lapsen korvaus kivusta ja särystä. Toimeentulotuki hylätään.

valeriab

Hei!
Olen 6 vuotian tytön yh - äiti. Nyt alkukesästä mopoilijä ajanut minun tyttöni päälle kävelytiellä. Tyttö sai monta vakavaa vammaa ja joutunut leikkauspöydälle kahdesti. Vammoen pysyvyydestä ei voi sanoa vielä mitään, niitä arvioidaan vast vuoden päästä.
Vakuutusyhtiö on maksannut tytölleni ennakkokorvaus kivusta ja särystä.
Kouvolan sosiaaliviraston etuuskäsittelijä Koppinen on tehnyt päätöksen minkä mukaan tämän korvauksen meidän täytyy kuluttaa elämiseen.
Meidän tulona on minun työmarkkinatuki (opiskelen työvoimapoliittisessa koulutuksessa), elatustuki ja lapsilisä, mitään verkostoa ei ole ja sosiaalivirasto on minulle todellakin viimeisin keino saada apua.
Nyt sitten meillä joulupöydässä tytön kivut ja säryt syödään, kun muuta ei odotettavissa.
Pitäiskö minun kuolla, että tyttö saisi pitää kivuista ja säryistä korvauksensa? Eihän hän ole syylinen siihen, että minä olen köyhä? Ei se ole oikea, että hän joutuu minutkin ruokkia rahoillansa...

41

1533

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kakkahousu

Toimeentulotuki on viimesijainen etuus, ja kaikki muut keinot itsensä elättämiseen tulee käyttää ennen toimeentulotukea. Minä joudun opiskelijana nostamaan pankista lainaa 2700 euroa vuodessa elämiseen jonka jälkeen saan sitten muutaman kympin toimeentulotukea päälle. Näin siis vaikka kansainväliset ihmisoikeussopimukset kieltävät toiminnan, jossa ihminen pakotetaan ottamaan velkaa jotta pysyy hengissä.

Tämmöstä se elämä nyt vaan tällä kertaa on. Osaan silti olla kiitollinen Suomen sosiaaliturvasta, jossa jonku toisen työllä ansaitusta palkasta verotetuilla rahoilla elätetään minua täysin vastikkeettomasti. Teknisesti minun ei tarvitse kuin aukaista suuni ja sinne tipautetaan leivänmurusia minun tekemättä asian hyväksi yhtään mitään. Eikös se ole aika hyvin? Eihän ihan kaikissa maailman maissa asia näin ole?

Ymmärrän kyllä sinunkin näkökulmasi varsin hyvin, mutta mitenkä tässä tilanteessa pitäisi sitten sinun mukaan toimia? Entä jos lapsesi voittaisi 100000 euroa arvalla, olisitteko silloinkin mielestäsi oikeutettuja viimesijaisiin tukiin?

• en kykene empatiaan

Selkeä vääryyshän tämä on, kun se johtaa käytännössä siihen että toimeentulotukiasiakas ei saa senttiäkään korvausta hänelle aiheutetusta kivusta, särystä, vammasta tai muustakaan vahingosta. Aika kornia verrata ko. tilannetta johonkin arpajaisvoittoon!

Toimeentulotukiasiakkaan kokema henkilövahinko jää kokonaan hyvittämättä. Arpajaisiin osallistumisen voi sentään jokainen ttt-asiakas ihan itse päättää, varsinkin kun etukäteen tietää, että ko. tulot katsotaan tuloksi, mutta ei sitä ajaako joku rattijuoppo päälle suojatiellä!

• EARGYJDTUI

"Ymmärrän kyllä sinunkin näkökulmasi varsin hyvin, mutta mitenkä tässä tilanteessa pitäisi sitten sinun mukaan toimia? "

Ei todellakaan ymmärrä. Esimerkkisi kertoo totaalisen ymmärryksen puutteesi.
        Ei taida kakkahoiúsun vaippoja äiti vaihtanut koskaan kun noin epäempaattinen asenne on tullut.

Itse opiskelleena en koskaan vertaisi toimeentulotukea opiskelijan vastaaviin. Se itessään jo osoittaa melkoista tyhmyyttä kokonaistilanteesta.

• Kakkahousu

Niin ja kun tuossa mainitsit että joulupöydässä syödään tytön kivut ja säryt, niin mitä niillä korvausrahoilla pitäisi ostaa jos ei ruokaa?

• valeriab

Tuli vaan mieleen. Onhan minullakin "omaisuutta", mistä saan tuloa tarvittaessa! Minun elimistö, sydän, munuaiset, maksa yms varaosat. Jos näitä myydään - aikamoinen tulo tulee! Ihmittelen, miks sossun tädit ja sedät eivät vielä tätäkin ymmärtäneet laskea tuloksi...
        On se minusta ihan reilua - jos minä syön lapseni kivut ja säryt, voin laittaa minun sydän hänen ruokalautaselle minun munuaisten kastikkeessa vaikka.

• valeriab

Olisin ostanut lapselleni terveyttyttä takaisin...
        Maria on harrastanut ballettia koko hänen pieni ikää. Mariinski teatteria... Prima ja aplodit.. Unelmoi Vaganovskista koulusta.
        Unelmat loppui kun tuo kouvolan palomiehen poika Pasi ajanut minun 6 vuotiaan balleriinaan päälle. Mikä balleriina.. kun kaikki luut poikki..
        Mopoilija maksoi siitä 60 euroa sakko ja ajaa onnellisesti mopolla edeleen, kun hyvässä asemassa iskä on. Ei edes koskaan tullut kysymään onko Maria elossa edes...

• Petu...

Tuo on oikeasti epäkohta: http://www.netfi.fi/toimeentulotuki/rikosvahinkokorvaus.php#1

Korvaukset on mielestänio tarkoitettu siihen, että niillä hyvitetään vahinkoa, ne pitäisi voida käyttää vaikka huvitteluun jolla vamman/tapahtuman saa ainakin hetkeksi pois mielestä.

Asiassa kannattaa pommittaa eduskuntaa: [email protected] ja ihan henkilökohtaisillakin kirjeillä edustajia. On todella väärin, että vain rikas saa korvauksia ja köyhä niitä ei saa.

Lapsen saamia korvauksia ei kuitenkaan sossu voi määrätä käytettäväksi muiden kuin korvausta saaneen lapsen elämiseen, eli ko. lapsen perusosiin. Tosin tuokin on vähintäänkin hölmöä.
      -kateelliset ovat tietysti eri mieltä!

Tämä on ehkä asia joka kannattaisi yrittää sada IOT:een saakka?

http://www.toimeentulotuki.net

• valeriab

Olen keskustellut SDP:n edustajan kanssa asiasta, tänään minulla on soittoaika varattu hänelle, katsotaan voiko hän auttaa meitä mitenkään..

Kuka asiantuntija tai lakimies voisi auttaa meitä tässä asiassa?

Mikä on tuo IOT ?

• vääryys oikaistava

• valeriab

No niin. Keskustelin tänään SDP:n edustajan kanssa, hän lupasi selvittää tämä asia ja auttaa. Sitten olin yhteydessä kouvolan sosiaaliasiamieheen, hän on myös nyt selvittämässä asiaa. Lastensuojelu on myös auttamassa. Sitten kävin maistraatin edunvalvojan kanssa neuvottelemassa, heidän juristi on luvannut otta kantaa asiassamme ja kirjoittaa lausunnonsa tarvittaessa. Lapsi ei ole velvollinen elättää vanhempiansa ja kivuista ja säryistä korvaukset ei tulee ottaa huomioon toimeentulotuessa.

Tekee mieli laittaa koko tämä juttu johonkiin lehteen. Eikös me saanet jo tarpeeksi kärsimyksiä, että tällä lailla meitä vielä pitä kiusata... Haluan vaan rauhassa saada minun lapseni kuntoon, valmistua ammattiin ja maksaa sitten veroja työstäni auttakseen muita pulassa oleviä ihmisiä.....

Päivä kerrallaan...

• tyuyiuyuoiyt
        valeriab kirjoitti:

No niin. Keskustelin tänään SDP:n edustajan kanssa, hän lupasi selvittää tämä asia ja auttaa. Sitten olin yhteydessä kouvolan sosiaaliasiamieheen, hän on myös nyt selvittämässä asiaa. Lastensuojelu on myös auttamassa. Sitten kävin maistraatin edunvalvojan kanssa neuvottelemassa, heidän juristi on luvannut otta kantaa asiassamme ja kirjoittaa lausunnonsa tarvittaessa. Lapsi ei ole velvollinen elättää vanhempiansa ja kivuista ja säryistä korvaukset ei tulee ottaa huomioon toimeentulotuessa.

Tekee mieli laittaa koko tämä juttu johonkiin lehteen. Eikös me saanet jo tarpeeksi kärsimyksiä, että tällä lailla meitä vielä pitä kiusata... Haluan vaan rauhassa saada minun lapseni kuntoon, valmistua ammattiin ja maksaa sitten veroja työstäni auttakseen muita pulassa oleviä ihmisiä.....

Päivä kerrallaan...

Olet arvatakseni syntyperältäsi venäläinen tai virolainen - arvasinko oikein?

• A<rgyjtuk

Minusta vakuutusyhtiön ennakkokorvaus pitäisi olla verrattavissa lapsen hoitotukeen. Hoitotuella katsotaan katettavan kuluja, joihin hoitotuki on myönnetty.

Jos millään jaksat, niin tee valitus eteenpäin. Jos Petu ehtii, niin hän voisi ehkä auttaa valituksen laatimisessa.

Jaksamista sinulle :)

• aqwsedrfgy

Laíttakaa aina korvausrahat sellaiselle tilille ettei niitä voi nostaa ennen kuin lapsi täyttää 18v. Ne ei ole silloin käytettävissä olevaa varallisuutta eikä niitä voi laskea tuloksi?

• valeriab

Kyllä, Petun apu olisi meille todella tarpeen, kun keskiviikona tulee lastensuojelusta perheentyöntekijä auttamaan minua valituksen kirjoittamisessa... Kuka tietää, jos me laitetaan yhtääkin pilkkua väärään kohtaan, minkäläinen vastaus tulee....

Miten Peten saa tavoitettua? Olen uus ihminen palstalla ja anteeksi, jos olen pois kärryistä.

Kiitos lämpimästä sanasta! Minun on pakko jaksaa, minun pikkunen tarvitsee minun suojelua, kukas muu huolehdii hänestä sitten?!

• valeriab
        aqwsedrfgy kirjoitti:

Laíttakaa aina korvausrahat sellaiselle tilille ettei niitä voi nostaa ennen kuin lapsi täyttää 18v. Ne ei ole silloin käytettävissä olevaa varallisuutta eikä niitä voi laskea tuloksi?

Juuri tälläiseen tiliin olen lapseni korvaukset laittanutkaan! Mutta silti laskevat tuloiksi!

• retyu67i8o
        valeriab kirjoitti:

Kyllä, Petun apu olisi meille todella tarpeen, kun keskiviikona tulee lastensuojelusta perheentyöntekijä auttamaan minua valituksen kirjoittamisessa... Kuka tietää, jos me laitetaan yhtääkin pilkkua väärään kohtaan, minkäläinen vastaus tulee....

Miten Peten saa tavoitettua? Olen uus ihminen palstalla ja anteeksi, jos olen pois kärryistä.

Kiitos lämpimästä sanasta! Minun on pakko jaksaa, minun pikkunen tarvitsee minun suojelua, kukas muu huolehdii hänestä sitten?!

Petuun saat yhteyttä hänen linkistään yläpuolella (sivuilta löytyy s-postiosoite).
        Onnea matkaan!
        P.S. Toivottavasti jaksat silloin tällöin kertoa miten asia edistyy.

• Sauli.o.,
        retyu67i8o kirjoitti:

Petuun saat yhteyttä hänen linkistään yläpuolella (sivuilta löytyy s-postiosoite).
        Onnea matkaan!
        P.S. Toivottavasti jaksat silloin tällöin kertoa miten asia edistyy.

Todellakaan eivät voi ottaa huomion kipu ja varsinkaan jos korvauksia pysyvästä vammasta.Itse sain aikoinani 372000mk korvauksia pysyvästä vammasta ja sossu,työkkäri ja vuokratuet tuli normaalisti.Edes ulosotto ei voi ottaa jos kertakorvaus pysyvästä vammasta(oli ulosotossa) sillä tuo korvaus on myöskin täysin verovapaakin.Tuon summan jonka sain pitäisi kattaa haittani hautaan saakka(rullatuolissa loppuelämän).Kysy vakuutusyhtiöltä ja todellakin nuo rahat sellaiselle tilille ettette voi koskea niihin ja jos suurempi summa tulisi niin lapselle pitää hankkia edunvalvoja maistraatin kautta.Voisitte kysäistä maistraatista riippuen summasta saisko se estettyä omilla toimilla sen ettette voisi saada rahoja millään jolloin toimeentulotuki ei voi ottaa niitä missään nimessä huomioon.Ja muistakaa tapella varsinkin jos lapsenne saa PYSYVÄSTÄ vammasta korvauksia.Ne ei tiodellakaan ole lakien mukaan varsiunaista tuloa ja niitä ei voida huomioida tuloina KELA,sOSSU ,VEROTTAJA EIKÄ ULOSOTTOKAAN.

• valeriab
        Sauli.o., kirjoitti:

Todellakaan eivät voi ottaa huomion kipu ja varsinkaan jos korvauksia pysyvästä vammasta.Itse sain aikoinani 372000mk korvauksia pysyvästä vammasta ja sossu,työkkäri ja vuokratuet tuli normaalisti.Edes ulosotto ei voi ottaa jos kertakorvaus pysyvästä vammasta(oli ulosotossa) sillä tuo korvaus on myöskin täysin verovapaakin.Tuon summan jonka sain pitäisi kattaa haittani hautaan saakka(rullatuolissa loppuelämän).Kysy vakuutusyhtiöltä ja todellakin nuo rahat sellaiselle tilille ettette voi koskea niihin ja jos suurempi summa tulisi niin lapselle pitää hankkia edunvalvoja maistraatin kautta.Voisitte kysäistä maistraatista riippuen summasta saisko se estettyä omilla toimilla sen ettette voisi saada rahoja millään jolloin toimeentulotuki ei voi ottaa niitä missään nimessä huomioon.Ja muistakaa tapella varsinkin jos lapsenne saa PYSYVÄSTÄ vammasta korvauksia.Ne ei tiodellakaan ole lakien mukaan varsiunaista tuloa ja niitä ei voida huomioida tuloina KELA,sOSSU ,VEROTTAJA EIKÄ ULOSOTTOKAAN.

Löysin kiinnostavan artikkelin:
        http://www.hs.fi/paakirjoitus/artikkeli/Köyhän arvo on harkinnan varassa/1135259619081

• Sauli.o., kirjoitti:

ja esimerkiksi tässä kuvatussa tilanteessa saadut varat ehkä tallettaa lapsen tilille ehdoin, että vanhemmat eivät saa rahoihin koskea, vaan ainoastaan lapsi edunvalvojansa kautta. (Olen kuullut, että köyhän perheen lapsen saadessa perintöä voidaan menetellä näin, jottei perintö hukkaantuisi muun perheen elatukseen.)
        Epäilyttää silti: voiko sosiaalityöntekijä sittenkin itsepäisesti pitää mainittua korvausta perheen käytössä olevana rahana ja evätä toimeentulotuen. Valitus tietysti saattaisi auttaa mutta prosessi vie aikaa ... ja miten perhe valitusaikana selviytyy - velkaantuenko? (Velkojen takaisinmaksuahan ei missään tapauksessa hyväksytä toimeentulotukimenona.)

• valeriab
        Sauli.o., kirjoitti:

Tuntuu vaan niin, että tää kestää ja kestää.
        Siis loputtomasti. Haudan asti.. Sittenkin ne kaivaa minut haudasta ihan varmasti.
        On tuo palaveri tapahtunut.
        Surkea koko homma! Päätöksentekijä ei itse ole löytynyt paikalle, vaan rennosti lähettänyt tietämätöntä alaisensa. Sirkusta ja narulla tanssimista!
        Kiitos Petulle, että on niin painavan valituksen on laatinut!
        On luvattu, että saamme jotain Jouluun, ruokakortti ja lapselle lahjan.
        Sähkölasku on myös pyydetty esittäämään.
        Luojan kiitos, että meillä on perheentyöntekijät, jotka tietävät ja ymmärtävät meitä.
        SDP:n Valto Koski on ottanut ainakin paperit asiasta ja lupasi esittää ministerille koko asamme. Katsotaan, olenko oikeassa kun ihmisiin uskallan luottaa vieläkiin...

• valeriab
        piruitte kirjoitti:

ja esimerkiksi tässä kuvatussa tilanteessa saadut varat ehkä tallettaa lapsen tilille ehdoin, että vanhemmat eivät saa rahoihin koskea, vaan ainoastaan lapsi edunvalvojansa kautta. (Olen kuullut, että köyhän perheen lapsen saadessa perintöä voidaan menetellä näin, jottei perintö hukkaantuisi muun perheen elatukseen.)
        Epäilyttää silti: voiko sosiaalityöntekijä sittenkin itsepäisesti pitää mainittua korvausta perheen käytössä olevana rahana ja evätä toimeentulotuen. Valitus tietysti saattaisi auttaa mutta prosessi vie aikaa ... ja miten perhe valitusaikana selviytyy - velkaantuenko? (Velkojen takaisinmaksuahan ei missään tapauksessa hyväksytä toimeentulotukimenona.)

Nyt meidät on kehotettu kululuttaa lapsen korvaus kivusta ja särystä sähkö, vesi, vuokra ja ruoka- maksuun.
        Jos lainan vaikka pikavippista (joka on vimeissijainen keino), niin olen velkantunut vielä tuplasti sen jälkeen, koska sossu ei ei huomioi takautuvasti maksuja, vaan "tuloja" kyllä mielellään plussan puolelle laittaa viime pennia asti... huolimatta sitä, onko lapsen terveys kysessä...

• valeriab
        piruitte kirjoitti:

Itsepäisesti Kovolan sosaalityöntekijä Saiko on hihittänyt minulle ja eduskannasta soitaville kansanedustajille. Hänen mukaan meillä on tarpeeksi rahaa ja minun lapsen saadut vammat ovat "huomamaton arpi leuassa", kuin toinen lastensuojelusta meille raportoi...
        "Kauniit ja rohkeat nuo sosiaalitädit ja sedät itsepäisesti keksivät saadakseen lisää rahaa. Ei ne oikeasti auttaa. Ne ovat sielä saadakseen palkka! Oikeasti ne pelkävät joutua näitten köyhiin riiviin menetettyä "työttänsä" ja leipä-paikka... Se on mafia. Ainakin täyttää kaikki tunnusmerkit.
        Sanon suoraan.

• fhgjhgjgjhkm
        valeriab kirjoitti:

Juuri tälläiseen tiliin olen lapseni korvaukset laittanutkaan! Mutta silti laskevat tuloiksi!

Jos on varaa laittaa saadut rahat tilille, johon ei kosketa vuosiin, ei ilmeisesti tarvitse ainakaan toimeentulotukea!

• valeriab

No taas minä täällä.
      Petu on auttanut kauheesti laatimassa asiaperit ja asiat eteenpäin. Kiitos Petulle todella paljon! Nyt tilanne on:
      - TT ei makseta jo 5 kk
      - kehotettu muuttamaan halvempaan vuokraan (minulla ei ole autoa, ja halvimmat vuokraasunnot on kaupungin ulkopuolella - lapsi ei vaan pääse kouluun!)
      - helmikuun päätöksessä on Ilse Mikkonen (sossun johtaja) tehnyt ratkaisunsa: oikeutta tt:n ei tule koskaan!

Minkä takia rangaistetaan minun 6 vuotiasta viatonta tyttöä? Miksi rangaistetaan minua, äitiä joka hoitanut silloinkin, kun oikeat hoitajat ja lääkäärit ja kipulääkeet ei vaan ollut mukaana? Mitä me Marian kanssa olemme tehneet väärin että meidät näin kidutetaan?
      Maria on nyt monissa terapiassa, kuka tiedä, miten hänen luut paranevat...

• TulojaNolla

Hankalaa on kun on joutunut sossun silmätikuksi. Vaikka menisit työhön ja eläisitte työllä vuoden, niin siitä houolimatta sossu saattaa jälkeenpäin kysellä missä vahingonkorvaus makaa ja vaatia lippuja ja lappuja pidemmältä kuin kahden kuukauden ajalta ennen toimeentulotuen alkamista.

• ghghkkllkäöl

jep. Viimesijainen etuus. Niin sitä on muittekin käytettävä kaikki säästönsä loppuun ja otettava "vapaaehtoiset" turhat vakuutussäästönsä ulos. Hyvä ettei joudu omia kuolinpesän osuuksia ulos myymään. Että sillai!

Ja onhan sinulla sen tyttösi kanssa vielä sentään asunto ja koti!

• tunnevammaiset ry.

Mene takaisin sinne Korkeasaareen, undulaatti. Että kehtaatkin verrata aikuisen vapaaehtoisia vakuutussäästöjä liikenneonnettomuudessa vammautuneen 6-vuotiaan lapsen saamiin vahingonkorvauksiin. On sinulla otsaa!

• Jykylä

Sama tilanne päällä.
      Joskin kunta itse toiminnallaan, joka täyttää rikoksen tunnusmerkit,
      on aiheuttanut haittakorvauksen.
      Nyt korvaus pitäisi maksaa takaisin vahingonaiheuttajalle.

Olen kohteliaasti kieltäytynyt, viivyttänyt, tehnyt oikaisut, rahat on käytetty,- ja
      Hallinto-oikeuteen odotetaan valituslupaa ennakkopäätöksen saamiseksi.
      Tarvittaessa OIT:hen asti valitetaan.
      Rikosilmoituskin tulee mieleen.

Kuntasektori on haittakorvauksen johdosta aloittanut myös ns.ajojahdin, johon sisältyy ilmoituksia Kelaan, väärennettyä vuokrasopimusta, ym, jonka johdosta välitön häätövaatimus päällä, kun 2:n kk:n vuokraa on asumistuen jälkeen hieman saamatta. (haaste tullut jo)
      Vuokranantajan omien ilmoitusten ja toiminnan johdosta myös asumistuki tammikuulta myöhästyi, joka menee heille itselleen.
      Vuokranantaja on luonnollisesti kunnan omistama vuokrayhtiö.

Eihän nää asiat jumankekka näin voi mennä!

Tänään menen "edustamaan" ex-puolisoani ja lapsia asiassa sos.toimeen...

• valeriab

Hei! Miten sinun poika voi?
        Oliko viranomaisilla otsa, sydän tai sielu (häpeästä ei edes kysytä) tässä sinun asiassa?
        Joutuiko sinunkin poika maksamaan viranomaisille vammasta?

• kysyjä.

Miten tämä asia ratkesi?

• valeriab

Hei! Nyt on 2 vuotta kuulunut tästä.
        Kysymyksenne vastaan sillä, että oikeutta elämässä ei ole. Valtio hyötyy kun lapseni vahingoituu. Eduskunta on sitä varten, että rikkaat rikastuisivat vielä enemmän. Ei sinne kannatta edes kääntyä hätätapauksessakin, huijaus huijauksessa siellä kun on.
        KHO on rangaistanut vammauttunutta tyttöäni siitä, että hän on syntynyt köyhälle yh-äidille ja tuo kaupungin työntekijän poika on ajanut hänen päälle.
        Lääkärit eivät haluaa auttaa, jotenkuten vaan.. Omin voimin Pietarissa kuntoutan tyttöäni. Bravo bravissimo! Suomi säästänyt paljon rahaa!
        Päätöksen tekijällä Mikkosella nyt kauniisti loistaa kaupungin antama kultamerkki (ostettu minun lapsen kivun ja säryn korvausen rahoilla).
        Minun rinnassa kypsyy tämän stressin aiheuttama syöpä...
        Taas on kunnalle hyötyä - kun äiti kuolee, kunta saa rahaa.
        Kiitos kaikesta.. Toivottavasti Jumala huomaa kaikki. Vaikka Suomessa Jumalakin kuuluu Valtiolle.. Mutta se on jo eri teema.
        Kiitos huomiosta.
        Petu on viimeinen romantikko tässä elämässä, kiitos hänelle tosi paljon, hän oli viimeisen asti puolustamassa. Mutta hän ei voi yksin parantaa tätä elämää. Kunnia Petulle että yrittä, kuin muut mykkänä syövät kaikki p...

• Petu...
        valeriab kirjoitti:

Hei! Nyt on 2 vuotta kuulunut tästä.
        Kysymyksenne vastaan sillä, että oikeutta elämässä ei ole. Valtio hyötyy kun lapseni vahingoituu. Eduskunta on sitä varten, että rikkaat rikastuisivat vielä enemmän. Ei sinne kannatta edes kääntyä hätätapauksessakin, huijaus huijauksessa siellä kun on.
        KHO on rangaistanut vammauttunutta tyttöäni siitä, että hän on syntynyt köyhälle yh-äidille ja tuo kaupungin työntekijän poika on ajanut hänen päälle.
        Lääkärit eivät haluaa auttaa, jotenkuten vaan.. Omin voimin Pietarissa kuntoutan tyttöäni. Bravo bravissimo! Suomi säästänyt paljon rahaa!
        Päätöksen tekijällä Mikkosella nyt kauniisti loistaa kaupungin antama kultamerkki (ostettu minun lapsen kivun ja säryn korvausen rahoilla).
        Minun rinnassa kypsyy tämän stressin aiheuttama syöpä...
        Taas on kunnalle hyötyä - kun äiti kuolee, kunta saa rahaa.
        Kiitos kaikesta.. Toivottavasti Jumala huomaa kaikki. Vaikka Suomessa Jumalakin kuuluu Valtiolle.. Mutta se on jo eri teema.
        Kiitos huomiosta.
        Petu on viimeinen romantikko tässä elämässä, kiitos hänelle tosi paljon, hän oli viimeisen asti puolustamassa. Mutta hän ei voi yksin parantaa tätä elämää. Kunnia Petulle että yrittä, kuin muut mykkänä syövät kaikki p...

Kiitos!

• Petu...

Hyvää on se, että asia on nyt alkanut olla esillä medioissa ja eduskunnassakin. Toivottavasti jatkossa ei kukaan joudu vastaavaan tilanteeseen, eikä etenkään kukaan lapsi. Vääryyttä Suomessa silti riittää.

• valeriab
        Petu... kirjoitti:

Hyvää on se, että asia on nyt alkanut olla esillä medioissa ja eduskunnassakin. Toivottavasti jatkossa ei kukaan joudu vastaavaan tilanteeseen, eikä etenkään kukaan lapsi. Vääryyttä Suomessa silti riittää.

En usko että rikkaat eduskuntalaiset ja presidentit huomioisivat meikäläisten tuskat edes joskus,, Ei se vaan valtiolle kannattaa, kuvittele vaan mistä summoista on kyse. Köyhän lapsi saa kuolla ja ennen kuolema - korvauksensa valtiolle kokonaan . Jos vahingossa ei tuo epäkannattava yksilö kuolee - siis terve on, Vaikka luut ovat sikinsokin!!!???
        Minä sanon EI! Naisena, äidinä, ihmisenä!
        Minä sanon EI tälläiselle kohtelulle. Nyt riittää.

• aktiv kapitaal

Emo sai pitää kaikki haittarahansa.
      Ei suosiolla tosin,- ja käyttökohteitakin oli.
      Olihan perheen koko irtaimisto jouduttu hävittämään kunnan homeasunnon vuoksi,- ja hävitysmääräyksen irtaimistolle antoi SOSIAALITOIMI!

Perustarpeiden ostoon ei kyllä annettu edes käyttömahdollisuutta ennen kielteisiä ttt-päätöksiä.
      Kielteinen päätös oli jo tehty, ennenkuin koko vahingonkorvausta oli edes saatu.
      Kaupunki halus vahingonkorvauksen takaisin, kun hävisivät käräjillä keissin.
      Oikeudenkäyntikuluineen härdelli maksoi vähempiosaisten kurittajille kymmeniä tuhansia euroja.
      Buahaha.
      Ei myöskään perusteltu päätöksiä mitenkään, vaikka kirjallisesti pyydettiin useaan otteeseen selvitystä miksi esim. ulosmitattu osuus on tuloa, vaatteisiin tarkoitettu osuus on tuloa, Kelan takaisinperimä osuus on tuloa, jne.
      Etuuskäsittelijä oli vauhdissa jälleen, JKL:n johtavan sos.tt:n talutusnuorassa...

Kapsahti kielteiset päätökset lopulta kalliisti omaan nilkkaan, oikeudenkäyntikuluineen, perimiskuluineen, jne.

Joka leikkiin ryhtyy, leikin kestäköön...

• valeriab

Tiedän jo ihaan varmasti, että nuo "sos" tädit jotka ovat tehneet tälläinen moraaliton mutta LAILLINEN Suomessa päätös lapseltani varastamisesta (ryöstö) )hänen kivuista ja kärsimyksistä korvauksesta - saa palkkio... kaupunki myöntä SIITÄ KULTAMERKIT, LOMAt, JNE... siitä, että mykkänä ja suu kiinnii!
      Miksi täytyy olla niin? Miksi minä, äidinä_ tiikerinä puolustautan lapseni yksin? Missä Te, SUOMALAISET olette? Entäs jos sinua se huomenna tälläinen koskee? Jos sinun lapsi joutuu mopon alle? Oletko silloinkin hilja kun ei tarvittavaa kuntoutusta ja kunta joka on oikeasti syyllinen perii vielä euroja itselleen lapseltasi ?
      Eduskannasta käsin käsky ehkä tulekin! EHKÄ?
      Eduskunta on päättäänyt, että köyhän lapsen ei tarvii elää ja hänen elämä on nolla. Suomessa kun tälläiset lait ovat....
      60 eur on tuo mopoilija sakkoa maksannut. Ei edes koskaan tiedustellut - onko tyttö elossa.
      Vitsi on se - että jos sinun lapsi on joutunut sellaisiin - joko menetat työsi, joko lapsen. Kukaan lääkäri Suomessa ei sulle anna mitaan konkreettikkaa.
      KHO:n sedän saunavuoro on Eduskuskunnan mimmin jälkeen... tai takseenpäin.

• miten on

Ota yhteyttä Iltalehteen ja kerro jutun juuri. Tuo kiinnostaa ihmisiä!

• aktiv kapitaal
        miten on kirjoitti:

Valitusasteella on myös samankaltainen keissi, jonka olen laatinut.
        Tämä menee tarvittaessa EIT:hen asti.

Tässä pysyvän haitan tuottajana ja kaiken irtaimiston tuhoajana on itse kaupunki, joka on saanut myös lainvoimaisen Tuomion Hovioikeudesta.

Sos.toimi itse on myös määrännyt perheen hävittämään irtaimiston!

Korvaus, jota ei oltu vielä edes maksettu perheelle, oli jo tuloa TTT-laskelmaan..?
        Tuomion jälkeen alkoi myös ajojahti perheen häätämiseksi, josta jouduttiin myös käräjöimään.
        Taas tuli takkiin kaupungille..

Mielenkiintoista on, että itse aiheutettu tuho ja terveyden menetyksestä saatu korvaus on tuloa, joka täytyisi maksaa takaisin vahingon aiheuttajalle, antamatta edes mahdollisuutta hankkia omaisuuttaan tai terveyttään takaisin.
        Soo soo.
        Ja taas käytiin käräjillä...
        Jostain syystä he ovat alkaneet vihaamaan minua(kin) ;-)

Viranomaisten yhteistyö on arvaamattoman petollista, kun kyseessä on kaupungin hyvä-veli verkosto vuokranantajineen.

Olisi perhe ollut hätää kärsimässä, ellen olisi asiaan puuttunut.
        Löytyy se laki heilekkin, tarvittaessa Käräjäoikeudessa.

Käräjäoikeudessa asia on jo 3-0.
        Odotellaan nyt vielä Hallinnollista ratkaisua asiaan.

• valeriab
        miten on kirjoitti:

nyt otan yhteyttä takuulla. kerron kakken sen liikaisen lääkäreiden ja viranomaisten asioista. ja poliisin sanoma "elämä on epäreilu!" kun kysyin miksi puolustaneet syylistä eikä vahingollista. Kouvolan poliisi... Meidät on vaan puristettu Suomeesta pois. Koska ei enää kannatta sellaisia vammautuneita elättää. Kiitos vaan kaikkesta.Suomessa on kaksi eri suomalaisuutta. Minulla ja tytölläni on Suomen kansalaisuus ja passi. Mutta se ei merkitse mitään kun joudu vaikeuksiin. Kuin Valto Koski sanoi - ei voi enää mitään, kaikki on päätetty jo etykäteen ylhältä.
        Lapsellani on vakavat jälkeiset suoramukset tuosta traumoistansa. Nyt joudutaan olemaan uilkomailla. Koska on uhka lapsen pois ottamiseseta ja silloin en enää voi autta minun lasta (suomessa on katsottu että osteoma on ok ja kasvoen epäsymmetria on ok; neurologi ei tarvita ja kipuja me vaan keksitaan.
        Nyt mikä iltalehti meistä huolii, jos valtio on syljenny pois?..

• HUOM HUOM HUOM

Tuollaiset lapselle tulevat korvaukset kannattaisi ohjata sellaiselle lapsen tilille, jonne ei ole käyttöoikeutta kenelläkään ennen kuin lapsella itsellään täytettyään 18v!!! Tuossa tilanteessa ne rahat eivät ole tosiasiallisesti käytettävissä, joten niitä ei voi sillon laskea toimeentulotukeen! Kyse on lapsen korvauksesta, joka kuuluu lapselle, ei koko perheen ruokkimiseen...

JOS siis lapselle on tiedossa jotan korvauksia, avatkaa pankkiin määräaikainen tili, jonne ei ole käyttöoikeutta kenelläkään ennen lapsen täysi-ikäistymistä, niin korvausrahat on turvassa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      53
      2335
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      27
      1364
    3. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      87
      1106
    4. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      55
      1072
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      174
      1026
    6. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      12
      941
    7. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      89
      921
    8. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      903
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      853
    10. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      843
    Aihe