Miksi adventismi on syntynyt?

tohtorityräsola

Ihmettelen sitä että miksi adventismi ei ole syntynyt aikaisemmin (he kehuvat olevansa lähinnä alkuseurakuntaa ja lopunajan jäännösseurakuntaa) ja miksi nimenomaan Babyloniassa=Amerikassa?
Alunperinhän adventismi ei ole ollut ollenkaan kristinuskoa?
Milloin adventistit keksivät ottaa käyttöön vanhurskauttamisopin?

34

435

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • todisteita on

Babylonia=Amerikka haluaa hallita KOKO maailmaa poliittisesti, sotilaallisesti, taloudellisesti ja uskonnollisesti.
      Adventsimi on maailmaa valloittava uskonto joka haluaa lähinnä protestantteja ja kehitysmaan ihmisiä käännyttää adventististeiksi?

• sitten tuli A-oppi

• adventisti

Adventismi on protestanttinen kristinuskon haara, joka haluaa käännyttää ihmisiä pois lavealta synnin tieltä tekemään parannusta ja ottamaan vastaan pelastuksen Jeesuksessa Kristuksessa.

• niin pelastut :)
        adventisti kirjoitti:

Adventismi on protestanttinen kristinuskon haara, joka haluaa käännyttää ihmisiä pois lavealta synnin tieltä tekemään parannusta ja ottamaan vastaan pelastuksen Jeesuksessa Kristuksessa.

Adventismi on valhejuutalainen lahko joka on synynyt 1844 suuren eksytyksen seurauksena ja ilman väärää profeettaa adventismia ei olisi ollenkaan nykyaikana.
        Adventismissa uskotaan että sunnuntai on kadotukseen vievä pedonmerkki mutta adventismi haluaa antaa valkean ja oikeaoppisen kuvan että he ovat kristittyjä iankaikkisen evankeliumin kolmen enkelin viitekehyksessä joka ei ole protestanttien evankeliumi.

• rakkautta ei sinussa
        niin pelastut :) kirjoitti:

Adventismi on valhejuutalainen lahko joka on synynyt 1844 suuren eksytyksen seurauksena ja ilman väärää profeettaa adventismia ei olisi ollenkaan nykyaikana.
        Adventismissa uskotaan että sunnuntai on kadotukseen vievä pedonmerkki mutta adventismi haluaa antaa valkean ja oikeaoppisen kuvan että he ovat kristittyjä iankaikkisen evankeliumin kolmen enkelin viitekehyksessä joka ei ole protestanttien evankeliumi.

ole! Ilman rakkautta ei uskosi ole mitään.

Ei se ole valhejuutalaisuutta, jos ymmärtää uskoa Raamatun sanaan. Et voi välttyä törmäämättä eri lahkoihin, sillä jokaisen kristillisen lahkon piirteissä on pala toisistaan.

Raamattu on SAMA, sellittäjät vain ovat erimielisiä.

• ihmetys ja kummastus

Kristinusko ei kelvannut adventisteille vaan piti perustaa UUSI sapattilahko (sapattikirkko) = Seitsämännen päivän (sapatin) "adventismin" Kirkko (virall. SDA).
      Saanut vaikutteita Toorasta, kasvisruuasta ja juutalaisuudesta.

• ON KÄYTÖSSÄ

Adventisteilla on kristinuskolle vieras jalkojen pesurituaali joka suoritetaan sapattisin ainoastaan eri tiloissa naisille ja miehille erikseen.

• kohde onki oikein.

Kun puhutaan raamatullisesta uskosta, nuo moitteeksi väitetyt asiat ovatkin juuri Jerusalemiin ja taivaaseen meneviä asioita. Väität amerikkalaiseksi, mutta eihän Toora ole amerikkalainen, kasvisruoka, jonka terveellisyydestä luin hoidattaessani leikkaushaavaa terveyskeskuksessa, tuotiin esiin, ei ole kolestorolia, ja mennään juutalaisuuteen. Jumala otti kansakseen Aabrahamin, Iisakin ja tämän Jaakobin, oikeaan Jumalaan uskovien ihmisten ryhmän. Jaakobin paini ja uusi nimi Israel.
        Eli uskon kohde adventismissa näkyy olevan oikea.

