Todella ihastunut.

ujo_m.

Olen todella ihastunut erääseen tyttöön mutta en uskalla puhua hänelle ja kun ikäeroa on
ehkä liikaa (tai ei) niin ettei hän pelästy. Pitäisikö vaan yrittää unohtaa mutta se on aika
vaikeata. Joskus aikasemmin kun on ollut ihastunut niin oli pakko mennä puhumaan tai
ei ikinä olisi päässyt tunteesta eroon, niin ja aina sai pakit(.

Neuvoja?

31

3368

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eräs_ihastunut(n)

kannattaa mennä juttelemaan, eihän siinä mitään häviä ;) juttelet jotain normaalia ja tunnustelet tilannetta... Ja voisiko hänkin olla kenties ihastunut suhun?
      Paljonko teillä muuten on ikäeroa? yleensähän naiset/tytöt tykkäävät vähän itseään vanhemmista miehistä (kuten itsekin)...

• ujo_m.

On sitä kyllä sen verran että muut ihmiset taitaisivat kyllä paheksua jos saisivat tietää että
        edes juttelin hänelle. Hänellä on muutama kuukausi erääseen ikään (jos ymmärrätte) ja
        itse menen seuraavan kymmenluvun puolivälissä. Anteeksi kiertely mutta ei täälläkään
        uskalla sanoa suoraan. Varmaan nyt taitaa teillä sävy (ymmärrettävästi) muuttua, mutta
        eipä näille tunteilleen mitään voi(. Jos asian antaisi olla niin päähän tässä kyllä hajoaa
        kun tuskin ihastus menee hetkessä minun kohdalla pois. Helpoin olisi tietysti että
        juttelis hänelle ja jos tulee kielteinen (varmasti) niin silloin pääsis varmaan nopeasti
        yli mutta muiden reaktio pelottaa (tottakai reagoivat).

No tällainen tilanne...

• tyttö 15?
        ujo_m. kirjoitti:

On sitä kyllä sen verran että muut ihmiset taitaisivat kyllä paheksua jos saisivat tietää että
        edes juttelin hänelle. Hänellä on muutama kuukausi erääseen ikään (jos ymmärrätte) ja
        itse menen seuraavan kymmenluvun puolivälissä. Anteeksi kiertely mutta ei täälläkään
        uskalla sanoa suoraan. Varmaan nyt taitaa teillä sävy (ymmärrettävästi) muuttua, mutta
        eipä näille tunteilleen mitään voi(. Jos asian antaisi olla niin päähän tässä kyllä hajoaa
        kun tuskin ihastus menee hetkessä minun kohdalla pois. Helpoin olisi tietysti että
        juttelis hänelle ja jos tulee kielteinen (varmasti) niin silloin pääsis varmaan nopeasti

No tällainen tilanne...

ja sinä 25?

odota 5 vuotta..! vähän turhan paljon tuossa vaiheessa ikäeroa.
        huonon maineen saat vähintään.

• Aikuinen nainen
        ujo_m. kirjoitti:

No tällainen tilanne...

Kahden keskenhän te juttelette ja teidän asia ei kuulu toisille. Voit jutella hänelle silloin kun näet hänet olevan yksinään.
        Itse en möläyttäisi mitään, vaikka antaisin rukkaset miehelle, koska en halua loukata häntä.

• Teinidraamaa
        Aikuinen nainen kirjoitti:

Kahden keskenhän te juttelette ja teidän asia ei kuulu toisille. Voit jutella hänelle silloin kun näet hänet olevan yksinään.
        Itse en möläyttäisi mitään, vaikka antaisin rukkaset miehelle, koska en halua loukata häntä.

No, sinä oletkin aikuinen.

• n

Tuskin hän siitä pelästyy. :) Ei kannata jättää asiaa sikseen, koska se jää ainiaaksi vaivaamaan mieltä, jos ei saa tietää, voisiko tunteet olla molemminpuolisia.
      Mulla on itsellä päinvastainen tilanne. Mä oon ihastunut erääseen itseäni vanhempaan mieheen, ja täytyy myöntää, etten tiedä uskallanko mennä edellä puhumaan hänelle. Pitäis vaan kerätä rohkeutensa. :)
      Ikäero tuskin on ogelma, jos molemmat pitää toisistaan.

• Yks jäbätys

Joo, kyllä ehdottomasti kannattaa mennä juttelemaan näissä tapauksissa. Sitten se asia selviää.
        Olin tuossa ihastunut (vähän edelleen kieltämättä) erääseen nuoreen neitoon ja vaikka tietysti vähän sapetti kun ei ollut kiinnostunut niin helpotti se tunnetila valtavasti. Olisin tähän mennessä jo räjähtänyt jos en olisi yrittänyt. Se jää muuten kalvaamaan mieltä että miksei jutellut ja yrittänyt kun kuitenkin toinen oli siinä "saatavilla".

Uskon että helpottaa itse kenenkin kohdalla se paine kun asiaa selvittää. Tämän jälkeen voi alkaa käsitellä sitten asiaa eteenpäin vaikka saisikin ne pakit. Kerran se vain kirpaisee.

Tietysti jos tuota asiaa miettii niin kyllä ne ikäerotkin, elämäntilanteet, tulevaisuuden suunnitelmat yms. vaikuttaa vaikka toisesta pitäisikin. Mutta jos ei tiedä edes onko toinen kiinnostunut niin aika turhaahan sitten asiaa on sen pitemmälle pohtia ellei tahdo tehdä jo päätöstä ettei suhde onnistuisi.

Itse tajusin tuon ihastumisen ja aloitteen teon jälkeen ettei ehkä olisi sovittu toisillemme. En tiedä sitten johtuuko se ajatus suuremmalti vain siitä että hän kieltäytyi. On siinä osittain muutenkin perää että olisi ollut aika paljon molemmilla kurottavaa kiinni toisiimme asioissa vaikka hän olisikin ollut kiinnostunut.

Kannattaa tehdä kuitenkin asialle ennen kuin on liian myöhäistä. Sittenhän asialle ei voi mittää jos toista ei kiinnosta.

• blondeeeeeeeeeeeeeee

hei riippu vähän ikäerosta!!! siis meinaan, että kannattaa silti sanoa! ei se sua syö!! yrittänyttä ei laiteta!!

• M_kasiviis

Sä oot 25 ja ihastunut tyttöön joka on 15 vielä muutaman kuukauden?! Ei vaikuta järin fiksulta. Oot ilmeisesti ujo ja liian epävarma tutustumaan omanikäisiisi tai "edes" 5 vuotta nuorempiisi. Työtön? Vailla opiskelupaikkaa? Haloo mies, missä omanikäisesi seura? Ihastunut koululaistyttöön...nyt jätkä ryhdistäydy! Ite oon sun ikäinen ja valmistun kohta yliopistosta. Mun silmissä 15-vuotiaat likat on LAPSIA. Tyttö oli 10 vuotias kun sä täytit jo 20! Jos tytön vanhemmat on yhtään kartalla niin ne viimeistään puuttuu asiaan ennen kuin ehdit sekaantua ala-ikäiseen.

• Aikuinen nainen

Hei,

Tosin minä olen se vanhempi nainen ja nuorempi mies "piirittää" minua. Olen odottanut, että hän vihjaisi jotain, että tiedetään missä mennään, sillä itse en viitsi kysyä mitään, koska olen häntä vanhempi.

Yritä ainakin jutella hänelle sitä ja tätä ja yritä varovasti häntä treffeille, mistä tietää jos hän vaikka lähteekin.

Et maininnut kumpi on vanhempi.

Toivottavasti hän ei ole alaikäinen, koska mainitset tyttö. 18v on jo nainen vaikkei ihan "aikuinen" olekkaan. Aikuisempi nainen kyllä ymmärtäisi, vaikka antaisinkin rukkaset sinulle.

• et sitten..

ymmärtänyt ikää?
        ja sun piirittäjäsi on 15, niinkö??

onko ihmiset ihan sekaisin?

• asdghdfhdfgadfgadf

Anna mennä vaan ja katso miten jutut loksahtaa paikalleen ! Mieti sitä, että tunteet olisikin molemminpuoleiset ja SINÄ et ikinä saanut tietää. Yrittänyttä ei tuollaisissa todellakaan laiteta! =)

• sama....

tilanne, paitsi että olen jo kyllä 16, ja täytän 17 muutaman kuukauden päästä. Ja minun ihastukseni on kohta 25, kesäkuussa. Meillä ikäeroa siis 8v. Ja en tiedä onko hän minusta kiinnostunut, merkkejä tullut jo kaaaaaaaauan, vai onkohan se vaan tunteilla pelleilemistä. Ujolta hän aluksi vaikutti ja ei uskaltanut puhua, mutta hyvä esimerkki viime tiistaista että juteltiin 4h niitä näitä eikä ikäero tuntunu missään.. eikä muutenkaan ikäero tunnu missään vaikka hengaillaanki kahestaa ja porukalla :) Tsemppiä sulle ujo_m. Ehkä ite en sakkolihaa yrittäs jos sitä meinaat :D

• ujo_m.

ole kyse mistään seksistä, tottakai sitä lain mukaan menis ja kun hänelle käy JOS sitä
        oltaisiin yhdessä. Ja ei hän sakkolihaa kauaa ole mutta kuten totesin, seksin perässä
        en ole. Se on sitten sen ajan murhe jos oltais yhdessä. Moraalisesti tämä kyllä on
        varmasti väärin, jos kyse olisi seksistä. Eikai jutteleminen tai yhdessä oleilu ole
        kielletty?

Suurin ongelmahan tässä ei ole se että saisi pakit vaikka kyllä nekin sattuu, vaan
        että jos hänen vanhempansa kuulisivat vaikka pelkästä juttelusta niin sais muuttaa
        luostariin muutamaksi vuodeksi että "kohu laantuu".

No kiitos kumminkin kannustuksesta, tsemppiä sinullekin :)

• hyvä vain
        ujo_m. kirjoitti:

ole kyse mistään seksistä, tottakai sitä lain mukaan menis ja kun hänelle käy JOS sitä
        oltaisiin yhdessä. Ja ei hän sakkolihaa kauaa ole mutta kuten totesin, seksin perässä
        en ole. Se on sitten sen ajan murhe jos oltais yhdessä. Moraalisesti tämä kyllä on
        varmasti väärin, jos kyse olisi seksistä. Eikai jutteleminen tai yhdessä oleilu ole
        kielletty?

Suurin ongelmahan tässä ei ole se että saisi pakit vaikka kyllä nekin sattuu, vaan
        että jos hänen vanhempansa kuulisivat vaikka pelkästä juttelusta niin sais muuttaa

ujo_m. :) tsemppiä tarvitsenkin tosi paljon. Olen kyseisen henkilön kanssa samoilla aaltopituuksilla ja me tullaan hyvin juttuun toistemme kanssa ja meillä on aina hauskaa yhessä ja me ymmärretään toisiamme tosi hyvin.. tai silleensä :):)

• "Tai silleensä"
        hyvä vain kirjoitti:

ujo_m. :) tsemppiä tarvitsenkin tosi paljon. Olen kyseisen henkilön kanssa samoilla aaltopituuksilla ja me tullaan hyvin juttuun toistemme kanssa ja meillä on aina hauskaa yhessä ja me ymmärretään toisiamme tosi hyvin.. tai silleensä :):)

Olet samoilla allonpituuksilla 15v kanssa? Huolestuttavaa.

• ujo_m.
        hyvä vain kirjoitti:

tutustuitte, hänkö te aloitteen, juttelitte niitä näitä? Saako tytön käytöksestä
        mitään vinkkejä että hän olisi kiinnostunut ettei aivan sokkona mene juttelee
        hänelle?

• Sinut muistetaan ain
        ujo_m. kirjoitti:

kielletty?

Miten niin ei ole kyse seksistä?
        Jollei tunne seksuaalista vetovoimaa, silloinhan kyse on ystävyydestä, kokisit tytön pikkusiskoksi tms.
        Suurin ongelma tässä ei ole pakit, suurin ongelma on se, että tyttö on vielä ihan lapsi.
        Lapsi, jonka kanssa sinä et ole edes keskustellut kertaakaan. Ehkä sinäkin huomaisit kuinka lapsellinen tälläinen nuori vielä on, jos olisit edes jutellut. Olet vaan kyylännyt tätä nuorta tyttöä kauempaa, ihan outoa.

Tällänen nuori saattaa jopa ihastua vanhempaan ihmiseen, koska kun tämän ikäiset eivät ole vielä valmiita seurustelemaan, ihastumisen kohteet ovat yleensä saavuttamattomia. Esimerkkinä Antti Tuisku tai muu idoli, se että sinä olisit tälläinen kohde, ei oikeuta sinua käyttämään hänen viattomuuttaan ja lapsellisuuttaan hyväkseen.

• osasit hyvin..
        Sinut muistetaan ain kirjoitti:

Miten niin ei ole kyse seksistä?
        Jollei tunne seksuaalista vetovoimaa, silloinhan kyse on ystävyydestä, kokisit tytön pikkusiskoksi tms.
        Suurin ongelma tässä ei ole pakit, suurin ongelma on se, että tyttö on vielä ihan lapsi.
        Lapsi, jonka kanssa sinä et ole edes keskustellut kertaakaan. Ehkä sinäkin huomaisit kuinka lapsellinen tälläinen nuori vielä on, jos olisit edes jutellut. Olet vaan kyylännyt tätä nuorta tyttöä kauempaa, ihan outoa.

Tällänen nuori saattaa jopa ihastua vanhempaan ihmiseen, koska kun tämän ikäiset eivät ole vielä valmiita seurustelemaan, ihastumisen kohteet ovat yleensä saavuttamattomia. Esimerkkinä Antti Tuisku tai muu idoli, se että sinä olisit tälläinen kohde, ei oikeuta sinua käyttämään hänen viattomuuttaan ja lapsellisuuttaan hyväkseen.

kuvata myös minun ajatukseni ja kantani, juuri noin!
        tyttö on vielä niin nuori, ettei ole pelkästään eri sivulla, vaan kokonaan eri kirjassa.
        ja tokihan teinit koittavat aina esittää vanhempaa, vastoin parempaa ymmärrystä.
        siksi suojaikärajat, asiassa kuin asiassa.

• 5+5
        "Tai silleensä" kirjoitti:

Olet samoilla allonpituuksilla 15v kanssa? Huolestuttavaa.

Niin on vaikka pidän tuta nuorten ihastumisena. !

• tsei17!

Laita sille tekstiviesti ja kysele kuulumiset ! :)
      Mua ainakin piristää joka ikinen kerta, kun mun ihastus laittaa mulle tekstiviestin (illalla) ja kysyy, että mitä kuuluu. Ja tää mun ihastus kertoi mulle myös samana iltana, että ikävöi mua. Mäkin ikävöin sitä koko ajan ihan hulluna, ja sanoin sille että mullakin on sitä ikävä. Mutta silti tilanteemme junnaa paikoillaan, kumpikaan ei tee aloitetta seurustelun suhteen, vaikka tiedämme molemmat että pidämme toisistamme. Itse olen sellainen luuuuuseri, etten uskalla laittaa ihastukselleni viestiä ensimmäiseksi, koska ajattelen ettei häntä kiinnosta kuulla minusta mitään, vaikka hän ottaa minuun viikoittain yhteyttä jne.

Toivon vain, että ihastukseni joku ilta laittaa minulle taas tekstiviestin ja paljastaa minulle taas vähän tunteitaan, sen jälkeen uskallan vasta kertoa omat tunteeni. Toivottavasti ihastukseni ei ala miettimään, ettenkö pitäisi hänestä, koska olen r a k a s t u m a s s a häneen! < tällä tarkoitan sitä, että tyttö joka pyörii mielessäsi 247, voi ajatella sinusta samalla tavalla, muttei myöskään uskalla tehdä asian eteen mitään.

• ....................

Sinä joka kirjoitit edellisen viestin niin älä ihmeessä pilaa tota teidän juttua. Sun pitää laittaa sille viesti, eikä olettaa aina että tyttö tekee sen aloitteen sillä kiinnostus katoaa pian häneltä jos hän ei saa vastakaikua sinulta omiin viesteihin. Tiedän sen itse liian hyvin, että sitä alkaa miettimään jo kaikkea kun toinen ei laita koskaan viestiä ja kun kertoo jostain omista ajatuksistaan niin toinen vastaa vain samalla tavalla. Sitä miettii pakosti, et ei sitä toista kiinnosta yhtään, vaikka nyt myöhemmin olen saanut kuulla kun seurustellaan että todellaki ajatteli minua...usein.

Miksi pelkäät lähettää hänelle vaikka että olen ihastunut sinuun

• Ei hyvä
        .................... kirjoitti:

Sinä joka kirjoitit edellisen viestin niin älä ihmeessä pilaa tota teidän juttua. Sun pitää laittaa sille viesti, eikä olettaa aina että tyttö tekee sen aloitteen sillä kiinnostus katoaa pian häneltä jos hän ei saa vastakaikua sinulta omiin viesteihin. Tiedän sen itse liian hyvin, että sitä alkaa miettimään jo kaikkea kun toinen ei laita koskaan viestiä ja kun kertoo jostain omista ajatuksistaan niin toinen vastaa vain samalla tavalla. Sitä miettii pakosti, et ei sitä toista kiinnosta yhtään, vaikka nyt myöhemmin olen saanut kuulla kun seurustellaan että todellaki ajatteli minua...usein.

Miksi pelkäät lähettää hänelle vaikka että olen ihastunut sinuun

"Hyvä mies toimi, jos tyttöä haluat." Siinä se tulikin kiteytettynä: Mies haluaa Tyttöä. Mies ei tunnu vähääkään piittavan siitä että on kiinnostunut sekaantumisesta alaikäiseen, vaan ohittaa kaikki varoittavat viestit. Mitä enemmän ap kirjoittelee sitä hidasjärkisemmältä kaverilta hän vaikuttaa. Toivottavasti joku puuttuu asiaan, edes tytön vanhemmat tai viimeistään viranomaiset.

• joujouyu

mun ihastus teki just tollei et se ei ikinä laittanu mulle viestiä, vaa mä olin aina se osapuoli joka kyseli kuulumisia jne... Siinä tuli sitten se olo että aha, jätkä ei oo musta kiinnostunu ollenkaa ja lopetin yhteydenpidon. Nykyään oon onnellisempi ku koskaan, oon löytäny unelmieni pojan ja ollaan seurusteltu jo pari vuotta:) sinuna ottaisin yhteyttä itse, koska siitä tulee muuten väärinkäsityksiä. Ja jos sä todella oot rakastumassa ni mitä sä vielä odotat?? sinuna kertoisin tunteet enneku on liian myöhästä...

• ap.

sitten.

• Ihastunut-93

en uskalla puhua ihastukselleni, vaikka ollaan samanikäisiä ja viime aikoina oltu paljon tekemisissä toistemme kanssa. Tekis mieli näyttää tunteet, mutta en vaan uskalla. Oon ollu jo monta kuukautta ihastunut samaan tyttöön, mutta mitään en uskalla tehdä :( Heti kun jutellaan tai jotain niin meen paniikkiin, vaikka mun pitäs kertoo tunteistani. Eilenkin olis ollu loistava tilaisuus, mutta missasin senkin :(

• Matti nykä ?

anti mennä vaan! jätä taakses rannajävet ja ison talon antit!

Iso laho niin sen pitiki

• zscdc

ympäri korvia jätkällefe

• Lestat taas pelottel
        zscdc kirjoitti:

ympäri korvia jätkällefe

ympäri korvia jätkälle

• santtuu

mitä muute tarkottaa hymiöt :/) ja @>- -? ite en kauheest kyll noit hymiöit harrast mut gimmakaveri o aik innokas käyttään

• rottasukka!

Kannattaa puhua sille. Jos et, niin jää katumaan pitkäksi aikaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      46
      3623
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      35
      2347
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      80
      2276
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      57
      2181
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      25
      1605
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      64
      1532
    7. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      76
      1437
    8. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      55
      993
    9. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      69
      977
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      859
    Aihe