... Pyhässä Hengessä.
Leike Lutherin kirjoituksista kootusta teoksesta, jonka nimi on Elämän taistelussa
Eksyttäjät
Hurmahenget kieltävät ensimmäisen uskonkappaleen
Mitäpä puuttuu meidän hurmahengiltämme ja sakramenttien halveksijoilta kuin se, etteivät he tiedä eivätkä tahdo tietää mitään meidän lapsenuskostamme:
"Minä uskon Jumalaan, Isään kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan Luojaan."
Mitä on vesi?, he sanovat. Vesi on vesi, kuinka on mahdollista, että se voisi pestä pois synnin ja pelastaa meidät kuolemasta?
He eivät usko Jumalaa olevan, sillä he kieltävät hänen tyonsä. He kuulevat kyllä korvillaan ja sanovat suullaan: "Minä uskon Jumalaan, Isään kaikkivaltiaaseen", mutta sydämessään he eivät sitä usko.
-Sillä kun hän itse sanoo: "Joka uskoo ja kastetaan, se tulee autuaaksi, mutta joka ei usko, se kadotetaan", ja kun kaikki on mahdollista hänelle, joka on kaikki luonut, miksi sitten ei olisi mahdollista, että vesi samassa puhdistaa ihmisen ja tekee hänet autuaaksi? Jumalalle ei mikään ole mahdotonta, sanoo enkeli Gabriel Marialle.
Kaste on uudestisyntymisen peso ...
37
276
Vastaukset
- Jeesus pelastaa
Mark. 16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
Mark. 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Mark. 16:17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
Mark. 16:18 nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."- teuta
Sanat "uskokaa" (pisteusäs ) ja "kastetaan " (baptistheis ) ovata kumpikin aoristissa (partis. )
ja sana "pelastuu " ( söthetai ) Futurissa . Tärkeäpi käännös on : "Joka on tullut uskoon ja saanut kasteen on pelastuva , mutta joka ei ole tullut uskoon , se tullaan tuomitsemaan kadotukseen ,,, Jeesus ei tässä säädä uskoon tulemisen ja kasteen aika järjestystä , sillä Joh. 3:5 järjestys on toinen /päinvastainen. "Jos joku ei synny vedestä ja Hengestä (se on Saa kastetta ja tule Pyhässä Hengessä vaikuttamaan uskoon ). Ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan ". Ratkaisevaa ei ole näiden kahden aikajärjestys , vaan se että henkilö on KASTETTU JA TULLUT USKOON / TULLUT USKOON JA KASTETTU. Olipa järjestys kunpi tahansa .
Pelastusjärjestys ja kasteen asema siinä, ks. Joh. 3:3-7.. .3. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: Totisesti,
totisesti minä sanon sinulle : Joka ei synny uudesti , ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa , 4.
Nikodeemus sanoi hänelle : "kuinka voi ihminen vanhana syntyä ? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä."? 5. Jsseus vastasi : "Totisesti , totisesti minä sanon sinulle : jos joku ei synny vedestä ja Hengestä
ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan . 6. Mikä lihasta on syntynyt , on liha ; ja mikä Hengestä on
syntynyt on Henki . 7 . Älä ihmettele , että minä sanoin sinulle : teidän täytyy syntyä uudesti , ylhäältä.
Mitä se on : ..NIKODEEMUS Oli fariseus , kirjanoppinut /rabbi ( "israelin opettaja "). Suuren neuvvoston jäsen.
Vaikka hän ,-- nähtävästi toisten Neuvosten jäsenten arvostelun pelosta -- tuli yöllä , Jeesuksen luo , Jeesus ei häntä moittinut siitä . Pääasia oli , että hän tuli . Jeesus osoitti hänelle heti alussa , että hänen perustarpeensa oli sisäinen uudistus , uudestisyntyminen . Luonnollisesta syntymästään hän oli "liha ",( ks. Room.8:6-7. ) ja siksi Jumalan valtakunnan ulkopuolella . Sanoilla : "JOS JOKU EI SYNNY VEDESTÄ JA HENGESTÄ , EI HÄN VOI PÄÄSTÄ SISÄLLE JUMALAN VALTAKUNTAAN " Jeesus osoitti , miten se tapahtuu .
Juutalaisten käyttämässä KKÄÄYNNÄISKASTEESSA pakanain sanottiin uudestisyntyvän israelin kansan jäseniksi ,
NIKODEEMUS ymmärsi , että "VEDESTÄ SYNTYMINEN " TARKOITTI KASTETTA . Hän kuului nähtävästi niihin
fariseuksiin ja lain opettajiin jotka ei ottaneet Johanneksen kastetta. Jeesus muistutti Nikodeemukselle , että parannus ja kaste syntien syntien anteeksiantamuksesksi olivat ensimmäiset asiat uudeksisyntymiseksi .
Lisäksi tarvittiin Hengestä syntyminen . Pyhän Hengen uudistus , jossa ihminen pääsee kärsimään , mitä
merkitsee ihmisen Pojan /Kreistuksen YLENTÄMINEN RISTILLE JA USKO HÄNEEN iankaikkiseksi elämäksi .
Ilman tätä uskoa ihminen on tuomittu
Nikodeemus , ei nyt vielä ymmärtänyt näitä asioita . Jeesus tiesi sen . Hän puhui niistä valmistaakseen Niko-
deemusta käasittämään HÄNEN KOLMISEN VUOTTA MYÖHEMMIN tapahtuvaa ristinuhrinsa merkitystä ja sitä
seuraavaa Pyhän Hengen vuodatusta .-- Nikodeemuksesta tuli Jeesuksen ystävä , joka myöhemmin puolusti Häntä Suuressaneovostossa . Ja sitten yhdessä Joosef Arimatialaisen kanssa , neuvoston toisen jäsenen kanssa
hoiti Hänen hautaamisensa , Joh 19:38-40.
Mark. 16:17 KIELILLÄPUHUMINEN , kysymyksessä oli uusi kieli siis ymmärrettävä .
- Jeesus pelastaa
... Henki (siis Jumala itse) todistaa että näin on tapahtunut.
1. Joh. 5:6 Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
1. Joh. 5:7 Sillä kolme on, jotka todistavat:
1. Joh. 5:8 Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.
1. Joh. 5:9 Jos me otamme vastaan ihmisten todistuksen, niin onhan Jumalan todistus suurempi. Ja tämä on Jumalan todistus, sillä hän on todistanut Pojastansa.