Mutta sinulle kirjoittaja Bushman. sinulle ei riitä raamattu vaan puhut pötyä epäuskoa raamattuun.

Mitäpä sinua kukaan lukemaan.

• syömisuskonnot
        kohde onki oikein. kirjoitti:

Kun puhutaan raamatullisesta uskosta, nuo moitteeksi väitetyt asiat ovatkin juuri Jerusalemiin ja taivaaseen meneviä asioita. Väität amerikkalaiseksi, mutta eihän Toora ole amerikkalainen, kasvisruoka, jonka terveellisyydestä luin hoidattaessani leikkaushaavaa terveyskeskuksessa, tuotiin esiin, ei ole kolestorolia, ja mennään juutalaisuuteen. Jumala otti kansakseen Aabrahamin, Iisakin ja tämän Jaakobin, oikeaan Jumalaan uskovien ihmisten ryhmän. Jaakobin paini ja uusi nimi Israel.

Mutta sinulle kirjoittaja Bushman. sinulle ei riitä raamattu vaan puhut pötyä epäuskoa raamattuun.

Amerikassa eniten ei-kristillisiä uskontoja.
        Mm. Amerikassa on maailmassa eniten juutalaisia ja valhejuutalaisia yhteensä jotka molemmat viettävät sapattia.

• armo ja laki
        kohde onki oikein. kirjoitti:

Vanhan testamenti laki-käsitettä tarkoittava sanoista kuvaavin on "toora", joka merkitsee opettamista siinä mielessä kuin ylemmältä taholta annetaan noudatettavaksi jonkin käytöksen tai palveluksen ohje.

Jeesus liittää armon, uskon, lain ja kuuliaisuuden sellaiseen yhteyteen, missä vaaditaan parannusta synnistä, ja hän esitti uskosta pelastumista armon kautta, mikä johtaa kuuliaisuuteen Jumalan vaatimuksille, koska perille ei pääse mitään epäpyhää. Hän ei opettanut lain kuuliaisuudella ANSAITTAVAA pelastusta, lisättäköön se tähän.

Tahraton vanhuskaus kävelee Jumalan tahdossa mielenmukaisuudessa elämäntiellä.

Meille se luetaan Kristuksessa armosta, ja ihminen uudestisyntyneenä Uuden Aadamin siemenen kautta saa lain sydämeen. Näin sopusointu syntyy lain kanssa, joka on Pyhä, Oikea ja Hyvä.
        Se on Jumalallinen. Jumalan valtakuntaa, Pyhyyttä ja voima lapsille siihen Henkeen on Pyhä Henki.

• Jeesuksen pesemä
        ON KÄYTÖSSÄ kirjoitti:

Adventisteilla on kristinuskolle vieras jalkojen pesurituaali joka suoritetaan sapattisin ainoastaan eri tiloissa naisille ja miehille erikseen.

vaan Jeesuksen kehoituksesta ja hänen esimerkkinsä mukaan tahdomme totella Vapahtajaamme! Jeesus sanoi, että te olette autuaita jos niin teette. Jeesus korosti ennenkaikkea sitä, että ei ole Herra alaistaan suurempi, vaan KAIKKIEN on nöyrryttävä Jumalan edessä, joten jalkojen pesu sympolisoi nöyryyttä ja itsensä alentamista. Sillä: "Joka itsensä alentaa, niin se ylennetään...."

Joten Jeesuksen esimerkkiä seuraten teemme sen jumalan kunniaksi.

• syyttäjä hiljaa.
        syömisuskonnot kirjoitti:

Mm. Amerikassa on maailmassa eniten juutalaisia ja valhejuutalaisia yhteensä jotka molemmat viettävät sapattia.

et ole uudestisyntynyt Kristuksessa.

Täytyykö sinun joka aamu nousta saatana olkapäälläsi syyttämään ihmisiä?

Sinä päivittäin jaksat kirjoitella asioita, mitä saatana siuna käskee, tee parannus.

• meehän nukkumaan
        ON KÄYTÖSSÄ kirjoitti:

Lue raamattu ja opi sieltä. Bushmannihan kieltää syntiilankeemuksenkin, Aadamin ja Eevan paratiisitapahtuman.
        Nyt kieltää raamatullisen asian, jonka itse Jeesuskin teki.

