Endtime.net VAINOAA Adventtikirkkoa !

Kaarinalainen Helinä Jokinen vahvistaa Golden Apples-blogissaan 28.11.10 endtime.net sivustoista
alkuvastuussa olevien asenteen: " heidän suurin vihollisensa on adventtikirkko". Lue ...

""Abel ja Bente aloittivat oman perheensä voimin, nyt heidän kanssaan toimii lukematon joukko ympäri maailman! ""

"" . ... oli toimittava tehokkaasti, jotta olisi saatu ihmiset ulos palavasta rakennuksesta ajoissa...
Norjalaiset ystäväni ovat toimineet tämäntapainen näky silmissään.""

"" Heidän lehtisiään on levitetty ympäri maailman aina Australiaa myöten. Pohjoismaita lukuunottamatta heidän työnsä on otettu riemulla vastaan, ja heillä on lukuisia ystäviä tukemassa heidän työtään. Pohjoismaissa heidän suurin vihollisensa on adventtikirkko.
Ja sinä näytät toimivan sen yhtenä rakkikoirana, Antti! ""

Jos luontokappale, vaikkapa käärme tai ihminen, kokee maailman palavaksi rakennukseksi,
josta on välittömästi paettava, on Luojan kunnioitus vaihtunut saatanan palvontaan!
Se norjalaisten ääriadventistien näystä, mutta katsotaanpa mitä Helinä Jokinen itse näkee ...

"" Minusta näyttää nyt täysin ilmeiseltä, että (יהוה ) Jahve/Jehova-tetragrammaton on taottu "Okkultismin Pajassa"! Vihjeen siitä antaa jo se seikka, että tetragrammatonia יהוה kutsutaan okkultistisissa lähteissä nimellä "kauhea tetragrammaton. Jahve-sigili vahvistaa Jahven saatanallisuuden! ""

Huh huh ... Joku taikauskon avulla nähtävä leima mukamas vahvistaa että Jahve (Jumala) olisikin saatana! Että semmoisia ajatuksia Jahvesta on endtime.net traktaattien haltiattarella.
Arvatenkin myös ystävillä Norjassa.

NORJALAISEN PARISKUNNAN UHRI ?

AIKAISEMMIN sama persoona toimi aivan toisenlaisessa hengessä - oikeassa rakkauden hengessä!
Mikä sai Jumalan ystävän kääntymään Jumalan viholliseksi ja syyttämään Jumalaa saatanaksi?
Tänään hän toiminnallaan kiroaa tunnustuspalkintoa, jonka aikoinaan
sai kristittyjen yhteyden edistämisestä ja rakentavasta yhteiskunnallisesta toiminnasta.
Tänään hän tahtoo nähdä yhteiskunnan palavana latona, josta täytyy henkensä kaupalla paeta. Tässä ei auta muu kuin rukous ja paasto?

http://www.kuntsari.fi/artikkelit/Toukokuu97/KakeJaHelina.html :
"" Kunnon Kuntalaiseksi valittiin tänä vuonna Helinä Jokinen, joka viime syksynä järjesti Piikkiössä seurakuntien yhteisen yhteislaulutilaisuuden ja konsertin.
Siihen osallistuivat hänen "oman" Adventtikirkkonsa lisäksi Piikkiön evankelis-luterilainen seurakunta ja Helluntaiseurakunta. Yleisöä oli kolmisen sataa.
Kristittyjen yhteys on saanut suurenmoisen huomion päättäjiltä, Jokinen kiitti palkinnosta
ja piti hienona sitä, että vapaa-ajan lautakunta tuki konserttia jälkikäteen myös taloudellisesti.
Ensi syksyksi hän järjestää Piikkiöön Viktor Klimenkon konserttia, johon on kutsuttu viisi eri seurakuntaa. ""

(vastine
TimoFlink 30.11.2010 13:00
Mutta Jeesus itse sanoi olevansa Jahveh. Voit lukea aika monta kertaa Johanneksen evankeliumista, kuinka Jeesus sanoo olevansa se suuri Minä Olen, joka ilmestyi Moosekselle palavassa pensaassa ja ilmoitti nimekseen Jahveh.)