==========
1. Joh. 5:10 Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.
1. Joh. 5:11 Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
1. Joh. 5:12 Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.
1. Joh. 5:13 Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä.- Jeesus pelastaa
... joukosta kuolleiden. Tämä on hyvä hengellinen biisi.
Ihmispoloiset etsivät liiankin usein iankaikkista elämää päälle näkyvista asioista. Ihmisten puheista uskonnoista, uskomuksista, oman lihansa fixaamisesta, puritaanisista elämäntavoista, ruumiinsa tarpeista kieltäytymisestä, ajallisista seurakunnistaan (niiden traditioista), jne.
Jumalan sanan mukaan IANKAIKKINEN ELÄMÄ ON JEESUKSESSA KRISTUKSESSA.
Joh. 14:5 Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet;
kuinka sitten tietäisimme tien?"
Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle:
"Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
Joh. 14:7 Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."
Joh. 14:8 Filippus sanoi hänelle:
"Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme."
Joh. 14:9 Jeesus sanoi hänelle:
"Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua,
Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
Joh. 14:10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa?
Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni;
ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen. - teuta
Ja hänen uskonsa voittaa maailman . Jumala todistaa Pojastaan Hngen , veden ja veren kautta .
Joh. 5:6-13 . sel. Jeesus tuli "veden kautta ": Johanneksan antamassa KASTEESSA Hän pyhittäytyi
Vapahtaja -tehtäväänsä , ks. Mat . 3;15. . Hän tuli "veren kautta", :vuodattamalla oman verensä ihmisten syntien sovituksesksi Hän sai aikaan "iankaikkisen lunastuksen" ( Hebr. 9:12.) ihmisten pelastukseksi
( = syntien anteeksiantamus ? Pyhän Hengen uudistus ja voima ) , ks .Gal. 3:13-14 ;4: 4-7.
Pyhä Henki "todistavaa tästä lunastuksesta ja pelastuksesta ULKONAISESTI Evankeliumin sanan kautta
ja sisäisesesti tekemällä sen vaikuttavaksi katuvan ja armoa etsivän omassatunnossa ja sydämessä . --
"JUmalan todistus " sisältää kaikki nämä kolme : Jeesuksen veren , evankeliumin sanan ja Hengen
sisäisen todistuksen . Ne tulevat ihmiselle todellisiksi , kun hän tulee uskoon / uudestisyntyy . vert.
Hebr. 11:4-6 .
Näyttää siltä , että harhaopettajat ( Kerinthus seuraajineen ? ) , selittivät taivaallisen Kristuksen
yhtyneen Jeesukseen kasteessä , mutta lähteneen hänestä ennen ristinkuolemaa . ( orvelö ) .
Sitten he kielsivät Hänen tulleen myös " veren kautta ", nim. Hänen lunastustyönsä , sen, että
Hän on syntisten Vapahtaja.
en tarkoita NM:Jeesus pelastaa näitä riviä , että ne olisi sinua vastaan/ vaan puolesta. - Jeesus pelastaa
teuta kirjoitti:
Ja hänen uskonsa voittaa maailman . Jumala todistaa Pojastaan Hngen , veden ja veren kautta .
Joh. 5:6-13 . sel. Jeesus tuli "veden kautta ": Johanneksan antamassa KASTEESSA Hän pyhittäytyi
Vapahtaja -tehtäväänsä , ks. Mat . 3;15. . Hän tuli "veren kautta", :vuodattamalla oman verensä ihmisten syntien sovituksesksi Hän sai aikaan "iankaikkisen lunastuksen" ( Hebr. 9:12.) ihmisten pelastukseksi
( = syntien anteeksiantamus ? Pyhän Hengen uudistus ja voima ) , ks .Gal. 3:13-14 ;4: 4-7.
Pyhä Henki "todistavaa tästä lunastuksesta ja pelastuksesta ULKONAISESTI Evankeliumin sanan kautta
ja sisäisesesti tekemällä sen vaikuttavaksi katuvan ja armoa etsivän omassatunnossa ja sydämessä . --
"JUmalan todistus " sisältää kaikki nämä kolme : Jeesuksen veren , evankeliumin sanan ja Hengen
sisäisen todistuksen . Ne tulevat ihmiselle todellisiksi , kun hän tulee uskoon / uudestisyntyy . vert.
Hebr. 11:4-6 .
Näyttää siltä , että harhaopettajat ( Kerinthus seuraajineen ? ) , selittivät taivaallisen Kristuksen
yhtyneen Jeesukseen kasteessä , mutta lähteneen hänestä ennen ristinkuolemaa . ( orvelö ) .
Sitten he kielsivät Hänen tulleen myös " veren kautta ", nim. Hänen lunastustyönsä , sen, että
Hän on syntisten Vapahtaja.
en tarkoita NM:Jeesus pelastaa näitä riviä , että ne olisi sinua vastaan/ vaan puolesta.On valitettavaa että kristityt ovat ristiriitaisia lähes kaikista kristinopin pääkappaleista, vaikka ne on Raamatussa niin selvästi selitetty. Vihollinen on onnistunut aikeissaan erittäin hyvin. Kun kristityt riitelevät keskenään pelastuksen totuudesta, on saatanalla loistava tilaisuus viedä ihmisiä kadotukseen. Kristuksen evankeliumi on liian yksinkertainen ja hyvä, ollakseen ihmisille totta, siksi he eksyvät.
Näin se vaan menee, ainoastaan harvat pääsevät taivaaseen, niin kamalaa kun se onkin. Jokaisesta syntisestä on mittaamattoman kallis Jeesuksen veren hinta maksettu, mutta ihmiset hylkäävät Jumalan tarjouksen ja menevät ylpeinä pää pystyssa Jumalaa pilkaten helvettiin. Ei maha mittää. - rivikristitty
Jeesus pelastaa kirjoitti:
On valitettavaa että kristityt ovat ristiriitaisia lähes kaikista kristinopin pääkappaleista, vaikka ne on Raamatussa niin selvästi selitetty. Vihollinen on onnistunut aikeissaan erittäin hyvin. Kun kristityt riitelevät keskenään pelastuksen totuudesta, on saatanalla loistava tilaisuus viedä ihmisiä kadotukseen. Kristuksen evankeliumi on liian yksinkertainen ja hyvä, ollakseen ihmisille totta, siksi he eksyvät.
Näin se vaan menee, ainoastaan harvat pääsevät taivaaseen, niin kamalaa kun se onkin. Jokaisesta syntisestä on mittaamattoman kallis Jeesuksen veren hinta maksettu, mutta ihmiset hylkäävät Jumalan tarjouksen ja menevät ylpeinä pää pystyssa Jumalaa pilkaten helvettiin. Ei maha mittää.prikaatin murheita, ei ole mitään valitettavaa.
Suuri ylipäällikkö kaikkivaltias Jumala vie valittunsa perille.
Ei anna sielun vihollisen perkeleen ottaa niistä valituista yhtään.
Jumala Pojassaan voitti Saatanan. - Jeesuksen opetuslaps
rivikristitty kirjoitti:
prikaatin murheita, ei ole mitään valitettavaa.
Suuri ylipäällikkö kaikkivaltias Jumala vie valittunsa perille.
Ei anna sielun vihollisen perkeleen ottaa niistä valituista yhtään.
Jumala Pojassaan voitti Saatanan.Kiitos Jumalalle, ette sinä eivätkä sinun kaltaisesi eivät voi sitä estää.
Nyt on siis parasta että lopetet tuon "syntiä vastaan sotimisen" ja rukoilet Jeesusta armahtamaan sinut tuosta oman vanhurskauden ponnistelujen sontakasasta.
Yksin armosta
yksin uskosta
yksin Kristuksen tähden
Jeesus sanoo: Tyydy minun armooni, sillä minu voimani on heikoissa väkevä.
Meidän kristittyjen tehtäväksi on annettu kadonneiden lampaiden etsiminen kaikkialta maapallolta.
Jeesus kuoli rakkaudesta meitä syntisiä kohtaan, hänessä me saamme elämän. Kun me uskomme häneen, me saamme elää iankaikkisesti.
Mikä on tärkeintä lestadiolaisen oppia: - Täysin riippumatta siitä mihin yhdistykseen, tai minkä nimiseen seurakuntaan kuulumme. Riippumatta siitä millainen ydistyksemme jumalanpalvelusmenojen muoto on, tai millainen oman mielen rajoittuneisuus, tiukkuus ja lakiehkisyys ovat.
Jumalan sana on aina yhtä petevä, eikä se erottele ketään, jokainen joka autuutensa toivon panee yksin Kristukseen ja häneen kastetaan, se pelastuu. Väärä seurakuntaoppi on tehnyt pahaa jälkeä lestadiolaisessa herätysliikkeessä kautta aikojen.
On iljettävää lukea uskoa tunnustavien omakehulta haisevia "synnittömiä" "vain me" viestejä.
Menkää muiden uskovien pariin oppimaan heiltä. Tulette yllättymään myönteisesti. Muut Jeesuksen seuraajat eivät olekaan sellaisia, kun teille on uskoteltu saarnoissa.
- rivikristitty
Aiemmassa keskustelussa sivuttiin ko.asiaa. Kasteesta ja Pyhästä Hengestä.
Sain käsityksen. Otit asioitten yhteyteen es.lestadiolaiset, tuomitsit näkemyksen joka monella on heistä. Sinun viestejä seuranneena minusta tuntuu, olet jostain syystä pahoittanut mielesi heitä kohtaan. Käytkö heidän kokouksissaan vai oletko jättänyt esim. pyhäkokoukset osaltasi pois.
Voisitko pysyä vain ja ainoastaan aiheessa. Haluaisin keskustella paikasta jossa kerrotaan vesikasteesta jonka Jeesuskin halusi, että kirjoitukset toteutuisivat. Toden näköisesti opetuslapset myös saivat siellä vesikasteen.
Miksi siinä vesikasteessa ei vuodatettu Pyhää Henkeä. Vaan heille luvattiin Pyhän Hengen kaste tulella taivaasta Jumalalta jonka Jeesus heille lähetti. Eli he uudesti syntyivät helluntaina ja saivat siitä Pyhän Hengen merkiksi että ovat uudesti syntyneitä Jumalan lapsia.
Mielestäni, käytännössä tapahtuu aivan sama tapahtuma. Syntyykö ihminen uudesti kasteessa tai esim. myöhemmin jossain elämän vaiheessa. Josta toiset käyttävät ilmaisua, palata kasteen armoliittoon.- Jeesus pelastaa
Minä en hermostu ollenkaan. Päinvastoin minä iloitsen Jumalan lapsena Jeesuksessa Kristuksessa. Olen vanhurskas pyhä ja puhdas sen Jumalan sanan sanan tähden jonka olen uskolla ottanut vastaan.
Siksi koska minä uskon, siksi myös puhun, etteivät ihmiset enää eläisi oman vanhurskauden vankeina
ihmisoppien orjuudessa, vaan ottaisivat Jeesuksen vastaan Herranaan ja vapahtajanaan. Minulla on enemmän kun riittävästi itselläni kokmeusta oman vanhurskauden ja ihmisoppien orjuudesta, olen Jeesuksessa kristuksessa nyt saanut vapauden USKON kautta.
Hallelujaa kiitos Jeesus sinun rakkaudestasi! - a1b2c3
Minä en hermostu ollenkaan. Päinvastoin minä iloitsen Jumalan lapsena Jeesuksessa Kristuksessa. Olen vanhurskas pyhä ja puhdas sen Jumalan sanan sanan tähden jonka olen uskolla ottanut vastaan.
Siksi koska minä uskon, siksi myös puhun, etteivät ihmiset enää eläisi oman vanhurskauden vankeina
ihmisoppien orjuudessa, vaan ottaisivat Jeesuksen vastaan Herranaan ja vapahtajanaan. Minulla on enemmän kun riittävästi itselläni kokmeusta oman vanhurskauden ja ihmisoppien orjuudesta, olen Jeesuksessa kristuksessa nyt saanut vapauden USKON kautta.
Hallelujaa kiitos Jeesus sinun rakkaudestasi!jeesus pelastaa. Etkö ymmärtänyt rivikristityn sanomaa. Hänhän vain varoitti ennalta sinua suhtautumaan rauhallisesti. Asiaan josta sinulla on näkemys ero.
Toisekseen et vastannut asioihin joita hän raamatun sanomaan vedoten sinulle esitti, miksi? - Jeesus pelastaa
a1b2c3 kirjoitti:
jeesus pelastaa. Etkö ymmärtänyt rivikristityn sanomaa. Hänhän vain varoitti ennalta sinua suhtautumaan rauhallisesti. Asiaan josta sinulla on näkemys ero.
Toisekseen et vastannut asioihin joita hän raamatun sanomaan vedoten sinulle esitti, miksi?Muiden tunteista tai olotilasta hän ei tiedä mitään.
