Kun ei ole, mistä laittaa?
Tietolähde KarjalanSanomat.RU
"Lahdenpohjan asukkaat palelevat
Lainsäädäntökokouksen jäsenet eivät tahtoneet kuulla ongelmista
Lämmityskausi Lahdenpohjassa on laiminlyöty. Ihmiset ovat epätoivon partaalla.
Karjalan lainsäädäntökokouksen jäsenet Gennadi Shehirin ja Aleksandr Barsukov palasivat äskettäin kuohuksissaan työmatkalta Lahdenpohjasta. Shehirinin mukaan kaupunki on jäätymässä. Shehirin kertoi, että 15. marraskuuta Sadovajakadun pannuhuone, joka antaa lämpöä osalle kaupungista, ei yleensä toiminut. Ihmiset oli jätetty ilman lämpöä. Vuorokauden kuluttua pannuhuone alkoi taas toimia, sillä 15. marraskuuta suunniteltua Lahdenpohjan vanerikombinaatin käynnistystä on lykätty epämääräiseksi ajaksi.
Kylmä on myös toisessa kaupunginosassa, jota lämmittää kivihiilellä toimiva vanha pannuhuone. Ihmiset väittävät, että lämmityskauden alusta asti lämpötila asunnoissa ei ole noussut 14–15 astetta ylemmäksi. Patterit ovat tuskin lämpöiset.
Märillä polttopuilla toimivien pannuhuoneiden työntekijöitä on käsketty säästämään polttoainetta.
– Kävimme kouluilla ja sairaaloissa. Yhdessä kouluista lämpö oli katkaistu kokonaan, edustaja luettelee.
Antonina Käbeleva"
Tiedoksi uusavuttomille ja Suomen sensuroidun maantiedon lukeneille.
Lahdenpohja on entinen Suomen kauppala, Laatokanrannalla, mikä säilyi suht ehjänä sodassa. ja Luovutettiin Neuvostoliitolle melko toimintakelpoisena.
Jotkut rauhallisimmat lähtijät jättivät kahvikaluston pirtinpöydälle ja kahvipannunun kuumaksi hellalle. On "vieraille" mistä ottaa.
Nyt vuosikymmeniä kestäneen Ryssien omatoimisuudenjälkeen PANNUHUONEETKIN ovat kylmenneet. Jokahan viikolla putket jäätyvät, kylmää kun riittää....
Olis aika vieraiden jo lähteä omaan kotiinsa ja päästää entiset isännät pistämään asiat kuntoon!
Pökköä pesään, mutta
11
335
Vastaukset
Kyllähän köyhät mummot Karjalassa palelevat, mutta onneksi oligarkeilla ei ole pienintäkään hätää. Heidän 170 m pitkillä huvipursillaan on aina sauna kuumana, ja lämpimissä uima-altaissa polskutellessa Karjalan mummojen murheet mukavasti unohtuvat.
Palelu on vain tasa-arvokysymys Venäjälläkin. Tasa-arvoisemmat ihmiset eli oligarkit eivät pääse jäätymään huvipursillaan, mutta se ei tietenkään lohduta Karjalan vähäväkisiä mummoja.- Apua annettava
Letkumutanteillahan on aina lämmintä nestettä putkissa. Miten ne saataisiin palvelemaan Lahdenpohjan palelevia mummoja? Voisivatko letkumutantit mennä pakkasten ajaksi sinne lämmittämään palelevia?
- riittää.....
Karjalassa riittäisi puuta vaikka kuinka paljon lämmitykseen. Jotain vikaa täytyy puun korjuussa olla, kun kaupungin kaukolämpö on säästökuurilla.
Nyt ei ole homman pyörittäjät olleet kovin vastuullisia.
Toivottavasti Tasavallan uusi puheenjohtaja Nelidov laittaa vauhtia virkamiehiin.- bumaga on bumaga
Joka talvi on lähetetty anomus Putinille että tarvittaisiin polttopuuta. Kesällä on tullut vastaus että ette varmaan enää tarvitse kun ilmat on lämmenneet. Vika ei ole virkamiehissä, säätilassa on tapahtunut odottamattomia muutoksia.
- Karjala-konsultti
Vika on siinä, että puna-armeijan vapauttamille alueille siirrettiin uusia asukkaita lämpimiltä alueilta. Vuosikymmenien ajan Stalin toimitti heille polttopuut. Nyt Putin ei enää sellaista tee eivätkä asukkaat tiedä että puita pitäisi talvella keskellä pakkasia ja lumihangessa sahata poikki ja tehdä ns. halkoja tulevaa talvea varten. Tällainen epäinhimillinen työ olisi liikaa vaadittu neuvostomaan elintasoon tottuneilta.
- kaukolämmöstä
Karjala-konsultti kirjoitti:
Vika on siinä, että puna-armeijan vapauttamille alueille siirrettiin uusia asukkaita lämpimiltä alueilta. Vuosikymmenien ajan Stalin toimitti heille polttopuut. Nyt Putin ei enää sellaista tee eivätkä asukkaat tiedä että puita pitäisi talvella keskellä pakkasia ja lumihangessa sahata poikki ja tehdä ns. halkoja tulevaa talvea varten. Tällainen epäinhimillinen työ olisi liikaa vaadittu neuvostomaan elintasoon tottuneilta.
tai aluelämmöstä.