antti

21

250

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kun yksikään suomalainen, ei varsinkaan Helinä Jokinen itse
      ( http://kultaomenia.blogspot.com/2010_11_01_archive.html ,
      http://kultaomenia.blogspot.com/2010_12_01_archive.html ),
      suostu ottamaan minkäänlaista vastuuta Lopunaika-traktaatteja mainostavista endtime.net sivuista,
      niin onko tämä sitten VIIKINKIpariskunnan maihinnousu ja Suomen valtaaminen? Minä luulen, että tuo
      hengellinen salaisesti kautta maan, tosin varsin heikkona mutta kuitenkin, kytevä hengellinen ja henkinen
      syöpäpesäke on syynä siihen, että adventtiliike ei hyvästä kehityksestään huolimatta ole vielä lähtenyt
      sanottavasti kasvuun. Herra siunatkoon ja varjelkoon Adventtikirkkoa niinkuin muitakin kirkkoja 60-70 -luvun rakkaudettomista opetussuuntauksista!

Kai_A JA ENDTIME.NET :

"" Minun näkökulmastani pahin virhe näissä traktaateissa on se, että vaikka niissä puhutaan jotakin evankeliumista, niitä ei kuitenkaan ole kirjoitettu niin, että Kristus ja hänen armonsa yksin riittävät pelastukseen. Ne edustavat myös jonkinasteista täydellisyysoppia, ihmisen täytyy Kristuksen voimassa (huom. ei armossa??) olla täydellinen ja voittaa jokainen synti. Tämä edustaa aneemista ja farisealaista syntikäsitystä eikä osoita armon ja uskon vanhurskauden syvää ymmärtämistä. Adventismin valtavirta uskoo uskonpuhdistuksen periaatteeseen, jonka mukaan jokainen pelastettukin on samanaikaan syntinen. Struksnes lainaa Raamattua yksipuolisesti tämän (ja muidenkin) kantojen tueksi. ""
      http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9525591/47150185

"" Jos evankeliumi ymmärretään väärin, niin kaikki muukin menee sekaisin. Oppi ja profetiatulkinnat saavat ylikorostetun aseman, eikä asioita esitetä armon antamalla lämmöllä. Katolisfobia värittää näitä kirjoituksia ja niiden sinetti/pedon merkki argumentit tekevät vääryyttä sille, mitä adventistit yleensä asiasta opettavat, jos mitään.
      Noin äkkiä katsoen traktaatit eivät ole kauhean kaukana siitä, mitä adventtikirkoissa saattoi vielä 60 tai 70 -luvuilla kuulla. Mutta ne ovat ne ovat ihan eri raiteilla kuin useimmat tämän päivän adventistit. Kai ""
      - - -
      En ole näitä traktaatteja jaksanut kunnolla lukea, joten voin olla väärässä. Se vähä, mitä olen niitä katsonut antaa seuraavan vaikutelman.
      Traktaattien kirjoittaja Struksnes edustaa niinkutsuttua historiallista adventismia, jossa haluttaisiin palauttaa adventtikirkko ML Andreasen nimisen adventistiopettajan oppiin. Andreasen oli jonkinlainen adventtikirkon Tuomas Akvinolainen, jonka määritelmiä kirkon opeista monet pitivät parhaina. 1950 -luvulla lopulla adventtikirkon kansainvälinen keskustoimisto alkoi ottaa suuntaa evankeliumikeskeisempään Raamatun ja profetioiden tulkintaan ja samalla etäisyyttä perfektionistiseen Andreaseniin, mikä on synnytttänyt useita kirkosta erillään toimivia fundamentalistisia ryhmittymiä, joista Struksnes ja endtime traktaatit edustavat yhtä. ""

HELINÄ JOKINEN JA ENDTIME.NET

Kun tutustuu Helinä Jokisen blogien kautta persoonaan. joka endtime.net aineistoa jakaa,
      tietää, ettei kyse ole ainakaan adventismista. Myös E.G.Whitea siinä tulkitaan aivan nurinniskoin,
      vaikka ollaankin olevinaan niin elleniä että.

http://kultaomenia.blogspot.com/2010_11_01_archive.html
      http://kultaomenia.blogspot.com/2010_12_01_archive.html

Kolmantena adventtisunnuntaina.
      Vastaan H.Jokiselle.
      Helinän kirjoitukset semmoiset että Jahve (Jumala) olisikin saatana eikä Jumala
      - ne eivät ole sairaan siistiä vaan sairaan valhetta.

Antti

• sippula vinkuu!

Jahve oli totuuden vihollinen, "se" oli kapitalistisen juudan kansallis jumala (väinämöinen), vanha vakaa väinämöinen.

• tööt!
        sippula vinkuu! kirjoitti:

Jahve oli totuuden vihollinen, "se" oli kapitalistisen juudan kansallis jumala (väinämöinen), vanha vakaa väinämöinen.

Jeesusta.

• sippula vinkuu! kirjoitti:

Yhdytkö tähän? :

"" Adventtikirkko on luopunut alkuperäisestä adventismista,
        jota mielestäni edustaa juuri tämä endtime "porukka". ""
        "" Nykyisellä adventismilla en näe muuta merkitystä kuin siitä saatava ajallinen hyöty
        ja saatanan kannalta ihmisten kadotukseen johtaminen ""

Pidemmän kaavan mukaan eli laajempi lainaus ...

Antti
        jätä Helinä 12.12.2010 13:11
        rauhaan! Sinä olet niin tuore adventisti, että et tiedä todellisesta adventismista juuri yhtään mitään. Joskus ennen kirjoituksissasi oli jotain kristillistä opetusta, nyt en näe kirjoituksissasi muuta kuin adventismin harhaoppien puollustamista ja Helinän painostamista.
        - -
        Adventtikirkko on luopunut alkuperäisestä adventismista, jota mielestäni edustaa juuri tämä endtime "porukka". Virallinen adventtikirkko ei voi vielä täysin luopua Ellenin erikoisopeista. Syitä siihen on varmaan moniakin; rahastaminen Ellenin kirjoituksilla, adventtikirkon maallinen omaisuus - kirkkoon jäävät perivät kirkkonsa omaisuuden.
        Monet näistä endtime porukoista ovat vilpittömiä ja uskovat todellakin niin kuin Ellen on opettanut ja siksi uskonkin, että osa heistä vielä kääntyy kristityiksi huomatessaan Ellenin harhat ja kristinuskon vastaisuuden. Nykyisellä adventismilla en näe muuta merkitystä kuin siitä saatava ajallinen hyöty ja saatanan kannalta ihmisten kadotukseen johtaminen valheen kaikella voimalla.
        ( http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9527047/47155153 )

Olet siis tuota mieltä sinäkin vaan minä en.

• Valon Viesti

Adventismi nykymuodossaan onkin suurta babyloniaa.
      Sellaista meidän uskovien tuleekin vastustaa ja kiivaasti.
      "Lähtekää siitä ulos", kuuluu selvä käsky.

• tööt!

uskova ole. pettäjä sinä olet.

• jätä Helinä

rauhaan! Sinä olet niin tuore adventisti, että et tiedä todellisesta adventismista juuri yhtään mitään. Joskus ennen kirjoituksissasi oli jotain kristillistä opetusta, nyt en näe kirjoituksissasi muuta kuin adventismin harhaoppien puollustamista ja Helinän painostamista.
      Tämän päivän tredi on tuhota eri seurakunnat sisältäpäin. Luterialaisessa kirkossa halutaan vihkiä homot avioliittoon ja "Elossa kampanja" logoineen oli tähänastinen pohjakosketus Evlut kirkossa. Jäsenet ovat pettyneitä ja surullisia oman seurakuntansa alasajosta, mutta eivät voi vaikuttaa asiaan ja onko eroaminen ainoa vaihtoehto. Erotessa jätetään vuosisatojen hengellinen ja maallinenkin perintö "susilli". Jos Jumala sallisi niin vuosisadan päästä vihittäisiin avioliittoon ihmisiä ja eläimiä keskenään.
      Tämä pitkä alustus siksi, että ymmärtäisitte mitä myös adventtikirkossa on tapahtunut ja tapahtumassa. Adventtikirkko on luopunut alkuperäisestä adventismista, jota mielestäni edustaa juuri tämä endtime "porukka". Virallinen adventtikirkko ei voi vielä täysin luopua Ellenin erikoisopeista. Syitä siihen on varmaan moniakin; rahastaminen Ellenin kirjoituksilla, adventtikirkon maallinen omaisuus - klirkkoon jäävät perivät kirkkonsa omaisuuden.
      Monet näistä endtime porukoista ovat vilpittömiä ja uskovat todellakin niin kuin Ellen on opettanut ja siksi uskonkin, että osa heistä vielä kääntyy kristityiksi huomatessaan Ellenin harhat ja kristinuskon vastaisuuden. Nykyisellä adventismilla en näe muuta merkitystä kuin siitä saatava ajallinen hyöty ja saatanan kannalta ihmisten kadotukseen johtaminen valheen kaikella voimalla.

• Valon aikaa

Se on surullista ja valitettavaa, että adventismi on tarkoituksella ja tahallisesti lähtennyt johtamaan ihmisiä harhaan.
        Omahyväisyys, muiden uskovien halveksunta on silmiinpistävää adventismissa nykyään, vaikka adventismin omat juuret ovat metodismin, mormoonikultin, jehovantodistajien maaperään istutetut.

Adventismi edustaa nykymuodossaan kavalaa eksytystä.
        Sekoitusta jossa aito ja väärä ovat sulautuneet niin yhteen, että adventistit eivät edes itse sitä ymmärrä ja tajua. Erittäin huolestuttava piirre adventtikultissa.

• Rukous voi paljon k
        Valon aikaa kirjoitti:

Se on surullista ja valitettavaa, että adventismi on tarkoituksella ja tahallisesti lähtennyt johtamaan ihmisiä harhaan.
        Omahyväisyys, muiden uskovien halveksunta on silmiinpistävää adventismissa nykyään, vaikka adventismin omat juuret ovat metodismin, mormoonikultin, jehovantodistajien maaperään istutetut.

Sekoitusta jossa aito ja väärä ovat sulautuneet niin yhteen, että adventistit eivät edes itse sitä ymmärrä ja tajua. Erittäin huolestuttava piirre adventtikultissa.

Aloita sinä rukoustaistelu adventistien puolesta, se on parasta mitä voit tehdä.

• tööt!
        Valon aikaa kirjoitti:

piirre on se, että olet valehtelija.

• Valon aikaa
        Rukous voi paljon k kirjoitti:

Aloita sinä rukoustaistelu adventistien puolesta, se on parasta mitä voit tehdä.

Adventistien on itse ymmärrettävä tilansa.
        Adventistien puolesta rukoileminen on ajanhukkaa.
        Kun he eivät itse halua tehdä parannusta, on heidän puolestaan rukoileminenkin hyödytöntä.

• ## "Adventtikirkko on luopunut alkuperäisestä adventismista,
        jota mielestäni edustaa juuri tämä endtime "porukka".##

Tulihan se sieltä: endtime.net vainoaa Adventtikirkkoa, pitää sitä luopiokirkkona ja luopiokansana!
        Ja nyt sinä, helinä, taas uhkailet minua: jätä Helinä rauhaan. Minä olen vain tutkivana journalistina
        julkistanut tutkimustuloksiani, jotka eivät sisällä mitään henkilöjahtia. Olen tuonut julki asioita ensin
        endtime.net vouhotuksesta ja sitten, kun Helinä kehotti tutustumaan blogeihinsa, niistä.
        Helinä on ensimmäinen maailmassa, joka kehtaa väittää Jahvea saatanaksi ja Jumalaksi jotain muuta!
        Kyllä lapsen synnyttäjän saa mainita. Kyllä joulunakin joulun Herran lisäksi puhutaan synnyttäjästä, Mariasta.
        Helinä puhuu paljon palturia minusta blogissaan, marraskuun osiossa varsinkin, eikä siinä ole mitään rikollista, enkä vaivaudu moisesta mieltäni pahoittamaan. Paljon ennen kuin olin edes nähnyt tai tiennyt
        hänen blogistaan, hän siellä herjasi minua. Olin täällä peräänkuuluttanut endtime.net mestaria, Jokista,
        mutta hän ei tänne ole vieläkään vilpittömästi omalla nimellään esiintyen tullut. Vaihtuvien epänimimerkkien kautta heristelee nyrkkiään. Se o tyypillinen okkultistinen piirre - mystillisyyttä.

KUNNON KUNTALAINEN HELINÄ JOKINEN

## Kunnon Kuntalainen on musiikin ystävä
        Kunnon Kuntalaiseksi valittiin tänä vuonna Helinä Jokinen, joka viime syksynä järjesti Piikkiössä seurakuntien yhteisen yhteislaulutilaisuuden ja konsertin. Siihen osallistuivat hänen "oman" Adventtikirkkonsa lisäksi Piikkiön evankelis-luterilainen seurakunta ja Helluntaiseurakunta. Yleisöä oli kolmisen sataa.
        Kristittyjen yhteys on saanut suurenmoisen huomion päättäjiltä, Jokinen kiitti palkinnosta ja piti hienona sitä, että vapaa-ajan lautakunta tuki konserttia jälkikäteen myös taloudellisesti.
        Ensi syksyksi hän järjestää Piikkiöön Viktor Klimenkon konserttia, johon on kutsuttu viisi eri seurakuntaa. ##
        ( http://www.kuntsari.fi/artikkelit/Toukokuu97/KakeJaHelina.html )

Mikä meni pieleen, sitä en saa mieleen. "Oma adventtiseurakunta" vaihtui katkeruuden kohteeksi:
        Sittemmin nääs vainoharhaisuutta ...

"Niiltä fiksuilta adventisteiltako sait kaikki valheelliset tietosi esim. piirimme kokoontumispaikasta, seremonaista yms. soopasta?", tiukkaa Helinä 25.11.
        Mutta minä en tiedä, enkä ole edes ollut kiinnostunut tiedustelemaan sellaisia.
        Helinä oli jsotain saanut päähänsä tuommoista. Mutta enhän minä edes tiedä, onko heillä jotain
        kokoontumisia, vai aikovatko vain hihasta vetäistä Ehjeh (Hejeh?) kirkon! Heille, endtime.net kansalle,
        ei nimittäin kelpaa ikivanha Jahve, vaan Jahve merkitsee heille saatanaa. Ja kuitenkin juuri ja vain
        Jahvella on Armonruhtinaan valtuudet. Tuntevatko he lainkaan armoa, herää kysymys.

Hj:
        "Mielestäni adventtikirkon johto on tehnyt hyvin vakavan virheen arvioidessaan maallikkojäsentensä kykyjä ja mahdollisuuksia! HE OVAT UNOHTANEET JUMALAN POIS LASKUISTAAN!"

Mutta minä en kutsuisi norjalaista viikinkipariskuntaa Jumalaksi! Vai tarkoittikohan Helinä tätä okkult... :
        http://www.karjalainen.fi/Karjalainen/Kulttuuri/pohjolan_jumalten_huimat_kertomukset_3548990.html

• Valon aikaa kirjoitti:

PItää oikaista. Adventtikirkon juuret eivät ole mormooneissa tai jehovantodistajissa. Kummallakaan ryhmällä ei ole mitään sidoksia seitsemännen päivän adventisteihin eli Adventtikirkkoon. Ei nyt eikä historiassa.

Monet varhaisista adventisteista olivat metodisteja.

• AnttiVKantola kirjoitti:

## "Adventtikirkko on luopunut alkuperäisestä adventismista,
        jota mielestäni edustaa juuri tämä endtime "porukka".##

Tulihan se sieltä: endtime.net vainoaa Adventtikirkkoa, pitää sitä luopiokirkkona ja luopiokansana!
        Ja nyt sinä, helinä, taas uhkailet minua: jätä Helinä rauhaan. Minä olen vain tutkivana journalistina
        julkistanut tutkimustuloksiani, jotka eivät sisällä mitään henkilöjahtia. Olen tuonut julki asioita ensin
        endtime.net vouhotuksesta ja sitten, kun Helinä kehotti tutustumaan blogeihinsa, niistä.
        Helinä on ensimmäinen maailmassa, joka kehtaa väittää Jahvea saatanaksi ja Jumalaksi jotain muuta!
        Kyllä lapsen synnyttäjän saa mainita. Kyllä joulunakin joulun Herran lisäksi puhutaan synnyttäjästä, Mariasta.
        Helinä puhuu paljon palturia minusta blogissaan, marraskuun osiossa varsinkin, eikä siinä ole mitään rikollista, enkä vaivaudu moisesta mieltäni pahoittamaan. Paljon ennen kuin olin edes nähnyt tai tiennyt
        hänen blogistaan, hän siellä herjasi minua. Olin täällä peräänkuuluttanut endtime.net mestaria, Jokista,
        mutta hän ei tänne ole vieläkään vilpittömästi omalla nimellään esiintyen tullut. Vaihtuvien epänimimerkkien kautta heristelee nyrkkiään. Se o tyypillinen okkultistinen piirre - mystillisyyttä.

KUNNON KUNTALAINEN HELINÄ JOKINEN

## Kunnon Kuntalainen on musiikin ystävä
        Kunnon Kuntalaiseksi valittiin tänä vuonna Helinä Jokinen, joka viime syksynä järjesti Piikkiössä seurakuntien yhteisen yhteislaulutilaisuuden ja konsertin. Siihen osallistuivat hänen "oman" Adventtikirkkonsa lisäksi Piikkiön evankelis-luterilainen seurakunta ja Helluntaiseurakunta. Yleisöä oli kolmisen sataa.
        Kristittyjen yhteys on saanut suurenmoisen huomion päättäjiltä, Jokinen kiitti palkinnosta ja piti hienona sitä, että vapaa-ajan lautakunta tuki konserttia jälkikäteen myös taloudellisesti.
        Ensi syksyksi hän järjestää Piikkiöön Viktor Klimenkon konserttia, johon on kutsuttu viisi eri seurakuntaa. ##
        ( http://www.kuntsari.fi/artikkelit/Toukokuu97/KakeJaHelina.html )

Mikä meni pieleen, sitä en saa mieleen. "Oma adventtiseurakunta" vaihtui katkeruuden kohteeksi:
        Sittemmin nääs vainoharhaisuutta ...

"Niiltä fiksuilta adventisteiltako sait kaikki valheelliset tietosi esim. piirimme kokoontumispaikasta, seremonaista yms. soopasta?", tiukkaa Helinä 25.11.
        Mutta minä en tiedä, enkä ole edes ollut kiinnostunut tiedustelemaan sellaisia.
        Helinä oli jsotain saanut päähänsä tuommoista. Mutta enhän minä edes tiedä, onko heillä jotain
        kokoontumisia, vai aikovatko vain hihasta vetäistä Ehjeh (Hejeh?) kirkon! Heille, endtime.net kansalle,
        ei nimittäin kelpaa ikivanha Jahve, vaan Jahve merkitsee heille saatanaa. Ja kuitenkin juuri ja vain
        Jahvella on Armonruhtinaan valtuudet. Tuntevatko he lainkaan armoa, herää kysymys.

Hj:
        "Mielestäni adventtikirkon johto on tehnyt hyvin vakavan virheen arvioidessaan maallikkojäsentensä kykyjä ja mahdollisuuksia! HE OVAT UNOHTANEET JUMALAN POIS LASKUISTAAN!"

Mutta minä en kutsuisi norjalaista viikinkipariskuntaa Jumalaksi! Vai tarkoittikohan Helinä tätä okkult... :
        http://www.karjalainen.fi/Karjalainen/Kulttuuri/pohjolan_jumalten_huimat_kertomukset_3548990.html

Endtime.net ei edusta adventtikirkon näkemyksiä eikä alkuperäistä adventismiakaan. He edustavat tiettynä aikakautena syntyneen änkyräryhmän nykynäkemyksiä.

