Saako nälkäänsä varastaa ?

Nälkäinen.

Saako nälkäänsä varastaa, siis missään tilanteessa ?

345

9469

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jkjkjkjkjkjkjjjj

      sillä suomalainen yhteiskunta tarjoaa sosiaalihuollon palvelut, sieltä pitäisi saada rahaa ruokaan tai maksusitoumuksen, kaupasta, ravintolasta tai muusta myyntipaikasta et saa.
      Kotonas saat "vohkia" äitis muonia, tosin äitis suuttuu, ja oikeesti et siis saisi sielläkään.
      Soluasunnossa - oikeesti et saisi sielläkään, mutta salaa vähän vois kuvitella sallittavan näpsästä kimppakämppätoverin jääkaappitavaroista, kunhan et kaikkea syö.

      Ei saa! Ja myyntipaikoista eri toten ei saa - siitä tulee poiisi paikalle. Ei ole koskaan moraalisesti oikein, sillä Suomessa yksinkertaisesti ei voi kuolla nälkään, sossu on velvollinen auttamaan.
      Kesällä ja syksyllä voisi kuvitella olevan jossain määrin sallittua napsia naapurin omenapuista ja mansikkapellolta, kunhan ei kaikkea vie. Mutta siitäkin joku tekee poliisille ilmoituksen, etenkin jos perunapellon tyhjentää.

      • Jos on mukamas noin köyhä, niin se ei ole muiden asia ! SE ON OMA VIKASI !!!! Jos olet OIEKASTI noin köyhä,
        niin ei sulla olis varaa OLLENKAAN edes vaatteisiis, jotka ei nekään ole ilmaisia !! Varastaminen on JOKA ASIA
        SSA RIKOS ! Sit pitää karsii muita "menoja". Yks Ruotsissa asuva humalainen ukko kerran oli kirjoittanut lappu
        unsa jotakin et sillä on nälkä.......ja et se on köyhä... eipä näkynyt olevan, sen vaatteista päätellen......mä
        en IKINÄ anna senttiäkään rahaa kerjääjille ! se menee takuulla alkoholiin JA tupakkaan, ei ollenkaan RUOKA
        AN. On mullakin rahat tiukassa usein, mut en mä ikinä oo kerjännyt sitä ! siihen EN alennu ! täytyy vain kar-
        sia muita menoja...


      • jööran

        Jos joku on niin tyhmä,että kuolee nälkään ruokavuoren viereen joutaa kuolemaan.Täällähän on helppo moraalisaarnoja pitää posket pullollaan pullamössöä,mutta jos tilanne tosiaan niin pahaksi menee,ettei muuta keinoa ruuan saamiseksi ole minä ainakin syön sieltä missä ruokaa on.Uskon ,että näin tekee jokainen muukin täyspäinen ihminen.


      • v hursti

        ennen kuin puhut,juu lain mukaan ei saa varastaa.olen vain itse nähnyt kuinka vaarini kuoli hyvinvointivaltio suomen vanhainkodissa,kuolinsyy lausunnon mukaan hän kuoli NÄLKÄÄN,eli oli pahoin aliravittu!
        Kyllä suomessa kuolee ihmisiä nälkään mutta asioista vaietaan koska ei haluta julkisesti mainostaa meidän hienon valtion epäkohtia,eikä maksusitoumuksen saaminen ole niin mustavalkoista,ei tada sinulla olla asioista kokemusta.Kirkoltakin saat ruokaa helpommin kuin sossusta,ainoa vaan että kirkoilla ei ole yhtä hyvin rahaa käytössään.On joo toki myös ilmaisia ruokakasseja mutta mitä ihmettä koditon tekee maitojauheella?tai nuori jonka perhe ei tarjoa kodin kuin paperilla?leiritulta et saa juuri minnekkään laittaa ja mistä sitten se puhdas vesi ja kattila jotta voisit hyötyä jtn pelkistä makarooneista,jauhoista ym.kaikki mitä ko.kassi sisältää edellyttää että on koti tai edes välineet tehdä!joten jos suomessa ei kukaan voi olla koditon,eikä kuolla nälkään niin juuri ainoa keino selviytyä on talonvaltaus ja ruoan varastaminen.


      • äijä35rauma
        jööran kirjoitti:

        Jos joku on niin tyhmä,että kuolee nälkään ruokavuoren viereen joutaa kuolemaan.Täällähän on helppo moraalisaarnoja pitää posket pullollaan pullamössöä,mutta jos tilanne tosiaan niin pahaksi menee,ettei muuta keinoa ruuan saamiseksi ole minä ainakin syön sieltä missä ruokaa on.Uskon ,että näin tekee jokainen muukin täyspäinen ihminen.

        Minä oppisin jo 8 vuotiaana varastamisen jalon taidon. Kun isä lähti ja jätti meidät oman
        onnemme nojaan, äitimme alkoi juomaan alkoholia kaskin käsin. Kaikki rahansa se joi useesti niin ettei juuri ruokaa ollut kaapeissa.J oten ettei veljen kaa kuoltu nälkään niin varastimme useita kertoja viikossa
        useista eri kaupoista ruokaa. Kävimme tietty koulua ja siellä sai ruokaa mut eihän yks lounas mihinkään
        riittänyt.kun vähän kasvoimme niinaloimme varastaa myös vaatteita. Emme koskaan jääneet kiinni
        tai joutuneet poliisin kanssa tekemisiin. Minusta 20 vuotta sitte varastaminen kaupoista oli
        älyttömän helppoa. Teimme sitä 8 vuotiaasta 18 vuotiaaksi saakka. 10 vanhana jouduimme lastenkotiin mut
        varastaminen ei loppunut. Ruokaa emme tosin enään varastanut koska ei ollut pakko.Lastenkodissa
        oli neljä-viis ateriaa päivässä ja ruokaa riitti muutenkin. Vaatteita ja kaikea muuta varastimme ja myimme
        kaikille kavereille, joten saimme rahaakin siitä hommasta. jälkeenpäin en oo tietty kovin ylpee ,mut minkäs teet kun äiti oli alkoholisti eikä ruokaa ollut ja koulujakin piti käydä. Lastenkotiin kun jouduimme,
        niin siitä varastamisesta tuli semmonen tapa et ei siitä päässyt eroon, kun kerran siitä tienasi rahaa ja se oli helppoa. Kaverit soitteli et käy varastaa mulle joku merkki vaate ni hän maksaa siitä sitten yleensä puolet sen arvosta. Poliisin kanssa emme joutuneet pahemmin tekemisiin kertaakaan, joten mitään rikosrekisteriä meillä veljen kaa ei ole, ainoo hyvä puoli!


      • Äijä 74 v
        äijä35rauma kirjoitti:

        Minä oppisin jo 8 vuotiaana varastamisen jalon taidon. Kun isä lähti ja jätti meidät oman
        onnemme nojaan, äitimme alkoi juomaan alkoholia kaskin käsin. Kaikki rahansa se joi useesti niin ettei juuri ruokaa ollut kaapeissa.J oten ettei veljen kaa kuoltu nälkään niin varastimme useita kertoja viikossa
        useista eri kaupoista ruokaa. Kävimme tietty koulua ja siellä sai ruokaa mut eihän yks lounas mihinkään
        riittänyt.kun vähän kasvoimme niinaloimme varastaa myös vaatteita. Emme koskaan jääneet kiinni
        tai joutuneet poliisin kanssa tekemisiin. Minusta 20 vuotta sitte varastaminen kaupoista oli
        älyttömän helppoa. Teimme sitä 8 vuotiaasta 18 vuotiaaksi saakka. 10 vanhana jouduimme lastenkotiin mut
        varastaminen ei loppunut. Ruokaa emme tosin enään varastanut koska ei ollut pakko.Lastenkodissa
        oli neljä-viis ateriaa päivässä ja ruokaa riitti muutenkin. Vaatteita ja kaikea muuta varastimme ja myimme
        kaikille kavereille, joten saimme rahaakin siitä hommasta. jälkeenpäin en oo tietty kovin ylpee ,mut minkäs teet kun äiti oli alkoholisti eikä ruokaa ollut ja koulujakin piti käydä. Lastenkotiin kun jouduimme,
        niin siitä varastamisesta tuli semmonen tapa et ei siitä päässyt eroon, kun kerran siitä tienasi rahaa ja se oli helppoa. Kaverit soitteli et käy varastaa mulle joku merkki vaate ni hän maksaa siitä sitten yleensä puolet sen arvosta. Poliisin kanssa emme joutuneet pahemmin tekemisiin kertaakaan, joten mitään rikosrekisteriä meillä veljen kaa ei ole, ainoo hyvä puoli!

        Joka on sattunut saamaan juopon ja varkaan geenit varastaa aina kun saa siihen mahdollisuuden mutta se jolta nämä geenit puuttuu etsii kyllä muita vaihtoehtoja elääkseen ja joita kyllä aina löytyy.
        Tämän seikan olen hyvin usein todennut, tarpeeksi pitkään "maailmanvarsteitä vaeltaessani !


      • Siinä se!
        äijä35rauma kirjoitti:

        Minä oppisin jo 8 vuotiaana varastamisen jalon taidon. Kun isä lähti ja jätti meidät oman
        onnemme nojaan, äitimme alkoi juomaan alkoholia kaskin käsin. Kaikki rahansa se joi useesti niin ettei juuri ruokaa ollut kaapeissa.J oten ettei veljen kaa kuoltu nälkään niin varastimme useita kertoja viikossa
        useista eri kaupoista ruokaa. Kävimme tietty koulua ja siellä sai ruokaa mut eihän yks lounas mihinkään
        riittänyt.kun vähän kasvoimme niinaloimme varastaa myös vaatteita. Emme koskaan jääneet kiinni
        tai joutuneet poliisin kanssa tekemisiin. Minusta 20 vuotta sitte varastaminen kaupoista oli
        älyttömän helppoa. Teimme sitä 8 vuotiaasta 18 vuotiaaksi saakka. 10 vanhana jouduimme lastenkotiin mut
        varastaminen ei loppunut. Ruokaa emme tosin enään varastanut koska ei ollut pakko.Lastenkodissa
        oli neljä-viis ateriaa päivässä ja ruokaa riitti muutenkin. Vaatteita ja kaikea muuta varastimme ja myimme
        kaikille kavereille, joten saimme rahaakin siitä hommasta. jälkeenpäin en oo tietty kovin ylpee ,mut minkäs teet kun äiti oli alkoholisti eikä ruokaa ollut ja koulujakin piti käydä. Lastenkotiin kun jouduimme,
        niin siitä varastamisesta tuli semmonen tapa et ei siitä päässyt eroon, kun kerran siitä tienasi rahaa ja se oli helppoa. Kaverit soitteli et käy varastaa mulle joku merkki vaate ni hän maksaa siitä sitten yleensä puolet sen arvosta. Poliisin kanssa emme joutuneet pahemmin tekemisiin kertaakaan, joten mitään rikosrekisteriä meillä veljen kaa ei ole, ainoo hyvä puoli!

        Arvoisa nimimerkki, kunnon ihminen potee huonoa omatuntoa rötöksistään. Se on pelkästään terveen mielen oire. Aiempia rötöksiä ei tietenkään saa tekemättömiksi, mutta aineelliset vahingot voi aina korvata - täysimääräisesti tai ainakin osin - vahingon kärsineelle tai heidän läheisilleen. Jo korvausyritys on kunnioitettava ele.


      • KYLLÄ SAA!!!!

        mielestäni jos todellakaan ei ole rahaa ollenkaan niin saa varastaa!!!
        sossun PITÄISI auttaa vähäosaisia mutta ei.. eihän se nyt voi suomalaisia auttaa ku suomalaisilla pitää olla töitä jotta saa rahaa jottaa saa ruokaa..
        itse yritin sossusta kerran saaha rahaa että saisin ruokaa ja vuokran maksettua.. sain muutaman hassun kympin ja vittuilut kaupan päälle et "eikös muka ole töitä tarjolla?" no jos töitä olisi tarjolla niin kaipa niitä olisin tekemässä!!??
        seuraavan kerran jos todellakin tarviin safkaa eikä rahaa ole yhtään niin tasan varastan.. kyllä mulla pokka riittää siihen hommaan...


      • VAIN RIKAS SAA KUSET

        VAIN SUUR OMISTAJILLA JA HERROILLA SEKÄ PANKEILLA ON OIKEUS KUSETTAA RAHAA ERILAISILLA TUKIAISILLA, SEKÄ PANKKEJEN RÖTÖKSET MAKSATETAAN MATALA PALKKASTEN VERORAHOILLA, MUTTA LAIT ON TEHTY SUOJAAMAAN SUOMESSA RIKASTA, KÖYHÄ JOS VARASTAA, SE ON KRIMINAALI JA PAHA JNE, SAKKOJA TAI LINNAA, MUTTA VANHANEN YM SAA OHJATA PETOKSELLA VAALITUKIIN JNE, SITÄ EI PIDETÄ MINÄÄN, EHKÄ PERUS SUOMALAISET SAA TÄMÄN LAIN SUOMESSA TASA-ARVOISEKSI, SILLÄ KANSAPÄÄTTÄÄ ENS VAALIEN JÄLKEEN!


      • melko köyhä
        MissFinland76 kirjoitti:

        Jos on mukamas noin köyhä, niin se ei ole muiden asia ! SE ON OMA VIKASI !!!! Jos olet OIEKASTI noin köyhä,
        niin ei sulla olis varaa OLLENKAAN edes vaatteisiis, jotka ei nekään ole ilmaisia !! Varastaminen on JOKA ASIA
        SSA RIKOS ! Sit pitää karsii muita "menoja". Yks Ruotsissa asuva humalainen ukko kerran oli kirjoittanut lappu
        unsa jotakin et sillä on nälkä.......ja et se on köyhä... eipä näkynyt olevan, sen vaatteista päätellen......mä
        en IKINÄ anna senttiäkään rahaa kerjääjille ! se menee takuulla alkoholiin JA tupakkaan, ei ollenkaan RUOKA
        AN. On mullakin rahat tiukassa usein, mut en mä ikinä oo kerjännyt sitä ! siihen EN alennu ! täytyy vain kar-
        sia muita menoja...

        ..on jos on köyhä? Köyhyys ei johdu aina omasta "laiskuudesta" se voi johtua yhdestä väärästä valinnasta, tyhmydestä (ei voi mitään geeneille) tai helvetin huonosta tuurista :) ISOSTA KAUPASTA SAA VARASTAA jos on nälkä! Paljonko kaupan taseessa tuntuu jos joku vie ruokaa esim. kerran kaksi viikossa.. ei missään.. heittävät roskiin 50x enemmän ruokaa.. VARTIJAT X KAUPAN NELIÖMETRIT = VASTAUS


      • ex työnjohtaja

        Se on kuule sillai et välttämättä et saa sossusta mitään on kokemusta.Sieltä kehotettiin vain menemään jonkin kaverin luo syömään,no niiden luona oli jo syöty monet kerrat eli seinä oli tullut vastaan siinä.Meni jotain 3-4 viikkoa kun jouduin ettiin kaikenlaisia jämiä roskiksista menin sitten niin huonoon kuntoon et joku toimitti sairaalaan ja vasta sielä sain kunnon ruokaa,et täälä voi kyllä kuolla nälkään ellei varasta tai syö jätteitä.Tämä tapahtui minulle v 2000 talvella ja huom en ole alkoholin käyttäjä en muidenkaan aineiden,jos olisin ollut silloin kai olisinkin saanut sossusta kaikkea, näin kait se Suomessa menee.


      • esimerkkejä on
        v hursti kirjoitti:

        ennen kuin puhut,juu lain mukaan ei saa varastaa.olen vain itse nähnyt kuinka vaarini kuoli hyvinvointivaltio suomen vanhainkodissa,kuolinsyy lausunnon mukaan hän kuoli NÄLKÄÄN,eli oli pahoin aliravittu!
        Kyllä suomessa kuolee ihmisiä nälkään mutta asioista vaietaan koska ei haluta julkisesti mainostaa meidän hienon valtion epäkohtia,eikä maksusitoumuksen saaminen ole niin mustavalkoista,ei tada sinulla olla asioista kokemusta.Kirkoltakin saat ruokaa helpommin kuin sossusta,ainoa vaan että kirkoilla ei ole yhtä hyvin rahaa käytössään.On joo toki myös ilmaisia ruokakasseja mutta mitä ihmettä koditon tekee maitojauheella?tai nuori jonka perhe ei tarjoa kodin kuin paperilla?leiritulta et saa juuri minnekkään laittaa ja mistä sitten se puhdas vesi ja kattila jotta voisit hyötyä jtn pelkistä makarooneista,jauhoista ym.kaikki mitä ko.kassi sisältää edellyttää että on koti tai edes välineet tehdä!joten jos suomessa ei kukaan voi olla koditon,eikä kuolla nälkään niin juuri ainoa keino selviytyä on talonvaltaus ja ruoan varastaminen.

        Jos olet yli 50 hyvinkin koulutettu ainoa keino pysyä hengissä on varastaa tai tehdä pimeänä, ikärasismi pitää huolen että työtä et saa.


      • Roska auton rengas

        Ei yhteiskunta mitään peruspalveluja tarjoa, jollei niitä erikseen hae, eikä silloinkaan ole varmaa, että saako mitään palveluja.
        Jos ei ole työkykyinen, muttei tarpeeksi sairaskaan, niin ei kelpaa kortistoon, eikä pääse työkyvyttömyys eläkkeelle. Eikä sosiaalitoimistosta mitään saa, vaan käskevät menemään kortistoon työnhakijaksi.

        Ei kaupasta saa ruokaa varastaa jos ei ole rahaa ja on nälkään kuolemassa.
        Ihmisen annetaan kuolla, ennemmin, kuin annettaisiin ilmaiseksi ruokaa.
        Kaupat ei anna ruokaa nälkäiselle, vaan heittää syötävää ruokaa roskiin ja lukitsee roskikset, ettei vaan kukaan nälkäinen pääse käsiksi vielä ihan hyvään, tuoreeseen ja syötävään ruokaan.
        Kauppias lisää hävikin hinnan sitten myynnissä oleviin elintarvikkeisiin.
        Ei ole ihme, että ruoka jatkuvasti vaan kallistuu ja kauppias joutuu taas hankkimaan uuden roskiksen, koska ei millään mahdu kaikki ruoka jo oleviin roskiksiin.

        Mitäs tapahtuu sille ruoka paketille, jonka on nälkäinen yrittänyt kaupasta varastaa, mutta jää kiinni.
        Tietenkin kauppias vaatii nälkäiseltä korvauksen siitä ruoasta ja tekee rikos ilmoituksen.
        Ruokapaketti ei mene takaisin hyllyyn, vaan se menee roskiin, koska ruoka katsotaan varastetuksi, eikä kuulu enää kauoassa myytäviin ruokiin.

        Roskakuskilla on mukavaa, koskaan ei tarvitse kaupasta ostaa ruokaa, vaan saa syödä kuormasta, kuten sanonta kuuluu.


      • köyhiä tunteva
        MissFinland76 kirjoitti:

        Jos on mukamas noin köyhä, niin se ei ole muiden asia ! SE ON OMA VIKASI !!!! Jos olet OIEKASTI noin köyhä,
        niin ei sulla olis varaa OLLENKAAN edes vaatteisiis, jotka ei nekään ole ilmaisia !! Varastaminen on JOKA ASIA
        SSA RIKOS ! Sit pitää karsii muita "menoja". Yks Ruotsissa asuva humalainen ukko kerran oli kirjoittanut lappu
        unsa jotakin et sillä on nälkä.......ja et se on köyhä... eipä näkynyt olevan, sen vaatteista päätellen......mä
        en IKINÄ anna senttiäkään rahaa kerjääjille ! se menee takuulla alkoholiin JA tupakkaan, ei ollenkaan RUOKA
        AN. On mullakin rahat tiukassa usein, mut en mä ikinä oo kerjännyt sitä ! siihen EN alennu ! täytyy vain kar-
        sia muita menoja...

        miten niin sossusta, ei suomessa saa, sä pishuvud et näy tietävän tosi köyhän elämästä hevon vittua


      • ihminen niiku muutki
        Äijä 74 v kirjoitti:

        Joka on sattunut saamaan juopon ja varkaan geenit varastaa aina kun saa siihen mahdollisuuden mutta se jolta nämä geenit puuttuu etsii kyllä muita vaihtoehtoja elääkseen ja joita kyllä aina löytyy.
        Tämän seikan olen hyvin usein todennut, tarpeeksi pitkään "maailmanvarsteitä vaeltaessani !

        Öhm, ja tämmöset geenit ovat? Pitäiskö sun ehkä sivistää itseäsi ja tutkia geenien ja YMPÄRISTÖN vaikutuksia toisiinsa. Kokeile lukea vaikka epigenetiikkasta.

        Mä sanon että jos on nälkä eikä ruokaa tulossa, varasta kuten kuka tahansa köyhä.

        Ainoa mitä ite olen elämässä huomannut, että KÖYHYYS ja rikollisuus kulkee käsikädessä. Jos ei ole se otetaan ja näin se vaan menee.


      • ihminen kuten muut
        MissFinland76 kirjoitti:

        Jos on mukamas noin köyhä, niin se ei ole muiden asia ! SE ON OMA VIKASI !!!! Jos olet OIEKASTI noin köyhä,
        niin ei sulla olis varaa OLLENKAAN edes vaatteisiis, jotka ei nekään ole ilmaisia !! Varastaminen on JOKA ASIA
        SSA RIKOS ! Sit pitää karsii muita "menoja". Yks Ruotsissa asuva humalainen ukko kerran oli kirjoittanut lappu
        unsa jotakin et sillä on nälkä.......ja et se on köyhä... eipä näkynyt olevan, sen vaatteista päätellen......mä
        en IKINÄ anna senttiäkään rahaa kerjääjille ! se menee takuulla alkoholiin JA tupakkaan, ei ollenkaan RUOKA
        AN. On mullakin rahat tiukassa usein, mut en mä ikinä oo kerjännyt sitä ! siihen EN alennu ! täytyy vain kar-
        sia muita menoja...

        Hieno että halveksit ja pelkäät köyhiä/köyhyyttä... etkö myskään ymmärrä mitään sen syitä. Kuhan yrität vaan olla itse jotenkin hieno, ehkä rikkaat ihmiset sitten ottavat sut leiriinsä :) Ei helvetti, luulis että jos jotkut pitäis yhtä niin köyhät.. mut aina on näitä wnb kusipäitä olemassa jotka vihaavat itseään sekä muita.


      • zzzzzzzzzzzzxc
        MissFinland76 kirjoitti:

        Jos on mukamas noin köyhä, niin se ei ole muiden asia ! SE ON OMA VIKASI !!!! Jos olet OIEKASTI noin köyhä,
        niin ei sulla olis varaa OLLENKAAN edes vaatteisiis, jotka ei nekään ole ilmaisia !! Varastaminen on JOKA ASIA
        SSA RIKOS ! Sit pitää karsii muita "menoja". Yks Ruotsissa asuva humalainen ukko kerran oli kirjoittanut lappu
        unsa jotakin et sillä on nälkä.......ja et se on köyhä... eipä näkynyt olevan, sen vaatteista päätellen......mä
        en IKINÄ anna senttiäkään rahaa kerjääjille ! se menee takuulla alkoholiin JA tupakkaan, ei ollenkaan RUOKA
        AN. On mullakin rahat tiukassa usein, mut en mä ikinä oo kerjännyt sitä ! siihen EN alennu ! täytyy vain kar-
        sia muita menoja...

        !


      • rjoit 16
        esimerkkejä on kirjoitti:

        Jos olet yli 50 hyvinkin koulutettu ainoa keino pysyä hengissä on varastaa tai tehdä pimeänä, ikärasismi pitää huolen että työtä et saa.

        perusta oma firma, kysy töitä, ole nöyrä, mee fattan luukulle, tee pimeästi ... aina nämä laiskat viitsii valittaa...


      • yks tyttö
        Siinä se! kirjoitti:

        Arvoisa nimimerkki, kunnon ihminen potee huonoa omatuntoa rötöksistään. Se on pelkästään terveen mielen oire. Aiempia rötöksiä ei tietenkään saa tekemättömiksi, mutta aineelliset vahingot voi aina korvata - täysimääräisesti tai ainakin osin - vahingon kärsineelle tai heidän läheisilleen. Jo korvausyritys on kunnioitettava ele.

        Varastin nuorena nälkääni lihapiirakan, jäin siitä kiinni ja se oli noloa. En ole varastellut sen jälkeen, enkä soimaa itseäni siitä. Nyt aikuisena tunnen säälin sekaista tunnetta tuota pientä ja hentoa ihmisrukkaa kohtaan.


      • Rehellisyyskö perii?
        VAIN RIKAS SAA KUSET kirjoitti:

        VAIN SUUR OMISTAJILLA JA HERROILLA SEKÄ PANKEILLA ON OIKEUS KUSETTAA RAHAA ERILAISILLA TUKIAISILLA, SEKÄ PANKKEJEN RÖTÖKSET MAKSATETAAN MATALA PALKKASTEN VERORAHOILLA, MUTTA LAIT ON TEHTY SUOJAAMAAN SUOMESSA RIKASTA, KÖYHÄ JOS VARASTAA, SE ON KRIMINAALI JA PAHA JNE, SAKKOJA TAI LINNAA, MUTTA VANHANEN YM SAA OHJATA PETOKSELLA VAALITUKIIN JNE, SITÄ EI PIDETÄ MINÄÄN, EHKÄ PERUS SUOMALAISET SAA TÄMÄN LAIN SUOMESSA TASA-ARVOISEKSI, SILLÄ KANSAPÄÄTTÄÄ ENS VAALIEN JÄLKEEN!

        Ehdottomasti. Kyllä on viimeisenkin vuoden aikana politikot ja muut "ylimystöt" näyttäneet omalla esimerkillään, kuinka silmät kirkkaana voi valehdella ja käyttää kansaa ja kansan rahoja hyväkseen. Eli sitä pienemmät perässä mitä isommat edellä. Eli enpä syytä köyhiä jos aletaan varastamaan ja huijaamaan, onhan tälle kansalle kovasti esimerkkiä näytetty.
        Eikä tuo lakikaan näytä olevan kaikille sama. Korruptio ja hyväveli toiminta oikein läpinäkyvää..


      • sikamaista touhua.
        v hursti kirjoitti:

        ennen kuin puhut,juu lain mukaan ei saa varastaa.olen vain itse nähnyt kuinka vaarini kuoli hyvinvointivaltio suomen vanhainkodissa,kuolinsyy lausunnon mukaan hän kuoli NÄLKÄÄN,eli oli pahoin aliravittu!
        Kyllä suomessa kuolee ihmisiä nälkään mutta asioista vaietaan koska ei haluta julkisesti mainostaa meidän hienon valtion epäkohtia,eikä maksusitoumuksen saaminen ole niin mustavalkoista,ei tada sinulla olla asioista kokemusta.Kirkoltakin saat ruokaa helpommin kuin sossusta,ainoa vaan että kirkoilla ei ole yhtä hyvin rahaa käytössään.On joo toki myös ilmaisia ruokakasseja mutta mitä ihmettä koditon tekee maitojauheella?tai nuori jonka perhe ei tarjoa kodin kuin paperilla?leiritulta et saa juuri minnekkään laittaa ja mistä sitten se puhdas vesi ja kattila jotta voisit hyötyä jtn pelkistä makarooneista,jauhoista ym.kaikki mitä ko.kassi sisältää edellyttää että on koti tai edes välineet tehdä!joten jos suomessa ei kukaan voi olla koditon,eikä kuolla nälkään niin juuri ainoa keino selviytyä on talonvaltaus ja ruoan varastaminen.

        Kuin myös lsovanhempanl. Hyvätapainen näännytettiin nälkään tehostetussa palvelutalossa. Suomessa järjen köyhyys näyttää ylittävän todellisen köyhyyden. Työaika VARAS häärää vapaana avuttomien vanhusten parissa. Puistattavaa omilla ansioillaan koko ikänsä toimeen tullut käännetään kuolinvuoteen kautta. HÄVETTÄÄ NS.hoitajien puolesta.


      • allicapina

        Nälkä kurnii vatsassa. Ei ole hyvä olla syömättä, sehän on selvä asia. Tulee kaikenlaisia vaivoja ja nälkä tekee vihaiseksikin ja jos sattuu olemaan muitakin perheenjäseniä lapsia vanhuksia niin kipi kapi kauppaan ja ei muutakuin parasta pöytään. Mutta ei muuten , jos ei ole pakko. Joskus vaan on pakko tosiaan, ei sievät sanat mahaa täytä.


      • yks köyhä
        MissFinland76 kirjoitti:

        Jos on mukamas noin köyhä, niin se ei ole muiden asia ! SE ON OMA VIKASI !!!! Jos olet OIEKASTI noin köyhä,
        niin ei sulla olis varaa OLLENKAAN edes vaatteisiis, jotka ei nekään ole ilmaisia !! Varastaminen on JOKA ASIA
        SSA RIKOS ! Sit pitää karsii muita "menoja". Yks Ruotsissa asuva humalainen ukko kerran oli kirjoittanut lappu
        unsa jotakin et sillä on nälkä.......ja et se on köyhä... eipä näkynyt olevan, sen vaatteista päätellen......mä
        en IKINÄ anna senttiäkään rahaa kerjääjille ! se menee takuulla alkoholiin JA tupakkaan, ei ollenkaan RUOKA
        AN. On mullakin rahat tiukassa usein, mut en mä ikinä oo kerjännyt sitä ! siihen EN alennu ! täytyy vain kar-
        sia muita menoja...

        Että osaat olla,ärsyttävä on se hyvä.Että ei kaikki ,ole tuonlaisia.Mä kyllä, annan vähästänikin.Mun mielestäni,voisi kysyä että.Voisinko saada syömistä,ilman varastamista.Ihmettelen vieläkin missi sinua, toivotaan että .Joudut kerjäämään,oppisit vähän mitä elämä,voi olla.


      • ja paskat!

        Kyllä se niin on, että jotka sossurahoilla elää ja pitääniistä vielä maksaa kaikkipakolliset, esim tvlupa (jos köyhällä telkkari saa olla) ni ei tuu helvetti mitää!
        Seon helvetihelppoo sanoo mielipiteitää ihmiste joilla on tulot 2000e pintaa, mitäs tekisit jos elämisee jäis vajaa 400e kk?
        Maksa siitäkaikki laskut, et haistakaa paska!!!!


      • ---

        Missään tapauksessa nimenomaan kämppikseltä tai keneltäkään yksityiseltä ihmiseltä ei saa varastaa!!!!
        Jos kaupasta jotain pientä pihistää, niin mitäs siitä. Aina niillä on hävikkiä muodossa tai toisessa.
        Siis jos varastat, älä varasta toiselta ihmiseltä!


      • näin on

        Jos olet pakolainen niin saat,jos suomalainen niin linnaan joudut.Näin se laki suomessa!!


