olen kolmekymppinen ja pidän tiukasti kiinni omasta tyylistäni, huolimatta joidenkin vihjailusta että tyyliäni voisi hiukan "päivittää". ja hitot, sanon minä! jakkupuku-tätiä minusta ei saa, verkkareissa lähden vain lenkille. ai mikäkö tyylini sitten on? noh, tässä jotain " minun juttujani"
- farkut, erityisesti revityt
- niittivyöt ja niitit muutenkin (ostin jokin aika sitten kivan mekon hillityin niittisomistein)
- musta väri
- violetti väri
- nahkatakit
- topit
- korkeat korot
- käärmeennahka-kuosi (esim. laukuissa)
- pantterikuosi
- musta kynsilakka
- näyttävät, erikoiset korut
- bändipaidat
miksi tietyssä iässä pitäisi luopua tyylistä, jota rakastaa?!
12
833
Vastaukset
- oleeol
Mun mielestä tuo on periaatteessa melkein kaikki ok, oot kuitenkin vielä aika nuori. Tosin bändipaidat
kuulostaa aika huonolta kolmikymppiselle.
Oothan kuitenkin varma, että tuo musta väri pukee sua? Monet suomalaiset luulee, että
musta sopii heille vaikkei sovikaan.
Toinen asia, joka kiinnitti huomiotani, on nuo näyttävät, erikoiset korut. Yks näyttävä, erikoinen
koru per asu riittää, ethän käytä useampaa yhtäaikaa. Silloin näytät tyylittöm'ältä.
Muutaman vuoden kuluttua sun on kuitenkin melkeen pakko "päivittää" tyyliäsi vähän hillitympään
suuntaan, ettet vaikuttais naurettavalta. - 8+12
Revityt farkut
eläinkuosit isoina pintoina
... hmmm
nuo kaksi pistivät silmään pahasti, pääsevät top-3:een tyylittömyyslistalla. (kolmas on pikkutuhmat t-paitatekstit)
Aikuistuminen ei tarkoita ikääntymistä vaan tiettyä järjen lisääntymistä. Ei omasta tyylistä tarvitse luopua, mutta sitä voi hieman aikuistaa ja soveltaa. Risat farkut ovat surkuhupaisan näköisiä teineilläkin, mutta se sallitaan koska teinit ovat teinejä. Aikuisella ne ovat hieman säälittäviä. Eläinkuisit isoina pintoina taas liittyvät ikäluokkaan 60 eli en ainakaan itse (37v) ole vielä riittävän vanha siihen. Enkä piittaa jos jotkut hollywoodin teinitähtöset käyttävät leopardiprinttiä - se ei tee siitä hottia.- 90schild
Minun mielestä tuommoinen rock -tyyli sopii ihan minkä ikäiselle tahansa.
Aira Samulin on yli 80v ja käyttää silti leobardikuoseja, koruja ja ties mitä asusteita. Eikä hän näytä mitenkään typerältä. Se on ihan asenteesta kiinni, jos viihtyy omassa tyylissään niin se näkyy myös muille. Jos pakolla yrittää olla nuorekkaampi/räväkämpi niin se näyttää kömpelöltä.
Muualla maailmassa on ihan normaalia, että yli 30v naiset panostavat ulkonäköönsä ja tyyliinsä, mutta suomessa on joku outo tapa, että kun täytät viimeistään 35, niin tukka pitää leikata, näyttävät vaatteet vaihtaa verkkapukuun ja korkeat korot mataliin läpsyttimiin. Jossain Virossakin huomaa heti milloin vastaantulija on suomalainen kun "tyyli" on mitä on. :)
Minusta oma tyyli ei kuulu vain nuorille, ihan hyvin vanhemmatkin ihmiset voivat panostaa ulkonäköönsä! - herätkääjo
90schild kirjoitti:
Minun mielestä tuommoinen rock -tyyli sopii ihan minkä ikäiselle tahansa.
Aira Samulin on yli 80v ja käyttää silti leobardikuoseja, koruja ja ties mitä asusteita. Eikä hän näytä mitenkään typerältä. Se on ihan asenteesta kiinni, jos viihtyy omassa tyylissään niin se näkyy myös muille. Jos pakolla yrittää olla nuorekkaampi/räväkämpi niin se näyttää kömpelöltä.
Muualla maailmassa on ihan normaalia, että yli 30v naiset panostavat ulkonäköönsä ja tyyliinsä, mutta suomessa on joku outo tapa, että kun täytät viimeistään 35, niin tukka pitää leikata, näyttävät vaatteet vaihtaa verkkapukuun ja korkeat korot mataliin läpsyttimiin. Jossain Virossakin huomaa heti milloin vastaantulija on suomalainen kun "tyyli" on mitä on. :)
Minusta oma tyyli ei kuulu vain nuorille, ihan hyvin vanhemmatkin ihmiset voivat panostaa ulkonäköönsä!Täällä on taas näitä katellisia tosikkoja. Suomalaiset ei vain voi sietää jos joku on oma ittensä. Herrajumala niin lapsellista porukkaa. Luulis että suomessa saa olla sitä mitä on ku täällä kerran ollaan niin "puhtaita". Mutta ei täällä ollaan super pinnallisia, ylimielisiä ja katellisia. Kaikki positiivista aina haukutaan.
Minusta se että yrittää olla niin aikuinen ja tosikko tekee ihmisestä lapsellisen. Onko toi Sofi Oksanen mitenkään lapsellinen luuseri? EI!!
Pitäisi opettaa olla rentona. Mitä se voi olla noin järkyttävää ihmisessä ja miten se voi herättää niin paljon negatiivista vihaa jos joku pukeutuu typeriin korkkareihin tai bändi paitaan. Mitä jos pitää sellaisista asioista ja näyttää hyvältä?
Ihan kun ei sais olla tunteita ollenkaan, kaikesta täytyy luopua ja olla kuin muovia. Ei saa näyttää mistä pitää kun heti ollaan niin katellisia. ei me eletä enään 50 luvulla! - ghhh
herätkääjo kirjoitti:
Täällä on taas näitä katellisia tosikkoja. Suomalaiset ei vain voi sietää jos joku on oma ittensä. Herrajumala niin lapsellista porukkaa. Luulis että suomessa saa olla sitä mitä on ku täällä kerran ollaan niin "puhtaita". Mutta ei täällä ollaan super pinnallisia, ylimielisiä ja katellisia. Kaikki positiivista aina haukutaan.
Minusta se että yrittää olla niin aikuinen ja tosikko tekee ihmisestä lapsellisen. Onko toi Sofi Oksanen mitenkään lapsellinen luuseri? EI!!
Pitäisi opettaa olla rentona. Mitä se voi olla noin järkyttävää ihmisessä ja miten se voi herättää niin paljon negatiivista vihaa jos joku pukeutuu typeriin korkkareihin tai bändi paitaan. Mitä jos pitää sellaisista asioista ja näyttää hyvältä?
Ihan kun ei sais olla tunteita ollenkaan, kaikesta täytyy luopua ja olla kuin muovia. Ei saa näyttää mistä pitää kun heti ollaan niin katellisia. ei me eletä enään 50 luvulla!mutta kuten 90child sanoi. Jos rakastaa omaa tyyliä ja näyttää siinä hyvältä niin kyllä se hejastuu niin että muutkin huomaavat sitä. Se on asenteesta kiinni.
En vain ymmärrä miten voidaan olla niin katkeria jos näkee 50v nainen jolla on pitkä tukka, venäläisen naisen, rokkimummo tai ties mitä muuta.
Pakko ruveta hyväksymään sitä että on myös muitakin ihmisia olemassa, ja me kaikki ollaan erilaisia. Jos ei ovi hyväksyä miltä joku näyttää sitten on aika pahasti vika päässä.
- Locopoco
Kamalaa! Kyllä tyyliä pitää olla, ja jakkupuku on se ainut oikea tyyli tyylikkäälle naiselle. Siis minun mielestäni.
- ...
Eikös naisen pidä käyttää leninkiä. Ei jakkupuku ole mistään kotoisin, eikä varsinkaan tyylikäs.
http://www.blacktieguide.com/Supplemental/Ladies.htm
- Elanor-80
Kuulostaa jokseenkin samalta, mikä pävittäin peilistä vastaan tuijottaa... lukuunottamatta noita korkkareita, jotka tämän kolmekymppisen "neidon" päällä on paksupohjaset, mustat dockersit (siis sellanen miesten malli).
Olen useasti yrittänyt muuttaa pukeutimista "aikuisemmaksi" siinä onnistumatta. Myös väri puolella on aina tullu palattua tuttuun ja turvalliseen mustaan. Yleensä siiten on tosin yhdistettynä joku kirkas väri (violetti, pinkki) Farkut ei ole revityt, mutta muuten muokatut (en voi sietää kapealahkeisia farkkuja !)
Miksi sitä pitäisi jonkun määritelmän mukainen. Jos en jollekin / jonnekin omana itsenäni kelpaa, ei se ole sitten minun paikka.
Muutoksen pitää lähteä itsestä, eikä ulkopuolisesta painostuksesta ! - heartkiller_
Rokkari! Tietyllä tavalla pukeutuminen tarvii asennetta, en mie ainakaan oo ikinä ostanut vaatteita vaan sen mukaan miten muut odottaa miun pukeutuvan. Sama kun joku sanois miulle että elä enää puhu savon murretta :D Sanoisin vaan että haista paska, jokainen saa kyllä olla sellanen kun haluaa eikä tartte puuttua toisten vaatteisiin ja tyyliin. Niinkun edellinen jo sanoi, muutoksen pitää lähte itestä. Omalla kohallani muutos edistynyt pikkuhiljaa vähän aikuisempiin vaatteisiin, mutta silti olen kyllä rokkari sisimmässäni ja annan sen näkyä sillon kun huvittaa.
Joku joskus kysyi, että miks pukeudut välillä kun rokkarit johonkin bändipaitaan ja nahkatakkiin ja välillä taas johonkin mekkoon ja korkkareihin.. Mitä tuohon nyt vastaat, pukeudun niinkun pukeudun. - ikzy
Oma tyyli, oli se mikä milloinkin on parempi kuin sulautua massaan, tyylikkyys ei tosiaan katso ikää.
- tyylikörri
Minusta pukeutumistyyliisi ei pitäisi puuttua, jos sinä itse haluat pukeutua tuolla tavalla. Tyylistä ei missään nimessä kannata luopua!!! Suomessa näkee vain aniharvoin juurikin yli kolmekymppisiä (miehiä JA naisia) jotka olisivat tyylikkäitä. Ilmeisesti tuo on joku sellainen ikävaihe jossa siirrytään arkiseen suomi-lookkiin ja pukeudutaan tylsiin harmaisiin verkkareihin ja päälle valkoinen t-paita. Voilà...
Tyylisi on kyllä todella raisu OMASTA MIELESTÄni... mutta jos se palvelee omia etujasi ja sinua ei pieni vieroksunta/ennakkoluulot haittaa, niin anna mennä vaan... hyvä puoli tuossa on se että sinulla on sitä USKALLUSTA pukeutua "tyylikkäästi", suomalaisten asenne kun yleensä on sellanen "ei kiinnosta ja anteeksi että olen olemassa", mitä tulee pukeutumiseen. - qqueen
Masentavaa, eikai minun pidä vanhetessani luopua bändipaidoista? Rakastan niitä, niitä onkin kerääntynyt mukavan verran tuonne vaatekappiin.
Mikä siinä on kun näkee aikuisia miehiä bändipaidat päällä kaupungilla heistä ei sanota mitään mutta kun nainen käyttää niitä? Masentava tulevaisuus siis tulossa.. olisinpa mies.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k463623On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole352347Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi802276Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä572181Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.251605Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma641532- 761437
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?55993Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?69977Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi39859