• eremith32

Nyt antti menee törkeen pitkälle! Missä kohtaa Johanneksen evankeliumissa Jeesus sanoo, että minä Jeesus olen se jahve juutalaisen lain laatija, eli 10-käskyn säätäjä? Johan tämä menee aivan rikolliseksi toiminnaksi Jeesuksen persoonallisuutta kohtaan. Mutta ei ihme koska siellä on takana adventismin oma-valtaiset itsekkäät teologit, vai tallaista omavaltaista vääryyttä tehdään Uudelle testamentillekin, huh huh!

• Olet siis Helinän kanssa samaa mieltä, että Jahve on saatana ja Jumala on "Ehjeh"?
        Siitä asiastahan tässä kyse oli, erimielisyys. Mutta mitä Kristukseen tulee, hän on Jumala.
        Meille ei ole muuta nimeä annettu, mitä pitäisi kumartaman. Vain Jeesus-nimi pelastaa.
        Vain Jeesuksen nimessä rukouksemme kuullaan ja vain Hänen nimessään synnit saadaan
        anteeksi ja voidaan kokea ihmeellinen parantuminen koko olemuksessamme, hengessä,
        sielussa ja ruumiissa.

1. Kor. 10:4
        ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi;
        ja se kallio oli Kristus.

Kristus "on, oli ja tuleva on" - Hän syntyi ihmiseksi ihmiskunnan pelastaakseen. Adventtiaika ja joulu
        muistuttaa siitä.

Jes. 9:6 (9:5)
        Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.

Tämähän on selvä asia kaikille uudestisyntyneille, mutta teille jehovalaisille ei järjestönnne anna lupaa
        uskoa sitä.

• Kaikki kirkkokunnat ovat aina opettaneet Johanneksen evankeliumiin pitäytyen, että Jeesus, joka sanoi olevansa Minä Olen, on juuri Moosekselle ilmestynyt Minä Olen eli Jahve. Tämä ei ole mitenkään adventismin näkemys. Tämä on yleinen kristinuskon näkemys.

• Helinä Jokinen

Tietääkseni Suomessa vallitsee vielä tällä hetkellä uskonnon, kirjoittamisen ja puhumisen vapaus. Jos minun pitää sietää tätä Antin "soopaa", saa Anttikin tehdä minulle vastapalveluksen! :)

• tätä toivomme

Helinä Jokinen. . Antilla näyttää olevan vielä paljon oppimista luetun tekstin ymmärtämisessä.
      Antin kirjoituksia ei voi aina täydestä ottaa, mutta toivotaan, että ajan myötä hänen tyylinsä kirjoittaa asiallisesti korjaantuu.

• Helinä Jokinen

Yleisesti on opetettu, että Jahve/Jehova/יהוה tulee heprean verbistä hawah = tulla joksikin (samasta verbistä johdetaan myös nimi Eeva), mutta on syytä ottaa selvää, mitä merkitsee nimen alussa oleva jod-kirjain!

Nimi Ehjee = MINÄ OLEN tulee puolestaan heprean verbistä hajah = olla. Ja tämänkin sanan alussa oleva alef-kirjain kantaa omaa merkitystään! Kannattaa ottaa selvää!

Eikö pitäisi ensin tutkia, ennen kuin alkaa hutkia?!
      Näyttää siltä, että vain yksittäisillä ihmisillä on varaa tutkimiseen ja asioiden penkomiseen, kirkkokunnat ovat jo sinetäineet kantansa opinkohtiinsa!

• prof.

Adventtikirkko ei tutki raamattua, vaan se yrittää kaikin keinoin Raamatusta löytää pienenkin viittauksen oman oppinsa ja Ellen G. Whiten halllusinaatioiden pönkittämiseksi.

Adventtikirkko on kultti, jonka päätarkoitus on puhtaasti liiketaloudellinen, rahan ja omaisuuden haaliminen.
      Adventismi on puhtaasti amerikkalainen uususkonto ja kultti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      214
      7284
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4702
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      43
      4634
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      75
      3378
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1985
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      30
      1768
    7. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      26
      1747
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      41
      1610
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      35
      1522
    10. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      143
      1287
    Aihe