      • Miimu 10
        MissFinland76 kirjoitti:

        Jos on mukamas noin köyhä, niin se ei ole muiden asia ! SE ON OMA VIKASI !!!! Jos olet OIEKASTI noin köyhä,
        niin ei sulla olis varaa OLLENKAAN edes vaatteisiis, jotka ei nekään ole ilmaisia !! Varastaminen on JOKA ASIA
        SSA RIKOS ! Sit pitää karsii muita "menoja". Yks Ruotsissa asuva humalainen ukko kerran oli kirjoittanut lappu
        unsa jotakin et sillä on nälkä.......ja et se on köyhä... eipä näkynyt olevan, sen vaatteista päätellen......mä
        en IKINÄ anna senttiäkään rahaa kerjääjille ! se menee takuulla alkoholiin JA tupakkaan, ei ollenkaan RUOKA
        AN. On mullakin rahat tiukassa usein, mut en mä ikinä oo kerjännyt sitä ! siihen EN alennu ! täytyy vain kar-
        sia muita menoja...

        Sinulla ei varmaan ole koskaan ollut oikeasti tiukkaa. Työttömyys ei ole oma valinta. Yksinasujana maksan kaikki laskuni itse. Minulle jää vuokran ja pakollisen perintöverolainan lyhennyksen 90e (jakamaton pesä) 50 euroa käteen. Sillä pitäisi tulla toimeen kuukausi. Eli usein on nälkä, jauhoja ja hiivaa saa edullisesti, mutta todella yksipuolista ravintoa. Sillä myös ostettava wc-paperit,tiskiaineet, imuripussit, hammastahnat ym muut välttämättömyystavarat. Vaatteita olen joskus saanut siarelta, muuten olisi aika kylmä talvella. En voi
        kuin toivoa , että joudut kasvamaan ihmisenä...älykäs ihminen ei ilman tietoa heittele typeriä mielipiteitä palstoille. Ps. saan sosiaalihuollosta tukea normin mukaan, muutenhan en saisi edes vuokraani maksettua. Vuokra 422 ja päiväraha 411. Just joo.
        Sorry vaan, mut toivon, että joudut vielä itsekin sossun luukuulle. Ja noin tyhmälle varmaan noin käykin!!!!


      • hilleri 12
        zzzzzzzzzzzzxc kirjoitti:

        !

        Miten vitussa tollasta typeryyttä on olemassa. Tolla älykkyysosamäärällä ei onneks pitkälle pötkitä.
        Kuolee varmasti jos joutuu työttömäksi ym vastaavaa.


      • Mmmmm.
        melko köyhä kirjoitti:

        ..on jos on köyhä? Köyhyys ei johdu aina omasta "laiskuudesta" se voi johtua yhdestä väärästä valinnasta, tyhmydestä (ei voi mitään geeneille) tai helvetin huonosta tuurista :) ISOSTA KAUPASTA SAA VARASTAA jos on nälkä! Paljonko kaupan taseessa tuntuu jos joku vie ruokaa esim. kerran kaksi viikossa.. ei missään.. heittävät roskiin 50x enemmän ruokaa.. VARTIJAT X KAUPAN NELIÖMETRIT = VASTAUS

        Jos pölliminen ei huvita, nii aina voi harrastaa dyykkaysta. Eli roskiksiin heitetään paljon syötävää ruokaa, ja sinä voisit periaatteessa sieltä hakea muonaa. :) Pakkauksissa ovat, joten eivät pääse pilaantumaan..


      • hoitsu jolla liikaak
        Miimu 10 kirjoitti:

        Sinulla ei varmaan ole koskaan ollut oikeasti tiukkaa. Työttömyys ei ole oma valinta. Yksinasujana maksan kaikki laskuni itse. Minulle jää vuokran ja pakollisen perintöverolainan lyhennyksen 90e (jakamaton pesä) 50 euroa käteen. Sillä pitäisi tulla toimeen kuukausi. Eli usein on nälkä, jauhoja ja hiivaa saa edullisesti, mutta todella yksipuolista ravintoa. Sillä myös ostettava wc-paperit,tiskiaineet, imuripussit, hammastahnat ym muut välttämättömyystavarat. Vaatteita olen joskus saanut siarelta, muuten olisi aika kylmä talvella. En voi
        kuin toivoa , että joudut kasvamaan ihmisenä...älykäs ihminen ei ilman tietoa heittele typeriä mielipiteitä palstoille. Ps. saan sosiaalihuollosta tukea normin mukaan, muutenhan en saisi edes vuokraani maksettua. Vuokra 422 ja päiväraha 411. Just joo.
        Sorry vaan, mut toivon, että joudut vielä itsekin sossun luukuulle. Ja noin tyhmälle varmaan noin käykin!!!!

        "Työttömyys ei ole oma valinta."

        Tunnen yhden 19 vuotiaan tyttösen, jolla ei vielä ole edes ammattitutkintoa. Niin, hän painaa duunia koko ajan ja tievaa rahaa jolla elättää itsensä hyvin. Asuu jo omillaan. On asunut jo vuoden. Äidin ei tarvitse auttaa.
        Niin hän saa jostain kumman syystä aina duunia. Kaupan kassalta, huoltoasemalta, siivousfirmoista jne ... kaikki kelpaa ja rahaa tulee !!! Ottakaa oppia reippasta naisenalusta joka tulee pärjäämään elämässään. Hän on valinnut työn. Työttömyys on oma valinta.


      • hoitajatar !
        esimerkkejä on kirjoitti:

        Jos olet yli 50 hyvinkin koulutettu ainoa keino pysyä hengissä on varastaa tai tehdä pimeänä, ikärasismi pitää huolen että työtä et saa.

        Otsikkohenkilöt saavat työtä vielä 70 vuotiainakin. Heistä on nääs pulaa !!! Monet tienaavat etelämatkarahnoja eläkkeelläkin. Näin se on.


      • puliukkoko?
        sikamaista touhua. kirjoitti:

        Kuin myös lsovanhempanl. Hyvätapainen näännytettiin nälkään tehostetussa palvelutalossa. Suomessa järjen köyhyys näyttää ylittävän todellisen köyhyyden. Työaika VARAS häärää vapaana avuttomien vanhusten parissa. Puistattavaa omilla ansioillaan koko ikänsä toimeen tullut käännetään kuolinvuoteen kautta. HÄVETTÄÄ NS.hoitajien puolesta.

        #Hyvätapainen näännytettiin nälkään tehostetussa palvelutalossa#

        Joo hoitajista on pulaa. Monet omaiset käyvät itse syöttelemässä ja ulkoiluttelemassa vanhuksiaan !!!!!!!!!


      • heko heko
        KYLLÄ SAA!!!! kirjoitti:

        mielestäni jos todellakaan ei ole rahaa ollenkaan niin saa varastaa!!!
        sossun PITÄISI auttaa vähäosaisia mutta ei.. eihän se nyt voi suomalaisia auttaa ku suomalaisilla pitää olla töitä jotta saa rahaa jottaa saa ruokaa..
        itse yritin sossusta kerran saaha rahaa että saisin ruokaa ja vuokran maksettua.. sain muutaman hassun kympin ja vittuilut kaupan päälle et "eikös muka ole töitä tarjolla?" no jos töitä olisi tarjolla niin kaipa niitä olisin tekemässä!!??
        seuraavan kerran jos todellakin tarviin safkaa eikä rahaa ole yhtään niin tasan varastan.. kyllä mulla pokka riittää siihen hommaan...

        HEH HE, ketähän sielläkin on töissä ??


      • ba
        ja paskat! kirjoitti:

        Kyllä se niin on, että jotka sossurahoilla elää ja pitääniistä vielä maksaa kaikkipakolliset, esim tvlupa (jos köyhällä telkkari saa olla) ni ei tuu helvetti mitää!
        Seon helvetihelppoo sanoo mielipiteitää ihmiste joilla on tulot 2000e pintaa, mitäs tekisit jos elämisee jäis vajaa 400e kk?
        Maksa siitäkaikki laskut, et haistakaa paska!!!!

        ... en maksaisi TV-lupaa, enkä avais ovee vieraille. En soittelis puhelimella, vaan kävelisin paikanpäälle. Pyytäisin kavereita soitteleen mulle. Ostaisin perunoita ja tarjouslihaa. Ottaisin äidin tarjoamat omput maalta, samoin kaikki juurekset mitä se tyrkyttää kun ite kasvattaa, samoin leivonnaiset kun sitäkin harrastaa ja niitäkin tyrkyttää mulle. Naapurin omput kelpais myös, niillä on talviomppujakin jotka on tammikuussa vielä syötäviä kun pitää viileässä.
        Hyvällä viileällä säällä sammuttaisin jääkaapin ja veisin sen jauhelihasopan ulos partsulle, samoin sen porkkanapussin jonka äiti antoi. Jos mulla ois omppusoseita niin veisin nekin parvekkeelle. Pakkasella sulattaisn pakastimen ja pesisin sen ja jättäisin parvekkeelle pakastettavat omppusoseet ja leipomani pullat, kun äiti ei ollutkaan nyt leiponut mulle niin hankin jauhot ite 75 centillä ja hiivakaan ei paljoo maksanut. Maitoon nyt meni euro ja muniahan ei pullaan tarvikkaan, ne voi voidella vedellä.
        Joo pakkasella pakastin on siis kiinni ja virtaa eikulu.
        Muutenkin poltan valoja vaan pakon edessä. Sain joululahjaksi kynttilän joten se palakoon.
        Kun tekee mieli tanssimaan niin pyydän joltai hysteeritanssijatutultani ystävänpäivälahjaksi kyydin ja olenkinsaanut kelarahastani säästettyä sen 15 tanssilippuun joten menoksi vaan ja haaskaakin oli.
        No sieltä yks tyyppi tarjosi kahvit ja pullat. Nan nam, tassinkin bukkaa sen kanssa kiitokseksi sitten tuplat, vaikka oli saatana huono viejä.
        Kun pääsin kotiin niin vaatteet oli ihan veetuksen hiessä. V.... kun menee peruainetta, mutta vesi on samanhintaista joka kuu, joten vedellä vaan heti tuoreeltaan pestään ne samalla kun itekkin suihkussa loraan. Aattelin pestä hiuksetkin vaan vedellä. Poika pesi joskus murkkuna hiuksensä mäntysuovalla jotta sai ne karkeampana pysymään pystyssä. No mäntysuopaahan tuolla taitaa olla ...
        Jaa syömättä sitten maate, ettei pääse läskiä kertymään ja riittää aamuksi kaurapuuroo ja omppuhilloo, vai ottasko noita puolukoita joita poimin syksyllä, puuronpäälle kun on pussinpohjalla pikkusen vielä hedelmäsokeria jota käytin terveellisempänä vaihtoehtona, silloin kun oli vielä töitä.
        Huomenna lapionkin sitten taas lunta vaihteeksi kun on mun talkkarivuoro. Taloyhtiö säästää nääs. Kysyn naapurin kuuroilta vanhuksilta jotta antavatko kympin tai vitosen jos auraan niittenkin edusta. Joo saan 15 ekee ja taas pääsen danssaamaan viikonpäästä jonku mukana.
        Mä siis oon oikeesti töissä mutta kuvittelin miten eläsin 400 kk jos saisin 200 euroo sossusta yhtiövastikkeeseeni. Todellisuudessa en voi jäädä työttömäksi muuta kuin keinottelemalla. Olen nääs bioanalyytikko. Meistä on ihan saatananmoinen pula.


      • hmhmhmm
        MissFinland76 kirjoitti:

        Jos on mukamas noin köyhä, niin se ei ole muiden asia ! SE ON OMA VIKASI !!!! Jos olet OIEKASTI noin köyhä,
        niin ei sulla olis varaa OLLENKAAN edes vaatteisiis, jotka ei nekään ole ilmaisia !! Varastaminen on JOKA ASIA
        SSA RIKOS ! Sit pitää karsii muita "menoja". Yks Ruotsissa asuva humalainen ukko kerran oli kirjoittanut lappu
        unsa jotakin et sillä on nälkä.......ja et se on köyhä... eipä näkynyt olevan, sen vaatteista päätellen......mä
        en IKINÄ anna senttiäkään rahaa kerjääjille ! se menee takuulla alkoholiin JA tupakkaan, ei ollenkaan RUOKA
        AN. On mullakin rahat tiukassa usein, mut en mä ikinä oo kerjännyt sitä ! siihen EN alennu ! täytyy vain kar-
        sia muita menoja...

        Ettei vaan ois isiltä tullu sun rahat... Että kannataisi pitää vaan suu kiinni kun keskustellaan moraalista!


      • #####

        jos kerran toisen auton nyysiminen ei ole varkaus, silloin lakia myymälävarkaudesta on muutettava siten, että asia käsitellään luvattomana syömisenä. Näin se menee oikeusvaltiossa,,


      • .

      • luonnon laki!
        Miimu 10 kirjoitti:

        Sinulla ei varmaan ole koskaan ollut oikeasti tiukkaa. Työttömyys ei ole oma valinta. Yksinasujana maksan kaikki laskuni itse. Minulle jää vuokran ja pakollisen perintöverolainan lyhennyksen 90e (jakamaton pesä) 50 euroa käteen. Sillä pitäisi tulla toimeen kuukausi. Eli usein on nälkä, jauhoja ja hiivaa saa edullisesti, mutta todella yksipuolista ravintoa. Sillä myös ostettava wc-paperit,tiskiaineet, imuripussit, hammastahnat ym muut välttämättömyystavarat. Vaatteita olen joskus saanut siarelta, muuten olisi aika kylmä talvella. En voi
        kuin toivoa , että joudut kasvamaan ihmisenä...älykäs ihminen ei ilman tietoa heittele typeriä mielipiteitä palstoille. Ps. saan sosiaalihuollosta tukea normin mukaan, muutenhan en saisi edes vuokraani maksettua. Vuokra 422 ja päiväraha 411. Just joo.
        Sorry vaan, mut toivon, että joudut vielä itsekin sossun luukuulle. Ja noin tyhmälle varmaan noin käykin!!!!

        jos ei mistään/ mitenkään muuten saa ruokaa,niin totta kai.luulen että jokainen meistä varastaisi nälkäänsä? minä ainakin!"!!!


      • HÖLMÖJÄ RIITTÄÄ!!!
        MissFinland76 kirjoitti:

        Jos on mukamas noin köyhä, niin se ei ole muiden asia ! SE ON OMA VIKASI !!!! Jos olet OIEKASTI noin köyhä,
        niin ei sulla olis varaa OLLENKAAN edes vaatteisiis, jotka ei nekään ole ilmaisia !! Varastaminen on JOKA ASIA
        SSA RIKOS ! Sit pitää karsii muita "menoja". Yks Ruotsissa asuva humalainen ukko kerran oli kirjoittanut lappu
        unsa jotakin et sillä on nälkä.......ja et se on köyhä... eipä näkynyt olevan, sen vaatteista päätellen......mä
        en IKINÄ anna senttiäkään rahaa kerjääjille ! se menee takuulla alkoholiin JA tupakkaan, ei ollenkaan RUOKA
        AN. On mullakin rahat tiukassa usein, mut en mä ikinä oo kerjännyt sitä ! siihen EN alennu ! täytyy vain kar-
        sia muita menoja...

        Sinulla on aika ankara asenne. MUTTA JOSKUS SE ELÄMÄ VOI TEHDÄ MYÖS SINULLE KEPPOSET. Köyhyys on lisääntynyt Suomessa, eikä sosiaalijärjestelmämme ole oikeudenmukainen. Jos ihminen on todella nälissään, niin varmasti varastaa, eikä mieti sinun kantaasi varasteluun.

        Menoja voi karsia, mutta aina rahaa ei laskujen jälkeen jää ruokaan kuin 15€/kk. Oletko ajatellut hölmöyksissäsi, että osa-aikaiset työsuhteet ovat lisääntyneet paljon? Tiedätkö edes, mitä on todellinen köyhyys. Yleensä noin kuin sinä puhuu oikesitolaisen jälkeläinen.

        Mene itseesi, jos sinne ylpeyden sekaan mahdut.


      • dkkl43
        Roska auton rengas kirjoitti:

        Ei yhteiskunta mitään peruspalveluja tarjoa, jollei niitä erikseen hae, eikä silloinkaan ole varmaa, että saako mitään palveluja.
        Jos ei ole työkykyinen, muttei tarpeeksi sairaskaan, niin ei kelpaa kortistoon, eikä pääse työkyvyttömyys eläkkeelle. Eikä sosiaalitoimistosta mitään saa, vaan käskevät menemään kortistoon työnhakijaksi.

        Ei kaupasta saa ruokaa varastaa jos ei ole rahaa ja on nälkään kuolemassa.
        Ihmisen annetaan kuolla, ennemmin, kuin annettaisiin ilmaiseksi ruokaa.
        Kaupat ei anna ruokaa nälkäiselle, vaan heittää syötävää ruokaa roskiin ja lukitsee roskikset, ettei vaan kukaan nälkäinen pääse käsiksi vielä ihan hyvään, tuoreeseen ja syötävään ruokaan.
        Kauppias lisää hävikin hinnan sitten myynnissä oleviin elintarvikkeisiin.
        Ei ole ihme, että ruoka jatkuvasti vaan kallistuu ja kauppias joutuu taas hankkimaan uuden roskiksen, koska ei millään mahdu kaikki ruoka jo oleviin roskiksiin.

        Mitäs tapahtuu sille ruoka paketille, jonka on nälkäinen yrittänyt kaupasta varastaa, mutta jää kiinni.
        Tietenkin kauppias vaatii nälkäiseltä korvauksen siitä ruoasta ja tekee rikos ilmoituksen.
        Ruokapaketti ei mene takaisin hyllyyn, vaan se menee roskiin, koska ruoka katsotaan varastetuksi, eikä kuulu enää kauoassa myytäviin ruokiin.

        Roskakuskilla on mukavaa, koskaan ei tarvitse kaupasta ostaa ruokaa, vaan saa syödä kuormasta, kuten sanonta kuuluu.

        Kauppiaan on pidettävä huolta että myy tuoretta ruokaa. Siksi vanhentunut tavara heitetään pois. Laki määrää. Sinä et varmaankaan varasta kaupasta sitä "viimeinen eräpäivä" tavaraa joten ihan eri asia on kyseessä. Kauppiaskaan ei voi antaa vanhentuneita ruokia muille edes "ota omalla vastuulla".


      • hatun yli heittetty
        yks köyhä kirjoitti:

        Että osaat olla,ärsyttävä on se hyvä.Että ei kaikki ,ole tuonlaisia.Mä kyllä, annan vähästänikin.Mun mielestäni,voisi kysyä että.Voisinko saada syömistä,ilman varastamista.Ihmettelen vieläkin missi sinua, toivotaan että .Joudut kerjäämään,oppisit vähän mitä elämä,voi olla.

        Ihmiset kyselivät toisiltaan ajanmerkkejä ja eettisiä ja moraalisia kysymyksiään. Kuka vastaa vai vastaako enää kukaan?Mikä on oikein vain onko enää mikään?Uskoisiko lakiin,uskontoon,Herraan ja Jumalaan?Uskoisiko edes ihmiseen taikka edes hyvään ystävään lainvalvojaan?


      • pitäis aina saada??
        dkkl43 kirjoitti:

        Kauppiaan on pidettävä huolta että myy tuoretta ruokaa. Siksi vanhentunut tavara heitetään pois. Laki määrää. Sinä et varmaankaan varasta kaupasta sitä "viimeinen eräpäivä" tavaraa joten ihan eri asia on kyseessä. Kauppiaskaan ei voi antaa vanhentuneita ruokia muille edes "ota omalla vastuulla".

        Mä olen yksin asuva nainen ja vuokran, laskujen ja lainan lyhennyksen jälkeen ei juurikaan käteen jää.. Olen oppinut tekemään pienen budjetin ruokia. Pakastevihanneksista ja makaronista saa todella hyvää ruokaa. Kaapissani on aina puurohiutaleita, ja mahdollisuuden mukaan leivon leipää. Niin ja olen vielä kasvissyöjä joten kallista lihaa en muutenkaan osta.
        Olen tottunut tähän muutaman kuukauden työttömyyteen kun sitä jo ollut useamman vuoden. Tosin nyt vasta pari vuotta omillani ollut. (erosin miehestäni)
        Hyvin pärjään ja kaikkein tärkeimmät asiat saan hoidettua. Se vaan kannattaa pitää että tinkii menoista ja opettelee kokkaamaan. Itse en osta mitään valmisruokiakaan. No ruokahalu on muutenkin todella pieni eli halvalla pääsen. Ruokakaupan menot on mulla ehkä 10e viikossa.


      • MÄHLÄH
        sikamaista touhua. kirjoitti:

        Kuin myös lsovanhempanl. Hyvätapainen näännytettiin nälkään tehostetussa palvelutalossa. Suomessa järjen köyhyys näyttää ylittävän todellisen köyhyyden. Työaika VARAS häärää vapaana avuttomien vanhusten parissa. Puistattavaa omilla ansioillaan koko ikänsä toimeen tullut käännetään kuolinvuoteen kautta. HÄVETTÄÄ NS.hoitajien puolesta.

        Puhut asiaa.minullakin on kokemusta vanhuksen kuivattamisesta.Minua harmittaa se,kun en ole aiemmin hankkinut rikosrekisteriä,olisin ollut kesät kunnassa ja talvet linnassa,olisin paljon terveempi ja arvostetumpi kun tätänykyä.Tässähän puhuttiin ruuan varastamisesta.Varasta suuria määriä niin sinua suojellaan,elä varasta nakkipussia,edes roskaastiasta,silloin menetät kunniasi.


      • janitartar

        Varasta vain muovisia tai kipsisiä mallikappaleita kehoittaa Fool Liberation Army. FLA on kidnapannut taiteilija Jani Leinosen joka varasti McDonaldsin Ronaldin ja sai runsaan mediahyödyn nyt taloudelliseti hyödynnettäväksi. Köyhä tee kuten taiteilija Jani Leinonen ja menesty neuvoo Pyllykirja http://www.pyllykirja.fi/2011/


      • monta suuta ruokitta
        luonnon laki! kirjoitti:

        jos ei mistään/ mitenkään muuten saa ruokaa,niin totta kai.luulen että jokainen meistä varastaisi nälkäänsä? minä ainakin!"!!!

        Minäkin vien aina, vaikkei nälkä niin olisikaan.


      • mieti kahdesti
        Rehellisyyskö perii? kirjoitti:

        Ehdottomasti. Kyllä on viimeisenkin vuoden aikana politikot ja muut "ylimystöt" näyttäneet omalla esimerkillään, kuinka silmät kirkkaana voi valehdella ja käyttää kansaa ja kansan rahoja hyväkseen. Eli sitä pienemmät perässä mitä isommat edellä. Eli enpä syytä köyhiä jos aletaan varastamaan ja huijaamaan, onhan tälle kansalle kovasti esimerkkiä näytetty.
        Eikä tuo lakikaan näytä olevan kaikille sama. Korruptio ja hyväveli toiminta oikein läpinäkyvää..

        Tämä kannattaa kunnella ennen kuin ottaa ekan kalja ryypyn voi jäädä ottamatta!

        http://saarna2.1g.fi/espoohsrk/kari_kk_korhonen06.mp3


      • tottakai saa
        MissFinland76 kirjoitti:

        Jos on mukamas noin köyhä, niin se ei ole muiden asia ! SE ON OMA VIKASI !!!! Jos olet OIEKASTI noin köyhä,
        niin ei sulla olis varaa OLLENKAAN edes vaatteisiis, jotka ei nekään ole ilmaisia !! Varastaminen on JOKA ASIA
        SSA RIKOS ! Sit pitää karsii muita "menoja". Yks Ruotsissa asuva humalainen ukko kerran oli kirjoittanut lappu
        unsa jotakin et sillä on nälkä.......ja et se on köyhä... eipä näkynyt olevan, sen vaatteista päätellen......mä
        en IKINÄ anna senttiäkään rahaa kerjääjille ! se menee takuulla alkoholiin JA tupakkaan, ei ollenkaan RUOKA
        AN. On mullakin rahat tiukassa usein, mut en mä ikinä oo kerjännyt sitä ! siihen EN alennu ! täytyy vain kar-
        sia muita menoja...

        Miss Finlader 78
        Puupää, mene kyykkyyn. Missä litukodossa sä olet oikein kasvanut?
        Ruoan hinta kallistuu vuodenvaihteessa...näin asiasta ilmoitettiin telvisiossa, täällä se kallistui heti joulunpyhien jälkeen. Euro on pelkkä kusetus.

        Pölli rikkaalta ja anna köyälle se on eettisesti oikein. Prisessa 76, hommaas itselles sielu jostain, aivot ja sydäntä hiukan...Ei pidä potkia kun on jo maassa.


      • teska jakari
        yks tyttö kirjoitti:

        Varastin nuorena nälkääni lihapiirakan, jäin siitä kiinni ja se oli noloa. En ole varastellut sen jälkeen, enkä soimaa itseäni siitä. Nyt aikuisena tunnen säälin sekaista tunnetta tuota pientä ja hentoa ihmisrukkaa kohtaan.

        Mä mittään varastanut oo muutako
        kumipaketin ärkkäriltä, ku piti pitää
        hauskaa naapurin tärin kaa, niinku
        takaapäin. Höröhöröö hehhee


      • seonniin
        Rehellisyyskö perii? kirjoitti:

        Ehdottomasti. Kyllä on viimeisenkin vuoden aikana politikot ja muut "ylimystöt" näyttäneet omalla esimerkillään, kuinka silmät kirkkaana voi valehdella ja käyttää kansaa ja kansan rahoja hyväkseen. Eli sitä pienemmät perässä mitä isommat edellä. Eli enpä syytä köyhiä jos aletaan varastamaan ja huijaamaan, onhan tälle kansalle kovasti esimerkkiä näytetty.
        Eikä tuo lakikaan näytä olevan kaikille sama. Korruptio ja hyväveli toiminta oikein läpinäkyvää..

        Olet oikeassa, sillä kyllä se moraali on nyt niin löyhä ja esimerkin on antaneet tämän maan päättäjät, pankit ynnä muut samaan kastiin kuuluvat.
        Ei ole ihme että väärän ja oikean välinen raja on pyyhkäisty pois. Kusettaa ja varastaa saa kunhan ei jää kiinni, se on nykyisin motto ja taitaa joillakin olla elämäntapa. Täytyy meidän ruveta jo tarhassa opettamaan, "ota lapsi että käsi tottuu" tyyliin.


      • .................
        hoitsu jolla liikaak kirjoitti:

        "Työttömyys ei ole oma valinta."

        Tunnen yhden 19 vuotiaan tyttösen, jolla ei vielä ole edes ammattitutkintoa. Niin, hän painaa duunia koko ajan ja tievaa rahaa jolla elättää itsensä hyvin. Asuu jo omillaan. On asunut jo vuoden. Äidin ei tarvitse auttaa.
        Niin hän saa jostain kumman syystä aina duunia. Kaupan kassalta, huoltoasemalta, siivousfirmoista jne ... kaikki kelpaa ja rahaa tulee !!! Ottakaa oppia reippasta naisenalusta joka tulee pärjäämään elämässään. Hän on valinnut työn. Työttömyys on oma valinta.

        Ai oikein yhden tyttösen tunnet. Koetappas ääliö vähän tutustua aiheeseen ennen kuin avaat leipäläppäsi: "Suomessa oli elo-syyskuun vaihteessa 2009 269 500 työtöntä työnhakijaa. Avoimia työpaikkoja oli vain 31 100 eli vain joka yhdeksäs työtön löysi teoriassa työpaikan. Käytännössä työttömien oli tätäkin vaikeampi työllistyä, koska osa työpaikoista täytettiin oppilaitoksissa kirjoilla olevilla tai sellaisilla vastavalmistuneilla henkilöillä, jotka eivät olleet ehtineet ilmoittautua työttömiksi."


      • Anonyymi
        äijä35rauma kirjoitti:

        Minä oppisin jo 8 vuotiaana varastamisen jalon taidon. Kun isä lähti ja jätti meidät oman
        onnemme nojaan, äitimme alkoi juomaan alkoholia kaskin käsin. Kaikki rahansa se joi useesti niin ettei juuri ruokaa ollut kaapeissa.J oten ettei veljen kaa kuoltu nälkään niin varastimme useita kertoja viikossa
        useista eri kaupoista ruokaa. Kävimme tietty koulua ja siellä sai ruokaa mut eihän yks lounas mihinkään
        riittänyt.kun vähän kasvoimme niinaloimme varastaa myös vaatteita. Emme koskaan jääneet kiinni
        tai joutuneet poliisin kanssa tekemisiin. Minusta 20 vuotta sitte varastaminen kaupoista oli
        älyttömän helppoa. Teimme sitä 8 vuotiaasta 18 vuotiaaksi saakka. 10 vanhana jouduimme lastenkotiin mut
        varastaminen ei loppunut. Ruokaa emme tosin enään varastanut koska ei ollut pakko.Lastenkodissa
        oli neljä-viis ateriaa päivässä ja ruokaa riitti muutenkin. Vaatteita ja kaikea muuta varastimme ja myimme
        kaikille kavereille, joten saimme rahaakin siitä hommasta. jälkeenpäin en oo tietty kovin ylpee ,mut minkäs teet kun äiti oli alkoholisti eikä ruokaa ollut ja koulujakin piti käydä. Lastenkotiin kun jouduimme,
        niin siitä varastamisesta tuli semmonen tapa et ei siitä päässyt eroon, kun kerran siitä tienasi rahaa ja se oli helppoa. Kaverit soitteli et käy varastaa mulle joku merkki vaate ni hän maksaa siitä sitten yleensä puolet sen arvosta. Poliisin kanssa emme joutuneet pahemmin tekemisiin kertaakaan, joten mitään rikosrekisteriä meillä veljen kaa ei ole, ainoo hyvä puoli!

        Välillä jotain .


      • Anonyymi
        jööran kirjoitti:

        Jos joku on niin tyhmä,että kuolee nälkään ruokavuoren viereen joutaa kuolemaan.Täällähän on helppo moraalisaarnoja pitää posket pullollaan pullamössöä,mutta jos tilanne tosiaan niin pahaksi menee,ettei muuta keinoa ruuan saamiseksi ole minä ainakin syön sieltä missä ruokaa on.Uskon ,että näin tekee jokainen muukin täyspäinen ihminen.

        No jollain keinoin se ruoka on saatava.


      • Anonyymi
        äijä35rauma kirjoitti:

        Minä oppisin jo 8 vuotiaana varastamisen jalon taidon. Kun isä lähti ja jätti meidät oman
        onnemme nojaan, äitimme alkoi juomaan alkoholia kaskin käsin. Kaikki rahansa se joi useesti niin ettei juuri ruokaa ollut kaapeissa.J oten ettei veljen kaa kuoltu nälkään niin varastimme useita kertoja viikossa
        useista eri kaupoista ruokaa. Kävimme tietty koulua ja siellä sai ruokaa mut eihän yks lounas mihinkään
        riittänyt.kun vähän kasvoimme niinaloimme varastaa myös vaatteita. Emme koskaan jääneet kiinni
        tai joutuneet poliisin kanssa tekemisiin. Minusta 20 vuotta sitte varastaminen kaupoista oli
        älyttömän helppoa. Teimme sitä 8 vuotiaasta 18 vuotiaaksi saakka. 10 vanhana jouduimme lastenkotiin mut
        varastaminen ei loppunut. Ruokaa emme tosin enään varastanut koska ei ollut pakko.Lastenkodissa
        oli neljä-viis ateriaa päivässä ja ruokaa riitti muutenkin. Vaatteita ja kaikea muuta varastimme ja myimme
        kaikille kavereille, joten saimme rahaakin siitä hommasta. jälkeenpäin en oo tietty kovin ylpee ,mut minkäs teet kun äiti oli alkoholisti eikä ruokaa ollut ja koulujakin piti käydä. Lastenkotiin kun jouduimme,
        niin siitä varastamisesta tuli semmonen tapa et ei siitä päässyt eroon, kun kerran siitä tienasi rahaa ja se oli helppoa. Kaverit soitteli et käy varastaa mulle joku merkki vaate ni hän maksaa siitä sitten yleensä puolet sen arvosta. Poliisin kanssa emme joutuneet pahemmin tekemisiin kertaakaan, joten mitään rikosrekisteriä meillä veljen kaa ei ole, ainoo hyvä puoli!

        Mulla oli kaveri jonka isäpuoli joi niiden perheen rahat. Kaveri varasteli. Nykyään hän on yrittäjä.


      • Anonyymi
        Siinä se! kirjoitti:

        Arvoisa nimimerkki, kunnon ihminen potee huonoa omatuntoa rötöksistään. Se on pelkästään terveen mielen oire. Aiempia rötöksiä ei tietenkään saa tekemättömiksi, mutta aineelliset vahingot voi aina korvata - täysimääräisesti tai ainakin osin - vahingon kärsineelle tai heidän läheisilleen. Jo korvausyritys on kunnioitettava ele.

        Nykyhallitus ei kyllä opeta tuntemaan huonoa omaatuntoa.


      • Anonyymi
        KYLLÄ SAA!!!! kirjoitti:

        mielestäni jos todellakaan ei ole rahaa ollenkaan niin saa varastaa!!!
        sossun PITÄISI auttaa vähäosaisia mutta ei.. eihän se nyt voi suomalaisia auttaa ku suomalaisilla pitää olla töitä jotta saa rahaa jottaa saa ruokaa..
        itse yritin sossusta kerran saaha rahaa että saisin ruokaa ja vuokran maksettua.. sain muutaman hassun kympin ja vittuilut kaupan päälle et "eikös muka ole töitä tarjolla?" no jos töitä olisi tarjolla niin kaipa niitä olisin tekemässä!!??
        seuraavan kerran jos todellakin tarviin safkaa eikä rahaa ole yhtään niin tasan varastan.. kyllä mulla pokka riittää siihen hommaan...

        Pakko se on varastaa,kun valtio varastaa meiltä.


      • Anonyymi

        Ei tarjoa enää.


    • Ei

      Ei

      • niskasta kiinni

        jos olet niin avuton ettet sossun ovea pysty avaamaan niin täytyy tyytyä heiniin ja männyn neulasiin niin muuta oikotietä ei ole


      • oikein, ei saa missään nimessä ! Kukaan. Jos on varaa ostaa alkoholia, tupakkaa ja vaatteita, niin ei voi olla
        KOVIN KÖYHÄ !


      • die till
        MissFinland76 kirjoitti:

        oikein, ei saa missään nimessä ! Kukaan. Jos on varaa ostaa alkoholia, tupakkaa ja vaatteita, niin ei voi olla
        KOVIN KÖYHÄ !

        ai ainoastaan juopot ja tupakoivat kärsivät nälkää..? ja ne vielä kulkee vaatteet päällä meidän hyvinsyöneiden riesana, ei herranjumala mitä touhua..


      • ..................
        MissFinland76 kirjoitti:

        oikein, ei saa missään nimessä ! Kukaan. Jos on varaa ostaa alkoholia, tupakkaa ja vaatteita, niin ei voi olla
        KOVIN KÖYHÄ !

        valot päälle. ei kaikki nälkää näkevät ja köyhät ole juoppoja. mee hoitoon apina. siinä vaiheessa kun sulla on sama tilanne heittää muut sua sillä mäkkärin juustohampparin hylsyllä.. pelle..


      • Köyhä laulaja
        MissFinland76 kirjoitti:

        oikein, ei saa missään nimessä ! Kukaan. Jos on varaa ostaa alkoholia, tupakkaa ja vaatteita, niin ei voi olla
        KOVIN KÖYHÄ !

        SDP,een Uffe varasti säästöpankin rahoja monta miljoonaa joutumatta edes vastuuseen tekemisistään...
        On aivan oikeutettua köyhän ottaa luvatta kaupasta nälkäänsä.


      • uffe100
        Köyhä laulaja kirjoitti:

        SDP,een Uffe varasti säästöpankin rahoja monta miljoonaa joutumatta edes vastuuseen tekemisistään...
        On aivan oikeutettua köyhän ottaa luvatta kaupasta nälkäänsä.

        Siis sinun lupauksesi koskee vain että Uffelta saa varastaa ei vahinkoa kiertämään muilta!!!


      • RHYÖTHÖ
        Köyhä laulaja kirjoitti:

        SDP,een Uffe varasti säästöpankin rahoja monta miljoonaa joutumatta edes vastuuseen tekemisistään...
        On aivan oikeutettua köyhän ottaa luvatta kaupasta nälkäänsä.

        Niin,ja eräs toinen demari vei postipankin varoja Floridaan 450.000.000 markkaa aikoinaan omalle tilille.Niin ja Wärtsilästä eräs vei 700.000.000 markkaa.Suurryöstö se on tuomioista vapaa,mutta tulisihan tämä ymmärtää.


      • enpä olisi uskonut
        MissFinland76 kirjoitti:

        oikein, ei saa missään nimessä ! Kukaan. Jos on varaa ostaa alkoholia, tupakkaa ja vaatteita, niin ei voi olla
        KOVIN KÖYHÄ !

        En minä juo (en edes mehua, kallista), polta ja vaatteet ostan käyettynä. Työttömyyskorvausta en saa kun olen opiskelija mutta en enää opintotukeakaan, äitini ei tue enää aikuista ihmistä. Se niistä omppuhilloista ja juureksista. Mulla tää on väliaikainen tilanne, pian onneksi valmistun ja pääsen töihin. Mutta tyhjästä on kyllä paha nyhjästä. Sossuun voi mennä vasta kun on jo pulassa. Tuki oli loppumassa, niin sanoivat että onhan sulla vielä tuloja tässä kuussa. Vaikea on kunnon ihmisen antaa maksujen vana kerääntyä. Olen samaa mieltä, että jos juo/polttaa niin se on oma valinta, että sellaista suuhunsa pistää, mutta ei se ole kaikilla niinkään. Ei muuten ole yhteisvastuurahoja näkynyt minulla eikä tuntemallani yh-äidilläkään. Kenellekähän ne jaetaan?


    • +8+

      raiskata?

      • et ole kovin fiksu

        Ilman seksiä elämä on kurjaa. Ilman ruokaa elämää ei ole ollenkaan. Onko elämä välttämätöntä... Sitä en ala arvioimaan. Seksuaalinen tyydytys ei ainakaan ole, vaikka olotila onkin viheliäinen ilman sitä.

        Ei ruoka ja seksi ole rinnastettavissa tällä tasolla, vaikka muuten ehkä onkin.


    • Voro elää omillaan

      SAA, MUTTA EI JÄÄDÄ KIINNI !

    • Ple!

      sai ottaa toisen pellosta naurista nälkäänsä.
      Ennen oltiin humanisteja, tänään sosiopaatteja!

      Kannatan itse kuitenkin, että etsit ruokaa ensin kauppojen roskiksista, tai kysy kauppiaalta, jos antaa jotain ennen, kuin varastat.
      Äärikeinona varastaminen on kuitenkin ymmärrettävää!

      • naurisko

        ....vieläkin ottaa. Meilläpäin ainakin nauriit häviävat vuokrapalstalta, jossa on vuokrataloja lähettyvillä :)) >>

        ""sai ottaa toisen pellosta naurista nälkäänsä."


      • Ple!
        naurisko kirjoitti:

        ....vieläkin ottaa. Meilläpäin ainakin nauriit häviävat vuokrapalstalta, jossa on vuokrataloja lähettyvillä :)) >>

        ""sai ottaa toisen pellosta naurista nälkäänsä."

        niillä varkailla on ollut nälkä?
        Tuskin vain!
        Ahneita paskiaisiahan ne nyt, toisin kuin ennen!


    • Hjdjdjd

      Kun otat rikkaalta, sitä kutsutaan varastamiseksi.
      Kun otat köyhältä, sitä kutsutaan liiketoiminnaksi.

      • Yrittäjävuodesta79

        Ajattelumaailmasi on kovin hämärä!
        Aina ei ole kovinkaan helppoa olla yrittäjänä oletko huomioinnut että sen kateen joka tuotteesta tulee kattaa kaikki kulut liietoiminnasta (mm. Verot, vakuutukset, työntekijöiden palkat sivukulut, kiinteistön kaiki kulut, hävikki, tietoliikennekulut, sähkölasku, kirjanpito, rahtikulut, lupamaksut ymym...) ja itsellekkin tietenkin haluaisi jonkinnäköisen korvauksen tehdystä työstä sijoitetusta pääomasta.


      • Hjdjdjd
        Yrittäjävuodesta79 kirjoitti:

        Ajattelumaailmasi on kovin hämärä!
        Aina ei ole kovinkaan helppoa olla yrittäjänä oletko huomioinnut että sen kateen joka tuotteesta tulee kattaa kaikki kulut liietoiminnasta (mm. Verot, vakuutukset, työntekijöiden palkat sivukulut, kiinteistön kaiki kulut, hävikki, tietoliikennekulut, sähkölasku, kirjanpito, rahtikulut, lupamaksut ymym...) ja itsellekkin tietenkin haluaisi jonkinnäköisen korvauksen tehdystä työstä sijoitetusta pääomasta.

        Mikäli liiketoimintasi ei tue vähäosaisten riistoa, niin se on todella hienoa ja kunnioitettavaa. Maailmassa missä suurin osa tuotteista pyritään valmistamaan mahdollisimman halvalla ja myymään mahdollisimman suurella voitolla, ei todellakaan ole helppoa löytää tuotteita, joiden tuotanto ei perustuisi vähäosaisten riistoon.


      • ddgkk43
        Hjdjdjd kirjoitti:

        Mikäli liiketoimintasi ei tue vähäosaisten riistoa, niin se on todella hienoa ja kunnioitettavaa. Maailmassa missä suurin osa tuotteista pyritään valmistamaan mahdollisimman halvalla ja myymään mahdollisimman suurella voitolla, ei todellakaan ole helppoa löytää tuotteita, joiden tuotanto ei perustuisi vähäosaisten riistoon.

        Mielestäsi siis mikä tahansa tuotanto persutuu riistoon, joko työntekijän tai ostajan. Tuolla sitten perustelet että aina saa varastaa. Voi voi.

        Itse asiassa palkkatyö pitäisi kieltää lailla. Jokaisen olisi oltava yksityisyrittäjä. Silloin avautuisi silmät vähän useammallakin muiden taskuilla norkoilevalta.

        Ei työtä, ei ruokaa. Tähän tulee sitten joitakin poikkeuksia esim. vamman perusteella, mutta idea on tässä. Vammaksi ei lasketa tällä kertaa vasemmistolaisuutta tai muuta rikollisuutta.


      • Likka kni

        Erittäin osuvasti sanottu! :)


    • jkkkkkkkkkjkjkjk

      nälän varastamisesta - eikun nälkäänsä varastamisesta kieltävästi sellaiset tyypit, jotka muualla ovat valmiit eräänlaisena kostotoimenpiteenä hakkaamaan jonkun: onhan toki ihmisen hakkaaminen vielä enemmän kiellettyä - myös kostoksi ja rangaistukseksi!

      Hyvin mielenkiintoista.

    • minun puolesta

      saa ja pitää, siis jos tyyliin todellakaan ei ole rahaa. Mutta Suomessa sentään on sossu... jos ne rahat kittaa kaljaan ja jää nälkäiseksi, on vikaa päässä. Ensin työ/tärkeät asiat ja sitten huvi. Mutta esim. ihmiset köyhissä maissa ilman sosiaaliturvaa... varastakoon. Rikkaat tekevät vääryyksiä minkä kerkeävät "lain" suojissa. Ja naisena voin sanoa, että ennemmin minusta tulisi rikollinen kuin prostituoitu äärimmäisen köyhyyden nimissä.

      • opiskelijaneväät

        itse joskus olen todella ollut siinä tilanteessa että oli PAKKO varastaa nälkäänsä.
        joo sain toki opintotukea, huimat 200e/kk, asuin asuntolassa toisella paikkakunnalla, jos kävin kotona piti mennä bussilla ja sekään ei halpaa ollut, ostin suurimmaksi osaksi tarvitsemani ruoan itse, ja kävin koulussa syömässä(klo 11.30 ruoka-aika koulussa).
        ei ollut ikää eikä varaa ostaa alkoholia. ainoaksi kunnolliseksi lämpimäksi ruoaksi jäi koulun ruoka.
        jos iso nälkä yllätti, ostin 2 nuudelipussia..ne oli halpoja.
        varastin joskus sämpyläpussin ja juustoa.
        tosin muistan, että tuona opiskeluaikana tuntui että vatsa oli suurimman osan päivästä tyhjä ja "muriseva".

        kokeilkaa itse elää 200e/kk


      • hjhyu
        opiskelijaneväät kirjoitti:

        itse joskus olen todella ollut siinä tilanteessa että oli PAKKO varastaa nälkäänsä.
        joo sain toki opintotukea, huimat 200e/kk, asuin asuntolassa toisella paikkakunnalla, jos kävin kotona piti mennä bussilla ja sekään ei halpaa ollut, ostin suurimmaksi osaksi tarvitsemani ruoan itse, ja kävin koulussa syömässä(klo 11.30 ruoka-aika koulussa).
        ei ollut ikää eikä varaa ostaa alkoholia. ainoaksi kunnolliseksi lämpimäksi ruoaksi jäi koulun ruoka.
        jos iso nälkä yllätti, ostin 2 nuudelipussia..ne oli halpoja.
        varastin joskus sämpyläpussin ja juustoa.
        tosin muistan, että tuona opiskeluaikana tuntui että vatsa oli suurimman osan päivästä tyhjä ja "muriseva".

        kokeilkaa itse elää 200e/kk

        itse tienaan 400 € kuussa ja saman maassa, alkoholia en käytä ollenkaan ja sairauteni takia en kykene työhön toisaalta suomessa ei pääse myöskään eläkkeelle kuin hullun papereilla. Eli jos ei ole rahaa (sossusta ei saa) niin menen kauppaan jasyön jotain hyvää kassalla ruoka on jo vatsassa enkä näin ollen varasta mitään


      • opiskelijaneväät kirjoitti:

        itse joskus olen todella ollut siinä tilanteessa että oli PAKKO varastaa nälkäänsä.
        joo sain toki opintotukea, huimat 200e/kk, asuin asuntolassa toisella paikkakunnalla, jos kävin kotona piti mennä bussilla ja sekään ei halpaa ollut, ostin suurimmaksi osaksi tarvitsemani ruoan itse, ja kävin koulussa syömässä(klo 11.30 ruoka-aika koulussa).
        ei ollut ikää eikä varaa ostaa alkoholia. ainoaksi kunnolliseksi lämpimäksi ruoaksi jäi koulun ruoka.
        jos iso nälkä yllätti, ostin 2 nuudelipussia..ne oli halpoja.
        varastin joskus sämpyläpussin ja juustoa.
        tosin muistan, että tuona opiskeluaikana tuntui että vatsa oli suurimman osan päivästä tyhjä ja "muriseva".

        kokeilkaa itse elää 200e/kk

        Pääkaupunkiseudulla soluasunnon (HOAS) vuokra 183-416€/kk riippuen siitä minkä sattuu olemaan vapaana. Opintotukea asumislisineen saa maksimissaan 499,60 euroa/kk.

        Kyllä sitä pärjää kun menoista karsii ja ei ota sitä kalleinta kämppää.


      • Taidat valehdella
        mmetalrain kirjoitti:

        Pääkaupunkiseudulla soluasunnon (HOAS) vuokra 183-416€/kk riippuen siitä minkä sattuu olemaan vapaana. Opintotukea asumislisineen saa maksimissaan 499,60 euroa/kk.

        Kyllä sitä pärjää kun menoista karsii ja ei ota sitä kalleinta kämppää.

        Ai sä se vaan otat kämpän? Taidat olla ruotsalaisia?
        Kun jokavuosi kodittomia opiskelijoita parveilee suurimmmissa opiskelukaupungeissa, niin miten sä otat sen kämpän? Miten sä vaan otat sen ohi kahden vuoden jonon?
        Entäs opiskelijat, jotka eivät saa solua tai eivät voi muuttaa sellaiseen? Että ero vaan vireille, ja lemmikeille lopetuspiikki, huonekalut myyntiin.

        Suomessa köyhyysraja on noin 1100 euroa. Mielenkiintoista että sä tulet alle 500 eurolla kuussa toimeen: tietenkään siis sun äiti ja isä ei maksa mitään (paitsi...). On se aika jännä juttu, että aina riittää näitä ihmisiä, jotka kertoo, miten sossusta saa ihan mitä vaan ja miten tulee toimeen ilmallakin, ja että juu on köyhää ja miten he porskuttaa jopa puolet vähemmällä, kun mikä on yleinen köyhyysraja. Kun ihmettelen, että mistä te niitä asuntojakin saatte, kun pienemmistäkään kaupungeista kun Helsinki ei meinaa enää löytää edes yksiötä kovin paljon alle 500 euron kuussa.
        Lisäksi, kun itse en polta enkä juo, ja olen aina elänyt kohtuullisen nuukasti, niin aina ihmettelen näitä mystisiä menoja, mistä voi tinkiä. Jotkut sanoo aina että jätä kaksi kaljaa juomatta niin säästät kympin: mä juon ehkä sen kaksi kaljaa vuodessa, joten pelastaako se kymppi mut siis? Siitäkö se on kiinni? Sossulta en ole koskaan saanut edes lain määräämää summaa, ihan oikeasti, he rikkovat lakia eivätkä tarjoa edes minimitoimeentuloa kaikille, miten siis sieltä saa sitä rahaa, ruokakasseja ja maksusitoumuksia?

        Olisi ihan kiva tietää, että tosiaan, miten sä OTAT sen asunnon, mitä sä syöt ja mitä harrastat? Miten maksat puhelimen ja netin, jotka oletetaan jo koulun ja työn antajan puolesta kaikilla nykyään olevan? Miten sä maksat koulutarvikkeet ja matkat koululle? vai otatko sä sen asunnon sijainniltaankin ihan mistä vaan ja sinne on kaikkien mahdollista päästä?

        Kaikkein paras on tää "menkää töihin" lausahdus: missä ne on ne joka kaupungissa olevat sadat työpaikat, jotka sopii niin opiskelijalle kun työttömälle, mihin otetaan vanhat ja nuoret, osa-aikaiseksi ja täyspäiväiseksi, äidit, isät, kaikilla ominaisuuksilla & koulutuksilla mitä sattuu olemaan ja missä aina on vapaita paikkoja kaikille haluaville? Kun tarvitaan satoja tuhansia työpaikkoja, niin missä ne on, kun niihin voi vaan mennä tosta noin vaan.

        Minkään laskelman mukaan nykysuomessa ei tule enää toimeen 500 eurolla kuussa, joten miten sä sen teet?


      • ******
        opiskelijaneväät kirjoitti:

        itse joskus olen todella ollut siinä tilanteessa että oli PAKKO varastaa nälkäänsä.
        joo sain toki opintotukea, huimat 200e/kk, asuin asuntolassa toisella paikkakunnalla, jos kävin kotona piti mennä bussilla ja sekään ei halpaa ollut, ostin suurimmaksi osaksi tarvitsemani ruoan itse, ja kävin koulussa syömässä(klo 11.30 ruoka-aika koulussa).
        ei ollut ikää eikä varaa ostaa alkoholia. ainoaksi kunnolliseksi lämpimäksi ruoaksi jäi koulun ruoka.
        jos iso nälkä yllätti, ostin 2 nuudelipussia..ne oli halpoja.
        varastin joskus sämpyläpussin ja juustoa.
        tosin muistan, että tuona opiskeluaikana tuntui että vatsa oli suurimman osan päivästä tyhjä ja "muriseva".

        kokeilkaa itse elää 200e/kk

        Minä opiskelin opintotuella, en edes lainaa ottanut, mutta ei pitänyt varastaa, ehkäpä juuri siksi, että oli lapsia ja ei pitänyt lähteä niihin opiskelijoiden rientoihin. Eipä silti, eräs opiskelukaveri valitti rahapulaansa, jääkaapissa oli vain ketsuppi, mutta kun joku kysäisi lähteekö kukaan baariin illalla oli tämä valittaja ensimmäisenä ilmottautumassa mukaan.


      • Taidat valehdella kirjoitti:

        Ai sä se vaan otat kämpän? Taidat olla ruotsalaisia?
        Kun jokavuosi kodittomia opiskelijoita parveilee suurimmmissa opiskelukaupungeissa, niin miten sä otat sen kämpän? Miten sä vaan otat sen ohi kahden vuoden jonon?
        Entäs opiskelijat, jotka eivät saa solua tai eivät voi muuttaa sellaiseen? Että ero vaan vireille, ja lemmikeille lopetuspiikki, huonekalut myyntiin.

        Suomessa köyhyysraja on noin 1100 euroa. Mielenkiintoista että sä tulet alle 500 eurolla kuussa toimeen: tietenkään siis sun äiti ja isä ei maksa mitään (paitsi...). On se aika jännä juttu, että aina riittää näitä ihmisiä, jotka kertoo, miten sossusta saa ihan mitä vaan ja miten tulee toimeen ilmallakin, ja että juu on köyhää ja miten he porskuttaa jopa puolet vähemmällä, kun mikä on yleinen köyhyysraja. Kun ihmettelen, että mistä te niitä asuntojakin saatte, kun pienemmistäkään kaupungeista kun Helsinki ei meinaa enää löytää edes yksiötä kovin paljon alle 500 euron kuussa.
        Lisäksi, kun itse en polta enkä juo, ja olen aina elänyt kohtuullisen nuukasti, niin aina ihmettelen näitä mystisiä menoja, mistä voi tinkiä. Jotkut sanoo aina että jätä kaksi kaljaa juomatta niin säästät kympin: mä juon ehkä sen kaksi kaljaa vuodessa, joten pelastaako se kymppi mut siis? Siitäkö se on kiinni? Sossulta en ole koskaan saanut edes lain määräämää summaa, ihan oikeasti, he rikkovat lakia eivätkä tarjoa edes minimitoimeentuloa kaikille, miten siis sieltä saa sitä rahaa, ruokakasseja ja maksusitoumuksia?

        Olisi ihan kiva tietää, että tosiaan, miten sä OTAT sen asunnon, mitä sä syöt ja mitä harrastat? Miten maksat puhelimen ja netin, jotka oletetaan jo koulun ja työn antajan puolesta kaikilla nykyään olevan? Miten sä maksat koulutarvikkeet ja matkat koululle? vai otatko sä sen asunnon sijainniltaankin ihan mistä vaan ja sinne on kaikkien mahdollista päästä?

        Kaikkein paras on tää "menkää töihin" lausahdus: missä ne on ne joka kaupungissa olevat sadat työpaikat, jotka sopii niin opiskelijalle kun työttömälle, mihin otetaan vanhat ja nuoret, osa-aikaiseksi ja täyspäiväiseksi, äidit, isät, kaikilla ominaisuuksilla & koulutuksilla mitä sattuu olemaan ja missä aina on vapaita paikkoja kaikille haluaville? Kun tarvitaan satoja tuhansia työpaikkoja, niin missä ne on, kun niihin voi vaan mennä tosta noin vaan.

        Minkään laskelman mukaan nykysuomessa ei tule enää toimeen 500 eurolla kuussa, joten miten sä sen teet?

        Tämä oli siis ideaalitilanne. Eihän valtio mitään maksa jos jossain olosuhteissa on näilläkin tuilla mahdollista tulla toimeen.

        Tietenkin lapset ja/tai parisuhde mutkistaa kummasti tilannetta, yksiötkin on karmeanhintaisia ja matkustaminen kallista. Ruuasta saa säästettyä kummasti. Puuroja, keittoja, kasvissoseita ja laatikoita tekemällä säästää pitkän pennin.

        Miten tämä nyt on itselläni mahdollista niin asunnon vuokra on sen 183€/kk johon kuuluu vesi, sähkö ja netti. Puhelimeen ei kulu kymmentä euroa kuussa enempää, ruokaan riittää hienosti 100€/kk sitten 30€/kk erinäisiin tarvikkeisiin (wc-paperi, hygieniatarvikkeet yms.), matkakorttiin 25€/kk, 50€/kk menee veroa tämän jälkeen jää vielä 101€/kk jonka voi käyttää parhaaksi näkemällään tavalla, vaatetus, kodinkoneet, viihde, matkustaminen.

        En myöskään ole suomenruotsalainen vaan asun ulkoapäin parakilta näyttävässä 11 neliön soluasunnossa, jossa on silloin tällöin lämmöt poikki.

        Täytyy vaan sanoa että onneksi opiskelen Suomessa, ei ole lukukausimaksuja (paitsi pakollinen ylioppilaskunnan maksu 100€/vuosi) ja alennusta saan niin ruuasta kuin matkustamisestakin, näin ei ole joka maassa, edes Ruotsissa.


      • tetuta4711
        Taidat valehdella kirjoitti:

        Ai sä se vaan otat kämpän? Taidat olla ruotsalaisia?
        Kun jokavuosi kodittomia opiskelijoita parveilee suurimmmissa opiskelukaupungeissa, niin miten sä otat sen kämpän? Miten sä vaan otat sen ohi kahden vuoden jonon?
        Entäs opiskelijat, jotka eivät saa solua tai eivät voi muuttaa sellaiseen? Että ero vaan vireille, ja lemmikeille lopetuspiikki, huonekalut myyntiin.

        Suomessa köyhyysraja on noin 1100 euroa. Mielenkiintoista että sä tulet alle 500 eurolla kuussa toimeen: tietenkään siis sun äiti ja isä ei maksa mitään (paitsi...). On se aika jännä juttu, että aina riittää näitä ihmisiä, jotka kertoo, miten sossusta saa ihan mitä vaan ja miten tulee toimeen ilmallakin, ja että juu on köyhää ja miten he porskuttaa jopa puolet vähemmällä, kun mikä on yleinen köyhyysraja. Kun ihmettelen, että mistä te niitä asuntojakin saatte, kun pienemmistäkään kaupungeista kun Helsinki ei meinaa enää löytää edes yksiötä kovin paljon alle 500 euron kuussa.
        Lisäksi, kun itse en polta enkä juo, ja olen aina elänyt kohtuullisen nuukasti, niin aina ihmettelen näitä mystisiä menoja, mistä voi tinkiä. Jotkut sanoo aina että jätä kaksi kaljaa juomatta niin säästät kympin: mä juon ehkä sen kaksi kaljaa vuodessa, joten pelastaako se kymppi mut siis? Siitäkö se on kiinni? Sossulta en ole koskaan saanut edes lain määräämää summaa, ihan oikeasti, he rikkovat lakia eivätkä tarjoa edes minimitoimeentuloa kaikille, miten siis sieltä saa sitä rahaa, ruokakasseja ja maksusitoumuksia?

        Olisi ihan kiva tietää, että tosiaan, miten sä OTAT sen asunnon, mitä sä syöt ja mitä harrastat? Miten maksat puhelimen ja netin, jotka oletetaan jo koulun ja työn antajan puolesta kaikilla nykyään olevan? Miten sä maksat koulutarvikkeet ja matkat koululle? vai otatko sä sen asunnon sijainniltaankin ihan mistä vaan ja sinne on kaikkien mahdollista päästä?

        Kaikkein paras on tää "menkää töihin" lausahdus: missä ne on ne joka kaupungissa olevat sadat työpaikat, jotka sopii niin opiskelijalle kun työttömälle, mihin otetaan vanhat ja nuoret, osa-aikaiseksi ja täyspäiväiseksi, äidit, isät, kaikilla ominaisuuksilla & koulutuksilla mitä sattuu olemaan ja missä aina on vapaita paikkoja kaikille haluaville? Kun tarvitaan satoja tuhansia työpaikkoja, niin missä ne on, kun niihin voi vaan mennä tosta noin vaan.

        Minkään laskelman mukaan nykysuomessa ei tule enää toimeen 500 eurolla kuussa, joten miten sä sen teet?

        Mun tulot 370 kuussa ja niistä maksan yhtiövastiketta 144.40. Vaatteeni ovat lapsilleni pieniksi jääneitä. Talvitakki 1995 kuolleen anoppini vanha. Ja kaikki muut samaa linjaa,
        En ole mitään apua hakenut mistään mutta verottaja sais jättää rauhaan. Omistan pienen yksiön Turussa jonka ostin kodikseni avioliiton loputtua. Jouduin yhden hullun vainotuksi ja jopa silloin tällöin pahoinpitelemäksi. Lähdin pois ja nyt verottaja vaatii jatkuvasti n. 900 euroa. Vaikka maksan kuinka niin aina tulee lisää. Alanko varastaa ruokaa vai kuolenko pois ?


      • f ferfe rfe r
        tetuta4711 kirjoitti:

        Mun tulot 370 kuussa ja niistä maksan yhtiövastiketta 144.40. Vaatteeni ovat lapsilleni pieniksi jääneitä. Talvitakki 1995 kuolleen anoppini vanha. Ja kaikki muut samaa linjaa,
        En ole mitään apua hakenut mistään mutta verottaja sais jättää rauhaan. Omistan pienen yksiön Turussa jonka ostin kodikseni avioliiton loputtua. Jouduin yhden hullun vainotuksi ja jopa silloin tällöin pahoinpitelemäksi. Lähdin pois ja nyt verottaja vaatii jatkuvasti n. 900 euroa. Vaikka maksan kuinka niin aina tulee lisää. Alanko varastaa ruokaa vai kuolenko pois ?

        rer aewr er ewrfer tge


      • kuukauden setti
        mmetalrain kirjoitti:

        Tämä oli siis ideaalitilanne. Eihän valtio mitään maksa jos jossain olosuhteissa on näilläkin tuilla mahdollista tulla toimeen.

        Tietenkin lapset ja/tai parisuhde mutkistaa kummasti tilannetta, yksiötkin on karmeanhintaisia ja matkustaminen kallista. Ruuasta saa säästettyä kummasti. Puuroja, keittoja, kasvissoseita ja laatikoita tekemällä säästää pitkän pennin.

        Miten tämä nyt on itselläni mahdollista niin asunnon vuokra on sen 183€/kk johon kuuluu vesi, sähkö ja netti. Puhelimeen ei kulu kymmentä euroa kuussa enempää, ruokaan riittää hienosti 100€/kk sitten 30€/kk erinäisiin tarvikkeisiin (wc-paperi, hygieniatarvikkeet yms.), matkakorttiin 25€/kk, 50€/kk menee veroa tämän jälkeen jää vielä 101€/kk jonka voi käyttää parhaaksi näkemällään tavalla, vaatetus, kodinkoneet, viihde, matkustaminen.

        En myöskään ole suomenruotsalainen vaan asun ulkoapäin parakilta näyttävässä 11 neliön soluasunnossa, jossa on silloin tällöin lämmöt poikki.

        Täytyy vaan sanoa että onneksi opiskelen Suomessa, ei ole lukukausimaksuja (paitsi pakollinen ylioppilaskunnan maksu 100€/vuosi) ja alennusta saan niin ruuasta kuin matkustamisestakin, näin ei ole joka maassa, edes Ruotsissa.

        >Puuroja, keittoja, kasvissoseita ja laatikoita tekemällä säästää pitkän pennin.

        Jos haluaa omistaa lihaksiakin, pitää saada myös proteiinia.
        400g jauhelihaa päivässä, josta saa n. 70g proteiinia, 1000 kcal, 2.5 €/päivä, 75 €/kk. Tähän lisäksi jotakin kasviksia, oliiviöljyt sun muut. 150-200 €/kk.

        Jos harrastaa liikuntaa, käyt kuntosalilla ja tarkoituksena on saada lihasmassaa/voimaa, polkupyörällä/kävellen kouluun/töihin, pitää myös saada enemmän energiaa.

        ADSL voi olla jopa 40 €/kk. Sähkö 30 €/kk, kuntosali 20 €/kk.

        Työttömän 410 eurosta jää satanen, jonka voi käyttää vuokraan (KELA maksaa "vain" osan), tavaroiden/polkupyörän korjaukseen ja huoltoon, hygieniaan, terveydenhuoltoon, taloustavaroihin.
        Vaatetukseen, kodinkoneisiin, viihteeseen ja matkustamiseen ei sitten yleensä jääkään mitään.
        Osa-aikaisia töitä olisi, mutta niiden teko ei ole välttämättä kannattavaa, koska muuten tukia vähennetään vastaavasti, ja asumistuki loppuu. Kiitti vaan, hienosti suunniteltu.


      • M
        opiskelijaneväät kirjoitti:

        itse joskus olen todella ollut siinä tilanteessa että oli PAKKO varastaa nälkäänsä.
        joo sain toki opintotukea, huimat 200e/kk, asuin asuntolassa toisella paikkakunnalla, jos kävin kotona piti mennä bussilla ja sekään ei halpaa ollut, ostin suurimmaksi osaksi tarvitsemani ruoan itse, ja kävin koulussa syömässä(klo 11.30 ruoka-aika koulussa).
        ei ollut ikää eikä varaa ostaa alkoholia. ainoaksi kunnolliseksi lämpimäksi ruoaksi jäi koulun ruoka.
        jos iso nälkä yllätti, ostin 2 nuudelipussia..ne oli halpoja.
        varastin joskus sämpyläpussin ja juustoa.
        tosin muistan, että tuona opiskeluaikana tuntui että vatsa oli suurimman osan päivästä tyhjä ja "muriseva".

        kokeilkaa itse elää 200e/kk

        "joo sain toki opintotukea, huimat 200e/kk, "

        Mikset ottanut opintolainaa. Ei tarvitse takaajaa ja korko on halpa.
        Otin aikoinaan vain 30.00 mk opintolainaa ja valmistuin opistotason ammattiin. Makselin sen ihan kevyesti pois ja samala säästin pesämunaa omaan asuntoon. Asun nykyään jo velattomasti. Opiskeluajat meni mukavammin kun sai joskus jopa Wiskin jäillä.
        Lisäksi heitin duunia välillä kun oli pidempiä lomia esim. joulun aikaan.


      • ymmärrystä nuorille
        Taidat valehdella kirjoitti:

        Ai sä se vaan otat kämpän? Taidat olla ruotsalaisia?
        Kun jokavuosi kodittomia opiskelijoita parveilee suurimmmissa opiskelukaupungeissa, niin miten sä otat sen kämpän? Miten sä vaan otat sen ohi kahden vuoden jonon?
        Entäs opiskelijat, jotka eivät saa solua tai eivät voi muuttaa sellaiseen? Että ero vaan vireille, ja lemmikeille lopetuspiikki, huonekalut myyntiin.

        Suomessa köyhyysraja on noin 1100 euroa. Mielenkiintoista että sä tulet alle 500 eurolla kuussa toimeen: tietenkään siis sun äiti ja isä ei maksa mitään (paitsi...). On se aika jännä juttu, että aina riittää näitä ihmisiä, jotka kertoo, miten sossusta saa ihan mitä vaan ja miten tulee toimeen ilmallakin, ja että juu on köyhää ja miten he porskuttaa jopa puolet vähemmällä, kun mikä on yleinen köyhyysraja. Kun ihmettelen, että mistä te niitä asuntojakin saatte, kun pienemmistäkään kaupungeista kun Helsinki ei meinaa enää löytää edes yksiötä kovin paljon alle 500 euron kuussa.
        Lisäksi, kun itse en polta enkä juo, ja olen aina elänyt kohtuullisen nuukasti, niin aina ihmettelen näitä mystisiä menoja, mistä voi tinkiä. Jotkut sanoo aina että jätä kaksi kaljaa juomatta niin säästät kympin: mä juon ehkä sen kaksi kaljaa vuodessa, joten pelastaako se kymppi mut siis? Siitäkö se on kiinni? Sossulta en ole koskaan saanut edes lain määräämää summaa, ihan oikeasti, he rikkovat lakia eivätkä tarjoa edes minimitoimeentuloa kaikille, miten siis sieltä saa sitä rahaa, ruokakasseja ja maksusitoumuksia?

        Olisi ihan kiva tietää, että tosiaan, miten sä OTAT sen asunnon, mitä sä syöt ja mitä harrastat? Miten maksat puhelimen ja netin, jotka oletetaan jo koulun ja työn antajan puolesta kaikilla nykyään olevan? Miten sä maksat koulutarvikkeet ja matkat koululle? vai otatko sä sen asunnon sijainniltaankin ihan mistä vaan ja sinne on kaikkien mahdollista päästä?

        Kaikkein paras on tää "menkää töihin" lausahdus: missä ne on ne joka kaupungissa olevat sadat työpaikat, jotka sopii niin opiskelijalle kun työttömälle, mihin otetaan vanhat ja nuoret, osa-aikaiseksi ja täyspäiväiseksi, äidit, isät, kaikilla ominaisuuksilla & koulutuksilla mitä sattuu olemaan ja missä aina on vapaita paikkoja kaikille haluaville? Kun tarvitaan satoja tuhansia työpaikkoja, niin missä ne on, kun niihin voi vaan mennä tosta noin vaan.

        Minkään laskelman mukaan nykysuomessa ei tule enää toimeen 500 eurolla kuussa, joten miten sä sen teet?

        se perustuu siihen ajatukseen, että saa asumistukea yms. tukia. Ajatus siitä, että joku voi joskus jäädä järjestelmän ulkopuolelle tai huonoon väliin, ei ole vielä tullut vastaan. On mukavampaa luottaa järjestelmään.


      • muu ensin
        tetuta4711 kirjoitti:

        Mun tulot 370 kuussa ja niistä maksan yhtiövastiketta 144.40. Vaatteeni ovat lapsilleni pieniksi jääneitä. Talvitakki 1995 kuolleen anoppini vanha. Ja kaikki muut samaa linjaa,
        En ole mitään apua hakenut mistään mutta verottaja sais jättää rauhaan. Omistan pienen yksiön Turussa jonka ostin kodikseni avioliiton loputtua. Jouduin yhden hullun vainotuksi ja jopa silloin tällöin pahoinpitelemäksi. Lähdin pois ja nyt verottaja vaatii jatkuvasti n. 900 euroa. Vaikka maksan kuinka niin aina tulee lisää. Alanko varastaa ruokaa vai kuolenko pois ?

        myyt asunnon ja haet sitä apua, katsotaan sitten oletko vielä yhtä köyhä


      • Punttiperå
        kuukauden setti kirjoitti:

        >Puuroja, keittoja, kasvissoseita ja laatikoita tekemällä säästää pitkän pennin.

        Jos haluaa omistaa lihaksiakin, pitää saada myös proteiinia.
        400g jauhelihaa päivässä, josta saa n. 70g proteiinia, 1000 kcal, 2.5 €/päivä, 75 €/kk. Tähän lisäksi jotakin kasviksia, oliiviöljyt sun muut. 150-200 €/kk.

        Jos harrastaa liikuntaa, käyt kuntosalilla ja tarkoituksena on saada lihasmassaa/voimaa, polkupyörällä/kävellen kouluun/töihin, pitää myös saada enemmän energiaa.

        ADSL voi olla jopa 40 €/kk. Sähkö 30 €/kk, kuntosali 20 €/kk.

        Työttömän 410 eurosta jää satanen, jonka voi käyttää vuokraan (KELA maksaa "vain" osan), tavaroiden/polkupyörän korjaukseen ja huoltoon, hygieniaan, terveydenhuoltoon, taloustavaroihin.
        Vaatetukseen, kodinkoneisiin, viihteeseen ja matkustamiseen ei sitten yleensä jääkään mitään.
        Osa-aikaisia töitä olisi, mutta niiden teko ei ole välttämättä kannattavaa, koska muuten tukia vähennetään vastaavasti, ja asumistuki loppuu. Kiitti vaan, hienosti suunniteltu.

        Turhamainen bodaaminen kuluttaa luonnonvaroja ja omia varojasi myös.


    • varastetaan vaan

      Me PIRAATTIPUOLUELAISET olemme sitä mieltä, että KAIKKEA saa varastaa! Ihan KAIKKEA!

      • Pröötprööt

        Heh hyvä trolli mutta valehtelet :)


    • että silleen

      Aihetta käsiteltiin jossain pyhäpäivän hartaudessa vastikään. Siinä kerrottiin tarina Raamatusta, parikin. Toisessa nälkäiset opetuslapset ja Jeesus kävelivät viljapellon reunaa pitkin ja opetuslapset söivät viljan tähkistä viljan jyviä. Joku tämän nähdessään tuomitsi asian, mutta Jeesus puolusti eikä tuominnut. Toinen kertomus liittyi siihen, että joku nälissään oli syönyt kirkon ehtoollisleivät. Tätäkään ei ohjelmassa tuomitti. Mutta ymmärrän asian niin, että jos on todella hätä, eikä rahaa ole eikä muuta mahdollisuutta, tuolloin nälkään varastaminen on hyväksyttävää.

      • asia on niin että

        Itse entisenä ruokakauppiaana voin kertoa, että varastaminen on hyvin yleistä suomessa. Erittäin ikävää asiassa on se totuus että ne ketkä varastaa kaupasta eivät ole köyhiä. Päinvastoin köyhät yleensä maksavat velkansa.

        Hyvin monet työssäkäyvät ihmiset ostivat satunnaisesti velaksi, ja ihan pokkana jättivät maksamatta, lukuisista pyynnöistä ja kehotuksista huolimatta. Perintäkulut on monasti korkeammat kuin velanmäärä, niimpä nämä kylävarkaat jäävät kauppiaan kustannuksiksi. Ja kyse ei ole köyhistä, koska varaa on matkustaa etelänlomille yms. Ongelma on erittäin tuttu kauppiaille.

        Vanhemmat eivät pidä lastensa varastamisia edes pahana asiana, vaan kauppias on ilkeä ihminen kun ensin ottaa vark....siis kullan nuppunsa kiinni, ja vielä häiritsee vanhempia soittamalla. Joo anteeks vaan kun soitin ekallakerralla kotiin enkä poliisille. (myönnän tein siinä virheen)

        Eikä sieltä kaupasta varasteta leipää. Voi hitto jokainen kauppias oikeasti tarvitsevalle voisi antaa nälkäiselle leipää, josta päiväys on mennyt. Sen luulisi kelpaavan jos on oikeasti nälkä. Vai eikö kelpaa, meillä syötiin aina päiväykset mennyttä ruokaa silloin.
        Se mitä varastetaan on pakastepizzaa, kaljaa,limsaa, energiajuomia, tupakkaa, karkkia, kukkasia, kottikärryt... yms joita ilman elää pystyisi , mut elämä olisi vain vähän kurjempaa.
        Härskimmät varkaat tekivät tutkimuspyynnön kunnianloukkauksesta poliisille, kun tein asiasta julkisen.
        Onko moisella kunnialla arvoa???? Onneksi ei ole edes syyttäjän mielestä.

        Omastamielestäni väitteet suomalaisesta rehellisyydestä on pelkkää p...puppua


      • Varkaatärsyttää
        asia on niin että kirjoitti:

        Itse entisenä ruokakauppiaana voin kertoa, että varastaminen on hyvin yleistä suomessa. Erittäin ikävää asiassa on se totuus että ne ketkä varastaa kaupasta eivät ole köyhiä. Päinvastoin köyhät yleensä maksavat velkansa.

        Hyvin monet työssäkäyvät ihmiset ostivat satunnaisesti velaksi, ja ihan pokkana jättivät maksamatta, lukuisista pyynnöistä ja kehotuksista huolimatta. Perintäkulut on monasti korkeammat kuin velanmäärä, niimpä nämä kylävarkaat jäävät kauppiaan kustannuksiksi. Ja kyse ei ole köyhistä, koska varaa on matkustaa etelänlomille yms. Ongelma on erittäin tuttu kauppiaille.

        Vanhemmat eivät pidä lastensa varastamisia edes pahana asiana, vaan kauppias on ilkeä ihminen kun ensin ottaa vark....siis kullan nuppunsa kiinni, ja vielä häiritsee vanhempia soittamalla. Joo anteeks vaan kun soitin ekallakerralla kotiin enkä poliisille. (myönnän tein siinä virheen)

        Eikä sieltä kaupasta varasteta leipää. Voi hitto jokainen kauppias oikeasti tarvitsevalle voisi antaa nälkäiselle leipää, josta päiväys on mennyt. Sen luulisi kelpaavan jos on oikeasti nälkä. Vai eikö kelpaa, meillä syötiin aina päiväykset mennyttä ruokaa silloin.
        Se mitä varastetaan on pakastepizzaa, kaljaa,limsaa, energiajuomia, tupakkaa, karkkia, kukkasia, kottikärryt... yms joita ilman elää pystyisi , mut elämä olisi vain vähän kurjempaa.
        Härskimmät varkaat tekivät tutkimuspyynnön kunnianloukkauksesta poliisille, kun tein asiasta julkisen.
        Onko moisella kunnialla arvoa???? Onneksi ei ole edes syyttäjän mielestä.

        Omastamielestäni väitteet suomalaisesta rehellisyydestä on pelkkää p...puppua

        Kaikki varkaat ärsyttää eritoten kauppias joka häikäilemättömästi varastaa kovalla työllä hankittuja rahojani ja vieläpä hän häikäilemätä syö pöydässäni sillä sitähän kauppias tekee varastaessaan .
        Se että kauppias varastaa ja muutkin varkaat tekee sitä ei saa minua varastamaan sillä en ole varas enkä tule ikinä varastamaankaan !


      • niin se on
        Varkaatärsyttää kirjoitti:

        Kaikki varkaat ärsyttää eritoten kauppias joka häikäilemättömästi varastaa kovalla työllä hankittuja rahojani ja vieläpä hän häikäilemätä syö pöydässäni sillä sitähän kauppias tekee varastaessaan .
        Se että kauppias varastaa ja muutkin varkaat tekee sitä ei saa minua varastamaan sillä en ole varas enkä tule ikinä varastamaankaan !

        Niin se on totta että kommarien mielestä se että tekee vapaitta 14h/7pv /viikossa ilman lomia tai mitään etuuksia ei edes ole oikein työtäkään. Kumma ettei nämä aina paremmin tietävät itse pistä esim omakotitaloaan pantiksi ja ala yrittämään, se kun on niin hiton helppoa ja helposti arvosteltavissa.
        Syyhän on hyvin yksinkertainen. Oikea yrittäminen vaatii munaa. Ja kaltaisiasi munattomia on suomessa liikaakin.

        Ja jos nyt aletaan siitä varastamisestasi saivartelemaan, niin et ole varastanut koskaan työnantajaltasi :
        aikaa? Siis et ole vastannut siviilipuheluun työaikana, et ole venyttänyt ruokatuntia, et ole hoitanut omia asioita työnantajan ajalla, myöhästynyt töistä, jne?
        Omaisuutta: Et ole varastanut työnantajaltasi edes lyijykynänviivaa, kynästä puhumattakaan. tai käyttänyt työnantajan muuta omaisuutta omiin juttuihisi. puhelinta nettiä työkaluja???
        Jos näin on et ole koskaan ollut töissä :)

        tottakai saivartelua mut jos tarkkoja ollaan...


      • Varkaat ärsyttää
        niin se on kirjoitti:

        Niin se on totta että kommarien mielestä se että tekee vapaitta 14h/7pv /viikossa ilman lomia tai mitään etuuksia ei edes ole oikein työtäkään. Kumma ettei nämä aina paremmin tietävät itse pistä esim omakotitaloaan pantiksi ja ala yrittämään, se kun on niin hiton helppoa ja helposti arvosteltavissa.
        Syyhän on hyvin yksinkertainen. Oikea yrittäminen vaatii munaa. Ja kaltaisiasi munattomia on suomessa liikaakin.

        Ja jos nyt aletaan siitä varastamisestasi saivartelemaan, niin et ole varastanut koskaan työnantajaltasi :
        aikaa? Siis et ole vastannut siviilipuheluun työaikana, et ole venyttänyt ruokatuntia, et ole hoitanut omia asioita työnantajan ajalla, myöhästynyt töistä, jne?
        Omaisuutta: Et ole varastanut työnantajaltasi edes lyijykynänviivaa, kynästä puhumattakaan. tai käyttänyt työnantajan muuta omaisuutta omiin juttuihisi. puhelinta nettiä työkaluja???
        Jos näin on et ole koskaan ollut töissä :)

        tottakai saivartelua mut jos tarkkoja ollaan...

        Moottorisahan bensat ,viilat ja muut tarvikkeet maksan AINA käteisellä kauppiaalle.ei niitä työnantajalta varasteta .!

        Taitaa olla vaikeaa ymmärtää että urakkatyöntekijä ei voi varastaa aikaa työnantajalta sillä työnantaja on kyllä lukinnut aikansa selaiseten lukkojen taa ettei siihen tuotteeseen ainakaan rehellinen moottorisahankuljettaja pääse käsiksi vaikka kuinka tahtoisikin sitä varastaa!

        Kauppias kyllä pääsee varastamaan kaikkea mitä minulla sattuu olemaan , minä vastavuoroisesti en, häneltä , mikä on mielestäni varastamista !


      • Lumen luoja.

        Köyhälle varkaalle Luojakin nauraa..


      • risa781
        Lumen luoja. kirjoitti:

        Köyhälle varkaalle Luojakin nauraa..

        Lapset ei kyllä ole kieltolistaalla, mutta ohjaamisen asian suhteen kylläkin.Jos varastaisin ruokaa, luulenpa että olisin viimeistään myöhemmin rahakorvauksen tai rahanarvoisen työpalveluksen velkaa esillepanijalle.Suomessahan onkin myymälävarkaus, rike sakko tavat..


    • Siitä vaan

      Saa, jos varastaa rikkailta, tai riittävän hyvin voivilta: varastamisessa on aina se riski, että varastaa toiselta yhtä kärsivältä! Pienistä kaupoista ei saa varastaa, ne eivät pyöri isoilla rahoilla, tavallisilta ihmisiltä ei saa varastaa. Sen sijaan valtio varastaa veroilla, mahdollistaa rikkaitten verojen kierron ja kyllähän herrat varastaa ja huijaa sen minkä kerkiää kaikilta, siis varkaus on ihan okei myös nälkäänsä. Saat tosin isommat tuomion, jos jäät kiinni kun talousrikolliset, jotka äänestetään vaikka takaisin eduskuntaan, koska köyhän rikos on pahempi suomessa kun rikkaan rikos, mutta so not, moraalisesti varastaminen on väärin, jos ottaa joltain, kenellä muutenkin on vähän. Toivon varastaminen on aina väärin, se voi olla viimeinen, mitä sillä ihmisellä on.

      Sossulta ei todellakaan saa apua kuin arvalla, tämä on tieto, olen nähnyt nälkää eikä sossua kiinnosta paskan vertaa, ei tule maksusitoumuksia ruokaan, ja vaikka kadulle joutuminen uhkaa, ei vuokraan saa helpotusta. Sossun sussut maksaa pärstäkertoimen tai mielialan mukaan, ja siis itsekin varastaa ja kusettaa. Sosiaalitoimi on arvontalaitos, joka toimii joillekin ihmisille ilmeisesti liian hyvin jättäen loput pulaan ja kärsimykseen, suomessa suurin valhe on edelleen tänä päivänä se yksinkertaisten ja sokeitten ihmisten lässytys siitä miten "kaikista pidetään huolta" vaikkei kaikista ole pidetty koskaan huolta, mutta etenkään viime laman jäljiltä: köyhyys on lisääntynyt puolella viimeisen 15 vuoden aikana ja se kertoo jo karua kieltään siitä, että köyhyys pahenee, koko ajan, eikä tässä maassa pidetä huolta enää lähelläkään kaikista. Nuorista 27% on työttöminä, vanhusten hoito edelleen retuperäällä kun ei ole hoitajia siellä tai muuallakaan, töitä siis piisaisi, ei vaan oteta, pätkätöitä, alipalkkauksia, työpaikkojen menetyksiä: kannattiko valtion yritysten myyminen, pörssiytyminen, eu ja eurot ja kenelle? Rikkaat ovat rikastuneet, köyhät köyhtyneet ja tulokuilut kasvaneet sen takia, että ahneet varastavat, kutsuttakoot sitä miksikä vaan.

      Joten kyllä, varkaus tuntuu olevan ihan yleisesti hyväksyttyä, jopa ryöstö: kun Stefan Wallin tarjosi kavereilleen 300 euron shampanjaa veron maksajien (myös köyhien ja työttömien) rahoilla ja häneltä kysyttiin asiasta, hän totesi kylmästi tyyliin turpa kiinni, olisin voinut valita VIELÄ KALLIIMMAN ravintolan. Siis jos Suomen ministerien mielestä köyhien riisto on oikein, niin totisesti, köyhillä on oikeus varastaa rikkailta.

      Joten lopettakaa tekopyhyys, kyllä saman saa tehdä, kun herratkin: jos sinulla siis on nälkä ja olet valmis riskin ottamaan, niin varasta isoilta ketjuilta, valtiolta, veroista jne. kaikki mitä irti saat.

      Ja jos on oikeasti nälkä, niin älkää nyt hyvät ihmiset kuolko nälkään tällaisen tuhlauksen alttareille: kaupoissa heitetään tuhansia kiloja ruokaa hukkaan, koska hyllyt pitää olla täynnä ylitarjontaa, koska ei kelpaa jos ei ole: siis hyvin voivat ihmiset eivät edes kelpuuta ruokaa, jos sitä ei ole niin paljon, että sitä menee puolet hukkaan!!! Teurastetaan siis turhaan, tuhlataan, ja osa näkee nälkää... Sitä ei saa edes antaa pois, ei saa tehdä hyväntekeväisyyttä. Ei helvetti: SYÖKÄÄ, ja jos ei anneta, ottakaa.

      Suomessa on köyhiä, suomessa on nälkäisiä, suomessa on kodittomia: tää ei ole mikään vitun lottovoitto kaikille, eikä lähelläkään enää, ei edes pelkkä lisänumero. Ottakaa jo ne vaaleanpunaiset lasit pois silmiltä.

      • sossukin varas

        sossukin varastaa :)
        Sossu oli määrätty erään kuolinpesän hoitajaksi, ja kuolinpesä oli todistettavasti velkaa minulle, ja sossu halusi omiin kuluihinsa pesän varat, vaikka mulle tehty velka oli aijempaa alkuperää. Niimpä jätti sossukin velkansa hoitamatta.
        Ja sossu auttaa vaan jos et edes yritä mitään. Eli et edes ole yrittänyt hankkia asuntoa, etkä ammattia, etkä työtä. Ja juot kaikki rahasi, sitten sossu auttaa. Mut jos tilapäisesti tarvitsisisit rahaa vaikka ruokalaskunmaksuun, niin sossu ei sitä myönnä. On nimittäin kokemusta sossuavunannostakin kauppiaana :(
        Mielestäni suomalainen yhteiskunta on niin läpimätä, että ihmettelen miten joku natsifasistipuolue kehtaa itseään väittää sosiaalidemokraateiksi. Hehän ovat vain sak:n puolue. Mut eipä niitä kukaan syytä kun ovat eturistiriidassa päättämässä työlaista. Minusta siinä voisi olla pieni eturistiriita :)))
        Mut jos joku ostaa taulun toisesta puoleesta natsidemarienmielestä, se on rikos. Itse äänestäisin sosiaalidemokratianpuolesta jos sellainen mahdollisuus suomessa olisi, valitettavasti sellaista ei ole.


      • sossu varastaa kyllä
        sossukin varas kirjoitti:

        sossukin varastaa :)
        Sossu oli määrätty erään kuolinpesän hoitajaksi, ja kuolinpesä oli todistettavasti velkaa minulle, ja sossu halusi omiin kuluihinsa pesän varat, vaikka mulle tehty velka oli aijempaa alkuperää. Niimpä jätti sossukin velkansa hoitamatta.
        Ja sossu auttaa vaan jos et edes yritä mitään. Eli et edes ole yrittänyt hankkia asuntoa, etkä ammattia, etkä työtä. Ja juot kaikki rahasi, sitten sossu auttaa. Mut jos tilapäisesti tarvitsisisit rahaa vaikka ruokalaskunmaksuun, niin sossu ei sitä myönnä. On nimittäin kokemusta sossuavunannostakin kauppiaana :(
        Mielestäni suomalainen yhteiskunta on niin läpimätä, että ihmettelen miten joku natsifasistipuolue kehtaa itseään väittää sosiaalidemokraateiksi. Hehän ovat vain sak:n puolue. Mut eipä niitä kukaan syytä kun ovat eturistiriidassa päättämässä työlaista. Minusta siinä voisi olla pieni eturistiriita :)))
        Mut jos joku ostaa taulun toisesta puoleesta natsidemarienmielestä, se on rikos. Itse äänestäisin sosiaalidemokratianpuolesta jos sellainen mahdollisuus suomessa olisi, valitettavasti sellaista ei ole.

        Tämän allekirjoitan myös omasta kokemuksesta:
        "Ja sossu auttaa vaan jos et edes yritä mitään. Eli et edes ole yrittänyt hankkia asuntoa, etkä ammattia, etkä työtä. Ja juot kaikki rahasi, sitten sossu auttaa. Mut jos tilapäisesti tarvitsisisit rahaa vaikka ruokalaskunmaksuun, niin sossu ei sitä myönnä."

        Nimenomaan, jos edes yrität, hankit koulutuksen ja jaksat taistella, et ryyppää ja yrität selvitä omillasi ensin, et saa mitään. Tää on niin totta. Sossun mielestä sellaisia ihmisiä ei pidä auttaa, jotka tarvitsisvat hetken vähän, tiedän tapauksia, missä sossu on pakottanut velkaantumaan, siis esim. kieltäytynyt maksamasta mitään avustuksia perustuen velkaan/luottokorttiin, joka on myönnetty työssäkäyntiaikana: lainan lyhennykset on ollut varaa maksaa silloin, ei enää työttömänä eikä töistä tai tulevaisuudesta ollut mitään varmaa. Sossun mielestä rahaa ei heru, "velka on ensisijainen tulo" ja eikun velkaantumaan. No, lainan lyhennyksethän ei sitten kuitenkaan ole menoa. "Velkaantuminen on itseaiheutettua" ja näin sitä lähtee sossun avustuksella luottotiedot, kun ei vaan töitä löydy ajoissa ja sitten kämppä. Lisäksi maksuperusteet voivat vaihdella kuukausittain: yhdessä kuussa saat rahaa jostain, toisessa et enää, summat vaihtelee ja jos kysyt perusteita, saat sivutolkulla byrokratiajargonia, josta et taatusti ymmärrä mitään!

        Asuntoa ne ei muuten auta löytämään, jos ei huvita, ei vaikka saisit häädön ja vaikka jäisit kadulle.
        Sittenhän sä jo oletkin tilanteessa, missä et voikaan enää saada velkojasi maksettua, et oikeastaan kämppääkään etkä tule enää omistamaan mitään. Ne (sosiaalityön tekijät) on sadistisia veronmaksajien rahoilla eläviä loiseläjiä suurin osa, jotka oikeasti arpoo ja osa nauttii toisten ahdingosta: ne nauttii siitä, kun saavat vahvankin ihmisen pahempaan pulaan ja näkevät, miten pikkuhiljaa se kärsii ja joutuu samaan jamaan, kun heidän muut "autettavat". Sitten he muka auttaa ja antaa niitä lappusiaan, vaikka koko tilanne olisi voitu ennaltaehkäistä antamalla apua jo heti ja varmistamalla että yrittävä ihminen pääsee jaloilleen.

        Mutta ehei, siihen ammattiin ajautuu toisten kärsimyksestä ja ahdingosta riippuvaiset byrokraatti-pervot, jotka voivat sitten leikkiä hyvää ja pyhää muitten kustannuksella, nostaen itse palkkaa niistä verorahoista, mistä eivät kuitenkaan hoida ammattiaan, eivätkä anna tasapuolisesti kaikille muille.
        En ihmettele yhtään, että ihmiset menettää järkensä ja menee kirveen kanssa riehumaan sinne, ihmettelen ettei useampi. Ensin pakotetaan paljastamaan kaikki tiedot, koko elämä, anomaan ja kerjäämään, sitten nöyryytetään päälle, ei auteta, ollaan ylimielisiä ja sitten odotetaan kuninkaallista kohtelua. Kuvottava paikka ja kuvottavia ihmisiä. Ei voi mitään.


      • Suur varas

        Pientä varasta kurtitetaan, suurta varasta kumaretaan...


    • Jenppu08

      Paikallisessa kaupassa nainen oli varkaissa jouluaattona, Köyhän näköinen nainen kahden riutuneen näköisen lapsensa kanssa. (Ei kerjäläisiä, täysin suomalaisia.) En huomioinut sitä, nainen laski roposiaan ja laittoi pienen joululaatikon laukkuunsa. Kävi sääliksi, olisin antanut rahaa mutta opiskelijana laskin omiakin roposiani. Nainen pääsi kassoille kunnes kassaneiti pyysi nähdä laukkuun ja soitti vartiat. Menin kassalle seuraavaksi, kuisasin kassatädille "missä sinun joulu mieli?" Kassaneiti tajusi tilanteen ja meni noloksi vaikka hän teki OIKEIN. Mutta itse en olisi kassaneitinä huomioinut asiaa, kävi niin sääliksi kun äiti ja lapset tyynen rauhallisesti nieli kyyneliään ja lähtivät vartijan matkaan.

      Mietin tätä koko jouluaaton syödessäni koreassa pöydässä, voi kun olisin tiennyt missä tämä perhe asui.

      • tulon siirtoa tämäki

        laittaa lisää rutkasti ruuan hintaan ja sitä kutsutaan liiketoiminnaksi ja kauppiaan katteeksi kun tavallaan varastaa köyhiltä. Jos köyhä tekee saman nälkäänsä, niin sehän ottaa vaan takaisin häneltä aikaisemmin varastettuja osuuksia.


      • hassu olet
        tulon siirtoa tämäki kirjoitti:

        laittaa lisää rutkasti ruuan hintaan ja sitä kutsutaan liiketoiminnaksi ja kauppiaan katteeksi kun tavallaan varastaa köyhiltä. Jos köyhä tekee saman nälkäänsä, niin sehän ottaa vaan takaisin häneltä aikaisemmin varastettuja osuuksia.

        Ja sinä tiedät kaupankulurakenteesta paljonkin??????
        EIkö noin viisas ja järkevä kannattaisi alkaa kauppiaaksi. Katso laitat vain vähän hintaan lisää, ja teet itse vaikka enempi töitä, niin kaikki hyötyy :))))
        Vai eikö kiinnosta laittaa koko omaisuuutta pantiksi, ja alkaa tekemään niitä *tulonsiirtoja* omaan pussiin :))))).
        Mä luulen että kun ensimmäinen lihatukku sulle ilmottaa montakymmentä tuhatta se vaatii vakuuksia, sinun kauppiaanuraloppuu siihen. juomista, maidoista yms puhumattakaan. Siis vakuus on raha joka seisoo tilillä jota et voi käyttää mutta mikä pitää olla.

        Se on totta ettei ruokakauppiaan uraa voisi oikeastaan pitää liiketoimintana, se on lähinnä kauppiaan tekemää orjatyötä, ja hyväntekeväisyyttä. Mutta valitettavasti yhteiskunnan suurimmat luuserit eivät sitä ymmärrä, koska ovat tottuneet kaiken saamaan nenänsä eteen, jopa työantaja tehnyt työn tehtäväksi. Ihan noin tyhmä ei saisi olla.


    • ******

      Pitää mennä diakonissalle tms. puhumaan jos on nälkä. Kaupoissa nousee hinnat jos sieltä varastetaan, joten keksi jotain muuta. Osta seuraavalla kerralla rahoillasi puuroja jne. valmiiksi niin ei tarvitse tuollaista miettiä, tee ruoat itse mahdollisimman pitkälle, leivätki voi tehdä itse ja karjalanpiirakat onnistuu helposti itse tehtynä.

      • siitä vaan

        joka ruokakaupassa nälkään kuolee. Hätä ei lue lakia.


    • Napa selkärangassa

      Olen sitä mieltä että ei. Aika minimaalisilla tuloilla pitää elää, jos minimituloilla elää. Mutta järkevästi niilläkin elää kaksi ihmistä. Siis yhden työmarkkinatuella tai vastaavalla. Nimittäin ruoka on suunnilleen ainoa asia, mitä ihminen tarvitsee elääkseen. Ilman päihteitä ja viihteitä pärjää. Asuntoakaan ei välttämättä tarvitse.

      Syömättä voi jättää kokonaan ja hakeutua sairaalahoitoon sitten. Saattavat ottaa osastolle, tai saattavat heittää kadulle. Vaikea ennustaa ennakkoon. Jos olet siistin näköinen, niin ehkä nälkiintymisesi hoidetaan. (Älä kerro oireiston johtuvan nälästä, saat pidempään olla sairaalassa. Nykylääkärit eivät tunnista nälkää, ihmettelevät vain outoja löydöksiä.) Suosittelen kunnolla hulluksi heittäytymistä, se on ainoa tapa, millä pääsee eläkkeelle. Haittapuoli on pakkolääkintä, mutta saat asunnon ja ruoan. Eikös se ole tärkeintä elämän jatkumisen kannalta?

      Ensimmäinen asia on karsia kaikki turha pois. Jos elät minimituloilla, etkä odota tulojen kasvua, niin laskusi voit pääosin jättää maksamatta. Ulosotto ei saa niitä sinulta ikinä ulosmitattua, joten turha maksaa säällisesti velkojaan, jos se on ruuasta pois. Vuokra on eri asia. Mutta ainakin siisti nainen saa katon päänsä päälle ilman rahaakin ja jopa ruokaa, tosin jollain se on sitten korvattava. (Nimimerkillä kokemusta on.)

      Ja kesäaikaan kannattaa kerätä kaikkea syötäväksi kelpaavaa luonnosta ja vaikkapa dyykatakin. Jos on kämppä, niin on tilaa säilötyille tuotteille. Muutamalla lajillakin ravintoon saa hyvää lisää. Viime vuosi oli huono sienivuosi, mutta kangassientä oli, ja tottumatonkin sitä osasi poimia. Samoin sopivalta paikalta löytyi esim. mustikkaa. Voit kalastaa, marjastaa, sienestää, kerätä syötäviä luonnon kasveja ja yrttejä. Ihminen tulee toimeen muuten hyvin vähällä ruualla, kun on siihen tottunut. Nimimerkillä kokemusta on.

      Mielestäni ilman lupaa saa kalastaa ja metsästää, jos kyse on nälästä. Mutta varo aiheuttamasta vahinkoa ulkopuolisille. Esim. pk-seudulla on niin paljon villikaneja, että jossain toisessa valtiossa ne olisi jo syöty. Perehdy ansoihin ja omatekoisiin aseisiin, kuten jousipyssyihin ym. Esim. Selviytyjän käsikirja antaa yksityiskohtaiset ohjeet. Kaninliha ei ole yksistään ravitsevaa, se kuluttaa elimistön ravinteita eli nälkiinnyttää, ei sovi ainoaksi ravinnoksi! Kala voisi olla parempi vaihtoehto.

      Ja myötätuntoni sinulle. Ihmettelen köyhien polkijoita. On monta tietä kurjuuteen, ei siinä päihteitä tai muita isoja mokia tarvita. Kun on riittävästi tullut poljetuksi tässä yhteiskunnassa, niin sitä sossun ovea ei välttämättä halua avata. Paperisotaa sekin vaatii. Kun ei ole enää olemassakaan henkkareita ja veropapereita osoitteesta puhumattakaan, niin on helpompi kituuttaa muutoin yhteiskunnan ulkopuolella.

      • potilaana ollut

        "hakeutua sairaalahoitoon sitten. ""
        Sori vaan mutta sairaalahoitokin maksaa. Jos on osoite niin lasku lähetetään potilaalle.


    • ei tarvetta

      Ei Suomessa ole tarvetta nälkäänsä varastaa näin rauhan ajan oloissa. Ruokaa voi ajatella varastavansa rehellinen ihminen vain silloin, kun on edessä suora nälkäkuolema ilman ko toimintaa. Ja semmoista tilannetta ei kyllä ole tullut tässä maassa vastaan.

      • Ruuat jakoon

        eivät tee niin, että panisivat suuriin koriin kassojen oven puolelle kaikki elintarvikkeet, joissa myyntipäivä juuri menee tai on mennyt ja näistä koreista saisi köyhä ottaa ruokaa ilmaiseksi. Kaikissa kaupungeissa ei Hursti toimi, eikä muukaan apu ole saatavilla. Nykyään monessa paikkaa ruokaroskikset ovat jo lukkojen takana ja niihin ei päästetä käsiksi. Samoin ne roskikset kesällä monesti likaisia.


      • semmosta se on
        Ruuat jakoon kirjoitti:

        eivät tee niin, että panisivat suuriin koriin kassojen oven puolelle kaikki elintarvikkeet, joissa myyntipäivä juuri menee tai on mennyt ja näistä koreista saisi köyhä ottaa ruokaa ilmaiseksi. Kaikissa kaupungeissa ei Hursti toimi, eikä muukaan apu ole saatavilla. Nykyään monessa paikkaa ruokaroskikset ovat jo lukkojen takana ja niihin ei päästetä käsiksi. Samoin ne roskikset kesällä monesti likaisia.

        Jos päiväys on mennyt sitä ei saa antaa edes ilmaiseksi. Toinen seikka on se että niitä ei suinkaan saisi oikeasti köyhät vaan nuukat ihmiset. Ja siinä kävisi niin että täyshintaiset leivät jäisivät myymättä, ja kauppias saisi itse olla siellä seuraavan kaupan leipäjonossa.
        Mutta uskon että jos olet oikeasti köyhä, voit tehdä diilin kauppiaan kanssa.


      • ******
        Ruuat jakoon kirjoitti:

        eivät tee niin, että panisivat suuriin koriin kassojen oven puolelle kaikki elintarvikkeet, joissa myyntipäivä juuri menee tai on mennyt ja näistä koreista saisi köyhä ottaa ruokaa ilmaiseksi. Kaikissa kaupungeissa ei Hursti toimi, eikä muukaan apu ole saatavilla. Nykyään monessa paikkaa ruokaroskikset ovat jo lukkojen takana ja niihin ei päästetä käsiksi. Samoin ne roskikset kesällä monesti likaisia.

        Roskikset on siksi lukkojen takana, kun dyykkaajat ovat sotkeneet paikkoja ja joutuvat siivoamaan. Olen itse nähnyt kun kaupan vieressä asuin, siellä kävi yksi pappa, joka ilta, osasi oikein siististi kerätä mitä keräsi, mutta sitten alkoi muutkin käymään, siellä eräskin mummo puoliksi roskiksessa valkkasi itselleen parasta, mutta nakkeli muut siihen roskisten viereen. Arvatkaa kuka siivosi, ettei rottia tulis ? No kaupan työntekijät, alkoivatkin sitten aukomaan jogurttipurkit ja valmisruuat jne. ettei enää kukaan viitsi siinä käydä.

        Kauppiaat eivät saa antaa päiväysvanhaa tuotetta kenellekkään, ovat nimittäin vastuussa jos joku sattuu ruokamyrkytyksen saamaan.


    • Joo-Saa

      vaikka laki sanoo toisin, niin jos haluaa pysyä hengissä on pakko varastaa, jos ei rahat siihen riitä.

    • misterhoney

      En saanut jouluna sossusta, kirkolta tai mistään muualtakaan ruoka-avustuksia.

      Onneksi Lapin markettien roskiksissa riitti sapuskaa yllinkyllin, ainut vaan että pakkasta oli pahimmillaan viime talvena -37c. Meinasin jäätyä yöllisillä reisuillani.

      Osa marketeista pilaa ruoat, lukitsee roskikset tai pistää jätemyllyyn. Vetäsin jouluna 12 kinkkua roskiksisa ja ne oli vaan pikkukaupoista.

      Usein olen laskenut saaliiden arvoiksi -30% alennuksella keskimäärin 60euroa. Sisäfileitä, kahveja, keksejä, säkeittäin leipää, maitoa, juustoa, siis kaikkea täysin syömäkelpoista.

      Nyt kun lehdet teki asiasta ison jutun niin, vähän varakkaammat käyvät autoillaan tyhjentämässä kaiken. Meille joilla olisi todellista tarvetta ei jää enään roskiksistakaan mitään. Myyvät eteenpäin, säästävät rahat kei matkoihin tai viinoihin. Et silleen

      Minä kyllä varastaisin.

      • exrekkamies

        Mitä kaikkea olisinkaan voinut varastaa jos olisin luonteeltani ollut varas ?
        Sitä todellakin kysyn itseltäni että miksi en ole varastanut vaikka siihen olisi ollut lukemattomia mahdollisuuksia ilman minkäänmoista ilmitulon vaaraa .
        Myös se ettei kukaan huomioi eikä arvosta rehellistä ihmistä eikä ekähä nen rehellisyyttään panee väkisinkin ihmettelemään , mikä meissä rehellisissä on vialla ?!


    • näccäri, näkkäri

      köyhän pitää osata kunniallisesti kuolla nälkään.

    • mitäpä,

      Mitä eroa on verovaroilla ostamisessa ja varastamisessa?

      • oma edustaja

        ¤¤Mitä eroa on verovaroilla ostamisessa ja varastamisessa? ¤¤

        Niinpä. Eduskunta syö verorahoilla !! Ja juo ja kai naikin ....


    • näin helppoa se on

      Ei tarvitse kuolla nälkään kuten Afrikassa. Sen kun hakee pankista rahaa ja ostaa ulkomailta ruokaa ja myy tämän ruuan suomalaisille ja kaiken tämän lisäksi maksaa vielä palkaa, jotta suomalaisilla olisi rahaa ostaa ulkomailta tuotua ruokaa.

    • ..

      ja pitää, jos ei muuten elä.

      • kaiken saa kaupasta

        Ei tarvitse varastaa, koska maataloustuki maksaa ruuan valmistamisen.


    • Nokian irtisanomiset

      Kohta on nokiainsinööriä viemässä nälkäänsä ruokaa stockalta.

      • näin on

        Rahaa voi tienata mm. vartioimalla ruokaa ettei kukaan varasta ruokaa ennenkuin se heitetään jätteeksi roska-auton kujetettavaksi. Parempi liikevaihto ja bkt muodostuu, jos ruoka jatkaa kulkuaan kaupasta roskikseen.


      • KirvesMies!!!

        Tein yhdelle mielenvikaiselle nokian inssille talon. Ja toivon koko sydämestäni, että hän olisi nyt noiden irtisanottujen joukossa. Se proileri ei ansaitse muuta kuin äkkilähdön.


      • sait kai palkan?
        KirvesMies!!! kirjoitti:

        Tein yhdelle mielenvikaiselle nokian inssille talon. Ja toivon koko sydämestäni, että hän olisi nyt noiden irtisanottujen joukossa. Se proileri ei ansaitse muuta kuin äkkilähdön.

        miksi?

        mitä se "proileri" (=mikä on proileri?) teki?


    • ,,,,

      ku kerran herratki (ministerit ym ) saa syödä ja juoda mitä parhaimmis ravintolois meidän veronmaksajien piikkiin,,,,,,,
      ja muka työpalaverien merkeis,,,,,,,
      no,,,tuohan vasta varastamista onki,,,meiltä köyhiltä veronmaksajilta,,,,,,

      • 4+12

        olet vain kateellinen köyhä.


      • pöö5

        Pikku ero:
        Ministerit varastaa meiltä kaikilta.
        Kaupasta kun varastetaan niin varastetaan yrittäjältä.


      • 12-4
        4+12 kirjoitti:

        olet vain kateellinen köyhä.

        Kenenkään työ ei ole syödä toisen laskuun.


    • omatunnon ääni

      Jos on ilman omaa syytään niin köyhä ettei voi ostaa syötävää, ruuan varastaminen ei ole mielestäni
      tuomittavaa. Olen itse ollut käytännössä varaton pitkiä jaksoja elämäni aikana, tiedän hyvin
      millaista kieltäytymistä vaatii jättää omat tarpeet jatkuvasti huomiotta että saa lapsille ruokaa.
      Siihen voi olla niin vaikea sopeutua, että kiusaus käy ylivoimaiseksi.
      Sanotaanhan sanassakin, että armon pitää antaa käydä oikeudesta. On myös pidettävä huolta siitä,
      ettei varasta muilta köyhiltä.
      Kristillisen näkemyksen mukaan rikkaat olisivat myös velvollisia huolehtimaan, että köyhillä läheisillä
      on ruokaa, vaatetus ja katto pään päällä.

      • väestönkasvu

        Tämä ei kyllä onnistu, koska luonnonvarat ovat rajalliset. Esimerkiksi Suomessa ei ole laisinkaan elinkeinoelämää ja tämän vuoksi kaikki ostetaan ulkomailta ja rahoitetaan palveluilla.


      • MK

        "On myös pidettävä huolta siitä, ettei varasta muilta köyhiltä."

        VÄHÄN RIKKAAMMiLTA SAA SITTEN VARASTAA VAI?
        Minä olen ihminen, joka tekee kaikkensa oman taloutensa ja hyvinvointinsa eteen. Saako minulta sitten varastaa? Olen itse saanut kaiken mitä minulla on, TEKEMÄLLÄ KOVIN SEN ETEEN TÖITÄ. Jos joku minua "köyhempi" kokee oikeudekseen varastaa minulta, saisi kyllä turpaansa. Ei tämä asia nyt vaan ole niin yksiselitteinen, että rikkaammilta saa varastaa!!!!!
        Tämän yhteiskunnan tulisi muuttua ihmisläheisemmäksi, auttaen hädässäolevaa, eikä vain tyypillistä iänikuista sosiaalipummia, joka oikeasti saattaa elää ihan herroiksi, tekemättä työtä tai opiskelematta, kunhan vain haalii yhteiskunnan varoja ja sitten ryyppää, polttaa, käyttää kaikenlaisia aineita ja ostaa merkkivaatteita. Tunnen tällaisia tapauksia, sossu ja kaupunki maksaa näille kaiken. Eivät itse yritä mitään elämänsä parantamiseksi tai tullakseen toimeen omillaan. Se on jo mielestäni helvetin epäreilua, että toiset tekee niska limassa paskaduunia hikisellä palkalla ja koittaa tulla sen kanssa toimeen, mutta eräät vain nostelee sossusta sun muualta korvauksia. Sitten pitäisi vielä tavallisen ihmisen hyväksyä se asia, että köyhemmät haluavata varastaa minulta! Vittu oikeesti.


      • ..........,
        MK kirjoitti:

        "On myös pidettävä huolta siitä, ettei varasta muilta köyhiltä."

        VÄHÄN RIKKAAMMiLTA SAA SITTEN VARASTAA VAI?
        Minä olen ihminen, joka tekee kaikkensa oman taloutensa ja hyvinvointinsa eteen. Saako minulta sitten varastaa? Olen itse saanut kaiken mitä minulla on, TEKEMÄLLÄ KOVIN SEN ETEEN TÖITÄ. Jos joku minua "köyhempi" kokee oikeudekseen varastaa minulta, saisi kyllä turpaansa. Ei tämä asia nyt vaan ole niin yksiselitteinen, että rikkaammilta saa varastaa!!!!!
        Tämän yhteiskunnan tulisi muuttua ihmisläheisemmäksi, auttaen hädässäolevaa, eikä vain tyypillistä iänikuista sosiaalipummia, joka oikeasti saattaa elää ihan herroiksi, tekemättä työtä tai opiskelematta, kunhan vain haalii yhteiskunnan varoja ja sitten ryyppää, polttaa, käyttää kaikenlaisia aineita ja ostaa merkkivaatteita. Tunnen tällaisia tapauksia, sossu ja kaupunki maksaa näille kaiken. Eivät itse yritä mitään elämänsä parantamiseksi tai tullakseen toimeen omillaan. Se on jo mielestäni helvetin epäreilua, että toiset tekee niska limassa paskaduunia hikisellä palkalla ja koittaa tulla sen kanssa toimeen, mutta eräät vain nostelee sossusta sun muualta korvauksia. Sitten pitäisi vielä tavallisen ihmisen hyväksyä se asia, että köyhemmät haluavata varastaa minulta! Vittu oikeesti.

        No, jos kadehdit niin kovasti näitä muita, niin lopeta se niska limassa raataminen ja ala viettämään luksuselämää.


      • kok loire
        MK kirjoitti:

        "On myös pidettävä huolta siitä, ettei varasta muilta köyhiltä."

        VÄHÄN RIKKAAMMiLTA SAA SITTEN VARASTAA VAI?
        Minä olen ihminen, joka tekee kaikkensa oman taloutensa ja hyvinvointinsa eteen. Saako minulta sitten varastaa? Olen itse saanut kaiken mitä minulla on, TEKEMÄLLÄ KOVIN SEN ETEEN TÖITÄ. Jos joku minua "köyhempi" kokee oikeudekseen varastaa minulta, saisi kyllä turpaansa. Ei tämä asia nyt vaan ole niin yksiselitteinen, että rikkaammilta saa varastaa!!!!!
        Tämän yhteiskunnan tulisi muuttua ihmisläheisemmäksi, auttaen hädässäolevaa, eikä vain tyypillistä iänikuista sosiaalipummia, joka oikeasti saattaa elää ihan herroiksi, tekemättä työtä tai opiskelematta, kunhan vain haalii yhteiskunnan varoja ja sitten ryyppää, polttaa, käyttää kaikenlaisia aineita ja ostaa merkkivaatteita. Tunnen tällaisia tapauksia, sossu ja kaupunki maksaa näille kaiken. Eivät itse yritä mitään elämänsä parantamiseksi tai tullakseen toimeen omillaan. Se on jo mielestäni helvetin epäreilua, että toiset tekee niska limassa paskaduunia hikisellä palkalla ja koittaa tulla sen kanssa toimeen, mutta eräät vain nostelee sossusta sun muualta korvauksia. Sitten pitäisi vielä tavallisen ihmisen hyväksyä se asia, että köyhemmät haluavata varastaa minulta! Vittu oikeesti.

        Kiinalaiset on ihmeissään kun tänne tulee mistään ei tarvitse maksaa


    • Folio Mulder

      Ensinnä tulee mennä peilin eteen siinä, että syökö liian kalliisti, onko ylipainoa reippaasti. Jos ei ole, niin hyvä.

      Suomessa ei saa mielestäni varastaa. Suomessa on ev.lut.-kirkkokin antamassa ruoka-apua mikä on hyvä asia eli jos et sossusta tai kirkosta saa ruoka-apua, olet elänyt vastuullisesti kuluttamatta alkoholiin rahojasi, niin vain siinä tapauksessa, mutta silloinkin voisit mennä poliisikonttorin kautta kysymään, että mitä teet, kun ei saa ruokaa mistään.

      Jos kellään ei ole vastuullisenkaan rahan käytön jälkeen ruokaan varaa, niin minä syyttän siinä tapauksessa sosiaalivirastoa. En mielellään tuomitse kunollista yksilöä. Sosiaaliviraston tulee hoitaa se ruokaraha vaikka kupongeilla.

      • näin meillä toimitaa

        Parempi on maksaa asumisesta ja hakea se ruoka roskiksesta.


      • oppia ikä kaiken

        "Ensinnä tulee mennä peilin eteen siinä, että syökö liian kalliisti, onko ylipainoa reippaasti"

        Voi pyhä yksinkertaisuus.
        Halpa, suoraan verrannollinen proteiiniton & vitamiiniton, peruna riisi makaroni tekee lihavia ihmisiä ja läski mielletään vieläkin hyvin voinniksi. Nälänhätä vuosien jälkeen oli suuri kohteliaisuus "Olet tainnut lihota"

        Kerrostalo asunnoissa ei viljellä.

        Yli 10 km suuntaansa, on mahdoton lähteä julkisella kulkuneuvolla marjaan tai sieneen, eikä enää edes kannata matka kulujen vuoksi. Kantamaan ei kykene kahta ämpäriä enempää.

        Sadistiset hakee iloa ja nautintoa muiden mollaamisella ja jakamalla "neuvoja ja ohjeita"

        Kyllä nälkään saa varastaa, jopa pitää niin tehdä, koska kukaan ei auta, joutuu vain pilkan kohteeksi kuten palstojen viesti ketjut sen todistaa.


      • Folio Mulder
        oppia ikä kaiken kirjoitti:

        "Ensinnä tulee mennä peilin eteen siinä, että syökö liian kalliisti, onko ylipainoa reippaasti"

        Voi pyhä yksinkertaisuus.
        Halpa, suoraan verrannollinen proteiiniton & vitamiiniton, peruna riisi makaroni tekee lihavia ihmisiä ja läski mielletään vieläkin hyvin voinniksi. Nälänhätä vuosien jälkeen oli suuri kohteliaisuus "Olet tainnut lihota"

        Kerrostalo asunnoissa ei viljellä.

        Yli 10 km suuntaansa, on mahdoton lähteä julkisella kulkuneuvolla marjaan tai sieneen, eikä enää edes kannata matka kulujen vuoksi. Kantamaan ei kykene kahta ämpäriä enempää.

        Sadistiset hakee iloa ja nautintoa muiden mollaamisella ja jakamalla "neuvoja ja ohjeita"

        Kyllä nälkään saa varastaa, jopa pitää niin tehdä, koska kukaan ei auta, joutuu vain pilkan kohteeksi kuten palstojen viesti ketjut sen todistaa.

        Älykkyystestin tulokset sanovat aivan jotain muuta kuin sinä ja myös elämänkokemus. Ensinnäkin suomessa saa apua nälänhätään jos tarpeeksi hakee apua. Osa ei vain kehtaa hakea ja se on sitten oman ylpeyden vika se.

        Ja väitätkö ettei ruokaostosvalinnoilla voi laskea eteenpäin, että riittä siihen perustarpeeseen rahaa seuraavassakin kuussa. Kyllä se perkele niin on, etä kun katsoo joitain läskejä saatana vittu perkele, että ne syö itsensä ja hyvinvointinsa konkurssiin ja masennuksiin !

        Taidat olla joku lapsi ilmeisesti, joka vain soittaa ajan kuluksi suutansa.


      • alastikko ?
        näin meillä toimitaa kirjoitti:

        Parempi on maksaa asumisesta ja hakea se ruoka roskiksesta.

        "Parempi on maksaa asumisesta ja hakea se ruoka roskiksesta. " Mistäs vaatteet ??


      • harmillista

        Kirkosta saa meidän alueella ruoka-apua vaan, jos voi viedä sinne samat paperit kuin sossuunkin ja todistaa olevansa avun tarpeessa. Pian on sekin edessä. Mutta siis apua saa sieltä myös vasta kun on jo vähän nälkiintynyt,


    • bnbnbnbn

      Jos on niin kusisessa tilanteessa itsestään riippumatta, ei sen takia että on alkoholisti, nisti tai muuten vaan rappiolla, niin kyllä se on minun mielestäni hyväksyttävää. Mutta dyykkaaminen on tietysti eettisestikin paljon hyväksyttävämpää.

      • hummel

        Me piraattipuoluelaiset varastamme AINA.


      • jees, beibi, jees
        hummel kirjoitti:

        Me piraattipuoluelaiset varastamme AINA.

        Me Piraattipuoluelaiset ollaan sitä mieltä, että ei kukaan saa omistaa mitään.
        Sen johdosta suosittelemme: KAIKKEA saa varastaa.


      • Wangsta
        jees, beibi, jees kirjoitti:

        Me Piraattipuoluelaiset ollaan sitä mieltä, että ei kukaan saa omistaa mitään.
        Sen johdosta suosittelemme: KAIKKEA saa varastaa.

        hahahahahahahahahahahahaha, sä oot hauska hahahahahahahahaha


      • tetuta4722
        jees, beibi, jees kirjoitti:

        Me Piraattipuoluelaiset ollaan sitä mieltä, että ei kukaan saa omistaa mitään.
        Sen johdosta suosittelemme: KAIKKEA saa varastaa.

        Nimem omaan, Omistamisen takia minökin olen pulaan joutunut !


    • neropatti88.....

      Kyllä saa ainakin moraallisesti ajateltuna.

      Se vielä että miksi suomessa kukaan näkee nälkää? Sosiaali turvan pitäis pitää huoli siitä ettei kukaan suomenkansalainen näe nälkää ja kaikilla olisi katto pään päällä.

      Jos näin kerta on että joutuu nälkäänsä varastamaan niin pitäisköhän politikkojen vähän miettiä että pitääkö noita mulatteja ottaa suomeen elätis jos suomessa ei liikene sosiaali tuesta omille kansalaisille sen vertaa että ruokaa saa.

    • päivätyö

      Kaikilla meillä on nälkä jossain vaiheessa päivää. Mikäli rahat loppu on asiaan ratkaisuna sossu.
      Suomessa ei ole tiettävästi kukaan kuollut nälkään sen jälkeen kun on määrätty valtion viljavarastojen käyttöön otosta ja kamsalaisten sosiaaliturvasta!

      • HÖÖHÖ-HÖLLI

        Valtion viljavarastosta perustettiin vuonna 1928 ja lakkautettiin 1995.Ja aivan varmasti rakkaassa Suomessamme on nälkään kuoltu valtion viljavaraston perustamisen jälkeen.Olen itse lähtöisin kehitysalueelta ja kylässämme kuoli 1960-luvun lopulla nälkään perhe.Siitä oli silloin juttua lehdissä.Ja kansalaisten sosiaaliturvaa ovat ajaneet vasemmistolaiset ja ammattiyhdistysliike.Ja TOSI ON.


      • 1960 !
        HÖÖHÖ-HÖLLI kirjoitti:

        Valtion viljavarastosta perustettiin vuonna 1928 ja lakkautettiin 1995.Ja aivan varmasti rakkaassa Suomessamme on nälkään kuoltu valtion viljavaraston perustamisen jälkeen.Olen itse lähtöisin kehitysalueelta ja kylässämme kuoli 1960-luvun lopulla nälkään perhe.Siitä oli silloin juttua lehdissä.Ja kansalaisten sosiaaliturvaa ovat ajaneet vasemmistolaiset ja ammattiyhdistysliike.Ja TOSI ON.

        Nyt kyllä KOMMARI hieman liioittelee , ei Suomessa ole kukaan kuollut oikeasti nälkään sitten 20 luvun .

        Viinaan tai sen vähyyteen on kyllä kuollut ja kuolee lukuisia henkilöitä kokoajan !


    • Ei saa

      Kaikenlainen kerjääminen ja muille vittuilu on kiellettävä!

      • nmtr

        Suomesta ei löydy sellaista , joka voisi estää minulta vittuilun.


    • 000010

      Nykyisellä politiikalla suuri köyhien joukko, jotka eivät voi saada perustoimeentuloa itselleen.
      Tukia ei ole vuosikausiin nostettu sille tasolle mihin muut elinkustannukset ovat nousseet.
      Esimerkiksi tälle vuodelle on tulossa työttömyyspäivärahoihin ja kansaneläkkeisiin vai jokunen
      euro kuukaudessa. Kun taas ruoka, asuminen ja muut pakolliset kustannukset ovat nousemassa
      useita kymmeniä euroja kuukaudessa. Täällä on jo nyt paljon eläkeläisiä ja muita köyhiä joita tulee
      kuolemaan huonon ravinnon, lääkkeiden ja sairaanhoidon puutteen vuoksi. Jopa tämän ryhmän
      odotettavissa oleva keski-ikä on lähes 10 vuotta muuta populaatiota pinempi.
      Outoa että rikkaiden veroja on alennettu viimeisten 6 vuoden aikana lähes 10 mrd euroa. Kun sosiaaliset
      korotukset inhimilliselle tasolle vaatisivat noin 1.5 - 2 mrd euroa vuodessa.
      Pieni toivo on taas seuraavissa eduskuntavaaleissa suunnanmuutokseen. Vaikka kallupit nyt
      näyttävätkin porvarihallituksen eli nykyisen jatkavan? Toivottavasti nämä syrjäytyneet saavat
      äänensä kuuluviin. Olisihan nykyisellä miljoonalla köyhällä ihmisellä paljon saavutettavissa. Jos sitten
      taas nämä uudet edustajat pitävät lupauksensa, se ei ole aina varmaa ei ollenkaan.

      Maailma kehittyy kovalla vauhdilla eteenpäin. Mutta ihminen on edelleen lähes luolamiehen ja naisen
      tasolla. Täälläkin telluksella tulee vielä pakko alkaa tasata aineellisia hyvää ja nykyisten ahneiden
      järjestelmien väistyä.
      Maailmalla on jo nyt näkyvissä mihin raaka eriarvoistuminen lopulta johtaa. Ei auta eliitin
      sotavoimat eikä valtakoneistot, kun purkaukset massoissa alkaa. Ei Suomikaan ole siten irallaan.
      etteikö se olisi näissä länsimaissakin mahdollista.

      Kysymys saako nälkäänsä varastaa? Ei ole enää kysymys "saako" vaan kohta on pakko.
      Hyvä ihmispopulaatio koittakaa nyt edes vähän katsoa nokkaanne pidemmälle!

      • Korkeampaa tietoa

        Hyvä kirjoitus. Luulisi monen silmät avautuvan, kiitos


    • kyllastyny

      SUOMI ON PASKA MAA, TÄÄLLÄ ON KAIKKI PÄIN HELVETTIÄ! Saiskin jotain järkeä näihi vitjatin apinoihin

    • hyi..

      hyi..

      • vasemmistohintti,

        ja työtön sellainen.


      • paitsi, että
        vasemmistohintti, kirjoitti:

        ja työtön sellainen.

        työtön tarkoittaa Työhaluton.


    • Miksi kansa joka

      äänestytti kerjäämisen laittomaksi haluaakin yhtäkkiä varastaa nälkäänsä? Mitä hittoa teidän päässänne liikkuu, luuletteko että kerjäläinen on aina romani tai somali?

      • mmmmmmmmmmmmmmm

        Nämähän on joko lain tai moraalin asioita. Lain mukaan varastaminen on rikos, mutta moraalin mukaan asia on ihan eri.

        Jos varastaa voiton tavoitteeksi, on moraalisesti arveluttavaa varastaa, jos varastaa nälkäänsä, on moraalisesti toiminut oikein.


      • 24
        mmmmmmmmmmmmmmm kirjoitti:

        Nämähän on joko lain tai moraalin asioita. Lain mukaan varastaminen on rikos, mutta moraalin mukaan asia on ihan eri.

        Jos varastaa voiton tavoitteeksi, on moraalisesti arveluttavaa varastaa, jos varastaa nälkäänsä, on moraalisesti toiminut oikein.

        Mutta kumpi on oikeampaa, kerjätä(pyytää) vai varastaa?


      • ladylake
        24 kirjoitti:

        Mutta kumpi on oikeampaa, kerjätä(pyytää) vai varastaa?

        """Mutta kumpi on oikeampaa, kerjätä(pyytää) vai varastaa? """
        Hei, miksei kaupasta voisi pyytää ruokaa ?? Oikein kauniisti ja itse kauppiaalta. HÄLLOO !!!! Asiakas on aina oikeassa. Hyvä' kauppias antaa edellispäivästä kyllä. ;))


    • voielämänkevät

      Uskomatonta, että Suomessa joutuisi nälkäänsä varastamaan ruokansa! Itsellä jää 100e ruokarahaa kuussa ja hyvin on pärjänny, kertaakaan ei ole tarvinnut näläkäisenä mennä nukkumaan. Iso vuoka makaroonilaatikkoa, jota syö 5 päivää maksaa muutaman euron! Hyvää ruokaa saa, kun itse tekee ja isoja määriä kerralla. Ymmärrän kyllä, että vanhainkodeissa hoitohenkiläkuntaa on vähän ja vanhuksia ei ehditä ruokita, siinä on selvä epäkohta. Mutta omillaan toimeentulevan ihminen näkee nälkää Suomessa? Tämähän on yksi lihasimmista kansoista mitä maailmasta löytyy.

      Työikäinen terveihminen, Suomessa, kun kaikilla mahdollisuus ilmaiseen koulutukseen (kaikilla siis mahdollisuus päästä työelämässä vaikka kuinka korkealle) ja töitä on. Kaikki riippuu omasta asenteesta ja halusta tehdä jotain elantonsa eteen. Ja tälläisessa korkeanvero-asteen maassa, vieläkö pitäis työssäkäyvien selkänahasta repiä lisää rahaa, jotta saadaan kaikille työntekoon haluttomille mahdollisuus käydä ravintoloissa ja illaksi jää rahaa kossupulloon? Ja jos joku sanoo, että töitä ei ole, niin esim. siivousalalla (jolla itsekkin olen ollut) ja kiinteistönhuoltoalalla rekrytoidaan väkeä kokoajan. Tekemätöntä työtä on maailma pullollaan!!!

      Jättäkää turhat pelit ja vehkeet, alkoholi, tupakat ja kalliit, turhat laskiaispullat, karkit ja limpparit ostamatta ja ruokkikaa mielummin ravinnolla ensin itsenne, ennen kuin valitatte! Kyllä sieltä Sossusta aina ruokaan rahaa saa!

      t. Opiskelija

      • Varkaatärsyttää

        Mukava tietää että löytyy edes joku joka ei laillani ikinä varasta !


      • MINÄ MINÄ MINÄ

        SUN KALTASET IHMISET JUURI ON ESTEENÄ TULOEROJEN KAVENTUMISELLE, SUN KALTASET KÖYHÄT JA RAHA ELIITTI OLETTE TIETÄMÄTTÄNNE LIITOSSA KESKENÄNNE, RAHA ELIITTI ARVOSTELEE KÖYHÄÄ JA SYYLLISTÄÄ, SITTEN VIELÄ TOINEN KÖYHÄ SYYLLISTÄÄ LAJITOVEREITAAN KAIKEN MAILMAN MAKAROONILAATIKKO RESEPTEILLÄ JA MUILLA HELLA PSYKOLOGI JUTUILLA.

        KYSYMYS ON SUURESSA MITTAKAAVASSA SIITÄ ETTÄ VERORAHAT PITÄISI JAKAA OIKEUDEN MUKAISEMMIN KÖYHIEN JA RIKKAIDEN VÄLILILLÄ (EN PUUTU EDES MILJARDEJEN PANKKI AVUSTUKSIIN EUROOPAN SUURIMMILLE PANKEILLE) SEN HOITAA TIMO SOINI JOS ÄÄNESTÄMME HÄNTÄ.

        NJIN, KYSYMYS KUULUU ETTÄ MIKSI PORVARI HALLITUKSEN AIKANA RIKKAIDEN VERO PIENENEE JA KÖYHIEN NOUSEE????

        EI OLE PITKÄ AIKA KUN JOUDUT NEUVOMAAN MISTÄ KAATOPAIKALTA LAJI TOVERISI VOI HAKEA VÄHEMMÄN PILAANTUNUTTA RUOKAA.

        KÖYHÄN PITÄÄ VETÄÄ YHTÄ KÖYTTÄ EIKÄ ARVOSTELLA MUITA KÖYHIÄ, MUTTA KÖYHÄTKIN ON NÄEMMÄ HERROILTA OPPINUT MINÄ MINÄ MINÄ MEININGIN, SAA NEUVOA JA ANTAA OMASTA MIELESTÄÄN ÄLYKKÄITÄ NEUVOJA EIKÄ TAJUTA YHTEISÖLLISYYTTÄ JA SOSIAALISUUTTA!


      • itsekin köyhä opiske

        Ei se ole sama asia. On eri asia olla köyhä muutaman vuoden kuin olla väliinputoaja, jolla on lapsia, ei pääse töihin (vaikka olisi koulutustakin) tai jotenkin muuten onnistuu tipahtamaan sossunkin ulkopuolelle. Kun vähällä rahalla pärjää hyvin yksin, kun voi vyötä surutta kiristää. Lapsista pitäisi kuitenkin kasvattaa normaaleja aikuisia eikä vähäosaisuuteen jo pienestä asti tottuneita luusereita ja he tarvitsevät makaronilaatikkoa laadukkaampaa ruokaakin. Muutama vuosi on hyvä olla köyhä, mutat sitten pitää jo päästä kestöihin tms. että pystyy mitäänm ylimääräistä hankkimaan, esim. silmälasit, pyykinpesukoneet, kengät jne. Ai niin, opiskelija muuten saa usein ainakin välillä _jotain_ vanhemmiltaan, esim. joululahjaksi. Kaikilla köyhillä ei ole mitään ulkopuolisia tavaran/rahan läheteitä ja sekin on aika eri asia. Opiskelija voi olla ihan oikeasti köyhä, mutta se ei ole vielä kroonista. Mietipä asiaa vielä hetki.


    • ttkk

      Pyytäkää vaikka euron almuja!

      • hjutewrrtouuuuuuuuu

        Vinkkinä vain:Kattokaa kenen postiluukussa/laatikossa lukee joku "ihlamählämsähläm"niillä on sitä rahaa,joka kuukaus niille kilisee 3000-5000eguu.Menee vaan suomalaiset hakemaan omiaan pois!


      • pekkone

        Jos sossutäti (lue tantta) ei anna rahnaa niin koittaakee rukoilla. Tai sitten sanokaa että sillä ontukka (lue pehko) hyvin.


    • ruokajakoa erikseen

      näin tilanteen jossa todella kurjan näköinen nainen tuli pukukopista ja oli siellä syönyt ainakin nakkipaketin.
      Niin ja kerran satuin tilanteeseen jossa vartija kirjoitti jotain lappua mieshenkilölle.mieheltä löytyi 2 koiranmakkara pötköä vaatteista ja vartija kysyi mitä hän aikoi niillä tehdä....aioin syödä ne.

      Pitäisi olla joku paikka josta ihmiset saisi vaikka 1e lämmän aterian päivässä.
      Pitäisi olla paikka jossa ihminen saisi käydä pesulla ja saisi puhtaat lämmät vaatteet päälle.

      vaatteitakin on vaikka miten paljon,mutta miksi ne ei kohdistu heille jotka niitä tarvitsevat.

      • Köyhä ja raitis

        maksaa esim. pelastusarmeijan kirppiksellä kohta enemmän kuin uudet kaupassa. Järetöntä touhua. Ainoat kirppikset mistä voi ostaa oikeilla kirppis hinnoilla on pöytävuokra- ja helluntalaisten kirppis. Jos tiedätte muutakin niin kertokaa!


      • vaatetta riittää

        "vaatteitakin on vaikka miten paljon,mutta miksi ne ei kohdistu heille jotka niitä tarvitsevat. " Niinpä, osa kulkee alasti.


    • avoina 24/7

      Niin kauan kun suomalaiset voivat ostaa rahalla ulkomailta niin kauan ei tarvitse nälkää nähdä.

      • odotusta????

        köyhät tarttuvat aseisiin ja muuttavat tilanteen? Joskus niin käy, kun tätä tietä jatketaan. Niin on käynyt muuallakin ja meilläkin, mutta päättäjät eivät opi historiasta mitään.


      • Odottelen minäkin
        odotusta???? kirjoitti:

        köyhät tarttuvat aseisiin ja muuttavat tilanteen? Joskus niin käy, kun tätä tietä jatketaan. Niin on käynyt muuallakin ja meilläkin, mutta päättäjät eivät opi historiasta mitään.

        Sitä tässä ihmettelen itsekin et miksi suomalaiset ja monet muut eurooppalaiset vain valittavat ja valittavat mutta muuta ei sitten tehdäkään. Tunisiassa ja Egyptissä porukka pisti pressan pihalle. Meillä ei tietty se auta kun pressa ei päätä mistään mitään. Tämä maa on Kataisen ja Stubbin valtakunta. Mutta kun tosi paikka tulee, niin ehkä sitten..... (jos tuonne pakkasiin kukaan tarkenee lähteä mellakoimaan).

        Muutosta kaipaisi tämäkin maa, mutta tuskin tämä kansa siihen pystyy. Vaalejakin odotetaan innolla ja uholla että sitten kaikki muuttuu, mutta en jaksa uskoa siihenkään muutokseen. Herrat äänestää herroja ja vanhemmat ihmiset puolueita. joita ovat äänestäneet 18-vuotiaasta lähtien. Sama kuka siellä ehdokkaana on. Näin se vaan menee.


      • Paskaa saa..
        Odottelen minäkin kirjoitti:

        Sitä tässä ihmettelen itsekin et miksi suomalaiset ja monet muut eurooppalaiset vain valittavat ja valittavat mutta muuta ei sitten tehdäkään. Tunisiassa ja Egyptissä porukka pisti pressan pihalle. Meillä ei tietty se auta kun pressa ei päätä mistään mitään. Tämä maa on Kataisen ja Stubbin valtakunta. Mutta kun tosi paikka tulee, niin ehkä sitten..... (jos tuonne pakkasiin kukaan tarkenee lähteä mellakoimaan).

        Muutosta kaipaisi tämäkin maa, mutta tuskin tämä kansa siihen pystyy. Vaalejakin odotetaan innolla ja uholla että sitten kaikki muuttuu, mutta en jaksa uskoa siihenkään muutokseen. Herrat äänestää herroja ja vanhemmat ihmiset puolueita. joita ovat äänestäneet 18-vuotiaasta lähtien. Sama kuka siellä ehdokkaana on. Näin se vaan menee.

        minäkin odotan että kansa tekis jotain. Me vaan alistutaan kaikkeen ja sehän hallituksen porsaille sopii todella hyvin. Tietävät ettei kansa tee mitään, korkeintaan nurisee ja alistuu.
        Ei todellakaan ole lottovoitto syntyä tänne, ainakaan tavikseksi.


      • oikealle puolelle
        Paskaa saa.. kirjoitti:

        minäkin odotan että kansa tekis jotain. Me vaan alistutaan kaikkeen ja sehän hallituksen porsaille sopii todella hyvin. Tietävät ettei kansa tee mitään, korkeintaan nurisee ja alistuu.
        Ei todellakaan ole lottovoitto syntyä tänne, ainakaan tavikseksi.

        Kyllä sen ainakin minun ikäluokkani vielä tietää, miten punaisille kävi. Vaikea on köyhän oikeasti nousta enää mihinkään, muuten kuin rikollisuuden kautta. Ja sehän tiedetään, että rikollisuus lisääntyy suhteessa köyhien määrään. Ei johdu köyhien huonosta moraalista, vaan se on se, miten nyky-yhteiskunta toimii. Itse olen onneksi hyvässä asemassa. Siksi halusin kouluttautua, että aluan, että minä ja minun lapseni jäävät tuloerojen kasvaessa "oikealle" puolelle kuilua. Nythän sitä yliopiston maksuakin suunnitellaan ja suoritusaikaa on jo tiukennettu (ettei voi tehdä töitä samalla), että ei sieltä kohta enää kiipeillä, jos ei ole varaa maksaa. Pienikin maksu on köyhälle suuri (jopa mahdoton).


    • pikasu

      saaa!!!

    • ccxx

      Ihminen on luotu/syntynyt pysyäkseen elossa, se on geeneissä, se on olemassaolon prinsiippi. Kaikki muut asiat tulevat vasta sen jälkeen.

    • köyhien puolesta

      kyllä saa varastaa jos ihmisellä on nälkä,varastaahan suomen valtiokin kansalaisilta,juodaan kallista shamppnjaa veronmaksajien rahoilla.

      • Keijo irmelo

        saa varastaa,hirvenkin saa ampua luvatta jos nälkä kurnii mahassa.


      • jeeeep jepp
        Keijo irmelo kirjoitti:

        saa varastaa,hirvenkin saa ampua luvatta jos nälkä kurnii mahassa.

        .... en näe mitään väärää jos rutiköyhä suomalainen varastaa syödäkseen, mutta ulkomaalaisten varastaminen on ehdoton ei.


      • muija kauppiaalle
        jeeeep jepp kirjoitti:

        .... en näe mitään väärää jos rutiköyhä suomalainen varastaa syödäkseen, mutta ulkomaalaisten varastaminen on ehdoton ei.

        Saako varkaan ampua, ja puolustaa omaansa??????????????????????
        Sehän on evolutiota jos surkimuksen ampuu, ikään kuin karsii luusereita, sen pitäisi olla luonnonlaki, että varkaan saa hirttää aamunkoitteessa. Ikäänkuin jokamiehen oikeus. Samalla suomen kansa tervehtyisi, ja luuserit saisivat ansionsa mukaan. Jos omaansa ei saa puolustaa, niin saako varkaan vaimon raiskata???? jos on nälkä :))))
        Kutenketjusta näkee, ei ihme että suomalaisia pidetään varkaina. suomalaisia pidetän varkaina koska he ovat varkaita.
        Jokaiselle jonka mielestä varastaminen oli ketjussa ok, ihmisisillä on teille viesti HÄVETKÄÄ
        saakeli mitä ryssiä


      • jos varkaalla on ase
        muija kauppiaalle kirjoitti:

        Saako varkaan ampua, ja puolustaa omaansa??????????????????????
        Sehän on evolutiota jos surkimuksen ampuu, ikään kuin karsii luusereita, sen pitäisi olla luonnonlaki, että varkaan saa hirttää aamunkoitteessa. Ikäänkuin jokamiehen oikeus. Samalla suomen kansa tervehtyisi, ja luuserit saisivat ansionsa mukaan. Jos omaansa ei saa puolustaa, niin saako varkaan vaimon raiskata???? jos on nälkä :))))
        Kutenketjusta näkee, ei ihme että suomalaisia pidetään varkaina. suomalaisia pidetän varkaina koska he ovat varkaita.
        Jokaiselle jonka mielestä varastaminen oli ketjussa ok, ihmisisillä on teille viesti HÄVETKÄÄ
        saakeli mitä ryssiä

        Laki lähtee siitä että on oikeus käyttää "riittäviä voimakeinoja" itsensä ja omaisuutensa puolustamiseen.

        Jos varkaalla on ase, saat ampua. Todennäköisesti saat syytteen kuitenkin, ainakin jos kaveri kuolee tai loukaantuu todella vakavasti.

        Jos varas toisaalta on aivan aseeton, ja hakkaat sen rautatangolla tai pampulla oiken kunnolla, saat todennäköisesti syyteen pahoinpitelystä.

        "Kohtuus kaikessa" pätee tähänkin.


      • Kuoleman jalka
        muija kauppiaalle kirjoitti:

        Saako varkaan ampua, ja puolustaa omaansa??????????????????????
        Sehän on evolutiota jos surkimuksen ampuu, ikään kuin karsii luusereita, sen pitäisi olla luonnonlaki, että varkaan saa hirttää aamunkoitteessa. Ikäänkuin jokamiehen oikeus. Samalla suomen kansa tervehtyisi, ja luuserit saisivat ansionsa mukaan. Jos omaansa ei saa puolustaa, niin saako varkaan vaimon raiskata???? jos on nälkä :))))
        Kutenketjusta näkee, ei ihme että suomalaisia pidetään varkaina. suomalaisia pidetän varkaina koska he ovat varkaita.
        Jokaiselle jonka mielestä varastaminen oli ketjussa ok, ihmisisillä on teille viesti HÄVETKÄÄ
        saakeli mitä ryssiä

        Että kehtaat kermaperse puhua tuollaisia. Todella ihminin joka ei ole saanut perintönönä maita ja suuria talletuksia, osaa arvostaa ihmistä, Ihmisenä varallisuuteen katsomata. Sinäkin kerran lähestyt porttia, missä euroja ei tunneta...


      • Rauman tapaus
        Kuoleman jalka kirjoitti:

        Että kehtaat kermaperse puhua tuollaisia. Todella ihminin joka ei ole saanut perintönönä maita ja suuria talletuksia, osaa arvostaa ihmistä, Ihmisenä varallisuuteen katsomata. Sinäkin kerran lähestyt porttia, missä euroja ei tunneta...

        Raumalla eräs mieshenkilö sai syytteen pahoinpitelystä käydessään miehen kimppuun joka oli raiskaamassa naista.

        Raiskaus siis estyi, mutta naisen pelastaja siis sai syytteen.


      • hypoteesi
        Kuoleman jalka kirjoitti:

        Että kehtaat kermaperse puhua tuollaisia. Todella ihminin joka ei ole saanut perintönönä maita ja suuria talletuksia, osaa arvostaa ihmistä, Ihmisenä varallisuuteen katsomata. Sinäkin kerran lähestyt porttia, missä euroja ei tunneta...

        Olen kotona vaimoni ja kehden lapsen kanssa. Kotimme tunkeutuu varas, aseenaan haulikko.
        Minulla on kotona pistooli, jonka ehtisin ottaa käteeni ja ampua varkaan.

        1)
        Jos en ota haulikkoa ja ammu varasta, varas ampuu meidät kaikki.
        Vaimoni ja lapseni pääsevät siis taivaaseen, koska kuolivat viattomina, eikös?
        Varas joutuu sitten myöhemmin kadotukseen tapettuaan kaikki, eikös?
        Tuomari, joka tuomitsee varkaan vankilaan joutuu myös kadotukseen, sillä ei saa tuomita jotta itseään ei tuomittaisi, eikös?
        Kuinkas käy minulle? Pääsenkö taivaaseen, vai joudunko kadotukseen kun en pelastanut lasteni ja vaimoni henkeä???
        Pääseekö varas kuitenkin taivaaseen jos osoittaa syvää katumusta ja pääsee Herran lampaaksi?

        2)
        Otan haulikon ja ammun varkaan. Varas kuolee.
        Joudunko kadotukseen?
        Pääseekö varas taivaaseen kun ammuin hänet?
        Joutuuko tuomari, joka tuomitsee minut vankilaan myös kadotukseen, sillä ei saa tuomita jotta itseään ei tuomittaisi.


      • syy vapaa kasvatus
        Kuoleman jalka kirjoitti:

        Että kehtaat kermaperse puhua tuollaisia. Todella ihminin joka ei ole saanut perintönönä maita ja suuria talletuksia, osaa arvostaa ihmistä, Ihmisenä varallisuuteen katsomata. Sinäkin kerran lähestyt porttia, missä euroja ei tunneta...

        Nauratti toi kermaperse nimitys. Mitää en ole ilmaseksi saanut, ja helvetinkovalla raatamisella sentit tienattu. Voin ihan sanoa että näistä työpäivistä jos vieraalla teettäisi tällä liksalla saisi aika monta syytettä, sekä alipalkkauksesta, että työaikarikoksista. Mut mitään ikinä yrittämättä ja tikkua ristiinlaittamatta on niin helppo kuvitella kaiken olevan muille helpompaa.

        Pointti olikin sinä että jos ruokaa saa varastaa nälkäänsä, niin kyllähän tällaisen ajatuksen mukaan pitäisi myös nainen voida varastaa tarpeeseensa. Entä jos jättää itse syömättä, voiko sitten raiskata???? Löytyykö sinulta tai vaimoltasi tyttöystävältäsi, tällaiseen ymmärrystä???

        Tuntuu kuin toisen omaisuudesta saisi varastaa, mut jos varkauskohteeksi joutuisikin itse, niin sitten äänikellossa muuttuisi. Mut eittämättä tästäkin ketjusta nousee se käsitys vahvasti esille, että suomalaisten käsityksen mukaan tarpeeseen saa varastaa. Suomeksi sama asia suomalaiset ovat varkaita. Että ihan turha haukkua sitten mamuja, mustalaisia, muitakaan. Taitaa vaan nämä samat tahot jotka täällä antavat ymmärrystä varkaille, olevat sitten niitä pahimpia rasisteja kaikkia mamuja kohtaan.


      • Kaatamaan
        Keijo irmelo kirjoitti:

        saa varastaa,hirvenkin saa ampua luvatta jos nälkä kurnii mahassa.

        Jos valtion karjaa kaataa nälkäänsä, saa kohta rikkaat hirviseuran jäsenet kimppuunsa, ja käräjille joutuu.


      • ....
        Rauman tapaus kirjoitti:

        Raumalla eräs mieshenkilö sai syytteen pahoinpitelystä käydessään miehen kimppuun joka oli raiskaamassa naista.

        Raiskaus siis estyi, mutta naisen pelastaja siis sai syytteen.

        "sai syytteen pahoinpitelystä käydessään miehen kimppuun joka oli raiskaamassa naista."

        Saattaa olla että mies pahoinpiteli raiskaajaa. Olisi vain pitänyt potkaista turvakengällä jossa naulasuoja kunnolla munille ja päästää se pakoon.


      • että näin
        hypoteesi kirjoitti:

        Olen kotona vaimoni ja kehden lapsen kanssa. Kotimme tunkeutuu varas, aseenaan haulikko.
        Minulla on kotona pistooli, jonka ehtisin ottaa käteeni ja ampua varkaan.

        1)
        Jos en ota haulikkoa ja ammu varasta, varas ampuu meidät kaikki.
        Vaimoni ja lapseni pääsevät siis taivaaseen, koska kuolivat viattomina, eikös?
        Varas joutuu sitten myöhemmin kadotukseen tapettuaan kaikki, eikös?
        Tuomari, joka tuomitsee varkaan vankilaan joutuu myös kadotukseen, sillä ei saa tuomita jotta itseään ei tuomittaisi, eikös?
        Kuinkas käy minulle? Pääsenkö taivaaseen, vai joudunko kadotukseen kun en pelastanut lasteni ja vaimoni henkeä???
        Pääseekö varas kuitenkin taivaaseen jos osoittaa syvää katumusta ja pääsee Herran lampaaksi?

        2)
        Otan haulikon ja ammun varkaan. Varas kuolee.
        Joudunko kadotukseen?
        Pääseekö varas taivaaseen kun ammuin hänet?
        Joutuuko tuomari, joka tuomitsee minut vankilaan myös kadotukseen, sillä ei saa tuomita jotta itseään ei tuomittaisi.

        Hyvä.
        Minun vastuullani ei ole arvioida kotiini tunkeutujan aikeita vaan ammun kohti ja varoittamatta riippumatta seurauksista. Ainakin perheeni pelastuu.


      • MUMMO 59V
        Kaatamaan kirjoitti:

        Jos valtion karjaa kaataa nälkäänsä, saa kohta rikkaat hirviseuran jäsenet kimppuunsa, ja käräjille joutuu.

        JOO MUN ISÄ KAATOI JOKA SYKSY HIRVEN ETTÄ 9 LASTA ISOVANHEMMAT EI KUOLTAS NÄLKÄÄN. NIIN JA SITTEN ANNETTIIN PALVATTUA HIRVEÄ TOISILLE, KÖYHILLE NAAPUREILLE. JOSKUS POLIISIT KÄVI KYTTÄÄMÄSSÄ MUTTA EI SAANEET SELVILLE. NO KAIKKI KUNNIA ISÄLLENI JOKA ON JO MULLAN ALLA MUT ME 9LASTA ELETÄÄN JA SYÖDÄÄN HIRVEN LIHAA. JOO SAA ELÄKSEEN VARASTAA RUOKAA.


    • 2+12

      selkeä ei.

      • oikeus elää

        koska yhteiskunta on varastanut köyhän työt ja rahat. Kaiken mitä tarvitsee saa viedä, sillä yhteiskunta on siihen pakottanut.


    • JUST IT!!!

      KYLLÄ SAA ,JA VARASTAKAAAAAAAAA NIIN PALJON KUIN VAIN IKINÄ SAATTE TÄLLÄSESSA VALTIOSSA!!!!

    • jjjjjeeessjjs

      Vaikea kysymys!

      Jos olet kaiken tehnyt ja silti sinä tai perhe on nälkäinen niin KAUPASTA varastaminen on ok.

      MUTTA jos olet ryypännyt tai huumannut itsesi tukirahoilla niin EI OLE OK!

    • selviydy**

      Valintoja valintoja....tiedän ettei suomessa nälkään tapeta, jos sossusta ei enään irtoa mitään, niin on olemassa leipäjonot tai kirkko. vaikka ei kirkkoon kuuluisikaan niin ei diakonissat varmaan kieltäydy antamasta makaronipussia tai kalapuikkoja. Itse ainkaan siinä vaiheessa kun sossu sanoi ei oota, niin kyllä kirkko ruoka pussin antoi.
      Joskus on elämässä sellainen tilanne että kaikki kaatuu päälle, mutta varastamisella et tee tilannetta kuin pahemmaksi.

    • Tasajako

      Häpeällisen paljon ihan syömäkelpoista ruokaa Suomessa heitetään hukkaan: kotona, kaupassa ja töissä
      ynnä muualla puhumattakaan siitä kuinka paljon lahjakkaita menee hunningolle tässä systeemissä.

    • mutta anna mennä!!!

      Ei muuta kuin revit kaikki laatikot ja paketit kaupassa auki ja laitat kunnon picknickin pystyyn sinne hyllyjen väliin ja syöt sydämesi kyllyydestä! Parasta on jos lihatiskiltä nappaat mukaasi ensin jotain valmiiksi lämmitettyä, vaikka kanaa.

      Poliisihan siitä paikalle tulee, mutta ei ne mitään voi. Laki muuttui, eli ne voi antaa vaan sakot heti paikan päällä. Näitä sakkoja sinun ei ole pakko maksaa, ja näistä sakoista ei enää joudu vankilaan.

      Eli anna mennä ihan rohkeasti vaan ja nauti sydämesi kyllyydestä!!!!!

      Kun kaikki lähikaupat on koluttu läpi, ala käymään ravintoloissa. Tilaa hienoja aterioita, jälkiruokia, olutta, viskejä ja konjakkeja. Sitten lopuksi sanot että ei ole rahaa. Poliisi tulee paikalle, ja vakuutusyhtiö maksaa ravintolalaskusi.

      Tästä on vain se paha puoli että vartijat voivat myöhemmin piiskata sinut oikein kunnolla liikkeen takapihalla. Näinkin on käynyt, ja yksi kaveri jopa kuollut tällaiseen.

      • onnimanni.

        Muista en tiedä sanoa mitään, mutta me piraattipuoluelaiset ainakin saamme varastaa ihan kaikkea.
        Kaupat ja ravintolat ja muut palvelulaitokset tyhjiksi vaan!


    • Wallperi

      ...että nälkäistä paljoa kiinnostaa. Kysymys on enemmänkin siitä että onnistuuko. uskon että kysymyksen esittäjä ei koskaan ole nälkää kokenut. Obs! myös muut sanan 'nälkä' merkitykset.

    • mamuttimilta

      Mamuilta saa varastaa sen minkä ehtii..
      Muhamatti varastaa meiltä,eikun suomalaiset ottamaan takas se mikä on meidän!

    • Nälkä Kurki

      jos kauppias on laittanut hyllyn reunaan tekstin: Varkaille ja laittanut hyllyyn sitä syötävää, jonka kauppias aikoo heittää tänään roskikseen.

      Kauppiaat heittävät muutaman prosentin ruokatavaroista roskikseen, jos varas vie osankin, säästää kauppias hävityskustannuksia.

      No kun Suomessa ollaan, niin lait, pykälät ja säännökset tietenkin estävät tuollaisen yleishyödyllisen järjestelyn.

    • NÄIN ON !!!!!!!!!!!!

      KUN tule vain rehellisesti kysymään, että saako ruokaa,-niin ei tartte varastella !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Luulisi olevan itsestään selviä asioita !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Varastaminen ON LUIHUA ITSEKKYYTTÄ, ja siitä saa haulikon paukun perseeseensä, mutta kysyessään ruokaa saa lämpimän ruuan eteensä !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Sininen nuotti

        Erittäin hyvin sanottu! Toivon sydämestäni että vielä löytyy ihmisiä, jotka eivät jo ovella läiskäise kiinni.
        Tarjosin jokin aika sitten oveen koputtaneelle mielisairaaksi julistautuneelle ruokaa ja pyytämänsä pullon olutta.


    • hgygygt

      Mun mielestä ei saa. Mä esimerkiks olin muutama viikko sitten tilanteessa, ettei mulla ollut penniäkään ja mun ystävä laittoi mulle ruokalähetyksen. En varastaisi. En koskaan. Kuolisin mieluummin nälkään, kuin harjoittaisin mitään lainvastaisuutta. Ja mä olen tyyppi, jota jotkut pitävät juppina.:) En velkamerkkivaatepelle, enkä mikään muukaan idiootti, mutta on siis ehkä joitakin ihmisiä, jotka ehkä luulee, että mun elämä on helppoa. Suomessa ei kukaan, paitsi ehkä maahanmuuttaja, ole nykyisin köyhä, jos on päätä opiskeluun.

      On tietysti koomista, että jotkut kadehtivat ihmistä, joka on joutunut laskemaan pennejä ostaaksen Suomessa nälkäänsä kalapuikkopaketin ja että kun on kyse ihmisestä, joka ei ole tottunut yhteiskunnan tukien asiakas. Viimeksi meinasin vetää melkein pataan yhtä kaveria, joka osti mulle neljällä sadalla Clinigueta, kun ajattelin, että minkä määrän ruokaa sillä rahalla saisi.;) No pysyyhän sentään naama sileänä ja lahja on lahja. Ja köyhyys on suhteellista. Tavallaan uskon aina siihen, että ihminen on oman onnensa seppä. Ilman sytostaattilääkitystä ja parin vuoden ei- toivottua viivytystä tienaisin luultavasti vähintään kolmepuol tonnia kuukausipalkassa.

    • jallu 69 v.

      mutta vain leipää, sanoi äitini.

    • veronum3ro

      Kansa on robinhoodin puolella mutta laki ei. Kansa (se osa kansasta joka äänestää) valitsee eduskunnan joka säätää lain.

      Mitä tuosta voi päätellä? Kansa saa mitä haluaa tai kansa ei osaa päättää mitä haluaa? Tai sitten kansa on vaan "perusreilua" ja katsoo tosi nälkäänsä varastavan touhua läpi sormien. Tai kansa on täysin välinpitämätöntä kun ei välitä tai edes äänestä? Tiedättekö, ennen oli ajat sellaiset ettei veronkannon jälkeen jäänyt juuri jaettavaa, ei perheille itselleen eikä köyhille.

      • Näin se menee

        sen halutaan saavan, suuren rahalla ja tiedotusvälineiden avustuksella.


      • kaikki menee
        Näin se menee kirjoitti:

        sen halutaan saavan, suuren rahalla ja tiedotusvälineiden avustuksella.

        Me varastamme kaiken.


    • Tetuta4711

      Joskus etiikan opettaja kysyi suurin piitein saman kysymyksen.
      Siis jos lapsesi on kuolemaisillaan nälkään, varastatko ?
      Siinä vaiheessa varmasti varastan jollen muuta voi.
      Monesti etiikan kysynykset ja myös vastaukset ovat tuollaisia.
      Vaativat ajattelua.

    • hyvinvointivaltio

      Suomalaisten ansiotulot on 103 mrd euroa josta yrityksien maksamia palkkatuloja noin 40 mrd euroa. Työvoimasta yli 70% on palvelualalla ja ruoka sekä ruuan raaka-aineet tuodaan pääasiassa ulkomailta. Verokertymä on vuodessa noin 72 mrd euroa. Ansiotulojen veronvähennykset on vuodessa noin 40 mrd euroa. Rahaa on Suomessa kierossa noin 130 mrd euroa. Suomalaisilla on pankkitalletuksia noin 75 mrd euroa ja asuntolainaa noin 75 mrd euroa. PK-yrityksien omavaraisuusaste on alle 40 prosenttia loput on vierasta pääomaa mm. myymälöiden ulkomailta ostetut tuotteet. Kansallisisvarallisuus rahassa mitattuna on noin 560 mrd euroa josta luonnonvarojen osuus on 10%. Ulkomaanvienti on pääasiassa elektroniikan kasaamista. Elinkeinoelämää ei käytännössä katsoen ole ollenkaan. Suomessa on rahoitusjärjestelmä käytössä ja rahat tulevat asuntolainasta.

    • vaihtokauppaa

      Suomalaiset ovat unohtaneet kokonaan, että yksityisellä puolella pitää myöskin tehdä työn lisäksi kaupankäyntiä. Ei riitä että vain tekee työtä ja työstä maksetaan tuntuhintaa. Esimerkiksi kaupan alalla pitää ensin hakea pankista lainaa ja ostaa ulkomailta tuotteita ja raaka-aineita ja maksaa palkkaa ja vielä myytävä nämä tuotteet asiakkaille. Kaupanalan liikevaihto on 1/3 osa kaikkien yrityksien liikevaihdosta.

    • mummo 60v

      kyllä saa varastaa ruokaa. olen joutunut varastamaan kun paino tippui ja anemia tuli. silloin ei sossu auttanut muuhun kuin vuokraan ja ei ollut töitä.

      • suomalainen,

        Maahanmuuttajien on vaikea integroitua Suomalaiseen työelämään, koska maahanmuuttajien kotimaassa harjoitetaan pääasiassa elinkeinoa. Tämän vuoksi pitzerioita ja käytettyjen tavaroiden kauppakojuja ilmestyy suomalaiseen yhteiskuntaan.


    • elämä jatkuu

      Suomessa kilpaillaan siitä kuka voi ostaa rahalla ulkomaalaisia tuotteita ja tämä tapahtuu pääsiassa palveluja tarjoamalla. Palveluista maksetaan rahaa ja rahalla voi ostaa tuotteita. Suomalaisien tuotteiden valmistajille maksetaan rahaa, että tuotteita valmistuisi mm. maataloustukea. Suomalaisilla ei kuitenkaan ole varaa ostaa suomalaisia tuotteita, joska suomalaiset elävät työnhinnalla ja työnhinta suomalaiset tuotteet on kallista.

    • ei työtä ei rahaa

      Suomessa ei raha kierrä muuten kuin sosiaaliluukun kautta, jos ei tee työttä.

    • joka uskoo sen

      olevan oikeutettu, uskoo myös että köyhällä on oikeus varastaa perheelleen. Ja jos perhe ei tahdokaan ruokaa vaan tupakkaa, niin sitä sitten.. Ja niin edelleen...

      • minäki

        varastin auton,ja myin sen mannelle ja ostin ruokaa,kossua,oli niin nälkä


    • mitäpaskaa

      Älä ole Aladdin - maksa ruokasi.

    • Rutiköyhimys.

      Käyn dyykkaamassa ruoat lähi-Siwan roskakatoksesta.
      Tiedän, miten sen saa auki. Aina tuo ovi ei ole edes lukossa.
      Dyykkaan aina kaiken syömiskelpoisen ja laitan ne pakastimeen.
      Varastamaan en ole ryhtynyt, sillä se on laitonta ja siitä kärsii kauppiaat.
      Joskus olen käynyt myös ruokaravintoloissa syömässä muiden tähteitä. Aina joku ottaa niin ison annoksen, ettei jaksa syödä loppuun ja minä tarjoudun syömään loput. Aina tarjoilijat eivät katso tätä suopeasti, joten olen saanutkin osaan ruokaravintoloja porttikiellon.
      Käyn myös silloin tällöin ruokajonoissa, mutta niissä jaettu ruoka ei yleensä kauan kestä.
      Kaikki ruoka on kuitenkin plussaa, joten kannattaa nähdä se vaiva, että käy välillä ruokajonoissakin!

    • selviytymisvaisto

      Todellakin saa ja pitää!

    • saakojasaako

      Ei saa. Sehän on laki.
      Olen varastanut ruokaa, vaatteita ja vähän muutakin 1980-luvun lopulla.
      Nykyisin en enää, mutta "nälkä kasvaa syödessä".

      • outosos

        ---viime paljastuksien valossa. Jos yhteiskunnlaliesti merkittävillä instansseilla ei tarvitse olla moraalia, miksi meillä sitten???


    • ja varastan edelleen

      kaverini äiti neuvoi meitä tyttöjä: varastakaa nini paljon kun jaksatte kantaa,mutta kiinni ei saa jäädä:D tämmöstä 70-luvulla..silloinkin oli yhteiskunnassa kahtiajako ,kuten nytkin täällä alkaa jo olla...päätäjät ajaneet tämän suomen maan kurjuuden syövereihin..siis köyhät vaan köyhtyy ja rikkaat rikastuu..

    • niin helpottaa..

      älä vastaa ei oo töitä.

    • omaan käyttöön

      jos meitä ei pakotettaisi elättämään Afrikan kummallisia mustalaisia. Hyi.

    • sossuavustuksesi.

      Saatanan hamppari. Eikö sitä ole sinulle kotona kerrottu.

      • Äääni ja voitto

        Soini kun valitaan johtoon niin kaikilla on kaikki hyvin.Ei nälkää,vilua tai kurjuutta.Perussuomalaiset on oikeisto puolue kuten kokoomuskin ja sehän se mainosti olevansa TYÖVÄENPUOLUE.


    • RationalFreeRide

      Vie pois vaan rikkailta, koska se ei haittaa ketään ja onhan sillä työllistävä vaikutuskin, jos vartija -Lauri saa sinut kii.
      Kauppa ja mainostaja varastavat koko ajan. Ne ovat sinua pahempia parasiitteja.

    • laihapoika9809

      Jos nälkäänsä sais varastaa niin esim jenkit ja muut lihavat maat ois pistäneet jo lapun luukulle. =P

    • Nimimerkki.....

      Turhaa moralismia soimata oikeasti nälkäisiä, kun itse varastatte aina kun tilanne sen sallii, niin valtiolta, yrityksiltä, kuin yksityisiltäkin.
      Jopa allamainittu sosiaalihuolto ja kuntakin varastaa senkun ehtii ja maksattaa omat virheensäkin toisilla.

    • painajainen

      Kaupan hyllystä saa maistaa tuotteita jos on nälkä, se ei ole varastamista vaan tuotteen kokeiluA.

    • Voi ja pitääkin varastaa jos ei muuten saa ruokaa.On aivan turha vouhottaa mistään sossusta,sieltä saat ajan noin kuukauden päästä kun olet pennitön.Sittenkin sun pitää juosta kymmenet paikat hakien jos minkälaisia todistuksia ja päätöksiä ja mitään et tietenkään saa ilman.Tänä päivänä et saa mitään ilman,et voi edes soittaa sossuun jos sulla ei ole kännykässä saldoa.Kukaan ei neuvo eikä auta,paitsi jos olet somali tai joku muu maahanmuuttaja.Mutta tämän maan päättäjät on jättäneet oman kansan täysin huomiotta.Köyhiä muistetaan vain silloin kun pitää jostakin leikata.Silloin kyllä mennään aina köyhää kurittamaan,koska se on helppoa.Voi varjele jumala meitä köyhiä,ettei Katainen ole seuraava pääministeri.Silloin varmaan kuolee jo ihmisiä nälkään suomessakin.

    • kunnon keikka

      valtio auttaa. Saat ruokaa, majoituksen, terveydenhoidon ja kouluttaa sinut uuteen ammattiin, sekä avustaa asunnon saamisessa ja sopeuttaa vielä yhteiskuntaan. Rikos kannattaa ja kielitaito on eduksi vankilassa.

      • Äänestäoikein

        Toivottavasti tämä ketju pysyy vaaleihin asti näkyvillä, sillä se muistuttaa äänestäjiä siitä tosiasiasta, että Suomalaiset, eli osa omasta kansastamme näkee nälkää.


      • että semmosta
        Äänestäoikein kirjoitti:

        Toivottavasti tämä ketju pysyy vaaleihin asti näkyvillä, sillä se muistuttaa äänestäjiä siitä tosiasiasta, että Suomalaiset, eli osa omasta kansastamme näkee nälkää.

        http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/Miesten kauppareissu Jumboon Sivuleikkureilla hälyttimet irti/art-1288368780499.html

        mun mielipide on että nälkäänsä saa varastaa mutta tollasia Farkku ja Hajuvesivarkauksia en hyväksy!!!

        ´´Mukanaan tuomansa farkut mies puki omien housujensa alle. Miesten poistuttua liikkeestä vartijat ottivat heidät kiinni.´´

        eli ei varastanut niin sanotusti tarpeeseensa ja jos ei ole varaa ostaa hajuvettä niin sit haiskoon pahalta,mut tarpeeseensa saa varastaa esim.jos on nälkä tai ei ole OLLENKAAN vaatteita tää on siis vaan mun mielipide!!!


      • nimi on
        Äänestäoikein kirjoitti:

        Toivottavasti tämä ketju pysyy vaaleihin asti näkyvillä, sillä se muistuttaa äänestäjiä siitä tosiasiasta, että Suomalaiset, eli osa omasta kansastamme näkee nälkää.

        ""Toivottavasti tämä ketju pysyy vaaleihin asti näkyvillä"" Luultavasti kuollut nälkään jo siihen mennessä.


      • b
        Äänestäoikein kirjoitti:

        Toivottavasti tämä ketju pysyy vaaleihin asti näkyvillä, sillä se muistuttaa äänestäjiä siitä tosiasiasta, että Suomalaiset, eli osa omasta kansastamme näkee nälkää.

        on se että yleensä käy äänestämässä.


    • ei saa

      Syömättä pärjää kyllä, juo vettä rahapäivää odotellessa ja osta sitten jauhoja, hiivaa ja puuroryynejä, niin ei tarvitse miettiä saako vai ei. Ehdoton ei kaikenlaiselle varastamiselle. Varkaiden takia hintoja pitää nostaa, eli mitä enemmän ihmiset varastaa sitä enemmän kauppias nostaa hintoja. Soita vanhemmilles tai sukulaisille ja kerro että on nälkä

      • aöaöaöaöaöööö

        Tappaa, pahoinpidellä, eläinrääkätä,kusettaa miljoonaomaisuuksia itselleen nämä kaikki on sallittua ja rangaistukset ovat nimellisiä. Muttä leivän varastaminen on suurin rikos ja siitä saa 10 vuotta ehdotonta ilman mahdollisuutta lyhennetylle. Sillä Suomen "herrat" eivät tunne kun köyhien nöyryytksen ja riiston siksi köyhän tekemä leipävarkaus on suurin rikos...


      • saa ottaa ilmaiseksi
        aöaöaöaöaöööö kirjoitti:

        Tappaa, pahoinpidellä, eläinrääkätä,kusettaa miljoonaomaisuuksia itselleen nämä kaikki on sallittua ja rangaistukset ovat nimellisiä. Muttä leivän varastaminen on suurin rikos ja siitä saa 10 vuotta ehdotonta ilman mahdollisuutta lyhennetylle. Sillä Suomen "herrat" eivät tunne kun köyhien nöyryytksen ja riiston siksi köyhän tekemä leipävarkaus on suurin rikos...

        Nälkäänsä saa varastaa ruokaa, viiniä ,ajella taxilla ilmaseki , ihan kaikkea mitä keksiikin maksamatta tehdä.Olen oppinut tämän ministereiltä ja kansanedustajilta.Jos yksi ateria meidän edustajille saa maksaa 700 euroo,niin koskeehan sama meitäkin jotka niiden syömiset maksamme


      • kunnioitetaanvaan

        Kyllä sen silloin kaikille kerroin, mutta eipä kukaan tehnyt mitään. Onhan se tiytysti kiva, että kunnioitetaan toisen omaa tilaa. Lapsetkin saivat synttärilahjaksi kaikkea muovihärpäkettä, mutta eipä kelleen tullut mieleen antaa jotain tarpeellista.


    • JurusPentti

      Ei saa varastaa

      • Elän ja voin hyvin

        Ei kyvyt riitä omillansa toimeentulemeen, niin parempi nousta vaikka hirteen, kuin olla muiden elätettävänä.


    • Varatuomari Koistine

      Ohessa siteeraus laista kansalaisen oikeuteen varastaa kovaan nälkäänsä


      " Nälkäinen kansalainen voi ja saa kohtuudella ( alle 30 markkaa ) varastaa kaupasta , mutta vain sillä syyllä että kansalainen on ollut nälkäinen yli 48 tuntia."

      Laki sanoo myös " kansalainen ei ole oikeutettu varastamaan liian kallista herrojen herkkua esim. sisäfilettä, ei edes porsaan. ainoastaan hk;n sinistä, ja sitäkin ainoastaan kerralla max 2 pakettia. "

      Että sillain täällä ei ole näköjään suomen lain tuntijoita lainkaan.

      • olikaan kyseessä???

        On varmaan tusinoittain lakeja joista löytyy 13§ 6, mutta mihinkähän nimenomaiseen viittaat?

        Luku olisi myös kiva tietää.

        Etpä mikään varatuomari taida olla.


    • kuusisto.sari

      mene ihmeessä kauppaan ja varasta sielä on tonneittain ruokaa josta tonneittain menee vanhaksi ja roskiin jos joku kehtaa väittää et se on väärin niin sen täytyy olla täys yhteiskunnan aivopesty apina.

      • 3+3=?

        >mene ihmeessä kauppaan ja varasta sielä on tonneittain ruokaa josta tonneittain menee vanhaksi
        >ja roskiin jos joku kehtaa väittää et se on väärin niin sen täytyy olla täys yhteiskunnan aivopesty apina.

        Tutkimusten mukaan Suomessa naiset heittää ruokaa enemmän roskiin kuin miehet. Keskimääräinen ero naisten ruuan tuhlaamisessa verrattuna miehiin on 30 % luokkaa. Yksin asuvat miehet heittää Suomessaruokaa roskiin vähiten.

        Voi vain miettiä miksi naiset eivät syötä roskiin heittämällä ruualla niitä joilla ei ole varaa ostaa ruokaa?


      • 759i5ti
        3+3=? kirjoitti:

        >mene ihmeessä kauppaan ja varasta sielä on tonneittain ruokaa josta tonneittain menee vanhaksi
        >ja roskiin jos joku kehtaa väittää et se on väärin niin sen täytyy olla täys yhteiskunnan aivopesty apina.

        Tutkimusten mukaan Suomessa naiset heittää ruokaa enemmän roskiin kuin miehet. Keskimääräinen ero naisten ruuan tuhlaamisessa verrattuna miehiin on 30 % luokkaa. Yksin asuvat miehet heittää Suomessaruokaa roskiin vähiten.

        Voi vain miettiä miksi naiset eivät syötä roskiin heittämällä ruualla niitä joilla ei ole varaa ostaa ruokaa?

        pilaantunutta ruokaa, koska heidän täytyy huolehtia myös raskaana ollessaan sikiön terveydestä.
        Miehet syö homettakin (olen nähnyt).


    • 30

      Ei saa varastaa.

      Normaaliin evoluutiono kuuluu se että jos ei onnistu ravintoa itselleen hankkimaan, kuolee pois.

      Kun homo sapiens eli metsästäjäkeräilijä systeemillä, oli asia hyvin yksinkertainen ja selvä, ellet itse tajunnut jättäytyä kuoleman vaan varastit, yhteisö teki loisimisestasi lopun ja tappoi sinut.

      Nyky yhteiskunta sensijaan hyysää ja paapoo joka on aivan väärin, evoluution oma rodunjalostus ei toimi ja tämä aiheuttaa sen että loisivia yksilöitä on entistä enemmän toisten harteilla, eihän toisten pidä kärsiä siitä että toiset on elinkelvottomampia kuin toiset?

    • AntiTroll4life

      Hieno ja todella hyvin mietitty trolli. Kyllä saat plussat multa.

      • ikävä totuus

        Ei ikävä kyllä ole edes trolli tuloerojen kasvaessa... Katsopa muita maita.


    • jk

      kyllä saa

      • karbaatzi

        Saat, jos ensin paastoat vedellä 60vrk...


    • kusetus

      .... saa, mutta kusettaa saa kyllä jos osaa. Keinottelu ja juonittelukin ovat täysin sallittuja jos ei riko lakia. Laki taas on täynnä porsaanreikiä joten siitä vaan.

      Jos sulla on nälkä niin mene leipäjonoon tai pelastusarmeijaan.

    • .

      Minun mielestä kyllä.. niin minä tekisin. toki dyykkaisin roskikset eka, mutta ne ovat eräiden youtubehemmojen mukaan lukitut...

      jos kova nälkä on niin kyllä ihminen on valmis tappamaan sen takiakin... nisäkkäitähän me olemme

    • nälkää Suomessa?

      Kyllä se nälkä on niissä maissa mistä suomalaiset osatavat elintarvikkeensa. Vastapalveluksi suomalaiset kuljettavat näihin maihin avustustarvikkeita kuten kauhoja ja makaroonia.

    • rejaalisti

      Ihminen elää reilut 40pv vedellä /mehulla, sosiaali jakaa ruokarahaa ja Hurstin leipäjonoss kyllä elää!!!! Kunnioita 10 käskyä: Älä varasta!!!

      • faktaa...,...

        on aikoja sitten heitetty romukoppaan. Pankit ja kaikki johtajat elävät varastamisella ja sillä tavalla on omaisuus hankittu (varastamisella toiselta). Köyhä saa varastaa miten paljon vaan, mutta ei jaksa varastaa niin paljon kuin rikkaat vaikka varastaisi kokoajan mikä aika jää yli nukkumisen. Rikkailla on tehokkaammat keinot varastaa.


      • MUMMO 59 SAIRAS.REUM

        JA PASKAT SOSSUN VÄELLE. RARAA EI SAA RUOKAANKAAN JA LÄÄKKEISTÄ PUHUMATTAKAAN. JOKU PEKKARINEN ÄMMÄ LAHDEN SOSSU SOITTI MULLE KUN OTIN APTEEKISTA LASKELMAN KK LÄÄKKEISTÄNI ETTÄ KENELLÄKÄÄN EI OLE NUIN PALJON LÄÄKKEITÄ---?? MUT EI EURON EUROO TULLUT JA OLEN LAIHTUNUT 18KG MUTTA TÄMÄHÄN ON SITÄ NS: LUONNOLLISTA POISTUMAA. TER; LAPSENI LAPSIA HOITAVA MUMMO, KUN HE SAIRAITA ETTÄ ISÄ JA ÄITI PÄÄSEE TÖIHIN LAHDEN KAUPUNGILLE.


      • ruokamikko23
        faktaa...,... kirjoitti:

        on aikoja sitten heitetty romukoppaan. Pankit ja kaikki johtajat elävät varastamisella ja sillä tavalla on omaisuus hankittu (varastamisella toiselta). Köyhä saa varastaa miten paljon vaan, mutta ei jaksa varastaa niin paljon kuin rikkaat vaikka varastaisi kokoajan mikä aika jää yli nukkumisen. Rikkailla on tehokkaammat keinot varastaa.

        Ihan täyden mulkvistin neuvo!!!


    • näläkäääää..

      ei muuta mahdollisuutta elää niin pieni rötös henkensä pitimiksi ok, siis jos muu on jo kokeiltu.

      • SF VASEMMISTO2011

        KOSKA VALTIONJOHTO RIKKOO SUOMEN PERUSTUSLAKIA, NIIN KANSALAISTEN KUNNOLLISEN TOIMEENTULON, KUIN SUOMEN ITSENÄISYYDEN SUHTEEN, TARKOITTAA, SE ETTÄ VALTIONJOHTO HARJOITTAA TALOUDELLISTA, HENKISTÄ JA FYYSISTÄ VÄKIVALTAA SUOMALAISIA KOHTAAN.

        EU OLI JA ON LAITON, SUOMEN PERUSTUSLAIN VASTAINEN. SUOMEN ON HETI EROTTAVA LAITTOMASTA EU:STA JA SUOMALAISTEN KUNNOLLINEN TOIMEENTULO ON TAATTAVA JOKAISELLE HETI.

        HYVÄOSAISET IHMISET, OLKAA IHMISYYDEN PUOLELLA, OTTAKAA RIKKAILTA JA ANTAKAA KÖYHILLE.


      • Ihmiset Ensin
        SF VASEMMISTO2011 kirjoitti:

        KOSKA VALTIONJOHTO RIKKOO SUOMEN PERUSTUSLAKIA, NIIN KANSALAISTEN KUNNOLLISEN TOIMEENTULON, KUIN SUOMEN ITSENÄISYYDEN SUHTEEN, TARKOITTAA, SE ETTÄ VALTIONJOHTO HARJOITTAA TALOUDELLISTA, HENKISTÄ JA FYYSISTÄ VÄKIVALTAA SUOMALAISIA KOHTAAN.

        EU OLI JA ON LAITON, SUOMEN PERUSTUSLAIN VASTAINEN. SUOMEN ON HETI EROTTAVA LAITTOMASTA EU:STA JA SUOMALAISTEN KUNNOLLINEN TOIMEENTULO ON TAATTAVA JOKAISELLE HETI.

        HYVÄOSAISET IHMISET, OLKAA IHMISYYDEN PUOLELLA, OTTAKAA RIKKAILTA JA ANTAKAA KÖYHILLE.

        Nälkäänsä pitää varastaa, sillä köyhyys johtuu ryöstetyksi tulosta. Uskomatonta, että on olemassa vielä niin naiiveja ihmisiä, jotka luulevat, että suku "auttaa", useimmat köyhät ovat juuri sukujensa ryöstämiä, joten.

        Suomi on vielä jäljessä ihmisyydestä tässä asiassa, siksi rikollisia korruptioministereitäkään ei osata viedä Valtakunnanoikeuteen, kuten pitäisi, vaan annetaan perustuslain rikkojien kulkea vapaalla ja jatkaa rötöksiään.

        Vasemmisto on isänmaallisin puolue tässä maassa, joka estää Suomen itsenäisyyden lopunkin myynnin monikansallisille tuhomonopoleille. Äänestän Vasemmistoa ehdottomasti.


      • SUOMI VASEMMISTO2011
        Ihmiset Ensin kirjoitti:

        Nälkäänsä pitää varastaa, sillä köyhyys johtuu ryöstetyksi tulosta. Uskomatonta, että on olemassa vielä niin naiiveja ihmisiä, jotka luulevat, että suku "auttaa", useimmat köyhät ovat juuri sukujensa ryöstämiä, joten.

        Suomi on vielä jäljessä ihmisyydestä tässä asiassa, siksi rikollisia korruptioministereitäkään ei osata viedä Valtakunnanoikeuteen, kuten pitäisi, vaan annetaan perustuslain rikkojien kulkea vapaalla ja jatkaa rötöksiään.

        Vasemmisto on isänmaallisin puolue tässä maassa, joka estää Suomen itsenäisyyden lopunkin myynnin monikansallisille tuhomonopoleille. Äänestän Vasemmistoa ehdottomasti.

        Ei voi muuta sanoa, kuin että köyhät, nyt voivat olla viimeiset ns. vapaat vaalit tulossa, joten jos haluatte leipää pöytään ja katon pään päälle vaalien jälkeenkin, niin ÄÄNESTÄKÄÄ VASEMMISTOLIITTO HALLITUKSEEN.


      • mistoliitto on kuol-
        SUOMI VASEMMISTO2011 kirjoitti:

        Ei voi muuta sanoa, kuin että köyhät, nyt voivat olla viimeiset ns. vapaat vaalit tulossa, joten jos haluatte leipää pöytään ja katon pään päälle vaalien jälkeenkin, niin ÄÄNESTÄKÄÄ VASEMMISTOLIITTO HALLITUKSEEN.

        lut ja kuopattu, moisilla yrmyillä ei ole mitään merkitystä enää.


    • 15 + 11

      nälkäänsä saat kyllä varastaa... nälkää ei kenenkään tarvitse nähdä jos oon vaan mahollisuus olla näkemättä nälkäää.... vaikka sitten varastat nälkääs jos ei muuta mahdollisuutta ole... anna mennä...

    • Antibyrokraatti

      Ehtona on että varkaus tapahtuu valtion suosiollisella avustuksella.

      Nälkä voi kohdistua ruoan lisäksi myös rahaan, valtaan ja seksiin.

    • ei ole varastamista

      ruokakaupasta saa viedä saåuskaa jos ei ole rahaa ja on nälkä ja jos ei mistään uualtakaan sillä hetkellä saa. ykkössääntöhän on tässä maailmassa ei nälkää nähdä.

      • Köyhä(?) äiti

        Tarvitseeko tuollaiseen edes vastata? Ei?!

        Kummasti niitä on pitkät listat esim. siivousalan työpaikkoja työkkärinkin sivuilla tarjolla, sitä luulisi ottavan mitä vaan, jos ei tosissaan ole ruokaa suuhunsa laittaa. Yksi asia mitä en todellakaan ymmärrä, on näiden ns. köyhien lemmikkienpito. On varaa pitää suurta koiraa, tai vaikka useampaa, ja sitten itkeä ettei saa sossusta rahaa ruokaan? Muidenko verorahoilla ne eläimet pitäisi elättää? Jos olet työtön, miksi et ala opiskella? Jos on seinä vastassa, pitää etsiä toinen tie.
        Itse opiskelen työmarkkinatuella, saamme kahdesta lapsesta lapsilisät ja toisesta elatustuen, sekä asumistukea. Satunnaisesti, mutta nykyään hyvin harvoin, teen joitakin tunteja perheenjäsenen siivousfirmassa. Päätin erota miehestäni, vaikka tiesin joutuvani taloudellisesti tiukoille, se ei epäilyttänyt silti yhtään. Pärjäämme näin aivan hyvin. Lapsilla on joka aterialla ruoka pöydässä. Esikoisella on kolme harrastusta (yhteensä n. 250 e/vuosi). Lemmikkejä ei tosiaan ole, eikä autoa, ulkona syömässä käydään harvoin, kotona syödään terveellisesti ja aika perusruokaa. Vaatteita on ollut vara ostaa. Omat vaatteeni hankin satunnaisesti alennusmyynneistä, osan toki lasten vaatteista myös. Sosiaalitoimistosta luultavasti saisin toimeentulotukea lisäksi, mutta en ole hakenut. Saavathan sieltä toki eräät hamekankaansakin, että miksipä ei.. En myöskään polta, johon useilla tuntemillani köyhyyttään valittavilla menee järkyttäviä määriä rahaa. Pitääkö sekin sosiaalitoimen, siis veronmaksajien, kustantaa? Yksi tosi surkean huvittava asia on ollut huomata joskus vilkaistessa jotain tv:n chattia, kuinka siellä hallitusta haukkuvat luuserit itkevät, ettei ole rahaa ruokaan, ja lähettelevät niitä euron hintaisia viestejä sinne. Siis 1-2 kg perunoita/viesti.
        Elämme siis köyhyysrajan alapuolella, mutta en koe olevani erityisen köyhä. En tiedä, mitä minun vielä pitäisi tarvita? Auto, ehkä? Tiedän, että se on mahdollista vasta kun päätän opiskeluni ja pääsen töihin. Nyt siis reippaillaan lasten kanssa ja säästetään myös bussikuluista, paitsi kun lapset ovat erityisen väsyneitä.
        Ymmärrän täysin sen, jos joku on esimerkiksi sairauden vuoksi työkyvytön, ja nämä mielipiteeni eivät sitä koske.


    • !!!!!

      Pakko varastaa, niin mene K-kauppaan, se on pörssiyhtiö ja hinnat niin korkeat ettei siellä käykään kuin sellaiset joilla on rahaa. Muut myymälävarkaat myös, menkää keskon puljuihin.

      • sytsispän

        silloin kun vielä varastelin niin varastelin enimmäkseen juuri K-kaupoista nykyään ei mulla oo enään pokkaa koko varasteluun ja ehkä hyvä niin kun rupesin jäämään aina kiinni!


    • tilasto

      http://www.kauppa.fi/ajankohtaista/uutiset/myymaelaevarkaudet_kaeyvaet_kalliiksi_sekae_kaupalle_ettae_kuluttajalle_13995

      Tilastojen ja tutkimusten mukaan Suomi on ylipäätään jumalattoman rikollinen maa. Kansainvälisesti keskitasoa ja juuri myymälävarkauksissa EU:n kärkimaa. Lisäksi kaikkinainen vakava ja järjetön väkivalta on raaempaa kuin muualla ja todellakin ihmisiä tapetaan tilastollisesti Suomessa reilusti eniten EU-maissa. Lisäksi itsemurhia tehdään eniten.

      Kas tässä nyt yhteiskuntatieteilijöille vaihteeksi järkevää työtä: Ottakaa selvää, miksi EU:ssa Suomi on kärjessä tällaisissa kammottavissa ja kuvottavissa asioissa? Selitykseksi ei nyt enää riitä se, että "varastaminen ja tappaminen ovat osa kansallisperinnettä". Tarvitaan järkeviä selityksiä tällaisille teoille, joilla on vahvasti yhteiskunnalliset syyt. Jos tällaisia yhteiskunnallisia syitä ei olisi kerta kaikkiaan olemassa, se merkitsisi sitä, että asiaa pitäisi lähestyä lääketieteellisesti etsimällä suomalaisista esimerkiksi geenejä, jotka altistavat kaikkinaiselle rikollisuudelle. Ei tuntuisi kyllä oikein tieteelliseltä tämä metodi.

    • Vallankumous.

      Maailmassa jossa joku saa 100000 kk palkkaa, niin kyllä saa köyhäkin varastaa nälkäänsä!

      • saisi varastaa?

        Oletkos ajatellut, että joku on ihan oikeasti ANSAINNUT tuon summan rahaa palkkana kuukaudessa, eli opiskellut ja tehnyt töitä ahkerasti, ja nyt joku firma haluaa palkata kavein johtajaksi, ja maksaa tuon summan?? (Poliitikkoja ei lasketa, ei ne edes noin paljon kk tienaa)

        Mitäs olet tehnyt ANSAITAKSESI oikeuden varastaa, joka on laitonta? Se on kuule kaikki köyhän kauppiaan palkasta ja perheen toimeentulosta pois, mikä kaupasta varastetaan.


      • ???
        saisi varastaa? kirjoitti:

        Oletkos ajatellut, että joku on ihan oikeasti ANSAINNUT tuon summan rahaa palkkana kuukaudessa, eli opiskellut ja tehnyt töitä ahkerasti, ja nyt joku firma haluaa palkata kavein johtajaksi, ja maksaa tuon summan?? (Poliitikkoja ei lasketa, ei ne edes noin paljon kk tienaa)

        Mitäs olet tehnyt ANSAITAKSESI oikeuden varastaa, joka on laitonta? Se on kuule kaikki köyhän kauppiaan palkasta ja perheen toimeentulosta pois, mikä kaupasta varastetaan.

        Onko sitten sillä sen verran tienaavalla myös lupa varastaa sellaiselta, joka tienaa vielä enemmän? Näinhän tämä yhteiskunta pyörisi todella hienosti.
        Suomessa ainakin kaikilla on mahdollisuus opiskeluun ja niiden omien valintojen kanssa pitää vaan oppia elämään. Jos on nälkä, niin ehkä ihan oikeasti kannattaa tehdä asialle jotakin.


      • kyörä
        saisi varastaa? kirjoitti:

        Oletkos ajatellut, että joku on ihan oikeasti ANSAINNUT tuon summan rahaa palkkana kuukaudessa, eli opiskellut ja tehnyt töitä ahkerasti, ja nyt joku firma haluaa palkata kavein johtajaksi, ja maksaa tuon summan?? (Poliitikkoja ei lasketa, ei ne edes noin paljon kk tienaa)

        Mitäs olet tehnyt ANSAITAKSESI oikeuden varastaa, joka on laitonta? Se on kuule kaikki köyhän kauppiaan palkasta ja perheen toimeentulosta pois, mikä kaupasta varastetaan.

        kyllä nälkään saa varastaa... olen itsekkkin kokenut kovia ja ruokaaa tarviii aina.. S maketin roskapöntönstä löytäää hyviä leipiä,,lihoja ei uskallla ottttaaaa


    • hoi äly älä jätä

      Aattelepa ite!

      • kyörä

        Kylläpä vitutttaaa,,ei köyhyyys ole oma päätös..ei kaikki ole ole syntynyt kultalusikka perseessä eikä pappa betalar


      • johannn
        kyörä kirjoitti:

        Kylläpä vitutttaaa,,ei köyhyyys ole oma päätös..ei kaikki ole ole syntynyt kultalusikka perseessä eikä pappa betalar

        hienoa kun kaikki puhuuvat busseista sun muista,,,ei ne bussit kulje joka paikassa että auto on pakko ollla ja jännä kun kaljaan saa rahaa kavereilta muttta ei leipään


      • c26
        johannn kirjoitti:

        hienoa kun kaikki puhuuvat busseista sun muista,,,ei ne bussit kulje joka paikassa että auto on pakko ollla ja jännä kun kaljaan saa rahaa kavereilta muttta ei leipään

        No ei ne bussit kulje täälläkään juuri mitenkään. Keskustaan meillä on reilu pari kilometriä ja sitä kuljetaan kävellen/pulkalla/pyörällä lasten kanssa. Bussilla joskus jos sattuu sopivasti menemään. Sekin maksaa täällä 4,5 e/kerta. Siihenkin yleensä voi jonkin verran vaikuttaa, kuinka lähellä palveluja itse asuu. Kävellen liikkuminenkin omasta viitsimisestä kiinni. Jos haluan päästä kaverille kylään, ei viiden kilometrinkään kävely ole ongelma. Usein toki ystävät hakevatkin, ja meillä näitä palveluksia tehdään puolin ja toisin: olen sellainen vieras, joka yleensä tuo jotain, vaikka leivonnaisia mukanaan tai hoidan lapsia tms. Kesällä lasteni kanssa pyöräillään mummolaankin 12 km.
        Itsekään en ole tosiaankaan syntynyt "kultalusikka perseessä", mutta - ja varmaan siitä syystä - en todellakaan oleta enkä odota, että kenenkään muun tulisi minun tai lasteni elämää ja ruokaa kustantaa. Se asia on yksin minun vastuullani. Saan toki opiskelijana siihen ja asumiseen tukea. Opiskelen kuitenkin ammattini eteen, ja ellen sillä saa työtä, opiskelen lisää. Tai jos työtä saan heti tämän tutkinnon saatuani, jatkan opintoja korkeammalle tasolle illalla. Kesätöissä olen ollut 14-vuotiaasta lähtien, enkä ole vanhemmiltani saanut rahaa sen jälkeen, kuin jonkin verran vaatteisiin ja välttämättömiin, esim. kouluun liittyviin kustannuksiin asuessani vielä kotona.
        Vähän aikaa sitten tuli jokin artikkeli vastaan siitä, miten vähän suomalaiset itse varautuvat ottamaan vastuuta elämästään jonkinlaisen taloudellisen tai muun katastrofin kohdatessa, yleisesti luotetaan siihen, että yhteiskunta hoitaa kaiken. Yhteiskunta on kuitenkin heidän varassaan, jotka siihen antavat taloudellisen panoksensa. Kyllä sitä itketään, että joku tienaa sen ja sen verran, mutta mietipä minkä verran tällaiset suurituloiset sinun elämääsi kustantavat. Sen lisäksi pitäisi vielä saada varastaakin.
        Pikkuisen nöyryyttä ja selkärankaa, aikuiset ihmiset.


    • jfsöaf

      ei saa, mutta siinä vaiheessa saa tehdä töitä, jotta saa nälkäänsä siirrettyä

    • ei nälkä

      No ei varmaankaan tarvii varastaa nälkään, koska leipäjonot o olemassa. Myllypurossa saa leipäjonosta kaksi kertaa viikossa monta kassilsta elintarvikkeita. Sinne vaan jonottamaan, niin varmasi ei tule nälkä. Eikä se ole ainut ilmaisjakelupiste ainakaan helsingissä muinakin päivinä on ruokaa jaossa, kun vaan otat asiasta selvää.Ei tarvitse muuta kuin mennä jonoon. Ilmaisruokaa saa niin paljon, että sitä ei pysty kaikkea edes käyttämään. On aivan turhaa väittää, että ruokaa ei ole. Se vain vaatii jonoon menon. Tuskin suomessa kukaan edes on täysin ilman tuloja, se on sula mahdottomuus. Kaupasta varastaminen nostaa hintoja, täytyyhän kauppiaan korvata varastamisesta tulevat tappiot.

    • sherwoodin pankkiri

      Elämä on suuri seikkailu ja lahja. Tästä on lähdettävä. Jos on varastettava niin silloin otetaan... Jos omistaa paljon rahaa niin silloin tarjotaan ja autetaan muita. Jos on pulassa nin silloin selviydytään , ei siinä ajatella jonkin kirjoitetun ohjesäännön mukaan. Jos yhteiskunta muuttuu liian ohjaavaksi , ahdistavaksi, alkaa painostaa ja ohjeistaa meitä miten tulee elää niin se saa usein tuekseen fundamentalisteja ja pelkureita. Silloin kansakunta on pulassa mutta ne vapaat yksilöt jotka rakastavat elämää enemmän kuin yhteiskunnan sääntöjä selviytyvät vaikeuksista huolimatta. Heille elämä on aina seikkailua. Syokää siis puutteessa elävät vaikka suoraan lihatiskiltä, kyllä minä maksan jos olen paikalla.

      • olle75

        lehmät märehtii ruuat monta kertaa joten onkohan niillä nälkä ikinä :o


    • nurkkaan ajattuna

      Oletetan nyt, että ollaan Suomessa, jossa tosiaan jonkinlainen toimeentulo on olemassa. Kun on myynyt kaiken arvokkaan (auton, tavarat, asunnon jne.), siirtynyt itsetehtyyn kotiruokaan, luopunut kaikista turhista ylellisyyksistä (esim. kampaaja, herkut, uutena ostetut vaatteet, tupakka, alkoholi kokonaan rahan takia siis), hakenut töitä ihan tosissaan vaikka siivoojana, vähentänyt syömistä asteittain yhteen ateriaan päivässä (kyllä sillä elää), hakenut kaikki mahdolliset köyhien ruokakassit (nöyryyttävää mutta syötävää) ja pyytänyt apua seurakunnasta, niin jos sailloinkaan ei ole varaa siihen yhteen ateriaan päivässä, niin silloin voisin pitää varastamista oikeutettuna. Mutta silloinkaan ruoan varastaminen ei ehkä ole kannattavaa tuon kiinnijäämisen takai, vaan kannattaa siirtyä rikolliseksi. Tämän takaihan yleensä rikkaammatkin kannattavat tulonsiirtoja. Se takaa heille turvallisemman elämän. Itselleni en itse varastaisi, mutta jos en saisi lapsilleni sitä yhtäkään ateriaa päivässä, niin ihan varmasti tekisin asialle jotakin.

    • näet nälkää
    • jepjep6

      Jos ei ole rahaa ruokaan, täytyy kuolla. Yhteiskunnan etu vaatii sitä. Jos sinä varastat niin mamuille ei jää ruokaa tarpeeksi.

      • Kirjoituksesi oli varmaan vitsi (trolli), mutta vastaan kuitenkin tosissani.

        Jeesus on enimmäkseen mielikuvitusolento. Roomalaisissa aikalaislähteissä Jeesuksesta mainitaan äärimmäisen vähän - vain sen verran että selväksi tulee että jonkinlainen jeesuskultti on ollut olemassa. Myöhemminhän sitten siitä kultista yritettiin päästä eroon, kunnes keisari Konstantinus teki siitä laillisen vuonna 313.

        Raamatun sisällöstä päätettiin vasta Nikean kirkolliskokouksessa v. 325. Mukaan otettiin vanhoista juutalaisten kirjoituksista lähinnä Toora, ja kristittyjen keskenän ristiriitaisista kirjoituksista hylättiin monia ja hyväksyttiin mielivaltaisesti toisia, sen mukaan mikä poliittisesti oli järkevää. Uutta Testamenttia voi tuskin käyttää minään historian lähteenä. Kristittyjen opeista hylättiin mm. areiolaisuus, joka ei uskonut pyhään kolminaisuuteen.

        Raamattu on lähinä vanha satukirja. Joissakin sen tarinoissa on siteeksi totta, mutta se sisältää paljon aivan puuta heinää. Nooan arkki ja Punaisenmeren jakaminen kahtia käsiä heiluttamalla eivät mene läpi enää nykyihmiseen. Kuullostaa lähinnä fantasiaelokuvalta ja niitä käsiä heiluttamaan sopisi paremmin Gandalf, eikä uskottavuus kärsisi lainkaan kun sitä ei ole. Jeesuksen herääminen kuolleista kuullostaa lähinnä huonolta zombie-elokuvalta.

        Miksi jokin vanha satukirja tai muinainen kuolleista heränneen miehen ympärille syntynyt zombie-kultti ritualisine kannibalismeineen (ehtoollinen) pelastaisi ketään? Satanistitkaan eivät voisi keksiä yhtä kummallisia rituaaleja. Vapaamuurarit pääsevät ehkä lähelle.

        Nykyinen Israel taas muistuttaa yhä pahemmin jotain Apartheid-valtiota, jossa arabit suljetaan slummeihinsa ja juutalaiset vievät parhaat viljelyspaikat ja veden itselleen. Sitten ihmetellään mistä se arabien terrorismi syntyy. Minä en lähtisi tukemaan kumpaakaan osapuolta. Mutta ehkä nykytilanne on jumalan tahto? (no ei vaiskaan)


      • kyllä saa
        troglodiitti kirjoitti:

        Kirjoituksesi oli varmaan vitsi (trolli), mutta vastaan kuitenkin tosissani.

        Jeesus on enimmäkseen mielikuvitusolento. Roomalaisissa aikalaislähteissä Jeesuksesta mainitaan äärimmäisen vähän - vain sen verran että selväksi tulee että jonkinlainen jeesuskultti on ollut olemassa. Myöhemminhän sitten siitä kultista yritettiin päästä eroon, kunnes keisari Konstantinus teki siitä laillisen vuonna 313.

        Raamatun sisällöstä päätettiin vasta Nikean kirkolliskokouksessa v. 325. Mukaan otettiin vanhoista juutalaisten kirjoituksista lähinnä Toora, ja kristittyjen keskenän ristiriitaisista kirjoituksista hylättiin monia ja hyväksyttiin mielivaltaisesti toisia, sen mukaan mikä poliittisesti oli järkevää. Uutta Testamenttia voi tuskin käyttää minään historian lähteenä. Kristittyjen opeista hylättiin mm. areiolaisuus, joka ei uskonut pyhään kolminaisuuteen.

        Raamattu on lähinä vanha satukirja. Joissakin sen tarinoissa on siteeksi totta, mutta se sisältää paljon aivan puuta heinää. Nooan arkki ja Punaisenmeren jakaminen kahtia käsiä heiluttamalla eivät mene läpi enää nykyihmiseen. Kuullostaa lähinnä fantasiaelokuvalta ja niitä käsiä heiluttamaan sopisi paremmin Gandalf, eikä uskottavuus kärsisi lainkaan kun sitä ei ole. Jeesuksen herääminen kuolleista kuullostaa lähinnä huonolta zombie-elokuvalta.

        Miksi jokin vanha satukirja tai muinainen kuolleista heränneen miehen ympärille syntynyt zombie-kultti ritualisine kannibalismeineen (ehtoollinen) pelastaisi ketään? Satanistitkaan eivät voisi keksiä yhtä kummallisia rituaaleja. Vapaamuurarit pääsevät ehkä lähelle.

        Nykyinen Israel taas muistuttaa yhä pahemmin jotain Apartheid-valtiota, jossa arabit suljetaan slummeihinsa ja juutalaiset vievät parhaat viljelyspaikat ja veden itselleen. Sitten ihmetellään mistä se arabien terrorismi syntyy. Minä en lähtisi tukemaan kumpaakaan osapuolta. Mutta ehkä nykytilanne on jumalan tahto? (no ei vaiskaan)

        uskonnon yhdeksi hallintokeinoksi. Se perustuu ihmisen mielikuvitukseen pelkästään. Varastakaa köyhät nälkäänne vapaasti ilman tunnontuskia.


      • Näin voi käydä?

        Kyl saa varastaa koska jos ei mistään muualta saa mitään rahaa tai tukea on pakko jotain tehdä. Näin tulee tapahtumaan joskus että köyhistä maista asukkaat siirtyvät koko ajan tänne päin kohti Pohjoista koska siellä käy tukalaksi asuminen, vesi, ilmasto, ympäristö, ruoka, köyhyys lisääntyy. Köyhät siis on tulossa koko ajan rikkaita vastaan ja jos rikkaat ei anna jotain köyhien on tehtävä. Köyhyys aiheuttaa sotia, mellakoita yms hurjia katasrofeja tulevaisuudessa.


      • on vasta,
        Näin voi käydä? kirjoitti:

        Kyl saa varastaa koska jos ei mistään muualta saa mitään rahaa tai tukea on pakko jotain tehdä. Näin tulee tapahtumaan joskus että köyhistä maista asukkaat siirtyvät koko ajan tänne päin kohti Pohjoista koska siellä käy tukalaksi asuminen, vesi, ilmasto, ympäristö, ruoka, köyhyys lisääntyy. Köyhät siis on tulossa koko ajan rikkaita vastaan ja jos rikkaat ei anna jotain köyhien on tehtävä. Köyhyys aiheuttaa sotia, mellakoita yms hurjia katasrofeja tulevaisuudessa.

        alkanut.


    • Amaami

      saa varastaa, sen vuoksi ,ettei tule lisää nälkäisiä.

    • 3 viikkoa tili tyhjä

      Nälkään ei oikeasti kukaan nykyaikana kuole. Se on tosi.

      • Diabetes

        on ainakin yksi tauti, jota sairastavat eivät saa antaa verensokerin pudota liian alas missään tilanteessa. Jos verensokeri laskee syötävää tai makeaa juotavaa on saatava heti! Ja aiemmin jo mainittiin lapset, joista ei huolehdita.


    • puolustaa vääryyden,,, silleen se syntinen toimii !!

    • 13

      En itse ole enkä tule koskaan olemaankaan tuossa tilanteessa.Mutta periaatteessa...jos olisin en varastaisi nälkään ensimmäisenä päivänä enkä toisenakaan.Jossain vaiheessa nälkä kyllä ylittäisi korkean moraalikynnykseni.

      • 14 vrk vedellä

        Nälkä riivaa vain vaivaiset 3 vuorokautta , sen jälkeen on olo kuin PERHOSELLA !

        tämän tiedän, on tullut paastottua useammankin kerran tuon ajan .


    • hmm.

      ilmoittaudu sinne, saat ruoka- ja mahdollisesti myös rahallista avustusta. Diakoniatoimi on ihan sitä varten, että köyhimmät uskaltavat edes sinne pyytämään ruokaa.

      • NÄLVIMISESI ON PIENTÄ

        KÄVIN SIELLÄ.MINULLE SANOTTIIN KAHDESTA LIHAVASTA SUUSTA TOIMISTOPÖYDÄN TAKAA,ETTÄ ON IHMISIÄ JOTKA TULEVAT EUROLLAKIN VUOROKAUDESSA TOIMEEN?USKOKAA VAIKKA PUUJUMALAAN,NÄMÄ OLIVAT JUURI NIITÄ PERKELEITÄ JUMALAN KASVOIKSI LUOTUINA.


      • Anonyymi
        NÄLVIMISESI ON PIENTÄ kirjoitti:

        KÄVIN SIELLÄ.MINULLE SANOTTIIN KAHDESTA LIHAVASTA SUUSTA TOIMISTOPÖYDÄN TAKAA,ETTÄ ON IHMISIÄ JOTKA TULEVAT EUROLLAKIN VUOROKAUDESSA TOIMEEN?USKOKAA VAIKKA PUUJUMALAAN,NÄMÄ OLIVAT JUURI NIITÄ PERKELEITÄ JUMALAN KASVOIKSI LUOTUINA.

        Nyt ei oo enää halpaa makaroniakaan kun oli se metallihomma. Olikohan sekin hallituksen tekosia


    • Oikeudenmukaisuus!

      Ei kai suomessa ihan semmoiseen jamaan voi joutua, että varastaa täytyy, tai toki joku voi joutua. Itse ole aina pärjännyt pienemmälläkin1 Mielestäni se on vaan pakko varastaa mikäli silti tällaiseen tilanteeseen joutuu että rahaa ei ole, jos vaihtoehtona on nälkäkuolema..

      Tasa-arvoa ei ole maailmassa, olen sitä mieltä, että köyhyys on rikkaiden ja ahneiden syytä. Jos palkat olisivat oikeudenmukaisia, silloin yhteiskunnassa ei olisi isotuloisia eikä pienituloisia. Kaikilla olisi aiat hyvin, kaikki saisivat kohtuullista palkaa, työstä riippumatta. Ei tarvisi silloin sossunluukkuja. Töitäkin riittäisi ihan kaikille, kun kaikki työkkärin turhat huuhaa kurssitukset jätettäisiin pois ja ohjattaisiin palkkatöihin ja luotaisiin niitä TYÖPAIKKOJA.

      • on,

        varmasti monta mutta että varastaa .. niin sitä varmasti täytys miettiä
        vasta sitten kun nälkä kurlii suonessa.


      • MÄTÄPESÄKE

        KYLLÄ OLEMME JOUTUNEET HUMANITAARISSAMME JA VELTOSTUTTUAMME.


      • MÄTÄPESÄKE

        HAISTA VAAN ITTEÄSI SENSUURI.ELINTASOREIKÄSI ITSE TIEDÄT.


    • 22

      valtiolla on tarjota, ennenkuin ollaan noin pitkällä?

    • KANSAT JA KETKUT

      NÄLÄSTÄ TULEE MYÖS EPÄINHIMMILLISIÄ VAIHTOEHTOJA,ESIMERKIKSI,VARASTAAKKO RUOKANSA VAI SYÖKÖ LÄHIMMÄISENSÄ NÄLISSÄÄN? SODANNAIKANA JÄÄTYNEINÄ KUOLLEITA SYÖTIIN MM. JUNAVAUNUJEN ISTUINTEN ALTA,ELLEI VARTIJAT OLLEET HEITTÄNEET NÄITÄ ENNEN VAUNUISTA.RUUAN VARASTAMISTA SATTUU TAAS TAVANNOMAAN,KAUPPIAIDEN VÄITTÄESSÄ ETTEIVÄT HINNAT SIITÄ KOHOA.NÄLKÄINEN ON OSIN JO SYÖNNYT KAIKEN MITÄ VOI SYÖDÄ.kLEPTOMAANIT OVAT TOINEN ASIA JA MUUT HÄIRIKÖT JA HUUMEVEIKOT.YHTEISKUNTA JÄRJESTYS VOISI OLLA HIEMAN TARKEMPI JOTTA PÄRJÄTTÄISIIN EDES KESKIVERROLLA,LEVENTELEMÄTTÄ MILLÄÄN KORKEALLA ELINTASOLLA.MISTÄ VIIMEMAINITTUA VOIMME TARJOTA ULKOLAISILLEMME JOSTA OLIVAT KUULLEET VARMAAN ENNEN TÄNNE TULOAAN? SÄÄSTETÄÄN NYT VIELLÄ PUUSTOAMME,ETTEI PAHIMMAN PÄÄLLE ITSELTÄMME PETTU LOPPUISI.lEHMÄKAUPOISSAMMEKIN HÄVISIMME KUN EU.HUN MUUTIMME.eLI PANKAA NYT JOTAIN VALHEITA,MILLÄ TURVAAMME PIDEMMÄNPÄÄLLE OMAN RAVINTOMME.

    • KANSAT JA KETKUT

      VAIHTOEHTOJA,ESIMERKIKSI,VARASTAAKKO RUOKANSA VAI SYÖKÖ LÄHIMMÄISENSÄ NÄLISSÄÄN? SODANNAIKANA JÄÄTYNEINÄ KUOLLEITA SYÖTIIN MM. JUNAVAUNUJEN ISTUINTEN ALTA,ELLEI VARTIJAT OLLEET HEITTÄNEET NÄITÄ ENNEN VAUNUISTA.RUUAN VARASTAMISTA SATTUU TAAS TAVANNOMAAN,KAUPPIAIDEN VÄITTÄESSÄ ETTEIVÄT HINNAT SIITÄ KOHOA.NÄLKÄINEN ON OSIN JO SYÖNNYT KAIKEN MITÄ VOI SYÖDÄ.kLEPTOMAANIT OVAT TOINEN ASIA JA MUUT HÄIRIKÖT JA HUUMEVEIKOT.YHTEISKUNTA JÄRJESTYS VOISI OLLA HIEMAN TARKEMPI JOTTA PÄRJÄTTÄISIIN EDES KESKIVERROLLA,LEVENTELEMÄTTÄ MILLÄÄN KORKEALLA ELINTASOLLA.MISTÄ VIIMEMAINITTUA VOIMME TARJOTA ULKOLAISILLEMME JOSTA OLIVAT KUULLEET VARMAAN ENNEN TÄNNE TULOAAN? SÄÄSTETÄÄN NYT VIELLÄ PUUSTOAMME,ETTEI PAHIMMAN PÄÄLLE ITSELTÄMME PETTU LOPPUISI.lEHMÄKAUPOISSAMMEKIN HÄVISIMME KUN EU.HUN MUUTIMME.eLI PANKAA NYT JOTAIN VALHEITA,MILLÄ TURVAAMME PIDEMMÄNPÄÄLLE OMAN RAVINTOMME.PANE SENSUURI TUTTI SUUHUN ELLET VOI PÄÄSTÄÄ TOTUUTTA LÄPI?OLET VALHEEN POIKA.OLET LUKENUT KOULUSSA AKUANKKAA KUN PITI LUKEA HISTORIAA.VALHE ELÄTTÄÄ SINUA,KUTEN TILTUA MUINOIN.

    • METRIN HALKO KOULUIHIN

      SITTEN NÄET KUN EI MIKÄÄN MUU AISTISI ENÄÄ PELAA KUIN NÄLKÄ?

    • Anonyymi

      Omg

    • Anonyymi

      Saako naapurin tontille rakentaa ja saako aravaa ?

      • Anonyymi

        Naapurin tontille rakennettava tönö kuuluu sitten naapurille. Miksi sinä ilmmaatteeks rakentaisi?


    • Anonyymi

      Aina saa varastaa, vaikkei olisi edes nälkäkään. Kaikilla varkailla on aina pätevä selitys tekemisillensä. Nälkä tai jano on ihan yhtä hyvä syy, kuin mikä muu syy hyvänsä.-

    • Anonyymi

      EI SAA PASKANAAMA !

    • Anonyymi

      Luulisin että lainmukaan saa.
      Saahan hätätilanteessa jos joku vaikka päälle käy niin itseään puolustaa.
      Voi sillai melko huolettomasti vedellä nyrkillä sitä kasvoihin eikä saa mitään tuomiota.

      Normaali oloissa sitävastoin ei saa hakata vastaantulijaa ilman seuraamuksia. Pitää olla sillai pakottava syy siihen.

    • Anonyymi

      Ei saa varastaa nälkäänsä. Ei ole tarvetta varastaa nälkäänsä. On olemassa muita keinoja tulla toimeen.

    • Anonyymi

      "Simpsonit" tv-sarjassa oli esimerkki siitä, mihin aloittajan retoriikka johtaa.

      -Saako nälkään kuoleva varastaa leipää?
      -Entä saako nälkäiselle perheelle varastaa leipää?
      -Entä jos perhe ei tarvitse leipää, vaan tupakkaa. Paljon tupakkaa?

      ---> Tupakkarekkojen kaappaaminen "perheen" bisneksenä OK.

    • Anonyymi

      ei kysy, mutta tee

      kun kysyy, niin ei ole nälkä

      kun tekee, niin ei kerro

      • Anonyymi

        normaali


    • Anonyymi

      Saman tuomion siitä saa.

    • Anonyymi

      Jossain kauppias laittoi laatikon ota tästä kaupan taakse

      • Anonyymi

        Se ois hyvä.


    • Anonyymi

      Kysykää Marinilta aamumuroista..

      • Anonyymi

        Niinpä.


    • Anonyymi

      Kyllä saa. Olen nähnytkin tällaisen tapauksen enkä ollut huomaavinaankaan. Minultakin on varastettu nälkään.

    • Anonyymi

      Kyllä saa, muista kuitenkin että verottaja vihaa kilpailua.

    • Anonyymi

      En varasta enkä oo ikinä varastanut,ehkä jos oisin nälkään pyörtymässä niin pyytäisin joltain apua?

      • Anonyymi

        Kun tarjoaa parastaan voi varkaaltakin varastaa


    • Anonyymi

      Jos on kova nälkä tulee otettua mitä sattuu suuhunsa. Näin se menee.

    • Anonyymi

      Saksalaisilta saa syödä kuormausta kun on nälkä!

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      250
      2369
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1784
    3. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      165
      1497
    4. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      328
      1483
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1045
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      79
      889
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      785
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      175
      766
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      203
      702
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      700
    Aihe