.
Nukut varmaan hyvin siellä vankilassa.
Löysin sen tieliikennelain (Kiitos avusta!)
Ja kyllä ei voi kuin ihmetellä, miten ihmeessä te olette voineet hyväksyä tietoisesti tällaista,
ja minun selkäni takanani? Ootteko tienneet, että kaikki paitsi junailu on turhaa?
Siis että kaikki paitsi juna on ajoneuvo. Eihän tää nyt näin voi…
2 a § (11.12.2002/1091) Ajoneuvojen määritelmät Tieliikennelainsäädännössä tarkoitetaan:
1) ajoneuvolla maalla kulkemaan tarkoitettua laitetta, joka ei kulje kiskoilla;
Tulee vaan mieleen että taisivat poijaat 60 luvulla vähän kännissä suunnitellessa noita lakeja.
Ja nyt naureskelevat partoihinsa tuolla pilven reunalla.
Joten jos ajoneuvo on laite joka kulkee maalla, niin onko lasten polkuautokin ajoneuvo.
Eihän tämä nyt näin voi olla?
Jos laki sanoo että polkupyörä on lentokone, niin eikö se tarkoita että laki pitää muuttaa?
Ja tulee mieleen, että kannattaako tollasen huuhaa-kirjan lukemista edes jatkaa?
Toihan on kerrassaan älytöntä tekstiä.
Ei kunnollisista kansalaisista voi tehdä lainsuojattomia.- -o-o-
http://www.liikenneturva.fi/www/fi/turvatieto/saantopakki/pyorailija_liikenteessa/pyorailija_liikenteessa.php
http://www.polkupyoraily.net/wiki/Liikennesäännöt
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2002/20021250
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1981/19810267
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1982/19820182Tämä on nyt se jota olen kaivannut noin kaksi vuotta ja oma syy kun en ole aiemmin ehtinyt selvittää, onneksi se huominen tuli vihdoinkin, mutta kauan teitäkin sai potkia (=vitsi) ennen kuin moisen linkin sain. Kiitos jatkan toiste linkkien tutkimista. Mutta aina joskus silloin tällöin viisaskin ihminen saattaa olla tietämätön asioista kun on kuvitellut asioiden olevan niin kuin ne on ollut ennenkin.
Totta on että asiat muuttuu jopa lait muuttuu.
Mutta haukkumalla ja vittuilemalla asiat menee enempi solmuun. Mutta jatkakaa valistamistanne edelleen ja aivan varmasti ensi vuonna tulee taas kyselijöitä, eikä heidän haukkumisensa auta heidän asiaansa yhtään.
Se että mä moottoritien varrella Helsingissä asuneena olen vielä hengissä kertonee jotain sekin, siis osaan ja olen varovainen. Se kai on tärkeintä. Tässä vaan on kyse niin tuhansista asioista ja liian vähän aikaa kirjoittaa.
Jaa ja yks asia vielä, ihmettelin ettei kukaan teistä kysy : mikset kysy mieheltäsi?
Niin vastaan että just siks kun se kaikkeen sanoo eka : no voi v(&¤%¤)u etsä tiedä ja sit tulee sitä sukua ja lapsia ja muuta, kyllä naiset tän tietää…
Ehkä sitten on helpompi kysellä täällä näitä hirrrveeeen tyhmiä asioita ja kuunnella kun itsetunnottomat munattomat miehet haukkuu heti tyhmäksi jos nainen ei tiedä yhtä asiaa jonka kaikki Miehet tietää.
Siltikään tämä asia ei ole vielä loppuunkäsitelty. Vaan oikeestaan nyt SE vasta alkaakin.
Mä vaan sanon että polkupyörä ei ole ajoneuvo piste. Polkupyörä on polkupyörä.
Ja tästä mä jatkan kun kerkiin….
- Olet sairastunut
Sössötät aivan sekavia.
Kuules mä menisin lääkärille, muttei kukaan lääkäri halua enää kuulla ku mä opetan heitä.
Lääkärit tarvii vähän valistusta mitä mieltä olen heidän lääkityksensä tarpeellisuudesta.
Olen ollu lääkärin vastaanotota parikin kertaa mutta viimeksi noin vuosi sitten lääkäri työnsi minut ulos vaivoineni ja huokas syvään kun vetäs oven kiinni.
Kunpa pääsiskin lääkärille mutta jonot on sairaalloiset, joista pitäskin tehdä kirjallinen valitus mutten nyt ehdi kun nää liikenne-solmut pitää eka purkaa.
Se on katsokaas lapsoset sillee, että elämän voi elää hyvin tai huonosti tai sitten hyvinhuonosti.
Se on niin teistä ittestänne kiinni millasen maailman tahdotte itsellenne rakentaa.
Että haluatteko tapaa kaikki suojatietä ylittävät suomalaiset yks kerrallaan… ?
Tai onko sillä väliä?
Suomen Valtiohan on palkannut somaleja tekee lisää super-rotu-Suomen-kansalaisia.
hyvähyvä.
Kuuluu kevyen liikenteeseen,oikealle puolelle,missä liikenne merkillä määritetään.
- pöyrääilijä
tuota samaa olet jankuttanut täällä kyllästymiseen asti, yhtään järkevää perustetta et ole mielipiteellesi julkituonut!
Jos Sinulla on ihan oikeita perusteita mielipiteillesi, mene ihmeessä Eduskuntaan kertomaan niitä, ja kas, lainsäädäntö muuttuu polkupyöräilijöitten eduksi.
Etkö vieläkään tajua, ettei tänne kirjoittamalla mikään muutu, vai sitäköhän Sinä haluatkin?Ai en ole "yhtään järkevää perustetta et ole mielipiteellesi julkituonut!" vai?
Olen perusteluni jo kertonut, jos se ei ole sinulle auennut, niin en voi mitään.
En rupee enää toistaa.
Ja jos "Etkö vieläkään tajua, ettei tänne kirjoittamalla mikään muutu" jos tuo olisi totta, niin tänne ei silloin kukaan kirjoittaisi. Joten olet siinäKIN väärässä.
Elämä muuttuu "pöyrääilijä" ! Pidä vaan pyöräilykypäräsi tiukalla, ettet putua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja4103169Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1311742Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan201481Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481410- 861138
Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta341131Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa641127En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm821053Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1551010Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar209920