Höpsis sinulle. Kyllä jalkojenpesua on tehty eri seurakunnissa, mutta ei niin säännöllisesti kuin adventistisessa ehtoollistapahtumassa.

• Raamatun sana:
        ON KÄYTÖSSÄ kirjoitti:

5. "Sitten hän kaatoi vettä pesumaljaan ja rupesi pesemään opetuslastensa jalkoja ja pyyhkimään niitä liinavaatteella, jolla oli vyöttäytynyt.
        6. Niin hän tuli Simon Pietarin kohdalle, ja tämä sanoi hänelle: "Herra, sinäkö peset minun jalkani?"
        7. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Mitä minä teen, sitä et nyt käsitä, mutta vastedes sinä sen ymmärrät".
        8. Pietari sanoi hänelle: "Et ikinä sinä saa pestä minun jalkojani". Jeesus vastasi hänelle: "Ellen minä sinua pese, ei sinulla ole osuutta minun kanssani".
        9. Simon Pietari sanoi hänelle: "Herra, älä pese ainoastaan minun jalkojani, vaan myös kädet ja pää".
        10. Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki".
        11. Sillä hän tiesi kavaltajansa; sentähden hän sanoi: "Ette kaikki ole puhtaat".
        12. Kun hän siis oli pessyt heidän jalkansa ja ottanut vaippansa ja taas asettunut aterialle, sanoi hän heille: "Ymmärrättekö, mitä minä olen teille tehnyt?
        13. Te puhuttelette minua opettajaksi ja Herraksi, ja oikein te sanotte, sillä se minä olen.
        14. Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
        15. Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.
        16. Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei ole palvelija herraansa suurempi eikä lähettiläs lähettäjäänsä suurempi.
        17. "Jos te tämän tiedätte, niin olette autuaat, jos te sen teette. "

• jokainen >
        syömisuskonnot kirjoitti:

eläin joka kasvatetaan ihmisravinnoksi tarvitsee paljon ravintoa ja maan kasvua. Jos kaikki ihmiset söisivät kasviksia lihan sijasta, niin sekin osa maailman pinta-alasta voitaisiin laittaa hedelmä ja kasvis viljelykseen, jolla nykyisin kasvatetaan eläinten rehua.

• a-KIRKOSSA
        Raamatun sana: kirjoitti:

5. "Sitten hän kaatoi vettä pesumaljaan ja rupesi pesemään opetuslastensa jalkoja ja pyyhkimään niitä liinavaatteella, jolla oli vyöttäytynyt.
        6. Niin hän tuli Simon Pietarin kohdalle, ja tämä sanoi hänelle: "Herra, sinäkö peset minun jalkani?"
        7. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Mitä minä teen, sitä et nyt käsitä, mutta vastedes sinä sen ymmärrät".
        8. Pietari sanoi hänelle: "Et ikinä sinä saa pestä minun jalkojani". Jeesus vastasi hänelle: "Ellen minä sinua pese, ei sinulla ole osuutta minun kanssani".
        9. Simon Pietari sanoi hänelle: "Herra, älä pese ainoastaan minun jalkojani, vaan myös kädet ja pää".
        10. Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki".
        11. Sillä hän tiesi kavaltajansa; sentähden hän sanoi: "Ette kaikki ole puhtaat".
        12. Kun hän siis oli pessyt heidän jalkansa ja ottanut vaippansa ja taas asettunut aterialle, sanoi hän heille: "Ymmärrättekö, mitä minä olen teille tehnyt?
        13. Te puhuttelette minua opettajaksi ja Herraksi, ja oikein te sanotte, sillä se minä olen.
        14. Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
        15. Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.
        16. Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei ole palvelija herraansa suurempi eikä lähettiläs lähettäjäänsä suurempi.
        17. "Jos te tämän tiedätte, niin olette autuaat, jos te sen teette. "

Uskovatko adventistit Jumalaan, mutta Jumalalle on kauhistus rituaalipesut?

JUMALAN KÄSKY JALKOJEN, RUUMIIN JA SISÄLMYSTEN PESEMISESTÄ VANHASSA LIITOSSA
        Ja hän pesi sisälmykset ja jalat ja poltti ne polttouhrin päällä alttarilla.

Kun miehellä on ollut siemenvuoto, pesköön hän koko ruumiinsa vedessä ja olkoon saastainen iltaan asti.

Jos vaikka lumessa peseytyisin ja puhdistaisin käteni lipeällä,

"Olen ihokkaani riisunut; pukisinko sen päälleni enää? Olen jalkani pessyt; tahraisinko ne taas?"

MITÄÄN TEET KUN OLET PESSYT JALKASI?
        2. Piet. 2:22
        Heille on tapahtunut, mitä tosi sananlasku sanoo: "Koira palaa oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa".

• paras a-luokka
        jokainen > kirjoitti:

eläin joka kasvatetaan ihmisravinnoksi tarvitsee paljon ravintoa ja maan kasvua. Jos kaikki ihmiset söisivät kasviksia lihan sijasta, niin sekin osa maailman pinta-alasta voitaisiin laittaa hedelmä ja kasvis viljelykseen, jolla nykyisin kasvatetaan eläinten rehua.

Miksi 7. päivän adventismi on syntynyt ja miksi sinä olet 7. päivän adventisti?
        Miksi ei sinulle kelpaa 7. päivän baptismi?

• Tiedät varmaan,
        paras a-luokka kirjoitti:

Miksi 7. päivän adventismi on syntynyt ja miksi sinä olet 7. päivän adventisti?
        Miksi ei sinulle kelpaa 7. päivän baptismi?

kun kyselet?

• tee parannus ismistä
        armo ja laki kirjoitti:

Vanhan testamenti laki-käsitettä tarkoittava sanoista kuvaavin on "toora", joka merkitsee opettamista siinä mielessä kuin ylemmältä taholta annetaan noudatettavaksi jonkin käytöksen tai palveluksen ohje.

Jeesus liittää armon, uskon, lain ja kuuliaisuuden sellaiseen yhteyteen, missä vaaditaan parannusta synnistä, ja hän esitti uskosta pelastumista armon kautta, mikä johtaa kuuliaisuuteen Jumalan vaatimuksille, koska perille ei pääse mitään epäpyhää. Hän ei opettanut lain kuuliaisuudella ANSAITTAVAA pelastusta, lisättäköön se tähän.

Tahraton vanhuskaus kävelee Jumalan tahdossa mielenmukaisuudessa elämäntiellä.

Meille se luetaan Kristuksessa armosta, ja ihminen uudestisyntyneenä Uuden Aadamin siemenen kautta saa lain sydämeen. Näin sopusointu syntyy lain kanssa, joka on Pyhä, Oikea ja Hyvä.
        Se on Jumalallinen. Jumalan valtakuntaa, Pyhyyttä ja voima lapsille siihen Henkeen on Pyhä Henki.

1. Annatko kymmenykset "Jeesuksen käskyn" mukaan Adventtikirkon käyttöön?
        2. Saako antamillasi rahoilla painaa taas tänä vuonna 3 miljoona Ellen Whiten kirjaa?
        3. Annatko suoraan köyhille yhtään centtiä?

Luuk. 18:22
        Kun Jeesus sen kuuli, sanoi hän hänelle: "Yksi sinulta vielä puuttuu: myy kaikki, mitä sinulla on, ja jakele köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua".

• 7p baptistit
        Tiedät varmaan, kirjoitti:

kun kyselet?

uskovat luotujaan IANKAIKKISESTI kiduttavaan jumalaansa.

Siis, täytyy olla eri jumala baptisteilla ! Ja "kukakohan" kiduttaisi luotuaan iankaikkisesti, mietippäs sitä?

Mutta oneksi ei saatanakaan voi kiduttaa iankaikkisesti, sillä hänenkin elämä on RAJALLINEN, hän ei saa elää ikuisesti, eikä nsiis voi myöskään kiduttaa ihmistäkään ikuisesti.

Kun taas adventistien Jumala antaa jumalattomille rangaistuksen heidän omien tekojensa mukaan.

Adventistit uskovat, kuten Raamatun sana opettaa, että jumalattomia rangaistaan tekojensa mukaan, että synnin palkka on kuolema ja HELVETTI ON TOINEN/lopullinen/ KUOLEMA.

• rakkautta >
        a-KIRKOSSA kirjoitti:

Uskovatko adventistit Jumalaan, mutta Jumalalle on kauhistus rituaalipesut?

JUMALAN KÄSKY JALKOJEN, RUUMIIN JA SISÄLMYSTEN PESEMISESTÄ VANHASSA LIITOSSA
        Ja hän pesi sisälmykset ja jalat ja poltti ne polttouhrin päällä alttarilla.

Kun miehellä on ollut siemenvuoto, pesköön hän koko ruumiinsa vedessä ja olkoon saastainen iltaan asti.

Jos vaikka lumessa peseytyisin ja puhdistaisin käteni lipeällä,

"Olen ihokkaani riisunut; pukisinko sen päälleni enää? Olen jalkani pessyt; tahraisinko ne taas?"

MITÄÄN TEET KUN OLET PESSYT JALKASI?
        2. Piet. 2:22
        Heille on tapahtunut, mitä tosi sananlasku sanoo: "Koira palaa oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa".

ei sinussa ole!

Mene ja anna Jeesuksen pestä jalkasi, niin silloin olet kokonaan puhdas.

Niinkauan kuin kuljet syyttähenkisenä koirana täällä, pysyt saastaisena, mutta kun käännyt pahoilta teiltäsi ja nöyrryt jumalasi edessä, niin saat itsellesi armon.

• pyh!

wikipediasta äläkä jankuta.

• "Adventti" tarkoittaa Jeesuksen tuloa.
      En näe itse asiassa mitään "-ismiä" sinänsä.

Nykyinen Amerikka on ollut joskus kuin valkoinen karitsa, joitakin cowboy tyyppisiä saattanut joskus liikkua, kaikenlainen roina sieltä kotoisin nykyisin ollut on toki kuitenkin.
      MInä en ihannoi Amerikan politiikkaa, en ole koskaan ihannoinut siis arvona sinänsä, olen kokenut
      maailmanpolitiikan johtajuuden niin vaativana asiana ja vihannut viattomien verenvuodatusta etten ole voinut olla sinänsä varkauseton -ihailija.
      Olen nähnyt aina maat itsenäisinä, vaikuttimia ollut on öljy, ja vesi varmaan tulee olemaan tulevaisuudessa toinen.
      Amerikalla on itsellään öljyvaroja, siellä pitäisi etsiä niitäkin lisää.
      Valta on ollut yksi asia joka on saanut viattomien veren vuotamaan, mutta valloilla ei ole nykysin juurikaan mielihaluja saada lisää lääniä. Luulisin että musta kulta ja vesi ovat tulevaisuuden arat asiat, samoin kuin uskonnollisuus. Noin näen.

Sattui niin somasti että Raamattu oli kansalta salattu ja piilotettu kirja jonka hallussapidosta saattoin kokonainen perhe joutua polttoroviolle.
      Raamattu oli kielletty kirja 1300 vuotta.

Kun sitten uskonpuhdistus heräsi, Luther ja muut sakemannien liepeillä, tuli myös kirjapaino ja Raamatut painoon ja tuohon aikaan Amerikka oli ainoa uskontovapaa maa jossa eivät vallinneet lait uskonpuhdostuksen estämiseksi. Luther piilotteli Wartburgin linnassa itseään joskus.
      Luther on käyttänyt maailmanhistorian kovinta kieltä uskonpuhdistuksen asioissa, siis meidän kansankirkkomme perustaja. Kirjoja voit lainata kirjastosta.
      Ellen GW oli Luther fani ja pikkulikka kielenkäytössä.

Koska varhaisadventistit heräsivät juuri Jeesuksen tulon odotukseen joka pitää olla jokaisen hengellisen liikkeen toiminta-ajatus niin 1300 vuoden jälkeen aate syntyi kaikkein lähimmäksi alkuseurakuntaa ja siis jatkoi suoraan alkuseurakunnan perinnettä.

Monet Raamatun profetiat nähtiin alkavan toteutuvan, 1850 suunnilleen selvisi Danielille annettu-
      josta enkeli Danielille sanoi että se selviää vasta lopun aikana, muistaakseni Dan 8-12 löytyy tuo 2300 iltaa ja aamua koskeva profetia joka vie aikahistoriassa vuoteen 1844 siitä hetkestä kun kunigas Artaksekselle annettiin käsky Jerusalemin jälleen rakentamisesta. Kaikki löytyy raamatusta. Silloin alkoivat lopun ajat.
      Myös "merkit" alkoivat toteutua sellaisella merkityksellä kuin Matt 24 mm. kertoo.
      Tuo luku kertoo kuitenkin limittäin ja sisäkkäin Jerusalemin jälleen rakentamisesta, keskiajasta siis tuo 1300 vuotta, tarkalleen 1260 vuotta, ja lopun ajoista.

Mikään "adventismin" oppi eikä aate ei ole muuttunut piiruakaan vuodesta suunnilleen 1850 eli syntyhetkistä, Adventtikirkko sai nimensä kai 1860 joskus ja piiruakaan ei ole mikään oppi muuttunut.

Jumala näki hyväksi antaa profetian valon joka ei petä. Därför. Siinä on todiste.

Jotkut joutuvat hiomaan oppejaan jatkuvasti erehdyksien vuoksi. Mitä tapahtuu jos joku elää 1814 syntynyt ja maailmanloppua ei näe ei kuulu, silloin kun viimeinen 1814 syntynyt kuolee ja taivas ja maa on paikoillaan? Luuk 16:17.

Minä en halveksu Amerikan politiikkaa ja kaikkea mikä liikkuu, vaan olen vain ajatellut maailmanvallan vaikutuksen moraalilta pohjalta sen mukaan paljonko veri on vuotanut ja millä vaikuttimilla ?
      Paljon hyvää varmaan paljon tehty on.

Pelote aseylivallalla on tietysti yksi kokeiltu keino ollut rauhan pitämiseksi sekin ollut muillakin joskus ja pyssyt aina paukkuneetkin ovat. En tuon kummempaa ajattele.
      Hyvää ja pahaa tapahtunut, en tuon kummempaa ajattele koskaan maailmanvalloista Amerikastakaan. On niitä muitakin, EU- tänään ja monet muut.

Kaikki hyvin
      jari

• teet jarlaut

Mihin kristitty tarvitsee adventismia tai jehovalaisuutta?
        Yksinkertainen kristinusko ja usko Jeesukseen riittää ja siinä ei tarvita mitään ismiä eikä advent-ISMEJÄ!

7. päivän adventtikirkko on sapattia viettävä valhejuutalainen kirkkokunta joka on ängennyt protestanttiseksi kirkkokunnaksi sunnuntai pedonmerkkeineen muutama vuosikymmen sitten vaikka ei oikeasti ole protestanttinen kirkko.
        http://simple.wikipedia.org/wiki/Protestantism

Minä vuonna SDA:sta tuli protestanttinen kirkko?

• teet jarlaut kirjoitti:

Mihin kristitty tarvitsee adventismia tai jehovalaisuutta?
        Yksinkertainen kristinusko ja usko Jeesukseen riittää ja siinä ei tarvita mitään ismiä eikä advent-ISMEJÄ!

7. päivän adventtikirkko on sapattia viettävä valhejuutalainen kirkkokunta joka on ängennyt protestanttiseksi kirkkokunnaksi sunnuntai pedonmerkkeineen muutama vuosikymmen sitten vaikka ei oikeasti ole protestanttinen kirkko.

Minä vuonna SDA:sta tuli protestanttinen kirkko?

On ollut joskus 1 päivään "varhaisadventisteja" milleriläiset son muut.
        Alkloivat tutkia raamattua.

Heissä oli hetken Rutherford niminen sälli ja lähti omille teilleen rakentamaan tornia samalla tavalla kuin esim loukataan politiikassa puolueesta toiseen ja hylätään ensimmäisen ajatus. Ei tuon kummempaa.

jari

• ks1259

Niin juu tai miks ei lentokonetta ollut ennen? tai autoa tai kännykkää tai internettiä - siis ihan tavallisia asioita eiks vaan. Johtuiskohan se siitä että ihmiset vapautuvat kirkon kahleista ja helvetinpelostaan ja alkavat ajattelemaan.
      Toiset tekevät elämänsä jelvetiksi ja toiset käsittävät.

• Amerikassa siis ei tarvinnut pelätä uskonpuhdistuksen asioissa tuolloin. Oli uskonnonvapaus.

Euroopassa Lutherilla oli toisin ja lähivaltioissa. Henkikulta oli monilla kortilla Euroopassa Jeesuksen vuoksi.

Uskonpuhdistajia oli monia, Luther ja Ellen G White olivat ja ovat kärkinimiä.
      Ellen GW oli Luther fani. Jeesus fani ennenkaikkea ensin.

Därför jenkeistä siis monet kirkot jotka laajenivat suomeenkin.

Jumala on niitä kaikkia siunannut aatteensa vuoksi.

jari

• niin pelastut

• niin pelastut kirjoitti:

Vanhurskauttamisoppi siis on ollut aina joka sekunti heti kohtaperään ja alkaen.

Jeesus vanhurskauttaa ei mikään muu ja muut luulot- niin aina ollut on.

jari

• outo epeli
        jarlau kirjoitti:

Vanhurskauttamisoppi siis on ollut aina joka sekunti heti kohtaperään ja alkaen.

Jeesus vanhurskauttaa ei mikään muu ja muut luulot- niin aina ollut on.

jari

Minä vuonna SDA:sta tuli protestanttinen kirkkokunta ja kuka sen päätti?
        Eipä ole protestanttinen kirkko

• outo epeli kirjoitti:

Olen ottanut kirjani pois sen vuoksi että jotkut halusivat minusta koko ajan pappia mutta eivät tajunneet tulla uskoon ja kiivetä kirkon rappuja itse.

Ei siis riittänyt että ilmoitin jätääneeni kirkon penkit ja kaikki vastuuni 1.6.2006 (kaksituhattakuusi) niin sitkeästi piti minua mainostaa "pappina" mutta ei uskoon siis tulla itse.

Kun ihminen väsyy ja uupuu tehtäviinsä, ottaa aikaa ennenkuin uupumusmasennukset on podettu ja jakselehtii taas, että ihminen on kypsä tekemään parannusta, San 24:16, ja olen halunnut pitää nuo asiat nyt itseni suhteen mölyt mahassa ja Jumalan ja minun välisenä asiana.

Yksinään ihminen on aika heikoilla joskus vastaavassa tilanteessa, kun ajatellaan että on normaalia että kun jos ihminen kokee bourn outin työelämässä, ei yleensä pysty palaamaan entiseen tehtäväänsä.

En ole koskaan sanonut itseäni papiksi, minulla ei ole teologian A tai B tutkintoa, ja "pappi" on vasta kun saa työpaikan, siis työsopimuksen ja kk/ palkan. Se oon pelkkä ammattinimike leipätyölle ja merkitsee kokopäiväuhreutumista josta myös palkka. Pappisjärjestelmä lakkasi ristillä eikä pappien perään päästä senkään vuoksi että Israelin sukukirjat tuhoutuivat Jerusalemin hävityksen yhteydessä v 70 jkr.
        Pappihan voi olla vain leeviläinen joka on Aaronin jälkeläinen täyttää lisäksi monet muut laatuvaatimukset mm ruumiinranteen ja monen muun seikän leeviläisyyden ja aaronilaisuuden lisäksi. Olisi siis ainoa keino olla pappi. Pappina olo ei ole siis ollut mahdollista 2000 vuoteen kenellekään kun ei ole olemassa sellaista järjestelmää edellisien seikkojen lisäksi.

ns "yleinen pappeus" joka korvasi koko tuon järjestelmän on 1 Piet 2:9.
        Koskee siis jokaista uskovaista, siis joka uskovainen sisältyy tuohon joukkoon, joka ukko ja akka siis-.

jari

• pyh!
        outo epeli kirjoitti:

paha räksytyskrapula, kun koko ajan hoet samaa kuin papukaija.

• laiskuus pannaan

Miks sinä sit uskot omiin kiemuroihis?

• Pitääkö paikkansa

William Miller tuli uskoon (baptisti) 1816. Tutkittuaan innokkaasti Raamattua noin kahden vuoden ajan, hän koki, että hänelle oli paljastunut erityinen totuus, joka sittemmin julkaistiin kirjana. Jeesus tulisi takaisin maan päälle 1843. Kun ei tullutkaan, niin laskelmia tarkistettiin, ja Jeesuksen paluuta odotettiin keväällä 1844. Taas pettymys. Samuel Snow (1806–1870) oli yksi Millerin uskotovereista eli Jeesuksen paluun odottajista joita alettiin kutsua adventisteiksi. Snow sai ymmärryksen, että Jeesus on tuleva maan päälle vasta vuoden lopulla eli seuraavana suurena sovituspäivänä 22.10.1844. Nyt Hiram Edson oli yksi pettyneistä. Auringon noustua Edson meni vilja-aittaan rukoilemaan. Ja sitten rohkaisemaan uskonveljiään. Matkalla Edsonille kirkastui jotakin. Owen Crossier kynäili lopputuloksen paperille. Danielin 2300 päivään perustuva aikalaskelma, joka kolmannessa versiossaan johti päivämäärään 22.10.1844, oli sittenkin täysin oikea. Tuona päivänä taivaallinen ylipappi astui viimeiseen vaiheeseen ylipapillisessa tehtävässään tullakseen sen jälkeen maan päälle vuonna 1874. Tämä joukko, joka jäi tuon väärän ja todellisuudessa täyttymättömän ennustuksen pauloihin, tunnetaan myös nimellä "Shut doors believers", sillä he ajattelivat, että evankeliumin ovi oli nyt lopullisesti suljettu. He olivat viisaita neitsyitä, tyhmillä neitsyeillä ei enää olisi toivoa.

Väärän ennustuksen synnyttämä pettymys, jota nämä eivät pystyneet itselleen myöntämään, mitä ilmeisimmin väritti suuresti Ellen G Whiten näkyjen maailmaa:
      'Ne, jotka eivät uskoneet Ellenin näkyyn, että 22.10.1844 Jeesus oli noussut valtaistuimelta, mennyt taivaassa toiseen huoneeseen ja sulkenut oven takanaan, rukoilivat yhä taivaan istuimella istuvaa Jumalaa, mutta siellä olikin saatana Hänen tilallaan, joten heidän rukouksensa menivät saatanalle: "Jeesus oli lähtenyt siltä. Saatana ilmestyi valtaistuimelle yrittäen jatkaa Jumalan työtä. Minä näin heidän katsovan ylös valtaistuimeen ja rukoilevan, ´Isä, anna meille Henkesi´, silloin Saatana puhalsi heidän päälleen epäpyhän vaikutuksen; siinä oli valoa ja paljon voimaa, mutta ei suloista rakkautta, iloa eikä rauhaa. Saatanan tavoite oli pitää heidät petettyinä ja houkutella takaisin ja pettää Jumalan lapset”'.

Jonas Wendell oli yksi adventisti-saarnaajista. Vuonna 1869 Jonas Wendelliä oli kuuntelemassa Charles Taze Russell. Tuo ilta lujitti hänen horjuvan uskonsa Raamatun jumalalliseen henkeytykseen ja osoitti, että apostolien ja profeettain kirjoitukset ovat tarkkaan yhtäpitävät. Jeesus ei kuitenkaan tullut edes vuonna 1874. Nelson Barbour oli adventtijulistaja, joka ratkaisi asian taas vanhaan tyyliin. Vaikka mitään ei tapahtunut, niin kyllä tuokin vuosiluku 1874 oli ihan oikea, tapahtuma vaan jälleen kerran eri kuin oli profetoitu. Jeesus tuli takaisin maan päälle näkymättömästi. Russell tapasi Barbourin ja vakuuttui Barbourin laskelmien perusteella, että Jeesus tuli vuonna 1874.
      Barbour ja Russel julkaisivat 1877 kirjan: "Three Worlds, and the harvest of this World". Sen mukaan sadonkorjuun aika, aikakauden loppu, oli alkanut 10.7.1874. Ja tämä sadonkorjuun aika on pituudeltaan kolme ja puoli vuotta, ja sitten vuonna 1878 koittaa vapautus. Vuodesta 1874 alkoi 40 vuotta pitkä äärimmäisen vaikea aikakausi. Tuon 40 vuoden aikana eli 1874-1914 Jumalan valtakunta asetetaan, Juutalaiset palautetaan, ja tämän maailman valtakunnat tulevat Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen valtakunniksi. Eli tuota 40 vuotta kestävää jaksoa (1784-1914) seuraa 1000 vuotta kestävä aikajakso.
      Barbour ja Russell alkoivat julkaista myös lehteä: "Herald of the morning." Mutta sitten heidän tiensä erosivat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5020
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1590
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1169
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      10
      1089
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1083
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      997
    7. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      959
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      2
      862
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      57
      759
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      723
    Aihe