KOUVOLAN HOVIOIKEUDELLE
Liitetiedostona Oikaisuvaatimus Kouvolan hovioikeuden määräämään laskuun 2.11.2019 nro 10089075 viitenumero PTS 1059/10. Allekirjoiotetun kappaleen lähetän viipymättä postitse!
Kyseessä olevassa asiassa on varmistunut jo aiempien oikeusviranomaisten kanssa herännyt epäilykseni siitä, että koko oikeusministeriön hallinnon ala on järjestäytynyt mafian kaltaiseksi rikollisjärjestöksi, jota oikeuskansleri, oikeusasiamies ja poliisi tukevat. Mikään muu ei selitä sitä, että tuomioistuimet jatkuvasti toimivat täysin lainvastaisesti ja oikeuskansleri ei näe aihetta puuttua tähän oikeuslaitosten lainvastaiseen menettelyyn. Huvittavinta oli se, kun oikeusasiamies lähetti minulle kirjeen, jossa ilmoitti, ettei julkisten varojen käytössä tarvitse mitään lakia noudattaa! Kun entinen pääministeri sitten muun muassa Nuorisosäätiötä koskevassa asiassa toimi tämän ohjeen mukaan, niin oltiin jo uhkailemassa valtakunnanoikeudella!
Kuten linkistä http://yle.fi/puoluekannatusmittari ilmenee, niin kansalaiset ovat jo hyvin tietoisia mainitsemastani ongelmasta. Perussuomalaisten kannatus jatkaa kovaa nousuaan ja on jo lähes 15 %. Perussuomalaisten puoluehallituksen jäsen Seppo Huhta ennustikin seuraavaan eduskuntaan 42 puolueen kansanedustajaa! Omassa ennustuksessani päädyin lukuun 39,7. Kun perussuomalaisillakaan ei sentään osapäiväisiä kansanedustajia ole, niin ilmoitan arvioiksi 39.
Samaan kehitystä oli todettavissa jo vuoden 2008 kuntavaaleissa http://yle.fi/vaalit2008/tulospalvelu/kunnat/puolueiden_kannatus_kno285.html. Kotkassa Perussuomalaiset 15-kertaistivat äänimääränsä vuoden 2004 kuntavaaleista. Ensikertalaisena perussuomalaisten Juho Eerola sai kolmanneksi eniten ääniä 822 http://yle.fi/vaalit2008/tulospalvelu/kunnat/aaniharavat_kno285.html
Perussuomalisten kannatuskehitystä voidaan arvioida ensi viikon maanantaina 15.11.2010 selviävien seurakuntavaalien tulosten selvittyä. Kotkan Perussuomalaiste neljästä kaupunginvaltuutetusta Juho Eerola, Freddy van Wonterghem ja Arto Hirvonen ovat ehdolla näissä vaaleissa. Eerola ja Wonterghem Langinkosken seurakunnassa, jossa minä itse olen heidän listansa vaaliasiamiehenä.
- http://www.hs.fi/paakirjoitus/artikkeli/Suomea ei voi sanoa eturivin oikeusvaltioksi/1135259124654 - http://www.hs.fi/paakirjoitus/artikkeli/Oikeusturva on pantava kest%C3%A4v%C3%A4%C3%A4n kuntoon/1135259271642
- http://kemppinen.blogspot.com/2010/08/oikeusmurha-oy.html
On selvää, että oikeusviranomaiset ovat nyt antaneet toiminnallaan Perussuomalaisille hyvän vaaliaseen, josta esitän parhaimmat kiitokseni! Tulen olemaan luottamuksenne arvoinen ja teen kaikkeni, että sanomanne leviää sekä perussuomalaisten poliitikkojen että heidän kannattajiensa tietoon! Onnsitumistani tässä asiassa voidaan arvioida yhdessä vuoden 2015 eduskuntavaalien jälkeen!
Yhteistyöterveisin
Jukka Sinivaara
rakennusinsinööri AMK
Kallionsivu 1 D 32, 48310 Kotka
puh. 041 728 0626
---Alkuperäinen viesti----
Lähettäjä Jukka Sinivaara Vastaanottaja [email protected] Kopio [email protected] , [email protected] , [email protected] , [email protected] , [email protected] , [email protected] , [email protected] , [email protected] , [email protected] , [email protected] , [email protected] , [email protected] , [email protected] , [email protected] , [email protected] , [email protected] Lähetetty 5.11.2010 13:44:26 Aihe Kouvolan hallinto-oikeussihteeri Anssi Utille
KOUVOLAN HALLINTO-OIKEUS
hallinto-oikeussihteeri Anssi Utti
Soittelin tänään perjantaina 5.11.2010 alla ja liitetiedostossa "Hovioikeuden_päätös_2.11.2010_yms.pdf" olevassa asiassa hallinto-oikeutenne kirjaamoon, josta minut ystävällisesti ohjattiin kääntymään asiassa teidän puoleenne!
Muun muassa verkkosivulta http://keskustelu.suomi24.fi/node/8494514 ilmenee, että hallinto-oikeudesta puhelimitse saamani ohjaus oli varsin oikea ja perusteet sille olivat riittävät!
Kun alla kskiviikkona 3.11.2010 hallinto-oikeudelle osoittamassani sähköpostiviestissä olen jo seikkaperäisesti esittänyt asiani taustatiedot, niin nyt riittänee yksinertainen kysymykseni siitä, onko liitetiedostossa Hovioikeuden_päätös_2.11.2010_yms.pdf oleva hovioikeuden päätös 2.11.2010, Dnro R 10/858, nro 1059 ratkaisupyynnön osalta saatettavissa Kouvolan hallinto-oikeuden tutkittavaksi. Tällöin menettely vastaisi liitetiedostossa HAO.doc olevaa menettelyä hallinto-oikeudessa vireillä olevassa Kouvolan hovioikeuden päätöstä numero H 09/485 nro 646 koskevassa asiassa!
Toinen tapa edetä asiassa on tietenkin se, että haen Kotkan oikeusaputoimistosta uutta oikeusapupäätöstä, mutta kun perustuslain 21 §:ssä on säädetty muun muassa käsittelyn asianmukaisuudesta, oikeudenmukaisesta oikeudenkäynninnistä ja hyvän hallinnon takeista! Soittelen vielä asiasta!
Kotkassa 5. marraskuuta 2010
Jukka Sinivaara
rakennusinsinööri AMK
puh. 041 728 0626
Kouvolan hovioikeudelle
6
373
Vastaukset
- Paras Fiilari
Lähettäjä Jukka Sinivaara
Vastaanottaja [email protected] Kopio [email protected] , [email protected] , [email protected] , [email protected] , [email protected] , [email protected] , [email protected] , [email protected] , [email protected] , [email protected] , [email protected] , [email protected] , [email protected] , [email protected] , [email protected]
Lähetetty 3.11.2010 13:37:10
Aihe Puhelinkeskustelut ti 2. ja ke 3.11.2010 Kouvolan hovioikeus
KOUVOLAN HOVIOIKES
Minulle soitettiin eilen liiteteiedostona käräjäoikeuden_päätös_17.8.2010.pdf olevan valitukseni johdosta govioikeuden tekemästä päätöksestä. Tämän tiedon mukaan hovioikeus ei ole nähnyt olevan aihetta asian palauttamiselle käräjäoikeuden uudelleen käsiteltäväksi!
Soitin tänään itse hovioikeuden kirjaamoon, josta minulle ystävällisesti kerrottiin, että hovioikeus on antanut asissa valitusosoituksen korkeimpaan oikeuteen. Miksi ihmeessä sinne? Kyseessä olevan käräjäoikeuden päätöksen perustelujen mukaan "Käräjäoikeus toteaa myös sen, että ratkaisu, jolla asia haastehakemuksen puutteellisuuden vuoksi jätetään tutkimatta, ei estä Sinivaaraa panemasta samaa asiaa vireille uudelleen uudella haastehakemuksella".
Näin ollen minun olisi täysin järjetöntä lähtä hakemaan valituslupaa korkeimmasta oikeudesta, kun voin laittaa asian itsekin uudelleen vireille käräjäoikeudessa!
Selvyyden vuoksi totean, että tätä asiaa takuulla nyt jatketaan! Perustelen kantaani perustuslain 21 §:n säännöksillä oikeusturvasta. Jokaisella on oikeus saada asiansa käsitellyksi asianmukaisesti ja ilman aiheetonta viivytystä lain mukaan toimivaltaisessa tuomioistuimessa tai muussa viranomaisessa sekä oikeus saada oikeuksiaan ja velvollisuuksiaan koskeva päätös tuomioistuimen tai muun riippumattoman lainkäyttöelimen käsiteltäväksi.
Korostan edellä mainitun pykälän kohtaa "oikeus saada asiansa käsitellyksi asianmukaisesti"! Tuomioistuimien tuomarien lukutaidottomuus tai työhaluttomuus eivät takuulla ole tätä lain edellyttämää asianmukaisuutta.
Kun lait on tarkoitettu ihan insinöörienkin ymmärrettäväksi, niin tiedossani on, etteivät lait keskenään ole suuresti keskenään ristiriidassa, - mutta valitettavasti niitä soveltavat tuomarit ovat. Tässäkin tapauksessa voidaan ihan hyvin soveltaa lakia Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksesta 31.10.2008/668. Tämän lain 2 §:n 2 -kohdan mukaan laitoksen tehtävänä on tutkia, seurata, arvioida ja kehittää sekä ohjata sosiaali- ja terveydenhuollon toimintaa ja antaa asiantuntijatukea hyvinvointia ja terveyttä edistävien politiikkojen, toimintatapojen ja käytäntöjen toteuttamiseksi.
Tässä asiassa Mikkelin hiippakunnan tuomiokapitulin lakimiesasessori Jyri Klemola on 4.8.2010 lähettänyt alla olevan sähköpostiviestin, jossa hän muun muassa kirjoittaa: "Diakoniatyön suunnittelua ja toteuttamista seurakunnassa on kuvattu oheistamassanne kirkkoherra Tanskan kirjeessä 30.12.2009. Diakoniatyön osalta viittaan kyseiseen kirkkoherran Tanskan kirjeeseen sekä oheistamaanne tuomiokapitulin päätökseen 13.10.2009 ja ohjaan teitä ottamaan yhteyttä niihin seurakuntiin, joiden diakoniatyöhön asia kytkeytyy."
Nyt Kotkan kaupunginvaltuuston neljästä perussuomalaisesta jäsenestä kolme; Juho Eerola, Freddy van Wonterghem ja Arto Hirvonen ovat ehdolla meneillään olevissa seurakuntavaaleissa. Eerola ja Wonterghem vieläpä Langinkoskella, jossa minä olen heidän listansa vaaliasiamiehenä. On päivänselvää, että minulla on tässä asiassa täydet toimintavaltuudet, joten asia takuulla jatkuu! Asiasta saa tietoa kaupunginvaltuutetuilta Eerola, puh. 050 545 9287 ja Wonterghem puh. 050 375 0615. Vaaliasioissa olen ollut yhteyksissä Langinkosken seurakunnan seurakuntasihteeri Anne-Maarit Helteen kanssa, puh. (05) 225 5313.
Näin ollen asiassa tulee sovellettavaksi kyseessä olevan käräjäoikeuden päätöksen perustelujen kohta: "Käräjäoikeus toteaa myös sen, että ratkaisu, jolla asia haastehakemuksen puutteellisuuden vuoksi jätetään tutkimatta, ei estä Sinivaaraa panemasta samaa asiaa vireille uudelleen uudella haastehakemuksella."
Vaihtoehtona pyydän Kouvolan hovioikeutta harkitsemaan asiaan liittyvän oikeusapupäätöksen ratkaisupyynnöstä annetun valitukseni johdosta annetun päätöksen osalta valitusosoituksen antamista Kouvolan hallinto-oikeudelle. Näinhän toimimme asiassa H 09/485 nro 646.
Kotkassa 3. marraskuuta 2010
Jukka Sinivaara
rakennusinsinööri AMK
puh. 041 728 0626- Paras Fiilari
Lähettäjä Jyri Klemola
Vastaanottaja 'Jukka Sinivaara'
Kopio [email protected] , [email protected] , 'Pirjo Pihlaja' , 'Seurakuntatoimisto Kotka' , 'Seurakuntatoimisto Kymi' , 'Seurakuntatoimisto Langinkoski'
Lähetetty 4.8.2010 9:34:09
Aihe VS: Puhelinkeskustelu ti 3.8.2010 Jyri Klemola / Jukka Sinivaara Kiitos viestistänne.
Puhelinkeskustelumme ja viestinne pohjalta katson, että teidän on syytä odottaa miten Marttaliiton Kymin piiri arvioi yhteistyön mahdollisuuksia hankkeenne osalta. Diakoniatyön suunnittelua ja toteuttamista seurakunnassa on kuvattu oheistamassanne kirkkoherra Tanskan kirjeessä 30.12.2009. Diakoniatyön osalta viittaan kyseiseen kirkkoherran Tanskan kirjeeseen sekä oheistamaanne tuomiokapitulin päätökseen 13.10.2009 ja ohjaan teitä ottamaan yhteyttä niihin seurakuntiin, joiden diakoniatyöhön asia kytkeytyy.
Jyri Klemola
lakimiesasessori
Mikkelin hiippakunnan tuomiokapituli
PL 122, 50101 Mikkeli
gsm (050) 636 61
puh (015) 321 6021
- Paras Fiilari
KOUVOLAN HOVIOIKEUDELLE
Asia
Oikaisuvaatimus Kouvolan hovioikeuden määräämään laskuun 2.11.2019 nro 10089075 viitenumero PTS 1059/10
Asianomistaja, prosessiosoite
Sinivaara Jukka Tapani
Puh. 040 850 8674
Sähköposti: [email protected]
Vaatimukset
Vaadin, että oikaisuvaatimukseni laskun määräys poistetaan ja minulle myönnetään oikeusapua Kotkan oikeusaputoimistolle 20.7.2010 toimittamassani ratkaisupyynnössä pyytämälläni tavalla.
Peruste
Oikeusapulaki (5.4.2002/257) 1 § 1 momentti
Perustelut
Viitaten Kotkan oikeusaputoimiston liitteenä olevaan kirjeeseen 22.5.2009 ilmoitan, että oikeusapua annetaan valtion varoin henkilölle, joka tarvitsee asiantuntevaa apua oikeudellisessa asiassa ja joka taloudellisen asemansa vuoksi ei kykene itse suorittamaan sen hoitamisen vaatimia menoja.
Oikeusapulain 7 §:ssä tarkoitettuja eikä muitakaan rajoituksia oikeusavun antamiselle ei ole.
Maksua koskeva muutoksenhaku
Tuomioistuinten ja eräiden oikeushallintoviranomaisten suoritteista perittävistä maksuista annetun lain (26.7.1993/701) 10 §:n mukaan maksuvelvollinen, joka katsoo, että maksun määräämisessä on tapahtunut virhe, voi vaatia siihen oikaisua maksun määränneeltä virkamieheltä tai viranomaiselta kuuden kuukauden kuluessa maksun määräämisestä. Oikaisuvaatimuksesta annettuun päätökseen saadaan hakea valittamalla muutosta siltä hallinto-oikeudelta, jonka tuomiopiirissä kysymyksessä olevan viranomaisen toimipaikka sijaitsee. Valitusaika on kolmekymmentä päivää luettuna siitä, kun valittaja on saanut tiedon oikaisuvaatimukseen annetusta päätöksestä. Hallinto-oikeuden päätökseen ei saa valittamalla hakea muutosta.
Päiväys ja allekirjoitus
Kotkassa 8. marraskuuta 2010
Jukka Sinivaara
rakennusinsinööri AMK, Kotka
Liitteet - Kouvolan hovioikeuden määräämä lasku 2.11.2010
- Kotkan oikeusaputoimiston kirje 22.5.2009- steel w
Kouvolan hovioikeus varmasti pitää lähettämästäsi postista. Mitä luulet hovioikeuden nyt tekevän ?
- Paras Fiilari
Kaupungintalon valtuustosalin lehteri on nyt sitten eristetty paksulla lasilla! Syytä on sillä eilen sain facebook-kaverikseni diplomi-insinööri Olli Heikkilän "Suomalainen vihajärjestö" http://olliheikkila.net
Perästä kuuluu sanoi torvensoittaja!- sano etanan eno
Melkoosen mahtava on kaveri tuo "viha-olli", pistä jo haaste ja oikaisuvaatimus johonkin oikeusasteeseen kaiken varalta jos se ola vaikka kohta vihaa sinua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä293255- 1181302
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu101235- 581011
- 711008
Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu183972olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26947Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä38911Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.66890Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹77827