Meinaan kun mökkirannassa on turhan matalaa... IPCC lupailee 80 sentin nousua jossain vaiheessa, mutta kun tätä käyrää kattelee niin eihän se tätä menoa sadassa vuodessa kun vaivaiset 30 senttiä nouse?
http://sealevel.colorado.edu/current/sl_ib_ns_global.jpg
Wikipediassa sanotaan homman kiihtyneen neljään milliin vudessa ja kiihtyy koko ajan lisää??? Mistäs semmoiset mittaukset löytyy????
Milloinkas se meri nousee?
47
532
Vastaukset
- ilmasto
märistä päiväunista
- obama ban taalas
ICCP 20-40cm nousua vain "lupaili" ja senkin vain jos lämpeäminen jatkuu kuten ennusteskenaariossa oli,
noh eihän se näytä jatkuvan, lämpeneminen onkin jo 10 vuotta ollut viilenemistä kaikilla mittareilla mitattuna(paitsi hansseli gissuli). - Kuivasto
Ei se merenpinta ole noussut eikä nouse.
Tyynellä valtamerellä on erääseen kallioon merenkulkijat hakanneet merenpinnan tason 1600-luvulla, ja siinä se merenpinta on nytkin.
Lupasihan yläkerran isäntä Nooallekin vedenpaisumuksen jälkeen,ettei hän enää ihmiskuntaa hukuta toiste.
Amen.- kyllä vaan nousee
Ilmasto lämpenee ihmiskunnan tupruttelujen seurauksena, jäätiköt sulavat, merenpinta nousee jne., eikä tuo hörhöilysi muuta faktoja yhtään mihinkään.
http://climate.nasa.gov/keyIndicators/
http://climate.nasa.gov/evidence/
http://climate.nasa.gov/causes/
http://sealevel.jpl.nasa.gov/
http://sealevel.colorado.edu/
http://www.ncdc.noaa.gov/oa/climate/globalwarming.html#q9
http://www1.ncdc.noaa.gov/pub/data/cmb/images/indicators/sea-level-rise.gif
http://earthobservatory.nasa.gov/Features/GlobalWarming/images/sealevel.png - kuivasto
kyllä vaan nousee kirjoitti:
Ilmasto lämpenee ihmiskunnan tupruttelujen seurauksena, jäätiköt sulavat, merenpinta nousee jne., eikä tuo hörhöilysi muuta faktoja yhtään mihinkään.
http://climate.nasa.gov/keyIndicators/
http://climate.nasa.gov/evidence/
http://climate.nasa.gov/causes/
http://sealevel.jpl.nasa.gov/
http://sealevel.colorado.edu/
http://www.ncdc.noaa.gov/oa/climate/globalwarming.html#q9
http://www1.ncdc.noaa.gov/pub/data/cmb/images/indicators/sea-level-rise.gif
http://earthobservatory.nasa.gov/Features/GlobalWarming/images/sealevel.pngsinä "viisas" kuinka on mahdollista että merenpinta on samassa tasossa kuin 1600-luvulla tyynellä merellä?
Odotan vastausta oi sinä ilmasto guru. - no kerron
kuivasto kirjoitti:
sinä "viisas" kuinka on mahdollista että merenpinta on samassa tasossa kuin 1600-luvulla tyynellä merellä?
Odotan vastausta oi sinä ilmasto guru.Se on mahdollista siten, että väitteesi on pelkkää satua.
- kepstikko
kyllä vaan nousee kirjoitti:
Ilmasto lämpenee ihmiskunnan tupruttelujen seurauksena, jäätiköt sulavat, merenpinta nousee jne., eikä tuo hörhöilysi muuta faktoja yhtään mihinkään.
http://climate.nasa.gov/keyIndicators/
http://climate.nasa.gov/evidence/
http://climate.nasa.gov/causes/
http://sealevel.jpl.nasa.gov/
http://sealevel.colorado.edu/
http://www.ncdc.noaa.gov/oa/climate/globalwarming.html#q9
http://www1.ncdc.noaa.gov/pub/data/cmb/images/indicators/sea-level-rise.gif
http://earthobservatory.nasa.gov/Features/GlobalWarming/images/sealevel.pngAi nousee vai? Miksi ihmeessä esimerkiksi Suomen rannikolla niillä paikoilla, joissa esimerkiksi 50-100 vuotta sitten oli vielä merenranta, on nyt kymmeniä, ellei jopa satoja metrejä matkaa merenrannalle?