Luonnollinen polttoaine Karjalassa on puu kaikissa muodoissaan. Lämpölaitokset ovat kaupunkien omistuksessa ja vastuulla.
Taitaa olla virkamieskunta vähän huonosti perillä tehtävistään, kun ei lämpö riitä pakkasilla.
Sortavalassa oli vähän samanmoinen tilanne vuosi sitten, mutta nyt taitaa asiat olla paremmin lämpökeskuksen remontin jälkeen. Pitäisköhän sinne lähteä konsulentiksi? - Se avarakatseinen
kaukolämmöstä kirjoitti:
tai aluelämmöstä.
Luonnollinen polttoaine Karjalassa on puu kaikissa muodoissaan. Lämpölaitokset ovat kaupunkien omistuksessa ja vastuulla.
Taitaa olla virkamieskunta vähän huonosti perillä tehtävistään, kun ei lämpö riitä pakkasilla.
Sortavalassa oli vähän samanmoinen tilanne vuosi sitten, mutta nyt taitaa asiat olla paremmin lämpökeskuksen remontin jälkeen. Pitäisköhän sinne lähteä konsulentiksi?Suomestako?
Ilmeisesti Petroskoissa tiedetään, että pannuhuoneessa on vikaa. Sikäläiset eivät toistaiseksi puhu kaukolämmöstä vaan kaupunkien pannuhuoneista. Etsin kuvia mahd. pannuhuoneista Lahdenpohjassa, ja ilmeisesti alkup. tekstissä viitataan tähän laitokseen.
Eli suomalaisten 70 vuotta sitten tekemmään tehtaaseen, mikä nyt on tullut tiensä päähän? Sinun (ja muutaman kymmenen muun) pitäisi tosiaan lähteä konsultoimaan, mutta tarvitsette runsaasti varaosia, mallia 30-luku.
Pannuhuoneen kuva tässä:
http://commondatastorage.googleapis.com/static.panoramio.com/photos/original/2087274.jpg
Huomasin, että myös paikkakunnan kirkko on kylmä. Jos tuohon äkkiä tekisivät jonkinlaisen katon ja vaikka pahvit ikkunoihin ja muutaman kaminan, saattaisi siellä pitää tänä jouluna kirkonmenot lämpimässä.
http://commondatastorage.googleapis.com/static.panoramio.com/photos/original/2087274.jpg - Se avarakatseinen
Se avarakatseinen kirjoitti:
Suomestako?
Ilmeisesti Petroskoissa tiedetään, että pannuhuoneessa on vikaa. Sikäläiset eivät toistaiseksi puhu kaukolämmöstä vaan kaupunkien pannuhuoneista. Etsin kuvia mahd. pannuhuoneista Lahdenpohjassa, ja ilmeisesti alkup. tekstissä viitataan tähän laitokseen.
Eli suomalaisten 70 vuotta sitten tekemmään tehtaaseen, mikä nyt on tullut tiensä päähän? Sinun (ja muutaman kymmenen muun) pitäisi tosiaan lähteä konsultoimaan, mutta tarvitsette runsaasti varaosia, mallia 30-luku.
Pannuhuoneen kuva tässä:
http://commondatastorage.googleapis.com/static.panoramio.com/photos/original/2087274.jpg
Huomasin, että myös paikkakunnan kirkko on kylmä. Jos tuohon äkkiä tekisivät jonkinlaisen katon ja vaikka pahvit ikkunoihin ja muutaman kaminan, saattaisi siellä pitää tänä jouluna kirkonmenot lämpimässä.
http://commondatastorage.googleapis.com/static.panoramio.com/photos/original/2087274.jpgno, pannuhuoneen kuva tuli kahteen kertaan, mutta ehkä sekin soveltuu kirkkosaliksi; ja Venäjällä kyllä! Kirkkosali soveltuu hevostalliksi, varastoksi, elokuvateatteriksi, ja vaikka viinakaupaksi.
Tässä Lahdenpohjan kirkko:
http://v13.lscache3.c.bigcache.googleapis.com/static.panoramio.com/photos/original/31088220.jpg
- ihmettelijä.
Onko niin että Venäjän oligarkit myyvät kaiken öljyn ulkomaille ja tallentavat myös rahat ulkomaille? Jos näin on niin ei ole ihme jos talvella palelee Venäjällä.
Eikö aikoinaan Isä Stalinin aikana NL vienyt viljaa vaikka oma kansa näki nälkää?
Stalin varustautui mutta oligarkit ostelevat huvijahteja. Onhan se parannusta.- autetaan palelevaa
Eikö nyt olisi meidän hyvä auttaa kylmästä kärsivää Karjalaa. Suomestahan voitaisiin viedä säiliöautoilla lämmitysöljyä mm. Lahdenpohjaan ja Sortavalaan. Koroljov voisi panna keräyksen pystyyn, onhan hän liikemies ja hyvä supliikki.
Auttoihan Suomi Eestiäkin kun Venäjä ei myynyt sille öljyä.
Karjalan vähäväkiset mummot saavat vielä hetken odottaa polttopuita, sillä rikkaan oligarkin pojallekin pitää ennen sitä ostaa oma jalkapallojoukkue. Venäjällä asiat osataan laittaa tärkeysjärjestykseen.
http://www.iltalehti.fi/jalkapallo/2010120312805917_jp.shtml
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa109878"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76638
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73603Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483