uusi tapa juoksuttaa paskalakkeja

heh.heh.ehe

Toistuvien liikennerikosten ajokielto tulee nyt hiukan myöhemmin (06.09.)

Pohjois-Savon poliisilaitos uusii menettelyään ajo-oikeusasioissa valtakunnallisen ohjeistuksen mukaisesti siten, että menettely on jatkossa pääsääntöisesti kirjallista.

Ajokieltoon määräämismenettely toistuvien liikennerikosten johdosta on tähän saakka ollut sellainen, että asianomainen henkilö on kutsuttu poliisiasemalle kuultavaksi päätöksentekotilaisuuteen ja ajokielto on alkanut heti. Kutsut on lähetetty asianomaiselle noin kahta viikkoa ennen tilaisuutta, mikä on aiheuttanut monelle vaikeuksia kulkemisiensa järjestämisessä nopeasti tulevan ajokiellon aikana.

Poliisilaitos uudistaa nyt menettelyä niin, että jatkossa toistuviin liikennerikoksiin syyllistynyt saa kirjeen, missä häntä ohjataan antamaan kirjallinen vastine asiassa. Vastineen voi antaa myös sähköpostitse.

Asianomaisen ei siis tarvitse välttämättä tulla henkilökohtaisesti päätöstilaisuuteen, mutta halutessaan hän voi kuitenkin varata ajan henkilökohtaiseen keskusteluun. Kirjeen saapumisen ja päätöksen antopäivän välistä aikaa myös pidennetään, jotta asianomainen voi järjestellä paremmin asioitaan mahdollisen ajokiellon aikana. Kirjeen lähettämisen ja päätöspäivän väliseksi ajaksi muodostuu nyt noin kuukausi.

Kirjeessä asianomaiselle henkilölle on ilmoitettu poliisin valmiiksi laskema normaalikäytännön mukaisesti tuleva ajokiellon pituus. Vastineessa henkilö voi tuoda esiin ajo-oikeuden tarpeeseen ja välttämättömään liikkumiseen sekä toimeentuloon liittyviä seikkoja, jotka voivat vaikuttaa lopullisen ajokiellon pituuteen.
Kirjeessä myös ilmoitetaan, milloin päätös on noudettavissa poliisiasemalta.

Asianomaisen henkilön on päätöstä noutaessaan luovutettava ajokorttinsa poliisille. Ajokielto alkaa siitä hetkestä, kun päätös annetaan henkilölle tiedoksi.

Ajokieltopäätös voidaan tehdä, vaikkei henkilö anna vastinetta. Ellei asianomainen henkilö nouda ajokieltopäätöstä poliisiasemalta, poliisi lähettää sen henkilölle postitse saantitodistuksella tai poliisi tulee antamaan sen henkilökohtaisesti tiedoksi.

Toistuvilla liikennerikoksilla tarkoitetaan tapauksia, joissa henkilö on syyllistynyt vuoden aikana kolmesti tai kahden vuoden aikana neljästi liikennerikokseen. Rikesakoilla rangaistuista teoista otetaan huomioon vain ylinopeustapaukset.

Uusittu menettely ei koske 15 - 17 -vuotiaita, eikä lyhytaikaisella ajokortilla ajavia henkilöitä, heidät kutsutaan edelleen henkilökohtaisesti ajokieltoasian päätöstilaisuuteen.

Poliisi

http://www.autotoday.fi/page.php?page_id=2&news_id=201006053&rss=all


Kyllä varmasti jos sakoista ajokieltoa saan...saa paskalakit juosta oven takana pitkät ajat kiikuttamassa tiedoksiantoa, kunnes onnistuvat tapaamaan:)
No ompahan paskalakeilla tyhjänpäiväistä tekemistä, tulee minun ovi tutuksi:)

39

2728

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uudetkujeet..

      Tämä lisää valtion juoksupojille (poliisille) uusia turhia hommia:) Siinähän juokseevat....

    • Perse.35739

      Suomen asennevammaisin poliisin yksikkö.
      Löytyy koiralla purettajia ,löytötavaratoimiston kukkaroiden tyhjentäjä ,suonenjoen pentujen raiskaaja ja muita älyvapaita yksilöitä kuten liikkuvasta poliisista.

      • dgvdg

        Vastasit sitten oikein itsellesi, vieläpä kaksi kertaa... Hakeudu hoitoon.


      • Perse.35739
        dgvdg kirjoitti:

        Vastasit sitten oikein itsellesi, vieläpä kaksi kertaa... Hakeudu hoitoon.

        ennustajaksi tai muuksikaan kun ei tuo arvailu mennyt ihan nappiin.
        Vähän niinkuin poliiseillakaan ,ohan esimerkkinä Bodom ,Kyllikki Saaret..
        VArkaudessa peltipoliisien tuhoamiset ihan kylmän ,olis varmaan tiedotettu jos olisi selvinnyt.
        Suonenjoelle pillun vonkuut ja Helsingissä raiskaaja poliisi ,


    • ............

      Vakiohäirikkö on taas ulalla, kuin lumiukko. Se ei koskaan tiedä mistään mitään. Ehei, ei ne poliisit juokse oven taakana, ne tulevat työpaikalle. Saa siinä sitten selitellä työkavereille naama punaisena, kun he virnuilevat, aijaa, sulta lähti kortti.
      Vakiohäiriköllä ei nyt tosin mitään työpaikkaa olekaan, elättinä elelee.

      • väärin meni taas

        Lähes joka päivä eri työkohde yrittäjä kun olen...sopii yrittää etsiä, siinä hommia poliisille riittää.
        Tosin siitähän niille maksetaan:)
        Vain itse tiedän seuraavan työ kohteen, lisäksi en edes itse asu asunnossa jonka yksi firmoistani omistaa ja olen kirjoilla, se on ollut jo 6 vuotta lähinnä varastona (toimistona verotuksessa...voi vähentää kulut)... ehkä noin kerran/kaksi kuussa postin haen. Joutaisi tuokin kaksio myydä pois, mutta toisaalta onhan siitä hyötyäkin:)


      • ..........
        väärin meni taas kirjoitti:

        Lähes joka päivä eri työkohde yrittäjä kun olen...sopii yrittää etsiä, siinä hommia poliisille riittää.
        Tosin siitähän niille maksetaan:)
        Vain itse tiedän seuraavan työ kohteen, lisäksi en edes itse asu asunnossa jonka yksi firmoistani omistaa ja olen kirjoilla, se on ollut jo 6 vuotta lähinnä varastona (toimistona verotuksessa...voi vähentää kulut)... ehkä noin kerran/kaksi kuussa postin haen. Joutaisi tuokin kaksio myydä pois, mutta toisaalta onhan siitä hyötyäkin:)

        Eli, osui ja upposi. Liikut siis autolla. Helppohan tuo on etsintäkuuluttaa ajokieltopäätöksen tiedoksiantoa varten ja napata auto ja kuljettaja sen jälkeen suoraan ajosta, jolloin ajo päättyy siihen. Alkoi vakiohäiriköllä jo huuli vipattaa.
        Uudella scannerilla poimitaan etsintäkuulutetut autot yllättävän helposti.


      • idioottiko olet
        .......... kirjoitti:

        Eli, osui ja upposi. Liikut siis autolla. Helppohan tuo on etsintäkuuluttaa ajokieltopäätöksen tiedoksiantoa varten ja napata auto ja kuljettaja sen jälkeen suoraan ajosta, jolloin ajo päättyy siihen. Alkoi vakiohäiriköllä jo huuli vipattaa.
        Uudella scannerilla poimitaan etsintäkuulutetut autot yllättävän helposti.

        Autoni ei ole nimissäni ollut vuosiin, en ole edes haltija. En niin tyhmä kuin sinä! Asiat on helppo järjestää kun tietää miten toimii:)


      • .............
        idioottiko olet kirjoitti:

        Autoni ei ole nimissäni ollut vuosiin, en ole edes haltija. En niin tyhmä kuin sinä! Asiat on helppo järjestää kun tietää miten toimii:)

        Kuules vakiohäirikkö, jos sinut etsintäkuulutetaan, niin Suomen rajojen sisäpuolelta kyllä löytyy. Etsintäkuulutettuna työnteko on hankalaa, yrittäjänäkin. Vaikuttaa lisäksi siltä, että olet poliisin vanha tuttu, joten he tuntevat jo sinut, joten olet kiinni alta aikayksikön !!


      • turhaa touhua
        ............. kirjoitti:

        Kuules vakiohäirikkö, jos sinut etsintäkuulutetaan, niin Suomen rajojen sisäpuolelta kyllä löytyy. Etsintäkuulutettuna työnteko on hankalaa, yrittäjänäkin. Vaikuttaa lisäksi siltä, että olet poliisin vanha tuttu, joten he tuntevat jo sinut, joten olet kiinni alta aikayksikön !!

        Suomessa on tällä hetkellä noin 20000-30000 etsintäkuulutettua, niistä vain noin 50-100 poliisi etsii aktiivisesti.

        Etsintäkuulutus Suomessa ihan yhtä tyhjän kanssa, tämän myöntää myös poliisi. Suurin osa etsintäkuulutetuista on juuri näitä poliisin juoksupoikahommia, eli paperi käteen, nimi alle ja kotiin se siitä.. Ei poliisia todellakaan kiinnosta nämä etsintäkuulutukset!

        Ps.
        ”Etsintäkuulutettuna työnteko on hankalaEa, yrittäjänäkin.”
        Miten niin? En ymmärrä? Mistä tiedät kuka on etsintäkuulutettu?


      • täysin yli hilseen !
        ............. kirjoitti:

        Kuules vakiohäirikkö, jos sinut etsintäkuulutetaan, niin Suomen rajojen sisäpuolelta kyllä löytyy. Etsintäkuulutettuna työnteko on hankalaa, yrittäjänäkin. Vaikuttaa lisäksi siltä, että olet poliisin vanha tuttu, joten he tuntevat jo sinut, joten olet kiinni alta aikayksikön !!

        Mutta eihän sulla äly riitä juuri mihinkään muuhun kuin jankuttamiseen. Kohta mun alkaa käydä jo sääliksi sinun fanaattinen paskanjauhajan osasi.


      • ............
        ............. kirjoitti:

        Kuules vakiohäirikkö, jos sinut etsintäkuulutetaan, niin Suomen rajojen sisäpuolelta kyllä löytyy. Etsintäkuulutettuna työnteko on hankalaa, yrittäjänäkin. Vaikuttaa lisäksi siltä, että olet poliisin vanha tuttu, joten he tuntevat jo sinut, joten olet kiinni alta aikayksikön !!

        "Poliisin vanha tuttu, joten he tuntevat jo sinut, joten olet kiinni alta aikayksikön !! "

        Niitä poliisin "vanhoja" tuttuja nykyisin suomessa yli 100.000 kansalaista, joten hyvä kasvomuisti on avuksi.

        Toivottavasti poliisiammattikorkeakoulussa pääsykokeissa vaaditaan että jokaisen kokelaan pitää tunnistaa kaikki rikosrekisterissä olevat henkilöt, onhan se vähimmäisvaatimus! Miten muuten voisi olla poliisi, jos ei tunnista jo rekisteröityjä rikollisia?


      • 12+3
        ............ kirjoitti:

        "Poliisin vanha tuttu, joten he tuntevat jo sinut, joten olet kiinni alta aikayksikön !! "

        Niitä poliisin "vanhoja" tuttuja nykyisin suomessa yli 100.000 kansalaista, joten hyvä kasvomuisti on avuksi.

        Toivottavasti poliisiammattikorkeakoulussa pääsykokeissa vaaditaan että jokaisen kokelaan pitää tunnistaa kaikki rikosrekisterissä olevat henkilöt, onhan se vähimmäisvaatimus! Miten muuten voisi olla poliisi, jos ei tunnista jo rekisteröityjä rikollisia?

        7 arkipäivän kuluttua,kun ovat lähettäneet postin kautta sinulle paprut.Enään ei tarvitse kirjattuna lähetellä,kuten ennen eikä tarvita sinun nimeä mihinkään.Tien päällä sitten aina kun pysäytetään niin nykyään aina katsotaan henkilön tiedot jokaiselta tietokoneella joka on joka kyttäautossa.Eli kortti naps polliisin haltuun ja vuosi lisää ajokieltoa automaattisesti ja auto jää siihen ellei ole muuta kuskia mukana.
        Kaveri kärysi viimevuonna juuri rengasratsian yhteydessä ja ihan vahingossa.Kytät huomasi,jotta oli ajokiellossa ja sai vuoden lisää saman tien.Olisi ollut sitä oikeaa ajokieltoa 3 päivää enään jäljellä joten arvaa vituttiko sitä.


      • tyhmiä riittää
        12+3 kirjoitti:

        7 arkipäivän kuluttua,kun ovat lähettäneet postin kautta sinulle paprut.Enään ei tarvitse kirjattuna lähetellä,kuten ennen eikä tarvita sinun nimeä mihinkään.Tien päällä sitten aina kun pysäytetään niin nykyään aina katsotaan henkilön tiedot jokaiselta tietokoneella joka on joka kyttäautossa.Eli kortti naps polliisin haltuun ja vuosi lisää ajokieltoa automaattisesti ja auto jää siihen ellei ole muuta kuskia mukana.
        Kaveri kärysi viimevuonna juuri rengasratsian yhteydessä ja ihan vahingossa.Kytät huomasi,jotta oli ajokiellossa ja sai vuoden lisää saman tien.Olisi ollut sitä oikeaa ajokieltoa 3 päivää enään jäljellä joten arvaa vituttiko sitä.

        Tämä ei liity mitenkään aloitukseen!! Tässä kirjoituksessa kysymys väliaikaisestakielosta....ja plaplaaa muutenkin pentujen juttuja!

        lue idiootti avaus uudestaan!


      • Näytölle
        tyhmiä riittää kirjoitti:

        Tämä ei liity mitenkään aloitukseen!! Tässä kirjoituksessa kysymys väliaikaisestakielosta....ja plaplaaa muutenkin pentujen juttuja!

        lue idiootti avaus uudestaan!

        plalapaa plaah.


      • .............
        12+3 kirjoitti:

        7 arkipäivän kuluttua,kun ovat lähettäneet postin kautta sinulle paprut.Enään ei tarvitse kirjattuna lähetellä,kuten ennen eikä tarvita sinun nimeä mihinkään.Tien päällä sitten aina kun pysäytetään niin nykyään aina katsotaan henkilön tiedot jokaiselta tietokoneella joka on joka kyttäautossa.Eli kortti naps polliisin haltuun ja vuosi lisää ajokieltoa automaattisesti ja auto jää siihen ellei ole muuta kuskia mukana.
        Kaveri kärysi viimevuonna juuri rengasratsian yhteydessä ja ihan vahingossa.Kytät huomasi,jotta oli ajokiellossa ja sai vuoden lisää saman tien.Olisi ollut sitä oikeaa ajokieltoa 3 päivää enään jäljellä joten arvaa vituttiko sitä.

        ******Kyllä varmasti jos sakoista ajokieltoa saan...saa paskalakit juosta oven takana pitkät ajat kiikuttamassa tiedoksiantoa, kunnes onnistuvat tapaamaan:)
        No ompahan paskalakeilla tyhjänpäiväistä tekemistä, tulee minun ovi tutuksi:*******

        Joo, eipä tarvitse enää poliisien juosta vakiohäirikön oven takana. Kätevää, kun laittaa vain kirjeen postiin, niin seitsemän vuorokauden kuluttua vakiohäirikkö on jo ajokiellossa.
        Tsekkasin vielä tuon lainmuutoksen(20.1.2006/59) milloin se oli astunut voimaan. *Eli, kun käry käy, niin sakot kortitta-ajosta ja vuoden ajokielto.


      • pöö-pö.-
        ............. kirjoitti:

        ******Kyllä varmasti jos sakoista ajokieltoa saan...saa paskalakit juosta oven takana pitkät ajat kiikuttamassa tiedoksiantoa, kunnes onnistuvat tapaamaan:)
        No ompahan paskalakeilla tyhjänpäiväistä tekemistä, tulee minun ovi tutuksi:*******

        Joo, eipä tarvitse enää poliisien juosta vakiohäirikön oven takana. Kätevää, kun laittaa vain kirjeen postiin, niin seitsemän vuorokauden kuluttua vakiohäirikkö on jo ajokiellossa.
        Tsekkasin vielä tuon lainmuutoksen(20.1.2006/59) milloin se oli astunut voimaan. *Eli, kun käry käy, niin sakot kortitta-ajosta ja vuoden ajokielto.

        "Joo, eipä tarvitse enää poliisien juosta vakiohäirikön oven takana. Kätevää, kun laittaa vain kirjeen postiin, niin seitsemän vuorokauden kuluttua vakiohäirikkö on jo ajokiellossa. "

        Kirje täytyy laittaa todisteellisen eli kirjattuna, kun et kirjettä hae postista se ei astu voimaa, ennen kuin se on todisteellisesti toimitettu ajokiellon saaneelle.


      • .........
        pöö-pö.- kirjoitti:

        "Joo, eipä tarvitse enää poliisien juosta vakiohäirikön oven takana. Kätevää, kun laittaa vain kirjeen postiin, niin seitsemän vuorokauden kuluttua vakiohäirikkö on jo ajokiellossa. "

        Kirje täytyy laittaa todisteellisen eli kirjattuna, kun et kirjettä hae postista se ei astu voimaa, ennen kuin se on todisteellisesti toimitettu ajokiellon saaneelle.

        oli miten oli, mutta jos et hae kirjettä postista, niin sinut etsintäkuulutetaan. Normaalit ihmiset eivät halua olla poliisin etsintäkuulutettavina, mutta vakiohäirikön kaltaiset luonnevikaiset idiootit nauttivat siitä, kun ovat poliisin jahdattavina.
        Koko ajan pitää asua ´maan alla´ kun poliisi saisi muutoin tiedon vrk:lta asuinpaikasta. Posti pitää noutaa postilokerosta, kun osoitetta ei voi ilmoittaa. Passia et voi näyttää koskaan, koska narahdat heti ja matka ketkeaa siihen. Verottajalta poliisi saa tiedon työnantajasta, joka ei varmaan ilahdu, kun poliisit käyvät kyselemässä. Poliisit voivat kysellä etsintäkuulutetun omaisilta tai tutuilta, onko viljoa näkynyt jne, jne.
        Kun sitten narahtaa, niin alkaa hirveä parku, eikö poliisilla ole muuta tekemistä.


      • blaa blaa
        ......... kirjoitti:

        oli miten oli, mutta jos et hae kirjettä postista, niin sinut etsintäkuulutetaan. Normaalit ihmiset eivät halua olla poliisin etsintäkuulutettavina, mutta vakiohäirikön kaltaiset luonnevikaiset idiootit nauttivat siitä, kun ovat poliisin jahdattavina.
        Koko ajan pitää asua ´maan alla´ kun poliisi saisi muutoin tiedon vrk:lta asuinpaikasta. Posti pitää noutaa postilokerosta, kun osoitetta ei voi ilmoittaa. Passia et voi näyttää koskaan, koska narahdat heti ja matka ketkeaa siihen. Verottajalta poliisi saa tiedon työnantajasta, joka ei varmaan ilahdu, kun poliisit käyvät kyselemässä. Poliisit voivat kysellä etsintäkuulutetun omaisilta tai tutuilta, onko viljoa näkynyt jne, jne.
        Kun sitten narahtaa, niin alkaa hirveä parku, eikö poliisilla ole muuta tekemistä.

        Suomessa on tälläkin hetkellä voimassa 20000-30000 etsintä kuullutusta niistä vain 50-100 poliisi etsii aktiivisesti, tämän myöntää myös poliisi. He jäävät kiinni vain sattumalta.

        Miksi pitäisi asua maanalla, kun voi asua kotona, moni on etsintäkuulutettuna tietämättään.


      • ..........
        blaa blaa kirjoitti:

        Suomessa on tälläkin hetkellä voimassa 20000-30000 etsintä kuullutusta niistä vain 50-100 poliisi etsii aktiivisesti, tämän myöntää myös poliisi. He jäävät kiinni vain sattumalta.

        Miksi pitäisi asua maanalla, kun voi asua kotona, moni on etsintäkuulutettuna tietämättään.

        Joo, jätit vaan kertomatta, että lähes jokainen jää kuitenkin jossain vaiheessa kiinni, vaikka poliisi ei heitä etsikään aktiivisesti. Vain ulkomaille lähteneitten etsintäkuulutukset vanhenevat.
        Totuus on lisäksi se, että nuo 20.000-30.000 etsintäkuulutusta ovat ns. suurten kaupunkien etsintäkuulutuksia. Poliisilla ei ole siellä aikaa heitä jahdata. Pikkukaupungeissa ja pienillä paikkakunnilla asian on aivan toinen. Kun muuta tekemistä ei ole, niin poliisit selaavat rekistereitä, jolloin he ovat hyvin perillä siitä, kuka on lintu tai kala.
        Hyvänä esimerkkinä rekistereitten selaamiseen oli se Sodankylän tapaus. Siinä konstaapeli oli käynyt n. 30.000 kertaa ARK:n tiedoistoilla. Siitä tuli sakkoa, koska jokaiseen käyntiin ei ollut perusteita. Poliisin omilla rekistereillä poliisi saa käydä vaikka miljoona kertaa, koska ne ovat rikosten selvittämistä ja konnien pyydystämistä varten tehtykin.


      • ei poliisi auta
        .......... kirjoitti:

        Joo, jätit vaan kertomatta, että lähes jokainen jää kuitenkin jossain vaiheessa kiinni, vaikka poliisi ei heitä etsikään aktiivisesti. Vain ulkomaille lähteneitten etsintäkuulutukset vanhenevat.
        Totuus on lisäksi se, että nuo 20.000-30.000 etsintäkuulutusta ovat ns. suurten kaupunkien etsintäkuulutuksia. Poliisilla ei ole siellä aikaa heitä jahdata. Pikkukaupungeissa ja pienillä paikkakunnilla asian on aivan toinen. Kun muuta tekemistä ei ole, niin poliisit selaavat rekistereitä, jolloin he ovat hyvin perillä siitä, kuka on lintu tai kala.
        Hyvänä esimerkkinä rekistereitten selaamiseen oli se Sodankylän tapaus. Siinä konstaapeli oli käynyt n. 30.000 kertaa ARK:n tiedoistoilla. Siitä tuli sakkoa, koska jokaiseen käyntiin ei ollut perusteita. Poliisin omilla rekistereillä poliisi saa käydä vaikka miljoona kertaa, koska ne ovat rikosten selvittämistä ja konnien pyydystämistä varten tehtykin.

        "Joo, jätit vaan kertomatta, että lähes jokainen jää kuitenkin jossain vaiheessa kiinni, vaikka poliisi ei heitä etsikään aktiivisesti. Vain ulkomaille lähteneitten etsintäkuulutukset vanhenevat."

        Totta tuo moni jää kiinni sattumalta, mutta myös monenn suomessa asuvan etsintäkuulutukset ja tuomiot vanhenevat ennenkuin virkakoneisto ne tavoittaa.

        "Totuus on lisäksi se, että nuo 20.000-30.000 etsintäkuulutusta ovat ns. suurten kaupunkien etsintäkuulutuksia. Poliisilla ei ole siellä aikaa heitä jahdata. Pikkukaupungeissa ja pienillä paikkakunnilla asian on aivan toinen. Kun muuta tekemistä ei ole, niin poliisit selaavat rekistereitä, jolloin he ovat hyvin perillä siitä, kuka on lintu tai kala. "

        Pikku kylissä ei ole enää poliiseja, meidän kylällä poliisi käy kerran tai kaksi viikossa.
        Edes pyymällä tänne ei poliisia aina saa, kun muka on niin kiire, ei rauhoittamaan tappeluitakaan. Tosin jos partion matka kestää 1-2h, tappelu on yleinsä kadonnut samoin rattijuopotkin, kun poliisit vaivautuvat raahamaan perseensä paikalle.

        Kylän 2 kauppaa eivät enää edes yritä soittaa myymälävarkauksista poliisille, koska yleinsä sanotaan "nyt on kiire", jos kerkeävät tulemaan se kestää 1-4 tuntia ja silloinhan myymälävaras voi syyttää jo kiinniottajaan, kuten poliisit kerran valistivat.

        Sijaintikin on ihan savossa, no savolaiset on hitaita.


      • ............
        ei poliisi auta kirjoitti:

        "Joo, jätit vaan kertomatta, että lähes jokainen jää kuitenkin jossain vaiheessa kiinni, vaikka poliisi ei heitä etsikään aktiivisesti. Vain ulkomaille lähteneitten etsintäkuulutukset vanhenevat."

        Totta tuo moni jää kiinni sattumalta, mutta myös monenn suomessa asuvan etsintäkuulutukset ja tuomiot vanhenevat ennenkuin virkakoneisto ne tavoittaa.

        "Totuus on lisäksi se, että nuo 20.000-30.000 etsintäkuulutusta ovat ns. suurten kaupunkien etsintäkuulutuksia. Poliisilla ei ole siellä aikaa heitä jahdata. Pikkukaupungeissa ja pienillä paikkakunnilla asian on aivan toinen. Kun muuta tekemistä ei ole, niin poliisit selaavat rekistereitä, jolloin he ovat hyvin perillä siitä, kuka on lintu tai kala. "

        Pikku kylissä ei ole enää poliiseja, meidän kylällä poliisi käy kerran tai kaksi viikossa.
        Edes pyymällä tänne ei poliisia aina saa, kun muka on niin kiire, ei rauhoittamaan tappeluitakaan. Tosin jos partion matka kestää 1-2h, tappelu on yleinsä kadonnut samoin rattijuopotkin, kun poliisit vaivautuvat raahamaan perseensä paikalle.

        Kylän 2 kauppaa eivät enää edes yritä soittaa myymälävarkauksista poliisille, koska yleinsä sanotaan "nyt on kiire", jos kerkeävät tulemaan se kestää 1-4 tuntia ja silloinhan myymälävaras voi syyttää jo kiinniottajaan, kuten poliisit kerran valistivat.

        Sijaintikin on ihan savossa, no savolaiset on hitaita.

        Jos partion matka kestää syrjäkylille 1-2 tuntia, niin tietokoneella oleva tieto välittyy kuitenkin poliisille valon nopeudella.
        Nyt oli sitäpaitsi kyse siitä, että poliisi näkee kyllä tietokoneillaan ´piirinsä´ alueella olevat etsintäkuulutukset, menemättä kylään paikan päälle.

        Et myöskään ymmärrä mistä oikein on kyse. Rikoksen johdosta annetut tuomiot vanhenevat erittäin harvoin, koska siitä voi livetä ainoastaan armoa anomalla. Jossain taisi olla vielä pykälä, ettei vankeutta laiteta suorittamaan, jos on täyttänyt 90 vuotta. Rikosten johdosta laaditut etsintäkuulutukset taas vanhenevat rikoksen mukaan, eli lyhin on kaksi vuotta ja pisin, ei koskaan, kuten esim. murhasta. Loput ovat siltä väliltä. Hallinnollinen turvaamistoimenpide, jota ajokieltokin on, ei vanhene. Eli, kyse ei ole rangaistuksesta.


      • ......... = PÄSSI
        ............ kirjoitti:

        Jos partion matka kestää syrjäkylille 1-2 tuntia, niin tietokoneella oleva tieto välittyy kuitenkin poliisille valon nopeudella.
        Nyt oli sitäpaitsi kyse siitä, että poliisi näkee kyllä tietokoneillaan ´piirinsä´ alueella olevat etsintäkuulutukset, menemättä kylään paikan päälle.

