Miksi takalistossa kiinni melkein?

Hyvin usein liikenteessä kohtaa autoilijoita, joilla on tapana ajella turvavälin tärkeydestä välittämättä edellä ajavan takapuskurissa melkeinpä kiinni. Allekirjoittanutta kyseisenlainen käyttäytyminen paitsi ärsyttää myös kiinnostaa psykologisessa mielessä. Mikä tällaiseen ajotyyliin voisi olla syynä?

Sekö, että halutaan viestittää edellä ajavalle, että tämä ajaa "liian hitaasti" ja että minulla on KIIREKIIREKIIRE?

Vai kenties tunne siitä, että olen sitä aikaisemmin perillä, mitä lähempänä edellä menijää itse ajan?

Ehkä sadistisen luonteen esille tuonti uhkaamalla edellä menijää, joka ajaa ehkä huomattavasti pienemmällä vehkeellä?

Voisiko syynä olla ihmisen synnynnäinen laumasieluisuus, joka alitajuisesti pakottaa hakeutumaan mahdollisimman lähelle edellä menijää?

Jokin muu syy? Kerro!

53

618

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Adrenaliinihumalikko

Pitää hereillä, kun joutuu koko ajan seuraamaan tarkasti mitä edelläajava tekee. Sitten kun jarruvalo vilahtaa, saa reagoida nopeasti ja jarruttaa voimakkaasti. Lisäksi saa kostealla kelillä käyttää pesulaitetta ja pyyhkimiä ahkerasti. Mitäpä tähän verrattuna on unettava nysvääminen jossain sata metriä toisen takana?

Urheilullista ajotyyliä kaikkiaan tällainen, eikä pääse vireystila heikkenemään.

• 10+18

tämä sama homma esiintyy tuolla maalla, ajat säällistä nopeutta, sitten persiiseen tulee joku, mut ei voi ohittaa, jopa parikymmentä kilsaa ajaa siinä sumu/pöpperössä.

• rjqeiowfl eropiw

päivä joku puskurissa kii ja tällä kelillä, ruuhkassa vielä.

Siinnä kun yksi jarruttaa kääntyy miten se jarrutus matka?aika pitkä tällä kelillä..poliisi eilen tvssä sanoi kokeilkaa paljonko.Kokeilin kun ketään autoo ei lähellä tiellä ,meni 5metriä sujuna kohti keskiviivaa vielä.ABSIT vilkkuen...

Joskus tehty niin että jarrua poljettu hidastettu ,hyvällä kelillä roikujalle , ymmärtäs jäädä ees siitä puskurista metrin.Mutta EIIIII....turvaväli vois olla vähintään 50m.

• kiusa on kivaa ;)
        rjqeiowfl eropiw kirjoitti:

päivä joku puskurissa kii ja tällä kelillä, ruuhkassa vielä.

Siinnä kun yksi jarruttaa kääntyy miten se jarrutus matka?aika pitkä tällä kelillä..poliisi eilen tvssä sanoi kokeilkaa paljonko.Kokeilin kun ketään autoo ei lähellä tiellä ,meni 5metriä sujuna kohti keskiviivaa vielä.ABSIT vilkkuen...

Joskus tehty niin että jarrua poljettu hidastettu ,hyvällä kelillä roikujalle , ymmärtäs jäädä ees siitä puskurista metrin.Mutta EIIIII....turvaväli vois olla vähintään 50m.

jos joku kuspiä on miun puskurissa kiinne tuolla tien päällä niin voi voi... kas kun vaikka tielle nopeudeksi olisi annettu 50km/h niin kas kun meikä likka ajeleeki siin vaihees ehkä hyvällä mäihällä 40 km/h
        mua kun EI KIINNOSTA toisten kiireet.. jos on kiire niin kyl aina löytyy toinen reittivaihtoehto... ei tartte mun persees kiinni ajella.. :)

• esitän kovista

Äiti asuu kaukana maaseudulla, onneksi taas jouluksi pääsen ajelemaan hesasta leuhkasti landelle äipän jouluherkkujen äärelle. Siinä maalaissukulaiset kateellisina katselee, kun meikäpoika leveesti pyyhkäisee pihaan sporttisella uudenkarhealla passatilla.
      Takakontissa on reilusti luottokorteilla ostettuja arvokkaita lahjoja.

LÄHEISYYS LÄMMITTÄÄ!!!

• maalima on ihmeellin

Jos työmies katsoo peiliin ja miettii miksi minun peräpuskurissa roikkuu jatkuvasti autoja, hän saattaa oivaltaa syyn siihen......minä itse olen tientukko.

työmies voisi miettiä myös, miksi monilla muilla työmiehen kaltaisilla autoilijoilla on sama ongelma kuin työmiehellä......he myös ovat tientukkoja

työmies voisi käydä sitä kyläkauppaa kauempana autoilemassa ja katsomassa miten siellä lähikylillä autoillaan

työmies voisi joskus käydä ihan moottoritiellä ihmettelemässä autojen paljoutta

työmies voisi joskus, kun rohkeus riittää, käydä vaikka Virossa tai Ruottissa kattomassa miten kauheaa se autoilu onkaan ulkomailla

• maalima on ihmeellin kirjoitti:

Jos työmies katsoo peiliin ja miettii miksi minun peräpuskurissa roikkuu jatkuvasti autoja, hän saattaa oivaltaa syyn siihen......minä itse olen tientukko.

työmies voisi miettiä myös, miksi monilla muilla työmiehen kaltaisilla autoilijoilla on sama ongelma kuin työmiehellä......he myös ovat tientukkoja

työmies voisi käydä sitä kyläkauppaa kauempana autoilemassa ja katsomassa miten siellä lähikylillä autoillaan

työmies voisi joskus käydä ihan moottoritiellä ihmettelemässä autojen paljoutta

työmies voisi joskus, kun rohkeus riittää, käydä vaikka Virossa tai Ruottissa kattomassa miten kauheaa se autoilu onkaan ulkomailla

ja lienet käynyt oikein ulkomaillakin, että millä nopeudella pitää ajaa 80,60,50,40 rajoitusten alueella, ettei ole tientukko. Onko tarvittava ylinopeus vakio riippumatta nopeusrajoituksesta vai aleneeko se progressiivisesti nopeusrajoituken kanssa korreloiden?