Ainoa mahdollisuus on siis se, ettei hän ole itse rauhallinen.
Jos kysymys olisi näkemyseroista, en kirjoittaisi tänne yhtäkään viestiä.
Mutta kun kysymyjsessä on Jumalan sanasta. On valittava ikuinen elämä taikka kadotus,
se tekee asian vakavaksi. - rivikristitty
Muiden tunteista tai olotilasta hän ei tiedä mitään.
Ainoa mahdollisuus on siis se, ettei hän ole itse rauhallinen.
Jos kysymys olisi näkemyseroista, en kirjoittaisi tänne yhtäkään viestiä.
Mutta kun kysymyjsessä on Jumalan sanasta. On valittava ikuinen elämä taikka kadotus,
se tekee asian vakavaksi.samaa mieltä asioista jotka koskevat ihmisen vanhurskauttamista. Mutta milloin se tapahtuu niin että perustuu raamattuun.
Et vieläkään vastannut asioihin joita esitin, miksi opetuslapset eivät saaneet Pyhää Henkeä vesikasteessa.
Yksin armosta Jeesuksen Kristuksen lunastustyön tähden.
Olkoonkin lestadiolaisia tai ihan mitä vaan, jos vanhurskauttamiseen tulee ihmistöitä, rippiä elämän muuttamista, esikuvan tekemistä ym. Kaikki ovat omaa vanhurskautta.
Ei Paavalikaan, vaikka oli korkeasti oppinut, sen perusteella ollut oikealla lailla uskomassa. Vaikka luuli että hän tekee Jumalalle otollisia töitä. Vasta sen jälkeen, kun Jeesus hänet pysäytti ja Paavali sai kohdata Jeesuksen.
Tämän maailman viisailta ja toimellisilta taivaan tie on salattu.
Suomenkin kansa on lähes kaikki kastettuja pakanoita. Jotka elävät Jumalan sanan vastaista elämää synnissä. - teuta
rivikristitty kirjoitti:
samaa mieltä asioista jotka koskevat ihmisen vanhurskauttamista. Mutta milloin se tapahtuu niin että perustuu raamattuun.
Et vieläkään vastannut asioihin joita esitin, miksi opetuslapset eivät saaneet Pyhää Henkeä vesikasteessa.
Olkoonkin lestadiolaisia tai ihan mitä vaan, jos vanhurskauttamiseen tulee ihmistöitä, rippiä elämän muuttamista, esikuvan tekemistä ym. Kaikki ovat omaa vanhurskautta.
Ei Paavalikaan, vaikka oli korkeasti oppinut, sen perusteella ollut oikealla lailla uskomassa. Vaikka luuli että hän tekee Jumalalle otollisia töitä. Vasta sen jälkeen, kun Jeesus hänet pysäytti ja Paavali sai kohdata Jeesuksen.
Suomenkin kansa on lähes kaikki kastettuja pakanoita. Jotka elävät Jumalan sanan vastaista elämää synnissä.Voi olla pakana mutta hänen kasteensa toinen puoli Jumala kyllä pitää kasteen liiton , ja se on valmiina kun
se suomalainen pakana tekee parannuksen , ja ilman uutta kastetta on hän liitossa.
Miksi opetus lapset eivät saaneet PH:n silloin Johanneksen kateella , Heillä ei vielä ollut todellista uskoa
he kuvittelivat vasta , muutaman päivän ennen pääsiästä Jeesus opetti heidät USKOMAAN. ja se oli
se pääsiäinen ( ristiinnaulittiin ) , Tuomas uskoi vasta kun sai koettaa Jeesuksen haavoja , josta Jeesus
sanoi , Autuaita ovat ne ,jotka uskovat vaikka ei näe. - Jeesus pelastaa
rivikristitty kirjoitti:
samaa mieltä asioista jotka koskevat ihmisen vanhurskauttamista. Mutta milloin se tapahtuu niin että perustuu raamattuun.
Suomenkin kansa on lähes kaikki kastettuja pakanoita. Jotka elävät Jumalan sanan vastaista elämää synnissä.Sieltä ne kaikki asiat selviävät. Raamattu ei erikseen mainitse 12 opetuslapsen kastamisesta mitään.
Mistä sinä tiedät, ettei kaste Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen lahjoita Pyhää Henkeä kastettavalle?
Pietari on kyllä Kasteesta ihan toista mieltä, minä uskon sen mitä hän sanoo.
Raamattu ei missään puhu vesikasteesta, sellaista kastetta ei tunneta kristinuskossa. Aika huonosti tunnet kristinuskon opinkappaleet. Raamatun mukainen kaste on Henki veri ja vesi. Kaste suoritetaan Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, ja kasteen lupaus (Jumalan lupaus) on voimassa kastettavan kuolinhetkeen asti.
JOHANNEKSEN KASTEELLA KASTETUT eivät saaneet Pyhää Henkeä. Mutta Johanneksen kaste ei ole ollut kristittyjen käytössä enää yli 2000 vuoteen. - Jeesus pelastaa
rivikristitty kirjoitti:
Suomenkin kansa on lähes kaikki kastettuja pakanoita. Jotka elävät Jumalan sanan vastaista elämää synnissä.Pakanahan sinäkin olet, koska et ole juutalainen. Kovin tuomiohenkinen pakana!! Jeesus ei tullut maailmaa tuomitsemaan vaan pelastamaan. Syntisten ihmisen sormella osoitteleminen ei vaadi muuta kun syntiin langenneen ihmisen. Lähimmäistensä rakastaminen, niin ystävien kuin vihollistenkin, vaatii jo Kristukseen uskovaa sydäntä.
Pakana joka kastetaan Kristukseen, on hänen kauttaan lupauksen kanssaaan kuuluva. - rivikristitty
Sieltä ne kaikki asiat selviävät. Raamattu ei erikseen mainitse 12 opetuslapsen kastamisesta mitään.
Mistä sinä tiedät, ettei kaste Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen lahjoita Pyhää Henkeä kastettavalle?
Raamattu ei missään puhu vesikasteesta, sellaista kastetta ei tunneta kristinuskossa. Aika huonosti tunnet kristinuskon opinkappaleet. Raamatun mukainen kaste on Henki veri ja vesi. Kaste suoritetaan Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, ja kasteen lupaus (Jumalan lupaus) on voimassa kastettavan kuolinhetkeen asti.