        Et myöskään ymmärrä mistä oikein on kyse. Rikoksen johdosta annetut tuomiot vanhenevat erittäin harvoin, koska siitä voi livetä ainoastaan armoa anomalla. Jossain taisi olla vielä pykälä, ettei vankeutta laiteta suorittamaan, jos on täyttänyt 90 vuotta. Rikosten johdosta laaditut etsintäkuulutukset taas vanhenevat rikoksen mukaan, eli lyhin on kaksi vuotta ja pisin, ei koskaan, kuten esim. murhasta. Loput ovat siltä väliltä. Hallinnollinen turvaamistoimenpide, jota ajokieltokin on, ei vanhene. Eli, kyse ei ole rangaistuksesta.

        ”Jos partion matka kestää syrjäkylille 1-2 tuntia, niin tietokoneella oleva tieto välittyy kuitenkin poliisille valon nopeudella.
        Nyt oli sitäpaitsi kyse siitä, että poliisi näkee kyllä tietokoneillaan ´piirinsä´ alueella olevat etsintäkuulutukset, menemättä kylään paikan päälle.”

        Mitä sitten? Poliisi ei lähde etsimään aktiivisesti näitä, juoksupoika asiakkaita. Miten niin piirinsä alueella olevat etsintäkuulutukset? Etsintäkuulutettu voi olla missä vain Suomessa, Saksassa, Ranskassa…
        Täällä voi olla myös kansainvälisen etsintäkuulutuksen omaavia...joten poliisin etsintäkuulutukset ovat vain yhtä tyhjän kanssa, poliisi saa etsintäkuulutettuja kiinni vain tuurilla. No ammattitaitoa ei poliiseilla siihen olisikaan. Tuurilla ne laivatkin seilaavat, vai miten se nyt meni:)

        Tuomiot ja etsintäkuulutukset vanhenevat aikanaan tapauksesta riippuen, sille ei edes poliisinpalvoja (poliisin perseen nuolija) voi yhtään mitään ;=)


      • 6+5
        ......... = PÄSSI kirjoitti:

        ”Jos partion matka kestää syrjäkylille 1-2 tuntia, niin tietokoneella oleva tieto välittyy kuitenkin poliisille valon nopeudella.
        Nyt oli sitäpaitsi kyse siitä, että poliisi näkee kyllä tietokoneillaan ´piirinsä´ alueella olevat etsintäkuulutukset, menemättä kylään paikan päälle.”

        Mitä sitten? Poliisi ei lähde etsimään aktiivisesti näitä, juoksupoika asiakkaita. Miten niin piirinsä alueella olevat etsintäkuulutukset? Etsintäkuulutettu voi olla missä vain Suomessa, Saksassa, Ranskassa…
        Täällä voi olla myös kansainvälisen etsintäkuulutuksen omaavia...joten poliisin etsintäkuulutukset ovat vain yhtä tyhjän kanssa, poliisi saa etsintäkuulutettuja kiinni vain tuurilla. No ammattitaitoa ei poliiseilla siihen olisikaan. Tuurilla ne laivatkin seilaavat, vai miten se nyt meni:)

        Tuomiot ja etsintäkuulutukset vanhenevat aikanaan tapauksesta riippuen, sille ei edes poliisinpalvoja (poliisin perseen nuolija) voi yhtään mitään ;=)

        Vakiohäirikkö, olet jo niin sekaisin, että valkotakkiset kohta vievät sinut !!


      • kerro kulta?
        6+5 kirjoitti:

        Vakiohäirikkö, olet jo niin sekaisin, että valkotakkiset kohta vievät sinut !!

        Meidän oma pikku poliisinpalvoja on tänään taas todella äkäinen, ei ole varmaan päässyt nuolemaan omaa poliisiaan? Vai mikä on?


      • ............
        kerro kulta? kirjoitti:

        Meidän oma pikku poliisinpalvoja on tänään taas todella äkäinen, ei ole varmaan päässyt nuolemaan omaa poliisiaan? Vai mikä on?

        Vakiohäirikkö, älä ota enää !


      • .........
        ............ kirjoitti:

        Vakiohäirikkö, älä ota enää !

        Mitäs se meidän oma pikku poliisinpalvoja oikein inisee? Olet vain pahalla päällä, kun oma poliisisi ei laskenut sinua tänään nuolemaan...tunnusta pois?
        Mutta voithan muistella edellistä kertaa, miten ihanalta se poliisin paska maistuukaan...


      • ope.
        ............ kirjoitti:

        Vakiohäirikkö, älä ota enää !

        Milloin meidän palstan pikku poliisinpalvoja opettelee kirjoittamaan?


      • itseaiheuttamalla

        Työpaikalla vasikoita riittääkin ja sukulaisissa. Käry käy. Linnaa tulee muutaman käryn jälkeen maksamattomista sakoista pelleyhteisölle.


      • Ymmärrä...
        ope. kirjoitti:

        Milloin meidän palstan pikku poliisinpalvoja opettelee kirjoittamaan?

        kyllä taas yhtään. Eli kun poliisi määrää tien päällä ajokiellon SE ALKAA HETI!. vaikka onkin väliaikainen. Sen jälkeen alkaa tulla kirjeitä postissa. Siinä on tietty aika jona voit vastata tai jättää vastaamatta. MUTTA AJOKIELTO ON JA PYSYY!. Menettely on sen jälkeen hallinnollinen ja päätöksestä voi valittaa hallinto-oikeuteen JA AJOKIELTO PYSYY EDELLEEN. Ja niistä sakoista, ne saa kaupan päälle tienpäällä välittömästi. Joten... Eli te onnettomat poliisia pakoilevat; Aivan sama, jatkakaa vaan ajamista, kiinnijäädessä päiväsakot alkavat silloin 30:stä päivästä. Mukavia ajohetkiä kaikille :)


      • kill_all_cops

        helpoin ratkasuhan on että 50 cal. onttokärkisillä luodeilla varustettu mutka taskuun ja poliisilta vaan aivot pientareelle jos siit tulee joku onglma.. huvinhän se steen christenseniltäki meni ja viel 9mm:sellä :D


    • ..

      Ei tämä ole poliisin ongelma vaan meidän kaikkien muiden tienkäyttäjien, että kaltaisesi kusipäät yleensä saavat liikkua ulkona.

      • 12+3

        tarvitse ottaa vastaan,mutta silti ajokielto on voimassa.Nykyisin jos rosikseenkin haastetaan niin katsotaan haasteen tulleen perille 7 arkipäivän päästä postituksesta vaikka et olisi postia hakenut vaikka postilokerostasi jos ei asuinosoitetta.Jos ei saavu sitten rosikseen niin haku päälle eli tavoitettaessa kiinni.Ja silloin lähtee siltä paikalta jos haku.Ei ole aikaa edes kalsareita vaihtaa:=)
        Eli ajokortti on hyllyllä ottit vastaan kirjeen tai et.Laki muuttui sillä niin moni pakoili noita haasteita kokoajan.Oli helppo kun tuli kirjattu kirje niin ei vaan hakenut sitä ja sillä selvä.Tuo porsaanreikä on tukittu jo vuosia sitten.Sittn näet kun kiinni jäät kortitta ajosta kuka puhui totta.


      • näin on
        12+3 kirjoitti:

        tarvitse ottaa vastaan,mutta silti ajokielto on voimassa.Nykyisin jos rosikseenkin haastetaan niin katsotaan haasteen tulleen perille 7 arkipäivän päästä postituksesta vaikka et olisi postia hakenut vaikka postilokerostasi jos ei asuinosoitetta.Jos ei saavu sitten rosikseen niin haku päälle eli tavoitettaessa kiinni.Ja silloin lähtee siltä paikalta jos haku.Ei ole aikaa edes kalsareita vaihtaa:=)
        Eli ajokortti on hyllyllä ottit vastaan kirjeen tai et.Laki muuttui sillä niin moni pakoili noita haasteita kokoajan.Oli helppo kun tuli kirjattu kirje niin ei vaan hakenut sitä ja sillä selvä.Tuo porsaanreikä on tukittu jo vuosia sitten.Sittn näet kun kiinni jäät kortitta ajosta kuka puhui totta.

        Rikosasiassa haaste oikeuteen on annettava todisteellisesti, haaste voidaan lähettää normaalipostitse mutta silloin oikeuteen on palautettava allekirjoitettu todistus siitä että on haasteen saanut.
        Mikäli todistusta ei palauta, haastemies ryhtyy tavoittelemaan haastettavaa. Mikäli haastemies ei onnistu tavoittamaan haastettavaa, voidaan tehdä etsintäkuullutus.
        Sijaistiedoksiantoa ei voi käyttää rikosasioissa.


        Myös poliisin määrämä ajokielto vaatii todisteellisen tiedoksiannon.

        Ennen ajokiellon antamista asianosaista on kuultava: hänelle on varattava tilaisuus lausua
        mielipiteensä asiasta sekä antaa selityksensä sellaisista seikoista, jotka saattavat vaikuttaa
        ratkaisuun.

        Jos asianosainen (ja hänen huoltajansa) on kutsuttu asianmukaisesti ajokorttikäsittelyyn eikä
        hän tai hänen asiamiehensä saavu tilaisuuteen, päätös voidaan tehdä asianosaisen poissa-
        olosta huolimatta. Asianosaisen poissa ollessa tehty päätös on viipymättä annettava asian-
        osaiselle tiedoksi saantitodistusta vastaan tai muuta hallintolain 60 §:n todisteellista tiedok-
        siantomenettelyä noudattaen. Ajokortin saamiseksi poliisin haltuun saantitodistuskirjeeseen
        liitetään erillinen ohje, jossa henkilöä kehotetaan toimittamaan ajokorttinsa poliisille sillä
        uhalla, ettei hänen ajo-oikeutensa palaudu ajokiellon päättyessä ennen kuin hänelle tilataan
        uusi ajokortti tieliikennelain 64 §:n 2 momentin mukaisesti. Ajokielto kirjataan tietojärjes-
        telmään tiedoksi antamisen jälkeen.


      • tässä näin
        näin on kirjoitti:

        Rikosasiassa haaste oikeuteen on annettava todisteellisesti, haaste voidaan lähettää normaalipostitse mutta silloin oikeuteen on palautettava allekirjoitettu todistus siitä että on haasteen saanut.
        Mikäli todistusta ei palauta, haastemies ryhtyy tavoittelemaan haastettavaa. Mikäli haastemies ei onnistu tavoittamaan haastettavaa, voidaan tehdä etsintäkuullutus.
        Sijaistiedoksiantoa ei voi käyttää rikosasioissa.


        Myös poliisin määrämä ajokielto vaatii todisteellisen tiedoksiannon.

        Ennen ajokiellon antamista asianosaista on kuultava: hänelle on varattava tilaisuus lausua
        mielipiteensä asiasta sekä antaa selityksensä sellaisista seikoista, jotka saattavat vaikuttaa
        ratkaisuun.

