Mitä maksuja ortodoksina elämämiseen kuuluu? Kirkollisvero ainakin, mutta maksaako leirit, juhlat jne vai onko nämä vain luterilaisten ynnä muiden uskontojen rahastuksia?
Mitä ortodoksisuus maksaa?
26
629
Vastaukset
- Honey - Money
Toivottavasti ortodoksisuus maksaa enemmän kuin esim. luterilaisuus. Näin ne kirkkoonliittyjät, jotka etsivät luterilaisuutta halvempaa ratkaisua joutuisivat pettymään.
- sivusilmin
Ortodoksisuus ei maksa enemmän kuin luterilaisuus, erityisesti siihen katsoen, että luterilaisuus on huijausta ja humpuukia, ja siitä maksettu hinta, oli miten halpa hyvänsä, koituu aina maksajan vahingoksi.
- vbnxfn
lampukka maksaa 45e-65e
ikoni 0e- ties mittaamattomiin suosittelevat käsinmaalattuja ja ne alkavat kait sieltä 200e ylöspäin ellei joku ole sinulle halukas antamaan tai maalaamaan ilmaiseksi.Siihen tuskin kukaan alkaa koska se on niin työlästä.
Ikonihylly 50e ellet itse veistä hyllyä
Mitään ei tietysti ole pakko olla, kirkkokin on olemassa ja omat kädet tehdä asioita.
Kirjallisuus maksaa jos omaksi haluaa, kirjastossa on ilmaista.
Ja se kirkollisvero josta en muista minkä verran se on.- aklödjflkjdf
Kirkollisvero Suomen ort.kirkossaoli erotessani 2009 muistaakseni 1,6. Luterilaisilla se on ainakin omalla paikkakunnallani 1.0. Eli huomattavasti kalliimmaksi tulee. Kaikista leireistä (ml. kriparit) maksat aivan samat kuin luterilaisilla.
MP:ssa ei tällaista verojen pakkomaksua ole eikä ole kripareitakaan.
Hengellisyys sitten on kaikissa mainituissa aivan eri tasoilla. Kannattaa miettiä hinta-laatu -suhdetta, varsinkin laatua. Mitä nyt sitten kukakin kirkoltaan haluaa... - Ilmaista ei ole
aklödjflkjdf kirjoitti:
Kirkollisvero Suomen ort.kirkossaoli erotessani 2009 muistaakseni 1,6. Luterilaisilla se on ainakin omalla paikkakunnallani 1.0. Eli huomattavasti kalliimmaksi tulee. Kaikista leireistä (ml. kriparit) maksat aivan samat kuin luterilaisilla.
MP:ssa ei tällaista verojen pakkomaksua ole eikä ole kripareitakaan.
Hengellisyys sitten on kaikissa mainituissa aivan eri tasoilla. Kannattaa miettiä hinta-laatu -suhdetta, varsinkin laatua. Mitä nyt sitten kukakin kirkoltaan haluaa...Kyllä on pönttöä!
- sdjklhfalhkdf
Ilmaista ei ole kirjoitti:
Kyllä on pönttöä!
Opettele lukemaan: veroluonteisia maksuja palkasta ei peritä, kuten Suomen ort. kirkolla ja luterilaisilla. Ei kukaan ole kirjoittanut ilmaisesta mitään! Maksetaan siitä, mitä käytetään ja mistä halutaan maksaa. Näinhän se kuuluisi mennää myös luterilaisilla.
Kirkko ja valtio pitäisi erottaa niin kuin muuallakin maailmassa on tapana. Ei olisi tällaisia ongelmia kuin Suomessa luterilaisilla ja lainsäätäjillä. - huhheijaa, parkujat!
sdjklhfalhkdf kirjoitti:
Opettele lukemaan: veroluonteisia maksuja palkasta ei peritä, kuten Suomen ort. kirkolla ja luterilaisilla. Ei kukaan ole kirjoittanut ilmaisesta mitään! Maksetaan siitä, mitä käytetään ja mistä halutaan maksaa. Näinhän se kuuluisi mennää myös luterilaisilla.
Kirkko ja valtio pitäisi erottaa niin kuin muuallakin maailmassa on tapana. Ei olisi tällaisia ongelmia kuin Suomessa luterilaisilla ja lainsäätäjillä.ei pysty saamaan vainajiaan muistelluksi, jos ei ole RAHAA! Ei myöskään elossaolevia jne, joka nimestä maksetaan erikseen, toimituksista maksetaan jne jne jne!
Vaikka olen pienellä eläkkeellä elävä, en edes huomaa vuosituloissani sitä pientä summaa, minkä maksan kirkollisveroa! Laskekaa nyt huviksenne, paljonko pistätte kaljaan, tupakkaan, hampurilaisiin, dvd:n, elokuviin, matkoihin jne jne ja verratkaa sitten kirkollisveroon, tulette yllättymään! - Et niin
huhheijaa, parkujat! kirjoitti:
ei pysty saamaan vainajiaan muistelluksi, jos ei ole RAHAA! Ei myöskään elossaolevia jne, joka nimestä maksetaan erikseen, toimituksista maksetaan jne jne jne!
Vaikka olen pienellä eläkkeellä elävä, en edes huomaa vuosituloissani sitä pientä summaa, minkä maksan kirkollisveroa! Laskekaa nyt huviksenne, paljonko pistätte kaljaan, tupakkaan, hampurilaisiin, dvd:n, elokuviin, matkoihin jne jne ja verratkaa sitten kirkollisveroon, tulette yllättymään!"Vaikka olen pienellä eläkkeellä elävä, en edes huomaa vuosituloissani sitä pientä summaa, minkä maksan kirkollisveroa!"
Riittävän pienistä tuloista kun ei veroja peritä. - skldflksf
ei pysty saamaan vainajiaan muistelluksi, jos ei ole RAHAA! Ei myöskään elossaolevia jne, joka nimestä maksetaan erikseen, toimituksista maksetaan jne jne jne!
Vaikka olen pienellä eläkkeellä elävä, en edes huomaa vuosituloissani sitä pientä summaa, minkä maksan kirkollisveroa! Laskekaa nyt huviksenne, paljonko pistätte kaljaan, tupakkaan, hampurilaisiin, dvd:n, elokuviin, matkoihin jne jne ja verratkaa sitten kirkollisveroon, tulette yllättymään!Sorry, mainospuheesi ei tehoa.
Onko sinulla tiedossa, paljonko Suomen ort.kirkon seurakunta veloittaa hautapaikan hoitamisesta, joka käsittää yhden rehun vuodessa? siis näiden palkoista ja eläkkeistä perittävien veroluonteisten maksujen lisäksi? Ota selvää ja tule sitten opastamaan.
Jos ihminen tienaa 3000 e/kk, vuodessa kirkolle maksetaan 500 euroa. Sillä ei vielä saa hautapaikkaa eikä lapsille kriparia. Kyllä minusta tuolla summalla pitäisi se hautapaikka pitää kunnossa.
Ja tuohon kysymykseesi, paljonko enemmän käytän kirkollisveroon kuin mainitsemiisi tuotteisiin voin vastata, että 99 % enemmän menee kirkollisveroon. En yhtään ihmettele, että olet pienellä eläkkeellä, jos elämäsi on tähän mennessä kulunut mainitsemiisi tuotteisiin. - huhheijaa, parkujat!
Et niin kirjoitti:
"Vaikka olen pienellä eläkkeellä elävä, en edes huomaa vuosituloissani sitä pientä summaa, minkä maksan kirkollisveroa!"
Riittävän pienistä tuloista kun ei veroja peritä.koska olen juuri siinä rajamailla! En yhtään purnaisi, vaikka perittäisiin enemmänkin, niin paljon kirkko antaa minulle voimia elämiseen!
- huhheijaa, parkujat!
skldflksf kirjoitti:
Sorry, mainospuheesi ei tehoa.
Onko sinulla tiedossa, paljonko Suomen ort.kirkon seurakunta veloittaa hautapaikan hoitamisesta, joka käsittää yhden rehun vuodessa? siis näiden palkoista ja eläkkeistä perittävien veroluonteisten maksujen lisäksi? Ota selvää ja tule sitten opastamaan.
Jos ihminen tienaa 3000 e/kk, vuodessa kirkolle maksetaan 500 euroa. Sillä ei vielä saa hautapaikkaa eikä lapsille kriparia. Kyllä minusta tuolla summalla pitäisi se hautapaikka pitää kunnossa.
Ja tuohon kysymykseesi, paljonko enemmän käytän kirkollisveroon kuin mainitsemiisi tuotteisiin voin vastata, että 99 % enemmän menee kirkollisveroon. En yhtään ihmettele, että olet pienellä eläkkeellä, jos elämäsi on tähän mennessä kulunut mainitsemiisi tuotteisiin.mahdat elellä??? Kyllä 500 €:lla saa lapsen kriparille ihan kummasti, useampaankin kertaan ja hautapaikkakin heltiää, nimimerkillä "kokemusta on". Sitäpaitsi 3000 e/kk on mielestäni riittävän hyvä palkka; kerropa se kahdellatoista lomarahat ja suhteuta sitten kirkollisveroon! Yli 40.000 euron tuloilla/vuosi on kyllä varaa maksaa 500 kirkollisveroa/vuosi.
Ei ole elämäni mennyt päihteisiin ym, olen tehnyt elämäntyöni niiden aiheuttamia ongelmia ehkäisten! - sdkfjasklödf
mahdat elellä??? Kyllä 500 €:lla saa lapsen kriparille ihan kummasti, useampaankin kertaan ja hautapaikkakin heltiää, nimimerkillä "kokemusta on". Sitäpaitsi 3000 e/kk on mielestäni riittävän hyvä palkka; kerropa se kahdellatoista lomarahat ja suhteuta sitten kirkollisveroon! Yli 40.000 euron tuloilla/vuosi on kyllä varaa maksaa 500 kirkollisveroa/vuosi.
Ei ole elämäni mennyt päihteisiin ym, olen tehnyt elämäntyöni niiden aiheuttamia ongelmia ehkäisten!Oletko vähän tyhmä? Kansakoulun lukutunnnit taisivat jäädä käymättä. Etkö ymmärrä lukemaasi?
- huhheijaa, parkujat!
sdkfjasklödf kirjoitti:
Oletko vähän tyhmä? Kansakoulun lukutunnnit taisivat jäädä käymättä. Etkö ymmärrä lukemaasi?
että sinä raukka et ole päässyt edes kiertokouluun! Otan osaa...
- Hyvä järjestelmä!!!!
sdjklhfalhkdf kirjoitti:
Kirkko ja valtio pitäisi erottaa niin kuin muuallakin maailmassa on tapana. Ei olisi tällaisia ongelmia kuin Suomessa luterilaisilla ja lainsäätäjillä.Kirkollisverotustapa on oikea ja tasapuolinen tapa. Ei tarvitse aina kirkossa kulkea käteisen kanssa ja maksaa erikseen toimituksista. Saadaan vakautta kirkkojen talouteen ja pidetään rakennukset kunnossa. Papit saavat palkkansa ajallaan.
- drio
mahdat elellä??? Kyllä 500 €:lla saa lapsen kriparille ihan kummasti, useampaankin kertaan ja hautapaikkakin heltiää, nimimerkillä "kokemusta on". Sitäpaitsi 3000 e/kk on mielestäni riittävän hyvä palkka; kerropa se kahdellatoista lomarahat ja suhteuta sitten kirkollisveroon! Yli 40.000 euron tuloilla/vuosi on kyllä varaa maksaa 500 kirkollisveroa/vuosi.
Ei ole elämäni mennyt päihteisiin ym, olen tehnyt elämäntyöni niiden aiheuttamia ongelmia ehkäisten!pitäisi saada nuo kriparit ja muut ilmaisesksi myös hautapaikka ja sen hoito.Tätä mieltä minä olen.Jos mietitään mitä menee pytinkeihin rakennuksiin ja niiden restauroimiseen luulen että veromarkat hurahtavat sinne ja papiston kolttuihin.Kauniita kyllä ovat.
- Drio
Hyvä järjestelmä!!!! kirjoitti:
Kirkollisverotustapa on oikea ja tasapuolinen tapa. Ei tarvitse aina kirkossa kulkea käteisen kanssa ja maksaa erikseen toimituksista. Saadaan vakautta kirkkojen talouteen ja pidetään rakennukset kunnossa. Papit saavat palkkansa ajallaan.
tuohukset maksavat.. näin ollen muistelu maksaa ja esirukoukset...jos olen oikein ymmärtänyt.Uskon maksuahan ei raamattu määritä vain että kannat verosi.No sama kai tuo on mutta kolehtikin on rahaa...
- Ohhoh?
Mistä ihmeestä ostelet kapineita noin kalliilla??? Saa niitä halvemmallakin, ja ihan samaa tavaraa.
- mamajulia3
Vaikka olen pienellä eläkkeellä elävä, en edes huomaa vuosituloissani sitä pientä summaa, minkä maksan kirkollisveroa! Laskekaa nyt huviksenne, paljonko pistätte kaljaan, tupakkaan, hampurilaisiin, dvd:n, elokuviin, matkoihin jne jne ja verratkaa sitten kirkollisveroon, tulette yllättymään!40 senttiä per reilut kymmenen nimeä proskomidissa. Kuulostaako kalliilta?
Ekteniassa 10 nimeä 1.20 e (siis luetaan ääneen, myös liturgian jälkeen toimitettavassa molebenissa). Näin Hgissä. - skolka?
sdjklhfalhkdf kirjoitti:
Kirkko ja valtio pitäisi erottaa niin kuin muuallakin maailmassa on tapana. Ei olisi tällaisia ongelmia kuin Suomessa luterilaisilla ja lainsäätäjillä.ettäkö venäjällä kirkko ja valtio erossa toisistaan?
- Alennus
Haetko halvempaa ja helpompaa elämää vai mitä haet? Ortodoksisuus on elämäntapa ja useimmiten todella vanhoja sukujuuria noudattava perinne. Ei laskujen ja verojen arviointeja, ne kuuluvat ihan tavalliseen, myöskin ateistien elämään. Näistä asioista et pakoon ortodoksisuudessakaan, vaikka halauaisit.
- aloittajaeuroja
Olen itsekin ortodoksi, kyselin mielenkiinnosta.
- ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Maksaa hengen ja maineen!
- Euroton uneksija
"Kun raha kirstuu kilahtaa, niin sielu taivaaseen vilahtaa".
Meno on kuten Lutherin aikaan roomalaiskatolisilla, kaikki maksoi silloin ja maksaa edelleen, vaikka onkin valtionkirkko kuten lutheruksenkin kirkko. Mitään ei saa ilmaiseksi.
- kmsk
hyviä mielipiteitä, sain paljon tietoa. Kiitos :)))
- Näin on
Iloitkaaja riemuitkaa!
Silti veroprosenttia on pakkonostaa tulevaisuudessa monestakin syystä.Onneksi srk:mme on vara se tehdä.ennemmin maksan kirkolle että saan käydä jumalanpalveluksissa kuin valtiolle joka sössii rahansa ulkomaille.
MONTA ILONAIHETTA PERS´AUKISUUDESTA!
- Pankkikorttisi katoaminen ei saa sinua menettämään yöuniasi - tuskin edes huomaat sitä kolmeen viikkoon
- Sinun ei koskaan tarvitse miettiä, minne kauas matkustaisit lomallasi
- Stockmannin "Hullut Päivät" ja Anttilan "Pimeät Hinnat" saavat sinut typerän kuuloisina termeinä hihittämään sairaasti eivät todellakaan pakota sinua kauppojen alekaaokseen
- Iäkkäät sukulaiset ovat tyytyväisiä saadessasi sinusta säännöllisesti lounasseuraa ja takuuvarman vieraan aina kun juhlissa on ruokaa tarjolla
- Kaveripiirisi laajenee - tunnet nimeltä kaikki kotikaupunkisi ulosottomiehet
- Kotiisi ei kerry ylimääräistä rojua ja nurkat pysyvät siisteinä myydessäsi kaiken mahdollisen irtotavaran kirpputoreilla
- Olet oppinut tekemään kahdeksantoista erilaista ruokalajia pikanuudeleista ja kalapuikoista
- Kaverisi eivät yritä pummata sinulta rahaa
- Osakekurssien heilahtelu ei heilauta sinua pätkän vertaa
- Tutustut kaikkiin mahdollisiin uutuusruokiin kiertäessäsi kauppojen maistiaistilaisuuksia
- Kuntosi kasvaa juostessasi puolen kaupungin halki halvan vessapaperin vuoksi ja kolmen kilsan lenkin takaisin saadaksesi nuudeleita 10 pussia eurolla toisesta marketista
- Kuntosi kohenee myös, koska kävelet aina kaikki alle kymmenen kilometrin matkat ja lenkkeily on ainoa harrastus, johon sinulla on varaa
- Suunnistustaitosi paranee pohtiessasi lyhintä mahdollista reittiä eri kauppojen tarjousten perässä kirmaamiseen
- Matemaattiset kykysi karttuvat miettiessäsi miten saat kympin riittämään kahden viikon ruokaostoksiin
- Kädentaitosi karttuvat leikatessasi itse hiuksesi ja korjatessasi vaatteesi
Kukaan ei yritä iskeä sinua rahojesi vuoksi - sen on pakko olla tosirakkautta!
ELI KAIKKI PERS´AUKISET YSTÄVÄNI: EI SURRA SITÄ, MIKÄ MEILTÄ PUUTTUU VAAN ILOITAAN SIITÄ MITÄ MEILLÄ ON! *niin totta tämä ♥ * - Köyhisläinen
Valamon kurssit maksaa ihan törkyjä!Täysin työttömien ja opiskelevien ulottumattomissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh811973Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1001695- 1801286
- 225707
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6666- 56600
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46508
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472