• maalima on ihmeellin
        Työmies2 kirjoitti:

ja lienet käynyt oikein ulkomaillakin, että millä nopeudella pitää ajaa 80,60,50,40 rajoitusten alueella, ettei ole tientukko. Onko tarvittava ylinopeus vakio riippumatta nopeusrajoituksesta vai aleneeko se progressiivisesti nopeusrajoituken kanssa korreloiden?

Sinä voit ajaa ihan sitä omaa nopeuttasi ko. nopeusrajoitusalueella, johon taitosi riittää, kun vain muistat huomioida ne muut autoilijat ja antaa mahdollisuuden turvalliseen ohitukseen, etkä muutenkaan provosoidu liikenteessä, kuten kirjoituksistasi päätellen teet, tämän seurauksena huomaat, että puskurissa roikkujat ovat hävinneet

• maalima on ihmeellin kirjoitti:

Sinä voit ajaa ihan sitä omaa nopeuttasi ko. nopeusrajoitusalueella, johon taitosi riittää, kun vain muistat huomioida ne muut autoilijat ja antaa mahdollisuuden turvalliseen ohitukseen, etkä muutenkaan provosoidu liikenteessä, kuten kirjoituksistasi päätellen teet, tämän seurauksena huomaat, että puskurissa roikkujat ovat hävinneet

maksiminopeus, vai pitääkö silläkin jo koukkia pysäkeillä? Ja itse asiaan: millä tavoin takalistossa roikkuminen edistää sinun matkantekoasi?

• Maalima on ihmeellin
        Työmies2 kirjoitti:

maksiminopeus, vai pitääkö silläkin jo koukkia pysäkeillä? Ja itse asiaan: millä tavoin takalistossa roikkuminen edistää sinun matkantekoasi?

Voi sinua "työmies" sinä et vaan tunnu pääsevän jyvälle liikenteestä, sinä jauhat vain nopudesta jolla sinun pitäisi ajaa, vastaan sinulle uudelleen , aja juuri sillä nopudella kun sinun ajotaitosi sallii, mutta huomioi muut kanssa-autoilijat, siis päästä suosiolla ohitse , älä provosoidu, älä hankaloita ohituksia, aja vaikka sivuun , jos sinun puskurissa joku roikkuu, näin pääset siitä eroon, eikä sinun verenpaineesi nouse.

Älä ota murheita muiden ajonopeudesta , huolehdi vain omastasi, näin liikenne on sujuvampaa

• Maalima on ihmeellin kirjoitti:

Voi sinua "työmies" sinä et vaan tunnu pääsevän jyvälle liikenteestä, sinä jauhat vain nopudesta jolla sinun pitäisi ajaa, vastaan sinulle uudelleen , aja juuri sillä nopudella kun sinun ajotaitosi sallii, mutta huomioi muut kanssa-autoilijat, siis päästä suosiolla ohitse , älä provosoidu, älä hankaloita ohituksia, aja vaikka sivuun , jos sinun puskurissa joku roikkuu, näin pääset siitä eroon, eikä sinun verenpaineesi nouse.

Älä ota murheita muiden ajonopeudesta , huolehdi vain omastasi, näin liikenne on sujuvampaa

olet kovastikin liikenteestä jyvällä - varmasti. Minäkin mielestäni yritän huomioida kanssa-autoilijat mutta kysymys tässä ei nyt ole siitä. Kysymyksenihän koski alun perin sitä, miksi esimerkiksi juuri sinä tykkäät roikkua toisten persauksissa. Millä tavoin semmoinen ajotyyli tekee matkastasi mielestäsi sujuvamman? Tähän etsin vastausta - ymmärrän toki, että vastaaminen voi tuottaa vaikeuksia.

• Maalima on ihmeellin
        Työmies2 kirjoitti:

olet kovastikin liikenteestä jyvällä - varmasti. Minäkin mielestäni yritän huomioida kanssa-autoilijat mutta kysymys tässä ei nyt ole siitä. Kysymyksenihän koski alun perin sitä, miksi esimerkiksi juuri sinä tykkäät roikkua toisten persauksissa. Millä tavoin semmoinen ajotyyli tekee matkastasi mielestäsi sujuvamman? Tähän etsin vastausta - ymmärrän toki, että vastaaminen voi tuottaa vaikeuksia.

En roiku kenenkään takapuskurissa kiinni ohitusta kytäten, autoni kiihtyy myös normaali etäisyydeltä helposti ohitukseen, ajan mielluummin yksin kuin jonossa......ja tähän sinä saat itse päätellä syyn

• Pariisin taxi

että nysväri on 100% syyllinen ITSE omaan tilaansa ! Todellinen taukki ! Nysvärillä on mahdollisuutensa...
      nostaa nopeutta, laskea nopeutta, siirtyä sivuun, auttaa ohitus mahdollisuutta, pysyä muiden tiellä liikkujen rytmissä, mutta EI nysväri ei näe näitä omia mahdollisuuksiaan ! Nysväri luulee ostaneensa "tontin" siltä tienpätkältä jolla hän ajelee. Nysväri luulee olevansa itsenäinen ja osaava, mutta hän hermostuu toisten vaikutteista ja alkaa idioottimaisen mielenosoituksen sen sijaan että menisi menojaan.
      Ei mulla muuta.....

• jos ajaa rajoitusten mukaan tai kelin tai näkyvyysolosuhteiden niin vaatiessa alle rajoitusten?

Mutta mitä tulee alkuperäiseen kysyykseeni: mitä persiissä roikkuminen hyödyttää? Sinäpä lienet oikea henkilö siihen vastaamaan ja siitähän tässä ketjussa oli tarkoitus puhua.

• Voisikohan nimimerkin "Pariisin taxi" kirjoitustyylistä päätellä, että puskurissa roikkujat ovat luonteeltaan hyökkääviä, päällekäyviä liikenteen besserwissereitä, joiden kiire on TODELLA KOVA ja joiden pitää ennättää hoitamaan ERITTÄIN TÄRKEITÄ asioita - tai sitten vaan on jouduttava joulun alla kiireesti mummolaan, ukkilaan, pappalaan, anoppilaan, appilaan...?

Ei parista viestistä tietenkään vedetä johtopäätöksiä mutta tulipahan mieleen.

• Pariisin Taxi
        Työmies2 kirjoitti:

Voisikohan nimimerkin "Pariisin taxi" kirjoitustyylistä päätellä, että puskurissa roikkujat ovat luonteeltaan hyökkääviä, päällekäyviä liikenteen besserwissereitä, joiden kiire on TODELLA KOVA ja joiden pitää ennättää hoitamaan ERITTÄIN TÄRKEITÄ asioita - tai sitten vaan on jouduttava joulun alla kiireesti mummolaan, ukkilaan, pappalaan, anoppilaan, appilaan...?

Ei parista viestistä tietenkään vedetä johtopäätöksiä mutta tulipahan mieleen.

edelleenkään et näytä tajuavan että tiellä liikkujia on muitakin kuin sinä ! Otappa pipo pois korvilta niin näkö ja kuulo vois parantua. Parkkeeraa se violetti astrasi siihen rotwallin reunaan ja vedä henkeä......

• Pariisin Taxi kirjoitti:

edelleenkään et näytä tajuavan että tiellä liikkujia on muitakin kuin sinä ! Otappa pipo pois korvilta niin näkö ja kuulo vois parantua. Parkkeeraa se violetti astrasi siihen rotwallin reunaan ja vedä henkeä......

kysymykseeni. Millä tavoin sinun superhyper-kiirettäsi helpottaa tai matkaasi jouduttaa se, että roikut toisen takalistossa?

• Pariisin Taxi
        Työmies2 kirjoitti:

kysymykseeni. Millä tavoin sinun superhyper-kiirettäsi helpottaa tai matkaasi jouduttaa se, että roikut toisen takalistossa?

Yritän sillä tavoin viestittää edellä ajavalle köröttelijälle, että antaisi tilaa ohitukseen, kun Minulla(=etuoikeutetulla teiden ruhtinaalla) on kiire nuolemaan poikakaverin pyllyä.

• Pariisin Taxi
        Työmies2 kirjoitti:

sinua, Pariisin Taxi't on näköjään joukolla lähteneet kiireettömästi matkaan ;DDDD Ne on varmaan matkalla joulumaahan napapiirille....mitäs luulisit ehtiikö ne ennen joulua ? Ai' että jos sinusta riippuu niin EI !

• Vii-kate

No "paraisen traktori", kerrohan miten sä selität sen, että ne perässäroikkujat roikkuu perseessä kiinni myös motareilla ja muilla vastaavilla, vähintään 2 kaistaa suuntaansa -teillä kilometritolkulla. Eli vieressä on vapaa latu, mutta kun ei kelpaa tai ei tajuta! Sun väittees on, että se on "nysvärin" oma moka, joten kerro nyt sit miten ton käännät sen syyks. Antaa tulla nyt vaan. Oon helvetin kiinnostunu kuulemaan miten hitossa sä ton selität. HAH!

• Paris Cap
        Vii-kate kirjoitti:

No "paraisen traktori", kerrohan miten sä selität sen, että ne perässäroikkujat roikkuu perseessä kiinni myös motareilla ja muilla vastaavilla, vähintään 2 kaistaa suuntaansa -teillä kilometritolkulla. Eli vieressä on vapaa latu, mutta kun ei kelpaa tai ei tajuta! Sun väittees on, että se on "nysvärin" oma moka, joten kerro nyt sit miten ton käännät sen syyks. Antaa tulla nyt vaan. Oon helvetin kiinnostunu kuulemaan miten hitossa sä ton selität. HAH!

moottoritiellä nähnyt ? Minun perässäni ei ole kukaan roikkunut koskaan ikinä ja missään moottoritiellä.
        Ajan sentään 75 tkm/vuosi......eli ongelma on näköjään vain sinulla ! Saat itse ottaa selvää.....100 % sesti.

• auki!
        Paris Cap kirjoitti:

moottoritiellä nähnyt ? Minun perässäni ei ole kukaan roikkunut koskaan ikinä ja missään moottoritiellä.
        Ajan sentään 75 tkm/vuosi......eli ongelma on näköjään vain sinulla ! Saat itse ottaa selvää.....100 % sesti.

Ajeleppa se 75 tkm/vuosi kuorma-autolla niin näet kaikenlaista. Aika usein moottoritiellä näkee parivaljakoita joissa jäkimmäinen roikkuu aivan edellä menevän takapuskurissa. Kun edellä menevä siirtyy vasemmalle kaistalle ohittaakseen hitaampia, myös taaempi tekee saman ja kun edellä menevä siirtyy takaisin oikealle, myös taaempi siirtyy oikealle. Autoilla väliä joku parikymmentä metriä, mutta mitään aikomusta ei taaemmalla ole ohittaa "johtajaa".

Et varmaan ole moottoriteillä nähnyt sellaisiakaan ohittajia jotka hitaamman saavutettuaan ensin jarruttavat, ajavat aivan puskuriin kiinni ja vasta sen jälkeen aloittavat ohituksen, vaikka vasen kaista vierellä on koko ajan tyhjä? Näitäkin liikenteessä pyörii.

• auki! kirjoitti:

Ajeleppa se 75 tkm/vuosi kuorma-autolla niin näet kaikenlaista. Aika usein moottoritiellä näkee parivaljakoita joissa jäkimmäinen roikkuu aivan edellä menevän takapuskurissa. Kun edellä menevä siirtyy vasemmalle kaistalle ohittaakseen hitaampia, myös taaempi tekee saman ja kun edellä menevä siirtyy takaisin oikealle, myös taaempi siirtyy oikealle. Autoilla väliä joku parikymmentä metriä, mutta mitään aikomusta ei taaemmalla ole ohittaa "johtajaa".

Et varmaan ole moottoriteillä nähnyt sellaisiakaan ohittajia jotka hitaamman saavutettuaan ensin jarruttavat, ajavat aivan puskuriin kiinni ja vasta sen jälkeen aloittavat ohituksen, vaikka vasen kaista vierellä on koko ajan tyhjä? Näitäkin liikenteessä pyörii.

jäätietä, suunnilleen suurinta sallittua nopeutta (jääteillä yleensä alhaiset rajoitukset). Tiellä oli leveyttä todella ruhtinaallisesti ohitusta varten, samoin tietysti myös näkyväisyyttä eikä vastaantulijoista tietoakaan. Joku sitten kuitenkin roikkui takana. Silloin tuli mieleen, että voiko roikkumisella olla jotain tekemistä ihmisen laumasieluisuuden ja evoluution kanssa. Ja tietyillä yksilöillä, joilla järki ei muutenkaan päätä pakota, vietit saavat vallan ja pitää päästä lajitoverin puskuriin roikkumaan. Kukapa tietää...

• Harhainen eläkeläine

Jokapäiväistä moottoritiellä:

Nysväri köröttelee rekan perässä miettien ohitusta. Sitten kun vihdoin saa aikaiseksi aloittaa sen ohituksen niin siirrytään nysväämään ohituskaistalle. Ja ei siinä mitään, mutta ku nämä nysvärit ei osaa painaa kaasua edes ohitustilanteessa vaan mennään hissukseen sen rekan ohi. Siinä on peräänajo jos nyt ei lähellä niin kuitenkin hyvä tilaisuus olemassa. Itse kun esim kesällä tulee takaa 120 ja yhtäkkiä nysväri tulee eteen 95 vauhdila yrittäen "turvallisesti" ohittaa rekkaa. Ajatelkaa nyt sitä nopeuseroa joka 120tiellä on 25 km/h:ssa. Eikä ole ihme, että joku hiillostaa puskurissa kiinni kun nysväri ohittaa sitä rekkaa 95 lasissa ja rekka ajaa rajoitinta vasten eli 90. Ohitus kestää satoja metrejä ja jonoa varmasti kertyy. Nysvärille syntyy nyt käsitys, että takaatuleva roikkui puskurissa tai hiillosti.

Toinen jokin muu syy tulee esim pohjanmaan suorilla.

Yleensä 100 rajoitus. Vaikka vedät vakkari päällä tasan sataa niin aina tulee joku nysväri eteen lievällä alinopeudella, yleensä 95. Yleensä nämä vielä polttavat jarruvaloja joka kameratolpan kohdalla. Nopeusero ei siis ole iso ja takaatuleva saavuttaa nysvärin hissukseen. Nysväri tietenkin kuvittelee, että takaatuleva roikkuu puskurissa koska tulee koko ajan lähemmäksi. Ja jos itse ei viitsi ajaa ylinopeutta eikä koskea vakkariin kuin vasta ohitustilanteessa niin nysvärille jää sellainen olo, että roikkui puskurissa, tilanne jonka itse aiheutti.

Joten ennenkuin leikit fiksua psykologia niin opettele ensin ajamaan ja lopeta iso mies se nysvääminen maanteillä.

• Tuosta sai nyt jopa sellaisen käsityksen, ettet hallitse autoasi, joka väkisin takertuu edellä ajavan puskuriin. Outoa. Jos joku ajaa minun edelläni itseäni hiljemmin, ei minun autoni ainakaan väkisin karkaa liian lähelle.

Mitä tulee minun ajotaitoihini, ei tässä ole nyt kysymys siitä. Kysymys on siitä, miksi sinä roikut takalistossa. Miten se edesauttaa sinua matkallasi? En oikein usko, että se auto väkisin pyrkii liian lähelle, tai sitten sinulla on puutteita liikennekäyttäytymisen lisäksi myös ihan auton perushallinnassa. Parilta muulta roikkujalta olen jo sitä kysynyt saamatta vastausta. Vastaisitko sinä? Mitä hyödyt? Lienee tarpeeksi simppeli kysymys...

• Herrajessus.....
        Työmies2 kirjoitti:

Tuosta sai nyt jopa sellaisen käsityksen, ettet hallitse autoasi, joka väkisin takertuu edellä ajavan puskuriin. Outoa. Jos joku ajaa minun edelläni itseäni hiljemmin, ei minun autoni ainakaan väkisin karkaa liian lähelle.

Mitä tulee minun ajotaitoihini, ei tässä ole nyt kysymys siitä. Kysymys on siitä, miksi sinä roikut takalistossa. Miten se edesauttaa sinua matkallasi? En oikein usko, että se auto väkisin pyrkii liian lähelle, tai sitten sinulla on puutteita liikennekäyttäytymisen lisäksi myös ihan auton perushallinnassa. Parilta muulta roikkujalta olen jo sitä kysynyt saamatta vastausta. Vastaisitko sinä? Mitä hyödyt? Lienee tarpeeksi simppeli kysymys...

täällä vegutat vuodesta toiseen et kuuntele toisen argumentteja vaan vetelet omia täysin hatusta...sut tuntee jo, ratakiskokin on notkeampi kuin sinä, ratapölkky taas vaikuttaa fiksummalta. Sää et edes ymmärrä mitä sulle kirjoitetaaan. Samanlainen olet taatusti liikenteesäkin......menes täyttämään "pissapoika" !

• Herrajessus..... kirjoitti:

täällä vegutat vuodesta toiseen et kuuntele toisen argumentteja vaan vetelet omia täysin hatusta...sut tuntee jo, ratakiskokin on notkeampi kuin sinä, ratapölkky taas vaikuttaa fiksummalta. Sää et edes ymmärrä mitä sulle kirjoitetaaan. Samanlainen olet taatusti liikenteesäkin......menes täyttämään "pissapoika" !

en siis sinultakaan saanut. Kirjoitustyylisi kuitenkin tukee arveluitani syistä, mitkä aiheuttavat takamuksessa roikkumista. Kiitos, kun tulit esittelemään itsesi!

• Harhainen eläkeläine
        Työmies2 kirjoitti:

Tuosta sai nyt jopa sellaisen käsityksen, ettet hallitse autoasi, joka väkisin takertuu edellä ajavan puskuriin. Outoa. Jos joku ajaa minun edelläni itseäni hiljemmin, ei minun autoni ainakaan väkisin karkaa liian lähelle.

Hei puusilmä ennenkuin alat leikkiin Ensio Itkosen liikennevarttia niin olisitko voinut vähän miettiä mitä sanoin? Vai oletko joku lukutaidoton palloperse... toisaalta olet itse yksi pahimpia perässäroikkujia kun valitsin nimimerkiksesi niinkin omaperäisen kuin työmies2... työmies ja työmies1 nehän on jo rekisterröityjä.

Jos siis ohitat rekkaa moottoritiellä nopeudella 95 ja rekka ajaa 90 niin ohitukseen menee monta kilometriä. Ja jos tulen takaa vauhdilla 120 niin joudun jarruttamaan voimakkaasti. Takanani tulevat joutuvat jarruttamaan vielä voimakkaammin ja tilanne on kaikkien muiden paitsi sinun mielestä turvallinen. Sinä ohitat turvallisesti omasta mielestäsi ja keräät taaksesi kauhean jonon. Teet ruuhkaa ja koska motarilla nyt ajetaan yleensä 120, paitsi sunkaltaiset nysvärit niin luuletko kerääväsi pisteitä. Tuskin. Tuossa tilanteessa ajan Transportterini niin lähelle nysvärin katiskaa, että valorauta hipoo takapuskuriasi. Oikein nautin kun tunnin päästä itket netissä miten taas joku hullu roikkui perässä.

Tilanne b) jos ajan vakkari päällä 100 km/h ja ite nysväät lievää alinopeutta esim 95 km/h niin eikö ole niin, että saavutan väistämättä sinua? Jos hyväksyt tämän olettamuksen niin pakko myös hyväksyä se, että jossain vaiheessa väistämättä saavutan sinua niin, että olen lähellä sinua ja kun olen tarpeeksi lähellä painan kaasua ja ajan ohi. Sen jälkeen jatkan taas kruiseri päällä sataa. Siis väistämättä, fysiikan lakien mukaan nopeampi saavuttaa hitaampaa, on perässä, rinnalla ja lopulta ohi.

Sinä taas olet niin urvelo persenaama, ettet tajua alkeellista fysiikkaa vaan hoet vaan sitä vitun perässäroikku-litaniaa. Lopeta nysvääminen ja aja niinku miehet ajaa.

• Harhainen eläkeläine kirjoitti:

Hei puusilmä ennenkuin alat leikkiin Ensio Itkosen liikennevarttia niin olisitko voinut vähän miettiä mitä sanoin? Vai oletko joku lukutaidoton palloperse... toisaalta olet itse yksi pahimpia perässäroikkujia kun valitsin nimimerkiksesi niinkin omaperäisen kuin työmies2... työmies ja työmies1 nehän on jo rekisterröityjä.

Jos siis ohitat rekkaa moottoritiellä nopeudella 95 ja rekka ajaa 90 niin ohitukseen menee monta kilometriä. Ja jos tulen takaa vauhdilla 120 niin joudun jarruttamaan voimakkaasti. Takanani tulevat joutuvat jarruttamaan vielä voimakkaammin ja tilanne on kaikkien muiden paitsi sinun mielestä turvallinen. Sinä ohitat turvallisesti omasta mielestäsi ja keräät taaksesi kauhean jonon. Teet ruuhkaa ja koska motarilla nyt ajetaan yleensä 120, paitsi sunkaltaiset nysvärit niin luuletko kerääväsi pisteitä. Tuskin. Tuossa tilanteessa ajan Transportterini niin lähelle nysvärin katiskaa, että valorauta hipoo takapuskuriasi. Oikein nautin kun tunnin päästä itket netissä miten taas joku hullu roikkui perässä.

Tilanne b) jos ajan vakkari päällä 100 km/h ja ite nysväät lievää alinopeutta esim 95 km/h niin eikö ole niin, että saavutan väistämättä sinua? Jos hyväksyt tämän olettamuksen niin pakko myös hyväksyä se, että jossain vaiheessa väistämättä saavutan sinua niin, että olen lähellä sinua ja kun olen tarpeeksi lähellä painan kaasua ja ajan ohi. Sen jälkeen jatkan taas kruiseri päällä sataa. Siis väistämättä, fysiikan lakien mukaan nopeampi saavuttaa hitaampaa, on perässä, rinnalla ja lopulta ohi.

Sinä taas olet niin urvelo persenaama, ettet tajua alkeellista fysiikkaa vaan hoet vaan sitä vitun perässäroikku-litaniaa. Lopeta nysvääminen ja aja niinku miehet ajaa.

"Jos siis ohitat rekkaa moottoritiellä nopeudella 95 ja rekka ajaa 90 niin ohitukseen menee monta kilometriä. Ja jos tulen takaa vauhdilla 120 niin joudun jarruttamaan voimakkaasti."

Oho! Mistäs sinä sen tiedät, että tuollainen kuuluu minun ajotyyliini? Minä sen sijaan tiedän, että persiissä roikkuminen kuuluu sinun tyyliisi, koska itse niin kerrot. Siitä sinulle plussat, että myönnät suoraan purkavasi sillä tavoin agressiota. Ensimmäinen rehellinen vastaus tähän asti.

Tiedätkö muuten, miten helposti vakionopeussäätimen saa kytkettyä ajaessa pois päältä? Ei se väkisin vie, jos homman hallitsee. Jos et tiedä, älä käytä sitä!

• Harhainen eläkeläine
        Työmies2 kirjoitti:

"Jos siis ohitat rekkaa moottoritiellä nopeudella 95 ja rekka ajaa 90 niin ohitukseen menee monta kilometriä. Ja jos tulen takaa vauhdilla 120 niin joudun jarruttamaan voimakkaasti."

Oho! Mistäs sinä sen tiedät, että tuollainen kuuluu minun ajotyyliini? Minä sen sijaan tiedän, että persiissä roikkuminen kuuluu sinun tyyliisi, koska itse niin kerrot. Siitä sinulle plussat, että myönnät suoraan purkavasi sillä tavoin agressiota. Ensimmäinen rehellinen vastaus tähän asti.

Tiedätkö muuten, miten helposti vakionopeussäätimen saa kytkettyä ajaessa pois päältä? Ei se väkisin vie, jos homman hallitsee. Jos et tiedä, älä käytä sitä!

Oot oikeasti kyllä vähän tyhmä. Miksi mun pitäisi kytkeä vakkari pois päältä jos ajan rajoitusten mukaan tasan sataa ja saavutan nysväriä, joka seilaa 90km/h eteenpäin???????? Sen takiako, että nysväri saa rauhassa nysvätä sitä rakastamaansa alinopeutta?? Ja ettei hän saa paniikkia takaatulevasta autosta joka saavuttaa? En siis sun logiikan mukaan saa ohittaa edelläajavaa nysväriä... ei hyvää päivää.

Oot oikeasti kyllä vähän tyhmä. Miksi mun pitäisi kytkeä vakkari pois päältä jos ajan rajoitusten mukaan tasan sataa ja saavutan nysväriä, joka seilaa 90km/h eteenpäin???????? Sen takiako, että nysväri saa rauhassa nysvätä sitä rakastamaansa alinopeutta?? Ja ettei hän saa paniikkia takaatulevasta autosta joka saavuttaa? En siis sun logiikan mukaan saa ohittaa edelläajavaa nysväriä... ei hyvää päivää.

ettet sinä voi määrätä, millä nopeudella kukakin ajaa. Jos rupeat tyrkkimään hitaammin ajavaa, joudut siitä rikosoikeudelliseen vastuuseen. Uusimmassa TM:n numerossa käsitellään turvavälien merkitystä ja mainitaan tapaus, jossa edellä ajavaa sadistisesti terrorisoinut ja tämän tieltäsuistumisen ja kuoleman aiheuttanut oli tuomittu (muistaakseni) taposta. Kuolemantuottamustuomio ei siis ollut ollut riittävä ja hyvä niin. Liikenteessä on vaan pakko yrittää tulla toimeen toisten kanssa. Jos ei siihen tunnu mitenkään pystyvänsä, parempi on käyttää vaikkapa julkisia kulkuneuvoja.

Pitääkö sinun mielestäsi muuten kytkeä vakkari pois päältä, jos eteesi on vaikkapa moottoririkon takia sattunut pysähtymään rekka tai tiellä seikkailee hirvikatras? Ajathan sinä "rajoitusten mukaan tasan sataa"...

• Harhainen eläkeläine
        Työmies2 kirjoitti:

ettet sinä voi määrätä, millä nopeudella kukakin ajaa. Jos rupeat tyrkkimään hitaammin ajavaa, joudut siitä rikosoikeudelliseen vastuuseen. Uusimmassa TM:n numerossa käsitellään turvavälien merkitystä ja mainitaan tapaus, jossa edellä ajavaa sadistisesti terrorisoinut ja tämän tieltäsuistumisen ja kuoleman aiheuttanut oli tuomittu (muistaakseni) taposta. Kuolemantuottamustuomio ei siis ollut ollut riittävä ja hyvä niin. Liikenteessä on vaan pakko yrittää tulla toimeen toisten kanssa. Jos ei siihen tunnu mitenkään pystyvänsä, parempi on käyttää vaikkapa julkisia kulkuneuvoja.

Pitääkö sinun mielestäsi muuten kytkeä vakkari pois päältä, jos eteesi on vaikkapa moottoririkon takia sattunut pysähtymään rekka tai tiellä seikkailee hirvikatras? Ajathan sinä "rajoitusten mukaan tasan sataa"...

Oot kyllä ylivoimaisesti päivän valopilkku!

Sun mielestä ei siis ole mitään eroa tien reunaan pysähtyneellä autolla, tiellä loikkivalla hirvikatraalla ja alinopeutta seilaava nysväri. Mutta kerro nyt, että sun mielestä ei siis ole soveliasta ohittaa nysväri...

• Työmies2
        Harhainen eläkeläine kirjoitti:

Oot kyllä ylivoimaisesti päivän valopilkku!

Sun mielestä ei siis ole mitään eroa tien reunaan pysähtyneellä autolla, tiellä loikkivalla hirvikatraalla ja alinopeutta seilaava nysväri. Mutta kerro nyt, että sun mielestä ei siis ole soveliasta ohittaa nysväri...

Jos eteen ilmestyy este, ajoneuvohan pitää vaikka pysäyttää vaaratilanteen välttämiseksi. Et valitettavasti saa toiminnallasi tahallisesti vaarantaa häntäkään, joka ajaa mielestäsi liian hitaasti. Tällainen ymmärtääkseni on lainsäädännöllinen näkökulma asiaan. Minun mielestäni toki niin pitää ollakin. Tokihan vaikkapa rekalla voisi mopoautotkin kätevästi listiä, ajavathan ne yleensä muuta liikennettä hitaammin.

• Harhainen eläkeläine
        Työmies2 kirjoitti:

Jos eteen ilmestyy este, ajoneuvohan pitää vaikka pysäyttää vaaratilanteen välttämiseksi. Et valitettavasti saa toiminnallasi tahallisesti vaarantaa häntäkään, joka ajaa mielestäsi liian hitaasti. Tällainen ymmärtääkseni on lainsäädännöllinen näkökulma asiaan. Minun mielestäni toki niin pitää ollakin. Tokihan vaikkapa rekalla voisi mopoautotkin kätevästi listiä, ajavathan ne yleensä muuta liikennettä hitaammin.

sun mielestä en siis saa ohittaa mopoautoa vaan joudun sulkemaan vakkarin ja roikkumaan turvavälin päässä niinkauan kuin mopoautoilija sattuu kääntymään sivutielle. Oot kyllä fiksu mies, täytyy myöntää.

sun mielestä en siis saa ohittaa mopoautoa vaan joudun sulkemaan vakkarin ja roikkumaan turvavälin päässä niinkauan kuin mopoautoilija sattuu kääntymään sivutielle. Oot kyllä fiksu mies, täytyy myöntää.

Ohittamisestahan minä en ole tässä ketjussa puhunut enkä puhumassa nytkään vaan persiissä roikkumisesta. Nehän ovat tyystin eri asioita. Taidat nyt sotkea minun lausumani jonkin pikku-ukon juttuihin...

• Harhainen eläkeläine
        Työmies2 kirjoitti:

Ohittamisestahan minä en ole tässä ketjussa puhunut enkä puhumassa nytkään vaan persiissä roikkumisesta. Nehän ovat tyystin eri asioita. Taidat nyt sotkea minun lausumani jonkin pikku-ukon juttuihin...

Kysyit syytä ja kerroin sulle. Jospa vielä luet ensimmäisen tekstini huolella. Jos ohitan mopoauton tai nysvärin niin joka tapauksessa olen x- aikaa heidän takanaan. Sinä näytät kokevan sen vainona jos odotan sopivaa ohituspaikkaa tai että saavutan sinua ylipäätään.

Miksi mun perseessä ei roiku koskaan ketään? Miksi kukaan ei motarilla tai tavallisella maantielläkään koskaan aja takapuskurissani kiinni? Jos taas huomaan, että joku tulee takaani lujempaa kuin minä niin annan tietä jos mahdollista, jota sinä taas et tunnu tekevän. Minulla ei ole tarve vänkyttää jotain paskaa, että saan valita nysväysnopeuteni kuten haluan ja jos joku ei tyydy alinopeuteeni niin omapa on asia. Päinvastoin esim motarilla annan usein tietä nopeammille eikä minulla ole tarve nysvätä ohituskaistalla. Samoin toimitaan esim Ruotsin ja Saksan motareilla. Siellä poliisi poimii nysvärit sivuun ja ja yleinen kohteliaisuussääntö on väistää nopeampaa. Muuten liikenteestä ei tulisi vittuakaan jos nysvärit ajaa neljää kaistaa rinnakkain.
        Teillä siellä maalla ei tietenkään ole niin tärkeää huomioida muita autoilijoita koska liikennemäärät ovat vähäisiä ja ruuhkia ei saa sillai tekemälläkään aikaan.

Kysyit syytä ja kerroin sulle. Jospa vielä luet ensimmäisen tekstini huolella. Jos ohitan mopoauton tai nysvärin niin joka tapauksessa olen x- aikaa heidän takanaan. Sinä näytät kokevan sen vainona jos odotan sopivaa ohituspaikkaa tai että saavutan sinua ylipäätään.

Miksi mun perseessä ei roiku koskaan ketään? Miksi kukaan ei motarilla tai tavallisella maantielläkään koskaan aja takapuskurissani kiinni? Jos taas huomaan, että joku tulee takaani lujempaa kuin minä niin annan tietä jos mahdollista, jota sinä taas et tunnu tekevän. Minulla ei ole tarve vänkyttää jotain paskaa, että saan valita nysväysnopeuteni kuten haluan ja jos joku ei tyydy alinopeuteeni niin omapa on asia. Päinvastoin esim motarilla annan usein tietä nopeammille eikä minulla ole tarve nysvätä ohituskaistalla. Samoin toimitaan esim Ruotsin ja Saksan motareilla. Siellä poliisi poimii nysvärit sivuun ja ja yleinen kohteliaisuussääntö on väistää nopeampaa. Muuten liikenteestä ei tulisi vittuakaan jos nysvärit ajaa neljää kaistaa rinnakkain.
        Teillä siellä maalla ei tietenkään ole niin tärkeää huomioida muita autoilijoita koska liikennemäärät ovat vähäisiä ja ruuhkia ei saa sillai tekemälläkään aikaan.

No se on sinun tyylisi. Hyökkääväisyys ja haukkumistaipumus paistavat tekstistäsi, en epäile yhtään, etteikö myös liikennekäyttäytymisestäsi. Entäpä jos sattuisit joutumaan liikenneruuhkaan? Rupesin tässä miettimään, miten hirmuinen kiireesi mahtaa ilmetä ruokailutavoissasi: hotkitko ruokasikin kuin nälkäinen ajokoira?

• 9+20
        Harhainen eläkeläine kirjoitti:

" Siellä poliisi poimii nysvärit sivuun ja ja yleinen kohteliaisuussääntö on väistää nopeampaa" Onko mielestäsi nysväri, jos ajaa suurin piirtein sallittua nopeutta, tai kelisuhteet huomioiden hiljempaa? Ei sellaista mikään poliisi ohjaa sivuun. Pitäisikö aina ylinopeutta ajavaa väistää sivutielle? Mikä siinä ohittamisessa on niin vaikeaa? Oudoin kokemukseni oli hiljaisella kuutostiellä parikymmentä kilometriä perässäni roikkunut, ei uskaltanut ohittaa, vaikka mahdollisuuksia oli kuinka paljon.

• The Fat

Heillä on täysin järkevä syy ajaa juuri noin. Tuolla tavoin ajamalla varmistutaan siitä, että liikenne on mahdollisimman sujuvaa, turvallista ja joustavaa. Turvaväli ei saa ylittää yhtä sekuntia. Näin ajettaessa on muistettava, että taempana ajavan on ajettava hieman nopeammin kuin edellä ajava =)

• kjflfkkkkk

Mikä liikkuu roikkujan päässä.
      Ajan 108-110 km/h satasen nopeusrajoitus alueella. Alkaa sataa vettä ja yht`äkkiä taakseni ilmestyy valkoinen farmari. sataa vettä ja itsekin ajan ylinopeutta ja silti saan moisen toopen persiiseeni. Noin 5 kilometrin jälkeen tollo ohittaa vihdoin ja viimein ja ampaisee samantien noin kilometrin edessämme olevan matkailu auton takapuskuriin, jonka yhdessä tuumin melkein saavutimme. Jään odottamaan moisen tollon ohitusta kahden PIIITKÄN suoran kohdalla. Joissa vastaantulojoita oli nolla. Kolmannen suoran kohdalla ohitan molemmat turvavälin takaa ja jään ajamaan yksin seuraavat kymmenen minuuttia, kunnes tollo tulee jälleen taakseni.

Mikäs helvetti siinä ohittamisessa on niin vaikeeta jos roikkuu toisen perässä.
      Ainoa mihin ne älykääpiöt keskittyy on edessä olevat jarruvalot ja siihen etteivät aja toisesta läpi. ja ennenkaikkea heiltä puuttuu täysin ohittamisen taito.

• että ohittamista varten pitää persuksissa roikkua... Myös pientä ylinopeutta ajavat ovat heille nysväreitä, niinhän se on. Kirjoitustyylihän näillä kuvastaa liikennekäyttäytymistä ja näin ollen myös luonnetta: rauhallisuus ja ystävällisyys ovat kaukana. Aihettahan voisi laajentaa pohtimalla, miten tällaiset tyypit pärjäävät muilla elämän osa-alueilla: miten pakonomainen, sisäsyntyinen kiire ja töykeys ilmenevät vaikkapa työ- tai rakkauselämässä? No - pitäisi mennä muille palstoille jo sitten...

• !!!

Tykkäävät tapakuplista, jopa peltisistä sellaisista.

Oikeasti ovat juuri sellaisi joilta pitäisi oottaa kortti pois kokonaan.

• silmälasit?

Kun on huono näkö, on turvallista roikkua siinä edellä ajavan takana. Ja vielä niin lähellä, että näkee kunnolla sen edellä ajavan rekkarin näillä huonoilla silmillä. Kyllä se edellä ajava tietää, minne päin tie seuraavaksi kaartuu.

Eikös sitä ennen vanhaan neuvottu, että hyvä turvaväli on se, kun erottaa edellä ajavan rekkarin? Jostain syystä tuo matka lyhenee koko ajan.

• Joka päivä kehällä
        silmälasit? kirjoitti:

Kun on huono näkö, on turvallista roikkua siinä edellä ajavan takana. Ja vielä niin lähellä, että näkee kunnolla sen edellä ajavan rekkarin näillä huonoilla silmillä. Kyllä se edellä ajava tietää, minne päin tie seuraavaksi kaartuu.

Eikös sitä ennen vanhaan neuvottu, että hyvä turvaväli on se, kun erottaa edellä ajavan rekkarin? Jostain syystä tuo matka lyhenee koko ajan.

On se sääli ettette vastannut helppoon kysymykseen. Miksi roikutte toisen puskurissa kiinni.Onko suomen kieli niin vaikeata ettette ymmärrä kysymystä vai mikä siinä on niin vaiketa.Saavutatte esim kehä 3 vasemmalla kaistalla jonon.Jonon nopeudella ei ole merkitystä.Miksi tulette sen viimeisen auton puskuriin kiinni ei se pääse lujempaa sama kiire sillä on kuin teilläkin.

• tyhmä vastaus
        Joka päivä kehällä kirjoitti:

On se sääli ettette vastannut helppoon kysymykseen. Miksi roikutte toisen puskurissa kiinni.Onko suomen kieli niin vaikeata ettette ymmärrä kysymystä vai mikä siinä on niin vaiketa.Saavutatte esim kehä 3 vasemmalla kaistalla jonon.Jonon nopeudella ei ole merkitystä.Miksi tulette sen viimeisen auton puskuriin kiinni ei se pääse lujempaa sama kiire sillä on kuin teilläkin.

tyhmä vastaus.

• OIKEA VASTAUS
        Joka päivä kehällä kirjoitti:

OIKEAN VASTAUKSEN KERTOI MUUAN TAKSISUHARI : JOS ET AJA HETI PERSEE*SEEN KIINNI, JOKU KIILAA SIIHEN ETEEN. SUHARI OLI 110% OIKEASSA.

• Jepsistä jeee

Ne on just niitä "vauhdintyöntäjiä" jotka kuvittelee omistavansa kaikki tiet. "Vittuun siitä edestä mullaon KIIRE KIIRE KIIRE!!!"

Yleensä kun joku perseessäroikkuja on takanani niin joko:

-Hiljennän entisestään vauhtia
      -Vilkautan jarruvaloja
      -Tai muuten vaan käyttäydyn mulkusti eli kiihdytän hitaaaaaaaaasti vauhtiani kokoajan kun tämä kiireellinen lähtee ohi

Mukaville autoilijoille olen mukava ja mulkuille mulkku.
      Jos roikut perseessäni kiinni metrin päässä kokoajan niin voin taata että härnään sinua ihan vaan periaatteesta jos lähdet ohi.

Jos olet kiva kuski ja pidät kivan turvavälin niin saat rauhassa lähteä ohikin jos sinulle tulee kiire.

• puppelipoika

homot kyyrää toisten perseessä ei muut.

• saatanan tunarit

Johtuu perässäajavan tyhmyydestä.

Järki ei esim. riitä kertomaan, että jono etenee samaavauhtia kuin hänkin vaikka pitäisi kunnon turvavälin.

Tälläisiä tunareita on noin kahdeksan kymmenestä.

Peräänajo on tyhmyydessä heti seuraava junanalle ajamisesta!

• w43a5wa5tsa

Joku täällä väitti, että tulevan ohittamisen takia tarvitsee roikkua perässä. Paskapuhetta, jos ottaa vähän kauempaa jo vauhtia ei tarvitse roikkua perässä eikä kiihdyttää vastaantulevien kaistalla ja näin ohitus sujuu nopeasti ja turvallisesti.

Tällä tavoin myös tehottomat autot pääsee tarvittaessa rekan ohi.

• Pelisilmää please!

Kertomasi mukaiseen tilanteeseen minäkin usein yritän päästä kun säiliöyhdistelmälläni ajan ja yritän päästä 60-70km/h 80-alueella ajavasta hitaasta autosta ohi. Hommahan menisi muuten ihan hienosti mutta kun jätän välimatkaa hidastelijaan niin että kun sopiva paikka tulee niin pääsen hyvin ja nopeasti ohi mutta eikös siihen jättämääni väliin aina tunge joku jonka on pakko päästä ohi minun kustannuksellani. On meinaan joskus kuorma päällä jokseenkin vähissä ne ohituspaikat ja kun sellainenkin tulee niin johan senkin pilaa joku höyrypää jolla ei ole liikenteen pelisilmää sitä vertaa että ymmärtäisi rekan ja jononvetäjän edessä olevan välin sitä varten että se rekka pääsisi edes teoriassa ohi!

• TIKKUKIRJAINMÖSSÖ

NE ON HOMOJA JOTKA PER*SEESSÄ KIINNI AJAVAT. NIITÄ ON PALJON. JOS OHITAT NE RIVAKASTI, JA KOHTELIAASTI VILKUN KANSSA AJAT NIIDEN ETEEN (ELI NS. KIILAAT NE), JOHAN ALKAA HETI PERSEESSÄ KIINNI ROIKKUMINEN. VOI VOI, JOS SATTUU "KISSA JUOKSEMAAN TIEN YLI", TEEN YLEENSÄ SILLOIN ÄKKIJARRUTUKSEN ;)))))

• suursukeltaja

Minulla on livekamera kuvaamassa taakse ja eteen, että siitä vaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      43
      2488
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2477
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2372
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      55
      2134
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      32
      1867
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      84
      1685
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      1133
    8. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      7
      1024
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      41
      1005
    10. Eläköön kuningas, kuningas on kuollut

Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön
      Kemijärvi
      56
      886
    Aihe