        Jos asianosainen (ja hänen huoltajansa) on kutsuttu asianmukaisesti ajokorttikäsittelyyn eikä
        hän tai hänen asiamiehensä saavu tilaisuuteen, päätös voidaan tehdä asianosaisen poissa-
        olosta huolimatta. Asianosaisen poissa ollessa tehty päätös on viipymättä annettava asian-
        osaiselle tiedoksi saantitodistusta vastaan tai muuta hallintolain 60 §:n todisteellista tiedok-
        siantomenettelyä noudattaen. Ajokortin saamiseksi poliisin haltuun saantitodistuskirjeeseen
        liitetään erillinen ohje, jossa henkilöä kehotetaan toimittamaan ajokorttinsa poliisille sillä
        uhalla, ettei hänen ajo-oikeutensa palaudu ajokiellon päättyessä ennen kuin hänelle tilataan
        uusi ajokortti tieliikennelain 64 §:n 2 momentin mukaisesti. Ajokielto kirjataan tietojärjes-
        telmään tiedoksi antamisen jälkeen.

        http://www.poliisi.fi/intermin/images.nsf/files/cefe3c7607b261a8c225759f00389cb2/$file/ajokielto_ohje.pdf


      • Josef Mengele
        12+3 kirjoitti:

        tarvitse ottaa vastaan,mutta silti ajokielto on voimassa.Nykyisin jos rosikseenkin haastetaan niin katsotaan haasteen tulleen perille 7 arkipäivän päästä postituksesta vaikka et olisi postia hakenut vaikka postilokerostasi jos ei asuinosoitetta.Jos ei saavu sitten rosikseen niin haku päälle eli tavoitettaessa kiinni.Ja silloin lähtee siltä paikalta jos haku.Ei ole aikaa edes kalsareita vaihtaa:=)
        Eli ajokortti on hyllyllä ottit vastaan kirjeen tai et.Laki muuttui sillä niin moni pakoili noita haasteita kokoajan.Oli helppo kun tuli kirjattu kirje niin ei vaan hakenut sitä ja sillä selvä.Tuo porsaanreikä on tukittu jo vuosia sitten.Sittn näet kun kiinni jäät kortitta ajosta kuka puhui totta.

        Poliisin hommat lisääntyy taatusti,MUTTA niin pitääkin koska raha ei kasva puussa sanoi jo hyvä perinnön jättänyt isävainaani.Tuossa ylempänä väittelivät etsintäkuulutuksesta voi olla varmaan muitakin etsittäviä näiden kaameiden ylinopeus rikollisten "telkien taakse saamaiseksi"Montako ajokieltoa Suomessa vrk:aikana keskimäärin annetaa?Mieti sinä


      • Perse.35739
        Josef Mengele kirjoitti:

        Poliisin hommat lisääntyy taatusti,MUTTA niin pitääkin koska raha ei kasva puussa sanoi jo hyvä perinnön jättänyt isävainaani.Tuossa ylempänä väittelivät etsintäkuulutuksesta voi olla varmaan muitakin etsittäviä näiden kaameiden ylinopeus rikollisten "telkien taakse saamaiseksi"Montako ajokieltoa Suomessa vrk:aikana keskimäärin annetaa?Mieti sinä

        Kun nyt sitä luppoaikaa näyttää jäävän kaikkeen paska touhuun.
        Asennevammaisia poliiseita on hyvä työllistää kuten aikaisemminkin ole n maininnut eli työllistä poliisia kampanjat on hyviä.
        Tekee esim kanteluita ,rikosilmoja suorista poliisin väärin tekosista vaikka ne villalla painellaankin enin osa kuten poliisien rikokset muutenkin.
        Kaikki alle henkirikoksen painellaan villasella ja veljeillään hommat kuntoon ,siis valtionlaitosten yhteistyöllä


      • vaan...
        Perse.35739 kirjoitti:

        Kun nyt sitä luppoaikaa näyttää jäävän kaikkeen paska touhuun.
        Asennevammaisia poliiseita on hyvä työllistää kuten aikaisemminkin ole n maininnut eli työllistä poliisia kampanjat on hyviä.
        Tekee esim kanteluita ,rikosilmoja suorista poliisin väärin tekosista vaikka ne villalla painellaankin enin osa kuten poliisien rikokset muutenkin.
        Kaikki alle henkirikoksen painellaan villasella ja veljeillään hommat kuntoon ,siis valtionlaitosten yhteistyöllä

        tiedoksi, ettei ne vakavat piittarit ja toistuvista liikennerikkomuksista tulleet ajokiellot mene käräjille. Ne päätökset ovat hallinnollisia. Että näin niille jotka käräjiä pakoilevat!


    • autoton kansalainen

      On se teikeläisillä autoilijoilla vaikeaa. Ajokieltoa vähän joka rikkeestä ja sakkoja enemmän kuin laki sallii ja lääkäri määrää. On se vaan helvetin paljon helpompaa elää kun pärjää työmatkat ja päivittäisasioinnit polkupyörällä. Paha on poliisin tulla ajokorttia pois ottamaan, vaikka sitä ajelisi pyörällä ympäripäissään kotiin baarista tai vetelisi 30:n alueella pyörällä törkeääkin ylinopeutta.

      En ole eläessäni autoa omistanut, enkä koskaan sellaista hankikaan. Sitä säästyy monelta simputukselta ja sakolta kun ei osta autoa. Voin sitten aina naureskella pyörän päältä kun poliisi pitää autoilijoille ratsiaa sakkovihko kourassa. Ei koske minua.
      Se on varmaan totuus, että poliisi on automiehen pahin vihollinen. Me pyörällä kulkevat saamme onneksi olla rauhassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      251
      2053
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1238
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1067
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1055
    5. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      122
      779
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe