Huonoimmat työnantajat?

Missy

GALLUP - Minne ei todellakaan kannata mennä

1. firman nimi
2. palkka
3. muut epäkohdat/riistot

69

24169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joopajoo

      1.ENGEL
      2.SURKEE!!!
      3.VEEMÄINEN TYÖPARI, OSAAMATON ESIMIES, LIIAN ISOT ALUEET,

      -2 ja puol kuukautta tuota kurjuutta ja kiitos mulle riitti!!!

      • Eräs joka aamulla heräs

        Onko niitä ihan huonoja työnantajia? Eikö kuitenkin kaikkien tule maksaa vähintään työehtosopimusten mukaista palkkaa ja toimia työsopimuslain puitteissa.
        Pahimpia minusta ovat ne alipalkatut tuki-pätkä-ja yhdistelmätukityöt ,joista ei hanki juuri mitään. Pelkkää ajan tappamista vain. Ketä työn teko motivoi, jos ei saa kunnollista ja oikeudenmukaista palkkaa?
        Urakkatöissä ryhmäurakat ovat myös pahimpia urakkatyön muotoja. Siinä tulee aina sanomisia ja syyttelyitä. Sinä teet liian vähän, tai liian paljon jne. Pärstäkerroin otetaan mukaan ja jopa mennään aivan henkilökohtaisiin asioihin, perhesuhteisiin yms. Ne eivät kenellekään toiselle kuulu. Niissä jos missä työpaikkakiusaamiset ovat aivan yleisiä ja näkyvät räikeimmällä tavalla.


      • Missy
        Eräs joka aamulla heräs kirjoitti:

        Onko niitä ihan huonoja työnantajia? Eikö kuitenkin kaikkien tule maksaa vähintään työehtosopimusten mukaista palkkaa ja toimia työsopimuslain puitteissa.
        Pahimpia minusta ovat ne alipalkatut tuki-pätkä-ja yhdistelmätukityöt ,joista ei hanki juuri mitään. Pelkkää ajan tappamista vain. Ketä työn teko motivoi, jos ei saa kunnollista ja oikeudenmukaista palkkaa?
        Urakkatöissä ryhmäurakat ovat myös pahimpia urakkatyön muotoja. Siinä tulee aina sanomisia ja syyttelyitä. Sinä teet liian vähän, tai liian paljon jne. Pärstäkerroin otetaan mukaan ja jopa mennään aivan henkilökohtaisiin asioihin, perhesuhteisiin yms. Ne eivät kenellekään toiselle kuulu. Niissä jos missä työpaikkakiusaamiset ovat aivan yleisiä ja näkyvät räikeimmällä tavalla.

        työehtosopimuksen mukaista palkkaa, ellei ole pakko.

        Esimerkiksi särkänniemessä koneenkäyttäjät ja puutarhatyöntekijät raataa 5.75€/h ilman mitään lisiä. Ja raflan ja kaupan ihmiset saa vaan TESin mukaan, 6.80€/h.

        Sitten tämä puhelinmyynnin hieno takuupalkka,.. joka paikassa 3€/h. Ei varmasti noudata mitään työehtosopimusta?

        Ja kun 17v olin elektroniikka yrityksessä toimistotöissä, minulle maksettiin tasan 5€/h ja sopimuksessa erikseen vielä luki että ei noudateta työehtosopimusta.


      • fègele

        Engel todellakin jotain niin uskomatonta, että ei ole tosikaan..! Työnantaja kohtuuton ja veemäinen, kukaan ei pysty hyvin niin isoja tiloja niin vähässä aikaa hoitamaan, vaikka pomon mukaan "kaikki muutkin ovat siihen pystyneet". Ei helvetti.


    • duunari

      SCANFIL OYJ!!!!!!

      • joo

        Samaa mieltä. Itse olin joskus kauan sitten töissä.. Ala-arvoinen palkka, täys hullu esimies j.v, huonot työolosuhteet... Olin NIIN onnellinen kun pääsin pois!


      • kokemusta
        joo kirjoitti:

        Samaa mieltä. Itse olin joskus kauan sitten töissä.. Ala-arvoinen palkka, täys hullu esimies j.v, huonot työolosuhteet... Olin NIIN onnellinen kun pääsin pois!

        Joo aivan sairas paikka.. Esimiehet HULLUJA ja palkkaa ei minkään vertaa..


      • seinähullu
        kokemusta kirjoitti:

        Joo aivan sairas paikka.. Esimiehet HULLUJA ja palkkaa ei minkään vertaa..

