Pankki ei myönnä lainaa

Jussi90000

Onko näin että on nykysin näin vaikeaa saada lainaa ilman takausta, kokeilin joustoluottoa 2000€:n suuruista, mutta ei vain irtoa.. Ei luottohäiriömerkintöjä, työsuhde määräaikainen mutta tulee aina jatkumaan...

21

4899

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä lainaa

      Kyllä pankki mielellään myöntää lainaa, jos se katsoo, että lainan takaisinmaksussa ei tule ongelmia.

      Tuo on niin pieni laina, että mikä pankki tahansa sen myöntää ilman takaajia, jos asiat, eli takaisinmaksukyky, on kunnossa.

      Ilmeisesti kohdallasi ei näin ole.

      • jussi90009

        oon ihan vakituisesti työssä käyvä eikä oo tällä hetkellä mitään luottoja, eikä oo maksuhäiriömerkintöjä eikä mitään muuta vastaavaa! Niin että myöntikö lainan, EI....


      • Helppoa
        jussi90009 kirjoitti:

        oon ihan vakituisesti työssä käyvä eikä oo tällä hetkellä mitään luottoja, eikä oo maksuhäiriömerkintöjä eikä mitään muuta vastaavaa! Niin että myöntikö lainan, EI....

        Pankki ei katso voivansa olla varma, että pystyt maksamaan lainan takaisin. Tähän voi olla useita syitä, mm.

        - liian pienet tulot. Sanot olevasi vakituisessa työssä, mutta työpaikkoja on erilaisia. Vakituisessa työssä voi saada vaikka vain 1200 euroa käteen kuussa. Jos vuokrasi on vaikka 600 euroa niin pankin mielestä ei maksuvaraa enää riitä.
        - olet kovin nuori, sanotaan alle 25-vuotias. Nuoret ovat usein isompi luottoriski
        - jos olet nuori mies ja armeija on pian edessä, se on iso miinus. Pankki tietää että armeija-aikana ei juuri kukaan kykene velkojaan lyhentämään.

        Yksi tai useampi näistä syistä on lähes varmasti ollut taustalla.


      • .
        jussi90009 kirjoitti:

        oon ihan vakituisesti työssä käyvä eikä oo tällä hetkellä mitään luottoja, eikä oo maksuhäiriömerkintöjä eikä mitään muuta vastaavaa! Niin että myöntikö lainan, EI....

        työsuhteesi on määräaikainen....-


      • jussi900009
        . kirjoitti:

        työsuhteesi on määräaikainen....-

        armeija on jo takana.. Ja työsopimus on määräaikainen mutta työsopimusta tullaan jatkamaan helmikuussa varmuudella. Vuokraa en maksa ollenkaan, OK olen 19vuotias niin ilmeisesti se ikään kaatuu. Outoa


      • Rklzl
        jussi900009 kirjoitti:

        armeija on jo takana.. Ja työsopimus on määräaikainen mutta työsopimusta tullaan jatkamaan helmikuussa varmuudella. Vuokraa en maksa ollenkaan, OK olen 19vuotias niin ilmeisesti se ikään kaatuu. Outoa

        Jätit viestissäsi kertomatta sen tärkeimmän eli ne tulot?


      • Oleellinen.
        jussi900009 kirjoitti:

        armeija on jo takana.. Ja työsopimus on määräaikainen mutta työsopimusta tullaan jatkamaan helmikuussa varmuudella. Vuokraa en maksa ollenkaan, OK olen 19vuotias niin ilmeisesti se ikään kaatuu. Outoa

        Mitkä ovat säännölliset nettotulot/kk ja paljonko sinulla on muita lainoja?


      • keinoja...
        jussi900009 kirjoitti:

        armeija on jo takana.. Ja työsopimus on määräaikainen mutta työsopimusta tullaan jatkamaan helmikuussa varmuudella. Vuokraa en maksa ollenkaan, OK olen 19vuotias niin ilmeisesti se ikään kaatuu. Outoa

        asiat merkkaavat, mutta käy ihmeessä keskustelemassa useassa pankissa lainansaantimahdollisuudesta. Sanot, että "oma pankkisi" ei jostain syystä myöntänyt eli kysyt siksi muista ja siirrät asiakkuutesi siihen pankkiin josta laina heltiää. Ota huomioon, että parin tonnin lainaan tulee päälle erinäisiä kuluja muutama satanen...
        Ja voit pyytää vanhempia takaamaan, jolla saa lainan melko varmasti.


      • Kannattaa..
        keinoja... kirjoitti:

        asiat merkkaavat, mutta käy ihmeessä keskustelemassa useassa pankissa lainansaantimahdollisuudesta. Sanot, että "oma pankkisi" ei jostain syystä myöntänyt eli kysyt siksi muista ja siirrät asiakkuutesi siihen pankkiin josta laina heltiää. Ota huomioon, että parin tonnin lainaan tulee päälle erinäisiä kuluja muutama satanen...
        Ja voit pyytää vanhempia takaamaan, jolla saa lainan melko varmasti.

        Tuo on niin pieni laina, että sen saa mistä tahansa pankista ilman takaajia, jos asiat ovat kunnossa.

        Nyt aloittaja jättää kertomatta jotain olennaista. Eli nettokuukausitulot, muut lainat esimerkiksi.

        Eli tuskin kannattaa pahemmin muista pankeista käydä edes kysymässä, jos jostain jo pakit tulleet.

        "siirrät asiakkuutesi siihen pankkiin josta laina heltiää"

        Tuo oli varmaan vitsi??? Ei mikään pankki ole hirveän kiinnostunut sellaisesta asiakkuudesta, jolle pankki ei muitta mutkitta myönnä edes tuollaista minimaalista lainaa.


      • ikä merkkaa...
        Kannattaa.. kirjoitti:

        Tuo on niin pieni laina, että sen saa mistä tahansa pankista ilman takaajia, jos asiat ovat kunnossa.

        Nyt aloittaja jättää kertomatta jotain olennaista. Eli nettokuukausitulot, muut lainat esimerkiksi.

        Eli tuskin kannattaa pahemmin muista pankeista käydä edes kysymässä, jos jostain jo pakit tulleet.

        "siirrät asiakkuutesi siihen pankkiin josta laina heltiää"

        Tuo oli varmaan vitsi??? Ei mikään pankki ole hirveän kiinnostunut sellaisesta asiakkuudesta, jolle pankki ei muitta mutkitta myönnä edes tuollaista minimaalista lainaa.

        automaattisesti , kun on noin nuori vielä. Kysyin eräältä tutulta pankkivirkailijalta. Saa melko varmaan jos vanhemmat takaa.


      • määris kans
        jussi900009 kirjoitti:

        armeija on jo takana.. Ja työsopimus on määräaikainen mutta työsopimusta tullaan jatkamaan helmikuussa varmuudella. Vuokraa en maksa ollenkaan, OK olen 19vuotias niin ilmeisesti se ikään kaatuu. Outoa

        Eiköhän se tuohon työsuhteen määräaikaisuuteen ensisijaisesti kaadu ja myös ikä vaikuttaa. Pankkihan ei voi olla mitenkään varma että sun työsuhde jatkuu silloin helmikuussa, etkä sinäkään voi olla - joku syyhän siihen määräaikaisuuteen on (firma haluaa pitää itsellään mahdollisuuden olla jatkamatta työsuhdetta, jos tarve on kokoaikainen niin ei voi pitää ikuisesti määräaikaisena lainkaan mukaan)..

        Pointtina siis se että vaikka sä "tietäisit" että oot niin hyvä työntekijä että saat jatkaa niin rahalaitokset ei voi sitä tietää.


      • äöläöl
        jussi90009 kirjoitti:

        oon ihan vakituisesti työssä käyvä eikä oo tällä hetkellä mitään luottoja, eikä oo maksuhäiriömerkintöjä eikä mitään muuta vastaavaa! Niin että myöntikö lainan, EI....

        - asuu vuokralla
        - vielä tuore työsuhde tai ma-työsuhde
        - ei armeijaa käyty
        - ei säästöjä eli kaikki menee mitä tulee
        - pienet tulot, epävarma ala
        - ikää alle 30 vuotta
        - mies

        Tuossa tärkeimmät syyt, miksi lainaa ei myönnetä. Ja jos vielä vakuus puuttuu...


      • MaLLa555
        jussi900009 kirjoitti:

        armeija on jo takana.. Ja työsopimus on määräaikainen mutta työsopimusta tullaan jatkamaan helmikuussa varmuudella. Vuokraa en maksa ollenkaan, OK olen 19vuotias niin ilmeisesti se ikään kaatuu. Outoa

        Eihän pankki sitä voi tietää, että työsopimustasi tullaan jatkamaan varmuudella, etkä kyllä tiedä itsekään, jos ei ole mitään nimiä papereissa. Kyllä se vain niin on nykypäivänä, että pelkkään sanaan luottaminen on todella naiivia. Lisäksi 19-vuotias on todella nuori...