JOHANNEKSEN KASTEELLA KASTETUT eivät saaneet Pyhää Henkeä. Mutta Johanneksen kaste ei ole ollut kristittyjen käytössä enää yli 2000 vuoteen.taas hermostut, kärsivällisyyttä ihminen.
En todellakaan tiedä onko ihmiset saaneet PH.n kasteessa. Mutta ihminen jolla on PH. ei elä synnissä. Huom. joutua syntiin on eri asia.
Ei ole yhden yhtäkään ihmistä joka ei olisi poikennut taivaan tieltä, eihän. Uudesti syntymisen myötä ihminen saa palata kasteen armoliittoon.
Jos ihminen ei tiedä uudesi syntymisen tapahtumaa, vaan se sovitetaan kasteeseen. ????
Todella veri,vesi todistaa iankaikkisen elämän olemasta, jos ihmiseltä puuttuu PH.n todistus. Silloin ei vielä sillä hetkellä kaikki ole kohdallaan.
Jumalan Henki todistaa minun henkeni kanssa, että olen Jumalan lapsi ja taivaan perillinen.
Mitkä olivatkaan oikean uskon tuntomerkit? oliko, kärsivällisyys, nöyryys, siveys ja hiljaisuus? - rivikristitty
Pakanahan sinäkin olet, koska et ole juutalainen. Kovin tuomiohenkinen pakana!! Jeesus ei tullut maailmaa tuomitsemaan vaan pelastamaan. Syntisten ihmisen sormella osoitteleminen ei vaadi muuta kun syntiin langenneen ihmisen. Lähimmäistensä rakastaminen, niin ystävien kuin vihollistenkin, vaatii jo Kristukseen uskovaa sydäntä.
Pakana joka kastetaan Kristukseen, on hänen kauttaan lupauksen kanssaaan kuuluva.luit itsellesi tuomion. Kuningas Daavid teki myös, kun Naatan nuhteli häntä.
Missä on rakkautesi. Muistaakseni olet käyttänyt sanontaa, joka toista osoittaa ei huomaa kun kolme sormea osoittaa itseään.
Olemme pakana kansaa mutta emme pakanoita. Jotka olemme uudesti syntyneitä Jumalan lapsia.
Herra Jeesus ole kiitetty, kiitetty.
Haluan rukoilla sinun puolestasi, Herra sinua varjelkoon. Aamen. - rivikristitty
Sieltä ne kaikki asiat selviävät. Raamattu ei erikseen mainitse 12 opetuslapsen kastamisesta mitään.
JOHANNEKSEN KASTEELLA KASTETUT eivät saaneet Pyhää Henkeä. Mutta Johanneksen kaste ei ole ollut kristittyjen käytössä enää yli 2000 vuoteen.hyvä mies, ei ole kuin yksi hyvä, Herra Jeesus Kristus.
Minä haluan uskoa siihen mitä Jumala minulle on tehnyt. Jumalan sana sen vahvistaa, Jumalan Henki todistaa henkeni kanssa.
JOHANNEKSEN KASTEELLA KASTETUT eivät saaneet Pyhää Henkeä. Mutta Johanneksen kaste ei ole ollut kristittyjen käytössä enää yli 2000 vuoteen.
Kun en tunne pyhiä kirjoituksia oikeastaan yhtään. Voisitko olla ystävällinen ja kertoa, mikä on Johanneksen kaste, milloin sitä alettiin käyttämään ja milloin lopetettiin. - Jeesus pelastaa
rivikristitty kirjoitti:
luit itsellesi tuomion. Kuningas Daavid teki myös, kun Naatan nuhteli häntä.
Missä on rakkautesi. Muistaakseni olet käyttänyt sanontaa, joka toista osoittaa ei huomaa kun kolme sormea osoittaa itseään.
Olemme pakana kansaa mutta emme pakanoita. Jotka olemme uudesti syntyneitä Jumalan lapsia.
Herra Jeesus ole kiitetty, kiitetty.
Haluan rukoilla sinun puolestasi, Herra sinua varjelkoon. Aamen.Vai yrität tuomarikseni päästä? Meitä Jeesuksen omia ei tuomitse kukaan, ei Jumala eivätkä ihmiset.
:-)))) voi hyvä tavaton, millainen kiihko- mäntti sinä olet.
Tuollaisia sammakoita ei pitäisi päästää suustaan, vaikka et kristinoppia tunnekaan.
Tuomitsit Kristukseen kastetuita Jumalan lapsia pakanoiksi edellisessä viestissäsi, kenen valtuudella jos saan kysyä?
Olet kieltänyt Pyhän Kasteen sakramentin pilkaten. Miksi?
Pilkkaat halveksivilla kirjoituksillasi Jumalaa, joka on Kasteen Herra.
- Kasteessa pestään pois synnit ja ihminen saa matkaoppaakseen Pyhän Hengen, niin kuin Raamattu sanoo.
- Kasteessa ihminen haudataan synnin hautaan, siis kuolemaan pois synnistä, ydessä Kristuksen ksanssa. Niin kuin Raamattu sanoo.
- Kasteessa synneistään puhtaiksi pestyilla Jumalan lapsilla on osallisuus kuolleista yläsnousemiseen yhdessä Kristuksen kansssa, niin kuin Raamattu sanoo.
Kaikki nämä edellöä mainitut kasteen LAHJAT otetaan vastaan USKOLLA. Aamen!
Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu, tämä on Jumalan sana joka on iankaikkisesti pysyvä, muuttumaton totuus. Kiitos sinulle Jeesus, hallelujaa! - :-))))
rivikristitty kirjoitti:
taas hermostut, kärsivällisyyttä ihminen.
En todellakaan tiedä onko ihmiset saaneet PH.n kasteessa. Mutta ihminen jolla on PH. ei elä synnissä. Huom. joutua syntiin on eri asia.
Ei ole yhden yhtäkään ihmistä joka ei olisi poikennut taivaan tieltä, eihän. Uudesti syntymisen myötä ihminen saa palata kasteen armoliittoon.
Jos ihminen ei tiedä uudesi syntymisen tapahtumaa, vaan se sovitetaan kasteeseen. ????
Todella veri,vesi todistaa iankaikkisen elämän olemasta, jos ihmiseltä puuttuu PH.n todistus. Silloin ei vielä sillä hetkellä kaikki ole kohdallaan.
Jumalan Henki todistaa minun henkeni kanssa, että olen Jumalan lapsi ja taivaan perillinen.
Mitkä olivatkaan oikean uskon tuntomerkit? oliko, kärsivällisyys, nöyryys, siveys ja hiljaisuus?Miksi sinä sitten elät synnissä? Kirjoituksesi todistavat vääjäämättä että sinusta on tullut omassa vanhurskaudessasi paisunut Jumalan lasten tuomari.
Et itse elä synnittä sekuntikaan, kuinka voit muilta vaatia sellaista?
Nöyryysko sinut panee Kristuksen kastetuita Jumalan lapsia tuomitsemaan? :-))))
Paneppa vihdoinkin sordiinoa päälle! - rivikristitty
Vai yrität tuomarikseni päästä? Meitä Jeesuksen omia ei tuomitse kukaan, ei Jumala eivätkä ihmiset.
:-)))) voi hyvä tavaton, millainen kiihko- mäntti sinä olet.
Tuollaisia sammakoita ei pitäisi päästää suustaan, vaikka et kristinoppia tunnekaan.
Tuomitsit Kristukseen kastetuita Jumalan lapsia pakanoiksi edellisessä viestissäsi, kenen valtuudella jos saan kysyä?
Olet kieltänyt Pyhän Kasteen sakramentin pilkaten. Miksi?
Pilkkaat halveksivilla kirjoituksillasi Jumalaa, joka on Kasteen Herra.
- Kasteessa pestään pois synnit ja ihminen saa matkaoppaakseen Pyhän Hengen, niin kuin Raamattu sanoo.
- Kasteessa ihminen haudataan synnin hautaan, siis kuolemaan pois synnistä, ydessä Kristuksen ksanssa. Niin kuin Raamattu sanoo.
- Kasteessa synneistään puhtaiksi pestyilla Jumalan lapsilla on osallisuus kuolleista yläsnousemiseen yhdessä Kristuksen kansssa, niin kuin Raamattu sanoo.
Kaikki nämä edellöä mainitut kasteen LAHJAT otetaan vastaan USKOLLA. Aamen!
Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu, tämä on Jumalan sana joka on iankaikkisesti pysyvä, muuttumaton totuus. Kiitos sinulle Jeesus, hallelujaa!se mieli. Jumala näkee ihmis sydämen aivoitukset.
- Ihimeissään
rivikristitty kirjoitti:
se mieli. Jumala näkee ihmis sydämen aivoitukset.
Näin on.
Vasta kun tulin tuntemaan Jeesuksen henkilökohtaisesti, minulle paljastui moni valitettava opillinen harha esikoislestadiolaisessa teologiassa. On toki sanottava, että kaikki julistajat eivät julista Raamatun vastaista
kasteoppia. Hiljattain kuulin, että Helsingissä olisivat kaikki saarnaajat yhdessä sopineet opettavansa Raamatun vastaisesti Kasteesta. Tämä on erittäin vakava juttu. Meillä on hyvä opettaja Martti Luther tässäkin asiassa. Nyt olisi jo korkea aika ottaa "lusikka kauniiseen käteen". - kuulevainen
Ihimeissään kirjoitti:
Näin on.
Vasta kun tulin tuntemaan Jeesuksen henkilökohtaisesti, minulle paljastui moni valitettava opillinen harha esikoislestadiolaisessa teologiassa. On toki sanottava, että kaikki julistajat eivät julista Raamatun vastaista
kasteoppia. Hiljattain kuulin, että Helsingissä olisivat kaikki saarnaajat yhdessä sopineet opettavansa Raamatun vastaisesti Kasteesta. Tämä on erittäin vakava juttu. Meillä on hyvä opettaja Martti Luther tässäkin asiassa. Nyt olisi jo korkea aika ottaa "lusikka kauniiseen käteen".Kopio !
Fil.12.-15: Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.
Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin,
minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa.
Olkoon siis meillä, niin monta kuin meitä on täydellistä, tämä mieli; ja jos teillä jossakin kohden on toinen mieli, niin Jumala on siinäkin teille ilmoittava, kuinka asia on. - kuulevainen
kuulevainen kirjoitti:
Kopio !
Fil.12.-15: Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.
Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin,
minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa.
Olkoon siis meillä, niin monta kuin meitä on täydellistä, tämä mieli; ja jos teillä jossakin kohden on toinen mieli, niin Jumala on siinäkin teille ilmoittava, kuinka asia on.Jeesus pelastaa ja
rivikristitty.
Olisin odottanut nimim. Jeesus pelastaa vastaavan rivikristityn asiallisiin kysymyksiin kohdennettuja vastauksia rauhallisin mielin.
Syytteleminen ei kuulune näihin edellisiin keskusteluihin.Asiahan mielestäni on hyvin
tärkeä. Pääosin olen samaa mieltä Jeesus pelastaa nimimerkin kanssa.
Tunnustan omalta osaltani, että olen ollut SYNTEIHINI kuollut tuhlaajapoika ts. täysin maailmassa. Jumalan ja Vapahtajamme suuresta armosta olen päässyt takaisin uskon tielle.
Koen saaneeni syntisenä palata kasteen armoliittoon ja uskoon Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen hoitoon yksin armosta. - Teuta
kuulevainen kirjoitti:
Jeesus pelastaa ja
rivikristitty.
Olisin odottanut nimim. Jeesus pelastaa vastaavan rivikristityn asiallisiin kysymyksiin kohdennettuja vastauksia rauhallisin mielin.
Syytteleminen ei kuulune näihin edellisiin keskusteluihin.Asiahan mielestäni on hyvin
tärkeä. Pääosin olen samaa mieltä Jeesus pelastaa nimimerkin kanssa.
Tunnustan omalta osaltani, että olen ollut SYNTEIHINI kuollut tuhlaajapoika ts. täysin maailmassa. Jumalan ja Vapahtajamme suuresta armosta olen päässyt takaisin uskon tielle.
Koen saaneeni syntisenä palata kasteen armoliittoon ja uskoon Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen hoitoon yksin armosta.On hyvä selittäjä silloin kun sitä tarvitaan , mutta ei aina sieltä tulee myös sitä liivaa..
- Harmistunut uskova
Teuta kirjoitti:
On hyvä selittäjä silloin kun sitä tarvitaan , mutta ei aina sieltä tulee myös sitä liivaa..
Jumalan sanan mukaan sinun tulee tehdä parannusta ainoastaan omista synneistäsi.
Parannussaarna ei koskaan miellytä sellaista ihmistä, joka ei omasta mielestään tarvitse parannusta. Loukkaantuneina he sitten käyttävät aikansa latelemalla ilkeykiä Jumalan lapsille.
Nimimerkki Teuta käyttää useilla eri nimimerkeillä paljon aikaa omia uskonveljiä halveksivaan ja vahingoittavaan viestintään.
Käytä hyvä veli aikasi Jeesuksen todistamiseen niille, joilla ei vielä ole elävää uskoa. - kuulevainen
Harmistunut uskova kirjoitti:
Jumalan sanan mukaan sinun tulee tehdä parannusta ainoastaan omista synneistäsi.
Parannussaarna ei koskaan miellytä sellaista ihmistä, joka ei omasta mielestään tarvitse parannusta. Loukkaantuneina he sitten käyttävät aikansa latelemalla ilkeykiä Jumalan lapsille.
Nimimerkki Teuta käyttää useilla eri nimimerkeillä paljon aikaa omia uskonveljiä halveksivaan ja vahingoittavaan viestintään.
Käytä hyvä veli aikasi Jeesuksen todistamiseen niille, joilla ei vielä ole elävää uskoa.Johanneksen vesikaste parannukeen
ja syntiensä tunnustamiseen.
Kts.Matt.3. Luku.
Matt.3.1-2. Niinä päivinä tuli Johannes Kastaja ja saarnasi taivasten valtakuntaa Juudean erämaassa 2. ja sanoi: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle."
5. Silloin vaelsi hänen tykönsä Jerusalem ja koko Juudea ja kaikki Jordanin ympäristö, 6. ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.
Yleisesti ottaen vain Johanneksen kaste oli {muutama poikkeus} pelkkä vesikaste parannukseen ilman Pyhän Hengen saamista. Johannes Kastajan toiminta päättyi hänen teloitukseensa. 1. Poikkeus oli Jeesukasen saama Pyhä Henki. - teuta
Käytä hyvä veli aikasi Jeesuksen todistamiseen niille, joilla ei vielä ole elävää uskoa.Muutäma nimimerkki tuottaa omies fantasioden lisäksi vain iloa, paitsi ei ehkä sulle ,
olen ehkä saanut annettua sellaisen kuvan , että se on näin en tiedä. - rivikristitty
kuulevainen kirjoitti:
Johanneksen vesikaste parannukeen
Kts.Matt.3. Luku.
Matt.3.1-2. Niinä päivinä tuli Johannes Kastaja ja saarnasi taivasten valtakuntaa Juudean erämaassa 2. ja sanoi: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle."
5. Silloin vaelsi hänen tykönsä Jerusalem ja koko Juudea ja kaikki Jordanin ympäristö, 6. ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.
Yleisesti ottaen vain Johanneksen kaste oli {muutama poikkeus} pelkkä vesikaste parannukseen ilman Pyhän Hengen saamista. Johannes Kastajan toiminta päättyi hänen teloitukseensa. 1. Poikkeus oli Jeesukasen saama Pyhä Henki.Pyhä Henki.
Eikö Jeesuksella ole Pyhä Henki iankaikkisesti, ei Hän sitä Johanneksen kasteessa saanut, eihän.
Kyyhkynen laskeutui Jeesuksen päälle merkiksi, tämä on Jumalan poika joka pois ottaa maailman synnin. (vapaasti muistellen)
Kiitos sinulle asiallisista kannanotoista. - teuta
kuulevainen kirjoitti:
Johanneksen vesikaste parannukeen
Kts.Matt.3. Luku.
Yleisesti ottaen vain Johanneksen kaste oli {muutama poikkeus} pelkkä vesikaste parannukseen ilman Pyhän Hengen saamista. Johannes Kastajan toiminta päättyi hänen teloitukseensa. 1. Poikkeus oli Jeesukasen saama Pyhä Henki.Hieman alentavaan sävyyn , vesikaste , kasteena se oli aivan yhtä pitävä kuin muutkin kasteet .
Jälestä päin Sillä ainoastaan hyhällä hengellä kastettiin Apostolit ja ne jotka yläsalissa oli silloin
ja se luku oli 118. Kaikki muut on saaneet vasikasteessa pyhän hengensä , joten kannattaa silti
puhua siihen äänen sävyyn , että itsekin olemme saaneet (vesikasteen ) KASTEEN joka on siunattu
Jumalan sanalla ja rukouksella , tässä on se taika , että kaikkien läsnäolijoiden USKO vahvistaa sen
Kasteen ,niin että se kaiken sen voi mitä sen kuuluukin voida.
Jotka kasteensa uskoi se teki kaiken sen , KASTETTU kuoli Jeesukseen Kristukseen, Ja kun Jeesus
nousi haudasta , niin me kaikki jotka siihen uskomme nousemme haudasta ja nousemme Jumalan
valtakuntaan . Kun tämä on totta on kaikki muukin mahdollista JUMALAN tahdosta, Ja Jeesuksen
esikoisen noustessa , niin mekin nousemme , aamen hallelujaa , en paremmin sano. - rivikristitty
teuta kirjoitti:
Hieman alentavaan sävyyn , vesikaste , kasteena se oli aivan yhtä pitävä kuin muutkin kasteet .
Jälestä päin Sillä ainoastaan hyhällä hengellä kastettiin Apostolit ja ne jotka yläsalissa oli silloin
ja se luku oli 118. Kaikki muut on saaneet vasikasteessa pyhän hengensä , joten kannattaa silti
puhua siihen äänen sävyyn , että itsekin olemme saaneet (vesikasteen ) KASTEEN joka on siunattu
Jumalan sanalla ja rukouksella , tässä on se taika , että kaikkien läsnäolijoiden USKO vahvistaa sen
Kasteen ,niin että se kaiken sen voi mitä sen kuuluukin voida.
Jotka kasteensa uskoi se teki kaiken sen , KASTETTU kuoli Jeesukseen Kristukseen, Ja kun Jeesus
nousi haudasta , niin me kaikki jotka siihen uskomme nousemme haudasta ja nousemme Jumalan
valtakuntaan . Kun tämä on totta on kaikki muukin mahdollista JUMALAN tahdosta, Ja Jeesuksen
esikoisen noustessa , niin mekin nousemme , aamen hallelujaa , en paremmin sano.en halua väheksyä enkä aliarvioida. Vaan täyttää sitä omalta osaltani, minkä Jeesus käski. (viedä lapset kastettavaksi ja otettavaksi srk.n)
Miksi se on kuin punainen vaate, jos ajattelee asiasta näin.
