Jumalan täytyi uhrautua pelastamaan ihmiskunta siitä syystä, että hän on myös oikeudenmukaisen koston
Jumala - yhteyden säilyminen vaatii sovitusta. Jeesukseen kohdistui kaikki viha, mutta ne jotka eivät
Jes.53:10 mukaisesti heitä syntivelkaansa Jeesuksen päälle, jäävät Jumalan vihan kohteeksi, vaikka Jumala
on antanut aivan kaikkensa, ettei niin tapahtuisi.
Jotkut eivät ymmärrä vaikka ovat ymmärtävinään pelastuksen. Eivät halua uskoa armollisen Jumalan olevan
myös oikeudenmukaisen. Niinpä heidän mielessään se tilille vaativa puoli Jumalassa onkin aivan eri juttu,
on saatana eli lusifer.
HELINÄ JOKISEN MIELI JAKAA JUMALAN JUMALAKSI JA LUSIFERIKSI
- kun ei käsitä tarvitevansa armoa oikeudenmukaisen tuomion sijasta
"" Jumala, EHJEH, on suuri RAKKAUS, joka ANTOI kaikkensa pelastaakseen ihmiskunnan, kun taas JAHVE on suuri VIHAN, RANGAISTUKSEN JA TUHON JA KOSTON JUMALA, "HERRA SEBAOT". Minun on täysin mahdotonta uskoa Rakkauden Jumalan olevan samalla myös Vihan Jumala! Ymmärrän, että aina, kun ihminen kieltäytyy tottelemasta Jumalaa, hän torjuu itseltään tämän suojeluksen ja varjeluksen ja joutuu Jahve-jumalan vihan kenttään. Dna-ketjun rihmojen kanssa on oltava tarkkana! Samoin on asianlaita Ehjeh'n ja Jahven kanssa! ""
( http://kultaomenia.blogspot.com/2010_12_01_archive.html )
"" Tämä Jahveh sigili paljastaa Jahven petturina ja itse Lusiferina
ja pian päätökseen ja tuhoon tuomittuna. ""
http://kultaomenia.blogspot.com/2010/12/antti-v-kantola-jatkaa.html
Mutta minä, Antti, tiedän ansainneeni Jumalan kädestä helvetin tuomion. Silti vahvasti elän toivossa, armossa.
Kuten Paavali:
1. Kor. 4:4
Minulla ei ole mitään tunnollani, mutta ei minua vielä sen perusteella ole todettu syyttömäksi.
Minun tuomarini on Herra. [Ap. t. 23:1]
Helinä Jokinen ja jakaantunut mieli
8
518
Vastaukset
- Eiksjeh?
Hpr.10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta
kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan,
joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty,
ja pilkkaa armon Henkeä!
30 Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava";
ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa".
31 Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin.
Joh. 3:36
Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle,
se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."
Room. 12:19
Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle,
sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra".
Jes. 43:13
Tästedeskin minä olen sama. Ei kukaan voi vapauttaa minun kädestäni;
minkä minä teen, kuka sen peruuttaa?
Jes. 45:7
minä, joka teen valkeuden ja luon pimeyden, joka tuotan onnen ja luon onnettomuuden;
minä, Herra, teen kaiken tämän.
Jes. 57:19
Minä luon huulten hedelmän, rauhan, rauhan kaukaisille ja läheisille, sanoo Herra, ja minä parannan hänet.
Kaikki valta, pahakin, tulee Jumalalta, tahdosta tahi sallimuksesta, lusifer ei mitään voi itsessään ..
Joh. 19.
7 Juutalaiset vastasivat hänelle: "Meillä on laki, ja lain mukaan hänen pitää kuoleman,
koska hän on tehnyt itsensä Jumalan Pojaksi".
8 Kun nyt Pilatus kuuli tämän sanan, pelkäsi hän vielä enemmän
9 ja meni taas sisälle palatsiin ja sanoi Jeesukselle: "Mistä sinä olet?" Mutta Jeesus ei hänelle vastannut.
10 Niin Pilatus sanoi hänelle: "Etkö puhu minulle? Etkö tiedä, että minulla on valta sinut päästää ja minulla on valta sinut ristiinnaulita?"
11 Jeesus vastasi: "Sinulla ei olisi mitään valtaa minuun, ellei sitä olisi annettu sinulle ylhäältä.
Sentähden on sen synti suurempi, joka jätti minut sinun käsiisi."
12 Tämän tähden Pilatus koetti päästää hänet irti. Mutta juutalaiset huusivat sanoen:
"Jos päästät hänet, et ole keisarin ystävä; jokainen, joka tekee itsensä kuninkaaksi, asettuu keisaria vastaan".
13 Kun Pilatus kuuli nämä sanat, antoi hän viedä Jeesuksen ulos ja istui tuomarinistuimelle,
paikalle, jonka nimi on Litostroton, hebreaksi Gabbata.
Jumala kohdisti vihansa itseensä Poikansa kautta, jottei hänen tarvitsisi vihassaan tuomita syntistä ihmistä.
eiksjeh?- Just so
Jovain, ei meillä lusiferin edessä mitään pelättävää ole, edes hius ei putoa päästämme Isän sitä sallimatta.
Eikä uhria tarvittu saatanan tähden, vaan oman oikeamielisyytensä vuoksi Jumalan täytyi uhrata Poikansa,
koska hän on rakkaus. Herraa meillä on pelkääminen jos jäämme lymyämään kuin Aatami ja Eeva, emmekä
tunnusta Herrallemme syntisyyttämme niin että Hän voi meidät puhdistaa ja parantaa.
Maallisessakaan oikeudessa ei voida armahtaa, jos ei syyllinen tunnusta tekosiaan, vaan inttääpi: syytön.
Helinä Jokisen Golden Apples (?) blogista joulukuussa 2010:
##: Piikkiössä ja nähnyt koko kabbalasarjan. Professori antoi taiteilijalle lausunnon, jonka mukaan hänen töissään on TÄYDELLINEN KABBALAJÄRJESTELMÄ ilman virheitä. Huomionarvoista oli myös se, että kyseinen professori oli säikähtänyt nähdessään oman salaisuutensa esitettynä vapaan taiteilijan ateljeessa Suomessa avoimesti. Hän arveli, että joku oli vuotanut tiedon [x:lle, en siteeraa nimeä].
Ja tärkeintä kaikessa oli hänen ankara kieltonsa esittää ja paljastaa tuota tietoa eteenpäin. _## Hj
Kovin rohkea täti - paljastaa sitä, minkä itsekin toteaa olevan ankarasti salaista! Nooh, juuri tuolla tavalla
okkultismia markkinoidaan!!! Ja "epäpyhät ämmäin tarut" leviävät siten, että: ethän kerro eteenpäin,
tämä on luottamuksellista, olen sen paljastanut vain sinulle. Vain sinä olet sen arvoinen että voin kertoa.
Niinpä Helinäkään ei tule aarteitaan paljastelemaan Suomi24 palstalle vaan vain omille faneille sivullaan
availee mystillisiä helmojaan noin kuvakielellä sanoakseni. Tai sanoisinko että mystillisen huivin solmuja avaten, sillä ajatuksistahan siinä on kyse, ylevistä pään asioista.
Kabbala-asiantuntija oli Piikkiössä nähnyt täydellisen kabbalasarjan, ilman virheitä. Oli säikähtänyt, että
hänen salaisuutensa on noin sitten vuotanut maailmalle ja niinollen käynnin tärkeimmäksi anniksi
muodostui ankara kielto esittää ja PALJASTAA tuota tietoa eteenpäin.
Kuitenkin salatieto on sitten x.ltä kulkeutunut jopa suulaalle Helinälle ja julkisen blogin kautta aivan
yksityiskohtaisesti kaikkeen englanninkieliseen ja suomenkieliseen maailmaan ynnä google-kielenkääntäjän
avulla tietysti mille tahansa kielelle hetkessä.
Kyllä on hassua mystiikalla leikkimistä. Vain se sanotaan suoraan, että päätarkoitus on osoittaa Jahven
(=Jumala) olevankin Lusifer!
Asiasta kolmanteen. Kun minulla on jokin tärkeäksi kokemani asia tarpeen saada monien tietoon,
kerron sen salaisuutena tilanteeseen sopivalle ihmiselle ja niin tieto kulkee kilisten ja helisten eteenpäin.
Herra varjele!
antti"" JOS OLISIT MALTTANUT LUKEA BLOGIANI ALUSTA LOPPUUN, ANTTI, NIIN KUIN SUOSITTELEN, OLISIT KYLLÄ PANNUT MERKILLE, ETTÄ JAHVE EI TARKOITA "MINÄ OLEN" VAAN "HÄN SAATTAA TULEMAAN JOKSIKIN". -Hj-
Olen lukenut Raamatun alusta loppuun, eikä siellä missään mainita Jahve tai Jehova, mutta Jumala (JHVH) mainitaan ja Herra (Adonai). Lusiferkin mainitaan mutta ei sanota sitä Jumalaksi vaan viholliseksi, langenneeksi enkeliksi.
JHVH, jonka Helinä Jokinen kääntää Jahve ja Jehova, tarkoittaa Minä Olen.
KRISTINUSKON JUMALA esiintyy Vanhassa Testamentissa JHVH:na 6828 kertaa. On pöyristyttävää, että
joku kehtaa vihjailla, että kyse onkin Lusiferista, joka muutaman kerran mainitaan Jumalan VASTUSTAJANA.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Jumala_(kristinusko)
Jos joku luettuaan Helinän blogin "alusta loppuun", alkaa uskoa Jumalan lusiferiksi, ei voi kuin itseään syyttää. Kyllä ihmisen täytyy osata erottaa pilailumieliset akanat todellisista jyvistä. Sitäpaitsi, mistä tiedät
Helinä, vaikka olisin montakin kertaa lukenut blogisi alusta loppuun ja lopusta alkuun ja verrannut Sanaan.
Hj kirjoittelee minusta aika paljon eräällä palstalla, mm:
" Selvästikään Antti V. Kantola ei osaa elää ilman, että hänen pitää kirjoittaa Suomi24-palstalla jotakin Helinä Jokisesta. Viimeisissä tekstiviesteissäni hänelle pyysin, että hän jättäisi blogini rauhaan, sillä se EI OLE JULISTUSTA, vaan pohdiskelua ja vastauksen etsintää kysymykseen "Miksi Jahve on sekä okkultismissa että kristinuskossa?"
Tästä Kantolan uusimmasta Helinä-jutusta näkee, ettei hän ole myöskään noudattanut kehoitustani lukea blogiani aikajärjestyksessä. " -Hj-
Hmm ... kun avoimella palstalla Helinä etsii vastausta pohtimaansa kysymykseen, on minulla oikeus yhtä lailla
kuin kellä tahansa ja hänellä itselläänkin, tarjota vastausta etsittyyn kysymykseen. Mutta vastatkaapa muutkin hänelle, kun hän ei taida minuun luottaa laisinkaan.
MINUN VASTAUKSENI KYSYMYKSEEN "Miksi Jahve on sekä okkultismissa että kristinuskossa?" ON TÄMÄ:
Ensinnäkään kristinuskossa ei ole Jahve vaan Jumala (JHVH, Minä Olen).
Toisekseen: olisiko tällä palstalla joku okkultismia harrastava niin että osaisi sanoa, miksi okkultismissa
on Jahve?
Tuosta aikajärjestyksessä lukemisesta sanoisin senverran, etten minä Raamattuakaan lue orjallisesti alusta
loppuun, vaan etsin sieltä milloin mitäkin kulloinkin pohdiskelun alla olevaan asiaan liittyvää. Vaikka
nykyisin on saatavana kronologinen Raamattu, kirjat aikajärjestyksessä, pysyn enemmän Uuden Testamentin
puolella ja sieltäkin pompahtaa esiin usein viimeinen kirja, Ilmestyskirja.
Punaisena lankana minulla aina on JHVH, Kristus, joka on ensimmäinen ja viimeinen ja kaikkea väliltä ...
1. Kor. 10:4
ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi;
ja se kallio oli Kristus.
Sivumennen sanoen: Israelin perustuslaissa käytetään Jumalasta juuri tuota nimitystä, Kallio.
Messias, jota he odottavat, on heille Kallio.
Raamatun vanhimmassa kirjassa patriarkka tunnustaa uskoaan näin:
JOB 19:22
Miksi vainoatte minua niinkuin Jumala, ettekä saa kylläänne minun lihastani?
23 Oi, jospa minun sanani kirjoitettaisiin muistiin, jospa ne piirrettäisiin kirjaan,
24 rautataltalla ja lyijyllä hakattaisiin kallioon ikuisiksi ajoiksi!
25 Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä.
26 Ja sittenkuin tämä nahka on yltäni raastettu ja olen ruumiistani irti, saan minä nähdä Jumalan.
27 Hänet olen minä näkevä apunani; minun silmäni saavat nähdä hänet-eikä vieraana.
Munaskuuni hiukeavat sisimmässäni.
28 Kun sanotte: 'Kuinka vainoammekaan häntä!' -minusta muka löydetään asian juuri-
29 niin peljätkää miekkaa, sillä viha on kohtaava miekanalaisia pahoja töitä,
tietääksenne, että tuomari on."
Raamatun tuoreimmassa kirjassa Kallio todistaa itsestään:
Ilm. 1:17
Ja kun minä hänet näin, kaaduin minä kuin kuolleena hänen jalkojensa juureen.
Ja hän pani oikean kätensä minun päälleni sanoen: "Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen,
Ilm. 2:8
Ja Smyrnan seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo ensimmäinen ja viimeinen, joka kuoli
ja virkosi elämään
Ilm. 22:13 Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.http://kultaomenia.blogspot.com/2010_12_01_archive.html
Sinen on taas jotakin lisätty, koskapa suluissa on jo luku 17, mutta tuosta sekavasta blogista en jaksa etsiä,
että mitä uutta okkultismiin houkuttelevaa Helinä on sinne lisännyt. Onneksi vuosi ja kk vaihtuu, niin että
on helpompi havaita uusia käänteitä ja uusia syytöksiä mm. anttia ja adventitkirkkoa kohtaan.
Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että kirjoittamisvapautta käytetään, mutta tahdon olla ajan tasalla.Näyttää siltä, että Golden Apples on vaihtanut okkultismista villasukkiin - realistinen vastaus lumentulolle:
http://golden-apples.blogspot.com/
Golden Apples joulukuu 2010 ... http://kultaomenia.blogspot.com/2010_12_01_archive.html
- Helinä Jokinen
Onpa mielenkiintoista kuulla kerran itse Luojalta, kuka ja mikä on Antti Väinämö Kantola!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454980Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121560Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481089- 131033
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome17987Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy75940Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella8897Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v2832Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah55742Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27713