        Itselläni on yhteensä reilu 10 000 euroa Nordean Joustoluottoa, kaksi luottokorttia, vakituinen työpaikka, asun vuokralla (681 €/kk), ei omaisuutta, eikä luottomerkintöjä, ikää alle 30 vuotta. Kun hain ensimmäisen kerran Joustoluottoa taisin olla 24-25-vuotias ja vakituista työhistoriaa takana jo useampi vuosi. Palkkani ei ole mikään kovin suuri, eli n. 1700 €/kk jää nettona käteen.


    • elämä on suhteellist

      ja ikä voi siinä puhumisessa olla juuri se este ja hidaste! Tiedän nimittäin lainan hakijoita joilla jo rutkasti lainaa ja tulot minimaaliset ja niin vain saavat...

    • ihmettelijä74

      itse hain kanssa lainaa 20 000 €. Ei ole luottohäiriötä, ei ole velkaa (ei ole koskaan ollutkaan) Ikää 36 v. Vakituinen duuni ollut jo 4 v. Kokeilin omasta pankista eivät antanut. Ihmettelin niin kuin miksi ? Kysyin mutta eivät kertoneet syytä. Ja moni muu saa velkaa oli duuni millainen tahansa ja millaiset velat tahansa (no pikkuisen katkera)

      • Esimerkiksi..

        Minkälaiset vakuudet sulla oli? Omaisuutta, sijoituksia, säästöjä?

        Jospa niillä monilla muilla on löytynyt jo valmiiksi takataskusta enemmän, tai sitten nämä ovat hankkineet takaajat. Jotkut siihen hommaan lähtevät vielä nykyäänkin.


      • zum6546
        Esimerkiksi.. kirjoitti:

        Minkälaiset vakuudet sulla oli? Omaisuutta, sijoituksia, säästöjä?

        Jospa niillä monilla muilla on löytynyt jo valmiiksi takataskusta enemmän, tai sitten nämä ovat hankkineet takaajat. Jotkut siihen hommaan lähtevät vielä nykyäänkin.

        Älkää ottako niin henkilökohtaisesti, finanssiala kestää vähemmän läpivalaisua kuin korruptio.
        2009 keväällä Nordeasta olis saanut max 3v lainan, luulin vitsiksi mutta mutta :D


      • zum6546
        zum6546 kirjoitti:

        Älkää ottako niin henkilökohtaisesti, finanssiala kestää vähemmän läpivalaisua kuin korruptio.
        2009 keväällä Nordeasta olis saanut max 3v lainan, luulin vitsiksi mutta mutta :D

        Ja viestiketjun aloittajalle:

        Mikä on lainan käyttötarkoitus?!?!?!?!
        Jos kadotat rahat jonnekin auto- tai kodinelektroniikkakauppaan niin saat ollakin ilman lainaa


    • paska suomi

      tuija brax haluaa että otat pikavipin koronkiskurilta..

    • haist.vittu

      Perkeleen suomalaise sijoittajalahjakkuudet

      "Jos kadotat rahat jonnekin auto- tai kodinelektroniikkakauppaan niin saat ollakin ilman lainaa "

      Mihin lainaa yleensä hankitaan??? Parempaan elämään eikös?

      Nämä jotkut kuvittelevat, että ainoa syy hakea lainaa on sijoittaminen, sijoittaminen, sijoittaminen, investoiminen yms. Oikeesti, painukaa sinne 1500 luvulle tai sinne mistä vanhempanne ovat oppineet tämmöistä paskaa teille opettaa. Helvetin pankkiirien tai yli-insinöörien kakarat., joilla ei rahasta ole koskaan puutetta ollutkaan.

      Remontti tai auto, sama asia = parempi elämä

      • Business_alalla

        Ei ei ei. Lainaa otetaan vain jos pystyt tienaamaan lisää rahaa lainan ansiosta. Lainaa ei oteta että velkaannutaan lisää ja saadan "hupia" sen ansiosta.

        Nuilla sinun vinkeillä ei tulla ikinä rikkaaksi vaan ollaan ikuisesti köyhiä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      866
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      69
      572
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      32
      473
    Aihe