Koulu on perseestä

Koululainen

Oon tässä nyt 10 vuotta käyny koulua ja oon tullut siihen tulokseen että koulu on täysin paska paikka. Se joka tätä ei ymmärrä on täysin sokea. Valitettavasti.

Syyt:
-Suurin osa koulussa opetetusta tiedosta unohtuu, koska niitä ei yksinkertaisesti tarvi mihinkään!
-Koulu aiheuttaa jatkuvaa painetta ja stressiä lapsille ja lapset pelkäävät tulevaisuuttaan koska eivät tiedä miksi haluavat "tulla isona"
-Ainoa syy, miksi koulussa käydään on rahan teko ja että meidät aivopestäisiin noudattamaan jokaisen pomomme käskyä ja jotta meistä tulisi bisness miehiä.
-Koulu tappaa lasten mielikuvituksen, innokkuuden ja lahjakkuudet, se on tullut selväksi kaikissa testeissä joita löytää vaikka myös netistä, jos haluaa.
-Koulussa kiusataan. Suurin osa oppilaista yksinkertaisesti kärsii. Ulkonäköpaineet ovat korkealla KAIKILLA
-Koulussa on PAKKO nähdä joitain ihmisiä, joita ei yksinkertaisesti haluaisi tavata. Monet moraalittomat sairaat lapset (kiusaajat jne.) vievät mukanaan pohjalle myös kaikki terveet lapset.
-Koulu on kaikista rasistisin keksintö, joka on koskaan keksitty. IHMISET ARVIOIDAAN SEN PERUSTEELLA MITÄ HE OSAAVAT, herätkää jo! Ihmisille annetaan numero, joka tuomitsee koko tulevaisuutesi. Mitä sinusta voi tulla ja mitä ei.
-Koulu vie suuren osan lapsuudesta turhien tehtävien tekoon joita ei muista enää vähän ajan päästä.
-Suuri osa koulussa opeteltavista aineista on turhia, esim. pakkoruotsi ja uskonto. Kenenkään ei tarvitse tulla puolustelemaan, koska tämä on faktaa.
-Suurin osa opettajista on surkeita ja sairaita ja huonoja malleja lapsille.
-Lapset tuhoutuu
-Raha raha raha raha raha raha on herramme!

Kellään ei yksinkertaisesti ole mitään jota voisi sanoa vastaan koska tämä on faktaa. Olen itse sen nähnyt ja itse sen kokenut.

Eiköhän ihmiskunnan olisi jo aika kehittyä? Avatkaa jo silmät!!!!! Miksei tälle tehdä mitään!!!???
Koulu tarvitsisi suurta uudistusta.

279

14368

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nw

      ''Koulussa on PAKKO nähdä joitain ihmisiä, joita ei yksinkertaisesti haluaisi tavata''

      Voi kuule, jokaisessa työpaikassa on ihmisiä joista et tule pitämään, mutta heidän kanssa on silti tultava toimeen. Tervetuloa aikuisuuteen.

      • Eräs trotskilainen

        Syyt:
        -Suurin osa koulussa opetetusta tiedosta unohtuu, koska niitä ei yksinkertaisesti tarvi mihinkään!

        No mitäs töitä sie meinasit tulevaisuudessa tehdä?

        -Koulu aiheuttaa jatkuvaa painetta ja stressiä lapsille ja lapset pelkäävät tulevaisuuttaan koska eivät tiedä miksi haluavat "tulla isona"

        Jos ei oikeasti tiedä, niin voi mennä kysymään opolta.

        -Ainoa syy, miksi koulussa käydään on rahan teko ja että meidät aivopestäisiin noudattamaan jokaisen pomomme käskyä ja jotta meistä tulisi bisness miehiä.

        No sitten koulu on epäonnistunut miun kohdalla. :D Mie nimittäin tiesin jo nelivuotiaana, ettei miusta tulisi bisnesmiestä. Lisäksi mie olen kommari kiitos koulun historiantuntien ja mie en todellakaan ota käskyjä keneltä hyvänsä.

        -Koulu tappaa lasten mielikuvituksen, innokkuuden ja lahjakkuudet, se on tullut selväksi kaikissa testeissä joita löytää vaikka myös netistä, jos haluaa.

        Kyllä koulussa on myös taideaineita.

        -Koulussa kiusataan. Suurin osa oppilaista yksinkertaisesti kärsii. Ulkonäköpaineet ovat korkealla KAIKILLA
        -Koulussa on PAKKO nähdä joitain ihmisiä, joita ei yksinkertaisesti haluaisi tavata. Monet moraalittomat sairaat lapset (kiusaajat jne.) vievät mukanaan pohjalle myös kaikki terveet lapset.

        Mie en leimais kiusaajia sairaiksi, vaikka ihte kiusattu olenkin. Toisten sorsiminen on ikävä kyllä osana ihmisluontoa. Se ei silti ole oikein. Mie olen kyllä selvinnyt hengissä miun aspergerista huolimatta.

        -Koulu on kaikista rasistisin keksintö, joka on koskaan keksitty. IHMISET ARVIOIDAAN SEN PERUSTEELLA MITÄ HE OSAAVAT, herätkää jo! Ihmisille annetaan numero, joka tuomitsee koko tulevaisuutesi. Mitä sinusta voi tulla ja mitä ei.

        Numeroiden merkitystä voisi vähentää, mutta mie haluan silti tietää, miten hyvin mie pärjäsin.

        -Koulu vie suuren osan lapsuudesta turhien tehtävien tekoon joita ei muista enää vähän ajan päästä.

        Jos sie et oikeasti muista mitään, niin siulla saattaa olla joku oppimisvaikeus.

        -Suuri osa koulussa opeteltavista aineista on turhia, esim. pakkoruotsi ja uskonto. Kenenkään ei tarvitse tulla puolustelemaan, koska tämä on faktaa.

        Uskonnosta voitaisiin siirtyä kaikille yhteiseen ET:n kaltaiseen katsomusaineeseen. Suomen ruotsinkielisellä vähemmistöllä on oikeus saada palvelua omalla kielellään. Kielten valinnassa voisi silti olla enemmän vapautta.

        -Suurin osa opettajista on surkeita ja sairaita ja huonoja malleja lapsille.

        Ei mein koulussa. Opettajat eivät ole lapsen ainoa malli aikuisista.

        -Lapset tuhoutuu

        ?

        -Raha raha raha raha raha raha on herramme!

        Rahalla on hemmetisti valtaa, mutta emmehän me maksa koulunkäynnistämme muuten kuin verojen kautta.

        Kellään ei yksinkertaisesti ole mitään jota voisi sanoa vastaan koska tämä on faktaa. Olen itse sen nähnyt ja itse sen kokenut.

        Jaa, mie olen kokenut toisin.

        Eiköhän ihmiskunnan olisi jo aika kehittyä? Avatkaa jo silmät!!!!! Miksei tälle tehdä mitään!!!???

        Sie kuulostat kaappianarkistilta. Mitä positiivista koulutuksen poistamisessa olisi? Eriarvoisuus todennäköisesti vain lisääntyisi.

        -Koulu tarvitsisi suurta uudistusta

        Mahdollisesti.


      • Getaway
        Eräs trotskilainen kirjoitti:

        Syyt:
        -Suurin osa koulussa opetetusta tiedosta unohtuu, koska niitä ei yksinkertaisesti tarvi mihinkään!

        No mitäs töitä sie meinasit tulevaisuudessa tehdä?

        -Koulu aiheuttaa jatkuvaa painetta ja stressiä lapsille ja lapset pelkäävät tulevaisuuttaan koska eivät tiedä miksi haluavat "tulla isona"

        Jos ei oikeasti tiedä, niin voi mennä kysymään opolta.

        -Ainoa syy, miksi koulussa käydään on rahan teko ja että meidät aivopestäisiin noudattamaan jokaisen pomomme käskyä ja jotta meistä tulisi bisness miehiä.

        No sitten koulu on epäonnistunut miun kohdalla. :D Mie nimittäin tiesin jo nelivuotiaana, ettei miusta tulisi bisnesmiestä. Lisäksi mie olen kommari kiitos koulun historiantuntien ja mie en todellakaan ota käskyjä keneltä hyvänsä.

        -Koulu tappaa lasten mielikuvituksen, innokkuuden ja lahjakkuudet, se on tullut selväksi kaikissa testeissä joita löytää vaikka myös netistä, jos haluaa.

        Kyllä koulussa on myös taideaineita.

        -Koulussa kiusataan. Suurin osa oppilaista yksinkertaisesti kärsii. Ulkonäköpaineet ovat korkealla KAIKILLA
        -Koulussa on PAKKO nähdä joitain ihmisiä, joita ei yksinkertaisesti haluaisi tavata. Monet moraalittomat sairaat lapset (kiusaajat jne.) vievät mukanaan pohjalle myös kaikki terveet lapset.

        Mie en leimais kiusaajia sairaiksi, vaikka ihte kiusattu olenkin. Toisten sorsiminen on ikävä kyllä osana ihmisluontoa. Se ei silti ole oikein. Mie olen kyllä selvinnyt hengissä miun aspergerista huolimatta.

        -Koulu on kaikista rasistisin keksintö, joka on koskaan keksitty. IHMISET ARVIOIDAAN SEN PERUSTEELLA MITÄ HE OSAAVAT, herätkää jo! Ihmisille annetaan numero, joka tuomitsee koko tulevaisuutesi. Mitä sinusta voi tulla ja mitä ei.

        Numeroiden merkitystä voisi vähentää, mutta mie haluan silti tietää, miten hyvin mie pärjäsin.

        -Koulu vie suuren osan lapsuudesta turhien tehtävien tekoon joita ei muista enää vähän ajan päästä.

        Jos sie et oikeasti muista mitään, niin siulla saattaa olla joku oppimisvaikeus.

        -Suuri osa koulussa opeteltavista aineista on turhia, esim. pakkoruotsi ja uskonto. Kenenkään ei tarvitse tulla puolustelemaan, koska tämä on faktaa.

        Uskonnosta voitaisiin siirtyä kaikille yhteiseen ET:n kaltaiseen katsomusaineeseen. Suomen ruotsinkielisellä vähemmistöllä on oikeus saada palvelua omalla kielellään. Kielten valinnassa voisi silti olla enemmän vapautta.

        -Suurin osa opettajista on surkeita ja sairaita ja huonoja malleja lapsille.

        Ei mein koulussa. Opettajat eivät ole lapsen ainoa malli aikuisista.

        -Lapset tuhoutuu

        ?

        -Raha raha raha raha raha raha on herramme!

        Rahalla on hemmetisti valtaa, mutta emmehän me maksa koulunkäynnistämme muuten kuin verojen kautta.

        Kellään ei yksinkertaisesti ole mitään jota voisi sanoa vastaan koska tämä on faktaa. Olen itse sen nähnyt ja itse sen kokenut.

        Jaa, mie olen kokenut toisin.

        Eiköhän ihmiskunnan olisi jo aika kehittyä? Avatkaa jo silmät!!!!! Miksei tälle tehdä mitään!!!???

        Sie kuulostat kaappianarkistilta. Mitä positiivista koulutuksen poistamisessa olisi? Eriarvoisuus todennäköisesti vain lisääntyisi.

        -Koulu tarvitsisi suurta uudistusta

        Mahdollisesti.

        Eräs trotskilainen: Minua taas ärsyttää kun jotkut vammaiset heittää tuota mie-murretta joka paikkaan. Eikö sitä kunnollista äidinkieltä osata käyttää vaikka sitä koulua ylistetään niin kovasti XD


      • Getaway
        Getaway kirjoitti:

        Eräs trotskilainen: Minua taas ärsyttää kun jotkut vammaiset heittää tuota mie-murretta joka paikkaan. Eikö sitä kunnollista äidinkieltä osata käyttää vaikka sitä koulua ylistetään niin kovasti XD

        Tosiasia pitää hyväksyä: koulu on P.E.R.S.E.E.S.T.Ä, vaikka se hyödyllistä onkin.


      • Getawayonperseestä

        Vittu sää oot perseestä


      • Olisimpajolukiossa

        VAIHTOEHTO YKSI
        Minä asun mieluummin kadulla kun menen sellaiseen työhön jossa on samanlaisia ihmisiä kun minun yläkoulussa. Monet ovat ihan mukavia mutta suurinosa on sellaista väkeä joka voisi parinvuoden päästä tappaa vanhempansa ja terrorisoida yhteiskuntaa sekä levittää huumekauppaa.
        VAIHTOEHTO YKSI Kouluun tarvittaisiin tarkka sensuroiva kuri sekä oma oma poliisiyksikkö yhteiskunnan perusrakenteen turvaamiseksi. Noin 50% minunkin yläasteen pojista voitaisiin helposti värvätä ISISIIN.
        Jos olisin päättäjä erottaisin koulustamme pari opettajaa jonka tilalle tulisi pieni poliisiyksikkö. Järjestyttäisin myös pakollisen koulutuksen kaikille opettajille jossa opetetaan kuria .
        Monet nauravat siellä ja haukkuvat minua varmasti trolliksi, mutta näin voitasiin turvata Suomen asema hyvinvointiyhteiskuntana.
        VAIHTOIEHTO KAKSI
        Tehtäisiin kaksi erilaista koulua.
        Toinen kouluista olisi sellainen niinkuin nykyään. Tonittäisiin penkillä, ammuttaisiin kumeilla, hakattaisiin, kuunneltaisiin sitä "gangstaräppiä". Ollaan sillee "haluun jo kotiin mä aijon lopettaa koulun ja asuu isin ja äitin kaa koko elämäni". Esitetään kovia poikia vaikka edes mälli ei lennä vielä. "Oot iha vitun köyhä sul ei oo ees tätä iPhone 7". Totuus on se, että isi osti sen nimipäivälahjaksi kyytipojaksi crossimopon kanssa.
        Toinen kouluvaihtoehto olisi sellainen, että olisi tarkka valikoiva ja kutsuva tyyli. Koulu olisi ilmainen ja siellä olisi samanlaisia opettajia kuin aina. Sinne pääsisi kuinka tyhmä tahansa ainoa peruste olisi että henkilö on tavallinen ja mielenterveys kohdallaan. Joka ei löisi muita taikka toisi aseita kouluun.

        Toiveenani olisi vain se, että saisin käydä peruskouluni läpi mukavien ihmisten kanssa ja, että voisin istua köytävällä ilman että kampittaisiin tönitäisiin tai heiteltäisiin kumeilla tai ilman varastelua.
        Jaetaan tätä yhteisen hyvän tulevaisuuden tuoksahteista sanomaa hastagilla #kohtikivaakoulua ja #koulukuntoon.

        Jos tämä säväytti mieltäsi olit sitten kiusaaja joka ei tunne itseänsä kiusaajaksi tai sitten hyvinvointiyhteiskuntaa tukeva mukava ihminen jaathan tätä viestiä ja teet yhdessä tulevaisuudestamme paremman. <3333

        Kiitos

        Tämän viestin kirjoitti 7-luokkalainen K.A 9.0


      • Kannatan

        Kannatan.

        Terveisin: 9-luokkalainen K.A 9.85


      • KOULULAINEN2

        KOULUT POIS SUOMESTA!!!


      • Anonyymi

        Katson ihmisiä ikäänkuin ohi tai läpi. He ovat ilmaa. Myös töissä. Kyllä puhun ja tulen toimeen,mutta neutraalisti siis.


      • Anonyymi
        Eräs trotskilainen kirjoitti:

        Syyt:
        -Suurin osa koulussa opetetusta tiedosta unohtuu, koska niitä ei yksinkertaisesti tarvi mihinkään!

        No mitäs töitä sie meinasit tulevaisuudessa tehdä?

        -Koulu aiheuttaa jatkuvaa painetta ja stressiä lapsille ja lapset pelkäävät tulevaisuuttaan koska eivät tiedä miksi haluavat "tulla isona"

        Jos ei oikeasti tiedä, niin voi mennä kysymään opolta.

        -Ainoa syy, miksi koulussa käydään on rahan teko ja että meidät aivopestäisiin noudattamaan jokaisen pomomme käskyä ja jotta meistä tulisi bisness miehiä.

        No sitten koulu on epäonnistunut miun kohdalla. :D Mie nimittäin tiesin jo nelivuotiaana, ettei miusta tulisi bisnesmiestä. Lisäksi mie olen kommari kiitos koulun historiantuntien ja mie en todellakaan ota käskyjä keneltä hyvänsä.

        -Koulu tappaa lasten mielikuvituksen, innokkuuden ja lahjakkuudet, se on tullut selväksi kaikissa testeissä joita löytää vaikka myös netistä, jos haluaa.

        Kyllä koulussa on myös taideaineita.

        -Koulussa kiusataan. Suurin osa oppilaista yksinkertaisesti kärsii. Ulkonäköpaineet ovat korkealla KAIKILLA
        -Koulussa on PAKKO nähdä joitain ihmisiä, joita ei yksinkertaisesti haluaisi tavata. Monet moraalittomat sairaat lapset (kiusaajat jne.) vievät mukanaan pohjalle myös kaikki terveet lapset.

        Mie en leimais kiusaajia sairaiksi, vaikka ihte kiusattu olenkin. Toisten sorsiminen on ikävä kyllä osana ihmisluontoa. Se ei silti ole oikein. Mie olen kyllä selvinnyt hengissä miun aspergerista huolimatta.

        -Koulu on kaikista rasistisin keksintö, joka on koskaan keksitty. IHMISET ARVIOIDAAN SEN PERUSTEELLA MITÄ HE OSAAVAT, herätkää jo! Ihmisille annetaan numero, joka tuomitsee koko tulevaisuutesi. Mitä sinusta voi tulla ja mitä ei.

        Numeroiden merkitystä voisi vähentää, mutta mie haluan silti tietää, miten hyvin mie pärjäsin.

        -Koulu vie suuren osan lapsuudesta turhien tehtävien tekoon joita ei muista enää vähän ajan päästä.

        Jos sie et oikeasti muista mitään, niin siulla saattaa olla joku oppimisvaikeus.

        -Suuri osa koulussa opeteltavista aineista on turhia, esim. pakkoruotsi ja uskonto. Kenenkään ei tarvitse tulla puolustelemaan, koska tämä on faktaa.

        Uskonnosta voitaisiin siirtyä kaikille yhteiseen ET:n kaltaiseen katsomusaineeseen. Suomen ruotsinkielisellä vähemmistöllä on oikeus saada palvelua omalla kielellään. Kielten valinnassa voisi silti olla enemmän vapautta.

        -Suurin osa opettajista on surkeita ja sairaita ja huonoja malleja lapsille.

        Ei mein koulussa. Opettajat eivät ole lapsen ainoa malli aikuisista.

        -Lapset tuhoutuu

        ?

        -Raha raha raha raha raha raha on herramme!

        Rahalla on hemmetisti valtaa, mutta emmehän me maksa koulunkäynnistämme muuten kuin verojen kautta.

        Kellään ei yksinkertaisesti ole mitään jota voisi sanoa vastaan koska tämä on faktaa. Olen itse sen nähnyt ja itse sen kokenut.

        Jaa, mie olen kokenut toisin.

        Eiköhän ihmiskunnan olisi jo aika kehittyä? Avatkaa jo silmät!!!!! Miksei tälle tehdä mitään!!!???

        Sie kuulostat kaappianarkistilta. Mitä positiivista koulutuksen poistamisessa olisi? Eriarvoisuus todennäköisesti vain lisääntyisi.

        -Koulu tarvitsisi suurta uudistusta

        Mahdollisesti.

        Mie elän tuilla. Pärjään.


      • Anonyymi
        KOULULAINEN2 kirjoitti:

        KOULUT POIS SUOMESTA!!!

        Ei todellakaan mutta koulut pitää muovata ihan uuteen muotoon t 9lk menevä


      • Anonyymi

        Moi


      • Anonyymi
        Eräs trotskilainen kirjoitti:

        Syyt:
        -Suurin osa koulussa opetetusta tiedosta unohtuu, koska niitä ei yksinkertaisesti tarvi mihinkään!

        No mitäs töitä sie meinasit tulevaisuudessa tehdä?

        -Koulu aiheuttaa jatkuvaa painetta ja stressiä lapsille ja lapset pelkäävät tulevaisuuttaan koska eivät tiedä miksi haluavat "tulla isona"

        Jos ei oikeasti tiedä, niin voi mennä kysymään opolta.

        -Ainoa syy, miksi koulussa käydään on rahan teko ja että meidät aivopestäisiin noudattamaan jokaisen pomomme käskyä ja jotta meistä tulisi bisness miehiä.

        No sitten koulu on epäonnistunut miun kohdalla. :D Mie nimittäin tiesin jo nelivuotiaana, ettei miusta tulisi bisnesmiestä. Lisäksi mie olen kommari kiitos koulun historiantuntien ja mie en todellakaan ota käskyjä keneltä hyvänsä.

        -Koulu tappaa lasten mielikuvituksen, innokkuuden ja lahjakkuudet, se on tullut selväksi kaikissa testeissä joita löytää vaikka myös netistä, jos haluaa.

        Kyllä koulussa on myös taideaineita.

        -Koulussa kiusataan. Suurin osa oppilaista yksinkertaisesti kärsii. Ulkonäköpaineet ovat korkealla KAIKILLA
        -Koulussa on PAKKO nähdä joitain ihmisiä, joita ei yksinkertaisesti haluaisi tavata. Monet moraalittomat sairaat lapset (kiusaajat jne.) vievät mukanaan pohjalle myös kaikki terveet lapset.

        Mie en leimais kiusaajia sairaiksi, vaikka ihte kiusattu olenkin. Toisten sorsiminen on ikävä kyllä osana ihmisluontoa. Se ei silti ole oikein. Mie olen kyllä selvinnyt hengissä miun aspergerista huolimatta.

        -Koulu on kaikista rasistisin keksintö, joka on koskaan keksitty. IHMISET ARVIOIDAAN SEN PERUSTEELLA MITÄ HE OSAAVAT, herätkää jo! Ihmisille annetaan numero, joka tuomitsee koko tulevaisuutesi. Mitä sinusta voi tulla ja mitä ei.

        Numeroiden merkitystä voisi vähentää, mutta mie haluan silti tietää, miten hyvin mie pärjäsin.

        -Koulu vie suuren osan lapsuudesta turhien tehtävien tekoon joita ei muista enää vähän ajan päästä.

        Jos sie et oikeasti muista mitään, niin siulla saattaa olla joku oppimisvaikeus.

        -Suuri osa koulussa opeteltavista aineista on turhia, esim. pakkoruotsi ja uskonto. Kenenkään ei tarvitse tulla puolustelemaan, koska tämä on faktaa.

        Uskonnosta voitaisiin siirtyä kaikille yhteiseen ET:n kaltaiseen katsomusaineeseen. Suomen ruotsinkielisellä vähemmistöllä on oikeus saada palvelua omalla kielellään. Kielten valinnassa voisi silti olla enemmän vapautta.

        -Suurin osa opettajista on surkeita ja sairaita ja huonoja malleja lapsille.

        Ei mein koulussa. Opettajat eivät ole lapsen ainoa malli aikuisista.

        -Lapset tuhoutuu

        ?

        -Raha raha raha raha raha raha on herramme!

        Rahalla on hemmetisti valtaa, mutta emmehän me maksa koulunkäynnistämme muuten kuin verojen kautta.

        Kellään ei yksinkertaisesti ole mitään jota voisi sanoa vastaan koska tämä on faktaa. Olen itse sen nähnyt ja itse sen kokenut.

        Jaa, mie olen kokenut toisin.

        Eiköhän ihmiskunnan olisi jo aika kehittyä? Avatkaa jo silmät!!!!! Miksei tälle tehdä mitään!!!???

        Sie kuulostat kaappianarkistilta. Mitä positiivista koulutuksen poistamisessa olisi? Eriarvoisuus todennäköisesti vain lisääntyisi.

        -Koulu tarvitsisi suurta uudistusta

        Mahdollisesti.

        idiootti sä pääset vaikkapa Roskakuskiksi ilman minkään näköistä opiskelua ja siinä on ihan okei palkka


      • Anonyymi

        hasita vittu saatana paska hom


      • Anonyymi
        KOULULAINEN2 kirjoitti:

        KOULUT POIS SUOMESTA!!!

        Sama


      • Anonyymi
        Eräs trotskilainen kirjoitti:

        Syyt:
        -Suurin osa koulussa opetetusta tiedosta unohtuu, koska niitä ei yksinkertaisesti tarvi mihinkään!

        No mitäs töitä sie meinasit tulevaisuudessa tehdä?

        -Koulu aiheuttaa jatkuvaa painetta ja stressiä lapsille ja lapset pelkäävät tulevaisuuttaan koska eivät tiedä miksi haluavat "tulla isona"

        Jos ei oikeasti tiedä, niin voi mennä kysymään opolta.

        -Ainoa syy, miksi koulussa käydään on rahan teko ja että meidät aivopestäisiin noudattamaan jokaisen pomomme käskyä ja jotta meistä tulisi bisness miehiä.

        No sitten koulu on epäonnistunut miun kohdalla. :D Mie nimittäin tiesin jo nelivuotiaana, ettei miusta tulisi bisnesmiestä. Lisäksi mie olen kommari kiitos koulun historiantuntien ja mie en todellakaan ota käskyjä keneltä hyvänsä.

        -Koulu tappaa lasten mielikuvituksen, innokkuuden ja lahjakkuudet, se on tullut selväksi kaikissa testeissä joita löytää vaikka myös netistä, jos haluaa.

        Kyllä koulussa on myös taideaineita.

        -Koulussa kiusataan. Suurin osa oppilaista yksinkertaisesti kärsii. Ulkonäköpaineet ovat korkealla KAIKILLA
        -Koulussa on PAKKO nähdä joitain ihmisiä, joita ei yksinkertaisesti haluaisi tavata. Monet moraalittomat sairaat lapset (kiusaajat jne.) vievät mukanaan pohjalle myös kaikki terveet lapset.

        Mie en leimais kiusaajia sairaiksi, vaikka ihte kiusattu olenkin. Toisten sorsiminen on ikävä kyllä osana ihmisluontoa. Se ei silti ole oikein. Mie olen kyllä selvinnyt hengissä miun aspergerista huolimatta.

        -Koulu on kaikista rasistisin keksintö, joka on koskaan keksitty. IHMISET ARVIOIDAAN SEN PERUSTEELLA MITÄ HE OSAAVAT, herätkää jo! Ihmisille annetaan numero, joka tuomitsee koko tulevaisuutesi. Mitä sinusta voi tulla ja mitä ei.

        Numeroiden merkitystä voisi vähentää, mutta mie haluan silti tietää, miten hyvin mie pärjäsin.

        -Koulu vie suuren osan lapsuudesta turhien tehtävien tekoon joita ei muista enää vähän ajan päästä.

        Jos sie et oikeasti muista mitään, niin siulla saattaa olla joku oppimisvaikeus.

        -Suuri osa koulussa opeteltavista aineista on turhia, esim. pakkoruotsi ja uskonto. Kenenkään ei tarvitse tulla puolustelemaan, koska tämä on faktaa.

        Uskonnosta voitaisiin siirtyä kaikille yhteiseen ET:n kaltaiseen katsomusaineeseen. Suomen ruotsinkielisellä vähemmistöllä on oikeus saada palvelua omalla kielellään. Kielten valinnassa voisi silti olla enemmän vapautta.

        -Suurin osa opettajista on surkeita ja sairaita ja huonoja malleja lapsille.

        Ei mein koulussa. Opettajat eivät ole lapsen ainoa malli aikuisista.

        -Lapset tuhoutuu

        ?

        -Raha raha raha raha raha raha on herramme!

        Rahalla on hemmetisti valtaa, mutta emmehän me maksa koulunkäynnistämme muuten kuin verojen kautta.

        Kellään ei yksinkertaisesti ole mitään jota voisi sanoa vastaan koska tämä on faktaa. Olen itse sen nähnyt ja itse sen kokenut.

        Jaa, mie olen kokenut toisin.

        Eiköhän ihmiskunnan olisi jo aika kehittyä? Avatkaa jo silmät!!!!! Miksei tälle tehdä mitään!!!???

        Sie kuulostat kaappianarkistilta. Mitä positiivista koulutuksen poistamisessa olisi? Eriarvoisuus todennäköisesti vain lisääntyisi.

        -Koulu tarvitsisi suurta uudistusta

        Mahdollisesti.

        Koulu on turhaa


      • Anonyymi
        Olisimpajolukiossa kirjoitti:

        VAIHTOEHTO YKSI
        Minä asun mieluummin kadulla kun menen sellaiseen työhön jossa on samanlaisia ihmisiä kun minun yläkoulussa. Monet ovat ihan mukavia mutta suurinosa on sellaista väkeä joka voisi parinvuoden päästä tappaa vanhempansa ja terrorisoida yhteiskuntaa sekä levittää huumekauppaa.
        VAIHTOEHTO YKSI Kouluun tarvittaisiin tarkka sensuroiva kuri sekä oma oma poliisiyksikkö yhteiskunnan perusrakenteen turvaamiseksi. Noin 50% minunkin yläasteen pojista voitaisiin helposti värvätä ISISIIN.
        Jos olisin päättäjä erottaisin koulustamme pari opettajaa jonka tilalle tulisi pieni poliisiyksikkö. Järjestyttäisin myös pakollisen koulutuksen kaikille opettajille jossa opetetaan kuria .
        Monet nauravat siellä ja haukkuvat minua varmasti trolliksi, mutta näin voitasiin turvata Suomen asema hyvinvointiyhteiskuntana.
        VAIHTOIEHTO KAKSI
        Tehtäisiin kaksi erilaista koulua.
        Toinen kouluista olisi sellainen niinkuin nykyään. Tonittäisiin penkillä, ammuttaisiin kumeilla, hakattaisiin, kuunneltaisiin sitä "gangstaräppiä". Ollaan sillee "haluun jo kotiin mä aijon lopettaa koulun ja asuu isin ja äitin kaa koko elämäni". Esitetään kovia poikia vaikka edes mälli ei lennä vielä. "Oot iha vitun köyhä sul ei oo ees tätä iPhone 7". Totuus on se, että isi osti sen nimipäivälahjaksi kyytipojaksi crossimopon kanssa.
        Toinen kouluvaihtoehto olisi sellainen, että olisi tarkka valikoiva ja kutsuva tyyli. Koulu olisi ilmainen ja siellä olisi samanlaisia opettajia kuin aina. Sinne pääsisi kuinka tyhmä tahansa ainoa peruste olisi että henkilö on tavallinen ja mielenterveys kohdallaan. Joka ei löisi muita taikka toisi aseita kouluun.

        Toiveenani olisi vain se, että saisin käydä peruskouluni läpi mukavien ihmisten kanssa ja, että voisin istua köytävällä ilman että kampittaisiin tönitäisiin tai heiteltäisiin kumeilla tai ilman varastelua.
        Jaetaan tätä yhteisen hyvän tulevaisuuden tuoksahteista sanomaa hastagilla #kohtikivaakoulua ja #koulukuntoon.

        Jos tämä säväytti mieltäsi olit sitten kiusaaja joka ei tunne itseänsä kiusaajaksi tai sitten hyvinvointiyhteiskuntaa tukeva mukava ihminen jaathan tätä viestiä ja teet yhdessä tulevaisuudestamme paremman. <3333

        Kiitos

        Tämän viestin kirjoitti 7-luokkalainen K.A 9.0

        Sä taas kuulostat kaappifasistilta


      • Anonyymi

        Turpa kiinni toi sanoi paljon muitakin asioita. Lättys kii


      • Anonyymi

        No vitt.u vaihda työpaikkaa tai oo työtön
        Koulun lopettamine ei oo mahollista


      • Anonyymi
        KOULULAINEN2 kirjoitti:

        KOULUT POIS SUOMESTA!!!

        Herää -_- mitä vittua sä osasit enne koulua? Ehkä lukee ja melkeen jopa kirjottaa? Mites sit perus matikka kuten kertolaskut jakolaskut yms. Vaikka siinä koulussa onki paljon vikaa nii kyl sitä silti tarttee. Oon ite sitä mieltä että 9 luokkaan asti oppimis velvollisuus on hyvä mutta tää vitun oppimis velvollisuus 18v asti on aika kusetusta ku ei anneta mennä töihin suoraan yläasteelta muuten ku oppisopimuksella mut mitä jos sille alalle ei ookkaa opintopaikkaa tai sit jos sille haluamalleen alalle ois töitä tarjolla mut ei hyväksytäkkää sille alalle että pääsis oppisopimukselle ja joutuu käymää jonku muun paska alan opinnot ennenku voi ees unelmoida tulevaisuutensa rakentamista. Pitäis kyl muuttaa jo vittuun suomesta. Ystävällisin terveisin: amiksessa jumissa oleva vasta loppuvuodesta syntynyt 05 joka haluis jo vittuun koulusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        idiootti sä pääset vaikkapa Roskakuskiksi ilman minkään näköistä opiskelua ja siinä on ihan okei palkka

        Vittu sä tuut nii joutuu oravanpyörään :DDD


      • Anonyymi
        KOULULAINEN2 kirjoitti:

        KOULUT POIS SUOMESTA!!!

        Vitun hyvä idea


      • Anonyymi

        vitun vammanen pääkii, mee töihi


      • Anonyymi

        Buu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Herää -_- mitä vittua sä osasit enne koulua? Ehkä lukee ja melkeen jopa kirjottaa? Mites sit perus matikka kuten kertolaskut jakolaskut yms. Vaikka siinä koulussa onki paljon vikaa nii kyl sitä silti tarttee. Oon ite sitä mieltä että 9 luokkaan asti oppimis velvollisuus on hyvä mutta tää vitun oppimis velvollisuus 18v asti on aika kusetusta ku ei anneta mennä töihin suoraan yläasteelta muuten ku oppisopimuksella mut mitä jos sille alalle ei ookkaa opintopaikkaa tai sit jos sille haluamalleen alalle ois töitä tarjolla mut ei hyväksytäkkää sille alalle että pääsis oppisopimukselle ja joutuu käymää jonku muun paska alan opinnot ennenku voi ees unelmoida tulevaisuutensa rakentamista. Pitäis kyl muuttaa jo vittuun suomesta. Ystävällisin terveisin: amiksessa jumissa oleva vasta loppuvuodesta syntynyt 05 joka haluis jo vittuun koulusta

        Vitun ääliöt. Miten meikä poika tän luki nii koulua pitäis joko 1. Muovata nykymaailmaan sopeutuvalla tavalla. Tai 2. Vittu opettaisi jotain järkevää, enhän mä mikää paras puhuja oon ku kuitenkii pelkkiä 7 ja 6 tai jotain paskaa mun todistuksessa olikaan. Takasin asiaan Mitä ite oon lukenut nii se on ite opeteltava tekemään jotain vitun vero maksamista tai miten hankkia työ. En tiiä että opetetaanko työn hankkimista silleen lukiossa/amiksessa mutta ainakaa täs meikän koulu aikaan muuta opetettukku CV:n tekemistä ja sekii niin vitun simppeliä paskaa et jos et osaa tehä sitä nii sit sut pitäis varmaa pistää köyden jatkeeks. 3. Miten vitussa vaikka meikä menee jollekkii vitun kaupungin johtajalle että "Yhyy koulu on paskaa ja haluam että muutat sitä" nii vittuako ne kuuntelee mua, jotain Läskii rumaa vittu mikskäkii kutsuttu 8luokkalaista. Mut einä siinä kaikki minkä vitun takia mun pitäis mennä jollekkii kuraattorille puhumaan siitä kun "en tule toimeen joittenkin opettajien kanssa" mut oikeest se vitun opettaja ei tykkää musta. Niiku mitä vittua. Sanoin joskus sille vitun kuraattorille että enkun opettaja joko vihaa mua tai sit sil on jotaa persoonaalisia ongelmia. Nii se vitun homo sano mulle että opettaja ei voi vihata oppilasta. Sillee mitä vittua sä selität se on ihminen tietenkii se voi vihata/inhota oppilasta. Jos mul ois joku perseen reikä oppilas nii enhän mäkää ois hymynaamoinee tuijjottaas sen lärvii. Kiitos hei hei t: 8lk Bigboy


    • Jos sinulla on!

      Kirjoituksesi oli kyllä yksinkertaisesti laiskan luuserin näppikseltä. Vali-vali! Ensimmäistäkään parannusehdotusta ei tullut.

      Uskot, että kukaan ei haluaisi käydä koulua. Olen monet vuodet pitänyt oppilailleni kyselyn, jossa on muunmuassa kysymys "Lähdetkö kouluun mielelläsi?" Kautta koko yläkoulun reippaasti yli puolet oppilaista ruksii tämän sinne plussan puolelle. Siinä sinulle faktaa.

      Keskustelua eri oppiaineiden tärkeydestä voi luultavasti käydä loputtomiin saavuttamatta koskaan yksimielisyyttä.

      Väität, että suurin osa asiosta unohtuu. Saattaa olla niinkin, mutta jotain aina sentään haaviin jää!

      Yksikään kouluarvosana ei tuomitse tulevaisuuttasi. Valintahan on sinun itsesi, miten paljon haluat tulevaisuutesi eteen tehdä!

      Ei koulu arvioi oppilaita numeroin, se arvioi heidän osaamisensa tason eri oppiaineissa.

      Kouluko sen stressin aiheuttaa, jos lapsella ei ole mitään näkemystä siitä, millä aikoo leipänsä tienata koko elämänsä ajan? Älä hupsi! Kaipa siitä voi esimerkiksi kotonakin jotain puhua. Vanhemmat toivottavasti tuntevat lapsiaan sen verran, että osaavat arvella, minkälaisessa työssä tai millä alalla he viihtyisivät ja olisivat hyödyllisiä yhteiskunnan jäseniä.

      Kautta koko kirjoituksesi loistaa johtoajatus, että sinulta ei saa vaatia mitään. Niinpä myöskään sinulla ei ole oikeutta vaatia sen enempää yhteiskunnalta kuin keneltäkään yksityiseltä yhtään mitään. Mitä aiot syödä ja millä tavoin syötäväsi hankkia. Missä aiot asua? Kenen kustannuksella?

      Valitat, että et muista asioita enää vähän ajan päästä. Miksi et kertaa? Laiskuuttasi?

      Olet todella törkeä väittäessäsi, että suurin osa opettajista on surkeita ja sairaita! Näin ei asia ole! Jos he ammattitaitonsa puitteissa yrittävät kaikkensa saadakseen sinutkin jotain oppimaan, alat heti itkeä, miten sinua taas kohdellaan väärin.

      Maailmassa on maita, joissa lapset eivät käy koulua. Voisit lähteä virtuaalimatkalle sinne ja tutustua heidän lapsuuteensa, nuoruuteensa ja aikuisuuteensa. Vaikuttaako se siltä oikealta elämältä, sellaiselta, että saat toteuttaa itseäsi ja elää juuri niin kuin sinulle kulloinkin sopii?

      Koulu-urani aikana olen nähnyt joitakin sinun tavallasi ajattelevia (?), useimmat heistä poikia. Heidän uransa on yleensä ollut huippukohdassaan siinä parinkympin kieppeissä ensimmäisen tuomion napsahtaessa. Useimmiten omaisuus- tai väkivaltarikoksesta. Siitä eteenpäinhän urakehitys on selvä. Senikäinen nuori sälli on vankilassa aika suosittu, varsinkin tiettyjen piirien keskuudessa. Tätä suosiota osoitetaan ilman, että pojalta paljon kysellään halukkuutta ottaa kiintymyksenosoituksia vastaan...

      Valitat, ettei asioille tehdä mitään. Hyvät ehdotukset ovat aina tervetulleita!

      • Koululainen

        Miksi pitäisi ehdottaa jotain koska kukaan ei kuuntele? Vaikka sinulle ehdottaisinkin, tosin tällä hetkellä ei ole mitään parempaa ideaa mielessä, et kumminkaan voisi tehdä asialle mitään. Suurin osa ihmisistä on aina niitä jotka haluavat pysyä vanhoissa perinteissä kiinni. Ja vaikka enemmistö haluaisi muutosta, asialle ei siltikään tapahtuisi mitään ja ihan hyvä ettei tapahdu. Ei sillä loppujen lopussa olekaan mitään merkitystä tässä elämässä. Pitää vain hyväksyä tämä koulutus systeemi, joka toimii ainakin jotenkin...

        On totta että olen laiska mutta voin sanoa että suurin osa kokeistani on siellä ysin ja kasi puolen välillä. Vain siksi, koska se on turvallisin reitti tai ainakin tuntuu siltä, joskin ehkä hieman turhauttava...

        Huomaan, että sinulla on paljon stereotypioita minusta. Vain yhden viestin perusteella sinä ajattelit, että olen paha ihminen ja "linnakundi". Ehkä sinuakin on kiusannut nuorena ne nuoret, jotka juovat viina, häiritsevät koulussa rauhaa ja tykkäävät pahoittaa toisten mielet.

        Koulu on turhauttava paikka. Siihen menee ihan hirveästi vapaa aikaa ja minä haluaisin vain parantaa omat sisäiset haavani ja olla omassa rauhassa kotona ilman näitä koe paineita, joka on paljon tärkeämpää kuin koulussa esseiden ja uusien termien oppiminen.


      • Tahvoinen
        Koululainen kirjoitti:

        Miksi pitäisi ehdottaa jotain koska kukaan ei kuuntele? Vaikka sinulle ehdottaisinkin, tosin tällä hetkellä ei ole mitään parempaa ideaa mielessä, et kumminkaan voisi tehdä asialle mitään. Suurin osa ihmisistä on aina niitä jotka haluavat pysyä vanhoissa perinteissä kiinni. Ja vaikka enemmistö haluaisi muutosta, asialle ei siltikään tapahtuisi mitään ja ihan hyvä ettei tapahdu. Ei sillä loppujen lopussa olekaan mitään merkitystä tässä elämässä. Pitää vain hyväksyä tämä koulutus systeemi, joka toimii ainakin jotenkin...

        On totta että olen laiska mutta voin sanoa että suurin osa kokeistani on siellä ysin ja kasi puolen välillä. Vain siksi, koska se on turvallisin reitti tai ainakin tuntuu siltä, joskin ehkä hieman turhauttava...

        Huomaan, että sinulla on paljon stereotypioita minusta. Vain yhden viestin perusteella sinä ajattelit, että olen paha ihminen ja "linnakundi". Ehkä sinuakin on kiusannut nuorena ne nuoret, jotka juovat viina, häiritsevät koulussa rauhaa ja tykkäävät pahoittaa toisten mielet.

        Koulu on turhauttava paikka. Siihen menee ihan hirveästi vapaa aikaa ja minä haluaisin vain parantaa omat sisäiset haavani ja olla omassa rauhassa kotona ilman näitä koe paineita, joka on paljon tärkeämpää kuin koulussa esseiden ja uusien termien oppiminen.

        Ainakin äidinkielessä taitosi ovat melko vajavaiset. Minua jäi hämmästyttämään se, että koearvosanasi ovat noinkin korkeita.

        Typerä väite, että kouluun menee "ihan hirveästi vapaa aikaa". Ei se ole vapaa-aikaa, vaan koulu- ja opiskeluaikaa.


      • ..

        Ei kukaan kirjota että en haluu mennä kouluun tms. semmoseen kyselyyn.
        Näin ainakin meiän koulussa.


      • oot vitun huora

        hohhohhoo oot sitte nii paska koulu on hanurista ja sillä sipuli


      • Seppo6935

        Siis jumalauta mua ärsyttää tommoset ihmiset, jotka väittää et koulu voi olla kivaa. Hyväksykää totuus saatana KOULU ON VTUN PRSEESTÄ


      • Seppo6935 kirjoitti:

        Siis jumalauta mua ärsyttää tommoset ihmiset, jotka väittää et koulu voi olla kivaa. Hyväksykää totuus saatana KOULU ON VTUN PRSEESTÄ

        Musta koulu on oikeesti kivaa! Varsinki ku saa nähä kavereita!


      • kaikileioo
        Ardan kirjoitti:

        Musta koulu on oikeesti kivaa! Varsinki ku saa nähä kavereita!

        ku kaikil ei oo kavereita


      • vitunluuserit
        Koululainen kirjoitti:

        Miksi pitäisi ehdottaa jotain koska kukaan ei kuuntele? Vaikka sinulle ehdottaisinkin, tosin tällä hetkellä ei ole mitään parempaa ideaa mielessä, et kumminkaan voisi tehdä asialle mitään. Suurin osa ihmisistä on aina niitä jotka haluavat pysyä vanhoissa perinteissä kiinni. Ja vaikka enemmistö haluaisi muutosta, asialle ei siltikään tapahtuisi mitään ja ihan hyvä ettei tapahdu. Ei sillä loppujen lopussa olekaan mitään merkitystä tässä elämässä. Pitää vain hyväksyä tämä koulutus systeemi, joka toimii ainakin jotenkin...

        On totta että olen laiska mutta voin sanoa että suurin osa kokeistani on siellä ysin ja kasi puolen välillä. Vain siksi, koska se on turvallisin reitti tai ainakin tuntuu siltä, joskin ehkä hieman turhauttava...

        Huomaan, että sinulla on paljon stereotypioita minusta. Vain yhden viestin perusteella sinä ajattelit, että olen paha ihminen ja "linnakundi". Ehkä sinuakin on kiusannut nuorena ne nuoret, jotka juovat viina, häiritsevät koulussa rauhaa ja tykkäävät pahoittaa toisten mielet.

        Koulu on turhauttava paikka. Siihen menee ihan hirveästi vapaa aikaa ja minä haluaisin vain parantaa omat sisäiset haavani ja olla omassa rauhassa kotona ilman näitä koe paineita, joka on paljon tärkeämpää kuin koulussa esseiden ja uusien termien oppiminen.

        ootte kaikki vitun luusereita ketkä sanoo kouluu hyväks paikaks.


      • KouluOnPerseestä

        "Jos sinulla on!", tiedän että kommenttisi on vanha etkä tule koskaan lukemaan tätä, mutta vastaan tuohon silti niitä varten, jotka lukevat tätä keskustelua myöhemmin. Olet käyttänyt siihen niin paljon aikaa ja huomiota, ettet halua myöntää siinä olevia virheitä.

        "Kirjoituksesi oli kyllä yksinkertaisesti laiskan luuserin näppikseltä. Vali-vali! Ensimmäistäkään parannusehdotusta ei tullut."

        Ongelman toteaminen on ensimmäinen vaihe sen ratkaisemista. Sinäkin olisit esimerkiksi voinut tuon kiistämisen sijasta esittää parannusehdotuksen, koska selvästikään koulu ei ole täydellinen.

        "Uskot, että kukaan ei haluaisi käydä koulua. Olen monet vuodet pitänyt oppilailleni kyselyn, jossa on muunmuassa kysymys "Lähdetkö kouluun mielelläsi?" Kautta koko yläkoulun reippaasti yli puolet oppilaista ruksii tämän sinne plussan puolelle. Siinä sinulle faktaa."

        Jos sinulle uskotellaan koko elämäsi ajan jonkun asian olevan kivaa, saatat alkaa uskoa niin vaikkei tämä olisikaan oma kokemuksesi asiasta. Tsekkaa https://fi.wikipedia.org/wiki/Kognitiivinen_dissonanssi

        "Väität, että suurin osa asiosta unohtuu. Saattaa olla niinkin, mutta jotain aina sentään haaviin jää!"

        Onko muutaman mahdollisesti hyödyllisenkin asian oppiminen vuosien kärsimyksen arvoista. Varsinkin, kun olisi todennäköisesti voinut samassa ajassa oppia paljon enemmän hyödyllisiä asioita koulun ulkopuolella.

        "Yksikään kouluarvosana ei tuomitse tulevaisuuttasi. Valintahan on sinun itsesi, miten paljon haluat tulevaisuutesi eteen tehdä!"

        Tämä on täyttä paskaa. Peruskoulussa saadut arvosanat vaikuttaa jatko-opiskelupaikan saamiseen ja myöhemmät arvosanat suoraan töiden hakuun. Esimerkiksi todella lahjakas fyysikko ei välttämättä ikinä voi saada töitä huonon ruotsinkielen taidon takia, joka ei millään tavalla ole oma vika.

        "Ei koulu arvioi oppilaita numeroin, se arvioi heidän osaamisensa tason eri oppiaineissa."

        Mitä vittua? Koulu arvioi oppilaiden osaamista NUMEROIN.

        "Kouluko sen stressin aiheuttaa, jos lapsella ei ole mitään näkemystä siitä, millä aikoo leipänsä tienata koko elämänsä ajan? Älä hupsi! Kaipa siitä voi esimerkiksi kotonakin jotain puhua. Vanhemmat toivottavasti tuntevat lapsiaan sen verran, että osaavat arvella, minkälaisessa työssä tai millä alalla he viihtyisivät ja olisivat hyödyllisiä yhteiskunnan jäseniä."

        Itse en usko tulevaisuuden aiheuttavan stressiä monelle. Sen sijaan koulussa jatkuva arviointi ja kokeet lisäävät stressiä.

        "Kautta koko kirjoituksesi loistaa johtoajatus, että sinulta ei saa vaatia mitään. Niinpä myöskään sinulla ei ole oikeutta vaatia sen enempää yhteiskunnalta kuin keneltäkään yksityiseltä yhtään mitään. Mitä aiot syödä ja millä tavoin syötäväsi hankkia. Missä aiot asua? Kenen kustannuksella?"

        Koulunkäynti (toisinkuin opiskelu, joka on täysin eri asia) ei suoraan hyödytä yhteiskuntaa mitenkään. Suomessakin on paljon korkeakoulutettuja työttömiä. Muutenkin, jos ei vaadi yhteiskunnalta mitään, niin miksi pitäisi antaa sille jotain?

        "Valitat, että et muista asioita enää vähän ajan päästä. Miksi et kertaa? Laiskuuttasi?"

        Sanoi aika selvästi, ettei usko asioista olevan mitään hyötyä.

        "Olet todella törkeä väittäessäsi, että suurin osa opettajista on surkeita ja sairaita! Näin ei asia ole! Jos he ammattitaitonsa puitteissa yrittävät kaikkensa saadakseen sinutkin jotain oppimaan, alat heti itkeä, miten sinua taas kohdellaan väärin."

        Olen samaa mieltä, suurin osa opettajista ei ole surkeita ja sairaita. Mutta se että he "yrittävät kaikkensa saadakseen sinutkin jotain oppimaan" on täyttä paskaa. Suurin osa opettajista ei ainakaan oman kokemukseni perusteella välitä oppilaistaan. Toki poikkeuksiakin varmasti löytyy.

        "Koulu-urani aikana olen nähnyt joitakin sinun tavallasi ajattelevia (?), useimmat heistä poikia. Heidän uransa on yleensä ollut huippukohdassaan siinä parinkympin kieppeissä ensimmäisen tuomion napsahtaessa. Useimmiten omaisuus- tai väkivaltarikoksesta. Siitä eteenpäinhän urakehitys on selvä. Senikäinen nuori sälli on vankilassa aika suosittu, varsinkin tiettyjen piirien keskuudessa. Tätä suosiota osoitetaan ilman, että pojalta paljon kysellään halukkuutta ottaa kiintymyksenosoituksia vastaan..."

        Niin, ja mistäköhän luulet heidän väkivaltaisuutensa johtuvan? Jos on joutunut kestämään kidutusta koko elämän ajan samalla kun koko yhteiskunta väittää sen olevan heidän omaksi hyväksi, niin kyllä siinä alkaa järki menemään ja tulee halu kostaa yhteiskunnalle. Koulu vei heiltä mahdollisuuden rehelliseen työhön antamalla huonot arvosanat ja kertomalla, ettei ole tarpeeksi hyviä. Ei siinä enää ole edes muuta mahdollisuutta, kuin rikollisuus.

        Odotan innolla, että joku pystyy todistamaan perusteluni vääriksi.


      • Anonyymi

        Jos mä sanoisin miten asioita pitää muuttaa nii ootko sillon ton tyypin puolella?


      • Anonyymi
        Ardan kirjoitti:

        Musta koulu on oikeesti kivaa! Varsinki ku saa nähä kavereita!

        Olisihan se kiva jos ois niitä kavereita...


      • Anonyymi
        Ardan kirjoitti:

        Musta koulu on oikeesti kivaa! Varsinki ku saa nähä kavereita!

        MITÄ VITTUA


      • Anonyymi
        vitunluuserit kirjoitti:

        ootte kaikki vitun luusereita ketkä sanoo kouluu hyväks paikaks.

        jep samaa mieltä


      • Anonyymi
        Ardan kirjoitti:

        Musta koulu on oikeesti kivaa! Varsinki ku saa nähä kavereita!

        se onkin ainoo hyvä puoli


      • Turpakiinne vittu jaksa sun laist "nerokasta" mieltä. Toi on vaan miten koulun järjestelmää esitellään. Mietippä vähän tarkempaan. Esimerkiksi. Minkä takia koulu alkaa yleensä klo 8 ja loppuu klo 1-3? Sentakia että nähdään et pystytkö mennä klo 8 työvuoroon joka päivä ilman mitään myöhästelyjä. Ja ei meikän koulussa ollu kun 3 valinnaista mistä 1. Köksä 2. Liikunta 3. Jotain tietokone paskaa mitä tyhmempikii osais tehä. Meikän porukat puhu aina siitä ku niillä oli kuvataidetta ja jotain raksaamista yläasteen valinnaisissa missä vitussa ne on nykyään? Eikä riitä rahat enää sellaseekaa vittu mitä paskaa


    • iiiiiiiiiiiiiiiiiii

      * Ihmisen aivot muistavat KAIKEN informaation jota niille annetaan. Ihminen pystyy esimerkiksi 30 vuoden kuluttua muistamaan olleensa jossain paikassa vaikka se ei tulisikaan koskaan mieleen. Ihmisen aivot pystyvät tekemään asioita joita ei oisaisi tehdä ajatuksella >>> esim. Ihminen voi osata kirjoittaa puhelinnumeronsa puhelimeesa vaikka ei sitä muistaisikaan (kädet muistavat).
      Mikäli opetusta vähennetääisiin niin siitäkin opetetusta tiedosta jäisi vain osa päähän. Oppisit siis väin entistä vähemmän.

      * Koulu ei aiheuta lapsille paineita tulevaisuudesta. Harva 13-vuotias (7.lk) ei tule edes ajatelleeksi jatko-opiskeluja.

      * "Ainoa syy, miksi koulussa käydään on rahan teko"
      Koulussa käydään jotta ihmiset osaisivat asioita. Myös suomi24 perustajat ovat käyneet kouluja. Koulutusta tarvitset kaikkialla.


      * "Koulu tappaa lasten mielikuvituksen, innokkuuden ja lahjakkuudet"
      Millä perusteella????

      * "Koulussa kiusataan. Suurin osa oppilaista yksinkertaisesti kärsii."
      Tämän hyväksyn täysin, mutta se ei varmaankaan ole itse koulun vika.

      * "IHMISET ARVIOIDAAN SEN PERUSTEELLA MITÄ HE OSAAVAT"
      Totta sekin. Tyhmiä ihmisiä (kuten sinua) ei kannata päästää vaativiin tehtäviin joissa epäonnistuminen on kaikkea muuta kuin hyvä asia.

      * "Koulu vie suuren osan lapsuudesta turhien tehtävien tekoon joita ei muista enää vähän ajan päästä."
      Minä olen tavannut kaikki kaverini koulussa ja menen sinne mielelläni. Kuolisin tylsyyteen jos minun pitäisi vain laiskotella koko lapsuuteni.

      * "Suuri osa koulussa opeteltavista aineista on turhia, esim. pakkoruotsi ja uskonto"
      Hyväksyn tämänkin. Ruotsista on kylläkin ollut apua mutta luulen että suurinosa ihmisistä ei sitä tarvite.

      Yritäpä vaan miettiä mitä maailma olisi ilman koulun käyneitä ihmisiä?

      • dsfgrfg

        Ette dissaa alottajaa! Jätkä vaikuttaa just vitun asialliselta(paitsi toi kiusataan-kohta, mitä vittua?) Jotkut vitun pilalle hemmotellut hiket panostaa koluun kun normaalit ihmiset sluibaa, juo viinaa, röökaa ja vittuilee mummoille! Vitun jees! Lätkä on siisti laji ja persut on vitun kovia! Pukeudun gangstaks amerikasn mustien alakulttuurityyliin, mut silti oon persu, vitun jees! Vittu.


      • Jalaa
        dsfgrfg kirjoitti:

        Ette dissaa alottajaa! Jätkä vaikuttaa just vitun asialliselta(paitsi toi kiusataan-kohta, mitä vittua?) Jotkut vitun pilalle hemmotellut hiket panostaa koluun kun normaalit ihmiset sluibaa, juo viinaa, röökaa ja vittuilee mummoille! Vitun jees! Lätkä on siisti laji ja persut on vitun kovia! Pukeudun gangstaks amerikasn mustien alakulttuurityyliin, mut silti oon persu, vitun jees! Vittu.

        Ei sullakaan hyvin mee. Normaali on hieman häilyvä käsite, normaalin näen omasta vinkkelistä kyl sellaisena henkilönä, joka viitsii panostaa omaan elämäänsä ja tulevaisuutensa. Tosin jokainen tyylillään. Yhtään ylimääräistä sossun elätettävää ei Suomeen tarvitse tulla, varsinkaan oman maan kansalaisia. Kertoo aikamoisesta selkärangattomuudesta ja laiskuudesta. Mun puolesta voit vittuilla ihmisille, vetää viinaa ja laittaa elämäs perseilyks.


      • openionkusipää
        dsfgrfg kirjoitti:

        Ette dissaa alottajaa! Jätkä vaikuttaa just vitun asialliselta(paitsi toi kiusataan-kohta, mitä vittua?) Jotkut vitun pilalle hemmotellut hiket panostaa koluun kun normaalit ihmiset sluibaa, juo viinaa, röökaa ja vittuilee mummoille! Vitun jees! Lätkä on siisti laji ja persut on vitun kovia! Pukeudun gangstaks amerikasn mustien alakulttuurityyliin, mut silti oon persu, vitun jees! Vittu.

        VITTUUUUUU!!!!!!

        Niin juuri. Mulla on paljon kokemusta asiasta ja voin sanoo että olen tismalleen samaa mieltä kuin koululainen. Siis on järkeä arvioida tulevaisuus todistuksesta vaikka numeroiden taso riippuu OPETTAJASTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mun isä on ollut opettaja ja sen mielestä mun ope antaa aivan liian alhaisia numeroita. Se on totta! Mun luokalle tuli vain YKSI kymppi. Se tuli yhdelle mun kamulle. JA MEILLÄ ON TODISTETUSTI KOULUN TAITAVIN,HYVÄKÄYTÖKSISIN,PARAS JA URHEILULLISIN LUOKKA!!!!!! Muut surkimukset saa kymppejä pilvin pimein koska opettajat on niillä järkeviä tai ylilepsuja. Mun ope antaa toikkiin pelkkii kutosii ja seiskoi ja muutaman kasin tai ysin sekä yhen kympin. Mun ope on ääääääliö. VITTU MITÄ PASKAA SE "TODISTUS MÄÄRÄÄ TYÖPAIKAN" MEIDÄN TOIKILLA PÄÄSIS KORKEINTAAN KOMPOSTIN TYHJENTÄJÄKSI!!!!! MÄ HALUAISIN TULLA NÄYTTELIJÄKSI TAI HUIPPU-URHEILIJAKSI!!!!!!!!!!!


    • ASDFASD

      ....................................................KOULU ON PERSEESTÄ ™.......................................

    • Koulu on roskaa.

      Lyhesti ja ytimekkäästi: KOULU ON TÄYTTÄ PASKAA.
      Opettajat on pellejä, mikään ei kelpaa, kiusaajia, ja näitä hinttareita, jotka luulee olevansa ns. "kovia jätkiä" kun aukoo päätä heikommille. Sit saadaan turpaan ja itketään...-> Paska & turha paikka,.

      • storringkoulu

        KYLLÄ KYLLÄ!!! Koulu on ihan paskaa. Mun opettajani ja reksi on sikamaisia paskapäitä. Aineet joissa kirjotetaan vihkoon ja luetaan vauvojen roskaromaaneja tai lasketaan laskuja on perseest. Viel ku koulus on sellasii kolmosluokkalaisii jotka tulee kuiskiin korvaan jotai "mäki oon kovis ja kiusaan muita" tai "tuuks kattoon noita pikkuisii jotka on kusipäitä" tai sitten jopa "kuinka paljon juot alkoholii ja eeässää". Vittu mitä kakaroit ne kolmosen pojat. Yläasteikänen ku vastaa jotain että "mee muualle tai saat turpaan ja kunnolla",nii ne juoksee pillittäen pakoon. Koulu o hirveet soopaa varsinki jos ope ja rexi on sellasii kuin mul. Ope valittaa pikkuasioista kuten jos sanoo kamulle vaikka vaan moi niin ope rupee urputtaa näin "TUNNILLA EI PULISTA!!!!! HIRVEE METELI!!! JA JÄKÄ JÄKÄ JÄKÄ...." koko tunnin saa kuulla sen vittuiluu. Reksi taasen on tällanen "koulussa ei saa kiroilla,kuherrella,sanoa opettajille vastaan,jättää läksyjä tekemättä,sanoa pahaa toiselle(tarkemminkin hänelle itselleen),huutaa,juosta käytävillä,tulla kengät jalassa luokkaan,kysyä opelta että onko pakko ja tällaisia taas pitää tehdä: sanoa aikuisille huomenta/päivää,nousta seisomaan jos aikuinen tulee luokkaan,antaa reksille rahaa,kunnioittaa reksiä kuin kuningasta,totella reksin jokaista sääntöä. Tää lista olis vähintään kilsan kokonen jos kertoisin kaikki koulun säännöt. Lyhyt ja ytimekäs loppuselvennys: KOULU ON PERSEESTÄ JA PITÄISI HEITTÄÄ HELVETTIIN!!!!!!


    • ...

      Ihme juttu... olet sitten mennyt opettelemaan miten luetaan ja kirjoitetaan?!
      Meinaan et sää täällä aukois päätäs jos et erottais Ä:tä Ö:stä.
      Koulun vika sekin.

    • Minä, joka olen käynyt koulua kohta 15-vuotta voin sanoa, että puhut pelkkää paskaa, koska et pärjää koulussa.

      1. Suurin osa koulussa opetetusta tiedosta unohtuu, koska niitä ei yksinkertaisesti tarvi mihinkään!

      - en sano, että kaikki mitä koulussa opetataan, tulee tarpeeseen myöhemmin elämässä, mutta voin sanoa, että liika tieto on aina parempi kuin liian vähäinen tieto.

      2. Koulu aiheuttaa jatkuvaa painetta ja stressiä lapsille ja lapset pelkäävät tulevaisuuttaan koska eivät tiedä miksi haluavat "tulla isona"

      - jollei koulu aiheuttaisi stressiä, niin kukaan ei oppisi mitään. Se, että oppilas tietää jäävänsä jälkeen muista ja saavansa huonoja numeroita ja joutuu ehkä luopumaan tietyistä tulevaisuuden suunnitelmista, koska keskiarvo ei riitä toisen asteen koulutukseen. Stressi on se, joka saa oppilaat tekemään asioita ja työntämään itsensä kykyjensä rajoille.

      3. Ainoa syy, miksi koulussa käydään on rahan teko ja että meidät aivopestäisiin noudattamaan jokaisen pomomme käskyä ja jotta meistä tulisi bisness miehiä.

      - koulussa käydään, jottei sinun tarvitsisi olla alepan kassalla lopun ikääsi vaan pääsisit sellaiseen työhön jossa sinä oikeasti viihdyt ja sellaiseen työhön, jolla pystyt elättämään itsesi ja perheesi.

      4. Koulu tappaa lasten mielikuvituksen, innokkuuden ja lahjakkuudet, se on tullut selväksi kaikissa testeissä joita löytää vaikka myös netistä, jos haluaa.

      - vittua? Koulu on omiaan lasten mielikuvitukselle. Kirjoitustehtävät varsinkin ovat sellaisia, jotka antavat uutta potkua lapsen mielikuvitukselle.

      5. Koulussa kiusataan. Suurin osa oppilaista yksinkertaisesti kärsii. Ulkonäköpaineet ovat korkealla KAIKILLA.

      - kiusausta tapahtuu koulun ulkopuolella yhtä paljon kuin koulun sisäpuolella. Työpaikoilla on kiusausta myös. Ulkonäköpaineet ovat yksilöllisiä. Toiset ei ajattel niitä, kun toiset taas eivät muuta ajattelekaan. Itsestä se on kiinni.

      6. Koulussa on PAKKO nähdä joitain ihmisiä, joita ei yksinkertaisesti haluaisi tavata. Monet moraalittomat sairaat lapset (kiusaajat jne.) vievät mukanaan pohjalle myös kaikki terveet lapset.

      - Koulun ulkopuolellakin tulee vastaan ihmisiä joita ei haluaisi nähdä. Työpaikoilla myös. Jos annat muiden viedä itsesi pohjalle, niin se on oma syysi, koska et omista selkärankaa tai pitää puoliasi.

      7. Koulu on kaikista rasistisin keksintö, joka on koskaan keksitty. IHMISET ARVIOIDAAN SEN PERUSTEELLA MITÄ HE OSAAVAT, herätkää jo! Ihmisille annetaan numero, joka tuomitsee koko tulevaisuutesi. Mitä sinusta voi tulla ja mitä ei.

      - Et selvästikään tiedä mitä rasisimi on, joten älä käytä sitä sanaa. Koko elämäsi ajan sinut tullaan arvioimaan jollain perusteilla. Joko se on ulkonäkösi, ikäsi, ihonvärisi, ansioluettelosi tai sitten vaan oma persoonallisuutesi. Tämä ei ole sellainen asia, jota tapahtuu vain kouluissa.

      8. Koulu vie suuren osan lapsuudesta turhien tehtävien tekoon joita ei muista enää vähän ajan päästä.

      - Sinulle jää kylllä aikaa hiekkalaatikkoleikkeihin, jos vain teet ne tehtävät pois alta ensin.

      9. Suuri osa koulussa opeteltavista aineista on turhia, esim. pakkoruotsi ja uskonto. Kenenkään ei tarvitse tulla puolustelemaan, koska tämä on faktaa.

      - pakkoruotsi on aina ollut perseestä ja niin on uskontokin, mutta niille asioille sinä et voi yhtään mitään.

      10. Suurin osa opettajista on surkeita ja sairaita ja huonoja malleja lapsille.

      - opettajia ei voi itse valita, joten tyydy niihin jotka saat. Opettajista voi aina valittaa ja se on sinun hommasi tehdä se valitus. Opettajat ovat ankaria sen takia, että sinä käyttäytyisit ja ottaisit opiskelun tosissasi, jottei sitten tarvitsisi 20-vuotiaana itkeä, kun lakaiset keskustan katuja minimipalkalla.

      11. Lapset tuhoutuu

      - siis mikä idiootti sinä olet? Heikot murtuu ja vahvat pääsee eteenpäin. Näin se menee missä tahansa asiassa. Ellei sinulla ole rahkeita tehdä parastasi, niin sitten se on oma syysi.

      12. Raha raha raha raha raha raha on herramme!

      - raha pyörittää maailmaa ja lopulta myös sinun maailmaasi. Kaikki tehdään sen mukaan miten paljon rahaa on. Ostanko ruokaa vai huvituksia? Raha on kautta aikain määrittänyt mitä päätöksiä teemme elämässä.

      • hjjjjjrfrr

        toi 8 ei kyl oo totta. ei voi jäädä aikaa esim pelaamiseen kun on harrastukset ja lisätehtävät??


      • :(

        mul ois suuret unelmat, mutta oon aivan paska koulussa. tai noh... keskinkertaista huonompi. musta ei voi ikinä tulla sitä miks mä haluun kosk oon vaa nii paska :( byyyyyyyyyyääääääääääääääääääääääääää :( :(


      • tietäjä

        voi vitsi puolet väitteistäsi on luuloja ei ole parempi kuin aloittajakaan jo saan sanoa nin aika vitutta koko juttu täällä , illuminati orjuttaa ....


      • Busterih

        Vatipää ammu ittes. Koulu on kidutust ja sillä selkis.


      • nnnnnnnnn

        uskonto ei kyllä ole turha, mutta joitakin ei vaan kiinnosta eri oppiaineet mutta ne vain kuuluvat koulun oppiaineisiin mitä opetetaan, koulussa käydään sitä varten että opitaan eri asioita :)


      • Anonyymi
        hjjjjjrfrr kirjoitti:

        toi 8 ei kyl oo totta. ei voi jäädä aikaa esim pelaamiseen kun on harrastukset ja lisätehtävät??

        LOL

        en tiedä, itkeäkö vai nauraa tässä kohden.


    • Jalaa

      Te, jotka aina valitatte että miten koulu on paskaa ja sillä ei tee mitään, niin kokeilkaas tätä: Lopettakaa se koulu siihen 9. luokkaan, älkää hakeko lukioon tai ammattikouluun tai mihinkään muualle. Niin mistä luulette löytävänne ittenne muutaman vuoden päästä? Voi olla tulevaisuus aika synkkä, mutta kukin valitsee tiensä.

      T: kaksi ammatillista tutkintoa omaava

      • jeeh

        siinäpä se. Koulu on perseestä juuri tuon takia -.-


      • kysynvaan

        mikä siitä tekee kauhean paikan?


    • dsf

      Mä ymmärrän mitä kelaat.

    • Olen käynyt kouluja jo 13 vuotta, ala-asteen, yläasteen ja lukion.



      -Suurin osa koulussa opetetusta tiedosta unohtuu, koska niitä ei yksinkertaisesti tarvi mihinkään!
      Miten voit tietää, mikä tieto tulee olemaan sinulle turhaa? Jos et saisi kattavaa perusopetusta, sinun olisi vaikeampi kouluttautua myöhemmin, jos haluat johonkin ammattiin. Usein käy niin, että tietyt lukuaineet tukevat toisiaan, itse olen huomannut tämän lukiossa. mm. Biologia, kemia, ja psykologia saattoivat puhua samoista asiosta, samoin bilsa, hissa, uskonto ja psykologia parhaimmillaan.

      -Koulu aiheuttaa jatkuvaa painetta ja stressiä lapsille ja lapset pelkäävät tulevaisuuttaan koska eivät tiedä miksi haluavat "tulla isona"
      Pakko sinun on joskus miettiä,miksi haluat tulla ”isona”. Kun minä olin yläasteella (mistä on vain kolme vuotta) siellä oli sellainen aine kuin OPINTOJEN OHJAUS. K.o aine oli varattu oppilaiden ohjaamiselle. siellä oli ammattien ja toisten koulujen esittelyä, tms. Lisäks on Taksvärkit ja TET-päivät/viikot, jotka parhaimmillaan voivat auttaa oppilasta löytämään alansa.

      -Ainoa syy, miksi koulussa käydään on rahan teko ja että meidät aivopestäisiin noudattamaan jokaisen pomomme käskyä ja jotta meistä tulisi bisness miehiä.

      Miksei kaikista sitten tule bisnesmiehiä? BTW: ”Bisnesmiehessä on vain yksi s-kirjain. Miksi osa kouluja käyneistä kohoaa pomotasolle, jos kaikki kerran jäävät ”bisnesmiehiksi?” entäs sitten amiksen käyneet? He saavat ihan ammatin…

      -Koulu tappaa lasten mielikuvituksen, innokkuuden ja lahjakkuudet, se on tullut selväksi kaikissa testeissä joita löytää vaikka myös netistä, jos haluaa.

      Minun luovuuttani koulu on ainakin tukenut. Etkä voi muuten sanoa tähän mitään vastaan, koska tämä on faktaa ;P minä olen tämän kokenut! Aloitin yläasteella piirtämisharrastuksen, ja innoistuin kirjoittamisesta. Kouluntehtävät voivat tuntua tylsilstä, mutta tylsyys juuri kasvattaa luovuutta.

      -Koulussa kiusataan. Suurin osa oppilaista yksinkertaisesti kärsii. Ulkonäköpaineet ovat korkealla KAIKILLA

      Minuakin kiusattu koulussa, mutta en silti olisi lakkautamassa koko järjestelmää sen takia. Olen luonut parhaimmat ystävyyssuhteeni koulussa. Lisäksi, ulkonäköpaineista: tarvitseeko niistä välittää? Ei. Tietenkin, kannattaa pukeutua asiallisesti ja noudattaa tiettyjä pukeutumisnormeja.

      -Koulu on kaikista rasistisin keksintö, joka on koskaan keksitty. IHMISET ARVIOIDAAN SEN PERUSTEELLA MITÄ HE OSAAVAT, herätkää jo! Ihmisille annetaan numero, joka tuomitsee koko tulevaisuutesi. Mitä sinusta voi tulla ja mitä ei.

      Jos olisit käynyt koulusi nyt KUNNOLLA, tietäisit, mitä rasismi on: se on syrjintää ihmisen ihonvärin, kansallisuuden, tai ”rodun” perusteella. Rasismi EI OLE ”syrjintää” taitojen perusteella. Eli, koulunumerosysteemi EI OLE rasismia. Onnittelut, ymmärisit kuitenkin jotain hyvin oleellista koulunarvostelu tavasta. Ja, lause kuuluu oikeasti ”IHMISIÄ arvioidaan sen perusteella, mitä he osaavat.” Tarkkaavaisuutta äidinkielentunnilla.

    • -Koulussa on PAKKO nähdä joitain ihmisiä, joita ei yksinkertaisesti haluaisi tavata. Monet moraalittomat sairaat lapset (kiusaajat jne.) vievät mukanaan pohjalle myös kaikki terveet lapset.

      -Oletko sitten ikinä itse vastustanut kiusaajia? Miksi minusta kasvoi ihan tervejärkinen ja moraalinen aikuinen, vaikka minua kiusattiin? Kerro se. Ja, kaikenlaisten ihmisten kanssa on hyvä tulla toimeen, koulussa voit harjoittaa tätä taitoa. Itse asiassa jo päiväkodissa kerrotaan ”ei tarvitse olla kaveri, mutta toimeen on tultava.”

      -Koulu vie suuren osan lapsuudesta turhien tehtävien tekoon joita ei muista enää vähän ajan päästä.

      Muistan yhä väritystehtävän, mikä minun piti tehdä eskarissa. Piti värittää viisi lentokonetta päävärein.
      Lisäksi, tehtävät auttavat oppimaan. Yritäpä opiskella saksan kieltä, ilman että teet mitään sanastotehtäviä. Hankalaa se on. Myös matematiikkaa on harjoitettava ja sovellettava. Reaaliaineetkin muistaa paremmin, kun kirjoittaa esseen Aleksanteri Suuresta / Molekyylisidoksista / Mooseksesta / Putoamiskiihtyvyydestä…

      -Suuri osa koulussa opeteltavista aineista on turhia, esim. pakkoruotsi ja uskonto. Kenenkään ei tarvitse tulla puolustelemaan, koska tämä on faktaa.

      Niin, miksihän meidän pitäisi opetella kotimaamme toista virallista kieltä? Sen kun velttoilet ruotsin tunnilla, niin joku kielitaitoinen vie työpaikan nenäsi edestä joskus. Syvältähän se on, mutta minkäs teet. Uskonnosta on hyötyä, se auttaa ymmärtämään meidänkin kulttuuriamme ja äidinkieltä. Monet sanonnat tulevat Raamastusta, esim ”Kaiken A ja O.”

      -Suurin osa opettajista on surkeita ja sairaita ja huonoja malleja lapsille

      Ja millä perusteella? Itse en ole tällaisiin opettajiin törmännyt.

      -Lapset tuhoutuu
      -Raha raha raha raha raha raha on herramme!

      Niin, lapset tuhoutuvat, MITEN? Ei koulutus ole ketään tappanut. Miten raha liittyy asiaasi? Tosiasiahan se kyllä on, joten: deal with it.

      ”Kellään ei yksinkertaisesti ole mitään jota voisi sanoa vastaan koska tämä on faktaa. Olen itse sen nähnyt ja itse sen kokenut.”

      Minäkin perustelen oman mielipiteeni aivan samoin sanoin ;).

      Anteeksi, viesti piti laittaa kahdessa osassa, kun se oli Suomi24:n mielestä liian pitkä. XD

    • stadin kundi

      emmäkää skolest diggaa, mut laiffi is what it is.

      • epicSaxGuy

        Just näin :D


      • Gordon Nykänen

        Elämä on Half-Laiffii


    • pllssl

      Rento kundi tää stadin kundi :D

      Mut Koululainen I agree!

      • iso_G

        kys


    • Lintsari

      Lintsatkaa, lintsatkaa lisää! Voin sanoa kokemuksesta että kannattaa!

    • VittuKoulu

      Voi vitun perhana!! Koulu on siis nii paska paikka!! Että tekee miekli huutaa luokalle, että 1lk KÄYTTÄÄ Rintaliivejä -.- Kerron kaikki syyt MIKS VIHAAN KOULUU!

      - Koulussa jos joku lapsi unohtaa jtn. opettaja heti huutaa niinkuin sitä tapettais :(

      - Meidän opettaja alkaa tönii mua, eism ku naulakois oli paljon porukkaa, halusin odottaa ennen kun jotkut lähtee, et voin laittaa takin hatun, jne. naulakkoon, kesti pikkasen kauan, sieltä napsahti kaveri, mun piti antaa sil yhden jutun, no paperin mun puh. numeron kanssa, heti se meidän ope alkaa tönii mua isoo poruukkaa päin et melkee tipuin!! Se on siis oikeest joku Mamma ope, siis se on jo vanha, ODOTAN SEN PENSSIÄ!

      - Jäin luokalle, koulun takia, ei mun vaa koulun!! Eli olin 1 lk Meillä oli kuva opettaja, ihana ja se oli tosi kiva!! Mentiin 2 lk, siellä kiva ope oli puol vuotta, mutta sitten vaihtui toiseen heti toiseen koska se eka opella oli vauva, syntymässä. Eli toinen ope oli hurjan kamala!! Mutta sitten aloin tykätä siitä, ja se oli kiva, mutta sitten, meni kaikki ne vuodet, vaihtui perhanaan mammaan!! Idioottiin, ja arvatkaas kui mut jätettii luokalle?? NO KOSKA KAIKILLA ON ERIN LAISET SÄÄNNÖT, JOKAISELLA OPELLA, EN TIIÄ MITÄ MISTÄ TYKKÄÄ, MITÄ NYT PITÄÄ TEHÄ KU SILLOIN PITI TEHÄ SITÄ???


      Ihan, ihan koulu on paska, mä sen haluun sanoo teille suoraan, että jos rakastatte kouluu, olkaa varovaisii, koska opet on iha hulluija paskapäitä -.-


      KOULU MAAILMAN PAHIN PAIKKA!

      • ei vîTtü

        Kai sut nyt luokalle jätetää ku et osaa edes kirjottaa...pelle


      • jammusetä4525
        ei vîTtü kirjoitti:

        Kai sut nyt luokalle jätetää ku et osaa edes kirjottaa...pelle

        olet homo seksuaali kuka ei osaa kirjottaa? "jätetää,kirjottaa" olet täysi faggot


      • huohhhh
        jammusetä4525 kirjoitti:

        olet homo seksuaali kuka ei osaa kirjottaa? "jätetää,kirjottaa" olet täysi faggot

        Ei todellakaan kannata alkaa päteä, kun et itse näemmä osaa kirjoittaa edes yhtä sanaa suomen kieltä.


    • mhdjaosf

      Koulu on perseestä ja sillä selvä. Alle kuudesosa ihmisistä pitää koulusta.

      • GEV

        Hah! Mistäs alitajunnasta ton pieraisit? Meneppä kysymään jostain köyhän valtion koulusta kuinka moni ei pidä koulusta. Varmaan nauraisivat sinulle katketakseen. Jos joku ei tahdo oppia elämää nii se on tyhmän ihmisen merkki.


      • raha alas
        GEV kirjoitti:

        Hah! Mistäs alitajunnasta ton pieraisit? Meneppä kysymään jostain köyhän valtion koulusta kuinka moni ei pidä koulusta. Varmaan nauraisivat sinulle katketakseen. Jos joku ei tahdo oppia elämää nii se on tyhmän ihmisen merkki.

        mun mielestä on vitun tyhmää mennä esim kehitysmaihin opettamaan?he ovat onnellisia ilman kilpailemista ja taulu tvtä.ja elävät saastuttamatta luontoa ja niille riittää perustarpeet!!häpee!toi GEV tarkoittaa varmaa JEW? siionisti!


    • Hrä1969

      No niin on. Nykykoulu on ihan paska, kaikki meni perseelleen kun poliitisit punaviherpiiperöt kielisivät opettajia hakkaasta tyhmiä oppilaita karttakepillä sormille.

      • Hra1969

        No niin on. Nykykoulu on ihan perseestä, kaikki meni pieleen kun polittiset punaviherpiiperöt kielsivät opettajia hakkaamasta tyhmiä oppilaita karttakepillä sormille


        (pitäs kai ostaa uusi näppis)


    • SAD

      Terveyden MENETTÄÄ koulussa !!!!
      Ei YHTÄÄN MUKAVAA IHMISTÄ SIELLÄ

      AIVAN TURHA KIDUTUS PAIKKA

      Koulu ON RIKOLLISTA TOUHUA!!!!!

      • valittajat

        Ehdota sitten miten lapset koulutetaan? Pakko se koulu on käydä vaikka välillä vituttaakin. -9lk. Aivopestyääliö


    • älä lue

      Samaa mieltä mutta paska vaan että perusasiat kuten pillku sanan että eteen jonka olen kaksi kertaa jo jättänyt tekemättä koska olen niin saatanan laiska, pitää ioetella. Tää viesti on ylipä§Kã tiedän, mutta on tylsää kun sain naziopelta turhaa jälkkää. Imekäää pa§Kaa
      kaîkKI

    • nåkkeonhomo

      Nåkke on homo!

    • koululainen :D

      Koulu on kyllä tylsää jne., mutta on se mahtavaa, kun pääsee nuoremmilleen kertomaan asioista, joista he eivät ole kuulleetkaan! :D
      Menin sitten joillekin kakkosluokkalaisille kertomaan neliöjuurista, funktioista ja prepositioista, osittain på svenska. Oli kyllä näkemisen arvoiset ilmeet. :)

      Mutta oikeastaan ainoat tarpeelliset aineet ovat matikka, pakolliset kielet ja jossain määrin äikkä. Liikunta tulee luonnostaan jos on tullakseen, vanhemmat raahaavat kirkkoon joka tapauksessa jne...

      • jhvr

        ei mun vanhemmat kyl raahaa kirkkoon. en oo koskaan ollu kirkos muuta ku luokan kaa, ristiäisis, rippijuhlis, häissä ja hautajaisissa


    • 5luokkalainen

      itselleni se on niin paskkaaa että joka sunnuntai tulen omaan huoneeseeni itkemään koska se on niin PASKAAAAAAAA

    • oelsaslf

      Oon nii helvetin samaa mieltä tän ketjun alottajan kaa.. kerranki joku joka on samaa mieltä

    • 4756dht547

      joo ei se turha ole, mutta siitä voitaisiin muuttaa. esim. turhat aineet pois ja kotitehtävät pois. Lyhyemmät päivät.

      • lukiolaislikka

        Siitä, mitkä aineet ovat turhia, voidaan taittaa peistä loppumattomiin. On jopa olemassa ihmisiä, joiden mielestä uskontoa todellakin pitää opettaa koulussa!

        Siinä olet kuitenkin väärässä, että työmäärää (kotitehtävät, viikkotuntimäärä) pitäisi vähentää. Ymmärtänet kuitenkin, että tehty työ on suoraan verrannollinen opittuihin asioihin.

        Minusta tasokurssit pitäisi palauttaa, mutta ne eivät saisi olla lukittuja, vaan sitä mukaa kuin oppimishalu joko kasvaa tai vähenee, siirretään sujuvasti ryhmästä toiseen. Tämä systeemi saattaisi jopa auttaa koulun työrauhaongelmiin: mahdollisimman moni saisi tasoistaan opetusta ja oppituntien käyttö tehostuisi. Niillä, jotka oikeasti haluavat ja pystyvät asioita oppimaan, olisi silloin mahdollisuus keskittyä opiskeluun luusereiden häiritsemättä ja ennen kaikkea opettaja voisi opettaa sen sijaan, että joutuu käyttämään suuren osan tunnista järjestyksenpitoon ja kotikasvatusta vaille jääneiden hyysäämiseen.


    • 5+20

      Nykymuotoisen koulun tarkoituksena on lähinnä pitää pennut pois kaduilta sillä aikaa, kun vanhemmat käyvät töissä. Sen, mikä peruskoulussa ihan oikeasti on tarpeellista tietoa, voisi helposti opettaa parissa vuodessa. Ainakin omana aikanani kulutettiin älyttömästi aikaa kaikenmaailman eläytymisharjoitteluihin ja taidep*skaan.

      Vastaavanlainen funktio on sitten lukio- ja korkeakoulutuksellakin, tällöin tarkoituksena on tosin työttömyystilastojen siistiminen.

      • Huonosti oppinut

        No empä usko 2 lk jälkeen lapset olisi kovinkaan yleistietoisia yhteiskunnan asioiden hoitamisesta.Tai et peruskouluun mentäisiin vasta 14 v silloin olisi aika vaikea aloitella matikalla
        - laskuja.Tulee eläkeikä ennen kuin olisi oppinut . Turha puhua elämä opettaa ilman koulunkäyntiä.


    • homo opettajat

      onks muute oikei (ala-asteel) opettajan huutaa turpakii? mulle huudettiin kun kuulemma kiroilin :D

      • Viituuuuuuu ärsyttäää

        Ei oo oikei sinä joka kirjotit homo opettajast meiän puutyö ope heittää meit puupalikoil ja ku sahasin mun käteen ja siit tuli paljo vertaa menin kyysyy saanko laastarin ja vastaus autan eka tätä yhtä opilasta maalaamannnnnn kuinka paska ope voi olla vittuuuuuuuuu


      • hauskojaopeja

        on okei :D välillä kun oli liian enerkiaa täynnä olevia oppilaita niin välillä joutuu opettaja huutaa toisille nyt turvat kii :D ei hän sillä pahaa tarkottanu koitti vaa saada hiljasuuden, tämmöistä välillä oli kun koulussa olin :) T ammattikoulun käynyt


    • kop

      kaikista pahin juttu on se, että koulus on liikaa läksyi ja liikaa tehtävii

    • unelmakoulu

      unelma koulu ois semmonen missä pelattais hyvil koneil mitä itte haluaa. ja ruokalassa ois joka päivä semmost ruokaa mist itte tykkää, välkät ois dokaamista, kotitehtävinä on suoriutua jostain pelin tehtävästä (vaikeasta tai helposta).

    • rahan orjat alas

      osittain erimieltä koulusta.koulu ei ole perseestä vaan aiheet mitä siellä tehdään..esim jos äidinkielen sanaluokkien sijaan siellä opetettais vaikka lajittelemaan roskat niin että se olis selkärangassa. se ei unohtuis koska roskat on joka päivä läsnä toisin kuin sanaluokat.ja muu esim energian säästäminen yms.kouluun maailman tarpeiden mukaista opetusta turhuus pois.koulussa opetetaan ansaitsemaan rahaa ja kilpailemaan..ei ratkaisemaan ongelmia.ongelma ei ole 5x5 vaan miten vitussa me tullaan esim pärjäämään ilman öljyä,puhdasta vettä saasteita yms vastaan?näihin asioihin pitäis löytää ratkaisuja.ja nää ihmiset jotka itkee ja haukkuu sossupummiks miettikää sitten eläkkeellä kun olette tuhonneet paikkanne esim selkänne hikinen eläke kädessä että vittu meni 50v töissä ettekä nähneet lapsia ku töiden jälkee jolloin olitte väsyneitä raskaan työpäivän jälkeen..toki rahalla saa niitä kivoja 5pv lomia vuodessa lapissa laskettelemassa perheen kanssa :Dolen ollut töissä itsekkin pitkään mutta jos saan sossusta perustarpeet elämiseen ja aikaa tehdä mitä haluan niin olen tyytyväinen ja niin varmasti lähes kaikki maailmassa.en tärvii 55tuumasta hd teeveetä jota kerkeen kattoo töiden jälkeen sohvalla väsyneenä.
      TYPERYKSET!

    • kutoselle menevä

      Oon osittain samaa mieltä..

      -Suurin osa koulussa opetetusta tiedosta unohtuu, koska niitä ei yksinkertaisesti tarvi mihinkään!
      --Tää pitää osittain paikkansa. On ihan naurettavaa et matikasta on pakko opettaa niitä vaikeita juttuja. Tiedän et ala-asteella opittua suunnilleen voi tarvita, mut jos ei aijo johonkin matematiikka-alalle niin peruselämässä ja useilla työpaikoillakin tarvitaan lähinnä peruslaskuja ja jotain pinta-aloja. Ja jos taas aikoo niin voihan sitä matikkaa opiskella itekin! (sama juttu mm. äidinkielessä)

      -Koulu aiheuttaa jatkuvaa painetta ja stressiä lapsille ja lapset pelkäävät tulevaisuuttaan koska eivät tiedä miksi haluavat "tulla isona"
      --Aika huonosti sanottu, mä en ajattele ollenkaan sitä mikskä "tuun isona" koska oon vielä ala-asteella eikä oo mikään kiire vielä. Jotkut varmaan ajattelee, mut ei ne nyt varmaan niin järjettömästi stressaa siitä. Ja ne, joiden jo täytyy ajatella tollasia ammattikysymyksiä, niiden luulis jo olevan tarpeeks vanhoja kestämään sen stressin, koska ainakaan nykyajalla esim 14-vuotiaita ei välttämättä sanota lapsiks.

      -Ainoa syy, miksi koulussa käydään on rahan teko ja että meidät aivopestäisiin noudattamaan jokaisen pomomme käskyä ja jotta meistä tulisi bisness miehiä.
      --No ei ole totta, yksinkertasesti. En mä nyt tästä muuta keksi sanottavaa, jotenkin niin tyhmä väite..

      -Koulu tappaa lasten mielikuvituksen, innokkuuden ja lahjakkuudet, se on tullut selväksi kaikissa testeissä joita löytää vaikka myös netistä, jos haluaa.
      --Toi pitää usein paikkansa, mutta usein koulussa myös kannustetaan noihin asioihin. Riippuu vähän. Ja se joka puhui noista tarinajutuista, usein tarinoihin annetaan ankarat ohjeet eikä saa päästää mielikuvitusta valloilleen, kielioppijututkin on niin tärkeetä siinä, eikä itseään voi tosta vaan pakottaa saamaan innostusta ja keksimään jotain. Joten nekin saattaa kyllä latistaa...

      -Koulussa kiusataan. Suurin osa oppilaista yksinkertaisesti kärsii. Ulkonäköpaineet ovat korkealla KAIKILLA
      --Totta, ja koulussahan sitä kiusaamista on kun siellä on tutut piirit, arvostetut tyypit ym. Mut mä en kyllä osaa tästä jutusta puhua, kun en oo itse saanut paljookaan kokemusta kiusaamisesta.

      Jatkuu vielä..

      • kutoselle menevä

        Jatkan :D

        -Koulussa on PAKKO nähdä joitain ihmisiä, joita ei yksinkertaisesti haluaisi tavata. Monet moraalittomat sairaat lapset (kiusaajat jne.) vievät mukanaan pohjalle myös kaikki terveet lapset.
        --Tää on todellakin totta. Joo, niitä ihmisiä saattaa tulla koulun ulkopuolellakin vastaan, mutta ei sua välttämättä pakoteta työskentelemään niiden kanssa tai kuuntelemaan niiden piikittelyä montaa tuntia. Töissäkin on tottakai näitä tyyppejä, mutta saat valita, meetkö töihin. Jos sulla on työ, josta pidät ja joka sua innostaa, niin ne tyypit tuskin pilaa sun elämääs. Koulussa taas on pakko käydä ja se ei varmaan erityisesti auta kestämään niitä ihmisiä, jos koulu ei muutenkaan kiinnosta. Tietty jos on rahapulaa, sun on pakko käydä epämukavassa työssä niiden inhottavien ihmisten kanssa ja ei auta kun itkeä. Ois vaan kiva että lasten ei tarvis kestää tämmöstä, kun ne ei edes saa palkaks muuta kun usein hyödyttömiä oppeja...

        -Koulu on kaikista rasistisin keksintö, joka on koskaan keksitty. IHMISET ARVIOIDAAN SEN PERUSTEELLA MITÄ HE OSAAVAT, herätkää jo! Ihmisille annetaan numero, joka tuomitsee koko tulevaisuutesi. Mitä sinusta voi tulla ja mitä ei.
        --No joo, jos haluu alalle, jossa ei koulujuttuja tarvitse mutta jonne ei hyviä kouluarvosanoja pääse, niin kyllä ärsyttää. Olis kiva, jos ei arvosteltais niin rankasti ja nöyryytettäis koko luokan edessä sen takia että ei opi jotain juttua.

        -Koulu vie suuren osan lapsuudesta turhien tehtävien tekoon joita ei muista enää vähän ajan päästä.
        --Osittain totta, osittain ei. Suomessa ainakin on ihan hyvät lomat jne, ja tietenkään kaikkia tehtäviä ei muista myöhemmin, jos ei oo käyttänyt aikaa ja ajatusta niiden tekemiseen.

        -Suuri osa koulussa opeteltavista aineista on turhia, esim. pakkoruotsi ja uskonto. Kenenkään ei tarvitse tulla puolustelemaan, koska tämä on faktaa.
        --Täysin totta. Ei Suomessa oikeesti erityisemmin edes tarvitse ruotsinkieltä, jos on palvelualalla niin sillon varmaan joo, mutta ei se nyt haittaa jos ei osaa Ruotsin matkalla puhua sitä kieltä, kyllä siellä voi puhua englantia, samoin kun et varmaan osaa puhua esim. egyptiäkään jos päätät sinne mennä käymään. Ja uskonnosta en rupea puhumaan koska en itse siinä käy, mutta kaikki lapset, joiden vanhemmat kuuluu kirkkoon, ei välttämättä kiinnostu jostain uskonnosta jos aikovat vanhempana vaikka erota kirkosta. Typerää että lapsille opetetaan ja pakotetaan muistamaan juttuja, joista eivät ole ollenkaan kiinnostuneita ja joita eivät välttämättä ikinä tule tarvitsemaan, varsinkin kun näistä aineista annetaan arvosanoja jotka vaikuttavat ihan yhtä paljon keskiarvoon kun kaikki tärkeätkin aineet.

        -Suurin osa opettajista on surkeita ja sairaita ja huonoja malleja lapsille.
        --Ei oo totta. Riippuu koulusta ja opettajasta. Suurin osa ei todellakaan ole tollasia.

        Kahteen viimeseen en vastannut koska ne oli aika turhia. Mutta siis yleinen mielipide multa on että koulu on tärkee ja tarpeellinen juttu mutta tosi montaa asiaa vois muuttaa ihan vähän, ja kaikki ois paremmin.. Tosin, ei koulu joillekin kelpaa ikinä ja on ihan normaalia, että lapset vihaa koulua. Täytyyhän olla kova ja näyttää, ettei mikään koulujuttu kiinnosta.


      • kutoselle menevä
        kutoselle menevä kirjoitti:

        Jatkan :D

        -Koulussa on PAKKO nähdä joitain ihmisiä, joita ei yksinkertaisesti haluaisi tavata. Monet moraalittomat sairaat lapset (kiusaajat jne.) vievät mukanaan pohjalle myös kaikki terveet lapset.
        --Tää on todellakin totta. Joo, niitä ihmisiä saattaa tulla koulun ulkopuolellakin vastaan, mutta ei sua välttämättä pakoteta työskentelemään niiden kanssa tai kuuntelemaan niiden piikittelyä montaa tuntia. Töissäkin on tottakai näitä tyyppejä, mutta saat valita, meetkö töihin. Jos sulla on työ, josta pidät ja joka sua innostaa, niin ne tyypit tuskin pilaa sun elämääs. Koulussa taas on pakko käydä ja se ei varmaan erityisesti auta kestämään niitä ihmisiä, jos koulu ei muutenkaan kiinnosta. Tietty jos on rahapulaa, sun on pakko käydä epämukavassa työssä niiden inhottavien ihmisten kanssa ja ei auta kun itkeä. Ois vaan kiva että lasten ei tarvis kestää tämmöstä, kun ne ei edes saa palkaks muuta kun usein hyödyttömiä oppeja...

        -Koulu on kaikista rasistisin keksintö, joka on koskaan keksitty. IHMISET ARVIOIDAAN SEN PERUSTEELLA MITÄ HE OSAAVAT, herätkää jo! Ihmisille annetaan numero, joka tuomitsee koko tulevaisuutesi. Mitä sinusta voi tulla ja mitä ei.
        --No joo, jos haluu alalle, jossa ei koulujuttuja tarvitse mutta jonne ei hyviä kouluarvosanoja pääse, niin kyllä ärsyttää. Olis kiva, jos ei arvosteltais niin rankasti ja nöyryytettäis koko luokan edessä sen takia että ei opi jotain juttua.

        -Koulu vie suuren osan lapsuudesta turhien tehtävien tekoon joita ei muista enää vähän ajan päästä.
        --Osittain totta, osittain ei. Suomessa ainakin on ihan hyvät lomat jne, ja tietenkään kaikkia tehtäviä ei muista myöhemmin, jos ei oo käyttänyt aikaa ja ajatusta niiden tekemiseen.

        -Suuri osa koulussa opeteltavista aineista on turhia, esim. pakkoruotsi ja uskonto. Kenenkään ei tarvitse tulla puolustelemaan, koska tämä on faktaa.
        --Täysin totta. Ei Suomessa oikeesti erityisemmin edes tarvitse ruotsinkieltä, jos on palvelualalla niin sillon varmaan joo, mutta ei se nyt haittaa jos ei osaa Ruotsin matkalla puhua sitä kieltä, kyllä siellä voi puhua englantia, samoin kun et varmaan osaa puhua esim. egyptiäkään jos päätät sinne mennä käymään. Ja uskonnosta en rupea puhumaan koska en itse siinä käy, mutta kaikki lapset, joiden vanhemmat kuuluu kirkkoon, ei välttämättä kiinnostu jostain uskonnosta jos aikovat vanhempana vaikka erota kirkosta. Typerää että lapsille opetetaan ja pakotetaan muistamaan juttuja, joista eivät ole ollenkaan kiinnostuneita ja joita eivät välttämättä ikinä tule tarvitsemaan, varsinkin kun näistä aineista annetaan arvosanoja jotka vaikuttavat ihan yhtä paljon keskiarvoon kun kaikki tärkeätkin aineet.

        -Suurin osa opettajista on surkeita ja sairaita ja huonoja malleja lapsille.
        --Ei oo totta. Riippuu koulusta ja opettajasta. Suurin osa ei todellakaan ole tollasia.

        Kahteen viimeseen en vastannut koska ne oli aika turhia. Mutta siis yleinen mielipide multa on että koulu on tärkee ja tarpeellinen juttu mutta tosi montaa asiaa vois muuttaa ihan vähän, ja kaikki ois paremmin.. Tosin, ei koulu joillekin kelpaa ikinä ja on ihan normaalia, että lapset vihaa koulua. Täytyyhän olla kova ja näyttää, ettei mikään koulujuttu kiinnosta.

        Ja läksyistä vielä, kyllä niitä on ihan hyvä antaa, mut tyhmää antaa liikaa kun oppilaat kuitenkin tekee ne fuskaten, kattoo vastaukset netistä, käyttää laskinta tai kysyy kaverilta. Ei useimmat nää mitään vaivaa läksyjen tekemiseen, eli eihän siinä mitään opi.


      • jepudassr

        "Aika huonosti sanottu, mä en ajattele ollenkaan sitä mikskä "tuun isona" koska oon vielä ala-asteella eikä oo mikään kiire vielä"


        Kyllä muuten alkaa olemaan jo kiire kohta. Etenkin jos 6 luokalla olet tällä hetkellä. Viimeistään kun menet seiskalle, niin alkaa jo oposi kyselemään, että mikä sinusta tulee isona, menetkö lukioon vai ammattikouluun(ja jos menet ammattikouluun, niin mille linjalle, ja nämä samat kysymykset saat kuulla todella monta kertaa)


        Kuvittelin itsekin aikoinaan, että ei tässä mitään kiirettä ole tulevaisuuden ammattia miettiä, mutta heti yläasteelle mennessä alkoi samantien kunnon pommitus kaikenlaisilla "mikä sinusta tulee isona" yms. kyselyillä.


        Ymmärrät sitten kun ylä-asteelle menet.


      • laskinfafafa
        kutoselle menevä kirjoitti:

        Ja läksyistä vielä, kyllä niitä on ihan hyvä antaa, mut tyhmää antaa liikaa kun oppilaat kuitenkin tekee ne fuskaten, kattoo vastaukset netistä, käyttää laskinta tai kysyy kaverilta. Ei useimmat nää mitään vaivaa läksyjen tekemiseen, eli eihän siinä mitään opi.

        8lk eteenpäin ei matematiikassa käytetä muuta kuin laskinta.


      • 44564
        kutoselle menevä kirjoitti:

        Jatkan :D

        -Koulussa on PAKKO nähdä joitain ihmisiä, joita ei yksinkertaisesti haluaisi tavata. Monet moraalittomat sairaat lapset (kiusaajat jne.) vievät mukanaan pohjalle myös kaikki terveet lapset.
        --Tää on todellakin totta. Joo, niitä ihmisiä saattaa tulla koulun ulkopuolellakin vastaan, mutta ei sua välttämättä pakoteta työskentelemään niiden kanssa tai kuuntelemaan niiden piikittelyä montaa tuntia. Töissäkin on tottakai näitä tyyppejä, mutta saat valita, meetkö töihin. Jos sulla on työ, josta pidät ja joka sua innostaa, niin ne tyypit tuskin pilaa sun elämääs. Koulussa taas on pakko käydä ja se ei varmaan erityisesti auta kestämään niitä ihmisiä, jos koulu ei muutenkaan kiinnosta. Tietty jos on rahapulaa, sun on pakko käydä epämukavassa työssä niiden inhottavien ihmisten kanssa ja ei auta kun itkeä. Ois vaan kiva että lasten ei tarvis kestää tämmöstä, kun ne ei edes saa palkaks muuta kun usein hyödyttömiä oppeja...

        -Koulu on kaikista rasistisin keksintö, joka on koskaan keksitty. IHMISET ARVIOIDAAN SEN PERUSTEELLA MITÄ HE OSAAVAT, herätkää jo! Ihmisille annetaan numero, joka tuomitsee koko tulevaisuutesi. Mitä sinusta voi tulla ja mitä ei.
        --No joo, jos haluu alalle, jossa ei koulujuttuja tarvitse mutta jonne ei hyviä kouluarvosanoja pääse, niin kyllä ärsyttää. Olis kiva, jos ei arvosteltais niin rankasti ja nöyryytettäis koko luokan edessä sen takia että ei opi jotain juttua.

        -Koulu vie suuren osan lapsuudesta turhien tehtävien tekoon joita ei muista enää vähän ajan päästä.
        --Osittain totta, osittain ei. Suomessa ainakin on ihan hyvät lomat jne, ja tietenkään kaikkia tehtäviä ei muista myöhemmin, jos ei oo käyttänyt aikaa ja ajatusta niiden tekemiseen.

        -Suuri osa koulussa opeteltavista aineista on turhia, esim. pakkoruotsi ja uskonto. Kenenkään ei tarvitse tulla puolustelemaan, koska tämä on faktaa.
        --Täysin totta. Ei Suomessa oikeesti erityisemmin edes tarvitse ruotsinkieltä, jos on palvelualalla niin sillon varmaan joo, mutta ei se nyt haittaa jos ei osaa Ruotsin matkalla puhua sitä kieltä, kyllä siellä voi puhua englantia, samoin kun et varmaan osaa puhua esim. egyptiäkään jos päätät sinne mennä käymään. Ja uskonnosta en rupea puhumaan koska en itse siinä käy, mutta kaikki lapset, joiden vanhemmat kuuluu kirkkoon, ei välttämättä kiinnostu jostain uskonnosta jos aikovat vanhempana vaikka erota kirkosta. Typerää että lapsille opetetaan ja pakotetaan muistamaan juttuja, joista eivät ole ollenkaan kiinnostuneita ja joita eivät välttämättä ikinä tule tarvitsemaan, varsinkin kun näistä aineista annetaan arvosanoja jotka vaikuttavat ihan yhtä paljon keskiarvoon kun kaikki tärkeätkin aineet.

        -Suurin osa opettajista on surkeita ja sairaita ja huonoja malleja lapsille.
        --Ei oo totta. Riippuu koulusta ja opettajasta. Suurin osa ei todellakaan ole tollasia.

        Kahteen viimeseen en vastannut koska ne oli aika turhia. Mutta siis yleinen mielipide multa on että koulu on tärkee ja tarpeellinen juttu mutta tosi montaa asiaa vois muuttaa ihan vähän, ja kaikki ois paremmin.. Tosin, ei koulu joillekin kelpaa ikinä ja on ihan normaalia, että lapset vihaa koulua. Täytyyhän olla kova ja näyttää, ettei mikään koulujuttu kiinnosta.

        Et taida tajuta (työ)elämästä yhtään mitään. Jos tosissasi väität, ettei matematiikkaa tarvitse mihinkään, suosittelen tutustumaan eri aloihin hieman tarkemmin. Matikka on kaiken perusta.


      • matikkaatarvitaan

        näin on, minä valmistuin vaatetusompelijaksi tänä vuonna keväällä ja kyllä siinä tarvi matematikkaa jotta pystyi laskemaan mittoja ja paljon kangasta tarvitsi, huonona matikka päänä siitä selvisin, että kannattaa vaan opetella matikkaa :)


    • PakkoRuotsiOnKakkaa

      ''Suuri osa koulussa opeteltavista aineista on turhia, esim. pakkoruotsi ja uskonto''

      I agree!

      Nyt kun mul o viimeinen peruskouluvuosi menossa sanoisin että tuo pakkoruotsi on täysin turhaa mälsää. Uskonto on kuitenkin suhteellisen kivaa.

      Lisäksi varsinkin Enkku ja Ruotsi, mun koulussa opettajat antavat rasittavan paljon kirjoitettavaa läksyks. Viime lukuvuotena (8lk) ja 7 lk jouduin kirjottaa vihkoon jotain 100 sanaa ja suomennettuna ja jätin myös jotkut kirjotukset tekemättä, mut onneks ope ei tarkastanu eikä huomannu :)
      Sama homma on ruotsin kirjoissa kun ruotsin kieli meinaa unohtua vallan mielestä kun taas enkun muistaa :/

      Lisäksi koulupäiviä pitäisi lyhentää. ei jaksa jokapäivä menna aamu kahdeksaan ja päästä päivä kahdelta. kuuden tunnin koulupäiviä :/ 4h kuulostaisi viel paremmalt. Näin viimeksi kävi 6lk kunnes 7lk tuli nuo pidemmät päivät.

      • Ei uskonto edes ole loppujen lopuksi kauhean turha aine, koska esim. Yläasteen uskonto käsittelee lähes neutraalisesti maailman eri uskontoja, eikä ylistävästi. Mutta ala-asteen uskonto on sitten eri juttu, tälläinen pitäisi kieltää heti. Lukion uskonnon opetuksesta en tiedä.

        Suomessa olisi myös ehkä hyvä jättää kaiken näköiset uskonnolliset tapahtumat koulun ulkopuolelle. Esim. Ei pidetä mitään Adventtiaamunavausta vaan ihan tavallinen, eikä mennä koulusta joulukirkkoon yms.


    • En kylläkään panisi nimeä kaiken tuon alle, mutta suurin osa tekstistä ovat faktoja. Mutta uskoisin, että ainakin muutamien aineiden joistakin kursseista on ollut hyödyllisiä meille kaikille, tavalla kuin toisella.

      Myös haluan nostaa aiheeseen liittyvän asian meidän koulustamme, eli opettajat jotka eivät edes osaa opettaa. Minulla vaihtui viime vuonna matemaattisten aineiden opettaja ja numeroni lähti heti laskuun, kysyin opettajalta neuvoa tehtävissä, mutta apua ei kuulunut. Jos kuului, neuvo oli hyvin huono, eikä sitä voi luokitella avuksi. Enkä nyt meinaa, että opettajan pitäisi kertoa vastaus, vaan neuvoa tehtävän tekeminen.

      Myös suurin osa koulussa tehtävistä ryhmätöistä on niin turhaa! Joo, joo, tiedetään että sen pitäisi parantaa yhteistyöhenkeä. Mutta miksi tuhlata siihen tunnin, jos nämä ryhmätyöt eivät edistä oppimista. Miettikää nyt kuinka monta tuntia olemme turhaan koulussa!

    • Ottawaisshit

      Ruotsin voisi tosiaan poistaa kouluista. Uskonto ylä-asteella on enemmänkin eri uskontoihin ja kulttuureihin neutraalisti tutustumista kuin tätä kirkon harrastamaa aivopesua, joten sitä en poistaisi.

      Kyllähän koulupäiviä voisi lyhentää, mutta silloin myös lomat lyhenevät. Tuskin sä sellaisen duunipaikan löydät, jossa 4h oltaisiin.

    • poikien vessa
    • Hävetkää

      Huhhuh kun on kiittämätöntä porukkaa. Ootte kaikki saanu ihan valtavan lahjan kun olette syntyneet Suomeen mutta jos ei kelpaa nii voittehante aina muuttaa Afrikkaan missä koulu ei ole pakollista vaan maksullista -.- En itsekään viihdy koulussa tai tykkää käydä siellä, mutta jokainen voi miettiä miltä tämä maa näyttäisi ilman koulutusta.

      • Okmo

        Afrikka mainittu ;D


      • Anonyymi

        Vähän myöhässä. Mutta toi on kamala tapa mustamaalata ne, jotka kannattavat koulua. Jos tässä jonkun pitäis hävetä on sinun. Luuletko että semmonen ihminen, joka pääsee mutta vastustaa on verrattavissa semmoseen ihmiseen, joka ei pääse mutta haluaa.


    • KOULU HAISEE PASKALL

      NO VOI VITTU ON NIIN MYÖTÄ TUNTOSTA KU KOULU EI MAKSA SIIIIIIIIIIS KOULU ON NIIIN PASKA PAIKKA SAAATANA KOULUN VOIS POISTAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • puupää53

        helmiä sioille tulee mieleen ku tätä ketjua lukee. hitto et korpee tommonen kiittämättömyys !!!!!painukaa venäjälle ni tulis äkkii ikävä takas suomeen ja kouluun.mut tommoset oliski 100 vuotta sitte ollu kerjuulla tai kivitöissä 4vuotiaasta lähtien.kyl sillo koulu maistus !ku ei tajuta et koulu tarjoo sulle kaikki mahkut mut ei perse kenttään ja vingutaa vaan !mä tiiän mistä puhun,jos vois nii aikakonetta pyörittäsin muutama vuoskymmentä takapäin ja kävisin koulun paremin,omat lapset kouluja käyneet munki edestä.siitä olen ilonen.


    • 22112211

      Esitäpä sitten jokin hyvä vaihtoehto nykyiselle koulutusjärjestelmällemme?

    • PÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ

      voi se koulu joskus tuntuu tylsältä mutta ajan myötä siihen tottuu. ite oon ollu 7 vuotta ja sä kymmenen ja en vihaa enää koulua

    • fuck the fuck scool

      paskaaaaaaaaa siis vitut

    • cp-vamma

      lyön vetoa että et osaisi lukea tai kirjoitta tai laskea jos et olisi koulussa...ainakin siltä vaikutat :P

      • Anonyymi

        En nyt oikein näe järkeä siinä, että ihmisiä eli eläimiä pakotetaan kuulumaan yhteiskuntaan. On katsos ihmisiä, jotka ajattelevat "normin" ulkopuolelta ja haluavat elää ilman yhteiskuntaa. Jos sait jotain tästä päähäsi.


    • Teme24899048902348

      Siis voi vittu mitä pellejä tää koko palsta täynnä, jotai vitu retardeja jotka puolustelee koulukiusaajia, itse voin kertoa että yläasteella oli pelkkiä kiussaajia ja vittuimaisia opettajia, te ootteki semmosii kermaperse porvareita joilla on vittu kaikk vittu limusiinit vittu ja tommoset vitun macgyver asenteet vittu kelatkaa ny niitkäki joita vittu kiusataa koulus ja opet ei tee vittu mitää!!! kyllä täälki on iha homo porukkaa, ''Koululainen'' puhuu täyttä asiaa ja tääl nää vihervasemmistofemmarikommaridemari paskat vittu vikisee jotai ''koulukiusaajat rulaa'' tommosia homoja saatana. Oikeesti pakkoruotsi on vitun turha koulussa ja vain 1.8% suomalaisita osaa ruotsia jonkin verran, ja uskonnosta puhumattakaa? voi vittu mitä tekee tiedolla, ''miten muslimi vetää käteen?'' voi vittu oikeesti -.- ja SUOMESSA PUHUTAAN SUOMEA! JA SUOMEN AINOA VIRALLINEN KIELI ON SUOMI!!!!

      • HAISTA VITTU HOMO

        Taidat olla vitun lapsellinen paskapää mulkero kun kirjoitat "macgyver"-asenteet. Siis mite vitussa Mac Gyverliittyy asiaan


    • kiinostaakunkilogaga

      wohoo ite oon käynyt 12 vuotta koulua ja luultavasti tulen käymään vielä 2 vuotta.
      KOULUSSA ON KIVAA xDDD
      Kiinostaa kun kilo perunoita säkissä -_-'

    • Koulu on yhtä helvettiä

      Mä oon iha samaa mielt koul vaa on iha hanurist ! Meilki oli ennen joululomaa 20 koet hirvee stressi ja oon vas vitosel vittu koulu on paskaa uskokaa seee !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Asiaan muutos???

      Ala-aste on hyödyllinen, mutta yläaste vain masentaa ihmisiä... Alkaa pakko ruotsi, koulu päivät pitenee huomattavasti jne. Sinne menee nuoren tulevaisuus kun kyllästyy yläasteella koulun käyntiin = numerot tippuu, koska huomaa että se on vain turhaa paskaa.
      Sitten nuori syrjääntyy ja sehän ei Suomen valtiota liikuta vittuakaan. Paitsi sen jälkeen kun syrjäytynyt tekee hirmuteon esimerkkinä toimii hyvin kouluammuskelut . Syynä on tietysti kiusaus, eikä koulujärjestelmällä ole mitään osuutta asiaan.

    • KANSA HOI

      Lisäys tuohon vielä että Suomen kouluista suurinosa homeessa!

    • KOULUNVIHAAJA

      Tehdään Anti-Koulu kapina.

    • mmmmaaaaa

      Koulu on paskaa, Ihan niinkuin 6 tuntia sitä samaa vitun paskaa ei olisi tarpeeksi, Ei! Vitun idiootti opettajat antaa vielä saatana läksyä.
      aedfsodzjhiuhdyijawkieidtguawhegawdjak
      haistakaa paska kaikki

    • Niin, turha se on opiskella, että voisi tehdä jotakin tulevaisuudessa... Ei sinusta voi tulla vaikka insinööriä jos et osaa yläkoulun matiikkaa... Ainahan voitte jäädä istumaan pahvilaatikkonne kanssa kadunkulmassa tai työskennellä jossain kämäsessä paikassa johon tarvitsee vaan alakoulun taitoja. Opiskelkaa hyvät ihmiset! Kiitätte itseänne myöhemmin.
      "Koulutus on paras provisio vanhemmalle iälle" -Aristoteles

    • fuckskoolBlazeIt420

      Joo kyl koulu on perseestä eikä auta yhtää et suuri osa suomalaisist on vitun ärsyttäviä paskiaisia..

      • sketsiobjekti

        Älä vaan tää ei oo kivaa ku pitää mennä kouluu ja ite meen 7 nyt vaikka pitäis mennä 8 johtuuko siitä että jäi vahinkossa suorittamatta 6 kevät? ja koska pelkään liikunta musiikin ja ruotsin tunteja enemmän ku itteäni vai miten se sanottiin


    • ihmekakarat

      koulu on pakollista eikä koulu oo ollu koskaan näin mukavaa. elämä ei ole aina mukavaa ja sun pitää hyväksyy se.

    • skipedipipediganxtrr

      9 vuotta koulua käyneeks oot aika vajaa... mä sain ilmaistua mielipiteeni paremmin kun oli eläny 9 vuotta...

    • negative1

      Ei koulu ole pakollinen, vaan oppivelvollisuus. Voit vaikka käydä koko oppivelvollisuutesi kotona jos siltä tuntuu, kunhan vaan joku siellä sinulle opettaa samat asiat, kun koulussa.

    • 8-luokkalainen

      Koulu on ihan ok, tosin pakkoruotsi ja ala-asteen uskonto ärsyttää.
      Ja se kuka kirjoitti tänne, että 7.lk opo alkaa kyseleen 'mikäs on tuleva ammattisi' ei ole totta meidän koulussa ainakaan: ironista kyllä, mutta opo-tuntimme piti luokanvalvojamme ja siellä keskusteltiin ruokavaliosta, kiusaamisesta, liikunnasta, ja juteltiin jostain muusta.
      Liikunnan saisi ottaa pois, kun vie kaiken motivaation. Itseasiassa taito- ja taidelajit saisivat olla valinnaisia jo 1.lk saakka. Tosin kotitaloutta ei pois, se on hyödyllistä. Siellä opitaan tekemään ruokaa, ja mm. Kierrätystä(meidän koulussa). Muuten me kaikki olisimme jotain 24/7 lanit ja mäkkärin paska-ruokaa joka päivää.
      Koulu ei ole kamalaa, ihmisten TÄYTYY sopeutua.

    • 11245

      No ei kotitaloudessa varsinaisesti mitään opi. Meillä oli ainakin ryhmät neljän hengen porukoita ja pelleilyksihän se useimmilla meni. Nykyään netistä löytyy reseptit ohjeineen, joten kuka tahansa lukutaitoinen voi kokata mitä tahansa.

    • intiaani8

      minä kalastan ja makoilen erämaan rannalla ! ei tarvitse kouluja ei....

    • XD XD

      homot ette te ymmärrä koulusta mitään

    • mystinen!

      mystistä

      hei muute kun tuossa tarvitaan tuota varmistusta niin siinä tarvitaan laskutaitoa!!!!!!!!!

      mystistä

    • läksytkusee

      Musta koulu ei tapa, mut LÄKSYT kyllä. Siis kouluun tullaan kello 8 aamulla ja päästään klo3 illalla. Sitten vaikka on 1,5 tuntii aikaa tehdä läksyt koska harjoitukset klo 5. Ja pitäs ehtii syödäkki. Ei niitä läksyjä ehdi tekeen Erkkikään!

      • hei18

        Yöllä ne läksyt on sitten tehtävä. Eikä varmaan oo pakko syyä jos ne läksyt on tärkeempii


      • KOULUNVIHAAJA
        hei18 kirjoitti:

        Yöllä ne läksyt on sitten tehtävä. Eikä varmaan oo pakko syyä jos ne läksyt on tärkeempii

        KOULU ON YKS VITUN KIDUTUSKAMMIO!!! OPET JA REHTORI ON SELLASII VITUN HUORII!!!!!! . Paitsi tietty yks tai kaks.......


    • jalaa1

      Uskomatonta, että tämä kitinäketju on ollut olemassa yli 2 vuotta. Harvassa viestissä on ollut yhtään järkeä mukana. Muutamassa on ollut, mut jostain syystä ne on saaneet eniten miinuksia. Mistäköhän johtuu?

      En tiedä onko ihmisten asenteet muuttuneet, niin negatiivisiksi, ettei missään nähdä enää mitään hyvää, tai onko kyseessä ihan puhdas välinpitämättömyys?

      Teille pahimmille valittajille esitän kysymyksen: Miten luulette pärjäävänne työelämässä, jos lähdette samanlaisella asenteella liikkeelle? Vai onko valittaminen enemmänkin rooli, mitä vedetään Internetissä, mutta tosielämässä siihen ei pystytä?

    • pentu4

      Ois hyvä jos kouluu ois vaan 5 vuotta. Eskaria ei tarttee mihinkään eikä 1.luokkaakaan. Kotona voi opetella lukemaan ja kirjottamaan. Ja 8-vuotiaana alkais koulu ja loppuis 13-vuotiaana. Puolet koulun aineista on turhia. Ketään ei kiinnosta mitä Jumala teki sillon 12803778 vuotta sitten tai kuka oli Rooman keisari vuonna 50jKr. Ainoot hyödylliset aineet on äikkä ja matikka.

      • Englanti pitää osata

        Meinasit et opettajiakaan ei ole ky aineet kiinnostaneet heidän opiskellessa ?
        Et sit nähnyt Enganin opiskelua tärkeänä ala kiireesti satsaamaan kunnolla Englantiin.


      • vitunhuorat

        joitain saattaa oikeesti kiinnostaa mitä siellä roomassa tapahtui sillon vuonna nakki ja muussi ihmiset on erilaisia ite oon kiinnostunut sota historiasta


      • egettaja
        vitunhuorat kirjoitti:

        joitain saattaa oikeesti kiinnostaa mitä siellä roomassa tapahtui sillon vuonna nakki ja muussi ihmiset on erilaisia ite oon kiinnostunut sota historiasta

        Ja ikää oli 9 vuotta?


      • mee sinne kouluun

        Tämän teksitn mukaan et osaa kumpaakaan. ihan btw


      • Anonyymi
        vitunhuorat kirjoitti:

        joitain saattaa oikeesti kiinnostaa mitä siellä roomassa tapahtui sillon vuonna nakki ja muussi ihmiset on erilaisia ite oon kiinnostunut sota historiasta

        kiinnostunut sotahistoriasta, mutta Rooman keisari ei nappaa? :D Roomalaisethan oli yksi sotaisampia kulttuureita.

        ei hyvää päivää!


    • Kannattaa vaan koulutttautua. Kiitätte itaseännä myöhemmin.

      • jaiosfjgodsiuf

        ei hyvä työ välttämättä tarvii mitään huippu koulutuksia ite tunnen pari jotka lähti peruskoulusta maatalous opistoon aikoinaan keski arvolla 5 - 5,5 no nykyjään molemmilla on omat firmat eli hyvään duunoii asemaan pääseminen vaatii ainoastaa taitoa ja älyä

        koulu arvosanat ei tarkota älykkyyttä vaan sitä että kuinka kovasti tekee töitä ja kiinnostaako ja vielä yksi kaveri jolla 6 keskiarvo noh... se on nykyjään rekka kuski ja mensan jäsen että näin .... mutta koulu koittaa kartoittaa älykkyyttä ja opettaaa asioita että pääsisit käyttämään käytännössä esim ilman uskonto ja menisit intiaan lomalle tappaisit lehmä tietämättä seurauksia niin siinä voisi päästä pari ärräpäätä kun kaverit raahaa sua putkaan tai hakkaa tohjoksi


      • jaiosfjgodsiuf kirjoitti:

        ei hyvä työ välttämättä tarvii mitään huippu koulutuksia ite tunnen pari jotka lähti peruskoulusta maatalous opistoon aikoinaan keski arvolla 5 - 5,5 no nykyjään molemmilla on omat firmat eli hyvään duunoii asemaan pääseminen vaatii ainoastaa taitoa ja älyä

        koulu arvosanat ei tarkota älykkyyttä vaan sitä että kuinka kovasti tekee töitä ja kiinnostaako ja vielä yksi kaveri jolla 6 keskiarvo noh... se on nykyjään rekka kuski ja mensan jäsen että näin .... mutta koulu koittaa kartoittaa älykkyyttä ja opettaaa asioita että pääsisit käyttämään käytännössä esim ilman uskonto ja menisit intiaan lomalle tappaisit lehmä tietämättä seurauksia niin siinä voisi päästä pari ärräpäätä kun kaverit raahaa sua putkaan tai hakkaa tohjoksi

        Joo ei ne koulun arvosanat=älykkyys. Koulussa vaan oppi ja pystyy hyödyntämään saitä älykkyyttään. Ja jos maataloudesta tykkää, niin ei iinä mitään. Sinne vaan pääsee niin naurettavan helposti, kun ei ole hakijoita.
        Ja mitä se rekkakuski suillä mensan jäsennyydellään tekee? Kehuskelee rekkavarikolla? Juuri ton takia kannattaa kouluttautua, niin ei jää rekkakuskiksi, vaan voi hyödyntää sitä älykkyttään.


    • yks persu

      entä jos ei olis koulua ajattele sitä vitun idiootti oot 15v jonne joka ei osaa kirjaimellisesti mitään etkä taida kyllä nytkään osata semmonen on toi tekstin taso. mihin sää menisit töihin jos et sää osais mitään et minnekkään ja jos et olis koulussa todennäköisemmin syrjäytyisit yhteiskunnasta... mene kouluun opettele agrikola pyhagoraksen lause ja mariaanien haudan syvyys *murica saatana ja saanko vielä nauraa ihmiset arvostellaan sen perusteella mitä he osaavat LOL toi oli paras minkä vitun perusteella ne sitten arvioidaan sun idioottimaisuuden mukaan ei helvetti. ''Kellään ei yksinkertaisesti ole mitään jota voisi sanoa vastaan koska tämä on faktaa. Olen itse sen nähnyt ja itse sen kokenut.'' jos julkistat jonkun asian faktaksi olet idiootti *karl marx

    • OppiaKokoIkä

      Itse asiassa sain päivän parhaat naurut tästä viestiketjusta. Hihitän itsekseni täällä ihmisille, jotka todella jaksavat raahautua nettiin asti itkemään siitä kuinka koulu on kurjaa. Varmasti monessa koulussa asiat eivät ole täydellisesti ja on fakta, että ihmisiä kiusataan, mutta ihan totta tällainen valitus on vain huvittavaa. En ala esittämään parannusehdotuksia, odotan vain innolla seuraavaa perustelua koulun solvaamiseen.

      Ja kommenttiani seuraava ivaaminen, loukkaaminen ja ruma kielenkäyttö alkaa 3...2...1...

      *hakee popcornia*

      • 44564564

        Samaa mieltä. Olen itsekin nyt käynyt koulua 12 vuotta ja 6 6 vuotta siintää vielä edessäni. On myös totta, ettei tietyillä aloilla oppiminen saa loppua ikinä.

        En ymmärrä, miksi täällä (ja joka paikassa) kitistään kuinka koulu on turhaa? Lopettakaapa peruskouluun opiskelunne ja tulkaa 10 vuoden päästä sanomaan kuinka se opiskelu olikaan turhaa. Todennäköisesti tällainen tapaus on 10 vuoden päästä joko työtön tai joku turhanpäiväinen pätkätyöläinen kaupan kassalla. Niin se vaan menee.


      • tusbynrevityinwhaitti
        44564564 kirjoitti:

        Samaa mieltä. Olen itsekin nyt käynyt koulua 12 vuotta ja 6 6 vuotta siintää vielä edessäni. On myös totta, ettei tietyillä aloilla oppiminen saa loppua ikinä.

        En ymmärrä, miksi täällä (ja joka paikassa) kitistään kuinka koulu on turhaa? Lopettakaapa peruskouluun opiskelunne ja tulkaa 10 vuoden päästä sanomaan kuinka se opiskelu olikaan turhaa. Todennäköisesti tällainen tapaus on 10 vuoden päästä joko työtön tai joku turhanpäiväinen pätkätyöläinen kaupan kassalla. Niin se vaan menee.

        viimeistä peruskouluvuotta mennään ja voin sanoa, että koulu ei ole paha mutta läksyt ovat aivan turhia.


    • Richerich

      Ja paskat silloin mie oon miljonääri USAssa.

    • Yläkouluvitut

      Koulu on yksinkertaisesti perseestä! Alakoulu on vielä tarpeellinen että lukemaan ja kirjoittamaan opit mutta Yläaste,täyttä paskaa. Esitelmiä,aineita x=y,T=s/H täyttä paskaa opet perseestä valittaa kaikesta pakkoruotsi uskonto turhia YLÄLÄKOULU ON VAIN KERTAAMISTA! Ps en itsekään muista mitään vitun supistamista alakoulusta.

    • prk1

      saatana vittu vihaan tätä vitun koulua perkele kärpäsenkoulu saatana

    • koulun vihaaja

      koulu on ihan paskaa turhaa se tuhoo ihmisen elämän

    • Nimetön

      Niinpä!Ylä-asteella aineet vaikeutuu.Ymmärrän kyllä jos pitää olla fiksu,että voi maksaa laskunsa isompana ynnä muut mutta silti olen koulun vihaaja.Ja jos ei osaa jotain ainetta,niin opettajat huohottavat niskassa.Ja jos joku kiusaa ja sanoo sille kiusaajalle jotain "Mikä ääliö sä oikein olet?!" niin heti motkotetaan opettajalle ja syy heitetään sen viattoman niskaan..-_- Itseäni kiusattiin pienempänä ja heti kun menin jotain sanomaan kiusaajalle niin heti mulle ragettiin.

      Olen käynyt koulua nyt 8 vuotta ja voin todeta,että ei ole hääppöinen paikka koulu..Ja unohdan aina yön aikana laskut,joten mihin oikein tarvitsen sitä opettajien erityisopetusta jos ne eivät jää päähäni?Ja sitten minulle ei jää hirveästi aikaa kotipuuhiin..Ja kouluruokamme on pahaa,entisessä koulussani oli paljon parempaa.Olen vihreä kateudesta,koska siskoni koulussa ei ole pakko syödä,sillä hän on jo lukion 3..Hän saa myös enemmän vapaapäiviä,mutta minä en,sillä pääsen lukioon vasta ensi vuonna.Ja jos pelaan koulussa kännykällä niin hetken päästä ympärille tulee pari-kolme uteliasta oppilasta tuijottamaan mitä teen..se on todella ärsyttävää.

      Ja liiksanopettajamme on kauhee huutamaan.Jos tekee asiat liikunnassa huonommin kuin toiset,niin hän antaa helposti 6 torkkaan..

      • Sinne vaan

        Mut sää et pärjää lukiossa mee suoraa kortistoon.


    • random5

      kyllä on perseestä ite kasilla kohta loppu

    • Olenvitosella_jee

      Ihan oikeassa olet. Kyllä v!tuttaa ku jotku läskit tulee urppimaan ja koittaa hakata, (vaikka onhan niitä kiva vetää turpaan) ja niistä ei vaan pääse eroon.

    • koulu on paskaa

      Oon täysin samaa mieltä! Kaikki koulussa opetetut oikeasti hyödylliset asiat osasin jo päiväkoti-ikäsenä! Keino päästä siitä olisi että kaikki koulun vihaajat alkaisivat kapinoimaan kaikissa suomen kouluissa samaan aikaan sekoilemalla ja hakkaamalla opeja! Vituttaa ku se ei varmaa onnistu.

      • Jalaa1

        Nyt tuli oikeasti sellaista bullshittiä, ettei mitään rajaa. Ilmeisesti osasit lukea ja kirjoittaa ihan sujuvasti, ja matikka oli kans hallussa kaikilta osin? Vaikka moni aine tuntuukin tarpeettomalta, niin myöhemmin siitä voikin olla hyötyä. Oppimaansa pitää osata soveltaa.


    • koulu on paskaa

      Oon täysin samaa mieltä! Kaikki koulussa opetetut oikeasti hyödylliset asiat osasin jo päiväkoti-ikäsenä! Keino päästä siitä olisi että kaikki koulun vihaajat alkaisivat kapinoimaan kaikissa suomen kouluissa samaan aikaan sekoilemalla ja hakkaamalla opeja! Vituttaa ku se ei varmaa onnistu.

    • Kutosella

      Munki mielestä koulu on täyttä roskaa! Mä tiiän että ehkä kuulostan vaan sellatteelta ku kaikki mun ikäset, ku ne sanoo et "Koulu on iha paskaa" mutta oikeesti mulla on hirveitä paineita koulun takii. Ei sen takii et mulla olis huonoja numeroita, vaan sen takii että joka ikinen välkkä, ruokailu tai mikä tahansa luokkaretki, mä oon yksin. Välillä lintsaan välkältä menemällä vessaan itkeen välkän ajaks! Sitä paitsi aina ku mä ajattelen että "Kuka hemmetti keksi Suomeen jonkun oppivelvollisuuden?!" ni haluun vaan ettii sen tyypin ja huutaa sen naamaan että "Nääksä että lapset kärsii ku joutuu oleen koulun painon alla viis päivää viikosta?!".

      ...

      Nyt hitto järki käteen, suomalaiset...

    • Lappeenranta osaa
    • MOI KAIKKI123456789

      MOI KAIKKI TÄÄLLÄ HAISEE PERSUS

    • likkasuomesta

      Olen melkein 60 vuotias ja aikoinani kun oli pakko menna koullun niin minullakin samat ajatukset jo silloin. Ajatukseni eivat ole muuttuneet vielakaan. Lahjakkaiden lapsien koulunkaynti on turhaa.
      Minulle oli koulunkaynti taytta turhuutta josta en mitaan oppinut. Vihasin historian tunteja silla jos olisin tarttenut historiaa niin jarkeni sanoi etta kirjastothan ovat sita varten.
      Itse opettelin lukemaan ja laskemaan jo ennen koulunkayntia-etta jos joku nyt siita haluus huomauttaa.
      Kun sain pakolliset koulut kaytya laitoin 100% kaytantoon omat lahjani ja olenkin miljonaari ja kovasti sen kannalla etta koulut tappavat useatkin lahjakkaat lapset tulevaisuudestaan.

    • Suomalainen uhri

      Koulussa mamut tönii ja huorittelee kaikkia, myös toisiaan.

    • oooooooooo

      Vitun homo ekkö saatana ymmärrä koulusta on hyötyä!!!1

    • Mielipide.

      Koulu on lapsien arkivankila.
      Vaikka onkin niin helvetin tärkeä nii eiku vaa sinne vittu pilaamaan elämänsä.

      • askdg

        Oletteko vittu niin tyhmiä että ootte ajatellu pääsevänne elämästä läpi ilman vastoin käymisiä. MINÄ SANON PERKELE OIKEEN ISOLLA PEELLÄ SAATANA


    • sux

      Musta on niin että koulua on LIIKAA. Se on syy miksi en oikein opi mitään. Esim äidinkieli: Aina kun opetellaan uusi asia jossa on monta osaa vaikkapa sanaluokat niissä on niin paljon muistettavaa. Saatana en mä muista puoliakaan sanaluokista. No matikka on helppoa muistaa. Sitten harrastukset: Minulla meni kiinnostus kaikkeen kun olin 4 luokalla... Sen jälkeen kaverit unohtu ja ainut juttu mitä tein oli istua ja mököttää kotona. Ja jos jollakin on aikaavieväharrastus niin ei ihmiset jaksa tulla kouluun. Minulle ei ole homma eikä mikään jäädä kotiin.Eikö se nyt vaan vois mennä että jos minä haluaisin lääkäriksi niin minkätakia ei annettaisi lääkärin koulutusta. Itse en muista melkein mitään enään ala-asteelta. Loppujenlopuks opetkin tietää että oppilas heittää kirjat roskiin tai antaa ne tuleville lapsille ns. "Lunttikitjoiksi" että heidän ei tarvitse kokea samaa tuskaa. Ja siihen vielä kuinka pitkiä koulupäivät on ja kuinka paljon. Ensinnäkin yleensä herätään klo 8 ja ensimmäinen mitä ajattelee: voi vittu. Koska koulu on lähes jokapäiväistä. Vois nyt perjantai edes olla vapaapäivä. Ja sitten sanonta öeikki on lapsen työ, sekin muuttuu kouluiässä sanonnaksi koulu on lasten työtä. Jep. Iteltä meni halu leikkiä kun pääsin kouluun. Ja ainut mitä ajatteli et pääsis pelaamaan jotai videopeliä. Jep, videopeliä. Se on ainut juttu mitä teen koulun jälkeen. Se on yksinkertaisesti niin että kaikki hupi menee siinä. Koulussa se menee tylsyyden puolelle eikä kiinnosta olla kavereiden kanssa pihalla. Mielummin käyn suihkussa ja menen miettimään: voi vittu ne läksyt... Ensin 6-8 tuntia koulua ja sitten säädetään tunti läksyjä. Vois nyt älytä että läksyt on vaan sitä varten että olisi tarpeeksi rauhallinen. Se on niin tylsää että se aiheuttaa rauhallisuutta. Minun tapauksessa vihaa. Oon monta kertaa haukkunu openkin pystyyn. Ei ne opet älyä että mitä tuskaa me aiheuttaa oppilaille. Ne ansaitsin työpaikan vankilasta. Kiitos.

      • Asia juddu

        Asiaa


      • Ei mene noin

        Tuollaisella asenteella meinasit et yhteiskunta toimisi ?


      • Jalaa1

        Tolla asenteella toivotan vaan erittäin huonoa jatkoa sulle.
        Ai sä voit herätä klo. 8. Itellä soi kello tänään 6:20, niinkuin arkiaamuisin yleensä. Nopeesti aamukahvit kurkusta alas, ja jotain syö siinä sivussa. Työelämässä, kun satun olemaan, niin sitä on auton ratissa klo. 7:00 lähdössä töihin. Työmatkaan menee noin tunti, riippuen ihan kuinka paljon on liikennettä. Töissä menee sit sinne 16-16:30.
        Itellä ei ole muita vapaapäiviä, kuin ne viikonloput, niinkuin ei koulua käyvilläkään. Tosin välillä tulee tehtyä tunteja sisään, että voi pitää saldovapaata, esim. perjantain.


    • ADW

      Niin toi on täysin totta! Koulu on tyhmä

    • ajatelkaaetseonkivaa

      koulu on paras paikka nyt kun ammattikoulusta päässeenä niin voin sanoo et ikävä oppitunteja ja opettajia kun olin sillo nii ujo ja olin huono koulussa,nyt haluisin innokkaana oppia kaikki uudestaan :D ajatelkaa et se on kivaa, saa nähä kavereita, opettajat auttaa, te pääsette ammattikouluun ja lukioon :)

    • pitkätekstiluvassa

      Tottahan tuo osittain ainakin on. Kieltämättä vituttaa saakelisti! Mutta onhan se jollain tavalla myös hauskaa :D tulee ihastuksia. Näkee kavereita. Oppii uutta. Kokee jännittäviä juttuja. Sitten kuvis, bilsa ja sisäliikunta on parasta. Luokkaretket ja yökoulut. MUTTA SE ON VITUN TOTTA ETTÄ MENEE MIELIKUVITUS JA LAPSI TUHOUTUU!!!!!!!! >:€ ei saa tehä mitään ku aina kuulee että sä oot jo kuudennella luokalla et sä voi tolleen tehä. Kiusaaminen on perseestä. Sen takia lapsia kuolee. Joten koulu tappaa ihmisiä. Opettajat on itsekkäitä perseestä revittyjä palli hielle haisevia kusipäitä! Pitää herätä vitun aikasin. Ulkonäköpaineet! Ei saa olla sellanen ku oikeesti on. Mua ei oo vielä ainakaan alettu kiusaamaan. Mä oon tyttö mutta mulla on poika tukka ja käytän poikien vaatteita. Kuuntelen räppiä ja tykkään poikien jutuista. Koska oon kasvanu lapsuuteni kolmen veljen kanssa. Millon vaan voidaan alkaa haukkua lesboksi. :'( Terveys tarkastukset= HYI VITTU! Aika jännä, ope aina sanoo että" kysykää aina minulta jos ette älyä jotain juttua. Kun teidän vanhemmat ei enää välttämättä osaa auttaa kun ne on saattanu jo unohtaa." SIIS MITÄ VIT.. miks meidän pitää opiskella semmosta skeidaa jos unohdetaan se? Ja mun faija sano ettei se oo tarvinnu semmosta paskaa elämässä. Kaikista turhinta on uskonto, historia ja sanaluokat! Kuka vittu semmosta tarvii!? En tod tuu koskaan tarviimaan mitään jeesus höpötystä tai sitä miks Rooma tuhoutui tai sitä onko keltainen substantiivi vai adjektiivi! Mut jossain määrin koulu on ihan kivaa. Ajatelkaa positiivisia puolia, olkaa omia itsejänne, älkää kiusatko ja jos näette sitä, puuttukaa asiaan! Sori ku tuli vähä paljo asiaa mut toivottavasti ees joku jakso lukee :D best in ja koirat kiittää. Zau!

    • lapsionlapsi

      Koulusta on hyötyä mutta usein ne asiat unohtaa. Vaan tärkeimmät jää mieleen. Mutta lapsen ei anneta olla lapsi

    • ari_zwag

      Kirjoittaja puhuu monin paikoin asiaa.

      Koulun keskeisimpiä ongelmia on, että koulutus ei yritäkkään kohdata henkilön omia tarpeita vaan on rakennettu sitä helposti mukautuvaa ja muokattavaa kolmannesta silmällä pitäen. Kaikille ei kuitenkaan ole yhtä vaivatonta "myydä" muiden ennalta valmistamaa arvopohjaa ja tästä seuraa esitetyn kaltaisia tilanteita.

      Liian harvoin kuulee puhuttavan henkilön myötäsyntyisten taipumusten arvosta tai edes taipumusten esiintuomisesta koulutuksessa, niiden kultivoimisesta puhumattakaan (varsinkaan opetustoimen ammattilaisilta). Syytä tällaiseen, tietyn oppilasaineksen heitteille jättöön en tiedä, onko kyse laiskuudesta, arkuudesta vai eikö opetuksen eriyttämisen tärkeyttä kansantaloudellisesti vielä ymmärretä?

      Lopuksi, mitä jatkuvan lukemisen ihmisen viisastuttavaan vaikutukseen tulee, mikäli kirjoista todella oppii asioita, miksei meillä ole tämän enempää nobelisteja? Hauki on kala- tyyppistä opetusta, saman tyyppisille ihmisille?

      Antakaa oppilaan oman motivaation ohjata opiskelua, ainoastaan sisältä tulevat ratkaisut voivat johtaa tyydyttävään lopputulokseen, olkoonkin myöhemmässä elämässään henkilö sitten vaikka roskakuski.

    • koulupakkoko

      Senkun lähdet uudistamaan koulua. Kuka estää?
      Lähde vaikuttamaan kunnallispolitiikkaan ja osallistu yhteiskunnan päätöksentekoon!
      Niin ja ihan tiedoksi, että Suomessa ei ole koulupakkoa. Ei kenenkään ole pakko käydä koulussa!!! Suomessa on oppivelvollisuus, eli voit opiskella asiat kotona. Vanhemmat voi jäädä pois töistä ja opettaa sua tai palkata kotiopettajan. Voit siis olla kotona neljän seinän sisällä 10 vuotta tapaamatta ikäviä ihmisiä. Olet käynyt siellä paskakoulussa sairaiden opettajien opetettavana ihan turhaan 10 vuotta.
      Vähän myöhäistä se kai on enää kotiopetukseen ryhtyä.

    • Autismitaso on hyvin korkealla täälä.

    • vaataabväiträjä

      -Suurin osa koulussa opetetusta tiedosta unohtuu, koska niitä ei yksinkertaisesti tarvi mihinkään!

      kaikkee ei tarvii, mut jos oot 10 vuot kouluu käyny nii et voi viel tietää tuuks tarvii jotain. Ja jos kaikki unohtuu, nii varmaa oppimises on jotai vikaa

      -Koulu aiheuttaa jatkuvaa painetta ja stressiä lapsille ja lapset pelkäävät tulevaisuuttaan koska eivät tiedä miksi haluavat "tulla isona"

      ja auttaisiko koulun lopettaminen siihen mitään? ei ennen lukion loppumista tarvikkaan tietää varmaksi mitä aikoo tehdä

      -Ainoa syy, miksi koulussa käydään on rahan teko ja että meidät aivopestäisiin noudattamaan jokaisen pomomme käskyä ja jotta meistä tulisi bisness miehiä.

      aijaa, mä luulin et oli tarkotus oppii yhteiskunnassa elämistä ja siellä pärjäämisen taitoja mut ihan miten vaan

      -Koulu tappaa lasten mielikuvituksen, innokkuuden ja lahjakkuudet, se on tullut selväksi kaikissa testeissä joita löytää vaikka myös netistä, jos haluaa.

      ehkä joidenkin, ei kaikkien, mutta se on erittäin valitettavaa. taideaineita pitäisi olla enemmän

      -Koulussa kiusataan. Suurin osa oppilaista yksinkertaisesti kärsii. Ulkonäköpaineet ovat korkealla KAIKILLA

      ei ole koulun vika, kaikkialla missä on ihmisiä, on myös kiusaamista

      -Koulussa on PAKKO nähdä joitain ihmisiä, joita ei yksinkertaisesti haluaisi tavata. Monet moraalittomat sairaat lapset (kiusaajat jne.) vievät mukanaan pohjalle myös kaikki terveet lapset

      aina ei voi saada haluamansaa läpi, se on valitettava tosiasia

      -Koulu on kaikista rasistisin keksintö, joka on koskaan keksitty. IHMISET ARVIOIDAAN SEN PERUSTEELLA MITÄ HE OSAAVAT, herätkää jo! Ihmisille annetaan numero, joka tuomitsee koko tulevaisuutesi. Mitä sinusta voi tulla ja mitä ei.

      koulussahan vain määritetään taidot, juuri siksi että tietää mitä sinusta voi tulla ja mitä ei. Jos ei ole vaadittavia taitoja johonkin ammattiin ja silti sinne pääsisi automaattisesti niin sehän olisi täysi katastrofi

      -Koulu vie suuren osan lapsuudesta turhien tehtävien tekoon joita ei muista enää vähän ajan päästä.

      ne tehtävät on juuri sitä varten että oppii joidenkin asioiden perusteet, jotta on hyvä pohja aloittaa ammattiin opiskelu. Tosin monet asiat ovat kyllä täysin turhia, esim joku ympyrän pinta alan mittaaminen ja elektroni kuoret jne

      -Suuri osa koulussa opeteltavista aineista on turhia, esim. pakkoruotsi ja uskonto. Kenenkään ei tarvitse tulla puolustelemaan, koska tämä on faktaa.

      pakkoruotsi on valitettavasti hyödyllinen koska suomi on kaksikielinen maa, mutta se on totta että suurin osa opeteltavista asioista on täysin turhaa

      -Suurin osa opettajista on surkeita ja sairaita ja huonoja malleja lapsille.

      jotkut, ei meidän koulussa ainakaan suurin osa, ehkä pari kolme

      -Lapset tuhoutuu

      ei tuhoudu

      -Raha raha raha raha raha raha on herramme!

      koulu maksetaan verorahoista, muita veloituksia ei ole...

    • Jii_Koo04

      Olen seiskalla ja olen täysin samaa mieltä

    • niin-on

      menin vaan töihin, ja kun vaan muistaa ja jaksaa olla juomatta kaljaa niin sitten saa tehdä ylitöitä viikonloppuisin niin ihan helposti tulee 3000-4000 egee kuukaudessa...

    • Hemmetin autistit hiljaa

    • 69boe

      koulu on syöpää ja sitä ei voi vältää jos haluaa hyvän tulevaisuuden

    • Vituntylsistynyt

      Koulu on aika tylsää eikä opettajat välitä mistään!

    • Koulunvihaaja

      Koulu on maailman paskin asia mitä on!!!! Ymmärtäkää se😤👿!!!!

    • Voisin sanoa näihin negatiivisien kommenttien väliin, että koulu on ihan mukava paikka. Tämäkin asia on subjektiivinen ja jokainen kokee sen aivan omalla tavallaan.

    • chiohf

      AIVAN

    • AadaR

      Lähetään nyt ihan vaan peruskoulusta iikkeelle, sillä sehän on ainoa pakollinen koulu mitä pitää käydä; Musta tuntuu että niillä ensimmäillä luokilla on tosiaan vaan tarkoitus oppia kaikki perusasiat jotka on sitten pohjana tulevalle oppimiselle. Ala-asteella on vielä sen verran rento meininki, että aikaa luovuuden harjoittamiseen löytyy myös koulun ulkopuolelta, vaikka onhan koulussakin esim. kuvista.

      Yläkoulussa taas oppilaita puolestaan opetetaan oppimiseen, kärsivällisyyteen ja ahkeruuteen. Nuorten pitää itse oppia hyödyntämään ja kehittämään taitojaan omatoimisessa työskentelyssä. Vaikka kaikki tämä tieto ei jäisikään päähän, testataan hänen kykyjään oppia. Yläkoulussakin on tosin valinnaisia aineita, joten ei sen kuuluisi olla "luovuuden tappaja".

      Peruskoulun jälkeen taas sitten ryhdytäänkin jo opettelemaan sellaisia asioita, joita oikeasti saatetaan tulevaisuudessa tarvita enemmänkin. Silloin hyödynnät peruskoulussa oppimiasi oppimisen taitoja. Myös ainevalinnat ovat vapaampimuotoisia, joten niistä ei tulisi olla naputtamista. Loppujen lopuksi, eihän sinun tarvitse jatkaa opiskelua peruskoulun jälkeen ollenkaan, jollet välttämättä halua.

    • Immeinen_yläasteelta

      Olen itse huomannut suuria epäkohtia koulujärjestelmässä (tai ainakin omassa koulussa)...

      Genitaalialue määrittää paljon... olen huomannut että tytöt saavat jutella niin äänekkäästi ja paljon kun haluavat eikä opettajia kiinnosta... kun poikana sanon kaverilleni muutaman sanan niin heti opettaja huutaa "turpa kiinni" tai jotain vastaavaa...
      kerran olin myöskin väitellyt yhen tytön kanssa ja olin sanonut hänelle "turpa kii"... tähän opettaja tulee tilanteeseen ja pakottaa minut pyytämään anteeksi... no en totellut tätä ja sain tunnin jälkkää... ja tää tyttö saa huutaa koska vaan tunnilla "turvat tukkoon" tai vastaavaa...

      Usein opettajat katsovat selän takaa ja "varmistaa kirveen kanssa" että opiskeletko varmasti... jos yksinkertaisesti ei löydy motivaatiota tai on massiivinen vitutus niin ei sekään ole hyvä syy ettei opiskele... mielestäni ei ole opettajien ongelma huolehtia tuosta...

      Useimmat opettajista ei osaa opettaa... tai eivät tiedä parhaita tapoja nuorten mielestä oppia...

      Ja opettajat ovat omasta mielestää erehtymättömiä...

      Opettajaa ei saa kiistää

      Opettajalle ei saa valehdella mutta opettaja saa valehdella...

      Opetuksen alotuskohta on se että kaikki oppilaat ovat tyhmiä... ihan sama kuin osaava kukin on...

      Opettaja saa tyrkyttää omaa asiaansa ja hänen ei tarvitse kuunnella oppilasta... tähänkin löytyy hyvä esimerkki: olin tehnyt monisteeseen merkintöjä huonolla lyijykynällä joten olin vahingossa tehnyt jäljet pöytään kun olin painanut kynällä... opettaja huutaa että kuinka pulpetti tulee korvata uudella... mielestäni siinä ei ollut mitään vikaa... koko ala asteen olin joutunut opistelemaan huonommilla pulpeteilla ja se ei minua haitannut... ei se opettaja kuunnellut...

      Ja sitten ruoka... varmistetaan että kaikki terveellinen löytyy ja mitään epäterveellistä ei ole... maulla ei ole väliä... ihan sama maistuuko se sonnin paskalle mutta jos se on terveellistä niin sitten on ok... ja sitten ihmetellään kun ei oppilaat syö tai oppilaat syö koulun ulkopuolella...

      Osa oppiaineista ovat mielestäni turhia... esimerkiksi miksi ruotsi tai uskonto ei ole vapaavalintainen... tai useammat aineet esim. Voit valita otatko fysiikan tai kemian...

      Pakkoruotsihan perustellaan sillä että meidän tulisi osata ruotsia koska suomessa on ruotsinkielisiä... eikö lähtökohtana pitäisi olla se että enemmistökieltä tulisi puhua kaikkien maassa asuvien... jos vähemmistökieliä pitäisi osata niin miksi täällä ei opiskella venäjää, serbiaa, mandariinikiinaa, arabiaa yms.

      Ja nuoriso ei liiku välitunnilla... tottakai evät liiku koska
      A) laiskuus
      B) ei ole mahdollisuuksia...
      Koulun alueelta poistuminen on rike...

      Näihin jos saisi korjauksen niin voisi olla mukavampaa koulussa...
      En tiedä onko se mahollista... uusimman tilaston mukaan suomi on euroopan lapsivihamielisin maa...

    • fuck

      tämä on ihan totta koulu on kertakaikkisesti paskaa

      • nnneg

        vvitun rasisti


    • crazy-mad-insane

      Itse olin reilut 6 vuotta töissä eräällä yliopistolla, niin ei siellä opiskelijoista nähnyt, että he pitäisivät koulua paskana. Suurin osa oli varmasti hyvinkin motivoitunutta, kun valmistuttuaan olivat insinöörejä tai diplomi-insinöörejä. Jotkut väittelivät jopa tohtoriksi saakka. Tohtoreita valmistui joka vuosi useita, niin suomalaisia, kuin ulkomaalaisiakin. Tuonne kuitenkin päästään pääsykokeiden kautta, niin ehkäpä näillä ihmisillä on astetta korkeampi motivaatio, kuin tähän ketjuun ulisevilla. Ehkäpä osa tähänkin ketjuun valittaneista ovat kasvattaneet sen selkärangan, ja alkaneet ottaa vastuuta tekemisistään, tai ehkä "elämämkolu" on heidän valintansa.

    • puntarpää

      Virolaisen ja Sorsan lahja Suomen kansalle. Merkittävin voitto kepulle oli se miten peruskoulu opettaa kittaamaan maitoa. Minäkin muistan luennot osteoporoosista ja kalsiumista.

    • grötsygröö

      kys

    • IillimatoOpettajatrahanr

      Älähän hermostu ap. tässä ketjussa. ne tiedot eivät unohdu! Ne löytyvät sun takaraivosta, vaikka kokeen tms. jälkeen tuntuukin, että et osaa ja et tiedä ja et hallitse. Sua ei vaan kiinnosta, en lukenut kaikkia, mitä kirjotit. Relaa. Kai siellä joku aine on mikä kiehtoo? Vaikka kuvis ja liikunta? Tai nekin, mistä saat huonomman numeron kuin haluaisit ja vain kokeen perusteella.
      Mä olen samaa mieltä, nykyajan koulu on pelkkää rahastusta, koska opettajat käyttävät samaa kurssimateriaalia vuodesta toiseen. Moni opettaja on jäänyt mulle kiinni, etteivät oikeasti osaa asiaansa! Mä nimittäin tein matikan ja enkun kokeen vastaukset eri tavalla kuin kirjassa tai kurssilla oli opetettu ja osa mun vastauksista hylättiin, vaikka ne olivat oikein. Kiikutin kokeet opetushallitukseen ja sain kympin molemmista. Tuo ei ole sallittua, että et voisi näyttää osaamistasi tuolla tavoin. Siinä sulle tai niille, joita kiinnostaa. Opetushallituksen oli pakko ottaa maikka tarkkailuun ja hän jäi kiinni samasta temppuilusta uudelleen ja uudelleen vieläpä mun kanssa. TOTUUS ON, ETTÄ HÄN OLI PASKA MAIKKA, JOTA EI KIINNOSTANUT VITTUAKAAN OPPILAIDEN OPPIMINEN! MAIKKA SAI KENKÄÄ! KETÄÄN EI KIINNOSTANUT SEN JORINAT! YKISPUOLISESTI AINA SAMAA JA VAIN HÄNEN TAPANSA ON OIKEIN! JA NÄMÄ, JOTKA TÄÄLLÄ NAAMALAIVAT SUA TÄHÄN TYYLIIN JA MUUHUNKIN OVAT VITUN TYHMIÄ RYNNÄSRYHMIÄ JA KEPULAISIA TAJUAMATTA SAAVANSA JUURI KEPULTA TURPAANSA AINA KOKKAREIDEN PILEISSÄ JNE:
      Oletteko vittu niin tyhmiä että ootte ajatellu pääsevänne elämästä läpi ilman vastoin käymisiä. MINÄ SANON PERKELE OIKEEN ISOLLA PEELLÄ SAATANA!

      TUO EI OLE EDES MIELIPIDE, VAAN KIRJOITTAJAN TYHMYYDEN OSOITUS! PAINU VITTUUN, KUN ET MITÄÄN OSAA ON HÄNELLE JA RAHANREIKINÄ TOIMIVILLE SEKÄ TUNNEILLA, ETTÄ KOTONAAN LOISIVILLE AMMATTITAIDOTTOMILLE SEKÄ ELÄMÄSSÄÄN KUSTA SUUHUNSA KAATAVILLE HAJUKANKAILLE, ELI OPETTAJILLE, ULKOPUOLISTEN ASIOIHIN PUUTTUVILLE TYHMILLE IDIOOTEILLE.

    • IillimatoOpettajatrahanr

      Jaa, sun KA olikin 9. Kokeile siis mun tapaa ;-)
      Mutta kaikille, älkää hermostuko, jos kokeet menee sviduix, kuten mun teksti ... ainakin osittain, ainakin osittain!

    • heteromiehet

      aivan vitun täyttä totta !

    • Kouluonperseestä

      KYLLÄ! Jos koulu on kivaa sinulla on todennäköisesti jotain mielenterveys häiriöitä koska KOULU ON AIVAN PASKA PAIKKA. aivan paska

    • huorr4

      Mitä helvettiä?

    • Anonyymi

      Kannatan.
      Itsekkin olen kiusattu, ja masentunut, koulun ja sen aiheuttaman stressin takia. Ulkonäköpaineet - 100%
      Stressi - 101%
      Masennus - 201% Kiusaaminen 500%

      Koulut siis oikeasti tuhoaa mielenterveyden.
      Siksi itsemurhat eivät ole niin harvinaisia. Ja kun tuo yksi tyyppi sanoi "Koulussa on taideluokka/tunti" nii siinähä just pakotetaa piirtämää jotain mitä ei osaa. Ja sit opettaja vaa sanoo et "YHTÄÄ VALKOSTA EI SAA NÄKYÄ" ja "TÄÄ EI OO MIKÄÄ (laita tähän" piirrettävän" nimi) "
      Itse olen erityisen paska piirtämisessä, ( 10% masennus) ja mua kiusataan vielä siitä. (50% masennus)
      Voin sanoa, että kaikkein hyödytön luokka on uskonto.

    • Anonyymi

      Vittu mitä paskaa. et varmaa tuu lukee tätä mutta haista vittu saatanan communisti
      ps jos tiedät eetu mikkosen voita hakata kiitos.

    • Anonyymi

      Oon nyt 50 v. ja olin aikoinaan koulusta suurin piirtein samaa mieltä, enemmänkin siinä yläaste-vaiheessa. Vuosi tuli vielä käytyä kauppista mutta sitten kyllästyin. Tavallaan nykyään harmittaa etten omistanut nuorempana hieman erilaista asennetta, nykyään mulla ei oo mitään. Tosin oon kaikkine ongelmineni joutunut jo aika nuorena eläkkeelle. Mutta nyt myöhemmin oon ajatellut että jos nyt olisin joku parikymppinen tällä nykyisellä elämänkokemuksella niin kyllä tekisin pikkasen parempia valintoja. Sitä ei vaan voi muuttaa enää jälkeenpäin. Mutta kamalan monista asioista tuli nuorena ajateltua kun kuuli kaikkia juttuja vanhempien ihmisten elämän varrelta että ei mulle ikinä käy noin. Etenkin silloin jos jollekin oli käynyt jollain lailla huonommin. Silloin kun ei ole periaatteessa tullut miksikään, että on vaan ja kuluttaa aikaa, niin se vaikuttaa moneen elämän osa-alueeseen. Esimerkiksi on vaikeaa perustaa niinsanottua hyvää parisuhdetta, jolla tarkoitan että saisi puolison jolla menee suurin piirtein hyvin, että se käy töissä eikä ole mitään päihde- tai muita ongelmia. ( tosin kaikki on aina mahdollista ja voi onnistuakin ). Ja tosi iso asia on se ikuinen pulma, mistä saada rahaa? Ainahan sitä vähän saa rahaa, jos ei muuta ni jotain tukia. Mutta siihenhän ei oikeestaan oo kukaan koskaan tyytyväinen. Uskon todella että ei kovin moni tiedä vielä nuorena mitä haluaa alkaa " isona " tehdä. Mutta kuitenkin kannattaa yrittää tehdä jotain kehittävää. Esimerkiks joku amis vaikka ei sitten just sille alalle haluaiskaan, kaikki koulunkäynti on aina plussaa oli ala mikä tahansa. Ja tosiaan, kun mä kasvoin loppujen lopuksi vastuullisemmaksi aikuiseksi vasta yli kolmekymppisenä, kaikkine sairauksineni ym, ni mä en voi enää tehdä mitä haluaisin. Nuorissa on kuitenkin tulevaisuus ja mun mielestä nuoria arvostetaan aivan liian vähän. Voin sanoa liikuntaesteisenä että herkemmin tulevat nuoret auttamaan kaupungilla kuin iäkkäämmät. Kiitos siitä nuorisolle! Koittakaa jaksaa tsempata vaikka ei se aina oo helppoo ja vielä useemmin tuntuu ettei oo, mutta kyllä siitä nuoruudesta selviää vaikeuksien kautta voittoon. Pikku vinkki, jos on paljon ideoita mitä asioita pitäis koulunkäynnissä ja opiskelussa muuttaa niin antakaa äänenne kuulua. Voi tuntua että aikuiset ei kuuntele mutta kyllä ne paljon kuitenkin kuulee. Joka ikisessä asiassa on oikeus aina ilmoittaa jos haluaa johonkin muutosta. Se voi joskus jopa onnistua. Yrittäkää jaksaa.

    • Anonyymi

      ymmärrän täysin

    • Anonyymi

      Koulus käydään et opet ei ois työttömiä, ja en opi jos mut pakotetaan.. Opin jos haluan oppia... Oon oppinut sen että me ei olla tasa-arvosia niiden silmis

    • Anonyymi

      Koulu on aivan Perseestä pitää istuu kovalla penkillä 24/7 ja kattoo jotaa inisevää opetaanjaa

    • Anonyymi

      Koulut hevon vittuun suomesta ne on vittu täysin hyödyttömiä ja täys dämärit opettajat ISTUIS MUN VITUN KESKARIN PÄÄLLE JA PYÖRIS SIIN KU HYRRÄ🖕🏽🤬

    • Anonyymi

      1990-luvulla syntyneitä ei enää peruskoulussa ole.

      • Anonyymi

        kysyks joku


    • Anonyymi

      Vaikka opettajat eivät saisi palkkaa jos kouluja ei enää olisi niin se on myös elämää, kyllä muita työpaikkoja lopetetaan koska niitä on turha pitää. Kasvakaa ja oppikaa mihin ammattiin on järkevää mennä. Case Closed.

    • Anonyymi

      Sinä oot perseestä

      • Anonyymi

        Yhteiskunta on mennyt hirveäksi pakko koulu poliiseja kaikkialla lakeja veroja jne....."kuolema korjaa kaiken"


    • Anonyymi

      Koulujen alku, kun alkaa häämöttää, niin alkaa myös valitus siitä, kuin paskaa se on. Tietty, jos se elämämkolu ja sossunluukku ovat ne elämän ykkösasiat, niin sitten ei kannata kouluja käydä.

    • Anonyymi

      Gay

    • Anonyymi

      Tyhmä olisit ilman koulua, jos et sitä ymmärrä niin olet tyhmä vaikka vävit koulua.

      • Anonyymi

        Vuoden huutikset😂😂


    • Anonyymi

      Mun mielestä koulu on myös ihan perseestä ku mun maine on 0/5 ja kärsin kun opettajat valittaa ja vittuilee mulla on muutama kaveri jotka auttaa mut hirveesti kiusaajia t 15v poika. Ja jos opettajalle sanoo vastaan meiän paskassa koulussa joutuu melkein rehtorin puheille oon saarijärveltä

    • Anonyymi

      Koulu on kyl perseest asiaa puhut

    • Anonyymi

      Miettikääs valittajat sitä, että jotkut lähtevät aikuisenakin takaisin sinne koulun penkille. Itselläni työkaveri opiskelee parhaillaan avoimessa ammattikorkeassa työn ohessa. Tarkoituksena päästä tuota kautta AMK:iin opiskelemaan, pääsykokeiden kautta ei kahdesta yrityksestä huolimatta päässyt.

    • Anonyymi

      Vitun homot! Ei kouluja tarvi käydä. T. Ikinä kouluja käynyt 6000€ kuukaudessa tienaava Mies.

      • Anonyymi

        Sinä olet ylä asteella. Mitä tunteen purkauksia sinä täällä teet? Kyllä huomaa, että et opiskele kun aloitat viestin "Vitun homot!".


      • Anonyymi

        Jos et olisi ikinä käynyt kouluja, niin tuskin osaisit edes lukea/kirjoittaa. Joku yläasteikäinen jonne siellä kuitenkin huutelee, kun aloittaa viestinsä TODELLA fiksusti.


    • Anonyymi

      Ruotsi on tärkeä ja uskonnoista on hyvä tietää ja se on tärkeä aine vaikka satuolentoon en usko.

    • Anonyymi

      Koulu pois kokonaan. Vanhemmat voi opettaa luku lasku kirjoitus.. jne taidot. Jos eivät niin ei siitä rangaista sitten.

      • Anonyymi

        Täällä taannuttaisiin jonkun banaanivaltion tasolle. Erittäin fiksusti ajateltu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä taannuttaisiin jonkun banaanivaltion tasolle. Erittäin fiksusti ajateltu.

        Sinä halut siis elää vankilassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä halut siis elää vankilassa?

        Itse olen omat kouluni käynyt jo vuosia sitten, työelämääkin on takana ihan kiitettävästi. Opiskelu ei itselleni ollut koskaan mikään ongelma, tai saati vankila. Viestistä paistaa läpi pahemman luokan asennevamma, mitä ei välttämättä helposti korjata. Minulle on ihan yksi lysti jos haluatte jättäytyä yhteiskunnan eläteiksi sinne kaupungin vuokra-asuntoon juomaan kaljaa, ja haukkumaan yhteiskuntaa. Suurimman syyllisen löytää, kun käy katsomassa peilistä. Omat valinnat vaikuttavat hyvin pitkälle. Vääriä valintoja ei välttämättä helpolla korjata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen omat kouluni käynyt jo vuosia sitten, työelämääkin on takana ihan kiitettävästi. Opiskelu ei itselleni ollut koskaan mikään ongelma, tai saati vankila. Viestistä paistaa läpi pahemman luokan asennevamma, mitä ei välttämättä helposti korjata. Minulle on ihan yksi lysti jos haluatte jättäytyä yhteiskunnan eläteiksi sinne kaupungin vuokra-asuntoon juomaan kaljaa, ja haukkumaan yhteiskuntaa. Suurimman syyllisen löytää, kun käy katsomassa peilistä. Omat valinnat vaikuttavat hyvin pitkälle. Vääriä valintoja ei välttämättä helpolla korjata.

        Minulla kyllä on oikeistolaiset arvot. Mitä tuohon haukkumiseen tulee, niin aivopesty olet. Mieti nyt tätä yhteiskuntaan pakko kuulumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla kyllä on oikeistolaiset arvot. Mitä tuohon haukkumiseen tulee, niin aivopesty olet. Mieti nyt tätä yhteiskuntaan pakko kuulumista.

        Niinkuin sanoin, voit jättäytyä yhteiskunnan ulkopuolelle aivan täysin. Älä kuitenkaan ole sitten "kerjäämässä" yhteiskunnan tukia. Koita keksiä omat keinot elää ja ansaita. Itellä just tänään tilipäivä, ja näytti tulevan noin 2700€. Sellaiset 900€ enemmän, kuin aiemmassa työpaikassa. Ihmisillä on eri päämääriä elämässään, jotkut haluavat menestyä, jotkut taasen eivät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkuin sanoin, voit jättäytyä yhteiskunnan ulkopuolelle aivan täysin. Älä kuitenkaan ole sitten "kerjäämässä" yhteiskunnan tukia. Koita keksiä omat keinot elää ja ansaita. Itellä just tänään tilipäivä, ja näytti tulevan noin 2700€. Sellaiset 900€ enemmän, kuin aiemmassa työpaikassa. Ihmisillä on eri päämääriä elämässään, jotkut haluavat menestyä, jotkut taasen eivät.

        HA HA HA.. Typpi lukee jotain koulu pakko keskustelua ja väittää olevansa aikuinen ja kehuu tuollaista surkeaa palkkaa. Jos sinun päämääräsi on 2700€ kuussa niin et todellakaan ole hyvä koulussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HA HA HA.. Typpi lukee jotain koulu pakko keskustelua ja väittää olevansa aikuinen ja kehuu tuollaista surkeaa palkkaa. Jos sinun päämääräsi on 2700€ kuussa niin et todellakaan ole hyvä koulussa.

        Tällaisessa anonyymikeskustelussa on hankala todistaa olevansa täysi-ikäinen. Sitä kuitenkin olen. Luen ja vastailen näihin siksi, kun täällä porukka vetää helpolla herneet nenäänsä. Eli käteen tuli se 2700€, brutto oli toukokuun palkassa 3950€. Voit uskoa tai olla uskomatta, se ei mun elämään vaikuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällaisessa anonyymikeskustelussa on hankala todistaa olevansa täysi-ikäinen. Sitä kuitenkin olen. Luen ja vastailen näihin siksi, kun täällä porukka vetää helpolla herneet nenäänsä. Eli käteen tuli se 2700€, brutto oli toukokuun palkassa 3950€. Voit uskoa tai olla uskomatta, se ei mun elämään vaikuta.

        Tuohan on älyttömän pieni palkka. Mielestäni köyhyysraja yhteiskunnan työväessä on 5000€. Keskituloiset sitten ovat enemmän tienaavat. Jne...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohan on älyttömän pieni palkka. Mielestäni köyhyysraja yhteiskunnan työväessä on 5000€. Keskituloiset sitten ovat enemmän tienaavat. Jne...

        Nyt päästit aikamoisen valheen. Suomessa kaikkien palkansaajien mediaanipalkka on 3140€/kk. Itselläni meni yli tuon lukeman aivan helposti. Jossain kuukaudessa palkka on pienempi, kun on täysin riipuvaista siitä, montako viikonloppua olen töissä, sattuuko eteen yövuoroja, kuinka monta iltaa teen jne. Ilman mitään vuoro- ja viikonloppulisiä palkka olisi 2850€.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt päästit aikamoisen valheen. Suomessa kaikkien palkansaajien mediaanipalkka on 3140€/kk. Itselläni meni yli tuon lukeman aivan helposti. Jossain kuukaudessa palkka on pienempi, kun on täysin riipuvaista siitä, montako viikonloppua olen töissä, sattuuko eteen yövuoroja, kuinka monta iltaa teen jne. Ilman mitään vuoro- ja viikonloppulisiä palkka olisi 2850€.

        Minkä valheen?
        Sainoin mielestäni eli oma mielipiteeni köyhyydestä.

        Tuolla palkalla elä. Oma yritys pitätäisi olla luuseri. Sellaisessa eläke omistaja asemassa sitten että ei tarvitsisi töitä tehdä ja tienata siitä miljoonia vuodessa.

        Tähtää korkeammalle urpo suomi24 nörtti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä valheen?
        Sainoin mielestäni eli oma mielipiteeni köyhyydestä.

        Tuolla palkalla elä. Oma yritys pitätäisi olla luuseri. Sellaisessa eläke omistaja asemassa sitten että ei tarvitsisi töitä tehdä ja tienata siitä miljoonia vuodessa.

        Tähtää korkeammalle urpo suomi24 nörtti.

        Sulla on erikoinen käsitys "köyhyydestä". Järjen köyhyys sulla kylläkin on ongelmana, mutta sitä ei voi rahalla korjata. Lisäksi näyttää olevan jonkunlainen lukihäiriö, tai kirjoitat humalassa, koska teksti on täynnä virheitä. Onnea vaan valitsemallasi tiellä, tuolla asenteella se tie ei tule olemaan helppo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on erikoinen käsitys "köyhyydestä". Järjen köyhyys sulla kylläkin on ongelmana, mutta sitä ei voi rahalla korjata. Lisäksi näyttää olevan jonkunlainen lukihäiriö, tai kirjoitat humalassa, koska teksti on täynnä virheitä. Onnea vaan valitsemallasi tiellä, tuolla asenteella se tie ei tule olemaan helppo.

        Meni tunteisiin sulla, kun aloit kirjoittelemaan minun väärin kirjoittelusta. Tyyppi tulee jostain yhteiskunnan roskaväestä kirjoittelemaan rikkaammille. Heh heh...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on erikoinen käsitys "köyhyydestä". Järjen köyhyys sulla kylläkin on ongelmana, mutta sitä ei voi rahalla korjata. Lisäksi näyttää olevan jonkunlainen lukihäiriö, tai kirjoitat humalassa, koska teksti on täynnä virheitä. Onnea vaan valitsemallasi tiellä, tuolla asenteella se tie ei tule olemaan helppo.

        Vittu mikä köyhä


    • Anonyymi

      Nythän on jo pakko mennä yliopsitoon vai lukioon sen uuden lain takia saatana aivan perseestä

      • Anonyymi

        Jatko-opintoihin on pakko hakea, eli lukioon tai ammattikouluun. Yliopistot ovat korkeakouluja, ja niihin päästään vain pääsykokeiden kautta.


    • Anonyymi

      tuo

    • Anonyymi

      Kuulkaas: Jos minulla olisi tässä nappi, jota painamalla kaikki häviäisi. Minä painaisin sitä. Kirjaimellisesti kaikki.

    • Anonyymi

      samaa miletä koulu on perseestä.

    • Anonyymi

      Tässä keskutelussa on niin paljon kaikesta valittajia, että ihan hyvä vaan, että lain muodossa "rankaistaan", ja joudutte pakolla hakemaan kouluun.

    • Anonyymi

      Osa koulun opettamasta on ehdottomasti hyödyllistä ihan peruselämiseen, osa on vähän kiistanalaista, miten hyödyllistä on. Parempi on löytää se oma vahvuusalue ja kehittää taitoja siihen jo pienestä pitäen niinkuin vaikka joku Wayne Gretsky ja tehdä hommaa, jota tykkää tehdä sitä kymmeniä tunteja viikossa. Ei tarvitse olla sellainen ala, jossa pitää edes olla äärimmäisen hyvä jossain top 0,01 prosentissa harjoittajista pärjätäkseen ja mahdollisesti saadakseen kovaa palkkaa. Sitten voi tuntea loppuelämänsä lähinnä harrastavansa tykkäämiään asioita ja palkkaa vaikka kotiapulaisen, jos ei kodinhoito satu kiinnostamaan ja sattuu saamaan sitä kovaa palkkaa.

      Että siellä koulussa saisi vähän enemmän panostaa näitten tulevaisuudenvisioiden tartuttamiseen ja oman motivaation löytämiseen.

      • Anonyymi

        Ongelma näillä pahimmilla valittajilla on juuri se, että heiltä ei löydy mitään vahvuuksia. Ensin pitäisi löytyä sellainen, ja sitten lähteä kehittymään siinä. Mikäli sellaista ei ole, niin se on vähän voi voi.


    • Anonyymi

      On kyllä ihan viimeisen päälle säälittävää ulinaa. Todennäköisesti osasta tänne kirjoittajista ei ole tullut mitään/ei tule mitään. Itsellä on työkavereita, jotka opiskelevat työn ohessa. Tarkoituksena saada toinen korkeakoulututkinto. Kuinkas monesta valittajasta on tällaiseen?

    • Anonyymi

      Onkos teistä valittajista tullut mitään? Tai oletteko päätyneet katuojaan?

    • Anonyymi

      Tänään Kun Olimme Luokassa Sanoin Oman Mielipiteeni Että Miksi meillä On Lauantaina Koulua Että Saa Näsäviisasta Lomaa ja Siitä Mu Alettiin Uhkailemaan Että Jään Sisälle Välitunilla

    • Anonyymi

      Koulu on perseesä

    • Anonyymi

      Tajuaako kukaan, että jos ei käy koulussa nii aivot ei kehity kunnolla eikä sulla oo aikuisena työpaikkaa etkä saa rahaa mihinkään… Eli oot tosi huonossa kunnossa tulevaisuudessa… Koulu kehittää tosi paljon, vaikka se ei itestäkään mikään hirveän mukava paikka ole… Oon 5lk ja itekki välillä aattelen noin et se on tosi ärsyttävä paikka, mutta kaikki ei vaan tajua kuinka tärkeä paikka se on meille!

    • Anonyymi

      Koulu on se paikka joka auttaa sua pärjäämään tulevaisuudessa! Sitä ei tarvitse kenenkään dissata vaikka aina siellä ei mukavaa olisikaan!

    • koulu on paskaa ja vittua

    • Anonyymi

      Mistäs te valittajat kaiken opin saisitte, jos kouluja ei olisi?

      • Anonyymi

        Jutsiinsa nii


      • Anonyymi

        Aika paska baitti


    • Anonyymi

      Ei koulu ole perseestä.... (en sano että se on kivaa) joku köyhä lapsi ottaisi kiljuen sun paikkas ku köyhissä maissa lapset ei pääse kouluun ja ne ei opi elään... hei haloo sulla on hyvin asiat ku pääset kouluun.. 😑😑

    • Anonyymi

      kouluissa lellitään tyttöjä ja opettajat on poika rasisteja. yksi esimerkki, kerran sain kaks päivää välkät sisällä. ja selitykseksi sanottiin kun saatiin selville teen ollut mukana. ja selitys oli "no tietäisisit sit jos olisit ollu mukana"

    • Anonyymi

      Juu niin lellitään. Se on vaan fakta ja kaikki sen tietää... Itekkin oon sen huomannut kymmeniä kertoja..

    • Anonyymi

      Kylläpä tässä ketjussa on typerää kouluvastaisuutta. Typerää asennevammaa. Tiesittekö, että todella huonolla päättötodistuksella päätyy vain pultsariksi kadulle? Ei varmaan ole kovinkaan hieno tulevaisuus sellainen.

      • Anonyymi

        Miten voit ehdottaa sellaiselle mitään, jota et tunne? Miten saat nuoret tajuamaan, että heillä on luonneidentiteetti, joka kertoo mihin he ovat matkalla?


    • Ja koulu on vitun vaikeeta, vaikeeta saada hyvä numero joistain aineista vitun moista stressiä saatana, eikä tiedä pääseekö haluamaansa kouluun/ammattiin saatana kokeista ei vittu ikinä hyvää numeroa VITTU

      • Anonyymi

        Mahtaisiko syytä löytyä hieman itsestä, kun ulosantikin on tuota luokkaa?


    • Anonyymi

      Tää on niin totta!!

    • Anonyymi

      olen täysin samaa mieltä koulu on vittumaista paskaa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Anonyymi

      Itse katselen koulumaailmaa verrattain läheltä, koska olen koulussa töissä. Kyse on ammattikorkeakoulusta En opettajana, mutta koulun sisäisessä IT:ssä. Voi Jeesus sentään, minkälaisia säheltäjiä nykynuoret ovat. Mitään ohjeita ei haluta lukea, eikä toimia niiden mukaan. Asiat, kun lakkaavat toimimasta, niin kyllä marinaa tulee senkin edestä. Pakko on ollut monesti sanoa, että menkää lukemaan teidän sähköpostista tiedote, sinne se on tullut. Eivät kuulemma lue, kuin kerran kuukaudessa/harvemmin koulun sähköpostia. Ei siis ihme, jos jää asioita pimentoon. Ne saatanan puhelimet haluaisin lyödä monen kädestä lattialle. Niillä ei tehdä töitä, eikä käytetä jokaista järjestelmää. Turhan monesti saa neuvoa menemään ja kirjautumaan koulun pöytäkoneille, ja tekemään asiat niiden kautta. Mikä älykkyyden taantuminen ihmisissä on oikein tapahtunut, kun yksinkertaisetkin asiat tuntuvat mahdottomilta suorittaa?

      • Anonyymi

        Ei taantumista ole niinkään tapahtunut, vaan kivikautiset ihmiset käyttäytyvät luonnollisella tavalla, kun saavat käteensä kaiken heitä kiinnostavan jutun. He jäävät katsomaan sitä. He heräävät vasta pommien jyskeeseen ja nälkään.


    • Anonyymi

      Moraalihomot vittuun langasta.

    • Anonyymi

      Miks jengi ottaa täs keskustelus omaks puoleks pelkät ääripäät¿ koulu on kyl hyödylline paikka mut seki on totta että se on ihan perseestä. Siellä opetetaan tärkeitä asioita mut luokista ja käytävistä on tehty kolkon näkösiä ja sinne on luotu masentava ilmapiiri. Valtio vois panostaa toho koulun viihtyvyyteen ja tehä kiusaajille jotain. Mutta aineet on suurimmaks osaks ihan hyviä että oppii tarvittavia juttuja mutta toi oppimis velvollisuus on ehkä vähän vittumainen ku jos koulussa ei halua käydä nii sit pitäs kyl pystyä lopettamaanki se. Itte valitsen sen kultasen keskitien että vetäkää homot käteen mä oon jo lusinu aikani koulussa :DD

    • Anonyymi

      Joo. Kaikki meidänki koulussa o kusipäitä

    • Anonyymi

      Sulla on aika vaikea tulevaisuus , kelan hommiin vaan ?

    • Anonyymi

      Tämä on ihminen, joka uskaltaa sanoa mitä koulu OIKEASTI on. Kiltit oppilaat, eihän nekään haluu ollla siellä. Ketä kiinnostaa jos läksyt on unohtunu? Hop hop lomailemaan

    • Anonyymi

      Kyllä juuri niin äidinkieli on täyttäpersettä! Saatana puoliakaan ei elämässä tarvitse. Lukutaito ja kirjoittaminen. lisäksi muutama taivutus muoto mutta muuten 100% paskan jauhamista!

    • Meikä lukenut tässä nyt puol tuntii näit kommenttei ja pakko sanoo osa on ihan ookoo (koulu on paskaa), sit jotkuu on oikeessa (koulua pitäis muuttaa) ja sit on ne vitun raisttavat paskat (ootte vaan laiskoja, ja ette jaksa tehä mitään). Mun mielestä koulua pitäis vaan parantaa. En oo täysin varma miten, enkä varmaa ikinää tuu olemaa, mutta pari hyvää esimerkkiä on äikkää liittyvää. Mun mielest noi verbi jutut on aivan vitun turhaa. Matikka, matikkaa vois sillee parantaa ettei opeteta mitään vitun muotoja. Opettajat? No siinä sitte onkin, meil on sellasii vitun tyhmiä. PERVOJA opettajia koko koulu täynnä. 2/3 osaa ei välitä oppilaista ja loput on joko ihan vitun ärsyttäviä jotka ei osaa muuta tehä ku huutaa, tai Jotain pervoja esim (opettaja "tiputtaa" kumeja oppilaitten haarojen välii ja kaivaa sen pois sieltä.) Kyllä siitä valitettiin, mutta rehtori on hänen läheinen kaverinsa eikä erota sitä. Tai sitte on ne hyvät opettajat, niitä on harva, tiiän hyvii opettajia ja mielellää menee moikkaa koulun ulkopuolelta. Oppilaat. No vittu omat luokkalaiset on yleensä pahimpia. Mun luokkalaiset on sellasii rasittavii pissiksii. Tai jotain "roudarei" vittu hakkaisin kaikki jos vaa saisin. Sit jotkuu puhu siitä kun ei haluu nähä tiettyjä ihmisiä. Ymmärrän täysin, ite yleensä paikoilen niitä ja jos menee hermot nii mottaan hampaat kurkkuu. Pari lopettanu vittuilun ihan vaa sentakii et maine on se että olit "väkivaltanen" parin mielest.

      • Anonyymi

        Eipä sultakaan kovin järjellisiä ehdotuksia tullut. En tosin sellaista odottanutkaan. Suurin ongelma nykykoulussa on se, että sen pääsee läpi osaamatta mitään. Opiskelussa on alettu mennä sen huonoimman mukaan, aiemmin ei ollut näin. Koulua on uudistettu vain uudistamisen huvista, ja metsään on menty oikein huolella. Huonoja oppilaita ei kuuluisi päästää läpi millään säälinumeroilla. Mikäli ei osaaminen riitä, niin käyköön koko vuoden uusiksi.


    • Anonyymi

      Nii ja pakko ruotsi etenkin voisi painua HELVETIN PERSEESEEN.

      -Koska siinä ei ole mitään hyötyä kukaan ei muista kummiskaannsiitä vitun vittua tulevaisuudessa ja se TUHLAA TODELLA PALJON AIKAA ja turhaa stressiä oppilaillle.

      +MITEN KAIKKI AJATTELEE ETTÄ PITÄISI OPPIA 3 ERI KIELTÄ??? (Tai jopa neljä joillekin )(Suomi ruotsi ja englanti) Suomen kieli on vielä maailmsn yksi vaikemmista kielistä ja myös ruotsikin.

      -Kaikki minun kouluajan ruotsinopettajat on aivan helvetin perseestä ollut he eivät osaa opettaa EIKÄ he osaa puhua vittu ruotsia hyvin.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1585
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1066
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1027
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      582
      1015
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      920
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      912
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      774
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      700
    Aihe