        Joo, Scanfil on mielisairain kaikista paikoista missä olen ollut. Johtoportaasta asti, pakko kait lukea siihen itsenikin, alimpaa työntekijään saakka, jokaisella on jotain vikaa päässä. Aivan hullu paikka, mutta siellä on kiva olla kun voi tehdä mitä tahansa! kunhan tulee töihin välillä 0600-2200 niin kaikki menee hyvin, ei varmaan tarvii olla edes selvinpäin! Se on niin epähygieeninenkin että sieltä saattais löytyy jotain uusia tauteja ja alkueläimiäkin:)


    • Yrittäjä eräs

      1.Oma firma, en viitsi tosiaan nimeä nyt mainita.
      2.Surkea provisiopalkkaus, edes omassa palkassa ei kehumista.
      3.Karmeat työajat ja huonot etuudet.

    • todella huono

      1.vh
      2.surkea /työnmäärä/vaativuustaso
      3.esimiehiä kiinnostaa oma ura/valtapelit enemmän kuin se että hommat luistaa, työntekijöiden nöyryytystä mikäli epäkohtiin puuttuu,tehtäviin perehdyttäminen ontuu, työn jälki ei kiinnosta tilastot tärkeämpiä

      • Virtaska

        Samaa mieltä. Vh on surkea, kokemusta löytyy. Jatkaisin vielä:
        2. alaiset aina esimiehiään fiksumpia/palkat huonot
        3. esimiesten aika menee alaisten tekemisistä kunnian ottamiseen itselleen. Esimiehet pakoilevat vastuuta, tieto ei kulje


    • pois päässy

      Sovituista asioista ei pidetä kiinni
      safkiksia ei saa pitää (vaikka on palkaton)
      ylitöistä ei makseta
      joudut itse maksamaan firmalle kuuluvia kuluja

    • tytsi

      oli tässä taannoin telkussa puhetta tällaisesta palvelupuhelimesta, johon voisi jättää tiedot sellaisista työnantajista, jotka kiertävät lakia huonoin työehdoin? näitä ilmoituksia kun tulee tarpeeksi monta, alkaisi tapahtua: firmaan tehtäisiin jonkin sortin "tarkastus" ja jengiä jäisi ovien ulkopuolelle jakamaan flyereita työnantajan laittomista toimista yms.

      sinne tuota tietoa olisi hyödyllisempää viedä! mitä tällaisia gallupeja edes perustetaan, tästähän voi jäädä kiinikin ja saada rapsut kunnianloukkauksesta tai vähintäänkin sakot mustamaalaamisesta!

      • fègele

        Tuohon puhelinnumeroon soittaminen tosiaan huonoimmissa tapauksissa auttaisi huomattavasti enemmän kuin nämä gallupit. Monet työnantajat tosin toimivat lain puitteissa, ja jos työntekijät valittavat mahdottomasta työmäärästä ja kiireisestä aikatalusta, mikä tekee lähes mahdottomaksi pomon vaatimusten täyttämisen, niin työnantaja vetoaa lakiin ja toteaa, että jos ei työntahti miellytä saa lähteä. Samalla määrittyvät ne tietyt työnantajat, joiden ovet ovat kuin pyöröovia, joista entisiä työntekijöitä lappaa jatkuvalla syötöllä ulos ja uusia sisään.

        Tietääkö muuten kukaan, suojaavatko TES:it sun muut puhelinmyyjiä? Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun ko. työtä nykyisin teen. Eikö olisi sentään kohtuullista jotain viikonloppu- tai iltalisiä joskus saada..? Noh, ei kun ei..


      • elli
        fègele kirjoitti:

        Tuohon puhelinnumeroon soittaminen tosiaan huonoimmissa tapauksissa auttaisi huomattavasti enemmän kuin nämä gallupit. Monet työnantajat tosin toimivat lain puitteissa, ja jos työntekijät valittavat mahdottomasta työmäärästä ja kiireisestä aikatalusta, mikä tekee lähes mahdottomaksi pomon vaatimusten täyttämisen, niin työnantaja vetoaa lakiin ja toteaa, että jos ei työntahti miellytä saa lähteä. Samalla määrittyvät ne tietyt työnantajat, joiden ovet ovat kuin pyöröovia, joista entisiä työntekijöitä lappaa jatkuvalla syötöllä ulos ja uusia sisään.

        Tietääkö muuten kukaan, suojaavatko TES:it sun muut puhelinmyyjiä? Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun ko. työtä nykyisin teen. Eikö olisi sentään kohtuullista jotain viikonloppu- tai iltalisiä joskus saada..? Noh, ei kun ei..

        mikä juttu toi puhelinnumero oikein on? sitä on ollut juttua aiemminkin, mutta kukaan ei tunnu tietävän siitä mitään? vai onko se jokin salaisuus?


      • fègele
        elli kirjoitti:

        mikä juttu toi puhelinnumero oikein on? sitä on ollut juttua aiemminkin, mutta kukaan ei tunnu tietävän siitä mitään? vai onko se jokin salaisuus?

        Tuskin se mikään salaisuus on, vaikka täytyy myöntää, että en itsekään ko. numerosta tuon enempää tiedä. Jos ihmisillä olisi todella haluja työntekijöden etuja laittomasti toimivalta pomolta "suojella", puhelinnumeron saisi varmasti selville. Valittaminen on kuitenkin valitettavan usein se miellytävämpi vaihtoehto, ja paljon helpompi..


      • elli vielä
        fègele kirjoitti:

        Tuskin se mikään salaisuus on, vaikka täytyy myöntää, että en itsekään ko. numerosta tuon enempää tiedä. Jos ihmisillä olisi todella haluja työntekijöden etuja laittomasti toimivalta pomolta "suojella", puhelinnumeron saisi varmasti selville. Valittaminen on kuitenkin valitettavan usein se miellytävämpi vaihtoehto, ja paljon helpompi..

        ..niin mistä sitten? googlettamalla en onnistunut.


      • puhelin
        fègele kirjoitti:

        Tuohon puhelinnumeroon soittaminen tosiaan huonoimmissa tapauksissa auttaisi huomattavasti enemmän kuin nämä gallupit. Monet työnantajat tosin toimivat lain puitteissa, ja jos työntekijät valittavat mahdottomasta työmäärästä ja kiireisestä aikatalusta, mikä tekee lähes mahdottomaksi pomon vaatimusten täyttämisen, niin työnantaja vetoaa lakiin ja toteaa, että jos ei työntahti miellytä saa lähteä. Samalla määrittyvät ne tietyt työnantajat, joiden ovet ovat kuin pyöröovia, joista entisiä työntekijöitä lappaa jatkuvalla syötöllä ulos ja uusia sisään.

        Tietääkö muuten kukaan, suojaavatko TES:it sun muut puhelinmyyjiä? Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun ko. työtä nykyisin teen. Eikö olisi sentään kohtuullista jotain viikonloppu- tai iltalisiä joskus saada..? Noh, ei kun ei..

        Juu, mulla ainakin lukee sopimuksessa (telemarkkinointia), ettei ko. alalla ole Tes: ta, vaan noudatetaan työsopimuslakia. Pitäisi mennä tosiaan finlexiin kattomaan, mitä työsopimusL sanoo vaikkapa sunnuntaityöstä. Luulisi, että jotakin lisää pitäisi saada, jos sunnuntaina on töissä. Edes parin prossan korotus provisioon tai muuta..Pitääpä kattoa. Teehän hyviä kauppoja!


      • Puhelinmyyjä
        fègele kirjoitti:

        Tuohon puhelinnumeroon soittaminen tosiaan huonoimmissa tapauksissa auttaisi huomattavasti enemmän kuin nämä gallupit. Monet työnantajat tosin toimivat lain puitteissa, ja jos työntekijät valittavat mahdottomasta työmäärästä ja kiireisestä aikatalusta, mikä tekee lähes mahdottomaksi pomon vaatimusten täyttämisen, niin työnantaja vetoaa lakiin ja toteaa, että jos ei työntahti miellytä saa lähteä. Samalla määrittyvät ne tietyt työnantajat, joiden ovet ovat kuin pyöröovia, joista entisiä työntekijöitä lappaa jatkuvalla syötöllä ulos ja uusia sisään.

        Tietääkö muuten kukaan, suojaavatko TES:it sun muut puhelinmyyjiä? Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun ko. työtä nykyisin teen. Eikö olisi sentään kohtuullista jotain viikonloppu- tai iltalisiä joskus saada..? Noh, ei kun ei..

        Ite oon kans puhelinmyyjä ja mulla ainakin on jatkuva lomakorvaus (vähän alta 10%) koko ajan. Muutenkin ihan jees palkkaus. Oma työsopimus minkä oon allekirjottanu suojaa mun etuuksia... =)


    • Mömö

      1.Citymarket
      2.Alan huonoimmat palkat, myyjien kohdalla onneks noudatetaan työehtosopimusta.
      3.Itse olen ainakin törmännyt seuraaviin: muilla kuin myyjillä työsopimukset eivät ole alan työehtosopimuksen mukaiset, vaaditaan ylityön tekemistä ilman korvausta, irtisanotaan laittomasti, luottamusmiehet ovat "mukana juonessa"eli pelaavat CM:n puolella ja ainakin pääkaupunkiseudulla työnteko Cittarissa on suhdetoimintaa reittä pitkin-malliin

      • se suurin

        Prisma
        Kassapäivystyskäytäntö on stressaava, se kun joutuu osastolta juoksemaan joka välissä ns. ruuhkia purkamaan, mikä kuitenkin tarkoittaa aina sen päivän piloille menoa, koska kahdessa paikassa on mahdotonta olla yhtä aikaa. Työt omalla sektorilla kärsii, kun olet varpaillaan koko ajan koska taas riennettävä kassalle. Työilmapiiri ei kannustava eikä kiitosta heru. Koskaan et ole riittävä tai tarpeeksi hyvä. Ihmisen pitäisi olla lähes kone.
        Eteenpäin päässee jos osaa olla oikeille tahoille mielin kielin.


    • never_again

      1. Nimeä en mainitse,mutta eräs perheyritys jolla useita huoltoasemia.
      2. TES:in mukainen muuten,mutta ei saanut ylityökorvauksia (esim. puoli tuntia työajan jälkeen ei vielä ole mitään ylityötä tyonantajan mukaan),ei aattokorotuksia jne.
      3.Työaika saattoi olla 9h/päivä ja siihen ei kuulunut minkäänlaista ruokatuntia (ei kerennyt missään välissä pitämään)
      Paikan omistajalta sai vain vittuilua osakseen (kaiken teet huonosti ja ei susta ole mihinkään)
      Jos työnantaja teki työvuorolistaan virheen (unohti esim. jollekin päivälle kokonaan laittaa iltavuorolaisen,niin työntekijöiden oli sovittava kuka tekee ja jos ei onnistunut keskenään sopimaan,niin työnantaja määräsi kuka tekee; virheitä oli useasti listoissa)
      Itse en saanut pääsykoepäivää vapaaksi -> pyysin sitä,työnantaja jo lupasikin alustavasti,mutta eipä ollut vapaa sittenkään.
      Sairaanakin joutui tekemään töitä..-> liian vaikeaa hommata sijainen.

      Nonnih,siinä oli joitakin epäkohtia..Tällaisessa yrityksessä jaksoin painaa 4 kuukautta töitä,se todellakin oli ihan tarpeeksi.
      Ko. yrityksellä on todella huono maine ja tämän firman on vaikea saada työntekijöitä..Saavatpa itse miettiä,miksi kukaan ei halua tulla töihin.

      • hilpeä

        No mut tuohan kuulosti tutulta..
        Itsekkin olin huoltoasemalla töissä ja ihmettelen mitä pomojen päässä liikkuu!!miten ne kuvittelee saavansa hyvän porukan viihtymään töissä, kun asioita ei hoideta niikuin pitäisi!!eivätkä tiedä edes miten palkat pitäisi oikesti maksaa!tosi ahdistavaa tehdä töitä, kun tietää että palkka päivänä saa pelätä miten paljon on jäänyt palkkaa saamatta.irtisanoin itseni, niin jouduin lasketuttamaan palkkani oikealla palkanlaskijalla että tiedän paljonko minun oikeasti pitäisi saada esim. kesälomarahoja yms..
        Sit toi työtekijöiden kohtelu, ihan järkyttävää! Vaikka olet usean vuoden ajan ollut luotettava työtekijä, niin silti saa kuunnella vittuilua ja juonimista ja kiitosta ei ikinä kuulu!Sairaslomalla jos uskaltaa olla, niin siitähän vasta riemu syntyy.On luvassa mykkäkoulua ja selän takana paskan puhumista,ilmeisesti pitäisi mennä töihin 40 asteen kuumeessakin, ettei vaan pomot joudu itse töihin.Melkein toivoisi, että tuollaiset paska päät ajautuisivat konkkaan ja joutuisivat itse samanlaiseen kohteluun..En kyllä suosittele kenellekkään kyseistä työpaikkaa,(nimen jätän mainitsematta)jos joku tuttuni on sinne hakemassa töihin!Nyt osaa kyllä arvostaa "oikeata työpaikkaa" entistä enemmän. tsemppiä vaan kaikille saman kokeneille : )


    • meikäpoika

      siinä talossa kaikki menee päin pirskeleitä. sairasta!

      • Mikke

        Eipä oo paljoa Postissa kehumista... Vaikka itse työssä sinänsä ei mitään vikaa olekaan, niin esimiehistössä vikoja on sitäkin enemmän.

        Kukaan ei koskaan vastaa puheluihin/sähköposteihin tai niitä siirretään asioista tietämättömille tai vastaus saapuu monen viikon odotuksen jälkeen.
        Jonkun ongelman satuttua kohdalle vastaus on kuulunut: "Ei se ole minun ristini miten työsi teet tai siinä pärjäät/jaksat".
        Ainoatakaan palkatonta vapaapäivää on turha pyytää, siihen ei anneta mahdollisuutta. Vapaapäiviä kun on vain 3-4pv/kk, niin joskus on ollut hankalaa järjestää kaikki menot niiden mukaan.
        Lisäksi on ilmennyt suoranaista valehtelua, kieroilua, juoruilua muille työntekijöille ym. vaikka kuinka hyvin tekisi työnsä.

        Tämäkö on sitä luotettavuutta ja yhteistyöhalukkuutta, jota Posti niin kovasti mainostaa?!? Ei uppoa enää minuun. Onneksi sain muuta työtä!


      • Jacko
        Mikke kirjoitti:

        Eipä oo paljoa Postissa kehumista... Vaikka itse työssä sinänsä ei mitään vikaa olekaan, niin esimiehistössä vikoja on sitäkin enemmän.

        Kukaan ei koskaan vastaa puheluihin/sähköposteihin tai niitä siirretään asioista tietämättömille tai vastaus saapuu monen viikon odotuksen jälkeen.
        Jonkun ongelman satuttua kohdalle vastaus on kuulunut: "Ei se ole minun ristini miten työsi teet tai siinä pärjäät/jaksat".
        Ainoatakaan palkatonta vapaapäivää on turha pyytää, siihen ei anneta mahdollisuutta. Vapaapäiviä kun on vain 3-4pv/kk, niin joskus on ollut hankalaa järjestää kaikki menot niiden mukaan.
        Lisäksi on ilmennyt suoranaista valehtelua, kieroilua, juoruilua muille työntekijöille ym. vaikka kuinka hyvin tekisi työnsä.

        Tämäkö on sitä luotettavuutta ja yhteistyöhalukkuutta, jota Posti niin kovasti mainostaa?!? Ei uppoa enää minuun. Onneksi sain muuta työtä!

        Minulla oli todella positiivinen ennakkokäsitys postista, mutta mutta...
        Työaika ei ainakaan toukokuussa meinannut millään riittää. Paljon ylitöitä... Heinäkuussa ja kesäkuussakin on tosin ollut helpompaa.
        Työilmapiiri ei ole kummoinen. Yhtään taukoa en ole pitänyt ja ruokailukin tapahtuu työajan jälkeen. Palkka myös surkea...


    • ex scanulainen

      1.Scanfil Oyj
      2.Mikä palkka?? Todella surkea..
      3.Työnjohto perseestä.. Hommat syvältä.

      • scanulainen

        Perustelut:
        -Työnteolla ei merkitystä: johtoa ei kiinnosta
        -Henkilöstöpolitiikkaa ei ole: johtoa ei kiinnosta
        -Huonot palkat (huonommat, kuin alalla keskimäärin): johtoa ei kiinnosta
        -Yli järjellisyyden menevä pihtaaminen.
        -Ei koskaan palkkiota (edes henkistä) työstä

        Perusongelma on vanha johto. Ovat ikänsä olleet samassa firmassa ja täten näkökyky sivuille päin on kaventunut varmaan viiteen senttiin. JJ Takasta kun kuuntelee, on kuin kuuntelisi huutoa pimeästä putkesta.


    • hups

      Jos tuntimäärät ja palkka olisi JOSKUS oikein niin hienohomma. Työntekijät valitaan suhteilla, on varsinainen ihme jos joku on päässyt taloon ilman että tuntee jonkun työntekijän entuudestaan. Miten porukka sinne valitaan..?!

    • Enemmän kuin siivooja

      1.SOL-Palvelut
      2.7,04
      3.Hirveä työmäärä, lyhennetyt työajat, osaamattomat ja ylityöllistetyt pomot, palkka on surkea, palkanmaksussa aina virheitä..

      Kun vaan pääsis jo johki muualle töihin..

    • uh

      1 SOL
      2. tes, ei ylityökorvauksia
      3. epäpätevät (laiskat) esimiehet, henkinen hyvinvointi työssä nollassa

    • Tilitoimistossa

      Tilitoimistoissa ajetaan ihminen loppuun. Monet meillä väsyneitä eikä työn määrä näy palkassa. Kertyneitä ylityötunteja ei ehdi pitämään vapaina eikä niitä makseta rahana.

      • x minuuttia/tosite

        Ihan kuin omasta suustani, tilitoimisto ottaa kaiken irti työntekijöistään armoa antamatta. Ihan perseestä koko firma. Pretax.


    • pretax

      Pretaxista olen minäkin kuullut paljon huonoja juttuja.

    • vvo

      vvo

    • 6ugyugiughuilk

      Jetro sanoi Savon Sanomien haastattelussa että jos työ ei miellytä niin pitäisi vaan vaihtaa työpaikkaa eikä valittaa mutta perkele kun joka paikassa on sama paska meininki niin ei se vaihtamalla parane. Kyllä valittaa saa ja pitääkin jos epäkohtia löytyy ja työelämästä nykyään löytyy paljon epäkohtia!
      Tuollaiset jetrot on pelkkiä tyhjänpuhujia.

      En mainitse firman nimeä minäkään mutta palkan palkkio-osuuksilla venkoilu siten että työntekijä ei koskaan saa palkankorotuksia on suorastaan rikollista toimintaa! Kun mikään virallinen taho kelle asiaan puuttuminen kuuluisi ei hoida hommiaan niin kyllähän tulee väistämättä mieleen oikeuden otto omiin käsiin...

    • XYXray

      Espoosta löytyy vuokrafirma, jonka "johtajat" ovat kauppakoulu tasoa. Merkantti ilman minkäänlaisia alkeellisimpia käytöstapoja on firman toimitusjohtaja apulaisenaan entinen ö-divarin kiekkosankari ja nykyinen elämäntapa juoppo, narsisti ja patologinen valehtelija.

      Välttäkää tätä paskapuljua, huijaavat aivan kaikessa alkaen ylityökorvauksista ja päättyen sunnuntailisien toistuvaan maksamatta jättämiseen.

      • kyllikseen saanut

        1.Skaala Ikkunat ja ovet Oy. 2.Tosi huono siihen nähden,mitä pitää osata,vaaditaan. 3.Työtä saa tehdä orjan lailla,mitään arvostusta on turha odottaa.Kun kerran tekee hyvin,niin vaaditaan tuplasti lisää,vaatimustaso on loputon.Esimiehet,kaikki ammattitaidottomia,keräävät vain kunnian itselleen,pääjohtajan pelossa tekevät vaikka mitä,työmies saa aina haukut.Saa mennä töihin,kuka tahtoo,kyllä äkkiä huomaatte,mistä paikasta on kyse.En suosittele kenellekään.


    • Muistakaa tämä!

      Asiattomista, kostomielessä tänne kirjoitetuista työnantajien tiedoista negatiivisessa sävyssä voi seurata poliisitutkinta ja rikossyyte. Tällaiset nettihyökkäykset työantajia kohtaan olisi syytä lopettaa ja käyttää sekin työaika tuottavasti.

      terveisin

      henkilöstöjohtaja

      • heh heh...

        Ei suinkaan. Yrityksillä ei ole kunniaa mitä loukata.

        Ainoastaan tutkinnassa voitaisiin pyrkiä selvittämään pitääkö väitteet paikkansa, ettei yrityksessä noudatettaisi Suomen lainsäädäntöä ja yleisiä työlakeja, kuten täällä usein väitetään.


      • real worker

        Niin... Ottaahan se päähän kun joku kehtaa puuttuua oman toimialasi saamattomuuksiin. Mitä henkilöstöjohtaja muuten edes tekee, tai mitä pitäisi tehdä että homma toimii? Meillä ainakin keittää kahvia ja tilaa kotiinsa kaakeleita, istuu palavereissa jaa-tyyppinä ilman mitään raportointivelvollisuutta kenellekään. Joten aika onneton kuva sun sarjasi "työn"tekijöistä.


      • Anonyymi
        real worker kirjoitti:

        Niin... Ottaahan se päähän kun joku kehtaa puuttuua oman toimialasi saamattomuuksiin. Mitä henkilöstöjohtaja muuten edes tekee, tai mitä pitäisi tehdä että homma toimii? Meillä ainakin keittää kahvia ja tilaa kotiinsa kaakeleita, istuu palavereissa jaa-tyyppinä ilman mitään raportointivelvollisuutta kenellekään. Joten aika onneton kuva sun sarjasi "työn"tekijöistä.

        Yhdessä paikassa HR-johtaja oli yksi pahimmista työpaikkakiusaajista


    • Ootpa reppana

      Mitä sää sille voit? Puhelimesta kirjottaa ilman simiä julkisen wlanin kautta. Kukaan ei jäljitä.

    • erkki eräs

      Kuulehan,henkilöstöjohtaja.Eiköhän tämä palsta täällä ole mielipiteitä varten.Nykypäivänä ei pidetä,jos mielipiteensä menee sanomaan.Pitäisi vain muka olla kovasti tyytyväinen.Emme elä missään sodanjälkeisessä Neuvostoliitossa,jossa ei nyt ainakaan mitään saanut sanoa.Mitäs itse teet,jos sinä kyllästyt firmaan,jossa olet työssä?.Kirjoitatko tänne?.Jokaiselle tulee jossain vaiheessa kyllästyminen eteen.Ei kukaan niin firmaan päin kallellaan voi ollakaan.

    • finelcomp

      ihan paska paikka.

      aamulla ensimmäisenä saa vittuilua kuulla, kyykytetään vuokratyöläisiä vuositolkulla. en suosittele kenellekään. tekevät paskoilla koneilla olevinaan mittatarkkoja tuotteita, vitut...

    • näin sopraano laulaa

      1. valtio ja valtio-omisteiset yhtiöt, ellet pääse ns. parempaan virkaan tai tehtävään

      2. tavistyöntekijän palkka on melko huono

      3. Esimiestehtävissä roikotetaan toivottomiakin tapauksia eläkeikään asti. He saavat halutessaan vapaasti olla paitsi huonoja johtajia, myös työpaikkakiusaajia. Työkulttuuri on siis huono. Jotkut raatavat toiset, toiset vetävät lonkkaa tai pyörittävät muita omia kuvioitaan. Puheissa kaikki on täydellistä ja ongelmatonta, mutta kaikenlainen vilunki kukoistaa ja siltä kuuluu sulkea silmät, ellei halua vaikeuksia. Sukulaisten ja tuttavien suosinta on normi tässä mafiamaisessa kulttuurissa. Jos tulet työpaikkaan omilla ansioillasi, joudut helposti kiusatuksi, syrjityksi, mopen osalle, koska sinulla ei ole suojelijoita. Mm. työsuhteesi saattavat jäädä epätyypillisiksi tai et saa henkilökohtaisia palkanlisiä, koska ne on korvamerkitty esimiehen lemmikeille. Jos yrität ottaa epäkohtia keskusteluun, saat vain lisää ongelmia. Vihjailu, painostaminen ja uhkailu kuuluvat asiaan.

    • EI IKINIÄ ENÄÄ SINNE

      -- Keravalla palvelutalo
      -- Tessin mukainen, ainakin ennen oli.
      -- Ei riitä mikään sivu jos kaikki kertoisi pomosta ja yhden tiimin vetäjästä.Mutta todella ammatitaidotonta hommaa. Kuullut menon vain pahenevan, että on sairasta johtamista.

    • mietittäväksi

      Tai vastaavasti:
      1. työntekijän nimi
      2. mitä tekee palkkansa eteen? vai tekeköö mitään?
      3. poissaolot, tekemällä tehdyt ylityöt jne.....

      • eikö muka ole?

        Siihen tais valitus loppuakin....


    • K.talistinTyöntekijä

      NYT KARKUUN->

    • lqwkqwo

      Varmaankin soisaalitoimistot, joissa työntekijät voivat huonommin, kuin asiakkaat, joita "palvelevat".

    • uutu

      suomessa on pakko päätää minimum tuntipalka kun Saksassa.
      Sitten tule asiat kuntoon.
      Uskokaa.

    • ...

      eräs pohjois karjalassa sijaitseva perheyritys

    • säntillinen

      1. Suomen kiinteistömestarit Oy
      2. Mielivaltainen palkka pomojen "ammattitaidolla" ja pärstäkertoimella valittu.
      3. Ei noudateta tessiä yhtään ja ei makseta yleiskorotuksia. Firmassa myös vakavia työturvallisuus- ja ympäristörikkomuksia. Pomot joko yrittävät huijata tai eivät kommentoi jos koittaa vaatia oikeuksiaan.

      Nuoria on palkattuna paljon varmaankin sen takia etteivät vaatisi tessinmukaisia käytäntöjä.

    • hankw

      1. Firma, joka valmistaa röntgen laitteita. Vaikuttaa pk-seudulla.
      2. Perus. Lisääkin voi tienata, jos tekee överiä.
      3.Potkivat pihalle, jos ei naama miellytä. Työyhteisö on sisäänpäin lämpiävä, eikä uudet henkilöt löydä paikkaansa.

      • Anonyymi

        Toimiiko firma Tuusulassa?


    • Autoshitt

      Autoshitt "korjaamo".
      Pomo täysin kusipää, mistään tajuamaton puusilmä, kieli ison pomon perseessä ja varmaan jotain muutakin.
      Työharjoittelijoita käytetään törkeästi hyväksi.
      Työolosuhteet vaaralliset ja työkalut puutteelliset.
      Palkat jää saamatta ylityökorvauksista puhumattakaan.
      Vaihtuvuus suuri, mutta syypää kaikkeen paskaan kieli ruskeana istuu paikallaan talar svenska.

    • kunnioitus meni

      1. eräs n#### tampereelta.
      2. palkka ok, paitsi että ylityöt pitää vyöryttää niin, ettei tule ylitöitä..
      3. työntekijän asiaton kohtelu (suoraa huutoa, kiroilua, vähättelelyä, työvuorolista tuntematon käsite, kova kiire, ettei kerkiä laillisia taukoja pitämään-->olet rikollinen, saat sakot).

    • Huijattu2018

      1. Killzone (myy tapahtumissa korvatulppia)
      2. Provisio ja takuupalkka. Kumpikaan ei toteutunut.
      3. Ei maksanut palkkaa. Sitten kun päätti maksaa 1,5kk myöhemmin niin maksoi väärin. Ei lähettänyt mitään dokumentteja. Monenlaisia valheita alkaen palkkapäivästä aina pankin lakkoihin ja teknisiin vikoihin. Palkka ei toteutunut koskaan.
      4. Tällaisella toiminnalla menettävät HYVÄN myyjän ja luottamuksen sekä maineen. En suosittele ja toivottavasti muut nuoret eivät haksahda tähän ja jos päätät mennä niin laske myyntisi ennen kassan luovutusta ja ota todisteet mahdollisesta korttimyynnistä ja selvitä tarkkaan koska palkka maksetaan ja millä perustein.

    • EiKannataRiskeerata

      1.Kaukora Oy
      2.vaikka on ammattikoulutus, luokkahitsaajan pätevyys ja on ahkera niidenkin mielestä, niin 10
      vuoden työssäolon jälkeen palkka 1780€/kk
      3.ei välitetä työntekijöiden terveydestä esim huono savun poisto

      • OpiskelunKautta

        Hei, olen samaa mieltä, että ei kyllä kannata tuolla palkalla ainakaan nuoren lähteä niihin hommiin. Aloituspalkkana voisi mennä metallialalla esim. vuoden tai kaksi maksimissaan. Jos on vapaata ja osaa lukea niin parempi ottaa vaikka kerralla 20000 lainaa ja vuosi vapaata ja mennä yliopistoon opiskelemaan. On siellä monta muutakin jotka menee nippa nappa kursseista läpi ja sanoo että en osaa mitään. Pääsee ainakin kunnon palkoille sitten.


    • Älkäämenkösiivoojaks

      1. Eräs Jyväskylässä pien siivousyritys nimeä en uskalla mainita ettei tule ns kunnianloukkaus syyte...
      2. Palkka se 10,50,eli minimi verrattuna työmäärään ja tahtiin
      3. Surkeat työvälineet, liian vähän siivousvälineitä, liinoja yms, kun asiasta laittoi tiedon niin tuli aina liian vähän liinoja ym tarvikkeita, tilinauhat aina väärin, väärin maksettuja palkkoja, oltiin vaan otettu pois, kohtelu: aina soitettiin vapaa aikana ja valitettiin, mikään ei ollut koskaan hyvin, todella tympeä kohtelu, erään kerran kun olin niiden pakun kyydissä ja firman pihassa ja yritin auttaa painavien likapussien kannossa, eräs työntekijä, nyrpeä likka ärähti ettei tarvii auttaa hyvin kiukkuseen sävyyn.... Kohautti vaan palveluvastaava olkia ja sanoi et hän ei tykkää et autetaan.... Pelkkä ei olisi kyllä riittänyt.... Muutenkin hyvä veli järjestelmä, tiettyjä porukkaa vaan suosittiin, niillä oli oikein oma juorurinki, ylläpito siivoojia ei kunnioitettu, ne otti kaikki parhaat välineet ja siivousaineet, ei koskaan, ei ikinä saanut oikean määrän liinoja, moppeja jne. Kerran viikossa vaan haettiin pyykit, eli tarkoitti sitä että samoilla paskasilla mopeilla piti lattiat ottaa, sanottiin vaan et huutele vaan.... Sit kun irtisanoin itseni ennen koeaikaa niin yritti johtaja jekuttaa et eikun 2 viikon irtisanomis aika, mut pidin pääni, olin kuitenkin 2 päivää sen jälkeen vielä koska ei ollut tekijöitä....

      • Anonyymi

        Alkaako siivousyrityksen nimi kenties I-kirjaimella


    • Anonyymi

      TietoEVRY - kannattaa välttää

      • Anonyymi

        Niin tämä joka juuri aloitti? Mites näin


    • Anonyymi

      1. Scanfil
      2. 13e|h
      3. Epätasaarvo. Pomojen lapset jos nukkuu saa hko n tappii ku on nii osaava tekijä että ei ole tarpeeksi haastavia työtehtäviä ja muut sais varotukset. Samaa hommaa tekevällä paremmalla työntekijällä joka ollut kauemmin tvr4 ja toisella tvr6 eli naamakertoimella mennään.

    • Anonyymi

      Jalon liikenne/jalobus, turku
      Huonosti johdettu firma, ei oikeastaan mitään hyvää sanottavaa. Perus peritty tappiollinen firma jossa nuori poika leikkii pomoa. Ainoa hyvä puoli että palkat tuli ajallaan tietty kun kunta ne maksaa mutta muuten ihan roska lafka.

    • Anonyymi

      Hesburger. Eiköhän nimi kerro kaiken.

    • Anonyymi

      Eräs persläpi pulju Piikkiössä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      981
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      980
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      976
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      974
    10. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      973
    Aihe