Katsekontaktin välttely..

????????????????????

Olen 23 vuotias yliopistolla opiskeleva mies ja olen ihastunut samalla kurssilla olevaan tyttöön. Olemme samalla aaltopituudella ja smalltalk sujuu hienosti. Mutta jos näen hänet esim. käytävällä tai ulkona, niin katsekontaktia ottaesssani hän ikäänkuin "jäykistyy" ja katsoo ohi. Katsoo ehkä jotain muuta vastaantulevaa.

Miten tämä naiset pitäisi tulkita? Onko hänkin ihastunut vai ärsytänkö vaan häntä?

16

2766

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .-.-.-.-.-.--.-

      Vaikuttaisi ettei tuo nainen halua olla muuten kanssasi tekemisissä. Jätä rauhaan.

    • Etsii pakopaikkaa

      Ärsytät.

      Hän ei ole kiinnostunut sinusta seksuaalisesti millään tavalla.

    • Nainen23

      Voi olla myös ujoutta tai yritystä peittää oma ihastuminen. ;)
      Itse katselen ihastuneena seinille.

      • Nainen aikuinen

        Sama mullakin. Nytkin oon ihastunu yhteen ihastuttavaan mieheen, tai ainakin kovin kiinnostunut hänestä. Nähdään ruokapaikassa, hän selkeästi katselee minua. Joskus katseet kohtaavat, ja minä lähes aina käännän katseeni tosi pian pois. Jotenkin sävähdänkin. Tunnistan itsessäni säikähdyksen yllätetyksi tulemisesta :) Kuulostaa melko typerältä ja olen monesti päättänyt teoriassa, että seuraavalla kerralla en käännä katsettani pois vaan hymyilen.... Tosi vaikeaa, vaikka olen jo 30 . Ujo kai sitten.

        Eli ei voi tietää.


      • Serious type

        Suurimmassa osassa tapauksessa tuo ei pidä paikkaansa.
        Nainen voi olla ehkä ujo muttei ole ihastunut vaan kiusaantunut tilanteesta.
        Sehän teidän naisten erityisten ujojen kanssa tekee tiukkaa koska mies ei voi arvata mitä nainen haluaa.
        Sitten nainen saattaa jopa tylyttää miestä tai kohdella paskaisesti jos yrittää lähestyä aivan kuin häntä olisi jokin iljettävä läähättävä eläin pyrkinyt raiskaamaan.

        Varmaankaan en usko että AP on sellainen komistus jonka perään te ujot naiset huokailette vaan tavallinen sälli jolle mukavasti nainen juttelee muttei tunne mitään romanttista tai seksuaalista miestä kohtaan.

        mies vain toiveissaan kuvittelee kaiken ja yrittää selvittää sen katselemalla joka saa naisen vain entistä enemmän ärsyyntymään.

        Eihän iljettävä vähempitasoinen mies sopisi ajatella kivasti naisesta, sehän on häpeällistä.


      • aloittajahan se
        Nainen aikuinen kirjoitti:

        Sama mullakin. Nytkin oon ihastunu yhteen ihastuttavaan mieheen, tai ainakin kovin kiinnostunut hänestä. Nähdään ruokapaikassa, hän selkeästi katselee minua. Joskus katseet kohtaavat, ja minä lähes aina käännän katseeni tosi pian pois. Jotenkin sävähdänkin. Tunnistan itsessäni säikähdyksen yllätetyksi tulemisesta :) Kuulostaa melko typerältä ja olen monesti päättänyt teoriassa, että seuraavalla kerralla en käännä katsettani pois vaan hymyilen.... Tosi vaikeaa, vaikka olen jo 30 . Ujo kai sitten.

        Eli ei voi tietää.

        Välillä tuntuu että katselee salaa, mutta en kuin yhden kerran yllättänyt kunnolla. Ehkäpä tosiaan on ärsyyntynyt. Ujot naiset ovat ihania, mutta voivat olla todella petollisiakin. Salaperäisiä ainakin.


    • ykstositarina

      vois paljastaa et mä oikeesti ihastuin...

    • missä katse?

      Oudoksi asia menee, jos keskustelee (tai yrittää keskustella) henkilön kanssa, joka välttää katsekontaktin ottamista. Varsinkin, kun tämä keskustelukumppani on vastakkaista sukupuolta oleva.

      • missä katse?

        ... ja työkaveri.


    • 18+12

      Hän on ihan tosi ujo... tai epävarma.
      Voi olla myös vähän ihastunut, tai sitten on vain epävarma. Kukaan tällä palstalla ei voi sanoa, kumpaa.
      Voin vain sanoa, että olen itse todella ujo, ja jos olen ihastunut johonkuhun, välttelen punastumisen pelossa katsekontaktia... jos joku ärsyttää minua, katson kyllä häntä, vain tosi äkkiä ja tekohymyillen.
      Ei sun kannata muuta kuin kysyä asiasta, vaikka vähän niin kuin vahingossa smalltalkin ohessa. Jos olette samalla kurssilla, pystyt ehkä näkemään, onko hän luonteeltaan ujo (ei uskalla vaikkapa tehdä kysymyksiä)

    • poiuytrtyuiop

      Suoraan sanoen, voi olla kumpaa vain...

      Itse olen sitä tyyppiä, joka ihastuneena saattaa kääntää katseen poispäin ihastuksen kohteesta kun hän kääntää katseensa minua kohti. Tämä johtunee kai siitä, että pelkään että katseestani näkyy niiiiiin selvästi, että olen kiinnostunut, mutta torjutuksi tulemisen pelossa en halua paljastaa itseäni..

    • Asperger

      No voihan se olla autistinen. Itse olen lievästi autisti enkä katso ketään silmiin koska se häiritsee.

    • Jagdpanther

      Yleensä ottaen katseen pois kääntäminen viestii negatiivisuudesta joten älkää tyttökullat kääntäkö katsetta pois jos ootte ihastunu johonki vaan silmäpeli päälle rohkeasti!

    • jhfss

      Millainen se teidän small talkissa on? Jos silloin ei ole tympiintyneen oloinen vaan jää mielellään juttelemaan ja on ees vähän hermoileva ja hymyilevä, niin voisi olla "salaa" ihastunut. Punastuminen aika selkee merkki.

      Tässä tapauksessa katsekontaktin vältteleminen spontaaneissa kohtaamisissa käytävällä ym. kielisi enemmän ujoudesta/epävarmuudesta/yrityksestä peittää ihastusta.

      Mene juttelemaan sille. Sen suhtautuminen kertoo paljon.

    • Hei hei hei hei.

      Vältteleekö hän kaikkien muidenkin katsetta? Tuosta nyt ei voi paljon päätellä. Ihastunut aina ylitulkitsee toisen käytöstä ja löytää siitä jotain salaisia merkkejä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1595
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1234
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1076
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1047
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      585
      1023
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      940
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      922
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      806
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      721
    Aihe