Ydinvoimayhtiöt, ainakin TVO, käyttää hiililauhdevoimaa säätövoimana. Näin ainakin, jos on uskomista ydinvoimayhtiö TVOn omaan lausumaan verkkosivuillaan:
"TVO:n osakkaiden sähköntarve määrää, kuinka paljon Meri-Porin hiilivoimalaitoksen TVO-osuutta kullakin hetkellä käytetään."
http://www.tvo.fi/www/page/175/
Koska Fortum on toinen suuri Meri-Porin hiililauhdevoimalan omistaja, on loogista päätellä, että myös Fortum käyttää hiililauhdevoimaa omistajiensa ja/tai konsernin sähköntarpeen mukaan.
TVOn osakkaat, joiden sähköntarve siis määrää, kuinka paljon TVOn osuutta tuossa ilmaa pilaavassa ja merivettä lämmittävässä laitoksessa käytetään, on lueteltu osoitteessa
http://www.tvo.fi/www/page/151/
Kuten ydinvoimalatin, hiililauhdevoimalat hukkaa valtaosan tuottamastaan lämmöstä meriveteen. Onko järkeä?
Ydinvoima & säätövoima
5
306
Vastaukset
- vaihtoehtona
säätövoimana kaikkina vuodenaikoina?
Ketjussa /1/, jossa käsitellään Valtioneuvoston tulevaisuusselontekoa ilmasto- ja energiapolitiikasta (2009), on viesti "UE-tuotanto skenaariossa A 121.9TWh (2050) " http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8616797/40957210
Siinä kerrotaan skenaariosta A, jossa ydinvoiman käyttö on lopetettu kokonaan ja sehän mahdollistaa sen, että päästään eroon hiilivoimaloistakin. Energiaomavaraisuus kohoaisi samalla nykyisestä n. 35% ---> 96%.
1: http://keskustelu.suomi24.fi/node/8616797
(Energiaomavaraisuus 35% --> 96%)- talvellakin**
Vastaaja kirjoitti:
Ketjussa /1/, jossa käsitellään Valtioneuvoston tulevaisuusselontekoa ilmasto- ja energiapolitiikasta (2009), on viesti "UE-tuotanto skenaariossa A 121.9TWh (2050) " http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8616797/40957210
Siinä kerrotaan skenaariosta A, jossa ydinvoiman käyttö on lopetettu kokonaan ja sehän mahdollistaa sen, että päästään eroon hiilivoimaloistakin. Energiaomavaraisuus kohoaisi samalla nykyisestä n. 35% ---> 96%.
1: http://keskustelu.suomi24.fi/node/8616797
(Energiaomavaraisuus 35% --> 96%)ketjun takana,eikä mitään selvää.Lyhyesti edelleen ,mikä olisi vaihtoehto ihan oikeasti esim. viidellä sanalla?
- tällä hetkellä
mutta tulevaiosuudessa ehkä energiapuu saattaa olla vaihtoehto vesivoiman ohella.Vesivoiman käytössäkin on nyt ongelmiä kun altaat ovat tyhjillään kuivan kesän jäljiltä.Säännöstelyrajojen alapinnat on saavutettu joltain osin.
- Inter Aktiivinen
tällä hetkellä kirjoitti:
mutta tulevaiosuudessa ehkä energiapuu saattaa olla vaihtoehto vesivoiman ohella.Vesivoiman käytössäkin on nyt ongelmiä kun altaat ovat tyhjillään kuivan kesän jäljiltä.Säännöstelyrajojen alapinnat on saavutettu joltain osin.
tuulivoima. Kun tuulee niin antaa vesistöjen täyttyä ja kun ei tuule kuormitetaan vesistöjä - vuorovaikutteisesti optimoiden
Tuulivoimaa rakennettava ainakin olemassa olevan vesivoiman verran - 2500MW.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201091- 136979
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten305782Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54626Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48589- 75514