Talopakettiyritysten tuloskunto

rauno_kangas

Vuosi sitten arvuuteltiin sitä, kuinka monta talopakettifirmaa menee nurin viime talvena. Itse tyynnyttelin porukoita vuosi sitten, mutta huolestuin muutamista yrityksitä kevättalvella. Nuo huoleni aiheet eivät vielä ole kuitenkaan "suostuneet" kaatumaan, mutta ovat edelleen huonossa hapessa.
Kaatumavaarassa oleviin yrityksiin ei pidä antaa rahaa ilman turvaavaa vakuutta - siitä on niin monta kertaa motkotettu, että puhutaan nyt tuloskunnon vaikutuksesta yrityksen toimintaan. Esimerkiksi reklamaatioiden hoito reagoi helposti tuloskuntoon. Ajatellaampa esimerkiksi erästä talopakettiyritystä, jossa oma pääoma on tasolla yksi prosentti liikevaihdosta - eli yrityksen tehdessä enemmän kuin yhden prosentin tappion, siltä loppuu omapääoma ja yritys "lakkaa olemasta" (haettava suoritustilaan), Sellainen yritys tuskin on kovin höveli reklamaatiotilanteissa - sen ei kestä olla löysäkätinen. Toisaalta huipputuloskaan ei takaa asiallista reklamaation hoitoa, sillä tuloshan saattaa olla seurausta kaiken kattavasta nuukuudesta. Varmaa on kuitenkin se, että heikossa hapessa olevilla yrityksillä tulee ensi talvena olemaan puutteita reklamaatioiden hoidossa.

3

700

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no

      Nyt kyllä Rane puhuu asiaa ! Kannattaa todellakin tarkistaa, että yhtiöllä on resursseja vastata
      mahdollisista reklamaatiosta. Turha sitä on tosiaan konkurssipesältä mitään rekkuloiden korjauksia odotella.

      • on

        listaapas tähän merkitävimpien talopakettifirmojen "tuloskuntoja", jotta osaa olla varuillaan?


      • rk
        on kirjoitti:

        listaapas tähän merkitävimpien talopakettifirmojen "tuloskuntoja", jotta osaa olla varuillaan?

        ...syystä joudun vastaamaan kieltävästi pyyntöösi. Ensinnäkin uunituoreet tiedot, joista näkyisi yrityksen "oma pääoma suhteessa liikevaihtoon" (mielestäni keskeisin mittari stressinsietokykyä arvioitaessa), ovat maksullisia ja siltäkin osin kuin olen niitä joutunut työni vuoksi lunastamaan, on palvelun tarjoaja asettanut julkaisemiskiellon. En myöskään alalla toimivana halua lähteä toisia yrityksiä riepottelemaan.
        Sen verran kuitenkin vinkkinä, että tulostietoja löytää itsekukakin helposti netistä. Ja tulostiedoistakin voi aina jotain päätellä sillä voitto lisää omaa pääomaa ja tappio vähentää. Maksuttomia palveluita on mm.
        www.finder.fi
        www.yritystele.fi
        Ja noitten kautta pääsee kyllä maksullisiinkin palveluihin käsiksi:
        Esimerkiksi Fider näyttäisi välttävän Asiakastiedon riskimittaria 6 € / yritys


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      595
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      573
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe