Onko

Nainen Keskisuomesta

palstalla enää ketään muita syöpää sairastavaa kuin lyhytsuoliset,tuntuu että täällä kirjoittavat useat sellaiset henkilöt joilla ei ole syövästä mitään omaa kokemusta.
Palstan tarkoitus on että syöpäpotilaat vaihtavat kuulumisia,vaihtavat ilot ja surut:
minun mielestäni se tarkoittaa että keskustelua käydään syövän kokeneitten kesken,elämää syöpähoitojen aikaan- elämää syöpähoitojen jälkeen.
Miten jaksamme eteenpäin elämässä sairastettuamme syövän,jatkuuko arki entisellään,töihin paluu ja kaikki siihen liittyvä.

Toivoisin että uudet syöpäpotilaat osallistuisivat keskusteluun ,kertoisivat tämän päivän syöpähoidoista,uskaltaisivat osallistua keskusteluihin .

Minulla on rintasyöpähoidot ohi ja tästä askel askeleelta jatkan eteen päin,töihin takaisin ja hiusten kasvua odotellen..

33

1181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rekattu.

      onhan täällä kaikenaikaa rs esillä kuten ira ja korri kumppaneineen,mutte he ei muista aina millä palstalla ovat hömhöm,ja toinen asia kun eivät rekkaa nikkiään tarkoituksella jotta saavat rähistä tullenmennen,joten se siitä.Fiksut rekkaa nikin ja siis toimivat avoimesti niinkuin on palstan tarkoitus alunalkaen.

      • Kiusaaminen on rumaa

        Kuinka monta rekattua täällä nykyisin kirjoittaa?? Kylmää muistan ainaski kaikki palstat millä kirjuutan. Enkä rettelöi, mut mielipiteeni tuon juluki ;-)


      • Paljastanko sinut

        Ole siis fiksu ja rekkaa itsesi. Paljastanko sinut?


      • Me perustajat

        Minä ja Ira olemme palstan alkuperäisiä perustajia, entä itse. Me tulemme olemaan palstalla ikuisesti teidän jokaisen ilona päivin ja öin.


      • arkistoa selannut sp
        Me perustajat kirjoitti:

        Minä ja Ira olemme palstan alkuperäisiä perustajia, entä itse. Me tulemme olemaan palstalla ikuisesti teidän jokaisen ilona päivin ja öin.

        Kerro nyt sitten kuka olet ,jos olet tämän palstan perustaja?
        Luin arkistosta palstan alku aikoja ja ne perustajat olivat mm. : RASPIKURKKU,IHMESOPA,SEIJA,MUUMI ÄITI,ZOM,KEVÄT MIELINEN,L.POLKU,MARLIISI 54,,..ym.kuka heistä sinä sitten olet????


      • kyllästynyt 9-9
        Me perustajat kirjoitti:

        Minä ja Ira olemme palstan alkuperäisiä perustajia, entä itse. Me tulemme olemaan palstalla ikuisesti teidän jokaisen ilona päivin ja öin.

        tämän palstan punkki,ja herhilöi päivittäin milloin milläkin stoorilla,henkilökohtaisesti en sen juttuihin usko.ne on niin pirun sekavia ja muuttuu siten koko ajan.no,jokaisella on ihan om tyylinsä.ja kun rupee lukeen jotain hyvää palstalla niin mihin sielä melkein heti törmää,juuri tähän,ja joku ihme tarina esillä.hoh hoiiijaaa,mitä pitäs tehdä,että se loppus.

        Mitkä on nämä iloiset tarinat? Mitä oon lukennut ovat samaa jankutusta vuodesta toiseen ja ihan samoista asioista.Tervarissa tehdään niin,syöpiksellä näin,ei saanut lääkeitä sieltä,kun oli saanut ne täältä.Naapurit on hulluja,Apteekit ei osaa tehdä duunejaan,tervari juoksuttaa huvikseen sinne sun tänne.Ja kaikki entiset duuni kaverit kanssa,ne olivat täysin pimeitä tyyppejä.Tässä muutama esimerkki. Onko nää niitä "ilo juttuja"? KERTOKAA ILO JUTTUNE!


      • kunnioitusta muille
        Paljastanko sinut kirjoitti:

        Ole siis fiksu ja rekkaa itsesi. Paljastanko sinut?

        KORri ilmestyi palstalle enne joula ja siitä lähtien kehoitellut -raa mitä ihmeelisempiin juttuihin,ja tämä uskoo kaiken.hyppivät yhdessä joka puolella,eivätkä kunnioita ketään muita,kehuvat toisiaan kilpaa. ei kuulosta normaalin syöpäpalstalaisen meinigiltä


      • Kiusaaminen on rumaa
        kunnioitusta muille kirjoitti:

        KORri ilmestyi palstalle enne joula ja siitä lähtien kehoitellut -raa mitä ihmeelisempiin juttuihin,ja tämä uskoo kaiken.hyppivät yhdessä joka puolella,eivätkä kunnioita ketään muita,kehuvat toisiaan kilpaa. ei kuulosta normaalin syöpäpalstalaisen meinigiltä

        Olen ollut palstalla vuodesta 2008, joten en "ilmestynyt ennen joulua", nikit vaan on hieman vaihdelleet. Mihin muka olen -raa kannustanut, olen vaan kiusaamisen vastustaja ja kiusattu tarvitsee tukea, thats it. Minusta ette kyllä ainakaan saa mitään paljastettavaa :-).

        Minkälainen on mielestäsi "normaalin syöpäpalstalaisen meininki" :-)? Kun kastoo tämänkin yön kommentoijien juttuja, yksikään ei kokse syöpäläisten iloja tyai suruja vaan lähinnä toisdten kirjoittajien morkkaamista. Sillähän tämä palsta pysyy hengissä vai??


    • Oikea paikka:

      http://www.cancer.fi/keskustelut/

      *


      Syövästä ja syövän hoidosta täällä palstalla ei puhuta oikeasta mitään.
      Jokin ryhmä ihmisiä jatkuvasti keskustelevat keskenään - muistuttaa Facebookia.

      • Esim. semmoinen aloitus:
      /// Ihana aanu
      -ra
      kävimme nuorjmmaiseni kanssa lenjillä, ////

      … ja 45 vastausta!

      *

      Vuosia sitten sairastuin ja halusin tietoja ja neuvoja - vastaan sain vaan loukkaavasta vastauksia ja sekavaa puhetta.

      Lisäksi on vielä täällä häirikköjä ja uskon fanaatikoita.

      Silloin tällöin poikkean katsomaan – onko muutosta, mutta samassa tahdissa jatkuu …

      • Jutustelua***

        Syövän ja syövän hoito keskustelut ovat aina olleet Syöpä-palstalla. Tämä on kevythenkistä jutustelua!


      • Jos vaan olisi
        Jutustelua*** kirjoitti:

        Syövän ja syövän hoito keskustelut ovat aina olleet Syöpä-palstalla. Tämä on kevythenkistä jutustelua!

        Tämä on kevythenkistä jutustelua!



        Täältä jää aina raskas mieli - ”peruspalstallisten” tappelu!


    • Claudia.

      Minä toivon keskustelua.
      Olen 41-vuotias nainen ja minulla on hoidot kesken ja minulla on pienet lapset tässä kotona 2, 4, 7 -vuotiaat.

      Mieheni vie nuorimmaiset joka aamu päiväkotiin, tuo nuorimmainen aloitti siellä vuoden alusta. Alusa tunsin siitä syyllisyyttä kun olen kotona ja nuorin menee tarhaan.
      Hoitoni ovat kesken ja olen niin väsynyt väliin etten jaksa tehdä muuta kuin tuijottaa eteenpäin, joskus itken pahaaoloani ja joskus naurankin tälle kaikelle, se menee vaan niin yli tää kaikki....
      On päiviä jolloin olen niin pirteä ja täynnä voimaa, mutta kun tulee ne huonot päivät ne ovat sitten todella huonoja. Tunnen riittämättömyyttä äitinä, vaimona ja olen myös tässä masentunutkin, mielialani on todella maassa.
      Nyt minua vaivaa eräs hoitooni littyvät sivuvaikutukset, ja olen siitäkin ihan maassa.

      Minulla on munasarjasyöpä ja käyn nyt läpi hoitoja.
      Olisi mukava vaihtaa muiden ajatuksia ja jos täällä sattuisi olemaan naisia joilla perhe, olisi mukava vaihtaa ajatuksia.

      • Vähän aikaa sitten tänne nimimerkin, kirjoitan tällä jatkossa. Latasin siihen ihan oman kuvanikin:D


      • lyhytsuolinenkin.

        täällä on ollut vähemmän noita samaa syöpää sairastavia sinun kanssasi,joten hekin vissin odottaa jotakin ,vaikkapa mitä mitä lääkityksesi on ollut niin siitä saattaisi juttu avautua enemmän.Itse olen suolisyvän kokenut ja en osaa muuhun antaa neuvvoa.


      • Lysu10
        claudia.c kirjoitti:

        Vähän aikaa sitten tänne nimimerkin, kirjoitan tällä jatkossa. Latasin siihen ihan oman kuvanikin:D

        kuvassa kaunis pitsimyssykin. Ihan niinkuin minulla facebook-profiilissa: DDD
        Olet tervetullut!


      • Lysu10

        voit pistäytyä esim. hakusanalla: suomi24 syöpäpotilaat munasarjat.
        Sieltä voit valita palstalta poistuneiden kirjoituksia luettavaksi.


      • lyhytsuolinenkin. kirjoitti:

        täällä on ollut vähemmän noita samaa syöpää sairastavia sinun kanssasi,joten hekin vissin odottaa jotakin ,vaikkapa mitä mitä lääkityksesi on ollut niin siitä saattaisi juttu avautua enemmän.Itse olen suolisyvän kokenut ja en osaa muuhun antaa neuvvoa.

        Leikattiin 2 kuukautta sitten ja minulla on menossa solunsalpaajahoidot ( kaksois ) ja minulla on suuri ongelma tällä hetkellä limakalvoni, suuni on rikki ja en voi kunnolla niellä mitään kuin kylmiä juomia.
        On muitakin mutta en nyt niistä tässä heti.
        Ei ole levinnyt suolistoon, ei maksaan, ei vatsalaukkuun joten ennuste on hyvä.
        Maanantaina lääkäri soittaa ja saan uuden pahoinvointilääkkeen sekä suuhuni apua.
        En ajatellut niitä lääkityksiä ja labratuloksia tässä alkaa setvii, vaan lähinnä ihan muuta vertaiskokemusta.
        Toki mä tajuan jos ei täällä sitten todellakaan ole kuin pari syöpää sairastavaa, niin aika vaikeeta se sitten on.
        Ja tutkin muita areenoita, mutta kun tämä suomi 24 on vain niin vilkas kuin ne muut.


      • entinen syöpäp.

        mielestäni Lysu 10.tarkoittanutkaan tätä siten,kuin sinä käsitit.


      • Taustatuki
        claudia.c kirjoitti:

        Leikattiin 2 kuukautta sitten ja minulla on menossa solunsalpaajahoidot ( kaksois ) ja minulla on suuri ongelma tällä hetkellä limakalvoni, suuni on rikki ja en voi kunnolla niellä mitään kuin kylmiä juomia.
        On muitakin mutta en nyt niistä tässä heti.
        Ei ole levinnyt suolistoon, ei maksaan, ei vatsalaukkuun joten ennuste on hyvä.
        Maanantaina lääkäri soittaa ja saan uuden pahoinvointilääkkeen sekä suuhuni apua.
        En ajatellut niitä lääkityksiä ja labratuloksia tässä alkaa setvii, vaan lähinnä ihan muuta vertaiskokemusta.
        Toki mä tajuan jos ei täällä sitten todellakaan ole kuin pari syöpää sairastavaa, niin aika vaikeeta se sitten on.
        Ja tutkin muita areenoita, mutta kun tämä suomi 24 on vain niin vilkas kuin ne muut.

        itse aloituksia aiheista niin kyllä varmaan saat mukaan toisiakin. Jospa toisetkin sitten rohkaisuvat mukaan.


      • entinen syöpäp.
        Lysu10 kirjoitti:

        kuvassa kaunis pitsimyssykin. Ihan niinkuin minulla facebook-profiilissa: DDD
        Olet tervetullut!

        Lysy10.toivottaa sinut tervetulleksi,jäi sinulta kai huomaamatta..?


      • Taustatuki

        ny kuolleiden kanssa voikaan kirjoitella, vai mitä? Lysu 10 tarkoititi varmaan että hänen ohjeensa mukaan kun laitat haun suomi24:ssa. löydät samaa syöpää sairastavia vertaiskeskusteluita varten.


      • entinen syöpäp. kirjoitti:

        mielestäni Lysu 10.tarkoittanutkaan tätä siten,kuin sinä käsitit.

        Mä googletin äsken ja luin mutta niukalti oli juttua sitä mitä etsin.

        Joo ymmärsin väärin ja kuten sanoin, mun tämän hetkinen tilanne on se että sain päälle vaihdevuosioireetkin ja pahat. Ja sitten on nuo suuni limakalvot, ikenet vuotaa verta ja välillä meinaan että se suu palaa..on kuulemma normaalia.
        Nyt mun kroppa on niin sekaisin kuin vaan voi olla. Kieli on välillä tasavalkoinen ja paha on sammaskin, sekin polttaa, nyt kurlaan sitä suuta betadinella ja se kipu ulottuu nyt mulla juuri suuhun ja nieluuni.
        Olisin kiinnostunut tietämään onko muilla näitä limakalvovaurioita tullut?
        Öisin kurlaan kylmällä vedellä, odotan sitä lääkärin soittoa, että se soittaa lääkkeet mulle apteekkiin.
        Hoitajan mielestä voin odottaa viikonlopun yli.
        Kaikki sattuu ruoka suussa.


      • Taustatuki kirjoitti:

        ny kuolleiden kanssa voikaan kirjoitella, vai mitä? Lysu 10 tarkoititi varmaan että hänen ohjeensa mukaan kun laitat haun suomi24:ssa. löydät samaa syöpää sairastavia vertaiskeskusteluita varten.

        Mä ymmärsin väärin.
        Ja mä googletin mutta en löytänyt mitään mitä nyt kaipaan neuvoa, siihen polttavaan suuhuni.
        Tämä suu alkoi reistailla viikko sitten ja sitten mun intiimialueen limakalvotkin on tiukilla.
        Tein alotuksen tuonne syöpäpalstalle eilen mutta ei ne puolukat nyt auta, ja tuli ehdotus siitä magneettiterapiastakin se kuulemma estää hoitojen sivuvaikutukset.
        En nyt vaan usko sellaiseen.


      • Taustatuki
        claudia.c kirjoitti:

        Mä ymmärsin väärin.
        Ja mä googletin mutta en löytänyt mitään mitä nyt kaipaan neuvoa, siihen polttavaan suuhuni.
        Tämä suu alkoi reistailla viikko sitten ja sitten mun intiimialueen limakalvotkin on tiukilla.
        Tein alotuksen tuonne syöpäpalstalle eilen mutta ei ne puolukat nyt auta, ja tuli ehdotus siitä magneettiterapiastakin se kuulemma estää hoitojen sivuvaikutukset.
        En nyt vaan usko sellaiseen.

        Toivottavasti saat täältä vastausta noihin limakalvojuttuihin saman kokeneilta. Pidetään peukkuja!


      • -ra
        Taustatuki kirjoitti:

        Toivottavasti saat täältä vastausta noihin limakalvojuttuihin saman kokeneilta. Pidetään peukkuja!

        apteekista saa sellaista keljyen puodustavaa ainetta jolla voi kurluttaa suunsa,niin ainakin voi jotain syödä.en nyt muista sen aineen nimeä,mutta apteekissa osaavat kertoa,niin minullakin oli suun kanssa ongelmia,jotta ei voinut kun kylmällä nestemäisellä ruoalla syödä.Viili,mustikkakeitto,lihaliemi jäähtyneenä.kiisselit.keitot kädenjäähtyneinä.Onneksi se on ohimenevä,kysy hoidoissa käydessäsi apua heiltä.tietävät parheiten neuvoa.Sinulle toivon paljon voimia jaksaa hoidot,ja siunausta sinulle eteenpäinkin.On kurja kun sairastuu,ja on oieniä lapsia siinä kohtaa olisihienoa jos saisi apua,ja tukea,on vain rohkeutta pyytää apua,se vain on yleensä meidän suomalaisen vika jotta ei kehtaisi pyytää apua,kaikkea hyvää sinulle,ja perheellesi.


      • aamuvirkkuna
        -ra kirjoitti:

        apteekista saa sellaista keljyen puodustavaa ainetta jolla voi kurluttaa suunsa,niin ainakin voi jotain syödä.en nyt muista sen aineen nimeä,mutta apteekissa osaavat kertoa,niin minullakin oli suun kanssa ongelmia,jotta ei voinut kun kylmällä nestemäisellä ruoalla syödä.Viili,mustikkakeitto,lihaliemi jäähtyneenä.kiisselit.keitot kädenjäähtyneinä.Onneksi se on ohimenevä,kysy hoidoissa käydessäsi apua heiltä.tietävät parheiten neuvoa.Sinulle toivon paljon voimia jaksaa hoidot,ja siunausta sinulle eteenpäinkin.On kurja kun sairastuu,ja on oieniä lapsia siinä kohtaa olisihienoa jos saisi apua,ja tukea,on vain rohkeutta pyytää apua,se vain on yleensä meidän suomalaisen vika jotta ei kehtaisi pyytää apua,kaikkea hyvää sinulle,ja perheellesi.

        poistetaan,niin koko kroppa saa shokin.elimistö joutuu todella koville ja siihen kovat sytöt päälle,niin kaikki on ihan sekaisin,vaihdevuodet iskevät päälle ryminällä ja kaikki on ylös alas.ja syövissa on eroja,rintasyöpää ja munasarjasyöpää ei voi verrata keskenään,sillä ne ovat ihan erilaisia.

        olet -ra väärässä kun kirjoitat että apteekki tietää ja auttaa parhaiten,kyllä se on hoitava onkologi ja henilökunta sielä,jotka ovat experttejä tässä asiassa.tai sitten joku joka on saman syövän läpi käynnyt.sienitulehduksen kanssa on todella "hukassa" ja jos se uusiutuu koko ajan,mutta siihen löytyy lääke.

        kerrotko ira paremin mitä tämä "keljyen puodustava aine" on?en ole koskaan kuulut siitä koskaan.


      • Kiusaaminen on rumaa
        aamuvirkkuna kirjoitti:

        poistetaan,niin koko kroppa saa shokin.elimistö joutuu todella koville ja siihen kovat sytöt päälle,niin kaikki on ihan sekaisin,vaihdevuodet iskevät päälle ryminällä ja kaikki on ylös alas.ja syövissa on eroja,rintasyöpää ja munasarjasyöpää ei voi verrata keskenään,sillä ne ovat ihan erilaisia.

        olet -ra väärässä kun kirjoitat että apteekki tietää ja auttaa parhaiten,kyllä se on hoitava onkologi ja henilökunta sielä,jotka ovat experttejä tässä asiassa.tai sitten joku joka on saman syövän läpi käynnyt.sienitulehduksen kanssa on todella "hukassa" ja jos se uusiutuu koko ajan,mutta siihen löytyy lääke.

        kerrotko ira paremin mitä tämä "keljyen puodustava aine" on?en ole koskaan kuulut siitä koskaan.

        on aine jota on myös suun huuhteena. Olisin sen kanssa kyllä varovainen ettei mene sittn pöperöt ruokatorven sijasta henkitorveen kun suu puutuu. Tosin en nyt muista saako sitä ilman reseptiä, mutta kyllä apteekissa tietävät.


      • kokeiltu on
        Kiusaaminen on rumaa kirjoitti:

        on aine jota on myös suun huuhteena. Olisin sen kanssa kyllä varovainen ettei mene sittn pöperöt ruokatorven sijasta henkitorveen kun suu puutuu. Tosin en nyt muista saako sitä ilman reseptiä, mutta kyllä apteekissa tietävät.

        geeli muodossa, ja ei auta sieneen,puuduttaa suun.ei mikään mukava juttu,olo on kuin olisi käynnyt hammaslääkärillä ja saanut puudutuksen hampaisiin.

        mutta mikä oli tuo -ran mainitsema juttu?


      • Kiusaaminen on rumaa
        kokeiltu on kirjoitti:

        geeli muodossa, ja ei auta sieneen,puuduttaa suun.ei mikään mukava juttu,olo on kuin olisi käynnyt hammaslääkärillä ja saanut puudutuksen hampaisiin.

        mutta mikä oli tuo -ran mainitsema juttu?

        "Syömisen helpottamiseen apuna voi käyttää puuduttavaa suuvettä
        (Xylocain) tai kipulääkettä noin 0,5 – 1 tuntia ennen ruokailua.
        Myös suun hiivasieni-infektio eli sammas voi aiheuttaa kipua suussa.
        Sammas ilmenee vaaleana peitteenä suun limakalvoilla ja kielessä.
        Lääkäri määrää lääkkeen sen hoitamiseen. Suun ongelmien
        hoitoon on käytettävissä useita erilaisia lääkevalmisteita, joiden
        käytöstä hoitava lääkäri antaa ohjeet."

        Edellämainittu kopsaus Syöpäpotilaiden ravitsemusoppaasta. SieneenClaudialla jo niin kauan jatkuneet oireet ja monenlaiset kokeilut jotta varmaan tarvitsee lääkärin kannanoton.


      • minä en osaa auttaa
        Kiusaaminen on rumaa kirjoitti:

        "Syömisen helpottamiseen apuna voi käyttää puuduttavaa suuvettä
        (Xylocain) tai kipulääkettä noin 0,5 – 1 tuntia ennen ruokailua.
        Myös suun hiivasieni-infektio eli sammas voi aiheuttaa kipua suussa.
        Sammas ilmenee vaaleana peitteenä suun limakalvoilla ja kielessä.
        Lääkäri määrää lääkkeen sen hoitamiseen. Suun ongelmien
        hoitoon on käytettävissä useita erilaisia lääkevalmisteita, joiden
        käytöstä hoitava lääkäri antaa ohjeet."

        Edellämainittu kopsaus Syöpäpotilaiden ravitsemusoppaasta. SieneenClaudialla jo niin kauan jatkuneet oireet ja monenlaiset kokeilut jotta varmaan tarvitsee lääkärin kannanoton.

        sehän onkin ollut Claudian ongelma juuri tällä hetkellä,hän kirjoittaa itse että lääkäri soittaa vasta maanantaina.ja nyt vasta on lauantai,tyttö parka.


      • -ra
        minä en osaa auttaa kirjoitti:

        sehän onkin ollut Claudian ongelma juuri tällä hetkellä,hän kirjoittaa itse että lääkäri soittaa vasta maanantaina.ja nyt vasta on lauantai,tyttö parka.

        ennen reseptillä,se vie kivun pois tunniksi-2 t, ja voi syödä,viimeksi kun kävin kysymässä apeekissa,sanoivat ettei ole.


      • -ra kirjoitti:

        ennen reseptillä,se vie kivun pois tunniksi-2 t, ja voi syödä,viimeksi kun kävin kysymässä apeekissa,sanoivat ettei ole.

        Kävin tuossa terveyskeskuksessa aamulla, eihän tuota kipua voinut tietää enään liittyikö se näihin hoitoihin.

        Lääkäri katsoi suuni ja totesi sen olevan, siisti tosin punakka ja vähän ärtynyt, ulkoisesti siisti kieli.
        Sain suuhuni hoidoksi, Dactarin oraaligeeliä 10 päivän ajan ja sitä Xylocainia sain 4 pakettia reseptillä nämä kaikki. On muuten jännästi laitettu se voide ruiskun sisään.

        En saanut suuhun mitään puudutetta, eivät mielellään määrää kotiin puudutetta ( onkohan siinä joku riski? ) Olisi ollut ihanaa, jos kielen päälle olisi saanut tipan puudutetta.
        Tuo puudute on nyt intiimialueelle, että se polttava tunne häipyy sieltä.

        Odotan maanantaihin kun se oma lääkäri soittaa, ja ottaa kantaa aloitanko diflucanin tablettihoidon? Saan samalla tietää laboratoriovastaukseni.


      • Kivikourakos se on
        aamuvirkkuna kirjoitti:

        poistetaan,niin koko kroppa saa shokin.elimistö joutuu todella koville ja siihen kovat sytöt päälle,niin kaikki on ihan sekaisin,vaihdevuodet iskevät päälle ryminällä ja kaikki on ylös alas.ja syövissa on eroja,rintasyöpää ja munasarjasyöpää ei voi verrata keskenään,sillä ne ovat ihan erilaisia.

        olet -ra väärässä kun kirjoitat että apteekki tietää ja auttaa parhaiten,kyllä se on hoitava onkologi ja henilökunta sielä,jotka ovat experttejä tässä asiassa.tai sitten joku joka on saman syövän läpi käynnyt.sienitulehduksen kanssa on todella "hukassa" ja jos se uusiutuu koko ajan,mutta siihen löytyy lääke.

        kerrotko ira paremin mitä tämä "keljyen puodustava aine" on?en ole koskaan kuulut siitä koskaan.

        Miksi olet välillä nimimerkin kanssa välillä ilman, hoono soomi:::


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      274
      2830
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      212
      1818
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1502
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      1
      1261
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1188
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      254
      1126
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1032
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      973
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      78
      895
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      770
    Aihe