Eli merenpinta ei nouse. - Kuivasto
no kerron kirjoitti:
Se on mahdollista siten, että väitteesi on pelkkää satua.
Katsoin dokumentin oisko kymmenen vuotta aikaa, eikä ollut mikään propagandafilmi vaan luontodokumentti.
Eikä ohjelma liittynyt mitenkään ilmastoon.
Mutta teidän kanssa on tälläisista asioista turha jankata te aivopestyt.
Mutta etpä guru osannut kertoa asiallista vastausta, mutta sehän on teille tyypillistä. - kyllä se vaan nousee
kepstikko kirjoitti:
Ai nousee vai? Miksi ihmeessä esimerkiksi Suomen rannikolla niillä paikoilla, joissa esimerkiksi 50-100 vuotta sitten oli vielä merenranta, on nyt kymmeniä, ellei jopa satoja metrejä matkaa merenrannalle?
Eli merenpinta ei nouse.Tuolla hörhöilylläsi osoitat vain tyhmyytesi, koska asia opetetaan jo peruskoulussa:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Maankohoaminen - sivistän sinua
Kuivasto kirjoitti:
Katsoin dokumentin oisko kymmenen vuotta aikaa, eikä ollut mikään propagandafilmi vaan luontodokumentti.
Eikä ohjelma liittynyt mitenkään ilmastoon.
Mutta teidän kanssa on tälläisista asioista turha jankata te aivopestyt.
Mutta etpä guru osannut kertoa asiallista vastausta, mutta sehän on teille tyypillistä.Toinen vaihtoehto on se, että maa on noussut kyseisessä paikassa saman verran kuin merenpinta.
Eli globaalia merenpinnan nousua ei voi tarkastella yhden pisteen perusteella. - Kuivasto
sivistän sinua kirjoitti:
Toinen vaihtoehto on se, että maa on noussut kyseisessä paikassa saman verran kuin merenpinta.
Eli globaalia merenpinnan nousua ei voi tarkastella yhden pisteen perusteella.Eli merenpinnan nousua ei ole, koska maanpinta kohoaa yhtä paljon.
- sivistän sinua
Kuivasto kirjoitti:
Eli merenpinnan nousua ei ole, koska maanpinta kohoaa yhtä paljon.
Taas olet väärässä. Maanpinta kohoaa vain muutamassa harvassa paikassa maailmassa, kun taas merenpinta nousee keskimäärin joka paikassa.
- huomaa
Jos googletat ja katsot valokuvia vaikka vapaudenpatsaasta ja Golden gatesta rakentamisen jälkeen ja tilannetta nyt. Samoille kiville aallot liplattavat. Miksi?
- yksivuotista
huomaa kirjoitti:
Jos googletat ja katsot valokuvia vaikka vapaudenpatsaasta ja Golden gatesta rakentamisen jälkeen ja tilannetta nyt. Samoille kiville aallot liplattavat. Miksi?
AGW-vettä. Siihen ei voi luottaa.
- ..
yksivuotista kirjoitti:
AGW-vettä. Siihen ei voi luottaa.
eipä ole noussut http://www.john-daly.com/
- -
huomaa kirjoitti:
Jos googletat ja katsot valokuvia vaikka vapaudenpatsaasta ja Golden gatesta rakentamisen jälkeen ja tilannetta nyt. Samoille kiville aallot liplattavat. Miksi?
Siksi, että merenpinta on noussut noin sadan vuoden aikana vain noin 20 cm, jota ei voi mistään maisemavalokuvista erottaa.
Nousunopeus kiihtyy koko ajan. Nousua voi tulla tämän vuosisadan aikana 1 - 2 metriä. - miksi valehtelet?
.. kirjoitti:
eipä ole noussut http://www.john-daly.com/
Kyllä se vaan on noussut:
http://climate.nasa.gov/keyIndicators/
http://climate.nasa.gov/evidence/
http://climate.nasa.gov/causes/
http://sealevel.jpl.nasa.gov/
http://sealevel.colorado.edu/
http://www.ncdc.noaa.gov/oa/climate/globalwarming.html#q9
http://www1.ncdc.noaa.gov/pub/data/cmb/images/indicators/sea-level-rise.gif
http://earthobservatory.nasa.gov/Features/GlobalWarming/images/sealevel.png - on noussut
miksi valehtelet? kirjoitti:
Kyllä se vaan on noussut:
http://climate.nasa.gov/keyIndicators/
http://climate.nasa.gov/evidence/
http://climate.nasa.gov/causes/
http://sealevel.jpl.nasa.gov/
http://sealevel.colorado.edu/
http://www.ncdc.noaa.gov/oa/climate/globalwarming.html#q9
http://www1.ncdc.noaa.gov/pub/data/cmb/images/indicators/sea-level-rise.gif
http://earthobservatory.nasa.gov/Features/GlobalWarming/images/sealevel.png...
- 4+8
- kirjoitti:
Siksi, että merenpinta on noussut noin sadan vuoden aikana vain noin 20 cm, jota ei voi mistään maisemavalokuvista erottaa.
Nousunopeus kiihtyy koko ajan. Nousua voi tulla tämän vuosisadan aikana 1 - 2 metriä.Eipä tuossa http://sealevel.colorado.edu/current/sl_noib_global_sm.jpg mitään kiihtymistä näy. Hohheli puhuu paskaa.
- sivistetään retardia
sivistän sinua kirjoitti:
Taas olet väärässä. Maanpinta kohoaa vain muutamassa harvassa paikassa maailmassa, kun taas merenpinta nousee keskimäärin joka paikassa.
Kumpaakohan uskoisi? Suomi24 tiedepalstan tunnetusti sekaisin olevaa retardihörhöä, vai maailman johtavaa meren pinnan korkeuteen perehtynyttä tutkijaa? No ei ollut vaikea päättää.
http://www.larouchepub.com/eiw/public/2007/eirv34n25-20070622/33-37_725.pdf - hohheli on pelle
4+8 kirjoitti:
Eipä tuossa http://sealevel.colorado.edu/current/sl_noib_global_sm.jpg mitään kiihtymistä näy. Hohheli puhuu paskaa.
hohheli puhuu aina paskaa.
http://www.larouchepub.com/eiw/public/2007/eirv34n25-20070622/33-37_725.pdf - 4+8
4+8 kirjoitti:
Eipä tuossa http://sealevel.colorado.edu/current/sl_noib_global_sm.jpg mitään kiihtymistä näy. Hohheli puhuu paskaa.
Tässä suomalainen asiantuntija merenpinnan noususta: http://ojs.tsv.fi/index.php/tt/article/viewFile/3855/3639
"Merten pinnannousu on säilynyt viime aikoina vakaana toisin kuin ilmastonmuutoskeskustelujen
myötä ehkä saatu erheellinen mielikuva, jonka mukaan merten pinnanousu olisi kaiken
aikaa kiihtymässä." - sivistetään retardia
kyllä se vaan nousee kirjoitti:
Tuolla hörhöilylläsi osoitat vain tyhmyytesi, koska asia opetetaan jo peruskoulussa:
http://fi.wikipedia.org/wiki/MaankohoaminenJa taas pelle on väärässä. Ei sillä jääkaudella ole tekemistä suomessa tapahtuvan maan kohoamisen kanssa. Parin kolmen kilomertin jääkerros on painanut saman verran kuin reilu 500 metriä kalliota, eikä tuollaisella ole juurikaan merkitystä, vaan se on seurausta mannerlaattojen tektonisista liikkeistä.
- huohh...
sivistetään retardia kirjoitti:
Kumpaakohan uskoisi? Suomi24 tiedepalstan tunnetusti sekaisin olevaa retardihörhöä, vai maailman johtavaa meren pinnan korkeuteen perehtynyttä tutkijaa? No ei ollut vaikea päättää.
http://www.larouchepub.com/eiw/public/2007/eirv34n25-20070622/33-37_725.pdfMiksi hohheli raapustat tänne tuollaista paskaa?
Ilmasto lämpenee ihmiskunnan tupruttelujen seurauksena, jäätiköt sulavat, merenpinta nousee jne., eikä tuo hörhöilysi muuta faktoja yhtään mihinkään.
http://climate.nasa.gov/keyIndicators/
http://climate.nasa.gov/evidence/
http://climate.nasa.gov/causes/
http://sealevel.jpl.nasa.gov/
http://sealevel.colorado.edu/
http://www.ncdc.noaa.gov/oa/climate/globalwarming.html#q9
http://www1.ncdc.noaa.gov/pub/data/cmb/images/indicators/sea-level-rise.gif
http://earthobservatory.nasa.gov/Features/GlobalWarming/images/sealevel.png - huohh...
sivistetään retardia kirjoitti:
Ja taas pelle on väärässä. Ei sillä jääkaudella ole tekemistä suomessa tapahtuvan maan kohoamisen kanssa. Parin kolmen kilomertin jääkerros on painanut saman verran kuin reilu 500 metriä kalliota, eikä tuollaisella ole juurikaan merkitystä, vaan se on seurausta mannerlaattojen tektonisista liikkeistä.
Miksi hohheli raapustat tänne tuollaista paskaa?
Kyllä sillä jääkaudella vaan on tekemistä suomessa tapahtuvan maan kohoamisen kanssa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Maankohoaminen - huohh...
4+8 kirjoitti:
Tässä suomalainen asiantuntija merenpinnan noususta: http://ojs.tsv.fi/index.php/tt/article/viewFile/3855/3639
"Merten pinnannousu on säilynyt viime aikoina vakaana toisin kuin ilmastonmuutoskeskustelujen
myötä ehkä saatu erheellinen mielikuva, jonka mukaan merten pinnanousu olisi kaiken
aikaa kiihtymässä."Miksi hohheli raapustat tänne tuollaista paskaa?
Ilmasto lämpenee ihmiskunnan tupruttelujen seurauksena, jäätiköt sulavat, merenpinta nousee KIIHTYVÄLLÄ VAUHDILLA jne., eikä tuo hörhöilysi muuta faktoja yhtään mihinkään.
http://climate.nasa.gov/keyIndicators/
http://climate.nasa.gov/evidence/
http://climate.nasa.gov/causes/
http://sealevel.jpl.nasa.gov/
http://sealevel.colorado.edu/
http://www.ncdc.noaa.gov/oa/climate/globalwarming.html#q9
http://www1.ncdc.noaa.gov/pub/data/cmb/images/indicators/sea-level-rise.gif
http://earthobservatory.nasa.gov/Features/GlobalWarming/images/sealevel.png - sivistetään retardia
huohh... kirjoitti:
Miksi hohheli raapustat tänne tuollaista paskaa?
Kyllä sillä jääkaudella vaan on tekemistä suomessa tapahtuvan maan kohoamisen kanssa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/MaankohoaminenLässyn lässyn taas. Tuosta omasta linkistäsi.
"Onkin esitetty näkemyksiä siitä, että nykyinen maankohoamisilmiö olisi jatkumo entiselle, jo kauan jatkuneelle maankohoamiselle, ja että maankohoaminen ei olisi vain jäämassan aiheuttama ilmiö, vaan se olisi seurausta laattojen tektonisista liikkeistä. On tehty arvioita jään painosta, jonka perusteella on arvioitu, ettei mannerjää olisi ollut tarpeeksi painava aiheuttaakseen maankohoamisilmiötä vaan pikemmin ollut hidastamassa muinaisista vuoristoista vapautumisista johtuvaan maankohoamista." - retard on hohheli
sivistetään retardia kirjoitti:
Lässyn lässyn taas. Tuosta omasta linkistäsi.
"Onkin esitetty näkemyksiä siitä, että nykyinen maankohoamisilmiö olisi jatkumo entiselle, jo kauan jatkuneelle maankohoamiselle, ja että maankohoaminen ei olisi vain jäämassan aiheuttama ilmiö, vaan se olisi seurausta laattojen tektonisista liikkeistä. On tehty arvioita jään painosta, jonka perusteella on arvioitu, ettei mannerjää olisi ollut tarpeeksi painava aiheuttaakseen maankohoamisilmiötä vaan pikemmin ollut hidastamassa muinaisista vuoristoista vapautumisista johtuvaan maankohoamista."Siis joku on esittänyt näkemyksiä. Mitä sitten?
Olethan sinäkin esittänyt usein omia näkemyksiäsi, jotka ovat aivan mielisairaita. - sivistetään retardia
retard on hohheli kirjoitti:
Siis joku on esittänyt näkemyksiä. Mitä sitten?
Olethan sinäkin esittänyt usein omia näkemyksiäsi, jotka ovat aivan mielisairaita.Niinkö? No osoita edes yksi.
- huoh....
huohh... kirjoitti:
Miksi hohheli raapustat tänne tuollaista paskaa?
Ilmasto lämpenee ihmiskunnan tupruttelujen seurauksena, jäätiköt sulavat, merenpinta nousee KIIHTYVÄLLÄ VAUHDILLA jne., eikä tuo hörhöilysi muuta faktoja yhtään mihinkään.
http://climate.nasa.gov/keyIndicators/
http://climate.nasa.gov/evidence/
http://climate.nasa.gov/causes/
http://sealevel.jpl.nasa.gov/
http://sealevel.colorado.edu/
http://www.ncdc.noaa.gov/oa/climate/globalwarming.html#q9
http://www1.ncdc.noaa.gov/pub/data/cmb/images/indicators/sea-level-rise.gif
http://earthobservatory.nasa.gov/Features/GlobalWarming/images/sealevel.pngTaas hohheli suoltaa tuota paskaansa tänne.
Ilmasto viilenee ja se aiheuttaa hohhelille kouristuksia.
http://www.woodfortrees.org/plot/hadcrut3gl/from:2002/plot/hadcrut3gl/from:2002/trend - hohhoijaa hohhelia
huoh.... kirjoitti:
Taas hohheli suoltaa tuota paskaansa tänne.
Ilmasto viilenee ja se aiheuttaa hohhelille kouristuksia.
http://www.woodfortrees.org/plot/hadcrut3gl/from:2002/plot/hadcrut3gl/from:2002/trendNo niin näyttää suoltavan. Tuosta täkee hyvin, miksi kirsikanpoimija-hohheli aloittaa kirsikanpoimintansa aina vuoden 2002 tai 1998 alusta:
http://data.giss.nasa.gov/gistemp/graphs/Fig.C.gif
- Rusperk.
Jos merien pinta nousee, hurjimmissa veikkauksiss jopa 7 metri., niin luulisi että kelloja pitäisi säätää. Koska meret on maapallon pinta-alasta suurin osa, niin luulisi että maapallon pyöriminen hidastuu, kun ympärysmitta kasvaa. Ainakin taitoluistelijat kiihdyttävät piruetissa nopeutta lyhentämällä sädettä. Toisaalta mistä sitä ainetta löytyy noin valtavasti. Joo joo sataa taivaalta niin kuin vedenpaisumuksessa, mutta sirrenkin?
Kyllä epäilyttää välillä nämä ns. asiantuntijat - Pelkojen vuosikymmen
Sen piti nousta reippaasti jo ennen 2000. Käykö tässä niinkuin Jehovan todistajille. Aina povataan uutta maailmanloppua kun aika tulee täyteen.
- sivistetään hörhöä
Ei pitänyt.
IPCC:n muutaman vuoden takaisessa raportissa arvioitiin merenpinnan nousevan tämän vuosisadan aikana noin 20-50 cm.
Tajuatko pelle? Eli tämän vuosisadan aikana, siis tämän vuosisadan loppuun mennessä, siis noin vuoteen 2099 mennessä.
Ja nyt on vasta vuosi 2011.
Tajuatko pelle? Ymmärrätkö pelle mitä eroa on vuodella 2011 ja 2099? Tajuatko, että niillä on eroa noin 88 vuotta? Siis reilusti yli keskimääräisen ihmisiän.
Ikävä kyllä uudet havainnot ovat aiheuttaneet sen, että seuraavassa IPCC:n raportissa sen merenpinnan nousun arvioidaan olevan tämän vuosisadan aikana (tajusitko tuosta edelläolevasta mitä se tämän vuosisadan aikana tarkoittaa?) noin 0,5 - 1 metriä tai ehkä jopa 2 metriä.
Meneekö perille umpiluuhusi? - huoh....
sivistetään hörhöä kirjoitti:
Ei pitänyt.
IPCC:n muutaman vuoden takaisessa raportissa arvioitiin merenpinnan nousevan tämän vuosisadan aikana noin 20-50 cm.
Tajuatko pelle? Eli tämän vuosisadan aikana, siis tämän vuosisadan loppuun mennessä, siis noin vuoteen 2099 mennessä.
Ja nyt on vasta vuosi 2011.
Tajuatko pelle? Ymmärrätkö pelle mitä eroa on vuodella 2011 ja 2099? Tajuatko, että niillä on eroa noin 88 vuotta? Siis reilusti yli keskimääräisen ihmisiän.
Ikävä kyllä uudet havainnot ovat aiheuttaneet sen, että seuraavassa IPCC:n raportissa sen merenpinnan nousun arvioidaan olevan tämän vuosisadan aikana (tajusitko tuosta edelläolevasta mitä se tämän vuosisadan aikana tarkoittaa?) noin 0,5 - 1 metriä tai ehkä jopa 2 metriä.
Meneekö perille umpiluuhusi?No missä ihmeessä se nouseminen oikein näkyy?
Taitaa olla vain alarmistien harjoja taas kerran kyseessä.
- Greenman
Tällä hetkellä merenpinnan nousu on noin 3 mm / vuosi. Siitä on 2 mm lämpölaajenemista ja 1 mm jäätiköiden sulamista. IPCC arvio on viimeisessä raportissa, että merennousu on noin 50 cm, mutta onneksi he ovat laittaneet sulkuihin, että arvioon ei ole laskettu nopeaa jään dynaamista sulamista. Nykyään sulatetaan vielä merijäätä, joka ei nosta merenpintaa, mutta kun Grönlannin ja Etelämantereen alkaessa sulaa merenpinnan nousu nopeutuu huomattavasti. Enää ei taida löytyä yhtään jäätutkijaa, joka sanoisi, että merenpinnan nousu jäisi alle metriin 2100 mennessä. Yleinen arvio on, että vuonna 2100 merenpinta on noussut 1-2 metriä. Seitsemän metrin merenpinnan nousuun menee paljon pitempi aika.
- asdqwe
Valtamerien pinnantaso ei ole koskaan vakio vaan aina on nousua tai laskua, joko kiihtyvää tai hidastuvaa, nopeaa tai hidasta.
Toisin sanoen meiltä puuttuu luotettava vertailupohja menneisyydestä. Samaa tietoa kaivataan myös ilmaston osalta, koska emme tarkalleen tiedä mikä on luontaista vaihtelua ja sitä mistä tuo vaihtelu johtuu. - Rusperk.
Mistä kummasta sitä vettä oikein riittää? Eihän järvissäkää niin paöjoa ole? Sataako sitä avaruudesta? Jos pitkällä tähtäimellä merien pinta nousee seitsemän metriä, se tarkoittaa jokaista neliömetriä kohti seitsemän kuutiota. Paljonko mahtaa merien pinta-ala olla? ja koska se nousee noinkin paljon niin pinta-ala lisääntyy rutkasti. Mistä se vesi oikein tulee?
- n n n
Rusperk. kirjoitti:
Mistä kummasta sitä vettä oikein riittää? Eihän järvissäkää niin paöjoa ole? Sataako sitä avaruudesta? Jos pitkällä tähtäimellä merien pinta nousee seitsemän metriä, se tarkoittaa jokaista neliömetriä kohti seitsemän kuutiota. Paljonko mahtaa merien pinta-ala olla? ja koska se nousee noinkin paljon niin pinta-ala lisääntyy rutkasti. Mistä se vesi oikein tulee?
Sulavasta mannerjäästä.
- Paljonko korkeammalle muuten maapallon ympäri vedetty naru nousee jos sitä pidennetään metrillä? - +_+
n n n kirjoitti:
Sulavasta mannerjäästä.
- Paljonko korkeammalle muuten maapallon ympäri vedetty naru nousee jos sitä pidennetään metrillä?Niin, ongelmahan on siinä, kun mannerjäät eivät sula.
- '_'
+_+ kirjoitti:
Niin, ongelmahan on siinä, kun mannerjäät eivät sula.
Miksi sitten kyselet jos tiedät keskeytellä kansakoulupohjalla asiat paremmin kuin maailman huippututkijat?
- +_+
'_' kirjoitti:
Miksi sitten kyselet jos tiedät keskeytellä kansakoulupohjalla asiat paremmin kuin maailman huippututkijat?
Mitäs minä olen kysellyt? Ja missä? Oletko sekaisin?
- kerropas..
+_+ kirjoitti:
Mitäs minä olen kysellyt? Ja missä? Oletko sekaisin?
Miksi häiriköit tätä palstaa?
- sivistän sinua
Rusperk. kirjoitti:
Mistä kummasta sitä vettä oikein riittää? Eihän järvissäkää niin paöjoa ole? Sataako sitä avaruudesta? Jos pitkällä tähtäimellä merien pinta nousee seitsemän metriä, se tarkoittaa jokaista neliömetriä kohti seitsemän kuutiota. Paljonko mahtaa merien pinta-ala olla? ja koska se nousee noinkin paljon niin pinta-ala lisääntyy rutkasti. Mistä se vesi oikein tulee?
Grönlannin jäätikön sulaminen nostaisi merenpintaa noin 6,5 metriä.
Etelänapamantereen jäätikön sulaminen nostaisi merenpintaa noin 60 metriä.
Kun tiedetään noiden jäätiköiden massa eli niiden sisältämän veden määrä, ja jaetaan se koko maapallon merien pinta-alalle, niin siitä se saadaan laskemalla. Ei mitään sen ihmeellisempää. - Turpoo, turpoo
sivistän sinua kirjoitti:
Grönlannin jäätikön sulaminen nostaisi merenpintaa noin 6,5 metriä.
Etelänapamantereen jäätikön sulaminen nostaisi merenpintaa noin 60 metriä.
Kun tiedetään noiden jäätiköiden massa eli niiden sisältämän veden määrä, ja jaetaan se koko maapallon merien pinta-alalle, niin siitä se saadaan laskemalla. Ei mitään sen ihmeellisempää.Niiden pinnalla oleva tilavuus on se joka "lisää" veden määrää. Tässä mielenkiintoista asiaa piipertäjien kumottavaksi www.ilmastohuijaus.blogspot.com
- sivistetään lisää
Turpoo, turpoo kirjoitti:
Niiden pinnalla oleva tilavuus on se joka "lisää" veden määrää. Tässä mielenkiintoista asiaa piipertäjien kumottavaksi www.ilmastohuijaus.blogspot.com
Tiedoksesi, että Grönlannin ja Etelänapamantereen jäätiköt eivät kellu meressä vaan ovat mantereen päällä. Siksi niiden sulaessa koko niiden vesimäärä nostaa merenpintaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2512053- 841238
- 901067
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1171055- 123850
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa101809- 122779
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124716- 23701