Raamattu osoittaa, kun ihminen on saanut uskon(Pyhän Hengen) ja sen jälkeen kastetaan on taivaskelpoinen. Eli siinä on kaksi eri tapahtumaa, eikä mielestäni yhtäaikaa tapahtuneena.
Toisinpäin ensin kastettu, toisena tapahtuu uudestisyntyminen jossa ihminen saa Pyhän Hengen. Eli kaksi eri tapahtumaa.
Mielestäni taustalla vaikuttaa asenne, ne jotka ovat jostain syystä nyrjäyttäneet sydämensä es.lest.srk. kohtaan. Taistelevat useamman es.lest. srk. näkemystä vastaan.
Toivoisin että näistä kalliista sakramentti asioista voitaisiin keskustella niiden arvokkuuden mukaisesti. Pois viisastelu. - kuulevainen
teuta kirjoitti:
Muutäma nimimerkki tuottaa omies fantasioden lisäksi vain iloa, paitsi ei ehkä sulle ,
olen ehkä saanut annettua sellaisen kuvan , että se on näin en tiedä.16. Kun Jeesus oli kastettu, hän nousi heti vedestä. Samassa taivaat aukenivat, ja Jeesus näki Jumalan Hengen laskeutuvan kyyhkysen tavoin ja asettuvan hänen päälleen.
Jumalan Henki= Pyhä Henki. - teuta
rivikristitty kirjoitti:
en halua väheksyä enkä aliarvioida. Vaan täyttää sitä omalta osaltani, minkä Jeesus käski. (viedä lapset kastettavaksi ja otettavaksi srk.n)
Miksi se on kuin punainen vaate, jos ajattelee asiasta näin.
Raamattu osoittaa, kun ihminen on saanut uskon(Pyhän Hengen) ja sen jälkeen kastetaan on taivaskelpoinen. Eli siinä on kaksi eri tapahtumaa, eikä mielestäni yhtäaikaa tapahtuneena.
Toisinpäin ensin kastettu, toisena tapahtuu uudestisyntyminen jossa ihminen saa Pyhän Hengen. Eli kaksi eri tapahtumaa.
Mielestäni taustalla vaikuttaa asenne, ne jotka ovat jostain syystä nyrjäyttäneet sydämensä es.lest.srk. kohtaan. Taistelevat useamman es.lest. srk. näkemystä vastaan.
Toivoisin että näistä kalliista sakramentti asioista voitaisiin keskustella niiden arvokkuuden mukaisesti. Pois viisastelu.Tapausta kun ensin on kaste , sitten on uudesti syntyminen , ja sitten on Pyhän Hengen saanti .
Vanha Luoma K.sanoi ( kun joku kysi milloin se Pyhä Henki tulee ) että seon on heti siinä kun
uudestisyntyminen on tapahtunut , ja esimerkki oli niin , että ei luonnollistakaan syntymää jäädä
kovin pitkäksi aikaa varttumaan, että ei hegittävää pistetä hyllylle ja odoteta että henki tulisi
Vaan se julistetaan kuolleeksi mikä ei hengitä . - rivikristitty
teuta kirjoitti:
Tapausta kun ensin on kaste , sitten on uudesti syntyminen , ja sitten on Pyhän Hengen saanti .
Vanha Luoma K.sanoi ( kun joku kysi milloin se Pyhä Henki tulee ) että seon on heti siinä kun
uudestisyntyminen on tapahtunut , ja esimerkki oli niin , että ei luonnollistakaan syntymää jäädä
kovin pitkäksi aikaa varttumaan, että ei hegittävää pistetä hyllylle ja odoteta että henki tulisi
Vaan se julistetaan kuolleeksi mikä ei hengitä .Kun ihminen on vanhurskas, eli siinä tilassa että pääsee taivaaseen tästä ajasta kuoltuaan.
Hänellä on usko jonka merkkinä on Pyhä Henki, eli vanhurskas. Nämä kaksi asiaa eivät voi olla erillään toisistaan.
Kaste voi tapahtua ennen tai jälkeen uudestisyntymistä jossa Pyhä Henki annetaan. - teuta
Käytä hyvä veli aikasi Jeesuksen todistamiseen niille, joilla ei vielä ole elävää uskoa.Saarnaamaan parannusta ? eikö sen tähden että jotkin muutkin tekisi parannuksen .
Jos minä käytän voimiani sellaiseen , se on kyllä Örvelön typpiselle.
Ja juuri häntä en näe potentiaalisena parannuksen tekijänä. - teuta
kuulevainen kirjoitti:
Kopio !
Olkoon siis meillä, niin monta kuin meitä on täydellistä, tämä mieli; ja jos teillä jossakin kohden on toinen mieli, niin Jumala on siinäkin teille ilmoittava, kuinka asia on.Mutta sel. mukaan siihen kuuluukin jakeet 4-14. ...15-16 eri asiaan .
Tekstin olette jo lukeneet . ja siksi Fil.3:4-14 sel. tästä, Paavalin elämän aikaisemmat vaiheet ja kääntymys ,
Ks. Apt. 7:58 : 8:1 ; 9:1-30.; 22:3-21,;26 :9-18. Ihmisten /maailman silmissä arvokas ja suuri on arvotonta ja pois heitettävää ( sanasta KYSIBALA = koirille heitettävää,) Verrattuna Kristukseen ja Hänen armonsa osallisuuteen . Paavali ei kuitenkaan vielä ollut saavuttanut päämäärää , täydellisyyttä, vaan oli kilvoittelemassa sita kohti , ks. Ef. 4:13. Hän janosi Kristuksen ja Hänen ylösnousemuksensa voiman syvenpää , elävänpää ja täydellidenpää tuntemista.
Näin tulisi olla kaikkien uskovienn elämässä " Autuaita ovat ne , joilla on vanhurskauden nälkä ja jano , sillä
heidät ravitaan " , Matt. 5:3-4,6.. Nykytilaansa tyytyväinen kristitty on langennut "laodikelaisuuteen " , penseyteen ,ks. sel. Ilm. 3:15-17 , Pyhityksessä ja Kristuksen tuntemidsessä kasvamisen edellytys on jatkuva tyytymättömmyys nykytilaan .
YLÖSNOSEMISEEN KUOLLEISTA " Kristuksen toisessa tulemisessa tapahtuvaan "vanhurskaksten ylösnousemiseen " KS. lUUK. 14:14 ; 1 Kor, 15:23 ; 1 Tiit.4:13-17.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole432488Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742477Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732372Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.552134Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl321867Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma841685Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko211133Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71024Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi411005Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön56886