Hei! Olen nuori nainen ja olen lopettanut huumeiden ja alkoholin käytön kokonaan tänä kesänä. Viimeisen tupakan poltin kolme viikkoa sitten.
Ongelmani on se, että en tiedä mitä raittius on. Olenko raitis, koska en juo, käytä huumeita, enkä polta tupakkaa?
Ehtoollisella juon viinin, syön ruokaa, minkä valmistuksessa on käytetty alkoholia ja kärsin mielenterveysongelmista ja syön niihin lääkärin määräämiä lääkkeitä. Mitä siis on raittius? Kiitos jos joku viitsii vastata. Koitin etsiä netistä tietoa, mutta en saanut mitään selkeää määritelmää raittiudelle. Onko raittius sitä että alkoholia ei saa saada missään muodossa? Eikä saa käyttää mm. rauhoittavia sairauteensa? Kiitos jo etukäteen!
Mitä on raittius?
4
259
Vastaukset
Etsiä tuolta: http://www.juwanet.org/sosterv/alkoholi/
Nyt minäki vastaan omasta puolesta pariin kysymykseesi eli "Onko raittius sitä että alkoholia ei saa saada missään muodossa? Eikä saa käyttää mm. rauhoittavia sairauteensa"
Tottaikai saat käyttää sairauteen määrättyjä lääkkeitä ja syödä/juoda jotain tuotteita joissa on alkoholia seosaineena, esim. yskänlääke (jotkut ) ..Loppujen lopuksi sinä itse tiedät sen oletko raitis vai et mutta kannattaa lukea tuo Matti Rossin sivusto.- raitisko vai ei?
raitis kirjoitti:
Nyt minäki vastaan omasta puolesta pariin kysymykseesi eli "Onko raittius sitä että alkoholia ei saa saada missään muodossa? Eikä saa käyttää mm. rauhoittavia sairauteensa"
Tottaikai saat käyttää sairauteen määrättyjä lääkkeitä ja syödä/juoda jotain tuotteita joissa on alkoholia seosaineena, esim. yskänlääke (jotkut ) ..Loppujen lopuksi sinä itse tiedät sen oletko raitis vai et mutta kannattaa lukea tuo Matti Rossin sivusto.Kiitos vastauksestasi!
Ihanaa olla raitis! Kaikkea hyvää sinulle.. :) - 7+7
raitisko vai ei? kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi!
Ihanaa olla raitis! Kaikkea hyvää sinulle.. :)Nuo Rossin sivut on todella hyvät eikä käsittele pelkästään alkoholia.
Kiitos Valvojalle linkistä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh932225Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1561828- 1751370
- 233836
- 65764
- 62759
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10751Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako212623- 49607
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </349591