Sun katsastus

s.u.i.k.k.a.p.ä.ä.

Sun katsastus on edullinen ja halpa kaikkien katsastus. Sun katsastuksessa voi käydä vaikka joka päivä, eikä katsastaminen maksa mitään. Sun katsastusasemia on kaikkialla. Siellä missä on auto, on myös Sun katsastusasema.

Miten sitten Sun katsastus toimii. Toimintaperiaate on se että itse kokeilet jarrua painamalla onko autossa jarrut. Rattia kääntämällä toetat onko auto ohjattavissa. Myös valot on syytä tarkistaa. Itse tehdyn Sun katsastuksen lisäksi viranomaiset pistokokein varmistavat että Sun katsastuksessa on käyty. Näin saadaan tutkitusti liikenneturvallisuus pidettyä nykyisen pakkokatsastusjärjestelmän kanssa samalla tasolla. Tutkimus kiistatta todistaa sen että kuljettaja itse ymmärtää onko ajoneuvo hallittavissa.

18

1718

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Herek

      Yhtään tuollaisen tutkimustuloksen antavaa tutkimusta täällä ei ole vielä esitetty. Yhtään kiistatonta tutkimusta ei ole vielä tänne linkitetty. Joko löysit sellaisen?

      • unohtajalle

        masaherekwediautoilijavaijnejne. Etkö ole nähnyt asiasta yhtään tutkimusta. Tietenkin olet. Etkä pidä tutkimustuloksesta.


      • Antero Sch.
        unohtajalle kirjoitti:

        masaherekwediautoilijavaijnejne. Etkö ole nähnyt asiasta yhtään tutkimusta. Tietenkin olet. Etkä pidä tutkimustuloksesta.

        Laita linkki edes yhteen viestiin, joka osoittaa Herekin huonomuistiseksi.

        Et selvästikään pysty erottamaan eri kirjoittajia toisistaan, vaan luulet heitä samaksi henkilöksi. On todella kömpelöä luulla esim. Wedin ja Autoilija vain juttuja saman kirjoittajan jutuiksi.


      • TurboAhti
        Antero Sch. kirjoitti:

        Laita linkki edes yhteen viestiin, joka osoittaa Herekin huonomuistiseksi.

        Et selvästikään pysty erottamaan eri kirjoittajia toisistaan, vaan luulet heitä samaksi henkilöksi. On todella kömpelöä luulla esim. Wedin ja Autoilija vain juttuja saman kirjoittajan jutuiksi.

        Sinulla noita ymmärtämis ja erottamisongelmia on ollut täällä.


      • Autoilija vai?
        TurboAhti kirjoitti:

        Sinulla noita ymmärtämis ja erottamisongelmia on ollut täällä.

        Minä en ole Wedi. Voin toki antaa henkilötunnukseni, yhteystietoni ja työpaikkani tiedot ja pyytää Wediä ilmoittamaan samat tiedot. Tosin tuskin sinä siitä huolimatta uskoisit.

        Joten katso vaikka kirjoitustyyliä. Minulla on esimerkiksi kirjoitusvirheitä tuplasti enemmän kuin Wedillä ja muotoilen lauseeni eri tavalla.

        Eikö DE FACTO ollut tämä sinun juttusi ja tieteellisiin tutkimuksiin vetoaminen? Joten teeppä tästä asiasta tutkimus. Sitten sinulla on se kaipaamasi DE FACTO tieteellisesti todistettu syy väittää meitä samaksi henkilöksi.

        Hyviä päivänjatkoja vaan.


      • uuttehe
        Autoilija vai? kirjoitti:

        Minä en ole Wedi. Voin toki antaa henkilötunnukseni, yhteystietoni ja työpaikkani tiedot ja pyytää Wediä ilmoittamaan samat tiedot. Tosin tuskin sinä siitä huolimatta uskoisit.

        Joten katso vaikka kirjoitustyyliä. Minulla on esimerkiksi kirjoitusvirheitä tuplasti enemmän kuin Wedillä ja muotoilen lauseeni eri tavalla.

        Eikö DE FACTO ollut tämä sinun juttusi ja tieteellisiin tutkimuksiin vetoaminen? Joten teeppä tästä asiasta tutkimus. Sitten sinulla on se kaipaamasi DE FACTO tieteellisesti todistettu syy väittää meitä samaksi henkilöksi.

        Hyviä päivänjatkoja vaan.

        Täällä poiketaan asiasta. Kysymys kuuluu mikä on de facto katsastuksen vaikuttavuus liikenneturvallisuuteen. Tarvitaanko sunkatsastusta kummempaa katsastusta. Fakta on että ei!


    • Sun Katsastaja

      Paras. Ja tehdään aina kun autolla lähdetään ajoon. Ainoa oikea, vastuullisen autoilijan Sun katsastus.

      Sun katsastus, saa sinutkin hyvälle tuulelle. Meissä jokaisessa on iso Sun katsastaja.
      Oikeiden ihmisten tekemää katsastusta - Sun katsastus.

      • pppppois

        Ministeri herätys, jotain tolkkua asiaan.


    • Mun katsastus

      Jos sun katsastus vähääkään epäilyttää, voit tuoda autosi mun katsastukseen, jonka suoritan korjaamolla vapaaehtoisesti, pientä korvausta vastaan. Mun katsastusta tarvitaan jo nytkin, sillä autoihin tulee vikoja, vaikka autot joudutaan viemään pakollisiin vuosikatsastuksiin. Autolla kun ajetaan ympäri vuoden, ei vain pakollisena rahankeräyskatsastuspäivänä.

      • suikkapää...

        Mikä vitun DE FACTO???? Tunge ne sun "tieteelliset tutkimukset" perseesees!! Saatanan köyhä!!


      • se sitten

        joka päivä korjattavaksi?????


      • Sir.Tiede
        suikkapää... kirjoitti:

        Mikä vitun DE FACTO???? Tunge ne sun "tieteelliset tutkimukset" perseesees!! Saatanan köyhä!!

        De facto eli käytännössä. Mihin tämä kaikki autojen ympärillä ähertäminen de facto johtaa.


    • Katsastussetä

      Se tutkimus, johon täällä jatkuvasti viitataan, on norjalainen tutkimus muutaman vuoden takaa. Löytyy mm. Liikenteen turvallisuusviraston sivuilta, tai siis Aken tutkimus, jossa tämä norjalainen tutkimus on viitattu.

      Lyhyesti:
      tässä norjalaisessa tutkimuksessa todettiin, että kun Norjassa on muutenkin vapaaehtoinen katsastus, niin tutkittiin, että kolmen vuoden aikana autot jotka kävivät silti katsastuksessa ja ne jotka eivät käyneet. Johtopäätelmä oli, ettei katsastamattomuudella voitu tämän tutkimuksen mukaan havaita olevan mitään vaikutusta onnettomuustilastoihin.

      Vanha totuushan on: vale - emävale - tilasto.

    • sulle ja mulle

      Sun katsastuksessa ei käydä YT-neuvotteluja.
      Sun katsastuksessa ei itketä kovaa kilpailua.
      Sun katsastuksessa ei kuseteta sinua.
      Sun katsastuksessa ei puhuta paskaa.

      Sun katsastuksessa katsastetaan sun auto jokapäivä.

      • vanha suikkapää

        Jos markkinajohtaja jätetään huomioimatta, tai paskat otetaan sekin mukaan, niin vuosikatsastus maksaa
        vähemmän kuin yksi täystankkaus Sunhuoltamon pumpusta.


      • pp

        hyvä ja saa minun ääneni. Koska katsastus on turhaa ja poliisien valvonta turhaa. Kyllä ne viat tulee korjattua ilman heitäkin ja heidänkin kannattaisi kiinnittää enemmän huomiota omiin kulkuneuvoihinsa ja niiden kuntoon. Juuri katsastettuja autoja hajoaa päivittäin ja enemmän merkitsee nykypäivänä kuka auton käyttää kuin sen kunto.


    • ja sekundaa

      sun katsastuksen laatu todella ala-arvoista. 27% sun-katsastuksessa käyneistä ajoneuvoista HYLÄTÄÄN asiantuntevilla katsastusasemilla eli n. joka neljännes autoista, todella epäkuranttia laatua. Kukapa ostaisi tällaista tuotetta/palvelua, en minä ainakaan.

    • Fineday

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5208
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3387
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1522
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1373
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1046
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      968
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      749
    Aihe