Maakauppoja venäläisittäin!

8

444

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tällainen naapuri

      Muualla on tulleet sivistyneemmät menetelmät, kaupanvahvistajat ja rekisterit. Mutta Venäjällä tämä brutaali tapa on hyvin yleinen. Jos suomalainen ei myy Venäjällä olevaa yritystään niin ... ensin räjähtää yrittäjän auto, sitten ...

      • Fortumkin osti Venäjältä sähköyhtiön, jota se on nyt kovalla touhulla korjaillut. Kunhan korjaukset ja uudet generaattorit ovat valmiit, niin sen jälkeen laitokset siirtyvätkin jollakin sopivalla tavalla venäläisomistukseen. Fortumin suomalaiset asiakkaat luonnollisesti maksavat kaikki Venäjä-seikkailusta syntyneet tappiot.


    • 98456

      Säädän autojenne piirturia kökkäkölällä antamaan "mukavampia arvoja". Yksi säätö maksaa 23 euroa. En takaa heti parasta loppuulosta, mutta käyn kaatamassa sinne toisenkin kerran ilmaiseksi.

      • H...VETTIÄ TUO

        autojen säätö kuuluu tälle palstalle?


      • H...VETTIÄ TUO kirjoitti:

        autojen säätö kuuluu tälle palstalle?

        Nämä aiheeseen täysin sopimattomat vastaukset ovat Tehtaankadun päivystäjien metkuja. Jos keskustelun avaus on venäläisten kannalta kiusallinen, niin silloin Tehtaankadun ammattikirjoittajat pyrkivät tukahduttamaan keskustelun näillä ihmeellisillä ja aiheeseen sopimattomilla kommenteillaan. Venäläiset ovat mestareita näissä häirintähommissa.


      • Koroljov
        EvakkoPoika kirjoitti:

        Nämä aiheeseen täysin sopimattomat vastaukset ovat Tehtaankadun päivystäjien metkuja. Jos keskustelun avaus on venäläisten kannalta kiusallinen, niin silloin Tehtaankadun ammattikirjoittajat pyrkivät tukahduttamaan keskustelun näillä ihmeellisillä ja aiheeseen sopimattomilla kommenteillaan. Venäläiset ovat mestareita näissä häirintähommissa.

        "Nämä aiheeseen täysin sopimattomat vastaukset ovat Tehtaankadun päivystäjien metkuja. Jos keskustelun avaus on venäläisten kannalta kiusallinen, niin silloin Tehtaankadun ammattikirjoittajat pyrkivät tukahduttamaan keskustelun näillä ihmeellisillä ja aiheeseen sopimattomilla kommenteillaan. Venäläiset ovat mestareita näissä häirintähommissa."

        Voiko ihmistä, joka kirjoittaa näin vainoharhaista tekstiä, ottaa vakavasti? Ainakaan ketään, joka syyllistää nykyistä Venäjää ja venäläisiä Neuvostoliiton tekemisten perusteella, kuten EvakkoPoika viesteissään tavan takaa tekee, ei voi eikä tule ottaa vakavasti - paitsi siinä mielessä, että tuollainen henkilö syyllistyy enemmän tai vähemmän kiihottamiseen kansanryhmää vastaan. Oletteko tulleet ajatelleeksi, että russofobia on eräs rasismin muoto? Venäläiset, mukaan lukien Suomen venäläisvähemmistö, ovat huolissaan sen leviämisestä Suomessa. EvakkoPojan kaltaiset näennäisen vaarattomat tapaukset kylvävät hekin pahaa satoa. Venäjän demonisoimisen olisi nyt loputtava. Suomi on jo kylliksi saanut kärsiä historiassa ryssävihansa seurauksista. Se on sokaissut suomalaisten järjen ja sokaisee sen monen kohdalla edelleenkin. EvakkoPoika, missä on omatuntosi?


      • Vain Nato auttaa
        Koroljov kirjoitti:

        "Nämä aiheeseen täysin sopimattomat vastaukset ovat Tehtaankadun päivystäjien metkuja. Jos keskustelun avaus on venäläisten kannalta kiusallinen, niin silloin Tehtaankadun ammattikirjoittajat pyrkivät tukahduttamaan keskustelun näillä ihmeellisillä ja aiheeseen sopimattomilla kommenteillaan. Venäläiset ovat mestareita näissä häirintähommissa."

        Voiko ihmistä, joka kirjoittaa näin vainoharhaista tekstiä, ottaa vakavasti? Ainakaan ketään, joka syyllistää nykyistä Venäjää ja venäläisiä Neuvostoliiton tekemisten perusteella, kuten EvakkoPoika viesteissään tavan takaa tekee, ei voi eikä tule ottaa vakavasti - paitsi siinä mielessä, että tuollainen henkilö syyllistyy enemmän tai vähemmän kiihottamiseen kansanryhmää vastaan. Oletteko tulleet ajatelleeksi, että russofobia on eräs rasismin muoto? Venäläiset, mukaan lukien Suomen venäläisvähemmistö, ovat huolissaan sen leviämisestä Suomessa. EvakkoPojan kaltaiset näennäisen vaarattomat tapaukset kylvävät hekin pahaa satoa. Venäjän demonisoimisen olisi nyt loputtava. Suomi on jo kylliksi saanut kärsiä historiassa ryssävihansa seurauksista. Se on sokaissut suomalaisten järjen ja sokaisee sen monen kohdalla edelleenkin. EvakkoPoika, missä on omatuntosi?

        Eikö jatkuva evakoiden nälviminen ole kiihotusta kansanryhmää vastaan? Tämä kiihotus on jatkunut kauan ja se on volyymiltaan ylivoimainen. Minäkin olen joskus niin suuttunut inhottavasta haukkumisesta ja vääristelystä että olen käyttänyt ryssä-sanaa kuvaamaan ilkkujia.
        Venäjän ns. ystävät kiihottavat itse ryssävihaan. Huomaan itsessäni sen syntyneen näitä pissaletkuja ja vääristelyjä lukiessa. On vaikea kuvitella että suomalaiset syyllistyisivät tällaiseen jatkuvaanomien kansalaisten panetteluun. T-kadun mutantit kuvaa hyvin näiden pilkkaajien taustoja ja motiiveja.
        Turhaa sinä koroljovi teet venäläisistä uhreja, venäläiset vihaavat entistä enemmän naapureitaan. He pyrkivät puuttumaan naapureidensa sisäisiin asioihin, esim erilaiset asiamiehet tulevat puolustamaan juoppoja venäläisiä entistä enemmän.


      • Koroljov kirjoitti:

        "Nämä aiheeseen täysin sopimattomat vastaukset ovat Tehtaankadun päivystäjien metkuja. Jos keskustelun avaus on venäläisten kannalta kiusallinen, niin silloin Tehtaankadun ammattikirjoittajat pyrkivät tukahduttamaan keskustelun näillä ihmeellisillä ja aiheeseen sopimattomilla kommenteillaan. Venäläiset ovat mestareita näissä häirintähommissa."

        Voiko ihmistä, joka kirjoittaa näin vainoharhaista tekstiä, ottaa vakavasti? Ainakaan ketään, joka syyllistää nykyistä Venäjää ja venäläisiä Neuvostoliiton tekemisten perusteella, kuten EvakkoPoika viesteissään tavan takaa tekee, ei voi eikä tule ottaa vakavasti - paitsi siinä mielessä, että tuollainen henkilö syyllistyy enemmän tai vähemmän kiihottamiseen kansanryhmää vastaan. Oletteko tulleet ajatelleeksi, että russofobia on eräs rasismin muoto? Venäläiset, mukaan lukien Suomen venäläisvähemmistö, ovat huolissaan sen leviämisestä Suomessa. EvakkoPojan kaltaiset näennäisen vaarattomat tapaukset kylvävät hekin pahaa satoa. Venäjän demonisoimisen olisi nyt loputtava. Suomi on jo kylliksi saanut kärsiä historiassa ryssävihansa seurauksista. Se on sokaissut suomalaisten järjen ja sokaisee sen monen kohdalla edelleenkin. EvakkoPoika, missä on omatuntosi?

        Voin Koroljoville vakuuttaa, että omatuntoni on täysin kunnossa. Myös vanhempieni ja kaikkien sukulaistenikin järjet ja omattunnot säilyivät vaurioitumattomina, kun Stalin ajoi heidät tankeillaan, tykeillään ja lentokoneillaan pois Karjalasta (ja ryösti lisäksi heidän maatilansa), joten pystymme kaikki vielä lausumaan asiallisia arvioita venäläisten perinteisistä toimintatavoista. Evakot ovat avoimia, rehellisiä ja sitkeitä ihmisiä, jotka eivät panttaa kokemuksen kautta venäläisistä saamaansa tietoa.

        Venäjää voidaan oikeutetusti syyllistää Neuvostoliiton ja Stalinin tekemistä vääryyksistä, koska kyse on käytännössä samasta valtiosta, jonka arvomaailmakin on täysin yhtenäinen. Venäjä ei vieläkään ole uskaltanut kansalaisilleen myöntää, että Stalin on historian verisin itsevaltias, joka tappoi venäläisen sivistyneistön melkein sukupuuttoon. Hullu Hitler tappoin vain 6 miljoonaa juutalaista, mutta hänen täysin mielipuoli sopimuskumppaninsa Stalin pisti vielä paremmaksi ja lahtasi 35 -40 miljoonaa venäläistä.

        Olen aina ihmetellyt, miksi Venäjällä vieläkin Stalinia avoimesti ihannoidaan ja hänen luomiaan epärehellisyyteen ja väkivaltaan perustuvia toimintamalleja (esim. maakaupat) pidetaan edelleen yhteiskunnan ohjesääntöinä. Toimittajia tapetaan jatkuvasti Venäjällä, ja kaikenlaisilla kepulikonsteilla (murhilla ja uhkauksilla) venäläiset oligarkit kahmivat nopeasti määräysvallan itselleen Venäjälle perustetuissa ulkomaisten omistajien yrityksissä. Missä ihmeessä on venäläisten ja Koroljovin omatunto?

        Venäjällä on ainoastaan yksi tie menestykseen ja kansainvälisen arvostuksen kohottamiseen, mutta sitä nykyinen valtaklikki ei halua käyttää. Venäjän tulisi heti rehellisesti ilmoittaa kaikille venäläisille ja koko maailmalle, että Stalin oli maailmanhistorian verisin hallitsija ja tavallisten venäläisten suurin vihollinen, joka ei pitänyt ihmishenkeä missään arvossa. Tämän ilmoituksen jälkeen venäläisten pitäisi unohtaa valheellinen venäläinen historiantulkinta ja kirjoittaa historiansa uusiksi länsimaisiin rehellisiin arvoihin ja oikeisiin tietolähteisiin perustuen.

        Kun nämä toimenpiteet nopeasti tehdään, niin venäläisten toimintatavat voivat muuttua normaaleiksi noin
        2 -3 sukupolven kuluttua, joka näkyy sitten varmasti kansainvälisissä tilastoissa. Nythän Venäjä on kaikissa korruptiota ja liiketoiminnan vapautta ja rehellisyyttä kuvaavissa tilastoissa Zimbabven ja muiden banaanivaltioiden tasolla. Tilastot kertovat selvästi, että Stalinin valheiden varaan rakennettu nyky-Venäjä elää tukevasti yhteiskuntakehityksen kivikautta.

        Venäläisten kannattaisi ottaa oppia Saksasta. Sotien jälkeen täydellisesti lyöty Saksa joutui pakon edessa puimaan rehellisesti Hitlerin ja natsien touhut, ja se on johtanut suureen siunaukseen. Saksalainen teollisuus kukoistaa, joten jokainen Venäjän kansallisomaisuutta varastanut oligarkkikin ajelee nyt saksalaisella loistoautolla. Samaten jokainen oligarkki käyttää ulkomaisia tietokoneita, katselee ulkomaisia TV-vastaanottimia, puhuu ulkomaiseen kännykkään, syö ulkomaista ruokaa jne. jne. Lentoyhtiö Aeroflotkin on alkanut käyttää ulkomaisia lentokoneita, koska venäläiskoneet eivät pysy ilmassa.

        Koska voittajavaltio Neuvostoliiton ei ollut pakko (USA ei pakottanut) tehdä tiliä menneisyytensä kanssa, niin Stalinin valheet jätettiin yhteiskunnan kulmakiviksi ja Stalinin toimintamalleista tehtiin yleiset käyttäytymisnormit. Tästä syystä jatkuva kirous on Venäjän yllä, eikä mikään kulutustavaratuotanto ole päässyt käyntiin. Venäjä kulkee kiihtyvällä vauhdilla kohti luhistimistaan, koska rehellistä ja oikeudenmukaista elämäntapaa ei siellä lainkaan arvosteta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      277
      674
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe