Huomenta taas palstalaiset

Ruuneperi

Tulin taas käymään täällä netissä ja meidän palstalla oli käsky; aloita uusi keskustelu! Totellahan pitää, eikö.

Seurasin noita moitteita kirjoitteluista." Ei pidä kirjoittaa omina tietoinaan asioita joita tiedoitusvälineissä julkaistaan!" Eipä tietysti. Noita tietoja itsekin käytän alustuksena ja sitten yritän pohtia seurauksia, joihin toimenpiteet johtavat.

Muistan aina ainekirjoitusohjeet: Alkulause, käsittely ja loppulause. Noin opetettiin aikanaan käymässäni supistetussa kansakoulussa. Olisi miellyttävämpää lukea viestejä jso keskityttäisiin enemmän asiallisuuteen kuin moitteisiin. Edellinen ohjeena meille kaikille.

Viekö EU tuhkatkin pesästä? Noin saattaa käydä kun sairasta hoidetaan taudin parantamiseksi - väärin lääkkein. Kohta on EU vainaa ja surijoina eu-kansat lompakot tyhjinä.

Minä olen jo kastellut etusormeni ja pyyhkäisen sillä "sitten" lompakkoni setelilokeron pohjaa. Pölyn sitten nuolen sormestani viimeisenä ilona jonka rahasta saa.

36

402

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex natsi

      siitä, että kapitalismi on kuollut. Se oli vaan niin rakas lapsi, ettei sitä kukaan huomaa. Tämä kaikki on tehohoitoa vainajalle.

      • sinisirkku-

        Mitäs me enää seteleillä tehdäänkään? Eiköhän nuo valtavat summat joilla paikataan systeemistä notkahtaneita
        valtioita ole pelkkiä bittiavaruudessa olevia 0-kasautumia. Pitäisi luoda uusi rahajärjestelmä kokonaan, maailman laajuinen yhteinen valuutta, jota hallitsisi Maailman pankki ja valvoisi YK.

        Loppuisi valuuttakurssien heilahtelut, ja mitä yksityisten kansalaisten velkaan tulee, puristakoon timanteiksi
        tuhkausten jälkeen. Sillähän siitä päästään:D


      • *Kukkahame*

        Lunta sataa ja tuulikin tulee jostain ja menee jonnekin, aikaisin heräsin muttei se näin perjantaina haittaa, on koko viikonloppu aikaa lepäillä, jos unettaa.

        Nyt sitten on äänestetty ja osa on tyytyväinen osa ei, niinhän se elämässä aina.
        Jäädään odottelemaan mikä on seuraava maa josta huonot uutiset kantautuu meillekin, Portugalia on veikattu, yllätyksiäkin saattaa tulla.
        Finnairkin tuo kiinalaisia vuokratyöntekijöitä, joku ratkaisu sentään pitää kai tehdä, toivotaan että siitä ei tule lisäongelmia.


      • blaablaajäk
        *Kukkahame* kirjoitti:

        Lunta sataa ja tuulikin tulee jostain ja menee jonnekin, aikaisin heräsin muttei se näin perjantaina haittaa, on koko viikonloppu aikaa lepäillä, jos unettaa.

        Nyt sitten on äänestetty ja osa on tyytyväinen osa ei, niinhän se elämässä aina.
        Jäädään odottelemaan mikä on seuraava maa josta huonot uutiset kantautuu meillekin, Portugalia on veikattu, yllätyksiäkin saattaa tulla.
        Finnairkin tuo kiinalaisia vuokratyöntekijöitä, joku ratkaisu sentään pitää kai tehdä, toivotaan että siitä ei tule lisäongelmia.

        sama se milloin nukut ja osataan itsekkin lehtiä lukea. Ja tehdä jopa johtopäätöksiä.


      • joutavoinen
        blaablaajäk kirjoitti:

        sama se milloin nukut ja osataan itsekkin lehtiä lukea. Ja tehdä jopa johtopäätöksiä.

        Sota, onko enää mahdollista että tulisi sota? eikö kilpavarustelu auttaisi, etelässä ja idässä on uhkia, niitä varten on valmistauduttava infrakstuuria parannettava. Rajavalvontaa uhkien torjumiseksi tehostettava, eiku keinot käyttöön.


      • kummastelija
        joutavoinen kirjoitti:

        Sota, onko enää mahdollista että tulisi sota? eikö kilpavarustelu auttaisi, etelässä ja idässä on uhkia, niitä varten on valmistauduttava infrakstuuria parannettava. Rajavalvontaa uhkien torjumiseksi tehostettava, eiku keinot käyttöön.

        Mistä sinulle sota tuli mieleen?


      • tyhmä,
        joutavoinen kirjoitti:

        Sota, onko enää mahdollista että tulisi sota? eikö kilpavarustelu auttaisi, etelässä ja idässä on uhkia, niitä varten on valmistauduttava infrakstuuria parannettava. Rajavalvontaa uhkien torjumiseksi tehostettava, eiku keinot käyttöön.

        miten infrakstuuria liittyy sotaan ?


      • joutavoinen
        kummastelija kirjoitti:

        Mistä sinulle sota tuli mieleen?

        Eikö taloudelliset ongelmat ole ratkottu ennenki yhteishengellä, eurooppa yhteisöityis riittävään sotaruumutukseen, rautaa rajoille, karkeasti sanottuna.


      • joutavoinen
        tyhmä, kirjoitti:

        miten infrakstuuria liittyy sotaan ?

        En nyt joutanu oikeinkirjoitukseen keskittymään, mutta liikenne yhteyksien kehittäminen yhteenottoja varten, sitä.


      • toinen höpönassu

        jatkuu henkilöön menevä moite! Niin kauan kuin se ei sisällä karkeuksia voi hymyilläkin hieman, mutta jos kiukunpurkauskohteena pitää koko ajan olla sama *kukkahame* ollaan kaukana asiallisuudesta viesteissä.

        Ainahan joku on palstalla katalysaattorina,johon puretaan paineet, mutta ottakaa ny vaihteeksi joku muu höpönassu, vaikka Kahvipirtistä!


      • *Kukkahame*
        joutavoinen kirjoitti:

        En nyt joutanu oikeinkirjoitukseen keskittymään, mutta liikenne yhteyksien kehittäminen yhteenottoja varten, sitä.

        En kyllä toivo sotaa vaikka joskus olisi hyvä että muutkin maakunnat joutuisivat evakkoon.
        Eihän tässä pnakrotti hommassa sodasta ole kysymys, nykyihmiset osaa neuvotella sivistyneesti.


      • selventää
        joutavoinen kirjoitti:

        Eikö taloudelliset ongelmat ole ratkottu ennenki yhteishengellä, eurooppa yhteisöityis riittävään sotaruumutukseen, rautaa rajoille, karkeasti sanottuna.

        "rautaa rajoille " keiden rajoille ?


      • viesteihin
        toinen höpönassu kirjoitti:

        jatkuu henkilöön menevä moite! Niin kauan kuin se ei sisällä karkeuksia voi hymyilläkin hieman, mutta jos kiukunpurkauskohteena pitää koko ajan olla sama *kukkahame* ollaan kaukana asiallisuudesta viesteissä.

        Ainahan joku on palstalla katalysaattorina,johon puretaan paineet, mutta ottakaa ny vaihteeksi joku muu höpönassu, vaikka Kahvipirtistä!

        Ei tehdä tästä palstasta mitään huuhaata. Mielipiteensä voi toki ilmaista. Väärien tietojen ja ammatti toimittajien kirjoittamien viestien levittely tänne ominaan ei ole sopivaa. Virheelliset tiedot om syytä oikaista.


      • joutavoinen
        selventää kirjoitti:

        "rautaa rajoille " keiden rajoille ?

        Se nyt oli sellainen yleistävän pätevä ilmaisu, mutta Kreikka esimerkiksi kauheissa veloissa ja laittomia maahanmuuttajia on hirviästi. Puolustautua on pakko, eurooppa on kohta vaikeuksissa tuon soluttautumisen paineessa.


      • nöpönenä*
        tyhmä, kirjoitti:

        miten infrakstuuria liittyy sotaan ?

        järjestelmän ylläpito liittyy hyvinkin vahvasti infrastruktuuriin, myöskin rahaliitto! Ja paaaljon muuta.


      • joutavoinen
        nöpönenä* kirjoitti:

        järjestelmän ylläpito liittyy hyvinkin vahvasti infrastruktuuriin, myöskin rahaliitto! Ja paaaljon muuta.

        hieno sana,
        Ilmankos osasin käyttää sitä. Selvästikään et ratkaise ongelmia vaan keskityt toisien arvostelemiseen. Ruunen hieno aloitus olisi ansainnut parempaa viestittelyä, puolestani vähennän vastaamasta oleellisettomiin.


    • Viekö EU tuhkatkin

      Perse aukisiltahan ne parhaat neuvot talouden hoitoon tulee ja kunnan hoidokeilta. Näyttää sitä aikaa olevan, kun on aikaa purnata alituiseen vuorokauden ympäriinsä. Auta armias jos näiden neuvoja noudattaisi olisi kohta samassa pers" aukisten porukassa.

    • avauksen viestistä

      näkee tosiaankin koulun jääneen supistetuun kansakouluun. Teksti suorastaan vilisee virheitä. Äidinkielestä ei ole tietoakaan.

      • klo 9:23

        Ruunen teksti on täysin ymmärrettävää ja asiallista, aivan turha turhaan sinä kirjoitus virheitä kalastelet.
        Mene peilin eteen ja katso kuka siellä, näetkö itsesi olet joka päivä huonotuulinen, arvostelet ala-arvoisella tavalla kanssa kirjoittajia, härskisti ja alapää nimityksillä.
        Kyllä jokainen pystyy yhden lauseen kirjoittamaan virheettä jos oikein pinnistää, mutta pystyykö asiaketjuun vastaamaan asiallisesti ja ymmärrettävästi.
        Voisit hakea vertaisesi samanlaisen hankalan kuin itse olet, pitääkö sinun naisiin purkaa pahaa mieltäsi?


      • 316

        ja sitten nikillää--täällää harhautetaa työkseen!!!


      • sielukas tonttu
        316 kirjoitti:

        ja sitten nikillää--täällää harhautetaa työkseen!!!

        Eikö tämä vellihousu voisi tosiaan mennä pirtin puolelle?
        Siellä on naisia , menehän jo!


      • klo 12:42
        klo 9:23 kirjoitti:

        Ruunen teksti on täysin ymmärrettävää ja asiallista, aivan turha turhaan sinä kirjoitus virheitä kalastelet.
        Mene peilin eteen ja katso kuka siellä, näetkö itsesi olet joka päivä huonotuulinen, arvostelet ala-arvoisella tavalla kanssa kirjoittajia, härskisti ja alapää nimityksillä.
        Kyllä jokainen pystyy yhden lauseen kirjoittamaan virheettä jos oikein pinnistää, mutta pystyykö asiaketjuun vastaamaan asiallisesti ja ymmärrettävästi.
        Voisit hakea vertaisesi samanlaisen hankalan kuin itse olet, pitääkö sinun naisiin purkaa pahaa mieltäsi?

        Avauksen aihe on täälläkin täysin loppuun kaluttu. Huvitti vaan koko kirjoitus, kokonaisuudessaan se on huvittava ja tyhjän päiväinen. Tokihan yksin kököttäviä huru ukkojakin pitäisi ymmärtää. Alapään juttuja on sinun turha täältä kalastella, niitä löydät muualta jos mielikuvituksesi ei enää niitä mieleesi loihdi.


    • Lukijasi*

      Lainaan STT:n sanoja, kun en itse uskalla tästä mitään sanoa,
      tilanne tuntuu mielestäni valtavan vaikealta.
      Tässä on muiden huolestuneita ajatuksia tästä asiasta.

      Suomalaiset ovat huolestuneita yhteiskunnan tilasta ja suunnasta, kertoo tuore arvotutkimus.
      Kansalaisten mielestä yhteiskunnan hallitsevimmat piirteet tällä hetkellä ovat byrokratia, työttömyys ja epävarmuus tulevaisuudesta. Esimerkiksi Tampereella työttömyysprosentti on kiikkunut kymmenen prosentin tuntumassa jo pitkään.
      Suomalaiset haluaisivat vaikuttaa, mutta kokevat sen vaikeaksi.
      Tutkimukseen vastaajien Suomen nykypiirteitä koskevista arvokuvauksista lähes puolet voidaan luokitella maan kehitystä rajoittaviksi.
      - Kansainvälisissä kilpailukykymittauksissa onkin esitetty, että Suomen verraten hyvä kilpailukyky menee hukkaan juuri työttömyyden takia, sanoo Suomalaisen Työn Liiton toimitusjohtaja Pekka Tsupari.
      Tärkeimpinä tavoiteltavina asioina yhteiskunnassa suomalaiset pitävät demokratiaa, köyhyyden vähentämistä ja vanhuksista huolehtimista. Tsuparin mukaan on huomionarvoista, että suomalaisten 20 tärkeimmän tavoiteltavan asian listalta puuttuvat muun muassa innovaatiot, yrittäjähenkisyys ja optimismi.
      Suomalaisen Työn Liiton ja Woima-säätiön kyselyn toteutti Taloustutkimus. Siihen vastasi viime kuussa noin tuhat suomalaista.
      Aamulehti, STT

      • fair is fair

        moittia kirjoitusvirheistä. Ruune suomenruotsalaisena kirjoittaa paremmin kuin monet suomenkieliset.

        Olen suomenkielinen ja en pidä turhista valituksista. Netissä on paljon pahempaa kuin kirjoitusvirheet.

        Hyvää päivänjatkoa.


      • Onko

        tämä keskustelupalsta tulossa Suomen tieto toimisston uutis toimitukseksi. Mikä hiivatti saa jonkun vellihousun jatkuvasti työntämään tänne ammatti ihmisten tekeleitä. Eikö todekkakaan omasta päästä lähde muuta kuin tikkuja kynsien alle.

        Lukijasi* Tokihan vanhukset näyttävät kaipaavan esilukijaa, niinkuin näytät käsittäneen, mutta, mutta, Eköhän hekin osaa uutisensa itse hakea ja lukea niinkuin sinäkin....


      • HUOMATTU ON!
        Onko kirjoitti:

        tämä keskustelupalsta tulossa Suomen tieto toimisston uutis toimitukseksi. Mikä hiivatti saa jonkun vellihousun jatkuvasti työntämään tänne ammatti ihmisten tekeleitä. Eikö todekkakaan omasta päästä lähde muuta kuin tikkuja kynsien alle.

        Lukijasi* Tokihan vanhukset näyttävät kaipaavan esilukijaa, niinkuin näytät käsittäneen, mutta, mutta, Eköhän hekin osaa uutisensa itse hakea ja lukea niinkuin sinäkin....

        Muuta et osaa kuin henkilöön meneviä lyömisiä,
        siinä siun osuutesi!


      • .....
        HUOMATTU ON! kirjoitti:

        Muuta et osaa kuin henkilöön meneviä lyömisiä,
        siinä siun osuutesi!

        ....


      • siun, sanoo
        HUOMATTU ON! kirjoitti:

        Muuta et osaa kuin henkilöön meneviä lyömisiä,
        siinä siun osuutesi!

        karjalaiset.


      • hyi hyi !
        HUOMATTU ON! kirjoitti:

        Muuta et osaa kuin henkilöön meneviä lyömisiä,
        siinä siun osuutesi!

        Hajupoika on taas ottanut uuden nikin....


      • muistais vaa kaikki
        hyi hyi ! kirjoitti:

        Hajupoika on taas ottanut uuden nikin....

        Huomattu on !, hajupoika, aputoimittaja, ajomies j...n...e...

        huomautuksia sataa, joku on polkenut varpaille, kynsi pystyssä


      • muistaja
        muistais vaa kaikki kirjoitti:

        Huomattu on !, hajupoika, aputoimittaja, ajomies j...n...e...

        huomautuksia sataa, joku on polkenut varpaille, kynsi pystyssä

        Mentorix


      • Lisääjä1
        muistaja kirjoitti:

        Mentorix

        sinikynä, Kaidepuu, Presidenttisekoitus, rekattujakin ovat


      • tämä,
        Lisääjä1 kirjoitti:

        sinikynä, Kaidepuu, Presidenttisekoitus, rekattujakin ovat

        Oisko tuokin vielä Lukijasi* ei sentään se on liian tyhmä !


    • katleija4

      Sefu pitää vapaapäivää näköään.

      • se kun

        se on pahana aina


      • puskanjuuresta
        se kun kirjoitti:

        se on pahana aina

        Katleija on ilkee ja lymyää puskista


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1725
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      89
      849
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      673
    5. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      513
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe